Wat mij zorgen baart is dat mensen denken dat allochtonen altijd gekleurd zijn. Amerikanen, Zweden, Oostenrijkers etc. die hier wonen zijn vaak niet gekleurd, maar toch wel degelijk allochtoon. Alleen ziet men ze niet als allochtonen omdat ze niet van een 'bepaalde' afkomst zijn (of een bepaalde kleur?quote:Op zondag 10 oktober 2010 02:08 schreef Mankatans het volgende:
[...]
Er wonen in Nederland 16 miljoen mensen, waarvan 3 miljoen allochtonen. Per 16 mensen die je op straat tegenkomt zijn er dan 13 blank, en 3 gekleurd. Er zijn dus meer dan 2x zoveel autochtonen als allochtonen, waardoor je meer kans hebt om beroofd te worden door een autochtoon! b00m baby, vertel dat maar in je telegraaf.
[...]
Gaat ie de grote stoere pappa uithangen ook nogquote:Op zondag 10 oktober 2010 01:22 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik baseer mijn mening op eigen ervaringen.
Jullie 2 dames snappen het gewoon niet. Klaar.
Sowieso denken vaders anders dan moeders.
quote:Op zondag 10 oktober 2010 10:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Gaat ie de grote stoere pappa uithangen ook nog
Tsjah, sorry... Maar ik denk dat je weinig indruk zal maken op wat je dochter ook meebrengt naar huis. In dat opzicht denk ik dat een gezonde Hollandse jongen met 23 allergieen en eczeemhandjes inderdaad de beste keuze zou zijn. Het is ook niet besmettelijk zoiets.quote:
FOK! is niet bedoelt om zelfmoord te promoten... Hahahahahahahahahahahahaquote:Op zondag 10 oktober 2010 10:57 schreef cumcumber het volgende:
Als je dochter een Marokkaanse vriend heeft, kan je jezelf ook afvragen of de opvoeding wel goed verlopen is. (Mocht je met dit soort mensen een probleem hebben.)
Nederlandse meisjes worden als makkelijk prooi gezien door Marokkanen, ze weten dat de meisjes hun stoer en spannend vinden en daar maken ze gebruik van. De dochters veranderen binnen korte tijd in sletjes om hun vriendjes maar te blijven paaien.
U zult met haar vriendje niet snel kennis maken, en als u ze ziet zullen ze hun best doen om verlegen over te komen en als ze u de hand schudden denken ze "straks neuk ik jouw dochter" !
Een paar weken later, is men het meisje zat en zal er een poging gedaan worden om haar naar een ander vriendje door te schuiven. En het verhaal begint weer van vooraf aan.
Fijne dag nog!
Goed plaatje wel. Men ziet van die acties vaak niet als racistisch, want 'de cijfers liegen niet'.quote:Op zondag 10 oktober 2010 02:08 schreef Mankatans het volgende:
[ afbeelding ]
edit #2 @ Cerbie \/ - het is ook een stom voorbeeld, maar je begrijpt de strekking.
huh?quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Maar er staat wel een doorgetrokken streep he?
Racisten zijn fout en ik zal daar altijd tegenin gaan.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:20 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben er nog niet echt uit wat storender is. Mensen die ongenuanceerd taalgebruik bezigen en daardoor het verkeerde signaal afgeven (aan kinderen en omstanders) of mensen die vervolgens de moraalridder gaan uithangen en nota bene mensen gaan vertellen hoe ze moeten denken.
Ja -Strawberry- jij mag je aangesproken voelen. Iedereen heeft de vrijheid te denken en te uiten wat ze zelf willen. Daar is niks 'fouts' aan. Als er 1 ding fout is in onze vrije maatschappij dan is het wel mensen die anderen opleggen wat ze moeten denken.
In dat geval onderschrijf je niet de hoogste waarde van onze samenleving en verdien je moreel gezien niet dezelfde vrijheden waar je nu zo gretig gebruik van maakt en die je anderen zo graag wilt afnemen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Racisten zijn fout en ik zal daar altijd tegenin gaan.
Omdat ik racisten veroordeel, verdien ik niet dezelfde vrijheden?quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In dat geval onderschrijf je niet de hoogste waarde van onze samenleving en verdien je moreel gezien niet dezelfde vrijheden waar je nu zo gretig gebruik van maakt en die je anderen zo graag wilt afnemen.
Wat een onzin. Er bestaan wetten en fatsoensnormen en daar is helemaal niets fout aan. Dus nee, je mag niet alles uiten en dat heeft ook nooit gemogen. Wat je in de openbaarheid zegt, staat bovendien open voor reacties. Met kritiek moet je maar leren omgaan.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:20 schreef SpecialK het volgende:
Ja -Strawberry- jij mag je aangesproken voelen. Iedereen heeft de vrijheid te denken en te uiten wat ze zelf willen. Daar is niks 'fouts' aan. Als er 1 ding fout is in onze vrije maatschappij dan is het wel mensen die anderen opleggen wat ze moeten vinden en wat ze moeten zeggen.
Dit is alweer een compleet ander toontje dan wat je hiervoor aansloeg. Dat snap je zelf ook wel. Ook jij mist de nuance om een volwassen gesprek te onderhouden.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat ik racisten veroordeel, verdien ik niet dezelfde vrijheden?![]()
\Ze mogen hun mening hebben hoor, maar ik vind het behoorlijk fout.
Stel je eens voor dat je je niet hypokriet moet gedragen en andere mensen hun vrijheid moet gunnen. Kinderachtig.quote:Ik ga me hier ook niet verdedigen gewoon. Negatief zijn over racisten zou de norm moeten zijn en als ik de grondwet zo bekijk is dat ook het geval, maar in de praktijk ben ik nu de persoon die zich moet verantwoorden? Ja, dag.
Ah. Jij snapt mijn premisse niet. Wellicht tijd om je in te gaan lezen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:27 schreef eleusis het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er bestaan wetten en fatsoensnormen en daar is helemaal niets fout aan. Dus nee, je mag niet alles uiten en dat heeft ook nooit gemogen. Wat je in de openbaarheid zegt, staat bovendien open voor reacties. Met kritiek moet je maar leren omgaan.
Ik GUN ze toch ook de vrijheid? Ik zeg toch niet dat ik hoop dat dergelijke uitspraken verboden worden en dat je er voor de bak in kunt gaan? Maar ik heb zo ook weer mijn mening over racisme, maar als ik dát laat merken is het een probleem?quote:Stel je eens voor dat je je niet hypokriet moet gedragen en andere mensen hun vrijheid moet gunnen. Kinderachtig.
Maar hey. Ik gun je de vrijheid dit te vinden. Ik wel.
Ik heb wel betere dingen te doen dan te doorgronden waarom jij iemand wil verbieden iets te posten omdat zij volgens jou iemand wil verbieden iets te posten.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah. Jij snapt mijn premisse niet. Wellicht tijd om je in te gaan lezen.
Mauah. In meerdere posts zie ik je zelfs iemands bestaansrecht in twijfel trekkenquote:Op zondag 10 oktober 2010 12:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik GUN ze toch ook de vrijheid? Ik zeg toch niet dat ik hoop dat dergelijke uitspraken verboden worden en dat je er voor de bak in kunt gaan?
quote:Op zondag 10 oktober 2010 00:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gatverdamme, wat ben jij een vieze racist. Echt erg dat er mensen zoals jij bestaan.
Ik heb al medeleiden met je dochtertje en die bekrompen generaliserende houding.
Je hebt duidelijk moeite met het verschil tussen het met iemand oneens zijn en iemand zijn vrijheid willen ontnemen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Racisten zijn fout en ik zal daar altijd tegenin gaan.
Ik heb toch ook de vrijheid om er van te walgen dan? Mooizo.
Nee hoor. Ook jouw mening respecteer ik op dezelfde manier zoals een Volraire het zou onderschrijven. Het verschil is dat jij dat niet doet. En dat is hypokriet. Ik spreek je aan op het feit dat je hypokriet bent. Dat was toch wel duidelijk hoop ik.quote:Maar ik heb zo ook weer mijn mening over racisme, maar als ik dát laat merken is het een probleem? Terwijl je de racist verdedigd?
Waar verbied ik iemand iets te posten?quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:37 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik heb wel betere dingen te doen dan te doorgronden waarom jij iemand wil verbieden iets te posten omdat zij volgens jou iemand wil verbieden iets te posten.
Sorry SpecialK, maar in die posts staat niets meer dan een mening en zeker niet dat ik anderen vrijheid van meningsuiting wil ontnemen. Dus ik weet niet hoe jij het leest, maar als ik zeg dat ik racisten fout vind, dan is dat mijn mening. Als ik er van baal dat er zulke mensen bestaan, dan is dat ook mijn mening. Er zijn zoveel meningen waarvan ik baal dat mensen ze hebben, maar dat staat niet gelijk aan het willen verbieden er van.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mauah. In meerdere posts zie ik je zelfs iemands bestaansrecht in twijfel trekken
o.a.
[..]
[..]
Je hebt duidelijk moeite met het verschil tussen het met iemand oneens zijn en iemand zijn vrijheid willen ontnemen.
[..]
Nee hoor. Ook jouw mening respecteer ik op dezelfde manier zoals een Volraire het zou onderschrijven. Het verschil is dat jij dat niet doet. En dat is hypokriet. Ik spreek je aan op het feit dat je hypokriet bent. Dat was toch wel duidelijk hoop ik.
Ik denk dat dit wel genoeg zegt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:42 schreef -Strawberry- het volgende:
Dus jij vindt racisten niet fout. Apart hoor.
Hoezo, dat roep ik toch al de hele tijd?quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:45 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel genoeg zegt.
edit; in before ninja
Dat roep je inderdaad de hele tijd al, zie SpecialK's post.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoezo, dat roep ik toch al de hele tijd?![]()
Nee joh, racisten....tof zijn die. Zo zou iedereen moeten denken, wordt de wereld beter van.
Als ik racisten al niet eens meer fout mag vinden.....quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:47 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat roep je inderdaad de hele tijd al, zie SpecialK's post.
Het komt niet zo over. Om eerlijk te zijn lees ik op eenofandere manier in jouw posts meer een soort morele suprioriteit in combinatie met een "de wereld moet zijn zoals ik zeg dat het moet zijn" dan bij de gemiddelde andere poster in dit topic. Je hebt ook zelf aangegeven dat je vond dat je zelf nogal hatelijk overkwam. Wellicht zijn het even de emoties maar ik spreek je er slechts op aan dat je wellicht denkt moreel superieur te zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sorry SpecialK, maar in die posts staat niets meer dan een mening en zeker niet dat ik anderen vrijheid van meningsuiting wil ontnemen. Dus ik weet niet hoe jij het leest, maar als ik zeg dat ik racisten fout vind, dan is dat mijn mening. Als ik er van baal dat er zulke mensen bestaan, dan is dat ook mijn mening. Er zijn zoveel meningen waarvan ik baal dat mensen ze hebben, maar dat staat niet gelijk aan het willen verbieden er van.
Thought police, here we come....
Ben je bekend met de straw man fallacy?quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ik racisten al niet eens meer fout mag vinden.....
Ik vind mij zelf moreel superieur aan racisten ja.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het komt niet zo over. Om eerlijk te zijn lees ik op eenofandere manier in jouw posts meer een soort morele suprioriteit in combinatie met een "de wereld moet zijn zoals ik zeg dat het moet zijn" dan bij de gemiddelde andere poster in dit topic. Je hebt ook zelf aangegeven dat je vond dat je zelf nogal hatelijk overkwam. Wellicht zijn het even de emoties maar ik spreek je er slechts op aan dat je wellicht denkt moreel superieur te zijn.
De wereld zit al vol met schreeuwlelijkers die dwingend overkomen. Voeg daar aub niks aan toe en je bereikt veel meer in een discussie.
Perfect verwoord. Daar kreeg ik ook jeuk van bij het lezen van dit topic.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het komt niet zo over. Om eerlijk te zijn lees ik op eenofandere manier in jouw posts meer een soort morele suprioriteit in combinatie met een "de wereld moet zijn zoals ik zeg dat het moet zijn" dan bij de gemiddelde andere poster in dit topic. Je hebt ook zelf aangegeven dat je vond dat je zelf nogal hatelijk overkwam. Wellicht zijn het even de emoties maar ik spreek je er slechts op aan dat je wellicht denkt moreel superieur te zijn.
De wereld zit al vol met schreeuwlelijkers die dwingend overkomen. Voeg daar aub niks aan toe en je bereikt veel meer in een discussie.
De manier waarop je in dit topic reageert straalt die suprioriteit niet echt uit alleen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind mij zelf moreel superieur aan racisten ja.
Maar dat betekent niet dat ik ze wil verbieden om een mening te hebben.
Firefox vindt Marokkanen fout (en jij ook), Ik vind racisten fout, en jullie vinden het weerfout dat ik racisten veroordeel. En toen was de cirkel rond.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:49 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ben je bekend met de straw man fallacy?
Dat kan jij vinden. Ik vind iemand die kotst op racisten nog altijd begrijpelijker dan racisten zelf.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De manier waarop je in dit topic reageert straalt die suprioriteit niet echt uit alleen.
Wellicht bergrijpelijker voor jou omdat je het zelf bent.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat kan jij vinden. Ik vind iemand die kotst op racisten nog altijd begrijpelijker dan racisten zelf.
Nee hoor. Het gaat slechts om de vorm en de methode die ze gebruikt. Die is 'raar'.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:27 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Gaan we nu allemaal vertellen hoe raar het is dat Strawberry neer kijkt op racisten..?
Echt?
Welk onderwerp. Er zijn er nogal wat voorbij gekomen.quote:SpecialK wat is jouw eigen mening over dit onderwerp, want die hebben we nog steeds niet gehoord.
Ik denk dat wel in Nederland al bijna zover zijn..quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:
De dag dat mensen racisten normaler gaan vinden dan de mensen die tegen racisten zijn, wil ik hier niet meer wonen.
Toedeloe.
Dus het feit dat bepaalde ouders (vaders in dit geval) op voorbaat al problemen hebben met de kans dat er een mogelijkheid is dat dochter thuiskomt met een buitenlander/allochtoon/gekleurd iemand. Ipv iedereen gelijk te zien en iedereen dus het voordeel van de twijfel geven.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee hoor. Het gaat slechts om de vorm en de methode die ze gebruikt. Die is 'raar'.
[..]
Welk onderwerp. Er zijn er nogal wat voorbij gekomen.
- Een dochter hebben die jou niet op de hoogte houdt van vriendjes
- Een dochter hebben die zelf mensen uitnodigt om te blijven logeren zonder toestemming van de ouders
- Problemen hebben met negers als vriendjes
- Problemen hebben met Marokkanen als vriendjes
- Problemen hebben met mensen die vanalles en nog wat van meningen moreel verwerpelijk vinden
Grappig, bij mij speelt hetzelfde verhaal, alleen zou ik mijzelf nooit een halve neger noemen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 00:35 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Een racist? Jammer hoor. Ik spreek alleen mijn voorkeur uit. Ik ben zelf een (halve) neger for fuck sake.
Ik ken genoeg Negers en Marokkanen in mijn omgeving. Heck, mijn halve familie heeft een kleurtje.
Dus ga nou niet zo verontwaardig reageren klein meisje. Zeker als je zelf geen kinderen heb. Ik durf te wedden dat 90% van alle vaders zo denkt....
ALLEEN IK ZEG HET HARDOP!
Dit dus! Top post!quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:23 schreef Alec690 het volgende:
Weet een mooi voorbeeld uit de buurt hier. Meisje, 16 jaar... op-en-top Hollands met de naam Eline. Knap en intelligent meisje, spontaan ook...
Ze viel op een jongen, jaartje ouder, bezig op de HAVO (bij mij in de klas). Geweldig toch? Leuk voor haar! Nee, de halve buurt keek vol afgunst incl .haar directe familie (Pa: 'er komt geen zwarte hier in huis!!'. Waarom? Hij komt oorspronkelijk uit Somalië en zijn naam is Mohammed.
Nu zijn we 4 jaar verder en ze zijn nog steeds samen. Beide goede opleiding afgerond, prima leven... samen maken ze prachtige reizen en genieten van het leven. En met Mohammed is helemaal niets mis, die jongen heeft een goed stel hersens en een goed hart.
Maar goed, dat kan niet meer tegenwoordig volgens een Nederlander. Mohammed + Afrikaanse afkomst = crimineel.
Er zijn criminele Marokkanen, Somaliërs, Antillianen, etc. Net zo goed als criminele Hollanders (ik ken genoeg slechte honden). Kijken op individueel niveau mensen, je mag nooit hele rassen of bevolkingsgroepen over één kam scheren. Helaas gebeurt dat nu wel in Nederland. Jammer.
Wat snap je niet aan het feit dat je iemand kunt afkeuren op basis van afkomst zonder dat factoren als criminaliteit of huidskleur daarmee geassocieerd worden? Die associatie die leg jij alleen (en je aardbeien vriendinnetje).quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:37 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Dit dus! Top post!![]()
Dit zou gewoon vanzelfsprekend moeten zijn
Racisme is menselijk en volkomen normaal.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:
De dag dat mensen racisten normaler gaan vinden dan de mensen die tegen racisten zijn, wil ik hier niet meer wonen.
Toedeloe.
Present.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:51 schreef Cerbie het volgende:
Vader heeft iets tegen 'buitenlanders'
Verder met de lemming als deze vol zit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |