abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:26:48 #251
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_87378053
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 02:08 schreef Mankatans het volgende:

[...]

Er wonen in Nederland 16 miljoen mensen, waarvan 3 miljoen allochtonen. Per 16 mensen die je op straat tegenkomt zijn er dan 13 blank, en 3 gekleurd. Er zijn dus meer dan 2x zoveel autochtonen als allochtonen, waardoor je meer kans hebt om beroofd te worden door een autochtoon! b00m baby, vertel dat maar in je telegraaf.

[...]

Wat mij zorgen baart is dat mensen denken dat allochtonen altijd gekleurd zijn. Amerikanen, Zweden, Oostenrijkers etc. die hier wonen zijn vaak niet gekleurd, maar toch wel degelijk allochtoon. Alleen ziet men ze niet als allochtonen omdat ze niet van een 'bepaalde' afkomst zijn (of een bepaalde kleur? :X )

Neemt niet weg dat er wel degelijk problematiek is rond bepaalde allochtonen, maar toch: het beeld van een allochtoon is tegenwoordig gekleurd, crimineel en onaangepast.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_87378108
Ach mensen laten we eerlijk zijn.
Het doen is toch het lekkerste wat er is.
*O*
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:45:50 #253
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87378376
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:22 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Nogmaals, ik baseer mijn mening op eigen ervaringen.

Jullie 2 dames snappen het gewoon niet. Klaar.

Sowieso denken vaders anders dan moeders.
Gaat ie de grote stoere pappa uithangen ook nog :D
Intelligent, but fucked up.
pi_87378543
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Gaat ie de grote stoere pappa uithangen ook nog :D
:')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_87378576
Als je dochter een Marokkaanse vriend heeft, kan je jezelf ook afvragen of de opvoeding wel goed verlopen is. (Mocht je met dit soort mensen een probleem hebben.)

Nederlandse meisjes worden als makkelijk prooi gezien door Marokkanen, ze weten dat de meisjes hun stoer en spannend vinden en daar maken ze gebruik van. De dochters veranderen binnen korte tijd in sletjes om hun vriendjes maar te blijven paaien.

U zult met haar vriendje niet snel kennis maken, en als u ze ziet zullen ze hun best doen om verlegen over te komen en als ze u de hand schudden denken ze "straks neuk ik jouw dochter" !

Een paar weken later, is men het meisje zat en zal er een poging gedaan worden om haar naar een ander vriendje door te schuiven. En het verhaal begint weer van vooraf aan.

Fijne dag nog!
  zondag 10 oktober 2010 @ 10:59:14 #256
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87378598
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:55 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

:')
Tsjah, sorry... Maar ik denk dat je weinig indruk zal maken op wat je dochter ook meebrengt naar huis. In dat opzicht denk ik dat een gezonde Hollandse jongen met 23 allergieen en eczeemhandjes inderdaad de beste keuze zou zijn. Het is ook niet besmettelijk zoiets.

De vraag is alleen: vindt je dochter dat ook leuk? En daar kan idd enige frictie ontstaan. Maar uiteindelijk maakt ze die keuze toch wel zelf en dan is de keuze aan jou: wil je er bij zijn, of wil je er geheel buiten staan?
pi_87378620
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:57 schreef cumcumber het volgende:
Als je dochter een Marokkaanse vriend heeft, kan je jezelf ook afvragen of de opvoeding wel goed verlopen is. (Mocht je met dit soort mensen een probleem hebben.)

Nederlandse meisjes worden als makkelijk prooi gezien door Marokkanen, ze weten dat de meisjes hun stoer en spannend vinden en daar maken ze gebruik van. De dochters veranderen binnen korte tijd in sletjes om hun vriendjes maar te blijven paaien.

U zult met haar vriendje niet snel kennis maken, en als u ze ziet zullen ze hun best doen om verlegen over te komen en als ze u de hand schudden denken ze "straks neuk ik jouw dochter" !

Een paar weken later, is men het meisje zat en zal er een poging gedaan worden om haar naar een ander vriendje door te schuiven. En het verhaal begint weer van vooraf aan.

Fijne dag nog!
FOK! is niet bedoelt om zelfmoord te promoten... Hahahahahahahahahahahaha
pi_87380483
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 02:08 schreef Mankatans het volgende:

[ afbeelding ]

edit #2 @ Cerbie \/ - het is ook een stom voorbeeld, maar je begrijpt de strekking.
Goed plaatje wel. Men ziet van die acties vaak niet als racistisch, want 'de cijfers liegen niet'.
Maar dat is het natuurlijk wel.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:19:11 #259
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87380525
Maar er staat wel een doorgetrokken streep he?
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:20:39 #260
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87380578
Ik ben er nog niet echt uit wat storender is. Mensen die ongenuanceerd taalgebruik bezigen en daardoor het verkeerde signaal afgeven (aan kinderen en omstanders) of mensen die vervolgens de moraalridder gaan uithangen en nota bene mensen gaan vertellen hoe ze moeten denken.

Ja -Strawberry- jij mag je aangesproken voelen. Iedereen heeft de vrijheid te denken en te uiten wat ze zelf willen. Daar is niks 'fouts' aan. Als er 1 ding fout is in onze vrije maatschappij dan is het wel mensen die anderen opleggen wat ze moeten vinden en wat ze moeten zeggen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Boks-Chick zondag 10 oktober 2010 @ 12:20:48 #261
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_87380587
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Maar er staat wel een doorgetrokken streep he?
huh?
lolwut
pi_87380627
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:20 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben er nog niet echt uit wat storender is. Mensen die ongenuanceerd taalgebruik bezigen en daardoor het verkeerde signaal afgeven (aan kinderen en omstanders) of mensen die vervolgens de moraalridder gaan uithangen en nota bene mensen gaan vertellen hoe ze moeten denken.

Ja -Strawberry- jij mag je aangesproken voelen. Iedereen heeft de vrijheid te denken en te uiten wat ze zelf willen. Daar is niks 'fouts' aan. Als er 1 ding fout is in onze vrije maatschappij dan is het wel mensen die anderen opleggen wat ze moeten denken.
Racisten zijn fout en ik zal daar altijd tegenin gaan.

Ik heb toch ook de vrijheid om er van te walgen dan? Mooizo.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:22:47 #263
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87380650
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

In dat geval onderschrijf je niet de hoogste waarde van onze samenleving en verdien je moreel gezien niet dezelfde vrijheden waar je nu zo gretig gebruik van maakt en die je anderen zo graag wilt afnemen.

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."
- Evelyn Beatrice Hall paraphrasing Voltaire
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_87380750
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In dat geval onderschrijf je niet de hoogste waarde van onze samenleving en verdien je moreel gezien niet dezelfde vrijheden waar je nu zo gretig gebruik van maakt en die je anderen zo graag wilt afnemen.
Omdat ik racisten veroordeel, verdien ik niet dezelfde vrijheden? :') Ze mogen hun mening hebben hoor, maar ik vind het behoorlijk fout. Dus die quote die je er nu mooi bij hebt gezet, slaat ook zeker op mij. Mensen moeten het ook kunnen zeggen, maar dat is toch geen reden voor mij om er niet fel tegenin te gaan of wel soms? Ik verbied ze niet om het te zeggen. Ik heb duso ok geen idee waarom je me woorden in de mond legt en stelt dat ik ze vrijheden wil afnemen.

:N Ik ga me hier ook niet verdedigen gewoon. Negatief zijn over racisten zou de norm moeten zijn en als ik de grondwet zo bekijk is dat ook het geval, maar in de praktijk ben ik nu de persoon die zich moet verantwoorden?

Ja, dag. :W
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:27:09 #265
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87380774
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:20 schreef SpecialK het volgende:
Ja -Strawberry- jij mag je aangesproken voelen. Iedereen heeft de vrijheid te denken en te uiten wat ze zelf willen. Daar is niks 'fouts' aan. Als er 1 ding fout is in onze vrije maatschappij dan is het wel mensen die anderen opleggen wat ze moeten vinden en wat ze moeten zeggen.
Wat een onzin. Er bestaan wetten en fatsoensnormen en daar is helemaal niets fout aan. Dus nee, je mag niet alles uiten en dat heeft ook nooit gemogen. Wat je in de openbaarheid zegt, staat bovendien open voor reacties. Met kritiek moet je maar leren omgaan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:28:34 #266
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87380823
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat ik racisten veroordeel, verdien ik niet dezelfde vrijheden? :')
\Ze mogen hun mening hebben hoor, maar ik vind het behoorlijk fout.
Dit is alweer een compleet ander toontje dan wat je hiervoor aansloeg. Dat snap je zelf ook wel. Ook jij mist de nuance om een volwassen gesprek te onderhouden.

quote:
:N Ik ga me hier ook niet verdedigen gewoon. Negatief zijn over racisten zou de norm moeten zijn en als ik de grondwet zo bekijk is dat ook het geval, maar in de praktijk ben ik nu de persoon die zich moet verantwoorden? Ja, dag. :W
Stel je eens voor dat je je niet hypokriet moet gedragen en andere mensen hun vrijheid moet gunnen. Kinderachtig.

Maar hey. Ik gun je de vrijheid dit te vinden. Ik wel.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:29:58 #267
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87380854
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:27 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wat een onzin. Er bestaan wetten en fatsoensnormen en daar is helemaal niets fout aan. Dus nee, je mag niet alles uiten en dat heeft ook nooit gemogen. Wat je in de openbaarheid zegt, staat bovendien open voor reacties. Met kritiek moet je maar leren omgaan.
Ah. Jij snapt mijn premisse niet. Wellicht tijd om je in te gaan lezen.
pi_87380871
quote:
Stel je eens voor dat je je niet hypokriet moet gedragen en andere mensen hun vrijheid moet gunnen. Kinderachtig.

Maar hey. Ik gun je de vrijheid dit te vinden. Ik wel.
Ik GUN ze toch ook de vrijheid? Ik zeg toch niet dat ik hoop dat dergelijke uitspraken verboden worden en dat je er voor de bak in kunt gaan? Maar ik heb zo ook weer mijn mening over racisme, maar als ik dát laat merken is het een probleem? :|W
pi_87380897
Wat denk je nou, dat ik mensen wil verbieden om racistische uitspraken te doen?

En dat baseer je dan op het feit dat ik boos wordt van racistische uitspraken. Nee, lekker is dat.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:37:24 #270
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87381057
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ah. Jij snapt mijn premisse niet. Wellicht tijd om je in te gaan lezen.
Ik heb wel betere dingen te doen dan te doorgronden waarom jij iemand wil verbieden iets te posten omdat zij volgens jou iemand wil verbieden iets te posten. :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:38:23 #271
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87381095
aparte discussie geworden zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:39:57 #272
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87381143
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik GUN ze toch ook de vrijheid? Ik zeg toch niet dat ik hoop dat dergelijke uitspraken verboden worden en dat je er voor de bak in kunt gaan?
Mauah. In meerdere posts zie ik je zelfs iemands bestaansrecht in twijfel trekken

o.a.
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gatverdamme, wat ben jij een vieze racist. Echt erg dat er mensen zoals jij bestaan. :r
Ik heb al medeleiden met je dochtertje en die bekrompen generaliserende houding.
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb toch ook de vrijheid om er van te walgen dan? Mooizo.
Je hebt duidelijk moeite met het verschil tussen het met iemand oneens zijn en iemand zijn vrijheid willen ontnemen.

quote:
Maar ik heb zo ook weer mijn mening over racisme, maar als ik dát laat merken is het een probleem? Terwijl je de racist verdedigd? :|W
Nee hoor. Ook jouw mening respecteer ik op dezelfde manier zoals een Volraire het zou onderschrijven. Het verschil is dat jij dat niet doet. En dat is hypokriet. Ik spreek je aan op het feit dat je hypokriet bent. Dat was toch wel duidelijk hoop ik. :)
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:40:21 #273
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87381158
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:37 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik heb wel betere dingen te doen dan te doorgronden waarom jij iemand wil verbieden iets te posten omdat zij volgens jou iemand wil verbieden iets te posten. :')
Waar verbied ik iemand iets te posten?
pi_87381233
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mauah. In meerdere posts zie ik je zelfs iemands bestaansrecht in twijfel trekken

o.a.
[..]

[..]

Je hebt duidelijk moeite met het verschil tussen het met iemand oneens zijn en iemand zijn vrijheid willen ontnemen.
[..]

Nee hoor. Ook jouw mening respecteer ik op dezelfde manier zoals een Volraire het zou onderschrijven. Het verschil is dat jij dat niet doet. En dat is hypokriet. Ik spreek je aan op het feit dat je hypokriet bent. Dat was toch wel duidelijk hoop ik. :)
Sorry SpecialK, maar in die posts staat niets meer dan een mening en zeker niet dat ik anderen vrijheid van meningsuiting wil ontnemen. Dus ik weet niet hoe jij het leest, maar als ik zeg dat ik racisten fout vind, dan is dat mijn mening. Als ik er van baal dat er zulke mensen bestaan, dan is dat ook mijn mening. Er zijn zoveel meningen waarvan ik baal dat mensen ze hebben, maar dat staat niet gelijk aan het willen verbieden er van.

Thought police, here we come....nee, echt niet.

De term racist is sowieso negatief, niet zo vreemd dat ik racisten dan als fout bestempel. Hoezo ben ik hypocriet? Ik laat anderen toch ook vrij om mij als fout te bestempelen? Moeten ze zelf weten, zo lang het bij woorden blijft.
pi_87381306
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:42 schreef -Strawberry- het volgende:
Dus jij vindt racisten niet fout. Apart hoor.
Ik denk dat dit wel genoeg zegt.

edit; in before ninja
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_87381360
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:45 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel genoeg zegt.

edit; in before ninja
Hoezo, dat roep ik toch al de hele tijd? :')

Nee joh, racisten....tof zijn die. Zo zou iedereen moeten denken, wordt de wereld beter van.
pi_87381391
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoezo, dat roep ik toch al de hele tijd? :')

Nee joh, racisten....tof zijn die. Zo zou iedereen moeten denken, wordt de wereld beter van.
Dat roep je inderdaad de hele tijd al, zie SpecialK's post.
pi_87381405
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:47 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat roep je inderdaad de hele tijd al, zie SpecialK's post.
Als ik racisten al niet eens meer fout mag vinden.....
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:48:42 #279
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87381410
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sorry SpecialK, maar in die posts staat niets meer dan een mening en zeker niet dat ik anderen vrijheid van meningsuiting wil ontnemen. Dus ik weet niet hoe jij het leest, maar als ik zeg dat ik racisten fout vind, dan is dat mijn mening. Als ik er van baal dat er zulke mensen bestaan, dan is dat ook mijn mening. Er zijn zoveel meningen waarvan ik baal dat mensen ze hebben, maar dat staat niet gelijk aan het willen verbieden er van.

Thought police, here we come....
Het komt niet zo over. Om eerlijk te zijn lees ik op eenofandere manier in jouw posts meer een soort morele suprioriteit in combinatie met een "de wereld moet zijn zoals ik zeg dat het moet zijn" dan bij de gemiddelde andere poster in dit topic. Je hebt ook zelf aangegeven dat je vond dat je zelf nogal hatelijk overkwam. Wellicht zijn het even de emoties maar ik spreek je er slechts op aan dat je wellicht denkt moreel superieur te zijn.

De wereld zit al vol met schreeuwlelijkers die dwingend overkomen. Voeg daar aub niks aan toe en je bereikt veel meer in een discussie.
pi_87381436
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als ik racisten al niet eens meer fout mag vinden.....
Ben je bekend met de straw man fallacy?
pi_87381450
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het komt niet zo over. Om eerlijk te zijn lees ik op eenofandere manier in jouw posts meer een soort morele suprioriteit in combinatie met een "de wereld moet zijn zoals ik zeg dat het moet zijn" dan bij de gemiddelde andere poster in dit topic. Je hebt ook zelf aangegeven dat je vond dat je zelf nogal hatelijk overkwam. Wellicht zijn het even de emoties maar ik spreek je er slechts op aan dat je wellicht denkt moreel superieur te zijn.

De wereld zit al vol met schreeuwlelijkers die dwingend overkomen. Voeg daar aub niks aan toe en je bereikt veel meer in een discussie.
Ik vind mij zelf moreel superieur aan racisten ja.

Maar dat betekent niet dat ik ze wil verbieden om een mening te hebben.
pi_87381473
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Perfect verwoord. Daar kreeg ik ook jeuk van bij het lezen van dit topic.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:51:26 #283
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87381494
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vind mij zelf moreel superieur aan racisten ja.

Maar dat betekent niet dat ik ze wil verbieden om een mening te hebben.
De manier waarop je in dit topic reageert straalt die suprioriteit niet echt uit alleen.
pi_87381518
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:49 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ben je bekend met de straw man fallacy?
Firefox vindt Marokkanen fout (en jij ook), Ik vind racisten fout, en jullie vinden het weerfout dat ik racisten veroordeel. En toen was de cirkel rond.
pi_87381544
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De manier waarop je in dit topic reageert straalt die suprioriteit niet echt uit alleen.
Dat kan jij vinden. Ik vind iemand die kotst op racisten nog altijd begrijpelijker dan racisten zelf.
pi_87381593
De dag dat mensen racisten normaler gaan vinden dan de mensen die tegen racisten zijn, wil ik hier niet meer wonen.

Toedeloe.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:59:02 #287
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87381693
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat kan jij vinden. Ik vind iemand die kotst op racisten nog altijd begrijpelijker dan racisten zelf.
Wellicht bergrijpelijker voor jou omdat je het zelf bent.

Echte morele suprioriteit, echter, kan niet zonder een dialectische houding. Je staat zo te zien graag vooraan in de rij om andere mensen te vertellen hoe verwerpelijk ze zijn op basis van 1 of 2 geschreven zinnen. Maar je mist een stukje menselijk respect om ook echt te interesse te tonen om door te vragen waarom iemand denkt zoals hij/zij denkt.

Dit draagt op zijn beurt weer bij aan het idee dat je gewoon bezig bent met morele zelfbevrediging. Iets wat totaal 0,0 toevoegt aan de discussie en ook 0,0 zal veranderen aan iemand anders' mening.

Nogmaals; jouw vrijheid dit te doen maar ik zit hier werkelijk vol verbazing naar je posts te kijken. Ik vind ze nog vreemder op filosofisch vlak dan de meningen van een KKK-lid.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 10-10-2010 13:06:53 ]
pi_87382313
Gaan we nu allemaal vertellen hoe raar het is dat Strawberry neer kijkt op racisten..?

Echt?

SpecialK wat is jouw eigen mening over dit onderwerp, want die hebben we nog steeds niet gehoord.
"the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
  zondag 10 oktober 2010 @ 13:31:09 #289
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_87382425
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:27 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Gaan we nu allemaal vertellen hoe raar het is dat Strawberry neer kijkt op racisten..?

Echt?

Nee hoor. Het gaat slechts om de vorm en de methode die ze gebruikt. Die is 'raar'.

quote:
SpecialK wat is jouw eigen mening over dit onderwerp, want die hebben we nog steeds niet gehoord.
Welk onderwerp. Er zijn er nogal wat voorbij gekomen. :)

- Een dochter hebben die jou niet op de hoogte houdt van vriendjes
- Een dochter hebben die zelf mensen uitnodigt om te blijven logeren zonder toestemming van de ouders
- Problemen hebben met negers als vriendjes
- Problemen hebben met Marokkanen als vriendjes
- Problemen hebben met mensen die vanalles en nog wat van meningen moreel verwerpelijk vinden :P
pi_87382486
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:
De dag dat mensen racisten normaler gaan vinden dan de mensen die tegen racisten zijn, wil ik hier niet meer wonen.

Toedeloe.
Ik denk dat wel in Nederland al bijna zover zijn..

Maar zeker weten doe ik natuurlijk niet..

Mensen hebben tegenwoordig tig vooroordelen over buitenlanders, wat ze naar buiten uiten is natuurlijk al heel anders wat ze binnenshuis uiten. Fok is hier een groot voorbeeld van, iedereen roept hier alitjd maar alles alsof het doodnormaal is. Want ja lekker anoniem, lekker makkelijk. Maar god forbid dat je iemand een racist noemt, want dat zijn ze natuurlijk absoluutttt niet
pi_87382622
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee hoor. Het gaat slechts om de vorm en de methode die ze gebruikt. Die is 'raar'.
[..]

Welk onderwerp. Er zijn er nogal wat voorbij gekomen. :)

- Een dochter hebben die jou niet op de hoogte houdt van vriendjes
- Een dochter hebben die zelf mensen uitnodigt om te blijven logeren zonder toestemming van de ouders
- Problemen hebben met negers als vriendjes
- Problemen hebben met Marokkanen als vriendjes

- Problemen hebben met mensen die vanalles en nog wat van meningen moreel verwerpelijk vinden :P
Dus het feit dat bepaalde ouders (vaders in dit geval) op voorbaat al problemen hebben met de kans dat er een mogelijkheid is dat dochter thuiskomt met een buitenlander/allochtoon/gekleurd iemand. Ipv iedereen gelijk te zien en iedereen dus het voordeel van de twijfel geven.
pi_87383093
Het probleem is niet dat er vaders met een bepaalde mening zijn (Marokkaans/negroïde straattuig vormt geen geschikte partner voor mijn dochter), maar dat er hier 'dames' zijn die menen te kunnen bepalen voor een ander wat ze wel en niet mogen denken.
pi_87383204
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:35 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Een racist? Jammer hoor. Ik spreek alleen mijn voorkeur uit. Ik ben zelf een (halve) neger for fuck sake.

Ik ken genoeg Negers en Marokkanen in mijn omgeving. Heck, mijn halve familie heeft een kleurtje.

Dus ga nou niet zo verontwaardig reageren klein meisje. Zeker als je zelf geen kinderen heb. Ik durf te wedden dat 90% van alle vaders zo denkt....

ALLEEN IK ZEG HET HARDOP!
Grappig, bij mij speelt hetzelfde verhaal, alleen zou ik mijzelf nooit een halve neger noemen. :|W
pi_87383830
Weet een mooi voorbeeld uit de buurt hier. Meisje, 16 jaar... op-en-top Hollands met de naam Eline. Knap en intelligent meisje, spontaan ook...

Ze viel op een jongen, jaartje ouder, bezig op de HAVO (bij mij in de klas). Geweldig toch? Leuk voor haar! Nee, de halve buurt keek vol afgunst incl .haar directe familie (Pa: 'er komt geen zwarte hier in huis!!'. Waarom? Hij komt oorspronkelijk uit Somalië en zijn naam is Mohammed.

Nu zijn we 4 jaar verder en ze zijn nog steeds samen. Beide goede opleiding afgerond, prima leven... samen maken ze prachtige reizen en genieten van het leven. En met Mohammed is helemaal niets mis, die jongen heeft een goed stel hersens en een goed hart.

Maar goed, dat kan niet meer tegenwoordig volgens een Nederlander. Mohammed + Afrikaanse afkomst = crimineel.

Er zijn criminele Marokkanen, Somaliërs, Antillianen, etc. Net zo goed als criminele Hollanders (ik ken genoeg slechte honden). Kijken op individueel niveau mensen, je mag nooit hele rassen of bevolkingsgroepen over één kam scheren. Helaas gebeurt dat nu wel in Nederland. Jammer.
pi_87384139
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:23 schreef Alec690 het volgende:
Weet een mooi voorbeeld uit de buurt hier. Meisje, 16 jaar... op-en-top Hollands met de naam Eline. Knap en intelligent meisje, spontaan ook...

Ze viel op een jongen, jaartje ouder, bezig op de HAVO (bij mij in de klas). Geweldig toch? Leuk voor haar! Nee, de halve buurt keek vol afgunst incl .haar directe familie (Pa: 'er komt geen zwarte hier in huis!!'. Waarom? Hij komt oorspronkelijk uit Somalië en zijn naam is Mohammed.

Nu zijn we 4 jaar verder en ze zijn nog steeds samen. Beide goede opleiding afgerond, prima leven... samen maken ze prachtige reizen en genieten van het leven. En met Mohammed is helemaal niets mis, die jongen heeft een goed stel hersens en een goed hart.

Maar goed, dat kan niet meer tegenwoordig volgens een Nederlander. Mohammed + Afrikaanse afkomst = crimineel.

Er zijn criminele Marokkanen, Somaliërs, Antillianen, etc. Net zo goed als criminele Hollanders (ik ken genoeg slechte honden). Kijken op individueel niveau mensen, je mag nooit hele rassen of bevolkingsgroepen over één kam scheren. Helaas gebeurt dat nu wel in Nederland. Jammer.
Dit dus! Top post! ^O^

Dit zou gewoon vanzelfsprekend moeten zijn
pi_87384482
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:37 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Dit dus! Top post! ^O^

Dit zou gewoon vanzelfsprekend moeten zijn
Wat snap je niet aan het feit dat je iemand kunt afkeuren op basis van afkomst zonder dat factoren als criminaliteit of huidskleur daarmee geassocieerd worden? Die associatie die leg jij alleen (en je aardbeien vriendinnetje).
pi_87384540
Vader heeft iets tegen 'buitenlanders'

Verder met de lemming als deze vol zit? :s)
pi_87384755
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:

Toedeloe.
Racisme is menselijk en volkomen normaal.
pi_87385048
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:51 schreef Cerbie het volgende:
Vader heeft iets tegen 'buitenlanders'

Verder met de lemming als deze vol zit? :s)
Present.

Maar een deel 3 zou ook niet verkeerd zijn :')
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:14:22 #300
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_87385064
wat is dit een kuttopic geworden zeg. :')
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')