16:00 uur presentatie akkoordenquote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
Belangrijke punten uit de akkoorden zijn:
* Toegelaten immigranten krijgen een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Wanneer er een wet overtreden wordt waarvoor een straf van meer dan 12 jaar staat, moet de immigrant het land uit.
* Er komt geen versoepeling van het ontslagrecht
* AOW gaat naar 66 jaar oud, conform het akkoord van de sociale partners
* Maximum snelheid op snelwegen gaat naar 130 kilometer per uur
* 2.500 agenten en 500 'dierenagenten' komen erbij
* Budget van Ontwikkelingssamenwerking gaat naar 0,7 procent van het nationaal inkomen (nu is dat 0,8 procent)
* Alternatief voor de ontpoldering van de Hedwigepolder.
* Rookverbod kleine cafés wordt aan banden gelegd.
* Aanleg nieuwe wegen.
* Voor de ouderenzorg komen honderden miljoenen euro's extra vrij.
* In Staphorst zal de zondagsrust behouden blijven.
* Consumenten krijgen een opslag op hun energierekening, die het kabinet wil gebruiken om subsidies aan windmolens en zonne-energie te betalen.
* De studiefinanciering wordt ingekort met één jaar, waardoor studenten nog maar drie jaar een studiefinanciering krijgen en het laatste jaar geld moeten lenen.
quote:Stop ouderenmishandeling
Het kabinet zal extra maatregelen nemen om ouderenmishandeling tegen te gaan, zoals een
verplichte verklaring omtrent gedrag voor betaald zorgpersoneel.
Er komt een richtlijn ouderenmishandeling.
Het project stop ouderenmishandeling wordt voortgezet.
Er komt een meldplicht voor ouderenmishandeling.
En hoe gaan ze dat doen, wat bedoelen ze er mee?quote:Op donderdag 30 september 2010 17:16 schreef horned_reaper het volgende:
Wel tof dat het kabinet een vrij en open internet bevorderd
Huurtoeslag, de subsidie bestaat al heel lang niet meer.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:13 schreef capricia het volgende:
Tis een beetje mager, maar beperking van de huursubsidie, zorgtoeslag, het verhogen van de huren en het afblijven van de HRA...ja, daar lik ik mijn vingers bij af!
Nee hoor. Het zal gaan om het heel lang opsluiten van iemand die een hond een schop geeft, een allochtone puber of zo, die hebben niet zo die 'ah zielig, aaien-reflex' . De stelselmatige dierenmishandeling in de veehouderij kan natuurlijk doorgaan.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:12 schreef dylany het volgende:
Goed nieuws voor de dieren?
En dat terwijl er tsunami aan islamisering is, die fascistische godsdienst die ons voortbestaan bedreigt. Beetje een rare prioriteitsstelling. Dit kabinet lijkt te mikken op uitsluitend de goedkeuring van mensen die onder telegraafberichten reageren.quote:Naast zedenpolitie en vreemdelingenpolitie als dit kabinet doorgaat dus ook dierenpolitie.
Benieuwd hoe ze daaraan invulling gaan geven. Want iemand als Fred Teeven is wel degelijk voorstander van verschillende beperkingen.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:16 schreef horned_reaper het volgende:
Wel tof dat het kabinet een vrij en open internet bevorderd
Maar dit is toch ook logisch? Gemiddelde VVD stemmer is echt geen beneden modaal iemand. Voor de rest is het natuurlijk erg ikke ikke en de rest (beneden modaal) kan stikken.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Even kijken. Huursubsidie: treft benedenmodaal. Zorgtoeslag: benedenmodaal. Hogere huren: benedenmodaal. HRA: ontziet bovenmodaal.
Ik zie een verband.
Zul je net zien dat die gast een minister positie zal krijgen!quote:Op donderdag 30 september 2010 17:17 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Benieuwd hoe ze daaraan invulling gaan geven. Want iemand als Fred Teeven is wel degelijk voorstander van verschillende beperkingen.
Bevorderen van een vrij en open internet is een erg brede omschrijving en weinig concreet.
Het recht op internet als levensbehoefte en dus als grondrecht laten opnemen.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dat doen, wat bedoelen ze er mee?
Bedoelde jij overigens met denaturalisatie deze passage: Het kabinet komt met een voorstel voor een Rijkswet personenverkeer die berust op het uitgangspunt van wederkerigheid en tevens de mogelijkheid omvat wederzijds eisen te stellen aan de toelating en het verblijf tot en de terugkeer naar landen van het Koninkrijk (Curacao, Aruba, St. Maarten en Nederland)?quote:Op donderdag 30 september 2010 17:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Huurtoeslag, de subsidie bestaat al heel lang niet meer.
Huurtoeslag is een stuk minder op jaarbasis dan HRA. HRA blijft stijgen en hangt nu op zo'n 11 miljard per jaar. Het is een hypotheeksubsidie waar de burger niet bij gebaat is aangezien het de huisprijzen kunstmatig hoog houdt.
Er is trouwens volgens mij geen enkele partij die de HRA per direct wil afschaffen, hooguit over een periode van enkele decennia.
1/3e, dus 25 1e kamer en 50 2equote:Op donderdag 30 september 2010 17:17 schreef Toad het volgende:
Kan iemand ergens vinden hoeveel kamerleden en senatoren weg moeten?
Ik wilde het nog even benadrukken.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Belachelijk kut akkoord waar nergens echt constructief dingen worden aangepakt. Zoals de HRA bijv. maar wat wil je ook met de VVD.![]()
[..]
Maar dit is toch ook logisch? Gemiddelde VVD stemmer is echt geen beneden modaal iemand. Voor de rest is het natuurlijk erg ikke ikke en de rest (beneden modaal) kan stikken.
quote:
Tweede kamer gaat van 150 naar 100 ledenquote:Op donderdag 30 september 2010 17:17 schreef Toad het volgende:
1/3 van elke kamer.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:17 schreef Toad het volgende:
Hoe komt dat zo ineensquote:Op donderdag 30 september 2010 17:19 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Tweede kamer gaat van 150 naar 100 leden
Eerste kamer van 75 naar 50 leden!
Lang leve het populistisch geneuzel van dit kabinet!quote:Op donderdag 30 september 2010 17:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Nou de 30 mensen met een boerka in nederland hebben pech
Ja, dit vat mijn commentaar op dit regeerakkoord wel samen.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dat doen, wat bedoelen ze er mee?
quote:Op donderdag 30 september 2010 17:19 schreef ErikT het volgende:
[..]
Beetje in de sfeer van: "illegaliteit strafbaar maken". O, dus dat mocht tot gisteren gewoon, illegaal zijn? Te mooi.
Wat een slapstick dit. Ik heb hier hetzelfde gevoel bij als bij de presentatie van het PVV verkiezingsprogramma. Ik kan dit simpelweg niet serieus nemen. En dat staat los van het feit dat ik het met veel maatregelen oneens ben.
Maar als het aantal kamerleden in grondwet staat kan die bezuiniging sowieso niet de eerst komende twee regeer periodesquote:Op donderdag 30 september 2010 17:19 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Volgens mij is elk standpunt helemaal kapotgecompromiseerdquote:Op donderdag 30 september 2010 17:20 schreef msnk het volgende:
Wat blijft er nog overeind van wat de vvd wil op hypoaftrek na
Die ambtenaren vreten geen donder uit en eten vooral geld op.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hoe komt dat zo ineens
Ik kom meer dan 30 mensen per dag tegen met een boerkaquote:Op donderdag 30 september 2010 17:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Nou de 30 mensen met een boerka in nederland hebben pech
Nee, onder andere op (behalve uitspraken Wilders net):quote:Op donderdag 30 september 2010 17:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bedoelde jij overigens met denaturalisatie deze passage: Het kabinet komt met een voorstel voor een Rijkswet personenverkeer die berust op het uitgangspunt van wederkerigheid en tevens de mogelijkheid omvat wederzijds eisen te stellen aan de toelating en het verblijf tot en de terugkeer naar landen van het Koninkrijk (Curacao, Aruba, St. Maarten en Nederland)?
Ik zie dat ze dat willen regelen met een voorwaardelijk nederlanderschap de eerste 5 jaar. Als ze de EU niet kunnen overtuigen van een andere manier.quote:Het kabinet zal met een voorstel komen om personen die binnen vijf jaar na
verkrijging van het Nederlanderschap veroordeeld zijn of worden voor een misdrijf
waar 12 jaar of meer op staat, het Nederlanderschap te ontnemen.
Da's vrij knap, bedoel je geen hoofddoek?quote:Op donderdag 30 september 2010 17:21 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Ik kom meer dan 30 mensen per dag tegen met een boerka
Als er extra maatregelen staat om het tegen te gaan betekent dat dus eigenlijk dat het eerst niet mocht. oke.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]Ik had dus exact hetzelfde gevoel. Het is gewoon so obvious. "Oh ik dacht dat mishandeling van ouderen eerst wel mocht!".
Moet er wel een grondwetswijziging komen.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:19 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dat staat het.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Maar als het aantal kamerleden in grondwet staat kan die bezuiniging sowieso niet de eerst komende twee regeer periodes
Als ze nou zeggen dat snelheden gewoon flexibel worden op wegen waar matrixborden hangen dan kan ik er nog wat mee. Dagdelen genoeg dat dat gereguleerd kan worden, Maar als een matrixbord 70 aangeeeft blijft iedereen gewoon 100 rijden zolang dat kanquote:Op donderdag 30 september 2010 17:21 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, dit vat mijn commentaar op dit regeerakkoord wel samen.
(Behoudens de gedeeltes waarbij ik denk: "aha, en waar is dat goed voor?" Zoals met 10 km/h harder naar de file rijden.)
Erg knap, ik woon in één van de zwartste wijken in R'dam en heb in mijn hele leven welgeteld 2 x een vrouw gezien met een Burka - en dat was niet eens in R'dam.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:21 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Ja, ik zie het nu.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:22 schreef Dagonet het volgende:
Ik zie dat ze dat willen regelen met een voorwaardelijk nederlanderschap de eerste 5 jaar. Als ze de EU niet kunnen overtuigen van een andere manier.
Veel misten en maren, maar de ambitie is zonneklaar.quote:Het kabinet zal met een voorstel komen om personen die binnen vijf jaar na verkrijging van het Nederlanderschap veroordeeld zijn of worden voor een misdrijf waar 12 jaar of meer op staat, het Nederlanderschap te ontnemen. Hiertoe wordt gepoogd binnen het kader van het Europees verdrag inzake nationaliteit te komen tot een ruimere uitleg van artikel 7d. Indien deze ruimere uitleg niet mogelijk zal blijken te zijn, zal met de verdragsluitende partijen worden overlegd om te komen tot een wijziging van het verdrag. Indien voor 1 januari 2012 blijkt dat de verdragsluitende partijen niet tot een dergelijke wijziging bereid zijn zal de Nederlandse wetgeving zodanig worden gewijzigd dat de eerste vijf jaar sprake is van een voorwaardelijke verkrijging van de Nederlandse nationaliteit die, met inachtneming van de aangescherpte afstandseis, van rechtswege definitief wordt tenzij men veroordeeld wordt voor een misdrijf waar 12 jaar of meer op staat.
?Hoe weet je dat het niet steeds dezelfde is?quote:Op donderdag 30 september 2010 17:21 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Dat kan dus helemaal niet want het is in strijd met verschillende internationale verdragen.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:14 schreef Dagonet het volgende:
Hoe willen ze denaturalisatie trouwens gaan realiseren? Dat is namelijk een extra strafmaatregel die alleen op te leggen is aan mensen met dubbele nationaliteit en derhalve van huis uit discriminerend. Dan zijn er dus andere strafmaatregelen voor verschillende groepen mensen...
Dat zal wel afzien worden voor Hirsch Ballin. We hebben nog geluk dat er niet staat: Vrij en verantwoordelijk internet.quote:
quote:Op donderdag 30 september 2010 17:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
?Hoe weet je dat het niet steeds dezelfde is?
quote:
Ik kom vaak in het centrum van Rotterdam en ik zie er dan best wel veelquote:Op donderdag 30 september 2010 17:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
?Hoe weet je dat het niet steeds dezelfde is?
Waarom kunst een uitzondering heeft op het BTW-tarief mag je me wel uitleggen.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:24 schreef Batsnek het volgende:
Tja, hier past maar 1 reactie bij: eerst zien, dan geloven. Met je 18 miljard
En waarom denkt die labbekak van een verhagen dat alleen rijke mensen kunst kopen?? Ik verkoop regelmatig schilderijen en illustraties onder de 100 euro. Of 't pas kunt als er een bepaald prijskaartje aanhangt?
Ik wist niet dat je in Afrika woondequote:Op donderdag 30 september 2010 17:21 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Je moet er toch wat inzetten, anders blijft er zo weinig over. Wilders heeft Maxime en Mark uitgelegd hoe dom de achterban is, dus dachte ze even mooie sier te kunnen maken met een wassen neus.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hoe komt dat zo ineens
dat is een nikaabquote:Op donderdag 30 september 2010 17:25 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Ik kom vaak in het centrum van Rotterdam en ik zie er dan best wel veel
[ afbeelding ]
Heb deze link erin geplakt http://www.kabinetsformat(...)kkoord_gepresenteerdquote:Op donderdag 30 september 2010 17:24 schreef WeirdMicky het volgende:
Link naar het akkoord: Misschien iets voor in de OP?
http://www.kabinetsformat(...)=obj&objectid=127446
Faal, want dat is dus geen boerka. Dit is er wel een:quote:Op donderdag 30 september 2010 17:25 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En dat blijft dus mogenquote:Op donderdag 30 september 2010 17:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
dat is een nikaab
Boeken hebben dat ook. Ik vermoed om te stimuleren dat mensen zich een beetje ontwikkelen. Maar als ik dit regeerakkoord zo zie, dan kan die ambitie wel in de prullenbak: mislukt.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:26 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Waarom kunst een uitzondering heeft op het BTW-tarief mag je me wel uitleggen.![]()
Ik dacht dat Rutte koos voor lastenverlichting ipv subsidie. Kunst zou je dan juist kunnen helpen met het nultarief aan BTW.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:26 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Waarom kunst een uitzondering heeft op het BTW-tarief mag je me wel uitleggen.![]()
Je zegt gewoon dat je verkleedt bent voor het carnaval wat je op dat moment aan het vieren bentquote:Op donderdag 30 september 2010 17:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Lang leve het populistisch geneuzel van dit kabinet!De boerka mag niet meer! Wedden dat je spoedig een variant van de boerka zal zien wat dan wel weer mag
Nee, ze kunnen het nu vaststellen, dan bij een crisis voor akkoord geven, dan de verkiezingen, 2e ronde, en dan wachten op een volgende crisis.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dus dat komt in 2014 in de tweede kamer, daarna in de eerste kamer. Vervolgens in 2018 weer en dan kan het daarna ingevoerd worden
Maar ze krijgen wel een eigen wetquote:Op donderdag 30 september 2010 17:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Faal, want dat is dus geen boerka. Dit is er wel een:
[ afbeelding ]
Ogen zijn hierbij helemaal bedekt. En je hebt er idd maar een handvol van in nederland.
Nog beter.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Heb deze link erin geplakt http://www.kabinetsformat(...)kkoord_gepresenteerd
En nu? Welke kamerleden uit de oppositie willen hun eigen baan opgeven?quote:Grondwet:
Art. 51.
-1. De Staten-Generaal bestaan uit de Tweede Kamer en de Eerste Kamer.
-2. De Tweede Kamer bestaat uit honderdvijftig leden.
-3. De Eerste Kamer bestaat uit vijfenzeventig leden.
-4. Bij een verenigde vergadering worden de kamers als één beschouwd.
Dat kom jij dus echt niet 30 keer per dag tegen of je moet dezelfde vrouw stalkenquote:Op donderdag 30 september 2010 17:25 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kom eens naar de Haagse Markt.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Erg knap, ik woon in één van de zwartste wijken in R'dam en heb in mijn hele leven welgeteld 2 x een vrouw gezien met een Burka - en dat was niet eens in R'dam.
Om de sector te bevorderen; er zijn een aantal sectoren met uitzondering ( fietsenmakers zijn er bijvoorbeeld ook 1 ), en dat is om ervoor te zorgen dat onder andere kunst betaalbaar blijft, en ten tweede zodat beginnend kunstenaars minder hoeven af te dragen, aangezien je als kunstenaars ( of freelancer in mijn geval ) niet direct kans op een vaste baan hebt.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:26 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit snijdt echt geen houtquote:Op donderdag 30 september 2010 17:28 schreef alors het volgende:
[..]
Je zegt gewoon dat je verkleedt bent voor het carnaval wat je op dat moment aan het vieren bent
Maar er staat wel: andere gezichtsbedekkende kleding. Een beetje vaag of dat ook geld voor kledingstukken waarbij je wel alleen maar de ogen ziet....quote:
Daar zie je er wel meer dan 2?quote:
Daarmee ben ik het dan weer wel eens, dat verbod op gezichtsbedekkende kleding. In een samenleving moet je met elkaar communiceren, en non-verbale communicatie is minstens zo belangrijk als verbale communicatie.quote:
Een sjaal om in de winter zal toch ook wel blijven mogen......quote:Op donderdag 30 september 2010 17:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar er staat wel: andere gezichtsbedekkende kleding. Een beetje vaag of dat ook geld voor kledingstukken waarbij je wel alleen maar de ogen ziet....
Zal ik doen, elke keer dat ik een vrouw met een Burka tegenkom, krijg jij een euro.quote:
Nope, ook niet, iig volgens telegraaf:quote:
Alleen de ogen vrij zal niet voldoende zijn schat ik.quote:Ook wordt er een algeheel verbod op boerka's en andere gelaatsbedekkende kleding ingevoerd
Waarom een vrouw in een burka zal je niet kunnen overvallen of berovenquote:Op donderdag 30 september 2010 17:30 schreef Cubewood. het volgende:
Ik woon zelf in Amsterdam West in een gebied waar toch aardig wat moslims wonen.
Toch heb ik misschien maar 1 a 2 keer een Burqa gezien.
Voel me meteen een stuk veiliger op straat zonder die dingen
Dan krijg je dus als motorrijder straks een boete van de gezichtspolitie omdat je een helm op hebt, vervolgens een boete van de verkeerspolitie omdat je 'm afzet en nog een boete van de ennimul kops omdat je een leren jack aan hebt.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar er staat wel: andere gezichtsbedekkende kleding. Een beetje vaag of dat ook geld voor kledingstukken waarbij je wel alleen maar de ogen ziet....
Kijk op RTL 7quote:Op donderdag 30 september 2010 17:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik vrees dat economen gehakt zullen maken van dit akkoord. 6mrd bezuinigen op het overheidsapparaat. Allemaal leuk en aardig. Maar dit gaat netto never nooit 6 miljard euro opbrengen.
Heeft niet zoveel met populisme te maken, maar meer met gezond verstand. Je mag ook niet over straat met een bivakmuts, dus waarom wel met een boerka. Je bent gewoon onherkenbaar met zo'n ding. Verder is het niet relevant hoeveel mensen zo'n ding dragen.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Lang leve het populistisch geneuzel van dit kabinet!De boerka mag niet meer! Wedden dat je spoedig een variant van de boerka zal zien wat dan wel weer mag
Ik denk dat een beetje gemiddelde FOK!er al wel door dit regeerakkoord heen priktquote:Op donderdag 30 september 2010 17:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik vrees dat economen gehakt zullen maken van dit akkoord. 6mrd bezuinigen op het overheidsapparaat. Allemaal leuk en aardig. Maar dit gaat netto never nooit 6 miljard euro opbrengen.
Maar waarom zou je ten allen tijde herkenbaar moeten zijn/ Misschien schaam je je wel voor je gezicht door brandwonden, of heb je een erge ruzie met je vriendin achter de rug. Ik vind het niet de taak van de overheid om mij te verplichten ten allen tijde identificeerbaar te zijn. Zonder dat ik ook maar iets misdaan heb.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:30 schreef ErikT het volgende:
[..]
Daarmee ben ik het dan weer wel eens, dat verbod op gezichtsbedekkende kleding. In een samenleving moet je met elkaar communiceren, en non-verbale communicatie is minstens zo belangrijk als verbale communicatie.
Natuurlijk wel. Ze schuiven gewoon eerst alle verantwoordelijkheden af op de gemeentes (vorige kabinetten) en vervolgens zetten ze hen in hun hempie.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
quote:Op donderdag 30 september 2010 17:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan krijg je dus als motorrijder straks een boete van de gezichtspolitie omdat je een helm op hebt, vervolgens een boete van de verkeerspolitie omdat je 'm afzet en nog een boete van de ennimul kops omdat je een leren jack aan hebt.
Elke ambtenaar die eruit gaat moet WW hebbenquote:Op donderdag 30 september 2010 17:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Als je je ogen open houdt wel 10.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar zie je er wel meer dan 2?
Dat is dan onzin..... zelf hier in Oost-Groningen kom ik wel eens een volledig gesluierd persoon tegen.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:24 schreef bloodymary het volgende:
[..]
![]()
Ik heb ook wel eens gelezen dat er in heel Nederland maar 26 burkadragers zijn of zo.
Op korte termijn kost een reorganisatie meer dan dat het oplevert en het meeste kabinetsbeleid valt pas ver na de kabinetsperiode te toetsen, die 6 miljard zullen ze zeker niet in 2014 op kunnen hoesten.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Waarom heeft het niet veel met populisme te maken? Het is een maatregel die voor enorm weinig mensen geld en toch valt het overal te lezen en hoor je op de verschillende nieuwssites + tv erover. Het is makkelijk lullen voor Wilders met zijn anti moslim aanhang.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:32 schreef bascross het volgende:
[..]
Heeft niet zoveel met populisme te maken, maar meer met gezond verstand. Je mag ook niet over straat met een bivakmuts, dus waarom wel met een boerka. Je bent gewoon onherkenbaar met zo'n ding. Verder is het niet relevant hoeveel mensen zo'n ding dragen.
\quote:Op donderdag 30 september 2010 17:30 schreef ErikT het volgende:
[..]
Daarmee ben ik het dan weer wel eens, dat verbod op gezichtsbedekkende kleding. In een samenleving moet je met elkaar communiceren, en non-verbale communicatie is minstens zo belangrijk als verbale communicatie.
Wie zegt dat? Straks mag dat niet meer.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:32 schreef bascross het volgende:
Je mag ook niet over straat met een bivakmuts,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |