16:00 uur presentatie akkoordenquote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
Belangrijke punten uit de akkoorden zijn:
* Toegelaten immigranten krijgen een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Wanneer er een wet overtreden wordt waarvoor een straf van meer dan 12 jaar staat, moet de immigrant het land uit.
* Er komt geen versoepeling van het ontslagrecht
* AOW gaat naar 66 jaar oud, conform het akkoord van de sociale partners
* Maximum snelheid op snelwegen gaat naar 130 kilometer per uur
* 2.500 agenten en 500 'dierenagenten' komen erbij
* Budget van Ontwikkelingssamenwerking gaat naar 0,7 procent van het nationaal inkomen (nu is dat 0,8 procent)
* Alternatief voor de ontpoldering van de Hedwigepolder.
* Rookverbod kleine cafés wordt aan banden gelegd.
* Aanleg nieuwe wegen.
* Voor de ouderenzorg komen honderden miljoenen euro's extra vrij.
* In Staphorst zal de zondagsrust behouden blijven.
* Consumenten krijgen een opslag op hun energierekening, die het kabinet wil gebruiken om subsidies aan windmolens en zonne-energie te betalen.
* De studiefinanciering wordt ingekort met één jaar, waardoor studenten nog maar drie jaar een studiefinanciering krijgen en het laatste jaar geld moeten lenen.
met kort, donker haar zou hij een echt hotty zijnquote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Cerbie het volgende:
Wilders ziet er beter uit dan de afgelopen maanden trouwens.
Ja vind ik ook, niet meer zo belabberd als aan het begin van het jaar. Goed teken in ieder geval.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Cerbie het volgende:
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Zith het volgende:
[..]
met kort, donker haar zou hij een echt hotty zijn
Toen zijn fractie er gisteren zo snel uit was is hij even naar de schoonheidssalon geweest.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Cerbie het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat voor elkaar willen gaan krijgen met 76 stemmen. Volgens mij staat 150 Kamerleden gewoon in de Gw.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef ErikT het volgende:
Minder kamerleden en senatoren. Dat vind ik het schokkendste. Snelheid gaat tegenwoordig boven alles. Nadenken en afwegingen maken lijkt niet meer nodig...
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Zith het volgende:
[..]
met kort, donker haar zou hij een echt hotty zijn
Hypocriete maatregel, ik zie weinig kamerleden tegen hun eigen positie stemmen, zelfs al zou dat uit partijbelang zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef ErikT het volgende:
Minder kamerleden en senatoren. Dat vind ik het schokkendste. Snelheid gaat tegenwoordig boven alles. Nadenken en afwegingen maken lijkt niet meer nodig...
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Ambrosius het volgende:
Rutte antwoordt in 1 woord, dat hebben we jaren niet gehad.
Ja het gaat ze ook niet lukken, maar dat ze het durven opschrijven...quote:Op donderdag 30 september 2010 16:28 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat voor elkaar willen gaan krijgen met 76 stemmen. Volgens mij staat 150 Kamerleden gewoon in de Gw.
Dat én hij kent z'n materie, uit het hoofd én er is chemie tussen de mannen, allang niet meer gehad.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Ambrosius het volgende:
Ja, alleen was het wel een zinnige vraag.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Ambrosius het volgende:
Vergeleken met het geschreeuw op VKZ de afgelopen weken is dit utopia.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:28 schreef capricia het volgende:
Het ziet er helemaal niet slecht uit, dat regeerakkoord.
Dat gaat ze ook niet lukken, is inderdaad in de grondwet opgenomen dus dan heb je twee keer een 75% meerderheid nodig.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:28 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat voor elkaar willen gaan krijgen met 76 stemmen. Volgens mij staat 150 Kamerleden gewoon in de Gw.
Ik moet het hierin met je eens zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat én hij kent z'n materie, uit het hoofd én er is chemie tussen de mannen, allang niet meer gehad.
En ik ben blijkbaar de enige, in VKZ dan, die het helemaal niet verkeerd vind klinken.
Nee hoorquote:Op donderdag 30 september 2010 16:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat én hij kent z'n materie, uit het hoofd én er is chemie tussen de mannen, allang niet meer gehad.
En ik ben blijkbaar de enige, in VKZ dan, die het helemaal niet verkeerd vind klinken.
Je bent niet de enige.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik hoor weinig substantieels behalve een 18 miljard bezuiniging waarvan de internationale organisaties zeggen dat het riskant is om op dit moment zoveel te bezuinigen. Verder hoor ik kleinigheidjes en symboolpolitiek als een boerkaverbod.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind het over het algemeen nogal vrijheid inperkend klinken.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hangt er helemaal vanaf hoe de PS verkiezingen van volgend jaar verlopen.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:30 schreef abdalfawaz het volgende:
Dergelijke ingrijpende bezuinigingen doorvoeren met een zo kleine meerderheid in het kabinet..
Ik geef ze hooguit een jaar
Ja, dat scheelt je op een gemiddeld ritje op de snelweg 30 seconden.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
maximum snelheid naar 130km/u
Zoals ze er nu bij staan, heb ik er wel vertrouwen in dat ze het lang gaan volhouden. Het lijkt goed te klikken daarquote:Op donderdag 30 september 2010 16:30 schreef abdalfawaz het volgende:
Dergelijke ingrijpende bezuinigingen doorvoeren met een zo kleine meerderheid in het kabinet..
Ah, kreeg de indruk uit het vorige topic. Ik ben enorm benieuwd hoe eea uit gaat pakken.quote:
Het is toch op verschillende manieren triest dat ze dit erin zetten.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat gaat ze ook niet lukken, is inderdaad in de grondwet opgenomen dus dan heb je twee keer een 75% meerderheid nodig.
6 minuten is niet echt een gemiddeld ritje denk ik?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, dat scheelt je op een gemiddeld ritje op de snelweg 30 seconden.. Dat heeft écht nut.
Dat zal iets schelen, ware het niet dat ik de PVV nog steeds niet voor 100% vertrouw, zodat de meerderheid in de Twee Kamer voor mij niet waterdicht isquote:Op donderdag 30 september 2010 16:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Hangt er helemaal vanaf hoe de PS verkiezingen van volgend jaar verlopen.
Bovendien is dit natuurlijk vooral het PR-praatje, wat er allemaal van uit gaat komen en hoe die bezuinigingen gaan uitpakken is nog de vraag.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik hoor weinig substantieels behalve een 18 miljard bezuiniging waarvan de internationale organisaties zeggen dat het riskant is om op dit moment zoveel te bezuinigen. Verder hoor ik kleinigheidjes en symboolpolitiek als een boerkaverbod.
Juist niet ( eerste indruk)quote:Op donderdag 30 september 2010 16:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het over het algemeen nogal vrijheid inperkend klinken.
Maar ik moet de akkoorden nog lezen.
Daarnaast zit het probleem niet op de snelwegen maar bij de toestroom naar de steden, dat los je niet op met een hogere max snelheid, tenzij je in dokkum woont ofzo.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, dat scheelt je op een gemiddeld ritje op de snelweg 30 seconden.. Dat heeft écht nut.
In elke presentatie van een regeerakkoord doen ze toch alsof het kan. Wat maakt deze presentatie anders dan anderen?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:32 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het is toch op verschillende manieren triest dat ze dit erin zetten.
1. Ze presenteren het alsof het kan -> dit vind ik iig een belediging van mijn intelligentie
en vooral
2. Ze doen alsof al die mensen geen functie hebben -> en dit, zoals ik al zei, vind ik zorgelijk. Het hele idee van een democratie is dat veel meningen gehoord kunnen worden.
Gelukkig, dat scheelt weer op de enorme kostenpost van de huurtoeslag die veel meer kost dan de HRA.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:31 schreef maartena het volgende:
Huurders lijken er op achteruit te gaan zoals ik het lees..... minder huursubsidie, en mocht je meer verdienen dan 43k, dan mag je huur stijgen met inflatie + 5% - dat is toch al gauw 7 a 8 procent dus per jaar. Niet dat dit direct gebeurd natuurlijk, maar de deur staat open.
Kwartje van Kok is allang teruggegeven.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:33 schreef maartena het volgende:
De Bosbelasting gaat dus in hetzelfde boek als het kwartje van Kok. Die zie je nooooooit meer terug.
Nog steeds niet, het is 16.34.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:34 schreef maartena het volgende:
Ah, islamisering, we hadden dat woord nog niet gehoord vanavond!
Gemiddelde woon-werkafstand is 20 kilometer.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
6 minuten is niet echt een gemiddeld ritje denk ik?
Ja, het hervormingsgezinde CDA...quote:Op donderdag 30 september 2010 16:33 schreef Sloggi het volgende:
Geen versoepeling van het ontslagrecht, de WW blijft hetzelfde... misschien had Rutte er nog wel meer uit kunnen slepen bij een Paarse coalitie.
ik geef dit kabinet geen lang gehoor.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:30 schreef abdalfawaz het volgende:
True.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:34 schreef Mike het volgende:
Laten we wel wezen, voor de gemiddelde Nederlander zullen een aantal punten gewoon prettig in de oren klinken. Waar klagen mensen altijd over? Voornamelijk over de veiligheid en de zorg. En dit is de eerste keer dat ze in hun eigen taalgebruik horen dat er wat concreets aan gedaan wordt.
Was jij niet linksquote:Op donderdag 30 september 2010 16:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, ze zitten er nog niet of we hebben al ruzie met de buren... alsof de wereld ophoudt bij de landsgrenzen. Tja, wat wil je... die man heeft volstrekt geen historisch besef.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:30 schreef Blaxje het volgende:
Rutte schaamt zich af en toe dood voor Geert.Die uitspraak naar Merkel ook
Maaaaaaarrrrr de HRA blijft onaangeroerd, hoera!quote:Op donderdag 30 september 2010 16:33 schreef Sloggi het volgende:
Geen versoepeling van het ontslagrecht, de WW blijft hetzelfde... misschien had Rutte er nog wel meer uit kunnen slepen bij een Paarse coalitie.
Dat is een kleine minuut winst dan. Niet veel, maar toch.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Gemiddelde woon-werkafstand is 20 kilometer.
Precies.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:34 schreef Mike het volgende:
Laten we wel wezen, voor de gemiddelde Nederlander zullen een aantal punten gewoon prettig in de oren klinken. Waar klagen mensen altijd over? Voornamelijk over de veiligheid en de zorg. En dit is de eerste keer dat ze in hun eigen taalgebruik horen dat er wat concreets aan gedaan wordt.
Ik ben verbaasd .....quote:Op donderdag 30 september 2010 16:34 schreef Mike het volgende:
Erg goed is jouw mening. Ik sta hier lijnrecht tegenover.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:36 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd .....een erg mooi beleid!
Alle zeikende mensen hier kunnen het nu gewoon even niet hebben dat ze maanden hebben geschreeuwd tegen iets wat nu erg goed blijkt te zijn.
Volgens jouw onderbuik gevoelensquote:Op donderdag 30 september 2010 16:34 schreef alors het volgende:
WIlders met zijn immigratieVolgens mij zijn die cijfers al lang zoals hij ze noemt.
Van de HRA moeten ze afblijvenquote:Op donderdag 30 september 2010 16:37 schreef sc00p het volgende:
Geen versoepeling van het ontslagrecht en geen hervorming HRAKlootjesvolk kabinet.
De max snelheid maakt geen fuck uit als je gemmiddeld 15 minuten in de file staat om een gemmiddelde stad binnen te komen waar je je werk uit moet voeren.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is een kleine minuut winst dan. Niet veel, maar toch.
Dat is in mijn ogen ook erg jammer.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:37 schreef sc00p het volgende:
Geen versoepeling van het ontslagrecht en geen hervorming HRAKlootjesvolk kabinet.
quote:Overlast, agressie, geweld en criminaliteit worden directer en effectiever aangepakt.
• Het kabinet komt met een voorstel tot verruiming van de mogelijkheid tot preventief
fouilleren.
• Het kabinet komt met een voorstel dat zwaardere straffen stelt op geweld tegen politie,
brandweer, ambulancepersoneel en andere gezagsdragers.
• Er komt meer cameratoezicht.
je bedoelt dat beleid van Verdonk dat door Cohen was gemaakt?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Volgens jouw onderbuik gevoelensNa Verdonk is onder PVDA beleid de immigratie met een record aantal gestegen.
We hebben het hier over deze presentatie. Als ik een slechte voetbalwedstrijd kijk, praat ik dat toch ook niet goed door te zeggen dat iedere andere voetbalwedstrijd ook slecht is?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In elke presentatie van een regeerakkoord doen ze toch alsof het kan. Wat maakt deze presentatie anders dan anderen?
Dat is het ook niet erg als deze naar 130 gaat.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De max snelheid maakt geen fuck uit als je gemmiddeld 15 minuten in de file staat om een gemmiddelde stad binnen te komen waar je je werk uit moet voeren.
Preventief fouilleren en meer camera's haalt niet veel uit. Maar harder optreden tegen geweld tegen gezagsdragers klinkt me als muziek in de oren.quote:
Nee, maar om nou te zeggen dat je het probleem er mee oplost..quote:Op donderdag 30 september 2010 16:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is het ook niet erg als deze naar 130 gaat.
Lachwekkend, want daar heb je een grondwetswijziging voor nodig. Leuk om op te schrijven en wat fictieve bezuinigingen mee te krijgen, meer niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:38 schreef ErikT het volgende:
[..]
We hebben het hier over deze presentatie. Als ik een slechte voetbalwedstrijd kijk, praat ik dat toch ook niet goed door te zeggen dat iedere andere voetbalwedstrijd ook slecht is?
Probeer het nog eens door inhoudelijk te reageren. Want vind jij van het voorstel "minder kamerleden en senatoren"?
Er staan redelijk weinig 120 borden, dus vervangen moet ook geen probleem zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is het ook niet erg als deze naar 130 gaat.
Welk probleem? Het fileprobleem? Dat is ook niet het doel van de verhoging lijkt me.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:39 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Nee, maar om nou te zeggen dat je het probleem er mee oplost..
Dat wordt dan weer je wiet kopen bij de crimineel op de hoek.quote:Coffeeshops worden besloten clubs die alleen voor meerderjarige inwoners van
Nederland toegankelijk zijn op vertoon van een clubpas.
Wat is dit nou weer voor onzin? Dit akkoord rammelt aan alle kanten.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:36 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd .....een erg mooi beleid!
Alle zeikende mensen hier kunnen het nu gewoon even niet hebben dat ze maanden hebben geschreeuwd tegen iets wat nu erg goed blijkt te zijn.
Persoonlijk denk ik dat een dergelijk voorstel niet zo veel op gaat leveren, maar ik zie ook niet de noodzaak voor het huidige aantal aan personen in de kamer.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:38 schreef ErikT het volgende:
[..]
We hebben het hier over deze presentatie. Als ik een slechte voetbalwedstrijd kijk, praat ik dat toch ook niet goed door te zeggen dat iedere andere voetbalwedstrijd ook slecht is?
Probeer het nog eens door inhoudelijk te reageren. Want vind jij van het voorstel "minder kamerleden en senatoren"?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |