16:00 uur presentatie akkoordenquote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
Belangrijke punten uit de akkoorden zijn:
* Toegelaten immigranten krijgen een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Wanneer er een wet overtreden wordt waarvoor een straf van meer dan 12 jaar staat, moet de immigrant het land uit.
* Er komt geen versoepeling van het ontslagrecht
* AOW gaat naar 66 jaar oud, conform het akkoord van de sociale partners
* Maximum snelheid op snelwegen gaat naar 130 kilometer per uur
* 2.500 agenten en 500 'dierenagenten' komen erbij
* Budget van Ontwikkelingssamenwerking gaat naar 0,7 procent van het nationaal inkomen (nu is dat 0,8 procent)
* Alternatief voor de ontpoldering van de Hedwigepolder.
* Rookverbod kleine cafés wordt aan banden gelegd.
* Aanleg nieuwe wegen.
* Voor de ouderenzorg komen honderden miljoenen euro's extra vrij.
* In Staphorst zal de zondagsrust behouden blijven.
* Consumenten krijgen een opslag op hun energierekening, die het kabinet wil gebruiken om subsidies aan windmolens en zonne-energie te betalen.
* De studiefinanciering wordt ingekort met één jaar, waardoor studenten nog maar drie jaar een studiefinanciering krijgen en het laatste jaar geld moeten lenen.
met kort, donker haar zou hij een echt hotty zijnquote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Cerbie het volgende:
Wilders ziet er beter uit dan de afgelopen maanden trouwens.
Ja vind ik ook, niet meer zo belabberd als aan het begin van het jaar. Goed teken in ieder geval.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Cerbie het volgende:
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Zith het volgende:
[..]
met kort, donker haar zou hij een echt hotty zijn
Toen zijn fractie er gisteren zo snel uit was is hij even naar de schoonheidssalon geweest.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Cerbie het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat voor elkaar willen gaan krijgen met 76 stemmen. Volgens mij staat 150 Kamerleden gewoon in de Gw.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef ErikT het volgende:
Minder kamerleden en senatoren. Dat vind ik het schokkendste. Snelheid gaat tegenwoordig boven alles. Nadenken en afwegingen maken lijkt niet meer nodig...
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Zith het volgende:
[..]
met kort, donker haar zou hij een echt hotty zijn
Hypocriete maatregel, ik zie weinig kamerleden tegen hun eigen positie stemmen, zelfs al zou dat uit partijbelang zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef ErikT het volgende:
Minder kamerleden en senatoren. Dat vind ik het schokkendste. Snelheid gaat tegenwoordig boven alles. Nadenken en afwegingen maken lijkt niet meer nodig...
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Ambrosius het volgende:
Rutte antwoordt in 1 woord, dat hebben we jaren niet gehad.
Ja het gaat ze ook niet lukken, maar dat ze het durven opschrijven...quote:Op donderdag 30 september 2010 16:28 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat voor elkaar willen gaan krijgen met 76 stemmen. Volgens mij staat 150 Kamerleden gewoon in de Gw.
Dat én hij kent z'n materie, uit het hoofd én er is chemie tussen de mannen, allang niet meer gehad.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Ambrosius het volgende:
Ja, alleen was het wel een zinnige vraag.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:27 schreef Ambrosius het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |