16:00 uur presentatie akkoordenquote:Op donderdag 30 september 2010 09:46 schreef damian5700 het volgende:
Belangrijke punten uit de akkoorden zijn:
* Toegelaten immigranten krijgen een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Wanneer er een wet overtreden wordt waarvoor een straf van meer dan 12 jaar staat, moet de immigrant het land uit.
* Er komt geen versoepeling van het ontslagrecht
* AOW gaat naar 66 jaar oud, conform het akkoord van de sociale partners
* Maximum snelheid op snelwegen gaat naar 130 kilometer per uur
* 2.500 agenten en 500 'dierenagenten' komen erbij
* Budget van Ontwikkelingssamenwerking gaat naar 0,7 procent van het nationaal inkomen (nu is dat 0,8 procent)
* Alternatief voor de ontpoldering van de Hedwigepolder.
* Rookverbod kleine cafés wordt aan banden gelegd.
* Aanleg nieuwe wegen.
* Voor de ouderenzorg komen honderden miljoenen euro's extra vrij.
* In Staphorst zal de zondagsrust behouden blijven.
* Consumenten krijgen een opslag op hun energierekening, die het kabinet wil gebruiken om subsidies aan windmolens en zonne-energie te betalen.
* De studiefinanciering wordt ingekort met één jaar, waardoor studenten nog maar drie jaar een studiefinanciering krijgen en het laatste jaar geld moeten lenen.
Iedereen telt mee!quote:Op donderdag 30 september 2010 14:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Laat me raden; samen werken, samen leven was natuurlijk een véél beter motto. En werk, werk werk is natuurlijk het niet te evenaren ultieme motto.
Vreemde reactie. Dus omdat X kut is, is Y automatisch niet meer kut? Kunnen ze niet allebei kut zijn?quote:Op donderdag 30 september 2010 14:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Laat me raden; samen werken, samen leven was natuurlijk een véél beter motto. En werk, werk werk is natuurlijk het niet te evenaren ultieme motto.
quote:Op donderdag 30 september 2010 14:49 schreef damian5700 het volgende:
Verbod op hoofddoekjes breekpunt voor gedoogsteun SGP.
[ afbeelding ]
Ik gaf drie motto's.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Vreemde reactie. Dus omdat X kut is, is Y automatisch niet meer kut? Kunnen ze niet allebei kut zijn?
Het is wel een beetje en gek punt,quote:Op donderdag 30 september 2010 14:56 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik dacht dat de SGP niet meedeed.
Mijn idee. Niet echt iets waar de landelijke politiek invulling aan moet geven.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:58 schreef Soohr het volgende:
[..]
Het is wel een beetje en gek punt,
zo vraag ik me dan af of de winkels 1x per maand in Alkmaar op zondag wel open blijven.
Moet dit niet gewoon op gemeentelijk niveau worden geregeld?
Winkeltijdenwet is een landelijke regeling (lees: wet). En er wordt geen verruiming in deze wet voorgesteld, dus alles blijft in deze regeerperiode hetzelfde (mocht het zover komen, uiteraard).quote:Op donderdag 30 september 2010 14:58 schreef Soohr het volgende:
[..]
Het is wel een beetje en gek punt,
zo vraag ik me dan af of de winkels 1x per maand in Alkmaar op zondag wel open blijven.
Moet dit niet gewoon op gemeentelijk niveau worden geregeld?
Er is al een voorstel van D66 en GL om koopzondagen meer door de gemeenten te laten regelen. Je zou zeggen dat iedereen dan blij is omdat iedere gemeente het zelf kan inrichten (en 'in Staphorst de zondagsrust bewaard kan blijven').quote:Op donderdag 30 september 2010 14:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mijn idee. Niet echt iets waar de landelijke politiek invulling aan moet geven.
De Kamermeerderheid voor dit voorstel is door de opstelling van VVD en PVV verdwenen.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Er is al een voorstel van D66 en GL om koopzondagen meer door de gemeenten te laten regelen. Je zou zeggen dat iedereen dan blij is omdat iedere gemeente het zelf kan inrichten (en 'in Staphorst de zondagsrust bewaard kan blijven').
en dat van een liberale partij (lol).quote:Op donderdag 30 september 2010 15:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Kamermeerderheid voor dit voorstel is door de opstelling van VVD en PVV verdwenen.
Het heeft ook te maken met het voorstel van van der Hoeven die in de Eerste Kamer ligt. Dit voorstel, verduidelijking van de toeristische bepaling in de Winkeltijdenwet, komt voort uit het regeerakkoord van CDA, ChristenUnie en PvdA (met een amendement van SP en SGP).quote:Op donderdag 30 september 2010 15:12 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
en dat van een liberale partij (lol).
We gaan de boel verlagen, maar ook laten stijgen. Hoe leg je dit uit.quote:De uitkeringen worden niet ontkoppeld van de ontwikkeling van de lonen in het conceptregeer- en -gedoogakkoord. Daar staat tegenover dat het minimumloon, waaraan de hoogte van de bijstand is gekoppeld, wordt verlaagd op langere termijn.
Dat hebben ingewijden donderdag gezegd. In de verlaging van het minimumloon worden de komende kabinetsperiode de ''eerste stapjes'' gezet. Om dit te compenseren blijven de uitkeringen meestijgen met de lonen om te zorgen voor ''een evenwichtig koopkrachtbeeld''
Uitkeringen zullen wel stijgen, maar mensen die tegen het minimumloon werken krijgen minder (?)quote:Op donderdag 30 september 2010 15:22 schreef Hassish het volgende:
Zow daar komt de eerste maatregel wat Henk en Ingrid hard gaat raken:
[..]
We gaan de boel verlagen, maar ook laten stijgen. Hoe leg je dit uit.
bron: nu.nl
Zo las ik het ook...vreemd.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uitkeringen zullen wel stijgen, maar mensen die tegen het minimumloon werken krijgen minder (?)
toch dat SP gevoel van de PVV erinquote:Op donderdag 30 september 2010 15:35 schreef eriksd het volgende:
Dat vind ik een beetje de omgekeerde wereld. Of in ieder geval een beweging in verkeerde richting.
Ja, volgens mij is het de bedoeling dat het minimumloon daalt, dus de uitkering ook, maar dat ze beide meestijgen met de lonen, jaarlijks.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uitkeringen zullen wel stijgen, maar mensen die tegen het minimumloon werken krijgen minder (?)
Erg vreemd aangezien Rutte er zo op hamerde dat werken juist gestimuleerd zou moeten worden door een groter verschil tussen minimumloon en uitkering...quote:Op donderdag 30 september 2010 15:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nieuw punt:quote:Op donderdag 30 september 2010 14:49 schreef damian5700 het volgende:
Verbod op hoofddoekjes breekpunt voor gedoogsteun SGP.
[ afbeelding ]
Dat lijkt me geweldig: Een hoofddoekjes-enclave.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nieuw punt:
*hoofddoekjes blijven in Staphorst onder alle omstandigheden toegestaan![]()
Ik heb het gisteren en vandaag vrij druk gehad, dus niet echt tijd kunnen nemen om naar de uitgelekte plannen te kijken, maar wat er in de OP staat is iig niet schokkend in de zin dat het splijtend zal werken oid. Ik ben benieuwd naar de rest van de plannen
Misschien gaan de uitkeringen nog verder naar beneden? Maar verlaging minimum loon kan de concurrentiepositie van Nederland ook bevorderen en het aantal banen verhogen, waardoor minder mensen een uitkering nodig zullen hebbenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:37 schreef gbm het volgende:
[..]
Erg vreemd aangezien Rutte er zo op hamerde dat werken juist gestimuleerd zou moeten worden door een groter verschil tussen minimumloon en uitkering...
Lol, uitzending op NL 1 begonnen.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Staat het akkoord al op Wikileaks?
Juist.... uitkeringen gaan dus toch een beetje omhoog.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:22 schreef Hassish het volgende:
Zow daar komt de eerste maatregel wat Henk en Ingrid hard gaat raken:
[..]
We gaan de boel verlagen, maar ook laten stijgen. Hoe leg je dit uit.
bron: nu.nl
Door de afschaffing van de heffingskorting (aanrechtsubsidie) voor niet-werkenden.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Juist.... uitkeringen gaan dus toch een beetje omhoog.
Daartegenover staat dus dat het minimum loon dus blijkbaar omlaag gaat. Tevens stond in eerder aangekondigde plannen al dat de kinderbijslag omlaag gaat, en dat de kinderopvangbijdrage omlaag gaat.
Leg mij eens uit hoe deze maatregelen de alleenstaande bijstandsmoeder moet stimuleren om weer te gaan werken?
En waarom zouden er meer banen komen? Alsof werkgevers nu werk laten liggen wat gedaan moet worden. Het is een raar stokpaardje, gestoeld op wat theoretische gedachten. Sowieso, als er hierdoor al werk komt is het aan de allerlaagste kant van de arbeidsmarkt, dus dat zet weinig zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien gaan de uitkeringen nog verder naar beneden? Maar verlaging minimum loon kan de concurrentiepositie van Nederland ook bevorderen en het aantal banen verhogen, waardoor minder mensen een uitkering nodig zullen hebbenDat de SP hier tegen is lijkt me verder logisch
Nee, want ze zeggen dat de koppeling hetzelfde blijft.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien gaan de uitkeringen nog verder naar beneden?
Ouch voor alle hard werkende thuis blijvers en christelijke waardes.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Door de afschaffing van de heffingskorting (aanrechtsubsidie) voor niet-werkenden.
Dat is een dergelijke presentatie altijd.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:03 schreef venomsnake het volgende:
Wat een populistisch gelul zeg!
Echt hè. En iedereen krijgt een pot goud!!!!quote:Op donderdag 30 september 2010 16:03 schreef venomsnake het volgende:
Wat een populistisch gelul zeg!
Laat staan binnen driekwart jaar.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:03 schreef rubbereend het volgende:3.000 agenten erbij
Die kunnen er bijna niet zijn binnen 4 jaar maargoed
Paar ferme klappen, mensen genoeg die er maar één ferme klap voor nodig hebben....quote:Op donderdag 30 september 2010 16:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Volgens mij kijk je naar een ander programma.
Het is niet zo dat bepaald werk blijft liggen, maar dat bepaald werk met een lager minimum loon economisch aantrekkelijk kan worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:00 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En waarom zouden er meer banen komen? Alsof werkgevers nu werk laten liggen wat gedaan moet worden. Het is een raar stokpaardje, gestoeld op wat theoretische gedachten. Sowieso, als er hierdoor al werk komt is het aan de allerlaagste kant van de arbeidsmarkt, dus dat zet weinig zoden aan de dijk.
Voor "geen gezeik, iedereen rijk" hadden we toch echt op andere partijen moeten stemmen.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Echt hè. En iedereen krijgt een pot goud!!!!
Nog even wachten op de zure maatregelen...quote:Op donderdag 30 september 2010 16:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Echt hè. En iedereen krijgt een pot goud!!!!
Eens.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:05 schreef Arcee het volgende:
Zo, dit klinkt wel erg Wilders allemaal.
afstand vergroten naar de burger gok ikquote:
Voor wie? Niet voor de mensen die het werk doen. Die krijgen immers nóg minder geld, en het minimumloon is al precies dat: het absolute minimum.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het is niet zo dat bepaald werk blijft liggen, maar dat bepaald werk met een lager minimum loon economisch aantrekkelijk kan worden.
Dus wordt de Wilders route voortaan de makkelijkste manierquote:Op donderdag 30 september 2010 16:05 schreef remlof het volgende:
Minder kamerleden? Dan gaat de kiesdrempel dus flink omhoog, dat is wel gunstig.
Kun je nagaan hoe jaloers Cohen op dit moment is. Die kan zich alleen zelf bevredigen.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:06 schreef venomsnake het volgende:
Zie ze naar elkaar kijken, alsof ze verliefd zijn op elkaar. Ze pakken elkaar nog net niet op de bakkes.
Zal de SGP toch niet blij mee zijn lijkt mequote:Op donderdag 30 september 2010 16:05 schreef remlof het volgende:
Minder kamerleden? Dan gaat de kiesdrempel dus flink omhoog, dat is wel gunstig.
Om misselijk van te worden inderdaad.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:06 schreef venomsnake het volgende:
Zie ze naar elkaar kijken, alsof ze verliefd zijn op elkaar. Ze pakken elkaar nog net niet op de bakkes.
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:06 schreef venomsnake het volgende:
Halsema, Thieme...quote:Op donderdag 30 september 2010 16:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe jaloers Cohen op dit moment is. Die kan zich alleen zelf bevredigen.
Lijkt me lastig voor de gedoogsteun de volgende keer...quote:Op donderdag 30 september 2010 16:07 schreef Krambo het volgende:
[..]
Zal de SGP toch niet blij mee zijn lijkt me
Ik kan me nog goed Kant herinneren die volgens mij wel echt een keer teveel gedronken hadquote:Op donderdag 30 september 2010 16:07 schreef lezzer het volgende:
Die Verhagen praat toch vaak of hij dronken is...
Dan zou de politieacedemie minstens elk jaar 750 agenten moeten opleveren....quote:Op donderdag 30 september 2010 16:03 schreef rubbereend het volgende:3.000 agenten erbij
Die kunnen er bijna niet zijn binnen 4 jaar maargoed
Lijkt me dat daar een grondwetswijziging voor nodig is?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:05 schreef remlof het volgende:
Hij verwoordt het beleid van Geert. Het is wel duidelijk wie de schaduwpremier is.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:07 schreef lezzer het volgende:
Die Verhagen praat toch vaak of hij dronken is...
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:08 schreef rubbereend het volgende:
Ow ik zal ook iets positiefs zeggen, Rutte heeft nu al meer uitstraling dan Balkenende ooit had
p. 32quote:Ook aan de student wordt een investering gevraagd in zijn eigen toekomst, in ruil voor veel beter onderwijs. Daarom wordt voor de masterfase een sociaal leenstelsel ingevoerd. De opbrengsten hiervan komen geleidelijk vrij en zullen dus ook geleidelijk in de kwaliteit van het onderwijs worden geïnvesteerd
Dan schroeven ze de toelatingeisen toch gewoon wat naar beneden?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan zou de politieacedemie minstens elk jaar 750 agenten moeten opleveren....
Dat is dan ook niet erg moeilijk.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:08 schreef rubbereend het volgende:
Ow ik zal ook iets positiefs zeggen, Rutte heeft nu al meer uitstraling dan Balkenende ooit had
Lachwekkend inderdaad. Alsof hij probeert duidelijk te laten blijken dat hij het er mee eens is.quote:
Zonder al die lagen komt het toch dichterbij.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:08 schreef Thomas B. het volgende:
Oke, ze willen dus ongeveer de helft van de bestuurslagen afschaffen, maar ze willen de politiek wel dichterbij de mensen brengen.
Mja, ik zat het onderwijs deel te lezen en verrassing, het hoger onderwijs is weer de lul. Maar we gaan wel tot de top 5 kenniseconomieen behoren!quote:Op donderdag 30 september 2010 16:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Uit het akkoord:
[..]
p. 32
Welja, maak een master van een technische studie maar 2x zo duur als een master psychologie, dat is goed voor de kenniseconomie
Vooralsnog heeft het CDA nog niks gedaan om te bedanken, die zijn nog niet akkoordquote:Op donderdag 30 september 2010 16:10 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hij bedankt alleen Mark.
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:10 schreef De_Hertog het volgende:
'Een land waarin niet je afkomst maar je toekomst belangrijk is'
Wat zou Wilders daar van vinden?
dit dus.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:10 schreef Paul het volgende:
Weg asielzoekertjeeeeeeeeeeessssssssssss
En daar is weer een verlies voor het CDA.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Uit het akkoord:
[..]
p. 32
Welja, maak een master van een technische studie maar 2x zo duur als een master psychologie, dat is goed voor de kenniseconomie
Ooit in Antwerpen geweest, buiten het centrum?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:11 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
We hadden die provincie al eerder moeten ruilen voor antwerpen ofzo.
In mijn ogen moet het hoger onderwijs ook aangepakt worden en ook minder eenvoudig toegankelijk worden. Op dit moment zijn er teveel middelmatige studenten en is het niveau van het hoger onderwijs middelmatig.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:10 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mja, ik zat het onderwijs deel te lezen en verrassing, het hoger onderwijs is weer de lul. Maar we gaan wel tot de top 5 kenniseconomieen behoren!
Fred?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:12 schreef Xaobotnik het volgende:
Wel enigszins populistisch ingegeven verhaal van Rutten met 'hard werkende Nederlanders' en dat inbreers verhaal.
toch jammer dat ik er nog nooit een heb gezien,en dat als wonend in Dhimmistad amsterdam.quote:
Oh rly?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:12 schreef IHVK het volgende:
Als het CDA hiermee instemt gaan ze met fascisten naar bed.
Gaat dit alles per direct inquote:Op donderdag 30 september 2010 16:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Uit het akkoord:
[..]
p. 32
vrijheid stond er toch in het mottoquote:
Engquote:Op donderdag 30 september 2010 16:12 schreef maartena het volgende:
Tjonge.... Wilders gaat ook meteen zijn paradepaardjes af..... Alochtonen dit, Asielzoekers dat, Denaturalisatie zus, Inburgering zo.....
Ik heb meerdere burka's gezien in omgeving Utrecht. Hele vreemde, vervelende gewaarwording.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:12 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
toch jammer dat ik er nog nooit een heb gezien,en dat als wonend in Dhimmistad amsterdam.
Maakt het voor die ook wat makkelijker. Als je ziet wat voor belachelijk lage straffen ze af en toe geven.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:13 schreef rubbereend het volgende:
minimumstraffenlekker als je rechter bent
Je moet er wat voor over hebben om op het pluche te zitten... De C van CDA kunnen ze in ieder geval wel weghalen.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:12 schreef Ambrosius het volgende:
Wilders heeft flink wat dingen voor elkaar gekregen zo te horen.
Wat dacht je danquote:Op donderdag 30 september 2010 16:12 schreef maartena het volgende:
Tjonge.... Wilders gaat ook meteen zijn paradepaardjes af..... Allochtonen dit, Asielzoekers dat, Denaturaliseren zus, Inburgering zo.....
quote:Er komt een apart alarmnummer voor dieren in nood en dierenmishandeling waaraan
ook de dierenambulance zal worden gekoppeld (bijvoorbeeld 1-1-4 “red een dier”).
Nou, die 150 vrouwen die er eentje dragen in Nederland zullen nu opgejaagd worden door de boerkapolitie?quote:
Mee eens. Maar die bestuurslagen en een relatief omvangrijk ambtenarenapparaat zijn juist nodig op lokaal niveau. Je kan niet zeggen dat je stadsdeelraden gaat afschaffen maar wel het aanspreekpunt van de overheid toegankelijker wilt maken.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zonder al die lagen komt het toch dichterbij.
Daarnaast ben ik geen voorstander om te politiek te dicht bij de mensen te brengen. Als ik het dom geblaat in de kamer af en toe hoor dan is 't niveau al bedroevend.
Is al lang een thema van de PVV en in het bijzonder Dion Graus; http://nl.wikipedia.org/wiki/Dion_Graus#Alarmnummer_voor_dierenquote:
Hoger dan burgers zouden geven ja.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Maakt het voor die ook wat makkelijker. Als je ziet wat voor belachelijk lage straffen ze af en toe geven.
150 teveel.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Nou, die 150 vrouwen die er eentje dragen in Nederland zullen nu opgejaagd worden door de boerkapolitie?
De onvrede komt gewoon omdat bepaalde misdrijven in het nieuws komen waar de straffen onbegrijpbaar laag zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hoger dan burgers zouden geven ja.
Precies, bah!quote:Op donderdag 30 september 2010 16:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Rot toch op met je symboolwetgeving
Het werk van een rechter is een straf geven met inachtneming van alle omstandigheden, daar worden ze nu in beperkt.... bovendien blijkt uit vele onderzoeken dat burgerjurry;s lagere straffen gevenquote:Op donderdag 30 september 2010 16:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Maakt het voor die ook wat makkelijker. Als je ziet wat voor belachelijk lage straffen ze af en toe geven.
Dsu ook geen mensen meer met sjaals tot over hun ogen enzoquote:
Bijzonder ja...quote:Op donderdag 30 september 2010 16:15 schreef Balisto het volgende:
Wat ontzettend triest van Wilders om Bos er weer bij te halen zeg.
In Amsterdam niet in elk geval. Daar is de gemeenteraad in meerderheid tegen, en de burgemeester ook.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:15 schreef damian5700 het volgende:
Het kraakverbod wordt actief en prioritair gehandhaafd.
Maar de gemeentes moeten het doenquote:Op donderdag 30 september 2010 16:15 schreef damian5700 het volgende:
Het kraakverbod wordt actief en prioritair gehandhaafd.
Als hij een wijf had gehad, had deze zeker gezegd dat dat ding lelluk was.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:16 schreef 08gnoT. het volgende:
Wanneer gaat Rutte zijn stropdas naar PostalGold sturen?
quote:• Kinderen met een grote taalachterstand gaan met dwang en drang deelnemen aan
vroeg- en voorschoolse educatie.
• Ouders zijn mede verantwoordelijk (ook financieel) voor de taalontwikkeling van hun
kinderen.![]()
• De keuze voor pakket, loopbaan of studie wordt vereenvoudigd, onder meer door
doorlopende leerlijnen, het volgen van lessen en colleges in vervolgonderwijs en
studiekeuzegesprekken.![]()
• Er komen verplichte leerlingvolgsystemen met uniforme toetsen in het primair en
voortgezet onderwijs.![]()
• Scholen gaan roosters zonder tussenuren maken en voorkomen lesuitval. Mooi streven, gaat ze niet lukken
• Het aantal voortijdig schoolverlaters wordt door het programma “Aanval op de
uitval”, het pakket aan extra maatregelen dat schooluitval actief bestrijdt,
teruggebracht tot hoogstens 25.000.![]()
En de deelraden zijn afgeschaft dus de burgemeester mag zelf de kraakpanden langs ofzo?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:16 schreef rubbereend het volgende:mooi bezuinigingen op de WMO teruggedraaid
[..]
Maar de gemeentes moeten het doen
Laat staan dat je deze ambtenaren nodig zal hebben om dit soort beleid snel dicht te timmeren...quote:Op donderdag 30 september 2010 16:18 schreef rubbereend het volgende:
Minder ambtenaren, maar er komen er dus sowieso al bij in de zorg en de politie......
Er zijn nu eenmaal forse ingrepen nodig. Wil wel eens zien waar het geld precies weggehaald wordt.quote:
Van der Laan wilde juist actie; Ondanks eerdere berichten dat de gemeente Amsterdam het aanstaande kraakverbod zou negeren, maakte burgemeester Eberhard van der Laan weten dat ongeveer 200 panden in de hoofdstad ontruimd gaan worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
In Amsterdam niet in elk geval. Daar is de gemeenteraad in meerderheid tegen, en de burgemeester ook.
Het punt was eigenlijk dat de middelen geen baten oplevert. Wordt Nederland er echt beter van als politieagenten stoppen, en een boerkadrager gaan bekeuren voor het dragen van dat kledingstuk? Heeft de politie niets beters te doen, of zijn die 3000 extra agenten daarvoor bedoeld?quote:
En er moeten eerst miljoenen uitgegeven worden om alles op elkaar af te stemmen.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:19 schreef rubbereend het volgende:
ministeries samenvoegen bespaard nauwelijks, hoogstens een minister minder en een secretatris generaal minder
Teveel volgens experts, maar hey.quote:
Plus een nieuwe huisstijl.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
En er moeten eerst miljoenen uitgegeven worden om alles op elkaar af te stemmen.
50%?? Ja het is idd hoog tijd voor die robot-ambtenarenquote:Op donderdag 30 september 2010 16:21 schreef Nielsch het volgende:
Bezuinigen op ambtenaren is op dit moment ook onzinnig. Over een jaar of 5 gaat er iets van 50% uit... je kunt je nu beter richten op meer efficientie en dan over 5 jaar gewoon minder ambtenaren aannemen dan dat er uitgaan...
6 miljard op de kleine overheid vind ik wel grondigquote:Op donderdag 30 september 2010 16:21 schreef rubbereend het volgende:
Waar zijn nou die grondige hervormingen om de economie te moderniseren?
Daar ontbreekt het helaas aan.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:21 schreef rubbereend het volgende:
Whut?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:20 schreef Dagonet het volgende:
Teveel volgens experts, maar hey..
Hervormen met conservatieve partijen.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:21 schreef rubbereend het volgende:
Lastig te realiseren.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:22 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
6 miljard op de kleine overheid vind ik wel grondig
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:23 schreef Cerbie het volgende:
Mark denkt als ie nu maar niet tever gaat![]()
quote:Op donderdag 30 september 2010 16:23 schreef Ambrosius het volgende:
RTL? Hij heeft een NOS-microfoon.
PO bezuinigingquote:Op donderdag 30 september 2010 16:24 schreef Haaibaaike het volgende:
Laffe Geert bezuinigen op de PO
Wel goed afgesproken tussen NOS en RTL. Anders hadden we geen/slecht geluid.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:23 schreef Ambrosius het volgende:
RTL? Hij heeft een NOS-microfoon.
Idd. Geen enkele maatregel heb ik gehoord die structurele invloed heeft. Ontslagrecht blijft in tact, HRA blijft wat ie is, en de AOW verandert ook nauwelijks. Misschien dat ze de afschaffing van de studiefinanciering bedoelen?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:21 schreef rubbereend het volgende:
Niet mee eens.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
De publieke omroep wordt even aangepakt. En terecht.
3 zenders is nog niet genoeg?quote:
Ga maar eens met de mensen van de publieke omroep praten, die kunnen je wel vertellen hoe inefficiënt bepaalde zaken daar werken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |