Lammert, ik krijg echt altijd de slappe lach als een volwassen vent zich voorstelt als Lammertquote:Op dinsdag 28 september 2010 08:34 schreef Lubbert het volgende:
Wat is er mis met de al oude namen als Piet Kees Jan Henk Klaas Ben Lammert Eibert Lubbert Joke Bea Jannie Hannie Hennie Jennie Gerda Gerrie Petra Bertha Jansje DIna Fenna enz enz enz Ouders zadelen hun kinderen tegenwoordig met namen op, je wordt er niet goed van. Nu een kennis van die haar dochter Ashlize noemt. Dat zou strafbaar moeten zijn.
Okee Lammert is wel extreem, ik asocieer dat ook met een stumper. Ik wilde alleen maar aangeven dat we een beetje doorslaan met het geven van namen aan onze kinderen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken een Lammert van mijn leeftijd die onwijs stottert en zn eigen naam niet eens kan zeggen
Nou, van sommige ouders kan ik me best voorstellen dat ze graag een naam hebben die in het buitenland ook prima uitspreekbaar is, maar de meest verschrikkelijke namen, waarbij buitenlandse namen ook nog een keer op een foute wijze "origineel" gemaakt zijn, komen meestal voor bij ouders die niets anders spreken dan NL en wiens kinderen alleen maar kans hebben met enige regelmaat in het buitenland te vertoeven als ze bijzonder goed blijken te kunnen voetballen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:35 schreef Lubbert het volgende:
[..]
Okee Lammert is wel extreem, ik asocieer dat ook met een stumper. Ik wilde alleen maar aangeven dat we een beetje doorslaan met het geven van namen aan onze kinderen.
Wesley is volgens mij wel de juiste engelse schrijfwijze.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, van sommige ouders kan ik me best voorstellen dat ze graag een naam hebben die in het buitenland ook prima uitspreekbaar is, maar de meest verschrikkelijke namen, waarbij buitenlandse namen ook nog een keer op een foute wijze "origineel" gemaakt zijn, komen meestal voor bij ouders die niets anders spreken dan NL en wiens kinderen alleen maar kans hebben met enige regelmaat in het buitenland te vertoeven als ze bijzonder goed blijken te kunnen voetballen.
Ik combineer het welquote:Op dinsdag 28 september 2010 09:44 schreef pessie het volgende:
Mag Nathaniël Tobias erin bij de jongens? Of gaat het om de roepnaam? Dan is Nathan voldoende.
Dank.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik combineer het wel
En ik had het niet over Wesley, die is nog van de vorige generatie Engelse namen, maar juist degenen die zulke namen dan ook nog eens "origineel" gaan aanpassen heb ik het over
Overigens was dat voor mijn ouders absoluut van belang, ze hadden destijds al vrij veel contacten met de VS en Canada, en mijn vader had een zeer weinig voorkomende maar absoluut Nederlandse voornaam, en dat wilde nog wel eens lastig zijn. Zelfs in NL was het vaak "Zeg maar Kees"quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:14 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Met "ook in het buitenland uitspreekbaar" wordt meestal bedoeld: "ook in het Engels uitspreekbaar", maar volgens mij is dat argument meestal maar een excuus, want voor de meeste mensen is het helemaal niet van belang of hun naam in andere talen uitspreekbaar is.
Juist bij het NRC-publiek, dat volgens mij de grootste kans heeft ook echt een tijd in het buitenland te studeren of te werken, zie je erg weinig Engelse namen en wel veel oer-Hollandse namen. Een Gijs heeft veel meer kans ooit in het buitenland terecht te komen dan een Wesley.
Ik zit naar aanleiding van deze post weer eens te kijken in het geboorteregister van het NRC, maar er zitten weer 'pareltjes' tussen, waaronder MarwaMay? Heel apartquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:14 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Met "ook in het buitenland uitspreekbaar" wordt meestal bedoeld: "ook in het Engels uitspreekbaar", maar volgens mij is dat argument meestal maar een excuus, want voor de meeste mensen is het helemaal niet van belang of hun naam in andere talen uitspreekbaar is.
Juist bij het NRC-publiek, dat volgens mij de grootste kans heeft ook echt een tijd in het buitenland te studeren of te werken, zie je erg weinig Engelse namen en wel veel oer-Hollandse namen. Een Gijs heeft veel meer kans ooit in het buitenland terecht te komen dan een Wesley.
Ja, die was vorige week of de week daarvoor geloof ik.....quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zit naar aanleiding van deze post weer eens te kijken in het geboorteregister van het NRC, maar er zitten weer 'pareltjes' tussen, waaronder MarwaMay? Heel apart
Best aparte schrijfwijzen staan ertussen... Die het nu niet bepaald mooier of duidelijker maken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:45 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Volgens de Nederlandse Voornamenbank komen in Nederland o.a. voor:
Weslee
Wesleigh
Wesleij
Wesley
Wesley-Harmen
Wesley-Jordan
Wesley-Martin
Wesley-Maurice
Wesley-Robert
Wesley-Roberto
Wesley-Roy
Wesleymir
Wesli
Wesliano
Weslie
Weslij
Weslley
Wesly
Wessley
Wessly
Klopt, maar dat geldt volgens mij sowieso voor de meeste Nederlandse namen. Je zult de uitspraak misschien een keer moeten uitleggen (Jan is Yann, niet Dzjen), maar op zich leveren de meeste namen weinig problemen op.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:45 schreef Leandra het volgende:
De NRC staat idd vaak vol met NL namen, maar meestal wel namen die redelijk uitspreekbaar zijn in het Engels
Inderdaad. Ik vind het zelf bovendien wel leuk juist, wat couleur locale in zo'n internationale omgeving. Ik stel me zo voor dat het ook de mystiek van bijvoorbeeld een Doutzen vergroot, al vraag ik me ook af hoe ze door haar collega's wordt genoemd.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:14 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
En Fokke?quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:56 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Klopt, maar dat geldt volgens mij sowieso voor de meeste Nederlandse namen. Je zult de uitspraak misschien een keer moeten uitleggen (Jan is Yann, niet Dzjen), maar op zich leveren de meeste namen weinig problemen op.
Ik vraag me dus af hoe vaak "uitspreekbaar in het buitenland" echt een overweging is. (Dit is een echte vraag, ik weet het niet.)
Nou, dat ja!quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zelf bovendien wel leuk juist, wat couleur locale in zo'n internationale omgeving.
Ikea?quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:07 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb helemaal geen rekening gehouden met hoe het uit te spreken valt.
Toevallig is de naam van de meid goed uit te spreken in het spaans, engels, italiaans en frans
Maar als dat heel lastig was had ik er ook niet mee gezeten![]()
De naam voor de baby is iig handig te gebruiken als die in Zweden of Noorwegen wil gaan wonen
Klinkt niet raar hoor, hier wordt 't eventueel ook Eva van ...quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:32 schreef Fender75 het volgende:
Blijft lastig hoor, namen uitzoeken! Wij zijn er druk mee doende, en hebben al 2 namen voor ieder geslacht zullen we maar zeggen.
Voor een jongen Luke of Lex. De laatste heeft mijn voorkeur, maar die rijmt nogal makkelijk op jeweetwel..Ik weet niet of je hier rekening mee moet houden?
Ander probleempje bij de meisjesnaam; wij zijn helemaal weg van Eva, maar de achternaam begint met Van der...krijg je de Eva van der.... ?
Anyhoe, zouden jullie rekening houden met bovenstaande zaken of zou je zeggen gewoon doen?
quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:14 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
En jouw naam is in het chinees dan juist wel weer redelijk goed eruit te krijgenquote:Op dinsdag 28 september 2010 11:27 schreef oeke het volgende:
[..]
Nou, dat ja!![]()
Mijn naam is vrij moeilijk uit te spreken voor anderstaligen, maar dat heeft juist ook wel iets.
Lijkt me ook saai als iedereen een makkelijk in het Engels uitspreekbare naam heeft.
Bovendien wordt Chinees straks de nieuwe wereldtaal.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:40 schreef huuphuup het volgende:
En jouw naam is in het chinees dan juist wel weer redelijk goed eruit te krijgen![]()
alleen de laatste -e- (uh) in t NL wordt meer een è dan, maar och.
Mee eens.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:18 schreef Leandra het volgende:
Als je Lex een leuke naam vindt zou ik m niet afschrijven omdat het rijmt op ...
Kinderen die willen pesten vinden toch wel iets om mee te pesten, en het is maar rijmen op, er rijmt zoveel, het is niet alsof je hem Tietje wilt noemen ofzo.
Ja, alhoewel veel mensen Luuk zullen zeggen denk ik...quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Spreek je Luke dan ook uit als Loek?
Ik vind 'Eva van der (...)' geen enkel probleem. En Lex, ach, als jullie er weg van zijn, waarom niet?
Marwa en May zijn allebei veel voorkomende Arabische meisjes namen. Marwa van een berg in Mekka (Safa en Marwa) en May is een heeeeeeele oude naam, die volgens de man iets van aap betekent, maar dat weet niemand volgens hem, want het is nu ontzettend populair, want makkelijk uit te spreken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zit naar aanleiding van deze post weer eens te kijken in het geboorteregister van het NRC, maar er zitten weer 'pareltjes' tussen, waaronder MarwaMay? Heel apart
Het kan ook zijn omdat we de naam pas een week voor de geboorte haddenquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:50 schreef Leandra het volgende:
Misschien heeft hij er toen niet opgelet omdat hij toen nog niet tig keer had moeten uitleggen hoe de naam uitgesproken wordt, want dat de "lyn" uitgang van de naam als "len" wordt uitgesproken is niet erg voor de hand liggend, dus ik kan me zo voorstellen dat je de boel bij een tweede op een andere manier benadert.
Hoezo is er een "Sjonnie en Anita" gevoel aan gaan kleven danquote:En je wordt met de jaren wijzer, ondanks het feit dat de meisjesnaam die ik voor mijn zoon in gedachten had helemaal niet veel voorkomt, is er helaas inmiddels wel een "Sjonnie en Anita" gevoel aan gaan kleven, en dus zou ik nu voor een klassieke meisjesnaam gaan, want een klassieke meisjesnaam heeft minder kans op verpaupering.
Nou weet ik niet of je bij het publiek hoort als je de krant leest maar ik moet wel lachenquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:14 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Ik zou voor Loek gaan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:57 schreef Fender75 het volgende:
[..]
Ja, alhoewel veel mensen Luuk zullen zeggen denk ik...
Dat dr zus zo heet is toch geen toeval maar dat hebben jullie toch zelf zo bedacht mag ik hopen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:29 schreef draaijer het volgende:
2,5 maand geleden is ons 3e kind geboren. Zij heeft van ons de volgende namen gekregen
Anne-Sophie (roepnaam), Florentine, Willemijn
Toevallig heet haar zus:
Rozemarijn (roepnaam), Josephine, Valérie
De 3 namen van de meisjes eindigen allemaal op dezelfde klank.
True, maar het was echt toeval dat de namen op dezelfde klant eindigen. Kwamen we achter toen we ze definitief hadden bepaaldquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat dr zus zo heet is toch geen toeval maar dat hebben jullie toch zelf zo bedacht mag ik hopen?
Het is dat jij het nu zegt want het was me nooit opgevallen anders. Omdat de eindklanken net niet in dezelfde volgorde staan...quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
True, maar het was echt toeval dat de namen op dezelfde klant eindigen. Kwamen we achter toen we ze definitief hadden bepaald
Is wel grappigquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
True, maar het was echt toeval dat de namen op dezelfde klant eindigen. Kwamen we achter toen we ze definitief hadden bepaald
Erg leuk! de namen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:29 schreef draaijer het volgende:
2,5 maand geleden is ons 3e kind geboren. Zij heeft van ons de volgende namen gekregen
Anne-Sophie (roepnaam), Florentine, Willemijn
Toevallig heet haar zus:
Rozemarijn (roepnaam), Josephine, Valérie
De 3 namen van de meisjes eindigen allemaal op dezelfde klank.
jij kijkt teveel naar de pfaffsquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:01 schreef Anushaar het volgende:
ik vind voor jongens bijvoorbeeld :
- Kenji
- Bruce
en voor meisjes
- Fay
dat vind ik leuke namen
Iemand met zo'n nn neem ik niet serieusquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
jij kijkt teveel naar de pfaffs
Ik stem voor Eva en Luukquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:57 schreef Fender75 het volgende:
[..]
Ja, alhoewel veel mensen Luuk zullen zeggen denk ik...
Maar dan vind ik het helemaal moeilijk om te geloven dat die mensen (of een van hen) Arabisch zijn (is)... dan heet je kind dus qua betekenis bergaapquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:03 schreef Basboussa het volgende:
Marwa en May zijn allebei veel voorkomende Arabische meisjes namen. Marwa van een berg in Mekka (Safa en Marwa) en May is een heeeeeeele oude naam, die volgens de man iets van aap betekent, maar dat weet niemand volgens hem, want het is nu ontzettend populair, want makkelijk uit te spreken.
Doen! En dan even posten...quote:Op woensdag 29 september 2010 17:40 schreef amaranta het volgende:
Ik fietste laatst naar de tandarts, en op een raam stonden 2 namen. Nu weet ik niet of daar een 2ling is geboren of een persoon met 2 afgrijselijke namen. Maar ik ben in staat om er weer langs te rijden, gewoon om te zien wat er ookalweer stond.
Waren die namen zo erg dan?!quote:Op woensdag 29 september 2010 17:40 schreef amaranta het volgende:
Ik fietste laatst naar de tandarts, en op een raam stonden 2 namen. Nu weet ik niet of daar een 2ling is geboren of een persoon met 2 afgrijselijke namen. Maar ik ben in staat om er weer langs te rijden, gewoon om te zien wat er ookalweer stond.
Okequote:Op woensdag 29 september 2010 17:56 schreef amaranta het volgende:
Tis in een andere woonplaats. Dus ik moet daar wel zin voor maken dan
In principe niet. Ware hetniet dat ik niet uitsluit dat we ooit in die plaats gaan wonen. Zul je net zien dat die kiddos bij Fabian inde klas komenquote:Op woensdag 29 september 2010 18:02 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Oke.
Zal je die namen ook niet meer vaak horen waarschijnlijk.
vind je Bas niet ook leuk?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:04 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik zou ook voor Luuk stemmen, maar dat is vooral omdat deze nog steeds in mijn top 3 staan voor een 2e zoontje, de andere 2 zijn Rens en Daan. Voor een meisje hebben we tot nu toe de namen Hannah en Eline, we zijn er nog steeds niet uit welke van de 2 het zou moeten worden. Een jongentje krijgt de naam Rens.
Nou, dát dacht ik eerst ook. Dus ik ze zo (onopvallendquote:Op woensdag 29 september 2010 19:12 schreef oh-oh het volgende:
Wiske, zou dat niet liefkozend bedoeld zijn geweest?
Toevallig werden mijn honden vandaag in de stad aangehaald door twee oude Belgische dames en die noemden hun ook Wiske, soort van als liefje / schatje zeg maar.
Wiske doet me wel denken aan mijn eerste grote liefde, die zijn oudste zoon Jerome genoemd heeft, en idd groot S & W fan was altijd.
T eerste wat ik dacht was nou , dat had ie dr bij mij nooit doorheen gedrukt
Klinkt alsof zn vrouw de meisjesnamen mocht bedenken en hij de jongensnamen...quote:Op woensdag 29 september 2010 19:19 schreef oh-oh het volgende:Je bent ze echt gaan volgen om te zien of t kind echt zo heet!
Tof!
En ja Jeromeke heet ie.
Ik vond het echt zo sneu toen ik t kaartje kreeg.
Maar goed, toen wij nog jong en flieft waren ( ik was 16 hoor) en hij net bouwkunde studeerde wilde hij graag een zoon en dochter die hij Spijker en Hamer kon noemen.
Dus Jeromeke is mss al een vooruitgang.
En ik denk dat zij de namen van hun andere kinderen bedacht heeft want verder hebben ze een L ieve, een I sabel en een V eerle.
Braaf en saaitjes dus.
Ja dat zeg ik toch ookquote:Op woensdag 29 september 2010 19:21 schreef pessie het volgende:
[..]
Klinkt alsof zn vrouw de meisjesnamen mocht bedenken en hij de jongensnamen...
Ik stem voor naam 1quote:Op woensdag 29 september 2010 19:25 schreef Basboussa het volgende:
Hier trouwens dilemma, dilemma... Twee namen op de shortlist vinnik heul mooi. Ik weet dat de man zijn voorkeur uitgaat naar naam 1 (mooi, maar iets lastiger uitspreken, en wat exotischer) en in eerste instantie vond ik naam 2 mooier (wat meer doorsnee, maar zeker niet onaardig).
Betekenis van 1 is wel weer super, twee is gewoon wel aardig. 1 heeft ook een 'Westerse' variant, maar dat vind ik weer HEULEMAAL niets, noch in het Nederlands, noch in het Engels. 2 is superuniverseel....
We hebben nog even... En dan denk ik vast opeens: NAAM 3! 4 is eigenlijk al niet meer im frage.
En wie begrijpt het nog....
Lijkt me duidelijk.quote:
Zal je net zien dan ja!quote:Op woensdag 29 september 2010 18:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
In principe niet. Ware hetniet dat ik niet uitsluit dat we ooit in die plaats gaan wonen. Zul je net zien dat die kiddos bij Fabian inde klas komen
Ik ken Daan en Eline, maar ook een Eline en Da nyonquote:Op woensdag 29 september 2010 17:04 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik zou ook voor Luuk stemmen, maar dat is vooral omdat deze nog steeds in mijn top 3 staan voor een 2e zoontje, de andere 2 zijn Rens en Daan. Voor een meisje hebben we tot nu toe de namen Hannah en Eline, we zijn er nog steeds niet uit welke van de 2 het zou moeten worden. Een jongentje krijgt de naam Rens.
betekenis moet je niks om geven.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:25 schreef Basboussa het volgende:
twee is gewoon wel aardig.
En wie begrijpt het nog....
Maar deze betekenis is wel heul erg bijzonder voor ons.... Maakt het plaatje wat completer, ofzo. En in het Arabisch kan je het ook wat makkelijker van de naam afleiden wat het betekent, dus het is wat opvallender.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
betekenis moet je niks om geven.
Fabian betekent bonenplukker. Tja jammer. Ikvind het een mooie naam, dan maar een domme betekenis.
Heb in de Nederlandse Voornamenbank eens wat Suske en Wiske-namen opgezochtquote:Op woensdag 29 september 2010 19:12 schreef oh-oh het volgende:Wiske, zou dat niet liefkozend bedoeld zijn geweest?
Toevallig werden mijn honden vandaag in de stad aangehaald door twee oude Belgische dames en die noemden hun ook Wiske, soort van als liefje / schatje zeg maar.
Wiske doet me wel denken aan mijn eerste grote liefde, die zijn oudste zoon Jerome genoemd heeft, en idd groot S & W fan was altijd.
T eerste wat ik dacht was nou , dat had ie dr bij mij nooit doorheen gedrukt
Ivan betekent 'God is genadig'. Ik kan niet zeggen dat ik er blij mee ben - we zijn atheïsten - maar ach, zo boeiend vond ik de betekenis ook weer niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:35 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau betekent Gewijd aan God. Wij zijn niet religieus en het maakt me niet uit dat het die betekenis heeft. Ik vind het gewoon een mooie naam. Haar tweede naam is Karin en daarvan heb ik de betekenis niet eens opgezocht
Gelukkig houdt mijn vriend ook niet van deze namen, maar mocht hij ze ooit aandragen, absoluut een NEE!quote:Op donderdag 30 september 2010 11:26 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Heb in de Nederlandse Voornamenbank eens wat Suske en Wiske-namen opgezocht![]()
Suske: 8 vrouwen die zo heten en enkele mannen
Wiske: tientallen vrouwen die zo heten en ook enkele mannen
Sidonia: bijna 200 vrouwen en 12 mannen
Lambik: tenminste 1 keer, maar er zijn minstens 8 mannen genaamd Lambiek
Jerom: meer dan 200 mannen (er is ook minstens één Jerommeke!)
Barabas: enkele mannen
Ow, dan zal ik het verkeerd onthouden hebbenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:32 schreef Sjeen het volgende:
Waar haal jij eigenlijk vandaan dat Weylyn hebreeuws is? Ik kom steeds keltisch tegen...
quote:Op donderdag 30 september 2010 15:35 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Ow, dan zal ik het verkeerd onthouden hebben...
Bedankt, maar ja we hebben nu iig 2 mooie Hebreeuwse meisjesnamen gevonden.
Hier valt het idd wel een beetje in de categorie chiquere Belgische namen ja, maar die vind ik allemaal vreselijk, van die echte sjengen met die namenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:36 schreef Sjeen het volgende:
Jerome is hier overigens een heel normale naamToevallig deze week nog met vriend over gehad dat we dat vroeger (lees in 1994) best een geschikte naam voor een zoon vonden.
Een neef van vriend is getrouwd met een waalse en die heeft vier kinderen met zulke namen, andere neef ook nog eens drie, dus het zit wel in die kant van de familie. Ik mag het wel, dat sjiekerequote:Op donderdag 30 september 2010 15:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hier valt het idd wel een beetje in de categorie chiquere Belgische namen ja, maar die vind ik allemaal vreselijk, van die echte sjengen met die namen
Met Maastrichts accent?quote:Op donderdag 30 september 2010 15:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Een neef van vriend is getrouwd met een waalse en die heeft vier kinderen met zulke namen, andere neef ook nog eens drie, dus het zit wel in die kant van de familie. Ik mag het wel, dat sjiekere
Guillaume, Philippe, Laurent enzo... Jawel ik vind het wel watquote:Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Met Maastrichts accent?
Ik moet dr altijd zo om lachen
Net zoals Serváes en Xavier en zo, echt van die hele erge Mestreechse kak is dat. Zijn dr ook van zulke meisjes namen eigenlijk?quote:Op donderdag 30 september 2010 15:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Guillaume, Philippe, Laurent enzo... Jawel ik vind het wel watDie van de exburen, die heten Didier en Junot, op z'n mestreeeeeeeechs, dat vind ik dat weer niks
Valerie?quote:Op donderdag 30 september 2010 15:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Net zoals Serváes en Xavier en zo, echt van die hele erge Mestreechse kak is dat. Zijn dr ook van zulke meisjes namen eigenlijk?
Oh, wat is de naam van je dochter eigenlijk.. Uniek hoor, wilg... Hoor je niet vaak.... Het zou hier misschien een jonge palmboom worden. Ook spannend...quote:Op donderdag 30 september 2010 13:21 schreef innepin het volgende:
Ik dacht altijd dat ik betekenis wel belangrijk vond... en toen heb ik mijn dochter wilg genoemd...
Oh ja en Angeke, van Angelequote:
Basboussaquote:Op donderdag 30 september 2010 15:58 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Oh, wat is de naam van je dochter eigenlijk.. Uniek hoor, wilg... Hoor je niet vaak.... Het zou hier misschien een jonge palmboom worden. Ook spannend...
Ja oke, maar geen stripfiguur.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:34 schreef oh-oh het volgende:
Maar Weylyn is toch ook best een gekke naam en geen doorsnee naam?
Haha, zal ik wel even doen jaquote:Op donderdag 30 september 2010 15:36 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ga maar ff Keltische zoeken dan!
Mooie naam heeft je dochter!quote:Op donderdag 30 september 2010 16:13 schreef innepin het volgende:
[..]
BasboussaWeet je dat niet joh?
Dochterlief heet Willow
Ik neig daarom op basis van jouw verhaal naar naam 1, het net even wat apartere in plaats van het algemeen bekende, maar dat kun je begrijpen als je naar mijn naamkeuze kijkt
Dat wel jaquote:Op donderdag 30 september 2010 17:29 schreef Vanyel het volgende:
De namen van die stripfiguren komen soms natuurlijk ook niet uit de lucht vallen. Iets als Jerome zou mijn keus niet zijn, maar is in principe een hele gewone naam, ook buiten het stripboek.
Neeeeeeeeeeeee, had geeeeeeeeeeeeeeeen idee....quote:Op donderdag 30 september 2010 16:13 schreef innepin het volgende:
[..]
BasboussaWeet je dat niet joh?
Dochterlief heet Willow
Ik neig daarom op basis van jouw verhaal naar naam 1, het net even wat apartere in plaats van het algemeen bekende, maar dat kun je begrijpen als je naar mijn naamkeuze kijkt
Als jullie allebei blauwe ogen hebben, dan kan het niet anders of jullie kindje heeft dat ook.quote:Op donderdag 30 september 2010 07:33 schreef Leandra het volgende:
Als je waarde hecht aan de betekenis dan zou ik het weer niet zo laten schieten....
In de strijd om Cecile vs Celeste hier bleef ik moeite hebben met Cecile omdat het "de blinde" betekent, waar ik Celeste, wat "hemels" betekent, juist erg mooi zou vinden voor dame met blauwe ogen (niet dat we oogkleurgarantie hebben, maar de kans is groot).
De betekenissen van de namen van mijn zoon passen zelfs bij elkaar;
Zijn eerste naam betekent "hij die bij het baken woont" en zijn tweede naam betekent "van de zee".
We hebben voor de baby uiteindelijk overigens gekozen voor vernoemen, dus of het wel of niet bij elkaar past (qua betekenis) is niet aan te passen
Hoewel het bij nader inzien wel mooi bij elkaar past, het zou zelfs een fraaie zin worden
Ohja, wie had dat toen wel gedaan? Iemand wel... Na gut.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:59 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeeeee, had geeeeeeeeeeeeeeeen idee....
(Daarom had ik vorige keer toen jouw Willow's naam genoemd werd, ook geen plaatje gepost van mijn associatie met Willow, die 'dwerg' uit de film)
Je hebt dan ook nog kans op andere lichte kleuren.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:01 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Als jullie allebei blauwe ogen hebben, dan kan het niet anders of jullie kindje heeft dat ook.
Dat wist ik niet. Ik kan me nog herinneren dat mijn docente biologie dat weetje in de klas vertelde. Was niet zo handig...quote:Op donderdag 30 september 2010 20:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je hebt dan ook nog kans op andere lichte kleuren.
Hoezoquote:Op donderdag 30 september 2010 20:22 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Ik kan me nog herinneren dat mijn docente biologie dat weetje in de klas vertelde. Was niet zo handig...
Jups.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:24 schreef innepin het volgende:
[..]
Hoezozat er iemand in de klas met bruine ogen die twee blauwogige ouders had?
Is een aardige fillum hoor, geen Buffy niveau waarschijnlijk, maar toch best aardig...quote:Op donderdag 30 september 2010 20:14 schreef innepin het volgende:
[..]
Ohja, wie had dat toen wel gedaan? Iemand wel... Na gut.
Misschien moet ik de film toch maar eens kijken.
Ja psies, hoe durven ze zo'n lelijke dwerg naar mijn dochter te noemen?quote:Op donderdag 30 september 2010 21:20 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Is een aardige fillum hoor, geen Buffy niveau waarschijnlijk, maar toch best aardig...
Afgezien van het feit dan dat dat wezen gewoon jouw kind haar naam heeft afgepikt
dat kan anders prima hoorquote:Op donderdag 30 september 2010 20:24 schreef innepin het volgende:
[..]
Hoezozat er iemand in de klas met bruine ogen die twee blauwogige ouders had?
Bruin is alleen dominant. dus iemand met bruin-blauw gen heeft altijd bruine ogen.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:19 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat kan anders prima hoordan is je biologielerares blijkbaar niet zo op de hoogte
?
het gaat erom welke kleuren je nog meer hebt meegekregen van je ouders en zij weer van die van hen.
bijv:
Van elk gen geeft een ouder één kopie door aan het kind. Ouders kunnen een bruine of een blauwe kopie doorgeven van het 'bruin of blauw' type gen. Kortweg: bruin of blauw. Van het 'groen of blauw' type gen kunnen ouders een groene of een blauwe kopie doorgeven. Kortweg: groen of blauw. Dit betekent dat één ouder de volgende kopieën kan doorgeven aan een kind:
bruin en groen
bruin en blauw
groen en blauw
blauw en blauw
dus het ligt eraan welke kopietjes de ouders bij zich dragen
Nou ja, achterhaald, achterhaald, het kán, maar het is "uncommon" en vaak dus bij mensen die niet helemaal blauwe ogen hebben maar met een bruine ring om de iris.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:29 schreef Kleurdoos het volgende:
dat is alweer een tijdje achterhaald..
kijk hier bv maar eens
http://www.cosmosmagazine.com/node/1062
De kans is dus wel aanwezig dat het kan, maar klein
en daarbij zijn er dus meerdere typen blauw (dus als je beide recessief zou meedragen etc. en sommige blauwe ogen zijn dus niet compleet blauw maar hebben bijv. een ontzettend lichtbruine ring om de pupil of iris, bijna niet met het blote oog te zien..maar wel doorgeefbaar
Ik zou er een rechtzaak over aanspannen...quote:Op donderdag 30 september 2010 21:33 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja psies, hoe durven ze zo'n lelijke dwerg naar mijn dochter te noemen?
dat zeg ikquote:Op donderdag 30 september 2010 22:36 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou ja, achterhaald, achterhaald, het kán, maar het is "uncommon" en vaak dus bij mensen die niet helemaal blauwe ogen hebben maar met een bruine ring om de iris.
Het is idd niet zo rigide als wij het vroeger leerden, maar het is niet zo dat je 25 % kans hebt op een kind met bruine ogen als je beide blauwe ogen hebt.
Dat hebben we dus niet, maar ik schat de kans nog steeds vrij hoog in dat het kindje wel blauwe ogen krijgtquote:Op donderdag 30 september 2010 20:01 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Als jullie allebei blauwe ogen hebben, dan kan het niet anders of jullie kindje heeft dat ook.
Blauw is zeker niet dominant over bruin.... en donker is dominant over blond qua haarkleur.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:01 schreef h0neybunnY het volgende:
Ik had ook altijd geleerd dat blauw in de meeste gevallen het dominantste is. En blond qua haarkleur.
Maar met zekerheid zeggen kan je het toch nooit.
dat dus sowieso nietquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:01 schreef h0neybunnY het volgende:
Ik had ook altijd geleerd dat blauw in de meeste gevallen het dominantste is. En blond qua haarkleur.
Maar met zekerheid zeggen kan je het toch nooit.
dat hoeft dus absoluut nietquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:24 schreef Leandra het volgende:
Linkje naar een topic erover dan maar: oogkleur + haarkleur van je baby bepalen?
Ik gok op blauw omdat we met blauw (ik) en groen/hazel (N.) zitten, maar er qua grootouders volgens mij 3 zijn met blauwe ogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
O oké, haha, best apart dan dat mijn zoontje blauwe ogen heeft.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:18 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat dus sowieso niet
bruin, groen en grijs zijn al dominant over blauw..
dus blauw is juist het minst dominant van alle kleuren.
Er was al een verzoek gedaan om het weer over kindernamen te hebben in het kindernamentopic.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:42 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
O oké, haha, best apart dan dat mijn zoontje blauwe ogen heeft.
Zelf heb ik nameljk groen/grijs en beetje bruin (mijn ouders ook) en mijn vriend blauw (zijn pa ook).
Mijn kapster zei blondquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Blauw is zeker niet dominant over bruin.... en donker is dominant over blond qua haarkleur.
Dwaine en Kayne en Druce zijn "officiël namen" hoor, niet zomaar creatief omgegaan met letters. (Allemaal Keltisch.) Maar nu ik het zo terug zie twijfel ik echt aan de jongensnamen. Vooral omdat de eigenlijke namen die ik gekozen had (Jayson, Jayden, Jethro, Patrick) door m'n vriend zijn afgekeurd en dit overgebleven is. Maar denk dus dat ik hierin wel verder ga zoeken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:51 schreef innepin het volgende:
Ik vind de meeste namen niet echt mijn smaak. (Ik vind het zelfs een beetje erg dat de naam Willow voor jou kennelijk in dezelfde categorie valt, maar dat terzijde). Ik vind de spelling van Dwaine, Kayne, Jayson, Louna, en Caytlyn ECHT niet kunnen. Brrrrr, creatief omgaan met letters in namen, the horror.
Druce
Ik zou gaan voor Brian, Jason (dan dus wel normaal gespeld) voor een jongetje, hoewel het niet mijn smaak is. De meisjesnamen, mits normaal gespeld, vallen wel mee, die zijn wel grappig. Maar dan dus wel bv Caitlin en niet Caytlyn, wat doe je je kind aan zeg. Abby vind ik wel leuk.
En hoe gek ik ook ben op de naam van mijn dochter vind ik Weylyn en Willow echt niet bij elkaar passen, véél te jut en jul gevoel qua klank.
Vind ik ook een mooie naamquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:04 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou gaan voor Siobhan, ook een keltische achtergrond (nou ja, iers-gaelisch).
hahaha die mensen hadden duidelijk een andere uitkomst van de oorlog verwachtquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:24 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
En weer ontopic!
In de categorie "minder goede ideeën":![]()
[ afbeelding ]
Dat wel, moet nog wel even oefenen of dat goed gaat.quote:
zo toch?quote:
Gaat m'n oma trouwens leuk vindenquote:
Ja, en daar noem je nou iets. Er zijn zo ontzettend veel Nederlanders die die naam niet uit kunnen spreken.quote:
Zo ongeveerquote:
Bedankt voor de optiesquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:13 schreef Sjeen het volgende:
Voor een jongen zou ik het zoeken in:
Eamon
Duncan
Evan
Ronan
Oeps..is dat geen reden voor jullie om nu een naam te kiezen die wat makkelijker is qua uitspraak?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:11 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Gaat m'n oma trouwens leuk vinden...
Ze zegt altijd over Weylyn: "Kan z'n naam niet uitspreken hoor, dus hoe gaat het met het knulletje?"
Daar probeer ik wel voor te kijken eigenlijk ja, maar het is moeilijk m'n keuze te maken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:25 schreef mrien het volgende:
[..]
Oeps..is dat geen reden voor jullie om nu een naam te kiezen die wat makkelijker is qua uitspraak?
Zo heet mn neefjequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:13 schreef Sjeen het volgende:
Voor een jongen zou ik het zoeken in:
Eamon
Duncan
Evan
Ronan
Ik ga er even over twijfelenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:34 schreef innepin het volgende:
@HB (sorry, ik ga je nickname niet typen), wat dacht je van Logan?
Mijn nichtje heet M arinde. Wordt door mijn oma altijd Miranda genoemdquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:30 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Daar probeer ik wel voor te kijken eigenlijk ja, maar het is moeilijk m'n keuze te maken.
Maar ik betwijfel of m'n oma namen buiten Jan/Wim/Klaas enz wel kan gaan uitspreken![]()
.
Dat was bij een oud-klasgenoot van mij ook ja! Vond dat wel minder voor d'r, het is gewoon een makkelijke naam.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:39 schreef pessie het volgende:
[..]
Mijn nichtje heet M arinde. Wordt door mijn oma altijd Miranda genoemd. Zo moeilijk is het nou toch ook weer niet?
Hoe spreek je dat precies uitquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:41 schreef Keshet het volgende:
Wat vind je van Ainsley? De betekenis past ook goed bij die van Weylyn.
Goed. Maar waar komt het toch vandaan, dat ouders zo graag willen dat de namen van hun kinderen bij elkaar passen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:44 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Hoe spreek je dat precies uit.
Phoebe vind ik ook leuk!
Hier heb je wel een punt, maar net als bij Destiny en Loes, vind ik Weylyn en Kees ook niet bij elkaar passen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Goed. Maar waar komt het toch vandaan, dat ouders zo graag willen dat de namen van hun kinderen bij elkaar passen?
Mij boeit het niet zo.
Mijn kinderen zullen later opgroeien tot individuen. En ik denk niet dat ze bij elke kennismaking of solicitatie gaan zeggen, en mijn zus/broer heet zo.
En dat de ander dan zegt, nou, dat past ook niet zo bij elkaar.
Iets anders vind ik bijvoorbeeld een 'Engelse' naam (Destiny) en een Oerhollandse naam (Loes).
Dat is dan wel een beetje vaag.
Je bedoeld dat het gek bij elkaar past of zit ik dan fout?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:52 schreef innepin het volgende:
Ik heb laatst een stel leren kennen dat drie dochters heeft. De echte namen zal ik hier niet vertellen maar het komt neer op (bijvoorbeeld) Charity, Shaniqua en Lotte.
(de echte namen zijn nog veel grappiger vind ik, pm als je wil giechelen)
Ja, we hadden het toch even over namen die wel of niet bij elkaar passen? Ik vond dit zo'n grappig uiterste.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:55 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het gek bij elkaar past of zit ik dan fout?
Ja daar hadden we het over en je hebt gelijk ja.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:56 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja, we hadden het toch even over namen die wel of niet bij elkaar passen? Ik vond dit zo'n grappig uiterste.
haha ja nu je het zegtquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:58 schreef huuphuup het volgende:
keshet en amaranta ik raak ontzettend in de war van jullie avatars zo onder elkaar![]()
Ja, ligt er aan wat je normaal vindtquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:59 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Ja daar hadden we het over en je hebt gelijk ja.
Ik las ze (ook al zijn dit niet de echte namen zoals jij zegt), ze passen niet bij elkaar nee.
Zou je "als zusje zijnde" je dan ook niet afvragen waarom jij zo'n "normale naam" hebt dan zeg maar?
Van m'n ventje mag ik het niet zeggenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:58 schreef Keshet het volgende:
Wat wordt de meisjesnaam HB? Je kan ons niet zo in spanning laten zitten he!
Ik vind Lotte ook normaal ja, maar is wel raar in het rijtje zeg maar.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, ligt er aan wat je normaal vindt
Ik vind Lotte normaal.
Dazeggik, de Y is hip (hyp)quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:09 schreef pessie het volgende:
Dayo is gewoon Dajo maar dan met een y op de plaats van de j. En Dajo is een normale Nederlandse naam, ook al komt deze niet vaak voor.
Google noemt het een Afrikaanse meisjesnaam.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:09 schreef pessie het volgende:
Dayo is gewoon Dajo maar dan met een y op de plaats van de j. En Dajo is een normale Nederlandse naam, ook al komt deze niet vaak voor.
hypequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm, ik ken mannelijke Dajo's...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Google noemt het een Afrikaanse meisjesnaam.
Saaaaaaaaaaaaaiquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Ik had Christan Chrystan moeten noemen, zie ik al
Ik had het dan ook over Dayoquote:
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben mijn ouders zo dankbaar voor die nu oh zo hippe y in mijn naam.
Beetje jammer dat ze de h hebben laten schieten, had makkelijk op t end gekund
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:30 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
![]()
Ik heb ook een Y in mijn naam. En mijn dochters ook allebei en de oudste ook zelfs nog een H. In de naam voor nummer 3 komt waarschijnlijk geen Y. Niet bewust overigens, ik vind de namen van mijn dochters nog steeds mooi en leuk.
En ik verwacht wel dat ze verder komen dan de bijstand.
Ik heb vaak liever een -y dan een -ee, bijvoorbeeld Kelly of Kellee. Dan heb ik toch een positiever beeld bij Kel 1 dan bij Kel 2. -ee is hier toch wel een beetje 'trashee'.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:30 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
![]()
Ik heb ook een Y in mijn naam. En mijn dochters ook allebei en de oudste ook zelfs nog een H. In de naam voor nummer 3 komt waarschijnlijk geen Y. Niet bewust overigens, ik vind de namen van mijn dochters nog steeds mooi en leuk.
En ik verwacht wel dat ze verder komen dan de bijstand.
of trashyquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:34 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ik heb vaak liever een -y dan een -ee, bijvoorbeeld Kelly of Kellee. Dan heb ik toch een positiever beeld bij Kel 1 dan bij Kel 2. -ee is hier toch wel een beetje 'trashee'.
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:22 schreef Basboussa het volgende:
Saaaaaaaaaaaaai
Xhrys - Tanh.... Mooooooooooooooooooi
Dat zou bij de namen van mijn dochters niet eens kunnen omdat de uitspraak van de Y niet als ie is. Bij die van mij wel. Ik heet Shirley, maar dat is gewoon de originele schrijfwijze en ook een redelijk oude naam. Ik vind Shirlee bijvoorbeeld dan wel weer 'raar'.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:34 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ik heb vaak liever een -y dan een -ee, bijvoorbeeld Kelly of Kellee. Dan heb ik toch een positiever beeld bij Kel 1 dan bij Kel 2. -ee is hier toch wel een beetje 'trashee'.
Dan denk ik de hele tijd aan chrystal. Christan is veel beterquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Ik had Christan Chrystan moeten noemen, zie ik al
Maar niet hip (hyp)quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Dan denk ik de hele tijd aan chrystal. Christan is veel beter
Jouw naam, met een y, en een h op het einde!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Dan maar niet hip.
Ik vind die Y overal in gepropt ook maar niks.
Niet dat ik weet, ik hoop het niet. Maar ze is de enige destiny die ik ken. En ik zocht naar iemand in mijn omgeving met echt een foute naam. En zij kwam direct in mij op.quote:
Bedankt voor de uitlegquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:09 schreef pessie het volgende:
Die hoorde ik pas ook op het consultatiebureau! Gruwelijk, vind ik, zeker voor een kind van oerhollandse oudersquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:24 schreef h0neybunnY het volgende:
- Riviano (ik moet altijd denken aan rivier)
Ja kom ik vaak tegen op 't school plein.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:27 schreef Cantare het volgende:
[..]
Die hoorde ik pas ook op het consultatiebureau! Gruwelijk, vind ik, zeker voor een kind van oerhollandse ouders
Over die y's en h's: bij kennissen is pas een Thijn geboren. De h daarin is al een doorn in mijn oog, zo overbodig! Ik vind het ook helemaal niet staan, het is juist zo'n lekker korte, directe naam.
Van die lui die schoolplein niet aan elkaar schrijven enzo yoquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:32 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja kom ik vaak tegen op 't school plein.
Kindjes met dat soort namen & hollandse ouders.
Ziet er altijd raar uit.
& ik wil niet over èèn kam scheren enzo.
Maar 't zijn wel altijd dezelfde 'soort' mensen.
Wel aardig enzo, maar een beetje plat.
Nee die zijn heel leuk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:51 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Van die lui die schoolplein niet aan elkaar schrijven enzo yo
Waar woon jequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:27 schreef Cantare het volgende:
[..]
Die hoorde ik pas ook op het consultatiebureau! Gruwelijk, vind ik, zeker voor een kind van oerhollandse ouders
Over die y's en h's: bij kennissen is pas een Thijn geboren. De h daarin is al een doorn in mijn oog, zo overbodig! Ik vind het ook helemaal niet staan, het is juist zo'n lekker korte, directe naam.
Bij jona zou ik meer gelijk aan Jonas denkenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:24 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zocht net de betekenis van Jonah op en kwam onderweg Jona tegen.
IJslandse meisjesnaam, hij's leuk!
De verloskundige die destijds op kraambezoek hier was zei dat ook, dat ze echt in bepaalde wijken bijv. vrijwel alleen maar ''Jaydens,Giovanni's,Dylano's e.d tegenkwamenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:32 schreef SacreCoeur het volgende:
& ik wil niet over èèn kam scheren enzo.
Maar 't zijn wel altijd dezelfde 'soort' mensen.
Wel aardig enzo, maar een beetje plat.
Omdat het maar 1 letter verschilt?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 08:36 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Bij jona zou ik meer gelijk aan Jonas denken. Weet ook niet waarom.
Mja, klopt ook wel een beetje.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:30 schreef Poppejans het volgende:
[..]
De verloskundige die destijds op kraambezoek hier was zei dat ook, dat ze echt in bepaalde wijken bijv. vrijwel alleen maar ''Jaydens,Giovanni's,Dylano's e.d tegenkwamen
Jonah is leuk SC!! maar de meisjesvariant Jona vind ik niet leuk.
Zelf verzonnen namenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 08:33 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Waar woon je?
Ze zei namelijk tegen mij dat ze hem zelf verzonnen had en hij nooooit voorkwam. Maar ik vind Riviano ook niets nee
kijk je ziet in wat voor wijk ik woon hequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mja, klopt ook wel een beetje.
De school waar ik werk kent een vrij sterke tweedeling. De school staat midden in een villawijk waar veel kinderen van de hogere socialen die daar wonen, heen gaan. Deze kinderen hebben voornamelijk namen zoals Clementine, Sophie, Hein, Floris, etc.
De school grenst echter aan een 'kanswijk'. Ook deze kinderen komen naar deze school. Dat zijn de Kimberlys, Sharonas, Malissas, Destenys, Dylano, Jordy etc
Ik zou dan Jonna doen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:24 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zocht net de betekenis van Jonah op en kwam onderweg Jona tegen.
IJslandse meisjesnaam, hij's leuk!
een greep uit de wijkquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
kijk je ziet in wat voor wijk ik woon he(in mijn dromen
of met oog op de toekomst
)
Yoni heeft toch een rare betekenis?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:18 schreef trui het volgende:
omdat ze van elkaar afgeleid zijn?
maar ik vind 't te dicht bij Yoni zitten, sacrecoeur. ik zou 't nog eens heroverwegen.
bijna t zelfde als dit johquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
een greep uit de wijk
http://www.makelaardewilde.nl/index.php?p=panden&cat=5&id=421
en
http://www.funda.nl/koop/eindhoven/villapark/
In april (of mei) 2010quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:29 schreef amaranta het volgende:
Wanneer was dat? De naam Riviano is gelukkig in 2009 aan geen enkel kind gegeven.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:51 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja en op het geboortekaartje van de eerste stond "wij hebben een echte Bikkel gekregen" en bij de tweede staat er "ik ben Stoer!"
![]()
Ik vind het sneu...
Dat is wel zielig om je kinderen zo te noemenquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:49 schreef oh-oh het volgende:
Mijn moeder vertelde gisteren dat een stelletje bij hun in de straat een tweede zoontje heeft gekregen van de week. Ze hadden al een Bikkel en de tweede heet Stoer.
Kom op zeg
zo heet de helft van mijn familiequote:Op dinsdag 28 september 2010 09:06 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het ook vreselijk als mensen namen verneuken. Ook omdat het gewoon sneu is voor het kind om met zo'n rare naam rond te lopen![]()
Ohoh, J's tante heet Lammie
en dat het dan een zijig jongetje wordt met een voorliefde voor pumps, ballet en kapsels.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:51 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja en op het geboortekaartje van de eerste stond "wij hebben een echte Bikkel gekregen" en bij de tweede staat er "ik ben Stoer!"
![]()
Ik vind het sneu...
Rebekah is een veelvoorkomende Engelse spelling van de naam. De meeste Engelse bijbelvertalingen hebben Rebekah i.p.v. Rebekka/Rebecca.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:03 schreef mrien het volgende:
In de donald duck van deze week ook weer een aparte schrijfwijze : Rebekah ..
Misschien is het ook niet geaccepteerd door de ambtenaar, dan kun je je kind nog zo noemen. Roepnamen worden niet geregistreerd...quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:26 schreef pessie het volgende:
Liever Lammie dan Stoer. Dat de ambtenaar van de burgelijke stand dan niet zegt dat ie dat gewoon niet accepteert.
KD, ik ben nieuwsgierig naar nog maffer dan Lammie...
Het is natuurlijk niet gegarandeerd dat Stoer ook werkelijk Stoer heet..... misschien heet hij wel gewoon Stefan Robert, en we noemen hem Stoer.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik snap niet dat Stoer zomaar goedgekeurd wordt
Als hij dan zat van zn naam is (lees, wanneer hij een jaar of 8 is en zich bewust is van zn naam) kan hij zichzelf in ieder geval nog anders laten noemen!quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet gegarandeerd dat Stoer ook werkelijk Stoer heet..... misschien heet hij wel gewoon Stefan Robert, en we noemen hem Stoer.
Geen ambtenaar die daar wat tegen doet
Edit: wat Sjeen zegt![]()
Zolang het dan maar wel goed uitgezocht wordt of een naam zelfverzonnen (/zelf toegevoegde letters) is.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef amaranta het volgende:
Een ambtenaar zou ook de naam Riviano moeten weigerenen al die andere zelfverzonnen namen.
Sorry meneer, dat is een Y en een H te veel, dat zal niet gaan niet.
Maar die verantwoording ligt juist bij de ambtenaar:quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind niet dat je die verantwoordelijkheid bij de ambtenaar moet leggen. Hij of zij is geen politie-agent en moet dat mijns inziens ook niet worden.
bronquote:Bij de geboorteaangifte krijgt de baby één of meer voornamen. De keuze van voorna(a)m(en) is in beginsel vrij.
De ambtenaar van de Burgerlijke Stand moet de keuze van de voornaam weigeren als de naam:
* ongepast is. Bijvoorbeeld: scheldwoorden.
* gelijk is aan bestaande geslachtsnamen. Bijvoorbeeld 'Jansen'. Uitzondering: een geslachtsnaam die ook bekend is als voornaam, bijvoorbeeld 'Roos'.
* niet de aard en karakter van een voornaam heeft. Bijvoorbeeld: 'Rioolbuis' of 'Fietsbel'.
* gelijk is aan een adellijke titel of predicaat. Bijvoorbeeld: 'Ridder', 'Hertog', 'Prins' of 'Graaf'. Dit geldt ook voor de vrouwelijke varianten.
Is de geboorteakte opgemaakt?
Dan kunnen de namen niet meer door de ambtenaar worden veranderd. Dit kan alleen na een procedure bij de rechtbank.
Blijkt dus gewoon een oud-collega van een collega van mij te zijn.... Of zouden er meerdere ouders op het idee zijn gekomen om hun zoons zo te noemen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:49 schreef oh-oh het volgende:
Mijn moeder vertelde gisteren dat een stelletje bij hun in de straat een tweede zoontje heeft gekregen van de week. Ze hadden al een Bikkel en de tweede heet Stoer.
Kom op zeg
Dat betekent dus dat de ambtenaar namen moet weigeren die bijvoorbeeld al een betekenis hebben die niets met voornamen van doen heeft (zoals in dit geval Stoer). Dat is iets anders dan beslissen of een naam wel ok is als voornaam. Niemand wil toch overgeleverd zijn aan de willekeur van een toevallige ambtenaar bij de naamkeuze van zijn kind?quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
bron
Met name het derde punt is natuurlijk waar het om gaat. Ik weet niet in hoeverre er daarvoor instructies zijn of dat een ambtenaar op zijn eigen verstand mag vertrouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |