abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86930659
Vorige deel: Kindernamen deel 78

Namensites:
http://www.babynamesworld.com/
http://www.behindthename.com/
http://www.kindernamen.nl
http://www.babynamer.com
http://www.voornamelijk.nl
http://www.babynamen.nl/index.php
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Hont.html
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
http://www.babyinfo.nl/fun/namen/namenteller.asp
http://www.starmanproductions.nl/namen/namen.html (handig voor vernoemingen)
http://www.svb.nl/int/nl/(...)indernamen/index.jsp
http://www.babynamenoverzicht.nl/
http://www.naamwijzer.nl/broerzusvoornaam.php

Hieronder een lijst met vrijwel alle OUD kindjes.
Gewoon voor de leuk. Om eens te kunnen kijken of we de landelijke trends een beetje volgen en of je nog origineel bent met jouw favoriete namen.

!!!
De lijst wordt niet automatisch bijgewerkt na een nieuwe geboorte, als jouw kindje nog niet in de lijst staat moet je even een brul geven dan kan een van de modjes dat doen als ze er langs lopen.
!!!!

Meisjes

Abby ( Abbygail Moira Alycia)
Alyssa
Amber (2)
Amber Mae
Amber Sophie
Anna (3)
Annabelle
Annika
Arwen
Avalon (Juniper Marie)
Benthe
Bo
Britt
Caitlin
Carmen
Chantel Maria
Charlie Livina
Charity
Chaya
Chelsea
Cheyenne
Chiara Rosan
Chinook
Daisy Sophie
Danielle
Dana (2)
Daphne
Demi
Demi Aidan
Dione
Djen
Dominique
Ela
Eleni
Elin
Elisa Laetitia
Elise
Elize
Elodie
Emma
Emma Salome
Emma Sophie
Esther Paula
Eva (2)
Eva Sophie
Evie Elleke
Faith Cathryn
Fani
Fee Anne Reine
Femke
Fleur
Floor
Françoise Madeleine Hilde
Giulia Elisabetta
Gwen Anne
Hanne (Hannah Wende)
Ilse (2)
Indy
Iris
Iris Julia
Isa
Isa Donna
Isabeau Karin
Isabel
Isis Maikina
Jade
Janneke
Jasja
Jasmijn
Jenna
Jennifer Leonie
Jenthe
Jet
Jetske Julia
Jildou
Jinthe Serisa
Jolie
Judith Johanna
Julia Rebecca
Juliette
Junah Ileah
Justine
Kady Máire
Kaithlynn
Kajira Alicia Cosette
Katja
Katrine
Kim
Kim Jessie
Lara
Lena
Leah
Lente
Leonore
Lianne (Esmee)
Linde
Lis Mae
Lotte
Lucie Catharina Elisabeth
Luna
Lune
Luuke
Mahre Junah
Maja (Maartje Janna Delia)
Maria
Maud Janne Jacqueline
Maud
Megan
Meike Jolanda
Merel
Merel Joanna Elisabeth
Michelle
Mila
Milou
Mirte
Morgaine Chevanity
Myrddin Kaylah Agnes
Myrthe
Myrthe Esmée
Nicole
Nienke
Nika
Nikita
Noa
Noa Deborah
Norah
Nune
Oona Marthe
Pien
Priscilla
Querida
Rachel
Raïsa Manou
René
Renske
Riley
Romée
Ronja
Ronja Megan Camille
Sabine
Samara
Sanna Leonie
Sanne
Sannelotte
Sarah
Sara Runé Catharina
Saskia Janne
Selene
Sennah
Senni
Sophie Juliët
Sterre (2)
Susanne Chantal
Tess
Tessa
Tinka
Vera
Willow
Yade April
Yana Ivessa Roslynn
Yara
Yasmine
Zoë (2)

Jongetjes

Aiden Douglas Adams
Ayden Jiro
Aron Marick
Bas
Bink
Bjorn
Bram (2)
Brent
Brian
Cas
Cas Anthony
Chavez
Christan Maurits
Connor
Daan (3)
Damian (2)
Damien
Damiën
Damon
Danyel Yohanan
David (2)
Dean
Dennis
Devin
Didier
Dijon Trevor
Dirk Daniel Fransiscus
Djulian
Duco Yannik
Duncan
Dylan (2)
Dylan Nathan
Dyon Milan
Eli Jedidja Asher
Ethan Gabriel
Ezra Sebastian
Ewen
Fabian
Fabian Willem
Falco
Finn
Floris
Fons
Frodo
Glenn William
Graeme James
Henrik
Ischa-Gabriël
Ive Lucas Tone
Jamie (James Joseph Danyel)
Jasper (3)
Jay Dean
Jayden
Jayden (Jonathan-Dane Aaron)
Jent
Jeremy
Jessai
JJ (Jan Junior)
Job
Jop
Joey Luciano Miquel
Jonne
Jorden
Jordy
Jort
Joshua
Julian
Julius
Justin Julian
Justus
Kai (2)
Kay
Kendahl Ro
Kian
Koen Jurriaan
Kyllian
Kyllian Robin Jayden
Lars
Leander (Alijander Hans)
Lennon Thom Jeb
Léon
Liam Francis
Loek
Luca
Lucas (2)
Marien Kobus
Maarten
Maarten Alexander
Martijn Lucas
Max (2)
Maxim Diëgo
Melvin
Merijn
Merlijn Rens
Merlijn Jean Joseph
Merlyn Mirage Mandrake
Milo Merlijn
Mika Viggo
Mikael
Mink
Morris
Nathan Tristan
Nathan (Nathaniël Tobias)
Nick
Niels Ronald
Oscar Morrison
Pepijn Lucas
Peter Gert
Piet
Pim
Quinten Mitchell
Randall
Randy
Raúl
Renzo
Rhody
Rienk Bowe
Rik
Robin Thomas
Romme Harmjan
Romijn
Ruben Sebastiaan
Ruud
Ryan
Sasha Alexander
Samiq Elijah
Sander Edwin
Seb
Sepp
Simon
Steijn
Storm (2)
Sven (2)
Sverre
Thies
Thijs
Thijs Laurens Jakob
Thomas
Thomas Gerhard Adrianus
Thomas Pieter Jan Maurits Alexander
Ties
Tijmen Noah
Tijn
Tijn Willem
Tim
Timo
Tobias

Tobias Johannes Maria
Toby
Tom
Tomas (2)
Travis
Tristan (2)
Twan
Tyler Jeroen
Wilyan Ayrton Quinn
Wouter
Xarno (Xander Yarno)
Yoram

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 28-09-2010 10:33:25 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_86930676
Ik heb in mijn oude lijstje namen uitgezocht die ik leuk vind:

Lotte en Alex
Lotte en Daan
Lotte en Jens
Lotte en Joost
Lotte en Koen
Lotte en Luuk
Lotte en Magnus
Lotte en Niek
Lotte en Olaf
Lotte en Olivier
Lotte en Ruben
Lotte en Stijn
Lotte en Tobias
Lotte en Victor
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 28 september 2010 @ 08:34:06 #3
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_86930972
Wat is er mis met de al oude namen als Piet Kees Jan Henk Klaas Ben Lammert Eibert Lubbert Joke Bea Jannie Hannie Hennie Jennie Gerda Gerrie Petra Bertha Jansje DIna Fenna enz enz enz Ouders zadelen hun kinderen tegenwoordig met namen op, je wordt er niet goed van. Nu een kennis van die haar dochter Ashlize noemt. Dat zou strafbaar moeten zijn.
Binnie noe helemoale van god los
pi_86931115
Ashlize is ook in het Engels nog wel fatsoenlijk uitspreekbaar, maar verpaupering als Caithlyn snap ik dan weer niet, als je dan toch zo graag een Engelstalige naam gebruikt, gebruik ze dan iig correct, en geen overbodige letters waardoor je zelfs in het Engels moet uitleggen hoe het uitgesproken moet worden....
En je dus gewoon voor schut staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 28 september 2010 @ 08:46:58 #5
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_86931162
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 08:34 schreef Lubbert het volgende:
Wat is er mis met de al oude namen als Piet Kees Jan Henk Klaas Ben Lammert Eibert Lubbert Joke Bea Jannie Hannie Hennie Jennie Gerda Gerrie Petra Bertha Jansje DIna Fenna enz enz enz Ouders zadelen hun kinderen tegenwoordig met namen op, je wordt er niet goed van. Nu een kennis van die haar dochter Ashlize noemt. Dat zou strafbaar moeten zijn.
Lammert, ik krijg echt altijd de slappe lach als een volwassen vent zich voorstelt als Lammert :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_86931529
Ik vind het ook vreselijk als mensen namen verneuken. Ook omdat het gewoon sneu is voor het kind om met zo'n rare naam rond te lopen -O-

Ohoh, J's tante heet Lammie :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_86931582
Het zusje van Bartje (die niet bid voor bruune boon'n) heette Lammechien.

Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:12:49 #8
176471 oh-oh
pi_86931632
Ik ken een Lammert van mijn leeftijd die onwijs stottert en zn eigen naam niet eens kan zeggen :X
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:35:29 #9
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_86932069
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken een Lammert van mijn leeftijd die onwijs stottert en zn eigen naam niet eens kan zeggen :X
Okee Lammert is wel extreem, ik asocieer dat ook met een stumper. Ik wilde alleen maar aangeven dat we een beetje doorslaan met het geven van namen aan onze kinderen.
Binnie noe helemoale van god los
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:38:58 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86932141
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:35 schreef Lubbert het volgende:
[..]
Okee Lammert is wel extreem, ik asocieer dat ook met een stumper. Ik wilde alleen maar aangeven dat we een beetje doorslaan met het geven van namen aan onze kinderen.
Nou, van sommige ouders kan ik me best voorstellen dat ze graag een naam hebben die in het buitenland ook prima uitspreekbaar is, maar de meest verschrikkelijke namen, waarbij buitenlandse namen ook nog een keer op een foute wijze "origineel" gemaakt zijn, komen meestal voor bij ouders die niets anders spreken dan NL en wiens kinderen alleen maar kans hebben met enige regelmaat in het buitenland te vertoeven als ze bijzonder goed blijken te kunnen voetballen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:44:23 #11
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86932265
Mag Nathaniël Tobias erin bij de jongens? Of gaat het om de roepnaam? Dan is Nathan voldoende.
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:45:16 #12
259886 pessie
pi_86932292
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, van sommige ouders kan ik me best voorstellen dat ze graag een naam hebben die in het buitenland ook prima uitspreekbaar is, maar de meest verschrikkelijke namen, waarbij buitenlandse namen ook nog een keer op een foute wijze "origineel" gemaakt zijn, komen meestal voor bij ouders die niets anders spreken dan NL en wiens kinderen alleen maar kans hebben met enige regelmaat in het buitenland te vertoeven als ze bijzonder goed blijken te kunnen voetballen.
Wesley is volgens mij wel de juiste engelse schrijfwijze.
pi_86932927
Ik vind het eigenlijk ook wel raar dat sommige mensen hun kind "bloem" of "vlinder" noemen :$.
De naam van mijn kindje is nu ook niet zo vaak voorkomend (helemaal niet), maar wel op de goede schrijfwijze geschreven.
Helaas geloven ze je niet bij het consultatie bureau en schrijven ze gewoon "ij" in plaats van een "y" :S.
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:14:32 #14
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_86933003
Met "ook in het buitenland uitspreekbaar" wordt meestal bedoeld: "ook in het Engels uitspreekbaar", maar volgens mij is dat argument meestal maar een excuus, want voor de meeste mensen is het helemaal niet van belang of hun naam in andere talen uitspreekbaar is.

Juist bij het NRC-publiek, dat volgens mij de grootste kans heeft ook echt een tijd in het buitenland te studeren of te werken, zie je erg weinig Engelse namen en wel veel oer-Hollandse namen. Een Gijs heeft veel meer kans ooit in het buitenland terecht te komen dan een Wesley.
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:32:43 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86933525
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:44 schreef pessie het volgende:
Mag Nathaniël Tobias erin bij de jongens? Of gaat het om de roepnaam? Dan is Nathan voldoende.
Ik combineer het wel ;)

En ik had het niet over Wesley, die is nog van de vorige generatie Engelse namen, maar juist degenen die zulke namen dan ook nog eens "origineel" gaan aanpassen heb ik het over ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:35:02 #16
259886 pessie
pi_86933590
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik combineer het wel ;)

En ik had het niet over Wesley, die is nog van de vorige generatie Engelse namen, maar juist degenen die zulke namen dan ook nog eens "origineel" gaan aanpassen heb ik het over ;)
Dank.

Wesliey?
pi_86933697
Ik ken een Weslie.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:45:35 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86933901
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:14 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Met "ook in het buitenland uitspreekbaar" wordt meestal bedoeld: "ook in het Engels uitspreekbaar", maar volgens mij is dat argument meestal maar een excuus, want voor de meeste mensen is het helemaal niet van belang of hun naam in andere talen uitspreekbaar is.

Juist bij het NRC-publiek, dat volgens mij de grootste kans heeft ook echt een tijd in het buitenland te studeren of te werken, zie je erg weinig Engelse namen en wel veel oer-Hollandse namen. Een Gijs heeft veel meer kans ooit in het buitenland terecht te komen dan een Wesley.
Overigens was dat voor mijn ouders absoluut van belang, ze hadden destijds al vrij veel contacten met de VS en Canada, en mijn vader had een zeer weinig voorkomende maar absoluut Nederlandse voornaam, en dat wilde nog wel eens lastig zijn. Zelfs in NL was het vaak "Zeg maar Kees" :')

Mijn zusje en ik hebben dus allebei een Franse voornaam gekregen die ook in het Engels probleemloos uitspreekbaar is.
Mijn zoon heeft een Ierse voornaam (die ook in het Frans prima uitspreekbaar is) en waarvan je gelijk weet hoe het uitgesproken wordt als je het ziet staan, en andersom; waarvan je meestal wel weet hoe je het schrijft als je het hoort, op wat mensen na die dan denken dat het op z'n Amerikaans geschreven moet worden }:|

En ja, gezien ik een paar jaar in de VS gewoond heb kwam het mij iig wel goed uit dat ik een naam had die ook in het Engels probleemloos uitgesproken kan worden.

De NRC staat idd vaak vol met NL namen, maar meestal wel namen die redelijk uitspreekbaar zijn in het Engels ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:45:43 #19
270592 Johannes_Klabanus
pi_86933904
Volgens de Nederlandse Voornamenbank komen in Nederland o.a. voor:

Weslee
Wesleigh
Wesleij
Wesley
Wesley-Harmen
Wesley-Jordan
Wesley-Martin
Wesley-Maurice
Wesley-Robert
Wesley-Roberto
Wesley-Roy
Wesleymir
Wesli
Wesliano
Weslie
Weslij
Weslley
Wesly
Wessley
Wessly
  † In Memoriam † dinsdag 28 september 2010 @ 10:48:50 #20
43556 miss_dynastie
pi_86934003
quote:

Ik zit naar aanleiding van deze post weer eens te kijken in het geboorteregister van het NRC, maar er zitten weer 'pareltjes' tussen, waaronder MarwaMay? Heel apart :P
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:52:28 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86934117
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zit naar aanleiding van deze post weer eens te kijken in het geboorteregister van het NRC, maar er zitten weer 'pareltjes' tussen, waaronder MarwaMay? Heel apart :P
Ja, die was vorige week of de week daarvoor geloof ik.....
Volgens mij woonden die ouders in het buitenland en was maar een van de ouders Nederlands (aan de namen te zien).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86934196
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:45 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Volgens de Nederlandse Voornamenbank komen in Nederland o.a. voor:

Weslee
Wesleigh
Wesleij
Wesley
Wesley-Harmen
Wesley-Jordan
Wesley-Martin
Wesley-Maurice
Wesley-Robert
Wesley-Roberto
Wesley-Roy
Wesleymir
Wesli
Wesliano
Weslie
Weslij
Weslley
Wesly
Wessley
Wessly
Best aparte schrijfwijzen staan ertussen... Die het nu niet bepaald mooier of duidelijker maken.
Maar goed, het is ieders eigen keuze :).
  dinsdag 28 september 2010 @ 10:56:11 #23
270592 Johannes_Klabanus
pi_86934218
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:45 schreef Leandra het volgende:
De NRC staat idd vaak vol met NL namen, maar meestal wel namen die redelijk uitspreekbaar zijn in het Engels ;)
Klopt, maar dat geldt volgens mij sowieso voor de meeste Nederlandse namen. Je zult de uitspraak misschien een keer moeten uitleggen (Jan is Yann, niet Dzjen), maar op zich leveren de meeste namen weinig problemen op.

Ik vraag me dus af hoe vaak "uitspreekbaar in het buitenland" echt een overweging is. (Dit is een echte vraag, ik weet het niet.)
  dinsdag 28 september 2010 @ 11:08:14 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86934610
Mwah, de ouderwetse namen als Hendrikje en Geertruida zijn al een stuk lastiger, Lammert en Kees gaat wel maar de kans is groot dat mensen met die namen een andere naam zullen gebruiken bij langdurig verblijf in een Engelstalig land.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 september 2010 @ 11:13:16 #25
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86934775
Alles met een g, een ui of een ij is sowieso lastig in allerlei buitenlanden ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86934947
quote:

Inderdaad. Ik vind het zelf bovendien wel leuk juist, wat couleur locale in zo'n internationale omgeving. Ik stel me zo voor dat het ook de mystiek van bijvoorbeeld een Doutzen vergroot, al vraag ik me ook af hoe ze door haar collega's wordt genoemd.

We hebben er zelf wel een beetje rekening mee gehouden dat de naam in het Engels ook uit te spreken valt, maar als we dé naam zouden hebben gevonden en die zou lastig uit te spreken zijn geweest voor buitenlanders dan hadden we ons er niet door laten weerhouden.
  dinsdag 28 september 2010 @ 11:22:38 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86935095
Een naam als Doutzen is idd ook uit te spreken, sterker nog; ik ken een NL meisje dat in de VS woont en die daar Doutzen gebruikt, terwijl het haar tweede naam is, maar dat doet ze omdat haar eerste naam die in NL haar roepnaam is, daar niet "normaal" uitgesproken kan worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 28 september 2010 @ 11:25:05 #28
259886 pessie
pi_86935158
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:56 schreef Johannes_Klabanus het volgende:

[..]

Klopt, maar dat geldt volgens mij sowieso voor de meeste Nederlandse namen. Je zult de uitspraak misschien een keer moeten uitleggen (Jan is Yann, niet Dzjen), maar op zich leveren de meeste namen weinig problemen op.

Ik vraag me dus af hoe vaak "uitspreekbaar in het buitenland" echt een overweging is. (Dit is een echte vraag, ik weet het niet.)
En Fokke?

Nathan is uitspreekbaar zowel in het Nederlands, Frans als Engels. Alleen even uitleggen wat de uitspraak is (op z'n Nederlands). Was belangrjk voor mij aangezien hij grote kans heeft nichtjes/neefjes te krijgen die volledig of gedeeltelijk franstalig opgevoed zullen worden.
pi_86935240
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zelf bovendien wel leuk juist, wat couleur locale in zo'n internationale omgeving.
Nou, dat ja! :Y
Mijn naam is vrij moeilijk uit te spreken voor anderstaligen, maar dat heeft juist ook wel iets.
Lijkt me ook saai als iedereen een makkelijk in het Engels uitspreekbare naam heeft.
Bovendien wordt Chinees straks de nieuwe wereldtaal. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 28 september 2010 @ 11:31:27 #30
176471 oh-oh
pi_86935343
Ik vind het ook juist heel mooi als je aan je naam kan zien waar je roots liggen.
Mijn naam is Indonesisch met een Chinese achternaam die ook Engels zou kunnen zijn.
En het is allemaal heel goed uit te spreken in het Nederlands, alleen was mijn voornaam in de UK niet zo heel handig maar ach, ze maken dr altijd wel wat van.
( Groucho Marx )
pi_86936541
Ik heb helemaal geen rekening gehouden met hoe het uit te spreken valt.
Toevallig is de naam van de meid goed uit te spreken in het spaans, engels, italiaans en frans
Maar als dat heel lastig was had ik er ook niet mee gezeten :N

De naam voor de baby is iig handig te gebruiken als die in Zweden of Noorwegen wil gaan wonen :+
  † In Memoriam † dinsdag 28 september 2010 @ 12:20:04 #32
43556 miss_dynastie
pi_86936952
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:07 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb helemaal geen rekening gehouden met hoe het uit te spreken valt.
Toevallig is de naam van de meid goed uit te spreken in het spaans, engels, italiaans en frans
Maar als dat heel lastig was had ik er ook niet mee gezeten :N

De naam voor de baby is iig handig te gebruiken als die in Zweden of Noorwegen wil gaan wonen :+
Ikea? :+ :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 september 2010 @ 12:22:54 #33
13151 crew  Rewimo
pi_86937031
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:20 schreef miss_dynastie het volgende:

Billy

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 28 september 2010 @ 12:23:22 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86937053
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat gaat nog wel, Köttbullar is al lastiger :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86937415
Blijft lastig hoor, namen uitzoeken! Wij zijn er druk mee doende, en hebben al 2 namen voor ieder geslacht zullen we maar zeggen.

Voor een jongen Luke of Lex. De laatste heeft mijn voorkeur, maar die rijmt nogal makkelijk op jeweetwel.. :) Ik weet niet of je hier rekening mee moet houden?

Ander probleempje bij de meisjesnaam; wij zijn helemaal weg van Eva, maar de achternaam begint met Van der...krijg je de Eva van der.... ?

Anyhoe, zouden jullie rekening houden met bovenstaande zaken of zou je zeggen gewoon doen?
pi_86937489
Spreek je Luke dan ook uit als Loek?

Ik vind 'Eva van der (...)' geen enkel probleem. En Lex, ach, als jullie er weg van zijn, waarom niet?
  dinsdag 28 september 2010 @ 12:38:25 #37
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86937590
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:32 schreef Fender75 het volgende:
Blijft lastig hoor, namen uitzoeken! Wij zijn er druk mee doende, en hebben al 2 namen voor ieder geslacht zullen we maar zeggen.

Voor een jongen Luke of Lex. De laatste heeft mijn voorkeur, maar die rijmt nogal makkelijk op jeweetwel.. :) Ik weet niet of je hier rekening mee moet houden?

Ander probleempje bij de meisjesnaam; wij zijn helemaal weg van Eva, maar de achternaam begint met Van der...krijg je de Eva van der.... ?

Anyhoe, zouden jullie rekening houden met bovenstaande zaken of zou je zeggen gewoon doen?
Klinkt niet raar hoor, hier wordt 't eventueel ook Eva van ...
Het is vreemd als de achternaam 't zelfde begint als de laatste letter van de voornaam.
Bijvoorbeeld Eva Atsma ofzo.
Dat klinkt niet lekker vind ik zelf.
pi_86937657
quote:

:D

een vriend van me heet Gijs, idd hoog opgeleid en veel in het buitenland. Hij wordt altijd voorgesteld als Gitsj :D O+ Maar na een keertje uitleggen is dat probleem ook wel verholpen.
Ik heb hetzelfde soort klankprobleem. Mijn naam wordt in eerste instantie (van papier afgelezen dus) vaak Marlien uitgesproken maar na een keer voorzeggen is Marleen geen probleem.

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:27 schreef oeke het volgende:

[..]

Nou, dat ja! :Y
Mijn naam is vrij moeilijk uit te spreken voor anderstaligen, maar dat heeft juist ook wel iets.
Lijkt me ook saai als iedereen een makkelijk in het Engels uitspreekbare naam heeft.
Bovendien wordt Chinees straks de nieuwe wereldtaal. :P
En jouw naam is in het chinees dan juist wel weer redelijk goed eruit te krijgen :D :7 alleen de laatste -e- (uh) in t NL wordt meer een è dan, maar och.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86937665
Nee geen Billy! Of ikea :+

En dan pesten ze lex omdat het rijmt op... tjah dat kan..
Ze kunnen hem ook gaan pesten omdat die flaporen heeft, of heel dik is :)
En op mijn naam gingen ze ook rijmen met niet bestaande woorden dus dat is ook geen garantie.
  dinsdag 28 september 2010 @ 12:48:56 #40
259886 pessie
pi_86937918
Bij ons vielen meisjesnamen van Myrthe en Marthe af omdat de achternaam begint met "te". Ook namen die eindigden op 't' vielen om die reden af. In manlief's familie wordt veel gestottert, dan krijg je ....t t t t t t te ..... Niet handig.
  dinsdag 28 september 2010 @ 13:18:42 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86938861
Als je Lex een leuke naam vindt zou ik m niet afschrijven omdat het rijmt op ...

Kinderen die willen pesten vinden toch wel iets om mee te pesten, en het is maar rijmen op, er rijmt zoveel, het is niet alsof je hem Tietje wilt noemen ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86938914
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:40 schreef huuphuup het volgende:
En jouw naam is in het chinees dan juist wel weer redelijk goed eruit te krijgen :D :7 alleen de laatste -e- (uh) in t NL wordt meer een è dan, maar och.
:D Yes!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_86939474
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:18 schreef Leandra het volgende:
Als je Lex een leuke naam vindt zou ik m niet afschrijven omdat het rijmt op ...

Kinderen die willen pesten vinden toch wel iets om mee te pesten, en het is maar rijmen op, er rijmt zoveel, het is niet alsof je hem Tietje wilt noemen ofzo.
Mee eens.
Het is wel logisch dat je er rekening mee wilt houden :) , maar eigenlijk kan iemand met elke naam gepest worden. Omdat het ergens op rijmt, omdat hij "te simpel" is, omdat hij "te moeilijk uitspreekbaar" is enz enz.

Mijn vriend zit nu bij iedere naam die ik verzin echt te zoeken hoe ons kindje daarmee gepest zou kunnen worden. Daar werd ik echt geïrriteerd over, want onze oudste heet dan Weylyn (uitspreken als Way-Len), daar zou hij eventueel ook mee gepest kunnen worden. Toen heeft hij er ook niet op gelet, dus waarom is dat nu opeens zo belangrijk?

Het is het beste om een naam uit te kiezen die gewoon goed voelt en volgens jullie bij het gezin past ;) .
  dinsdag 28 september 2010 @ 13:50:43 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86940025
Misschien heeft hij er toen niet opgelet omdat hij toen nog niet tig keer had moeten uitleggen hoe de naam uitgesproken wordt, want dat de "lyn" uitgang van de naam als "len" wordt uitgesproken is niet erg voor de hand liggend, dus ik kan me zo voorstellen dat je de boel bij een tweede op een andere manier benadert.

En je wordt met de jaren wijzer, ondanks het feit dat de meisjesnaam die ik voor mijn zoon in gedachten had helemaal niet veel voorkomt, is er helaas inmiddels wel een "Sjonnie en Anita" gevoel aan gaan kleven, en dus zou ik nu voor een klassieke meisjesnaam gaan, want een klassieke meisjesnaam heeft minder kans op verpaupering.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86940194
Dank voor alle reacties! Het is bij mij net zo, ik kijk wat er op een naam rijmt. Ik vind Lex gewoon een stoere naam, en Eva net zo goed. Maar twijfel slaat dan toch toe, want wat als kinderen gaan rijmen op die naam etc...ben ik erg goed in zullen we maar zeggen... :)

Het is wel lastig, want alhoewel de smaak van mij en mijn vrouw redelijk overeenkomt hebben we er lang over gedaan!
pi_86940286
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
Spreek je Luke dan ook uit als Loek?

Ik vind 'Eva van der (...)' geen enkel probleem. En Lex, ach, als jullie er weg van zijn, waarom niet?
Ja, alhoewel veel mensen Luuk zullen zeggen denk ik...
  dinsdag 28 september 2010 @ 13:57:59 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86940300
De oudste van mijn zus heet Lex, en afgezien van het feit dat wij hem wel eens "Sexy Lexy" noemden, heb ik nooit iets gehoord over gepest worden met zijn naam..... en hij is inmiddels 18, dus hij heeft zijn schooltijd er wel ongeveer opzitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86940574
Ik ken ook een Sexy Lexy.. Hij was heel knap en zeer tevreden als mensen hem zo noemde :D
pi_86940782
Dan hoop ik dat als het een jongetjes is, hij op z'n moeder lijkt... :)
pi_86940859
Lex staat hoog in mijn top 5 jongensnamen

ik zeg! DOEHOEEEEEN
superleuk

en Loek is veul leuker dan Luke
  dinsdag 28 september 2010 @ 14:24:40 #51
176471 oh-oh
pi_86941246
Ik zeg Loek, of Luc of Luuk.
Luke is zo Engels, en dat wordt dan toch als bovenstaande uitgesproken.
( Groucho Marx )
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:03:30 #52
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86942533
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Marwa en May zijn allebei veel voorkomende Arabische meisjes namen. Marwa van een berg in Mekka (Safa en Marwa) en May is een heeeeeeele oude naam, die volgens de man iets van aap betekent, maar dat weet niemand volgens hem, want het is nu ontzettend populair, want makkelijk uit te spreken.

En over onuitspreekbare namen gesproken. Ik ben nog maar weinig zulke vreemde namen als hier tegengekomen, met rare spellingen, die dan uiteindelijk toch net wat anders worden uitgesproken dan dat je zou lezen. Bryttaney is gewoon Britney, en MiCaylaa for McKayla... Dus eigenlijk zijn de alternatieve spellingen hier een beetje de norm. Gekker nog, er bestaat volgens mij geen norm hoe bijvoorbeeld de naam Britney gespeld zou moeten worden. Ik ken deze als Brittaney, Britteny, Bryttaney, Brittney en Britnee.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_86944830
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:50 schreef Leandra het volgende:
Misschien heeft hij er toen niet opgelet omdat hij toen nog niet tig keer had moeten uitleggen hoe de naam uitgesproken wordt, want dat de "lyn" uitgang van de naam als "len" wordt uitgesproken is niet erg voor de hand liggend, dus ik kan me zo voorstellen dat je de boel bij een tweede op een andere manier benadert.
Het kan ook zijn omdat we de naam pas een week voor de geboorte hadden :P.
Maar heb hem wel gevraagd of hij spijt had van de naam omdat hij hem weleens moest uitleggen (meestal is het genoeg als je hem goed "voorspreekt"). Dan zegt m'n vriend juist dat hij trots is op de naam van onze zoon :).

quote:
En je wordt met de jaren wijzer, ondanks het feit dat de meisjesnaam die ik voor mijn zoon in gedachten had helemaal niet veel voorkomt, is er helaas inmiddels wel een "Sjonnie en Anita" gevoel aan gaan kleven, en dus zou ik nu voor een klassieke meisjesnaam gaan, want een klassieke meisjesnaam heeft minder kans op verpaupering.
Hoezo is er een "Sjonnie en Anita" gevoel aan gaan kleven dan :@ ?
pi_86947477
Voor mij is het belangrijk dat een naam in zowel Nederland en Noorwegen fatsoenlijk en liefst juist uit te spreken is. Liefst ook in het Engels, maar Ne en No zijn het belangrijkst. Al woon ik nu hier, we zullen later vaak genoeg naar NL afreizen. Voor mij heeft het dus wel een heel duidelijk doel, maar voor veel mensen zal het buitenland altijd iets voor op vakantie blijven. En dan doet uitspraak er mijns inziens niet al teveel toe.
Achternaam gaat hier al lastig genoeg worden, aangezien er een Ø in zit. Laat staan in NL... Krijg je van die mooie &%$ tekens op namenlijsten, en je kan het slecht gebruiken in e-mailadressen etc... :(
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:28:58 #55
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86950071
quote:

Nou weet ik niet of je bij het publiek hoort als je de krant leest maar ik moet wel lachen _O- Mijn jongens hebben dus oerhollandse namen, met een engelse toevoeging, voor het geval dat. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86952250
2,5 maand geleden is ons 3e kind geboren. Zij heeft van ons de volgende namen gekregen
Anne-Sophie (roepnaam), Florentine, Willemijn

Toevallig heet haar zus:
Rozemarijn (roepnaam), Josephine, Valérie

De 3 namen van de meisjes eindigen allemaal op dezelfde klank. :)
pi_86952346
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:57 schreef Fender75 het volgende:

[..]

Ik zou voor Loek gaan.
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:38:30 #58
176471 oh-oh
pi_86952634
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:29 schreef draaijer het volgende:
2,5 maand geleden is ons 3e kind geboren. Zij heeft van ons de volgende namen gekregen

Toevallig heet haar zus:

Dat dr zus zo heet is toch geen toeval maar dat hebben jullie toch zelf zo bedacht mag ik hopen?
:o
( Groucho Marx )
pi_86952727
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:38 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dat dr zus zo heet is toch geen toeval maar dat hebben jullie toch zelf zo bedacht mag ik hopen?
:o
True, maar het was echt toeval dat de namen op dezelfde klant eindigen. Kwamen we achter toen we ze definitief hadden bepaald
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:59:47 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86953697
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

True, maar het was echt toeval dat de namen op dezelfde klant eindigen. Kwamen we achter toen we ze definitief hadden bepaald
Het is dat jij het nu zegt want het was me nooit opgevallen anders. Omdat de eindklanken net niet in dezelfde volgorde staan...
pi_86955559
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Is wel grappig :).
Maar het is dat je het erbij gezegd hebt, want anders valt het in eerste instantie niet op nee :).
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:52:15 #62
298315 SacreCoeur
pi_86959700
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:29 schreef draaijer het volgende:

Toevallig heet haar zus:

Erg leuk! de namen.
pi_86960155
ik vind voor jongens bijvoorbeeld :
- Kenji
- Bruce
en voor meisjes
- Fay
dat vind ik leuke namen :)
  † In Memoriam † dinsdag 28 september 2010 @ 22:14:19 #64
37843 lady-wrb
kortaf
pi_86960887
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:01 schreef Anushaar het volgende:
ik vind voor jongens bijvoorbeeld :
- Kenji
- Bruce
en voor meisjes
- Fay
dat vind ik leuke namen :)
jij kijkt teveel naar de pfaffs :{
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:15:04 #65
298315 SacreCoeur
pi_86960922
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

jij kijkt teveel naar de pfaffs :{
Iemand met zo'n nn neem ik niet serieus :')
pi_86960943
Kenji is ook erg leuk ja :).
pi_86962052
vandaag een Minte gezien, vond t leuk

al is de 'te'klank iets teveel in op het moment.
pi_86962111
Je vergeet Shania :{w en Piano :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:38:01 #69
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86962123
Ik moet heel erg denken aan 'after eight' bij Minte..... :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86962381
ik ook :P maar dat vind ik wel leuk
:+ lekker fris!
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:36:32 #71
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_86964899
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:57 schreef Fender75 het volgende:

[..]

Ik stem voor Eva en Luuk ^O^ (mijn ouders vonden dat namelijk ook het mooist voor mij en mn broertje ;) )
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  † In Memoriam † dinsdag 28 september 2010 @ 23:41:22 #72
43556 miss_dynastie
pi_86965057
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:03 schreef Basboussa het volgende:
Marwa en May zijn allebei veel voorkomende Arabische meisjes namen. Marwa van een berg in Mekka (Safa en Marwa) en May is een heeeeeeele oude naam, die volgens de man iets van aap betekent, maar dat weet niemand volgens hem, want het is nu ontzettend populair, want makkelijk uit te spreken.
Maar dan vind ik het helemaal moeilijk om te geloven dat die mensen (of een van hen) Arabisch zijn (is)... dan heet je kind dus qua betekenis bergaap :? :o

Ik hoorde vandaag een mooie naam, maar ben 'em alweer vergeten. Niet mooi genoeg blijkbaar :P
  woensdag 29 september 2010 @ 17:04:29 #73
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_86986800
Ik zou ook voor Luuk stemmen, maar dat is vooral omdat deze nog steeds in mijn top 3 staan voor een 2e zoontje, de andere 2 zijn Rens en Daan. Voor een meisje hebben we tot nu toe de namen Hannah en Eline, we zijn er nog steeds niet uit welke van de 2 het zou moeten worden. Een jongentje krijgt de naam Rens.
pi_86988108
Ik fietste laatst naar de tandarts, en op een raam stonden 2 namen. Nu weet ik niet of daar een 2ling is geboren of een persoon met 2 afgrijselijke namen. Maar ik ben in staat om er weer langs te rijden, gewoon om te zien wat er ookalweer stond.
  woensdag 29 september 2010 @ 17:49:07 #75
259886 pessie
pi_86988436
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:40 schreef amaranta het volgende:
Ik fietste laatst naar de tandarts, en op een raam stonden 2 namen. Nu weet ik niet of daar een 2ling is geboren of een persoon met 2 afgrijselijke namen. Maar ik ben in staat om er weer langs te rijden, gewoon om te zien wat er ookalweer stond.
Doen! En dan even posten...
pi_86988485
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:40 schreef amaranta het volgende:
Waren die namen zo erg dan?!
pi_86988755
Tis in een andere woonplaats. Dus ik moet daar wel zin voor maken dan :')
pi_86988959
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:56 schreef amaranta het volgende:
Tis in een andere woonplaats. Dus ik moet daar wel zin voor maken dan :')
Oke :).
Zal je die namen ook niet meer vaak horen waarschijnlijk :).
pi_86989022
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:02 schreef h0neybunnY het volgende:

[..]

Oke :).
Zal je die namen ook niet meer vaak horen waarschijnlijk :).
In principe niet. Ware hetniet dat ik niet uitsluit dat we ooit in die plaats gaan wonen. Zul je net zien dat die kiddos bij Fabian inde klas komen :P
  woensdag 29 september 2010 @ 18:04:44 #80
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86989045
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:04 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik zou ook voor Luuk stemmen, maar dat is vooral omdat deze nog steeds in mijn top 3 staan voor een 2e zoontje, de andere 2 zijn Rens en Daan. Voor een meisje hebben we tot nu toe de namen Hannah en Eline, we zijn er nog steeds niet uit welke van de 2 het zou moeten worden. Een jongentje krijgt de naam Rens.
vind je Bas niet ook leuk? O-)
  woensdag 29 september 2010 @ 18:06:28 #81
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86989100
Net was ik trouwens even boodschappen doen bij Albert Heijn (ik had twee uur stuk te slaan :P ) en toen hoorde ik serieus iemand haar dochter aanspreken met Wiske. :'(
pi_86989346
Oeii Wiske. :X
Bij ons is er trouwens een Indy-bom gebarsten. 5 in 2 weken tijd!
  woensdag 29 september 2010 @ 18:32:19 #83
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86989961
Mijn gade heeft les van een meneer die met de voornaam Rommel heet... Is maar goed dat zijn ouders niet naar Nederland zijn gemigreerd...
  woensdag 29 september 2010 @ 19:12:46 #84
176471 oh-oh
pi_86991563
:D Wiske, zou dat niet liefkozend bedoeld zijn geweest?
Toevallig werden mijn honden vandaag in de stad aangehaald door twee oude Belgische dames en die noemden hun ook Wiske, soort van als liefje / schatje zeg maar.
Wiske doet me wel denken aan mijn eerste grote liefde, die zijn oudste zoon Jerome genoemd heeft, en idd groot S & W fan was altijd.
T eerste wat ik dacht was nou , dat had ie dr bij mij nooit doorheen gedrukt _O-
( Groucho Marx )
  woensdag 29 september 2010 @ 19:16:17 #85
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86991724
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:12 schreef oh-oh het volgende:
Toevallig werden mijn honden vandaag in de stad aangehaald door twee oude Belgische dames en die noemden hun ook Wiske, soort van als liefje / schatje zeg maar.
Wiske doet me wel denken aan mijn eerste grote liefde, die zijn oudste zoon Jerome genoemd heeft, en idd groot S & W fan was altijd.
T eerste wat ik dacht was nou , dat had ie dr bij mij nooit doorheen gedrukt _O-
Nou, dát dacht ik eerst ook. Dus ik ze zo (onopvallend O-) ) volgen en zij zo, guus, ga, zitten, Jorn blijf hier, Wiske, néé! en later nog zo echt een paar keer noemen dat ik heb toch de conclusie getrokken dat ze écht zo heet.

En Jerome? :o No way...
Ik vind Wiske al heel vooruitstrevend voor het Friesche platteland. :+
  woensdag 29 september 2010 @ 19:19:02 #86
176471 oh-oh
pi_86991854
:D Je bent ze echt gaan volgen om te zien of t kind echt zo heet!
Tof!
En ja Jeromeke heet ie.
Ik vond het echt zo sneu toen ik t kaartje kreeg.
Maar goed, toen wij nog jong en flieft waren ( ik was 16 hoor :{w ) en hij net bouwkunde studeerde wilde hij graag een zoon en dochter die hij Spijker en Hamer kon noemen.
Dus Jeromeke is mss al een vooruitgang.
En ik denk dat zij de namen van hun andere kinderen bedacht heeft want verder hebben ze een L ieve, een I sabel en een V eerle.
Braaf en saaitjes dus.
( Groucho Marx )
  woensdag 29 september 2010 @ 19:21:35 #87
259886 pessie
pi_86991976
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:19 schreef oh-oh het volgende:
:D Je bent ze echt gaan volgen om te zien of t kind echt zo heet!
Tof!
En ja Jeromeke heet ie.
Ik vond het echt zo sneu toen ik t kaartje kreeg.
Maar goed, toen wij nog jong en flieft waren ( ik was 16 hoor :{w ) en hij net bouwkunde studeerde wilde hij graag een zoon en dochter die hij Spijker en Hamer kon noemen.
Dus Jeromeke is mss al een vooruitgang.
En ik denk dat zij de namen van hun andere kinderen bedacht heeft want verder hebben ze een L ieve, een I sabel en een V eerle.
Braaf en saaitjes dus.
Klinkt alsof zn vrouw de meisjesnamen mocht bedenken en hij de jongensnamen...
  woensdag 29 september 2010 @ 19:25:48 #88
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86992167
Hier trouwens dilemma, dilemma... Twee namen op de shortlist vinnik heul mooi. Ik weet dat de man zijn voorkeur uitgaat naar naam 1 (mooi, maar iets lastiger uitspreken, en wat exotischer) en in eerste instantie vond ik naam 2 mooier (wat meer doorsnee, maar zeker niet onaardig).

Betekenis van 1 is wel weer super, twee is gewoon wel aardig. 1 heeft ook een 'Westerse' variant, maar dat vind ik weer HEULEMAAL niets, noch in het Nederlands, noch in het Engels. 2 is superuniverseel....

We hebben nog even... En dan denk ik vast opeens: NAAM 3! 4 is eigenlijk al niet meer im frage.

En wie begrijpt het nog....
  woensdag 29 september 2010 @ 19:27:40 #89
176471 oh-oh
pi_86992261
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:21 schreef pessie het volgende:

[..]

Klinkt alsof zn vrouw de meisjesnamen mocht bedenken en hij de jongensnamen...
Ja dat zeg ik toch ook :D
Maar goed, ik kan me indenken dat ie na de eerste geen enkele inbreng meer mocht hebben _O-
( Groucho Marx )
pi_86992268
naam 2 dus
  woensdag 29 september 2010 @ 19:28:31 #91
176471 oh-oh
pi_86992290
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:25 schreef Basboussa het volgende:
Hier trouwens dilemma, dilemma... Twee namen op de shortlist vinnik heul mooi. Ik weet dat de man zijn voorkeur uitgaat naar naam 1 (mooi, maar iets lastiger uitspreken, en wat exotischer) en in eerste instantie vond ik naam 2 mooier (wat meer doorsnee, maar zeker niet onaardig).

Betekenis van 1 is wel weer super, twee is gewoon wel aardig. 1 heeft ook een 'Westerse' variant, maar dat vind ik weer HEULEMAAL niets, noch in het Nederlands, noch in het Engels. 2 is superuniverseel....

We hebben nog even... En dan denk ik vast opeens: NAAM 3! 4 is eigenlijk al niet meer im frage.

Ik stem voor naam 1 :D
( Groucho Marx )
pi_86993833
Deze week Brian maar dan uitgesproken als brie-an
pi_86993974
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:27 schreef amaranta het volgende:
naam 2 dus
Lijkt me duidelijk.
pi_86994496
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

In principe niet. Ware hetniet dat ik niet uitsluit dat we ooit in die plaats gaan wonen. Zul je net zien dat die kiddos bij Fabian inde klas komen :P
Zal je net zien dan ja!
Maar dan heeft jouw kindje wel een leukere naam in ieder geval :D.
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 september 2010 @ 21:10:42 #95
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86997512
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:04 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik ken Daan en Eline, maar ook een Eline en Da nyon :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86999172
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:25 schreef Basboussa het volgende:
twee is gewoon wel aardig.

betekenis moet je niks om geven.
Fabian betekent bonenplukker. Tja jammer. Ikvind het een mooie naam, dan maar een domme betekenis.
  woensdag 29 september 2010 @ 23:38:35 #97
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87005367
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

betekenis moet je niks om geven.
Fabian betekent bonenplukker. Tja jammer. Ikvind het een mooie naam, dan maar een domme betekenis.
Maar deze betekenis is wel heul erg bijzonder voor ons.... Maakt het plaatje wat completer, ofzo. En in het Arabisch kan je het ook wat makkelijker van de naam afleiden wat het betekent, dus het is wat opvallender.

Ach we hebben nog wel een week of 16....
pi_87009528
Als je waarde hecht aan de betekenis dan zou ik het weer niet zo laten schieten....

In de strijd om Cecile vs Celeste hier bleef ik moeite hebben met Cecile omdat het "de blinde" betekent, waar ik Celeste, wat "hemels" betekent, juist erg mooi zou vinden voor dame met blauwe ogen (niet dat we oogkleurgarantie hebben, maar de kans is groot).

De betekenissen van de namen van mijn zoon passen zelfs bij elkaar;
Zijn eerste naam betekent "hij die bij het baken woont" en zijn tweede naam betekent "van de zee".

We hebben voor de baby uiteindelijk overigens gekozen voor vernoemen, dus of het wel of niet bij elkaar past (qua betekenis) is niet aan te passen ;)
Hoewel het bij nader inzien wel mooi bij elkaar past, het zou zelfs een fraaie zin worden O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 september 2010 @ 09:06:54 #99
298315 SacreCoeur
pi_87010580
Isa's eerste naam is Jamie.
Een moderne vorm van Jacob of de vrouwelijke vorm Jacoba.
Mijn oma heet Jacoba maar ik vond dat zelf te ouwelijk.

Dus soms heb je meerdere keuze met dezelfde betekenis of achterliggende gedachte.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:25:16 #100
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87012596
Wij hebben eigenlijk bij Jorja niet gekeken naar de betekenis van de naam, ik hecht daar niet echt veel waarde aan eigenlijk. Kan me ook niet voorstellen dat de naam iets zegt over het karakter van een kind. Ik kies die naam toch voordat het kind geboren is? Dan weet ik toch helemaal niet welke naam bij zijn/haar karakter past?

Hier een dilemma met de jongensnamen. Ik dacht eruit te zijn, totdat ik gister opeens weer een naam hoorde die ik al zo'n 10 jaar niet meer gehoord had en hem eigenlijk wel heel leuk vind. (8> wil wachten tot we weten wat het geslacht wordt voordat hij zich nog druk gaat maken over een jongensnaam (wat ik eigenlijk wel heel slim van hem vindt, maar namen is zo mijn ding)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87012876
Isabeau betekent Gewijd aan God. Wij zijn niet religieus en het maakt me niet uit dat het die betekenis heeft. Ik vind het gewoon een mooie naam. Haar tweede naam is Karin en daarvan heb ik de betekenis niet eens opgezocht :@
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 september 2010 @ 10:36:05 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87012903
Karin is een Griekse meisjesnaam. Het betekent `puur`.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:40:28 #103
298315 SacreCoeur
pi_87013021
Ik heb niet echt naar de betekenis gekeken maar kwam er later achter dat de betekenis van Jacoba verschillend is, sommige zeggen 'hij zal beschermen' of 'vervanger'. Dat laatste zou ik erg mooi vinden omdat mijn oma een maand na de geboorte van Isa is overleden. Dat maakt 't wel speciaal voor ons.

Isabella betekend ook 'gewijd aan God'. Isabel, Isabelle, Isabella, Isabeau èèn pot nat :P
  donderdag 30 september 2010 @ 11:07:54 #104
259886 pessie
pi_87013814
Voor ons was de betekenis wel van belang maar meer voor de tweede naam dan voor de eerste. De neef van Nathan heeft als tweede naam ook Tobias, wat God is goed betekent, maar omdat wij die betekenis ook erg mooi vinden hebben we Nathan toch deze tweede naam gegeven.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:26:15 #105
270592 Johannes_Klabanus
pi_87014448
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:12 schreef oh-oh het volgende:
Heb in de Nederlandse Voornamenbank eens wat Suske en Wiske-namen opgezocht 8)7

Suske: 8 vrouwen die zo heten en enkele mannen
Wiske: tientallen vrouwen die zo heten en ook enkele mannen
Sidonia: bijna 200 vrouwen en 12 mannen
Lambik: tenminste 1 keer, maar er zijn minstens 8 mannen genaamd Lambiek
Jerom: meer dan 200 mannen (er is ook minstens één Jerommeke!)
Barabas: enkele mannen
pi_87017858
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:35 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau betekent Gewijd aan God. Wij zijn niet religieus en het maakt me niet uit dat het die betekenis heeft. Ik vind het gewoon een mooie naam. Haar tweede naam is Karin en daarvan heb ik de betekenis niet eens opgezocht :@
Ivan betekent 'God is genadig'. Ik kan niet zeggen dat ik er blij mee ben - we zijn atheïsten - maar ach, zo boeiend vond ik de betekenis ook weer niet.

Oh, en Claudia betekent 'kreupele'. :')
  donderdag 30 september 2010 @ 13:17:28 #107
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87018072
in de haak.
pi_87018203
Ik dacht altijd dat ik betekenis wel belangrijk vond... en toen heb ik mijn dochter wilg genoemd... :+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_87018398
Maar een wilg is wel een heel diepzinnige boom. Mysterieus ook. En een tikje melancholisch. En soms juist weer eigenzinnig.
pi_87022922
Voor ons volgende kindje kijken we of de naam bij die van ons zoontje past. Liefst ook een Hebreeuwse naam, maar tot nu toe nog niet echt wat gevonden (op 2 meisjesnamen na).
De betekenis van de naam hoeft niet te passen bij die van ons zoontje en vind ik ook niet super belangrijk. Maar kijk toch wel een beetje of de betekenis niet te gek is.
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 september 2010 @ 15:32:20 #111
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87023166
Waar haal jij eigenlijk vandaan dat Weylyn hebreeuws is? Ik kom steeds keltisch tegen...
pi_87023235
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:26 schreef Johannes_Klabanus het volgende:

[..]

Heb in de Nederlandse Voornamenbank eens wat Suske en Wiske-namen opgezocht 8)7

Suske: 8 vrouwen die zo heten en enkele mannen
Wiske: tientallen vrouwen die zo heten en ook enkele mannen
Sidonia: bijna 200 vrouwen en 12 mannen
Lambik: tenminste 1 keer, maar er zijn minstens 8 mannen genaamd Lambiek
Jerom: meer dan 200 mannen (er is ook minstens één Jerommeke!)
Barabas: enkele mannen
Gelukkig houdt mijn vriend ook niet van deze namen, maar mocht hij ze ooit aandragen, absoluut een NEE!

Zou je kind niet erg gepest worden met zo'n naam?
  donderdag 30 september 2010 @ 15:34:46 #113
176471 oh-oh
pi_87023276
Maar Weylyn is toch ook best een gekke naam en geen doorsnee naam?
( Groucho Marx )
pi_87023317
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:32 schreef Sjeen het volgende:
Waar haal jij eigenlijk vandaan dat Weylyn hebreeuws is? Ik kom steeds keltisch tegen...
Ow, dan zal ik het verkeerd onthouden hebben :@...
Bedankt, maar ja we hebben nu iig 2 mooie Hebreeuwse meisjesnamen gevonden :P.
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 september 2010 @ 15:36:05 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87023325
Jerome is hier overigens een heel normale naam :D Toevallig deze week nog met vriend over gehad dat we dat vroeger (lees in 1994) best een geschikte naam voor een zoon vonden.
  donderdag 30 september 2010 @ 15:36:17 #116
176471 oh-oh
pi_87023333
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:35 schreef h0neybunnY het volgende:

[..]

Ow, dan zal ik het verkeerd onthouden hebben :@...
Bedankt, maar ja we hebben nu iig 2 mooie Hebreeuwse meisjesnamen gevonden :P.
:D Ga maar ff Keltische zoeken dan!
( Groucho Marx )
  donderdag 30 september 2010 @ 15:37:04 #117
176471 oh-oh
pi_87023371
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:36 schreef Sjeen het volgende:
Jerome is hier overigens een heel normale naam :D Toevallig deze week nog met vriend over gehad dat we dat vroeger (lees in 1994) best een geschikte naam voor een zoon vonden.
Hier valt het idd wel een beetje in de categorie chiquere Belgische namen ja, maar die vind ik allemaal vreselijk, van die echte sjengen met die namen :D
( Groucho Marx )
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 september 2010 @ 15:38:43 #118
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87023447
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:37 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hier valt het idd wel een beetje in de categorie chiquere Belgische namen ja, maar die vind ik allemaal vreselijk, van die echte sjengen met die namen :D
Een neef van vriend is getrouwd met een waalse en die heeft vier kinderen met zulke namen, andere neef ook nog eens drie, dus het zit wel in die kant van de familie. Ik mag het wel, dat sjiekere :+
  donderdag 30 september 2010 @ 15:39:17 #119
176471 oh-oh
pi_87023478
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:38 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Een neef van vriend is getrouwd met een waalse en die heeft vier kinderen met zulke namen, andere neef ook nog eens drie, dus het zit wel in die kant van de familie. Ik mag het wel, dat sjiekere :+
Met Maastrichts accent?
Ik moet dr altijd zo om lachen :D
( Groucho Marx )
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 september 2010 @ 15:42:05 #120
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87023611
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Met Maastrichts accent?
Ik moet dr altijd zo om lachen :D
Guillaume, Philippe, Laurent enzo... Jawel ik vind het wel wat :D Die van de exburen, die heten Didier en Junot, op z'n mestreeeeeeeechs, dat vind ik dat weer niks :P
  donderdag 30 september 2010 @ 15:45:43 #121
176471 oh-oh
pi_87023794
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Guillaume, Philippe, Laurent enzo... Jawel ik vind het wel wat :D Die van de exburen, die heten Didier en Junot, op z'n mestreeeeeeeechs, dat vind ik dat weer niks :P
Net zoals Serváes en Xavier en zo, echt van die hele erge Mestreechse kak is dat. Zijn dr ook van zulke meisjes namen eigenlijk?
( Groucho Marx )
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 september 2010 @ 15:57:34 #122
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87024260
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:45 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Net zoals Serváes en Xavier en zo, echt van die hele erge Mestreechse kak is dat. Zijn dr ook van zulke meisjes namen eigenlijk?
Valerie?
  donderdag 30 september 2010 @ 15:58:38 #123
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87024291
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:21 schreef innepin het volgende:
Ik dacht altijd dat ik betekenis wel belangrijk vond... en toen heb ik mijn dochter wilg genoemd... :+
Oh, wat is de naam van je dochter eigenlijk.. Uniek hoor, wilg... Hoor je niet vaak.... Het zou hier misschien een jonge palmboom worden. Ook spannend...
  donderdag 30 september 2010 @ 16:05:17 #124
176471 oh-oh
pi_87024606
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Valerie?
Oh ja en Angeke, van Angele :D
( Groucho Marx )
pi_87025029
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:58 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Oh, wat is de naam van je dochter eigenlijk.. Uniek hoor, wilg... Hoor je niet vaak.... Het zou hier misschien een jonge palmboom worden. Ook spannend...
Basboussa :o Weet je dat niet joh? :o
Dochterlief heet Willow :)
Ik neig daarom op basis van jouw verhaal naar naam 1, het net even wat apartere in plaats van het algemeen bekende, maar dat kun je begrijpen als je naar mijn naamkeuze kijkt ;)
pi_87028477
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:34 schreef oh-oh het volgende:
Maar Weylyn is toch ook best een gekke naam en geen doorsnee naam?
Ja oke, maar geen stripfiguur.
Lijkt mij persoonlijk raar als je naar een stripfiguur vernoemd bent.
Maar iedereen mag z'n kind de naam geven die hij/zij wil geven hoor :). Ook niet iedereen vind de naam van mijn zoontje mooi. Maar gelukkig wij wel en Weylyn later zelf hopelijk ook.
pi_87028597
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Ga maar ff Keltische zoeken dan!
Haha, zal ik wel even doen ja :P.
Maar mocht een andere naam ons meer aanspreken, dan kiezen we die.

Hebben nu ook 4 jongensnamen (allemaal keltisch toevallig :P) die mijn vriend en ik allebei mooi vinden.
pi_87028621
De namen van die stripfiguren komen soms natuurlijk ook niet uit de lucht vallen. Iets als Jerome zou mijn keus niet zijn, maar is in principe een hele gewone naam, ook buiten het stripboek.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_87028747
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:13 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik neig daarom op basis van jouw verhaal naar naam 1, het net even wat apartere in plaats van het algemeen bekende, maar dat kun je begrijpen als je naar mijn naamkeuze kijkt ;)
Mooie naam heeft je dochter!
Zet ik ook even in mijn namenlijstje :@ :).
pi_87028874
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:29 schreef Vanyel het volgende:
De namen van die stripfiguren komen soms natuurlijk ook niet uit de lucht vallen. Iets als Jerome zou mijn keus niet zijn, maar is in principe een hele gewone naam, ook buiten het stripboek.
Dat wel ja :), maar bijvoorbeeld Suske vind ik weer wat meer ongewoner buiten het stripboek.
pi_87032055
Ik denk dat er in Frieslanf nog wel sietse's en hielke's geboren worden.
Dus wellicht waren Suske en Wiske vroeger wel normale namen Jerome vind ik niet eens echt lelijk zal er zelf niet voor kiezen. Jeroen hoor je hier immers ook vaak.
  donderdag 30 september 2010 @ 19:59:48 #132
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87034482
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:13 schreef innepin het volgende:

[..]

Neeeeeeeeeeeee, had geeeeeeeeeeeeeeeen idee....

(Daarom had ik vorige keer toen jouw Willow's naam genoemd werd, ook geen plaatje gepost van mijn associatie met Willow, die 'dwerg' uit de film)
pi_87034544
quote:
Op donderdag 30 september 2010 07:33 schreef Leandra het volgende:
Als je waarde hecht aan de betekenis dan zou ik het weer niet zo laten schieten....

In de strijd om Cecile vs Celeste hier bleef ik moeite hebben met Cecile omdat het "de blinde" betekent, waar ik Celeste, wat "hemels" betekent, juist erg mooi zou vinden voor dame met blauwe ogen (niet dat we oogkleurgarantie hebben, maar de kans is groot).

De betekenissen van de namen van mijn zoon passen zelfs bij elkaar;
Zijn eerste naam betekent "hij die bij het baken woont" en zijn tweede naam betekent "van de zee".

We hebben voor de baby uiteindelijk overigens gekozen voor vernoemen, dus of het wel of niet bij elkaar past (qua betekenis) is niet aan te passen ;)
Hoewel het bij nader inzien wel mooi bij elkaar past, het zou zelfs een fraaie zin worden O+
Als jullie allebei blauwe ogen hebben, dan kan het niet anders of jullie kindje heeft dat ook. :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 30 september 2010 @ 20:10:55 #134
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87034896
Ik hoorde vandaag op t werk Maantje en Vinny.
Aparte combi
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87035093
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:59 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Neeeeeeeeeeeee, had geeeeeeeeeeeeeeeen idee....

(Daarom had ik vorige keer toen jouw Willow's naam genoemd werd, ook geen plaatje gepost van mijn associatie met Willow, die 'dwerg' uit de film)
Ohja, wie had dat toen wel gedaan? Iemand wel... Na gut.
Misschien moet ik de film toch maar eens kijken. :+
pi_87035389
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:01 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Als jullie allebei blauwe ogen hebben, dan kan het niet anders of jullie kindje heeft dat ook. :)
Je hebt dan ook nog kans op andere lichte kleuren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_87035470
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je hebt dan ook nog kans op andere lichte kleuren.
Dat wist ik niet. Ik kan me nog herinneren dat mijn docente biologie dat weetje in de klas vertelde. Was niet zo handig... :X
pi_87035583
Problemen met kinderen die opeens dachten dat ze van de melkboer waren?
pi_87035596
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:22 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Ik kan me nog herinneren dat mijn docente biologie dat weetje in de klas vertelde. Was niet zo handig... :X
Hoezo :o zat er iemand in de klas met bruine ogen die twee blauwogige ouders had? :7
pi_87036111
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:24 schreef innepin het volgende:

[..]

Hoezo :o zat er iemand in de klas met bruine ogen die twee blauwogige ouders had? :7
Jups.
  donderdag 30 september 2010 @ 21:20:37 #141
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87038433
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:14 schreef innepin het volgende:

[..]

Ohja, wie had dat toen wel gedaan? Iemand wel... Na gut.
Misschien moet ik de film toch maar eens kijken. :+
Is een aardige fillum hoor, geen Buffy niveau waarschijnlijk, maar toch best aardig... :)

Afgezien van het feit dan dat dat wezen gewoon jouw kind haar naam heeft afgepikt :D
pi_87039128
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:20 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Is een aardige fillum hoor, geen Buffy niveau waarschijnlijk, maar toch best aardig... :)

Afgezien van het feit dan dat dat wezen gewoon jouw kind haar naam heeft afgepikt :D
Ja psies, hoe durven ze zo'n lelijke dwerg naar mijn dochter te noemen? :(
pi_87041889
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:24 schreef innepin het volgende:

[..]

dat kan anders prima hoor :o dan is je biologielerares blijkbaar niet zo op de hoogte :o?

het gaat erom welke kleuren je nog meer hebt meegekregen van je ouders en zij weer van die van hen.

bijv:

Van elk gen geeft een ouder één kopie door aan het kind. Ouders kunnen een bruine of een blauwe kopie doorgeven van het 'bruin of blauw' type gen. Kortweg: bruin of blauw. Van het 'groen of blauw' type gen kunnen ouders een groene of een blauwe kopie doorgeven. Kortweg: groen of blauw. Dit betekent dat één ouder de volgende kopieën kan doorgeven aan een kind:

bruin en groen
bruin en blauw
groen en blauw
blauw en blauw

dus het ligt eraan welke kopietjes de ouders bij zich dragen
  donderdag 30 september 2010 @ 22:22:48 #144
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87042097
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:19 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

dat kan anders prima hoor :o dan is je biologielerares blijkbaar niet zo op de hoogte :o?

het gaat erom welke kleuren je nog meer hebt meegekregen van je ouders en zij weer van die van hen.

bijv:

Van elk gen geeft een ouder één kopie door aan het kind. Ouders kunnen een bruine of een blauwe kopie doorgeven van het 'bruin of blauw' type gen. Kortweg: bruin of blauw. Van het 'groen of blauw' type gen kunnen ouders een groene of een blauwe kopie doorgeven. Kortweg: groen of blauw. Dit betekent dat één ouder de volgende kopieën kan doorgeven aan een kind:

bruin en groen
bruin en blauw
groen en blauw
blauw en blauw

dus het ligt eraan welke kopietjes de ouders bij zich dragen
Bruin is alleen dominant. dus iemand met bruin-blauw gen heeft altijd bruine ogen.
Twee blauwogige ouders krijgen daarmee dus geen bruinogig kind.
pi_87042421
dat is alweer een tijdje achterhaald..

kijk hier bv maar eens
http://www.cosmosmagazine.com/node/1062

De kans is dus wel aanwezig dat het kan, maar klein

en daarbij zijn er dus meerdere typen blauw (dus als je beide recessief zou meedragen etc. en sommige blauwe ogen zijn dus niet compleet blauw maar hebben bijv. een ontzettend lichtbruine ring om de pupil of iris, bijna niet met het blote oog te zien..maar wel doorgeefbaar
  donderdag 30 september 2010 @ 22:36:41 #146
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87042781
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:29 schreef Kleurdoos het volgende:
dat is alweer een tijdje achterhaald..

kijk hier bv maar eens
http://www.cosmosmagazine.com/node/1062

De kans is dus wel aanwezig dat het kan, maar klein

en daarbij zijn er dus meerdere typen blauw (dus als je beide recessief zou meedragen etc. en sommige blauwe ogen zijn dus niet compleet blauw maar hebben bijv. een ontzettend lichtbruine ring om de pupil of iris, bijna niet met het blote oog te zien..maar wel doorgeefbaar
Nou ja, achterhaald, achterhaald, het kán, maar het is "uncommon" en vaak dus bij mensen die niet helemaal blauwe ogen hebben maar met een bruine ring om de iris.
Het is idd niet zo rigide als wij het vroeger leerden, maar het is niet zo dat je 25 % kans hebt op een kind met bruine ogen als je beide blauwe ogen hebt.
  donderdag 30 september 2010 @ 22:45:54 #147
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87043333
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:33 schreef innepin het volgende:

[..]

Ja psies, hoe durven ze zo'n lelijke dwerg naar mijn dochter te noemen? :(
Ik zou er een rechtzaak over aanspannen...

Alhoewel, film dateert uit de 80er jaren... Wordt lastig hard maken in dat geval.
pi_87046139
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:36 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou ja, achterhaald, achterhaald, het kán, maar het is "uncommon" en vaak dus bij mensen die niet helemaal blauwe ogen hebben maar met een bruine ring om de iris.
Het is idd niet zo rigide als wij het vroeger leerden, maar het is niet zo dat je 25 % kans hebt op een kind met bruine ogen als je beide blauwe ogen hebt.
dat zeg ik :P
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:34:39 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87049649
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:01 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat hebben we dus niet, maar ik schat de kans nog steeds vrij hoog in dat het kindje wel blauwe ogen krijgt ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87053767
Ik had ook altijd geleerd dat blauw in de meeste gevallen het dominantste is. En blond qua haarkleur.
Maar met zekerheid zeggen kan je het toch nooit.
pi_87053902
Donker is in principe dominant. Zowel oog- als haarkleur
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:08:59 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87054004
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:01 schreef h0neybunnY het volgende:
Ik had ook altijd geleerd dat blauw in de meeste gevallen het dominantste is. En blond qua haarkleur.
Blauw is zeker niet dominant over bruin.... en donker is dominant over blond qua haarkleur.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87054273
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:01 schreef h0neybunnY het volgende:
dat dus sowieso niet :D

bruin, groen en grijs zijn al dominant over blauw..

dus blauw is juist het minst dominant van alle kleuren.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:24:42 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87054504
Linkje naar een topic erover dan maar: oogkleur + haarkleur van je baby bepalen?

Ik gok op blauw omdat we met blauw (ik) en groen/hazel (N.) zitten, maar er qua grootouders volgens mij 3 zijn met blauwe ogen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87054700
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:24 schreef Leandra het volgende:
Linkje naar een topic erover dan maar: oogkleur + haarkleur van je baby bepalen?

Ik gok op blauw omdat we met blauw (ik) en groen/hazel (N.) zitten, maar er qua grootouders volgens mij 3 zijn met blauwe ogen.
dat hoeft dus absoluut niet

bij mij is t

vader- blauwblauw- moeder groenblauw
ik groen grijs

vader van elin heeft

vader -blauwblauw moeder groenbruin-blauw

vader zelf heeft bruingroen

elin heeft dezelfde ogen als haar vader maar dan een stuk lichter
dus wij hebben ook 3 lichtogige ouders
maar wel een enigzins bruinogig kind
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:53:46 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87055551
Ik zal vanmiddag even controleren bij m'n schoonouders, maar er zitten aan mijn kant iig weinig variaties in het blauwblauw, en als N. zijn hazelgroene ogen maar van een kant heeft en de andere ouder ook blauwe ogen heeft dan gok ik op blauw voor de baby.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87055963
kan en anders gok ik op dit:

vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:08:08 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87056067
Het dochtertje van een vriendin van mij heeft ook zo ongeveer die kleur, en die vriendin zelf heeft nota bene heel bruine ogen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:43:39 #159
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_87057303
Ik verwachtte een donkerharig meisje met diepbruine ogen, aangezien man en ik allebei donker zijn qua haar en ook grote broer is donker. En idd altijd wordt gezegd dat donker domineerd.

Dit was het resultaat.....
Foto's onder spoiler ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_87057881
En zullen we het nu weer over kindernamen hebben?
</nepmodmodus>
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:24:32 #161
270592 Johannes_Klabanus
pi_87063617
En weer ontopic!

In de categorie "minder goede ideeën": :')

vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:38:00 #162
259886 pessie
pi_87064178
Hm. NSB-er?
pi_87064347
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:18 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

dat dus sowieso niet :D

bruin, groen en grijs zijn al dominant over blauw..

dus blauw is juist het minst dominant van alle kleuren.
O oké, haha, best apart dan dat mijn zoontje blauwe ogen heeft.
Zelf heb ik nameljk groen/grijs en beetje bruin (mijn ouders ook) en mijn vriend blauw (zijn pa ook).
pi_87064425
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:42 schreef h0neybunnY het volgende:

[..]

O oké, haha, best apart dan dat mijn zoontje blauwe ogen heeft.
Zelf heb ik nameljk groen/grijs en beetje bruin (mijn ouders ook) en mijn vriend blauw (zijn pa ook).
Er was al een verzoek gedaan om het weer over kindernamen te hebben in het kindernamentopic. o|O
pi_87064432
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Blauw is zeker niet dominant over bruin.... en donker is dominant over blond qua haarkleur.
Mijn kapster zei blond :P... tja, zal ze het wel fout geleerd hebben.
pi_87064593
Het is wel totaal off-topic nu :P.
Heb dus een paar meisjesnamen en een paar jongens :D.
Wat vinden jullie het leukste bij Weylyn?

Jongens
Zijn allemaal weg, vind ze niet meer leuk :P . En de namen die ik wel leuk vond zijn afgekeurd door m'n vriend.

Meisjes
Weylyn en Abby
Weylyn en Ilana
Weylyn en Caithlyn
Weylyn en Siobhan

Ook bij de meisjesnamen zijn er een paar weg, zie reden hierboven. Of het pastte niet bij Weylyn.

[ Bericht 13% gewijzigd door h0neybunnY op 01-10-2010 16:07:55 ]
pi_87064763
Ik vind de meeste namen niet echt mijn smaak. (Ik vind het zelfs een beetje erg dat de naam Willow voor jou kennelijk in dezelfde categorie valt, maar dat terzijde). Ik vind de spelling van Dwaine, Kayne, Jayson, Louna, en Caytlyn ECHT niet kunnen. Brrrrr, creatief omgaan met letters in namen, the horror.
Druce :?

Ik zou gaan voor Brian, Jason (dan dus wel normaal gespeld) voor een jongetje, hoewel het niet mijn smaak is. De meisjesnamen, mits normaal gespeld, vallen wel mee, die zijn wel grappig. Maar dan dus wel bv Caitlin en niet Caytlyn, wat doe je je kind aan zeg. Abby vind ik wel leuk.
En hoe gek ik ook ben op de naam van mijn dochter vind ik Weylyn en Willow echt niet bij elkaar passen, véél te jut en jul gevoel qua klank.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:57:42 #168
176471 oh-oh
pi_87065000
Als ik echt gewoon eerlijk mag zijn heb ik zelden zulke vreselijke vergezochte namen op een rijtje zien staan :@
Ik vind Abby en Willow nog wel gaan maar de laatste al zeer zeker niet in combinatie met de jongensnaam die er al voor staat.
( Groucho Marx )
pi_87065192
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:51 schreef innepin het volgende:
Ik vind de meeste namen niet echt mijn smaak. (Ik vind het zelfs een beetje erg dat de naam Willow voor jou kennelijk in dezelfde categorie valt, maar dat terzijde). Ik vind de spelling van Dwaine, Kayne, Jayson, Louna, en Caytlyn ECHT niet kunnen. Brrrrr, creatief omgaan met letters in namen, the horror.
Druce :?

Ik zou gaan voor Brian, Jason (dan dus wel normaal gespeld) voor een jongetje, hoewel het niet mijn smaak is. De meisjesnamen, mits normaal gespeld, vallen wel mee, die zijn wel grappig. Maar dan dus wel bv Caitlin en niet Caytlyn, wat doe je je kind aan zeg. Abby vind ik wel leuk.
En hoe gek ik ook ben op de naam van mijn dochter vind ik Weylyn en Willow echt niet bij elkaar passen, véél te jut en jul gevoel qua klank.
Dwaine en Kayne en Druce zijn "officiël namen" hoor, niet zomaar creatief omgegaan met letters. (Allemaal Keltisch.) Maar nu ik het zo terug zie twijfel ik echt aan de jongensnamen. Vooral omdat de eigenlijke namen die ik gekozen had (Jayson, Jayden, Jethro, Patrick) door m'n vriend zijn afgekeurd en dit overgebleven is. Maar denk dus dat ik hierin wel verder ga zoeken.
Maar het is ook zo dat ik echt heel veel twijfel. De ene week vind ik een naam héél leuk en dan opeens niet meer :{ .

Willow vind ik gewoon een leuke naam en dat heeft niets te maken met een "categorie". Want de namen Kim en Sophie vind ik ook leuk (maar die vallen af omdat m'n vriend dat niets vindt.) Maar die namen zijn ook heel anders dan bijvoorbeeld Caithlyn.

Van de meisjesnamen vind ik Abby het leukste en Willow vind ik ook wel leuk. Maar Willow heb ik er eigenlijk alweer afgestreept omdat het niet fijn ligt bij Weylyn ja :). Zoals ik al zei, ik twijfel ook heel veel over namen. Enkel Abby vind ik nu al heel lang leuk. Als Weylyn een meisje was geweest, had hij Abby geheten :).

Ach ja, heb gelukkig nog een lange tijd O-) . Wil dat we het samen écht eens zijn. En niet dat ik het met m'n vriend eens word terwijl ik niet achter de naam sta.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:04:09 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87065231
Ik zou gaan voor Siobhan, ook een keltische achtergrond (nou ja, iers-gaelisch).
pi_87065343
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:04 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou gaan voor Siobhan, ook een keltische achtergrond (nou ja, iers-gaelisch).
Vind ik ook een mooie naam :D .
Bedankt, zat er al wel aan te denken, heb hem laatst gehoord namelijk.
Maar tja, ben bang dat het weer afgekeurd gaat worden door m'n vriend.
Zet hem in ieder geval op het lijstje *O* !
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:08:08 #172
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87065380
Wel even de uitspraak correct houden he :)
pi_87065400
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:24 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
En weer ontopic!

In de categorie "minder goede ideeën": :')

[ afbeelding ]
hahaha die mensen hadden duidelijk een andere uitkomst van de oorlog verwacht :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87065419
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:08 schreef Sjeen het volgende:
Dat wel, moet nog wel even oefenen of dat goed gaat.
Anders gaat die naam weer van het lijstje.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:11:11 #175
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87065488
quote:
zo toch?
pi_87065495
quote:
Gaat m'n oma trouwens leuk vinden :') ...
Ze zegt altijd over Weylyn: "Kan z'n naam niet uitspreken hoor, dus hoe gaat het met het knulletje?"
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:11:22 #177
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87065496
quote:
Ja, en daar noem je nou iets. Er zijn zo ontzettend veel Nederlanders die die naam niet uit kunnen spreken.
Dat wordt continu spellen, verbeteren, etc.

Ik vind het trouwens wel een hele mooie naam.
A grand adventure has begun.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:13:35 #178
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87065572
Voor een jongen zou ik het zoeken in:
Eamon
Duncan
Evan
Ronan
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:14:13 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87065599
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:11 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

zo toch?
Zo ongeveer :P
pi_87065667
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:13 schreef Sjeen het volgende:
Eamon
Duncan
Evan
Ronan
Bedankt voor de opties :).
Duncan vind ik wel stoer 8-)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:21:34 #181
176471 oh-oh
pi_87065885
Owen en Connor is ook wel leuk dr bij.
( Groucho Marx )
pi_87066012
Ik zag gisteravond dat een naam waarvan ik dacht dat het een meisjesnaam was, blijkbaar een jongensnaam is! En daar ben ik wel blij mee, kijken of manlief dat ook gaat zijn ;)
pi_87066059
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:11 schreef h0neybunnY het volgende:

[..]

Gaat m'n oma trouwens leuk vinden :') ...
Ze zegt altijd over Weylyn: "Kan z'n naam niet uitspreken hoor, dus hoe gaat het met het knulletje?"
Oeps..is dat geen reden voor jullie om nu een naam te kiezen die wat makkelijker is qua uitspraak?
pi_87066284
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:25 schreef mrien het volgende:

[..]

Oeps..is dat geen reden voor jullie om nu een naam te kiezen die wat makkelijker is qua uitspraak?
Daar probeer ik wel voor te kijken eigenlijk ja, maar het is moeilijk m'n keuze te maken.
Maar ik betwijfel of m'n oma namen buiten Jan/Wim/Klaas enz wel kan gaan uitspreken :@ :) .
pi_87066464
@HB (sorry, ik ga je nickname niet typen :') ), wat dacht je van Logan?
pi_87066480
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:13 schreef Sjeen het volgende:
Eamon
Duncan
Evan
Ronan
Zo heet mn neefje :Y
Nicht heeft Engels gestudeerd met afstudeerrichting Iers gebeuren. Dat verklaard haha :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87066557
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:34 schreef innepin het volgende:
@HB (sorry, ik ga je nickname niet typen :') ), wat dacht je van Logan?
Ik ga er even over twijfelen :).
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:39:36 #188
259886 pessie
pi_87066643
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:30 schreef h0neybunnY het volgende:

[..]

Daar probeer ik wel voor te kijken eigenlijk ja, maar het is moeilijk m'n keuze te maken.
Maar ik betwijfel of m'n oma namen buiten Jan/Wim/Klaas enz wel kan gaan uitspreken :@ :) .
Mijn nichtje heet M arinde. Wordt door mijn oma altijd Miranda genoemd 8)7 . Zo moeilijk is het nou toch ook weer niet?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:41:27 #189
265732 Keshet
pi_87066714
Wat vind je van Ainsley? De betekenis past ook goed bij die van Weylyn.
pi_87066778
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:39 schreef pessie het volgende:

[..]

Mijn nichtje heet M arinde. Wordt door mijn oma altijd Miranda genoemd 8)7 . Zo moeilijk is het nou toch ook weer niet?
Dat was bij een oud-klasgenoot van mij ook ja! Vond dat wel minder voor d'r, het is gewoon een makkelijke naam.
pi_87066829
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:41 schreef Keshet het volgende:
Wat vind je van Ainsley? De betekenis past ook goed bij die van Weylyn.
Hoe spreek je dat precies uit :@ .
Phoebe vind ik ook leuk!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:45:42 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87066904
Het is een beetje trendy om klinkers, en met name de i te vervangen door Y. En ook het verdubbelen van letters.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:46:12 #193
265732 Keshet
pi_87066922
Als eenslie.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:48:26 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87066991
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:44 schreef h0neybunnY het volgende:

[..]

Hoe spreek je dat precies uit :@ .
Phoebe vind ik ook leuk!
Goed. Maar waar komt het toch vandaan, dat ouders zo graag willen dat de namen van hun kinderen bij elkaar passen?
Mij boeit het niet zo.
Mijn kinderen zullen later opgroeien tot individuen. En ik denk niet dat ze bij elke kennismaking of solicitatie gaan zeggen, en mijn zus/broer heet zo.
En dat de ander dan zegt, nou, dat past ook niet zo bij elkaar.
Iets anders vind ik bijvoorbeeld een 'Engelse' naam (Destiny) en een Oerhollandse naam (Loes).
Dat is dan wel een beetje vaag.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:49:05 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87067009
Of Paisley (paysley)
pi_87067059
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

Goed. Maar waar komt het toch vandaan, dat ouders zo graag willen dat de namen van hun kinderen bij elkaar passen?
Mij boeit het niet zo.
Mijn kinderen zullen later opgroeien tot individuen. En ik denk niet dat ze bij elke kennismaking of solicitatie gaan zeggen, en mijn zus/broer heet zo.
En dat de ander dan zegt, nou, dat past ook niet zo bij elkaar.
Iets anders vind ik bijvoorbeeld een 'Engelse' naam (Destiny) en een Oerhollandse naam (Loes).
Dat is dan wel een beetje vaag.
Hier heb je wel een punt, maar net als bij Destiny en Loes, vind ik Weylyn en Kees ook niet bij elkaar passen bijvoorbeeld.

En het hoeft niet per se echt bij elkaar te passen, maar zo'n groot verschil vind ik ook niets.
pi_87067110
Logan en Duncan zijn goedgekeurd door m'n ventje *; ! Dus we hebben iets om over te twijfelen voor als ons kindje een jongen is.
En voor het meisje staat het helemaal vast nu *O* ..... :X :) .
pi_87067146
Ik heb laatst een stel leren kennen dat drie dochters heeft. De echte namen zal ik hier niet vertellen maar het komt neer op (bijvoorbeeld) Charity, Shaniqua en Lotte. :D
(de echte namen zijn nog veel grappiger vind ik, pm als je wil giechelen)
pi_87067262
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:52 schreef innepin het volgende:
Ik heb laatst een stel leren kennen dat drie dochters heeft. De echte namen zal ik hier niet vertellen maar het komt neer op (bijvoorbeeld) Charity, Shaniqua en Lotte. :D
(de echte namen zijn nog veel grappiger vind ik, pm als je wil giechelen)
Je bedoeld dat het gek bij elkaar past of zit ik dan fout?
pi_87067288
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:55 schreef h0neybunnY het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het gek bij elkaar past of zit ik dan fout?
Ja, we hadden het toch even over namen die wel of niet bij elkaar passen? Ik vond dit zo'n grappig uiterste.
pi_87067350
keshet en amaranta ik raak ontzettend in de war van jullie avatars zo onder elkaar :D :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:58:32 #202
265732 Keshet
pi_87067360
Wat wordt de meisjesnaam HB? Je kan ons niet zo in spanning laten zitten he!
pi_87067394
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:56 schreef innepin het volgende:

[..]

Ja, we hadden het toch even over namen die wel of niet bij elkaar passen? Ik vond dit zo'n grappig uiterste.
Ja daar hadden we het over en je hebt gelijk ja.
Ik las ze (ook al zijn dit niet de echte namen zoals jij zegt), ze passen niet bij elkaar nee :P .
Zou je "als zusje zijnde" je dan ook niet afvragen waarom jij zo'n "normale naam" hebt dan zeg maar?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:59:29 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87067397
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:58 schreef huuphuup het volgende:
keshet en amaranta ik raak ontzettend in de war van jullie avatars zo onder elkaar :D :')
haha ja nu je het zegt
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:00:07 #205
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87067414
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:59 schreef h0neybunnY het volgende:

[..]

Ja daar hadden we het over en je hebt gelijk ja.
Ik las ze (ook al zijn dit niet de echte namen zoals jij zegt), ze passen niet bij elkaar nee :P .
Zou je "als zusje zijnde" je dan ook niet afvragen waarom jij zo'n "normale naam" hebt dan zeg maar?
Ja, ligt er aan wat je normaal vindt :P
Ik vind Lotte normaal.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:02:53 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87067491
Als je allemaal Sheneyney, Shardella, Shontelly, Sharity en dan Laura. Dan is Laura wel raar.

En dan hier de top 60 getto namen
pi_87067584
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:58 schreef Keshet het volgende:
Wat wordt de meisjesnaam HB? Je kan ons niet zo in spanning laten zitten he!
Van m'n ventje mag ik het niet zeggen :X . Ga ik nog moeite mee krijgen :P .
Maar het is in ieder geval geen Caythlyn of Ilana ;).
pi_87067649
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja, ligt er aan wat je normaal vindt :P
Ik vind Lotte normaal.
Ik vind Lotte ook normaal ja, maar is wel raar in het rijtje zeg maar.
Als ik de Lotte zou zijn, zou ik blij geweest zijn met m'n naam, maar me wel hebben afgevraagd waar opeens die omschakeling van komt om dan naast die andere namen Lotte te kiezen bedoel ik.
pi_87068105
Niet dat de namen die ik gevonden had nu zo standaard zijn, maar die zijn al weggeschaapt O-) :P :P .
Hier nog een paar aparte keuzes die ik gehoord heb (of van kindjes die ik ken):
- Riviano (ik moet altijd denken aan rivier :@ )
- Dayo (oude klasgenote van mij heeft haar kindje zo genoemd, vraag me nog steeds af hoe je dat helemaal goed uitspreekt.)
- Sonjalee (doet me denken aan Sugar Lee :@ )
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:32:52 #210
176471 oh-oh
pi_87070130
Hoe denk je dan dat je Dayo allemaal uit kan spreken?
( Groucho Marx )
pi_87070421
Daa - jo
Daai - jo

Tja, niet echt veel verschillende manieren, maar vooral als je hem afkort lijkt het meer op Daaj.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:46:28 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87070599
Nou ik denk daa-jo
pi_87070839
Naja, vind het een aparte naam in ieder geval.
Had hem ook nog nooit gehoord :).

[ Bericht 4% gewijzigd door h0neybunnY op 01-10-2010 23:13:30 ]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:59:24 #214
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87071077
Net als mayo toch, maar dan met een D.

Ik word echt oud :@ dit soort namen doen me verlangen naar een Jan of Piet
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:09:14 #215
259886 pessie
pi_87071444
Dayo is gewoon Dajo maar dan met een y op de plaats van de j. En Dajo is een normale Nederlandse naam, ook al komt deze niet vaak voor.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:17:25 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87071735
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:09 schreef pessie het volgende:
Dayo is gewoon Dajo maar dan met een y op de plaats van de j. En Dajo is een normale Nederlandse naam, ook al komt deze niet vaak voor.
Dazeggik, de Y is hip (hyp)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:19:02 #217
13151 crew  Rewimo
pi_87071804
Ik had Christan Chrystan moeten noemen, zie ik al :Y
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_87071874
quote:
Google noemt het een Afrikaanse meisjesnaam.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:21:08 #219
176471 oh-oh
pi_87071909
Ik ben mijn ouders zo dankbaar voor die nu oh zo hippe y in mijn naam.
Beetje jammer dat ze de h hebben laten schieten, had makkelijk op t end gekund :'(
( Groucho Marx )
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:21:19 #220
259886 pessie
pi_87071917
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dazeggik, de Y is hip (hyp)
hype

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:22:16 #221
259886 pessie
pi_87071955
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Google noemt het een Afrikaanse meisjesnaam.
Hm, ik ken mannelijke Dajo's...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:22:33 #222
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87071968
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Saaaaaaaaaaaaai

Xhrys - Tanh.... Mooooooooooooooooooi
pi_87072271
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:22 schreef pessie het volgende:

[..]

Hm, ik ken mannelijke Dajo's...
Ik had het dan ook over Dayo ;)
Niet dat dat veel uitmaakt (tegenwoordig), genoeg namen die je voor t ene geslacht verwacht, zie je ook bij het andere.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:30:09 #224
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_87072323
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben mijn ouders zo dankbaar voor die nu oh zo hippe y in mijn naam.
Beetje jammer dat ze de h hebben laten schieten, had makkelijk op t end gekund :'(
Ik heb ook een Y in mijn naam. En mijn dochters ook allebei en de oudste ook zelfs nog een H. In de naam voor nummer 3 komt waarschijnlijk geen Y. Niet bewust overigens, ik vind de namen van mijn dochters nog steeds mooi en leuk.
En ik verwacht wel dat ze verder komen dan de bijstand. ;)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:32:11 #225
176471 oh-oh
pi_87072400
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:30 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Ik heb ook een Y in mijn naam. En mijn dochters ook allebei en de oudste ook zelfs nog een H. In de naam voor nummer 3 komt waarschijnlijk geen Y. Niet bewust overigens, ik vind de namen van mijn dochters nog steeds mooi en leuk.
-O- Ik heb nog nooit bijstand gehad :P
En mijn naam is gewoon mooi.
Niet ordi met y maar stijlvol *)
( Groucho Marx )
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:34:27 #226
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87072488
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:30 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Ik heb vaak liever een -y dan een -ee, bijvoorbeeld Kelly of Kellee. Dan heb ik toch een positiever beeld bij Kel 1 dan bij Kel 2. -ee is hier toch wel een beetje 'trashee'.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:09:16 #227
259886 pessie
pi_87073876
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:34 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ik heb vaak liever een -y dan een -ee, bijvoorbeeld Kelly of Kellee. Dan heb ik toch een positiever beeld bij Kel 1 dan bij Kel 2. -ee is hier toch wel een beetje 'trashee'.
of trashy
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:13:43 #228
13151 crew  Rewimo
pi_87074047
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:22 schreef Basboussa het volgende:

Saaaaaaaaaaaaai

Xhrys - Tanh.... Mooooooooooooooooooi
Je hebt gelijk :@
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:14:24 #229
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_87074070
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:34 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Dat zou bij de namen van mijn dochters niet eens kunnen omdat de uitspraak van de Y niet als ie is. Bij die van mij wel. Ik heet Shirley, maar dat is gewoon de originele schrijfwijze en ook een redelijk oude naam. Ik vind Shirlee bijvoorbeeld dan wel weer 'raar'.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:16:21 #230
13151 crew  Rewimo
pi_87074152
Eevonne :Y Of wordt het dan Eevohne?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:19:20 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87074295
Kelly hoort met een y.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:20:07 #232
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87074328
Alicia (alycia) daarentegen niet
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:32:41 #233
176471 oh-oh
pi_87074779
In mijn naam is de y geen ie maar een j dus kan ie net als ee :P
Raeea :'(
( Groucho Marx )
pi_87075656
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Dan denk ik de hele tijd aan chrystal. Christan is veel beter
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:06:37 #235
13151 crew  Rewimo
pi_87076265
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:52 schreef ferrari_rood het volgende:

Dan denk ik de hele tijd aan chrystal. Christan is veel beter
Maar niet hip (hyp)
pi_87076409
Dan maar niet hip.
Ik vind die Y overal in gepropt ook maar niks.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:18:25 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87076970
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Dan maar niet hip.
Ik vind die Y overal in gepropt ook maar niks.
Jouw naam, met een y, en een h op het einde! ;)
pi_87077077
Ja echt schitterend.
Wellicht is de associatie dan ook weg.
Heeft D een zusje gekregen? omdat je dat als voorbeeld gaf.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:22:02 #239
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87077155
Wie is D?
pi_87077177
Destiny
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:25:55 #241
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87077342
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Destiny
Niet dat ik weet, ik hoop het niet. Maar ze is de enige destiny die ik ken. En ik zocht naar iemand in mijn omgeving met echt een foute naam. En zij kwam direct in mij op.
pi_87083043
quote:
Bedankt voor de uitleg :).
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 23:19:26 #243
176471 oh-oh
pi_87083258
verkeerd topic :+
( Groucho Marx )
pi_87083387
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:19 schreef oh-oh het volgende:
verkeerd topic :+
?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 23:23:50 #245
176471 oh-oh
pi_87083434
Ik zat in t verkeerde topic te posten :@
( Groucho Marx )
pi_87083454
Wist trouwens niet dat de Y tegenwoordig zo hip was.
De naam van ons zoontje hebben we gekozen omdat we hem beide mooi vinden :).
pi_87083480
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik zat in t verkeerde topic te posten :@
O zo, kan gebeuren :).
pi_87083552
net als de moeders die ik dagelijks voorbij zie komen met t kind

nee, we doen geen jayden meer

we maken er om origineel te zijn

DJEYDAHN of DJAIDAN OF KIJANO KIEJANO DIELANO DEYLANO

dan moet ik me echt zo inhouden. :X
pi_87083613
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:24 schreef h0neybunnY het volgende:
- Riviano (ik moet altijd denken aan rivier :@ )
Die hoorde ik pas ook op het consultatiebureau! Gruwelijk, vind ik, zeker voor een kind van oerhollandse ouders :X

Over die y's en h's: bij kennissen is pas een Thijn geboren. De h daarin is al een doorn in mijn oog, zo overbodig! Ik vind het ook helemaal niet staan, het is juist zo'n lekker korte, directe naam.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 23:32:18 #250
298315 SacreCoeur
pi_87083802
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:27 schreef Cantare het volgende:

[..]

Die hoorde ik pas ook op het consultatiebureau! Gruwelijk, vind ik, zeker voor een kind van oerhollandse ouders :X

Over die y's en h's: bij kennissen is pas een Thijn geboren. De h daarin is al een doorn in mijn oog, zo overbodig! Ik vind het ook helemaal niet staan, het is juist zo'n lekker korte, directe naam.
Ja kom ik vaak tegen op 't school plein.
Kindjes met dat soort namen & hollandse ouders.
Ziet er altijd raar uit.

& ik wil niet over èèn kam scheren enzo.
Maar 't zijn wel altijd dezelfde 'soort' mensen.
Wel aardig enzo, maar een beetje plat.
pi_87084667
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:32 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja kom ik vaak tegen op 't school plein.
Kindjes met dat soort namen & hollandse ouders.
Ziet er altijd raar uit.

Van die lui die schoolplein niet aan elkaar schrijven enzo yo
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 23:52:03 #252
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87084688
èèn klinkt ook wel een beetje plat. :P
in de haak.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 00:19:28 #253
298315 SacreCoeur
pi_87085760
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:51 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Van die lui die schoolplein niet aan elkaar schrijven enzo yo
Nee die zijn heel leuk. :')
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 00:24:28 #254
298315 SacreCoeur
pi_87085946
Ik zocht net de betekenis van Jonah op en kwam onderweg Jona tegen.
IJslandse meisjesnaam, hij's leuk!
pi_87089818
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:27 schreef Cantare het volgende:

[..]

Waar woon je :P?
Ze zei namelijk tegen mij dat ze hem zelf verzonnen had en hij nooooit voorkwam :P. Maar ik vind Riviano ook niets nee
pi_87089842
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 00:24 schreef SacreCoeur het volgende:
Bij jona zou ik meer gelijk aan Jonas denken :@. Weet ook niet waarom.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:18:30 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87090145
omdat ze van elkaar afgeleid zijn?
maar ik vind 't te dicht bij Yoni zitten, sacrecoeur. ik zou 't nog eens heroverwegen.
in de haak.
pi_87090266
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 23:32 schreef SacreCoeur het volgende:

De verloskundige die destijds op kraambezoek hier was zei dat ook, dat ze echt in bepaalde wijken bijv. vrijwel alleen maar ''Jaydens,Giovanni's,Dylano's e.d tegenkwamen

Jonah is leuk SC!! maar de meisjesvariant Jona vind ik niet leuk.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:42:57 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87090389
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 08:36 schreef h0neybunnY het volgende:

[..]

Bij jona zou ik meer gelijk aan Jonas denken :@. Weet ook niet waarom.
Omdat het maar 1 letter verschilt?
Dat zou weleens de reden kunnen zijn.

;)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:47:10 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87090432
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:30 schreef Poppejans het volgende:

[..]

De verloskundige die destijds op kraambezoek hier was zei dat ook, dat ze echt in bepaalde wijken bijv. vrijwel alleen maar ''Jaydens,Giovanni's,Dylano's e.d tegenkwamen

Jonah is leuk SC!! maar de meisjesvariant Jona vind ik niet leuk.
Mja, klopt ook wel een beetje.
De school waar ik werk kent een vrij sterke tweedeling. De school staat midden in een villawijk waar veel kinderen van de hogere socialen die daar wonen, heen gaan. Deze kinderen hebben voornamelijk namen zoals Clementine, Sophie, Hein, Floris, etc.
De school grenst echter aan een 'kanswijk'. Ook deze kinderen komen naar deze school. Dat zijn de Kimberlys, Sharonas, Malissas, Destenys, Dylano, Jordy etc
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:22:05 #261
259886 pessie
pi_87093687
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 08:33 schreef h0neybunnY het volgende:

[..]

Waar woon je :P?
Ze zei namelijk tegen mij dat ze hem zelf verzonnen had en hij nooooit voorkwam :P. Maar ik vind Riviano ook niets nee
Zelf verzonnen namen :')

Jonah vind ik leuk voor een jongen, ik vind het een naam waar een 'h' in hoort.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:29:27 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87093911
Wanneer was dat? De naam Riviano is gelukkig in 2009 aan geen enkel kind gegeven.
pi_87095604
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mja, klopt ook wel een beetje.
De school waar ik werk kent een vrij sterke tweedeling. De school staat midden in een villawijk waar veel kinderen van de hogere socialen die daar wonen, heen gaan. Deze kinderen hebben voornamelijk namen zoals Clementine, Sophie, Hein, Floris, etc.
De school grenst echter aan een 'kanswijk'. Ook deze kinderen komen naar deze school. Dat zijn de Kimberlys, Sharonas, Malissas, Destenys, Dylano, Jordy etc
kijk je ziet in wat voor wijk ik woon he ;) (in mijn dromen :') of met oog op de toekomst :P)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:30:28 #264
108648 cattie
lieve moeder
pi_87095804
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 00:24 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zou dan Jonna doen.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:34:12 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87095896
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:22 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

kijk je ziet in wat voor wijk ik woon he ;) (in mijn dromen :') of met oog op de toekomst :P)
een greep uit de wijk
http://www.makelaardewilde.nl/index.php?p=panden&cat=5&id=421
en
http://www.funda.nl/koop/eindhoven/villapark/
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:49:52 #266
298315 SacreCoeur
pi_87096371
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:18 schreef trui het volgende:
omdat ze van elkaar afgeleid zijn?
maar ik vind 't te dicht bij Yoni zitten, sacrecoeur. ik zou 't nog eens heroverwegen.
Yoni heeft toch een rare betekenis?
Kan 't niet vinden.
pi_87097012
Kut
pi_87118219
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:29 schreef amaranta het volgende:
Wanneer was dat? De naam Riviano is gelukkig in 2009 aan geen enkel kind gegeven.
In april (of mei) 2010
Zo goed ken ik dat kindje ook niet, maar rond die tijd dus.
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:48:08 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87138369
In de NRC van gisteren een Briek (jongen)
En de naam Emmi kwam twee keer voor, een keer aankondiging en een zusje van.... op zich niet heel bijzonder, maar op een of andere manier lijkt het me een beetje een onconventionele manier van spellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:49:34 #271
176471 oh-oh
pi_87138417
Mijn moeder vertelde gisteren dat een stelletje bij hun in de straat een tweede zoontje heeft gekregen van de week. Ze hadden al een Bikkel en de tweede heet Stoer.
Kom op zeg 8)7
( Groucho Marx )
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:51:00 #272
176471 oh-oh
pi_87138451
Oh ja en op het geboortekaartje van de eerste stond "wij hebben een echte Bikkel gekregen" en bij de tweede staat er "ik ben Stoer!"
:')
Ik vind het sneu...
( Groucho Marx )
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:56:45 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87138642
Ach.... voorlopig kunnen ze iig probleemloos kleertjes voor hem kopen waar zijn naam opstaat :')

Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 3 oktober 2010 @ 18:01:13 #274
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87138788
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:51 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja en op het geboortekaartje van de eerste stond "wij hebben een echte Bikkel gekregen" en bij de tweede staat er "ik ben Stoer!"
Ik vind het sneu...
:o te triest :X
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87139430
Dat zijn toch geen namen.
Arme kinderen
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:41:29 #276
238474 Jeetjejom
pi_87140180
Arme arme kinderen.
Dat dit mag...... (en natuurlijk klinkt het nu ze klein zijn best leuk, maar godogodogod)!
Jouw warmte is genoeg
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 oktober 2010 @ 18:44:29 #277
13151 crew  Rewimo
pi_87140287
Ik snap niet dat Stoer zomaar goedgekeurd wordt :N
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:52:15 #278
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_87140541
Ik begrijp dat mijn zoons naam helemaal hyp is? >:)

BTW... Onze jongste is van het lijstje gevallen.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 oktober 2010 @ 19:00:40 #279
13151 crew  Rewimo
pi_87140770
Jij was de trendsetter, Noli ;)
pi_87143960
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:49 schreef oh-oh het volgende:
Mijn moeder vertelde gisteren dat een stelletje bij hun in de straat een tweede zoontje heeft gekregen van de week. Ze hadden al een Bikkel en de tweede heet Stoer.
Kom op zeg 8)7
Dat is wel zielig om je kinderen zo te noemen :o !
Dat dat mag tegenwoordig :N .
Vind het in ieder geval geen gewone kindernamen, maar ja...
pi_87145774
In de donald duck van deze week ook weer een aparte schrijfwijze : Rebekah ..
pi_87145960
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:06 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het ook vreselijk als mensen namen verneuken. Ook omdat het gewoon sneu is voor het kind om met zo'n rare naam rond te lopen -O-

Ohoh, J's tante heet Lammie :')
zo heet de helft van mijn familie :')

stamt af van Lamberta.
mijn oudste zus (overleden paar mnd na haar geboorte) heette ook zo.
mijn vaders kant vond toen dat ik die naam dan maar moest krijgen.. mn moeder was t daar niet mee eens en heeft me toen maar een nog maffere naam gegeven :')
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:12:15 #283
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87146292
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:51 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind het sneu...
en dat het dan een zijig jongetje wordt met een voorliefde voor pumps, ballet en kapsels. ;) Nou ja, je kan zeggen wat je wil, Stoer blijft ie. Want een beetje schappelijke afkorting ofzo kan je er ook niet van maken. ;(
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:19:43 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87146698
Stoer en Bikkel vind ik ook triestig. dan is Lammie stukken beter! hoewel ik ook niet graag zo zou heten.
in de haak.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:26:01 #285
259886 pessie
pi_87147093
Liever Lammie dan Stoer. Dat de ambtenaar van de burgelijke stand dan niet zegt dat ie dat gewoon niet accepteert.
KD, ik ben nieuwsgierig naar nog maffer dan Lammie...
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:48:47 #286
270592 Johannes_Klabanus
pi_87148612
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:03 schreef mrien het volgende:
In de donald duck van deze week ook weer een aparte schrijfwijze : Rebekah ..
Rebekah is een veelvoorkomende Engelse spelling van de naam. De meeste Engelse bijbelvertalingen hebben Rebekah i.p.v. Rebekka/Rebecca.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:45:02 #287
298315 SacreCoeur
pi_87152265
Geen idee of 'ie al voorbij is gekomen..
maar eergister bij TVOH een Wiep. :')
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:21:43 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87153725
zo heet mijn tante ook. dat komt van Wibrecht.
in de haak.
  maandag 4 oktober 2010 @ 08:22:01 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87158941
Hete die blonde uit zeg eens aaa ook geen Wiep?
Ofja, die heette Miep, maar kon dat niet uitspreken zelf en noemde zichzelf Wiep en dat is toen blijven hangen??
Zoiets staat me bij.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 oktober 2010 @ 08:51:35 #290
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87159274
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:26 schreef pessie het volgende:
Liever Lammie dan Stoer. Dat de ambtenaar van de burgelijke stand dan niet zegt dat ie dat gewoon niet accepteert.
KD, ik ben nieuwsgierig naar nog maffer dan Lammie...
Misschien is het ook niet geaccepteerd door de ambtenaar, dan kun je je kind nog zo noemen. Roepnamen worden niet geregistreerd...
  maandag 4 oktober 2010 @ 09:20:16 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87159737
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik snap niet dat Stoer zomaar goedgekeurd wordt :N
Het is natuurlijk niet gegarandeerd dat Stoer ook werkelijk Stoer heet..... misschien heet hij wel gewoon Stefan Robert, en we noemen hem Stoer.

Geen ambtenaar die daar wat tegen doet ;)
Edit: wat Sjeen zegt :') :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87160830
Hoop echt voot Bikkel en Stoer dat ze andere namen in hun paspoort hebben! Kunnen ze op school die namen gebruiken.
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:58:09 #293
259886 pessie
pi_87162048
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet gegarandeerd dat Stoer ook werkelijk Stoer heet..... misschien heet hij wel gewoon Stefan Robert, en we noemen hem Stoer.

Geen ambtenaar die daar wat tegen doet ;)
Edit: wat Sjeen zegt :') :X
Als hij dan zat van zn naam is (lees, wanneer hij een jaar of 8 is en zich bewust is van zn naam) kan hij zichzelf in ieder geval nog anders laten noemen!
Laatst las ik volgens mij in de Wij van een kindje dat Rover heette maar nachtmerries kreeg over rovers, ouders vonden het een 'hele aparte naam', maar uiteindelijk hebben ze toch maar besloten dat het kindje zn tweede naam zou gebruiken. :')
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:20:17 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87164389
Een ambtenaar zou ook de naam Riviano moeten weigeren ;) en al die andere zelfverzonnen namen.
Sorry meneer, dat is een Y en een H te veel, dat zal niet gaan niet.

maareh, over dat paspoortgebeuren. Mijn man had laatst een reisje geboekt voor hem en wat vrienden.
Hij zou dat regelen. Hij wist niet beter dan dat zijn vriend Mark heet.
Dus hij boeken, en ticket op naam van Mark achternaam gezet.
Blijkt die jongen dus helemaal geen Mark te heten (in zijn paspoort) maar is dat gewoon een roepnaam. In zijn paspoort staan compleet andere namen.
Schuld is natuurijk van Mark zelf, die had moeten doorgeven aan mijn man dat hij anders heet. En mijn man had niks gehoord dus heeft gewoon geboekt onder de naam die bij hem bekend was.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:23:57 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87164540
Ik moet er ook op letten dat ik bij dat soort dingen de eerste voorletter doorgeef.... nou is mijn roepnaam toevallig wel een van mijn officiële namen, maar pas de derde.

Overigens is het wel van de laatste jaren dat er zo moeilijk over gedaan wordt, toen ik midden jaren 80 naar de VS vloog stond op de ticket gewoon de eerste letter van mijn roepnaam.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_87167655
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef amaranta het volgende:
Een ambtenaar zou ook de naam Riviano moeten weigeren ;) en al die andere zelfverzonnen namen.
Sorry meneer, dat is een Y en een H te veel, dat zal niet gaan niet.
Zolang het dan maar wel goed uitgezocht wordt of een naam zelfverzonnen (/zelf toegevoegde letters) is.
Want straks is het gewoon een oude (onbekende-re-) naam en dan wordt die geweigerd omdat hij zelfgemaakt lijkt.
En dan ga je ook meer krijgen dat ouders boos worden op ambtenaren en het "een gevecht" wordt om welke naam nu wel mag enz (dus dat bij die NXT bijv). Denk dat het voor ambtenaren dan helaas niet meer zo leuk gaat worden om hun werk te doen.
pi_87167975
Ik vind niet dat je die verantwoordelijkheid bij de ambtenaar moet leggen. Hij of zij is geen politie-agent en moet dat mijns inziens ook niet worden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 oktober 2010 @ 14:06:28 #298
13151 crew  Rewimo
pi_87168187
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind niet dat je die verantwoordelijkheid bij de ambtenaar moet leggen. Hij of zij is geen politie-agent en moet dat mijns inziens ook niet worden.
Maar die verantwoording ligt juist bij de ambtenaar:

quote:
Bij de geboorteaangifte krijgt de baby één of meer voornamen. De keuze van voorna(a)m(en) is in beginsel vrij.

De ambtenaar van de Burgerlijke Stand moet de keuze van de voornaam weigeren als de naam:

* ongepast is. Bijvoorbeeld: scheldwoorden.
* gelijk is aan bestaande geslachtsnamen. Bijvoorbeeld 'Jansen'. Uitzondering: een geslachtsnaam die ook bekend is als voornaam, bijvoorbeeld 'Roos'.
* niet de aard en karakter van een voornaam heeft. Bijvoorbeeld: 'Rioolbuis' of 'Fietsbel'.
* gelijk is aan een adellijke titel of predicaat. Bijvoorbeeld: 'Ridder', 'Hertog', 'Prins' of 'Graaf'. Dit geldt ook voor de vrouwelijke varianten.

Is de geboorteakte opgemaakt?
Dan kunnen de namen niet meer door de ambtenaar worden veranderd. Dit kan alleen na een procedure bij de rechtbank.
bron

Met name het derde punt is natuurlijk waar het om gaat. Ik weet niet in hoeverre er daarvoor instructies zijn of dat een ambtenaar op zijn eigen verstand mag vertrouwen.
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:09:44 #299
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_87168336
Ik vind dat iedereen het zelf moet weten zolang het geen kwetsende of oneerbiedige namen zijn.

KD, arm ding :* :D
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:12:43 #300
238474 Jeetjejom
pi_87168439
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:49 schreef oh-oh het volgende:
Kom op zeg 8)7
Blijkt dus gewoon een oud-collega van een collega van mij te zijn.... Of zouden er meerdere ouders op het idee zijn gekomen om hun zoons zo te noemen?
Jouw warmte is genoeg
pi_87169101
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
bron

Met name het derde punt is natuurlijk waar het om gaat. Ik weet niet in hoeverre er daarvoor instructies zijn of dat een ambtenaar op zijn eigen verstand mag vertrouwen.
Dat betekent dus dat de ambtenaar namen moet weigeren die bijvoorbeeld al een betekenis hebben die niets met voornamen van doen heeft (zoals in dit geval Stoer). Dat is iets anders dan beslissen of een naam wel ok is als voornaam. Niemand wil toch overgeleverd zijn aan de willekeur van een toevallige ambtenaar bij de naamkeuze van zijn kind?

Ik reageerde op de opmerking dat de ambtenaar ook bijvoorbeeld over spelling zou moeten kunnen beslissen. Dat zou bijzonder zijn...
"Nee mevrouwtje, die y ziet er niet uit in Maryam. Volgende keer beter."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')