Marwa en May zijn allebei veel voorkomende Arabische meisjes namen. Marwa van een berg in Mekka (Safa en Marwa) en May is een heeeeeeele oude naam, die volgens de man iets van aap betekent, maar dat weet niemand volgens hem, want het is nu ontzettend populair, want makkelijk uit te spreken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zit naar aanleiding van deze post weer eens te kijken in het geboorteregister van het NRC, maar er zitten weer 'pareltjes' tussen, waaronder MarwaMay? Heel apart
Het kan ook zijn omdat we de naam pas een week voor de geboorte haddenquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:50 schreef Leandra het volgende:
Misschien heeft hij er toen niet opgelet omdat hij toen nog niet tig keer had moeten uitleggen hoe de naam uitgesproken wordt, want dat de "lyn" uitgang van de naam als "len" wordt uitgesproken is niet erg voor de hand liggend, dus ik kan me zo voorstellen dat je de boel bij een tweede op een andere manier benadert.
Hoezo is er een "Sjonnie en Anita" gevoel aan gaan kleven danquote:En je wordt met de jaren wijzer, ondanks het feit dat de meisjesnaam die ik voor mijn zoon in gedachten had helemaal niet veel voorkomt, is er helaas inmiddels wel een "Sjonnie en Anita" gevoel aan gaan kleven, en dus zou ik nu voor een klassieke meisjesnaam gaan, want een klassieke meisjesnaam heeft minder kans op verpaupering.
Nou weet ik niet of je bij het publiek hoort als je de krant leest maar ik moet wel lachenquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:14 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Met "ook in het buitenland uitspreekbaar" wordt meestal bedoeld: "ook in het Engels uitspreekbaar", maar volgens mij is dat argument meestal maar een excuus, want voor de meeste mensen is het helemaal niet van belang of hun naam in andere talen uitspreekbaar is.
Juist bij het NRC-publiek, dat volgens mij de grootste kans heeft ook echt een tijd in het buitenland te studeren of te werken, zie je erg weinig Engelse namen en wel veel oer-Hollandse namen. Een Gijs heeft veel meer kans ooit in het buitenland terecht te komen dan een Wesley.
Ik zou voor Loek gaan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:57 schreef Fender75 het volgende:
[..]
Ja, alhoewel veel mensen Luuk zullen zeggen denk ik...
Dat dr zus zo heet is toch geen toeval maar dat hebben jullie toch zelf zo bedacht mag ik hopen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:29 schreef draaijer het volgende:
2,5 maand geleden is ons 3e kind geboren. Zij heeft van ons de volgende namen gekregen
Anne-Sophie (roepnaam), Florentine, Willemijn
Toevallig heet haar zus:
Rozemarijn (roepnaam), Josephine, Valérie
De 3 namen van de meisjes eindigen allemaal op dezelfde klank.
True, maar het was echt toeval dat de namen op dezelfde klant eindigen. Kwamen we achter toen we ze definitief hadden bepaaldquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat dr zus zo heet is toch geen toeval maar dat hebben jullie toch zelf zo bedacht mag ik hopen?
Het is dat jij het nu zegt want het was me nooit opgevallen anders. Omdat de eindklanken net niet in dezelfde volgorde staan...quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
True, maar het was echt toeval dat de namen op dezelfde klant eindigen. Kwamen we achter toen we ze definitief hadden bepaald
Is wel grappigquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
True, maar het was echt toeval dat de namen op dezelfde klant eindigen. Kwamen we achter toen we ze definitief hadden bepaald
Erg leuk! de namen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:29 schreef draaijer het volgende:
2,5 maand geleden is ons 3e kind geboren. Zij heeft van ons de volgende namen gekregen
Anne-Sophie (roepnaam), Florentine, Willemijn
Toevallig heet haar zus:
Rozemarijn (roepnaam), Josephine, Valérie
De 3 namen van de meisjes eindigen allemaal op dezelfde klank.
jij kijkt teveel naar de pfaffsquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:01 schreef Anushaar het volgende:
ik vind voor jongens bijvoorbeeld :
- Kenji
- Bruce
en voor meisjes
- Fay
dat vind ik leuke namen
Iemand met zo'n nn neem ik niet serieusquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
jij kijkt teveel naar de pfaffs
Ik stem voor Eva en Luukquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:57 schreef Fender75 het volgende:
[..]
Ja, alhoewel veel mensen Luuk zullen zeggen denk ik...
Maar dan vind ik het helemaal moeilijk om te geloven dat die mensen (of een van hen) Arabisch zijn (is)... dan heet je kind dus qua betekenis bergaapquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:03 schreef Basboussa het volgende:
Marwa en May zijn allebei veel voorkomende Arabische meisjes namen. Marwa van een berg in Mekka (Safa en Marwa) en May is een heeeeeeele oude naam, die volgens de man iets van aap betekent, maar dat weet niemand volgens hem, want het is nu ontzettend populair, want makkelijk uit te spreken.
Doen! En dan even posten...quote:Op woensdag 29 september 2010 17:40 schreef amaranta het volgende:
Ik fietste laatst naar de tandarts, en op een raam stonden 2 namen. Nu weet ik niet of daar een 2ling is geboren of een persoon met 2 afgrijselijke namen. Maar ik ben in staat om er weer langs te rijden, gewoon om te zien wat er ookalweer stond.
Waren die namen zo erg dan?!quote:Op woensdag 29 september 2010 17:40 schreef amaranta het volgende:
Ik fietste laatst naar de tandarts, en op een raam stonden 2 namen. Nu weet ik niet of daar een 2ling is geboren of een persoon met 2 afgrijselijke namen. Maar ik ben in staat om er weer langs te rijden, gewoon om te zien wat er ookalweer stond.
Okequote:Op woensdag 29 september 2010 17:56 schreef amaranta het volgende:
Tis in een andere woonplaats. Dus ik moet daar wel zin voor maken dan
In principe niet. Ware hetniet dat ik niet uitsluit dat we ooit in die plaats gaan wonen. Zul je net zien dat die kiddos bij Fabian inde klas komenquote:Op woensdag 29 september 2010 18:02 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Oke.
Zal je die namen ook niet meer vaak horen waarschijnlijk.
vind je Bas niet ook leuk?quote:Op woensdag 29 september 2010 17:04 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik zou ook voor Luuk stemmen, maar dat is vooral omdat deze nog steeds in mijn top 3 staan voor een 2e zoontje, de andere 2 zijn Rens en Daan. Voor een meisje hebben we tot nu toe de namen Hannah en Eline, we zijn er nog steeds niet uit welke van de 2 het zou moeten worden. Een jongentje krijgt de naam Rens.
Nou, dát dacht ik eerst ook. Dus ik ze zo (onopvallendquote:Op woensdag 29 september 2010 19:12 schreef oh-oh het volgende:
Wiske, zou dat niet liefkozend bedoeld zijn geweest?
Toevallig werden mijn honden vandaag in de stad aangehaald door twee oude Belgische dames en die noemden hun ook Wiske, soort van als liefje / schatje zeg maar.
Wiske doet me wel denken aan mijn eerste grote liefde, die zijn oudste zoon Jerome genoemd heeft, en idd groot S & W fan was altijd.
T eerste wat ik dacht was nou , dat had ie dr bij mij nooit doorheen gedrukt
Klinkt alsof zn vrouw de meisjesnamen mocht bedenken en hij de jongensnamen...quote:Op woensdag 29 september 2010 19:19 schreef oh-oh het volgende:Je bent ze echt gaan volgen om te zien of t kind echt zo heet!
Tof!
En ja Jeromeke heet ie.
Ik vond het echt zo sneu toen ik t kaartje kreeg.
Maar goed, toen wij nog jong en flieft waren ( ik was 16 hoor) en hij net bouwkunde studeerde wilde hij graag een zoon en dochter die hij Spijker en Hamer kon noemen.
Dus Jeromeke is mss al een vooruitgang.
En ik denk dat zij de namen van hun andere kinderen bedacht heeft want verder hebben ze een L ieve, een I sabel en een V eerle.
Braaf en saaitjes dus.
Ja dat zeg ik toch ookquote:Op woensdag 29 september 2010 19:21 schreef pessie het volgende:
[..]
Klinkt alsof zn vrouw de meisjesnamen mocht bedenken en hij de jongensnamen...
Ik stem voor naam 1quote:Op woensdag 29 september 2010 19:25 schreef Basboussa het volgende:
Hier trouwens dilemma, dilemma... Twee namen op de shortlist vinnik heul mooi. Ik weet dat de man zijn voorkeur uitgaat naar naam 1 (mooi, maar iets lastiger uitspreken, en wat exotischer) en in eerste instantie vond ik naam 2 mooier (wat meer doorsnee, maar zeker niet onaardig).
Betekenis van 1 is wel weer super, twee is gewoon wel aardig. 1 heeft ook een 'Westerse' variant, maar dat vind ik weer HEULEMAAL niets, noch in het Nederlands, noch in het Engels. 2 is superuniverseel....
We hebben nog even... En dan denk ik vast opeens: NAAM 3! 4 is eigenlijk al niet meer im frage.
En wie begrijpt het nog....
Lijkt me duidelijk.quote:
Zal je net zien dan ja!quote:Op woensdag 29 september 2010 18:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
In principe niet. Ware hetniet dat ik niet uitsluit dat we ooit in die plaats gaan wonen. Zul je net zien dat die kiddos bij Fabian inde klas komen
Ik ken Daan en Eline, maar ook een Eline en Da nyonquote:Op woensdag 29 september 2010 17:04 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik zou ook voor Luuk stemmen, maar dat is vooral omdat deze nog steeds in mijn top 3 staan voor een 2e zoontje, de andere 2 zijn Rens en Daan. Voor een meisje hebben we tot nu toe de namen Hannah en Eline, we zijn er nog steeds niet uit welke van de 2 het zou moeten worden. Een jongentje krijgt de naam Rens.
betekenis moet je niks om geven.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:25 schreef Basboussa het volgende:
twee is gewoon wel aardig.
En wie begrijpt het nog....
Maar deze betekenis is wel heul erg bijzonder voor ons.... Maakt het plaatje wat completer, ofzo. En in het Arabisch kan je het ook wat makkelijker van de naam afleiden wat het betekent, dus het is wat opvallender.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
betekenis moet je niks om geven.
Fabian betekent bonenplukker. Tja jammer. Ikvind het een mooie naam, dan maar een domme betekenis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |