Dat is wel zielig om je kinderen zo te noemenquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:49 schreef oh-oh het volgende:
Mijn moeder vertelde gisteren dat een stelletje bij hun in de straat een tweede zoontje heeft gekregen van de week. Ze hadden al een Bikkel en de tweede heet Stoer.
Kom op zeg
zo heet de helft van mijn familiequote:Op dinsdag 28 september 2010 09:06 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het ook vreselijk als mensen namen verneuken. Ook omdat het gewoon sneu is voor het kind om met zo'n rare naam rond te lopen![]()
Ohoh, J's tante heet Lammie
en dat het dan een zijig jongetje wordt met een voorliefde voor pumps, ballet en kapsels.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:51 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja en op het geboortekaartje van de eerste stond "wij hebben een echte Bikkel gekregen" en bij de tweede staat er "ik ben Stoer!"
![]()
Ik vind het sneu...
Rebekah is een veelvoorkomende Engelse spelling van de naam. De meeste Engelse bijbelvertalingen hebben Rebekah i.p.v. Rebekka/Rebecca.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:03 schreef mrien het volgende:
In de donald duck van deze week ook weer een aparte schrijfwijze : Rebekah ..
Misschien is het ook niet geaccepteerd door de ambtenaar, dan kun je je kind nog zo noemen. Roepnamen worden niet geregistreerd...quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:26 schreef pessie het volgende:
Liever Lammie dan Stoer. Dat de ambtenaar van de burgelijke stand dan niet zegt dat ie dat gewoon niet accepteert.
KD, ik ben nieuwsgierig naar nog maffer dan Lammie...
Het is natuurlijk niet gegarandeerd dat Stoer ook werkelijk Stoer heet..... misschien heet hij wel gewoon Stefan Robert, en we noemen hem Stoer.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik snap niet dat Stoer zomaar goedgekeurd wordt
Als hij dan zat van zn naam is (lees, wanneer hij een jaar of 8 is en zich bewust is van zn naam) kan hij zichzelf in ieder geval nog anders laten noemen!quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet gegarandeerd dat Stoer ook werkelijk Stoer heet..... misschien heet hij wel gewoon Stefan Robert, en we noemen hem Stoer.
Geen ambtenaar die daar wat tegen doet
Edit: wat Sjeen zegt![]()
Zolang het dan maar wel goed uitgezocht wordt of een naam zelfverzonnen (/zelf toegevoegde letters) is.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef amaranta het volgende:
Een ambtenaar zou ook de naam Riviano moeten weigerenen al die andere zelfverzonnen namen.
Sorry meneer, dat is een Y en een H te veel, dat zal niet gaan niet.
Maar die verantwoording ligt juist bij de ambtenaar:quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind niet dat je die verantwoordelijkheid bij de ambtenaar moet leggen. Hij of zij is geen politie-agent en moet dat mijns inziens ook niet worden.
bronquote:Bij de geboorteaangifte krijgt de baby één of meer voornamen. De keuze van voorna(a)m(en) is in beginsel vrij.
De ambtenaar van de Burgerlijke Stand moet de keuze van de voornaam weigeren als de naam:
* ongepast is. Bijvoorbeeld: scheldwoorden.
* gelijk is aan bestaande geslachtsnamen. Bijvoorbeeld 'Jansen'. Uitzondering: een geslachtsnaam die ook bekend is als voornaam, bijvoorbeeld 'Roos'.
* niet de aard en karakter van een voornaam heeft. Bijvoorbeeld: 'Rioolbuis' of 'Fietsbel'.
* gelijk is aan een adellijke titel of predicaat. Bijvoorbeeld: 'Ridder', 'Hertog', 'Prins' of 'Graaf'. Dit geldt ook voor de vrouwelijke varianten.
Is de geboorteakte opgemaakt?
Dan kunnen de namen niet meer door de ambtenaar worden veranderd. Dit kan alleen na een procedure bij de rechtbank.
Blijkt dus gewoon een oud-collega van een collega van mij te zijn.... Of zouden er meerdere ouders op het idee zijn gekomen om hun zoons zo te noemen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:49 schreef oh-oh het volgende:
Mijn moeder vertelde gisteren dat een stelletje bij hun in de straat een tweede zoontje heeft gekregen van de week. Ze hadden al een Bikkel en de tweede heet Stoer.
Kom op zeg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |