Gaat m'n oma trouwens leuk vindenquote:
Ja, en daar noem je nou iets. Er zijn zo ontzettend veel Nederlanders die die naam niet uit kunnen spreken.quote:
Zo ongeveerquote:
Bedankt voor de optiesquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:13 schreef Sjeen het volgende:
Voor een jongen zou ik het zoeken in:
Eamon
Duncan
Evan
Ronan
Oeps..is dat geen reden voor jullie om nu een naam te kiezen die wat makkelijker is qua uitspraak?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:11 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Gaat m'n oma trouwens leuk vinden...
Ze zegt altijd over Weylyn: "Kan z'n naam niet uitspreken hoor, dus hoe gaat het met het knulletje?"
Daar probeer ik wel voor te kijken eigenlijk ja, maar het is moeilijk m'n keuze te maken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:25 schreef mrien het volgende:
[..]
Oeps..is dat geen reden voor jullie om nu een naam te kiezen die wat makkelijker is qua uitspraak?
Zo heet mn neefjequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:13 schreef Sjeen het volgende:
Voor een jongen zou ik het zoeken in:
Eamon
Duncan
Evan
Ronan
Ik ga er even over twijfelenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:34 schreef innepin het volgende:
@HB (sorry, ik ga je nickname niet typen), wat dacht je van Logan?
Mijn nichtje heet M arinde. Wordt door mijn oma altijd Miranda genoemdquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:30 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Daar probeer ik wel voor te kijken eigenlijk ja, maar het is moeilijk m'n keuze te maken.
Maar ik betwijfel of m'n oma namen buiten Jan/Wim/Klaas enz wel kan gaan uitspreken![]()
.
Dat was bij een oud-klasgenoot van mij ook ja! Vond dat wel minder voor d'r, het is gewoon een makkelijke naam.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:39 schreef pessie het volgende:
[..]
Mijn nichtje heet M arinde. Wordt door mijn oma altijd Miranda genoemd. Zo moeilijk is het nou toch ook weer niet?
Hoe spreek je dat precies uitquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:41 schreef Keshet het volgende:
Wat vind je van Ainsley? De betekenis past ook goed bij die van Weylyn.
Goed. Maar waar komt het toch vandaan, dat ouders zo graag willen dat de namen van hun kinderen bij elkaar passen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:44 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Hoe spreek je dat precies uit.
Phoebe vind ik ook leuk!
Hier heb je wel een punt, maar net als bij Destiny en Loes, vind ik Weylyn en Kees ook niet bij elkaar passen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Goed. Maar waar komt het toch vandaan, dat ouders zo graag willen dat de namen van hun kinderen bij elkaar passen?
Mij boeit het niet zo.
Mijn kinderen zullen later opgroeien tot individuen. En ik denk niet dat ze bij elke kennismaking of solicitatie gaan zeggen, en mijn zus/broer heet zo.
En dat de ander dan zegt, nou, dat past ook niet zo bij elkaar.
Iets anders vind ik bijvoorbeeld een 'Engelse' naam (Destiny) en een Oerhollandse naam (Loes).
Dat is dan wel een beetje vaag.
Je bedoeld dat het gek bij elkaar past of zit ik dan fout?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:52 schreef innepin het volgende:
Ik heb laatst een stel leren kennen dat drie dochters heeft. De echte namen zal ik hier niet vertellen maar het komt neer op (bijvoorbeeld) Charity, Shaniqua en Lotte.
(de echte namen zijn nog veel grappiger vind ik, pm als je wil giechelen)
Ja, we hadden het toch even over namen die wel of niet bij elkaar passen? Ik vond dit zo'n grappig uiterste.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:55 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het gek bij elkaar past of zit ik dan fout?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |