Heb in de Nederlandse Voornamenbank eens wat Suske en Wiske-namen opgezochtquote:Op woensdag 29 september 2010 19:12 schreef oh-oh het volgende:Wiske, zou dat niet liefkozend bedoeld zijn geweest?
Toevallig werden mijn honden vandaag in de stad aangehaald door twee oude Belgische dames en die noemden hun ook Wiske, soort van als liefje / schatje zeg maar.
Wiske doet me wel denken aan mijn eerste grote liefde, die zijn oudste zoon Jerome genoemd heeft, en idd groot S & W fan was altijd.
T eerste wat ik dacht was nou , dat had ie dr bij mij nooit doorheen gedrukt
Ivan betekent 'God is genadig'. Ik kan niet zeggen dat ik er blij mee ben - we zijn atheïsten - maar ach, zo boeiend vond ik de betekenis ook weer niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:35 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau betekent Gewijd aan God. Wij zijn niet religieus en het maakt me niet uit dat het die betekenis heeft. Ik vind het gewoon een mooie naam. Haar tweede naam is Karin en daarvan heb ik de betekenis niet eens opgezocht
Gelukkig houdt mijn vriend ook niet van deze namen, maar mocht hij ze ooit aandragen, absoluut een NEE!quote:Op donderdag 30 september 2010 11:26 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Heb in de Nederlandse Voornamenbank eens wat Suske en Wiske-namen opgezocht![]()
Suske: 8 vrouwen die zo heten en enkele mannen
Wiske: tientallen vrouwen die zo heten en ook enkele mannen
Sidonia: bijna 200 vrouwen en 12 mannen
Lambik: tenminste 1 keer, maar er zijn minstens 8 mannen genaamd Lambiek
Jerom: meer dan 200 mannen (er is ook minstens één Jerommeke!)
Barabas: enkele mannen
Ow, dan zal ik het verkeerd onthouden hebbenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:32 schreef Sjeen het volgende:
Waar haal jij eigenlijk vandaan dat Weylyn hebreeuws is? Ik kom steeds keltisch tegen...
quote:Op donderdag 30 september 2010 15:35 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Ow, dan zal ik het verkeerd onthouden hebben...
Bedankt, maar ja we hebben nu iig 2 mooie Hebreeuwse meisjesnamen gevonden.
Hier valt het idd wel een beetje in de categorie chiquere Belgische namen ja, maar die vind ik allemaal vreselijk, van die echte sjengen met die namenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:36 schreef Sjeen het volgende:
Jerome is hier overigens een heel normale naamToevallig deze week nog met vriend over gehad dat we dat vroeger (lees in 1994) best een geschikte naam voor een zoon vonden.
Een neef van vriend is getrouwd met een waalse en die heeft vier kinderen met zulke namen, andere neef ook nog eens drie, dus het zit wel in die kant van de familie. Ik mag het wel, dat sjiekerequote:Op donderdag 30 september 2010 15:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hier valt het idd wel een beetje in de categorie chiquere Belgische namen ja, maar die vind ik allemaal vreselijk, van die echte sjengen met die namen
Met Maastrichts accent?quote:Op donderdag 30 september 2010 15:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Een neef van vriend is getrouwd met een waalse en die heeft vier kinderen met zulke namen, andere neef ook nog eens drie, dus het zit wel in die kant van de familie. Ik mag het wel, dat sjiekere
Guillaume, Philippe, Laurent enzo... Jawel ik vind het wel watquote:Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Met Maastrichts accent?
Ik moet dr altijd zo om lachen
Net zoals Serváes en Xavier en zo, echt van die hele erge Mestreechse kak is dat. Zijn dr ook van zulke meisjes namen eigenlijk?quote:Op donderdag 30 september 2010 15:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Guillaume, Philippe, Laurent enzo... Jawel ik vind het wel watDie van de exburen, die heten Didier en Junot, op z'n mestreeeeeeeechs, dat vind ik dat weer niks
Valerie?quote:Op donderdag 30 september 2010 15:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Net zoals Serváes en Xavier en zo, echt van die hele erge Mestreechse kak is dat. Zijn dr ook van zulke meisjes namen eigenlijk?
Oh, wat is de naam van je dochter eigenlijk.. Uniek hoor, wilg... Hoor je niet vaak.... Het zou hier misschien een jonge palmboom worden. Ook spannend...quote:Op donderdag 30 september 2010 13:21 schreef innepin het volgende:
Ik dacht altijd dat ik betekenis wel belangrijk vond... en toen heb ik mijn dochter wilg genoemd...
Oh ja en Angeke, van Angelequote:
Basboussaquote:Op donderdag 30 september 2010 15:58 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Oh, wat is de naam van je dochter eigenlijk.. Uniek hoor, wilg... Hoor je niet vaak.... Het zou hier misschien een jonge palmboom worden. Ook spannend...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |