Blauw is zeker niet dominant over bruin.... en donker is dominant over blond qua haarkleur.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:01 schreef h0neybunnY het volgende:
Ik had ook altijd geleerd dat blauw in de meeste gevallen het dominantste is. En blond qua haarkleur.
Maar met zekerheid zeggen kan je het toch nooit.
dat dus sowieso nietquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:01 schreef h0neybunnY het volgende:
Ik had ook altijd geleerd dat blauw in de meeste gevallen het dominantste is. En blond qua haarkleur.
Maar met zekerheid zeggen kan je het toch nooit.
dat hoeft dus absoluut nietquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:24 schreef Leandra het volgende:
Linkje naar een topic erover dan maar: oogkleur + haarkleur van je baby bepalen?
Ik gok op blauw omdat we met blauw (ik) en groen/hazel (N.) zitten, maar er qua grootouders volgens mij 3 zijn met blauwe ogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
O oké, haha, best apart dan dat mijn zoontje blauwe ogen heeft.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:18 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat dus sowieso niet
bruin, groen en grijs zijn al dominant over blauw..
dus blauw is juist het minst dominant van alle kleuren.
Er was al een verzoek gedaan om het weer over kindernamen te hebben in het kindernamentopic.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:42 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
O oké, haha, best apart dan dat mijn zoontje blauwe ogen heeft.
Zelf heb ik nameljk groen/grijs en beetje bruin (mijn ouders ook) en mijn vriend blauw (zijn pa ook).
Mijn kapster zei blondquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Blauw is zeker niet dominant over bruin.... en donker is dominant over blond qua haarkleur.
Dwaine en Kayne en Druce zijn "officiël namen" hoor, niet zomaar creatief omgegaan met letters. (Allemaal Keltisch.) Maar nu ik het zo terug zie twijfel ik echt aan de jongensnamen. Vooral omdat de eigenlijke namen die ik gekozen had (Jayson, Jayden, Jethro, Patrick) door m'n vriend zijn afgekeurd en dit overgebleven is. Maar denk dus dat ik hierin wel verder ga zoeken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:51 schreef innepin het volgende:
Ik vind de meeste namen niet echt mijn smaak. (Ik vind het zelfs een beetje erg dat de naam Willow voor jou kennelijk in dezelfde categorie valt, maar dat terzijde). Ik vind de spelling van Dwaine, Kayne, Jayson, Louna, en Caytlyn ECHT niet kunnen. Brrrrr, creatief omgaan met letters in namen, the horror.
Druce
Ik zou gaan voor Brian, Jason (dan dus wel normaal gespeld) voor een jongetje, hoewel het niet mijn smaak is. De meisjesnamen, mits normaal gespeld, vallen wel mee, die zijn wel grappig. Maar dan dus wel bv Caitlin en niet Caytlyn, wat doe je je kind aan zeg. Abby vind ik wel leuk.
En hoe gek ik ook ben op de naam van mijn dochter vind ik Weylyn en Willow echt niet bij elkaar passen, véél te jut en jul gevoel qua klank.
Vind ik ook een mooie naamquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:04 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou gaan voor Siobhan, ook een keltische achtergrond (nou ja, iers-gaelisch).
hahaha die mensen hadden duidelijk een andere uitkomst van de oorlog verwachtquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:24 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
En weer ontopic!
In de categorie "minder goede ideeën":![]()
[ afbeelding ]
Dat wel, moet nog wel even oefenen of dat goed gaat.quote:
zo toch?quote:
Gaat m'n oma trouwens leuk vindenquote:
Ja, en daar noem je nou iets. Er zijn zo ontzettend veel Nederlanders die die naam niet uit kunnen spreken.quote:
Zo ongeveerquote:
Bedankt voor de optiesquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:13 schreef Sjeen het volgende:
Voor een jongen zou ik het zoeken in:
Eamon
Duncan
Evan
Ronan
Oeps..is dat geen reden voor jullie om nu een naam te kiezen die wat makkelijker is qua uitspraak?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:11 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Gaat m'n oma trouwens leuk vinden...
Ze zegt altijd over Weylyn: "Kan z'n naam niet uitspreken hoor, dus hoe gaat het met het knulletje?"
Daar probeer ik wel voor te kijken eigenlijk ja, maar het is moeilijk m'n keuze te maken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:25 schreef mrien het volgende:
[..]
Oeps..is dat geen reden voor jullie om nu een naam te kiezen die wat makkelijker is qua uitspraak?
Zo heet mn neefjequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:13 schreef Sjeen het volgende:
Voor een jongen zou ik het zoeken in:
Eamon
Duncan
Evan
Ronan
Ik ga er even over twijfelenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:34 schreef innepin het volgende:
@HB (sorry, ik ga je nickname niet typen), wat dacht je van Logan?
Mijn nichtje heet M arinde. Wordt door mijn oma altijd Miranda genoemdquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:30 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Daar probeer ik wel voor te kijken eigenlijk ja, maar het is moeilijk m'n keuze te maken.
Maar ik betwijfel of m'n oma namen buiten Jan/Wim/Klaas enz wel kan gaan uitspreken![]()
.
Dat was bij een oud-klasgenoot van mij ook ja! Vond dat wel minder voor d'r, het is gewoon een makkelijke naam.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:39 schreef pessie het volgende:
[..]
Mijn nichtje heet M arinde. Wordt door mijn oma altijd Miranda genoemd. Zo moeilijk is het nou toch ook weer niet?
Hoe spreek je dat precies uitquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:41 schreef Keshet het volgende:
Wat vind je van Ainsley? De betekenis past ook goed bij die van Weylyn.
Goed. Maar waar komt het toch vandaan, dat ouders zo graag willen dat de namen van hun kinderen bij elkaar passen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:44 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Hoe spreek je dat precies uit.
Phoebe vind ik ook leuk!
Hier heb je wel een punt, maar net als bij Destiny en Loes, vind ik Weylyn en Kees ook niet bij elkaar passen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Goed. Maar waar komt het toch vandaan, dat ouders zo graag willen dat de namen van hun kinderen bij elkaar passen?
Mij boeit het niet zo.
Mijn kinderen zullen later opgroeien tot individuen. En ik denk niet dat ze bij elke kennismaking of solicitatie gaan zeggen, en mijn zus/broer heet zo.
En dat de ander dan zegt, nou, dat past ook niet zo bij elkaar.
Iets anders vind ik bijvoorbeeld een 'Engelse' naam (Destiny) en een Oerhollandse naam (Loes).
Dat is dan wel een beetje vaag.
Je bedoeld dat het gek bij elkaar past of zit ik dan fout?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:52 schreef innepin het volgende:
Ik heb laatst een stel leren kennen dat drie dochters heeft. De echte namen zal ik hier niet vertellen maar het komt neer op (bijvoorbeeld) Charity, Shaniqua en Lotte.
(de echte namen zijn nog veel grappiger vind ik, pm als je wil giechelen)
Ja, we hadden het toch even over namen die wel of niet bij elkaar passen? Ik vond dit zo'n grappig uiterste.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:55 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het gek bij elkaar past of zit ik dan fout?
Ja daar hadden we het over en je hebt gelijk ja.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:56 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja, we hadden het toch even over namen die wel of niet bij elkaar passen? Ik vond dit zo'n grappig uiterste.
haha ja nu je het zegtquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:58 schreef huuphuup het volgende:
keshet en amaranta ik raak ontzettend in de war van jullie avatars zo onder elkaar![]()
Ja, ligt er aan wat je normaal vindtquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:59 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Ja daar hadden we het over en je hebt gelijk ja.
Ik las ze (ook al zijn dit niet de echte namen zoals jij zegt), ze passen niet bij elkaar nee.
Zou je "als zusje zijnde" je dan ook niet afvragen waarom jij zo'n "normale naam" hebt dan zeg maar?
Van m'n ventje mag ik het niet zeggenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:58 schreef Keshet het volgende:
Wat wordt de meisjesnaam HB? Je kan ons niet zo in spanning laten zitten he!
Ik vind Lotte ook normaal ja, maar is wel raar in het rijtje zeg maar.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, ligt er aan wat je normaal vindt
Ik vind Lotte normaal.
Dazeggik, de Y is hip (hyp)quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:09 schreef pessie het volgende:
Dayo is gewoon Dajo maar dan met een y op de plaats van de j. En Dajo is een normale Nederlandse naam, ook al komt deze niet vaak voor.
Google noemt het een Afrikaanse meisjesnaam.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:09 schreef pessie het volgende:
Dayo is gewoon Dajo maar dan met een y op de plaats van de j. En Dajo is een normale Nederlandse naam, ook al komt deze niet vaak voor.
hypequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm, ik ken mannelijke Dajo's...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Google noemt het een Afrikaanse meisjesnaam.
Saaaaaaaaaaaaaiquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Ik had Christan Chrystan moeten noemen, zie ik al
Ik had het dan ook over Dayoquote:
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben mijn ouders zo dankbaar voor die nu oh zo hippe y in mijn naam.
Beetje jammer dat ze de h hebben laten schieten, had makkelijk op t end gekund
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:30 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
![]()
Ik heb ook een Y in mijn naam. En mijn dochters ook allebei en de oudste ook zelfs nog een H. In de naam voor nummer 3 komt waarschijnlijk geen Y. Niet bewust overigens, ik vind de namen van mijn dochters nog steeds mooi en leuk.
En ik verwacht wel dat ze verder komen dan de bijstand.
Ik heb vaak liever een -y dan een -ee, bijvoorbeeld Kelly of Kellee. Dan heb ik toch een positiever beeld bij Kel 1 dan bij Kel 2. -ee is hier toch wel een beetje 'trashee'.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:30 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
![]()
Ik heb ook een Y in mijn naam. En mijn dochters ook allebei en de oudste ook zelfs nog een H. In de naam voor nummer 3 komt waarschijnlijk geen Y. Niet bewust overigens, ik vind de namen van mijn dochters nog steeds mooi en leuk.
En ik verwacht wel dat ze verder komen dan de bijstand.
of trashyquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:34 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ik heb vaak liever een -y dan een -ee, bijvoorbeeld Kelly of Kellee. Dan heb ik toch een positiever beeld bij Kel 1 dan bij Kel 2. -ee is hier toch wel een beetje 'trashee'.
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:22 schreef Basboussa het volgende:
Saaaaaaaaaaaaai
Xhrys - Tanh.... Mooooooooooooooooooi
Dat zou bij de namen van mijn dochters niet eens kunnen omdat de uitspraak van de Y niet als ie is. Bij die van mij wel. Ik heet Shirley, maar dat is gewoon de originele schrijfwijze en ook een redelijk oude naam. Ik vind Shirlee bijvoorbeeld dan wel weer 'raar'.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:34 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Ik heb vaak liever een -y dan een -ee, bijvoorbeeld Kelly of Kellee. Dan heb ik toch een positiever beeld bij Kel 1 dan bij Kel 2. -ee is hier toch wel een beetje 'trashee'.
Dan denk ik de hele tijd aan chrystal. Christan is veel beterquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Ik had Christan Chrystan moeten noemen, zie ik al
Maar niet hip (hyp)quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Dan denk ik de hele tijd aan chrystal. Christan is veel beter
Jouw naam, met een y, en een h op het einde!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Dan maar niet hip.
Ik vind die Y overal in gepropt ook maar niks.
Niet dat ik weet, ik hoop het niet. Maar ze is de enige destiny die ik ken. En ik zocht naar iemand in mijn omgeving met echt een foute naam. En zij kwam direct in mij op.quote:
Bedankt voor de uitlegquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:09 schreef pessie het volgende:
Die hoorde ik pas ook op het consultatiebureau! Gruwelijk, vind ik, zeker voor een kind van oerhollandse oudersquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:24 schreef h0neybunnY het volgende:
- Riviano (ik moet altijd denken aan rivier)
Ja kom ik vaak tegen op 't school plein.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:27 schreef Cantare het volgende:
[..]
Die hoorde ik pas ook op het consultatiebureau! Gruwelijk, vind ik, zeker voor een kind van oerhollandse ouders
Over die y's en h's: bij kennissen is pas een Thijn geboren. De h daarin is al een doorn in mijn oog, zo overbodig! Ik vind het ook helemaal niet staan, het is juist zo'n lekker korte, directe naam.
Van die lui die schoolplein niet aan elkaar schrijven enzo yoquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:32 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja kom ik vaak tegen op 't school plein.
Kindjes met dat soort namen & hollandse ouders.
Ziet er altijd raar uit.
& ik wil niet over èèn kam scheren enzo.
Maar 't zijn wel altijd dezelfde 'soort' mensen.
Wel aardig enzo, maar een beetje plat.
Nee die zijn heel leuk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:51 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Van die lui die schoolplein niet aan elkaar schrijven enzo yo
Waar woon jequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:27 schreef Cantare het volgende:
[..]
Die hoorde ik pas ook op het consultatiebureau! Gruwelijk, vind ik, zeker voor een kind van oerhollandse ouders
Over die y's en h's: bij kennissen is pas een Thijn geboren. De h daarin is al een doorn in mijn oog, zo overbodig! Ik vind het ook helemaal niet staan, het is juist zo'n lekker korte, directe naam.
Bij jona zou ik meer gelijk aan Jonas denkenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:24 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zocht net de betekenis van Jonah op en kwam onderweg Jona tegen.
IJslandse meisjesnaam, hij's leuk!
De verloskundige die destijds op kraambezoek hier was zei dat ook, dat ze echt in bepaalde wijken bijv. vrijwel alleen maar ''Jaydens,Giovanni's,Dylano's e.d tegenkwamenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:32 schreef SacreCoeur het volgende:
& ik wil niet over èèn kam scheren enzo.
Maar 't zijn wel altijd dezelfde 'soort' mensen.
Wel aardig enzo, maar een beetje plat.
Omdat het maar 1 letter verschilt?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 08:36 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Bij jona zou ik meer gelijk aan Jonas denken. Weet ook niet waarom.
Mja, klopt ook wel een beetje.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:30 schreef Poppejans het volgende:
[..]
De verloskundige die destijds op kraambezoek hier was zei dat ook, dat ze echt in bepaalde wijken bijv. vrijwel alleen maar ''Jaydens,Giovanni's,Dylano's e.d tegenkwamen
Jonah is leuk SC!! maar de meisjesvariant Jona vind ik niet leuk.
Zelf verzonnen namenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 08:33 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Waar woon je?
Ze zei namelijk tegen mij dat ze hem zelf verzonnen had en hij nooooit voorkwam. Maar ik vind Riviano ook niets nee
kijk je ziet in wat voor wijk ik woon hequote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mja, klopt ook wel een beetje.
De school waar ik werk kent een vrij sterke tweedeling. De school staat midden in een villawijk waar veel kinderen van de hogere socialen die daar wonen, heen gaan. Deze kinderen hebben voornamelijk namen zoals Clementine, Sophie, Hein, Floris, etc.
De school grenst echter aan een 'kanswijk'. Ook deze kinderen komen naar deze school. Dat zijn de Kimberlys, Sharonas, Malissas, Destenys, Dylano, Jordy etc
Ik zou dan Jonna doen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:24 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zocht net de betekenis van Jonah op en kwam onderweg Jona tegen.
IJslandse meisjesnaam, hij's leuk!
een greep uit de wijkquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
kijk je ziet in wat voor wijk ik woon he(in mijn dromen
of met oog op de toekomst
)
Yoni heeft toch een rare betekenis?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:18 schreef trui het volgende:
omdat ze van elkaar afgeleid zijn?
maar ik vind 't te dicht bij Yoni zitten, sacrecoeur. ik zou 't nog eens heroverwegen.
bijna t zelfde als dit johquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
een greep uit de wijk
http://www.makelaardewilde.nl/index.php?p=panden&cat=5&id=421
en
http://www.funda.nl/koop/eindhoven/villapark/
In april (of mei) 2010quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:29 schreef amaranta het volgende:
Wanneer was dat? De naam Riviano is gelukkig in 2009 aan geen enkel kind gegeven.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:51 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja en op het geboortekaartje van de eerste stond "wij hebben een echte Bikkel gekregen" en bij de tweede staat er "ik ben Stoer!"
![]()
Ik vind het sneu...
Dat is wel zielig om je kinderen zo te noemenquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:49 schreef oh-oh het volgende:
Mijn moeder vertelde gisteren dat een stelletje bij hun in de straat een tweede zoontje heeft gekregen van de week. Ze hadden al een Bikkel en de tweede heet Stoer.
Kom op zeg
zo heet de helft van mijn familiequote:Op dinsdag 28 september 2010 09:06 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het ook vreselijk als mensen namen verneuken. Ook omdat het gewoon sneu is voor het kind om met zo'n rare naam rond te lopen![]()
Ohoh, J's tante heet Lammie
en dat het dan een zijig jongetje wordt met een voorliefde voor pumps, ballet en kapsels.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:51 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja en op het geboortekaartje van de eerste stond "wij hebben een echte Bikkel gekregen" en bij de tweede staat er "ik ben Stoer!"
![]()
Ik vind het sneu...
Rebekah is een veelvoorkomende Engelse spelling van de naam. De meeste Engelse bijbelvertalingen hebben Rebekah i.p.v. Rebekka/Rebecca.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:03 schreef mrien het volgende:
In de donald duck van deze week ook weer een aparte schrijfwijze : Rebekah ..
Misschien is het ook niet geaccepteerd door de ambtenaar, dan kun je je kind nog zo noemen. Roepnamen worden niet geregistreerd...quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:26 schreef pessie het volgende:
Liever Lammie dan Stoer. Dat de ambtenaar van de burgelijke stand dan niet zegt dat ie dat gewoon niet accepteert.
KD, ik ben nieuwsgierig naar nog maffer dan Lammie...
Het is natuurlijk niet gegarandeerd dat Stoer ook werkelijk Stoer heet..... misschien heet hij wel gewoon Stefan Robert, en we noemen hem Stoer.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik snap niet dat Stoer zomaar goedgekeurd wordt
Als hij dan zat van zn naam is (lees, wanneer hij een jaar of 8 is en zich bewust is van zn naam) kan hij zichzelf in ieder geval nog anders laten noemen!quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet gegarandeerd dat Stoer ook werkelijk Stoer heet..... misschien heet hij wel gewoon Stefan Robert, en we noemen hem Stoer.
Geen ambtenaar die daar wat tegen doet
Edit: wat Sjeen zegt![]()
Zolang het dan maar wel goed uitgezocht wordt of een naam zelfverzonnen (/zelf toegevoegde letters) is.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:20 schreef amaranta het volgende:
Een ambtenaar zou ook de naam Riviano moeten weigerenen al die andere zelfverzonnen namen.
Sorry meneer, dat is een Y en een H te veel, dat zal niet gaan niet.
Maar die verantwoording ligt juist bij de ambtenaar:quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind niet dat je die verantwoordelijkheid bij de ambtenaar moet leggen. Hij of zij is geen politie-agent en moet dat mijns inziens ook niet worden.
bronquote:Bij de geboorteaangifte krijgt de baby één of meer voornamen. De keuze van voorna(a)m(en) is in beginsel vrij.
De ambtenaar van de Burgerlijke Stand moet de keuze van de voornaam weigeren als de naam:
* ongepast is. Bijvoorbeeld: scheldwoorden.
* gelijk is aan bestaande geslachtsnamen. Bijvoorbeeld 'Jansen'. Uitzondering: een geslachtsnaam die ook bekend is als voornaam, bijvoorbeeld 'Roos'.
* niet de aard en karakter van een voornaam heeft. Bijvoorbeeld: 'Rioolbuis' of 'Fietsbel'.
* gelijk is aan een adellijke titel of predicaat. Bijvoorbeeld: 'Ridder', 'Hertog', 'Prins' of 'Graaf'. Dit geldt ook voor de vrouwelijke varianten.
Is de geboorteakte opgemaakt?
Dan kunnen de namen niet meer door de ambtenaar worden veranderd. Dit kan alleen na een procedure bij de rechtbank.
Blijkt dus gewoon een oud-collega van een collega van mij te zijn.... Of zouden er meerdere ouders op het idee zijn gekomen om hun zoons zo te noemen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:49 schreef oh-oh het volgende:
Mijn moeder vertelde gisteren dat een stelletje bij hun in de straat een tweede zoontje heeft gekregen van de week. Ze hadden al een Bikkel en de tweede heet Stoer.
Kom op zeg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |