Bron Geenstijl.nlquote:Volgens de Colombiaanse website semana.com zou het Nederlandse FARC-meisje Tanja Nijmeijer uit Denekamp vandaag best eens omgekomen kunnen zijn na een bomaanslag. VN-redacteur Harm Botje laat weten dat de lichamen momenteel geīdentificeerd worden en dat het nog niet zeker is of Tanja tot de dode guerrilla's hoort. Eerder vandaag werd de dood van FARC-leider Jorge Briceno aka Mono Jojoy wel bevestigd. Volgens inlichtingendiensten zou Tanja het manusje-van-alles van Jojoy zijn.
"Het manusje-van-alles" Jaja.quote:
Inderdaad, Tanja is voor collumbia bijzaak, voor Nederland echter niet....quote:Op donderdag 23 september 2010 16:56 schreef Strani het volgende:
Ik ging dit ook net posten.
Overigens is het objectief gezien veel belangrijker dat Mono Jojoy is gedood. Hij is de tweede man in de militaire organisatie en de regering noemt dit 'de wellicht grootste klap ooit' voor de FARC.
Great minds...quote:Op donderdag 23 september 2010 16:56 schreef Strani het volgende:
Ik ging dit ook net posten.
Overigens is het objectief gezien veel belangrijker dat Mono Jojoy is gedood. Hij is de tweede man in de militaire organisatie en de regering noemt dit 'de wellicht grootste klap ooit' voor de FARC.
Ha, komen wij elkaar ook weer eens tegen op een feestje.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:56 schreef Viajero het volgende:
Ik denk dat het echt belangrijke nieuws voor Colombia is dat Mono Jojoy dood is.
De FARC worden steeds zwakker
Wow, dat klinkt heftig. Zijn er beelden van?quote:Op donderdag 23 september 2010 16:56 schreef Strani het volgende:
Overigens was het helemaal geen bomaanslag maar een gericht bombardement van het leger waaraan 30 vliegtuigen en 26 of 27 helicopters aan meededen.
Nog niet en ik betwijfel ook of die er snel gaan komen. De minister van defensie gaf zojuist aan dat ze nog wat voorzichtig zullen zijn met informatie, met het oog op de veiligheid van de militairen. (En wie weet verdere operaties).quote:Op donderdag 23 september 2010 16:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wow, dat klinkt heftig. Zijn er beelden van?
Verder: manusje van alles, die zal wel onder het buro geschuild hebben.
Zo, geen half werk! Lijkt me dat er de kans op overlevenden dan nihil isquote:Op donderdag 23 september 2010 16:56 schreef Strani het volgende:
Overigens was het helemaal geen bomaanslag maar een gericht bombardement van het leger waaraan 30 vliegtuigen en 26 of 27 helicopters aan meededen.
Nou ja, de dood van Mono Jojoy is bevestigd, en het is bekend dat zij de persoonlijke assistente van hem was. Als ze bij hem in de buurt was dan is het zeer waarschijnlijk dat ze ook dood is.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:59 schreef sp3c het volgende:
ja precies
lekker belangrijk wat er met nijmeijer gebeurt is
volgende week is ze weer springlevend en doet ze van alles voor de volgende manus en de week daarna is ze weer vermoedelijk dood maar niemand die het uit gaat zoeken
Pieter Storms heeft gelijk ... de journalistiek van tegenwoordig is klote
niemand checked meer zijn facten en schreeuwt gewoon elk gerucht wat ze tegen komen van de daken in de hoop dat ze de eerste zijn
quote:Op donderdag 23 september 2010 16:59 schreef Viajero het volgende:
Trouwens, voor wie Spaans spreekt, het bron artikel:
http://www.semana.com/not(...)c-santos/144989.aspx
17 vliegtuigen die de boel bombardeerden. Die helicopters waren zeker voor de landtroepen?quote:Al parecer, en la noche del miércoles las tropas comenzaron a acercarse al punto exacto donde se encontraba ‘Jojoy’. Hasta que esta madrugada, 17 aviones de la Fuerza Aérea bombardearon el campamento, mientras en tierra tropas de la Fuerza de Tarea Conjunta Omega y unidades de Policía cercaban la zona.
Het artikel van Semana heeft het niet over helicopters, maar ik neem aan dat Strani andere Colombiaanse bronnen heeft.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[..]
17 vliegtuigen die de boel bombardeerden. Die helicopters waren zeker voor de landtroepen?
Voor Nederland is zij ook bijzaak hoor, althans voor mij als gemiddelde Nederlanderquote:Op donderdag 23 september 2010 16:56 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Inderdaad, Tanja is voor collumbia bijzaak, voor Nederland echter niet....
Klopt, Caracol staat hier aan. Maar preciese aantallen kunnen nog wel veranderen natuurlijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het artikel van Semana heeft het niet over helicopters, maar ik neem aan dat Strani andere Colombiaanse bronnen heeft.
Vergeleken met Colombiaanse vrouwen is deze meid gewoon een lelijke hork.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Neeeeee, niet onze lekkere geile communistische FARC-slet! Waarom?
Misselijk ventje.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:55 schreef StateOfMind het volgende:
Verder: opgeruimd staat netjes.
Ach, je kunt het ook zo zien: zij heeft wat bereikt in het leven. Jij, daarentegen, zit op je vrije donderdagavond vuige taal te spuien op een internetforum.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:23 schreef M_Schtoppel het volgende:-.
Hitler ook. Maar daarmee is het nog geen voorbeeld. Tanja is (wasquote:Op donderdag 23 september 2010 18:25 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ach, je kunt het ook zo zien: zij heeft wat bereikt in het leven. Jij, daarentegen, zit op je vrije donderdagavond vuige taal te spuien op een internetforum.
Je bedoelt zoals bij die schietpartij in Almere met een dode, die ondertussen weer leeft?quote:Op donderdag 23 september 2010 17:36 schreef EilandjeOnline het volgende:
meestal worden de vermoedens later daadwerkelijk bevestigd
Kijk eens aan, een echte Godwin.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:29 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Hitler ook. Maar daarmee is het nog geen voorbeeld.
Boosaardigquote:Op donderdag 23 september 2010 18:29 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Hitler ook. Maar daarmee is het nog geen voorbeeld. Tanja is (was) niet alleen dom, maar ook boosaardig.
Ik werd bijkans misselijk van deze reactie. Een terroriste die 'wat bereikt heeft'? Walgelijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:25 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ach, je kunt het ook zo zien: zij heeft wat bereikt in het leven. Jij, daarentegen, zit op je vrije donderdagavond vuige taal te spuien op een internetforum.
Waar noem ik iemand dan een Nazi? Nergens. Ik toon hooguit de domheid van je stelling aan.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Kijk eens aan, een echte Godwin.
Een prettig kotsen toegewenst.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik werd bijkans misselijk van deze reactie. Een terroriste die 'wat bereikt heeft'? Walgelijk.
Kijk eens aan, nog een reductio ad hominem erbij ook. Het kan niet op vandaag...quote:Op donderdag 23 september 2010 18:34 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Waar noem ik iemand dan een Nazi? Nergens. Ik toon hooguit de domheid van je stelling aan.
Volgens mij ben je niet zo slim, daarom zul je je wel identificeren met het proletariaat.
Het was gewoon een bitch, om het in modern Nederlands te zeggenquote:Op donderdag 23 september 2010 18:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Boosaardig![]()
Was ze nou boos of was ze aardig? Maak eens een keuze man..
Tja, als een persoon een probleem is, waarom zou je dan over de inhoud blijven steggelen? Sommige mensen zijn gewoon niet voor rede vatbaar.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:35 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Kijk eens aan, nog een reductio ad hominem erbij ook. Het kan niet op vandaag...
Ook dat ze volledig geschift was en even moeilijk deed over een bus met schoolkinderen die de lucht inging, maar toch gewoon bleef doorvechten voor die criminelen van de FARC.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:36 schreef Gulo het volgende:
Erg triest als het waar is. Dat zou betekenen dat ze haar familie niet meer gezien heeft.
Ik heb een tijdje geleden de docu "dichter bij Tanja" nog gezien, erg aangrijpend.
Als ze echt overleden is hoop ik maar dat ze niet geleden heeft en 'gelukkig' gestorven is. Uit dagboekfragmenten bleek dat ze niet altijd lekker in haar vel zat en ook veel heimwee naar huis had.
Moeten die niet met mitrailleurs door Medellin rennen, vraag je je dan af?quote:Op donderdag 23 september 2010 18:36 schreef Viajero het volgende:
En de tienerextremisten hebben het topic ook weer gevonden...
Die moeten gewoon ouder worden, hun geest laten rijpen, een vriendin vinden, een baan vinden en één keer inkomensbelasting betalenquote:Op donderdag 23 september 2010 18:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moeten die niet met mitrailleurs door Medellin rennen, vraag je je dan af?
QFTquote:Op donderdag 23 september 2010 18:35 schreef Jahr00n het volgende:
Eindelijk zeg. Hopen dat die hele criminele organisatie met hun zogenaamde idealen van de kaart geveegd wordt.
Jij zit wel vol haat hč? Meld het me even als je je ooit in een donker steegje begeeft, dan zorg ik dat ik er dan niet ben.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:38 schreef M_Schtoppel het volgende:
Triest? Ik kreeg een halve erectie toen ik het las.
Ik heb ook de documentaire gezien. Hadden die lui toen al wel tegen haar ouders mogen zeggen van deze actie. Ze hebben haar nog uitgelegd hoe ze kon vluchten.
Nu hebben bommen haar kut gefileerd.
Exact.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:39 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Die moeten gewoon ouder worden, hun geest laten rijpen, een vriendin vinden, een baan vinden en één keer inkomensbelasting betalen
Hij drukt zich wat vreemd uit, maar redelijke mensen zijn gewoon blij dat dit gevaar is geneutraliseerd, dead or alive,quote:Op donderdag 23 september 2010 18:40 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Jij zit wel vol haat hč? Meld het me even als je je ooit in een donker steegje begeeft, dan zorg ik dat ik er dan niet ben.
Dat is wel vrij grof, de gewone ellende van een sloppenwijk in een derdewereldland kan ook al een aardige eye opener zijn.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact.
En eens een uitgebrande schoolbus met verspreide kinderlijkjes aanschouwen.
Leg jij dan maar eens heel goed uit wat Tanja precies bereikt heeft?quote:Op donderdag 23 september 2010 18:40 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Jij zit wel vol haat hč? Meld het me even als je je ooit in een donker steegje begeeft, dan zorg ik dat ik er dan niet ben.
Ik ben even met stomheid geslagen...quote:Op donderdag 23 september 2010 18:25 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ach, je kunt het ook zo zien: zij heeft wat bereikt in het leven.
"Vrij grof"?quote:Op donderdag 23 september 2010 18:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is wel vrij grof, de gewone ellende van een sloppenwijk in een derdewereldland kan ook al een aardige eye opener zijn.
Ze was vaak onderwerp van gesprek...quote:Op donderdag 23 september 2010 18:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Leg jij dan maar eens heel goed uit wat Tanja precies bereikt heeft?
quote:Op donderdag 23 september 2010 18:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Leg jij dan maar eens heel goed uit wat Tanja precies bereikt heeft?
Mensen, er komt niks redelijks uit die gast. Laat hem lekker in zijn sop gaarkoken.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben even met stomheid geslagen...
Zou je mij kunnen vertellen wat zij precies heeft bereikt? Ik ben echt razend benieuwd.
Joepie, je derde drogreden binnen een kwartier. You're on fire, man!quote:Op donderdag 23 september 2010 18:41 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Hij drukt zich wat vreemd uit, maar redelijke mensen zijn gewoon blij dat dit gevaar is geneutraliseerd, dead or alive,
Dat is het voor mij ook. Ik hoop dat ze niet veel geleden heeft, ik ben niet zo van de botte haat. Maar ik ben blij dat ze geen gevaar meer vormt voor Colombia. En ik ben nog veel blijer dat Mono Jojoy geen gevaar meer voor Colombia vormt!!quote:Op donderdag 23 september 2010 18:41 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Hij drukt zich wat vreemd uit, maar redelijke mensen zijn gewoon blij dat dit gevaar is geneutraliseerd, dead or alive,
Understatement of the year....de agressie en haat spat van het scherm aan....dat soort gasten kom ik ook niet graag tegen op straat.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:41 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Hij drukt zich wat vreemd uit
Aangezien het onvolwassen geesten zijn, kun je ze beter dit soort beelden onthouden.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Vrij grof"?
Als je werkelijk die idealen hebt, moet je ook om kunnen gaan met de ellende die die idealen veroorzaken, niet? Anders moet je gewoon je bek houden.
En dat kan je niet bereiken ZONDER onschuldigen te doden?quote:Op donderdag 23 september 2010 18:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze was vaak onderwerp van gesprek...
Of ze geleden heeft? Daar heeft die domme doos zelf voor gekozen. Ik hoop alleen voor haar ouders dat er een beetje heel in haar bodybag ligt.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:44 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is het voor mij ook. Ik hoop dat ze niet veel geleden heeft, ik ben niet zo van de botte haat. Maar ik ben blij dat ze geen gevaar meer vormt voor Colombia. En ik ben nog veel blijer dat Mono Jojoy geen gevaar meer voor Colombia vormt!!
Als blijkt dat ze nog leeft, verschijnt ze in de Playboyquote:Op donderdag 23 september 2010 18:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat kan je niet bereiken ZONDER onschuldigen te doden?
Of duikt ze ineens op als de nieuwe vriendin van Berlusconiquote:Op donderdag 23 september 2010 18:48 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Als blijkt dat ze nog leeft, verschijnt ze in de Playboy
Gegeven je eerste posting, moet ik er ook niet aan denken dat ik met jou de inhoud in duik. Dat lijkt me een vervelende exercitie.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:44 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Joepie, je derde drogreden binnen een kwartier. You're on fire, man!
Of in een reclame over geld lenen. Veel rooie knakkers worden later schatrijk :-)quote:Op donderdag 23 september 2010 18:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Of duikt ze ineens op als de nieuwe vriendin van Berlusconi
Jij bent hier degene die zit te juichen over iemands dood, niet ik. En dan beticht je mij van onredelijkheid? Luister nou eens goed naar jezelf man.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:44 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
[..]
Mensen, er komt niks redelijks uit die gast. Laat hem lekker in zijn sop gaarkoken.
Hoezo domme doos? Ik kan nergens uit opmaken dat ze uitgesproken dom zou zijn. Naīef misschien, maar niet dom.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:47 schreef droom_econoom8 het volgende:
Daar heeft die domme doos zelf voor gekozen.
Moordenaars verdienen dat nou eenmaal. Gewoon oprotten met die gasten.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:55 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die zit te juichen over iemands dood, niet ik. En dan beticht je mij van onredelijkheid? Luister nou eens goed naar jezelf man.
Als je ziet wat voor walgelijkheden jij met je idealisme aanricht en er dan toch nog steeds mee doorgaat, dan ben je DOM. En levensgevaarlijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:56 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hoezo domme doos? Ik kan nergens uit opmaken dat ze uitgesproken dom zou zijn. Naīef misschien, maar niet dom.
Ik denk dat het gewoon een krachtige persoon is die het onrecht heeft willen bestrijden in plaatsen van alleen maar te klagen zoals de meesten doen.
Om onrecht te bestrijden moet je eerst herkennen waar het vandaan komt. En in Colombia komt het onrecht voor een groot deel van de FARC. Aanslagen op burgers, gedwongen kindsoldaten en tienersexslavinnen, willekeurige moordpartijen, afpersing, ontvoeringen, landroof, cocainehandel... allemaal bekend en bewezen, en ik denk dat je heel moeilijk hard kan maken dat geen onrecht is.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:56 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hoezo domme doos? Ik kan nergens uit opmaken dat ze uitgesproken dom zou zijn. Naīef misschien, maar niet dom.
Ik denk dat het gewoon een krachtige persoon is die het onrecht heeft willen bestrijden in plaatsen van alleen maar te klagen zoals de meesten doen.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald? Dat klinkt leuk ja, maar zo makkelijk is het in de praktijk niet altijd. Er zijn tal van potentiële factoren die dit in de weg kunnen staan. En dan doel ik op andere factoren dan een gebrek aan intelligentie, waar jij haar van beticht.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je ziet wat voor walgelijkheden jij met je idealisme aanricht en er dan toch nog steeds mee doorgaat
Ja, maar denk jij dat Tanja bij de FARC gegaan is omdat ze zich graag engageerde in afpersing, landroof en cocaīnehandel?quote:Op donderdag 23 september 2010 18:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Om onrecht te bestrijden moet je eerst herkennen waar het vandaan komt. En in Colombia komt het onrecht voor een groot deel van de FARC. Aanslagen op burgers, gedwongen kindsoldaten en tienersexslavinnen, willekeurige moordpartijen, afpersing, ontvoeringen, landroof, cocainehandel... allemaal bekend en bewezen, en ik denk dat je heel moeilijk hard kan maken dat geen onrecht is.
Dat maakt haar geen slecht mens? Wat een ontzettend smerig mannetje ben jij zeg. Neem zelf eens wat vaker de bus.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:04 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ja, maar denk jij dat Tanja bij de FARC gegaan is omdat ze zich graag engageerde in afpersing, landroof en cocaīnehandel?
Nee, dat lijkt me niet. Dat heeft ze met zuivere intenties gedaan. Achteraf was het waarschijnlijk niet de juiste keuze, maar dat maakt haar geen slecht mens.
Tanja is of was al een verloren zaak. Het enige waar zij nog goed voor kan zijn is dat haar lot wellicht andere Europese naievelingen afschrikt. Ik hoop dat dat ook het geval zou zijn.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:04 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ja, maar denk jij dat Tanja bij de FARC gegaan is omdat ze zich graag engageerde in afpersing, landroof en cocaīnehandel?
Nee, dat lijkt me niet. Dat heeft ze met zuivere intenties gedaan. Achteraf was het waarschijnlijk niet de juiste keuze, maar dat maakt haar geen slecht mens.
Patty Brard ook.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze was vaak onderwerp van gesprek...
Ze is geen slecht mens? Dat mens heeft bussen opgeblazen man.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:04 schreef Gulo het volgende:
[..]
ja, maar dat was voor het eeuwig goede, links-sociale doel. sociaal van lik me kutje.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:10 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ze is geen slecht mens? Dat mens heeft bussen opgeblazen man.
maar ze is wel lekker neukvlees voor linkse ratten.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:15 schreef Eleentje86 het volgende:
Gelukkig!Vond het maar irritant elke keer dat nieuws over haar
Ik vind dat je de nuance moet kunnen maken tussen een slechts mens en een slechte daad, in het licht van bepaalde omstandigheden,quote:Op donderdag 23 september 2010 19:10 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ze is geen slecht mens? Dat mens heeft bussen opgeblazen man.
quote:Op donderdag 23 september 2010 19:17 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik vind dat je de nuance moet kunnen maken tussen een slechts mens en een slechte daad, in het licht van bepaalde omstandigheden,
Juich in elk geval maar om de dood van Mono Jojoy, wat, zoals eerder gezegd, veel belangrijker nieuws is dan wat er ook met Tanja gebeurt.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:18 schreef Remqo het volgende:
Ik wacht nog even met juichen totdat het bevestigd is, vieze puta
Uh, nu probeer je het te laten lijken alsof ik de bomaanslagen op die bussen ook maar in het geringste goedkeur. Dat is nadrukkelijk niet het geval.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
burgers doden voor je eigen doel?
Dat dan weer wel.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Juich in elk geval maar om de dood van Mono Jojoy, wat, zoals eerder gezegd, veel belangrijker nieuws is dan wat er ook met Tanja gebeurt.
Fix'd.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:22 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oke oke, minder haat, meer humor.
Er was eens een meiske uit Denekamp,
die vocht bij de FARC in een tentenkamp.
Haar tijd is nu om, zwaar verminkt door een bom,
voor ons allen rechtse sadisten is dit echter geen ramp.
Zo waren ook heel veel mensen er van overtuigd dat de joden uitgeroeid moesten worden...quote:Op donderdag 23 september 2010 19:23 schreef NorthernStar het volgende:
Vechten uit overtuiging, wat voor overtuiging dan ook, verdient nog altijd honderd keer meer respect dan vechten voor geld of geopolitieke doelen.
Ik neig naar rechts ja..en ik ben tevreden wanneer een terroriste gedood is ja..want dan kan ze tenminste geen andere levens meer verwoesten..quote:
En zelfs hier krijg je de holocost nog om je oren.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Zo waren ook heel veel mensen er van overtuigd dat de joden uitgeroeid moesten worden...
Respect!
Goed ontweken.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En zelfs hier krijg je de holocost nog om je oren.
Blij zijn dat iemand dood is vind ik verwerpelijk. Ongeacht welke daden diegene op zijn geweten heeft. Ik ben dan ook een faliekant tegenstander van de doodstraf.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik neig naar rechts ja..en ik ben tevreden wanneer een terroriste gedood is ja..want dan kan ze tenminste geen andere levens meer verwoesten..
Dus?
Ik ben blij met het feit dat deze vrouw geen andere levens meer kan verwoesten. Haar dood an sich laat me koud.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Blij zijn dat iemand dood is vind ik verwerpelijk. Ongeacht welke daden diegene op zijn geweten heeft. Ik ben dan ook een faliekant tegenstander van de doodstraf.
Dat vind ik een beetje vreemd. Dat je principieel tegen de doodstraf bent kan ik begrijpen. Maar ik vind het compleet normaal om blij, cq opgelucht, te zij wanneer iemand die bewezen in en in slecht is, overleden is.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Blij zijn dat iemand dood is vind ik verwerpelijk. Ongeacht welke daden diegene op zijn geweten heeft. Ik ben dan ook een faliekant tegenstander van de doodstraf.
smerige fix. zeker als je weet wat de farc is. ook links zou hier ondubbelzinnig afstand van moeten nemen.quote:
Vergeet het maar.. Europees links denkt veelal dat Latijns-Amerikaans links net zo onschuldig is als Femke Halsema.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
smerige fix. zeker als je weet wat de farc is. ook links zou hier ondubbelzinnig afstand van moeten nemen.
ik juich niet om haar dood omdat ik haar moeder heb gezien die het erg moeilijk met de keuze van haar dochter had.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:39 schreef karton het volgende:
het is nog niet eens zeker of ze een raket gekopt heeft en iedereen zit al weer te juichen
Links kan het niet goed spelen he. Maar iedereen die communistisch is is een linkse held, ongeacht hun daden of aantal doden op hun geweten.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
smerige fix. zeker als je weet wat de farc is. ook links zou hier ondubbelzinnig afstand van moeten nemen.
Mijn opmerking was niet specifiek tegen jou gericht maar tegen andere lieden in dit topic.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik juich niet om haar dood omdat ik haar moeder heb gezien die het erg moeilijk met de keuze van haar dochter had.
ik wil persoonlijk dat ze levend, fris en fruitig uit de strijd komt.
ze heeft alle kansen gehad. maar blijkt te gaan voor het totalitaire farc dogma.
Mono Jojoy doet me denken aan..quote:Op donderdag 23 september 2010 16:56 schreef Viajero het volgende:
Ik denk dat het echt belangrijke nieuws voor Colombia is dat Mono Jojoy dood is.
De FARC worden steeds zwakker
quote:Op donderdag 23 september 2010 19:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mono Jojoy doet me denken aan..
MOJO JOJO!!!
Nee, zo denk ik er werkelijk over. Ik was bijvoorbeeld ook niet blij toen Saddam Hoessein werd opgehangen. Hij had dan wel verschrikkelijke daden verricht, maar net als ieder ander had hij het recht om te leven. In gevangenschap, dat wel, maar wel levend.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:34 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje vreemd. Dat je principieel tegen de doodstraf bent kan ik begrijpen. Maar ik vind het compleet normaal om blij, cq opgelucht, te zij wanneer iemand die bewezen in en in slecht is, overleden is.
Smerige stroman. Dat ik niet blij ben met het verlies van een mensenleven betekent niet dat ik de daden van de FARC goedkeur. Bovendien bepaal ik zelf wel waar ik wel en niet afstand van neem. Ik laat me mijn standpunten niet influisteren door 'links'.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
9 lettergrepen per zin....try again!quote:Op donderdag 23 september 2010 19:22 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oke oke, minder haat, meer humor.
Er was eens een meiske uit Denekamp,
die vocht bij de FARC in een tentenkamp.
Haar tijd is nu om, zwaar verminkt door een bom,
voor ons allen dit echter geen ramp.
Waarom zou iemand die 1000den mensen heeft omgebracht het recht hebben om te blijven leven. Een eeuwige marteling misschien maar dat vind ik ook weer niet zo.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:53 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nee, zo denk ik er werkelijk over. Ik was bijvoorbeeld ook niet blij toen Saddam Hoessein werd opgehangen. Hij had dan wel verschrikkelijke daden verricht, maar net als ieder ander had hij het recht om te leven. In gevangenschap, dat wel, maar wel levend.
[..]
Smerige stroman. Dat ik niet blij ben met het verlies van een mensenleven betekent niet dat ik de daden van de FARC goedkeur. Bovendien bepaal ik zelf wel waar ik wel en niet afstand van neem. Ik laat me mijn standpunten niet influisteren door 'links'.
Omdat je je anders verlaagt tot het niveau wat je zelf verafschuwt.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:58 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom zou iemand die 1000den mensen heeft omgebracht het recht hebben om te blijven leven. Een eeuwige marteling misschien maar dat vind ik ook weer niet zo.
Je vergeet het verzet... simpele.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Zo waren ook heel veel mensen er van overtuigd dat de joden uitgeroeid moesten worden...
Respect!
Eh... neuhquote:Op donderdag 23 september 2010 22:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Omdat je je anders verlaagt tot het niveau wat je zelf verafschuwt.
Ik weet niet waar jij op doelt maar mijn punt was dat 'overtuiging' niet altijd heilig is.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je vergeet het verzet... simpele.
Tja.. ach.. jij trekt het meteen in extremen.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij op doelt maar mijn punt was dat 'overtuiging' niet altijd heilig is.
Omdat Tanja ook een extreem is.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tja.. ach.. jij trekt het meteen in extremen.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 01:21 schreef Wijze_appel het volgende:
Als ze dood is: pech dan maar.
Ze wist waar ze aan begon.
Ik kan er geen respect voor hebben. Uit overtuiging geweldloos je doelen proberen te bereiken wel.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:23 schreef NorthernStar het volgende:
Vechten uit overtuiging, wat voor overtuiging dan ook, verdient nog altijd honderd keer meer respect dan vechten voor geld of geopolitieke doelen.
hierin wordt uitgelegt dat farcleden toekomstige leden recruiten door een heel romantisch beeld te schetsen van de organisatie , en ik denk zonder de naam erbij te noemen.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:05 schreef zoalshetis het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=10966382
Wat een onzin. De FARC heeft ook geld nodig, en verkoopt daarvoor drugs. Om die coca te verbouwen dwingen ze grote groepen arme boeren tot dwangarbeid. En geo-politieke doelen hebben ze ook. Hele enge.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:23 schreef NorthernStar het volgende:
De gemiddelde recruiter bij een groot bedrijf doet niet andersquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:41 schreef EilandjeOnline het volgende:
hierin wordt uitgelegt dat farcleden toekomstige leden recruiten door een heel romantisch beeld te schetsen van de organisatie ,
precies, en tanja zou in dat geval een communicatiemiepje genoemd zijnquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De gemiddelde recruiter bij een groot bedrijf doet niet anders
Bul shit.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:23 schreef NorthernStar het volgende:
Bronquote:'Geen aanwijzing dat Tanja is omgekomen'
DEN HAAG - Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft geen aanwijzingen dat de Nederlandse Tanja Nijmeijer is omgekomen bij de aanval deze week van het Colombiaanse leger op de guerrillabeweging FARC. Dat heeft een woordvoerder van het departement vrijdag gezegd.
De meeste lichamen van de omgekomen FARC-strijders zijn volgens hem geīdentificeerd. Het ministerie heeft geen aanwijzingen dat Nijmeijer daarbij is, aldus de zegsman. Over de vraag of de Nederlandse tijdens de legeractie aanwezig was op de locatie, doen volgens hem veel tegenstrijdige berichten de ronde. Daardoor valt daarover nog niets te zeggen.
Dus als ik er sterk van overtuigd ben dat rood harigen slecht zijn, heb je veel respect voor me als ik er een paar omleg?quote:Op donderdag 23 september 2010 19:23 schreef NorthernStar het volgende:
Goed?quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:34 schreef EilandjeOnline het volgende:
Voorlopig Goed nieuws
[..]
Bron
Je bedoelt zoals de monniken in Birma (Myanmar), die massaal afgeslacht werden en waar de wereld toekeek en foei riep? Altijd fijn om respect te krijgen als je vermoord wordt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 07:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik kan er geen respect voor hebben. Uit overtuiging geweldloos je doelen proberen te bereiken wel.
ik geloof in haar geval in een tweede kans na het zien van die docu en de fragmenten uit haar dagboek.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:30 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Goed?
Ieder farc lid dat omkomt is meegenomen in de strijd tegen deze bandieten. Het feit dat ze Nederlandse was (in mijn ogen is ze dat niet meer aangezien ze deel neemt aan een terroristische bende) telt voor mij niet mee. “If you play with fire you will get burned”
Het gaat niet om het jatten van een snoepje uit een winkel. Ze heeft zich aangesloten bij een organisatie die al sinds het begin dood en verderf zaait. Dat ze een dom, naīef wijf is pleit haar niet vrij.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:33 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
ik geloof in haar geval in een tweede kans na het zien van die docu en de fragmenten uit haar dagboek.
ze was net 20 toen ze zich aansloot bij die organisatie. wat weet je nou op de leeftijd
Wil je nu zeggen dat de FARC zulke vriendelijke en geweldloze bedoelingen heeft?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals de monniken in Birma (Myanmar), die massaal afgeslacht werden en waar de wereld toekeek en foei riep? Altijd fijn om respect te krijgen als je vermoord wordt.
De FARC zijn volgens de EU een terroristische organisatie, en voor zover ik weet kan ze vervolgd worden voor lidmaatschap van een terroristische organisatie. Of dat ook zou gebeuren is een andere vraag.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mocht ze er in slagen om opeens in Nl op te duiken...kan ze hier dan eigenlijk vervolgd worden?
Inderdaad, Amerikaanse soldaten die in Irak en Afghanistan willekeurige moslimburgers afslachten uit overtuiging dat de Islam een gevaar is verdienen respect.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:23 schreef NorthernStar het volgende:
Er zit iets kroms aan in het veroordeeld worden met een Europese strafmaat, tot een straf die uitgezeten zal worden in een Nederlandse gevangenis...voor ellende die je in Zuid Amerika hebt aangericht. Maar het is beter dan niets. Ze zal vast een berouwvol boekje schrijven in de lik, over hoe ze met goede bedoelingen, maar helaas, jammer etc etc en dat ze desondanks toch een aardige meid is. Dat boekje zal als een trein lopen, waardoor ze nog eens flink verdiend aan haar debiele gedrag. Jammer.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
De FARC zijn volgens de EU een terroristische organisatie, en voor zover ik weet kan ze vervolgd worden voor lidmaatschap van een terroristische organisatie. Of dat ook zou gebeuren is een andere vraag.
Precies, laat dat meisje al haar radicaal linkse vriendjes maar verlinken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:37 schreef sp3c het volgende:
naja mocht ze ineens in Westkapelle aan de Ijssel op duiken en Colombia (of de VS) zou dr willen hebben dan in de gaten houden op zijn hoogst, kijken wat voor bekenden ze op gaat zoeken
Volgens mij is dat alleen als je direct in oorlog met Nederland komt. Nederlanders die dienen in het Frans Vreemdelingenlegioen houden toch ook gewoon de Nederlandse nationaliteit?quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:46 schreef _The_General_ het volgende:
Is ze nog Nederlandse, immers, dienst nemen in vreemde krijgdienst zonder toestemming van de kroon was vroeger verboden....
quote:De Rijkswet op het Nederlanderschap, uit 1984, bevat dan ook de toevoeging dat verlies van Nederlanderschap door vreemde krijgsdienst pas mogelijk werd indien er tevens handelingen tegen de Nederlandse staat plaatshadden.
Artikel 15, lid 1
"Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
e.indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is."
Lijkt me inderdaad meer deelnemen aan een criminele organisatie, juridisch gezien.quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:49 schreef sp3c het volgende:
weet trouwens niet of je hier van krijgsdienst kunt spreken ... ze doet crimineel in het buitenland
Veeg het schuim even van je mond en lees nog eens wat er staat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad, Amerikaanse soldaten die in Irak en Afghanistan willekeurige moslimburgers afslachten uit overtuiging dat de Islam een gevaar is verdienen respect.
O pleezquote:Simpele ziel. Beetje een godwin lopen uitlokken.
Ze is ook nog eens super sexy. Een vrouw die werkelijk voor iets wil strijden, die vrouwen zijn schaars.quote:
quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
ĄViva el Leninismo, viva el bravo pueblo Colombiano, viva el revoluciķn socialista, viva las Fuerzas Revolucionarios Colombianos, el Ejercito del Pueblo!
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Compatriota, Socialista con un corazķn muy bueno. Los gringos te mataran.
![]()
Merda al gringos.
Dit was dan vast haar grote voorbeeld:quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ze is ook nog eens super sexy. Een vrouw die werkelijk voor iets wil strijden, die vrouwen zijn schaars.
nee ze was een beinvloedbaar meisje die naar verkeerde kroegen ging en verkeerde mensen ontmoettequote:Op vrijdag 24 september 2010 19:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ze is ook nog eens super sexy. Een vrouw die werkelijk voor iets wil strijden, die vrouwen zijn schaars.
In Nederland vind je over het algemeen slechts vrouwen die willen strijden voor een nieuwe ringtone, een nieuw mobieltje of nieuwe kleren.
Ze kwam uit Groningen, daar is bijna iedereen communist. De keuze die ze maakte was logisch, de wilde iets doen tegen het onrecht dat voortvloeit uit het imperialisme en het kapitalisme. Groningers hebben goed door hoe de wereld werkt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:25 schreef gekmi het volgende:
[..]
nee ze was een beinvloedbaar meisje die naar verkeerde kroegen ging en verkeerde mensen ontmoette
dat was haar studententijd.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ze kwam uit Groningen, daar is bijna iedereen communist. De keuze die ze maakte was logisch, de wilde iets doen tegen het onrecht dat voortvloeit uit het imperialisme en het kapitalisme. Groningers hebben goed door hoe de wereld werkt.![]()
Twee communistische partijen zelfs in Groningen, de VCP en de NCPN.Als Fries toch echt respect voor onze oosterburen!
Ulrike Meinhof!quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dit was dan vast haar grote voorbeeld:
[ afbeelding ]
Achtergrondquote:Op vrijdag 24 september 2010 19:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ulrike Meinhof!
![]()
Van de RAF!
![]()
Eckte bazen!
Rote Armee Frakzion!
De leuze van de RAF: Destroy what destroys you!![]()
Dood aan het fascisme! Leve het socialisme!![]()
quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:07 schreef _The_General_ het volgende:
Stop even met dat overduidelijk getrol Linkse_Boomknuffelaar! Je bent erg doorzichtig!
het is idd heel opvallend ja.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:07 schreef _The_General_ het volgende:
Stop even met dat overduidelijk getrol Linkse_Boomknuffelaar! Je bent erg doorzichtig!
Omdat iedereen het recht heeft op leven. En omdat je kwaad niet met kwaad moet vergelden. En omdat overheden niet het recht zouden moeten hebben om te beslissen over iemands leven of dood. En ...quote:Op donderdag 23 september 2010 22:58 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom zou iemand die 1000den mensen heeft omgebracht het recht hebben om te blijven leven.
Ze heeft gestreden voor haar overtuiging. Dat is al een prestatie op zich.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:22 schreef DS4 het volgende:
Zeg LFV... ga jij mijn vraag nog beantwoorden, of is het toch lastig om te bedenken wat zij in haar leven heeft gepresteerd?
Het zal wel aan mij liggen, maar iets gepresteerd hebben in je leven... daarmee bedoelt men iets positiefs.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ze heeft gestreden voor haar overtuiging. Dat is al een prestatie op zich.
Die situaties kan je helemaal niet met elkaar vergelijken. Sowieso vind ik het vreemd dat je dan met Ulrike Meinhoff op de proppen komt. Als ze uit deze stroming een voorbeeld zou nemen, zou het eerder dat van Gudrun Ensslin zijn lijkt me zo.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dit was dan vast haar grote voorbeeld:
[ afbeelding ]
Insinueer je nu dat sympathiseren met de RAF gelijk staat aan trollen? Of doel je expliciet op de betreffende user?quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:07 schreef _The_General_ het volgende:
Niet per sé. Maar het is ofwel een troll, ofwel een verknipte geest...quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:39 schreef Gulo het volgende:
Insinueer je nu dat sympathiseren met de RAF gelijk staat aan trollen?
Heb jij ook respect als dat "iets doen" het doden van mensen, of, ook niet fraai, vernielen van eigendommen is.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Kan ik mij goed in vinden. Ik zou er zelf niet het lef voor hebben, maar ik heb meer respect voor mensen die werkelijk iets doen tegen bijvoorbeeld de nare plannen van Brussel en de Bilderbergjes, dan iemand die typt dat het allemaal zo ellendig is en vervolgens geen actie onderneemt.
Het lijkt mij dat dat er aan ligt tegen wie het ze richt toch?quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb jij ook respect als dat "iets doen" het doden van mensen, of, ook niet fraai, vernielen van eigendommen is.
onschuldige burgers.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:37 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat dat er aan ligt tegen wie het ze richt toch?
Bij de RAF? Op die vliegtuigkaping na waren er volgens mij nauwelijks onschuldige burgers slachtoffer. Toch?quote:
Onder de ongeveer 50 dodelijke slachtoffers waren diverse burgers!quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:10 schreef Gulo het volgende:
[..]
Bij de RAF? Op die vliegtuigkaping na waren er volgens mij nauwelijks onschuldige burgers slachtoffer. Toch?
hoe kom jij daarbij? eenzijdige bril van je linkse vader die toffe verhalen vertelde voor het slapen gaan over de raf ?quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:10 schreef Gulo het volgende:
[..]
Bij de RAF? Op die vliegtuigkaping na waren er volgens mij nauwelijks onschuldige burgers slachtoffer. Toch?
Ik zei ook nauwelijks. Tevens zei ik onschuldige burgers, dat is ook een belangrijke nuance.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:08 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Onder de ongeveer 50 dodelijke slachtoffers waren diverse burgers!
Kan je je niet beperken tot een inhoudelijke reactie? Bij voorbaat dank.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:11 schreef zoalshetis het volgende:
eenzijdige bril van je linkse vader die toffe verhalen vertelde voor het slapen gaan over de raf ?
vakbondsvoorzitters, bankiers, gewoon mensen met een hoge functie.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:12 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik zei ook nauwelijks. Tevens zei ik onschuldige burgers, dat is ook een belangrijke nuance.
Daarnaast ook omstanders, chauffeurs en familieleden van personen die het doelwit waren van aanslagen/ontvoeringen! Ja, dappere strijders voor rechtvaardigheid waren het....quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:13 schreef hansdepijp het volgende:
[..]
vakbondsvoorzitters, bankiers, gewoon mensen met een hoge functie.
In de ogen van de RAF waren dit geen gewone onschuldige burgers natuurlijk... En bedoel je met vakbondsvoorzitters niet juist een werkgeversvoorzitter?quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:13 schreef hansdepijp het volgende:
[..]
vakbondsvoorzitters, bankiers, gewoon mensen met een hoge functie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rote_Armee_Fraktionquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:10 schreef Gulo het volgende:
[..]
mijn baas is ook een ontzettende smerige schooier.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:16 schreef Gulo het volgende:
[..]
In de ogen van de RAF waren dit geen gewone onschuldige burgers natuurlijk...
En dus is het gerechtvaardigd.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:16 schreef Gulo het volgende:
[..]
In de ogen van de RAF waren dit geen gewone onschuldige burgers natuurlijk... En bedoel je met vakbondsvoorzitters niet juist een werkgeversvoorzitter?
`slaap lekker mijn zoon. en denk maar niet na over de slachtoffers die er niet zijn omdat wij strijden voor de ´echte´ zaak`.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:12 schreef Gulo het volgende:
Kan je je niet beperken tot een inhoudelijke reactie? Bij voorbaat dank.
Ik kan hier wel een Godwin doen over Joden, Duitsers en het wel of niet mens zijn maar je hebt dan waarschijnlijk toch nog niet door dat je redenatie nergens op slaat.....quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:16 schreef Gulo het volgende:
[..]
In de ogen van de RAF waren dit geen gewone onschuldige burgers natuurlijk... En bedoel je met vakbondsvoorzitters niet juist een werkgeversvoorzitter?
quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
korte samenvatting:
spuitpoep
Volgens mij heb je de verkeerde Wikipedia pagina gelezen. We hebben het hier over het onafhankelijke land Columbia, niet de Amerikaanse staat Columbiaquote:Op zaterdag 25 september 2010 19:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Zoals de situatie in Colombia is echter, kan ik me de middelen die de FARC gebruikt wel voorstellen. Colombia wordt immers bezet door een buitenlandse mogendheid, de VS, dit rechtvaardigt verzet des te meer.
Ik wilde hem ook al niet maken, maar inderdaad.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:21 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik kan hier wel een Godwin doen over Joden, Duitsers en het wel of niet mens zijn maar je hebt dan waarschijnlijk toch nog niet door dat je redenatie nergens op slaat.....
lol. mooi! hij weet gewoon helemaal niets, maar denkt dat overseas links ook mooi links is.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:23 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Volgens mij heb je de verkeerde Wikipedia pagina gelezen. We hebben het hier over het onafhankelijke land Columbia, niet de Amerikaanse staat Columbia
Onze kloon van Hugo_Chavez, het socialistische pedofieltje (*hij geeft het zelf toe), leest sowieso niet. En hij verzint allerlei onzin zelf. Een typische trol dus.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:23 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Volgens mij heb je de verkeerde Wikipedia pagina gelezen. We hebben het hier over het onafhankelijke land Columbia, niet de Amerikaanse staat Columbia
Nogmaals een aanval op een bezettende mogendheid, in dit geval de NAVO, is altijd te rechtvaardigen*. Dit is legitiem verzet.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rote_Armee_Fraktion
Tweede generatie / Duitse Herfst
Met name in de herfst van 1977 veroorzaakte de RAF grote onrust in Duitsland, die leidde tot een nationale crisis. Onder de Duitse bevolking staat deze periode bekend als de Duitse herfst.
(1) Op 30 juli 1977 werd Jürgen Ponto, directeur van de Dresdner Bank, doodgeschoten. Verder werd Hanns-Martin Schleyer ontvoerd, om de druk op de Bondsregering op te voeren en de eerste generatie van de RAF vrij te krijgen. Om de druk verder op te voeren, besloot een Arabische groep terroristen een Lufthansa-vliegtuig te kapen en de passagiers te gijzelen. Nadat de gijzelnemers door de arrestatie-eenheid GSG9 waren overmeesterd, werden enkele uren later, in de vroege ochtend van 18 oktober, Baader, Ensslin en Raspe dood in hun cel aangetroffen. De officiële verklaring luidde zelfmoord, maar hieraan werd van diverse kanten getwijfeld. (2) Hierop maakte de RAF haar dreiging om Hanns-Martin Schleyer te doden waar: de ontvoerde werkgeversvoorzitter werd op 19 oktober dood aangetroffen in de kofferbak van een auto te Mülhausen.
...
Derde generatie
Na de Duitse herfst was er nog een "Derde generatie" van de RAF. Eén van de leiders hiervan was Birgit Hogefeld. (3) Zij werd in juni 1993 gearresteerd tijdens een antiterreuroperatie. Een medeverdachte van haar en een politieagent kwamen hierbij om het leven. De derde generatie was al een stuk minder actief dan de vorige; de belangrijkste aanslag op haar naam was die op de nieuwbouw van de gevangenis in Weiterstadt op 27 maart 1993. Hierbij vielen geen slachtoffers, maar er werd grote materiële schade aangericht.
(4) Birgit Hogefeld werd in 1996 veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf wegens de moord op een Amerikaanse militair en een bomaanslag op de Amerikaanse vliegbasis bij Frankfurt am Main in 1985.
Een ander lid was de kunstenares Eva Sybille Haule. Zij probeerde eind 1984 een aanslag te plegen op een NAVO-opleidingscentrum te Oberammergau. Deze aanslag mislukte door technisch falen. (5 (+ 6 & 7?) Verder zat ze achter de moord op de industrieel Ernst Zimmermann in februari 1985. In 1986 werd ze opgepakt en in 1994 tot levenslange gevangenisstraf veroordeeld wegens drievoudige moord en 23 pogingen tot moord.
====
Een selectie.
Jij leest wat je wilt lezen... Ik heb nergens expliciet sympathie voor de RAF betoogd. Prove me wrong!quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:18 schreef El_Matador het volgende:
Gewoon een andere definitie eraan geven, je daaraan houden en Gulo zit veiligjes vanachter zijn computertje even sympathie te tonen voor gruwelijke terroristen. Heel "stoer".
Het verschil tussen mensen OPZETTELIJK doden en mensen PER ONGELUK doden is je niet duidelijk?quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:28 schreef Gulo het volgende:
[..]
Jij leest wat je wilt lezen... Ik heb nergens expliciet sympathie voor de RAF betoogd. Prove me wrong!
Ik heb enkele in een reactie op The General gesteld dat er veel sympathie voor de RAF was, en dat dat heus niet allemaal trollen waren.
Verder heb ik gezegd dat er nauwelijks onschuldige burgerslachtoffers gevallen zijn.
Die mening blijf ik toegedaan.
Bij gewapende conflicten vallen er altijd ook onschuldigen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de situatie in Afghanistan. Je weet wel, die oorlog opbouwmissie ()waar Nederland ook bij betrokken is. Enige idee hoeveel onschuldigen daar gedood zijn door ons toedoen? Nou?
Ja ik heb idealen en ik heb schijt aan dames met pittig kort kapsel die me de wet voorschrijven dat ik alleen grannies sexy mag vinden. Net als elke andere gezonde hetero, vind ik een 13 jarig meisje ook leuk, dat anderen nu zo schijterig en politiek correct zijn en zich bang laten maken door lelijke vatsige wijven als Oprah.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onze kloon van Hugo_Chavez, het socialistische pedofieltje (*hij geeft het zelf toe), leest sowieso niet. En hij verzint allerlei onzin zelf. Een typische trol dus.
Ja, het doden van kinderen vind ik geen goede zaak. Defensie ziet dat anders.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het verschil tussen mensen OPZETTELIJK doden en mensen PER ONGELUK doden is je niet duidelijk?
En wat vind jij van militairen die in Afghanistan Afghaanse kindertjes lesgeven doden? Vreselijke monsters he?
Die scheidingslijn is dun en erg arbitrair. Zo was de moord op de Ponto niet de bedoeling en alzo min of meer een ongeluk. En als je bijvoorbeeld bewust tankwagens gaat beschieten in Afghanistan in een bepaalde setting kan je op je vingers natellen dat daar veel burgers bij omgaan komen, in dat geval vind ik de term "per ongeluk" dus ook geen recht doen aan de ernst van de zaak!quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het verschil tussen mensen OPZETTELIJK doden en mensen PER ONGELUK doden is je niet duidelijk?
Afhankelijk van wat ze ze leren is dat prima. Nochtans zouden we de dan ook pedagogisch geschoold personeel kunnen sturen in plaats van soldaten. Hoe je het ook wendt of keer, er is zijn daar meer miltaire operaties uitgevoerd dan dat er les gegeven is.quote:En wat vind jij van militairen die in Afghanistan Afghaanse kindertjes lesgeven?
vieze communistengleuf avant la lettre.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:41 schreef sp3c het volgende:
laten we het weer over nijmeijer hebben
Jij zou haar niet doen?quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vieze communistengleuf avant la lettre.
wat doen? dat uitgewoonde, zieke, communistenhol dat vroeger ooit een 'kut' heette?quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Jij zou haar niet doen?
QFTquote:[b]Op zaterdag 25 september 2010 21:12 ...
Veel Colombianen hebben het idee dat de FARC veel steun krijgt vanuit Europa maar dat komt, denk ik, omdat links altijd een grotere mond heeft. De overgrote meerderheid weet weinig tot niets van de FARC af en heeft ook geen behoefte zich er in te verdiepen. En dat lijkt mij prima.
Gatver. Extreem-linkse vrouwen scheren hun benen en hun oksels niet.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Jij zou haar niet doen?
Nee! Hoe kom je erbij? Heeft echt niemand jou geleerd dat het doden van mensen niet gerechtvaardigd is (tenzij uit noodweer)?quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:37 schreef Gulo het volgende:
Het lijkt mij dat dat er aan ligt tegen wie het ze richt toch?
Als we het aan "iedereen die daar over wil oordelen" overlaten om te bepalen of iemand schuldig of onschuldig is dan mag feitelijk iedereen een ander dood maken.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Allereerst moeten er nooit onschuldige slachtoffers vallen.
Jij vindt het prima als ik morgen jouw fiets verniel? Ik vind je nl. schuldig aan het verdedigen van terrorisme, dus is het gerechtvaardigd...quote:Vernielingen aan goederen vind ik niet zo erg, zolang dit maar geen goederen betreffen van mensen die er niets mee te maken hebben en dus onschuldig zijn.
Maar als de meerderheid helemaal geen omwenteling wil... ja, wie niet horen wil, moet voelen. Nietwaar?quote:Liefst nogmaals heb ik een omwenteling middels democratische, pacifistische wijze binnen de kaders van de wet.
Het zijn criminelen! Zoiets als Holleeder, maar dan met een romantisch sausje er overheen.quote:Alhoewel ik zekere bewondering koester voor de RAF,
Er is al een leefbare samenleving volgens meer dan 95% van de mensen. Zegt jou dat niets?quote:Zoals de situatie er nu voorstaat in Nederland acht ik geweld niet noodzakelijk, er zijn nog voldoende legale middelen om een leefbare samenleving te scheppen.
Pardon?quote:Zoals de situatie in Colombia is echter, kan ik me de middelen die de FARC gebruikt wel voorstellen. Colombia wordt immers bezet door een buitenlandse mogendheid, de VS, dit rechtvaardigt verzet des te meer.
Ik vind het begrip noodweer ruim te interpreteren. In die context ben ik het met je eens.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee! Hoe kom je erbij? Heeft echt niemand jou geleerd dat het doden van mensen niet gerechtvaardigd is (tenzij uit noodweer)?
Noodweer is een actie geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:06 schreef Gulo het volgende:
Ik vind het begrip noodweer ruim te interpreteren. In die context ben ik het met je eens.
Nu ja, je zou je ook iets voor kunnen stellen bij preventief noodweer. Hoewel dit in feite niet daadwerkelijk als noodweer geldt, zou je het wel onder die noemer kunnen scharen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Noodweer is een actie geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
Daar is verder geen ruime uitleg van te maken.
Maar zeg nou eens eerlijk: ben jij nu aan het trollen, of heb je een mentale stoornis?
Nee, eigenlijk niet. Als iemand je naar het leven staat kun je zorgen dat je vlucht of een wapen aanschaffen voor het geval dat.quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:38 schreef Gulo het volgende:
Nu ja, je zou je ook iets voor kunnen stellen bij preventief noodweer.
Het is wat mij betreft heel simpel: als je andere mensen doden goed keurt buiten de situatie waarbij je je eigen leven moet redden, dan spoor je niet.quote:En wat met betreft je vraag; in hoeverre die serieus bedoeld is, geen van beide natuurlijk. Ik ben psychisch volkomen in orde, en "trollen" is ook niet mijn stijl. Maar dit was een beetje flauwe vraagstelling, vind je zelf ook niet?
Wat jou betreft is het heel simpel ja. Maar dat is het hele probleem, een en andere ligt namelijk veel genuanceerder.quote:Op zondag 26 september 2010 00:09 schreef DS4 het volgende:
Het is wat mij betreft heel simpel
Ik loop nooit te trollen, dat is niet mijn stijl.quote:Dus nogmaals de vraag: keur je het nu goed (FARC, RAF), of ben je alleen maar aan het trollen? En als je het goed keurt raad ik je aan om snel een psychiater te bezoeken.
Nee, die nuance wordt erbij verzonnen. Het is echt heel simpel.quote:Op zondag 26 september 2010 00:37 schreef Gulo het volgende:
Wat jou betreft is het heel simpel ja. Maar dat is het hele probleem, een en andere ligt namelijk veel genuanceerder.
Ik weet zeker dat ik dat in relatie bracht met het goedkeuren van doden.quote:Het gaat er mij nu even niet om wat ik wel of niet goedkeur. Het gaat er om dat jij insinueert dat eenieder die enige sympathie voor de RAF had/heeft rijp voor de psychiater is.
Ik geloof er geen donder van dat een kwart werkelijk een zekere sympathie had voor die criminele bende. Zeker hetzelfde onderzoeksbureau die weet dat de overgrote meederheid in NL voor rekeningrijden is en het flitsbeleid goed keurt...quote:Wel nu, volgens het gerenommeerde Allensbacher instituut had destijds 25% (dat is een kwart weet je wel!) van de Duitsers onder de dertig jaar een zeker sympathie voor de RAF.
Jij moet mijn woorden niet verdraaien en gewoon eens open en eerlijk durven te zijn over jouw eigen standpunten.quote:Je moet echt wat genuanceerder met dergelijke materie omgaan hoor.
Als je je zo gaat gedragen is een inhoudelijke discussie mijns inziens onmogelijk. Als je cijfers van een gerenommeerd instituut wegwuift als zijnde onzin, wordt het erg lastig om een discussie op feiten te voeren.quote:Op zondag 26 september 2010 10:23 schreef DS4 het volgende:
Ik geloof er geen donder van dat een kwart werkelijk een zekere sympathie had voor die criminele bende. Zeker hetzelfde onderzoeksbureau die weet dat de overgrote meederheid in NL voor rekeningrijden is en het flitsbeleid goed keurt...![]()
Let wel: ik ben half duitser en was dus (ivm de familiebezoeken) in die periode veel in Duitsland te vinden, onder familie... en nooit hoorde ik dit soort geluiden. Dat is geen betrouwbaar onderzoek, maar van de andere kant is het wel sterk dat een kwart van de Duitsers onder de dertig jaar (leuk overigens dat jij ook kinderen, kleuters en baby's mee telt, maar dat laat ik maar even gaan) sympathie heeft voor de RAF, maar ik ze nergens zag of hoorde.
Jouw vrouw zal ook zo haar politieke voorkeuren hebben, dus dit zegt niet zoveel. Het is alsof je over een PVV-stemmer schrijft: "Mijn vrouw, een Nederlandse, was blij te horen dat er in dit topic maar 2/3 mensen waren die geen gevaar zagen in de islam, en dat de rest wel gewoon bij het volle verstand is." M.a.w., niet representatief.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:12 schreef Strani het volgende:
Mijn vrouw, een Colombiaanse, was blij te horen dat er in dit topic maar 2/3 mensen waren die de FARC en Nijmeijer durfden te verdedigen, en dat de rest wel gewoon bij het volle verstand is.
quote:Veel Colombianen hebben het idee dat de FARC veel steun krijgt vanuit Europa maar dat komt, denk ik, omdat links altijd een grotere mond heeft. De overgrote meerderheid weet weinig tot niets van de FARC af en heeft ook geen behoefte zich er in te verdiepen. En dat lijkt mij prima.
Ik heb die cijfers niet gezien. Ik heb jouw bewering gezien. Ik betwist die bewering. Maar je mag het onderzoek posten...quote:Op zondag 26 september 2010 11:49 schreef Gulo het volgende:
Als je je zo gaat gedragen is een inhoudelijke discussie mijns inziens onmogelijk. Als je cijfers van een gerenommeerd instituut wegwuift als zijnde onzin, wordt het erg lastig om een discussie op feiten te voeren.
Nee, het is voorlopig mijn beeld van Duitsland (dus wat ik met eigen ogen heb gezien) vs jouw bewering. Maak het ajb niet meer dan het is.quote:En dat jij nooit mensen in Duitsland tegengekomen bent met sympathie voor de RAF zegt natuurlijk helemaal niets. Maar als jij vindt dat je eigen bevindingen tijdens wat familiebezoekjes betrouwbaarder zijn om een beeld van de hele West-Duitse bevolking te vormen, dan een dergelijk onderzoek zegt dat alles denk ik.
Maar die cijfers heb ik gezien en jij wellicht ook. Die zijn overigens veel objectiever...quote:Dat kan ik ook wel zeggen dat er nauwelijks allochtonen zijn die crimineel gedrag vertonen. Onderzoeken wijzen immers uit dat bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers.
Heel erg slim ben je niet kennelijk. Want jouw analogie klopt voor geen meter.quote:Ik heb echter nog nooit enig crimineel gedrag of zelfs maar enige overlast van welke allochtoon dan ook ervaren. Volgens jouw drogredenering zou er dan dus geen sprake zijn van een oververtegenwoordiging in criminaliteitscijfers?
Dus mijn beeld blijjkt gewoon te kloppen. Misschien had je een deel van jouw post over mogen slaan en ik weet zeker dat jouw 25% argument in onze discussie ten onrechte werd gebezigd.quote:Overigens kan je die cijfers best een beetje ontkrachten hoor, maar doe dat inhoudelijk.
Ik zal het wel even voor je doen: het moment dat dit onderzoek gehouden werd is natuurlijk maatgevend. Deze peiling was net nadat Petra Schelm door politieagenten vermoord was. De RAF had toen zelf nog niemand vermoord. Wel een Justizbeamte neergeschoten die daarbij zwaargewond raakte (tijdens de bevrijding van Baader uit die Bibliotheek).
Kortom, de steun die ik schetste was waarschijnlijk niet representatief voor de latere acties van de RAF.
Je mag de cijfers posten, maar geloof mij maar, slechts een handvol malloten zou de moorden goedkeuren.quote:Dat neemt echter niet weg dat er echt een forse steun was voor de RAF, dat blijkt uit meerdere onderzoeken, ook uit die van bijvoorbeeld die van de Verfassungsschutz damals.
Als de RAF zichzelf meer had gericht op communicatie met het volk, was deze steun vermoedelijk alleen maar groter geweest.
Natuurlijk wel. Ik redeneerde even hoe jij redeneerde. Omdat daarmee de belachelijkheid van jouw redenatie aangetoond wordt gooi het opeens op een mank gaande analogie. Lekker makkelijk.quote:Op zondag 26 september 2010 13:35 schreef DS4 het volgende:
Heel erg slim ben je niet kennelijk. Want jouw analogie klopt voor geen meter.
Ik geef toe dat het wellicht wat overdreven was. Feit blijft dat er een grote steun was voor de RAF, en dat dat echt geen mensen waren die geestelijke bijstand nodig hadden.quote:Dus mijn beeld blijjkt gewoon te kloppen. Misschien had je een deel van jouw post over mogen slaan en ik weet zeker dat jouw 25% argument in onze discussie ten onrechte werd gebezigd.
Dat denk ik niet. In Nederland is er nog steeds sympathie voor de verzetsstrijders in de Tweede Wereldoorlog. En die hebben ook mensen vermoord tijdens handelingen die niet corresponderen met wat jij onder noodweer verstaat.quote:Je mag de cijfers posten, maar geloof mij maar, slechts een handvol malloten zou de moorden goedkeuren.
Het is zo grappig he? Steun voor daadwerkelijke terroristen is een teken van intelligentie, maar een stem op de PVV wordt met de grond gelijk gemaakt door het linkse volk. Alsof je melaats bent als je Wilders steunt.quote:Op zondag 26 september 2010 13:50 schreef Gulo het volgende:
Ik geef toe dat het wellicht wat overdreven was. Feit blijft dat er een grote steun was voor de RAF, en dat dat echt geen mensen waren die geestelijke bijstand nodig hadden.
Ik stel nergens dat steun voor terrorisme een teken van intelligentie is. Ik stel enkel dat je niet perse in geestelijke nood hoeft te verkeren om sympathie voor de RAF op te kunnen brengen, zoals DS4 wel stelde.quote:Op zondag 26 september 2010 13:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is zo grappig he? Steun voor daadwerkelijke terroristen is een teken van intelligentie, maar een stem op de PVV wordt met de grond gelijk gemaakt door het linkse volk. Alsof je melaats bent als je Wilders steunt.
Maar wel als je als brave burger geen mensen ontvoert en stemt op een partij die via parlementaire weg tracht veranderingen door te voeren?quote:Op zondag 26 september 2010 14:00 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat steun voor terrorisme een teken van intelligentie is. Ik stel enkel dat je niet perse in geestelijke nood hoeft te verkeren om sympathie voor de RAF op te kunnen brengen, zoals DS4 wel stelde.
Terrorisme is het door middel van het zaaien van angst en terreur onder de onschuldige bevolking je doel willen bereiken.quote:Sowieso, wat is terrorisme? Verzet tegen de staat wordt altijd als terrorisme gekenmerkt. De scheidingslijn tussen verzet en terrorisme is flinterdun en enorm arbitrair. Zou zullen de mensen uit het Nederlandse verzet destijds ook als terroristen aangeduid zijn.
Ik moest twee keer lezen om te begrijpen wat je bedoelt. Maar je hebt het over PVV-stemmers? Heb ik ooit gezegd dat die allemaal in geestelijke nood verkeren? Niet? Nou, beticht me daar dan ook niet van a.u.b.quote:Op zondag 26 september 2010 14:03 schreef El_Matador het volgende:
Maar wel als je als brave burger geen mensen ontvoert en stemt op een partij die via parlementaire weg tracht veranderingen door te voeren?![]()
Het Nederlandse verzet was dus geen terrorisme. Bovendien was Nederland bezet en Duitsland ten tijde van de RAF niet.quote:Terrorisme is het door middel van het zaaien van angst en terreur onder de onschuldige bevolking je doel willen bereiken
In Colombia is het natuurlijk wel heel anders. De RAF was naar eigen zeggen links, maar als je ziet hoe zo'n Horst Mahler opeens extreem-rechts en anti-semitisch geworden is zegt dat voldoende, inderdaad een verwerpelijke beweging. De FARC echter is wel heel anders omdat de situatie in dat land anders is. Als je ziet hoe zo'n Betancourt meteen reageert door geld te eisen, etc, de andere partij is daar ook nog niet zo heel schoon.quote:Op zondag 26 september 2010 14:14 schreef El_Matador het volgende:
Tulpenbollen vreten versus de vrijheid hebben een MacDonalds te bezoeken...![]()
"Bezet gebied". Sure. De RAF was een clubje enge gefrustreerde mongolen. Zoiets als de FARC dus, om het on-topic te houden. Of de paramilitairen. Net zo debiel.
Ja, anders ga je niet bij de FARC. Nogmaals, dit is allemaal meer dan bekend en bewezen.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:04 schreef Gulo het volgende:
[..]
Waar maak je dat eigenlijk uit op? Je negeert compleet wat ik hier schrijf:quote:Nee, dat lijkt me niet. Dat heeft ze met zuivere intenties gedaan. Achteraf was het waarschijnlijk niet de juiste keuze, maar dat maakt haar geen slecht mens.
Ingrid Betancourt is een van de vele partijen in Colombia, zij is absoluut niet "de andere partij". Zij wordt in Colombia nog niet zo gehaat als de FARC, maar het scheelt niet veel.quote:Op zondag 26 september 2010 14:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
In Colombia is het natuurlijk wel heel anders. De RAF was naar eigen zeggen links, maar als je ziet hoe zo'n Horst Mahler opeens extreem-rechts en anti-semitisch geworden is zegt dat voldoende, inderdaad een verwerpelijke beweging. De FARC echter is wel heel anders omdat de situatie in dat land anders is. Als je ziet hoe zo'n Betancourt meteen reageert door geld te eisen, etc, de andere partij is daar ook nog niet zo heel schoon.
Ik ga het je nog een keer proberen uit te leggen, daarna geef ik het op.quote:Op zondag 26 september 2010 14:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, anders ga je niet bij de FARC. Nogmaals, dit is allemaal meer dan bekend en bewezen.
[..]
Waar maak je dat eigenlijk uit op? Je negeert compleet wat ik hier schrijf:
Aanslagen op burgers, gedwongen kindsoldaten en tienersexslavinnen, willekeurige moordpartijen, afpersing, ontvoeringen, landroof, cocainehandel... allemaal bekend en bewezen.
Als je dat weet, hoe kan je dan zo'n beslissing verdedigen?
Nouja zoveel over Colombia weet ik ook niet, tenminste niet zoveel als jij,quote:Op zondag 26 september 2010 14:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ingrid Betancourt is een van de vele partijen in Colombia, zij is absoluut niet "de andere partij". Zij wordt in Colombia nog niet zo gehaat als de FARC, maar het scheelt niet veel.
En daarnaast, dat andere partijen slecht zijn is geen excuus om je bij een van de slechte partijen aan te sluiten. Er zijn in Colombia via de kerk, scholen, NGO's en vakbonden meer dan genoeg manieren om Colombia te helpen zonder je bij een groep gewapende onderdrukkers aan te sluiten.
Ik ben fel tegen de FARC, maar ik ga me ook niet bij de paramilitares of het leger aansluiten.
Als ze zo was aangegrepen door sociaal onrecht, waarom was ze dan doelbewust blind voor het sociale onrecht dat de FARC aanrichten? Zoals ik al eerder gezegd heb, dat is allemaal meer dan bekend en bewezen, en Tanja geeft zelf in haar dagboek aan dat ze daarvan op de hoogte is en zelf aan meedoet.quote:Op zondag 26 september 2010 14:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik ga het je nog een keer proberen uit te leggen, daarna geef ik het op.
Tanja is waarschijnlijk aangegrepen door het sociale onrecht wat er zich afspeelt. Het vertrouwen in een parlementaire solutie verloren hebbende, heeft zij haar heil elders gezocht, en heeft gedacht dat de FARC daadwerkelijk iets goeds te weeg zou kunnen brengen.
Ze schrijft er zelf in haar dagboek over. Ik denk dat jij hier naief bent. Tanja is gewoon crimineel, ze was prima op de hoogte van de methodes van de FARC, en heeft hier ook zelf aan meegedaan.quote:Waarschijnlijk heeft zij toe niet stilgestaan bij het feit dat de FARC zich ook met duistere zaken bezighoudt. Kan je dit naief noemen? Oh ja, zeer zeker. Maar ik denk gewoon dat zij zich dit niet gerealiseerd heeft, en dacht aan een betere wereld bij te kunnen dragen.
Ze kwam er echt niet pas achter toen ze eenmaal bij de FARC zat hoor. Nogmaals, omdat je het gewoon niet wilt horen, alle sociale onrecht die de FARC aanrichten is volop bekend en bewezen. Daarnaast lukt het honderden FARC leden elk jaar om te ontsnappen en zich over te geven aan de regering, waarna ze amnestie en hereducatie krijgen.quote:En dan kan je zeggen, zodra je eenmaal weet wat voor praktijken de farc bezigt, moet je daar toch mee stoppen? Nu ja, dat vind ik ook. Ik weet echter ook dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is. Dat geldt voor heel veel gevallen. Er zijn tal van complexe factoren die een dergelijke uittreding in de weg staan. Ik denk niet dat wij daar vanuit onze studeerkamer achter een computerscherm over kunnen oordelen.
volgens mij ben jij net als ik 1 van de weinigen hier op dt forum die daadwerkelijk moeite heeft genomen die docu over haar te bekijkenquote:Op zondag 26 september 2010 14:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik ga het je nog een keer proberen uit te leggen, daarna geef ik het op.
Die heb ik ook gezien, ik heb het boek over haar gelezen, en daarnaast nog een stapel andere boeken over Colombia.quote:Op zondag 26 september 2010 15:52 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
volgens mij ben jij net als ik 1 van de weinigen hier op dt forum die daadwerkelijk moeite heeft genomen die docu over haar te bekijken
Voor de rest hier: eerst kijken
http://player.omroep.nl/?aflID=10966382
en kom dan terug met je oordeel.
Ik begrijp je punt maar in Colombia is er toch echt wel een hele, heeeele grote meerderheid die de FARC met hart en ziel haat. Dan is de PVV kwa verdeling toch echt een ander verhaal.quote:Op zondag 26 september 2010 13:16 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Jouw vrouw zal ook zo haar politieke voorkeuren hebben, dus dit zegt niet zoveel. Het is alsof je over een PVV-stemmer schrijft: "Mijn vrouw, een Nederlandse, was blij te horen dat er in dit topic maar 2/3 mensen waren die geen gevaar zagen in de islam, en dat de rest wel gewoon bij het volle verstand is." M.a.w., niet representatief.
[..]
Laat me niet lachen. Als de afgelopen jaren in Nederland ons iets geleerd hebben is het wel dat vooral rechts goed is in schreeuwen.
De analogie klopt gewoon voor geen meter. Het is dus inderdaad makkelijk, omdat jij het makkelijk maakt.quote:Op zondag 26 september 2010 13:50 schreef Gulo het volgende:
Natuurlijk wel. Ik redeneerde even hoe jij redeneerde. Omdat daarmee de belachelijkheid van jouw redenatie aangetoond wordt gooi het opeens op een mank gaande analogie. Lekker makkelijk.
Het is geen feit. En het ging toen nog niet om een bende moordenaars. En dat is wel van belang in onze discussie, nietwaar?quote:Ik geef toe dat het wellicht wat overdreven was. Feit blijft dat er een grote steun was voor de RAF, en dat dat echt geen mensen waren die geestelijke bijstand nodig hadden.
Vooropgesteld: ik ben helemaal niet zo gecharmeerd van de excessen van het verzet. Maar dan hebben we het over een land wat bezet is door een vreemde mogendheid. Oorlog dus. Beetje anders dan RAF en ook gewoon anders dan FARC. Nietwaar?quote:In Nederland is er nog steeds sympathie voor de verzetsstrijders in de Tweede Wereldoorlog. En die hebben ook mensen vermoord tijdens handelingen die niet corresponderen met wat jij onder noodweer verstaat.
Nee, dit is nu net de goedpraterij waar je gewoon geschift voor moet zijn.quote:Op zondag 26 september 2010 14:12 schreef Gulo het volgende:
C. In de ogen van de RAF was Duitsland wel degelijk bezet, en was de regering gecorrumpeerd. Geef ze ook eens ongelijk met als die Amerikaanse basissen. Dat is gewoon een verkapte vorm van bezetting.
Ik wil niet denigrerend doen, maar ik heb echt het idee dat je maar heel weinig van de naoorlogse Duitse geschiedenis weet. Je kan wel allemaal leuk proberen te doen, maar beperk je nu eens tot de feiten.quote:Op zondag 26 september 2010 20:28 schreef DS4 het volgende:
Maar dan hebben we het over een land wat bezet is door een vreemde mogendheid. Oorlog dus. Beetje anders dan RAF en ook gewoon anders dan FARC. Nietwaar?
Nee, dit is nu net de goedpraterij waar je gewoon geschift voor moet zijn.
Ik heb het idee dat jij de werkelijkheid niet wil zien.quote:Op zondag 26 september 2010 21:47 schreef Gulo het volgende:
Ik wil niet denigrerend doen, maar ik heb echt het idee dat je maar heel weinig van de naoorlogse Duitse geschiedenis weet. Je kan wel allemaal leuk proberen te doen, maar beperk je nu eens tot de feiten.
Case in point.quote:Waarom is het dan zo vreemd dat de RAF de Amerikanen als bezetters zag? Nou?
Hoeft niet, op zich is het een aardige discussie om de scheidslijn tussen 'mooi streven' ophoudt en 'terrorisme' begint. Maar misschien dat dat voor sommigen te hoog gegrepen is ?quote:
Bronquote:Vingerafdrukken Nijmeijer opgevraagd
DENEKAMP - De forensische dienst van Colombia heeft de Nederlandse autoriteiten gevraagd om de vingerafdrukken en gebitsgegevens van Tanja Nijmeijer. De oud-Twentse strijdt aan de zijde van de rebellenbeweging FARC en is mogelijk om het leven gekomen bij een militaire actie van het Colombiaanse leger.
De Colombiaanse overheid heeft contact gezocht met Nederland, omdat één van de FARC-strijders die is omgekomen bij het bombardement van een kamp van de guerrillabeweging nog niet is geīdentificeerd. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het verzoek van Colombia bevestigd.
De meeste lichamen van de omgekomen FARC-strijders zijn geīdentificeerd. Buitenlandse Zaken heeft geen aanwijzingen dat Nijmeijer daarbij is, aldus de zegsman. Over de vraag of de Nederlandse tijdens de legeractie aanwezig was op de locatie, doen volgens hem veel tegenstrijdige berichten de ronde. Het ministerie kan hier maandag nog steeds geen uitsluitsel over geven.
Bij het offensief tegen de FARC werden de militaire leider van de guerrillastrijders, Mono Jojoy, en circa twintig andere rebellen gedood. Het Colombiaanse weekblad Semana en de journalist Juan Manuel Ruiz, die in het gebied is en als eerste de dood van Mono Jojoy meldde, berichtten dat Nijmeijer bij de commandant was toen het kampement werd aangevallen. Het is onzeker of zij wist te ontsnappen, aldus Ruiz.
Nijmeijer vecht mee met de FARC. Dat werd bekend toen in de nazomer van 2007 haar dagboek werd gevonden na een bombardement van het Colombiaanse leger op het kampement waar ze was.
Goed nieuws omdat ze eventueel overleden is ? Ik had liever gezien dat ze gearresteerd zou zijn en een gewoon eerlijk proces had gehad.quote:Op maandag 27 september 2010 11:52 schreef _The_General_ het volgende:
Toch nog goed nieuws misschien!
Opgepakt of uitgeschakeld maakt mij niets uit. In mijn ogen is ze geen Nederlandse meer maar een terrorist! We zijn als land misschien wel beter af, stel je voor dat ze terug komt.....quote:Op maandag 27 september 2010 11:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Goed nieuws omdat ze eventueel overleden is ? Ik had liever gezien dat ze gearresteerd zou zijn en een gewoon eerlijk proces had gehad.
Door semi-lukraak met bommen te gooien op een tentenkamp, maak je je mijns inziens net zo schuldig aan terrorisme als de FARC zelf.
dat is net zoiets als zeggen dat de staat net zo schuldig is aan ontvoering als de Heineken ontvoerders, omdat de staat de Heineken ontvoerders tegen hun wil opsloot.quote:Op maandag 27 september 2010 11:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Goed nieuws omdat ze eventueel overleden is ? Ik had liever gezien dat ze gearresteerd zou zijn en een gewoon eerlijk proces had gehad.
Door semi-lukraak met bommen te gooien op een tentenkamp, maak je je mijns inziens net zo schuldig aan terrorisme als de FARC zelf.
Met dien verstande dat de staat hiertoe door de rechter is opgedragen. Een en ander naar aanleiding van een proces.quote:dat is net zoiets als zeggen dat de staat net zo schuldig is aan ontvoering als de Heineken ontvoerders, omdat de staat de Heineken ontvoerders tegen hun wil opsloot.
Nee tuurlijk niet, maar tentenkampen platgooien zonder enige vorm van proces is mijns inziens net zo hard terrorisme.quote:Maar jij vindt natuurlijk dat het Colombiaanse leger met bloemenkransen naar dat kamp toe had moeten lopen om te vragen of ze alsjeblieft willen ophouden met hun terrorisme.
De staat vecht tegen de FARC met de volle steun van een enorme meerderheid van de Colombianen. En een FARC tentenkamp is niet zoiets als een vluchtelingenkamp, het is een legerkamp van een vijandelijk leger dat de Colombiaanse bevolking op alle mogelijke manieren terroriseert.quote:Op maandag 27 september 2010 13:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Met dien verstande dat de staat hiertoe door de rechter is opgedragen. Een en ander naar aanleiding van een proces.
[..]
Nee tuurlijk niet, maar tentenkampen platgooien zonder enige vorm van proces is mijns inziens net zo hard terrorisme.
De winnaar heeft altijd gelijk, maar het bombardement van Dresden was m.i. ook een terroristenactie, om nog maar te zwijgen van de vele bijltjesdagen die er na afloop van de oorlog hebben plaatsgevonden.quote:Op maandag 27 september 2010 13:27 schreef Viajero het volgende:
Vind jij de Britse, Canadese en Amerikaanse soldaten die Nederland bevrijd hebben van de nazis ook terroristen? Ze probeerden namelijk niet om elke individuele Duitser te arresteren en voor het gerecht te brengen, ze begonnen zomaar te schieten!
FARC rebellen zijn geen onschuldige burgers hoor. Het zijn keiharde terroristen.quote:Op maandag 27 september 2010 13:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De winnaar heeft altijd gelijk, maar het bombardement van Dresden was m.i. ook een terroristenactie, om nog maar te zwijgen van de vele bijltjesdagen die er na afloop van de oorlog hebben plaatsgevonden.
Onschuldige burgers vermoorden is altijd fout aan welke kant je ook staat.
Dat was je vraag niet....die ging over de soldaten die ons bevrijd hebben en ja....die hebben ook terroristische acties met veel en veel meer onschuldige doden tot gevolg als dat de FARC ooit zal lukken.quote:Op maandag 27 september 2010 13:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
FARC rebellen zijn geen onschuldige burgers hoor. Het zijn keiharde terroristen.
Als je nou even de hele discussie leest, kuttrol.quote:Op maandag 27 september 2010 13:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat was je vraag niet....die ging over de soldaten die ons bevrijd hebben en ja....die hebben ook terroristische acties met veel en veel meer onschuldige doden tot gevolg als dat de FARC ooit zal lukken.
Jij hebt je goed laten hersenspoelen door de Nederlandse televisiezenders.quote:Op maandag 27 september 2010 13:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
FARC rebellen zijn geen onschuldige burgers hoor. Het zijn keiharde terroristen.
Hoeveel Colombianen ken jij, en hoevaak ben je in Colombia geweest?quote:Op maandag 27 september 2010 14:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Jij hebt je goed laten hersenspoelen door de Nederlandse televisiezenders.![]()
FARC is een marxistisch-leninistische beweging die strijd voor een Colombia zonder Amerikaanse inmenging en voor eerlijke verdeling van de welvaart. Colombia is rijk, alleen is die welvaart een beetje scheef verdeeld.
Mensen laten sterven van de honger is ook geweld, mensen de toegang weigeren tot een dokter omdat ze arm zijn is ook geweld.
FARC wil geen ziekenhuizen meer met Meastro-Visa teken op de voordeur, een ziekenhuis is er voor iedereen. Omdat de moeder van een kind uit een arm gezin komt, moet het kind maar sterven (liberaal gedachtengoed), FARC neemt hier stelling tegen.
Ik ben een keer in Colombia geweest in 2006 in het kustplaatsje Santa Maria en Barranquila. Ik ben er totaal een maand geweest en over de FARC wilde niemand iets kwijt wanneer ik er naar vroeg (noch positief, noch negatief). Wel viel me op dat de meesten lyrisch waren over Hugo Chavez en dat veel Colombianen zich ook een president wensten zoals Chavez, el libertador del America Latina. Veel Colombianen die ik ontmoette daar werken in Venezuela, omdat daar meer werk is en het beter betaald. Nu liggen die steden ook dichtbij de grens van de Bolivariaanse Republiek Venezuela.quote:Op maandag 27 september 2010 14:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hoeveel Colombianen ken jij, en hoevaak ben je in Colombia geweest?
Die mooie theorie van de FARC is niets meer dan een theorie. In werkelijkheid heeft de bevolking in FARC gebieden veel te lijden onder de FARC, onder andere tienerslaven (als kindsoldaat en sexslavin), afpersing, landroof, marteling, willekeurige slachtpartijen, drugshandel, willekeurige bomaanslagen, etc.
Mensen krijgen juist gratis voedsel en ziekenzorg van de regering, en zijn juist doodsbang voor de FARC.
De Amerikaanse inmenging in Colombia is van na de FARC, en is daar omdat de democratisch gekozen regering daarom gevraagd heeft, in een poging de Colombiaanse bevolking te bevrijden van de FARC.
Ik ben helaas nog niet in Santa Marta en Baranquilla geweest, in Bogota spreekt iedereen open over hun haat tegen de FARC en de paramilitares. Van de honderden Colombianen die ik door de jaren heen heb leren kennen zijn er precies twee die Chavez een held vinden. En mensen gaan niet naar die grensstreek omdat werk in Venezuela beter betaald, maar omdat er in die grensstreek een levendige smokkelhandel is vanwege de economische ramp die in Venezuela plaatsvind.quote:Op maandag 27 september 2010 15:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben een keer in Colombia geweest in 2006 in het kustplaatsje Santa Maria en Barranquila. Ik ben er totaal een maand geweest en over de FARC wilde niemand iets kwijt wanneer ik er naar vroeg (noch positief, noch negatief). Wel viel me op dat de meesten lyrisch waren over Hugo Chavez en dat veel Colombianen zich ook een president wensten zoals Chavez, el libertador del America Latina. Veel Colombianen die ik ontmoette daar werken in Venezuela, omdat daar meer werk is en het beter betaald. Nu liggen die steden ook dichtbij de grens van de Bolivariaanse Republiek Venezuela.
Sure. Jij spreekt ook alleen de mensen die je wil spreken.quote:Op maandag 27 september 2010 15:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben een keer in Colombia geweest in 2006 in het kustplaatsje Santa Maria en Barranquila. Ik ben er totaal een maand geweest en over de FARC wilde niemand iets kwijt wanneer ik er naar vroeg (noch positief, noch negatief). Wel viel me op dat de meesten lyrisch waren over Hugo Chavez en dat veel Colombianen zich ook een president wensten zoals Chavez, el libertador del America Latina. Veel Colombianen die ik ontmoette daar werken in Venezuela, omdat daar meer werk is en het beter betaald. Nu liggen die steden ook dichtbij de grens van de Bolivariaanse Republiek Venezuela.
Dit is exact mijn ervaring. En ik spreek mensen van hoog tot laag, qua klasse en van links tot rechts.quote:Op maandag 27 september 2010 15:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben helaas nog niet in Santa Marta en Baranquilla geweest, in Bogota spreekt iedereen open over hun haat tegen de FARC en de paramilitares. Van de honderden Colombianen die ik door de jaren heen heb leren kennen zijn er precies twee die Chavez een held vinden. En mensen gaan niet naar die grensstreek omdat werk in Venezuela beter betaald, maar omdat er in die grensstreek een levendige smokkelhandel is vanwege de economische ramp die in Venezuela plaatsvind.
Da's dan het lompenproletariaat, te achterlijk om klassebewustzijn te ontwikkelenquote:Op maandag 27 september 2010 15:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben helaas nog niet in Santa Marta en Baranquilla geweest, in Bogota spreekt iedereen open over hun haat tegen de FARC en de paramilitares. Van de honderden Colombianen die ik door de jaren heen heb leren kennen zijn er precies twee die Chavez een held vinden. En mensen gaan niet naar die grensstreek omdat werk in Venezuela beter betaald, maar omdat er in die grensstreek een levendige smokkelhandel is vanwege de economische ramp die in Venezuela plaatsvind.
Ik ben ook in arme wijken geweest, ook op het platteland, en ik ken en praat met mensen uit alle klassen, van superrijk tot superarm. Je kan hier wel allemaal onzin en halve waarheden gaan roepen, maar het slaat echt helemaal nergens op.quote:Op maandag 27 september 2010 16:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Kijk ik kom ook buiten de toeristenzones en ontmoet daar dus de mensen in de wijken die worden ontraden voor toeristen. Maar ik heb schijt aan die Lonely Planet-adviezen.![]()
En dan hoor je andere verhalen, dan als je in de ambassade-wijken of de 'gringo-wijken' blijft rondhangen. Uiteraard ga ik door die wijken met slechts enkele pesos en zonder paspoort of debitkaart op zak (creditkaart krijg ik niet, ben te arm volgens mijn bankIk ben een eckte sloeber!
) en in vieze oude kleding. Niet dat ik überhaupt schone nette kleding heb, maar dat is een ander verhaal.
![]()
En dan hoor je andere verhalen.
Dus ik zou zeggen, ga eens de favela in en ontdek het echte Colombia, i.p.v. de toeristenfaįade.![]()
![]()
![]()
![]()
Hugo_Chavez, de extreemlinkse pedofiel, zich nu Linkse_Boomknuffelaar noemend, gaat op reis zonder de taal te spreken om aldaar minderjarige meisjes te verleiden tot ranzige seks.quote:Op maandag 27 september 2010 16:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben ook in arme wijken geweest, ook op het platteland, en ik ken en praat met mensen uit alle klassen, van superrijk tot superarm. Je kan hier wel allemaal onzin en halve waarheden gaan roepen, maar het slaat echt helemaal nergens op.
Spreek je trouwens Spaans?
Claro, yo hablo Espanol.quote:Op maandag 27 september 2010 16:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben ook in arme wijken geweest, ook op het platteland, en ik ken en praat met mensen uit alle klassen, van superrijk tot superarm. Je kan hier wel allemaal onzin en halve waarheden gaan roepen, maar het slaat echt helemaal nergens op.
Spreek je trouwens Spaans?
ŋPara seducir las chicas, necesito de hablar la lengua, no?quote:Op maandag 27 september 2010 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hugo_Chavez, de extreemlinkse pedofiel, zich nu Linkse_Boomknuffelaar noemend, gaat op reis zonder de taal te spreken om aldaar minderjarige meisjes te verleiden tot ranzige seks.
En zijn mening zou relevant moeten zijn?![]()
![]()
![]()
Gast, zet jezelf niet zo voor lul.quote:Op maandag 27 september 2010 16:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Es una lingua muy facil.
2 fouten in 1 zinnetje, poseur.quote:Op maandag 27 september 2010 16:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
ŋPara seducir las chicas, necesito de hablar la lengua, no?
De Reiziger en De Stierendoder wilden weten of ik hun taal sprak, vandaar dat ik dat even moest bewijzen.quote:Op maandag 27 september 2010 16:53 schreef sp3c het volgende:
ja laten we het bij Nederlands houden aub want ik spreek geen spaans en online translators vind ik een gedoe
Goed, mijn grammatica Spaans is niet al te best, dat komt ook omdat ik Spaans vanuit het Portugees geleerd heb, dus eigenlijk spreek ik het Portuņol, wat ze ook in Uruguay spreken bij de grens met Brazilië.quote:Op maandag 27 september 2010 16:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
2 fouten in 1 zinnetje, poseur.
De meeste toeristen komen niet in de favelas. Grote kans dat diegene met een relatie ook een meid uit de betere buurt heeft opgepikt.quote:Op maandag 27 september 2010 17:12 schreef DS4 het volgende:
Maar voorlopig ben je de enige die verhaal X over Colombia vertelt... waar de anderen (w.o. iemand die nota bene een relatie heeft met een Colombiaanse) het compleet omgekeerde verhaal vertellen.
Natuurlijk kan het zo zijn dat de hele wereld gek is behalve jij, maar meestal is dat niet het geval.
En omdat -jouw ongeloofwaardige verhaal serieus nemend- in de favelas (dat is Portugees, makker) ineens steun voor Chavez zou zijn, staat een groot deel van Colombia achter die idioot? Doe normaal man. Chavez kan alleen zo luxe schreeuwen omdat ie bulkt van de olie.quote:Op maandag 27 september 2010 17:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De meeste toeristen komen niet in de favelas. Grote kans dat diegene met een relatie ook een meid uit de betere buurt heeft opgepikt.
Er wordt namelijk overal voor gewaarschuwd dat toeristen zich niet buiten de toeristenzones moeten begeven. Echter omdat ik in eigen land ook een sloeber ben en er van mij niet veel te roven valt, negeer ik die waarschuwingen in de regel en meestal gaat het goed.
Jij bent inderdaad de enige die weet hoe het echt zit. Jij hebt de absolute waarheid in je bezit, ik zou zeggen neem een voorbeeld aan de FARC en begin met het doden van iedereen die jouw absolute waarheid niet accepteert.quote:Op maandag 27 september 2010 17:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De meeste toeristen komen niet in de favelas. Grote kans dat diegene met een relatie ook een meid uit de betere buurt heeft opgepikt.
Er wordt namelijk overal voor gewaarschuwd dat toeristen zich niet buiten de toeristenzones moeten begeven. Echter omdat ik in eigen land ook een sloeber ben en er van mij niet veel te roven valt, negeer ik die waarschuwingen in de regel en meestal gaat het goed.
Het zal allemaal wel. Tot nu toe heeft jouw "onderzoek" flink afwijkende resultaten opgeleverd, dus ik zou als ik jou was maar eens rekening houden met dat jij het niet bij het juist eind hebt.quote:Op maandag 27 september 2010 17:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De meeste toeristen komen niet in de favelas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |