Ik ben een keer in Colombia geweest in 2006 in het kustplaatsje Santa Maria en Barranquila. Ik ben er totaal een maand geweest en over de FARC wilde niemand iets kwijt wanneer ik er naar vroeg (noch positief, noch negatief). Wel viel me op dat de meesten lyrisch waren over Hugo Chavez en dat veel Colombianen zich ook een president wensten zoals Chavez, el libertador del America Latina. Veel Colombianen die ik ontmoette daar werken in Venezuela, omdat daar meer werk is en het beter betaald. Nu liggen die steden ook dichtbij de grens van de Bolivariaanse Republiek Venezuela.quote:Op maandag 27 september 2010 14:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hoeveel Colombianen ken jij, en hoevaak ben je in Colombia geweest?
Die mooie theorie van de FARC is niets meer dan een theorie. In werkelijkheid heeft de bevolking in FARC gebieden veel te lijden onder de FARC, onder andere tienerslaven (als kindsoldaat en sexslavin), afpersing, landroof, marteling, willekeurige slachtpartijen, drugshandel, willekeurige bomaanslagen, etc.
Mensen krijgen juist gratis voedsel en ziekenzorg van de regering, en zijn juist doodsbang voor de FARC.
De Amerikaanse inmenging in Colombia is van na de FARC, en is daar omdat de democratisch gekozen regering daarom gevraagd heeft, in een poging de Colombiaanse bevolking te bevrijden van de FARC.
Ik ben helaas nog niet in Santa Marta en Baranquilla geweest, in Bogota spreekt iedereen open over hun haat tegen de FARC en de paramilitares. Van de honderden Colombianen die ik door de jaren heen heb leren kennen zijn er precies twee die Chavez een held vinden. En mensen gaan niet naar die grensstreek omdat werk in Venezuela beter betaald, maar omdat er in die grensstreek een levendige smokkelhandel is vanwege de economische ramp die in Venezuela plaatsvind.quote:Op maandag 27 september 2010 15:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben een keer in Colombia geweest in 2006 in het kustplaatsje Santa Maria en Barranquila. Ik ben er totaal een maand geweest en over de FARC wilde niemand iets kwijt wanneer ik er naar vroeg (noch positief, noch negatief). Wel viel me op dat de meesten lyrisch waren over Hugo Chavez en dat veel Colombianen zich ook een president wensten zoals Chavez, el libertador del America Latina. Veel Colombianen die ik ontmoette daar werken in Venezuela, omdat daar meer werk is en het beter betaald. Nu liggen die steden ook dichtbij de grens van de Bolivariaanse Republiek Venezuela.
Sure. Jij spreekt ook alleen de mensen die je wil spreken.quote:Op maandag 27 september 2010 15:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben een keer in Colombia geweest in 2006 in het kustplaatsje Santa Maria en Barranquila. Ik ben er totaal een maand geweest en over de FARC wilde niemand iets kwijt wanneer ik er naar vroeg (noch positief, noch negatief). Wel viel me op dat de meesten lyrisch waren over Hugo Chavez en dat veel Colombianen zich ook een president wensten zoals Chavez, el libertador del America Latina. Veel Colombianen die ik ontmoette daar werken in Venezuela, omdat daar meer werk is en het beter betaald. Nu liggen die steden ook dichtbij de grens van de Bolivariaanse Republiek Venezuela.
Dit is exact mijn ervaring. En ik spreek mensen van hoog tot laag, qua klasse en van links tot rechts.quote:Op maandag 27 september 2010 15:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben helaas nog niet in Santa Marta en Baranquilla geweest, in Bogota spreekt iedereen open over hun haat tegen de FARC en de paramilitares. Van de honderden Colombianen die ik door de jaren heen heb leren kennen zijn er precies twee die Chavez een held vinden. En mensen gaan niet naar die grensstreek omdat werk in Venezuela beter betaald, maar omdat er in die grensstreek een levendige smokkelhandel is vanwege de economische ramp die in Venezuela plaatsvind.
Da's dan het lompenproletariaat, te achterlijk om klassebewustzijn te ontwikkelenquote:Op maandag 27 september 2010 15:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben helaas nog niet in Santa Marta en Baranquilla geweest, in Bogota spreekt iedereen open over hun haat tegen de FARC en de paramilitares. Van de honderden Colombianen die ik door de jaren heen heb leren kennen zijn er precies twee die Chavez een held vinden. En mensen gaan niet naar die grensstreek omdat werk in Venezuela beter betaald, maar omdat er in die grensstreek een levendige smokkelhandel is vanwege de economische ramp die in Venezuela plaatsvind.
Ik ben ook in arme wijken geweest, ook op het platteland, en ik ken en praat met mensen uit alle klassen, van superrijk tot superarm. Je kan hier wel allemaal onzin en halve waarheden gaan roepen, maar het slaat echt helemaal nergens op.quote:Op maandag 27 september 2010 16:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Kijk ik kom ook buiten de toeristenzones en ontmoet daar dus de mensen in de wijken die worden ontraden voor toeristen. Maar ik heb schijt aan die Lonely Planet-adviezen.![]()
En dan hoor je andere verhalen, dan als je in de ambassade-wijken of de 'gringo-wijken' blijft rondhangen. Uiteraard ga ik door die wijken met slechts enkele pesos en zonder paspoort of debitkaart op zak (creditkaart krijg ik niet, ben te arm volgens mijn bankIk ben een eckte sloeber!
) en in vieze oude kleding. Niet dat ik überhaupt schone nette kleding heb, maar dat is een ander verhaal.
![]()
En dan hoor je andere verhalen.
Dus ik zou zeggen, ga eens de favela in en ontdek het echte Colombia, i.p.v. de toeristenfaçade.![]()
![]()
![]()
![]()
Hugo_Chavez, de extreemlinkse pedofiel, zich nu Linkse_Boomknuffelaar noemend, gaat op reis zonder de taal te spreken om aldaar minderjarige meisjes te verleiden tot ranzige seks.quote:Op maandag 27 september 2010 16:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben ook in arme wijken geweest, ook op het platteland, en ik ken en praat met mensen uit alle klassen, van superrijk tot superarm. Je kan hier wel allemaal onzin en halve waarheden gaan roepen, maar het slaat echt helemaal nergens op.
Spreek je trouwens Spaans?
Claro, yo hablo Espanol.quote:Op maandag 27 september 2010 16:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben ook in arme wijken geweest, ook op het platteland, en ik ken en praat met mensen uit alle klassen, van superrijk tot superarm. Je kan hier wel allemaal onzin en halve waarheden gaan roepen, maar het slaat echt helemaal nergens op.
Spreek je trouwens Spaans?
¿Para seducir las chicas, necesito de hablar la lengua, no?quote:Op maandag 27 september 2010 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hugo_Chavez, de extreemlinkse pedofiel, zich nu Linkse_Boomknuffelaar noemend, gaat op reis zonder de taal te spreken om aldaar minderjarige meisjes te verleiden tot ranzige seks.
En zijn mening zou relevant moeten zijn?![]()
![]()
![]()
Gast, zet jezelf niet zo voor lul.quote:Op maandag 27 september 2010 16:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Es una lingua muy facil.
2 fouten in 1 zinnetje, poseur.quote:Op maandag 27 september 2010 16:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
¿Para seducir las chicas, necesito de hablar la lengua, no?
De Reiziger en De Stierendoder wilden weten of ik hun taal sprak, vandaar dat ik dat even moest bewijzen.quote:Op maandag 27 september 2010 16:53 schreef sp3c het volgende:
ja laten we het bij Nederlands houden aub want ik spreek geen spaans en online translators vind ik een gedoe
Goed, mijn grammatica Spaans is niet al te best, dat komt ook omdat ik Spaans vanuit het Portugees geleerd heb, dus eigenlijk spreek ik het Portuñol, wat ze ook in Uruguay spreken bij de grens met Brazilië.quote:Op maandag 27 september 2010 16:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
2 fouten in 1 zinnetje, poseur.
De meeste toeristen komen niet in de favelas. Grote kans dat diegene met een relatie ook een meid uit de betere buurt heeft opgepikt.quote:Op maandag 27 september 2010 17:12 schreef DS4 het volgende:
Maar voorlopig ben je de enige die verhaal X over Colombia vertelt... waar de anderen (w.o. iemand die nota bene een relatie heeft met een Colombiaanse) het compleet omgekeerde verhaal vertellen.
Natuurlijk kan het zo zijn dat de hele wereld gek is behalve jij, maar meestal is dat niet het geval.
En omdat -jouw ongeloofwaardige verhaal serieus nemend- in de favelas (dat is Portugees, makker) ineens steun voor Chavez zou zijn, staat een groot deel van Colombia achter die idioot? Doe normaal man. Chavez kan alleen zo luxe schreeuwen omdat ie bulkt van de olie.quote:Op maandag 27 september 2010 17:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De meeste toeristen komen niet in de favelas. Grote kans dat diegene met een relatie ook een meid uit de betere buurt heeft opgepikt.
Er wordt namelijk overal voor gewaarschuwd dat toeristen zich niet buiten de toeristenzones moeten begeven. Echter omdat ik in eigen land ook een sloeber ben en er van mij niet veel te roven valt, negeer ik die waarschuwingen in de regel en meestal gaat het goed.
Jij bent inderdaad de enige die weet hoe het echt zit. Jij hebt de absolute waarheid in je bezit, ik zou zeggen neem een voorbeeld aan de FARC en begin met het doden van iedereen die jouw absolute waarheid niet accepteert.quote:Op maandag 27 september 2010 17:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De meeste toeristen komen niet in de favelas. Grote kans dat diegene met een relatie ook een meid uit de betere buurt heeft opgepikt.
Er wordt namelijk overal voor gewaarschuwd dat toeristen zich niet buiten de toeristenzones moeten begeven. Echter omdat ik in eigen land ook een sloeber ben en er van mij niet veel te roven valt, negeer ik die waarschuwingen in de regel en meestal gaat het goed.
Het zal allemaal wel. Tot nu toe heeft jouw "onderzoek" flink afwijkende resultaten opgeleverd, dus ik zou als ik jou was maar eens rekening houden met dat jij het niet bij het juist eind hebt.quote:Op maandag 27 september 2010 17:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De meeste toeristen komen niet in de favelas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |