abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86900918
Wel mooi verhaal hoe ze ze te pajken hebben gekregen:

http://gizmodo.com/564748(...)rrorist-in-the-world
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 27 september 2010 @ 15:00:11 #277
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_86901276
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:34 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hoeveel Colombianen ken jij, en hoevaak ben je in Colombia geweest?

Die mooie theorie van de FARC is niets meer dan een theorie. In werkelijkheid heeft de bevolking in FARC gebieden veel te lijden onder de FARC, onder andere tienerslaven (als kindsoldaat en sexslavin), afpersing, landroof, marteling, willekeurige slachtpartijen, drugshandel, willekeurige bomaanslagen, etc.

Mensen krijgen juist gratis voedsel en ziekenzorg van de regering, en zijn juist doodsbang voor de FARC.

De Amerikaanse inmenging in Colombia is van na de FARC, en is daar omdat de democratisch gekozen regering daarom gevraagd heeft, in een poging de Colombiaanse bevolking te bevrijden van de FARC.
Ik ben een keer in Colombia geweest in 2006 in het kustplaatsje Santa Maria en Barranquila. Ik ben er totaal een maand geweest en over de FARC wilde niemand iets kwijt wanneer ik er naar vroeg (noch positief, noch negatief). Wel viel me op dat de meesten lyrisch waren over Hugo Chavez en dat veel Colombianen zich ook een president wensten zoals Chavez, el libertador del America Latina. Veel Colombianen die ik ontmoette daar werken in Venezuela, omdat daar meer werk is en het beter betaald. Nu liggen die steden ook dichtbij de grens van de Bolivariaanse Republiek Venezuela.
  Moderator maandag 27 september 2010 @ 15:05:53 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86901519
lol

waarom denk je dat ze niet met wildvreemden over de FARC willen praten??
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 27 september 2010 @ 15:25:09 #279
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86902292
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik ben een keer in Colombia geweest in 2006 in het kustplaatsje Santa Maria en Barranquila. Ik ben er totaal een maand geweest en over de FARC wilde niemand iets kwijt wanneer ik er naar vroeg (noch positief, noch negatief). Wel viel me op dat de meesten lyrisch waren over Hugo Chavez en dat veel Colombianen zich ook een president wensten zoals Chavez, el libertador del America Latina. Veel Colombianen die ik ontmoette daar werken in Venezuela, omdat daar meer werk is en het beter betaald. Nu liggen die steden ook dichtbij de grens van de Bolivariaanse Republiek Venezuela.
Ik ben helaas nog niet in Santa Marta en Baranquilla geweest, in Bogota spreekt iedereen open over hun haat tegen de FARC en de paramilitares. Van de honderden Colombianen die ik door de jaren heen heb leren kennen zijn er precies twee die Chavez een held vinden. En mensen gaan niet naar die grensstreek omdat werk in Venezuela beter betaald, maar omdat er in die grensstreek een levendige smokkelhandel is vanwege de economische ramp die in Venezuela plaatsvind.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_86902358
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Sure. Jij spreekt ook alleen de mensen die je wil spreken.

Ik ben ook 2 keer in Colombia geweest (Bogota en Bucaramanga) en heb een duidelijk verhoogde interesse in het land, ook met name om er wellicht te gaan wonen.

Toen ik op voorzichtige toon over Hugo Chavez begon, kwamen de scheldwoorden los. De FARC wordt gehaat net als de paramilitairen. De regering van Uribe heeft het relatief goed gedaan en wordt zowel onder links als rechts gewaardeerd; de criminaliteit is sterk teruggedrongen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_86902480
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik ben helaas nog niet in Santa Marta en Baranquilla geweest, in Bogota spreekt iedereen open over hun haat tegen de FARC en de paramilitares. Van de honderden Colombianen die ik door de jaren heen heb leren kennen zijn er precies twee die Chavez een held vinden. En mensen gaan niet naar die grensstreek omdat werk in Venezuela beter betaald, maar omdat er in die grensstreek een levendige smokkelhandel is vanwege de economische ramp die in Venezuela plaatsvind.
Dit is exact mijn ervaring. En ik spreek mensen van hoog tot laag, qua klasse en van links tot rechts.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 27 september 2010 @ 16:12:14 #282
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_86904302
Ik ben in Colombia nog nooit iemand tegengekomen die Chavez een held vond..wel heel veel mensen die Chavez een gevaarlijke dictator of een clown vonden.

En die opmerking over ziekenhuizen met visa-logos op de voordeur is ongelofelijke onzin. Lees je eens in over het 'estrato'-systeem in Colombia en kom dan maar weer terug.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 27 september 2010 @ 16:28:37 #283
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_86904983
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Da's dan het lompenproletariaat, te achterlijk om klassebewustzijn te ontwikkelen :')
  maandag 27 september 2010 @ 16:33:08 #284
pi_86905235
Kijk ik kom ook buiten de toeristenzones en ontmoet daar dus de mensen in de wijken die worden ontraden voor toeristen. Maar ik heb schijt aan die Lonely Planet-adviezen. :P

En dan hoor je andere verhalen, dan als je in de ambassade-wijken of de 'gringo-wijken' blijft rondhangen. Uiteraard ga ik door die wijken met slechts enkele pesos en zonder paspoort of debitkaart op zak (creditkaart krijg ik niet, ben te arm volgens mijn bank :D Ik ben een eckte sloeber! *O* ) en in vieze oude kleding. Niet dat ik überhaupt schone nette kleding heb, maar dat is een ander verhaal. :@

En dan hoor je andere verhalen.

Dus ik zou zeggen, ga eens de favela in en ontdek het echte Colombia, i.p.v. de toeristenfaçade. *O* oO<

oO<

oO<

oO<
  maandag 27 september 2010 @ 16:40:31 #285
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86905566
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Kijk ik kom ook buiten de toeristenzones en ontmoet daar dus de mensen in de wijken die worden ontraden voor toeristen. Maar ik heb schijt aan die Lonely Planet-adviezen. :P

En dan hoor je andere verhalen, dan als je in de ambassade-wijken of de 'gringo-wijken' blijft rondhangen. Uiteraard ga ik door die wijken met slechts enkele pesos en zonder paspoort of debitkaart op zak (creditkaart krijg ik niet, ben te arm volgens mijn bank :D Ik ben een eckte sloeber! *O* ) en in vieze oude kleding. Niet dat ik überhaupt schone nette kleding heb, maar dat is een ander verhaal. :@

En dan hoor je andere verhalen.

Dus ik zou zeggen, ga eens de favela in en ontdek het echte Colombia, i.p.v. de toeristenfaçade. *O* oO<

oO<

oO<

oO<
Ik ben ook in arme wijken geweest, ook op het platteland, en ik ken en praat met mensen uit alle klassen, van superrijk tot superarm. Je kan hier wel allemaal onzin en halve waarheden gaan roepen, maar het slaat echt helemaal nergens op.

Spreek je trouwens Spaans?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_86905690
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:40 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik ben ook in arme wijken geweest, ook op het platteland, en ik ken en praat met mensen uit alle klassen, van superrijk tot superarm. Je kan hier wel allemaal onzin en halve waarheden gaan roepen, maar het slaat echt helemaal nergens op.

Hugo_Chavez, de extreemlinkse pedofiel, zich nu Linkse_Boomknuffelaar noemend, gaat op reis zonder de taal te spreken om aldaar minderjarige meisjes te verleiden tot ranzige seks.

En zijn mening zou relevant moeten zijn? _O- _O- _O- _O-

maandag 27 september 2010 @ 16:48:56 #287
pi_86905951
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:40 schreef Viajero het volgende:

[..]

Claro, yo hablo Espanol. :)

Es una lingua muy facil. :P
  maandag 27 september 2010 @ 16:50:57 #288
pi_86906045
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hugo_Chavez, de extreemlinkse pedofiel, zich nu Linkse_Boomknuffelaar noemend, gaat op reis zonder de taal te spreken om aldaar minderjarige meisjes te verleiden tot ranzige seks.

En zijn mening zou relevant moeten zijn? _O- _O- _O- _O-
¿Para seducir las chicas, necesito de hablar la lengua, no? :P
  Moderator maandag 27 september 2010 @ 16:53:26 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_86906148
ja laten we het bij Nederlands houden aub want ik spreek geen spaans en online translators vind ik een gedoe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_86906264
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Es una lingua muy facil. :P
Gast, zet jezelf niet zo voor lul. :')

pi_86906305
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

¿Para seducir las chicas, necesito de hablar la lengua, no? :P
2 fouten in 1 zinnetje, poseur. }:|

maandag 27 september 2010 @ 16:59:22 #292
pi_86906400
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:53 schreef sp3c het volgende:
ja laten we het bij Nederlands houden aub want ik spreek geen spaans en online translators vind ik een gedoe
De Reiziger en De Stierendoder wilden weten of ik hun taal sprak, vandaar dat ik dat even moest bewijzen.

De Stierendoder maakte zich zorgen of het mij wel lukte om minderjarige meisjes te versieren in Colombia wanneer ik de Spaanse taal niet machtig ben. :P
  maandag 27 september 2010 @ 17:03:07 #293
pi_86906577
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

2 fouten in 1 zinnetje, poseur. }:|
Goed, mijn grammatica Spaans is niet al te best, dat komt ook omdat ik Spaans vanuit het Portugees geleerd heb, dus eigenlijk spreek ik het Portuñol, wat ze ook in Uruguay spreken bij de grens met Brazilië.

Verbeteringen zijn altijd welkom, ik moet mijn Spaans perfectioneren natuurlijk om indruk te kunnen maken bij las chicas. :D
pi_86907011
Maar voorlopig ben je de enige die verhaal X over Colombia vertelt... waar de anderen (w.o. iemand die nota bene een relatie heeft met een Colombiaanse) het compleet omgekeerde verhaal vertellen.

Natuurlijk kan het zo zijn dat de hele wereld gek is behalve jij, maar meestal is dat niet het geval.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 27 september 2010 @ 17:16:00 #295
pi_86907160
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:12 schreef DS4 het volgende:
Maar voorlopig ben je de enige die verhaal X over Colombia vertelt... waar de anderen (w.o. iemand die nota bene een relatie heeft met een Colombiaanse) het compleet omgekeerde verhaal vertellen.

Natuurlijk kan het zo zijn dat de hele wereld gek is behalve jij, maar meestal is dat niet het geval.
De meeste toeristen komen niet in de favelas. Grote kans dat diegene met een relatie ook een meid uit de betere buurt heeft opgepikt.
Er wordt namelijk overal voor gewaarschuwd dat toeristen zich niet buiten de toeristenzones moeten begeven. Echter omdat ik in eigen land ook een sloeber ben en er van mij niet veel te roven valt, negeer ik die waarschuwingen in de regel en meestal gaat het goed.
pi_86907537
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

De meeste toeristen komen niet in de favelas. Grote kans dat diegene met een relatie ook een meid uit de betere buurt heeft opgepikt.
Er wordt namelijk overal voor gewaarschuwd dat toeristen zich niet buiten de toeristenzones moeten begeven. Echter omdat ik in eigen land ook een sloeber ben en er van mij niet veel te roven valt, negeer ik die waarschuwingen in de regel en meestal gaat het goed.
En omdat -jouw ongeloofwaardige verhaal serieus nemend- in de favelas (dat is Portugees, makker) ineens steun voor Chavez zou zijn, staat een groot deel van Colombia achter die idioot? Doe normaal man. Chavez kan alleen zo luxe schreeuwen omdat ie bulkt van de olie. :')

Een domme vent met een nog dommere regering (een minister opperde dat de aardbeving bij Haiti door de Amerikanen was veroorzaakt. _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- 8)7 )

maandag 27 september 2010 @ 17:26:59 #297
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86907625
quote:

[..]

Jij bent inderdaad de enige die weet hoe het echt zit. Jij hebt de absolute waarheid in je bezit, ik zou zeggen neem een voorbeeld aan de FARC en begin met het doden van iedereen die jouw absolute waarheid niet accepteert.
  maandag 27 september 2010 @ 17:27:46 #298
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_86907657
Ten eerste zijn de favelas Braziliaans en niet Colombiaans.

Ten tweede; Ik woon ruim de helft van het jaar in Colombia en doe dat in een middenklasse-wijk (estrato 3). Dus geen vertekend beeld door te veel geld en ook geen vertekend beeld door armoede.

Het is juist die middenklasse waar ik mijn informatie uit haal. En die informatie (naast de verkiezingsresultaten overigens) doet me concluderen dat de 'gemiddelde' Colombiaan een hekel heeft aan de FARC, aan de paramilitairen, aan andere narco's, en aan Chavez.

Men wil gewoon rust. Men wil gewoon door het hele land kunnen reizen zonder risico te kopen ontvoerd te worden of levend verbrand te worden tijdens een bus-overval. Men wil het nieuws kunnen kijken zonder elke dag eerst een half uur ellende aan te hoeven horen over wat welke terroristische organisatie vandaag weer heeft aangericht. Men wil niets meer horen over weer een andere Europese naieveling dus vanuit de polder komt vertellen hoe geweldig de FARC toch echt wel is..
  maandag 27 september 2010 @ 17:30:06 #299
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_86907771
Ik heb overigens gezondheidszorg in Colombia. Er bestaat daar een systeem van privé-klinieken die tegelijkertijd als verzekeraar funcioneren. 'EPS' heet dat. Mensen die minder geld verdienen betalen ook een stuk minder dan mensen die een hoger inkomen hebben. Dus rijkere mensen betalen in weze voor de armeren.

Bevalt de kliniek je niet, dan ga je naar een andere. Het is een vrije markt wat dat betreft.
pi_86913350
quote:

De meeste toeristen komen niet in de favelas.
Het zal allemaal wel. Tot nu toe heeft jouw "onderzoek" flink afwijkende resultaten opgeleverd, dus ik zou als ik jou was maar eens rekening houden met dat jij het niet bij het juist eind hebt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')