quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:45 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Je hebt het voordeel dat je al vroeg bent beginnen werken, en al ver in je schaal zit.
Als (echt)paar moet je het gegeven de huidige arbeidsparticipatie wel heel bont maken wil je in de bijstand belanden. Belangrijkste is in ieder geval dat je een partner hebt; alleenstaande zijn (en dat ben ik) zie ik toch een beetje als een vorm van armoede. Alleen is maar alleen; mensen kunnen zich afvragen: waarom nog steeds geen lief gevonden. Dan praat ik wel over mijn leeftijd (ca. 30 jaar).
[..]
Ik vind dat je hier een punt hebt. Mensen met ASS kunnen niet verwachten dat de maatschappij zich steeds aan hen aanpast. Iedereen heeft ook een eigen verantwoordelijkheid; soms moet je water bij de wijn doen. Op diverse fora probeer ik ook door te laten schemeren dat het loont om de handen uit de mouwen te steken en af en toe buiten je comfortzone te gaan. Op een Asperger-forum voelden een aantal mensen zich gelijk gekwetst
Ja, Aspies kunnen soms knap eigenwijs zijn. Gewoon niet te veel van aantrekken.
Ik geloof wel dat je veel minder gelukkig bent als je net intelligent genoeg bent om te beseffen dat je anders bent. Hieronder valt ook een bepaalde groep mensen met ASS. Sommigen doen echt hun best om er iets van te maken, maar vallen desondanks buiten de boot. Daar heb ik meer begrip/respect voor dan mensen met ASS die blijven hangen in hun autisme.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:55 schreef RandyMcRanderson het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Gehandicapten zijn vaak heel "populair" zogenaamd maar volgens mij is dat vooral omdat mensen hun niet als een bedreiging of als competitie zien.
Mensen met asperger daarentegen zijn vaak stil en moeilijk te peilen en als ze dan eens wat zeggen dan is dat vaak op hoog niveau en valt er geen speld tussen te krijgen. Daarbij doen aspergers vaak niet mee met trends en hypes en proberen ze niet de hele tijd indruk op anderen te maken en wekken ze de indruk geen anderen nodig te hebben. Ik denk dat "normale" mensen dat allemaal slecht trekken en niet goed weten wat ze ermee aan moeten en dat aspergers daarom vaak niet bijster populair zijn op school of op het werk en buiten de boot vallen. Als zo'n sociale henkie tegen een asperger een of ander koetjes en kalfjes verhaal ophangt krijgt hij waarschijnlijk nauwelijks een respons en denkt hij waarschijnlijk wat een arrogante gozer is dat die laat ik links liggen.
Ok dit is hoe ik het zie mischien zit ik er wel helemaal naast. Ik denk dat normale mensen aspergers als een bedreiging zien of geen idee hebben wat ze ermee aan moeten en daarom een hekel aan ons krijgen.
dat hoeft nog niets te zeggenquote:Alleen is maar alleen; mensen kunnen zich afvragen: waarom nog steeds geen lief gevonden. Dan praat ik wel over mijn leeftijd (ca. 30 jaar).
Ik ben alleen thuis en heb een nieuwe systeemkast gescoredquote:Op zaterdag 18 september 2010 14:38 schreef DeepChord het volgende:
En hoe gaat het vandaag met de tistjes op deze mooie dag?.
Afgezien van dat ik moe ben goedquote:Op zaterdag 18 september 2010 14:38 schreef DeepChord het volgende:
Helemaal top! 350 euro gekregen... bedankt uwv!quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:38 schreef DeepChord het volgende:
Je hebt tegenwoordig overal wel een dag voor. Dag van de Leraar (extra'tje van 200 euro). Dat meisje waar ik mee naar de kerk ging zit in het onderwijs, maar daar heb ik dus geen contact meer mee. Zo is er dus ook een Dag van de Arbeidsongeschikten (350 euro).quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:35 schreef Cassandra87 het volgende:
schaal_9 wat niet is kan nog komen!
Maar mooi bonusje van t uwv!
Hoe was jij toen je voor het eerst gezoend met een meisje had?quote:Op zondag 19 september 2010 12:55 schreef robuust89 het volgende:
Even wat van me af schrijven, omdat het kan.
De laatste tijd merk ik dat het beter met me gaat. Ik zie als het ware meer het grote geheel van dingen, het nut, het doel, verantwoordelijkheid en wat dies meer zij. Da's een fijn gegeven, volwassen worden
Af en toe begrijp ik niet helemaal waarom ik bepaalde keuzes gemaakt heb. Dit voorbeeld is best wel trivia, en ik wil het gewoon helemaal goed doen![]()
Paar dagen terug krabbelde de zus van Zij Die Niet Genoemd Mag Worden, het secreet, of hoe je dr anders wil noemen () of ik naar een schuurfeest ging (die was gisteravond)
Nu heb ik veel haar op me hoofd, maar echt geen haar die er aan denkt dat ik vrijwilling mezelf ga kwellen door haar weer te zienik weet wel leukere dingen te doen! Which I did. Nou vraag ik mij af, is het onbeleefd van me geweest dat ik dan helemaal niet heb teruggekrabbelt? die zus an sich is wel oke heur, alleen voel ik er nu iets vaags bij, wat ik niet kan thuisbrengen.
alsof ik mijn keuze niet goed kan ondersteunen. hm.
Onderwerp Nummer Twee: een vriend van me, deze gozer heeft een hart van goud, but damn, sociaal en met relaties is hij echt een ramp. om maar wat te noemen, als je m vriendschappelijk op zn schouder slaat, voel je m schrikken.Hij vind een meisje leuk, ter intro. Wij gingen gister naar de bios (ik, hij, en nog 2 andere vrienden van me) en hij had dr nog op de valreep meegevraagd. ze ging nog mee ook (
die heeft ballen! ) en toen de rest zich even afzonderde, heeft hij nog een kusje gehad van dr. woohoo. leuk, maarre is dat dan zo heavy dat je op de weg naar huis nog een fucking half uur lang apathisch voor je uit staart? I mean like WHAT THE FUCK! ben je dan helemaal niks gewend? (in fact, no, meneer is 21 en heeft tot nu toe nog niks meegemaakt)
Ik snap dat het vrij uncool is om slecht over je vrienden te praten, but damn, a spinal cord, do you have any?
Feli cassandraquote:Op zondag 19 september 2010 13:16 schreef Cassandra87 het volgende:
He SF wat naar nou.. Maar zijn de nadelen zonder medicijnen niet groter dan de nadelen met medicijnen?
Hopelijk voel je je snel beter!
Robuust wordt volwassenFijn gevoel he! Ik wil ook nog wel eens momenten hebben dat ik best wel beetje trots ben op mijzelf, wat ik allemaal heb doorgemaakt en ben gegroeid.
Maarre.. Je klinkt alsof je casanova himself bent.. Ik vind het enorm dapper dat hij dat meisje heeft uitgevraagd, en ik kan me voorstellen dat dat indruk maakt, als je helemaal hotel de botel bent. En als je dan nog een kusje krijgt..
Niet iedereen is er vroeg bij.
Overigens ben ik in een staat van euforie
Gisteren is Detroits vader wezen eten en we hebben een fles champagne incluis glazen gekregen, want wij hebben namelijk besloten om samen te gaan wonen. Definitief dit keer. Want we zouden gaan latten vanaf november. Maar mijn schoonvader was ontzettend blij met het besluit en Detroit en ik worden ook steeds enthousiaster, was een klein beetje noodgedwongen maar nu vooral leuk!
En ik voel mij zo gelukkig en verliefdEn het is net alsof we al jaren samen zijn. Terwijl we volgende maand precies 1 jaar samen zijn
Maar als t goed zit zit t goed
Ik was even vergeten wie schaal_9 was maar ik kreeg ineens een flashback. Stel je niet te hoge eisen aan vriendschap/contact?
Jaquote:Op zondag 19 september 2010 13:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Tnx!
Als ons paleisje klaar is kom je wel een keertje eten he!
Ik weet dat je half je hart wilt luchten en half dingen lekker voor jezelf wilt houden. als je hulp nodig hebt, een luisterend oor, wat dan ook, je weet me te vinden, maar verder kan ik niets meer dan je veel sterkte wensen en hopen dat je je snel weer wat lekkerder voelt!quote:Op zondag 19 september 2010 13:31 schreef ScarFace- het volgende:
Gefeliciteerd Cassandra.![]()
Ik ga gewoon in kleine stapjes doelstellingen voor mezelf maken en zo proberen eruit te komen en ook nog wat andere dingen met hulp aanpakken klinkt vaag mja ik kom er wel weer bovenop.
Topquote:
5 decemberquote:Op zondag 19 september 2010 13:36 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
TopWant de komende weekenden zitten we vol, familiedag, verjaardagen, en mensen die bij ons langs komen en tussendoor kan het klussen in almere eindelijk beginnen.
Dus ik ga her en der gewoon mensen in december uitnodigen om zo wat te socializen en in de vorm van een housewarming
Goed planquote:
@ tijn en casquote:Op zondag 19 september 2010 13:16 schreef Cassandra87 het volgende:
He SF wat naar nou.. Maar zijn de nadelen zonder medicijnen niet groter dan de nadelen met medicijnen?
Hopelijk voel je je snel beter!
Robuust wordt volwassenFijn gevoel he! Ik wil ook nog wel eens momenten hebben dat ik best wel beetje trots ben op mijzelf, wat ik allemaal heb doorgemaakt en ben gegroeid.
Maarre.. Je klinkt alsof je casanova himself bent.. Ik vind het enorm dapper dat hij dat meisje heeft uitgevraagd, en ik kan me voorstellen dat dat indruk maakt, als je helemaal hotel de botel bent. En als je dan nog een kusje krijgt..
Niet iedereen is er vroeg bij.
Overigens ben ik in een staat van euforie
Gisteren is Detroits vader wezen eten en we hebben een fles champagne incluis glazen gekregen, want wij hebben namelijk besloten om samen te gaan wonen. Definitief dit keer. Want we zouden gaan latten vanaf november. Maar mijn schoonvader was ontzettend blij met het besluit en Detroit en ik worden ook steeds enthousiaster, was een klein beetje noodgedwongen maar nu vooral leuk!
En ik voel mij zo gelukkig en verliefdEn het is net alsof we al jaren samen zijn. Terwijl we volgende maand precies 1 jaar samen zijn
Maar als t goed zit zit t goed
Ik was even vergeten wie schaal_9 was maar ik kreeg ineens een flashback. Stel je niet te hoge eisen aan vriendschap/contact?
Ach het is ook voor autistisch om zo over andere te praten omdat je iets van een ander niet begrijptquote:Op zondag 19 september 2010 17:21 schreef robuust89 het volgende:
[..]
@ tijn en cas
Ik weet, je kan me narrow minded noemen omdat ik er zo over denk, het verbaasde me erg, en ook een beetje misplaatste schaamte kwam bovendrijven.
Ik klink alsof ik casanova ben? haha, garpjeIk weet dat niet iedereen er vroeg bij is, duh! ikzelf had me eerste zoen toen ik 16 was. vond het wel leuk, niet super bijzonder misschien. misschien daarom ook, dat je op jonge leeftijd niet zo belangrijk vind, dat relatie gebeuren, en naarmate je ouder word dat het meer een item word. Dat is een logisch iets, je begrijpt de wereld om je heen beter, en ook (helaas/gelukkig) wat er van je verwacht word (dat je op tijd een chick hosselt
)
Ik snap zijn reactie wel, maar vind het zeer ongezond om zoiets zo erg op te hemelen. en ja, ik ben af en toe wat direct(af en toe, soms, vaak, altijd
)
Ik was 21 dus nog laterquote:Op zondag 19 september 2010 17:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik was overigens vrij laat (18) eerste zoen wel eerder, ook meerdere vriendjes gehad, maar vond t niet zo bijzonder. Achteraf was zelfs mijn vorige relatie niet zo bijzonderOok al duurde die 5 jaar.
En ik houd nog steeds niet van tongzoenen.
Misschien volgende keer een ander programma kiezen als je gaat zoenenquote:Op zondag 19 september 2010 18:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind er echt helemaal niets aan..
Maar ik kan me voorstellen dat t anders is voor iemand die uberhaupt niet weet wat t is.
Maar met zoenen was ik er wel vroeg bij. Mijn eerste vriendje was net een wasmachineDie wist ook maar niet van ophouden.
Maar ik denk dat er -he;aas- wel meer mensen zijn die op late leeftijd (relatief) groen zijn hoor. Daar ben je geen uitzondering op, zeker niet in de huidige maatschappij
Idd, denk aan het mileu!quote:Op zondag 19 september 2010 18:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien volgende keer een ander programma kiezen als je gaat zoenen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Detroit heeft wel een lekker programma hoor![]()
quote:
quote:Op zondag 19 september 2010 18:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Autisten met humorStiekum moet je wel lachenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Detroit heeft wel een lekker programma hoor
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
Ja maar daarom denk ik ook dat ik goed met je op kan schieten irl. Ik mag jou wel, met je humorquote:
quote:Op zondag 19 september 2010 18:56 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ja maar daarom denk ik ook dat ik goed met je op kan schieten irl. Ik mag jou wel, met je humor
Te laatquote:
+1quote:Op zondag 19 september 2010 19:07 schreef robuust89 het volgende:
Ja, wanneer ga ik die befaamde, mythische Cassandra87 eens in het echt zien?Ik bedoel, ik zou een meet wel weer eens leuk vinden
Echt nooit, in de letterlijke zin?quote:Op zondag 19 september 2010 18:17 schreef schaal_9 het volgende:
30 jaar en ik heb nog nooit gezoend.
Iemand die nooit in 30 jaar gezoend is geworden? Dit komt denk ik niet voor.quote:Ik denk dat dat maar bij 1 op de 1000 of zelfs 1 op de 5000 mensen het geval is.
Ik neem aan dat hij tongzoenen bedoeldquote:Op zondag 19 september 2010 19:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Echt nooit, in de letterlijke zin?
Of bedoel je, dat jij nooit als eerste iemand een zoen heb uitgedeeld?
Maaruh, iemand heeft jou toch wel eens ooit een zoen gegeven? Met je verjaardag, of iemand met nieuwjaar?
Serieus? Ja toch.![]()
[..]
Iemand die nooit in 30 jaar gezond is geworden? Dit komt denk ik niet voor.
Anders is het met mensen die zelf nooit het initiatief nemen. Die zijn er. Ik ben iemand die hoog, hoog zelden het initaitef neemt. Maar als lijden voorwerp overkomt het mij zeer regelmatig. En dan doe ik gewoon mee. En nee, ik ben geen fan.
Zou het dat zijn?quote:Op zondag 19 september 2010 19:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij tongzoenen bedoeld
Jaquote:Op zondag 19 september 2010 19:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Tijn, wat is dat voor een bord voor je kop, in je FB
Heb je externe hulp? Want het gaat al een tijdje minder met je?quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:45 schreef ScarFace- het volgende:
Gaat niet zo goed hier.
Kan (bijna) alleen maar beter gaan..maar ik kan het niet bevatten..hoe .. en wat..grr
En mn moeder dan die zit te zeuren dat ik medicijnen moet nemen terwijl ik er hardstikke naar van wordik wil hier weg..weet niet waar naartoe..etc.
Ja, humor heb je zekerquote:Op zondag 19 september 2010 19:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Jagoed he
dit gebruik ik als iemand mij weer eens beschuldigt als ik het niet snap
Dankjequote:Op zondag 19 september 2010 20:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, humor heb je zeker
Maaruh, het is een Colorchecker, Tijn Is dat een ding van je werk ofzo?
Ik denk dat hij ook zo iets bedoelt.quote:Op zondag 19 september 2010 19:58 schreef Pandora73 het volgende:
Ik denk dat er inderdaad wel een verschil zit tussen verjaardags-/begroetings-/afscheidskusjes (het welbekende driewerf luchthappen) en zoenen met iemand op wie je verliefd bent. Die eerste categorie ontkom je niet aan ook al staat het je nog zo tegen, maar die tweede categorie die wil je normaal gesproken (vanaf een bepaalde leeftijd natuurlijk) wel.
Het moet gezegd worden. Ondanks dat dingen bepaald niet vanzelf bij je gaan, ben je altijd erg opgeruimd en positief en kan met humor lastige dingen relativeren. .quote:
Aha, op die manier. Mooi plaatje. Het doet mij weer een beetje aan iets Mondriaans denken, hetgeen ik weer leuk vind.quote:Ja dat klopt laatst een keer foto's laten maken en de fotograaf had een foto nodig met die colorchecker. Ik vond die foto zo leuk dat ik hem genomen heb. De foto's waren voor mijn ouders om aan de muur te hangen.
Dankjequote:Op zondag 19 september 2010 20:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het moet gezegd worden. Ondanks dat dingen bepaald niet vanzelf bij je gaan, ben je altijd erg opgeruimd en positief en kan met humor lastige dingen relativeren. .En noem ik een mooie kwaliteit.
Mondriaan gebruikte minder kleuren volgens mij.quote:[..]
Aha, op die manier. Mooi plaatje. Het doet mij weer een beetje aan iets Mondriaans denken, hetgeen ik weer leuk vind.
Ik merk het. En dat is erg gelukkig. Je hebt het volgens mij goed voor elkaar. Je hebt een huis en werk. En gebruik gemaakt van hulp die er is. Zie je dat zelf ook zo?quote:Op zondag 19 september 2010 20:12 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
DankjeJa dat klopt. Het gaat inderdaad goed met mij.
[..]
Dat zou goed kunnen. Ik vind het dan wel weer mooiquote:Mondriaan gebruikte minder kleuren volgens mij.
Ja, en zoals het nu gaat heb ik ook geen hulp nodig. Dat kan veranderen als ik geen werk meer heb. Maar daar ga ik niet vanuit dat dit gaat gebeuren.quote:Op zondag 19 september 2010 20:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik merk het. En dat is erg gelukkig. Je hebt het volgens mij goed voor elkaar. Je hebt een huis en werk. En gebruik gemaakt van hulp die er is. Zie je dat zelf ook zo?
Zekerquote:[..]
Dat zou goed kunnen. Ik vind het dan wel weer mooi
Hopelijk krijg je een vast contract, dat geeft ook wat rust.quote:Op zondag 19 september 2010 20:23 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja, en zoals het nu gaat heb ik ook geen hulp nodig. Dat kan veranderen als ik geen werk meer heb. Maar daar ga ik niet vanuit dat dit gaat gebeuren.
Dat hoop ik ookquote:Op zondag 19 september 2010 20:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hopelijk krijg je een vast contract, dat geeft ook wat rust.
Of hij verliefd is geweest of niet zegt hij volgens mij niet, en al helemaal niet of er ooit iemand verliefd op hem is geweest. Hij zegt mijns inziens alleen dat hij nooit met een meisje gezoend heeft - althans op de verliefde manier (neem ik aan). Laten we niet gelijk zo ver gaan om gelijk te concluderen dat hij nooit verliefd is geweest...quote:Op zondag 19 september 2010 20:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat hij ook zo iets bedoelt.
Volgens mij probeert hij eigenlijk te zeggen dat hij nooit verliefd op iemand is geweest en iemand anders ook niet op hem.
Blijf hopen. Ik herhaal maar weer dit even: het is je met werk gelukt, je inspanningen zijn op dit gebied beloond. Ook hier, maar ja makkelijk praten van mij, moet je je nek uitsteken.quote:
En je hoeft niet perse verliefd te zijn om met iemand te tongzoenenquote:Op zondag 19 september 2010 20:30 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Of hij verliefd is geweest of niet zegt hij volgens mij niet, en al helemaal niet of er ooit iemand verliefd op hem is geweest. Hij zegt mijns inziens alleen dat hij nooit met een meisje gezoend heeft - althans op de verliefde manier (neem ik aan). Laten we niet gelijk zo ver gaan om gelijk te concluderen dat hij nooit verliefd is geweest...
Dat laatste is natuurlijk erg goed, maar moeten ze je niet uiteindelijk voor vast aannemen?quote:Op zondag 19 september 2010 20:29 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat hoop ik ookAlleen dat zit er niet in. Het contract wordt wel verlengt.
We moeten idd voorzichtig zijn met conclusies en invullingen. Maar ik denk toch dat hij met dat ene zinnetje wat meer wilde zeggen dan er letterlijk zo staat....quote:Op zondag 19 september 2010 20:30 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Of hij verliefd is geweest of niet zegt hij volgens mij niet, en al helemaal niet of er ooit iemand verliefd op hem is geweest. Hij zegt mijns inziens alleen dat hij nooit met een meisje gezoend heeft - althans op de verliefde manier (neem ik aan). Laten we niet gelijk zo ver gaan om gelijk te concluderen dat hij nooit verliefd is geweest...
Ja, nog een keer verlengen hiernaquote:Op zondag 19 september 2010 20:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk erg goed, maar moeten ze je niet uiteindelijk voor vast aannemen?
OK. Nou het zou erg mooi zijn. Ook nog eens kort bij huis dacht ikquote:Op zondag 19 september 2010 20:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja, nog een keer verlengen hierna
Jaquote:Op zondag 19 september 2010 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
OK. Nou het zou erg mooi zijn. Ook nog eens kort bij huis dacht ik
Lieve tijn je wist toch al dat ik je graag mag?quote:Op zondag 19 september 2010 19:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Te laatdat heb ik altijd als ik een complimentje krijg. Ik weet mijzelf geen houding te geven.
Befaamd? En buiten mijn naam is er niets mythisch aan mij hoorquote:Op zondag 19 september 2010 19:07 schreef robuust89 het volgende:
Ja, wanneer ga ik die befaamde, mythische Cassandra87 eens in het echt zien?Ik bedoel, ik zou een meet wel weer eens leuk vinden
Ik bedoelde inderdaad het tongzoenen; ik dacht ook dat het daar om ging. Een lief vriendschappelijk kusje is er wel gewoon bij. Een liefdeszoen heb ik nog niet meegemaakt. Wat is niet, kan natuurlijk nog komen (het werk is uiteindelijk ook gelukt). Verliefd ben ik al wel eens geweest. De komende twee jaar ga ik volop (verder) werken aan mijn ontwikkeling. De handen uit de mouwen dus, en dat doe ik met plezierquote:Op zondag 19 september 2010 19:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zou het dat zijn?
Het moet haast wel, want ik geloof niet dat iemand in 30 jaar nooit heeft gezoend of gezoend is geworden...
Maar hoe dan ook, hij doet hem wel pijn dat hij een stuk mist. Iets ogenschijnlijks onbereikbaar, hoe graag hij het zou willen.
Wat opvalt is zijn verstandelijke reactie/interpretatie (1 op 1000 a 5000) , maar geen gevoelsduiding. Maar ja, dat is ook niet raar met ASS.
Ja dat wist wel.quote:Op zondag 19 september 2010 20:50 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Lieve tijn je wist toch al dat ik je graag mag?
Zondag toch? Dan kan ik welquote:Op zondag 19 september 2010 20:51 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Befaamd? En buiten mijn naam is er niets mythisch aan mij hoor
Ik heb alleen t weekend van 16 oktober nog vrij, dus de 17e een meet plannen?
Het huisje had ik alquote:Op zondag 19 september 2010 21:02 schreef Spoortie het volgende:
Topic is weer in leven, gelukkig.
Fijn om te horen dat 't bij de meeste hier goed gaat. Maar ScarFace, als je ergens over wilt praten kan 't he.
En gefeliciteerd met je huisje Cassandra, hoop dat 't opbouwen ervan niet al te veel stress oplevert.
Dat zeg ik, wat niet is kan nog komen.quote:Op zondag 19 september 2010 21:05 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad het tongzoenen; ik dacht ook dat het daar om ging. Een lief vriendschappelijk kusje is er wel gewoon bij. Een liefdeszoen heb ik nog niet meegemaakt. Wat is niet, kan natuurlijk nog komen (het werk is uiteindelijk ook gelukt). Verliefd ben ik al wel eens geweest. De komende twee jaar ga ik volop (verder) werken aan mijn ontwikkeling. De handen uit de mouwen dus, en dat doe ik met plezier
Jups is een zondag. Enige vrije weekend, ik wil graag een dag in t weekend voor mij en Detroit houden de komende 2 maanden, en een dag in t weekend wel volplannen. En de rest is vol met voorbereiden voor ons paleisjequote:Op zondag 19 september 2010 21:12 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja dat wist wel.Het blijft moeilijk om met zulke dingen om te gaan.
![]()
[..]
Zondag toch? Dan kan ik wel
Ieder mens heeft zijn eigenaardigheden, en is of introvert of extrovert en bla bla.. Ik denk dat iedereen wel een beetje het standaard protocolletje kent.quote:Op zondag 19 september 2010 21:33 schreef Spoortie het volgende:
Tja Auti, dat mensen, en met name meisjes, tegen je zeggen dat je anders bent ben ik ook wel gewend.. Alleen op m'n nieuwe school hebben ze 't nog niet helemaal door volgens mij..
Gelukkig, op een zondag, anders had je net zo goed op me verjaardag kunnen komenquote:Op zondag 19 september 2010 21:50 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Jups is een zondag. Enige vrije weekend, ik wil graag een dag in t weekend voor mij en Detroit houden de komende 2 maanden, en een dag in t weekend wel volplannen. En de rest is vol met voorbereiden voor ons paleisje
so who's in, 17 oktober meet?
Dierentuin, café, of iets anders?
Amsterdamquote:Op zondag 19 september 2010 21:55 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Gelukkig, op een zondag, anders had je net zo goed op me verjaardag kunnen komen![]()
Well, i'm in, Amsterdam als locatie? (ow wacht, tijn woont niet in de buurt dan! sorry tijn)
Nee joh.. die computer doet het meeste werkquote:Op zondag 19 september 2010 21:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Auti pas je op jezelf? Dat je jezelf niet overbelast? Je fiept een beetje. Bedoel dit niet lullig, gewoon uit bezorgdheid. Niet dat je als een dolle ergens op instort en vervolgens in een keer gas terug moet nemen.
Dit straal je gewoon uit, ik word zelf helemaal hyper van je, inwendig.quote:Op zondag 19 september 2010 22:07 schreef Auti het volgende:
[..]
Maar ik moet inderdaad wel ff rustig doen want ik zit nu al helemaal als een wervelstorm wat ik precies wil typen, maar daarom ga ik ook weer Ritalin gebruiken.
Ach, het is gewoon omdat het allemaal zo mooi is, en dat het ook nog lukt en werkt en ik nu gewoon ECHT mijn ei kwijt kan en ik straks voor de 2e keer KEIHARD binnen kom bij dat bedrijf.. En weet je wat ook leuk is, de foto's volgen nog, mijn nieuwe computer heeft veel groen licht.. in het teken van groene stroom, helemaal up to date en passend binnen het plaatjequote:Op zondag 19 september 2010 22:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dit straal je gewoon uit, ik word zelf helemaal hyper van je, inwendig.
Maar ik ben wel heel blij dat t zo goed met je gaat, heb je hard zat voor geknokt!
Moah, liefde maakt blind hoor. Dus dat iemand dan nog groen is, maakt dan ook niet meer zo uit.quote:Op zondag 19 september 2010 21:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Helaas wordt het op latere leeftijd moeilijker een relatie te starten, zeker als je groen bent, dat schijnt toch een no go te zijn. Maar het is wachten op diegene die daar doorheen kijkt.
En door de eerste indruk heenkijken is t zeker waard, ik kan dat met zekerheid zeggen. Been there, done that.
Dat is waar, maar het zal niet gemakkelijk worden omdat de eisen tegenwoordig zo hoog liggen. Leuk dat je gelooft dat ik er wel kom, ik heb er ook wel weer vertrouwen inquote:Op zondag 19 september 2010 21:49 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, wat niet is kan nog komen.
en hopelijk komt dat ook wel voor je
Even een edit.
Het wel of niet hebben van een relatie is niet een graadmeter of je geslaagd bent in t leven. Je doet zo hard je best, werkt zo knetterhard. En je komt er echt wel, dat geloof ik zeker!
Helaas wordt het op latere leeftijd moeilijker een relatie te starten, zeker als je groen bent, dat schijnt toch een no go te zijn. Maar het is wachten op diegene die daar doorheen kijkt.
En door de eerste indruk heenkijken is t zeker waard, ik kan dat met zekerheid zeggen. Been there, done that.
Ik word er ook helemaal hyper vanquote:Op zondag 19 september 2010 22:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dit straal je gewoon uit, ik word zelf helemaal hyper van je, inwendig.
Maar ik ben wel heel blij dat t zo goed met je gaat, heb je hard zat voor geknokt!
Liefde maakt blindquote:Op zondag 19 september 2010 23:05 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Moah, liefde maakt blind hoor. Dus dat iemand dan nog groen is, maakt dan ook niet meer zo uit.
Groot nieuws? Komt er een kleine, of zit ik er nu helemaal naast?quote:Op maandag 20 september 2010 08:29 schreef Cassandra87 het volgende:mijn moeder reageerde trouwens weer erg enthousiast op mijn nieuws
Hadden Detroit en ik al verwacht maar leuk is anders
Toch maar ff wat van zeggen
Portugal. Was erg fijn; goed weer ook.quote:
Ik was volgens mij 16 toen ik voor het eerst zoende en 22 toen ik voor het eerst sex had.quote:Op zondag 19 september 2010 17:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik was 21 dus nog laterTijdens oud en nieuw. Zij vond mijn korte koppie lekker.
dus gezoend en wat geknuffeld
Al zou dat het geval zijn: so what? Wat helpt het je om hierbij stil te staan. Ik denk dat het verlammend kan werken en dat het vinden van een leuk meisje / een leuke vrouw beter gaat als je ontspannen en jezelf bent (makkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk).quote:Op zondag 19 september 2010 18:17 schreef schaal_9 het volgende:
30 jaar en ik heb nog nooit gezoend. Ik denk dat dat maar bij 1 op de 1000 of zelfs 1 op de 5000 mensen het geval is.
17 oktober kan ik wel. Ik ben niet zo kritisch met wat (al zou ik als ik jou was iedereen bij je thuis uitnodigen en dan een verfkwast in de handen duwen).quote:Op zondag 19 september 2010 21:50 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Jups is een zondag. Enige vrije weekend, ik wil graag een dag in t weekend voor mij en Detroit houden de komende 2 maanden, en een dag in t weekend wel volplannen. En de rest is vol met voorbereiden voor ons paleisje
Ik denk hetzelfde. Probeer rustig gas te geven, dan kom je sneller vooruit dan dat je meteen volgas geeft en de wielen blijven spinnen.quote:Op zondag 19 september 2010 21:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Auti pas je op jezelf? Dat je jezelf niet overbelast? Je fiept een beetje. Bedoel dit niet lullig, gewoon uit bezorgdheid. Niet dat je als een dolle ergens op instort en vervolgens in een keer gas terug moet nemen.
Eens (Alweer. Zucht...).quote:Op zondag 19 september 2010 23:05 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Moah, liefde maakt blind hoor. Dus dat iemand dan nog groen is, maakt dan ook niet meer zo uit.
Ik houd van vrouwen die anders zijnquote:Op zondag 19 september 2010 21:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik houd van mannen die anders zijn
--quote:Op zaterdag 19 juli 2008 22:50 schreef SHE het volgende:
[..]
Nou nee, in mijn geval had ik drugs nodig om:
- rustig te worden. ( ik word heel kalmpjes en rustig van coke )
- normaal te functioneren/dingen te doen die mensen doen en ook leuk vinden. Zoals sex, eindeloos kletsen en socializen.
Om dan maar eens een voorbeeld te geven ( en hopend dat ik hiermee mezelf niet voor lul zet ):
Sex is voor mij iets heel verwarrends. Ik weet niet of ik me nu op de synergie of het resultaat ( orgasme ) moet concentreren. Sowieso lukt het me niet om me op allebei te focussen. Ik kan maar een ding tegelijk.
Daarnaast mis ik dat gevoel waar anderen het over hebben; de kers op de taart; de utopische symbiose en de spettertjes vuurwerk in de lucht.
Populistisch gesproken zie ik sex als niets meer dan een manier om te ontladen, bezig te zijn, of een orgasme te krijgen.
Ik kan mezelf heus wel verliezen in iemand hoor; maar dan word ik eerder nat van de manier waarop zijn hoofd werkt, dan de grootte van zijn geslacht, zijn aanraking of zijn voorkomen.
Drugs en overmatig drank gebruik zorgt ervoor dat ik al die factoren ondergeschikt maak en eigenlijk gewoon ordinaire, platte sex kan hebben, waarbij ik maar aan één ding denk en het me ook geen flikker kan schelen hoe het gebeurt. Dat maakt mij wel ineens een heel aantrekkelijke partner voor 'nietsvermoedende' mensen. Ze denken dat je een gezonde sexdrive hebt en niet zo moeilijk doet. Terwijl ze echt niet door hebben dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent.
En dat is natuurlijk oneerlijk, en ergens ook best walgelijk. Zelf medicatie heb ik dus maar afgezworenen ik geniet van mijn rust met mate.
Eehm: volgens mij is het nieuws dat ze gaat samenwonen.quote:Op maandag 20 september 2010 09:01 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Groot nieuws? Komt er een kleine, of zit ik er nu helemaal naast?
Je kan het nooit weten wat er allemaal nog op je pad komt... Misschien is het juist goed om niet alles in een keer te hebben, want je werksituatie is ook best nieuw. (en dat kost ook veel prikkels en energie mag ik aannemen).quote:Op zondag 19 september 2010 21:05 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad het tongzoenen; ik dacht ook dat het daar om ging. Een lief vriendschappelijk kusje is er wel gewoon bij. Een liefdeszoen heb ik nog niet meegemaakt. Wat is niet, kan natuurlijk nog komen (het werk is uiteindelijk ook gelukt). Verliefd ben ik al wel eens geweest. De komende twee jaar ga ik volop (verder) werken aan mijn ontwikkeling. De handen uit de mouwen dus, en dat doe ik met plezier
Je moet jezelf ook weer niet onderwaarderen.quote:Op zondag 19 september 2010 23:51 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het zal niet gemakkelijk worden omdat de eisen tegenwoordig zo hoog liggen. Leuk dat je gelooft dat ik er wel kom, ik heb er ook wel weer vertrouwen in
Bedoel je dat je weer in een gesprekje "niet gezien"werd?quote:Na de tamtam met de kerk kan ik weer wel wat waardering gebruiken...
Compensatiedrangquote:wordt dus deze week extra mijn best doen op mijn werk.
Ik hoop dat je contact houdtquote:
Kleine komt er voorlopig nietquote:Op maandag 20 september 2010 09:01 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Eensch met post.quote:Op zondag 19 september 2010 21:49 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, wat niet is kan nog komen.
en hopelijk komt dat ook wel voor je
Even een edit.
Het wel of niet hebben van een relatie is niet een graadmeter of je geslaagd bent in t leven. Je doet zo hard je best, werkt zo knetterhard. En je komt er echt wel, dat geloof ik zeker!
En door de eerste indruk heen kijken is t zeker waard, ik kan dat met zekerheid zeggen. Been there, done that.
I love Gebakquote:Op zondag 19 september 2010 21:57 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
AmsterdamNog ff *wil helemaal niet weg snihik*
Ow ben je bijna jarig? Krijg je een gebakje van me.
Maar tijn komt wel naar amsterdam tochDaar issie 2 oktober ook al
Ik maak garpjes, yes? Het lijkt me leuk om je eens in het echt te zienquote:Op zondag 19 september 2010 20:51 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Befaamd? En buiten mijn naam is er niets mythisch aan mij hoor
Dat is lief van jequote:Op maandag 20 september 2010 17:38 schreef ScarFace- het volgende:
We weten echt dat je er hard voor hebt moeten vechten Cassandra daarom is het juist zo mooi om te horen dat je gelukkig bent dat je samen gaat wonen en dat het allemaal goed is gekomen
Ja dierentuinquote:Op zondag 19 september 2010 21:50 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
/carequote:Op zondag 19 september 2010 21:55 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Gelukkig, op een zondag, anders had je net zo goed op me verjaardag kunnen komen![]()
Well, i'm in, Amsterdam als locatie? (ow wacht, tijn woont niet in de buurt dan! sorry tijn)
Tuurlijk ik wil de grote Cassandra wel eens ontmoetenquote:Op zondag 19 september 2010 21:57 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
AmsterdamNog ff *wil helemaal niet weg snihik*
Ow ben je bijna jarig? Krijg je een gebakje van me.
Maar tijn komt wel naar amsterdam tochDaar issie 2 oktober ook al
quote:Op maandag 20 september 2010 09:01 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Klein van stuk maar groot in dadenquote:Op maandag 20 september 2010 18:49 schreef Cassandra87 het volgende:
De grote Cassandra is maar 165 hoor
En fijn dat het wederzijds isquote:Op maandag 20 september 2010 19:00 schreef Cassandra87 het volgende:
wel fijn dat jullie mij zo lief vinden
quote:Op maandag 20 september 2010 20:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Ben jij die nieuwe Jan Sloot, Auti?
O wat ben je druk, beste kerel.quote:Op maandag 20 september 2010 20:24 schreef Auti het volgende:
[ afbeelding ]
BAM. 100 miljoen keys (alle mobiele 06 nummers) , 1GB txt file, 19 en een half uur! ..
" we need a bigger boat!"
19 en een half uur voor 1 Gig... ik heb VEUL!! en ik heb de mogelijkheid om eindeloos keys te generaten.. zolang er maar opslagruimte is. In alle soorten en maten die ik wil. Maar shit man, dan kan je bijna net zo goed meteen brute aan de gang gaan.. Ik heb meer power nodigFFFFFUUUUUUUU!!!
one day..
IK heb er mij ook een tijdje in verdiept. Ik ben er zelf nog niet uit of wat Sloot had uitgevonden idd mogelijk is.quote:Op maandag 20 september 2010 21:01 schreef Auti het volgende:
[..]
Zou het.. er zijn immers 2 opties.. of compressie of een krachtiger systeem.
Wow.. dit is eng![]()
Oh ja, maar dat komt goed.. ik zit er ook een beetje tegen aan te hikken.. het gaat straks van start, maar in het begin is het ook maar 3 of 4 dagen per week hoor. Waarschijnlijk 3, dat is wel de bedoeling alleen ik wil meer, maar het is denk ik wel beter om eerst 3 dgn te doen.quote:Op maandag 20 september 2010 21:08 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
O wat ben je druk, beste kerel.
Ik hoop echt dat je straks op je werk rustiger wordt. Wat meer harmonie zal je echt goed doen (en verkleint de kansen om overspannen te raken).
Zo bedoelde ik het ook hoor... Dataverlies is prutswerk, maar efficiënt maken is wel een mooie woordkeuze ja.quote:Op maandag 20 september 2010 21:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Overigens, wat Sloot deed was geen compressie, er ging volgens hem geen info verloren. Het was slechts een andere, maar veel efficiëntere manieren van coderen.
Ik heb mij kapot gedacht, hoe hij dat gedaan moest hebben
Het bestaat/is doorontwikkeld, ongetwijfeld.. en er is meer hoor. En daar hoef je geen alluminium hoedje voor op te zetten, dat is gewoon nog niet beschikbaar voor de burger. Dat komt stap voor stap, wel merkbaar sneller.. er moet verdiend worden.. See Sharp, C#quote:Op maandag 20 september 2010 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
IK heb er mij ook een tijdje in verdiept. Ik ben er zelf nog niet uit of wat Sloot had uitgevonden idd mogelijk is.
Het is voor mij net zo onbegrijpbaarquote:Op maandag 20 september 2010 21:40 schreef Cassandra87 het volgende:
yeah.. Computers..
Ik voel mij met de minuut blonder......
Jij moet via je werk al op een vrij bijzonder gebruik maken van computers, al heul veul meer als een " dom blondje" hoor.. Het mag je dan misschien uitgelegd/geleerd zijn.. maar een leek snapt er geen moer van, ik zie er alleen ook nog eens een achtergrond in.. Vraag maar eens aan een ICT' er op je werk, wedden dat jullie op SAP3 draaien?quote:Op maandag 20 september 2010 21:40 schreef Cassandra87 het volgende:
yeah.. Computers..
Ik voel mij met de minuut blonder......
Yeahquote:Op maandag 20 september 2010 21:36 schreef Auti het volgende:
[..]
Het bestaat/is doorontwikkeld, ongetwijfeld.. en er is meer hoor. En daar hoef je geen alluminium hoedje voor op te zetten, dat is gewoon nog niet beschikbaar voor de burger. Dat komt stap voor stap, wel merkbaar sneller.. er moet verdiend worden.. See Sharp, C#Think Different.
Maar jij zal toch ook test resultaten moeten invullen in een computerprogramma?quote:Op maandag 20 september 2010 21:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het is voor mij net zo onbegrijpbaarik ben een functioneel digibeet
Ohja ik kan zeker wel met computers omgaan maar de achtergrond daarvan interesseert mij niet zoveel eigenlijk..quote:Op maandag 20 september 2010 21:46 schreef Auti het volgende:
[..]
Jij moet via je werk al op een vrij bijzonder gebruik maken van computers, al heul veul meer als een " dom blondje" hoor.. Het mag je dan misschien uitgelegd/geleerd zijn.. maar een leek snapt er geen moer van, ik zie er alleen ook nog eens een achtergrond in.. Vraag maar eens aan een ICT' er op je werk, wedden dat jullie op SAP3 draaien?![]()
En uitgaand van budgetbeheer, Windows XP professional?
Kan je omgaan met Excel?
Ja, en meer dan dat kan ik ook nietquote:Op maandag 20 september 2010 21:50 schreef Auti het volgende:
[..]
Maar jij zal toch ook test resultaten moeten invullen in een computerprogramma?
Fokken, je weetzquote:Op maandag 20 september 2010 22:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja, en meer dan dat kan ik ook nietInternetten, wat werken met office
Mijn levenquote:
Dat doen de meestequote:Op maandag 20 september 2010 22:30 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ohja ik kan zeker wel met computers omgaan maar de achtergrond daarvan interesseert mij niet zoveel eigenlijk..
Ik weet net iets meer dan de gemiddelde collega, of het nu de applicaties betreft of excel of outlook of wat dan ook.Maar ik werk op gevoel, de achtergrondkennis zal ik niet begrijpen, in theorie
quote:"Nobody really knows what the Bourne shell's grammar is. Even examination of the source code is little help."
Dan kan je toch al meer dan een leek? snap je van die commands als a3=a1+a2 ?quote:Op maandag 20 september 2010 22:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja, en meer dan dat kan ik ook nietInternetten, wat werken met office
Nee dat snap ik nietquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:29 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat doen de meesteHet gaat erom hoe scherp dat gevoel is.. de rest is heul veul reverse enginering, uitproberen, rommelen.. Waarom denk je dat er zoveel getest wordt, er grafische interfaces zijn, code die aangeeft waar je syntax niet klopt, etc etc..
Zo gaat het al meer dan 30 jaar hoor![]()
[..]
[..]
Dan kan je toch al meer dan een leek? snap je van die commands als a3=a1+a2 ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:55 schreef Auti het volgende:
yeah, zelfs programeren weet men te automatiseren.
Ervaring mee?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:34 schreef ramakandra het volgende:
1 tip voor mannen met ASS neem NOOiT een vriendin die ook een ASS heeft, dit werkt echt voor geen ene meter, adhd is dan wel weer positief omdat je mekaar dan aanvult
En dan nog... Op basis van 1 persoonlijke ervaring iets aan iedereen afraden?quote:
Fijn dat er iets meer duidelijkheid is. En sterkte met de rest... Hopelijk haal je er goede dingen uit!quote:Op woensdag 22 september 2010 17:13 schreef francis998 het volgende:
nou, ik heb wat meer duidelijkheid. Ik behoor in ieder geval tot de NAO groep(oftewe pdd-nos).
En de verdere bedoeling is dus om gewoon nu 1x in de 3 weken op gesprek te gaan en daarna 1x in de maand, en ondertussen (sociale)vaardigheidstrainingen te gaan volgen, om onder andere de knelpunten voor mij te onderzoeken, waar en hoe ik oa. vastloop en daarmee om te gaan.
Mijn vader herkent mijn niet in een autist en daarmee is het klaar. Voor mijn moeder geldt hetzelfde. Ach het zal wel.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:11 schreef francis998 het volgende:
Trouwens een vraagje voor degenen die op latere leeftijd een diagnose kregen. Hoe gingen jullie ouders ermee om? En hoe gingen jullie om met de reacties van jullie ouders?
tja dat is gewoonweg behoorlijk extreem. En mijn moeder die gaat weer richting het andere extreemquote:Op woensdag 22 september 2010 19:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mijn vader herkent mijn niet in een autist en daarmee is het klaar. Voor mijn moeder geldt hetzelfde. Ach het zal wel.
ach doe mij maar levende mensenquote:Op woensdag 22 september 2010 18:18 schreef robuust89 het volgende:
Yeeh, meer zielen, dus meer vreugd!![]()
Ja mij ookquote:Op woensdag 22 september 2010 19:22 schreef francis998 het volgende:
[..]
ach doe mij maar levende mensen
Triestquote:Op woensdag 22 september 2010 19:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mijn vader herkent mijn niet in een autist en daarmee is het klaar. Voor mijn moeder geldt hetzelfde. Ach het zal wel.
Zeker, helaas is het niet anders. Ik laat het wel daarbij.quote:
Ach ik ben niet anders gewend.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:06 schreef Spoortie het volgende:
Mm, dat's minder Tijn.
Maar sommige mensen kunnen sommige dingen gewoon niet begrijpen.. jammer dat 't in jouw geval je ouders zijn..
Zit er tegenwoordig nog wel iemand op IRC? Zit er nog best vaak op, maar dan komt nooit iemand langs.
deels is het positief eraan gewend zijn, maar prettig is het natuurlijk nietquote:Op woensdag 22 september 2010 20:10 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ach ik ben niet anders gewend.
Nee
Nee dat niet maar als je niets verwacht kan het altijd meevallen.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:32 schreef francis998 het volgende:
[..]
deels is het positief eraan gewend zijn, maar prettig is het natuurlijk niet
Dat mag, humorloze zoutzakquote:Op vrijdag 24 september 2010 05:04 schreef boempa het volgende:
Hallo allemaal, sorry dat ik zo binnen kom banjeren in dit topic, maar ik was er niet mee bekend.
Aangezien ik PDD-NOS heb, zou ik dit topic graag volgen.
toch leuk dat je een praktijkexamen kan aanvragenquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:28 schreef DeHovenier het volgende:
Zo, vanochtend een rijtest gedaan bij het CBR. Gelukkig vond 'ie dat ik goed genoeg reed om een praktijkexamen aan te vragen, want als hij mij ongeschikt zou vinden zou ik nooit een rijbewijs kunnen halen
Heb nu al zo'n 70 rijlessen achter de rug, nog een paar te gaan en dan ga ik proberen af te rijden
Nou, ik niet..quote:
Welke boeken?quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:13 schreef DeHovenier het volgende:
Ik zit Edgar Allan Poe en H.P. Lovecraft te lezen
Het zijn allebei verzamelde werken.quote:
Rong 2004 (ongeveer) zat ik in psychiatrische behandeling, toen werd er een autisme-test gedaan.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:05 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Dat mag, humorloze zoutzak
vertel eens wat over jezelf! wanneer kreeg je de diagnose, hoe gaat het nu, etc
Hé die van de Necronomicon heb ik ook, alleen helaas niet uitgelezen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:48 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Het zijn allebei verzamelde werken.
Deze van Poe:
[ afbeelding ]
En deze van Lovecraft:
[ afbeelding ]
Geen salarisverhoging, geen contractverlenging... of geen functioneringsgesprek?quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:23 schreef tijnbrein het volgende:
Ik zou deze week mijn functioneringsgesprek hebben. 3 maal raden wat ik niet gehad heb![]()
Ik baal er een beetje van
Vreemd en slordig.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:23 schreef tijnbrein het volgende:
Ik zou deze week mijn functioneringsgesprek hebben. 3 maal raden wat ik niet gehad heb![]()
Ik baal er een beetje van
Dat laatste, schat ik zo in.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:07 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Geen salarisverhoging, geen contractverlenging... of geen functioneringsgesprek?
En het is echt mogelijk om er iets moois van te makenquote:Op donderdag 23 september 2010 13:50 schreef Auti het volgende:
Ik heb weer een beetje lucht.. afspraak vandaag gaat niet door, projectmanager is ziek.
Dat geeft mij weer tijd om het 1 en ander hier af te maken en verder te bestuderen,
dingetjes waar ik mee bezig ben als ; pc repareren, server opzetten, verder met Linux, aircrack, bourneshell, wordlists maken, RainbowTables, spookt allemaal door mijn koppie, OpenSSH, VPN, PPTP, etc.. (nee, niet de map)
En tussendoor doe ik dan even de basis van Java in het koppie stampen, en ik zit weer op de Ritalin.
Is mooi dat ik nu wat meer tijd heb, kan ik een leuk showtje geven als we een nieuwe afspraak hebben
Heb ik waarschijnlijk wel al een java applet gemaakt die melding geeft wanneer het tijd is voor een pilletje, uiteraard ook beschikbaar voor uw mobiele telefoon.. de Ritalin-Timer-App, by Auti
En natuurlijk even laten zien hoe ik binnen een halve minuut een WPA2 handshake heb, en hoe ik mijn computer thuis die hash laat kraken
Maar wel jammer dat ik nog even moet wachten op duidelijkheid. Al geeft het dus wel even rust en ruimte.
Maar ik was er wel op ingesteld, ik zit alweer een uur lang alles op een rijtje te zetten en de dag opnieuw in te delen en dergelijke.
Die eerste ken ik maar heb ik zelf niet, ik heb zelf van Lovecraft deze:quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:48 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Het zijn allebei verzamelde werken.
Deze van Poe:
[ afbeelding ]
En deze van Lovecraft:
[ afbeelding ]
Hoi, tja ik heb de diagnose dus pas een paar daagjes, hoewel ik eigenlijk al een jaar een beetje met het vermoeden rondliep. Maar ik heb dus ook PDD-NOS(NAO).quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:54 schreef boempa het volgende:
[..]
Autisme zie ik vooral als een sociale handicap.
Voorbeeld:
Ik ga fitnessen, iemand zegt hallo, ik zeg hallo terug.
Volgende standaard vraag: Alles goed?
Ik zeg ja, en jij? Ook goed.
Wat kan je dan verder vertellen?
Ja mooi weer buiten enzo, maar om de één of andere reden lijkt het zo zinloos, alsof zulke gesprekken niet belangrijk zijn.
Iemand die geen autisme heeft, zal zulke gesprekken gebruiken om de sociale contacten bij te houden.
Ik vind het altijd interessant om de zogenaamde sociaal begaafde mens te bestuderen, want je kan er toch wat van leren.
Hoe ik mijn autisme ervaar: Een jong kind zal (dacht ik) rond het 3e levensjaar de beginselen van het sociale contact tot zich nemen (waarom is het belangrijk dingen samen te doen, waarom is het belangrijk te delen etc.) Ik had het destijds te druk met details tot me te nemen, zoals hoe groot de stoeptegels zijn, waarom er water uit de kraan komt als de kraan opengedraaid wordt etc. etc., dus te veel informatie welke niets met sociale contacten te maken hebben.
Iemand die pas vanaf het 12e levensjaar begint met het leren van de Nederlandse taal, zal er veel meer moeite mee hebben, dan iemand die dat doet vanaf een jaar of 3, zo ervaar ik dat met de sociale contacten.
Dit is een introductie van mijn persoon.
Als iemand het interessant vindt, kan ik nog wat lapjes tekst over autisme pasten die ik heb geschreven.
Gegroet.
yup, je loopt dan allebei langs mekaar heen, irriteerd je aan de ander maar ondertussen iets doen wat het op lost.... ho maar!quote:
Hoi francis998,quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:14 schreef francis998 het volgende:
[..]
Hoi, tja ik heb de diagnose dus pas een paar daagjes, hoewel ik eigenlijk al een jaar een beetje met het vermoeden rondliep. Maar ik heb dus ook PDD-NOS(NAO).
Maar in bovenstaande(heb ff stukjes weggelaten om het overzichtelijk te houden) moet ik zeggen dat het net lijkt of je mijn gedachten hebt gelezen.
Vooral dat met de gesprekken, dmv. wat vage humor en grappen(die soms niet goed bevallen bij de andere partij) weet ik een gesprek een beetje op gang te houden.
Maar ik ben niet echt iemand die uitmezelf makkelijk met anderen praat, vooral het beginnen van een reel(non-digitaal) gesprek vindt ik lastig.
Maar dat laatste ben ik grotendeels mee eens. Bij autisme leer je veel dingen op latere leeftijd als je je bewust bent van je "hadicaps", en daardoor krijg je betere kansen. En laat het zo zijn dat het bij meerdere mensen(niet iedereen) rond de tienerjaren ontdekt worden en dan heb je toch een redelijke achterstand. En in sommige gevallen kan alles nog worden ingehaald maar lang niet altijd.
Heb net een paar filmpjes gezien op youtube, aparte humor wel.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:42 schreef Pandora73 het volgende:
Kunnen jullie trouwens ook zo lachen om The Big Bang Theory? (Iedere werkdag rond 8 uur op Veronica)
Met name Sheldon heeft toch heel wat autistische trekjes...
Met het verschil dat Sheldon een IQ heeft van 187 en het personage van Kutcher in That 70s Show bij wijze van spreken eerder 87quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:05 schreef boempa het volgende:
[..]
Heb net een paar filmpjes gezien op youtube, aparte humor wel.
Doet me erg denken aan 'That 70s Show'.
Hij heeft wel wat weg van Ashton Kutcher qua personage.
Bij die eerste zin begon er al een belletje te rinkelen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:25 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Met het verschil dat Sheldon een IQ heeft van 187 en het personage van Kutcher in That 70s Show bij wijze van spreken eerder 87
Tja Sheldon is een enorme controlfreak die niet tegen verstoring van zijn ritme kan, hij móét perse altijd op een bepaalde plek op de bank zitten (want precies uitgemikt ten opzichte van de tv en het raam enzo), als iemand aan zijn eten zit dan eet hij het niet meer, iedere dag van de week eet hij hetzelfde (dus maandag Thais en dan altijd hetzelfde gerecht, dinsdag pizza, etc), hij heeft een vaste weekindeling (woensdag Halo-avond, zaterdag wasdag, zondag Paintball-dag etc. En hij is een enorme geek. Bovendien heeft hij eigenlijk geen gevoel voor humor (nou ja, op zijn eigen manier wel maar niet voor anderen te volgen), hij is sociaal volslagen onbeholpen... Moet ik nog even doorgaan of is het al herkenbaar?
Nou, ik denk niet dat verdere uitleg echt vereist is. Want hij komt ook wel een beetje vreemd (als geek)over in de serie. Ik volg de serie niet helemaal maar heb wel eens een paar afleveringen en delen ervan gezien. En tja sheldon lijkt idd erg veel op een autist met een toch iets extremere manier zoals vaker geschetst wordt in films en series.quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:25 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Met het verschil dat Sheldon een IQ heeft van 187 en het personage van Kutcher in That 70s Show bij wijze van spreken eerder 87
Tja Sheldon is een enorme controlfreak die niet tegen verstoring van zijn ritme kan, hij móét perse altijd op een bepaalde plek op de bank zitten (want precies uitgemikt ten opzichte van de tv en het raam enzo), als iemand aan zijn eten zit dan eet hij het niet meer, iedere dag van de week eet hij hetzelfde (dus maandag Thais en dan altijd hetzelfde gerecht, dinsdag pizza, etc), hij heeft een vaste weekindeling (woensdag Halo-avond, zaterdag wasdag, zondag Paintball-dag etc. En hij is een enorme geek. Bovendien heeft hij eigenlijk geen gevoel voor humor (nou ja, op zijn eigen manier wel maar niet voor anderen te volgen), hij is sociaal volslagen onbeholpen... Moet ik nog even doorgaan of is het al herkenbaar?
Amen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:00 schreef boempa het volgende:
[..]
Hoi francis998,
Bij Autisme is zelfkennis zeer belangrijk heb ik ervaren.
Het helpt je om de omgeving voor mezelf enigszins begrijpelijk te houden.
Vooral het doorhebben dat ik voor de omgeving misschien wat raar overkom (ik weet dat ik monotoon praat, maar merk er zelf niks van, tenzij ik mij terug zie op filmopnamen) zorgt er eigenlijk voor dat ik een stuk minder onzeker ben, en daardoor wat 'losser' ben en toch wat makkelijker in de omgang naar anderen toe.
Vaak heb ik zelfs het idee dat mensen eerder geneigd zijn om bepaalde dingen te vertellen zoals problemen thuis, omdat ze als het ware het gevoel hebben dat ik te vertrouwen ben.
Dit heeft weer een gunstig effect op mijn zelfvertrouwen.
Tegelijkertijd kan het ook een risico vormen, dat ik te enthousiast word, en dat kan mensen weer afschrikken.
Het is vaak aftasten hoe je op anderen nog enigszins normaal kan overkomen, zonder dat ik te erg in de war raak.
De vertrouwde omgeving is mijn gedrag gewend, maar zomaar iemand op straat aanspreken is soms nog wat eng, hoewel het steeds makkelijker wordt naarmate ik dit vaker doe (het wordt als het ware een sociale eigenlijk die ik me eigenlijk pas sinds enkele jaren aan het aanleren ben.
Ik ben ervan overtuigd dat eenieder met een vorm van autisme in staat is dit zich aan te leren, mits men bereid is te leren met vallen en opstaan, en niet bang is te zullen worden afgerekend op het maken van fouten, want fouten maken is menselijk, autisme of niet.
Misschien heb je wat aan deze informatie, en allicht heeft het niet op iedere autist betrekking.
Groet,
boempa
Het is voor hem te hopen dat het gaat lukken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:07 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
En het is echt mogelijk om er iets moois van te maken
Het zou mooi zijn dat bedriojven eens minder aan "poppenkast" gaan doen en die dingen gaan doen waar het werkelijk over hoort te gaan. INHOUD!.quote:Maar wat is er nu voor nodig? Je komt goed beschouwd best druk over.
Ben je misschien trots op je autisme? Ben je bereid om je zoveel mogelijk aan te passen aan de gebruiken die bij iedere organisatie als richtlijn gelden? Dus om een stuk rustiger te worden, te leren van hoe collega's met dingen omgaan, integreren in het team e.d. Het is heel goed mogelijk dat ze in het begin nog een beetje aankijken, relatief voorzichtig zijn en daarna de lat hoger gaan leggen.
Kans op.....quote:Als je heel goed bent in programmeren, dan kan het weleens zo zijn als je op termijn een inschaling krijgt waar je nog niet eerder aan gedacht hebt...
Dat laatstequote:Op vrijdag 24 september 2010 20:07 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Geen salarisverhoging, geen contractverlenging... of geen functioneringsgesprek?
Ach het wentquote:
Je communiceerde goed hoor, want je kon het wel degelijk uit begrijpen.quote:
Het belangrijkste is dat je aan de gang kan blijven. En dat is toch al een hele prestatiequote:Dat eerste zit er sowieso niet in, dat tweede wel alleen het moet nog geregeld worden.
[..]
Vervelend, want zo probeert hij zijn eigen laksigheid door jullie extra inzet weer te compenseren. Maar hij krijgt er wel voor betaald. Niet voor niets had ik altijd een gruwel hekel aan leidinggevenden.quote:Ach het wentIeder jaar moet PZ hem achter de broek zitten om functioneringgespreken te doen. Met andere dingen gaat dat net zo. Vaak betekend dat ik en mijn collega op stel en sprong en berg werk moeten verzetten omdat meneer ineens cijfers nodig heeft.
![]()
![]()
Het is dus laksheid van zijn kant.
Weet ikquote:Op zaterdag 25 september 2010 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je communiceerde goed hoor, want je kon het wel degelijk uit begrijpen.
Inderdaad en dat gaat ook wel goed komenquote:[..]
Het belangrijkste is dat je aan de gang kan blijven. En dat is toch al een hele prestatieJe bent wel een vechtertje.
Ach hij mag de lastige beslissingen nemen.quote:[..]
Vervelend, want zo probeert hij zijn eigen laksigheid door jullie extra inzet weer te compenseren. Maar hij krijgt er wel voor betaald. Niet voor niets had ik altijd een gruwel hekel aan leidinggevenden.
Je merkt dat Schaal_9 de plank communicatief soms misslaat, hij heeft best moeite met het tussen de regeltjes doorlezen.quote:
Blijven hopen. Je kan niet meer dan je best doen. Ik vind je echt wel een kwaliteitsmannetje, misschien is dat je weg wel.quote:[..]
Inderdaad en dat gaat ook wel goed komen![]()
[..]
Ach, overschat de verantwoordelijkheden niet hoor. Zelden zal zo'n iemand privé aansprakelijk worden gesteldquote:Ach hij mag de lastige beslissingen nemen.Dat hoef ik dan weer niet
Niet alleen hij andere ook. Ach het is ook niet erg. Ik kan er wel lachen. Miscommunicatie hoort bij autismequote:Op zaterdag 25 september 2010 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je merkt dat Schaal_9 de plank communicatief soms misslaat, hij heeft best moeite met het tussen de regeltjes doorlezen.![]()
Dat doe ik ook.quote:[..]
Blijven hopen. Je kan niet meer dan je best doen. Ik vind je echt wel een kwaliteitsmannetje, misschien is dat je weg wel.
Daar is hij leidinggevende voor. Je kan er toch weinig aan veranderenquote:[..]
Ach, overschat de verantwoordelijkheden niet hoor. Zelden zal zo'n iemand privé aansprakelijk worden gesteld
En wie weet dat je daarin kan doorgroeien, want het is een groter bedrijf dacht ik waar je nu werkt.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Niet alleen hij andere ook. Ach het is ook niet erg. Ik kan er wel lachen. Miscommunicatie hoort bij autisme![]()
[..]
[/quote
Daar is ook wel om te lachen... :P
[quote]
Dat doe ik ook.Ik heb het naar mijn zin dus dat gaat zeker goed komen.
Dat is waar.quote:Daar is hij leidinggevende voor. Je kan er toch weinig aan veranderen
Helaas zijn de mogelijkheden beperkt om door te groeien. Maar zo lang ik het naar mijn zin heb is dat ook niet erg.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En wie weet dat je daarin kan doorgroeien, want het is een groter bedrijf dacht ik waar je nu werkt.
[..]
Dat is waar.
Dat is het belangrijkste. Het goed naar je zin hebben.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Helaas zijn de mogelijkheden beperkt om door te groeien. Maar zo lang ik het naar mijn zin heb is dat ook niet erg.
Ik zat wel aan het laatste te denken hoor (geen functioneringsgesprek). Maar omdat ik kort geleden zelf een functioneringsgesprek gehad, moest ik ook denken aan de woorden loonsverhoging en contractverlenging. Soms krijg je een van de twee, soms beide, maar ook geen van beide is mogelijk.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je merkt dat Schaal_9 de plank communicatief soms misslaat, hij heeft best moeite met het tussen de regeltjes doorlezen.![]()
[..]
Blijven hopen. Je kan niet meer dan je best doen. Ik vind je echt wel een kwaliteitsmannetje, misschien is dat je weg wel.
[..]
Ach, overschat de verantwoordelijkheden niet hoor. Zelden zal zo'n iemand privé aansprakelijk worden gesteld
Je snapt hoop ik dat het sarcastisch bedoelt was. Mijn opmerkingquote:Op zaterdag 25 september 2010 14:44 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik zat wel aan het laatste te denken hoor (geen functioneringsgesprek). Maar omdat ik kort geleden zelf een functioneringsgesprek gehad, moest ik ook denken aan de woorden loonsverhoging en contractverlenging. Soms krijg je een van de twee, soms beide, maar ook geen van beide is mogelijk.
OKquote:Op zaterdag 25 september 2010 14:44 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik zat wel aan het laatste te denken hoor (geen functioneringsgesprek). Maar omdat ik kort geleden zelf een functioneringsgesprek gehad, moest ik ook denken aan de woorden loonsverhoging en contractverlenging. Soms krijg je een van de twee, soms beide, maar ook geen van beide is mogelijk.
Iedere uitkomst vereist weer een specifieke strategie. Ik heb altijd al geloofd dat bij gelijke kansen ik een mooie prestatie kan neerzetten. Ik heb mij ook laten inspireren door mensen om mij heen. Daarbij de lat wat hoger gelegd dan noodzakelijk is. Los van het werk vind ik het ook leuk om een beetje hip en trendy te zijn. De mogelijkheden liggen er. En doordat het contact met mijn kerkmaatje over is, moet 2010 zich op andere fronten dubbel en dwars bewijzen. Een verre vakantie staat voor 2011 op het programma. Iedereen komt met mooie verhalen terug, daar wil ik ook een graantje van meepikken.quote:Op zaterdag 25 september 2010 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
OK
Ja, het zijn onderwerpen die doorgaans best in dergelijke gesprekken naar voren kunnen komen.
Ik hoop dat je een goed gesprek hebt gehad, en dat er toekomstmuziek voor je inzit.
Iemand die nauwelijks weet hoe een computer werkt, gelijk uitleggen hoe hij muziek moet downloaden? Ik zou het persoonlijk anders hebben aangepakt, maar goed. Tenzij diegene er natuurlijk expliciet zelf om gevraagd heeft, maar dan nog zou ik dat niet in de eerste les hebben gedaan.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:05 schreef francis998 het volgende:
zo ik ben er ook weer.
Na het geven van mijn 1e computerles. Nou..die persoon snapt met geluk hoe de pc aangaat. Dus een beetje uitgelegd hoe internet werkt, en google. En ook een emailadres aangemaakt en uitgelgd, ook kort msn besproken. En laten zien hoe muziek download. Ook heb ik hem een beetje laten zien hoe de pc werkt, zonder te diep op alles in te gaan.
Nu heeft de persoon tot volgende week zondag de tijd om dat te oefenen, en hopelijk heeft dan een paar emails van bekenden gekregen waardoor we ietsjes dieper op msn ingaan, en tekstverwerken enzo.
Mwa, hij wist al wat, hij wist een beetje hoe rond te browsen alleen hij kent geen enkele website op een of ander buitenlands radio station en wehkampquote:Op zaterdag 25 september 2010 20:45 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Iemand die nauwelijks weet hoe een computer werkt, gelijk uitleggen hoe hij muziek moet downloaden? Ik zou het persoonlijk anders hebben aangepakt, maar goed. Tenzij diegene er natuurlijk expliciet zelf om gevraagd heeft, maar dan nog zou ik dat niet in de eerste les hebben gedaan.
O enne, toch wel legaal/betaald gedownload hoop ik?![]()
Niet echt, meestal blijk ik wel bij, maar goed ik heb dan ook veel affiniteit met IT enzo. Maar soms dan ben ik de IT ff zat en dan kan ik weer behoorlijk achterlopen. Maar meestal maak ik dan een inhaalsprong, en ben ik zo weer bij.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:01 schreef schaal_9 het volgende:
Ben ik net geintegreerd op Hyves, tegenwoordig is Facebook ineens weer helemaal in... hebben jullie ook het gevoel achter de feiten aan te lopen?
En wat dacht je van Twitter?quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:01 schreef schaal_9 het volgende:
Ben ik net geintegreerd op Hyves, tegenwoordig is Facebook ineens weer helemaal in... hebben jullie ook het gevoel achter de feiten aan te lopen?
tja, daar loop ik nu dus wel achter. Dat hele twitter gebeuren volg ik niet meer. Ik heb ooit een acount aangemaakt maar ik heb het nooit echt gevolgd.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En wat dacht je van Twitter?
De wereld is idd te snel en dynamisch geworden.
Ik ookquote:Op zaterdag 25 september 2010 23:38 schreef francis998 het volgende:
[..]
tja, daar loop ik nu dus wel achter. Dat hele twitter gebeuren volg ik niet meer. Ik heb ooit een acount aangemaakt maar ik heb het nooit echt gevolgd.
precies anders ben je ook maar een meeloperquote:Op zaterdag 25 september 2010 23:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ook
Maar ach, je moet gewoon kiezen en niet overal aan mee willen doen
Precies. En het is zoooooo hyperig allemaal. hedgetag zus en zo . Ik hou er niet van.quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:50 schreef francis998 het volgende:
[..]
precies anders ben je ook maar een meeloper
Dat is waar. Ik ben pas vrij laat begonnen met Hyves (2007), en ik houd het daar ook bij.quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:50 schreef francis998 het volgende:
[..]
precies anders ben je ook maar een meeloper
Ik heb helemaal niks met dat hyves.quote:Op zondag 26 september 2010 00:05 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik ben pas vrij laat begonnen met Hyves (2007), en ik houd het daar ook bij.
Het aanbod is zo groot, en niet eens alleen op internet. Voor mensen met autisme spectrum stoornis kunnen keuzemogelijkheden overweldigend zijn.
De meeste mensen willen (en kunnen) en en, hebben dus een heel drukke agenda.
Dat wel. Maar aan de andere kant is het voor sommigen(NT'er en ass'er) ook een pluspunt zoals bij mij. het onderhouden van vriendschappen en contacten gaat lastig. En hyves/facebook enzo maken het contact onderhouden ietsjes makkelijker.quote:Op zondag 26 september 2010 00:05 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik ben pas vrij laat begonnen met Hyves (2007), en ik houd het daar ook bij.
Het aanbod is zo groot, en niet eens alleen op internet. Voor mensen met autisme spectrum stoornis kunnen keuzemogelijkheden overweldigend zijn.
De meeste mensen willen (en kunnen) en en, hebben dus een heel drukke agenda.
Ja ik ben heel druk, al heb ik er nu wat meer rust in zitten hoor.. zeker nu, ben eindelijk klaar met wat klusjes, en ik ben helemaal gesloopt.., dus nu ff rust. En ik ben ook echt onthaast, dat komt door de Ritalin.. ik ben wel chaotisch of kom druk over, maar ik ben echt stukken rustiger. Alleen is het soms ff vervelend, dan wil ik zelf wel.. maar kan mijn hoofd niet, zit er een rem op.. dat is dus die Ritalin, het beperkt me soms een beetje. Maar eigenlijk is dat wel goed, beter focussen op dingen en alles rustig aan en stap voor stap.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:07 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
En het is echt mogelijk om er iets moois van te maken
Maar wat is er nu voor nodig? Je komt goed beschouwd best druk over. Ben je misschien trots op je autisme? Ben je bereid om je zoveel mogelijk aan te passen aan de gebruiken die bij iedere organisatie als richtlijn gelden? Dus om een stuk rustiger te worden, te leren van hoe collega's met dingen omgaan, integreren in het team e.d. Het is heel goed mogelijk dat ze in het begin nog een beetje aankijken, relatief voorzichtig zijn en daarna de lat hoger gaan leggen.
Als je heel goed bent in programmeren, dan kan het weleens zo zijn als je op termijn een inschaling krijgt waar je nog niet eerder aan gedacht hebt...
Durf jij dat dan iemand in de supermarkt aanspreken?quote:Op zondag 26 september 2010 16:14 schreef robuust89 het volgende:
Welke storende factor?
En sempron/schaal 9, waarom de FUCK kick je het topic? echt nergens voor nodig![]()
OT:
Het is duidelijk, bij uitgaan in een club, is t niks voor mij om dames aan te spreken. Schier onmogelijke taak. Goed dat we nog supermarkten, verjaardagen en sportscholen hebben
Ja, vroeger heette ik inderdaad sempron, en over een paar jaar heb ik misschien wel weer een andere naamquote:Op zondag 26 september 2010 16:14 schreef robuust89 het volgende:
Welke storende factor?
En sempron/schaal 9, waarom de FUCK kick je het topic? echt nergens voor nodig![]()
OT:
Het is duidelijk, bij uitgaan in een club, is t niks voor mij om dames aan te spreken. Schier onmogelijke taak. Goed dat we nog supermarkten, verjaardagen en sportscholen hebben
schaal_12quote:Op zondag 26 september 2010 16:32 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ja, vroeger heette ik inderdaad sempron, en over een paar jaar heb ik met een beetje geluk weer een andere naam
Excuus. Was niet nodig, al ontgaat me het nut geheel van de kickquote:Op zondag 26 september 2010 16:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dank.
Robuust, niet boos reageren op schaal_9. Hij bedoelt het niet kwaad.
Soms, het ligt aan de situatie. Sometimes I shit bricks tooquote:Op zondag 26 september 2010 16:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Durf jij dat dan iemand in de supermarkt aanspreken?
Ja, hij was ook niet nuttig. Ik verveel me soms een beetjequote:Op zondag 26 september 2010 16:38 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Excuus. Was niet nodig, al ontgaat me het nut geheel van de kick
Ik durf dat dus nooitquote:Op zondag 26 september 2010 16:38 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Excuus. Was niet nodig, al ontgaat me het nut geheel van de kick
[..]
Soms, het ligt aan de situatie. Sometimes I shit bricks too![]()
Dat wel maar daar gaat het nu niet omquote:Op zondag 26 september 2010 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook niet aan het personeel om te vragen waar iets staat?
Je kan toch iemand ook de bekende weg vragenquote:Op zondag 26 september 2010 16:48 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat wel maar daar gaat het nu niet om
Goeiequote:Op zondag 26 september 2010 16:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan toch iemand ook de bekende weg vragen
Dit heeft hij al eens gezegd hoor, toen vroeg ik een maand of 3 geleden wie schaal_9 was. Tot vorige week was ik het alleen weer vergeten.quote:Op zondag 26 september 2010 16:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
schaal_12
Waarom geef je nu pas toe dat je sempron bent?![]()
Als ik dat gedurft had dan had ik in de afgelopen jaren heel veel mensen kunnen aansprekenquote:Op zondag 26 september 2010 21:29 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dit heeft hij al eens gezegd hoor, toen vroeg ik een maand of 3 geleden wie schaal_9 was. Tot vorige week was ik het alleen weer vergeten.
Ik ben de tijd allang voorbij dat ik mensen niet durfde aan te spreken. Zo heb ik mijn ex leren kennen, direct uitgevraagd, en Detroit heb ik ook na een avond chatten gelijk gevraagd mee te gaan naar de film, ik houd er niet van, afwachten. Maar ik kan mij voorstellen dat het voor een ander weer heel moeilijk is juist.
Zelfs dat zal ik niet durvenquote:Op zondag 26 september 2010 21:36 schreef Cassandra87 het volgende:
ach joh lieve tijn komt wel goed
En t is normaal, niet durven. Het vriendje van mijn zusje heeft een maand lang haar lunch betaald omdat hij haar leuk vond zonder maar een woord te zeggen, durfde hij nietZe zijn nu 2 jaar samen.
Ik had na 2 posten door dat het Sempron2400 was. Ik confronteerde hem daarmee, maar wilde het toen niet bevestigen. Was ook eigenlijk niet nodig, omdat het niet kon missen. (daar is hij te bijzonder voor). Hij is vaker gereïncarneerd.quote:Op zondag 26 september 2010 21:29 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dit heeft hij al eens gezegd hoor, toen vroeg ik een maand of 3 geleden wie schaal_9 was. Tot vorige week was ik het alleen weer vergeten.
Ik denk eerder 10quote:Op zondag 26 september 2010 16:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
schaal_12
Waarom geef je nu pas toe dat je sempron bent?![]()
Ja idd, wat hij allemaal verzint vind ik wel leuk om te lezenquote:Op vrijdag 24 september 2010 19:58 schreef boempa het volgende:
[..]
Hé die van de Necronomicon heb ik ook, alleen helaas niet uitgelezen.
Wat ik heb gelezen was wel erg interessant, en je kan er mooi bij visualiseren.
Welke verhalen staan daarin?quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:25 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Die eerste ken ik maar heb ik zelf niet, ik heb zelf van Lovecraft deze:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:22 schreef ramakandra het volgende:
[..]
yup, je loopt dan allebei langs mekaar heen, irriteerd je aan de ander maar ondertussen iets doen wat het op lost.... ho maar!(komt van allebei de kante trouwens)
Ik kijk het elke dag met m'n broertje, is idd grappig. Van dezelfde makers als 2 and a half men, die ervoor komt. Sheldon begrijpt ook niet wanneer een vraag een retorische vraag is, en hij kan ook geen sarcasme herkennen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 23:42 schreef Pandora73 het volgende:
Kunnen jullie trouwens ook zo lachen om The Big Bang Theory? (Iedere werkdag rond 8 uur op Veronica)
Met name Sheldon heeft toch heel wat autistische trekjes...
Dat is ook zuur zeg! Wil je graag helpen, maar kan nu ff niet.. zit zelf ook helemaal over de zeik en met een rottig probleempje. Techtalk; MBR (master boot record) van de windows7 harde schijf van mijn pa is naar de knoppe... en dat is Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!quote:Op zondag 26 september 2010 23:06 schreef Pandora73 het volgende:
Zo dan, heb ik even de pest in!
Ik heb een blog op een eigen domein, maar daar had ik al enige tijd () niet naar omgekeken. Bijna 2 jaar dus.
Nu wilde ik gisteren dat blog weer nieuw leven inblazen, krijg ik de melding dat ik mijn Wordpress (het systeem waarop het blog draait zeg maar) moest updaten. Heb ik dat dus gedaan... maar niet helemaal goed gekeken. Hele site naar de kloten. Alleen de voorpagina kwam nog tevoorschijn, maar alles wat er verder op stond, kreeg ik een "deze link bestaat niet" melding.
Nou schiet mij maar lek, ik heb dus uiteindelijk alles naar Word overgezet (250 posts) en heb de hele site gewist. En opnieuw Wordpress geïnstalleerd. Maar helaas, het werkt nog steeds niet.
Ik snap er werkelijk geen zak van.
Ben nu aan het kijken of ik over kan stappen naar Joomla. Misschien dat dat wel werkt...
P.S. Voor de behulpzame nerds: watikzeg.nl is de site en als jullie snappen waarom de links het niet doen dan hoor ik het graag!
The Colour Out of Space & Whisperer in The Dark vind ik allebei erg goed en jij?quote:Op zondag 26 september 2010 23:08 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ok. Hier staat de inhoudsopgave van mijn editie.
Wat vind jij het tofste verhaal?
Dat zou toch mooi zijn.quote:
In welk opzicht? Materieel, of activiteiten met mensen op jouw niveau en huidige werksituatie?quote:Nu ben ik niet zo gauw tevreden qua leefstijl
Het inkomen is gestegen, maar manier van leven kan nog beter...
Waar denk je dan aan?quote:Ik hoop in het komende jaar wat meer hippe en trendy gelegenheden te bezoeken
Toch niet alleen, hoop ik?quote:En vaker uit eten
Dat kan ik dus niet, is onmogelijk.. zit in mijn registry, ik moet het leren kanaliseren.quote:Op maandag 27 september 2010 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Auti, probeer te leren dat je dingen kan loslaten
Ik weet het, het is makkelijk van mij om het te zeggen. Het is zo moeilijk.quote:Op maandag 27 september 2010 12:04 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat kan ik dus niet, is onmogelijk.. zit in mijn registry, ik moet het leren kanaliseren.
Nee, ik ken de film helaas niet.quote:Het gaat mijn root in, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik hou niet alleen van computers, ik denk/ben zelf een computer. De computer is ook niet alleen door maar ook naar de mens ontwikkeld.
Ken je de Matrix, de film? Dat ze Neo gaan " programeren" .... >input... output= " i know Kung Fu"
En mijn Kung Fu is VERY GOOD!!! NUMBER ONE SUPERSPEED!!!!!
Valt mooi samen, ik heb zelfs Kung Fu kabels![]()
Ik ben zelf ook bepaald geen fan van MS....Vooral als het gaat om stabiliteit. Maar ja, apple is nou ook niet allesquote:Maar het is ernstig.. mijn pa snapt het niet, probeert het nu over te nemen.. en ik kan het niet aanzien.
Die man is helemaal gehersenspoelt door Windows.. FUCK MICROSOFT!! Systeemherstel, bla bla.. voorgekauwde rommel.. THINK DIFFERENT.. pap.. ROOT!! het zit in je MBR en BCD.. in je partitie tabel.. nee niet windows partities.. de partities op je SCHIJF!! .. sectors, heads, cyllinders.. denk als een IT' er.. ZIE HET!!.. en nu loopt het uit de klauw ofzo.. of iiig, ik laat hem nog ff rommelen en dan komt hij er misschien vanzelf wel achter. Het is zwaar oldskool computeren.. , vroegah was het zelfs het ultieme middel om virussen te verspreiden.. omdat het ROOT shit is..
Spannend. Ik hoop dat je een goed gesprek zal hebben. 1 oktober komt nu wel dicht bijquote:En om 1530 uur vanmiddag heb ik contractbespreking.
Maar ik heb een beetje last van interventie.. I KNOW THIS.. komt goed.. Ik heb alleen zware last van mindfucks. Prioriteiten stellen..
Probeer dat.quote:fucking dure SSD schijf man... als het nou een rommelpc'tje was... Maarja, ik moet nu gewoon geforceerd omschakelen en mijzelf instellen op het gesprek vanmiddag.. Daarna kijk ik wel weer verder.
Die heb ik allebei nog niet gelezen. The Music of Erich Zahn vond ik goed, en dat verhaal waarin de hoofdpersoon tijdens een wandeling ofzo overvallen wordt door noodweer en moet schuilen in een oud hutje waar een kannibaal in blijkt te wonen. En nog dat verhaal waarin de hoofdpersoon af blijkt te stammen van een soort mensaap in Congo. De titels weet ik niet meer, had toen de Nederlandse vertaling gelezen.quote:Op maandag 27 september 2010 04:05 schreef BlueMage het volgende:
[..]
The Colour Out of Space & Whisperer in The Dark vind ik allebei erg goed en jij?
Sorry het wiel is al uitgevonden. Try againquote:Op maandag 27 september 2010 18:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zou wel eens iets heel groots willen uitvinden. Waardoor het leven op zijn kop staat.
Zodat de hele wereld mij kent.![]()
Ik heb al vele wielen uitgevonden, mien jong, breek me de bek niet open.quote:Op maandag 27 september 2010 18:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sorry het wiel is al uitgevonden. Try again
quote:Op maandag 27 september 2010 18:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb al vele wielen uitgevonden, mien jong, breek me de bek niet open.
quote:Op maandag 27 september 2010 18:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
![]()
Jij bent toch audiofreak. Vind daar iets voor uit
Wie?quote:Op maandag 27 september 2010 18:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
Valt niet mee, maar het kan wel. Maar wat dacht je van een Jan Sloot uitvinding oid?
quote:Op maandag 27 september 2010 18:59 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wie?
Oprolbare draadloze speakers ofzo
Wat dacht je van genezing van autisme?quote:Op maandag 27 september 2010 18:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Zo'n uitvinding die de mensheid echt vooruithelpt.
Dat hoeft nu ook weer nietquote:Op maandag 27 september 2010 19:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
Die in je neusgaten passen, om ze mee te nemen
Dan liever koude fusiequote:Op maandag 27 september 2010 19:02 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Wat dacht je van genezing van autisme?
Veel mensen met ASS willen er niet aan, voor een zekere groep trotse Aspergers is het zelfs vloeken in de kerk. Maar mij lijkt het niet verkeerd.
Kleine doelgroep maar. Ik wil er wel ff rijk van worden.quote:Op maandag 27 september 2010 19:02 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Wat dacht je van genezing van autisme?
Maaruh, ik kan je verzekeren dat genezen nooit mogelijk kan worden. Hooguit eea in de repressieve sfeer, zoals stimuli in bepaalde hersengebieden. Of hormoonbehandelingen vanaf geboorte, autisme is nl. extreem mannelijk gedrag.quote:Veel mensen met ASS willen er niet aan, voor een zekere groep trotse Aspergers is het zelfs vloeken in de kerk. Maar mij lijkt het niet verkeerd.
You are never an ass..quote:Op maandag 27 september 2010 15:01 schreef robuust89 het volgende:
Not to be an ass, maar werkte fixboot; fixmbr niet?
Of beter, hoe heb je t gefixt?
Je bent nog steeds zo druk... Gaaf dat je gaat beginnen! Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 27 september 2010 19:14 schreef Auti het volgende:
bladibla...
Verder was het gesprek vandaag op mijn nieuwe job erg leuk en goed.
1 Oktober gaat het niet meer worden, door de vertraging en heeft allemaal te maken met de administratie afdeling en account aanmaken etc etc.. contract gaat 15 Oktober in en de 19e is mijn eerste werkdag. Ik begin met 3dgn in de week, dinsdag woensdag en donderdag. De projectmanager wordt mijn begeleider, dus we zitten met zijn 2 in 1 kamer. Alleen is hij altijd vrij op woensdag en soms moet hij op een ander filiaal zijn en dan begeleid iemand anders mij, die heb ik vanmiddag ontmoet en dat was leuk en voelde goed aan.
En ik krijg een labtop, zodat ik eventueel ook thuis kan werken.
Dus nog 3 weekjes.. en dan wordt het een mooie dag, met gebak en al!![]()
Wacht, wat?quote:Op maandag 27 september 2010 19:20 schreef boempa het volgende:
Een draagbare videobril die er als Rayban zonnebril uitziet, met een ingebouwd computertje die (naast mp3-speler met 5.1 geluid) tevens visuele plug-ins ondersteunt (waarbij het visuele wordt weergegeven op de gepolariseerde zonneglazen) zodat je tijdens het fietsen kunt genieten van een audiovisueel spektakel welke niet zou misstaan binnen een concert van Jean Michel Jarre. Uiteraard hebben de glazen een Full-HD beeld en eventueel 3d-weergave, voor nog mooiere plug-ins.
Dit idee had ik jaren terug bedacht.
quote:Op maandag 27 september 2010 19:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat hoeft nu ook weer niet![]()
[..]
Dan liever koude fusie
Dat moet ons autisten toch wel lukkenquote:Op maandag 27 september 2010 19:57 schreef robuust89 het volgende:
[..]
![]()
Koude fusie is de shit! In een klap van je energieprobleem af
Ikquote:Op maandag 27 september 2010 20:02 schreef Cassandra87 het volgende:
wie komen er 17 oktober nog meer koffie drinken?
en een gebakje voor robuust
quote:Op maandag 27 september 2010 19:20 schreef boempa het volgende:
Een draagbare videobril die er als Rayban zonnebril uitziet, met een ingebouwd computertje die (naast mp3-speler met 5.1 geluid) tevens visuele plugins ondersteunt (waarbij het visuele wordt weergegeven op de gepolariseerde zonneglazen) zodat je tijdens het fietsen kunt genieten van een audiovisueel spektakel welke niet zou misstaan binnen een concert van Jean Michel Jarre. Uiteraard hebben de glazen een Full-HD beeld en eventueel 3d-weergave, voor nog mooiere plugins.
Dit idee had ik jaren terug bedacht.
quote:Op maandag 27 september 2010 19:14 schreef Auti het volgende:
Dus nog 3 weekjes.. en dan wordt het een mooie dag, met gebak en al!![]()
Encryptie.. RainbowTables..quote:Op maandag 27 september 2010 18:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zou wel eens iets heel groots willen uitvinden. Waardoor het leven op zijn kop staat.
Zodat de hele wereld mij kent.![]()
Heb ik ook wel eens aan gedacht. Oid....quote:Op maandag 27 september 2010 21:45 schreef Auti het volgende:
[..]
Encryptie.. RainbowTables..
of ultiem draadloos dataverkeer zonder interfentie mogelijkheden
Gewoon compleet opnieuw uitvinden.. draadloos is helemaal hip en de bomb, maar het is a totall mess.. op alle fronten/gebieden.. GSM, UMTS, WiFi, de hele 2,4Ghz band, C2000.. en ga maar door. Wees de peter in de ether en doe het beter.
Zeker.quote:Op maandag 27 september 2010 21:45 schreef Auti het volgende:
[..]
edit; ThnxsJa, het schijnen nogal zoetekauwen te zijn waar ik kom te zitten
![]()
Ook een leuke secundaire arbeidsomstandigheid![]()
Ik zou heel graag willen maar ik voel me zo jong tussen de mede-chatters in deze reeksquote:Op maandag 27 september 2010 20:02 schreef Cassandra87 het volgende:
wie komen er 17 oktober nog meer koffie drinken?
en een gebakje voor robuust
age ain't nothing but a numberquote:Op maandag 27 september 2010 22:43 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik zou heel graag willen maar ik voel me zo jong tussen de mede-chatters in deze reeks![]()
Even een beetje korte reactie (moet zo naar mijn werk):quote:Op maandag 27 september 2010 22:27 schreef Auti het volgende:
als het makkelijk zou zijn.. dan is er gene moer an! Geen Eer en geen Roem.
Al zou het zomaar op kunnen komen, een ingeving.. maar daar is ongetwijfeld een proces aan vooraf gegaan.
Nobody said it was easy. Weet je hoeveel er ook gewoon niet te begrijpen is, althans in de vorm van dat het niet uit te leggen is. Ik heb daar vaak veel moeite mee..
Zulke conflicten had ik dus ook met mjin pa gister en vanmorgen, of wel vaker ook. Maar ook wel met andere mensen, maar dan anders.. ik euh, kan het weer eens niet precies uitleggen.
Maar het was vanmiddag ook wel heel mooi, want mijn vervangende werkbegeleider was dus niet helemaal precies op de hoogte van mijn beperkingen. Sterker nog, volgens mij wist hij dus helemaal niet dat hij een ass' er onder de hoede zou krijgen.. voor zover je dat mag noemen hoor, want ik denk niet dat ik hem heel erg veel nodig zal hebben.
Maar ik wil niet te ver uitwijden, maar we hebben het even kort over ASS gehad en dan over mijn persoon specifiek natuurlijk en mijn jobcoach wist dus ook heel goed dingen uit te leggen, was best knap.. want ik kan dat niet zo goed uitleggen. En dan kwam het dus eigenlijk ook neer op obsessief gedrag en vastbijten en een ongelooflijke kennis en motivatie en zucht en verlangen naar input en uitzoeken en uitvinden en codes en FFFIIIIEEEEEEPPPPP!!!![]()
En het enige waar ik dan weer op kan komen is een vergelijking met een filmfragmentje.. in dit geval Die Hard 4.0, rete goeie film over hoe afhankelijk we zijn geworden van computers en het internet en dus cyberterrorism.. En dan is er dus zo'n hacker die opgepakt is, en dan een stukje dat er zo'n hoge pief van de national security , terwijl hij wegloopt, opdracht geeft dat hij verhoort moet worden;
" i wanna know everything he knows!"
En dan mompelt die hacker dus; If i tell him everything i know, his fungy little head will explode...
Dat dus, met alle respect.. Alleen heb ik het er dus moeilijk mee, want mijn hoofd ontploft dagelijks.. ik raap het alleen ook steeds weer bij elkaar. Wil je keiharde analogie.. fragmenteren en defragmenteren.
Ik ben een soort van computer, en de computer is ook uitgevonden door autisten, of dacht jij van niet?![]()
Keep on searching. De definitie van development. denk ik dan zomaar..
Zit je goed?quote:Op maandag 27 september 2010 19:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kleine doelgroep maar. Ik wil er wel ff rijk van worden.![]()
[..]
Maaruh, ik kan je verzekeren dat genezen nooit mogelijk kan worden. Hooguit e.e.a. in de repressieve sfeer, zoals stimuli in bepaalde hersengebieden. Of hormoonbehandelingen vanaf geboorte, autisme is nl. extreem mannelijk gedrag.
Andere oplossingen: diagnostiek voor de geboorte, maar is ethisch begeven op hellend vlak. Zou ik nooit aanwillen.
Maar willen genezen? Ja, direct![]()
Mercedes besteld?quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:36 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Zit je goed?
Mijn systeem behelst het concept, dat alle schoolboeken vervallen, en dat iedereen zijn schoolboeken voortaan leest op mijn E-reader. Uiteraard zijn die schoolboeken bij mijn webshop te koop, en nog goedkoper ook!
(drukkosten vallen weg, jwz) Gillend hard binnenlopen, luidt de conclusie.
Mwoah, een echte uitvinder van de computer is er volgens mij niet.... (zoals Edison van de grammofoon, of James Watt van de stoommachine).quote:Op maandag 27 september 2010 22:27 schreef Auti het volgende:
Ik ben een soort van computer, en de computer is ook uitgevonden door autisten, of dacht jij van niet?![]()
Geen vinding, eerder een ontwikkeling. Hij heeft wel een punt hoor. Autisme kan wel degelijk helpen in de IT. Maar, het poppenkast syndroom (leef uber sociaal gedoe in bedrijven ) maakt dit alles weer ongedaan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 07:29 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Even een beetje korte reactie (moet zo naar mijn werk):
Nee, je bent geen soort van computer en de computer is niet uitgevonden door autisten
Dankzij het bedrijfleven, waar de idioterie hoogtij viert. ASS kan wel degelijk een zegen zijn, want ASS-ers hebben wel degelijk hun zegeningen. Wat dacht je van analyseren?quote:Autisme is geen zegen...
Zou eigenlijk te belachelijk voor woorden moeten zijn. Niet jezelf mogen zijn.....quote:Zou je het een voordeel vinden om je autisme proberen wat meer te camoufleren?
camoufleren heeft mij nooit echt ver gebracht. Geforceerd meedoen werkt niet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Zou eigenlijk te belachelijk voor woorden moeten zijn. Niet jezelf mogen zijn.....
Toneel spelen heeft idd nog nooit gewerkt..... Ik deed het wel, spiegelen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:56 schreef Auti het volgende:
[..]
camoufleren heeft mij nooit echt ver gebracht. Geforceerd meedoen werkt niet.
Ik functioneer nu goed in een werksituatie. Het heeft me zelfs een prima beoordeling opgeleverd. Maar er is meer...quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geen vinding, eerder een ontwikkeling. Hij heeft wel een punt hoor. Autisme kan wel degelijk helpen in de IT. Maar, het poppenkast syndroom (leef uber sociaal gedoe in bedrijven ) maakt dit alles weer ongedaan.
[..]
Dankzij het bedrijfleven, waar de idioterie hoogtij viert. ASS kan wel degelijk een zegen zijn, want ASS-ers hebben wel degelijk hun zegeningen. Wat dacht je van analyseren?
Jij ging niet voor niets Econometrie studeren. Analyseren is bij ook ook sterker punt.
Vergeet niet dat ASS een gradueel iets is, maar de kudde heeft er een label op geplakt....De maatschappij heeft op een doorgeslagen manier het sociale gehalte op een voetstuk geplaatst...Het bedrijfsleven/de maatschappij had een andere keuze kunnen maken. Juist gebruik te maken van de sterke kanten die ASS-ers wel degelijk hebben.... Maar de tijdgeest heeft het enorm verziekt. Verkeerd beleid wegens de vloek van liberaliseren etc. etc.
[..]
Zou eigenlijk te belachelijk voor woorden moeten zijn. Niet jezelf mogen zijn.....
Aanpassen geeft in de huidige constellatie en tijdgeest helaas de meeste kans op gematigd succes....(zelden of nooit flow....)quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:10 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik functioneer nu goed in een werksituatie. Het heeft me zelfs een prima beoordeling opgeleverd. Maar er is meer...
Dit, omdat je het echt leuk vind, of motiveert jou deze hogere status?quote:Feestelijke activiteiten, gelegenheden bezoeken die hip en trendy zijn, twee keer per jaar op vakantie, daar is óók eerder regel dan uitzondering voor de werkende klasse.
Een receptie heeft vaak weer wel een duidelijke structuur dan een vaag feestje...quote:Ik vind het best leuk om af en toe naar een feestje te gaan, zolang het maar niet op een receptie gaat lijken. Voor veel mensen met ASS zit dit er helaas niet in.
Trendy... eerlijk is eerlijk: ik hield er eerst ook niet van. Toen ik rond het sociale minimum leefde, kreeg ik ook vanzelf een afkeer hebben van wat werelds is (een overlevingsmechanisme?).quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:12 schreef Auti het volgende:
Ik hou ook wel van een feestje, maar ben wel erg afzijdig. Ook over bijvoorbeeld mensen aanspreken, een paar posts terug; dat doe ik dus eigenlijk niet, ik zal nooit iemand zomaar aanspreken. Zou ook niet weten hoe.
Kan je wel zeggen dat je dan bijvoorbeeld naar de bekende weg kan vragen.. ja, kan. En dan weet ik de weg, en is het ok bedankt. Het is geen aanleiding voor een gesprek of diepgang.
Op feestjes participeer ik op een afgevlakt niveau. Ik probeer het allemaal te volgen, analyseren.. Ja, totdat er dus een " hyperlink" is. Zie of hoor ik inene iets waar ik wat mee heb en waar ik op kan inhaken, alleen gaat dat dan dus weer op fiepniveau.. En dat kan een stortvloed zijn. Voor onbekende zal het of indruk maken of ronduit irritant zijn, ik weet het niet. De mensen die mij kennen, die weten het wel te waarderen als ik mijn snaveltje open doe, maar soms moet ik ook wel even gestopt worden hoor.
Hippe tenten of clubs.. an absolute no go. Trendy... zo'n afschuwelijk woord.. brrrrr... Het is gewoon zooo niet mij. Recepties, bruiloften of begravenissen > c'est une catastrophe. Ik vermijd dat liever.
Vakanties.. Ja, maar dan ook weer " anders" Ik wil bepaalde dingen zien en bezoeken, doe vakanties dus.. en geschiedenis opzoeken. Fiepen.. Dus geen luieren in de zon en tot rust kom vakantie, maar hiken op de Chinese Muur, de Pyramides in Egypte, Rome. Dat soort vakanties. Eigenlijk zijn dat dan dus ook geen vakanties maar expedities of excursies.
Hou je ook van die bedrijfuitjes? Overleven in de Sahara en dat soort onzin?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:50 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Trendy... eerlijk is eerlijk: ik hield er eerst ook niet van. Toen ik rond het sociale minimum leefde, kreeg ik ook vanzelf een afkeer hebben van wat werelds is (een overlevingsmechanisme?).
http://forum.fok.nl/user/history/297051quote:Weet dat fiepen in feite als afwijkend gedrag wordt beschouwd (DSM-IV spreekt van preoccupaties).
Als ik ergens een bloedhekel heb dan is het trendy en hip, de woorden alleen al....Alleen als die goedkope blonde Veronica grieten destijds al..quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:50 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Trendy... eerlijk is eerlijk: ik hield er eerst ook niet van. Toen ik rond het sociale minimum leefde, kreeg ik ook vanzelf een afkeer hebben van wat werelds is (een overlevingsmechanisme?).
Een bruiloft vind ik het allerergste wat je kan overkomen op sociaal gebied dan. Ik zal dat koste wat het kost vermijden...quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:12 schreef Auti het volgende:
Hippe tenten of clubs.. an absolute no go. Trendy... zo'n afschuwelijk woord.. brrrrr... Het is gewoon zooo niet mij. Recepties, bruiloften of begravenissen > c'est une catastrophe. Ik vermijd dat liever.
Van vakanties heb ik gene last. Ik ga nl. nooit. Omdat ik niemand heb.quote:Vakanties.. Ja, maar dan ook weer " anders" Ik wil bepaalde dingen zien en bezoeken, doe vakanties dus.. en geschiedenis opzoeken. Fiepen.. Dus geen luieren in de zon en tot rust kom vakantie, maar hiken op de Chinese Muur, de Pyramides in Egypte, Rome. Dat soort vakanties. Eigenlijk zijn dat dan dus ook geen vakanties maar expedities of excursies.
Het valt in de normale wereld alleen niet zo op he :-)quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hou je ook van die bedrijfuitjes? Overleven in de Sahara en dat soort onzin?
[..]
http://forum.fok.nl/user/history/297051
Fiepjes:
1 Geld
2 inkomen
3 vrouwen
4 carriere![]()
Tegenwoordig worden lompheid, arrogantie, oppervlakkigheid en dommigheid als dingen gezien wat iedereen na zou moeten streven. Als dit een normale samenleving was dan zou iedereen die oh oh cherso boeren uitlachen en nawijzen maar in plaats daarvan worden ze samen met die New Kids lui op een voetstuk geplaatst en gaan jongeren die mensen na proberen te doen. Die jokertje of iets dergelijks heeft volgens mij serieus een verstandelijke beperking maar hij is nu een soort idool voor meisjes. Het is de wereld op zijn kop. Als je jezelf wel in volzinnen uit kunt drukken en verstand van zaken hebt word je als een saaie loser gezien. Het is net alsof we in een andersom land zitten of iets dergelijks. Die gevallen waarbij meisjes ten prooi vallen aan loverboys of geslagen worden door hun vriend zie je vaak ook al van een kilometer afstand aankomen. Ze vallen 9 van de 10 keer op van die ongeletterde zogenaamd ruige boys en dan raar op kijken als ze op een gegeven moment in elkaar getikt worden als ze meneer de macho boy tegenspreken. Ze zoeken het allemaal maar uit. Ik heb helemaal niks met deze samenleving waarbij de lompheid regeerd en randdebielen op een voetstuk geplaatst worden. Ik zag ze ook al bij dwdd zitten. Wie is daar in geinteresseerd? Er komt toch alleen maar nietszeggende macho praat uit over bier zuipen en hoeveel hoeren ze geneukt hebben. Ik voel mezelf met de minuut dommer worden als ik naar die gasten kijk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Als je ziet hoe een platvloerse serie Oh oh Chelsy (gaat over een stel Haagse debielen die neuken en feestvieren op een Grieks eiland dat op RTL meer dan 1.5 miljoen kijkers trekt), geeft aan hoe verdorven de samenleving is geworden. En natuurlijk worden de avonturen op menig werkvloer uitgebreid besprokenWat een tijd toch...
Dan praat je over het algemeen wel over het lagere publiek... tatoos, piercings, gouden kettingenquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Als je ziet hoe een platvloerse serie Oh oh Chelsy (gaat over een stel Haagse debielen die neuken en feestvieren op een Grieks eiland dat op RTL meer dan 1.5 miljoen kijkers trekt), geeft aan hoe verdorven de samenleving is geworden. En natuurlijk worden de avonturen op menig werkvloer uitgebreid besprokenWat een tijd toch...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |