quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:45 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Je hebt het voordeel dat je al vroeg bent beginnen werken, en al ver in je schaal zit.
Als (echt)paar moet je het gegeven de huidige arbeidsparticipatie wel heel bont maken wil je in de bijstand belanden. Belangrijkste is in ieder geval dat je een partner hebt; alleenstaande zijn (en dat ben ik) zie ik toch een beetje als een vorm van armoede. Alleen is maar alleen; mensen kunnen zich afvragen: waarom nog steeds geen lief gevonden. Dan praat ik wel over mijn leeftijd (ca. 30 jaar).
[..]
Ik vind dat je hier een punt hebt. Mensen met ASS kunnen niet verwachten dat de maatschappij zich steeds aan hen aanpast. Iedereen heeft ook een eigen verantwoordelijkheid; soms moet je water bij de wijn doen. Op diverse fora probeer ik ook door te laten schemeren dat het loont om de handen uit de mouwen te steken en af en toe buiten je comfortzone te gaan. Op een Asperger-forum voelden een aantal mensen zich gelijk gekwetst
Ja, Aspies kunnen soms knap eigenwijs zijn. Gewoon niet te veel van aantrekken.
Ik geloof wel dat je veel minder gelukkig bent als je net intelligent genoeg bent om te beseffen dat je anders bent. Hieronder valt ook een bepaalde groep mensen met ASS. Sommigen doen echt hun best om er iets van te maken, maar vallen desondanks buiten de boot. Daar heb ik meer begrip/respect voor dan mensen met ASS die blijven hangen in hun autisme.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:55 schreef RandyMcRanderson het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Gehandicapten zijn vaak heel "populair" zogenaamd maar volgens mij is dat vooral omdat mensen hun niet als een bedreiging of als competitie zien.
Mensen met asperger daarentegen zijn vaak stil en moeilijk te peilen en als ze dan eens wat zeggen dan is dat vaak op hoog niveau en valt er geen speld tussen te krijgen. Daarbij doen aspergers vaak niet mee met trends en hypes en proberen ze niet de hele tijd indruk op anderen te maken en wekken ze de indruk geen anderen nodig te hebben. Ik denk dat "normale" mensen dat allemaal slecht trekken en niet goed weten wat ze ermee aan moeten en dat aspergers daarom vaak niet bijster populair zijn op school of op het werk en buiten de boot vallen. Als zo'n sociale henkie tegen een asperger een of ander koetjes en kalfjes verhaal ophangt krijgt hij waarschijnlijk nauwelijks een respons en denkt hij waarschijnlijk wat een arrogante gozer is dat die laat ik links liggen.
Ok dit is hoe ik het zie mischien zit ik er wel helemaal naast. Ik denk dat normale mensen aspergers als een bedreiging zien of geen idee hebben wat ze ermee aan moeten en daarom een hekel aan ons krijgen.
dat hoeft nog niets te zeggenquote:Alleen is maar alleen; mensen kunnen zich afvragen: waarom nog steeds geen lief gevonden. Dan praat ik wel over mijn leeftijd (ca. 30 jaar).
Ik ben alleen thuis en heb een nieuwe systeemkast gescoredquote:Op zaterdag 18 september 2010 14:38 schreef DeepChord het volgende:
En hoe gaat het vandaag met de tistjes op deze mooie dag?.
Afgezien van dat ik moe ben goedquote:Op zaterdag 18 september 2010 14:38 schreef DeepChord het volgende:
Helemaal top! 350 euro gekregen... bedankt uwv!quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:38 schreef DeepChord het volgende:
Je hebt tegenwoordig overal wel een dag voor. Dag van de Leraar (extra'tje van 200 euro). Dat meisje waar ik mee naar de kerk ging zit in het onderwijs, maar daar heb ik dus geen contact meer mee. Zo is er dus ook een Dag van de Arbeidsongeschikten (350 euro).quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:35 schreef Cassandra87 het volgende:
schaal_9 wat niet is kan nog komen!
Maar mooi bonusje van t uwv!
Hoe was jij toen je voor het eerst gezoend met een meisje had?quote:Op zondag 19 september 2010 12:55 schreef robuust89 het volgende:
Even wat van me af schrijven, omdat het kan.
De laatste tijd merk ik dat het beter met me gaat. Ik zie als het ware meer het grote geheel van dingen, het nut, het doel, verantwoordelijkheid en wat dies meer zij. Da's een fijn gegeven, volwassen worden
Af en toe begrijp ik niet helemaal waarom ik bepaalde keuzes gemaakt heb. Dit voorbeeld is best wel trivia, en ik wil het gewoon helemaal goed doen![]()
Paar dagen terug krabbelde de zus van Zij Die Niet Genoemd Mag Worden, het secreet, of hoe je dr anders wil noemen () of ik naar een schuurfeest ging (die was gisteravond)
Nu heb ik veel haar op me hoofd, maar echt geen haar die er aan denkt dat ik vrijwilling mezelf ga kwellen door haar weer te zienik weet wel leukere dingen te doen! Which I did. Nou vraag ik mij af, is het onbeleefd van me geweest dat ik dan helemaal niet heb teruggekrabbelt? die zus an sich is wel oke heur, alleen voel ik er nu iets vaags bij, wat ik niet kan thuisbrengen.
alsof ik mijn keuze niet goed kan ondersteunen. hm.
Onderwerp Nummer Twee: een vriend van me, deze gozer heeft een hart van goud, but damn, sociaal en met relaties is hij echt een ramp. om maar wat te noemen, als je m vriendschappelijk op zn schouder slaat, voel je m schrikken.Hij vind een meisje leuk, ter intro. Wij gingen gister naar de bios (ik, hij, en nog 2 andere vrienden van me) en hij had dr nog op de valreep meegevraagd. ze ging nog mee ook (
die heeft ballen! ) en toen de rest zich even afzonderde, heeft hij nog een kusje gehad van dr. woohoo. leuk, maarre is dat dan zo heavy dat je op de weg naar huis nog een fucking half uur lang apathisch voor je uit staart? I mean like WHAT THE FUCK! ben je dan helemaal niks gewend? (in fact, no, meneer is 21 en heeft tot nu toe nog niks meegemaakt)
Ik snap dat het vrij uncool is om slecht over je vrienden te praten, but damn, a spinal cord, do you have any?
Feli cassandraquote:Op zondag 19 september 2010 13:16 schreef Cassandra87 het volgende:
He SF wat naar nou.. Maar zijn de nadelen zonder medicijnen niet groter dan de nadelen met medicijnen?
Hopelijk voel je je snel beter!
Robuust wordt volwassenFijn gevoel he! Ik wil ook nog wel eens momenten hebben dat ik best wel beetje trots ben op mijzelf, wat ik allemaal heb doorgemaakt en ben gegroeid.
Maarre.. Je klinkt alsof je casanova himself bent.. Ik vind het enorm dapper dat hij dat meisje heeft uitgevraagd, en ik kan me voorstellen dat dat indruk maakt, als je helemaal hotel de botel bent. En als je dan nog een kusje krijgt..
Niet iedereen is er vroeg bij.
Overigens ben ik in een staat van euforie
Gisteren is Detroits vader wezen eten en we hebben een fles champagne incluis glazen gekregen, want wij hebben namelijk besloten om samen te gaan wonen. Definitief dit keer. Want we zouden gaan latten vanaf november. Maar mijn schoonvader was ontzettend blij met het besluit en Detroit en ik worden ook steeds enthousiaster, was een klein beetje noodgedwongen maar nu vooral leuk!
En ik voel mij zo gelukkig en verliefdEn het is net alsof we al jaren samen zijn. Terwijl we volgende maand precies 1 jaar samen zijn
Maar als t goed zit zit t goed
Ik was even vergeten wie schaal_9 was maar ik kreeg ineens een flashback. Stel je niet te hoge eisen aan vriendschap/contact?
Jaquote:Op zondag 19 september 2010 13:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Tnx!
Als ons paleisje klaar is kom je wel een keertje eten he!
Ik weet dat je half je hart wilt luchten en half dingen lekker voor jezelf wilt houden. als je hulp nodig hebt, een luisterend oor, wat dan ook, je weet me te vinden, maar verder kan ik niets meer dan je veel sterkte wensen en hopen dat je je snel weer wat lekkerder voelt!quote:Op zondag 19 september 2010 13:31 schreef ScarFace- het volgende:
Gefeliciteerd Cassandra.![]()
Ik ga gewoon in kleine stapjes doelstellingen voor mezelf maken en zo proberen eruit te komen en ook nog wat andere dingen met hulp aanpakken klinkt vaag mja ik kom er wel weer bovenop.
Topquote:
5 decemberquote:Op zondag 19 september 2010 13:36 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
TopWant de komende weekenden zitten we vol, familiedag, verjaardagen, en mensen die bij ons langs komen en tussendoor kan het klussen in almere eindelijk beginnen.
Dus ik ga her en der gewoon mensen in december uitnodigen om zo wat te socializen en in de vorm van een housewarming
Goed planquote:
@ tijn en casquote:Op zondag 19 september 2010 13:16 schreef Cassandra87 het volgende:
He SF wat naar nou.. Maar zijn de nadelen zonder medicijnen niet groter dan de nadelen met medicijnen?
Hopelijk voel je je snel beter!
Robuust wordt volwassenFijn gevoel he! Ik wil ook nog wel eens momenten hebben dat ik best wel beetje trots ben op mijzelf, wat ik allemaal heb doorgemaakt en ben gegroeid.
Maarre.. Je klinkt alsof je casanova himself bent.. Ik vind het enorm dapper dat hij dat meisje heeft uitgevraagd, en ik kan me voorstellen dat dat indruk maakt, als je helemaal hotel de botel bent. En als je dan nog een kusje krijgt..
Niet iedereen is er vroeg bij.
Overigens ben ik in een staat van euforie
Gisteren is Detroits vader wezen eten en we hebben een fles champagne incluis glazen gekregen, want wij hebben namelijk besloten om samen te gaan wonen. Definitief dit keer. Want we zouden gaan latten vanaf november. Maar mijn schoonvader was ontzettend blij met het besluit en Detroit en ik worden ook steeds enthousiaster, was een klein beetje noodgedwongen maar nu vooral leuk!
En ik voel mij zo gelukkig en verliefdEn het is net alsof we al jaren samen zijn. Terwijl we volgende maand precies 1 jaar samen zijn
Maar als t goed zit zit t goed
Ik was even vergeten wie schaal_9 was maar ik kreeg ineens een flashback. Stel je niet te hoge eisen aan vriendschap/contact?
Ach het is ook voor autistisch om zo over andere te praten omdat je iets van een ander niet begrijptquote:Op zondag 19 september 2010 17:21 schreef robuust89 het volgende:
[..]
@ tijn en cas
Ik weet, je kan me narrow minded noemen omdat ik er zo over denk, het verbaasde me erg, en ook een beetje misplaatste schaamte kwam bovendrijven.
Ik klink alsof ik casanova ben? haha, garpjeIk weet dat niet iedereen er vroeg bij is, duh! ikzelf had me eerste zoen toen ik 16 was. vond het wel leuk, niet super bijzonder misschien. misschien daarom ook, dat je op jonge leeftijd niet zo belangrijk vind, dat relatie gebeuren, en naarmate je ouder word dat het meer een item word. Dat is een logisch iets, je begrijpt de wereld om je heen beter, en ook (helaas/gelukkig) wat er van je verwacht word (dat je op tijd een chick hosselt
)
Ik snap zijn reactie wel, maar vind het zeer ongezond om zoiets zo erg op te hemelen. en ja, ik ben af en toe wat direct(af en toe, soms, vaak, altijd
)
Ik was 21 dus nog laterquote:Op zondag 19 september 2010 17:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik was overigens vrij laat (18) eerste zoen wel eerder, ook meerdere vriendjes gehad, maar vond t niet zo bijzonder. Achteraf was zelfs mijn vorige relatie niet zo bijzonderOok al duurde die 5 jaar.
En ik houd nog steeds niet van tongzoenen.
Misschien volgende keer een ander programma kiezen als je gaat zoenenquote:Op zondag 19 september 2010 18:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind er echt helemaal niets aan..
Maar ik kan me voorstellen dat t anders is voor iemand die uberhaupt niet weet wat t is.
Maar met zoenen was ik er wel vroeg bij. Mijn eerste vriendje was net een wasmachineDie wist ook maar niet van ophouden.
Maar ik denk dat er -he;aas- wel meer mensen zijn die op late leeftijd (relatief) groen zijn hoor. Daar ben je geen uitzondering op, zeker niet in de huidige maatschappij
Idd, denk aan het mileu!quote:Op zondag 19 september 2010 18:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien volgende keer een ander programma kiezen als je gaat zoenen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Detroit heeft wel een lekker programma hoor![]()
quote:
quote:Op zondag 19 september 2010 18:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Autisten met humorStiekum moet je wel lachenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Detroit heeft wel een lekker programma hoor
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
Ja maar daarom denk ik ook dat ik goed met je op kan schieten irl. Ik mag jou wel, met je humorquote:
quote:Op zondag 19 september 2010 18:56 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ja maar daarom denk ik ook dat ik goed met je op kan schieten irl. Ik mag jou wel, met je humor
Te laatquote:
+1quote:Op zondag 19 september 2010 19:07 schreef robuust89 het volgende:
Ja, wanneer ga ik die befaamde, mythische Cassandra87 eens in het echt zien?Ik bedoel, ik zou een meet wel weer eens leuk vinden
Echt nooit, in de letterlijke zin?quote:Op zondag 19 september 2010 18:17 schreef schaal_9 het volgende:
30 jaar en ik heb nog nooit gezoend.
Iemand die nooit in 30 jaar gezoend is geworden? Dit komt denk ik niet voor.quote:Ik denk dat dat maar bij 1 op de 1000 of zelfs 1 op de 5000 mensen het geval is.
Ik neem aan dat hij tongzoenen bedoeldquote:Op zondag 19 september 2010 19:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Echt nooit, in de letterlijke zin?
Of bedoel je, dat jij nooit als eerste iemand een zoen heb uitgedeeld?
Maaruh, iemand heeft jou toch wel eens ooit een zoen gegeven? Met je verjaardag, of iemand met nieuwjaar?
Serieus? Ja toch.![]()
[..]
Iemand die nooit in 30 jaar gezond is geworden? Dit komt denk ik niet voor.
Anders is het met mensen die zelf nooit het initiatief nemen. Die zijn er. Ik ben iemand die hoog, hoog zelden het initaitef neemt. Maar als lijden voorwerp overkomt het mij zeer regelmatig. En dan doe ik gewoon mee. En nee, ik ben geen fan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |