abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86922973
als het makkelijk zou zijn.. dan is er gene moer an! Geen Eer en geen Roem.
Al zou het zomaar op kunnen komen, een ingeving.. maar daar is ongetwijfeld een proces aan vooraf gegaan.
Nobody said it was easy. Weet je hoeveel er ook gewoon niet te begrijpen is, althans in de vorm van dat het niet uit te leggen is. Ik heb daar vaak veel moeite mee..
Zulke conflicten had ik dus ook met mjin pa gister en vanmorgen, of wel vaker ook. Maar ook wel met andere mensen, maar dan anders.. ik euh, kan het weer eens niet precies uitleggen.

Maar het was vanmiddag ook wel heel mooi, want mijn vervangende werkbegeleider was dus niet helemaal precies op de hoogte van mijn beperkingen. Sterker nog, volgens mij wist hij dus helemaal niet dat hij een ass' er onder de hoede zou krijgen.. voor zover je dat mag noemen hoor, want ik denk niet dat ik hem heel erg veel nodig zal hebben.
Maar ik wil niet te ver uitwijden, maar we hebben het even kort over ASS gehad en dan over mijn persoon specifiek natuurlijk en mijn jobcoach wist dus ook heel goed dingen uit te leggen, was best knap.. want ik kan dat niet zo goed uitleggen. En dan kwam het dus eigenlijk ook neer op obsessief gedrag en vastbijten en een ongelooflijke kennis en motivatie en zucht en verlangen naar input en uitzoeken en uitvinden en codes en FFFIIIIEEEEEEPPPPP!!! *O*

En het enige waar ik dan weer op kan komen is een vergelijking met een filmfragmentje.. in dit geval Die Hard 4.0, rete goeie film over hoe afhankelijk we zijn geworden van computers en het internet en dus cyberterrorism.. En dan is er dus zo'n hacker die opgepakt is, en dan een stukje dat er zo'n hoge pief van de national security , terwijl hij wegloopt, opdracht geeft dat hij verhoort moet worden;
" i wanna know everything he knows!"
En dan mompelt die hacker dus; If i tell him everything i know, his fungy little head will explode...

Dat dus, met alle respect.. Alleen heb ik het er dus moeilijk mee, want mijn hoofd ontploft dagelijks.. ik raap het alleen ook steeds weer bij elkaar. Wil je keiharde analogie.. fragmenteren en defragmenteren.
Ik ben een soort van computer, en de computer is ook uitgevonden door autisten, of dacht jij van niet? ;)

Keep on searching. De definitie van development. denk ik dan zomaar..
-weg-
pi_86923942
quote:
Op maandag 27 september 2010 20:02 schreef Cassandra87 het volgende:
wie komen er 17 oktober nog meer koffie drinken?
en een gebakje voor robuust
Ik zou heel graag willen maar ik voel me zo jong tussen de mede-chatters in deze reeks ;) :@
pi_86925754
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:43 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ik zou heel graag willen maar ik voel me zo jong tussen de mede-chatters in deze reeks ;) :@
age ain't nothing but a number ;)
pi_86926440
Dat is toch dan in Flevoland?
-weg-
pi_86930405
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:27 schreef Auti het volgende:
als het makkelijk zou zijn.. dan is er gene moer an! Geen Eer en geen Roem.
Al zou het zomaar op kunnen komen, een ingeving.. maar daar is ongetwijfeld een proces aan vooraf gegaan.
Nobody said it was easy. Weet je hoeveel er ook gewoon niet te begrijpen is, althans in de vorm van dat het niet uit te leggen is. Ik heb daar vaak veel moeite mee..
Zulke conflicten had ik dus ook met mjin pa gister en vanmorgen, of wel vaker ook. Maar ook wel met andere mensen, maar dan anders.. ik euh, kan het weer eens niet precies uitleggen.

Maar het was vanmiddag ook wel heel mooi, want mijn vervangende werkbegeleider was dus niet helemaal precies op de hoogte van mijn beperkingen. Sterker nog, volgens mij wist hij dus helemaal niet dat hij een ass' er onder de hoede zou krijgen.. voor zover je dat mag noemen hoor, want ik denk niet dat ik hem heel erg veel nodig zal hebben.
Maar ik wil niet te ver uitwijden, maar we hebben het even kort over ASS gehad en dan over mijn persoon specifiek natuurlijk en mijn jobcoach wist dus ook heel goed dingen uit te leggen, was best knap.. want ik kan dat niet zo goed uitleggen. En dan kwam het dus eigenlijk ook neer op obsessief gedrag en vastbijten en een ongelooflijke kennis en motivatie en zucht en verlangen naar input en uitzoeken en uitvinden en codes en FFFIIIIEEEEEEPPPPP!!! *O*

En het enige waar ik dan weer op kan komen is een vergelijking met een filmfragmentje.. in dit geval Die Hard 4.0, rete goeie film over hoe afhankelijk we zijn geworden van computers en het internet en dus cyberterrorism.. En dan is er dus zo'n hacker die opgepakt is, en dan een stukje dat er zo'n hoge pief van de national security , terwijl hij wegloopt, opdracht geeft dat hij verhoort moet worden;
" i wanna know everything he knows!"
En dan mompelt die hacker dus; If i tell him everything i know, his fungy little head will explode...

Dat dus, met alle respect.. Alleen heb ik het er dus moeilijk mee, want mijn hoofd ontploft dagelijks.. ik raap het alleen ook steeds weer bij elkaar. Wil je keiharde analogie.. fragmenteren en defragmenteren.
Ik ben een soort van computer, en de computer is ook uitgevonden door autisten, of dacht jij van niet? ;)

Keep on searching. De definitie van development. denk ik dan zomaar..
Even een beetje korte reactie (moet zo naar mijn werk):
Nee, je bent geen soort van computer en de computer is niet uitgevonden door autisten :)

Autisme is geen zegen...
Zou je het een voordeel vinden om je autisme proberen wat meer te camoufleren?
Mooi dat je zoveel motivatie hebt, misschien komt de rest, communicatie inbegrepen, wel vanzelf :)
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_86931182
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:42 schreef Auti het volgende:
Dat is toch dan in Flevoland?
Amsterdam!
Ben nog 2 maanden Amsterdammer *;

Maar dan is O+ ook Almeerder :+
pi_86933634
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kleine doelgroep maar. Ik wil er wel ff rijk van worden. :7
[..]

Maaruh, ik kan je verzekeren dat genezen nooit mogelijk kan worden. Hooguit e.e.a. in de repressieve sfeer, zoals stimuli in bepaalde hersengebieden. Of hormoonbehandelingen vanaf geboorte, autisme is nl. extreem mannelijk gedrag.

Andere oplossingen: diagnostiek voor de geboorte, maar is ethisch begeven op hellend vlak. Zou ik nooit aanwillen.

Maar willen genezen? Ja, direct :Y
Zit je goed?

Mijn systeem behelst het concept, dat alle schoolboeken vervallen, en dat iedereen zijn schoolboeken voortaan leest op mijn E-reader :D . Uiteraard zijn die schoolboeken bij mijn webshop te koop, en nog goedkoper ook! :7 (drukkosten vallen weg, jwz) Gillend hard binnenlopen, luidt de conclusie.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_86935543
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:36 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Zit je goed?

Mijn systeem behelst het concept, dat alle schoolboeken vervallen, en dat iedereen zijn schoolboeken voortaan leest op mijn E-reader :D . Uiteraard zijn die schoolboeken bij mijn webshop te koop, en nog goedkoper ook! :7 (drukkosten vallen weg, jwz) Gillend hard binnenlopen, luidt de conclusie.
Mercedes besteld? :)
pi_86935627
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:27 schreef Auti het volgende:

Mwoah, een echte uitvinder van de computer is er volgens mij niet.... (zoals Edison van de grammofoon, of James Watt van de stoommachine).

De kans dat een uitvinder een ASS-er is, is duidelijk bovengemiddeld. :Y
pi_86935929
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 07:29 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Even een beetje korte reactie (moet zo naar mijn werk):
Nee, je bent geen soort van computer en de computer is niet uitgevonden door autisten :)

Geen vinding, eerder een ontwikkeling. Hij heeft wel een punt hoor. Autisme kan wel degelijk helpen in de IT. Maar, het poppenkast syndroom (leef uber sociaal gedoe in bedrijven ) maakt dit alles weer ongedaan.

quote:
Autisme is geen zegen...

Dankzij het bedrijfleven, waar de idioterie hoogtij viert. ASS kan wel degelijk een zegen zijn, want ASS-ers hebben wel degelijk hun zegeningen. Wat dacht je van analyseren?

Jij ging niet voor niets Econometrie studeren. Analyseren is bij ook ook sterker punt. ;)

Vergeet niet dat ASS een gradueel iets is, maar de kudde heeft er een label op geplakt....De maatschappij heeft op een doorgeslagen manier het sociale gehalte op een voetstuk geplaatst...Het bedrijfsleven/de maatschappij had een andere keuze kunnen maken. Juist gebruik te maken van de sterke kanten die ASS-ers wel degelijk hebben.... Maar de tijdgeest heeft het enorm verziekt. Verkeerd beleid wegens de vloek van liberaliseren etc. etc.

quote:
Zou je het een voordeel vinden om je autisme proberen wat meer te camoufleren?

Zou eigenlijk te belachelijk voor woorden moeten zijn. Niet jezelf mogen zijn.....
pi_86936125
Herman Hollerith en Jan Broeksma
Charles Babbage en Ada Augusta
Konrad Zuse
Howard Aiken en Grace Hopper
Don Estridge
Seymour Cray

" Cray leidde persoonlijk een bescheiden leven. Hij vermeed publiciteit en er zijn een aantal sterke verhalen over zijn leven ontstaan. Tot zijn hobby's behoorden onder meer skiën, windsurfen, tennis en andere sporten, en ook tunnelgraven."
-weg-
pi_86936197
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:

Zou eigenlijk te belachelijk voor woorden moeten zijn. Niet jezelf mogen zijn.....
camoufleren heeft mij nooit echt ver gebracht. Geforceerd meedoen werkt niet.
-weg-
pi_86936581
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:56 schreef Auti het volgende:

[..]

camoufleren heeft mij nooit echt ver gebracht. Geforceerd meedoen werkt niet.
Toneel spelen heeft idd nog nooit gewerkt..... Ik deed het wel, spiegelen.

Ik heb geen flair. Compensatiegedrag werkt niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door EchtGaaf op 28-09-2010 13:04:11 ]
pi_86936634
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geen vinding, eerder een ontwikkeling. Hij heeft wel een punt hoor. Autisme kan wel degelijk helpen in de IT. Maar, het poppenkast syndroom (leef uber sociaal gedoe in bedrijven ) maakt dit alles weer ongedaan.
[..]

Dankzij het bedrijfleven, waar de idioterie hoogtij viert. ASS kan wel degelijk een zegen zijn, want ASS-ers hebben wel degelijk hun zegeningen. Wat dacht je van analyseren?

Jij ging niet voor niets Econometrie studeren. Analyseren is bij ook ook sterker punt. ;)

Vergeet niet dat ASS een gradueel iets is, maar de kudde heeft er een label op geplakt....De maatschappij heeft op een doorgeslagen manier het sociale gehalte op een voetstuk geplaatst...Het bedrijfsleven/de maatschappij had een andere keuze kunnen maken. Juist gebruik te maken van de sterke kanten die ASS-ers wel degelijk hebben.... Maar de tijdgeest heeft het enorm verziekt. Verkeerd beleid wegens de vloek van liberaliseren etc. etc.
[..]

Ik functioneer nu goed in een werksituatie. Het heeft me zelfs een prima beoordeling opgeleverd. Maar er is meer...

Feestelijke activiteiten, gelegenheden bezoeken die hip en trendy zijn, twee keer per jaar op vakantie, daar is óók eerder regel dan uitzondering voor de werkende klasse. Ik vind het best leuk om af en toe naar een feestje te gaan, zolang het maar niet op een receptie gaat lijken. Voor veel mensen met ASS zit dit er helaas niet in.
pi_86936814
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:10 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ik functioneer nu goed in een werksituatie. Het heeft me zelfs een prima beoordeling opgeleverd. Maar er is meer...

Aanpassen geeft in de huidige constellatie en tijdgeest helaas de meeste kans op gematigd succes....(zelden of nooit flow....)

Maar excelleren (mooi woord!) kan alleen als je 100% jezelf kan zijn..En de grootste kansen op flow en topprestaties. :)

quote:
Feestelijke activiteiten, gelegenheden bezoeken die hip en trendy zijn, twee keer per jaar op vakantie, daar is óók eerder regel dan uitzondering voor de werkende klasse.

Dit, omdat je het echt leuk vind, of motiveert jou deze hogere status? :)
quote:
Ik vind het best leuk om af en toe naar een feestje te gaan, zolang het maar niet op een receptie gaat lijken. Voor veel mensen met ASS zit dit er helaas niet in.
Een receptie heeft vaak weer wel een duidelijke structuur dan een vaag feestje...

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 28-09-2010 12:22:21 ]
pi_86938655
Ik hou ook wel van een feestje, maar ben wel erg afzijdig. Ook over bijvoorbeeld mensen aanspreken, een paar posts terug; dat doe ik dus eigenlijk niet, ik zal nooit iemand zomaar aanspreken. Zou ook niet weten hoe.

Kan je wel zeggen dat je dan bijvoorbeeld naar de bekende weg kan vragen.. ja, kan. En dan weet ik de weg, en is het ok bedankt. Het is geen aanleiding voor een gesprek of diepgang.

Op feestjes participeer ik op een afgevlakt niveau. Ik probeer het allemaal te volgen, analyseren.. Ja, totdat er dus een " hyperlink" is. Zie of hoor ik inene iets waar ik wat mee heb en waar ik op kan inhaken, alleen gaat dat dan dus weer op fiepniveau.. En dat kan een stortvloed zijn. Voor onbekende zal het of indruk maken of ronduit irritant zijn, ik weet het niet. De mensen die mij kennen, die weten het wel te waarderen als ik mijn snaveltje open doe, maar soms moet ik ook wel even gestopt worden hoor.

Hippe tenten of clubs.. an absolute no go. Trendy... zo'n afschuwelijk woord.. brrrrr... Het is gewoon zooo niet mij. Recepties, bruiloften of begravenissen > c'est une catastrophe. Ik vermijd dat liever.

Vakanties.. Ja, maar dan ook weer " anders" Ik wil bepaalde dingen zien en bezoeken, doe vakanties dus.. en geschiedenis opzoeken. Fiepen.. Dus geen luieren in de zon en tot rust kom vakantie, maar hiken op de Chinese Muur, de Pyramides in Egypte, Rome. Dat soort vakanties. Eigenlijk zijn dat dan dus ook geen vakanties maar expedities of excursies.
-weg-
pi_86940011
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:12 schreef Auti het volgende:
Ik hou ook wel van een feestje, maar ben wel erg afzijdig. Ook over bijvoorbeeld mensen aanspreken, een paar posts terug; dat doe ik dus eigenlijk niet, ik zal nooit iemand zomaar aanspreken. Zou ook niet weten hoe.

Kan je wel zeggen dat je dan bijvoorbeeld naar de bekende weg kan vragen.. ja, kan. En dan weet ik de weg, en is het ok bedankt. Het is geen aanleiding voor een gesprek of diepgang.

Op feestjes participeer ik op een afgevlakt niveau. Ik probeer het allemaal te volgen, analyseren.. Ja, totdat er dus een " hyperlink" is. Zie of hoor ik inene iets waar ik wat mee heb en waar ik op kan inhaken, alleen gaat dat dan dus weer op fiepniveau.. En dat kan een stortvloed zijn. Voor onbekende zal het of indruk maken of ronduit irritant zijn, ik weet het niet. De mensen die mij kennen, die weten het wel te waarderen als ik mijn snaveltje open doe, maar soms moet ik ook wel even gestopt worden hoor.

Hippe tenten of clubs.. an absolute no go. Trendy... zo'n afschuwelijk woord.. brrrrr... Het is gewoon zooo niet mij. Recepties, bruiloften of begravenissen > c'est une catastrophe. Ik vermijd dat liever.

Vakanties.. Ja, maar dan ook weer " anders" Ik wil bepaalde dingen zien en bezoeken, doe vakanties dus.. en geschiedenis opzoeken. Fiepen.. Dus geen luieren in de zon en tot rust kom vakantie, maar hiken op de Chinese Muur, de Pyramides in Egypte, Rome. Dat soort vakanties. Eigenlijk zijn dat dan dus ook geen vakanties maar expedities of excursies.
Trendy... eerlijk is eerlijk: ik hield er eerst ook niet van. Toen ik rond het sociale minimum leefde, kreeg ik ook vanzelf een afkeer hebben van wat werelds is (een overlevingsmechanisme?).

Wat moeilijk moet het zijn voor mensen met ASS... alleen kunnen meepraten als je over je fiep gaat. Ik heb best wel te doen hoor, met sommige mensen met autisme. Geschiedenis opzoeken noem ik geen fiepen hoor. De dingen die je noemt voor een vakantie zijn maatschappelijk gezien ook heel normaal. Weet dat fiepen in feite als afwijkend gedrag wordt beschouwd (DSM-IV spreekt van preoccupaties).
pi_86944776
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:50 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Trendy... eerlijk is eerlijk: ik hield er eerst ook niet van. Toen ik rond het sociale minimum leefde, kreeg ik ook vanzelf een afkeer hebben van wat werelds is (een overlevingsmechanisme?).

Hou je ook van die bedrijfuitjes? Overleven in de Sahara en dat soort onzin?
quote:
Weet dat fiepen in feite als afwijkend gedrag wordt beschouwd (DSM-IV spreekt van preoccupaties).
http://forum.fok.nl/user/history/297051

Fiepjes:

1 Geld
2 inkomen
3 vrouwen
4 carriere

:Y

;)
pi_86944960
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:50 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Als ik ergens een bloedhekel heb dan is het trendy en hip, de woorden alleen al....Alleen als die goedkope blonde Veronica grieten destijds al..

Ik gun je het "meedoen" van je van harte hoor, maar het is tegenwoordig niet meer dan platvloers oppervlakkig materialisme....

De trend is wel helaas steeds platvloerse materialisme. Ik neig ook nog wel eens in die val te trappen hoor.

Niks is echter zo eerlijk als de dood. Dan telt dat gelukkig allemaal niet meer. Je komt met niks en je gaat met niks...

Spiritualiteit is veel boeiender. Bijnadoodervaringen enzo.

Ik heb niks meer met dit wereldse anno 2010. Dit is niet mijn maatschappij meer, allang niet meer, voel me oud en ik vind het mooi geweest wat dat betreft. Behalve dat ik hunker naar de jaren vijftig.

Als je ziet hoe een platvloerse serie Oh oh Chelsy (gaat over een stel Haagse debielen die neuken en feestvieren op een Grieks eiland dat op RTL meer dan 1.5 miljoen kijkers trekt), geeft aan hoe verdorven de samenleving is geworden. En natuurlijk worden de avonturen op menig werkvloer uitgebreid besproken :') Wat een tijd toch...

[ Bericht 14% gewijzigd door EchtGaaf op 28-09-2010 16:19:52 ]
pi_86945830
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:12 schreef Auti het volgende:

Een bruiloft vind ik het allerergste wat je kan overkomen op sociaal gebied dan. Ik zal dat koste wat het kost vermijden...

Ik ga 1000x liever naar een begrafenis, echt waar. :{
quote:
Van vakanties heb ik gene last. Ik ga nl. nooit. Omdat ik niemand heb.
pi_86946157
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hou je ook van die bedrijfuitjes? Overleven in de Sahara en dat soort onzin?
[..]

http://forum.fok.nl/user/history/297051

Fiepjes:

1 Geld
2 inkomen
3 vrouwen
4 carriere

:Y

;)
Het valt in de normale wereld alleen niet zo op he :-)
Net zoals sport ook een veel voorkomend gespreksonderwerp is. Als iemand het veel over dynosaurissen heeft, valt dat veel sneller op en is men eerder geneigd om van een fiep te spreken. Soms is het handig om over een minder veel voorkomend onderwerp te spreken. Bij de kapper (in mijn geval een vrouwelijke) kan het voorkomen dat andere wachtenden zich in het gesprek gaan mengen, bijvoorbeeld als je over vakantie praat. Dus daarom heb ik het de laatste keer over de bezuinigingen gehad.

Het ergste wat ik kan meemaken is als iemand tussen een gesprek komt en over een onderwerp gaat praten waar ik helemaal niets mee heb.

En ja... in 2006-08 was het wereldse ook niet mijn maatschappij. Ligt er denk ik maar net aan wat je inkomenssituatie is.
pi_86946578
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:10 schreef EchtGaaf het volgende:

Als je ziet hoe een platvloerse serie Oh oh Chelsy (gaat over een stel Haagse debielen die neuken en feestvieren op een Grieks eiland dat op RTL meer dan 1.5 miljoen kijkers trekt), geeft aan hoe verdorven de samenleving is geworden. En natuurlijk worden de avonturen op menig werkvloer uitgebreid besproken :') Wat een tijd toch...
Tegenwoordig worden lompheid, arrogantie, oppervlakkigheid en dommigheid als dingen gezien wat iedereen na zou moeten streven. Als dit een normale samenleving was dan zou iedereen die oh oh cherso boeren uitlachen en nawijzen maar in plaats daarvan worden ze samen met die New Kids lui op een voetstuk geplaatst en gaan jongeren die mensen na proberen te doen. Die jokertje of iets dergelijks heeft volgens mij serieus een verstandelijke beperking maar hij is nu een soort idool voor meisjes. Het is de wereld op zijn kop. Als je jezelf wel in volzinnen uit kunt drukken en verstand van zaken hebt word je als een saaie loser gezien. Het is net alsof we in een andersom land zitten of iets dergelijks. Die gevallen waarbij meisjes ten prooi vallen aan loverboys of geslagen worden door hun vriend zie je vaak ook al van een kilometer afstand aankomen. Ze vallen 9 van de 10 keer op van die ongeletterde zogenaamd ruige boys en dan raar op kijken als ze op een gegeven moment in elkaar getikt worden als ze meneer de macho boy tegenspreken. Ze zoeken het allemaal maar uit. Ik heb helemaal niks met deze samenleving waarbij de lompheid regeerd en randdebielen op een voetstuk geplaatst worden. Ik zag ze ook al bij dwdd zitten. Wie is daar in geinteresseerd? Er komt toch alleen maar nietszeggende macho praat uit over bier zuipen en hoeveel hoeren ze geneukt hebben. Ik voel mezelf met de minuut dommer worden als ik naar die gasten kijk.
"they know nothing about me and i really doubt they care
but that's alright cause by myself i do fine anywhere"
pi_86946673
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Dan praat je over het algemeen wel over het lagere publiek... tatoos, piercings, gouden kettingen :)
En ja... typisch iets voor mijn vorige werkvloer :W

1,5 miljoen kijkers, dat is nog een fors aantal.
pi_86946879
Oh Oh Chelsy :')
Het heet Oh Oh Cherso, en het is ook maar afgekeken van Jersey Shore die in Amerika een hit werd.
Children of the night. What music they make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')