abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86724237
Mm, dat's minder Tijn. :(
Maar sommige mensen kunnen sommige dingen gewoon niet begrijpen.. jammer dat 't in jouw geval je ouders zijn..
Zit er tegenwoordig nog wel iemand op IRC? Zit er nog best vaak op, maar dan komt nooit iemand langs.
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
pi_86724354
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:06 schreef Spoortie het volgende:
Mm, dat's minder Tijn. :(
Maar sommige mensen kunnen sommige dingen gewoon niet begrijpen.. jammer dat 't in jouw geval je ouders zijn..
Zit er tegenwoordig nog wel iemand op IRC? Zit er nog best vaak op, maar dan komt nooit iemand langs.
Ach ik ben niet anders gewend.
Nee
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_86725324
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:10 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ach ik ben niet anders gewend.
Nee
deels is het positief eraan gewend zijn, maar prettig is het natuurlijk niet :{
pi_86725400
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:32 schreef francis998 het volgende:

[..]

deels is het positief eraan gewend zijn, maar prettig is het natuurlijk niet :{
Nee dat niet maar als je niets verwacht kan het altijd meevallen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_86747788
Ik heb weer een beetje lucht.. afspraak vandaag gaat niet door, projectmanager is ziek.

Dat geeft mij weer tijd om het 1 en ander hier af te maken en verder te bestuderen,
dingetjes waar ik mee bezig ben als ; pc repareren, server opzetten, verder met Linux, aircrack, bourneshell, wordlists maken, RainbowTables, spookt allemaal door mijn koppie, OpenSSH, VPN, PPTP, etc.. (nee, niet de map)

En tussendoor doe ik dan even de basis van Java in het koppie stampen, en ik zit weer op de Ritalin.
Is mooi dat ik nu wat meer tijd heb, kan ik een leuk showtje geven als we een nieuwe afspraak hebben :D
Heb ik waarschijnlijk wel al een java applet gemaakt die melding geeft wanneer het tijd is voor een pilletje, uiteraard ook beschikbaar voor uw mobiele telefoon.. de Ritalin-Timer-App, by Auti :P

En natuurlijk even laten zien hoe ik binnen een halve minuut een WPA2 handshake heb, en hoe ik mijn computer thuis die hash laat kraken :P

Maar wel jammer dat ik nog even moet wachten op duidelijkheid. Al geeft het dus wel even rust en ruimte.
Maar ik was er wel op ingesteld, ik zit alweer een uur lang alles op een rijtje te zetten en de dag opnieuw in te delen en dergelijke.
-weg-
pi_86754469
Het zal een hele verandering worden, Auti. Een heel nieuwe leven. :)
pi_86762501
Heeft er iemand de film After Thomas?
Ik ben het boek aan het lezen, een van de meest intrigerende boeken die ik heb gelezen, echt schitterend
pi_86777291
Hallo allemaal, sorry dat ik zo binnen kom banjeren in dit topic, maar ik was er niet mee bekend.
Aangezien ik PDD-NOS heb, zou ik dit topic graag volgen.
@luna
pi_86780040
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 05:04 schreef boempa het volgende:
Hallo allemaal, sorry dat ik zo binnen kom banjeren in dit topic, maar ik was er niet mee bekend.
Aangezien ik PDD-NOS heb, zou ik dit topic graag volgen.
Dat mag, humorloze zoutzak :P

vertel eens wat over jezelf! wanneer kreeg je de diagnose, hoe gaat het nu, etc :)
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_86782637
Topic doet weer slapen.
pi_86784670
Zo, vanochtend een rijtest gedaan bij het CBR. Gelukkig vond 'ie dat ik goed genoeg reed om een praktijkexamen aan te vragen, want als hij mij ongeschikt zou vinden zou ik nooit een rijbewijs kunnen halen -O-

Heb nu al zo'n 70 rijlessen achter de rug, nog een paar te gaan en dan ga ik proberen af te rijden :P
Children of the night. What music they make.
pi_86784739
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:28 schreef DeHovenier het volgende:
Zo, vanochtend een rijtest gedaan bij het CBR. Gelukkig vond 'ie dat ik goed genoeg reed om een praktijkexamen aan te vragen, want als hij mij ongeschikt zou vinden zou ik nooit een rijbewijs kunnen halen -O-

Heb nu al zo'n 70 rijlessen achter de rug, nog een paar te gaan en dan ga ik proberen af te rijden :P
toch leuk dat je een praktijkexamen kan aanvragen *O* .
En ach, 70 lessen is niks ik heb uiteindelijk ongeveer 100 lessen gehad, 1 proefexamen, en 3 officiele examns. En bij de 3e slaagde ik :)
pi_86788423
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Topic doet weer slapen.
Nou, ik niet.. :D ik ga ook nog wel meer reageren, heb ook genoeg te vertellen.. Maar zit gehyperfocused op een project, zo mag het inmiddels heten, en nu met Ritalin bijt ik me daar op vast en doe ik niet 20.000 dingen tegelijk. Alleen drink ik een beetje te veel koffie en is het best een langdurig klusje. Maar het gaat goed!

Ik heb wel een mooi actueel verhaal, van gisteravond, over hoe mijn ouders omgaan met autisme.
Moet ik alleen eventjes voor zitten.
-weg-
pi_86791109
Ik zit Edgar Allan Poe en H.P. Lovecraft te lezen :P
pi_86794576
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:13 schreef DeHovenier het volgende:
Ik zit Edgar Allan Poe en H.P. Lovecraft te lezen :P
Welke boeken? :)
Hallon!
pi_86794760
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:43 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Welke boeken? :)
Het zijn allebei verzamelde werken.

Deze van Poe:

En deze van Lovecraft:
pi_86801161
Ik zou deze week mijn functioneringsgesprek hebben. 3 maal raden wat ik niet gehad heb :P
Ik baal er een beetje van :{
14 SHADES OF GREY
pi_86802478
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:05 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Dat mag, humorloze zoutzak :P

vertel eens wat over jezelf! wanneer kreeg je de diagnose, hoe gaat het nu, etc :)
Rong 2004 (ongeveer) zat ik in psychiatrische behandeling, toen werd er een autisme-test gedaan.
Daaruit kwam PDD-NOS rollen (hoewel ik ergens anders juist Asperger zag staan).
Mijn IQ was toen 103, mogelijk dat die verschillen daarmee te maken hebben?

De grap was dat ik dezelfde test eerder op het internet had gedaan, dus ik wist eigenlijk al dat ik autisme heb, het moest alleen nog officieel bevestigd worden.

Overigens herken ik in heel veel mensen trekjes van autisme, ik noem mijzelf dan ook een gelabelde autist.

Later zat ik in een praatgroep voor mensen met autisme, was interessant.

Momenteel werk ik in de sociale werkvoorziening, maar heb het gevoel dat ik niet echt mijn talenten kan benutten.

Ben inmiddels ruim 4 jaar samen met mijn soulmate, heb sinds kort een huis.
Heb begeleiding via Aktiezorg, en mijn ouders en schoonouders helpen ook veel.

Autisme zie ik vooral als een sociale handicap.
Voorbeeld:
Ik ga fitnessen, iemand zegt hallo, ik zeg hallo terug.
Volgende standaard vraag: Alles goed?
Ik zeg ja, en jij? Ook goed.

Wat kan je dan verder vertellen?

Ja mooi weer buiten enzo, maar om de één of andere reden lijkt het zo zinloos, alsof zulke gesprekken niet belangrijk zijn.

Iemand die geen autisme heeft, zal zulke gesprekken gebruiken om de sociale contacten bij te houden.

Ik vind het altijd interessant om de zogenaamde sociaal begaafde mens te bestuderen, want je kan er toch wat van leren.

Hoe ik mijn autisme ervaar: Een jong kind zal (dacht ik) rond het 3e levensjaar de beginselen van het sociale contact tot zich nemen (waarom is het belangrijk dingen samen te doen, waarom is het belangrijk te delen etc.) Ik had het destijds te druk met details tot me te nemen, zoals hoe groot de stoeptegels zijn, waarom er water uit de kraan komt als de kraan opengedraaid wordt etc. etc., dus te veel informatie welke niets met sociale contacten te maken hebben.

Iemand die pas vanaf het 12e levensjaar begint met het leren van de Nederlandse taal, zal er veel meer moeite mee hebben, dan iemand die dat doet vanaf een jaar of 3, zo ervaar ik dat met de sociale contacten.

Dit is een introductie van mijn persoon.

Als iemand het interessant vindt, kan ik nog wat lapjes tekst over autisme pasten die ik heb geschreven.

Gegroet.
@luna
pi_86802681
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:48 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Deze van Poe:
[ afbeelding ]

En deze van Lovecraft:
[ afbeelding ]
Hé die van de Necronomicon heb ik ook, alleen helaas niet uitgelezen.
Wat ik heb gelezen was wel erg interessant, en je kan er mooi bij visualiseren.
@luna
pi_86803096
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:23 schreef tijnbrein het volgende:
Ik zou deze week mijn functioneringsgesprek hebben. 3 maal raden wat ik niet gehad heb :P
Geen salarisverhoging, geen contractverlenging... of geen functioneringsgesprek?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_86803836
@Auti, gelukkig dat het goed gaat. Ik ben benieuwd wat jou ouders vinden over je autisme, ik hoop dat ze het erkennen. Voor Tijnbrein is het weer erg jammer.

Ik hoop wel dat je een rustige werkplek krijgt :)
pi_86803968
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:23 schreef tijnbrein het volgende:
Vreemd en slordig. :N
pi_86804042
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:07 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Geen salarisverhoging, geen contractverlenging... of geen functioneringsgesprek?
Dat laatste, schat ik zo in.
pi_86805849
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:50 schreef Auti het volgende:
Ik heb weer een beetje lucht.. afspraak vandaag gaat niet door, projectmanager is ziek.

Dat geeft mij weer tijd om het 1 en ander hier af te maken en verder te bestuderen,
dingetjes waar ik mee bezig ben als ; pc repareren, server opzetten, verder met Linux, aircrack, bourneshell, wordlists maken, RainbowTables, spookt allemaal door mijn koppie, OpenSSH, VPN, PPTP, etc.. (nee, niet de map)

En tussendoor doe ik dan even de basis van Java in het koppie stampen, en ik zit weer op de Ritalin.
Is mooi dat ik nu wat meer tijd heb, kan ik een leuk showtje geven als we een nieuwe afspraak hebben :D
Heb ik waarschijnlijk wel al een java applet gemaakt die melding geeft wanneer het tijd is voor een pilletje, uiteraard ook beschikbaar voor uw mobiele telefoon.. de Ritalin-Timer-App, by Auti :P

En natuurlijk even laten zien hoe ik binnen een halve minuut een WPA2 handshake heb, en hoe ik mijn computer thuis die hash laat kraken :P

Maar wel jammer dat ik nog even moet wachten op duidelijkheid. Al geeft het dus wel even rust en ruimte.
Maar ik was er wel op ingesteld, ik zit alweer een uur lang alles op een rijtje te zetten en de dag opnieuw in te delen en dergelijke.
En het is echt mogelijk om er iets moois van te maken :)

Maar wat is er nu voor nodig? Je komt goed beschouwd best druk over. Ben je misschien trots op je autisme? Ben je bereid om je zoveel mogelijk aan te passen aan de gebruiken die bij iedere organisatie als richtlijn gelden? Dus om een stuk rustiger te worden, te leren van hoe collega's met dingen omgaan, integreren in het team e.d. Het is heel goed mogelijk dat ze in het begin nog een beetje aankijken, relatief voorzichtig zijn en daarna de lat hoger gaan leggen.

Als je heel goed bent in programmeren, dan kan het weleens zo zijn als je op termijn een inschaling krijgt waar je nog niet eerder aan gedacht hebt...
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_86809681
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:48 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Deze van Poe:
[ afbeelding ]

En deze van Lovecraft:
[ afbeelding ]
Die eerste ken ik maar heb ik zelf niet, ik heb zelf van Lovecraft deze:

:)
Hallon!