Volgende keer sta je erbijquote:Op woensdag 15 september 2010 21:43 schreef Gestiech het volgende:
TVP
Wil tevens ook wel in de startpost: psychologie te Maastricht, eerste jaar.
Bevalt goed tot nu toe trouwens
Nouja het is deel 2, dus zo merkwaardig is dat nietquote:Op donderdag 16 september 2010 13:38 schreef _Loki het volgende:
Oh oh ik doe ook toegepaste psychologie, aan het Saxion in Deventer.
Dat ik dit topic nooit eerder gezien heb. Even volgen dit!
heb je je al aangemeld?quote:
Als je er meer nodig hebt, dan moet je het maar laten wetenquote:Op donderdag 16 september 2010 12:52 schreef Maria2.0 het volgende:
Atyo473: Voor mijn studie moet ik een interview houden met een MW-er of een ouderejaarsstudent. Moet wel iemand zijn die al redelijk zelfstandig heeft gewerkt (gaat over beroepsethiek en beroepscode).
Zou ik jou misschien een vragenlijst mogen toesturen?
Hoi Auto.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:19 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Als je er meer nodig hebt, dan moet je het maar laten weten
comap.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoi Auto.
Weet je hoe je bij PDO kunt zien welke groep WAIS is en welke WISC?
Ja, ik heb in 2008 mijn diploma gehaald en nu doe ik psychologiequote:Op donderdag 16 september 2010 15:44 schreef Maria2.0 het volgende:
Automatic; heb jij ook MWD gedaan dan? Even gemist.
Geen dankquote:Op donderdag 16 september 2010 16:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ah nu zie ik het inderdaad. Dank je.
Log, sigma, breuken, machten, elimineren en waarden bepalen. Meer wiskunde A dan B natuurlijk. Ik weet niet waar ze die toets verder nog meer doen behalve bij rug sociologie.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:28 schreef Zuivelkoe het volgende:
Wat voor soort wiskundetoets was het? Heb vorig jaar wiskunde B gedaan, maar wat moet ik me hierbij voorstellen, aangezien ik deze in Utrecht niet gekregen heb. Krijg in het derde blok ook pas statistiek.
Van hartequote:Op donderdag 16 september 2010 21:02 schreef -Strawberry- het volgende:
OKE WHAT THE FUCK! Ik heb gewoon de wiskundetoets gehaald!
Tweederde is weer gezakt zag ikquote:Op donderdag 16 september 2010 21:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Zoveel mensen hebben een 1 gehaald, dat snap ik dan weer niet...je kon eigenlijk van veel dingen letterlijk in het boek zien hoe het moest. Of misschien hadden ze dan dat boek nog niet of zo? Ik had de toets niet eens af gekregen.![]()
YESSS
64 gehaald en 96 gezakt, zoiets was het dacht ik.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:16 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Tweederde is weer gezakt zag ik![]()
Gefeliciteerd!
Met hoeveel zijn julile dan wel niet? Past dat wel in de collegezalen enzo?quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
64 gehaald en 96 gezakt, zoiets was het dacht ik.
En echt 1/5 of zelfs meer hebben gewoon een 1 gehaald.
Nee, er is vaak geen plek en dan zitten mensen in de ramen.....quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:35 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Met hoeveel zijn julile dan wel niet? Past dat wel in de collegezalen enzo?
Even volhouden tot februari danquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, er is vaak geen plek en dan zitten mensen in de ramen.....
Waarom februari (volgensmij vraag ik nu iets heel domsquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:44 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Even volhouden tot februari dan
Dan is het uiterste uitschrijfmoment waarop je nog een deel van de collegegeld terug krijgt. Nouja zoiets dan. Iig vallen de meeste mensen voor en in februari af. En na de propedeuse natuurlijk, volgens mij zijn er nog 20 tweedejaars ofzo.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom februari (volgensmij vraag ik nu iets heel doms) ?
Bij ons starten 400 mensen met psychologie... en dat is op landelijk niveau nog niet eens zo heel veel.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:35 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Met hoeveel zijn julile dan wel niet? Past dat wel in de collegezalen enzo?
Ik weet wel dat de aantallen bij psychologie veel groter zijn. Ik reageerde op de eerstejaars studentenaantallen bij de opleiding sociologie in Groningen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:02 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Bij ons starten 400 mensen met psychologie... en dat is op landelijk niveau nog niet eens zo heel veel.
Ah ja, dat is waar ook.quote:Op vrijdag 17 september 2010 10:49 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dan is het uiterste uitschrijfmoment waarop je nog een deel van de collegegeld terug krijgt. Nouja zoiets dan. Iig vallen de meeste mensen voor en in februari af. En na de propedeuse natuurlijk, volgens mij zijn er nog 20 tweedejaars ofzo.
Mwah, er zijn mensen die hem vier keer herkansen ofzo.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ah ja, dat is waar ook.
Maar dan moeten er nog wel een hoop afvallen...
Sowieso denk ik dat de mensen die een 1 hadden voor wiskunde het wel kunnen vergeten.
Ik ga sowieso het jaar afmaken. En dan zie ik wel. Tot nu toe heb ik nog niet echt het idee dat ik veel leer van de hoorcolleges. En vier herkansingen? Ik dacht dat iedereen maar één herkansing kreeg in januari.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:30 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Mwah, er zijn mensen die hem vier keer herkansen ofzo.
Maarre wat vind je er van tot nu toe, ga jij ook afhaken denk je?
Ook niet van inleiding? Dat boek staat op zich vol met interessante info.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ga sowieso het jaar afmaken. En dan zie ik wel. Tot nu toe heb ik nog niet echt het idee dat ik veel leer van de hoorcolleges. En vier herkansingen? Ik dacht dat iedereen maar één herkansing kreeg in januari.
Het boek op zich wel...maar in de hoorcolleges tja...vooral veel fimpjes kijken en meningen delen. College 2 hebben we het 45 minuten gehad over Joran van der Sloot en de kenmerken van psychopathie.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:42 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ook niet van inleiding? Dat boek staat op zich vol met interessante info.
Dat is wel heel anders dan vorig jaar, geeft Wielers het nog wel?quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het boek op zich wel...maar in de hoorcolleges tja...vooral veel fimpjes kijken en meningen delen. College 2 hebben we het 45 minuten gehad over Joran van der Sloot en de kenmerken van psychopathie.
Yupquote:Op vrijdag 17 september 2010 19:11 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat is wel heel anders dan vorig jaar, geeft Wielers het nog wel?
hear hearquote:
?quote:Op maandag 20 september 2010 22:28 schreef Zuivelkoe het volgende:
Wat een verschil vergeleken met het VWO inderdaad.
Ow ik dacht dat je cynisch wasquote:Op maandag 20 september 2010 22:40 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ben eerstejaars en ben het dus echt niet gewend om zoveel te doen.Heb op het VWO vrijwel niks gedaan.
Je hebt het volgende jaar dan toch weer om te herkansen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ga sowieso het jaar afmaken. En dan zie ik wel. Tot nu toe heb ik nog niet echt het idee dat ik veel leer van de hoorcolleges. En vier herkansingen? Ik dacht dat iedereen maar één herkansing kreeg in januari.
Ik heb het net gehaald met de hakken over de sloot, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik het met zelfstudie goed aankan.quote:Op maandag 20 september 2010 23:08 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
Ik heb dus een dikke onvoldoende gehaald op die wiskundetoets (1e jaars soc, rug). Maar dat vind ik helemaal niet erg, ik had er ook niets voor gedaan. Straks doe ik gewoon hard die cursus. Dan weet ik ook nog echt waar ik mee bezig ben ipv met mijn hakken over de sloot en eigenlijk niets weten.
Dat hele verhaal over psychopathie en Joran van der Sloot dan.quote:Ik vind de hoorcolleges van inleiding sociologie echter redelijk bagger. Wielers (zo heetie?) is vooral druk bezig met het showen van zijn youtube collectie, maar verder is het nogal een ongestructureerde brei aan informatie en termen die ongedefinieerd blijven.
Er is niets zo saai als dingen herhalen die je al gehad hebt. En ik bedoel ECHT saai.quote:Op dinsdag 21 september 2010 07:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je hebt het volgende jaar dan toch weer om te herkansen.
wil er wel naar kijken als je wilt? Kan handig zijn het door iemand te laten bekijken die nog een blanco geest heeftquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef Butterfly91 het volgende:
Tot nu toe vind ik het ook nog allemaal interessant. Nationale Politiek vind ik persoonlijk interessanter dan Internationale Politiek, maar nu we met IP zijn aanbeland bij de hedendaagse crises (Afghanistan/Irak) vind ik dat toch ook wel leuk.
Ik moet ook een paper schrijven, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik moet beginnen. Ik heb net driekwart van het totaal aantal woorden getypt, maar ik heb geen flauw idee of het goed is.
Ik heb wel veel gelezen voor die paper en had in m'n hoofd wel een beetje hoe ik het ging opzetten, maar toen ik eraan begon, schortte er toch nog een hoop aan.
Morgen nog maar eens wat dingen overlezen en kijken of ik er dan uitkom.
Heb je geen schrijfwijzer of handboek ofzo voor het schrijven van essays?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef Butterfly91 het volgende:
Tot nu toe vind ik het ook nog allemaal interessant. Nationale Politiek vind ik persoonlijk interessanter dan Internationale Politiek, maar nu we met IP zijn aanbeland bij de hedendaagse crises (Afghanistan/Irak) vind ik dat toch ook wel leuk.
Ik moet ook een paper schrijven, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik moet beginnen. Ik heb net driekwart van het totaal aantal woorden getypt, maar ik heb geen flauw idee of het goed is.
Ik heb wel veel gelezen voor die paper en had in m'n hoofd wel een beetje hoe ik het ging opzetten, maar toen ik eraan begon, schortte er toch nog een hoop aan.
Morgen nog maar eens wat dingen overlezen en kijken of ik er dan uitkom.
ik heb nog geen groepswerk, maar weet dat het over 2 maanden weer er aan komt. Kijk er nu al tegenop, tot nu toe zijn alle groepjes van twee extreem goed gegaan, met meer extreem slecht...quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:31 schreef Swietje het volgende:
Hoe gaat het bij jullie?
Mijn studie bevalt nog steeds uitstekend, maar de projectgroep gaat me een beetje irriteren.
Bij ons project werd het ingedeeld.quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:12 schreef Impressie het volgende:
Mag je zelf je groepjes niet uitkiezen dan? Lijkt me dat de wat fanatiekere mensen dan standaard al naar elkaar toeneigen ipv dat je at random bij elkaar zit en je zit te ergeren aan de luie lambal die niks doet.
In de eerste mochten we het niet. Wat super irritant...quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:12 schreef Impressie het volgende:
Mag je zelf je groepjes niet uitkiezen dan? Lijkt me dat de wat fanatiekere mensen dan standaard al naar elkaar toeneigen ipv dat je at random bij elkaar zit en je zit te ergeren aan de luie lambal die niks doet.
er komt een vak waarbij alle researchmasters samen gezet worden omdat die meer moeten doen o.i.d. voordeel is allemaal gemotiveerde slimme mensen, maar ook betweterig en koppig. Om dan met zn 5en onderzoek op te zetten en uit te voeren gaat veel meer moeite kosten dan met b.v. 2 of 3 :/quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:12 schreef Impressie het volgende:
Dat is waar, maar ik ga niet echt met de fanatiekere mensen om. Toen vorig jaar bij een tweede project zelf groepjes gemaakt werden zat ik hierdoor in een erg gezellige maar bijzonder onproductieve groep (drie jongens ook). Het eindverslag heb ik vrijwel alleen gemaaktquote:Op zaterdag 25 september 2010 00:12 schreef Impressie het volgende:
In mijn studiejaar is dat iig niet zoquote:Op zaterdag 25 september 2010 00:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bij ons project werd het ingedeeld.
Ze zeggen expres nooit groepjes van 3 jongens te willen, omdat die minder presteren.
Ikzelf heb eigenlijk ook dat gevoel, ware het niet dat ik in daadwerkelijke projectgroepen geen reet uitvoer.quote:Op zaterdag 25 september 2010 08:51 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik ga niet echt met de fanatiekere mensen om. Toen vorig jaar bij een tweede project zelf groepjes gemaakt werden zat ik hierdoor in een erg gezellige maar bijzonder onproductieve groep (drie jongens ook). Het eindverslag heb ik vrijwel alleen gemaakt![]()
Beter worden groepsopdrachten in het universitair onderwijs afgeschaft, ik doe liever alles alleen.
wil je een dagje psy meelopen?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef Tamashii het volgende:
Ik wil hierna echt heel graag WO doen, maar heb nog geen enkel idee welke studie. Zit te twijfelen tussen psychologie, politicologie en sociologie.
Politicologie lijkt mij de allermooiste sociale studie.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef Tamashii het volgende:
Ik wil hierna echt heel graag WO doen, maar heb nog geen enkel idee welke studie. Zit te twijfelen tussen psychologie, politicologie en sociologie.
quote:Mila is een 19 jarige vrouw (vader van Surinaamse afkomst en moeder van autochtone afkomst). Vanaf haar 14e zit zijn niet meer op school. Zij woont samen met haar moeder in een woning zonder verwarming en elektra. Van haar 13e tot en met haar 14e is zij stelselmatig verkracht door een groep jongeren (volgens Mila vermoedelijk van Antiliaanse afkomst). Op haar 14e heeft zij besloten niet meer de deur uit te gaan. Vanaf deze periode is zijn volledig geisoleerd geraakt ( van familie en vrienden). Sinds kort heeft de gemeente een uitzettingsprocedure ( woning) gestart.
Als je voor je 18e al bij jeugdzorg zit, dan kan er verlengingen komen t/m 21/23. Maar het is (volgens mij) niet zo dat je je op je 19e nog er voor aan kan melden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:37 schreef Tamashii het volgende:
Thanks voor je bericht! Dus als ik er 18 van maak zou ik Jeugdzorg kunnen zetten. En eventueel het Jeugd interventie team? Ik heb geen idee over dat laatste, dit is de casus zoals ik hem kreeg.
Of is dat het preventie team? Dat kan ook hoorquote:
wetenschapsjournalist!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:21 schreef Tamashii het volgende:
Ja, het lijkt me dus allemaal mooi. Liefst doe ik nu 4 jaar deze studie en daarna politicologie, maar dat gaat een grote studieschuld opleveren, dus wil ik gewoon m'n p halen. Wellicht anders twee wo studies, maar denk dat dat te hoog gegrepen is al ken ik wel iemand die dat doet. Het liefst word ik later gewoon journalist ofzo, waar je eigenlijk niet echt een van deze studies bij nodig hebt.
Overigens had ik een vraag over welke instanties ik hierbij kan betrekken, ik weet niet goed hoe ik hiermee verder moet, anybody? :
[..]
Ik heb hier altijd het idee bij dat je als wetenschapsjournalist een degelijk wetenschappelijk onderzoek leest, hier een zin uithaalt en volledig uit context haalt om een populistisch stukje te schrijven zodat mensen het maar gaan lezen. Is dat ook zo?quote:
Persoonlijk zou ik dan gewoon in de huidige trend van semi-wetenschappelijk schrijver meegaan.quote:
Alleen als je een slechte wetenschapsjournalist bent.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:16 schreef Impressie het volgende:
[..]
Ik heb hier altijd het idee bij dat je als wetenschapsjournalist een degelijk wetenschappelijk onderzoek leest, hier een zin uithaalt en volledig uit context haalt om een populistisch stukje te schrijven zodat mensen het maar gaan lezen. Is dat ook zo?
University collegequote:Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef Tamashii het volgende:
Welkomquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:54 schreef mir1986 het volgende:
Ik meld me hier ook maar, ben eerstejaarsstudent Pedagogische Wetenschappen in Amsterdam.
Tot nu toe is het erg interessant, maar ook super druk. Moet er weer even aan wennen, na 4 jaar weinig gedaan te hebben. (Pabo)
Ja volgende week 2 tentamensquote:
Functie en Inleiding?quote:
Of statistiek bij sociologie zoveel meer is als bij psychologie durf ik niet te zeggen. Volgens mij is psychologie één van de studies waarbij je het meeste statistiek krijgt (correct me if I'm wrong).quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:12 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik zit nu in mijn tweede jaar van SPH en heb de UU gemaild of ik hoorcolleges kan volgen van de Sociologie van de eerstejaars. Ik zit sterk te twijfelen tussen Sociologie en Psychologie, maar mijn eerste keus is toch Sociologie. Wel is het bij Sociologie dat de statistiek veel meer is toch? Ik heb zelf alleen maar wiskunde A gehad op de havo, kan iemand mij hier iets meer over vertellen.
Beide dingen (toets en hoeveelheid) hangt er af van waar je de opleiding doet. Utrecht heeft volgrns mij minder statistiek dan Tilburgquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:19 schreef Two het volgende:
[..]
Of statistiek bij sociologie zoveel meer is als bij psychologie durf ik niet te zeggen. Volgens mij is psychologie één van de studies waarbij je het meeste statistiek krijgt (correct me if I'm wrong).
Wel is het zo dat je een wiskunde deficientie hebt omdat je wiskunde op Havo niveau hebt gedaan. Deze dien je in je eerste jaar weg te werken door een wiskunde toets aan de universiteit te maken en te halen.
Jep, ben nu begonnen met Functie. Maar volgens mij zijn gewaarwording en waarneming de grootste onderwerpen wat betreft hoeveelheid. Daarnaast heb ik veel dingen als conditionering etc vorig jaar al gehad dus dat zal weinig problemen opleveren.quote:
Weet je dat zelf niet beter? Hihiquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef Tamashii het volgende:
Pfft volgende week toetsweek. Iemand die mij kan vertellen of ik me druk moet maken of niet?
Mijn vriendin studeert pedagogische wetenschappen op de UU en die heeft vanaf blok 1 al vrij veel statistiek. Sowieso hoor ik vaak dat psychologie op de UU vrij pittig blijkt te zijn. Hoe dat met statistiek zit durf ik idd niet te zeggen!quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Beide dingen (toets en hoeveelheid) hangt er af van waar je de opleiding doet. Utrecht heeft volgrns mij minder statistiek dan Tilburg
Bij Functie vooral de sheets lerenquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef Two het volgende:
[..]
Jep, ben nu begonnen met Functie. Maar volgens mij zijn gewaarwording en waarneming de grootste onderwerpen wat betreft hoeveelheid. Daarnaast heb ik veel dingen als conditionering etc vorig jaar al gehad dus dat zal weinig problemen opleveren.
Ja ik leer nu vooral aan de hand van de sheets. Sowieso omdat dit een hoop structuur geeft. Daarnaast lees ik uittreksels door en leer ik een beetje de figuren enzo uit het boek. Volgens mij gaat dat wel goed komen!quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:23 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij Functie vooral de sheets leren
Een vriend van mij doet daar psy en die heeft i.m.o minderquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:22 schreef Two het volgende:
[..]
Mijn vriendin studeert pedagogische wetenschappen op de UU en die heeft vanaf blok 1 al vrij veel statistiek. Sowieso hoor ik vaak dat psychologie op de UU vrij pittig blijkt te zijn. Hoe dat met statistiek zit durf ik idd niet te zeggen!
Nou meer het feit hoe moeilijk het is. Heb de verslagen goed op orde, maar leer alleen de sheets....quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:22 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Weet je dat zelf niet beter? Hihi
Ik had bij MWD nooit sheetsquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:29 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nou meer het feit hoe moeilijk het is. Heb de verslagen goed op orde, maar leer alleen de sheets....
Ik ben nu eerstejaars sociologie aan de UU. We hebben dit blok maar twee vakken en krijgen pas in het derde blok statistiek, dus heel veel kan ik je er ook niet over vertellen. Psychologie heeft nu al statistiek geloof ik. We hebben nu ook maar 2 hoorcolleges per week (volgens mij blijft dat ook zo), waarvan er een multidisciplinair is en dus ook door ASW'ers en cultureel antropologen gevolgd wordt, over onderzoeksmethoden gaat en retesaai is. Het andere college gaat over maatschappelijke problemen en vind ik wil interessant. Volgend blok krijgen we volgens mij een vak dat met psychologie te maken heeftquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:12 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik zit nu in mijn tweede jaar van SPH en heb de UU gemaild of ik hoorcolleges kan volgen van de Sociologie van de eerstejaars. Ik zit sterk te twijfelen tussen Sociologie en Psychologie, maar mijn eerste keus is toch Sociologie. Wel is het bij Sociologie dat de statistiek veel meer is toch? Ik heb zelf alleen maar wiskunde A gehad op de havo, kan iemand mij hier iets meer over vertellen.
Dan zal dat wel goed komen bij jequote:Op maandag 18 oktober 2010 20:33 schreef Heroinjunk het volgende:
Ja, ik doe sowieso de wiskunde toets. Ik ben nooit heel enorm slecht geweest in wiskunde op de middelbare, ik had er alleen veel moeite mee als ik heel veel hoofdstukken tegelijk moest kennen, omdat ik dan heel veel door elkaar ga halen. Apart van elkaar snap ik het goed.En als ik goede begeleiding krijg, kom ik sowieso een heel eind.
Maar psychologie is ook in Utrecht? Bedoel; beetje vreemde redenatie om o.a. daarvoor Sociologie te kiezen (in mijn ogen dan hè)quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:33 schreef Zuivelkoe het volgende:
Overigens heb ik ook getwijfeld tussen psychologie en sociologie, maar heb ik uiteindelijk gekozen voor sociologie (onder andere omdat de studie in Utrecht is).
Ooo bij ons niet, haha. Bij Psychologie welquote:
Ja klopt, heb echter meegedaan aan een andere loting en in Utrecht is psychologie loting. Psychologie moest anders in Nijmegen of Enschede en misschien ook nog wel ergens anders, maar daar had ik geen zin in.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:35 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Maar psychologie is ook in Utrecht? Bedoel; beetje vreemde redenatie om o.a. daarvoor Sociologie te kiezen (in mijn ogen dan hè)
Oja, dat is waar. Ik was even vergeten dat Utrecht een loting heeft voor psychologie.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:36 schreef Zuivelkoe het volgende:
[..]
Ja klopt, heb echter meegedaan aan een andere loting en in Utrecht is psychologie loting.
Oke gelukkig! Ik heb ook heel erg zitten twijfelen of ik vorig jaar al zou beginnen, want ik heb mijn P in een jaar gehaald, maar omdat ik zo twijfelde tussen de 2 studies heb ik dat niet gedaan. Ik heb ook al een studie afgekapt, dus ik wil zelf ook heel graag een diploma hebben, mocht een universitaire studie het niet worden. Ik ben alleen voor iets anders bang en dat is dat ik het niet ga kunnen financieren omdat ik natuurlijk geen stufi meer krijg en het is toch nog steeds een vrij duur grapje, dat studeren.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dan zal dat wel goed komen bij jeIk zou je er in ieder geval niet (teveel) door laten afschrikken
En je mag niet meer twee Bachelors doen, dus als je huidige Bachelor af hebt, dan mag je géén WO Bachelor meer doen voor een "goedkoper" tarief...quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:39 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Oke gelukkig! Ik heb ook heel erg zitten twijfelen of ik vorig jaar al zou beginnen, want ik heb mijn P in een jaar gehaald, maar omdat ik zo twijfelde tussen de 2 studies heb ik dat niet gedaan. Ik heb ook al een studie afgekapt, dus ik wil zelf ook heel graag een diploma hebben, mocht een universitaire studie het niet worden. Ik ben alleen voor iets anders bang en dat is dat ik het niet ga kunnen financieren omdat ik natuurlijk geen stufi meer krijg en het is toch nog steeds een vrij duur grapje, dat studeren.
Errr, is dat nieuw? Dat vind ik echt dikke naai. Maar ik weet niet of er een pre-master i?quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:41 schreef automatic_ het volgende:
[..]
En je mag niet meer twee Bachelors doen, dus als je huidige Bachelor af hebt, dan mag je géén WO Bachelor meer doen voor een "goedkoper" tarief...
Jup, sinds dit collegejaar (2010/2011). De onderwijsinstelling mag dan een "eigen" tarief gaan vragen, maar er zijn wel wat uitzonderingen hoor: Het grote 2 studies topic - deel IVquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:42 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Errr, is dat nieuw? Dat vind ik echt dikke naai. Maar ik weet niet of er een pre-master i?
Dan moet ik maar eens naar de pre-masters gaan kijken, want ik wilde eigenlijk ook heel graag de bachelor gaan doen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:43 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Jup, sinds dit collegejaar (2010/2011). De onderwijsinstelling mag dan een "eigen" tarief gaan vragen, maar er zijn wel wat uitzonderingen hoor: Het grote 2 studies topic - deel IV
Sociologie is sowieso (pre-)master in Tilburg.
Of je moet de gok wagen en stoppen met je huidige studie en met WO beginnen, dan mag/kan het wel. Maar goed; dat is allemaal erg onzeker natuurlijk.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:50 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dan moet ik maar eens naar de pre-masters gaan kijken, want ik wilde eigenlijk ook heel graag de bachelor gaan doen.
Ja, dat kan ook.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:51 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Of je moet de gok wagen en stoppen met je huidige studie en met WO beginnen, dan mag/kan het wel. Maar goed; dat is allemaal erg onzeker natuurlijk.
Snap ikquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:52 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook.Maar ik vind dat op zich hele erge zonde omdat ik al in mijn 2e jaar zit natuurlijk. Ik ben al een keer gestopt en ik heb het geluk dat mijn ouders mijn studie betalen, maar ik wil niet nog een keer opnieuw beginnen snap je.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:55 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Snap ikIk zou dat ook niet doen denk ik. Ik ben heeel blij dat ik nog wel aan een tweede Bachelor mocht beginnen, want anders had ik geen tweede studie gedaan.
Ja, het is heel lastig, pre-masters zijn vaak ver weg. Tilburg valt nog wel mee, ik kom zelf bij Eindhoven vandaan. Maar Enschede en Leiden zijn echt zo'n teringeind weg. Nijmegen zou ook nog wel kunnen, maar ik weet niet of ze daar pre-masters geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tilburg is dan inderdaad wel te doenquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:56 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, het is heel lastig, pre-masters zijn vaak ver weg. Tilburg valt nog wel mee, ik kom zelf bij Eindhoven vandaan. Maar Enschede en Leiden zijn echt zo'n teringeind weg. Nijmegen zou ook nog wel kunnen, maar ik weet niet of ze daar pre-masters geven.
Ja, best wel... Bezuinigingenquote:
Ja, ik hoop het.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, best wel... Bezuinigingen
Maar goed; wie weet is het over 2 jaar weer anders en voordelig voor jou
Je kan ook eens rondkijken wat de tarieven per universiteit zijnquote:
Hmmm, dan wordt het alweer een ander verhaal. Ik zie het namelijk niet zitten rond de 5000 euro te dokken voor school.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:02 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Je kan ook eens rondkijken wat de tarieven per universiteit zijnBijvoorbeeld Tilburg / Utrecht / Nijmegen. Het "idee" is ook dat men gaat concurreren met elkaar.
Snap ikquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:03 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Hmmm, dan wordt het alweer een ander verhaal. Ik zie het namelijk niet zitten rond de 5000 euro te dokken voor school.
Tietuh.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:04 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Snap ik![]()
Ik zal eens kijken wat Sociologie in Tilburg kost
Edit ¤6.450
Oeh, dat moet je dan maar niet doen, hahaquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:09 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dan moeten mijn ouders hun huis verkopen.
Als ze het 3 jaar willen bekostigen dan hè.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:09 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oeh, dat moet je dan maar niet doen, haha
Zou ik ook niet doen als ik jou wasquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:11 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Als ze het 3 jaar willen bekostigen dan hè.Maar dat doe ik ze maar niet aan.
Oh, dat staat niet op de site.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:40 schreef Zuivelkoe het volgende:
Je kunt in Utrecht ook sociologie pre-master doen. Ze hebben op dit moment ook gewoon dezelfde vakken als de bachelors. Ik weet niet in hoeverre dit is.
Wat zoek je/hoe is je situatie ?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:05 schreef _Loki het volgende:
Ik snap het echt niet meer.
http://www.ru.nl/master/t(...)elden/collegegelden/
Waar moet ik in godsnaam kijken
Stage kan best leuk zijn hoorquote:
Denk ik ook wel, maar overal geven ze eigenlijk aan dat het vol zit of dat ze derdejaars willen.quote:
Bij ons mocht je in de 2e kiezen voor stage of een project, maar er waren toen ook al weinig 2e jaarsplaatsenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:05 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Denk ik ook wel, maar overal geven ze eigenlijk aan dat het vol zit of dat ze derdejaars willen.
Echt belachelijk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:07 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij ons mocht je in de 2e kiezen voor stage of een project, maar er waren toen ook al weinig 2e jaarsplaatsen
Ik heb wel stage gedaan, maar dat was vreselijk, haha.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:08 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Echt belachelijk.Ik zou echt een project doen, veel beter.
Ja daar ben ik dus bang voor. Ik heb nu een back up plan, maar ik wil liever iets groots. In Jeugdzorg ofzo, maar die nemen geen eerstejaars aan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:09 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik heb wel stage gedaan, maar dat was vreselijk, haha.
Wat ik hoorde (en zelf meemaakte) als 2e jaars MWD: Je mag toch geen flikker, dus je zit letterlijk je tijd uit. Je mag een beetje meelopen, bladiebla, maar zelf doe je niets. Wij moesten toen 2 dagen per week stage lopen. In de 3e doe je écht iets en mag je ook veel meer. Ik zou daarom niet "te moeilijk" doen over deze stage en straks vol voor je 3e jaar gaanquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:15 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja daar ben ik dus bang voor. Ik heb nu een back up plan, maar ik wil liever iets groots. In Jeugdzorg ofzo, maar die nemen geen eerstejaars aan.
Mja wil eigenlijk mijn P halen en dus wat anders gaan doen volgend jaar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:17 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wat ik hoorde (en zelf meemaakte) als 2e jaars MWD: Je mag toch geen flikker, dus je zit letterlijk je tijd uit. Je mag een beetje meelopen, bladiebla, maar zelf doe je niets. Wij moesten toen 2 dagen per week stage lopen. In de 3e doe je écht iets en mag je ook veel meer. Ik zou daarom niet "te moeilijk" doen over deze stage en straks vol voor je 3e jaar gaan
Ik doe nu HBO Toegepaste Pschologie en wil met een schakelprogramma een universitaire master gaan doen, het liefst orthopedagogiek. Maar er staat zoveel en alles heeft voorwaarden met rare termen en ik snap het niet meerquote:Op maandag 18 oktober 2010 23:32 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wat zoek je/hoe is je situatie ?
Oo oke, haha. Dat kan ookquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:35 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Mja wil eigenlijk mijn P halen en dus wat anders gaan doen volgend jaar.
Schakelprogramma is toch hetzelfde als een pre-master of niet? Dus één jaar "schakel" en daarna je master? Dat mag als het goed is wel voor het normale tariefquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:38 schreef _Loki het volgende:
[..]
Ik doe nu HBO Toegepaste Pschologie en wil met een schakelprogramma een universitaire master gaan doen, het liefst orthopedagogiek. Maar er staat zoveel en alles heeft voorwaarden met rare termen en ik snap het niet meer
Het is inderdaad een pre-master. Bij de RU hebben ze ook een ingekorte studie van 2 jaar ipv een pre-master. Het normale tarief, dat dacht ik ook, omdat hun instellingsgeld 1672 euro is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:39 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oo oke, haha. Dat kan ook![]()
[..]
Schakelprogramma is toch hetzelfde als een pre-master of niet? Dus één jaar "schakel" en daarna je master? Dat mag als het goed is wel voor het normale tarief
Dat is wel netjes dan als zij daar het normale tarief voor vragen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:44 schreef _Loki het volgende:
[..]
Het is inderdaad een pre-master. Bij de RU hebben ze ook een ingekorte studie van 2 jaar ipv een pre-master. Het normale tarief, dat dacht ik ook, omdat hun instellingsgeld 1672 euro is.
Nouja, zo bedoel ik het niet.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:44 schreef automatic_ het volgende:
Tja, die slaapdiensten horen er nu eenmaal bij, maar dat weet je van tevoren als je in zo'n setting komt te werken, dus ik vind niet dat je dat als "consequentie" moet zien ofzo.
En verder is er bijna geen één instelling blij met 1e of 2e jaarsGruwelijk irritant.
Nee, maar dat ligt er echt aan van waar je stage gaat lopen natuurlijkquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:48 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nouja, zo bedoel ik het niet.Ik bedoel meer van dat je als tweedejaars over het algemeen geen slaapdiensten draait, zeker niet als je maar 14 uur stage hoeft te lopen.
Ja, bij mij niet. Ik moet tot het einde van het schooljaar stage lopen, ook al heb ik mijn uren eerder en die heb ik sowieso eerder omdat ik vakanties en weekenden moet draaien.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:49 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee, maar dat ligt er echt aan van waar je stage gaat lopen natuurlijk
Maar goed; aan de andere kant ben je zo wel lekker snel aan je uren als je stage kut is
Oh, dat is wel balen dan!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:53 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, bij mij niet. Ik moet tot het einde van het schooljaar stage lopen, ook al heb ik mijn uren eerder en die heb ik sowieso eerder omdat ik vakanties en weekenden moet draaien.
Speciaal draadje voor politicologen al gezien?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:41 schreef Zolcon het volgende:
Zolcon, politicologie eerstejaars UvA
Leren voor tentamens....
quote:Het is niet het enige wat ik niet kan vinden.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:58 schreef automatic_ het volgende:
Zal ik eens kijken of ik hem via onze uni kan vinden?
quote:Boeken staan wel in die bibliotheek, maar zijn nu dus al uitgeleend.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:01 schreef automatic_ het volgende:
Btw, als je hem niet kan vinden en hij gaat er iets over vragen, dan heb je wel een goed punt voor een klacht
Mijn eerste tentamen is pas 14 december, dus ik heb nog even
quote:OhOp zaterdag 23 oktober 2010 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Boeken staan wel in die bibliotheek, maar zijn nu dus al uitgeleend.
quote:PM de titels maar evenOp zaterdag 23 oktober 2010 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is niet het enige wat ik niet kan vinden.Dus dat zou niet heel veel zin hebben.
Lijkt me niet dat je 9 titels wil op gaan zoeken.
quote:Mens en maatschappij kun je wel hardcopy raadplegen in de faculteitsbieb. Maak je trouwens maar nergens druk om, want er staat toch geen relevante tentameninfo in dat artikel. Het is een inleidend artikel in de collegereeks over de huidige staat en de toekomst van de sociologische wetenschap. Een vrij deprimerend artikel dusOp zaterdag 23 oktober 2010 14:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Primaire Sociale Orde
Glebbeek, A.C. & Vos, H. de (2000). ‘Heeft de sociologie een toekomst? Over de hardnekkige onvolledigheid van de sociologische beroepsopvatting’. Mens en Maatschappij (75, 4) pp. 277-293.
Ik kan dit artikel gewoon niet vinden.
Hoe kan de docent dan verwachten dat we het bestuderen voor het tentamen?
quote:Totaal onvindbaar inderdaad... Enige wat ik vind is een reactie op dat artikel, die staat op de site van Mens en Maatschappij, hierzo en dan bij jaargang 76, maar om dat artikel te kunnen downloaden moet je uiteraard weer een abonnement op Mens en Maatschappij hebben.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Primaire Sociale Orde
Glebbeek, A.C. & Vos, H. de (2000). ‘Heeft de sociologie een toekomst? Over de hardnekkige onvolledigheid van de sociologische beroepsopvatting’. Mens en Maatschappij (75, 4) pp. 277-293.
Ik kan dit artikel gewoon niet vinden.
Hoe kan de docent dan verwachten dat we het bestuderen voor het tentamen?
quote:Oh kut, is dat wat het was?Op zaterdag 23 oktober 2010 19:05 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Mens en maatschappij kun je wel hardcopy raadplegen in de faculteitsbieb. Maak je trouwens maar nergens druk om, want er staat toch geen relevante tentameninfo in dat artikel. Het is een inleidend artikel in de collegereeks over de huidige staat en de toekomst van de sociologische wetenschap. Een vrij deprimerend artikel dus
- edit: vorig jaar moesten we gewoon een reader kopen met alle artikelen, a 40 euri. Als je er echt mee zit dan kun je mijn reader (of die van een willekeurige andere ouderejaars, iedereen heeft dat ding als het goed is) wel lenen.
quote:Ik heb het ook even gedaan via VPN op de UvT en ik krijg hetzelfdeOp zaterdag 23 oktober 2010 15:59 schreef Butterfly91 het volgende:@-Strawberry-: ik heb gezocht via de bieb in Leiden, en ik kwam wel op de goede site uit, maar van jaargang 75 was alleen issue 2 beschikbaar
.
quote:Die site heb ik ook gezien. Heel vreemd dat net die ene er niet tussen staat.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:32 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik heb het ook even gedaan via VPN op de UvT en ik krijg hetzelfde
quote:Ja, heel apart hahaOp zaterdag 23 oktober 2010 20:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die site heb ik ook gezien. Heel vreemd dat net die ene er niet tussen staat.
quote:Er zijn mensen die hun propedeuse hebben gehaald zonder ook maar een boek open te slaan. Het pso tentamen is goed te doen zonder reader, het merendeel ging over de colleges iig.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh kut, is dat wat het was?Ik dacht dat het de syllabus was die je kon aanschaffen bij de repro.
Dat verklaart het dan. Het is niet de bedoeling dat je die artikelen opzoekt dus.
Dat red ik alleen niet meer voor maandag, ben nu ook in Zwolle.
Heel vervelend, maar dan moet ik voor de herkansing gaan.Toch bedankt! Ik ga de artikelen die ik wel kan vinden gewoon leren. De aantekeningen heb ik al geleerd. Mocht ik het dan niet halen, weet ik in iig wat ik aan moet schaffen.
Leuke ondertitel trouwens, boek gelezen 1984?
quote:Tuurlijk wel, maar niet daarover blijkbaar.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:56 schreef Compatibel het volgende:
Wel vrij onnozel dat je hier nu pas achter komt trouwens.. Praat je niet met medestudenten ofzo?
quote:Klopt, makkelijker. Maar daar betaal je ook een flinke prijs voor.Op zaterdag 23 oktober 2010 21:31 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
Niet om lullig te doen. Maar ik moet zeggen dat ik het wel een knappe zet vind dat je de hele PSO klapper gemist hebt. Het leert toch een stuk eenvoudiger als je de klapper wel hebt!
quote:Als ik de aantekeningen goed had bijgehouden wel ja.Op zondag 24 oktober 2010 16:00 schreef Compatibel het volgende:
Laat je je cijfer even weten over drie weken![]()
Een zes moet trouwens wel te doen zijn zonder de reader.
quote:Dankje, maar dat krijg je al snel als er voor je gevoel niets moeilijks verteld wordt. Denk ik.Op zondag 24 oktober 2010 16:11 schreef Compatibel het volgende:
Aantekening ook niet bijgehouden, goed bezig dan.
quote:Ik vind het (behalve statistiek) allemaal nogal gemakkelijk. Daarom ook wat minder gemotiveerd. Maar ik weet ook dat het moeilijker wordt en dat het nu nog een stuk algemener is dan wat ik straks wil.Hoe bevalt de studie eigenlijk?
quote:Voor diepgang moet je natuurlijk ook de reader lezenOp zondag 24 oktober 2010 16:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dankje, maar dat krijg je al snel als er voor je gevoel niets moeilijks verteld wordt en dat ik er erg veel aan heb.
[..]
Ik vind het (behalve statistiek) allemaal nogal gemakkelijk. Daarom ook wat minder gemotiveerd. Maar ik weet ook dat het moeilijker wordt en dat het nu nog een stuk algemener is dan wat ik straks wil.
quote:Omdat ik de makkelijke stof nu niet voor handen heb.Op zondag 24 oktober 2010 16:20 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Voor diepgang moet je natuurlijk ook de reader lezen![]()
Als het zo makkelijk is, waarom denk je dan dat je voor de her moet gaan?
quote:Je had alles natuurlijk ook allemaal goed bij kunnen houden, en eventueel goede cijfers kunnen halen. Dan stroom je over een half jaar in in het honours college, waar je meer ruimte krijgt voor je eigen interesses en meer diepgang en uitdaging enzo.Op zondag 24 oktober 2010 16:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat ik de makkelijke stof nu niet voor handen heb.Weet je, laat ook maar.
Bedankt voor de herinnering aan de reader, iig een fout die ik niet snel meer maak.![]()
quote:Klopt, maar die motivatie heb ik (nog) niet.Op zondag 24 oktober 2010 16:28 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Je had alles natuurlijk ook allemaal goed bij kunnen houden, en eventueel goede cijfers kunnen halen. Dan stroom je over een half jaar in in het honours college, waar je meer ruimte krijgt voor je eigen interesses en meer diepgang en uitdaging enzo.
quote:Precies hetzelfde hier!Op zondag 24 oktober 2010 20:10 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vind mijn studie ook erg gemakkelijk, maar dat motiveert mij juist om goede punten te halen en geen her te doen. Betekent wel dat ik wat meer tijd in het leren moet steken dan normaal, maar dat moet dan maar.
quote:Ik donderdag, maar ik heb dinsdag en woensdag eigenlijk stage.Op zondag 24 oktober 2010 20:17 schreef Swietje het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hier!![]()
Ik heb pas over 2 weken tentamens...
quote:Ik had vanuit een bijbaan een leuke stage aangeboden gekregen omdat ik voor bepaalde verdiepingsmodules gekozen had. Naar cijfers werd niet echt gevraagd, meer of ik bekend was en affiniteit had met bepaald onderzoek en bepaalde onderwerpen.Op zondag 24 oktober 2010 20:21 schreef Compatibel het volgende:
Ik probeer vooral goede cijfers te halen omdat ik het idee heb dat je je wel moet onderscheiden, wil je daadwerkelijk iets interessants gaan doen later. Alleen maar een wetenschappelijke opleiding is, zeker in de sociale wetenschappen, allang geen garantie meer op een baan op niveau.
quote:Een stage is natuurlijk ook een manier om je te onderscheiden, net zoals als bepaalde modules, een researchmaster enzovoort dat ook zijn. Het beroepsperspectief is voor de zesjesstudent volgens mij helemaal niet zo goed, tenzij je hbo banen meerekent. Met dit laatste is natuurlijk helemaal niets mis enzo, maar voor mij persoonlijk geldt dat ik niet ben overgestapt om alsnog in een hbo baan terecht te komen.Op zondag 24 oktober 2010 20:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik had vanuit een bijbaan een leuke stage aangeboden gekregen omdat ik voor bepaalde verdiepingsmodules gekozen had. Naar cijfers werd niet echt gevraagd, meer of ik bekend was en affiniteit had met bepaald onderzoek en bepaalde onderwerpen.
Ik geloof er dan ook erg in dat als mensen doen wat ze interessant vinden en ze daarnaast ook nog een boel dingen doen die er enigzins aan verwant zijn, mensen vanzelf wel ergens inrollen. De beroepsperspectieven voor sociale wetenschap studenten (op de algemene cultuurstudies na..) is behoorlijk goed, en bizar genoeg tijdens de crisis ook nog gestegen.
quote:Als je als student niet verder gekomen bent dan de coffeeshop en de herkansingen van de kernvakken dan zul je waarschijnlijk sneller uitkomen bij het 'simpeler' werk. Je hebt dan gewoon te weinig gelegenheden meegepakt waar je je unieke wo skillz hebt kunnen tonen.Op zondag 24 oktober 2010 20:47 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Een stage is natuurlijk ook een manier om je te onderscheiden, net zoals als bepaalde modules, een researchmaster enzovoort dat ook zijn. Het beroepsperspectief is voor de zesjesstudent volgens mij helemaal niet zo goed, tenzij je hbo banen meerekent. Met dit laatste is natuurlijk helemaal niets mis enzo, maar voor mij persoonlijk geldt dat ik niet ben overgestapt om alsnog in een hbo baan terecht te komen.
quote:Goede tip. Ik zie voor goede studenten binnen de universiteit wel allerlei mogelijkheden, maar hoe moet ik dit zien buiten de universiteit?Op zondag 24 oktober 2010 20:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als je als student niet verder gekomen bent dan de coffeeshop en de herkansingen van de kernvakken dan zul je waarschijnlijk sneller uitkomen bij het 'simpeler' werk. Je hebt dan gewoon te weinig gelegenheden meegepakt waar je je unieke wo skillz hebt kunnen tonen.
Maar zeker bij sociale wetenschappen maakt het veel uit wat je er allemaal naast doet. Veel interessante onderzoeksprojecten worden ook niet vanuit de opleiding zelf, maar zijdelings aangeboden. Als je teveel binnen de muren van de universiteit blijft dan kan het knap lastig worden.
Het klinkt misschien een beetje arrogant, maar er zit nog steeds een groot verschil qua aanzien tussen HBO niveau en WO niveau. Van een dergelijke overstap pluk - desnoods wat later - altijd wel de vruchten.
quote:Binnen de universiteit wordt inderdaad continue gevraagd naar mensen die willen helpen aan lopende onderzoeken van wetenschappers, promovendi of het bijbehorende universitaire onderzoeksinstelling. Kan gewoon lekker notuleren en enquêteren zijn, kan ook meer zijn. Als je liefde hebt voor de wetenschap dan is dat natuurlijk waanzinnig boeiend omdat je jezelf flink in de kijker speelt als je een researchmaster wil gaan doen of als je wil promoveren plus je krijgt een uniek kijkje in de keuken.Op zondag 24 oktober 2010 21:01 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Goede tip. Ik zie voor goede studenten binnen de universiteit wel allerlei mogelijkheden, maar hoe moet ik dit zien buiten de universiteit?
quote:BedanktOp zondag 24 oktober 2010 21:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Binnen de universiteit wordt inderdaad continue gevraagd naar mensen die willen helpen aan lopende onderzoeken van wetenschappers, promovendi of het bijbehorende universitaire onderzoeksinstelling. Kan gewoon lekker notuleren en enquêteren zijn, kan ook meer zijn. Als je liefde hebt voor de wetenschap dan is dat natuurlijk waanzinnig boeiend omdat je jezelf flink in de kijker speelt als je een researchmaster wil gaan doen of als je wil promoveren plus je krijgt een uniek kijkje in de keuken.
Buiten de universiteit betekent de wetenschap en de toevoegingen die je daar aan gedaan hebt iets minder. Het is dan ook een andere wereld. Afhankelijk van wat je interesses en doelen zijn (je bent geen sociologie gaan studeren omdat je graag astronaut of bankier wil worden) is er echter wel veel te vinden. Stages liggen voor de hand, maar ook gewoon verbonden zijn en actief zijn binnen maatschappelijke instellingen, organisaties, marktonderzoekbureaus etc noem maar op levert al een bron op van uitdagingen en kansen die je kan pakken. Zoals ik al zei ben je waarschijnlijk sociale wetenschappen gaan doen omdat je je graag bezig houdt met maatschappelijke vraagstukken en problemen. Deze worden over het algemeen niet opgelost en aangepakt binnen de universiteiten, maar juist binnen de overheid, het maatschappelijk middenveld en de private organisaties. Je moet ook daar zoeken als je je kwaliteiten in het veld wil laten zien.
Als je echt wat kunt - en op de uni leer je echt wat - dan valt dat best wel snel op. Dan is er altijd wel iemand die jou nodig heeft. Door alleen cijfers - hoe goed die ook zijn- te halen kom je niet in aanraking met de plekken waar je echt nodig bent.
quote:Ik heb vrijdag mijn eerste multiple choise tentamen, en het proeftentamen is echt belachelijk moeilijkOp maandag 25 oktober 2010 21:34 schreef Gestiech het volgende:
Woensdag dus tentamen sociaal gedrag. Vrijdag methoden en technieken.
Toch wel enigszins nerveus voor de eerste tentamens... heb geen idee wat ik moet verwachten, hoe de vraagstelling is, hoe lame de multiple choice is -_-
quote:Oeh, balen! Wat voor project?Op dinsdag 26 oktober 2010 19:54 schreef Swietje het volgende:
Boh... ons project loopt zo op niks uitDikke onvoldoende voor het conceptplan.
quote:Over dak en thuislozen, 5 studiepunten.
quote:Het zal wel over het boek en de colleges gaan, denk je nietOp woensdag 27 oktober 2010 20:30 schreef Tamashii het volgende:
Oei dat is naar... Hoop dat het verder dan maar goed afloopt!
Ik moet morgen de toets studievaardigheden maken maar ik heb geen idee wat dit inhoudt. Kan iemand me dat vertellen?
quote:Je hebt niks fout gedaan. De volgende keer dat dit topic geopend wordt, dan sta je er bijOp donderdag 28 oktober 2010 10:03 schreef limbolandjgirl het volgende:
????
Ik heb gisteren mij erbij gezet in het rijtje in de fipo. (bij CMV)
Maar nu sta ik er nog steeds niet bij. Wat heb ik fout gedaan?![]()
ps: Als iemand mij wil helpen zoeken hoe de sociale samenleving in NL in 1980 was, dan vind ik dat heel fijn,
quote:Nee, ging niet over een boek ofzo, anders wist ik het wel.Op woensdag 27 oktober 2010 21:35 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het zal wel over het boek en de colleges gaan, denk je niet
Mits degene dan de nieuwe OP er in zet en niet het "open nieuw topic" knopje gebruiktquote:Op donderdag 28 oktober 2010 10:07 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Je hebt niks fout gedaan. De volgende keer dat dit topic geopend wordt, dan sta je er bij
Nu ga ik weer druk aan de studie, vrijdag tentamen Internationale politiek.
Uiteraardquote:Op maandag 1 november 2010 20:50 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Mits degene dan de nieuwe OP er in zet en niet het "open nieuw topic" knopje gebruikt
Ben je wel ingelogd via het universiteitsnetwerk?quote:Op maandag 1 november 2010 22:13 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Uiteraard![]()
Oh ik heb trouwens echt iets stoms. In een reader ontbreken een aantal artikelen (stuk of 10?). Nou geen probleem, want op Blackboard hadden ze de links naar die stukken geplaatst. Krijg ik serieus bij elke link een error, page does not exist of je moet een abo hebben op het desbetreffende blad om dat stuk te kunnen lezen. Toch maar even melden, want zo kan je het ook niet voorbereiden..
Tof! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 november 2010 07:47 schreef melanie_the_miss het volgende:
Woei stand tot nu toe:
Sociologie 8
Geschiedenis sociaal werk Nederland 8
Methodisch werken 8
Nog 1 cijfer moet ik binnenkrijgen...
Maar het ziet ernaar uit dat ik de 1e mag overslaan en gewoon in de 2e mag beginnen
(CMV)
Wauw, ziet er goed uit man!quote:Op dinsdag 2 november 2010 07:47 schreef melanie_the_miss het volgende:
Woei stand tot nu toe:
Sociologie 8
Geschiedenis sociaal werk Nederland 8
Methodisch werken 8
Nog 1 cijfer moet ik binnenkrijgen...
Maar het ziet ernaar uit dat ik de 1e mag overslaan en gewoon in de 2e mag beginnen
(CMV)
Via blackboard wel, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet?quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ben je wel ingelogd via het universiteitsnetwerk?
Bij ons (uni) moet je inloggen via VPN om alle artikelen (goed) te kunnen zien. Ik denk dat hij dat bedoeldequote:Op dinsdag 2 november 2010 17:58 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Via blackboard wel, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet?
Anyway, ik heb er 7 van de 11 gevonden iig (die hadden ze er alleen niet ingestopt omdat de reader anders 2x zo duur zou zijn, maar ze zijn dus wel gewoon te vinden op het internet), de rest is voor later in dit blok dus dat zoek ik dan wel uit.
En ziet er goed uit m_t_m
quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:02 schreef melanie_the_miss het volgende:
Laatste cijfer binnen: ook een 8!!
Ik mag het 1e jaar overslaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
woeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Super!quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:02 schreef melanie_the_miss het volgende:
Laatste cijfer binnen: ook een 8!!
Ik mag het 1e jaar overslaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
woeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
IKT zegt mij niets, wat houdt dat in?quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:08 schreef limbolandjgirl het volgende:
[..]
Super!
Veel plezier in het 2e jaar.![]()
Nu moet ik mijn P zien te halen..
MAAR eerst mijn allereerste IKT toets...![]()
Integrale Kennis Toets.quote:Op woensdag 3 november 2010 06:57 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
IKT zegt mij niets, wat houdt dat in?
Toevallig over de straatcultuur?quote:Op donderdag 28 oktober 2010 11:58 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nee, ging niet over een boek ofzo, anders wist ik het wel.
Bleek 12 teksten te zijn waar je een bouwplan + samenvatting van moest maken.
Okay, mijn sociologie bestond uit: 40 MC, 4 open vragen (met a en b) en 6 essaysquote:Op woensdag 3 november 2010 15:54 schreef limbolandjgirl het volgende:
[..]
Integrale Kennis Toets.
Dan krijg je 150 vragen in totaal over psychologie, sociologie en agogiek..
En dat is best veel...(de leerstof dan he)
Oiquote:Op maandag 15 november 2010 20:00 schreef limbolandjgirl het volgende:
En periode 2 is weer goed begonnen...![]()
Ben alweer afgewezen voor een stage..Grommmmmmm!
Hehe, dat is niet veel. Hoeveel onderdelen heb je daarvan?quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:24 schreef Gestiech het volgende:
Sjonge, maar 37% had het Methoden en Technieken van Onderzoek tentamen gehaald.
Zuivelkoe, Universiteit Utrecht, 1e jaarsquote:
Sowwie. Niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:27 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zuivelkoe, Universiteit Utrecht, 1e jaars
Jaja, en dat allemaal uit onze mooie OPquote:
Volgens mij hebben we maar 1 vak dat zo heet. En dan nog statistiek I dit jaar, statistiek II volgend jaar.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:26 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hehe, dat is niet veel. Hoeveel onderdelen heb je daarvan?
Wij hebben er vijf en ik ben blij dat ik bij de laatste ben
Ooo okequote:Op dinsdag 16 november 2010 19:49 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we maar 1 vak dat zo heet. En dan nog statistiek I dit jaar, statistiek II volgend jaar.
Hehe, dat is bij ons ook altijd wel lachwekkend, maar goed... Je hebt alleen jezelf er mee als je er geen flikker mee doet o.i.d.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:03 schreef Gestiech het volgende:
ohja we hebben ernaast wel nog spss practicum, maar dat is onderdeel van statistiek, en sorry maar het is echt voor retards. Mensen presteren het gewoon om daar 2 uur te zitten. Gewoon een basiscursus werken met software in het algemeen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |