Of je moet de gok wagen en stoppen met je huidige studie en met WO beginnen, dan mag/kan het wel. Maar goed; dat is allemaal erg onzeker natuurlijk.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:50 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dan moet ik maar eens naar de pre-masters gaan kijken, want ik wilde eigenlijk ook heel graag de bachelor gaan doen.
Ja, dat kan ook.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:51 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Of je moet de gok wagen en stoppen met je huidige studie en met WO beginnen, dan mag/kan het wel. Maar goed; dat is allemaal erg onzeker natuurlijk.
Snap ikquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:52 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook.Maar ik vind dat op zich hele erge zonde omdat ik al in mijn 2e jaar zit natuurlijk. Ik ben al een keer gestopt en ik heb het geluk dat mijn ouders mijn studie betalen, maar ik wil niet nog een keer opnieuw beginnen snap je.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:55 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Snap ikIk zou dat ook niet doen denk ik. Ik ben heeel blij dat ik nog wel aan een tweede Bachelor mocht beginnen, want anders had ik geen tweede studie gedaan.
Ja, het is heel lastig, pre-masters zijn vaak ver weg. Tilburg valt nog wel mee, ik kom zelf bij Eindhoven vandaan. Maar Enschede en Leiden zijn echt zo'n teringeind weg. Nijmegen zou ook nog wel kunnen, maar ik weet niet of ze daar pre-masters geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tilburg is dan inderdaad wel te doenquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:56 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, het is heel lastig, pre-masters zijn vaak ver weg. Tilburg valt nog wel mee, ik kom zelf bij Eindhoven vandaan. Maar Enschede en Leiden zijn echt zo'n teringeind weg. Nijmegen zou ook nog wel kunnen, maar ik weet niet of ze daar pre-masters geven.
Ja, best wel... Bezuinigingenquote:
Ja, ik hoop het.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, best wel... Bezuinigingen
Maar goed; wie weet is het over 2 jaar weer anders en voordelig voor jou
Je kan ook eens rondkijken wat de tarieven per universiteit zijnquote:
Hmmm, dan wordt het alweer een ander verhaal. Ik zie het namelijk niet zitten rond de 5000 euro te dokken voor school.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:02 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Je kan ook eens rondkijken wat de tarieven per universiteit zijnBijvoorbeeld Tilburg / Utrecht / Nijmegen. Het "idee" is ook dat men gaat concurreren met elkaar.
Snap ikquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:03 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Hmmm, dan wordt het alweer een ander verhaal. Ik zie het namelijk niet zitten rond de 5000 euro te dokken voor school.
Tietuh.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:04 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Snap ik![]()
Ik zal eens kijken wat Sociologie in Tilburg kost
Edit ¤6.450
Oeh, dat moet je dan maar niet doen, hahaquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:09 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dan moeten mijn ouders hun huis verkopen.
Als ze het 3 jaar willen bekostigen dan hè.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:09 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oeh, dat moet je dan maar niet doen, haha
Zou ik ook niet doen als ik jou wasquote:Op maandag 18 oktober 2010 21:11 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Als ze het 3 jaar willen bekostigen dan hè.Maar dat doe ik ze maar niet aan.
Oh, dat staat niet op de site.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:40 schreef Zuivelkoe het volgende:
Je kunt in Utrecht ook sociologie pre-master doen. Ze hebben op dit moment ook gewoon dezelfde vakken als de bachelors. Ik weet niet in hoeverre dit is.
Wat zoek je/hoe is je situatie ?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:05 schreef _Loki het volgende:
Ik snap het echt niet meer.
http://www.ru.nl/master/t(...)elden/collegegelden/
Waar moet ik in godsnaam kijken
Stage kan best leuk zijn hoorquote:
Denk ik ook wel, maar overal geven ze eigenlijk aan dat het vol zit of dat ze derdejaars willen.quote:
Bij ons mocht je in de 2e kiezen voor stage of een project, maar er waren toen ook al weinig 2e jaarsplaatsenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:05 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Denk ik ook wel, maar overal geven ze eigenlijk aan dat het vol zit of dat ze derdejaars willen.
Echt belachelijk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:07 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij ons mocht je in de 2e kiezen voor stage of een project, maar er waren toen ook al weinig 2e jaarsplaatsen
Ik heb wel stage gedaan, maar dat was vreselijk, haha.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:08 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Echt belachelijk.Ik zou echt een project doen, veel beter.
Ja daar ben ik dus bang voor. Ik heb nu een back up plan, maar ik wil liever iets groots. In Jeugdzorg ofzo, maar die nemen geen eerstejaars aan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:09 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik heb wel stage gedaan, maar dat was vreselijk, haha.
Wat ik hoorde (en zelf meemaakte) als 2e jaars MWD: Je mag toch geen flikker, dus je zit letterlijk je tijd uit. Je mag een beetje meelopen, bladiebla, maar zelf doe je niets. Wij moesten toen 2 dagen per week stage lopen. In de 3e doe je écht iets en mag je ook veel meer. Ik zou daarom niet "te moeilijk" doen over deze stage en straks vol voor je 3e jaar gaanquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:15 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja daar ben ik dus bang voor. Ik heb nu een back up plan, maar ik wil liever iets groots. In Jeugdzorg ofzo, maar die nemen geen eerstejaars aan.
Mja wil eigenlijk mijn P halen en dus wat anders gaan doen volgend jaar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:17 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wat ik hoorde (en zelf meemaakte) als 2e jaars MWD: Je mag toch geen flikker, dus je zit letterlijk je tijd uit. Je mag een beetje meelopen, bladiebla, maar zelf doe je niets. Wij moesten toen 2 dagen per week stage lopen. In de 3e doe je écht iets en mag je ook veel meer. Ik zou daarom niet "te moeilijk" doen over deze stage en straks vol voor je 3e jaar gaan
Ik doe nu HBO Toegepaste Pschologie en wil met een schakelprogramma een universitaire master gaan doen, het liefst orthopedagogiek. Maar er staat zoveel en alles heeft voorwaarden met rare termen en ik snap het niet meerquote:Op maandag 18 oktober 2010 23:32 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wat zoek je/hoe is je situatie ?
Oo oke, haha. Dat kan ookquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:35 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Mja wil eigenlijk mijn P halen en dus wat anders gaan doen volgend jaar.
Schakelprogramma is toch hetzelfde als een pre-master of niet? Dus één jaar "schakel" en daarna je master? Dat mag als het goed is wel voor het normale tariefquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:38 schreef _Loki het volgende:
[..]
Ik doe nu HBO Toegepaste Pschologie en wil met een schakelprogramma een universitaire master gaan doen, het liefst orthopedagogiek. Maar er staat zoveel en alles heeft voorwaarden met rare termen en ik snap het niet meer
Het is inderdaad een pre-master. Bij de RU hebben ze ook een ingekorte studie van 2 jaar ipv een pre-master. Het normale tarief, dat dacht ik ook, omdat hun instellingsgeld 1672 euro is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:39 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oo oke, haha. Dat kan ook![]()
[..]
Schakelprogramma is toch hetzelfde als een pre-master of niet? Dus één jaar "schakel" en daarna je master? Dat mag als het goed is wel voor het normale tarief
Dat is wel netjes dan als zij daar het normale tarief voor vragen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:44 schreef _Loki het volgende:
[..]
Het is inderdaad een pre-master. Bij de RU hebben ze ook een ingekorte studie van 2 jaar ipv een pre-master. Het normale tarief, dat dacht ik ook, omdat hun instellingsgeld 1672 euro is.
Nouja, zo bedoel ik het niet.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:44 schreef automatic_ het volgende:
Tja, die slaapdiensten horen er nu eenmaal bij, maar dat weet je van tevoren als je in zo'n setting komt te werken, dus ik vind niet dat je dat als "consequentie" moet zien ofzo.
En verder is er bijna geen één instelling blij met 1e of 2e jaarsGruwelijk irritant.
Nee, maar dat ligt er echt aan van waar je stage gaat lopen natuurlijkquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:48 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nouja, zo bedoel ik het niet.Ik bedoel meer van dat je als tweedejaars over het algemeen geen slaapdiensten draait, zeker niet als je maar 14 uur stage hoeft te lopen.
Ja, bij mij niet. Ik moet tot het einde van het schooljaar stage lopen, ook al heb ik mijn uren eerder en die heb ik sowieso eerder omdat ik vakanties en weekenden moet draaien.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:49 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee, maar dat ligt er echt aan van waar je stage gaat lopen natuurlijk
Maar goed; aan de andere kant ben je zo wel lekker snel aan je uren als je stage kut is
Oh, dat is wel balen dan!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:53 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, bij mij niet. Ik moet tot het einde van het schooljaar stage lopen, ook al heb ik mijn uren eerder en die heb ik sowieso eerder omdat ik vakanties en weekenden moet draaien.
Speciaal draadje voor politicologen al gezien?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:41 schreef Zolcon het volgende:
Zolcon, politicologie eerstejaars UvA
Leren voor tentamens....
quote:Het is niet het enige wat ik niet kan vinden.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:58 schreef automatic_ het volgende:
Zal ik eens kijken of ik hem via onze uni kan vinden?
quote:Boeken staan wel in die bibliotheek, maar zijn nu dus al uitgeleend.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:01 schreef automatic_ het volgende:
Btw, als je hem niet kan vinden en hij gaat er iets over vragen, dan heb je wel een goed punt voor een klacht
Mijn eerste tentamen is pas 14 december, dus ik heb nog even
quote:OhOp zaterdag 23 oktober 2010 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Boeken staan wel in die bibliotheek, maar zijn nu dus al uitgeleend.
quote:PM de titels maar evenOp zaterdag 23 oktober 2010 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is niet het enige wat ik niet kan vinden.Dus dat zou niet heel veel zin hebben.
Lijkt me niet dat je 9 titels wil op gaan zoeken.
quote:Mens en maatschappij kun je wel hardcopy raadplegen in de faculteitsbieb. Maak je trouwens maar nergens druk om, want er staat toch geen relevante tentameninfo in dat artikel. Het is een inleidend artikel in de collegereeks over de huidige staat en de toekomst van de sociologische wetenschap. Een vrij deprimerend artikel dusOp zaterdag 23 oktober 2010 14:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Primaire Sociale Orde
Glebbeek, A.C. & Vos, H. de (2000). ‘Heeft de sociologie een toekomst? Over de hardnekkige onvolledigheid van de sociologische beroepsopvatting’. Mens en Maatschappij (75, 4) pp. 277-293.
Ik kan dit artikel gewoon niet vinden.
Hoe kan de docent dan verwachten dat we het bestuderen voor het tentamen?
quote:Totaal onvindbaar inderdaad... Enige wat ik vind is een reactie op dat artikel, die staat op de site van Mens en Maatschappij, hierzo en dan bij jaargang 76, maar om dat artikel te kunnen downloaden moet je uiteraard weer een abonnement op Mens en Maatschappij hebben.Op zaterdag 23 oktober 2010 14:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Primaire Sociale Orde
Glebbeek, A.C. & Vos, H. de (2000). ‘Heeft de sociologie een toekomst? Over de hardnekkige onvolledigheid van de sociologische beroepsopvatting’. Mens en Maatschappij (75, 4) pp. 277-293.
Ik kan dit artikel gewoon niet vinden.
Hoe kan de docent dan verwachten dat we het bestuderen voor het tentamen?
quote:Oh kut, is dat wat het was?Op zaterdag 23 oktober 2010 19:05 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Mens en maatschappij kun je wel hardcopy raadplegen in de faculteitsbieb. Maak je trouwens maar nergens druk om, want er staat toch geen relevante tentameninfo in dat artikel. Het is een inleidend artikel in de collegereeks over de huidige staat en de toekomst van de sociologische wetenschap. Een vrij deprimerend artikel dus
- edit: vorig jaar moesten we gewoon een reader kopen met alle artikelen, a 40 euri. Als je er echt mee zit dan kun je mijn reader (of die van een willekeurige andere ouderejaars, iedereen heeft dat ding als het goed is) wel lenen.
quote:Ik heb het ook even gedaan via VPN op de UvT en ik krijg hetzelfdeOp zaterdag 23 oktober 2010 15:59 schreef Butterfly91 het volgende:@-Strawberry-: ik heb gezocht via de bieb in Leiden, en ik kwam wel op de goede site uit, maar van jaargang 75 was alleen issue 2 beschikbaar
.
quote:Die site heb ik ook gezien. Heel vreemd dat net die ene er niet tussen staat.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:32 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik heb het ook even gedaan via VPN op de UvT en ik krijg hetzelfde
quote:Ja, heel apart hahaOp zaterdag 23 oktober 2010 20:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die site heb ik ook gezien. Heel vreemd dat net die ene er niet tussen staat.
quote:Er zijn mensen die hun propedeuse hebben gehaald zonder ook maar een boek open te slaan. Het pso tentamen is goed te doen zonder reader, het merendeel ging over de colleges iig.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh kut, is dat wat het was?Ik dacht dat het de syllabus was die je kon aanschaffen bij de repro.
Dat verklaart het dan. Het is niet de bedoeling dat je die artikelen opzoekt dus.
Dat red ik alleen niet meer voor maandag, ben nu ook in Zwolle.
Heel vervelend, maar dan moet ik voor de herkansing gaan.Toch bedankt! Ik ga de artikelen die ik wel kan vinden gewoon leren. De aantekeningen heb ik al geleerd. Mocht ik het dan niet halen, weet ik in iig wat ik aan moet schaffen.
Leuke ondertitel trouwens, boek gelezen 1984?
quote:Tuurlijk wel, maar niet daarover blijkbaar.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:56 schreef Compatibel het volgende:
Wel vrij onnozel dat je hier nu pas achter komt trouwens.. Praat je niet met medestudenten ofzo?
quote:Klopt, makkelijker. Maar daar betaal je ook een flinke prijs voor.Op zaterdag 23 oktober 2010 21:31 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
Niet om lullig te doen. Maar ik moet zeggen dat ik het wel een knappe zet vind dat je de hele PSO klapper gemist hebt. Het leert toch een stuk eenvoudiger als je de klapper wel hebt!
quote:Als ik de aantekeningen goed had bijgehouden wel ja.Op zondag 24 oktober 2010 16:00 schreef Compatibel het volgende:
Laat je je cijfer even weten over drie weken![]()
Een zes moet trouwens wel te doen zijn zonder de reader.
quote:Dankje, maar dat krijg je al snel als er voor je gevoel niets moeilijks verteld wordt. Denk ik.Op zondag 24 oktober 2010 16:11 schreef Compatibel het volgende:
Aantekening ook niet bijgehouden, goed bezig dan.
quote:Ik vind het (behalve statistiek) allemaal nogal gemakkelijk. Daarom ook wat minder gemotiveerd. Maar ik weet ook dat het moeilijker wordt en dat het nu nog een stuk algemener is dan wat ik straks wil.Hoe bevalt de studie eigenlijk?
quote:Voor diepgang moet je natuurlijk ook de reader lezenOp zondag 24 oktober 2010 16:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dankje, maar dat krijg je al snel als er voor je gevoel niets moeilijks verteld wordt en dat ik er erg veel aan heb.
[..]
Ik vind het (behalve statistiek) allemaal nogal gemakkelijk. Daarom ook wat minder gemotiveerd. Maar ik weet ook dat het moeilijker wordt en dat het nu nog een stuk algemener is dan wat ik straks wil.
quote:Omdat ik de makkelijke stof nu niet voor handen heb.Op zondag 24 oktober 2010 16:20 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Voor diepgang moet je natuurlijk ook de reader lezen![]()
Als het zo makkelijk is, waarom denk je dan dat je voor de her moet gaan?
quote:Je had alles natuurlijk ook allemaal goed bij kunnen houden, en eventueel goede cijfers kunnen halen. Dan stroom je over een half jaar in in het honours college, waar je meer ruimte krijgt voor je eigen interesses en meer diepgang en uitdaging enzo.Op zondag 24 oktober 2010 16:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat ik de makkelijke stof nu niet voor handen heb.Weet je, laat ook maar.
Bedankt voor de herinnering aan de reader, iig een fout die ik niet snel meer maak.![]()
quote:Klopt, maar die motivatie heb ik (nog) niet.Op zondag 24 oktober 2010 16:28 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Je had alles natuurlijk ook allemaal goed bij kunnen houden, en eventueel goede cijfers kunnen halen. Dan stroom je over een half jaar in in het honours college, waar je meer ruimte krijgt voor je eigen interesses en meer diepgang en uitdaging enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |