quote:Dankje, maar dat krijg je al snel als er voor je gevoel niets moeilijks verteld wordt. Denk ik.Op zondag 24 oktober 2010 16:11 schreef Compatibel het volgende:
Aantekening ook niet bijgehouden, goed bezig dan.
quote:Ik vind het (behalve statistiek) allemaal nogal gemakkelijk. Daarom ook wat minder gemotiveerd. Maar ik weet ook dat het moeilijker wordt en dat het nu nog een stuk algemener is dan wat ik straks wil.Hoe bevalt de studie eigenlijk?
quote:Voor diepgang moet je natuurlijk ook de reader lezenOp zondag 24 oktober 2010 16:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dankje, maar dat krijg je al snel als er voor je gevoel niets moeilijks verteld wordt en dat ik er erg veel aan heb.
[..]
Ik vind het (behalve statistiek) allemaal nogal gemakkelijk. Daarom ook wat minder gemotiveerd. Maar ik weet ook dat het moeilijker wordt en dat het nu nog een stuk algemener is dan wat ik straks wil.
quote:Omdat ik de makkelijke stof nu niet voor handen heb.Op zondag 24 oktober 2010 16:20 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Voor diepgang moet je natuurlijk ook de reader lezen![]()
Als het zo makkelijk is, waarom denk je dan dat je voor de her moet gaan?
quote:Je had alles natuurlijk ook allemaal goed bij kunnen houden, en eventueel goede cijfers kunnen halen. Dan stroom je over een half jaar in in het honours college, waar je meer ruimte krijgt voor je eigen interesses en meer diepgang en uitdaging enzo.Op zondag 24 oktober 2010 16:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat ik de makkelijke stof nu niet voor handen heb.Weet je, laat ook maar.
Bedankt voor de herinnering aan de reader, iig een fout die ik niet snel meer maak.![]()
quote:Klopt, maar die motivatie heb ik (nog) niet.Op zondag 24 oktober 2010 16:28 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Je had alles natuurlijk ook allemaal goed bij kunnen houden, en eventueel goede cijfers kunnen halen. Dan stroom je over een half jaar in in het honours college, waar je meer ruimte krijgt voor je eigen interesses en meer diepgang en uitdaging enzo.
quote:Precies hetzelfde hier!Op zondag 24 oktober 2010 20:10 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vind mijn studie ook erg gemakkelijk, maar dat motiveert mij juist om goede punten te halen en geen her te doen. Betekent wel dat ik wat meer tijd in het leren moet steken dan normaal, maar dat moet dan maar.
quote:Ik donderdag, maar ik heb dinsdag en woensdag eigenlijk stage.Op zondag 24 oktober 2010 20:17 schreef Swietje het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hier!![]()
Ik heb pas over 2 weken tentamens...
quote:Ik had vanuit een bijbaan een leuke stage aangeboden gekregen omdat ik voor bepaalde verdiepingsmodules gekozen had. Naar cijfers werd niet echt gevraagd, meer of ik bekend was en affiniteit had met bepaald onderzoek en bepaalde onderwerpen.Op zondag 24 oktober 2010 20:21 schreef Compatibel het volgende:
Ik probeer vooral goede cijfers te halen omdat ik het idee heb dat je je wel moet onderscheiden, wil je daadwerkelijk iets interessants gaan doen later. Alleen maar een wetenschappelijke opleiding is, zeker in de sociale wetenschappen, allang geen garantie meer op een baan op niveau.
quote:Een stage is natuurlijk ook een manier om je te onderscheiden, net zoals als bepaalde modules, een researchmaster enzovoort dat ook zijn. Het beroepsperspectief is voor de zesjesstudent volgens mij helemaal niet zo goed, tenzij je hbo banen meerekent. Met dit laatste is natuurlijk helemaal niets mis enzo, maar voor mij persoonlijk geldt dat ik niet ben overgestapt om alsnog in een hbo baan terecht te komen.Op zondag 24 oktober 2010 20:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik had vanuit een bijbaan een leuke stage aangeboden gekregen omdat ik voor bepaalde verdiepingsmodules gekozen had. Naar cijfers werd niet echt gevraagd, meer of ik bekend was en affiniteit had met bepaald onderzoek en bepaalde onderwerpen.
Ik geloof er dan ook erg in dat als mensen doen wat ze interessant vinden en ze daarnaast ook nog een boel dingen doen die er enigzins aan verwant zijn, mensen vanzelf wel ergens inrollen. De beroepsperspectieven voor sociale wetenschap studenten (op de algemene cultuurstudies na..) is behoorlijk goed, en bizar genoeg tijdens de crisis ook nog gestegen.
quote:Als je als student niet verder gekomen bent dan de coffeeshop en de herkansingen van de kernvakken dan zul je waarschijnlijk sneller uitkomen bij het 'simpeler' werk. Je hebt dan gewoon te weinig gelegenheden meegepakt waar je je unieke wo skillz hebt kunnen tonen.Op zondag 24 oktober 2010 20:47 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Een stage is natuurlijk ook een manier om je te onderscheiden, net zoals als bepaalde modules, een researchmaster enzovoort dat ook zijn. Het beroepsperspectief is voor de zesjesstudent volgens mij helemaal niet zo goed, tenzij je hbo banen meerekent. Met dit laatste is natuurlijk helemaal niets mis enzo, maar voor mij persoonlijk geldt dat ik niet ben overgestapt om alsnog in een hbo baan terecht te komen.
quote:Goede tip. Ik zie voor goede studenten binnen de universiteit wel allerlei mogelijkheden, maar hoe moet ik dit zien buiten de universiteit?Op zondag 24 oktober 2010 20:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als je als student niet verder gekomen bent dan de coffeeshop en de herkansingen van de kernvakken dan zul je waarschijnlijk sneller uitkomen bij het 'simpeler' werk. Je hebt dan gewoon te weinig gelegenheden meegepakt waar je je unieke wo skillz hebt kunnen tonen.
Maar zeker bij sociale wetenschappen maakt het veel uit wat je er allemaal naast doet. Veel interessante onderzoeksprojecten worden ook niet vanuit de opleiding zelf, maar zijdelings aangeboden. Als je teveel binnen de muren van de universiteit blijft dan kan het knap lastig worden.
Het klinkt misschien een beetje arrogant, maar er zit nog steeds een groot verschil qua aanzien tussen HBO niveau en WO niveau. Van een dergelijke overstap pluk - desnoods wat later - altijd wel de vruchten.
quote:Binnen de universiteit wordt inderdaad continue gevraagd naar mensen die willen helpen aan lopende onderzoeken van wetenschappers, promovendi of het bijbehorende universitaire onderzoeksinstelling. Kan gewoon lekker notuleren en enquêteren zijn, kan ook meer zijn. Als je liefde hebt voor de wetenschap dan is dat natuurlijk waanzinnig boeiend omdat je jezelf flink in de kijker speelt als je een researchmaster wil gaan doen of als je wil promoveren plus je krijgt een uniek kijkje in de keuken.Op zondag 24 oktober 2010 21:01 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Goede tip. Ik zie voor goede studenten binnen de universiteit wel allerlei mogelijkheden, maar hoe moet ik dit zien buiten de universiteit?
quote:BedanktOp zondag 24 oktober 2010 21:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Binnen de universiteit wordt inderdaad continue gevraagd naar mensen die willen helpen aan lopende onderzoeken van wetenschappers, promovendi of het bijbehorende universitaire onderzoeksinstelling. Kan gewoon lekker notuleren en enquêteren zijn, kan ook meer zijn. Als je liefde hebt voor de wetenschap dan is dat natuurlijk waanzinnig boeiend omdat je jezelf flink in de kijker speelt als je een researchmaster wil gaan doen of als je wil promoveren plus je krijgt een uniek kijkje in de keuken.
Buiten de universiteit betekent de wetenschap en de toevoegingen die je daar aan gedaan hebt iets minder. Het is dan ook een andere wereld. Afhankelijk van wat je interesses en doelen zijn (je bent geen sociologie gaan studeren omdat je graag astronaut of bankier wil worden) is er echter wel veel te vinden. Stages liggen voor de hand, maar ook gewoon verbonden zijn en actief zijn binnen maatschappelijke instellingen, organisaties, marktonderzoekbureaus etc noem maar op levert al een bron op van uitdagingen en kansen die je kan pakken. Zoals ik al zei ben je waarschijnlijk sociale wetenschappen gaan doen omdat je je graag bezig houdt met maatschappelijke vraagstukken en problemen. Deze worden over het algemeen niet opgelost en aangepakt binnen de universiteiten, maar juist binnen de overheid, het maatschappelijk middenveld en de private organisaties. Je moet ook daar zoeken als je je kwaliteiten in het veld wil laten zien.
Als je echt wat kunt - en op de uni leer je echt wat - dan valt dat best wel snel op. Dan is er altijd wel iemand die jou nodig heeft. Door alleen cijfers - hoe goed die ook zijn- te halen kom je niet in aanraking met de plekken waar je echt nodig bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |