quote:Precies hetzelfde hier!Op zondag 24 oktober 2010 20:10 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vind mijn studie ook erg gemakkelijk, maar dat motiveert mij juist om goede punten te halen en geen her te doen. Betekent wel dat ik wat meer tijd in het leren moet steken dan normaal, maar dat moet dan maar.
quote:Ik donderdag, maar ik heb dinsdag en woensdag eigenlijk stage.Op zondag 24 oktober 2010 20:17 schreef Swietje het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hier!![]()
Ik heb pas over 2 weken tentamens...
quote:Ik had vanuit een bijbaan een leuke stage aangeboden gekregen omdat ik voor bepaalde verdiepingsmodules gekozen had. Naar cijfers werd niet echt gevraagd, meer of ik bekend was en affiniteit had met bepaald onderzoek en bepaalde onderwerpen.Op zondag 24 oktober 2010 20:21 schreef Compatibel het volgende:
Ik probeer vooral goede cijfers te halen omdat ik het idee heb dat je je wel moet onderscheiden, wil je daadwerkelijk iets interessants gaan doen later. Alleen maar een wetenschappelijke opleiding is, zeker in de sociale wetenschappen, allang geen garantie meer op een baan op niveau.
quote:Een stage is natuurlijk ook een manier om je te onderscheiden, net zoals als bepaalde modules, een researchmaster enzovoort dat ook zijn. Het beroepsperspectief is voor de zesjesstudent volgens mij helemaal niet zo goed, tenzij je hbo banen meerekent. Met dit laatste is natuurlijk helemaal niets mis enzo, maar voor mij persoonlijk geldt dat ik niet ben overgestapt om alsnog in een hbo baan terecht te komen.Op zondag 24 oktober 2010 20:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik had vanuit een bijbaan een leuke stage aangeboden gekregen omdat ik voor bepaalde verdiepingsmodules gekozen had. Naar cijfers werd niet echt gevraagd, meer of ik bekend was en affiniteit had met bepaald onderzoek en bepaalde onderwerpen.
Ik geloof er dan ook erg in dat als mensen doen wat ze interessant vinden en ze daarnaast ook nog een boel dingen doen die er enigzins aan verwant zijn, mensen vanzelf wel ergens inrollen. De beroepsperspectieven voor sociale wetenschap studenten (op de algemene cultuurstudies na..) is behoorlijk goed, en bizar genoeg tijdens de crisis ook nog gestegen.
quote:Als je als student niet verder gekomen bent dan de coffeeshop en de herkansingen van de kernvakken dan zul je waarschijnlijk sneller uitkomen bij het 'simpeler' werk. Je hebt dan gewoon te weinig gelegenheden meegepakt waar je je unieke wo skillz hebt kunnen tonen.Op zondag 24 oktober 2010 20:47 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Een stage is natuurlijk ook een manier om je te onderscheiden, net zoals als bepaalde modules, een researchmaster enzovoort dat ook zijn. Het beroepsperspectief is voor de zesjesstudent volgens mij helemaal niet zo goed, tenzij je hbo banen meerekent. Met dit laatste is natuurlijk helemaal niets mis enzo, maar voor mij persoonlijk geldt dat ik niet ben overgestapt om alsnog in een hbo baan terecht te komen.
quote:Goede tip. Ik zie voor goede studenten binnen de universiteit wel allerlei mogelijkheden, maar hoe moet ik dit zien buiten de universiteit?Op zondag 24 oktober 2010 20:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als je als student niet verder gekomen bent dan de coffeeshop en de herkansingen van de kernvakken dan zul je waarschijnlijk sneller uitkomen bij het 'simpeler' werk. Je hebt dan gewoon te weinig gelegenheden meegepakt waar je je unieke wo skillz hebt kunnen tonen.
Maar zeker bij sociale wetenschappen maakt het veel uit wat je er allemaal naast doet. Veel interessante onderzoeksprojecten worden ook niet vanuit de opleiding zelf, maar zijdelings aangeboden. Als je teveel binnen de muren van de universiteit blijft dan kan het knap lastig worden.
Het klinkt misschien een beetje arrogant, maar er zit nog steeds een groot verschil qua aanzien tussen HBO niveau en WO niveau. Van een dergelijke overstap pluk - desnoods wat later - altijd wel de vruchten.
quote:Binnen de universiteit wordt inderdaad continue gevraagd naar mensen die willen helpen aan lopende onderzoeken van wetenschappers, promovendi of het bijbehorende universitaire onderzoeksinstelling. Kan gewoon lekker notuleren en enquêteren zijn, kan ook meer zijn. Als je liefde hebt voor de wetenschap dan is dat natuurlijk waanzinnig boeiend omdat je jezelf flink in de kijker speelt als je een researchmaster wil gaan doen of als je wil promoveren plus je krijgt een uniek kijkje in de keuken.Op zondag 24 oktober 2010 21:01 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Goede tip. Ik zie voor goede studenten binnen de universiteit wel allerlei mogelijkheden, maar hoe moet ik dit zien buiten de universiteit?
quote:BedanktOp zondag 24 oktober 2010 21:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Binnen de universiteit wordt inderdaad continue gevraagd naar mensen die willen helpen aan lopende onderzoeken van wetenschappers, promovendi of het bijbehorende universitaire onderzoeksinstelling. Kan gewoon lekker notuleren en enquêteren zijn, kan ook meer zijn. Als je liefde hebt voor de wetenschap dan is dat natuurlijk waanzinnig boeiend omdat je jezelf flink in de kijker speelt als je een researchmaster wil gaan doen of als je wil promoveren plus je krijgt een uniek kijkje in de keuken.
Buiten de universiteit betekent de wetenschap en de toevoegingen die je daar aan gedaan hebt iets minder. Het is dan ook een andere wereld. Afhankelijk van wat je interesses en doelen zijn (je bent geen sociologie gaan studeren omdat je graag astronaut of bankier wil worden) is er echter wel veel te vinden. Stages liggen voor de hand, maar ook gewoon verbonden zijn en actief zijn binnen maatschappelijke instellingen, organisaties, marktonderzoekbureaus etc noem maar op levert al een bron op van uitdagingen en kansen die je kan pakken. Zoals ik al zei ben je waarschijnlijk sociale wetenschappen gaan doen omdat je je graag bezig houdt met maatschappelijke vraagstukken en problemen. Deze worden over het algemeen niet opgelost en aangepakt binnen de universiteiten, maar juist binnen de overheid, het maatschappelijk middenveld en de private organisaties. Je moet ook daar zoeken als je je kwaliteiten in het veld wil laten zien.
Als je echt wat kunt - en op de uni leer je echt wat - dan valt dat best wel snel op. Dan is er altijd wel iemand die jou nodig heeft. Door alleen cijfers - hoe goed die ook zijn- te halen kom je niet in aanraking met de plekken waar je echt nodig bent.
quote:Ik heb vrijdag mijn eerste multiple choise tentamen, en het proeftentamen is echt belachelijk moeilijkOp maandag 25 oktober 2010 21:34 schreef Gestiech het volgende:
Woensdag dus tentamen sociaal gedrag. Vrijdag methoden en technieken.
Toch wel enigszins nerveus voor de eerste tentamens... heb geen idee wat ik moet verwachten, hoe de vraagstelling is, hoe lame de multiple choice is -_-
quote:Oeh, balen! Wat voor project?Op dinsdag 26 oktober 2010 19:54 schreef Swietje het volgende:
Boh... ons project loopt zo op niks uitDikke onvoldoende voor het conceptplan.
quote:Over dak en thuislozen, 5 studiepunten.
quote:Het zal wel over het boek en de colleges gaan, denk je nietOp woensdag 27 oktober 2010 20:30 schreef Tamashii het volgende:
Oei dat is naar... Hoop dat het verder dan maar goed afloopt!
Ik moet morgen de toets studievaardigheden maken maar ik heb geen idee wat dit inhoudt. Kan iemand me dat vertellen?
quote:Je hebt niks fout gedaan. De volgende keer dat dit topic geopend wordt, dan sta je er bijOp donderdag 28 oktober 2010 10:03 schreef limbolandjgirl het volgende:
????
Ik heb gisteren mij erbij gezet in het rijtje in de fipo. (bij CMV)
Maar nu sta ik er nog steeds niet bij. Wat heb ik fout gedaan?![]()
ps: Als iemand mij wil helpen zoeken hoe de sociale samenleving in NL in 1980 was, dan vind ik dat heel fijn,
quote:Nee, ging niet over een boek ofzo, anders wist ik het wel.Op woensdag 27 oktober 2010 21:35 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het zal wel over het boek en de colleges gaan, denk je niet
Mits degene dan de nieuwe OP er in zet en niet het "open nieuw topic" knopje gebruiktquote:Op donderdag 28 oktober 2010 10:07 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Je hebt niks fout gedaan. De volgende keer dat dit topic geopend wordt, dan sta je er bij
Nu ga ik weer druk aan de studie, vrijdag tentamen Internationale politiek.
Uiteraardquote:Op maandag 1 november 2010 20:50 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Mits degene dan de nieuwe OP er in zet en niet het "open nieuw topic" knopje gebruikt
Ben je wel ingelogd via het universiteitsnetwerk?quote:Op maandag 1 november 2010 22:13 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Uiteraard![]()
Oh ik heb trouwens echt iets stoms. In een reader ontbreken een aantal artikelen (stuk of 10?). Nou geen probleem, want op Blackboard hadden ze de links naar die stukken geplaatst. Krijg ik serieus bij elke link een error, page does not exist of je moet een abo hebben op het desbetreffende blad om dat stuk te kunnen lezen. Toch maar even melden, want zo kan je het ook niet voorbereiden..
Tof! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 november 2010 07:47 schreef melanie_the_miss het volgende:
Woei stand tot nu toe:
Sociologie 8
Geschiedenis sociaal werk Nederland 8
Methodisch werken 8
Nog 1 cijfer moet ik binnenkrijgen...
Maar het ziet ernaar uit dat ik de 1e mag overslaan en gewoon in de 2e mag beginnen
(CMV)
Wauw, ziet er goed uit man!quote:Op dinsdag 2 november 2010 07:47 schreef melanie_the_miss het volgende:
Woei stand tot nu toe:
Sociologie 8
Geschiedenis sociaal werk Nederland 8
Methodisch werken 8
Nog 1 cijfer moet ik binnenkrijgen...
Maar het ziet ernaar uit dat ik de 1e mag overslaan en gewoon in de 2e mag beginnen
(CMV)
Via blackboard wel, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet?quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ben je wel ingelogd via het universiteitsnetwerk?
Bij ons (uni) moet je inloggen via VPN om alle artikelen (goed) te kunnen zien. Ik denk dat hij dat bedoeldequote:Op dinsdag 2 november 2010 17:58 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Via blackboard wel, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet?
Anyway, ik heb er 7 van de 11 gevonden iig (die hadden ze er alleen niet ingestopt omdat de reader anders 2x zo duur zou zijn, maar ze zijn dus wel gewoon te vinden op het internet), de rest is voor later in dit blok dus dat zoek ik dan wel uit.
En ziet er goed uit m_t_m
quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:02 schreef melanie_the_miss het volgende:
Laatste cijfer binnen: ook een 8!!
Ik mag het 1e jaar overslaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
woeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Super!quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:02 schreef melanie_the_miss het volgende:
Laatste cijfer binnen: ook een 8!!
Ik mag het 1e jaar overslaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
woeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
IKT zegt mij niets, wat houdt dat in?quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:08 schreef limbolandjgirl het volgende:
[..]
Super!
Veel plezier in het 2e jaar.![]()
Nu moet ik mijn P zien te halen..
MAAR eerst mijn allereerste IKT toets...![]()
Integrale Kennis Toets.quote:Op woensdag 3 november 2010 06:57 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
IKT zegt mij niets, wat houdt dat in?
Toevallig over de straatcultuur?quote:Op donderdag 28 oktober 2010 11:58 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nee, ging niet over een boek ofzo, anders wist ik het wel.
Bleek 12 teksten te zijn waar je een bouwplan + samenvatting van moest maken.
Okay, mijn sociologie bestond uit: 40 MC, 4 open vragen (met a en b) en 6 essaysquote:Op woensdag 3 november 2010 15:54 schreef limbolandjgirl het volgende:
[..]
Integrale Kennis Toets.
Dan krijg je 150 vragen in totaal over psychologie, sociologie en agogiek..
En dat is best veel...(de leerstof dan he)
Oiquote:Op maandag 15 november 2010 20:00 schreef limbolandjgirl het volgende:
En periode 2 is weer goed begonnen...![]()
Ben alweer afgewezen voor een stage..Grommmmmmm!
Hehe, dat is niet veel. Hoeveel onderdelen heb je daarvan?quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:24 schreef Gestiech het volgende:
Sjonge, maar 37% had het Methoden en Technieken van Onderzoek tentamen gehaald.
Zuivelkoe, Universiteit Utrecht, 1e jaarsquote:
Sowwie. Niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:27 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zuivelkoe, Universiteit Utrecht, 1e jaars
Jaja, en dat allemaal uit onze mooie OPquote:
Volgens mij hebben we maar 1 vak dat zo heet. En dan nog statistiek I dit jaar, statistiek II volgend jaar.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:26 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hehe, dat is niet veel. Hoeveel onderdelen heb je daarvan?
Wij hebben er vijf en ik ben blij dat ik bij de laatste ben
Ooo okequote:Op dinsdag 16 november 2010 19:49 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we maar 1 vak dat zo heet. En dan nog statistiek I dit jaar, statistiek II volgend jaar.
Hehe, dat is bij ons ook altijd wel lachwekkend, maar goed... Je hebt alleen jezelf er mee als je er geen flikker mee doet o.i.d.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:03 schreef Gestiech het volgende:
ohja we hebben ernaast wel nog spss practicum, maar dat is onderdeel van statistiek, en sorry maar het is echt voor retards. Mensen presteren het gewoon om daar 2 uur te zitten. Gewoon een basiscursus werken met software in het algemeen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |