abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87901987
Veel succes iedereen idd. *O*
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:04:42 #233
305256 Ph.D.PowerPauper
Waanzinnig Weldenkend
pi_87906726
Even over de diepgang. Ik vond de diepgang eerst ook wat minder. Op college is allemaal wat algemeen. Pas als je de stof ook echt gaat lezen wordt het leuk & interessant!
Google is your friend!
www.justfuckinggoogleit.com/
pi_87908830
Ik vind mijn studie ook erg gemakkelijk, maar dat motiveert mij juist om goede punten te halen en geen her te doen. Betekent wel dat ik wat meer tijd in het leren moet steken dan normaal, maar dat moet dan maar.
pi_87909194
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:10 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vind mijn studie ook erg gemakkelijk, maar dat motiveert mij juist om goede punten te halen en geen her te doen. Betekent wel dat ik wat meer tijd in het leren moet steken dan normaal, maar dat moet dan maar.
Precies hetzelfde hier! ^O^
Ik heb pas over 2 weken tentamens...
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_87909445
Ik probeer vooral goede cijfers te halen omdat ik het idee heb dat je je wel moet onderscheiden, wil je daadwerkelijk iets interessants gaan doen later. Alleen maar een wetenschappelijke opleiding is, zeker in de sociale wetenschappen, allang geen garantie meer op een baan op niveau.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_87909697
En goede cijfers betekenen dat je de stof goed beheerst.
En dat is ook wel wenselijk als je er later verder mee wil. :P True, true.
pi_87910092
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 20:17 schreef Swietje het volgende:

[..]

Precies hetzelfde hier! ^O^
Ik heb pas over 2 weken tentamens...
Ik donderdag, maar ik heb dinsdag en woensdag eigenlijk stage. :') En dat is erg kut, want ik maak altijd samenvattingen van wat ik moet leren, maar ik moet 10 hoofdstukken. En dat haal ik niet, ondanks dat ik op tijd ben begonnen. Dus nu heb ik gevraagd aan mijn stage of ik om deze reden vrij kan krijgen en ik hoop dat dit wel kan. Ik ga er eigenlijk wel vanuit, anders haal ik mijn tentamen wss niet. ;(
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:41:21 #239
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_87910519
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:21 schreef Compatibel het volgende:
Ik probeer vooral goede cijfers te halen omdat ik het idee heb dat je je wel moet onderscheiden, wil je daadwerkelijk iets interessants gaan doen later. Alleen maar een wetenschappelijke opleiding is, zeker in de sociale wetenschappen, allang geen garantie meer op een baan op niveau.
Ik had vanuit een bijbaan een leuke stage aangeboden gekregen omdat ik voor bepaalde verdiepingsmodules gekozen had. Naar cijfers werd niet echt gevraagd, meer of ik bekend was en affiniteit had met bepaald onderzoek en bepaalde onderwerpen.

Ik geloof er dan ook erg in dat als mensen doen wat ze interessant vinden en ze daarnaast ook nog een boel dingen doen die er enigzins aan verwant zijn, mensen vanzelf wel ergens inrollen. De beroepsperspectieven voor sociale wetenschap studenten (op de algemene cultuurstudies na..) is behoorlijk goed, en bizar genoeg tijdens de crisis ook nog gestegen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_87910852
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik had vanuit een bijbaan een leuke stage aangeboden gekregen omdat ik voor bepaalde verdiepingsmodules gekozen had. Naar cijfers werd niet echt gevraagd, meer of ik bekend was en affiniteit had met bepaald onderzoek en bepaalde onderwerpen.

Ik geloof er dan ook erg in dat als mensen doen wat ze interessant vinden en ze daarnaast ook nog een boel dingen doen die er enigzins aan verwant zijn, mensen vanzelf wel ergens inrollen. De beroepsperspectieven voor sociale wetenschap studenten (op de algemene cultuurstudies na..) is behoorlijk goed, en bizar genoeg tijdens de crisis ook nog gestegen.
Een stage is natuurlijk ook een manier om je te onderscheiden, net zoals als bepaalde modules, een researchmaster enzovoort dat ook zijn. Het beroepsperspectief is voor de zesjesstudent volgens mij helemaal niet zo goed, tenzij je hbo banen meerekent. Met dit laatste is natuurlijk helemaal niets mis enzo, maar voor mij persoonlijk geldt dat ik niet ben overgestapt om alsnog in een hbo baan terecht te komen.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:58:19 #241
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_87911475
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:47 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Een stage is natuurlijk ook een manier om je te onderscheiden, net zoals als bepaalde modules, een researchmaster enzovoort dat ook zijn. Het beroepsperspectief is voor de zesjesstudent volgens mij helemaal niet zo goed, tenzij je hbo banen meerekent. Met dit laatste is natuurlijk helemaal niets mis enzo, maar voor mij persoonlijk geldt dat ik niet ben overgestapt om alsnog in een hbo baan terecht te komen.
Als je als student niet verder gekomen bent dan de coffeeshop en de herkansingen van de kernvakken dan zul je waarschijnlijk sneller uitkomen bij het 'simpeler' werk. Je hebt dan gewoon te weinig gelegenheden meegepakt waar je je unieke wo skillz hebt kunnen tonen.

Maar zeker bij sociale wetenschappen maakt het veel uit wat je er allemaal naast doet. Veel interessante onderzoeksprojecten worden ook niet vanuit de opleiding zelf, maar zijdelings aangeboden. Als je teveel binnen de muren van de universiteit blijft dan kan het knap lastig worden.

Het klinkt misschien een beetje arrogant, maar er zit nog steeds een groot verschil qua aanzien tussen HBO niveau en WO niveau. Van een dergelijke overstap pluk - desnoods wat later - altijd wel de vruchten.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_87911701
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als je als student niet verder gekomen bent dan de coffeeshop en de herkansingen van de kernvakken dan zul je waarschijnlijk sneller uitkomen bij het 'simpeler' werk. Je hebt dan gewoon te weinig gelegenheden meegepakt waar je je unieke wo skillz hebt kunnen tonen.

Maar zeker bij sociale wetenschappen maakt het veel uit wat je er allemaal naast doet. Veel interessante onderzoeksprojecten worden ook niet vanuit de opleiding zelf, maar zijdelings aangeboden. Als je teveel binnen de muren van de universiteit blijft dan kan het knap lastig worden
.

Het klinkt misschien een beetje arrogant, maar er zit nog steeds een groot verschil qua aanzien tussen HBO niveau en WO niveau. Van een dergelijke overstap pluk - desnoods wat later - altijd wel de vruchten.
Goede tip. Ik zie voor goede studenten binnen de universiteit wel allerlei mogelijkheden, maar hoe moet ik dit zien buiten de universiteit?
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:21:00 #243
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_87912954
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:01 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Goede tip. Ik zie voor goede studenten binnen de universiteit wel allerlei mogelijkheden, maar hoe moet ik dit zien buiten de universiteit?
Binnen de universiteit wordt inderdaad continue gevraagd naar mensen die willen helpen aan lopende onderzoeken van wetenschappers, promovendi of het bijbehorende universitaire onderzoeksinstelling. Kan gewoon lekker notuleren en enquêteren zijn, kan ook meer zijn. Als je liefde hebt voor de wetenschap dan is dat natuurlijk waanzinnig boeiend omdat je jezelf flink in de kijker speelt als je een researchmaster wil gaan doen of als je wil promoveren plus je krijgt een uniek kijkje in de keuken.

Buiten de universiteit betekent de wetenschap en de toevoegingen die je daar aan gedaan hebt iets minder. Het is dan ook een andere wereld. Afhankelijk van wat je interesses en doelen zijn (je bent geen sociologie gaan studeren omdat je graag astronaut of bankier wil worden) is er echter wel veel te vinden. Stages liggen voor de hand, maar ook gewoon verbonden zijn en actief zijn binnen maatschappelijke instellingen, organisaties, marktonderzoekbureaus etc noem maar op levert al een bron op van uitdagingen en kansen die je kan pakken. Zoals ik al zei ben je waarschijnlijk sociale wetenschappen gaan doen omdat je je graag bezig houdt met maatschappelijke vraagstukken en problemen. Deze worden over het algemeen niet opgelost en aangepakt binnen de universiteiten, maar juist binnen de overheid, het maatschappelijk middenveld en de private organisaties. Je moet ook daar zoeken als je je kwaliteiten in het veld wil laten zien.

Als je echt wat kunt - en op de uni leer je echt wat - dan valt dat best wel snel op. Dan is er altijd wel iemand die jou nodig heeft. Door alleen cijfers - hoe goed die ook zijn- te halen kom je niet in aanraking met de plekken waar je echt nodig bent.
--
pi_87913341
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:21 schreef Ryon het volgende:

[..]

Binnen de universiteit wordt inderdaad continue gevraagd naar mensen die willen helpen aan lopende onderzoeken van wetenschappers, promovendi of het bijbehorende universitaire onderzoeksinstelling. Kan gewoon lekker notuleren en enquêteren zijn, kan ook meer zijn. Als je liefde hebt voor de wetenschap dan is dat natuurlijk waanzinnig boeiend omdat je jezelf flink in de kijker speelt als je een researchmaster wil gaan doen of als je wil promoveren plus je krijgt een uniek kijkje in de keuken.

Buiten de universiteit betekent de wetenschap en de toevoegingen die je daar aan gedaan hebt iets minder. Het is dan ook een andere wereld. Afhankelijk van wat je interesses en doelen zijn (je bent geen sociologie gaan studeren omdat je graag astronaut of bankier wil worden) is er echter wel veel te vinden. Stages liggen voor de hand, maar ook gewoon verbonden zijn en actief zijn binnen maatschappelijke instellingen, organisaties, marktonderzoekbureaus etc noem maar op levert al een bron op van uitdagingen en kansen die je kan pakken. Zoals ik al zei ben je waarschijnlijk sociale wetenschappen gaan doen omdat je je graag bezig houdt met maatschappelijke vraagstukken en problemen. Deze worden over het algemeen niet opgelost en aangepakt binnen de universiteiten, maar juist binnen de overheid, het maatschappelijk middenveld en de private organisaties. Je moet ook daar zoeken als je je kwaliteiten in het veld wil laten zien.

Als je echt wat kunt - en op de uni leer je echt wat - dan valt dat best wel snel op. Dan is er altijd wel iemand die jou nodig heeft. Door alleen cijfers - hoe goed die ook zijn- te halen kom je niet in aanraking met de plekken waar je echt nodig bent.
Bedankt
^O^
pi_87919190
Gawd, ik heb echt geen idee wat voor toets ik morgen kan verwachten van agogische vaardigheden. Anyone? :9
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_87920909
Waarom is Economie niet meegenomen in deze draad? Economie (WO) is zeer zeker een van de sociale wetenschappen; economen doen onderzoek naar de keuzes van mensen en de inrichting van de samenleving. De studie (algemene) Economie leidt studenten op als onderzoeker in deze gebieden.

Ik weet dat veel mensen bij economie denken aan accountants en dergelijke, maar dat is dus zeer zeker niet gelijk aan de economische wetenschap. Sterker nog, voor dergelijke banen moet je hele andere opleidingen volgen.

Verder vallen bijvoorbeeld Rechtsgeleerdheid en Geschiedenis ook onder de sociale wetenschappen. Zie hier ook de wiki entry over sociale wetenschappen: http://en.wikipedia.org/wiki/Social_sciences.

Voor de openingspost: Ik ben een masterstudent Economie en op dit moment mijn scriptie aan het schrijven. Na mijn studie wil ik graag gaan werken als onderzoeker in de sociale wetenschap. Een promotie vind ik ook interessant, maar een plek is helaas moeilijk te krijgen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:20:46 #247
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_87928224
Iemand enig idee of de administratie van Inholland gewoon door werkt in de herfstvakantie? Ik zit nog steeds op cijfers te wachten waarvan 1 toets die door een computer wordt nagekeken ;(
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:58:18 #248
305256 Ph.D.PowerPauper
Waanzinnig Weldenkend
pi_87947328
Zo, vandaag het tentamen van primaire sociale orde gemaakt. Was goed te doen! Twee vragen wist ik helaas niet omdat ik niet alle artikelen had gelezen. Verder wist ik alles best goed. Ik verwacht een 7.
Google is your friend!
www.justfuckinggoogleit.com/
pi_87955352
Woensdag dus tentamen sociaal gedrag. Vrijdag methoden en technieken.
Toch wel enigszins nerveus voor de eerste tentamens... heb geen idee wat ik moet verwachten, hoe de vraagstelling is, hoe lame de multiple choice is -_-
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:34:28 #250
278840 Djeffx
ik ben een schone jongen.
pi_87955365
Maar één iemand die Toegepste Psychologie doet? haha, Ik studeer dat ook alleen dan op de hogeschool van Leiden. Over een week komen de tentamens eraan!
at the end of the day, it's all about her.
pi_87956162
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 21:34 schreef Gestiech het volgende:
Woensdag dus tentamen sociaal gedrag. Vrijdag methoden en technieken.
Toch wel enigszins nerveus voor de eerste tentamens... heb geen idee wat ik moet verwachten, hoe de vraagstelling is, hoe lame de multiple choice is -_-
Ik heb vrijdag mijn eerste multiple choise tentamen, en het proeftentamen is echt belachelijk moeilijk :(
Heb jij geen proeftentamens waar je naar kunt kijken?
pi_87957435
Jawel... het proeftentamen bestond echter maar uit 10 vragen en die had ik allemaal goed :P
Maar multiple choice is zo sneaky soms.. ik probeer me dan echt te focussen zodat ik heel goed alle kleine mitsjes en maartjes uit de vraag haal, maar je kijkt altijd wel ergens overheen. Ik dan toch. En dat vind ik niet helemaal eerlijk, want de kennis zit er wel. Maar ach, what cha gonna do.
pi_87994079
Boh... ons project loopt zo op niks uit :'( Dikke onvoldoende voor het conceptplan. -O-
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:56:59 #254
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87994178
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:54 schreef Swietje het volgende:
Boh... ons project loopt zo op niks uit :'( Dikke onvoldoende voor het conceptplan. -O-
Oeh, balen! Wat voor project?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_87994876
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:56 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Oeh, balen! Wat voor project?
Over dak en thuislozen, 5 studiepunten. :(
pi_88037752
Oei dat is naar... Hoop dat het verder dan maar goed afloopt!

Ik moet morgen de toets studievaardigheden maken maar ik heb geen idee wat dit inhoudt. Kan iemand me dat vertellen? :9
pi_88041234
quote:
17s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:30 schreef Tamashii het volgende:
Oei dat is naar... Hoop dat het verder dan maar goed afloopt!

Ik moet morgen de toets studievaardigheden maken maar ik heb geen idee wat dit inhoudt. Kan iemand me dat vertellen? :9
Het zal wel over het boek en de colleges gaan, denk je niet ;)
pi_88057251
????

Ik heb gisteren mij erbij gezet in het rijtje in de fipo. (bij CMV :D )
Maar nu sta ik er nog steeds niet bij. Wat heb ik fout gedaan? :P

ps: Als iemand mij wil helpen zoeken hoe de sociale samenleving in NL in 1980 was, dan vind ik dat heel fijn, O-)
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_88057344
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:03 schreef limbolandjgirl het volgende:
????

Ik heb gisteren mij erbij gezet in het rijtje in de fipo. (bij CMV :D )
Maar nu sta ik er nog steeds niet bij. Wat heb ik fout gedaan? :P

ps: Als iemand mij wil helpen zoeken hoe de sociale samenleving in NL in 1980 was, dan vind ik dat heel fijn, O-)
Je hebt niks fout gedaan. De volgende keer dat dit topic geopend wordt, dan sta je er bij :Y

Nu ga ik weer druk aan de studie, vrijdag tentamen Internationale politiek.
pi_88060183
De twee tentamens gehad, methodologie gehaald, inleiding in de pedagogiek niet :( 3 fouten teveel.
Nu dus even goed gaan leren voor de her. Baal er wel mooi van, paar dagen na de herkansing is al een tussentoets van statistiek..
En nog een artikel gaan aanvullen en voor inleiding gaan schrijven.
Maar goed, de tentamens zitten er op, nu straks statistiek en ortho: gezin & zorg.
Ben benieuwd.
pi_88060458
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:35 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Het zal wel over het boek en de colleges gaan, denk je niet ;)
Nee, ging niet over een boek ofzo, anders wist ik het wel.
Bleek 12 teksten te zijn waar je een bouwplan + samenvatting van moest maken.
  maandag 1 november 2010 @ 20:50:39 #262
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88224243
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:07 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Je hebt niks fout gedaan. De volgende keer dat dit topic geopend wordt, dan sta je er bij :Y

Nu ga ik weer druk aan de studie, vrijdag tentamen Internationale politiek.
Mits degene dan de nieuwe OP er in zet en niet het "open nieuw topic" knopje gebruikt :P
pi_88229283
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 20:50 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Mits degene dan de nieuwe OP er in zet en niet het "open nieuw topic" knopje gebruikt :P
Uiteraard :P

Oh ik heb trouwens echt iets stoms. In een reader ontbreken een aantal artikelen (stuk of 10?). Nou geen probleem, want op Blackboard hadden ze de links naar die stukken geplaatst. Krijg ik serieus bij elke link een error, page does not exist of je moet een abo hebben op het desbetreffende blad om dat stuk te kunnen lezen :'). Toch maar even melden, want zo kan je het ook niet voorbereiden..
pi_88236740
Woei stand tot nu toe:
Sociologie 8
Geschiedenis sociaal werk Nederland 8
Methodisch werken 8
*O*
Nog 1 cijfer moet ik binnenkrijgen...
Maar het ziet ernaar uit dat ik de 1e mag overslaan en gewoon in de 2e mag beginnen O+
(CMV)
Voices tell me I'm the shit.
pi_88239231
quote:
Op maandag 1 november 2010 22:13 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Uiteraard :P

Oh ik heb trouwens echt iets stoms. In een reader ontbreken een aantal artikelen (stuk of 10?). Nou geen probleem, want op Blackboard hadden ze de links naar die stukken geplaatst. Krijg ik serieus bij elke link een error, page does not exist of je moet een abo hebben op het desbetreffende blad om dat stuk te kunnen lezen :'). Toch maar even melden, want zo kan je het ook niet voorbereiden..
Ben je wel ingelogd via het universiteitsnetwerk?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:47:46 #266
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88248187
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2010 07:47 schreef melanie_the_miss het volgende:
Woei stand tot nu toe:
Sociologie 8
Methodisch werken 8
*O*
Maar het ziet ernaar uit dat ik de 1e mag overslaan en gewoon in de 2e mag beginnen O+
(CMV)
Tof! Gefeliciteerd!
pi_88251507
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2010 07:47 schreef melanie_the_miss het volgende:
Woei stand tot nu toe:
Sociologie 8
Methodisch werken 8
*O*
(CMV)
Wauw, ziet er goed uit man!
pi_88255879
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:11 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ben je wel ingelogd via het universiteitsnetwerk?
Via blackboard wel, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet?
Anyway, ik heb er 7 van de 11 gevonden iig (die hadden ze er alleen niet ingestopt omdat de reader anders 2x zo duur zou zijn, maar ze zijn dus wel gewoon te vinden op het internet), de rest is voor later in dit blok dus dat zoek ik dan wel uit.

En ziet er goed uit m_t_m ^O^
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:12:44 #269
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88256324
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 17:58 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Via blackboard wel, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet?
Anyway, ik heb er 7 van de 11 gevonden iig (die hadden ze er alleen niet ingestopt omdat de reader anders 2x zo duur zou zijn, maar ze zijn dus wel gewoon te vinden op het internet), de rest is voor later in dit blok dus dat zoek ik dan wel uit.

En ziet er goed uit m_t_m ^O^
Bij ons (uni) moet je inloggen via VPN om alle artikelen (goed) te kunnen zien. Ik denk dat hij dat bedoelde :Y
pi_88260854
Laatste cijfer binnen: ook een 8!!
Ik mag het 1e jaar overslaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

woeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
pi_88265440
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:02 schreef melanie_the_miss het volgende:

^O^

Mijn eerste cijfers dit jaar zijn ook 8+ :)
pi_88270653
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:02 schreef melanie_the_miss het volgende:

Super!
Veel plezier in het 2e jaar. :D

Nu moet ik mijn P zien te halen..
MAAR eerst mijn allereerste IKT toets... :{
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_88275966
quote:
1.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:08 schreef limbolandjgirl het volgende:

[..]

Super!
Veel plezier in het 2e jaar. :D

Nu moet ik mijn P zien te halen..
MAAR eerst mijn allereerste IKT toets... :{
IKT zegt mij niets, wat houdt dat in?
pi_88279771
Ooooh jongens, ik vind m'n studie zo leuk he O+ Ben er nog steeds blij mee. Ondanks alle stomme verslagen. ;)
pi_88290140
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 06:57 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

IKT zegt mij niets, wat houdt dat in?
Integrale Kennis Toets.

Dan krijg je 150 vragen in totaal over psychologie, sociologie en agogiek..
En dat is best veel... :{ (de leerstof dan he)
Smile Bigger!
The world needs it!
  donderdag 4 november 2010 @ 00:04:03 #276
171782 Dubbel_Fristie
:D:D :P:P :):) :H:H
pi_88311807
quote:
18s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:58 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Nee, ging niet over een boek ofzo, anders wist ik het wel.
Bleek 12 teksten te zijn waar je een bouwplan + samenvatting van moest maken.
Toevallig over de straatcultuur?
pi_88314564
quote:
1.gif Op woensdag 3 november 2010 15:54 schreef limbolandjgirl het volgende:

[..]

Integrale Kennis Toets.

Dan krijg je 150 vragen in totaal over psychologie, sociologie en agogiek..
En dat is best veel... :{ (de leerstof dan he)
Okay, mijn sociologie bestond uit: 40 MC, 4 open vragen (met a en b) en 6 essays :)
  Moderator zondag 14 november 2010 @ 16:44:59 #278
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88703910
Mag dit blok 'eindelijk' weer een tentamen doen :+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88706388
Om nog terug te komen op de artikelen die ik niet kan vinden: ik heb er 3 nog steeds niet -O- . Meerdere pogingen gedaan om ze via de UB digitaal te zoeken als 'gewoon' via Google(scholar).
Via de uni in Leiden hebben ze volgens mij niet zoiets als VPN. Je logt in om bij de verschillende catalogi te komen, en soms een tweede keer maar het geeft geen resultaat. Ik krijg hoogstens de abstract van het artikel en van één artikel herkent Google de auteur niet eens.

Aankomende week trouwens de resultaten van de tentamens. Ik knijp hem wel, ondanks dat ik over allebei toch wel een redelijk tot goed gevoel aan over heb gehouden :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Butterfly91 op 14-11-2010 18:20:29 ]
pi_88707095
Morgen begint periode 2..
Ben benieuwd!
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_88751562
En periode 2 is weer goed begonnen... }:|

Ben alweer afgewezen voor een stage.. :( Grommmmmmm!
Smile Bigger!
The world needs it!
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 20:01:48 #282
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88751610
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:00 schreef limbolandjgirl het volgende:
En periode 2 is weer goed begonnen... }:|

Ben alweer afgewezen voor een stage.. :( Grommmmmmm!
Oi ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88756688
Sociologische programma's :9~
pi_88790434
Ik erger me echt aan mijn projectgroepje. Ik snap niets van die teksten die ze schrijven.

Kan wel aan de gang blijven met tientallen trackchanges.....
pi_88790569
Vandaag te horen gekregen welke organisatie we krijgen voor de verwendag! Het is een zorgboerderij geworden. *O*
Lijkt mij echt super leuk! :D

Voor diegene wat niet weten wat een verwendag is:
Alle eerstejaars krijgen per SB-groep 1 organisatie toegewezen. Voor deze organisatie moet je een verwendag organiseren. Zo kun je bijvoorbeeld naar de dierentuin gaan, bingo gaan spelen, naar de speeltuin, naar de bioscoop etc.
Smile Bigger!
The world needs it!
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:22:43 #286
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88790609
Ooo dat is wel leuk nieuws! :Y
pi_88790682
Sjonge, maar 37% had het Methoden en Technieken van Onderzoek tentamen gehaald.
pi_88790756
Ben benieuwd hoeveel dat bij ons is. Ik heb het iig wel gehaald. :9
Moo
pi_88790788
Mij 2 :) Waar studeer je?
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:26:30 #290
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88790802
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:24 schreef Gestiech het volgende:
Sjonge, maar 37% had het Methoden en Technieken van Onderzoek tentamen gehaald.
Hehe, dat is niet veel. Hoeveel onderdelen heb je daarvan?
Wij hebben er vijf en ik ben blij dat ik bij de laatste ben O+
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:27:37 #291
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88790850
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:26 schreef Gestiech het volgende:
Mij 2 :) Waar studeer je?
Zuivelkoe, Universiteit Utrecht, 1e jaars
pi_88791109
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:27 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Zuivelkoe, Universiteit Utrecht, 1e jaars
Sowwie. Niet aan gedacht.
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:34:34 #293
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88791198
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:32 schreef Gestiech het volgende:

[..]

Sowwie. Niet aan gedacht.
Jaja, en dat allemaal uit onze mooie OP :P
pi_88792016
eerste 2 studiepunten binnen *O*
pi_88792046
Wat goed! jeeh! *O*
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_88792072
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:26 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Hehe, dat is niet veel. Hoeveel onderdelen heb je daarvan?
Wij hebben er vijf en ik ben blij dat ik bij de laatste ben O+
Volgens mij hebben we maar 1 vak dat zo heet. En dan nog statistiek I dit jaar, statistiek II volgend jaar.
pi_88792690
Wij hebben in het eerste jaar 'grondslagen' gehad - soort basiskennis van methodologie. Eveneens onderzoekspracticum 1a en 1b in het eerste jaar, beginselen v/d statistiek. In het tweede jaar onderzoekspracticum 2a en 2b. In de master nu 'praktijk van empirisch onderzoek' waarin je veel artikelen op methodologische waarde moet beoordelen en de zwaardere statistiek moet uitvoeren. :)
pi_88792742
ohja we hebben ernaast wel nog spss practicum, maar dat is onderdeel van statistiek, en sorry maar het is echt voor retards. Mensen presteren het gewoon om daar 2 uur te zitten. Gewoon een basiscursus werken met software in het algemeen.
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:05:40 #299
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88795767
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:49 schreef Gestiech het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we maar 1 vak dat zo heet. En dan nog statistiek I dit jaar, statistiek II volgend jaar.
Ooo oke :)
Bij ons heet het allemaal MTO en dan uitbreidingen (A/B/C/D/E). A was puur technieken en wat voor onderzoeken je hebt bladiebla en vanaf B komt de "echte" statistiek.
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:06:27 #300
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88795816
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:03 schreef Gestiech het volgende:
ohja we hebben ernaast wel nog spss practicum, maar dat is onderdeel van statistiek, en sorry maar het is echt voor retards. Mensen presteren het gewoon om daar 2 uur te zitten. Gewoon een basiscursus werken met software in het algemeen.
Hehe, dat is bij ons ook altijd wel lachwekkend, maar goed... Je hebt alleen jezelf er mee als je er geen flikker mee doet o.i.d.
Bedoel; toen wij zelf moesten onderzoeken was het wel erg fijn om te weten HOE je het nu moet gebruiken :D
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:06:44 #301
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88795833
Ik gooi hem dicht 8-)

Sociale Studies #3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: