Ja volgende week 2 tentamensquote:
Functie en Inleiding?quote:
Of statistiek bij sociologie zoveel meer is als bij psychologie durf ik niet te zeggen. Volgens mij is psychologie één van de studies waarbij je het meeste statistiek krijgt (correct me if I'm wrong).quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:12 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik zit nu in mijn tweede jaar van SPH en heb de UU gemaild of ik hoorcolleges kan volgen van de Sociologie van de eerstejaars. Ik zit sterk te twijfelen tussen Sociologie en Psychologie, maar mijn eerste keus is toch Sociologie. Wel is het bij Sociologie dat de statistiek veel meer is toch? Ik heb zelf alleen maar wiskunde A gehad op de havo, kan iemand mij hier iets meer over vertellen.
Beide dingen (toets en hoeveelheid) hangt er af van waar je de opleiding doet. Utrecht heeft volgrns mij minder statistiek dan Tilburgquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:19 schreef Two het volgende:
[..]
Of statistiek bij sociologie zoveel meer is als bij psychologie durf ik niet te zeggen. Volgens mij is psychologie één van de studies waarbij je het meeste statistiek krijgt (correct me if I'm wrong).
Wel is het zo dat je een wiskunde deficientie hebt omdat je wiskunde op Havo niveau hebt gedaan. Deze dien je in je eerste jaar weg te werken door een wiskunde toets aan de universiteit te maken en te halen.
Jep, ben nu begonnen met Functie. Maar volgens mij zijn gewaarwording en waarneming de grootste onderwerpen wat betreft hoeveelheid. Daarnaast heb ik veel dingen als conditionering etc vorig jaar al gehad dus dat zal weinig problemen opleveren.quote:
Weet je dat zelf niet beter? Hihiquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef Tamashii het volgende:
Pfft volgende week toetsweek. Iemand die mij kan vertellen of ik me druk moet maken of niet?
Mijn vriendin studeert pedagogische wetenschappen op de UU en die heeft vanaf blok 1 al vrij veel statistiek. Sowieso hoor ik vaak dat psychologie op de UU vrij pittig blijkt te zijn. Hoe dat met statistiek zit durf ik idd niet te zeggen!quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Beide dingen (toets en hoeveelheid) hangt er af van waar je de opleiding doet. Utrecht heeft volgrns mij minder statistiek dan Tilburg
Bij Functie vooral de sheets lerenquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef Two het volgende:
[..]
Jep, ben nu begonnen met Functie. Maar volgens mij zijn gewaarwording en waarneming de grootste onderwerpen wat betreft hoeveelheid. Daarnaast heb ik veel dingen als conditionering etc vorig jaar al gehad dus dat zal weinig problemen opleveren.
Ja ik leer nu vooral aan de hand van de sheets. Sowieso omdat dit een hoop structuur geeft. Daarnaast lees ik uittreksels door en leer ik een beetje de figuren enzo uit het boek. Volgens mij gaat dat wel goed komen!quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:23 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij Functie vooral de sheets leren
Een vriend van mij doet daar psy en die heeft i.m.o minderquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:22 schreef Two het volgende:
[..]
Mijn vriendin studeert pedagogische wetenschappen op de UU en die heeft vanaf blok 1 al vrij veel statistiek. Sowieso hoor ik vaak dat psychologie op de UU vrij pittig blijkt te zijn. Hoe dat met statistiek zit durf ik idd niet te zeggen!
Nou meer het feit hoe moeilijk het is. Heb de verslagen goed op orde, maar leer alleen de sheets....quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:22 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Weet je dat zelf niet beter? Hihi
Ik had bij MWD nooit sheetsquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:29 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nou meer het feit hoe moeilijk het is. Heb de verslagen goed op orde, maar leer alleen de sheets....
Ik ben nu eerstejaars sociologie aan de UU. We hebben dit blok maar twee vakken en krijgen pas in het derde blok statistiek, dus heel veel kan ik je er ook niet over vertellen. Psychologie heeft nu al statistiek geloof ik. We hebben nu ook maar 2 hoorcolleges per week (volgens mij blijft dat ook zo), waarvan er een multidisciplinair is en dus ook door ASW'ers en cultureel antropologen gevolgd wordt, over onderzoeksmethoden gaat en retesaai is. Het andere college gaat over maatschappelijke problemen en vind ik wil interessant. Volgend blok krijgen we volgens mij een vak dat met psychologie te maken heeftquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:12 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik zit nu in mijn tweede jaar van SPH en heb de UU gemaild of ik hoorcolleges kan volgen van de Sociologie van de eerstejaars. Ik zit sterk te twijfelen tussen Sociologie en Psychologie, maar mijn eerste keus is toch Sociologie. Wel is het bij Sociologie dat de statistiek veel meer is toch? Ik heb zelf alleen maar wiskunde A gehad op de havo, kan iemand mij hier iets meer over vertellen.
Dan zal dat wel goed komen bij jequote:Op maandag 18 oktober 2010 20:33 schreef Heroinjunk het volgende:
Ja, ik doe sowieso de wiskunde toets. Ik ben nooit heel enorm slecht geweest in wiskunde op de middelbare, ik had er alleen veel moeite mee als ik heel veel hoofdstukken tegelijk moest kennen, omdat ik dan heel veel door elkaar ga halen. Apart van elkaar snap ik het goed.En als ik goede begeleiding krijg, kom ik sowieso een heel eind.
Maar psychologie is ook in Utrecht? Bedoel; beetje vreemde redenatie om o.a. daarvoor Sociologie te kiezen (in mijn ogen dan hè)quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:33 schreef Zuivelkoe het volgende:
Overigens heb ik ook getwijfeld tussen psychologie en sociologie, maar heb ik uiteindelijk gekozen voor sociologie (onder andere omdat de studie in Utrecht is).
Ooo bij ons niet, haha. Bij Psychologie welquote:
Ja klopt, heb echter meegedaan aan een andere loting en in Utrecht is psychologie loting. Psychologie moest anders in Nijmegen of Enschede en misschien ook nog wel ergens anders, maar daar had ik geen zin in.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:35 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Maar psychologie is ook in Utrecht? Bedoel; beetje vreemde redenatie om o.a. daarvoor Sociologie te kiezen (in mijn ogen dan hè)
Oja, dat is waar. Ik was even vergeten dat Utrecht een loting heeft voor psychologie.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:36 schreef Zuivelkoe het volgende:
[..]
Ja klopt, heb echter meegedaan aan een andere loting en in Utrecht is psychologie loting.
Oke gelukkig! Ik heb ook heel erg zitten twijfelen of ik vorig jaar al zou beginnen, want ik heb mijn P in een jaar gehaald, maar omdat ik zo twijfelde tussen de 2 studies heb ik dat niet gedaan. Ik heb ook al een studie afgekapt, dus ik wil zelf ook heel graag een diploma hebben, mocht een universitaire studie het niet worden. Ik ben alleen voor iets anders bang en dat is dat ik het niet ga kunnen financieren omdat ik natuurlijk geen stufi meer krijg en het is toch nog steeds een vrij duur grapje, dat studeren.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dan zal dat wel goed komen bij jeIk zou je er in ieder geval niet (teveel) door laten afschrikken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |