abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87017118
We hebben afgelopen dinsdag een vergadering van 3 uur gehad als projectgroep en de lucht is weer een beetje geklaard dus nu gaan we lekker positief weer aan de slag ^O^

Verder loop ik een beetje achter met alles :@ dus vandaag even keihard aan de slag op m'n vrije dag :')

Hoe gaat het met jullie?
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_87028031
Druk! Heb deze week tot nu toe elke dag de hele dag gestudeerd (en vaak daarna nog gewerkt). Volgende week is het gelukkig collegevrij (Leiden viert Leids Ontzet op 3 oktober en om de een of andere reden is er een soort herfstvakantie ingepland ? snap het ook niet, maar mij hoor je niet klagen :P), dus dan kan ik een beetje bijkomen. :)
pi_87028382
ik blijf vanavond maar tot laat werken ben ik bang, nog veel te veel te doen :(
(en wil het misschien ook zelf wel iets te goed doen...)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_87028989
Ja ook druk! Maandag mijn eerste van drie deeltentamens behaald en de 11e staat de tweede alweer voor de deur. Vanavond college voor morgen voorbereiden (emotie, so hippe shizzle :D), van het weekend alle stof voor het tentamen lezen, online oefeningen maken en nog wat werken aan mijn onderzoeksverslag Statistiek :)
  donderdag 30 september 2010 @ 17:47:28 #105
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_87029291
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 08:51 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik ga niet echt met de fanatiekere mensen om. Toen vorig jaar bij een tweede project zelf groepjes gemaakt werden zat ik hierdoor in een erg gezellige maar bijzonder onproductieve groep (drie jongens ook). Het eindverslag heb ik vrijwel alleen gemaakt :')

Beter worden groepsopdrachten in het universitair onderwijs afgeschaft, ik doe liever alles alleen.
Ikzelf heb eigenlijk ook dat gevoel, ware het niet dat ik in daadwerkelijke projectgroepen geen reet uitvoer. :{

Ik ben Hypocriet, wie ben jij? :'(
pi_87029345
als tegengeluid, ik heb door met 1 iemand in een groep samen te werken juist heel veel geleerd en hele goed projecten afgeleverd omdat we elkaar echt aanvulden en uitdaagden alles beter te maken.

pas bij groepen van meer mensen ging het fout :P
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_87032581
Ik wil hierna echt heel graag WO doen, maar heb nog geen enkel idee welke studie. Zit te twijfelen tussen psychologie, politicologie en sociologie. :')
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_87034308
Wat trekt je zo aan in deze studies Tamashii?

PPP, ik heb alleen maandag vrij, maar dat heb ik meestal, net als donderdag... Niet speciaal Leids ontzet vrij :'( Toch zonde.. haha :')
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_87034457
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef Tamashii het volgende:
Ik wil hierna echt heel graag WO doen, maar heb nog geen enkel idee welke studie. Zit te twijfelen tussen psychologie, politicologie en sociologie. :')
wil je een dagje psy meelopen? :D
  donderdag 30 september 2010 @ 20:00:08 #110
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_87034498
quote:
Politicologie lijkt mij de allermooiste sociale studie. ;)
pi_87058704
Ja, het lijkt me dus allemaal mooi. Liefst doe ik nu 4 jaar deze studie en daarna politicologie, maar dat gaat een grote studieschuld opleveren, dus wil ik gewoon m'n p halen. Wellicht anders twee wo studies, maar denk dat dat te hoog gegrepen is al ken ik wel iemand die dat doet. Het liefst word ik later gewoon journalist ofzo, waar je eigenlijk niet echt een van deze studies bij nodig hebt. :')

Overigens had ik een vraag over welke instanties ik hierbij kan betrekken, ik weet niet goed hoe ik hiermee verder moet, anybody? :
quote:
Mila is een 19 jarige vrouw (vader van Surinaamse afkomst en moeder van autochtone afkomst). Vanaf haar 14e zit zijn niet meer op school. Zij woont samen met haar moeder in een woning zonder verwarming en elektra. Van haar 13e tot en met haar 14e is zij stelselmatig verkracht door een groep jongeren (volgens Mila vermoedelijk van Antiliaanse afkomst). Op haar 14e heeft zij besloten niet meer de deur uit te gaan. Vanaf deze periode is zijn volledig geisoleerd geraakt ( van familie en vrienden). Sinds kort heeft de gemeente een uitzettingsprocedure ( woning) gestart.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:31:03 #112
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87059044
Algemeen Maatschappelijk Werk kan sowieso :)
"Jammer" dat ze 19 is, anders had Jeugdzorg een goede geweest ;)

Waarom een uitzettingsprocedure? Vanwege betalingsachterstand? Dan kan de kredietbank ook, maar daar kom je alleen via maatschappelijk werk binnen (althans, hier in de buurt wel).
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_87059273
Thanks voor je bericht! Dus als ik er 18 van maak zou ik Jeugdzorg kunnen zetten. En eventueel het Jeugd interventie team? Ik heb geen idee over dat laatste, dit is de casus zoals ik hem kreeg.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:38:47 #114
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87059311
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:37 schreef Tamashii het volgende:
Thanks voor je bericht! Dus als ik er 18 van maak zou ik Jeugdzorg kunnen zetten. En eventueel het Jeugd interventie team? Ik heb geen idee over dat laatste, dit is de casus zoals ik hem kreeg.
Als je voor je 18e al bij jeugdzorg zit, dan kan er verlengingen komen t/m 21/23. Maar het is (volgens mij) niet zo dat je je op je 19e nog er voor aan kan melden.

Jeugd Interventie Team is een onderdeel van Jeugdzorg, toch?
pi_87059371
Nee toch? :o Dacht het niet.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:41:54 #116
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87059407
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:40 schreef Tamashii het volgende:
Nee toch? :o Dacht het niet.
Of is dat het preventie team? Dat kan ook hoor :P
pi_87060046
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:21 schreef Tamashii het volgende:
Ja, het lijkt me dus allemaal mooi. Liefst doe ik nu 4 jaar deze studie en daarna politicologie, maar dat gaat een grote studieschuld opleveren, dus wil ik gewoon m'n p halen. Wellicht anders twee wo studies, maar denk dat dat te hoog gegrepen is al ken ik wel iemand die dat doet. Het liefst word ik later gewoon journalist ofzo, waar je eigenlijk niet echt een van deze studies bij nodig hebt. :')

Overigens had ik een vraag over welke instanties ik hierbij kan betrekken, ik weet niet goed hoe ik hiermee verder moet, anybody? :
[..]

wetenschapsjournalist!
pi_87060652
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

wetenschapsjournalist!
Ik heb hier altijd het idee bij dat je als wetenschapsjournalist een degelijk wetenschappelijk onderzoek leest, hier een zin uithaalt en volledig uit context haalt om een populistisch stukje te schrijven zodat mensen het maar gaan lezen. Is dat ook zo?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:25:02 #119
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_87061021
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

wetenschapsjournalist!
Persoonlijk zou ik dan gewoon in de huidige trend van semi-wetenschappelijk schrijver meegaan.
(Malcolm Gladwell en consorten :Y )
Wetenschapsjournalist lijkt me wat saai, tenzij je ook meteen mogelijke kritiekpunten in acht kan nemen. Maar dat is dus niet de taak van de journalist. Mini-essay schrijver aka wetenschapsblogger is dan een betere "functie".
pi_87061203
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:16 schreef Impressie het volgende:

[..]

Ik heb hier altijd het idee bij dat je als wetenschapsjournalist een degelijk wetenschappelijk onderzoek leest, hier een zin uithaalt en volledig uit context haalt om een populistisch stukje te schrijven zodat mensen het maar gaan lezen. Is dat ook zo?
Alleen als je een slechte wetenschapsjournalist bent.

Een hele goede is Ben Goldacre van de guardian bijvoorbeeld. Tierney van de new york times vond ik ook altijd erg goed.
pi_87061241
Lindenberg praat zo ongelooflijk saai. :{ Leuk zo'n gastcollege, zou je denken.
pi_87064867
Ik meld me hier ook maar, ben eerstejaarsstudent Pedagogische Wetenschappen in Amsterdam.
Tot nu toe is het erg interessant, maar ook super druk. Moet er weer even aan wennen, na 4 jaar weinig gedaan te hebben. (Pabo)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:30:18 #123
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_87072331
quote:
University college :P? Het bevalt mij hier enorm als Social Science major :). Ik ga de richting op van economie, psychologie en een beetje sociologie.
One creates reality...
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:01:45 #124
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87168027
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:54 schreef mir1986 het volgende:
Ik meld me hier ook maar, ben eerstejaarsstudent Pedagogische Wetenschappen in Amsterdam.
Tot nu toe is het erg interessant, maar ook super druk. Moet er weer even aan wennen, na 4 jaar weinig gedaan te hebben. (Pabo)
Welkom :W
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:32:22 #125
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87674531
Is iedereen hard aan het studeren? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: