Ikzelf heb eigenlijk ook dat gevoel, ware het niet dat ik in daadwerkelijke projectgroepen geen reet uitvoer.quote:Op zaterdag 25 september 2010 08:51 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik ga niet echt met de fanatiekere mensen om. Toen vorig jaar bij een tweede project zelf groepjes gemaakt werden zat ik hierdoor in een erg gezellige maar bijzonder onproductieve groep (drie jongens ook). Het eindverslag heb ik vrijwel alleen gemaakt![]()
Beter worden groepsopdrachten in het universitair onderwijs afgeschaft, ik doe liever alles alleen.
wil je een dagje psy meelopen?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef Tamashii het volgende:
Ik wil hierna echt heel graag WO doen, maar heb nog geen enkel idee welke studie. Zit te twijfelen tussen psychologie, politicologie en sociologie.
Politicologie lijkt mij de allermooiste sociale studie.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef Tamashii het volgende:
Ik wil hierna echt heel graag WO doen, maar heb nog geen enkel idee welke studie. Zit te twijfelen tussen psychologie, politicologie en sociologie.
quote:Mila is een 19 jarige vrouw (vader van Surinaamse afkomst en moeder van autochtone afkomst). Vanaf haar 14e zit zijn niet meer op school. Zij woont samen met haar moeder in een woning zonder verwarming en elektra. Van haar 13e tot en met haar 14e is zij stelselmatig verkracht door een groep jongeren (volgens Mila vermoedelijk van Antiliaanse afkomst). Op haar 14e heeft zij besloten niet meer de deur uit te gaan. Vanaf deze periode is zijn volledig geisoleerd geraakt ( van familie en vrienden). Sinds kort heeft de gemeente een uitzettingsprocedure ( woning) gestart.
Als je voor je 18e al bij jeugdzorg zit, dan kan er verlengingen komen t/m 21/23. Maar het is (volgens mij) niet zo dat je je op je 19e nog er voor aan kan melden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:37 schreef Tamashii het volgende:
Thanks voor je bericht! Dus als ik er 18 van maak zou ik Jeugdzorg kunnen zetten. En eventueel het Jeugd interventie team? Ik heb geen idee over dat laatste, dit is de casus zoals ik hem kreeg.
Of is dat het preventie team? Dat kan ook hoorquote:
wetenschapsjournalist!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:21 schreef Tamashii het volgende:
Ja, het lijkt me dus allemaal mooi. Liefst doe ik nu 4 jaar deze studie en daarna politicologie, maar dat gaat een grote studieschuld opleveren, dus wil ik gewoon m'n p halen. Wellicht anders twee wo studies, maar denk dat dat te hoog gegrepen is al ken ik wel iemand die dat doet. Het liefst word ik later gewoon journalist ofzo, waar je eigenlijk niet echt een van deze studies bij nodig hebt.
Overigens had ik een vraag over welke instanties ik hierbij kan betrekken, ik weet niet goed hoe ik hiermee verder moet, anybody? :
[..]
Ik heb hier altijd het idee bij dat je als wetenschapsjournalist een degelijk wetenschappelijk onderzoek leest, hier een zin uithaalt en volledig uit context haalt om een populistisch stukje te schrijven zodat mensen het maar gaan lezen. Is dat ook zo?quote:
Persoonlijk zou ik dan gewoon in de huidige trend van semi-wetenschappelijk schrijver meegaan.quote:
Alleen als je een slechte wetenschapsjournalist bent.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:16 schreef Impressie het volgende:
[..]
Ik heb hier altijd het idee bij dat je als wetenschapsjournalist een degelijk wetenschappelijk onderzoek leest, hier een zin uithaalt en volledig uit context haalt om een populistisch stukje te schrijven zodat mensen het maar gaan lezen. Is dat ook zo?
University collegequote:Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef Tamashii het volgende:
Welkomquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:54 schreef mir1986 het volgende:
Ik meld me hier ook maar, ben eerstejaarsstudent Pedagogische Wetenschappen in Amsterdam.
Tot nu toe is het erg interessant, maar ook super druk. Moet er weer even aan wennen, na 4 jaar weinig gedaan te hebben. (Pabo)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |