abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86685123
Nou, mijn master is alles behalve rustig. Heb nu nog maar twee vakken (derde komt er eind oktober bij), maar kom om in het werk. Véél lezen, en vooral veel opdrachten en papers maken. Gelukkig is wel vrijwel alles interessant, dat scheelt nog.
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:12:43 #77
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_86686657
Heb het idee dat ik wel goed ga. Tot nog toe alle puntjes en ik hoop zeker weer deze periode alles te behalen. In november open dag van de UU en even kijken of ik wat meeloopdagen kan regelen. Zie erg op tegen half jaar overbruggen met werken maar soit.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_86688709
Tot nu toe vind ik het ook nog allemaal interessant. Nationale Politiek vind ik persoonlijk interessanter dan Internationale Politiek, maar nu we met IP zijn aanbeland bij de hedendaagse crises (Afghanistan/Irak) vind ik dat toch ook wel leuk.

Ik moet ook een paper schrijven, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik moet beginnen :') . Ik heb net driekwart van het totaal aantal woorden getypt, maar ik heb geen flauw idee of het goed is.
Ik heb wel veel gelezen voor die paper en had in m'n hoofd wel een beetje hoe ik het ging opzetten, maar toen ik eraan begon, schortte er toch nog een hoop aan.
Morgen nog maar eens wat dingen overlezen en kijken of ik er dan uitkom.
pi_86690765
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef Butterfly91 het volgende:
Tot nu toe vind ik het ook nog allemaal interessant. Nationale Politiek vind ik persoonlijk interessanter dan Internationale Politiek, maar nu we met IP zijn aanbeland bij de hedendaagse crises (Afghanistan/Irak) vind ik dat toch ook wel leuk.

Ik moet ook een paper schrijven, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik moet beginnen :') . Ik heb net driekwart van het totaal aantal woorden getypt, maar ik heb geen flauw idee of het goed is.
Ik heb wel veel gelezen voor die paper en had in m'n hoofd wel een beetje hoe ik het ging opzetten, maar toen ik eraan begon, schortte er toch nog een hoop aan.
wil er wel naar kijken als je wilt? Kan handig zijn het door iemand te laten bekijken die nog een blanco geest heeft :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86700360
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef Butterfly91 het volgende:

Heb je geen schrijfwijzer of handboek ofzo voor het schrijven van essays?
Ik zou iig beginnen met het afbakenen van de vraagstelling ;)
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_86801539
Hoe gaat het bij jullie?

Mijn studie bevalt nog steeds uitstekend, maar de projectgroep gaat me een beetje irriteren. :')
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_86801676
Same here...
pi_86801991
Ja eigenlijk ook wel hetzelfde :P, maandag tentamen :'(
pi_86806045
Same.
:D

Nouja mijn projectgroep voor sociaal gedrag is wel oké :) Maar voor statistiek :') Er komen geen discussies op gang, vrijwel niemand geeft antwoord als er een vraag gesteld wordt, etc. De eerste bijeenkomst heb ik zelf veel gepraat, maar buiten dat ik me er niet prettig bij voel heb ik ook geen zin om de kar te trekken constant.

Ik moet zeggen dat de hoeveelheid stof me wel verbaast bij psychologie. Het is wel te doen, dat is het punt niet, maar ik had minder werkdruk verwacht eigenlijk :)
pi_86807450
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:31 schreef Swietje het volgende:
Hoe gaat het bij jullie?

Mijn studie bevalt nog steeds uitstekend, maar de projectgroep gaat me een beetje irriteren. :')
ik heb nog geen groepswerk, maar weet dat het over 2 maanden weer er aan komt. Kijk er nu al tegenop, tot nu toe zijn alle groepjes van twee extreem goed gegaan, met meer extreem slecht...
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86807875
Groepswerk :')
Ik ben meer bezig met het wegwerken van mee-lifters dan met het vergaren van kennis of vaardigheden.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_86814626
Mag je zelf je groepjes niet uitkiezen dan? Lijkt me dat de wat fanatiekere mensen dan standaard al naar elkaar toeneigen ipv dat je at random bij elkaar zit en je zit te ergeren aan de luie lambal die niks doet.
pi_86814676
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 00:12 schreef Impressie het volgende:
Mag je zelf je groepjes niet uitkiezen dan? Lijkt me dat de wat fanatiekere mensen dan standaard al naar elkaar toeneigen ipv dat je at random bij elkaar zit en je zit te ergeren aan de luie lambal die niks doet.
Bij ons project werd het ingedeeld.

Ze zeggen expres nooit groepjes van 3 jongens te willen, omdat die minder presteren.
pi_86815172
Ooh dat van die jongens kan ik me wel voorstellen ja. Slim :P
  Moderator zaterdag 25 september 2010 @ 00:46:43 #90
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86815943
quote:
In de eerste mochten we het niet. Wat super irritant...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_86816646
quote:
er komt een vak waarbij alle researchmasters samen gezet worden omdat die meer moeten doen o.i.d. voordeel is allemaal gemotiveerde slimme mensen, maar ook betweterig en koppig. Om dan met zn 5en onderzoek op te zetten en uit te voeren gaat veel meer moeite kosten dan met b.v. 2 of 3 :/
pi_86816722
Iets met teveel koks dus?
pi_86816863
ja over 1 of 2 kan ik nog wel de baas spelen, vanaf 4 gaan ze altijd muiten
pi_86816888
Als ik die kans had zou ik ook gaan muiten. Kan je ze niet omkopen met chips?
pi_86817085
Ik heb het alleen pas met pistachenoten geprobeerd, dat was niet zo'n succes. Moest ze chirurgisch laten verwijderen :'(
pi_86817192
Een beetje zoals deze maar dan met noten ipv groot brokstuk?

pi_86817473
nee niet mn anus, mn neus :')
een pistachenootje poep je er toch zo uit?
(alhoewel vrouwen niet poepen)
pi_86819374
quote:
Dat is waar, maar ik ga niet echt met de fanatiekere mensen om. Toen vorig jaar bij een tweede project zelf groepjes gemaakt werden zat ik hierdoor in een erg gezellige maar bijzonder onproductieve groep (drie jongens ook). Het eindverslag heb ik vrijwel alleen gemaakt :')

Beter worden groepsopdrachten in het universitair onderwijs afgeschaft, ik doe liever alles alleen.
pi_86819388
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 00:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bij ons project werd het ingedeeld.

Ze zeggen expres nooit groepjes van 3 jongens te willen, omdat die minder presteren.
In mijn studiejaar is dat iig niet zo :P
pi_86820722
Ik was vorig jaar blij dat onze projectgroep klaar was! Pff... Haha. We konden het wel goed vinden maar het duurde net te lang! Haha :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_87017118
We hebben afgelopen dinsdag een vergadering van 3 uur gehad als projectgroep en de lucht is weer een beetje geklaard dus nu gaan we lekker positief weer aan de slag ^O^

Verder loop ik een beetje achter met alles :@ dus vandaag even keihard aan de slag op m'n vrije dag :')

Hoe gaat het met jullie?
pi_87028031
Druk! Heb deze week tot nu toe elke dag de hele dag gestudeerd (en vaak daarna nog gewerkt). Volgende week is het gelukkig collegevrij (Leiden viert Leids Ontzet op 3 oktober en om de een of andere reden is er een soort herfstvakantie ingepland ? snap het ook niet, maar mij hoor je niet klagen :P), dus dan kan ik een beetje bijkomen. :)
pi_87028382
ik blijf vanavond maar tot laat werken ben ik bang, nog veel te veel te doen :(
(en wil het misschien ook zelf wel iets te goed doen...)
pi_87028989
Ja ook druk! Maandag mijn eerste van drie deeltentamens behaald en de 11e staat de tweede alweer voor de deur. Vanavond college voor morgen voorbereiden (emotie, so hippe shizzle :D), van het weekend alle stof voor het tentamen lezen, online oefeningen maken en nog wat werken aan mijn onderzoeksverslag Statistiek :)
  donderdag 30 september 2010 @ 17:47:28 #105
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_87029291
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 08:51 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik ga niet echt met de fanatiekere mensen om. Toen vorig jaar bij een tweede project zelf groepjes gemaakt werden zat ik hierdoor in een erg gezellige maar bijzonder onproductieve groep (drie jongens ook). Het eindverslag heb ik vrijwel alleen gemaakt :')

Beter worden groepsopdrachten in het universitair onderwijs afgeschaft, ik doe liever alles alleen.
Ikzelf heb eigenlijk ook dat gevoel, ware het niet dat ik in daadwerkelijke projectgroepen geen reet uitvoer. :{

Ik ben Hypocriet, wie ben jij? :'(
pi_87029345
als tegengeluid, ik heb door met 1 iemand in een groep samen te werken juist heel veel geleerd en hele goed projecten afgeleverd omdat we elkaar echt aanvulden en uitdaagden alles beter te maken.

pas bij groepen van meer mensen ging het fout :P
pi_87032581
Ik wil hierna echt heel graag WO doen, maar heb nog geen enkel idee welke studie. Zit te twijfelen tussen psychologie, politicologie en sociologie. :')
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_87034308
Wat trekt je zo aan in deze studies Tamashii?

PPP, ik heb alleen maandag vrij, maar dat heb ik meestal, net als donderdag... Niet speciaal Leids ontzet vrij :'( Toch zonde.. haha :')
pi_87034457
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef Tamashii het volgende:
Ik wil hierna echt heel graag WO doen, maar heb nog geen enkel idee welke studie. Zit te twijfelen tussen psychologie, politicologie en sociologie. :')
wil je een dagje psy meelopen? :D
  donderdag 30 september 2010 @ 20:00:08 #110
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_87034498
quote:
Politicologie lijkt mij de allermooiste sociale studie. ;)
pi_87058704
Ja, het lijkt me dus allemaal mooi. Liefst doe ik nu 4 jaar deze studie en daarna politicologie, maar dat gaat een grote studieschuld opleveren, dus wil ik gewoon m'n p halen. Wellicht anders twee wo studies, maar denk dat dat te hoog gegrepen is al ken ik wel iemand die dat doet. Het liefst word ik later gewoon journalist ofzo, waar je eigenlijk niet echt een van deze studies bij nodig hebt. :')

Overigens had ik een vraag over welke instanties ik hierbij kan betrekken, ik weet niet goed hoe ik hiermee verder moet, anybody? :
quote:
Mila is een 19 jarige vrouw (vader van Surinaamse afkomst en moeder van autochtone afkomst). Vanaf haar 14e zit zijn niet meer op school. Zij woont samen met haar moeder in een woning zonder verwarming en elektra. Van haar 13e tot en met haar 14e is zij stelselmatig verkracht door een groep jongeren (volgens Mila vermoedelijk van Antiliaanse afkomst). Op haar 14e heeft zij besloten niet meer de deur uit te gaan. Vanaf deze periode is zijn volledig geisoleerd geraakt ( van familie en vrienden). Sinds kort heeft de gemeente een uitzettingsprocedure ( woning) gestart.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:31:03 #112
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87059044
Algemeen Maatschappelijk Werk kan sowieso :)
"Jammer" dat ze 19 is, anders had Jeugdzorg een goede geweest ;)

Waarom een uitzettingsprocedure? Vanwege betalingsachterstand? Dan kan de kredietbank ook, maar daar kom je alleen via maatschappelijk werk binnen (althans, hier in de buurt wel).
pi_87059273
Thanks voor je bericht! Dus als ik er 18 van maak zou ik Jeugdzorg kunnen zetten. En eventueel het Jeugd interventie team? Ik heb geen idee over dat laatste, dit is de casus zoals ik hem kreeg.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:38:47 #114
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87059311
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:37 schreef Tamashii het volgende:
Thanks voor je bericht! Dus als ik er 18 van maak zou ik Jeugdzorg kunnen zetten. En eventueel het Jeugd interventie team? Ik heb geen idee over dat laatste, dit is de casus zoals ik hem kreeg.
Als je voor je 18e al bij jeugdzorg zit, dan kan er verlengingen komen t/m 21/23. Maar het is (volgens mij) niet zo dat je je op je 19e nog er voor aan kan melden.

Jeugd Interventie Team is een onderdeel van Jeugdzorg, toch?
pi_87059371
Nee toch? :o Dacht het niet.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:41:54 #116
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87059407
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:40 schreef Tamashii het volgende:
Nee toch? :o Dacht het niet.
Of is dat het preventie team? Dat kan ook hoor :P
pi_87060046
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:21 schreef Tamashii het volgende:
Ja, het lijkt me dus allemaal mooi. Liefst doe ik nu 4 jaar deze studie en daarna politicologie, maar dat gaat een grote studieschuld opleveren, dus wil ik gewoon m'n p halen. Wellicht anders twee wo studies, maar denk dat dat te hoog gegrepen is al ken ik wel iemand die dat doet. Het liefst word ik later gewoon journalist ofzo, waar je eigenlijk niet echt een van deze studies bij nodig hebt. :')

Overigens had ik een vraag over welke instanties ik hierbij kan betrekken, ik weet niet goed hoe ik hiermee verder moet, anybody? :
[..]

wetenschapsjournalist!
pi_87060652
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

wetenschapsjournalist!
Ik heb hier altijd het idee bij dat je als wetenschapsjournalist een degelijk wetenschappelijk onderzoek leest, hier een zin uithaalt en volledig uit context haalt om een populistisch stukje te schrijven zodat mensen het maar gaan lezen. Is dat ook zo?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:25:02 #119
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_87061021
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

wetenschapsjournalist!
Persoonlijk zou ik dan gewoon in de huidige trend van semi-wetenschappelijk schrijver meegaan.
(Malcolm Gladwell en consorten :Y )
Wetenschapsjournalist lijkt me wat saai, tenzij je ook meteen mogelijke kritiekpunten in acht kan nemen. Maar dat is dus niet de taak van de journalist. Mini-essay schrijver aka wetenschapsblogger is dan een betere "functie".
pi_87061203
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:16 schreef Impressie het volgende:

[..]

Ik heb hier altijd het idee bij dat je als wetenschapsjournalist een degelijk wetenschappelijk onderzoek leest, hier een zin uithaalt en volledig uit context haalt om een populistisch stukje te schrijven zodat mensen het maar gaan lezen. Is dat ook zo?
Alleen als je een slechte wetenschapsjournalist bent.

Een hele goede is Ben Goldacre van de guardian bijvoorbeeld. Tierney van de new york times vond ik ook altijd erg goed.
pi_87061241
Lindenberg praat zo ongelooflijk saai. :{ Leuk zo'n gastcollege, zou je denken.
pi_87064867
Ik meld me hier ook maar, ben eerstejaarsstudent Pedagogische Wetenschappen in Amsterdam.
Tot nu toe is het erg interessant, maar ook super druk. Moet er weer even aan wennen, na 4 jaar weinig gedaan te hebben. (Pabo)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:30:18 #123
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_87072331
quote:
University college :P? Het bevalt mij hier enorm als Social Science major :). Ik ga de richting op van economie, psychologie en een beetje sociologie.
One creates reality...
  maandag 4 oktober 2010 @ 14:01:45 #124
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87168027
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:54 schreef mir1986 het volgende:
Ik meld me hier ook maar, ben eerstejaarsstudent Pedagogische Wetenschappen in Amsterdam.
Tot nu toe is het erg interessant, maar ook super druk. Moet er weer even aan wennen, na 4 jaar weinig gedaan te hebben. (Pabo)
Welkom :W
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:32:22 #125
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87674531
Is iedereen hard aan het studeren? ;)
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:08:04 #126
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_87686171
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:32 schreef automatic_ het volgende:
Is iedereen hard aan het studeren? ;)
Ja volgende week 2 tentamens -O-
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
pi_87686444
Ik zit nu in mijn tweede jaar van SPH en heb de UU gemaild of ik hoorcolleges kan volgen van de Sociologie van de eerstejaars. Ik zit sterk te twijfelen tussen Sociologie en Psychologie, maar mijn eerste keus is toch Sociologie. Wel is het bij Sociologie dat de statistiek veel meer is toch? Ik heb zelf alleen maar wiskunde A gehad op de havo, kan iemand mij hier iets meer over vertellen.
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:18:31 #128
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87686755
Bij ons is de statistiek van sociologie en psychologie ver hetzelfde volgens mij (en veel..). Ik heb ook havo gedaan en ik moest er wel veel tijd aan besteden :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:18:50 #129
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87686778
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:08 schreef Two het volgende:

[..]

Ja volgende week 2 tentamens -O-
Functie en Inleiding?
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:19:58 #130
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_87686840
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:12 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik zit nu in mijn tweede jaar van SPH en heb de UU gemaild of ik hoorcolleges kan volgen van de Sociologie van de eerstejaars. Ik zit sterk te twijfelen tussen Sociologie en Psychologie, maar mijn eerste keus is toch Sociologie. Wel is het bij Sociologie dat de statistiek veel meer is toch? Ik heb zelf alleen maar wiskunde A gehad op de havo, kan iemand mij hier iets meer over vertellen.
Of statistiek bij sociologie zoveel meer is als bij psychologie durf ik niet te zeggen. Volgens mij is psychologie één van de studies waarbij je het meeste statistiek krijgt (correct me if I'm wrong).

Wel is het zo dat je een wiskunde deficientie hebt omdat je wiskunde op Havo niveau hebt gedaan. Deze dien je in je eerste jaar weg te werken door een wiskunde toets aan de universiteit te maken en te halen.
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:21:43 #131
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87686938
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:19 schreef Two het volgende:

[..]

Of statistiek bij sociologie zoveel meer is als bij psychologie durf ik niet te zeggen. Volgens mij is psychologie één van de studies waarbij je het meeste statistiek krijgt (correct me if I'm wrong).

Wel is het zo dat je een wiskunde deficientie hebt omdat je wiskunde op Havo niveau hebt gedaan. Deze dien je in je eerste jaar weg te werken door een wiskunde toets aan de universiteit te maken en te halen.
Beide dingen (toets en hoeveelheid) hangt er af van waar je de opleiding doet. Utrecht heeft volgrns mij minder statistiek dan Tilburg :)
pi_87686940
Pfft volgende week toetsweek. Iemand die mij kan vertellen of ik me druk moet maken of niet? :9
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:21:47 #133
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_87686942
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:18 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Functie en Inleiding?
Jep, ben nu begonnen met Functie. Maar volgens mij zijn gewaarwording en waarneming de grootste onderwerpen wat betreft hoeveelheid. Daarnaast heb ik veel dingen als conditionering etc vorig jaar al gehad dus dat zal weinig problemen opleveren.
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:22:51 #134
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87686996
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef Tamashii het volgende:
Pfft volgende week toetsweek. Iemand die mij kan vertellen of ik me druk moet maken of niet? :9
Weet je dat zelf niet beter? Hihi
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:22:53 #135
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_87687000
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Beide dingen (toets en hoeveelheid) hangt er af van waar je de opleiding doet. Utrecht heeft volgrns mij minder statistiek dan Tilburg :)
Mijn vriendin studeert pedagogische wetenschappen op de UU en die heeft vanaf blok 1 al vrij veel statistiek. Sowieso hoor ik vaak dat psychologie op de UU vrij pittig blijkt te zijn. Hoe dat met statistiek zit durf ik idd niet te zeggen!
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:23:19 #136
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87687024
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef Two het volgende:

[..]

Jep, ben nu begonnen met Functie. Maar volgens mij zijn gewaarwording en waarneming de grootste onderwerpen wat betreft hoeveelheid. Daarnaast heb ik veel dingen als conditionering etc vorig jaar al gehad dus dat zal weinig problemen opleveren.
Bij Functie vooral de sheets leren :Y
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:24:33 #137
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_87687087
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:23 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Bij Functie vooral de sheets leren :Y
Ja ik leer nu vooral aan de hand van de sheets. Sowieso omdat dit een hoop structuur geeft. Daarnaast lees ik uittreksels door en leer ik een beetje de figuren enzo uit het boek. Volgens mij gaat dat wel goed komen!

Bedankt voor de tip iig ^O^
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:24:46 #138
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87687099
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:22 schreef Two het volgende:

[..]

Mijn vriendin studeert pedagogische wetenschappen op de UU en die heeft vanaf blok 1 al vrij veel statistiek. Sowieso hoor ik vaak dat psychologie op de UU vrij pittig blijkt te zijn. Hoe dat met statistiek zit durf ik idd niet te zeggen!
Een vriend van mij doet daar psy en die heeft i.m.o minder :P Wij hebben 5 vakken en hij 3, maar goed, precies weet ik het ook niet natuurlijk.
pi_87687354
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:22 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Weet je dat zelf niet beter? Hihi
Nou meer het feit hoe moeilijk het is. Heb de verslagen goed op orde, maar leer alleen de sheets....
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:32:01 #140
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87687480
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:29 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Nou meer het feit hoe moeilijk het is. Heb de verslagen goed op orde, maar leer alleen de sheets....
Ik had bij MWD nooit sheets :(
pi_87687524
Ja, ik doe sowieso de wiskunde toets. Ik ben nooit heel enorm slecht geweest in wiskunde op de middelbare, ik had er alleen veel moeite mee als ik heel veel hoofdstukken tegelijk moest kennen, omdat ik dan heel veel door elkaar ga halen. Apart van elkaar snap ik het goed. :') En als ik goede begeleiding krijg, kom ik sowieso een heel eind.
pi_87687554
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:12 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik ben nu eerstejaars sociologie aan de UU. We hebben dit blok maar twee vakken en krijgen pas in het derde blok statistiek, dus heel veel kan ik je er ook niet over vertellen. Psychologie heeft nu al statistiek geloof ik. We hebben nu ook maar 2 hoorcolleges per week (volgens mij blijft dat ook zo), waarvan er een multidisciplinair is en dus ook door ASW'ers en cultureel antropologen gevolgd wordt, over onderzoeksmethoden gaat en retesaai is. Het andere college gaat over maatschappelijke problemen en vind ik wil interessant. Volgend blok krijgen we volgens mij een vak dat met psychologie te maken heeft :o . Heb in ieder geval een boek dat "Approaches to psychology" heet, ben beniewd. Overigens heb ik ook getwijfeld tussen psychologie en sociologie, maar heb ik uiteindelijk gekozen voor sociologie (onder andere omdat de studie in Utrecht is).
Moo
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:34:14 #143
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87687578
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:33 schreef Heroinjunk het volgende:
Ja, ik doe sowieso de wiskunde toets. Ik ben nooit heel enorm slecht geweest in wiskunde op de middelbare, ik had er alleen veel moeite mee als ik heel veel hoofdstukken tegelijk moest kennen, omdat ik dan heel veel door elkaar ga halen. Apart van elkaar snap ik het goed. :') En als ik goede begeleiding krijg, kom ik sowieso een heel eind.
Dan zal dat wel goed komen bij je :) Ik zou je er in ieder geval niet (teveel) door laten afschrikken
pi_87687580
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:32 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik had bij MWD nooit sheets :(
Hier wel, heeeeel veel. :9
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:35:11 #145
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87687626
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:33 schreef Zuivelkoe het volgende:
Overigens heb ik ook getwijfeld tussen psychologie en sociologie, maar heb ik uiteindelijk gekozen voor sociologie (onder andere omdat de studie in Utrecht is).
Maar psychologie is ook in Utrecht? Bedoel; beetje vreemde redenatie om o.a. daarvoor Sociologie te kiezen (in mijn ogen dan hè)
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:35:23 #146
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87687636
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:34 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Hier wel, heeeeel veel. :9
Ooo bij ons niet, haha. Bij Psychologie wel O+
pi_87687672
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:35 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Maar psychologie is ook in Utrecht? Bedoel; beetje vreemde redenatie om o.a. daarvoor Sociologie te kiezen (in mijn ogen dan hè)
Ja klopt, heb echter meegedaan aan een andere loting en in Utrecht is psychologie loting. Psychologie moest anders in Nijmegen of Enschede en misschien ook nog wel ergens anders, maar daar had ik geen zin in.
Moo
pi_87687705
knip
Moo
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:37:05 #149
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_87687720
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:36 schreef Zuivelkoe het volgende:

[..]

Ja klopt, heb echter meegedaan aan een andere loting en in Utrecht is psychologie loting.
Oja, dat is waar. Ik was even vergeten dat Utrecht een loting heeft voor psychologie.
pi_87687813
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:34 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Dan zal dat wel goed komen bij je :) Ik zou je er in ieder geval niet (teveel) door laten afschrikken
Oke gelukkig! Ik heb ook heel erg zitten twijfelen of ik vorig jaar al zou beginnen, want ik heb mijn P in een jaar gehaald, maar omdat ik zo twijfelde tussen de 2 studies heb ik dat niet gedaan. Ik heb ook al een studie afgekapt, dus ik wil zelf ook heel graag een diploma hebben, mocht een universitaire studie het niet worden. Ik ben alleen voor iets anders bang en dat is dat ik het niet ga kunnen financieren omdat ik natuurlijk geen stufi meer krijg en het is toch nog steeds een vrij duur grapje, dat studeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')