wil er wel naar kijken als je wilt? Kan handig zijn het door iemand te laten bekijken die nog een blanco geest heeftquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef Butterfly91 het volgende:
Tot nu toe vind ik het ook nog allemaal interessant. Nationale Politiek vind ik persoonlijk interessanter dan Internationale Politiek, maar nu we met IP zijn aanbeland bij de hedendaagse crises (Afghanistan/Irak) vind ik dat toch ook wel leuk.
Ik moet ook een paper schrijven, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik moet beginnen. Ik heb net driekwart van het totaal aantal woorden getypt, maar ik heb geen flauw idee of het goed is.
Ik heb wel veel gelezen voor die paper en had in m'n hoofd wel een beetje hoe ik het ging opzetten, maar toen ik eraan begon, schortte er toch nog een hoop aan.
Morgen nog maar eens wat dingen overlezen en kijken of ik er dan uitkom.
Heb je geen schrijfwijzer of handboek ofzo voor het schrijven van essays?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:01 schreef Butterfly91 het volgende:
Tot nu toe vind ik het ook nog allemaal interessant. Nationale Politiek vind ik persoonlijk interessanter dan Internationale Politiek, maar nu we met IP zijn aanbeland bij de hedendaagse crises (Afghanistan/Irak) vind ik dat toch ook wel leuk.
Ik moet ook een paper schrijven, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik moet beginnen. Ik heb net driekwart van het totaal aantal woorden getypt, maar ik heb geen flauw idee of het goed is.
Ik heb wel veel gelezen voor die paper en had in m'n hoofd wel een beetje hoe ik het ging opzetten, maar toen ik eraan begon, schortte er toch nog een hoop aan.
Morgen nog maar eens wat dingen overlezen en kijken of ik er dan uitkom.
ik heb nog geen groepswerk, maar weet dat het over 2 maanden weer er aan komt. Kijk er nu al tegenop, tot nu toe zijn alle groepjes van twee extreem goed gegaan, met meer extreem slecht...quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:31 schreef Swietje het volgende:
Hoe gaat het bij jullie?
Mijn studie bevalt nog steeds uitstekend, maar de projectgroep gaat me een beetje irriteren.
Bij ons project werd het ingedeeld.quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:12 schreef Impressie het volgende:
Mag je zelf je groepjes niet uitkiezen dan? Lijkt me dat de wat fanatiekere mensen dan standaard al naar elkaar toeneigen ipv dat je at random bij elkaar zit en je zit te ergeren aan de luie lambal die niks doet.
In de eerste mochten we het niet. Wat super irritant...quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:12 schreef Impressie het volgende:
Mag je zelf je groepjes niet uitkiezen dan? Lijkt me dat de wat fanatiekere mensen dan standaard al naar elkaar toeneigen ipv dat je at random bij elkaar zit en je zit te ergeren aan de luie lambal die niks doet.
er komt een vak waarbij alle researchmasters samen gezet worden omdat die meer moeten doen o.i.d. voordeel is allemaal gemotiveerde slimme mensen, maar ook betweterig en koppig. Om dan met zn 5en onderzoek op te zetten en uit te voeren gaat veel meer moeite kosten dan met b.v. 2 of 3 :/quote:Op zaterdag 25 september 2010 00:12 schreef Impressie het volgende:
Dat is waar, maar ik ga niet echt met de fanatiekere mensen om. Toen vorig jaar bij een tweede project zelf groepjes gemaakt werden zat ik hierdoor in een erg gezellige maar bijzonder onproductieve groep (drie jongens ook). Het eindverslag heb ik vrijwel alleen gemaaktquote:Op zaterdag 25 september 2010 00:12 schreef Impressie het volgende:
In mijn studiejaar is dat iig niet zoquote:Op zaterdag 25 september 2010 00:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bij ons project werd het ingedeeld.
Ze zeggen expres nooit groepjes van 3 jongens te willen, omdat die minder presteren.
Ikzelf heb eigenlijk ook dat gevoel, ware het niet dat ik in daadwerkelijke projectgroepen geen reet uitvoer.quote:Op zaterdag 25 september 2010 08:51 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik ga niet echt met de fanatiekere mensen om. Toen vorig jaar bij een tweede project zelf groepjes gemaakt werden zat ik hierdoor in een erg gezellige maar bijzonder onproductieve groep (drie jongens ook). Het eindverslag heb ik vrijwel alleen gemaakt![]()
Beter worden groepsopdrachten in het universitair onderwijs afgeschaft, ik doe liever alles alleen.
wil je een dagje psy meelopen?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef Tamashii het volgende:
Ik wil hierna echt heel graag WO doen, maar heb nog geen enkel idee welke studie. Zit te twijfelen tussen psychologie, politicologie en sociologie.
Politicologie lijkt mij de allermooiste sociale studie.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef Tamashii het volgende:
Ik wil hierna echt heel graag WO doen, maar heb nog geen enkel idee welke studie. Zit te twijfelen tussen psychologie, politicologie en sociologie.
quote:Mila is een 19 jarige vrouw (vader van Surinaamse afkomst en moeder van autochtone afkomst). Vanaf haar 14e zit zijn niet meer op school. Zij woont samen met haar moeder in een woning zonder verwarming en elektra. Van haar 13e tot en met haar 14e is zij stelselmatig verkracht door een groep jongeren (volgens Mila vermoedelijk van Antiliaanse afkomst). Op haar 14e heeft zij besloten niet meer de deur uit te gaan. Vanaf deze periode is zijn volledig geisoleerd geraakt ( van familie en vrienden). Sinds kort heeft de gemeente een uitzettingsprocedure ( woning) gestart.
Als je voor je 18e al bij jeugdzorg zit, dan kan er verlengingen komen t/m 21/23. Maar het is (volgens mij) niet zo dat je je op je 19e nog er voor aan kan melden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:37 schreef Tamashii het volgende:
Thanks voor je bericht! Dus als ik er 18 van maak zou ik Jeugdzorg kunnen zetten. En eventueel het Jeugd interventie team? Ik heb geen idee over dat laatste, dit is de casus zoals ik hem kreeg.
Of is dat het preventie team? Dat kan ook hoorquote:
wetenschapsjournalist!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:21 schreef Tamashii het volgende:
Ja, het lijkt me dus allemaal mooi. Liefst doe ik nu 4 jaar deze studie en daarna politicologie, maar dat gaat een grote studieschuld opleveren, dus wil ik gewoon m'n p halen. Wellicht anders twee wo studies, maar denk dat dat te hoog gegrepen is al ken ik wel iemand die dat doet. Het liefst word ik later gewoon journalist ofzo, waar je eigenlijk niet echt een van deze studies bij nodig hebt.
Overigens had ik een vraag over welke instanties ik hierbij kan betrekken, ik weet niet goed hoe ik hiermee verder moet, anybody? :
[..]
Ik heb hier altijd het idee bij dat je als wetenschapsjournalist een degelijk wetenschappelijk onderzoek leest, hier een zin uithaalt en volledig uit context haalt om een populistisch stukje te schrijven zodat mensen het maar gaan lezen. Is dat ook zo?quote:
Persoonlijk zou ik dan gewoon in de huidige trend van semi-wetenschappelijk schrijver meegaan.quote:
Alleen als je een slechte wetenschapsjournalist bent.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:16 schreef Impressie het volgende:
[..]
Ik heb hier altijd het idee bij dat je als wetenschapsjournalist een degelijk wetenschappelijk onderzoek leest, hier een zin uithaalt en volledig uit context haalt om een populistisch stukje te schrijven zodat mensen het maar gaan lezen. Is dat ook zo?
University collegequote:Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef Tamashii het volgende:
Welkomquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:54 schreef mir1986 het volgende:
Ik meld me hier ook maar, ben eerstejaarsstudent Pedagogische Wetenschappen in Amsterdam.
Tot nu toe is het erg interessant, maar ook super druk. Moet er weer even aan wennen, na 4 jaar weinig gedaan te hebben. (Pabo)
Ja volgende week 2 tentamensquote:
Functie en Inleiding?quote:
Of statistiek bij sociologie zoveel meer is als bij psychologie durf ik niet te zeggen. Volgens mij is psychologie één van de studies waarbij je het meeste statistiek krijgt (correct me if I'm wrong).quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:12 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik zit nu in mijn tweede jaar van SPH en heb de UU gemaild of ik hoorcolleges kan volgen van de Sociologie van de eerstejaars. Ik zit sterk te twijfelen tussen Sociologie en Psychologie, maar mijn eerste keus is toch Sociologie. Wel is het bij Sociologie dat de statistiek veel meer is toch? Ik heb zelf alleen maar wiskunde A gehad op de havo, kan iemand mij hier iets meer over vertellen.
Beide dingen (toets en hoeveelheid) hangt er af van waar je de opleiding doet. Utrecht heeft volgrns mij minder statistiek dan Tilburgquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:19 schreef Two het volgende:
[..]
Of statistiek bij sociologie zoveel meer is als bij psychologie durf ik niet te zeggen. Volgens mij is psychologie één van de studies waarbij je het meeste statistiek krijgt (correct me if I'm wrong).
Wel is het zo dat je een wiskunde deficientie hebt omdat je wiskunde op Havo niveau hebt gedaan. Deze dien je in je eerste jaar weg te werken door een wiskunde toets aan de universiteit te maken en te halen.
Jep, ben nu begonnen met Functie. Maar volgens mij zijn gewaarwording en waarneming de grootste onderwerpen wat betreft hoeveelheid. Daarnaast heb ik veel dingen als conditionering etc vorig jaar al gehad dus dat zal weinig problemen opleveren.quote:
Weet je dat zelf niet beter? Hihiquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef Tamashii het volgende:
Pfft volgende week toetsweek. Iemand die mij kan vertellen of ik me druk moet maken of niet?
Mijn vriendin studeert pedagogische wetenschappen op de UU en die heeft vanaf blok 1 al vrij veel statistiek. Sowieso hoor ik vaak dat psychologie op de UU vrij pittig blijkt te zijn. Hoe dat met statistiek zit durf ik idd niet te zeggen!quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Beide dingen (toets en hoeveelheid) hangt er af van waar je de opleiding doet. Utrecht heeft volgrns mij minder statistiek dan Tilburg
Bij Functie vooral de sheets lerenquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef Two het volgende:
[..]
Jep, ben nu begonnen met Functie. Maar volgens mij zijn gewaarwording en waarneming de grootste onderwerpen wat betreft hoeveelheid. Daarnaast heb ik veel dingen als conditionering etc vorig jaar al gehad dus dat zal weinig problemen opleveren.
Ja ik leer nu vooral aan de hand van de sheets. Sowieso omdat dit een hoop structuur geeft. Daarnaast lees ik uittreksels door en leer ik een beetje de figuren enzo uit het boek. Volgens mij gaat dat wel goed komen!quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:23 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij Functie vooral de sheets leren
Een vriend van mij doet daar psy en die heeft i.m.o minderquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:22 schreef Two het volgende:
[..]
Mijn vriendin studeert pedagogische wetenschappen op de UU en die heeft vanaf blok 1 al vrij veel statistiek. Sowieso hoor ik vaak dat psychologie op de UU vrij pittig blijkt te zijn. Hoe dat met statistiek zit durf ik idd niet te zeggen!
Nou meer het feit hoe moeilijk het is. Heb de verslagen goed op orde, maar leer alleen de sheets....quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:22 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Weet je dat zelf niet beter? Hihi
Ik had bij MWD nooit sheetsquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:29 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nou meer het feit hoe moeilijk het is. Heb de verslagen goed op orde, maar leer alleen de sheets....
Ik ben nu eerstejaars sociologie aan de UU. We hebben dit blok maar twee vakken en krijgen pas in het derde blok statistiek, dus heel veel kan ik je er ook niet over vertellen. Psychologie heeft nu al statistiek geloof ik. We hebben nu ook maar 2 hoorcolleges per week (volgens mij blijft dat ook zo), waarvan er een multidisciplinair is en dus ook door ASW'ers en cultureel antropologen gevolgd wordt, over onderzoeksmethoden gaat en retesaai is. Het andere college gaat over maatschappelijke problemen en vind ik wil interessant. Volgend blok krijgen we volgens mij een vak dat met psychologie te maken heeftquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:12 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik zit nu in mijn tweede jaar van SPH en heb de UU gemaild of ik hoorcolleges kan volgen van de Sociologie van de eerstejaars. Ik zit sterk te twijfelen tussen Sociologie en Psychologie, maar mijn eerste keus is toch Sociologie. Wel is het bij Sociologie dat de statistiek veel meer is toch? Ik heb zelf alleen maar wiskunde A gehad op de havo, kan iemand mij hier iets meer over vertellen.
Dan zal dat wel goed komen bij jequote:Op maandag 18 oktober 2010 20:33 schreef Heroinjunk het volgende:
Ja, ik doe sowieso de wiskunde toets. Ik ben nooit heel enorm slecht geweest in wiskunde op de middelbare, ik had er alleen veel moeite mee als ik heel veel hoofdstukken tegelijk moest kennen, omdat ik dan heel veel door elkaar ga halen. Apart van elkaar snap ik het goed.En als ik goede begeleiding krijg, kom ik sowieso een heel eind.
Maar psychologie is ook in Utrecht? Bedoel; beetje vreemde redenatie om o.a. daarvoor Sociologie te kiezen (in mijn ogen dan hè)quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:33 schreef Zuivelkoe het volgende:
Overigens heb ik ook getwijfeld tussen psychologie en sociologie, maar heb ik uiteindelijk gekozen voor sociologie (onder andere omdat de studie in Utrecht is).
Ooo bij ons niet, haha. Bij Psychologie welquote:
Ja klopt, heb echter meegedaan aan een andere loting en in Utrecht is psychologie loting. Psychologie moest anders in Nijmegen of Enschede en misschien ook nog wel ergens anders, maar daar had ik geen zin in.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:35 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Maar psychologie is ook in Utrecht? Bedoel; beetje vreemde redenatie om o.a. daarvoor Sociologie te kiezen (in mijn ogen dan hè)
Oja, dat is waar. Ik was even vergeten dat Utrecht een loting heeft voor psychologie.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:36 schreef Zuivelkoe het volgende:
[..]
Ja klopt, heb echter meegedaan aan een andere loting en in Utrecht is psychologie loting.
Oke gelukkig! Ik heb ook heel erg zitten twijfelen of ik vorig jaar al zou beginnen, want ik heb mijn P in een jaar gehaald, maar omdat ik zo twijfelde tussen de 2 studies heb ik dat niet gedaan. Ik heb ook al een studie afgekapt, dus ik wil zelf ook heel graag een diploma hebben, mocht een universitaire studie het niet worden. Ik ben alleen voor iets anders bang en dat is dat ik het niet ga kunnen financieren omdat ik natuurlijk geen stufi meer krijg en het is toch nog steeds een vrij duur grapje, dat studeren.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dan zal dat wel goed komen bij jeIk zou je er in ieder geval niet (teveel) door laten afschrikken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |