abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85981199

Éen topic ontbrak nog binnen dit forum vind ik.. Het centrale sociale studies topic! :)
Voor iedereen die SPH, MWD, CMV, (toegepaste) psychologie, sociologie etc. studeert *O* en wie het gezellig vind om over zijn/haar studie te kletsen!

Wat studeren jullie? Waarom hebben jullie die studie gekozen en wat vinden jullie er (tot nu toe) van? Wat willen jullie er in de toekomst mee gaan doen?

Lijstje:

Culturele Maatschappelijke Vorming
• melanie_the_miss, Hogeschool Rotterdam, 1e/2e jaars

Maatschappelijk Werk en Dienstverlening
• atyo473, 4e jaars
• Maria2.0, InHolland, 1e jaars
• Tamashii, InHolland Den Haag, 1e jaars
• Swietje, Hogeschool Leiden, 1e jaars

Pedagogische Wetenschappen
• PurePoisonPerfume, Universiteit Leiden, master onderwijskunde

Politicologie
• Butterfly91, Universiteit Leiden, 1e jaars
• RobertoCarlos, Universiteit Leiden, master

Psychologie
• automatic_, Universiteit van Tilburg, 3e jaars
• ChipsZak., Rijksuniversiteit Groningen, 2e jaars
• Impressie, Universiteit van Tilburg, 1e jaars
• ompaloompa, Universiteit van Tilburg, 5e jaars, master
• SH., Erasmus Universiteit Rotterdam, 2e jaars
• Two, Universiteit van Tilburg, 1e jaars

Sociologie
• Compatibel, Rijksuniversiteit Groningen, 2e jaars
• Ph.D.PowerPauper, Rijksuniversiteit Groningen, 1e jaars
• PierreTT, Universiteit van Tilburg, 2e jaars
• -Strawberry-, Rijksuniversiteit Groningen, 1e jaars
• Yesse, Universiteit Utrecht, master vraagstukken beleid en organisatie
• Zuivelkoe, Universiteit Utrecht, 1e jaars

Sociaal Pedagogische Hulpverlening
• Heroinjunk, Hogeschool Utrecht
• XX-, InHolland, 2e jaars

HBO Toegepaste Psychologie
• kaaak25, Fontys Eindhoven

WIKI voeg jezelf toe door op deze pagina op 'bewerken' te klikken en vervolgens je naam in de lijst te zetten. Registreer je indien nodig!

[ Bericht 5% gewijzigd door motorbloempje op 09-09-2010 13:27:08 ]
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_85981268
Een beetje teveel smilies in de OP.
pi_85981280
Staat toch gezellig joh :P
pi_85981941
Tweedejaars SPH'er aan de HU hier.
pi_85982303
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:45 schreef Heroinjunk het volgende:
Tweedejaars SPH'er aan de HU hier.
Is het een leuke opleiding & school? Ik volg MWD aan de Hogeschool in Leiden.
pi_85982472
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:57 schreef Swietje het volgende:

[..]

Is het een leuke opleiding & school? Ik volg MWD aan de Hogeschool in Leiden.
Ja hoor. MWD vind ik totaal niks aan.
pi_85982567
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:03 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ja hoor. MWD vind ik totaal niks aan.
Waarom niet? :o Wat is er zo verschillend? (Dat is me tot nu toe echt niet duidelijk geworden...)
pi_85982932
Eerstejaars sociologie.

Nu bezig mijn rooster te begrijpen. :')
pi_85983010
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:19 schreef -Strawberry- het volgende:
Eerstejaars sociologie.

Nu bezig mijn rooster te begrijpen. :')
Dat is een kunst op zich. Waar studeer je?
pi_85983020
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:07 schreef Swietje het volgende:

[..]

Waarom niet? :o Wat is er zo verschillend? (Dat is me tot nu toe echt niet duidelijk geworden...)
MWD is in mijn ogen veel meer kantoorwerk en een op een werk. SPH is veel meer groepswerk, zoals groepswerker op een woongroep.
pi_85983792
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:21 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

MWD is in mijn ogen veel meer kantoorwerk en een op een werk. SPH is veel meer groepswerk, zoals groepswerker op een woongroep.
MWD sprak me juist aan om een op een te werken en de kortere cyclus dat het vaak met zich meeneemt. Overigens wil ik de schuldhulpverlening in gaan als ik straks klaar ben. :)
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_85983922
Ik weet nog niet helemaal of ik uiteindelijk voor MWD ga of voor SPH. De creatieve vakken bij SPH lijken mij niets. :N
pi_85984340
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:21 schreef Swietje het volgende:

[..]

Dat is een kunst op zich. Waar studeer je?
Rijksuniversiteit Groningen.
pi_85984770
Psychologie aan de EUR *O*
pi_85985158
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:14 schreef SH. het volgende:
Psychologie aan de EUR *O*
Hoeveelste jaars?

Vinden jullie het leuk als ik een lijstje bijhoud voor in de OP? :)
pi_85985242
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:26 schreef Swietje het volgende:

[..]

Hoeveelste jaars?

Vinden jullie het leuk als ik een lijstje bijhoud voor in de OP? :)
Net tweedejaars :P En een lijstje kan wel, maar dan moet je alleen mensen toevoegen die dat ook echt willen (ik heb er geen problemen mee).
pi_85987447
Lijstje gemaakt.. Als je erbij wilt zeg het dan even!

SH. vind je psychologie een moeilijke/zware studie?
pi_85988694
Muh, hangt er vanaf wat je gewend bent. Vorig jaar lag het tempo op ongeveer 120 pagina's engels per week. Sommige mensen hielden het tempo makkelijk bij, andere konden er niet bepaald aan wennen.. Gewoon veel discipline hebben en alles goed bijhouden, of een samenvatting regelen en alleen die lezen.
pi_85989997
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:45 schreef joyvke het volgende:

[..]

MWD sprak me juist aan om een op een te werken en de kortere cyclus dat het vaak met zich meeneemt. Overigens wil ik de schuldhulpverlening in gaan als ik straks klaar ben. :)
Ja, ik vind het vreselijk om een op een te werken en ik vind het leuke eraan ook dat je zo lang met cliënten samenwerkt! :D
pi_85990727
Tweedejaars sociologie *O* . Volgens mij is deze studie vergeleken met de andere opleidingen hier wel een beetje een vreemde eend in de bijt, vanwege het ontbreken van een 'hulpverlenend karakter'.

Over het rooster bij de RUG: gewoon per week kijken welke colleges je moet volgen, dat werkt het best.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_85992251
Ik wil ook wel in de OP.

Maar na een paar dagen (?) kan je die niet meer wijzigen, dus dan moet een modje het maar doen.
pi_85992305
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:12 schreef Compatibel het volgende:
Tweedejaars sociologie *O* . Volgens mij is deze studie vergeleken met de andere opleidingen hier wel een beetje een vreemde eend in de bijt, vanwege het ontbreken van een 'hulpverlenend karakter'.
Tof, bevalt het goed? :) Mij lijken de colleges in het tweede jaar boeiender dan dit eerste jaar. Maar je kan natuurlijk niet zonder de basis beginnen.
quote:
Over het rooster bij de RUG: gewoon per week kijken welke colleges je moet volgen, dat werkt het best.
Klopt ik had eerst nog niet gezien dat je het per week kon bekijken, wel zo makkelijk. Beetje irritant om elke week een nieuw rooster te moeten uitprinten en dergelijke, maar wel uhh....afwisselend. :P Ook met het zoeken van een bijbaan wordt het lastig, omdat je elke week weer op andere tijden klaar bent.
pi_85992392
Een bijbaantje is echt lastig ja op die manier. Bij ons is het wel zo dat we dit hele blok op dezelfde dag vrij hebben, is dat bij jullie ook zo? Of hebben jullie geen vrij doordeweeks?

Welke vakken krijg je bij Sociologie?
(Ik oriënteer me stiekem een beetje omdat ik misschien met m'n HBO P naar de uni wil, alleen wat ik dan wil..)
pi_85993478
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tof, bevalt het goed? :) Mij lijken de colleges in het tweede jaar boeiender dan dit eerste jaar. Maar je kan natuurlijk niet zonder de basis beginnen.
[..]

Klopt ik had eerst nog niet gezien dat je het per week kon bekijken, wel zo makkelijk. Beetje irritant om elke week een nieuw rooster te moeten uitprinten en dergelijke, maar wel uhh....afwisselend. :P Ook met het zoeken van een bijbaan wordt het lastig, omdat je elke week weer op andere tijden klaar bent.
Bevalt prima! Leuke mensen, goede docenten en organisatie en veel boeiende stof. Sommige vakken zijn wat saai (alle statistiekvakken bijvoorbeeld, waar ook geen einde aan komt..), maar zodra je deze stof toe gaat passen begrijp je het belang van statistische kennis in de kwantitatieve sociologie idd. Wat lijkt je boeiend aan het tweede jaar, want ik zie het zelf nog niet zo ? ;) Het eerste jaar heeft wel wat leuke vakken hoor! Pso en sociologische programma's bijvoorbeeld :)

Over het rooster: ik wist helemaal niet dat je ook per week kan kijken.. Ik doel op de weeknummers die achter de vakken op het rooster staan. Kijk je gewoon per week welke colleges er zijn. Daarnaast moet je in het begin even opletten met de indeling van werkcolleges enzo (en tijdig inschrijven als je een beetje op gunstige tijden wil..).
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_85993700
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:11 schreef Swietje het volgende:
Een bijbaantje is echt lastig ja op die manier. Bij ons is het wel zo dat we dit hele blok op dezelfde dag vrij hebben, is dat bij jullie ook zo? Of hebben jullie geen vrij doordeweeks?

Welke vakken krijg je bij Sociologie?
(Ik oriënteer me stiekem een beetje omdat ik misschien met m'n HBO P naar de uni wil, alleen wat ik dan wil..)
In Groningen (zal niet veel verschillen met Nijmegen en Utrecht, wel met Amsterdam, daar wordt meer historische sociologie bedreven):

Het is een brede opleiding gebaseerd op een model dat de samenleving in verschillende 'ordes' verdeelt : overheid, markt, primaire orde (gezin, vriendschappen) en organisaties. Je krijgt vakken die met deze ordes te maken hebben: micro economie, sociale psychologie, politicologie etc. Daarnaast zijn er veel statistiekvakken en sociologische vakken.

Veel mensen die met een HBO P binnenkomen hebben het moeilijk, maar niet iedereen. Mij gaat het bijvoorbeeld prima af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')