Is het een leuke opleiding & school? Ik volg MWD aan de Hogeschool in Leiden.quote:Op donderdag 2 september 2010 12:45 schreef Heroinjunk het volgende:
Tweedejaars SPH'er aan de HU hier.
Ja hoor. MWD vind ik totaal niks aan.quote:Op donderdag 2 september 2010 12:57 schreef Swietje het volgende:
[..]
Is het een leuke opleiding & school? Ik volg MWD aan de Hogeschool in Leiden.
Waarom niet?quote:Op donderdag 2 september 2010 13:03 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja hoor. MWD vind ik totaal niks aan.
Dat is een kunst op zich. Waar studeer je?quote:Op donderdag 2 september 2010 13:19 schreef -Strawberry- het volgende:
Eerstejaars sociologie.
Nu bezig mijn rooster te begrijpen.
MWD is in mijn ogen veel meer kantoorwerk en een op een werk. SPH is veel meer groepswerk, zoals groepswerker op een woongroep.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:07 schreef Swietje het volgende:
[..]
Waarom niet?Wat is er zo verschillend? (Dat is me tot nu toe echt niet duidelijk geworden...)
MWD sprak me juist aan om een op een te werken en de kortere cyclus dat het vaak met zich meeneemt. Overigens wil ik de schuldhulpverlening in gaan als ik straks klaar ben.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:21 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
MWD is in mijn ogen veel meer kantoorwerk en een op een werk. SPH is veel meer groepswerk, zoals groepswerker op een woongroep.
Rijksuniversiteit Groningen.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:21 schreef Swietje het volgende:
[..]
Dat is een kunst op zich. Waar studeer je?
Hoeveelste jaars?quote:
Net tweedejaarsquote:Op donderdag 2 september 2010 14:26 schreef Swietje het volgende:
[..]
Hoeveelste jaars?
Vinden jullie het leuk als ik een lijstje bijhoud voor in de OP?
Ja, ik vind het vreselijk om een op een te werken en ik vind het leuke eraan ook dat je zo lang met cliënten samenwerkt!quote:Op donderdag 2 september 2010 13:45 schreef joyvke het volgende:
[..]
MWD sprak me juist aan om een op een te werken en de kortere cyclus dat het vaak met zich meeneemt. Overigens wil ik de schuldhulpverlening in gaan als ik straks klaar ben.
Tof, bevalt het goed?quote:Op donderdag 2 september 2010 17:12 schreef Compatibel het volgende:
Tweedejaars sociologie. Volgens mij is deze studie vergeleken met de andere opleidingen hier wel een beetje een vreemde eend in de bijt, vanwege het ontbreken van een 'hulpverlenend karakter'.
Klopt ik had eerst nog niet gezien dat je het per week kon bekijken, wel zo makkelijk. Beetje irritant om elke week een nieuw rooster te moeten uitprinten en dergelijke, maar wel uhh....afwisselend.quote:Over het rooster bij de RUG: gewoon per week kijken welke colleges je moet volgen, dat werkt het best.
Bevalt prima! Leuke mensen, goede docenten en organisatie en veel boeiende stof. Sommige vakken zijn wat saai (alle statistiekvakken bijvoorbeeld, waar ook geen einde aan komt..), maar zodra je deze stof toe gaat passen begrijp je het belang van statistische kennis in de kwantitatieve sociologie idd. Wat lijkt je boeiend aan het tweede jaar, want ik zie het zelf nog niet zo ?quote:Op donderdag 2 september 2010 18:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Tof, bevalt het goed?Mij lijken de colleges in het tweede jaar boeiender dan dit eerste jaar. Maar je kan natuurlijk niet zonder de basis beginnen.
[..]
Klopt ik had eerst nog niet gezien dat je het per week kon bekijken, wel zo makkelijk. Beetje irritant om elke week een nieuw rooster te moeten uitprinten en dergelijke, maar wel uhh....afwisselend.Ook met het zoeken van een bijbaan wordt het lastig, omdat je elke week weer op andere tijden klaar bent.
In Groningen (zal niet veel verschillen met Nijmegen en Utrecht, wel met Amsterdam, daar wordt meer historische sociologie bedreven):quote:Op donderdag 2 september 2010 18:11 schreef Swietje het volgende:
Een bijbaantje is echt lastig ja op die manier. Bij ons is het wel zo dat we dit hele blok op dezelfde dag vrij hebben, is dat bij jullie ook zo? Of hebben jullie geen vrij doordeweeks?
Welke vakken krijg je bij Sociologie?
(Ik oriënteer me stiekem een beetje omdat ik misschien met m'n HBO P naar de uni wil, alleen wat ik dan wil..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |