Ik vermoed roest (niet op het frame, maar lopende onderdelen) en slecht lopende ketting/derailleur. Slechter onderhoud dan de foto op afstand doet vermoedenquote:Op maandag 30 augustus 2010 08:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
dat ziet er zo goed uit dat ik me afvraag wat het addertje onder het gras is...heeft al een achterbagagedrager, dus tassen achter, stuurtasje...klaar!
Wat gaan jullie snel joh het andere topic is alweer dicht.quote:Op maandag 30 augustus 2010 08:42 schreef Freddeh het volgende:
Oh man... Ben droog overgekomen. Maar wat een wind. vol. tegen.![]()
Vanmiddag hopelijk wind mee.
Zat ff te speuren op Marktplaats. Vind dat wel een aardig fietsje voor een achterlijk lage prijs. En behalve dat vind ik het fijn dat ik er zelf nog lekker veel aan zou moeten doen. Spatborden, banden, bagagedrager voor erop en alles in 1 kleur spuiten en een mooi logo stickertje eropDaarna een Brooks, een mooi racestuurtje met Brooks lint erom, tassen erop.... en gaan!
@CyclingGirl ook op de fiets vandaag?
Kijk hier eens: linkquote:Op maandag 30 augustus 2010 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Geen Suntour Command shifters op marktplaats op het moment, maar zal het in de gaten houden ivo, bedankt voor de tip!
Die vindt je ook zelden tot nooit op Marktplaats, werden bijna niet in Nederland verkocht. Je moet meer kijken op Ebay.quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Geen Suntour Command shifters op marktplaats op het moment, maar zal het in de gaten houden ivo, bedankt voor de tip!
Grotendeels in Engeland verkocht bedoel je?quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:46 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Die vindt je ook zelden tot nooit op Marktplaats, werden bijna niet in Nederland verkocht. Je moet meer kijken op Ebay.
Wisselend. Ik heb een paar jaar geleden een aantal setjes uit Zwitserland gehaald. Vandaag staat er trouwens geen enkele op Ebay.quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Grotendeels in Engeland verkocht bedoel je?
Heb geen idee, zoek overigens ook zoiets...quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om deze koffer aan te schaffen, denken julie?Kan het wat zijn kwalitatief voor die prijs? Of ben ik beter af met de onderdelen los te kopen als ik ze nodig heb, en dan gelijk een goede kwaliteit te nemen?
Kwalitatief zal het minder zijn dan een goede set van Pro, BBB of Parktool maar goed genoeg voor de gemiddelde thuissleutelaar. Ik heb een vergelijkbare set waarmee ik eigenlijk alles van mijn racefiets mee kan repareren en onderhouden. Ook vind ik het wel handig dat je er gelijk een koffer bij hebt. Een andere optie: een simpele koffer kopen bij een bouwmarkt en daar losse onderdelen voor kopen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om deze koffer aan te schaffen, denken julie?Kan het wat zijn kwalitatief voor die prijs? Of ben ik beter af met de onderdelen los te kopen als ik ze nodig heb, en dan gelijk een goede kwaliteit te nemen?
Verkocht! En ik ben ook blij met dat het in een koffer zit, dan gaat het gewoon minder snel rondslingeren.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:32 schreef No-P het volgende:
[..]
goed genoeg voor de gemiddelde thuissleutelaar.
Dat dacht ik ook altijd van mijn set schroevendraaierbitjesquote:Op maandag 30 augustus 2010 11:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Verkocht! En ik ben ook blij met dat het in een koffer zit, dan gaat het gewoon minder snel rondslingeren.
Ik heb dit setje ook en tot nog toe voldoet het prima. Kwaliteit zal vast minder zijn dan parktool e.d., maar daar is de prijs dan ook naarquote:Op maandag 30 augustus 2010 11:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja maar die krijgen bij iedereen spontaan pootjes!quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd van mijn set schroevendraaierbitjes
Je ketting hoeft er niet helemaal af.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:47 schreef BraveDribbel het volgende:
Een vraagje van een a-technisch persoon: Ik wil mijn ketting grondig schoonmaken!
1. Hoe krijg je de ketting van de fiets? Kan dit gewoon met je handen of heb je speciaal gereedschap nodig?
2. Waarin kan je je ketting schoonmaken? En hoelang moet je het hier in laten liggen?
3. Kan je je cassette en voorbladen hierin ook schoonmaken en hoe krijg je die van je fiets af?
Het waren er gelukkig maar 36quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ja maar die krijgen bij iedereen spontaan pootjes!
1. Zonder quicklink ga je hem niet met de hand open krijgen. Dan zul je een kettingpons nodig hebben, maar dan kun je hem niet meer hersluiten zonder quicklink of een andere link.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:47 schreef BraveDribbel het volgende:
Een vraagje van een a-technisch persoon: Ik wil mijn ketting grondig schoonmaken!
1. Hoe krijg je de ketting van de fiets? Kan dit gewoon met je handen of heb je speciaal gereedschap nodig?
2. Waarin kan je je ketting schoonmaken? En hoelang moet je het hier in laten liggen?
3. Kan je je cassette en voorbladen hierin ook schoonmaken en hoe krijg je die van je fiets af?
Ik ben erin geslaagd om alles goed schoon te krijgen zonder de ketting eraf te halen met een kettingpons. Kost wel wat meer tijd...quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:47 schreef BraveDribbel het volgende:
Waar zat het scheurtje? Verder mooi geregeld dus!quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:02 schreef Drassss het volgende:
Scheurtje in mijn frame ondekt + een kraak daarna. Naar de FM gegaan en ik krijg een nieuw frame
Alu? Carbon?quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:02 schreef Drassss het volgende:
Scheurtje in mijn frame ondekt + een kraak daarna. Naar de FM gegaan en ik krijg een nieuw frame
Splitsing waar de voorvork en het balhoofdbuis zit.. Weet even de naam niet sorry. Begin van de buis zat een klein scheurtje. ( Alu materiaal, alleen de voorvork is carbon )quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:03 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waar zat het scheurtje? Verder mooi geregeld dus!
Ik heb ook 2 linkerhanden, maar fiets puur omdat ik het geweldig vindquote:Op maandag 30 augustus 2010 14:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik kan niet mee praten over al die fietstechnische dingenVoel mij echt een cyclingGIRL nu
quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Alpe du Zes...Cyclechick heef dat dit jaar gedaan, misschien dat die wat goede tips heeft.
wellicht kun je me helpen met tips?quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik kan niet mee praten over al die fietstechnische dingenVoel mij echt een cyclingGIRL nu
quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:23 schreef Gurb het volgende:
[..]
[..]
wellicht kun je me helpen met tips?
quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Je verwart CyclingGirl en CycleChick met elkaar.
Busted!quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou nou ik fiets best veel hoor, alleen nu even niet. Zit er een beetje doorheen. Te slecht geslapen en te druk gehad.
Vanaf deze week pak ik het weer op en post ik nog wel regelmatig hoorDoe ik meestal toch vanaf mijn werk.
Nope regen en wind is vele malen beterquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:18 schreef Oksel het volgende:
Ik ben weer terug in Nederland. Helaas door de hitte in Spanje niet veel gefietst. Klimmen in 33 graden is echt geen pretje.
Nee..quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:22 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Nope regen en wind is vele malen beter
Blegh... Zeur....quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:24 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee..'t is vanaf nu droog! Maar het moet wel leuk blijven.. ik heb het tochtje 5x gefietst in 2 weken.. opzich niet heel slecht. Maar om 1 uur 's nachts was het soms nog 25+ graden..
Financieel gezien kan het misschien handig zijn, maar zie persoonlijk de meerwaarde van trouwen niet in.quote:
Daar word je burgerlijk vanquote:
quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:01 schreef Freddeh het volgende:
Ik zie er de meerwaarde wel van, maar laten we het maar weer over fietsen gaan hebben
Sterktequote:Op maandag 30 augustus 2010 16:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Daar word je burgerlijk van
Ik ga vanaf overmorgen samenwonen met m'n vriendin. Mijn reden is een gang met fietsenrekken aan de muur waar al onze fietsjes aan hangen
Samenwonen is al burgerlijk genoeg.
Ik heb haar wel onder de duimquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:05 schreef Yankee het volgende:
[..]
Sterkte![]()
Er staan hier 3 fietsen in de woonkameren nog 1 in de studeerkamer
z'n aanstaande is eenquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:59 schreef Yankee het volgende:
[..]
zie persoonlijk de meerwaarde van trouwen niet in.
Jajajajaja, dat zei ik een aantal jaar geleden ook... Resultaat: Ik liep afgelopen zaterdag in een koeienpak door het centrum van Groningen en a.s. vrijdag ga ik trouwenquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Daar word je burgerlijk van
Ik ga vanaf overmorgen samenwonen met m'n vriendin. Mijn reden is een gang met fietsenrekken aan de muur waar al onze fietsjes aan hangen
Samenwonen is al burgerlijk genoeg.
je trouwt in gemeenschap van goederen omdat ze mooiere fietswielen heeft dan jou?quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:21 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Er zit nog wel een bepaalde (o.a. financiele) gedachtengang achter, maar daar hebben we het nu maar niet over.
quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
je trouwt in gemeenschap van goederen omdat ze mooiere fietswielen heeft dan jou?
quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
je trouwt in gemeenschap van goederen omdat ze mooiere fietswielen heeft dan jou?
....met een bochelquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo cliché, vrouwen die vallen voor een Italiaan...
Ik als Groninger zijnde natuurlijk welquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:36 schreef Freddeh het volgende:
Ja, of voor een Groninger. Ik snap m'n vrouw nog steeds niet.
Ik zie me zelf al zo in de Negende Cirkel ofzoquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:21 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jajajajaja, dat zei ik een aantal jaar geleden ook... Resultaat: Ik liep afgelopen zaterdag in een koeienpak door het centrum van Groningen en a.s. vrijdag ga ik trouwen
Er zit nog wel een bepaalde (o.a. financiele) gedachtengang achter, maar daar hebben we het nu maar niet over.
6 euroquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:55 schreef basskabouter het volgende:
Kun je je fiets kosteloos meenemen in de trein?Vanaf volgende week zit ik namelijk op kamers en ik verwacht de eerste tijd nog wel heen en weer te reizen tussen mijn ouderlijk huis en mijn kamer. Of is het beter om een goedkope fiets erbij te kopen voor in het weekend?
Hoe bedoel je? Ik rijd gewoon vandaag hoorquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
je kan duidelijk merken dat er in dit weer te weinig wordt gefietst...the crowd is getting restless...ga zo weer naar de gym, spinfietstje pesten enzo. Dam tot Dam rit komt eraan!
¤6.50 kostte dat vorig jaar iig.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:55 schreef basskabouter het volgende:
Kun je je fiets kosteloos meenemen in de trein?Vanaf volgende week zit ik namelijk op kamers en ik verwacht de eerste tijd nog wel heen en weer te reizen tussen mijn ouderlijk huis en mijn kamer. Of is het beter om een goedkope fiets erbij te kopen voor in het weekend?
Tis idd maar ¤6.-quote:Dagkaart fiets: als u uw fiets wilt meenemen in de trein, houdt u er dan rekening mee dat dit alleen buiten de spits op werkdagen kan (spitsuren: 06.30 - 09.00 uur en 16.30 - 18.00 uur). Reserveren is niet nodig. Een Dagkaart fiets is niet geldig in Fyra.
Ja maar ik ben een indoor watjequote:Op maandag 30 augustus 2010 16:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik rijd gewoon vandaag hoor
quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
z'n aanstaande is eenexemplaar van het vrouwelijk ras... vermoed dat het geholpen heeft bij de beslissing
Ik heb mijn Amerikaan ook ingeruild voor een Italiaanse dame. En ik trouw met een Duitse..quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Met een bochelJa ik verruil mijn Amerikaan voor een Italiaan. En ik trouw een Spanjaard
Pics or it didn't happen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:03 schreef Freddeh het volgende:
Heb toch maar even zitten rekenen, en het is inderdaad..... *drumroll please*
Een nieuw record!
45 minuten over 28 kilometer, komt uit op 40km/u gemiddeld
28 in 45 min is 37,3 in een uur. heel mooi gemiddelde, maar geen 40.quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:03 schreef Freddeh het volgende:
Heb toch maar even zitten rekenen, en het is inderdaad..... *drumroll please*
Een nieuw record!
45 minuten over 28 kilometer, komt uit op 40km/u gemiddeld
Hoe bereken jij hem? Misschien heb ik niet goed op zitten letten tijdens wiskunde vroeger. Zou me niks verbazenquote:Op maandag 30 augustus 2010 21:08 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
28 in 45 min is 37,3 in een uur. heel mooi gemiddelde, maar geen 40.
Sommige mensen zweten nou eenmaal sneller dan anderen. Een soort aanleg dus...quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:45 schreef FredWielergek het volgende:
Gekke vraag misschien, ik spin regelmatig in nde sport school.
Met een groep dus, RPM. Het valt me op dat ik zweet als een gieter.
Bakken vol water gaat er van me af. Op 2 spinners na zweten de anderen van de groep nauwelijks of een beetje.
Hoe komt dat? Fietsen ze niet hard genoeg of ligt het aan mij. IK bedoel als ik iemand zie zweten denk ik meestal dat ie weinig conditie heeft. Dat is bij mij zeker niet het geval.
Is snel en vroeg zweten een goed of juist een slecht teken?
Laat maar, maattabel gevonden (op eerste kledingsite in starters topic wielrennen).quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:15 schreef nogeenmaarten het volgende:
Weet iemand hoe je van een kledingmaat (lengtemaat 53 soms 55) of gewicht/ lengte 100 kg/ 2,00 m komt op een maat xl/xxl/xxxl? Het gaat om een lange fietsbroek met zeem die ik graag via internet wil bestellen.
(te) veel alcohol drinken leidt (ook) tot veel zweten ...quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:45 schreef FredWielergek het volgende:
Precies. Ik ken een topsporter die ook heel snel en veel zweet. Een sporter zal in het algemeen ook meer kunnen zweten en zweet kunnen produceren dat minder grote concentratie zout bevat.quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Sommige mensen zweten nou eenmaal sneller dan anderen. Een soort aanleg dus...
quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:45 schreef FredWielergek het volgende:
IK bedoel als ik iemand zie zweten denk ik meestal dat ie weinig conditie heeft. Dat is bij mij zeker niet het geval.
Daar ben ik gisteren achter gekomen jaquote:Op maandag 30 augustus 2010 21:50 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
(te) veel alcohol drinken leidt (ook) tot veel zweten ...
weet niet wat de achtergrond hiervan is.
Ik val na 'n uurtje spinnen bijna van m'n fiets af als ik flink diep gegaan ben, maar echt hard zweten, ho maar.quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:45 schreef FredWielergek het volgende:
Gekke vraag misschien, ik spin regelmatig in nde sport school.
Met een groep dus, RPM. Het valt me op dat ik zweet als een gieter.
Bakken vol water gaat er van me af. Op 2 spinners na zweten de anderen van de groep nauwelijks of een beetje.
Hoe komt dat? Fietsen ze niet hard genoeg of ligt het aan mij. IK bedoel als ik iemand zie zweten denk ik meestal dat ie weinig conditie heeft. Dat is bij mij zeker niet het geval.
Same here... Ik hoef gelukkig vandaag niet te fietsen omdat ik vanochtend een afspraak in Utrecht heb. Ik denk overigens dat het CyclingGirl is die ons allemaal aangestoken heeftquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 08:17 schreef Marurk het volgende:
Lekker.Het koude weer van de afgelopen week heeft z'n greep op mij gehad. Voel me sinds vanochtend een beetje "ziekjes": snotterig, m'n neus/keel zit "vast", lichte keelpijn en slijmvorming enzo. Weet dus niet of het wel verstandig is om te gaan fietsen zo, ook omdat ik morgen t/m vrijdag belangrijk werk te doen heb.
![]()
Ja geef mij maar weer de schuld. ik ga het morgen weer proberen. Ik denk dat ik vrijdag met de fiets naar de zaak ga. Vanavond heb ik spaanse les dus dan redt ik het niet met de fiets.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 08:36 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Same here... Ik hoef gelukkig vandaag niet te fietsen omdat ik vanochtend een afspraak in Utrecht heb. Ik denk overigens dat het CyclingGirl is die ons allemaal aangestoken heeft![]()
Straks dus naar de internist voor m'n schildklier. Eens kijken of hij nog suggesties heeft voor het verbeteren van de schildklierfunctie. Kleine kans, maar je weet het nooit.
Klopt. Als het heel koud is doe ik die aan in combinatie met 'n jasje en lange broek. Toch weer 'n stukje extra isolatie.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 08:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als het echt koud wordt heb je niet zoveel meer aan arm en beenstukken aangezien die vrij dun zijn. Dan heb je toch meer een speciale winterbroek nodig. Maar tot welk weer wil je doorgaan? Ik geloof dat Tommeke deze winter zelfs met sneeuw heeft gefietsts door arm/beenstukken te combineren met een winterbroek. Dus ik zou beginnen met arm en beenstukken, en als je nog blijkt te fietsen als die te koud zijn, kun je nog een winterbroek kopen.
Beterschap, ik heb hier de afgelopen twee weken last van gehad. Best wel irritantquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 08:17 schreef Marurk het volgende:
Lekker.Het koude weer van de afgelopen week heeft z'n greep op mij gehad. Voel me sinds vanochtend een beetje "ziekjes": snotterig, m'n neus/keel zit "vast", lichte keelpijn en slijmvorming enzo. Weet dus niet of het wel verstandig is om te gaan fietsen zo, ook omdat ik morgen t/m vrijdag belangrijk werk te doen heb.
![]()
Goeie tip, ik ben van plan om binnenkort warmere kleding te kopen voor de koudere dagen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 08:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als het echt koud wordt heb je niet zoveel meer aan arm en beenstukken aangezien die vrij dun zijn. Dan heb je toch meer een speciale winterbroek nodig. Maar tot welk weer wil je doorgaan? Ik geloof dat Tommeke deze winter zelfs met sneeuw heeft gefietsts door arm/beenstukken te combineren met een winterbroek. Dus ik zou beginnen met arm en beenstukken, en als je nog blijkt te fietsen als die te koud zijn, kun je nog een winterbroek kopen.
Vergeet in ieder geval niet om warme handschoenen te kopenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Goeie tip, ik ben van plan om binnenkort warmere kleding te kopen voor de koudere dagen.
Het is sowieso beter om meerdere lagen aan te trekken. Dat isoleert beter dan 1 dikke laagquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Als het heel koud is doe ik die aan in combinatie met 'n jasje en lange broek. Toch weer 'n stukje extra isolatie.
En: als je een winterbroek koopt, doe er een die niet te dik is (want dat belemmert) maar wel voorzien is van een ademende windstopper laag. Ik heb een broek waar ze heel stom bezuinigd hebben: 2 goede winddichte panelen op de voorkant van de benen, maar die panelen houden op bij de liezen, geen stuk windstopper over kruis en onderbuik. Altijd een koude lul dus.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Goeie tip, ik ben van plan om binnenkort warmere kleding te kopen voor de koudere dagen.
Mijn handen worden al koud onder de 15 graden, dus daar wordt zeker in geïnvesteerd. Tips?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:52 schreef Yankee het volgende:
[..]
Vergeet in ieder geval niet om warme handschoenen te kopen
Wel altijd spannende tintelingen onder de douche als het weer opwarmtquote:
altijd mogelijk zolang ik in m'n eentje de boel probeer te laten ontsporen, maar Oksel is terug van vakantie dus als hij zich d'r ook mee gaat bemoeien...geen kans.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 10:33 schreef FJD het volgende:
of waren we al bij de serieuze oplossingen aangekomen?
Doorbloeding op een zadel is al marginaal, als daar nog de kou overheen komt hoef ik niet eens meer op te letten dat ik kan struikelen als ik de douche instap (dus...)quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Wat een info hier. Doet mij denken aan die reclame van die boeren die alles naakt doen en dan zegt zijn vrouw, het is zeker fris buiten hihihi
Ik heb thuis een hele mooi gevoerde winterbroek die zit echt super lekker. ik moet alleen nog een winterjas aanschaffen, heb er nog maar 1 liggen en 2 zou wat fijner zijn. Verder heb ik gore tex handschoenen een soort wanten zeg maar. 2 vingers per ding. Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
ik ben nu op zoek naar goed licht voor op mijn racefiets, ook een die ik er gemakkelijk af kan halen.
@Captain, ik rij komend weekend in Hilversum
Ja bij de elite dames. Ik weet niet of ik goed rij hoor. Heb nu dik een week niet gefietst vanwege de verkoudheid die nog niet helemaal weg isquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zappcity,de wedstrijd van GWC de Adelaar? Daar rijdt Superher0 ook al als ik het goed herinner, dat wordt gezellig! Kom je even toejuichen en een beeldverslagje doen voor hier. Je start om 14:00 bij de elite dames neem ik aan?
Welke cateyes heb jij en hoelang gaan die mee?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:46 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Doorbloeding op een zadel is al marginaal, als daar nog de kou overheen komt hoef ik niet eens meer op te letten dat ik kan struikelen als ik de douche instap (dus...)
Maar anyway; ik heb zo'n carbon zadeldek, wat heel hard lijkt, maar omdat het een dunne laag is 'flext' het nog wel lekker.
Qua licht heb ik Cateye's gekocht, kost wat, maar geeft een bak met licht die genoeg is om niet alleen gezien te worden maar ook te zien.
Lobster handschoenenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb thuis een hele mooi gevoerde winterbroek die zit echt super lekker. ik moet alleen nog een winterjas aanschaffen, heb er nog maar 1 liggen en 2 zou wat fijner zijn. Verder heb ik gore tex handschoenen een soort wanten zeg maar. 2 vingers per ding. Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Overschoenen en dikke sokkenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:35 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Enige waar ik 's winters écht mee zit, zijn koude voeten. Heb bij Rose overigens wel inlegzooltjes gezien die je voeten verwarmen, leek me wel een leuke deal. Eerst maar eens kijken dat de temperaturen weer flink gaan dalen, dan denk ik er nog ff over na, nu is het daar nog te warm voor.
Heb ik, maar mijn tenen blijven écht koud. Tot op tintelniveau aan toe onder de douche.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:27 schreef 045represent het volgende:
[..]
Overschoenen en dikke sokken
Die kan je krijgen bij Futurumshop. Trouwens die inlegzooltjes klinken ook goed. Ik heb winterschoenen van Shimano dat werkt ook erg goed.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:35 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Lobster handschoenenDie wil ik ook nog!
Heb 's winters 2 broeken over elkaar. Een zomerbroekje met zeem en daar overheen een lange broek van een of ander opgeruwd materiaaltje.
Enige waar ik 's winters écht mee zit, zijn koude voeten. Heb bij Rose overigens wel inlegzooltjes gezien die je voeten verwarmen, leek me wel een leuke deal. Eerst maar eens kijken dat de temperaturen weer flink gaan dalen, dan denk ik er nog ff over na, nu is het daar nog te warm voor.
Ben overigens vandaag niet op de fiets omdat ik naar de internist moest voor m'n schildklier. Alle bloedwaarden zijn op dit moment in orde, hoewel er sport-technisch gezien volgens mij nog wel verbetering in kan zitten, maar dat zoek ik morgenavond thuis even verder uit
Je moet ze ook niet gelijk onder de hete douche douwen. Dat is gevaarlijk. Mijn tenen zijn dan pimpelpaars met blauw.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb ik, maar mijn tenen blijven écht koud. Tot op tintelniveau aan toe onder de douche.
Werkt op 70%, dus te langzaam. Verklaart wel m'n lichaamsbouw, en het feit dat ik buitensporig véél moet sporten, en bizar wéinig moet eten om op een fatsoenlijk gewicht te komen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:14 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Die kan je krijgen bij Futurumshop. Trouwens die inlegzooltjes klinken ook goed. Ik heb winterschoenen van Shimano dat werkt ook erg goed.
Wat is er met je schildklier is ie te langzaam of te snel?
Ja maar die kleur vind ik zo mooiquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:14 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Je moet ze ook niet gelijk onder de hete douche douwen. Dat is gevaarlijk. Mijn tenen zijn dan pimpelpaars met blauw.
Goede raad..ook bij andere lichaamsdelenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:14 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Je moet ze ook niet gelijk onder de hete douche douwen. Dat is gevaarlijk.
wat is dat?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:22 schreef Wielergek het volgende:
CyclingGirl,
heb je ook het fenomeen van Raynaud?
Dat kan Raynaud zijn. Weinig aan te doen helaas.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:25 schreef CyclingGirl het volgende:
Even opgezocht op Google. Nee ik heb het alleen bij mijn tenen. Ik heb het al bij 5 graden boven celcius, laat staan daaronder.
Ik heb wel ACE-remmers gekregen, maar dat helpt niet zoveel.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:34 schreef CyclingGirl het volgende:
ow? nou ik was er al mee naar de huisarts geweest maar die kon er ook niks aan doen. Maar mijn tenen zijn dan pimpelpaars.
Ik dénk dat dat het is, maar het is niet fijn.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik zou het niet weten hoe het met de bloedvaten zit, maar het is wel een probleem ja. Ik heb altijd koude voeten.
Ja, lekker he, die klote temperatuurswisselingen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:57 schreef Freddeh het volgende:
Werd vanochtend strontverkouden wakker. Direct aan de wybertjes gegaan om m'n keel te verzachten, een shot finimal c genomen, thee met honing, en nog meer wybertjes... Voelt inmiddels al minder erg, misschien morgen zelfs al weer fietsen.
Ik rij momenteel met SON Naafdynamo en Schmidt Edelux Koplamp. Dat is het beste wat je op dit moment kunt kopen. Dan zit je op iets van 60-70 lux. Op m'n reservefiets zit een Trelock koplamp van 40 lux met een bracketdynamo. Op m'n vakantiefiets de oude opstelling, een SON met de originele SON E6 dubbele halogeenlamp. Batterijlampen ken ik alleen van fietsen van anderen. De Cateye EL 530 is behoorlijk populair in het randonneurspeloton. De B&M Ixon: http://www.roseversand.de(...)ail=10&detail2=10185 vooral in Duitsland. Ik heb er eentje in bestelling als reservekoplamp voor PBP.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik plaatjes van ivo z'n fiets voor de geest haal, rijdt hij met twee lampen. 1 op een naafdynamo, en een tweede op batterijen. Is ook wel logisch, 1 lamp voor in de verte, zodat je globaal kan zien wat er aan komt, en een andere dichter op je voorwiel zodat je de weg goed kan zien. 1 op het stuur en 1 aan je voorvork, bijvoorbeeld.
Gefeliciteerd, u bent een vrouw.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik zou het niet weten hoe het met de bloedvaten zit, maar het is wel een probleem ja. Ik heb altijd koude voeten.
Raynaud is niet alleen maar het paars worden van de handen/voeten, iedereen die je in de kou zet krijgt na verloop van tijd paarse uiteinden, de één eerder dan de ander maar om dat gelijk gediagnostiseerd als zijn Raynaud te interpreteren is wat hypochonder (vind ik).quote:
Sterkte. Heb sinds gisteren/eergisteren hetzelfde.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:57 schreef Freddeh het volgende:
Werd vanochtend strontverkouden wakker. Direct aan de wybertjes gegaan om m'n keel te verzachten, een shot finimal c genomen, thee met honing, en nog meer wybertjes... Voelt inmiddels al minder erg, misschien morgen zelfs al weer fietsen.
Mooi! Ben vandaag ook door Maastricht en Margraten gekomen. In Zuid-Limburg is het gewoon heerlijk fietsen, leuke heuvels/bergen!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:56 schreef snakeman123 het volgende:
Vandaag heerlijk fiets weer in zuid-limburg/belgie stond wel een aardig briesje. Heb een rondje Maastricht-Battice-Aubel-Margraten-Maastricht gedaan. 58km, 27km/h, 2:08:04. Voor een beginner die pas 3 weken fietst vindt ik prima:D heerlijke lange hellingen erin. Op naar een hopelijk een zonnig weekend.
Ik heb nu wel al bruine benen waar mijn koersbroek niet zit. Zit er best grappig uit. Wit bruin.
Thnx. Toch ben ik op de fiets gestapt vandaag. Kon het niet laten om binnen te blijven zitten met dit prachtige weer. Verkoudheid is nog niet weg, maar 't is ook niet erger geworden in ieder geval. Vanavond vroeg naar bed, morgen is weer een nieuwe dag.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:31 schreef Yankee het volgende:
[..]
Beterschap, ik heb hier de afgelopen twee weken last van gehad. Best wel irritant
Vanochtend bij Salden een nieuw setje gekocht (shirt met korte mouwen + kort broekje), maar heb er wel arm-+beenstukken bijgekocht en overschoenen. Lange broek koop ik volgende maand wel ofzo, voorlopig kan ik hier aardig mee vooruit denk ik zo.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:49 schreef Blik het volgende:
[..]
K*T, deze ben ik vergeten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:52 schreef Yankee het volgende:
[..]
Vergeet in ieder geval niet om warme handschoenen te kopen
Cateye zegt 2155mm. Sigma en anderen zeggen 2174mm. Je zou het in mm moeten kunnen invullen normaal gesproken. edit: geloof dat het 28 inch is maar in mm moet kunnen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:15 schreef BillyBeflap het volgende:
Onder mijn fiets zitten 700x32c banden.
Nu moet ik op mijn fietscomputer (zonder handleiding, altijd fijn) een inchmaat invullen (waarvoor weet ik niet) Op de fietscomputer staat deze maat standaard op 27". Welke inchmaat hoort bij mijn banden?
En wat is de omtrek van mijn banden?
Via google word ik niet veel wijzer.... Alvast bedankt!
De ETRTO-tabel geeft voor 32-622 banden een wielomtrek van 2126.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:15 schreef BillyBeflap het volgende:
Nu moet ik op mijn fietscomputer (zonder handleiding, altijd fijn) een inchmaat invullen (waarvoor weet ik niet) Op de fietscomputer staat deze maat standaard op 27". Welke inchmaat hoort bij mijn banden?
quote:
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:22 schreef No-P het volgende:
[..]
Cateye zegt 2155mm. Sigma en anderen zeggen 2174mm. Je zou het in mm moeten kunnen invullen normaal gesproken.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
De ETRTO-tabel geeft voor 32-622 banden een wielomtrek van 2126.
De omtrek zou theoretisch 2174 mm moeten zijn (Sigma), maar dit kun je ook bepalen/meten/controleren door een streep op de grond te zetten t.h.v. ventiel, het wiel één keer rond te draaien, weer een streep te zetten, en dan die afstand op te meten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:15 schreef BillyBeflap het volgende:
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:28 schreef Yankee het volgende:
![]()
Het is me nu ineens duidelijk hoe sommige mensen hier aan hun gemiddelden komen
De ETRTO-tabel geeft 2176.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
De ETRTO-tabel geeft voor 32-622 banden een wielomtrek van 2126.
Jep, dat heb ik inmiddels ook vernomen. Kreeg vandaag nog een tip om eerder aanwezig te zijn en goed warm te rijden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:29 schreef 045represent het volgende:
[..]
@Marurk, als je dit jaar nog een keertje mee wilt komen fietsen moet je dat denk ik een van de komende weken komen doen, er wordt gereden zolang het licht het toelaat en ik vermoedt dat dat tot eind september, met een beetje geluk begin oktober is, niet langer....
Leuk als je een tunnel in rijdt, of door een bebost stuk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:31 schreef FJD het volgende:
[..]![]()
Dat vind ik dan weer het fijne aan GPS
Dan hebben we het over de 700 x 23C denk ik en niet de 700 x 32C?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit klopt niet als je 't nameet. 2110 komt meer in de buurt.
Bos paktie prima. Ding heeft perfect gewerkt op Mergellandroute en Veluwe bij Arnhem. Voor tunnels zou je de cadansmeter kunnen installeren. Dan wordt bij t wegvallen van GPS de snelheid op basis daarvan gemeten. Je wielmaat wordt automatisch berekend en ingesteld. Makkiequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:39 schreef Marurk het volgende:
Leuk als je een tunnel in rijdt, of door een bebost stuk.
Ik persoonlijk heb genoeg eraan om 15, maximaal 20 minuutjes warm te rijden, maar dat is natuurlijk per persoon verschillendquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:38 schreef Marurk het volgende:
[..]
Jep, dat heb ik inmiddels ook vernomen. Kreeg vandaag nog een tip om eerder aanwezig te zijn en goed warm te rijden.
Hoe lang reden jullie ook alweer, en met welke snelheid wordt er ongeveer gereden? Ben 't alweer vergeten, maar tempo ligt aardig hoog volgens mij. En het is een vrij kleine baan heb ik begrepen. Hoe zit dat met bochten maken, ga je daar een beetje gemakkelijk doorheen? Neem aan dat je in de bocht gewoon kunt doortrappen, of loop je dan risico dat je met de trapper de grond raakt?
Als de omtrek 2174 mm is, dan is dat 85,66 inch.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:22 schreef No-P het volgende:
[..]
Cateye zegt 2155mm. Sigma en anderen zeggen 2174mm. Je zou het in mm moeten kunnen invullen normaal gesproken. edit: geloof dat het 28 inch is maar in mm moet kunnen.
Meten moet je doen op de grond: streepje als je ventiel onderaan zit paar keer rond als je op de fiets zit (band deukt in) en dan opmeten en dat gedeeld door het aantal omwentelingen. Meetlat om de band is niet nauwkeurig.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:08 schreef BillyBeflap het volgende:
Bedankt mensen, geweldig hoe iedereen zich inzet voor mijn vraag! Het blijkt dus nog niet zo makkelijk te zijn om de juiste omtrek te berekenen. Misschien ga ik het aloude 'meten is weten' toepassen, dat moet toch de juiste omtrek opleveren.
Ik heb een hybride fiets (trek fx 7.3)quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:15 schreef No-P het volgende:
[..]
Meten moet je doen op de grond: streepje als je ventiel onderaan zit paar keer rond als je op de fiets zit (band deukt in) en dan opmeten en dat gedeeld door het aantal omwentelingen. Meetlat om de band is niet nauwkeurig.
Heb je een cyclofiets of een randoneur ofzo? 700x32c is geen normale racefiets bandmaat.
Vandaar.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:17 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Ik heb een hybride fiets (trek fx 7.3)
Is het zo simpel? Mooi zo, dat betekent dat ik iets harder fiets tot nu toe dan de computer telkens aangafquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:22 schreef No-P het volgende:
[..]
Vandaar.
Even opgezocht, de inch die je moet invoeren is de wielmaat, en die is voor jou 28 inch. Dat staat misschien ook wel op je velg.
Nee, het is niet zo simpel. Nameten. Dát is simpel.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:25 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Is het zo simpel? Mooi zo, dat betekent dat ik iets harder fiets tot nu toe dan de computer telkens aangaf![]()
Thx!
Haha, ja dat moet ik voor mijn omtrek ook een keer doen maar ik hecht er niet zoveel waarde aan. Gebruik voor afstand/gemiddelde enzo gewoon de gps en ik weet dat die er toch altijd wel iets naast zit. Maar de wielmaat is gewoon een gegeven. Die hoef je niet te meten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, het is niet zo simpel. Nameten. Dát is simpel.
Is die wielmaat trouwens niet afhankelijk van de framemaat? Wellicht heeft een grotere fiets ook een grotere wielmaat? Mijn framemaat is overigens 20 inch.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:31 schreef No-P het volgende:
[..]
Haha, ja dat moet ik voor mijn omtrek ook een keer doen maar ik hecht er niet zoveel waarde aan. Gebruik voor afstand/gemiddelde enzo gewoon de gps en ik weet dat die er toch altijd wel iets naast zit. Maar de wielmaat is gewoon een gegeven. Die hoef je niet te meten.
Dat is een normale maat en heeft dus waarschijnlijk 28 inch wielen. Maar kijk even op je velg of op je band. Op je band staat dan 28x1-5/8x1-1/4 ofzo. Eerste cijfer is de wielmaat.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:35 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Is die wielmaat trouwens niet afhankelijk van de framemaat? Wellicht heeft een grotere fiets ook een grotere wielmaat? Mijn framemaat is overigens 20 inch.
Jawel, maar die tabelletjes houden niet goed rekening met je banden(druk). Dus als je geen gps hebt, is het wel degelijk handig om het na te meten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:31 schreef No-P het volgende:
[..]
Haha, ja dat moet ik voor mijn omtrek ook een keer doen maar ik hecht er niet zoveel waarde aan. Gebruik voor afstand/gemiddelde enzo gewoon de gps en ik weet dat die er toch altijd wel iets naast zit. Maar de wielmaat is gewoon een gegeven. Die hoef je niet te meten.
De reactie van BillyBeflap waar jij op reageerde ging over de inch (wielmaat toch?) die je moet invoeren en die hoef je in principe niet op te meten. Het gaat om de omtrek in mm en die maat is inderdaad wel handig om op te meten als je het "precies" wil weten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jawel, maar die tabelletjes houden niet goed rekening met je banden(druk). Dus als je geen gps hebt, is het wel degelijk handig om het na te meten.
Wel op de juiste druk en OP de fietsquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, het is niet zo simpel. Nameten. Dát is simpel.
Dan neem je toch wat enigszins in de buurt komt? Waarom zou je in vredesnaam zoveel moeite gaan doen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jawel, maar die tabelletjes houden niet goed rekening met je banden(druk). Dus als je geen gps hebt, is het wel degelijk handig om het na te meten.
Nou een lamp op mijn helm vind ik geen probleem maar ik rij niet met fietstasjesquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik lag m'n siesta te houden (5u30 begonnen met werken)
[..]
Ik rij momenteel met SON Naafdynamo en Schmidt Edelux Koplamp. Dat is het beste wat je op dit moment kunt kopen. Dan zit je op iets van 60-70 lux. Op m'n reservefiets zit een Trelock koplamp van 40 lux met een bracketdynamo. Op m'n vakantiefiets de oude opstelling, een SON met de originele SON E6 dubbele halogeenlamp. Batterijlampen ken ik alleen van fietsen van anderen. De Cateye EL 530 is behoorlijk populair in het randonneurspeloton. De B&M Ixon: http://www.roseversand.de(...)ail=10&detail2=10185 vooral in Duitsland. Ik heb er eentje in bestelling als reservekoplamp voor PBP.
Verder zijn er randonneurs die met deze Sigma rijden: http://www.futurumshop.nl(...)-set-fietslamp.phtml Die geeft tenminste fatsoenlijk licht.
Voor achter zou ik eerder een wat groter tasje met daarop een reflector/achterlamp combinatie geschroefd kiezen. Verder altijd een lampje op je helm. Dat hoeft niet sterk te zijn maar is vooral handig als je plat rijdt. In het stikdonker je band wisselen is nogal onhandig.
Frametasje kan ook.quote:Op woensdag 1 september 2010 09:11 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou een lamp op mijn helm vind ik geen probleem maar ik rij niet met fietstasjes
Heb trouwens wel eens ergens gelezen dat die lage naast het wiel bedoeld is om wat vlakker over het wegdek te stralen zodat je ook oneffenheden goed zien kan.quote:Op woensdag 1 september 2010 09:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Rij je dus met 1 voorlamp ivo? Ik had ergens een beeld van twee lampen, 1tje aan het stuur en 1 naast je wiel, zodat je ook 's nachts op het platteland nog veilig kan afdalen.
Ik heb 't opgemeten zonder OP te fiets te zitten.quote:Op woensdag 1 september 2010 00:43 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wel op de juiste druk en OP de fietsEn de meting herhalen danwel meer dan een omtrek tegelijk meten, al is dat niet alleen lastig als je 10 potten achter de kiezen hebt
Omdat je bandendruk nogal van invloed is, zeker bij randonneurs/hybrides.quote:Op woensdag 1 september 2010 01:11 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dan neem je toch wat enigszins in de buurt komt? Waarom zou je in vredesnaam zoveel moeite gaan doen?
Geen tasjes aan mijn fietsquote:Op woensdag 1 september 2010 09:27 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Frametasje kan ook.
Zit er zelf over te denken een aardig felle lamp die ik heb liggen om te bouwen. Ding werkt nu op van die hele dikke batterijen, wil hem op AA hebben werken. Hoogstwaarschijnlijk wordt dat dus ook een externe stroomtoevoer die in een frametasje moet.
Heb in het begin van mijn woon-werkverkeer 'carriere' nog wel met achterrek en fietstassen gereden, maar op mijn huidige racefiets ziet dat er gewoon niet uit (vind ik). Voor vakantiefietsen denk ik er overigens anders over, maar daarvoor zou ik dan een ander rek en nieuwe fietstassen willen die een klein beetje in de stijl passen nogEn misschien een nieuwe fiets
Ik vond het gistermiddag zelfs ook koud. Had een ondershirt met lange mouwen aan en armstukken en dan was m'n bovenlichaam eigenlijk nog te koud en heb ik twee uur met opgetrokken schouders gereden omdat die koude wind in m'n nek bliesquote:Op woensdag 1 september 2010 08:28 schreef Freddeh het volgende:
Prima fietsweer, alleen nog wat fris. Vandaag de poging toch maar weer gewaagd. M'n holten zijn nu leeg, m'n neus is weer open. Zelfs m'n kamillethee kan ik nu ruiken
Net terug en het was nu wel goed te doen hoor. Beenstukken wel aangedaan, en verder een retro wollen shirt (zijn wat warmer) en de beenstukken hadden eventueel ook wel uitgekund.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:49 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik vond het gistermiddag zelfs ook koud. Had een ondershirt met lange mouwen aan en armstukken en dan was m'n bovenlichaam eigenlijk nog te koud en heb ik twee uur met opgetrokken schouders gereden omdat die koude wind in m'n nek bliesIn augustus!!
Jep, arm en beenstukken komen weer uit de kast.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat wel, maar de temperaturen beginnen wel lager 's ochtends.
Momenteel rij ik met 1 voorlamp. Twee jaar terug nog met twee, toen reed ik nog zowel op de Bioracer als op de Bob Jackson met een dubbele E6. Een enkele Edelux is inmiddels sterker dan de dubbele E6 combinatie. Bij PBP had ik 2x E6, 2x een gewoon LED batterijlampje en de helmlamp. Dat was wat overkill. En handig voor een van m'n fietsmaten, toen die met kapotte lampen kwam te zitten kon ik zo wat van mijn overtollige lampen overzetten op zijn fiets.quote:Op woensdag 1 september 2010 09:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Rij je dus met 1 voorlamp ivo? Ik had ergens een beeld van twee lampen, 1tje aan het stuur en 1 naast je wiel, zodat je ook 's nachts op het platteland nog veilig kan afdalen.
Zal je leren..quote:Op woensdag 1 september 2010 13:58 schreef Klonk het volgende:
Heerlijk gefietst vandaag, tot mijn voorderailleur het compleet begaf, dus heerlijk tegen de wind in op het grote blad naar de fietsenmaker. Daar tot de conclusie gekomen dat er een nieuwe op moet.
Gelukkig hoefde ik niet naar huis te lopen maar kon ik een leenfiets meekrijgen, een ouwe damesfiets, daar zit je dan met je wielerkleding op een damesfiets met 3 versnellingen op een zonnige Woensdagmiddag in de schoolvakantie
voor anderen jaquote:Op woensdag 1 september 2010 13:59 schreef Oksel het volgende:
[..]
Zal je leren..Zag er vast leuk uit..
Ik heb zelf pas deze lamp gekocht:quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:24 schreef CyclingGirl het volgende:
@Freddeh, succes ermee dat is erg vervelend
@iedereen: oke ik twijfel, ik wil verlichting bestellen voor op mijn racefiets en ik twijfel tussen deze:
http://www.futurumshop.nl(...)wart-fietslamp.phtml
http://www.futurumshop.nl(...)-410-fietslamp.phtml
http://www.futurumshop.nl(...)pava-fietslamp.phtml
welke zouden jullie doen en wat is nu het verschil tussen LUX en candlepower?
En voor achter:
http://www.futurumshop.nl(...)-0-achterlicht.phtml
http://www.futurumshop.nl(...)hiro-fietslamp.phtml
http://www.futurumshop.nl(...)-0-achterlicht.phtml
Ja oke maa rbij bike2build moet ik weer verzendkosten betalen. Dat vind ik zo een onzin.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb zelf pas deze lamp gekocht:
http://www.pro-bikegear.c(...)cts/light/front.html
De Headlight 1w.
Voorzien van een 1watt luxeon LED , voorzien van 4 AAA batterijen die ook nog eens via de lamp op te laden zijn. En dat ding geeft me een puist licht daar wordt je helemaal eng van![]()
Heb een kort vergelijkingsfilmpje gemaakt op youtube om te vergelijken met mijn oude lamp:
De moeite waard in elk geval en met 53 euro bij Bike2build ook niet extreem duur
Die Pava en de cateye geven allebei iig een stuk minder licht.
De Cateye EL 530 schijnt een behoorlijk smalle lichtstraal te hebben, dan kan die wel veel licht geven, als alles geconcentreerd is in een klein straaltje heb je er nog niks aan. Bovendien kloppen de specs niet. 4 batterijen van 800 mAh kunnen een 1 watt LED ongeveer 3 tot 4 uur laten branden. Cateye claimt dat hun lamp 10 uur lang kan branden. Dat is in mijn woordenboek minder dan een halve watt aan vermogen en daarmee kan je écht geen 1500 candlepower aan lichtopbrengst krijgen. en bij 90 uur hou je helemaal niks over. (0,01 wattquote:Op woensdag 1 september 2010 15:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja en daar staat dat de cateye EL 530 beter is.
quote:I have a HL-EL530 on my bike for quite some time now and I found it to be quite useless. It is 50% brighter than the old HL-EL500, but even that, you would be better off with a Fenix L1D-CE.
The LED has a slight yellow tint and is quite comfortable to the eyes. Run time is good at about 40hrs before I change a new set of batteries (official figure at 90hrs). I don't know the lumen figures but it is no brighter than my Fenix L1DCE on medium. Beam quality is average with limited throw, and the side spill is so faint that it is almost unusable. I guess it is a trade off between run time and output. It doesn't have the strobe mode, which is quite a good safety feature when cycling through well lit city streets.
I now use 2 x L1DCE on my bike, with one pointing forward and the other pointing slightly downward. When I want to go for a longer ride at night, I replace one of them with a L2DCE.
De Pava? Die was volgens mij ook wel aardig maar geeft niet énorm veel licht dus of je er zelf wat mee ziet. is een 2e. Om gezien te worden wel geschikt. Heb zelf ook naar de Pava gekeken voor ik mijn huidige kocht.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:40 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb uiteindelijk een andere besteld die van sigma.
quote:
De trap-een -open-deur-award gaat naar....quote:
Mwah d'r zit toch nog wel veel verschil in hoor. Maar een goede achterlamp is gelukkig niet zo duur, 15 euro ofzo.quote:Op woensdag 1 september 2010 16:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
De trap-een -open-deur-award gaat naar....
als ik 's avonds auto rijd vind ik die standaard rode led lampjes best goed te zien, best moeilijk te missen. Dus waarom een rode schijnwerper achterop? Ik denk dat de locatie van je lampje meer van belang is dan de felheid.
quote:Op woensdag 1 september 2010 20:50 schreef 045represent het volgende:
@Marurk ik heb toenet gehoord dat dinsdag 7 september en donderdag 9 september de laatste keren wordt gereden op de baan in Geleen
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:22 schreef Oksel het volgende:
Die Brooks is zo groot dat je je zadeltas erin hebt kunnen opbergen? Dat is in ieder geval een vooruitgang..
Had ik ook last van tot ik een supertip kreeg van een vriend. Hij had ergens een fietsbroekje op de kopgetikt, gewoon een normaal broekje maar dan met een zeemleren stuk erin. Maakt echt een enorm verschil. Het zeemleer is beschermend en houdt veel van de wrijving tegen.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:19 schreef Freddeh het volgende:
Not dus. Pijn in mn perineum, blaartjes, bultjes, pus, bloed, pijn.
Nee hoor, aan een Brooks bevestig je gewoon een Carradice Nelson Longflap.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:22 schreef Oksel het volgende:
Die Brooks is zo groot dat je je zadeltas erin hebt kunnen opbergen? Dat is in ieder geval een vooruitgang..
kunnen jullie in ieder geval wat bagage meenemen zonder dat het warme zweetplekken op je rug veroorzaaktquote:Op woensdag 1 september 2010 21:22 schreef Oksel het volgende:
Ehhh, dat noem je toch gewoon een koersbroek? En het lijkt me volstrekt logisch dat je die aantrekt als je langere afstanden gaat fietsen ja.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:39 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Had ik ook last van tot ik een supertip kreeg van een vriend. Hij had ergens een fietsbroekje op de kopgetikt, gewoon een normaal broekje maar dan met een zeemleren stuk erin. Maakt echt een enorm verschil. Het zeemleer is beschermend en houdt veel van de wrijving tegen.
Hier een foto van een zeemleren broek:
[ afbeelding ]
Zou er ook één aanschaffen als ik jou was.Het ziet er ook helemaal niet raar uit, het lijkt zelfs alsof je piemel een stuk groter is. Ik heb nu veel vaker dat meisjes naar me kijken op de fiets.
Met gemiddeld 2 posts per dag, waarvan dus 1 post is zoals deze, ga ik maar geen open deur intrappenquote:
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:39 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Had ik ook last van tot ik een supertip kreeg van een vriend. Hij had ergens een fietsbroekje op de kopgetikt, gewoon een normaal broekje maar dan met een zeemleren stuk erin. Maakt echt een enorm verschil. Het zeemleer is beschermend en houdt veel van de wrijving tegen.
Hier een foto van een zeemleren broek:
[ afbeelding ]
Zou er ook één aanschaffen als ik jou was.Het ziet er ook helemaal niet raar uit, het lijkt zelfs alsof je piemel een stuk groter is. Ik heb nu veel vaker dat meisjes naar me kijken op de fiets.
Ik heb 2 bidonhouders en in 1 houder heb ik een speciale bidon waar ik die dingen in stop.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:05 schreef Marurk het volgende:
Damn, zie nu dat mijn zadeltasje (ja, I know) af en toe tegen mijn zadelpen heeft getikt/geschuurd, met het gevolg dat de "lak" op dat punt iets is afgesleten. Denk er toch over om dat ding eraf te halen, maar dan zie je nu dus een wit/metaalachtig plekje op de pen terwijl de rest zwart is.
Zou niet weten hoe ik dat moet "bijmaken". En vond 't wel handig voor mijn reserveband, bandenlichters, minireparatiesetje en ID/geld/mob.telefoon in op te bergen. Doen jullie al deze spullen in de vakjes achterop de rug dan?
quote:Op donderdag 2 september 2010 08:37 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]Weheheheh nou dan weet ik niet hoe jij m erin stopt... maar de meeste die ik ken verstoppen m als het ware. En niet omdat ie klein is.
Wil ook nog weer een keer 2 bidonhouders hebben. Een van de twee was helemaal kromgeslagen bij een ongelukje afgelopen winter. Die andere heb ik een laagje nieuwe zwarte lak gegeven en zag er weer goed uit.quote:Op donderdag 2 september 2010 08:38 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik heb 2 bidonhouders en in 1 houder heb ik een speciale bidon waar ik die dingen in stop.
quote:Op woensdag 1 september 2010 21:39 schreef JohnDDD het volgende:
Dat brooks zadel ga je echt geen spijt van krijgen. Sinds ik een Brooks (B66) op mijn (hybride) fiets heb heb ik ook geen last meer van afgeknelde voortplantingsorganen. Alleen door het hardere zadel krijg ik af en toe nog wat last van de zitbotjes maar ok, minder erg dan een afgeknelde lul of een gemasseerde prostaat.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:19 schreef Freddeh het volgende:
Kijk eens naar mijn zadel. Prachtig ding. Zo mooi dat ik de gele accentplaatjes eraf geschroefd heb. Lekker zadeltje waarvan ik lang heb genoten.
Not dus. Pijn in mn perineum, blaartjes, bultjes, pus, bloed, pijn.
[ afbeelding ]
En omdat diverse mensen zo lovend zijn over Brooks, ben ik dus maar overgestapt op een B17 Narrow. Ziet er anders uit, even wennen. Denk dat CyclingGirl me wel herkennen zal nu 'en route'.
[ afbeelding ]
Nieuw stuurlintje komt nog. De SKS Raceblades zijn ook binnen, die liggen in de schuur te wachten op de eerstvolgende regendag.
Tip, zadel niet met de punt omhoog monterenquote:
quote:Op donderdag 2 september 2010 08:29 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Met gemiddeld 2 posts per dag, waarvan dus 1 post is zoals deze, ga ik maar geen open deur intrappen
Ja, dat zijn wel érg mooie tassen moet ik zeggen. Combineert alleen van geen kant met de kleurstelling van m'n fiets, laat staan het type frame. Ik vind nog steeds dat je een Brooks eigenlijk alleen hoort te monteren op een stalen frame met klassieke geometrie, anders lijkt het gewoon raar. Mijn geval was eigenlijk bittere noodzaakquote:Op woensdag 1 september 2010 21:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee hoor, aan een Brooks bevestig je gewoon een Carradice Nelson Longflap.![]()
Zeker met de raceblades erbij wordt je dan voor een Brit gehouden.
Ik begin in de war te raken... Over wie hebben we het eigenlijk?quote:Op donderdag 2 september 2010 11:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het zinnetje 'Gaat voor de BHFH-award 2005!' zegt al genoeg. Ál zijn posts zijn pure onzin.
Precies, dat geloof ik wel. Maar gaat het nou over JohnDDD?quote:
Nu kom je vast met opzet nóg harder bij me langs scheurenquote:Op donderdag 2 september 2010 12:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Mooi plaatje hahaha, ik ken het al.
Ik herken je nu wel Freddeh met je fiets
Nee ik wacht je op met je ganzenvriendjesquote:Op donderdag 2 september 2010 12:26 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Precies, dat geloof ik wel. Maar gaat het nou over JohnDDD?
[..]
Nu kom je vast met opzet nóg harder bij me langs scheuren![]()
Die zitten er gelukkig niet meer. Tegenwoordig zitten de sloten vol met zwanen, geeft me nog een vervelender onderbuikgevoelquote:Op donderdag 2 september 2010 13:09 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nee ik wacht je op met je ganzenvriendjes
Ja. Zo'n reparatiebidon is voor mij niet echt een optie omdat ik dan veel te weinig drinken bij me heb.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:05 schreef Marurk het volgende:
.... En vond 't wel handig voor mijn reserveband, bandenlichters, minireparatiesetje en ID/geld/mob.telefoon in op te bergen. Doen jullie al deze spullen in de vakjes achterop de rug dan?
Ja, ik rijd ook zondag. Ik mag om 11 uur aan de bak. Amateurs B. Ik rijd voor WV Eemland. Weet nog niet of ik lang na de wedstrijd blijf hangen, maar om jou ook in actie te zien is mischien wel een reden om wat langer te blijvenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:08 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja bij de elite dames. Ik weet niet of ik goed rij hoor. Heb nu dik een week niet gefietst vanwege de verkoudheid die nog niet helemaal weg is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |