abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85844297

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous Leeftijd:37 BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken Regio: Hilversum Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets) Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.

jpjedi Leeftijd: 32 Regio: Hoogstraten-Belgie Fiets: Specialized allez tripple Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep Leeftijd: 20 Regio: Amsterdam en Gouda Fiets: Stevens Aspin genaamd V2 Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen. Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.

marcodej Leeftijd: 25 Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010. Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0 Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo) Regio: Utrecht, Amersfoort Licentie: B Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200 Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke Leeftijd: 23 Regio: 't Noorden Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.

ultra_ivo Leeftijd: 42 Regio: Zuid-Limburg Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200

Wombcat Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81 Regio: Utrecht Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

FJD Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg) Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105 Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg) Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod Licentie? Neen Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

Gripper Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg) Regio: Utrecht Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning) Licentie: Nee Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.

Oksel Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee Leeftijd: 26 BMI: 22.8 Regio: Groningen Fiets: Wilier Izoard Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt Leeftijd: 22 Bmi: 20 Regio: Amsterdam Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76) Regio: Nijmegen/achterhoek Fiets: Concorde camp. mirage Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel

Jakkop Leeftijd: 18 BMI: 23 Regio: United Kingdom Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg ) Regio: Den Bosch Fiets: Merida Licentie: Nee Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets

Najr Leeftijd: 20 Regio: Rotterdam Fiets: Bulls Harrier Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent Leeftijd: 16 Regio: Midden-Limburg Fiets: Trek 1.2 Licentie: (nog) niet Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen

rockin_the_lowland Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m Regio: Weert Fiets: Trek 1200 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm) Regio: Midden-Delfland (Delft) Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon Leeftijd: 21 Bmi: 20 Regio: nijmegen Fiets: koga en gazelle Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg ) Regio: Dordrecht Fiets: Trek Madone 4.5 WSD Licentie: Ja Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg ) Regio: Dordrecht Fiets: 2002 Giant OCR Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen

Mascleta Leeftijd: 21 BMI: 19 (176cm, 59kg ) Regio: Zeeland Fiets: Mardini instapfietsje. Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik Leeftijd: 26 BMI: 27 (184cm, 91kg ) Regio: Utrecht Fiets: Moser instapfietsje Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber Leeftijd: 29 BMI: 24 (190 cm, 88 kg) Regio: Groningen Fiets: Cadex (tweedehands ex-studentenfiets, binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe) Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Marurk Leeftijd: 21 BMI: 20 (183 cm, 66 kg) Regio: Zuid-Limburg Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra Licentie: - Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging.

Aardengel Leeftijd: 24 BMI: 23 (186 cm, 81kg) Regio: Noord-Holland ('t Gooi) Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd Leeftijd: 31 BMI: 20.1 (184 cm, 68kg) Regio: Zuid-Holland Fiets: Ilson Dura-Ace Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
pi_85844682
@Captain_Fabulous: Lekker bezig met je fietsje :) Als ik jou zo hoor krijg ik ook zin om te gaan toeren. Heb het er thuis ook nog over gehad, en vrouwlief lijkt het wel wat, mits we met een tandem gaan. Of ze er blij mee is of niet, inspiratie krijg ik er wel van :D
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:41:40 #3
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_85846288
Zo'n andere fiets is gelijk wel weer een uitdaging...begin ik net racefietsen een kleinbeetje te snappen ga ik weer wat anders doen O+
De eerste vraag die denk ik belangrijk is, is of ik moet investeren in stuurshifters, of gewoon lekker de handels op de buis moet laten. Op zich is het een beproefd systeem, dus waarvoor is het eigenlijk nodig? Als je met bagage en al rondfietst, schakel je dan meer of juist minder dan op een racert? In elk geval ga ik de trappers niet gelijk veranderen, als ik deze fiets eerst voor tochtjes van een paar dagen met minimale bepakking wil gebruiken, is 1 paar schoenen voor op en af de fiets heel handig.
Merinowol schijnt geen lichaamsgeur aan te nemen, dus als ik daar wat sokken van koop zal ook de geur niet zo snel oplopen in een paar dagen. Kosten wel tussen de 20 en 50 euro, afhankelijk van waar je kijkt...maar als je dan maar 2 paar nodig hebt, valt het weer mee...moet ik maar denken :7
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_85846992
Het is inderdaad iets heel anders dan wielrennen. Het gaat ook niet zo zeer om zo hard mogelijk te fietsen, maar meer om het genieten van de omgeving en de vrijheid tijdens het fietsen.
Denk inderdaad dat je tijdens het toeren minder schakelt dan tijdens het wielrennen. Je rijdt meer een constant tempo denk ik.

Ik heb écht zin in m'n Brooks trouwens :D Het kan bijna niet anders of die Brooks gaat verlichting brengen aan m'n perineum.
Om over die SKS spatbordjes nog maar te zwijgen. Speciaal voor 700Cx25 (max) dus dat gaat vast prima passen. Wordt vast een herst/winter seizoen met een stuk minder natte/koude voeten :)
pi_85856914
@Captain Fabulous. Zoek eens op Ebay voor een stelletje Suntour Command shifters. Die zijn te combineren met Shimano derailleurs, schakelen goed en zijn niet kapot te krijgen. Brooks zadels zijn trouwens goedkoop bij de Britse verzendhandel. Ik zou er dan gelijk wat Panaracer Paselas bij kopen (en een echte Zéfal HPX), dan heb je de spullen in huis die hier lastig te krijgen zijn.
pi_85858700
Als ik dit zo allemaal lees heb ik ook zin om 'n hippe stadsfiets te bouwen waar je ook lang op toeren kan.
Mooie klassieke kleuren, veel glimmend (chroom) en een Brooks zadel :9~

Eerst maar eens verhuizen en m'n tijdritfiets en crosser afmaken ;)
Ik heb die eerste bij m'n ouders laten staan dit weekend, wat betekent dat ik deze week een koppeltijdritje op m'n gewone fiets moet doen. Wel met 'n opzetstuurtje natuurlijk
pi_85861865
Oh man... Ben droog overgekomen. Maar wat een wind. vol. tegen. }:|

Vanmiddag hopelijk wind mee.

Zat ff te speuren op Marktplaats. Vind dat wel een aardig fietsje voor een achterlijk lage prijs. En behalve dat vind ik het fijn dat ik er zelf nog lekker veel aan zou moeten doen. Spatborden, banden, bagagedrager voor erop en alles in 1 kleur spuiten en een mooi logo stickertje erop 8-) Daarna een Brooks, een mooi racestuurtje met Brooks lint erom, tassen erop.... en gaan!

@CyclingGirl ook op de fiets vandaag?
  maandag 30 augustus 2010 @ 08:57:13 #8
153506 Captain_Fabulous
pi_85862076
dat ziet er zo goed uit dat ik me afvraag wat het addertje onder het gras is...heeft al een achterbagagedrager, dus tassen achter, stuurtasje...klaar!
pi_85862249
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 08:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
dat ziet er zo goed uit dat ik me afvraag wat het addertje onder het gras is...heeft al een achterbagagedrager, dus tassen achter, stuurtasje...klaar!
Ik vermoed roest (niet op het frame, maar lopende onderdelen) en slecht lopende ketting/derailleur. Slechter onderhoud dan de foto op afstand doet vermoeden ;) Verklaart ook de missende foto van de andere kant van de fiets.
Vind het zelf een mooi ding, maar die kleur.... :N
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:54:38 #10
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85863204
wederom een lekker zomers weertje vandaag -O-
.
pi_85863305
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 08:42 schreef Freddeh het volgende:
Oh man... Ben droog overgekomen. Maar wat een wind. vol. tegen. }:|

Vanmiddag hopelijk wind mee.

Zat ff te speuren op Marktplaats. Vind dat wel een aardig fietsje voor een achterlijk lage prijs. En behalve dat vind ik het fijn dat ik er zelf nog lekker veel aan zou moeten doen. Spatborden, banden, bagagedrager voor erop en alles in 1 kleur spuiten en een mooi logo stickertje erop 8-) Daarna een Brooks, een mooi racestuurtje met Brooks lint erom, tassen erop.... en gaan!

@CyclingGirl ook op de fiets vandaag?
Wat gaan jullie snel joh het andere topic is alweer dicht.
Nee ik ben ziek geweest van het weekend. Dus toch. Nu strontverkouden dus beter maar van niet op de fiets.
Haters gonna hate.
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:32:34 #12
153506 Captain_Fabulous
pi_85864121
Geen Suntour Command shifters op marktplaats op het moment, maar zal het in de gaten houden ivo, bedankt voor de tip!
pi_85864160
Ai, gezondheid! Heb zelf ook een kriebeltje in m'n keel, maar geen ernstige verkoudheid. Behalve dat vind ik zelf alles boven de nek eruit gefietst kan worden natuurlijk ;)
pi_85864218
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Geen Suntour Command shifters op marktplaats op het moment, maar zal het in de gaten houden ivo, bedankt voor de tip!
Kijk hier eens: link
Die man heeft meestal wel veel NOS spulletjes. Heb er wat dingetjes voor m'n oude Raleigh vandaan gehaald ook (waarvan ik nu eigenlijk beetje verdrietig ben dat ik hem weg heb gedaan. Het was zo'n fijne fiets, en ideaal voor vakanties ook als je er spatbordjes en dragers op zet).
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:41:23 #15
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_85864335
Zo, wss woensdag weer eens proberen te fietsen. :s)
pi_85864457
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die vindt je ook zelden tot nooit op Marktplaats, werden bijna niet in Nederland verkocht. Je moet meer kijken op Ebay.
pi_85864536
7-vits Command schakelt trouwens ook 8-Vits Shimano
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:55:52 #18
153506 Captain_Fabulous
pi_85864688
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:46 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Die vindt je ook zelden tot nooit op Marktplaats, werden bijna niet in Nederland verkocht. Je moet meer kijken op Ebay.
Grotendeels in Engeland verkocht bedoel je?
pi_85864749
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Grotendeels in Engeland verkocht bedoel je?
Wisselend. Ik heb een paar jaar geleden een aantal setjes uit Zwitserland gehaald. Vandaag staat er trouwens geen enkele op Ebay.
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:18:33 #20
153506 Captain_Fabulous
pi_85865368
Heeft het eigenlijk zin om deze koffer aan te schaffen, denken julie?Kan het wat zijn kwalitatief voor die prijs? Of ben ik beter af met de onderdelen los te kopen als ik ze nodig heb, en dan gelijk een goede kwaliteit te nemen?
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:20:10 #21
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85865408
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om deze koffer aan te schaffen, denken julie?Kan het wat zijn kwalitatief voor die prijs? Of ben ik beter af met de onderdelen los te kopen als ik ze nodig heb, en dan gelijk een goede kwaliteit te nemen?
Heb geen idee, zoek overigens ook zoiets...

hmmm de helft van de inhoud van die koffer heb ik in ieder geval al....misschien toch maar los wat gereedschap kopen. Alhoewel dat me dan waarschijnlijk meer kost dan het aanschaffen van zo'n complete koffer.

[ Bericht 11% gewijzigd door Yankee op 30-08-2010 11:27:06 ]
.
pi_85865622
Ik meld me hier ook!

Ik heb namelijk afgelopen weekend mezelf opgegeven om mee te doen met de Alpe du Zes 9 juni 2010 :) samen met 2 neven en 3 ooms.

Racefiets-ervaring heb ik een beetje, maar de afgelopen 3 jaar heb ik alleen maar gefietst op een hybride-fiets, zo'n soort van veldrij fiets, dus ik moet eerst maar eens een fiets gaan scoren, en deze fiets gaan verpatsen.
Ik denk dat ik zo'n 500 tot 1000 km per jaar fiets gemiddeld, en dan voornamelijk rondjes van max 40 km.

Straks dus maar eens een plan van aanpak maken qua training, voorbereiding en sponsoring, en me hier een beetje inlezen :)
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:28:53 #23
153506 Captain_Fabulous
pi_85865736
Alpe du Zes...Cyclechick heef dat dit jaar gedaan, misschien dat die wat goede tips heeft.
pi_85865765
Als je kijkt naar de prijs kun je beter deze complete set kopen. Enige dat me tegenvalt zijn die kunststof bandenlichters, die breken bij mij altijd. Ben zelf een groot fan van de Simson bandenlichters, massief metaal en nog nooit gebroken, of zelfs verbogen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:32:39 #25
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85865868
quote:
Kwalitatief zal het minder zijn dan een goede set van Pro, BBB of Parktool maar goed genoeg voor de gemiddelde thuissleutelaar. Ik heb een vergelijkbare set waarmee ik eigenlijk alles van mijn racefiets mee kan repareren en onderhouden. Ook vind ik het wel handig dat je er gelijk een koffer bij hebt. Een andere optie: een simpele koffer kopen bij een bouwmarkt en daar losse onderdelen voor kopen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:35:45 #26
153506 Captain_Fabulous
pi_85865964
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:32 schreef No-P het volgende:

[..]
goed genoeg voor de gemiddelde thuissleutelaar.
Verkocht! En ik ben ook blij met dat het in een koffer zit, dan gaat het gewoon minder snel rondslingeren.
pi_85866401
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Verkocht! En ik ben ook blij met dat het in een koffer zit, dan gaat het gewoon minder snel rondslingeren.
Dat dacht ik ook altijd van mijn set schroevendraaierbitjes :')
pi_85866410
Een vraagje van een a-technisch persoon: Ik wil mijn ketting grondig schoonmaken!
1. Hoe krijg je de ketting van de fiets? Kan dit gewoon met je handen of heb je speciaal gereedschap nodig?
2. Waarin kan je je ketting schoonmaken? En hoelang moet je het hier in laten liggen?
3. Kan je je cassette en voorbladen hierin ook schoonmaken en hoe krijg je die van je fiets af?
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:50:36 #29
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_85866507
quote:
Ik heb dit setje ook en tot nog toe voldoet het prima. Kwaliteit zal vast minder zijn dan parktool e.d., maar daar is de prijs dan ook naar :)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:50:36 #30
153506 Captain_Fabulous
pi_85866510
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:47 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook altijd van mijn set schroevendraaierbitjes :')
Ja maar die krijgen bij iedereen spontaan pootjes!
pi_85866626
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:47 schreef BraveDribbel het volgende:
Een vraagje van een a-technisch persoon: Ik wil mijn ketting grondig schoonmaken!
1. Hoe krijg je de ketting van de fiets? Kan dit gewoon met je handen of heb je speciaal gereedschap nodig?
2. Waarin kan je je ketting schoonmaken? En hoelang moet je het hier in laten liggen?
3. Kan je je cassette en voorbladen hierin ook schoonmaken en hoe krijg je die van je fiets af?
Je ketting hoeft er niet helemaal af.
Achterwiel eruit en de ketting in een bak wasbenzine hangen. Paar minuten ofzo, daarna verschuiven en de andere helft erin. Gewoon schoonpoetsen met een oude doek.
Cassette kun je er ook mee schoonmaken, maar om die eraf te krijgen heb je speciaal gereedschap nodig.
Voorbladen krijg je eraf door de boutjes die erin zitten los te draaien, kun je ook prima schoonmaken in wasbenzine.

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ja maar die krijgen bij iedereen spontaan pootjes!
Het waren er gelukkig maar 36 :')
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:54:35 #32
27167 SuperWeber
pi_85866669
De belangrijkste reden waarom ik het setje heb gekocht was omdat ik een kettingpons nodig had (ik was mijn oude kwijt :') ) en omdat zo'n ding los al de helft van het setje kostte dacht ik van, ach laten we het maar eens proberen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  maandag 30 augustus 2010 @ 12:03:23 #33
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85866951
quote:
1. Zonder quicklink ga je hem niet met de hand open krijgen. Dan zul je een kettingpons nodig hebben, maar dan kun je hem niet meer hersluiten zonder quicklink of een andere link.
2. Bijvoorbeeld met terpentine. In topic 55 of 54 is dit nog uitgebreid aan bot gekomen (incl ouderwetse manier van de ketting koken of iets dergelijks). Dat kun je dus het beste even teruglezen.
3. De voorbladen kunnen gewoon met een inbussleutel eraf worden gehaald, cassette met een cassetteafnemer en freewheeldraaier.
Sei wachsam,
pi_85869109
quote:
Ik ben erin geslaagd om alles goed schoon te krijgen zonder de ketting eraf te halen met een kettingpons. Kost wel wat meer tijd...
Ketting heb ik schoongemaakt door een oude lap in de wasbenzine te doen, en deze vervolgens meerdere keren langs de ketting te halen (terwijl je de cranks ronddraait). Dit moet je wel een aantal keren herhalen om alle troep eraf te krijgen. (De ketting gedeeltelijk in de wasbenzine hangen en dan verschuiven, gaat overigens wel sneller en beter.) Vergeet niet om de derailleurwieltjes helemaal schoon te maken, want daar hoopt zich vaak ook veel troep op. En de bladen voor kun je, als je de fiets hebt opgehangen, ook redelijk schoonmaken met een in de wasbenzine gedrenkte doek. Je moet dan wel met je doek tussen de bladen in gaan, lukt op zich prima, maar vergt wel een beetje geduld. Demonteren kan natuurlijk ook.
En de cassette hoef je helemaal niet te demonteren, daar heb je trouwens speciaal gereedschap voor nodig. Ik heb gewoon zo'n borsteltje van BBB gekocht (kostte mij 5 euro). In de petrol dopen dat ding, en dan met die nylonhaartjes tussen de tandkransjes doorgaan. Je cassette is dan binnen 5 min helemaal schoon! Daarna wel even de petrolspetters van de velgen afdoen met wat wasbenzine. En vergeet niet om alles goed af te dekken voordat je aan de slag gaat!
pi_85871014
Scheurtje in mijn frame ondekt + een kraak daarna. Naar de FM gegaan en ik krijg een nieuw frame :)
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:03:35 #36
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85871049
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:02 schreef Drassss het volgende:
Scheurtje in mijn frame ondekt + een kraak daarna. Naar de FM gegaan en ik krijg een nieuw frame :)
Waar zat het scheurtje? Verder mooi geregeld dus!
.
pi_85871097
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:02 schreef Drassss het volgende:
Alu? Carbon?
pi_85871313
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:03 schreef Yankee het volgende:

[..]

Waar zat het scheurtje? Verder mooi geregeld dus!
Splitsing waar de voorvork en het balhoofdbuis zit.. Weet even de naam niet sorry. Begin van de buis zat een klein scheurtje. ( Alu materiaal, alleen de voorvork is carbon )
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:12:17 #39
27167 SuperWeber
pi_85871374
Heb je een foto?
pi_85871523
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:12 schreef SuperWeber het volgende:
Heb je een foto?
Voorbeeldje waar de scheur zat:

pi_85871669
Ik kan niet mee praten over al die fietstechnische dingen :@ Voel mij echt een cyclingGIRL nu :)
Haters gonna hate.
pi_85871750
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik kan niet mee praten over al die fietstechnische dingen :@ Voel mij echt een cyclingGIRL nu :)
Ik heb ook 2 linkerhanden, maar fiets puur omdat ik het geweldig vind ;) Ik merk wel dat ik steeds mijn fiets beter " leer kennen ", wat hij wel niet/kan + het poetsen en de handigheid in het monteren etc.
pi_85871783
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Alpe du Zes...Cyclechick heef dat dit jaar gedaan, misschien dat die wat goede tips heeft.
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:19 schreef CyclingGirl het volgende:
wellicht kun je me helpen met tips? ;)
pi_85871959
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:23 schreef Gurb het volgende:

[..]

[..]

wellicht kun je me helpen met tips? ;)
:') Je verwart CyclingGirl en CycleChick met elkaar.
pi_85871985
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:28 schreef Freddeh het volgende:

[..]

:') Je verwart CyclingGirl en CycleChick met elkaar.
:@
pi_85872081
Maakt niet uit uiteraard, denk dat we dat allemaal wel eens gedaan hebben hier ;)

CycleChick post hier niet zo vaak ook trouwens.
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:36:13 #47
153506 Captain_Fabulous
pi_85872203
Het is wel opvallend...vroeger poste Cyclechick veel, en Cyclingirl nauwelijks, nu is het omgekeerd. Zit er een geheim vrouwenquotum op deze reeks?
pi_85872380
Nee, het is meer dat vrouwen niet kunnen multitasken. Weinig fietsen = veel posten. Weinig posten = veel fietsen. Wij mannen kunnen dat inmiddels al :')
pi_85872685
Nou nou ik fiets best veel hoor, alleen nu even niet. Zit er een beetje doorheen. Te slecht geslapen en te druk gehad.
Vanaf deze week pak ik het weer op en post ik nog wel regelmatig hoor :D Doe ik meestal toch vanaf mijn werk.
Haters gonna hate.
pi_85872782
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou nou ik fiets best veel hoor, alleen nu even niet. Zit er een beetje doorheen. Te slecht geslapen en te druk gehad.
Vanaf deze week pak ik het weer op en post ik nog wel regelmatig hoor :D Doe ik meestal toch vanaf mijn werk.
Busted!
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:56:10 #51
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_85872891
zondag had ik een kater, tijdje geleden dat ik er eentje had. Ben het helemaal niet gewend. Vanwege dat en het weer niet kunnen fietsen, wel jammer. Nu morgen, woensdag en donderdag te keer en dan rust om op zondag premie te rijden.

Trouwens van al die fietsvakantieplannen gaat het bij mij ook een beetje kriebelen.
Superhero to the rescue!
pi_85872926
Ah hier zijn jullie *O* Morgen hopelijk weer eens fietsen *O*
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_85873723
Ik ben weer terug in Nederland. Helaas door de hitte in Spanje niet veel gefietst. Klimmen in 33 graden is echt geen pretje.
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:22:49 #54
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_85873830
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:18 schreef Oksel het volgende:
Ik ben weer terug in Nederland. Helaas door de hitte in Spanje niet veel gefietst. Klimmen in 33 graden is echt geen pretje.
Nope regen en wind is vele malen beter :?
Superhero to the rescue!
pi_85873885
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:22 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Nope regen en wind is vele malen beter :?
Nee.. :) 't is vanaf nu droog! Maar het moet wel leuk blijven.. ik heb het tochtje 5x gefietst in 2 weken.. opzich niet heel slecht. Maar om 1 uur 's nachts was het soms nog 25+ graden.. :P
pi_85874059
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:24 schreef Oksel het volgende:

[..]

Nee.. :) 't is vanaf nu droog! Maar het moet wel leuk blijven.. ik heb het tochtje 5x gefietst in 2 weken.. opzich niet heel slecht. Maar om 1 uur 's nachts was het soms nog 25+ graden.. :P
Blegh... Zeur.... :')
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:36:33 #57
153506 Captain_Fabulous
pi_85874309
Oksel, was het nou vakantie of was het een huwelijksreis ?
pi_85874775
Vakantie, en even kijken of er wat leuke trouwstekkies waren. En die waren er.. :) Alleen nu hebben we besloten dat we eigenlijk wat te lui zijn om het te organiseren.. :P
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:51:27 #59
153506 Captain_Fabulous
pi_85874868
Dus toch schoonouders de boel laten organiseren :P dacht dat je dat niet wilde
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:51:48 #60
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85874882
Je moet überhaupt niet trouwen :P
.
pi_85874928
Waarom niet?
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:59:27 #62
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85875191
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:52 schreef Freddeh het volgende:
Waarom niet?
Financieel gezien kan het misschien handig zijn, maar zie persoonlijk de meerwaarde van trouwen niet in.
.
pi_85875275
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:52 schreef Freddeh het volgende:
Waarom niet?
Daar word je burgerlijk van ;)
Ik ga vanaf overmorgen samenwonen met m'n vriendin. Mijn reden is een gang met fietsenrekken aan de muur waar al onze fietsjes aan hangen :D

Samenwonen is al burgerlijk genoeg.
pi_85875281
Ik zie er de meerwaarde wel van, maar laten we het maar weer over fietsen gaan hebben ;)
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:02:36 #65
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85875316
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:01 schreef Freddeh het volgende:
Ik zie er de meerwaarde wel van, maar laten we het maar weer over fietsen gaan hebben ;)
:D lijkt me prima
.
pi_85875322
Finanieel gezien levert t alleen maar gezeik op uiteindelijk 8-)
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:03:04 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_85875339
fietsen staat op een laag pitje de laatste 2 weken. Slecht weer en drukte op het werk doet me aardig de das om...
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:05:50 #68
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85875448
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:01 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik ga vanaf overmorgen samenwonen met m'n vriendin. Mijn reden is een gang met fietsenrekken aan de muur waar al onze fietsjes aan hangen :D

Sterkte :7

Er staan hier 3 fietsen in de woonkamer :P en nog 1 in de studeerkamer
.
pi_85875604
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:05 schreef Yankee het volgende:

[..]

Sterkte :7

Er staan hier 3 fietsen in de woonkamer :P en nog 1 in de studeerkamer
Ik heb haar wel onder de duim ;)

Om er een fietsgerelateerde wending aan te geven: Ik wil van die beugels voor aan de muur. Ziet er vet mooi uit en die van BBB schijnen niet al te duur te zijn.
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:10:13 #70
153506 Captain_Fabulous
pi_85875643
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:59 schreef Yankee het volgende:

[..]
zie persoonlijk de meerwaarde van trouwen niet in.
z'n aanstaande is een _O_ exemplaar van het vrouwelijk ras... vermoed dat het geholpen heeft bij de beslissing :+
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:21:01 #71
27167 SuperWeber
pi_85876113
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:01 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Jajajajaja, dat zei ik een aantal jaar geleden ook... Resultaat: Ik liep afgelopen zaterdag in een koeienpak door het centrum van Groningen en a.s. vrijdag ga ik trouwen :D

Er zit nog wel een bepaalde (o.a. financiele) gedachtengang achter, maar daar hebben we het nu maar niet over.
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:24:39 #72
153506 Captain_Fabulous
pi_85876289
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:21 schreef SuperWeber het volgende:

[..]
Er zit nog wel een bepaalde (o.a. financiele) gedachtengang achter, maar daar hebben we het nu maar niet over.
je trouwt in gemeenschap van goederen omdat ze mooiere fietswielen heeft dan jou?
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:25:10 #73
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85876322
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

je trouwt in gemeenschap van goederen omdat ze mooiere fietswielen heeft dan jou?
_O-
.
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:25:28 #74
27167 SuperWeber
pi_85876338
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

_O- :D _O-

Daar moet ik het idd misschien maar eens over hebben... :D
pi_85876542
Ik ga ook trouwen wat is daar mis mee? En na het trouwen een Pinarello :P
Haters gonna hate.
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:33:49 #76
153506 Captain_Fabulous
pi_85876716
Zo cliché, vrouwen die vallen voor een Italiaan...
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:36:15 #77
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85876817
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo cliché, vrouwen die vallen voor een Italiaan...
....met een bochel :P
.
pi_85876832
Ja, of voor een Groninger. Ik snap m'n vrouw nog steeds niet. 8)7
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:37:21 #79
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85876870
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:36 schreef Freddeh het volgende:
Ja, of voor een Groninger. Ik snap m'n vrouw nog steeds niet. 8)7
Ik als Groninger zijnde natuurlijk wel :7
.
pi_85876936
Met een bochel :) Ja ik verruil mijn Amerikaan voor een Italiaan. En ik trouw een Spanjaard :)
Haters gonna hate.
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:39:20 #81
153506 Captain_Fabulous
pi_85876961
je kan duidelijk merken dat er in dit weer te weinig wordt gefietst...the crowd is getting restless...ga zo weer naar de gym, spinfietstje pesten enzo. Dam tot Dam rit komt eraan!
pi_85877085
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:21 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Jajajajaja, dat zei ik een aantal jaar geleden ook... Resultaat: Ik liep afgelopen zaterdag in een koeienpak door het centrum van Groningen en a.s. vrijdag ga ik trouwen :D

Ik zie me zelf al zo in de Negende Cirkel ofzo :')
pi_85877708
Kun je je fiets kosteloos meenemen in de trein? :? Vanaf volgende week zit ik namelijk op kamers en ik verwacht de eerste tijd nog wel heen en weer te reizen tussen mijn ouderlijk huis en mijn kamer. Of is het beter om een goedkope fiets erbij te kopen voor in het weekend?
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:55:36 #84
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85877736
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:55 schreef basskabouter het volgende:
Kun je je fiets kosteloos meenemen in de trein? :? Vanaf volgende week zit ik namelijk op kamers en ik verwacht de eerste tijd nog wel heen en weer te reizen tussen mijn ouderlijk huis en mijn kamer. Of is het beter om een goedkope fiets erbij te kopen voor in het weekend?
6 euro
.
pi_85877741
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
je kan duidelijk merken dat er in dit weer te weinig wordt gefietst...the crowd is getting restless...ga zo weer naar de gym, spinfietstje pesten enzo. Dam tot Dam rit komt eraan!
Hoe bedoel je? Ik rijd gewoon vandaag hoor :D
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:56:33 #86
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_85877785
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:55 schreef basskabouter het volgende:
¤6.50 kostte dat vorig jaar iig. :')

Misschien ook wel handige info. :')

quote:
Dagkaart fiets: als u uw fiets wilt meenemen in de trein, houdt u er dan rekening mee dat dit alleen buiten de spits op werkdagen kan (spitsuren: 06.30 - 09.00 uur en 16.30 - 18.00 uur). Reserveren is niet nodig. Een Dagkaart fiets is niet geldig in Fyra.
Tis idd maar ¤6.-
pi_85877913
In Engeland is het kosteloos, best mooi. :) :)

Had net een ongeluk trouwens.

Na een goede 2 uur ging ik een bar binnen voor een broodje, waarbij ik mijn fiets tegen het raam had gezegd. Die Poolse eigenaar zei in slecht Engels dat ik 'm bij het raam weg moest halen, dat zou de print op het raam beschadigen ofzo. :') Dus ik draaide om, slipte met mijn wielrenschoenen op de gladde vloer, voel en had mijn arm bijna uit de kom. Werd nog wel netjes overeind geholpen. :P
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 30 augustus 2010 @ 17:03:08 #88
153506 Captain_Fabulous
pi_85878052
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:55 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Ik rijd gewoon vandaag hoor :D
Ja maar ik ben een indoor watje :P
pi_85878085
Vanavond maar de fietsloze dag van gister compenseren... Veel wind, maar ook veel blauwe lucht op dit moment. :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85881312
Lekker die wind :D Het is dat ik langer moest wachten voor een verkeerslicht, anders had ik weer een record. Hoewel... 28km in 45 minuten? Dat moet ik even narekenen... maar klinkt wél als een record :D
pi_85881403
Met deze wind had je een spoiler nodig om op de weg te blijven zeker :+
pi_85881809
Bijna wel. Had vanochtend nog wind tegen, dat was niet fijn. Tegen 4Bft in stampen die vol in je gezicht zit te blazen. Gemiddelde was érg laag. Sommige stukken ging het gewoon niet harder dan 22 km/u.
Maar als de wind dan niet draait en je hebt een keertje wind mee 's middags, dan ga je toch nog eens hard! Sommige stukken op 48km/u door kunnen knallen, maar andere stukken vol zijwind, dat was wel jammer.
Benieuwd of mijn medefietspadgebruiker hier uit Dordrecht ook hier op het forum rondhangt. Had de vaart er ook aardig in zitten, maar op de Zwijndrechtsebrug was ie me kwijt. Of ik hem. Hij kon iig niet meer meekomen of deed z'n best er niet op.
pi_85882152
Mooie stukken zijn dat ja :D

Twijfelde nog even of ik rondje Rotte of richting Gouda zou gaan maar combinatie van buitjes, werk en aanwezigheid van vrouwelijk schoon hebben me anders doen besluiten. Morgenmiddag heb ik wel een fatsoenlijke tocht in de planning staan *O*

Moeten trouwens eens wat inplannen rondom de Rotte. Kan prima denk ik, komen er genoeg uit de regio :)
pi_85884072
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

z'n aanstaande is een _O_ exemplaar van het vrouwelijk ras... vermoed dat het geholpen heeft bij de beslissing :+
:Y :Y

Ja, deze kon ik niet meer laten lopen. Elke strohalm om d'r te laten blijven aangrijpen dus.. :P
pi_85884111
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Met een bochel :) Ja ik verruil mijn Amerikaan voor een Italiaan. En ik trouw een Spanjaard :)
Ik heb mijn Amerikaan ook ingeruild voor een Italiaanse dame. En ik trouw met een Duitse.. :P
pi_85884181
Heb toch maar even zitten rekenen, en het is inderdaad..... *drumroll please*

Een nieuw record!

45 minuten over 28 kilometer, komt uit op 40km/u gemiddeld 8-)
pi_85884250
Trouwens net eventjes 40km weggetrapt.. lekker koel hoor.. :P Naar de Holterberg, Holterberg over, Motieweg omlaag, omkeren, Motieweg op, Holterberg weer over, terug naar huis. 2x zijwind. Gemiddeld 30,4.
pi_85885631
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:03 schreef Freddeh het volgende:

Een nieuw record!

Pics or it didn't happen.
pi_85885861
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:43 schreef Oksel het volgende:

[..]

Pics or it didn't happen.
:(
pi_85885903
En nu wil ik dus een nieuwe fietscomputer, want die ik nu heb houdt geen tripgemiddelden bij :(
pi_85886564
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:03 schreef Freddeh het volgende:

Een nieuw record!

28 in 45 min is 37,3 in een uur. heel mooi gemiddelde, maar geen 40.
pi_85886712
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:08 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

28 in 45 min is 37,3 in een uur. heel mooi gemiddelde, maar geen 40.
Hoe bereken jij hem? Misschien heb ik niet goed op zitten letten tijdens wiskunde vroeger. Zou me niks verbazen :')
  FOK!fotograaf maandag 30 augustus 2010 @ 21:12:40 #103
73911 ultra_ivo
pi_85886767
Gisteren zelfs na 100km de trein teruggepakt. Ik had een nieuw stuk van m'n 200 verkend, achterin de Eifel. En er kwam me toch een bui naar beneden Ik had ook m'n verkeerde fiets bij me, maar 40lux en een roldynamo. Da's niet genoeg bij noodweer. Dan heb je toch echt een SON met een Edelux nodig.
pi_85886777
28 km / 3/4 uur = 37,33333333333333333333333333 et cetera km/uur
pi_85886882
Weet iemand hoe je van een kledingmaat (lengtemaat 53 soms 55) of gewicht/ lengte 100 kg/ 2,00 m komt op een maat xl/xxl/xxxl? Het gaat om een lange fietsbroek met zeem die ik graag via internet wil bestellen.
pi_85886942
Shit... Ik heb hem daarstraks zitten berekenen en kom er nu niet meer uit met hetzelfde resultaat van 40km/u. Je hebt helemaal gelijk, 37.3 km/u.
pi_85888314
Gekke vraag misschien, ik spin regelmatig in nde sport school.
Met een groep dus, RPM. Het valt me op dat ik zweet als een gieter.
Bakken vol water gaat er van me af. Op 2 spinners na zweten de anderen van de groep nauwelijks of een beetje.
Hoe komt dat? Fietsen ze niet hard genoeg of ligt het aan mij. IK bedoel als ik iemand zie zweten denk ik meestal dat ie weinig conditie heeft. Dat is bij mij zeker niet het geval.
Is snel en vroeg zweten een goed of juist een slecht teken?
pi_85888368
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:45 schreef FredWielergek het volgende:
Bakken vol water gaat er van me af. Op 2 spinners na zweten de anderen van de groep nauwelijks of een beetje.
Hoe komt dat? Fietsen ze niet hard genoeg of ligt het aan mij. IK bedoel als ik iemand zie zweten denk ik meestal dat ie weinig conditie heeft. Dat is bij mij zeker niet het geval.
Sommige mensen zweten nou eenmaal sneller dan anderen. Een soort aanleg dus...
pi_85888410
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:15 schreef nogeenmaarten het volgende:
Weet iemand hoe je van een kledingmaat (lengtemaat 53 soms 55) of gewicht/ lengte 100 kg/ 2,00 m komt op een maat xl/xxl/xxxl? Het gaat om een lange fietsbroek met zeem die ik graag via internet wil bestellen.
Laat maar, maattabel gevonden (op eerste kledingsite in starters topic wielrennen).
pi_85888522
quote:
(te) veel alcohol drinken leidt (ook) tot veel zweten ...
weet niet wat de achtergrond hiervan is.
pi_85888683
Lichaamsbouw speelt ook een rol. Ik zweet ook peentjes na een paar km rijden al.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:00:13 #112
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85889027
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:46 schreef marcodej het volgende:

[..]

Sommige mensen zweten nou eenmaal sneller dan anderen. Een soort aanleg dus...
Precies. Ik ken een topsporter die ook heel snel en veel zweet. Een sporter zal in het algemeen ook meer kunnen zweten en zweet kunnen produceren dat minder grote concentratie zout bevat.
Sei wachsam,
pi_85889426
Ik zweet in de sportschool dus juist enorm, echt dat het van me af lekt en het apparaat helemaal onder zit zegmaar, terwijl ik op de fiets gewoon droog ben, maar dat zal wel door de wind komen. :)
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:06:18 #114
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85889442
quote:
IK bedoel als ik iemand zie zweten denk ik meestal dat ie weinig conditie heeft. Dat is bij mij zeker niet het geval.

):O
.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:07:52 #115
27167 SuperWeber
pi_85889560
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:50 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

(te) veel alcohol drinken leidt (ook) tot veel zweten ...
weet niet wat de achtergrond hiervan is.
Daar ben ik gisteren achter gekomen ja :(

Ik zweet al na 500m fietsen op een normale stadsfiets...
pi_85889770
Overigens vandaag waarschijnlijk voor het eerst door de 100. Ik heb mijn fietscomputer nog steeds niet gekocht dus ben niet zeker, maar heb goed 4 uur op de fiets gezeten, ook al was een deel in de stad, dus dat ging langzamer en ik was een paar keer de weg kwijt. _O_

Trouwens let ik sinds kort beter op mijn voeding. Na het sporten neem ik altijd meteen een pakje met proteïnedrank (25g per pakje - is dat veel?) en toegevoegde vitaminen, en dan na een half uur, drie kwartier een flink bord pasta. Ik merk echt het verschil, ik herstel veel sneller.
pi_85894114
quote:
Ik val na 'n uurtje spinnen bijna van m'n fiets af als ik flink diep gegaan ben, maar echt hard zweten, ho maar.
pi_85899712
Als ik op de Tacx zit dan moet ik een handdoek op t stuur leggen omdat anders mn laminaat krom zou trekken :')
pi_85900142
Lekker. :r Het koude weer van de afgelopen week heeft z'n greep op mij gehad. Voel me sinds vanochtend een beetje "ziekjes": snotterig, m'n neus/keel zit "vast", lichte keelpijn en slijmvorming enzo. Weet dus niet of het wel verstandig is om te gaan fietsen zo, ook omdat ik morgen t/m vrijdag belangrijk werk te doen heb. :r :r

Nog even een vraagje over been+armwarmers versus lange broeken/lange shirts. Is het niet beter+goekoper om een of twee sets van die warmers te kopen? Heb nl. meer "korte" setjes dan "lange" setjes, dus met een of twee sets been+armwarmers kan ik wellicht meer dan dat ik één setje lange broek+lang shirt koop...
pi_85900343
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 08:17 schreef Marurk het volgende:
Lekker. :r Het koude weer van de afgelopen week heeft z'n greep op mij gehad. Voel me sinds vanochtend een beetje "ziekjes": snotterig, m'n neus/keel zit "vast", lichte keelpijn en slijmvorming enzo. Weet dus niet of het wel verstandig is om te gaan fietsen zo, ook omdat ik morgen t/m vrijdag belangrijk werk te doen heb. :r :r
Same here... Ik hoef gelukkig vandaag niet te fietsen omdat ik vanochtend een afspraak in Utrecht heb. Ik denk overigens dat het CyclingGirl is die ons allemaal aangestoken heeft ;)

Straks dus naar de internist voor m'n schildklier. Eens kijken of hij nog suggesties heeft voor het verbeteren van de schildklierfunctie. Kleine kans, maar je weet het nooit.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:37:12 #121
153506 Captain_Fabulous
pi_85900351
Als het echt koud wordt heb je niet zoveel meer aan arm en beenstukken aangezien die vrij dun zijn. Dan heb je toch meer een speciale winterbroek nodig. Maar tot welk weer wil je doorgaan? Ik geloof dat Tommeke deze winter zelfs met sneeuw heeft gefietsts door arm/beenstukken te combineren met een winterbroek. Dus ik zou beginnen met arm en beenstukken, en als je nog blijkt te fietsen als die te koud zijn, kun je nog een winterbroek kopen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:45:28 #122
153506 Captain_Fabulous
pi_85900477
Trouwens gefeliciteerd Freddeh met je record! Had gisteren zelf ook een soort record, op de leg extension heb ik 40 kg gedrukt met elk been afzonderlijk, serie van 12. Is op zich niet zo heel veel, maar na m'n pogingen tot het spelen van American Football een paar jaren terug waren m'n knieen zo verrot dat ik deze winter met moeite 10kg kon doen zonder een blessure op te lopen. Heb het samen met de fysio het naar 30 weten te krijgen in drie maanden deze winter, en daarna even niets aan gedaan omdat het fietsen weer begon, maar het nu weer opgepakt. De speiren kunnen het prima hebben, maar de aanhechtingen/pezen zijn bij mij zo snel overbelast...er is ook een reden waarom ik graag alleen train. Ik heb weinig bandbreedte tussen een goede workout, en mezelf blesseren :( Maar ik lijk het te leren.
pi_85900568
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 08:36 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Same here... Ik hoef gelukkig vandaag niet te fietsen omdat ik vanochtend een afspraak in Utrecht heb. Ik denk overigens dat het CyclingGirl is die ons allemaal aangestoken heeft ;)

Straks dus naar de internist voor m'n schildklier. Eens kijken of hij nog suggesties heeft voor het verbeteren van de schildklierfunctie. Kleine kans, maar je weet het nooit.
Ja geef mij maar weer de schuld. ik ga het morgen weer proberen. Ik denk dat ik vrijdag met de fiets naar de zaak ga. Vanavond heb ik spaanse les dus dan redt ik het niet met de fiets.
Haters gonna hate.
pi_85900578
En ik zou een broek niet via internet bestellen. Hij moet wel goed zitten.
Haters gonna hate.
pi_85901033
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 08:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als het echt koud wordt heb je niet zoveel meer aan arm en beenstukken aangezien die vrij dun zijn. Dan heb je toch meer een speciale winterbroek nodig. Maar tot welk weer wil je doorgaan? Ik geloof dat Tommeke deze winter zelfs met sneeuw heeft gefietsts door arm/beenstukken te combineren met een winterbroek. Dus ik zou beginnen met arm en beenstukken, en als je nog blijkt te fietsen als die te koud zijn, kun je nog een winterbroek kopen.
Klopt. Als het heel koud is doe ik die aan in combinatie met 'n jasje en lange broek. Toch weer 'n stukje extra isolatie.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:29:16 #126
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85901280
Het weer lijkt eindelijk weer eens prima! Fietsen vandaag dus :)
.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:31:40 #127
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85901321
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 08:17 schreef Marurk het volgende:
Beterschap, ik heb hier de afgelopen twee weken last van gehad. Best wel irritant
.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:35:47 #128
153506 Captain_Fabulous
pi_85901423
Rijdt er trouwens iemand ook de Dam tot Dam?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:49:21 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_85901738
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 08:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Goeie tip, ik ben van plan om binnenkort warmere kleding te kopen voor de koudere dagen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:52:04 #130
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85901794
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Goeie tip, ik ben van plan om binnenkort warmere kleding te kopen voor de koudere dagen.
Vergeet in ieder geval niet om warme handschoenen te kopen
.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:04:03 #131
27167 SuperWeber
pi_85902133
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:15 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Klopt. Als het heel koud is doe ik die aan in combinatie met 'n jasje en lange broek. Toch weer 'n stukje extra isolatie.
Het is sowieso beter om meerdere lagen aan te trekken. Dat isoleert beter dan 1 dikke laag :)
pi_85902195
quote:

[..]

En: als je een winterbroek koopt, doe er een die niet te dik is (want dat belemmert) maar wel voorzien is van een ademende windstopper laag. Ik heb een broek waar ze heel stom bezuinigd hebben: 2 goede winddichte panelen op de voorkant van de benen, maar die panelen houden op bij de liezen, geen stuk windstopper over kruis en onderbuik. Altijd een koude lul dus. :X
Dat zou een verbeterpunt zijn als ik nu een nieuwe winterbroek ging kopen :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:08:21 #133
62913 Blik
The one and Only!
pi_85902249
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:52 schreef Yankee het volgende:

[..]

Mijn handen worden al koud onder de 15 graden, dus daar wordt zeker in geïnvesteerd. Tips?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:17:49 #134
153506 Captain_Fabulous
pi_85902552
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:06 schreef Gripper het volgende:

[..]
...
Wel altijd spannende tintelingen onder de douche als het weer opwarmt :+
pi_85902747
'spannende tintelingen'? Ik weet van narigheid nooit meer hoe ik moet staan als het weer eens titelt als een malle...
(het helpt wel om 'koud' te beginnen met de douche, maar daar zit je meestal niet op te wachten...)
pi_85902960
Aantrekkelijkere vriendin zoeken.

of waren we al bij de serieuze oplossingen aangekomen?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:59:37 #137
153506 Captain_Fabulous
pi_85903763
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:33 schreef FJD het volgende:
of waren we al bij de serieuze oplossingen aangekomen?
altijd mogelijk zolang ik in m'n eentje de boel probeer te laten ontsporen, maar Oksel is terug van vakantie dus als hij zich d'r ook mee gaat bemoeien...geen kans.
pi_85903838
Die zit denk ik met smart te wachten op zo'n koud geval... tot zover, nu weer op de fiets over.

Gelzadel:
Ja, lekker zacht!
Nee, voel mijn fiets niet meer!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:14:16 #139
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85904187
Liever een wat harder zadel
.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:17:14 #140
153506 Captain_Fabulous
pi_85904278
Ik heb het ook niet op gelzadels... lijkt me na een uur of twee dat je zeg maar 'door de gel heen zakt' en het comfort weg is. Liever leer.
pi_85904736
Wat een info hier. Doet mij denken aan die reclame van die boeren die alles naakt doen en dan zegt zijn vrouw, het is zeker fris buiten hihihi :D

Ik heb thuis een hele mooi gevoerde winterbroek die zit echt super lekker. ik moet alleen nog een winterjas aanschaffen, heb er nog maar 1 liggen en 2 zou wat fijner zijn. Verder heb ik gore tex handschoenen een soort wanten zeg maar. 2 vingers per ding. Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.

ik ben nu op zoek naar goed licht voor op mijn racefiets, ook een die ik er gemakkelijk af kan halen.

@Captain, ik rij komend weekend in Hilversum :D
Haters gonna hate.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:36:20 #142
153506 Captain_Fabulous
pi_85904844
Zappcity,de wedstrijd van GWC de Adelaar? Daar rijdt Superher0 ook al als ik het goed herinner, dat wordt gezellig! Kom je even toejuichen en een beeldverslagje doen voor hier. Je start om 14:00 bij de elite dames neem ik aan?
pi_85905143
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Wat een info hier. Doet mij denken aan die reclame van die boeren die alles naakt doen en dan zegt zijn vrouw, het is zeker fris buiten hihihi :D

Ik heb thuis een hele mooi gevoerde winterbroek die zit echt super lekker. ik moet alleen nog een winterjas aanschaffen, heb er nog maar 1 liggen en 2 zou wat fijner zijn. Verder heb ik gore tex handschoenen een soort wanten zeg maar. 2 vingers per ding. Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.

ik ben nu op zoek naar goed licht voor op mijn racefiets, ook een die ik er gemakkelijk af kan halen.

@Captain, ik rij komend weekend in Hilversum :D
Doorbloeding op een zadel is al marginaal, als daar nog de kou overheen komt hoef ik niet eens meer op te letten dat ik kan struikelen als ik de douche instap (dus...)

Maar anyway; ik heb zo'n carbon zadeldek, wat heel hard lijkt, maar omdat het een dunne laag is 'flext' het nog wel lekker.
Qua licht heb ik Cateye's gekocht, kost wat, maar geeft een bak met licht die genoeg is om niet alleen gezien te worden maar ook te zien.
pi_85905850
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zappcity,de wedstrijd van GWC de Adelaar? Daar rijdt Superher0 ook al als ik het goed herinner, dat wordt gezellig! Kom je even toejuichen en een beeldverslagje doen voor hier. Je start om 14:00 bij de elite dames neem ik aan?
Ja bij de elite dames. Ik weet niet of ik goed rij hoor. Heb nu dik een week niet gefietst vanwege de verkoudheid die nog niet helemaal weg is :)
Haters gonna hate.
pi_85905857
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:46 schreef actuele_vertrektijd het volgende:

[..]

Doorbloeding op een zadel is al marginaal, als daar nog de kou overheen komt hoef ik niet eens meer op te letten dat ik kan struikelen als ik de douche instap (dus...)

Maar anyway; ik heb zo'n carbon zadeldek, wat heel hard lijkt, maar omdat het een dunne laag is 'flext' het nog wel lekker.
Qua licht heb ik Cateye's gekocht, kost wat, maar geeft een bak met licht die genoeg is om niet alleen gezien te worden maar ook te zien.
Welke cateyes heb jij en hoelang gaan die mee?
Haters gonna hate.
pi_85906959
Ze zijn nu niet meer te koop, ik had ze van Bike2Build, voor zo'n mega-LED met 1 lamp en achter zo'n disco met verschillende opties. Ik denk dat in de duurdere categorieën het allemaal niet zoveel verschil maakt.

In beiden gaan oplaadbare batterijen, die ik 1 of 2 keer in de week oplaadde, maar of dat dan al nodig was weet ik niet. Ik heb wel een paar keer gehad dat ze de hele nacht aangestaan hadden en dan 's morgens nog goed licht gaven.
pi_85908696
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:31 schreef CyclingGirl het volgende:

Lobster handschoenen :) Die wil ik ook nog!

Heb 's winters 2 broeken over elkaar. Een zomerbroekje met zeem en daar overheen een lange broek van een of ander opgeruwd materiaaltje.

Enige waar ik 's winters écht mee zit, zijn koude voeten. Heb bij Rose overigens wel inlegzooltjes gezien die je voeten verwarmen, leek me wel een leuke deal. Eerst maar eens kijken dat de temperaturen weer flink gaan dalen, dan denk ik er nog ff over na, nu is het daar nog te warm voor.

Ben overigens vandaag niet op de fiets omdat ik naar de internist moest voor m'n schildklier. Alle bloedwaarden zijn op dit moment in orde, hoewel er sport-technisch gezien volgens mij nog wel verbetering in kan zitten, maar dat zoek ik morgenavond thuis even verder uit :)
pi_85910595
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:35 schreef Freddeh het volgende:

[..]
Enige waar ik 's winters écht mee zit, zijn koude voeten. Heb bij Rose overigens wel inlegzooltjes gezien die je voeten verwarmen, leek me wel een leuke deal. Eerst maar eens kijken dat de temperaturen weer flink gaan dalen, dan denk ik er nog ff over na, nu is het daar nog te warm voor.
Overschoenen en dikke sokken ;)
pi_85910777
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:27 schreef 045represent het volgende:

[..]

Overschoenen en dikke sokken ;)
Heb ik, maar mijn tenen blijven écht koud. Tot op tintelniveau aan toe onder de douche.
pi_85912256
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:35 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Lobster handschoenen :) Die wil ik ook nog!

Heb 's winters 2 broeken over elkaar. Een zomerbroekje met zeem en daar overheen een lange broek van een of ander opgeruwd materiaaltje.

Ben overigens vandaag niet op de fiets omdat ik naar de internist moest voor m'n schildklier. Alle bloedwaarden zijn op dit moment in orde, hoewel er sport-technisch gezien volgens mij nog wel verbetering in kan zitten, maar dat zoek ik morgenavond thuis even verder uit :)
Die kan je krijgen bij Futurumshop. Trouwens die inlegzooltjes klinken ook goed. Ik heb winterschoenen van Shimano dat werkt ook erg goed.

Wat is er met je schildklier is ie te langzaam of te snel?
Haters gonna hate.
pi_85912276
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:32 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Heb ik, maar mijn tenen blijven écht koud. Tot op tintelniveau aan toe onder de douche.
Je moet ze ook niet gelijk onder de hete douche douwen. Dat is gevaarlijk. Mijn tenen zijn dan pimpelpaars met blauw.
Haters gonna hate.
pi_85912361
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:14 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Die kan je krijgen bij Futurumshop. Trouwens die inlegzooltjes klinken ook goed. Ik heb winterschoenen van Shimano dat werkt ook erg goed.

Wat is er met je schildklier is ie te langzaam of te snel?
Werkt op 70%, dus te langzaam. Verklaart wel m'n lichaamsbouw, en het feit dat ik buitensporig véél moet sporten, en bizar wéinig moet eten om op een fatsoenlijk gewicht te komen.
M'n bloedwaarden waren gelukkig eindelijk in orde, dus kan ik met m'n medicijnen doorgaan zoals ik al deed.
pi_85912384
quote:

[..]

Je moet ze ook niet gelijk onder de hete douche douwen. Dat is gevaarlijk. Mijn tenen zijn dan pimpelpaars met blauw.
Ja maar die kleur vind ik zo mooi :+ Ik stap sowieso niet onder een hete douche in de winter. 's Winters neem ik lauwe douches en zomers neem ik hete douches.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:21:03 #154
153506 Captain_Fabulous
pi_85912486
quote:

[..]

Je moet ze ook niet gelijk onder de hete douche douwen. Dat is gevaarlijk.
Goede raad..ook bij andere lichaamsdelen :+
pi_85912641
@Freddeh, succes ermee dat is erg vervelend

@iedereen: oke ik twijfel, ik wil verlichting bestellen voor op mijn racefiets en ik twijfel tussen deze:

http://www.futurumshop.nl(...)wart-fietslamp.phtml

http://www.futurumshop.nl(...)-410-fietslamp.phtml

http://www.futurumshop.nl(...)pava-fietslamp.phtml

welke zouden jullie doen en wat is nu het verschil tussen LUX en candlepower?

En voor achter:
http://www.futurumshop.nl(...)-0-achterlicht.phtml

http://www.futurumshop.nl(...)hiro-fietslamp.phtml

Haters gonna hate.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:26:29 #156
153506 Captain_Fabulous
pi_85912699
ivo, where are you! Likt me dat onze resident nachtfietser het zinnigste antwoord gaat geven hierop...
In elk geval voor achter zou ik zeggen, de goedkoopste, dat zal niet zoveel verschillen.
pi_85913533
Kijk voor die verlichting even op Youtube. Meestal staan daar wel filmpjes op, soort van reviews. Heb in ieder geval al gezien dat die Mars 4.0 écht goed fel is achterop, dus die zou ik kiezen.

Voor weet ik niet wat ik kiezen zou. Denk inderdaad dat Ivo iets meer kan vertellen over Lux/Candlepower en het verschil daar tussen.
pi_85913586
Ivooooooooo :D
Haters gonna hate.
pi_85913688
Cateye : HL EL 530 Zwart Fietslamp <- die heb ik! En ik ben er tevreden over, een felle bundel in het midden, maar ook nog een breed zichtbare die andere verkeersdeelnemers niet zullen negeren.

Achter heb ik een die ook LED's specifiek opzij richt zodat de zijwaartse zichtbaarheid ook goed is. Knipperstanden doe ik niet aan, liever een constant licht of duo-functie (1deel knipperen en 1 deel blijft continu branden).

Verlichtend topic :)

P.S. Lux en Candlepower zijn 2 verschillende dingen, Lux is geloof ik totale lichtopbrengst, Candlepower de kracht van de bundel. Een laser heeft laag LUX maar extreem hoog Candlepower, een peertje vica versa.
pi_85913795
Inderdaad, erg verlichtend. Wat ik ook heb gezien bij Bike2Build, zijn beacon lights van Trek. Plug je in het uiteinde van je stuur in zodat je ook daar markeringslichtjes hebt. Niet per sé zichtbaarheid van achteren, maar toch iets meer duidelijkheid over waar je precies fietst.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:03:12 #161
153506 Captain_Fabulous
pi_85913879
Als ik plaatjes van ivo z'n fiets voor de geest haal, rijdt hij met twee lampen. 1 op een naafdynamo, en een tweede op batterijen. Is ook wel logisch, 1 lamp voor in de verte, zodat je globaal kan zien wat er aan komt, en een andere dichter op je voorwiel zodat je de weg goed kan zien. 1 op het stuur en 1 aan je voorvork, bijvoorbeeld.
pi_85914031
Ik wil zelf goed de weg kunnen zien en ook gezien willen worden :)
Haters gonna hate.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:22:50 #163
310464 Wielergek
no pain, no gain
pi_85914691
CyclingGirl,
heb je ook het fenomeen van Raynaud?
pi_85914770
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:22 schreef Wielergek het volgende:
CyclingGirl,
heb je ook het fenomeen van Raynaud?
wat is dat?
Haters gonna hate.
pi_85914821
Even opgezocht op Google. Nee ik heb het alleen bij mijn tenen. Ik heb het al bij 5 graden boven celcius, laat staan daaronder.
Haters gonna hate.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:28:14 #166
310464 Wielergek
no pain, no gain
pi_85914918
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:25 schreef CyclingGirl het volgende:
Even opgezocht op Google. Nee ik heb het alleen bij mijn tenen. Ik heb het al bij 5 graden boven celcius, laat staan daaronder.
Dat kan Raynaud zijn. Weinig aan te doen helaas.
Ik heb met zeg +8 al last.
pi_85915209
ow? nou ik was er al mee naar de huisarts geweest maar die kon er ook niks aan doen. Maar mijn tenen zijn dan pimpelpaars.
Haters gonna hate.
pi_85915354
Zo erg is het bij mij gelukkig nog niet... :{
pi_85915429
Nou dat scheelt dan weer he :)

Morgen weer trainen *O*
Haters gonna hate.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:39:48 #170
310464 Wielergek
no pain, no gain
pi_85915438
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:34 schreef CyclingGirl het volgende:
ow? nou ik was er al mee naar de huisarts geweest maar die kon er ook niks aan doen. Maar mijn tenen zijn dan pimpelpaars.
Ik heb wel ACE-remmers gekregen, maar dat helpt niet zoveel.

De spieren rond de bloedvaten zijn dus te dun bij mij, waardoor er te weinig bloed stroomt naar m'n handen, voeten, polsen en knieën.
pi_85916015
Ik zou het niet weten hoe het met de bloedvaten zit, maar het is wel een probleem ja. Ik heb altijd koude voeten.
Haters gonna hate.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:55:16 #172
310464 Wielergek
no pain, no gain
pi_85916137
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik zou het niet weten hoe het met de bloedvaten zit, maar het is wel een probleem ja. Ik heb altijd koude voeten.
Ik dénk dat dat het is, maar het is niet fijn.

Bij mij doet het ook echt pijn in de winter.
pi_85916258
Werd vanochtend strontverkouden wakker. Direct aan de wybertjes gegaan om m'n keel te verzachten, een shot finimal c genomen, thee met honing, en nog meer wybertjes... Voelt inmiddels al minder erg, misschien morgen zelfs al weer fietsen.
pi_85916270
Ja bij mij ook.
Haters gonna hate.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:00:10 #175
310464 Wielergek
no pain, no gain
pi_85916371
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:57 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja bij mij ook.
Klinkt toch als Raynaud.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:01:44 #176
310464 Wielergek
no pain, no gain
pi_85916443
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:57 schreef Freddeh het volgende:
Werd vanochtend strontverkouden wakker. Direct aan de wybertjes gegaan om m'n keel te verzachten, een shot finimal c genomen, thee met honing, en nog meer wybertjes... Voelt inmiddels al minder erg, misschien morgen zelfs al weer fietsen.
Ja, lekker he, die klote temperatuurswisselingen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:03:46 #177
310464 Wielergek
no pain, no gain
pi_85916515
Oh, voor de OP:

Leeftijd: 21
Regio: Odijk
Fiets: Trek 1400 USPS Limited Edition
Licentie: in aanvraag
Doel voor dit seizoen: véél trainen nu het nog kan qua weer

Ik ga actief posten hier.
  FOK!fotograaf dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:18:03 #178
73911 ultra_ivo
pi_85917116
Ik lag m'n siesta te houden (5u30 begonnen met werken)

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik plaatjes van ivo z'n fiets voor de geest haal, rijdt hij met twee lampen. 1 op een naafdynamo, en een tweede op batterijen. Is ook wel logisch, 1 lamp voor in de verte, zodat je globaal kan zien wat er aan komt, en een andere dichter op je voorwiel zodat je de weg goed kan zien. 1 op het stuur en 1 aan je voorvork, bijvoorbeeld.
Ik rij momenteel met SON Naafdynamo en Schmidt Edelux Koplamp. Dat is het beste wat je op dit moment kunt kopen. Dan zit je op iets van 60-70 lux. Op m'n reservefiets zit een Trelock koplamp van 40 lux met een bracketdynamo. Op m'n vakantiefiets de oude opstelling, een SON met de originele SON E6 dubbele halogeenlamp. Batterijlampen ken ik alleen van fietsen van anderen. De Cateye EL 530 is behoorlijk populair in het randonneurspeloton. De B&M Ixon: http://www.roseversand.de(...)ail=10&detail2=10185 vooral in Duitsland. Ik heb er eentje in bestelling als reservekoplamp voor PBP.
Verder zijn er randonneurs die met deze Sigma rijden: http://www.futurumshop.nl(...)-set-fietslamp.phtml Die geeft tenminste fatsoenlijk licht.
Voor achter zou ik eerder een wat groter tasje met daarop een reflector/achterlamp combinatie geschroefd kiezen. Verder altijd een lampje op je helm. Dat hoeft niet sterk te zijn maar is vooral handig als je plat rijdt. In het stikdonker je band wisselen is nogal onhandig.
pi_85917119
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Gefeliciteerd, u bent een vrouw.
pi_85917242
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:00 schreef Wielergek het volgende:

[..]

Klinkt toch als Raynaud.
Raynaud is niet alleen maar het paars worden van de handen/voeten, iedereen die je in de kou zet krijgt na verloop van tijd paarse uiteinden, de één eerder dan de ander maar om dat gelijk gediagnostiseerd als zijn Raynaud te interpreteren is wat hypochonder (vind ik).
Warm aankleden, en zolang het weer gewoon wegtrekt in de warmte niet teveel waarde aan hechten.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:24:28 #181
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85917377
Na een kleine twee weken ziek en zwak te zijn geweest vandaag weer eens gefietst. Was ook eindelijk weer eens een keer behoorlijk lekker weer dus dat kwam mooi uit. Uiteindelijk rondje om het Lauwersmeer en nog even stuk langs de Waddenzee gebeukt.

Koetjes in de wei.....lekker hoor :7
.
pi_85920876
Vandaag heerlijk fiets weer in zuid-limburg/belgie stond wel een aardig briesje. Heb een rondje Maastricht-Battice-Aubel-Margraten-Maastricht gedaan. 58km, 27km/h, 2:08:04. Voor een beginner die pas 3 weken fietst vindt ik prima:D heerlijke lange hellingen erin. Op naar een hopelijk een zonnig weekend.

Ik heb nu wel al bruine benen waar mijn koersbroek niet zit. Zit er best grappig uit. Wit bruin.
pi_85926424
Joehoe vandaag 32,5 gem, over dik 67 km, snelste ooit voor mij! *O*

Sjezus wat ging het lekker. Al toen ik van huis vertrok had ik het plan om te kijken wat er vandaag mogelijk zou kunnen zijn. Uiteindelijk op het Rondje Beverbeek uitgekomen.

Hier 3/4 ronde alleen gereden, 3/4 ronde met iemand in mijn wiel en 1/2 ronde bij iemand in het wiel uit lopen puffen. Wel leuk denk ik dit rondje, zeer autoluw en veel fietsers waar je aan kan sluiten! :) Rondje is trouwens circa 10 km. Iemand hier bekend met dit "parcours"?

Vandaaruit lekker voluit terug naar eindhoven gefietst om dus uiteindelijk met 32,5 thuis te komen. 8-)
Wel een paar verkeersregels aan me laars gelapt :@

Nu lekker douchen!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:02:24 #184
27167 SuperWeber
pi_85928431
Zo, nog weer even meer dan 70 km getrapt... Bijna alleen maar kopwerk gedaan. Bovendien nog even door het prachtige Gaarkeuken gefietst 8-)
pi_85928800
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:57 schreef Freddeh het volgende:
Sterkte. Heb sinds gisteren/eergisteren hetzelfde. :') Niet echt ziek (geen koorts enzo), maar wel behoorlijk irritant. Je voelt je er toch duf en moe door... Ondanks dit toch gaan fietsen vandaag, en het heeft me denk ik erg goed gedaan.

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:56 schreef snakeman123 het volgende:
Vandaag heerlijk fiets weer in zuid-limburg/belgie stond wel een aardig briesje. Heb een rondje Maastricht-Battice-Aubel-Margraten-Maastricht gedaan. 58km, 27km/h, 2:08:04. Voor een beginner die pas 3 weken fietst vindt ik prima:D heerlijke lange hellingen erin. Op naar een hopelijk een zonnig weekend.

Ik heb nu wel al bruine benen waar mijn koersbroek niet zit. Zit er best grappig uit. Wit bruin.
Mooi! Ben vandaag ook door Maastricht en Margraten gekomen. In Zuid-Limburg is het gewoon heerlijk fietsen, leuke heuvels/bergen! :D

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:31 schreef Yankee het volgende:

[..]

Beterschap, ik heb hier de afgelopen twee weken last van gehad. Best wel irritant
Thnx. Toch ben ik op de fiets gestapt vandaag. Kon het niet laten om binnen te blijven zitten met dit prachtige weer. Verkoudheid is nog niet weg, maar 't is ook niet erger geworden in ieder geval. Vanavond vroeg naar bed, morgen is weer een nieuwe dag.

quote:

[..]

Vanochtend bij Salden een nieuw setje gekocht (shirt met korte mouwen + kort broekje), maar heb er wel arm-+beenstukken bijgekocht en overschoenen. Lange broek koop ik volgende maand wel ofzo, voorlopig kan ik hier aardig mee vooruit denk ik zo.

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 09:52 schreef Yankee het volgende:

[..]

K*T, deze ben ik vergeten. :') Maar goed, die koop ik dan ook maar volgende maand of daarna, heeft nog niet zo'n haast nu. Laten we hopen op een zonnige nazomer! :D
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:15:32 #186
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_85929146
Onder mijn fiets zitten 700x32c banden.
Nu moet ik op mijn fietscomputer (zonder handleiding, altijd fijn) een inchmaat invullen (waarvoor weet ik niet) Op de fietscomputer staat deze maat standaard op 27". Welke inchmaat hoort bij mijn banden?
En wat is de omtrek van mijn banden?

Via google word ik niet veel wijzer.... Alvast bedankt!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:19:45 #187
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85929407
2096
.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:22:28 #188
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85929565
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:15 schreef BillyBeflap het volgende:
Nu moet ik op mijn fietscomputer (zonder handleiding, altijd fijn) een inchmaat invullen (waarvoor weet ik niet) Op de fietscomputer staat deze maat standaard op 27". Welke inchmaat hoort bij mijn banden?

Cateye zegt 2155mm. Sigma en anderen zeggen 2174mm. Je zou het in mm moeten kunnen invullen normaal gesproken. edit: geloof dat het 28 inch is maar in mm moet kunnen.
Sei wachsam,
pi_85929630
quote:

De ETRTO-tabel geeft voor 32-622 banden een wielomtrek van 2126.
pi_85929697
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:19 schreef Yankee het volgende:
2096
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:22 schreef No-P het volgende:

[..]

Cateye zegt 2155mm. Sigma en anderen zeggen 2174mm. Je zou het in mm moeten kunnen invullen normaal gesproken.
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:23 schreef marcodej het volgende:

[..]

:D Succes.
pi_85929767
quote:

De omtrek zou theoretisch 2174 mm moeten zijn (Sigma), maar dit kun je ook bepalen/meten/controleren door een streep op de grond te zetten t.h.v. ventiel, het wiel één keer rond te draaien, weer een streep te zetten, en dan die afstand op te meten.
En ik denk dat het een 28 inch is, maar dat weet ik niet zeker. :@
pi_85929870
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:24 schreef marcodej het volgende:

[..]

[..]

[..]

:D
WTF? :D
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:28:52 #193
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85929938
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:24 schreef marcodej het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het is me nu ineens duidelijk hoe sommige mensen hier aan hun gemiddelden komen _O-
.
pi_85929950
Vandaag weer op de baan meegefietst. Ging erg lekker! Neutralisatie ging me héél gemakkelijk af, meteen na de neutralisatie ben ik weggesprongen uit het peloton, ik kreeg niemand mee. Peloton bleef naar elkaar kijken, niemand wilde het gat dichtrijden en mijn voorsprong groeide richting de 125, 150 meter zoiets. Uiteindelijk hebben zich toch een paar mannen op kop gezet en het gat dichtgereden en toen heb ik de rest van de wedstrijd zonder problemen in het peloton uitgefietst :)

Al met al een heel goed gevoel overgehouden aan vanavond en dit biedt zeker weer perspectief en dit is ook weer goed voor het zelfvertrouwen.

@Marurk, als je dit jaar nog een keertje mee wilt komen fietsen moet je dat denk ik een van de komende weken komen doen, er wordt gereden zolang het licht het toelaat en ik vermoedt dat dat tot eind september, met een beetje geluk begin oktober is, niet langer.... ;)
pi_85930080
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:28 schreef Yankee het volgende:

Het is me nu ineens duidelijk hoe sommige mensen hier aan hun gemiddelden komen _O-

Dat vind ik dan weer het fijne aan GPS *O*
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:35:03 #196
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85930313
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:23 schreef marcodej het volgende:

[..]

De ETRTO-tabel geeft 2176.
Sei wachsam,
pi_85930371
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:35 schreef No-P het volgende:

[..]

De ETRTO-tabel geeft 2176.
Dit klopt niet als je 't nameet. 2110 komt meer in de buurt.
pi_85930489
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:29 schreef 045represent het volgende:

[..]

@Marurk, als je dit jaar nog een keertje mee wilt komen fietsen moet je dat denk ik een van de komende weken komen doen, er wordt gereden zolang het licht het toelaat en ik vermoedt dat dat tot eind september, met een beetje geluk begin oktober is, niet langer.... ;)
Jep, dat heb ik inmiddels ook vernomen. Kreeg vandaag nog een tip om eerder aanwezig te zijn en goed warm te rijden.
Hoe lang reden jullie ook alweer, en met welke snelheid wordt er ongeveer gereden? Ben 't alweer vergeten, maar tempo ligt aardig hoog volgens mij. En het is een vrij kleine baan heb ik begrepen. Hoe zit dat met bochten maken, ga je daar een beetje gemakkelijk doorheen? Neem aan dat je in de bocht gewoon kunt doortrappen, of loop je dan risico dat je met de trapper de grond raakt? :@
pi_85930569
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:31 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer het fijne aan GPS *O*
Leuk als je een tunnel in rijdt, of door een bebost stuk. :D
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:40:07 #200
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85930613
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dit klopt niet als je 't nameet. 2110 komt meer in de buurt.
Dan hebben we het over de 700 x 23C denk ik en niet de 700 x 32C?
Mijn 700 x 23C heb ik op 2096 staan.
Sei wachsam,
pi_85931078
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:39 schreef Marurk het volgende:
Leuk als je een tunnel in rijdt, of door een bebost stuk. :D
Bos paktie prima. Ding heeft perfect gewerkt op Mergellandroute en Veluwe bij Arnhem. Voor tunnels zou je de cadansmeter kunnen installeren. Dan wordt bij t wegvallen van GPS de snelheid op basis daarvan gemeten. Je wielmaat wordt automatisch berekend en ingesteld. Makkie *O*
pi_85931451
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:38 schreef Marurk het volgende:

[..]

Jep, dat heb ik inmiddels ook vernomen. Kreeg vandaag nog een tip om eerder aanwezig te zijn en goed warm te rijden.
Hoe lang reden jullie ook alweer, en met welke snelheid wordt er ongeveer gereden? Ben 't alweer vergeten, maar tempo ligt aardig hoog volgens mij. En het is een vrij kleine baan heb ik begrepen. Hoe zit dat met bochten maken, ga je daar een beetje gemakkelijk doorheen? Neem aan dat je in de bocht gewoon kunt doortrappen, of loop je dan risico dat je met de trapper de grond raakt? :@
Ik persoonlijk heb genoeg eraan om 15, maximaal 20 minuutjes warm te rijden, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend ;)

De eerste 20 minuten wordt er geneutraliseerd gereden, officieel gezien mag er dan maximaal 40 gereden worden, maar hier wordt eigenlijk altijd wel overheen gegaan en dan rij je 42,43,44 zoiets. Als na de neutralisatie de koers open gaat ligt het tempo rond de 45 per uur. De koers is 40 minuten open en hierna wordt er afgesprint, in totaal dus 60 min.

De baan is 500 meter lang, de bochten kan je gewoon doortrappen ;)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:08:06 #203
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_85932058
Bedankt mensen, geweldig hoe iedereen zich inzet voor mijn vraag! Het blijkt dus nog niet zo makkelijk te zijn om de juiste omtrek te berekenen. Misschien ga ik het aloude 'meten is weten' toepassen, dat moet toch de juiste omtrek opleveren.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:14:41 #204
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_85932344
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:22 schreef No-P het volgende:

[..]

Cateye zegt 2155mm. Sigma en anderen zeggen 2174mm. Je zou het in mm moeten kunnen invullen normaal gesproken. edit: geloof dat het 28 inch is maar in mm moet kunnen.
Als de omtrek 2174 mm is, dan is dat 85,66 inch.

En als ik het goed heb onthouden is het sommetje: pi (3,14) x diameter = omtrek

Oftewel: een omtrek van 85,66 inch betekent een diameter van 27,28 inch (85,66 / 3,14)

Dus ik moet op de fietscomputer 27 inch invullen. Zo bereken ik het toch goed????
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:15:42 #205
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85932394
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:08 schreef BillyBeflap het volgende:
Bedankt mensen, geweldig hoe iedereen zich inzet voor mijn vraag! Het blijkt dus nog niet zo makkelijk te zijn om de juiste omtrek te berekenen. Misschien ga ik het aloude 'meten is weten' toepassen, dat moet toch de juiste omtrek opleveren.
Meten moet je doen op de grond: streepje als je ventiel onderaan zit paar keer rond als je op de fiets zit (band deukt in) en dan opmeten en dat gedeeld door het aantal omwentelingen. Meetlat om de band is niet nauwkeurig.
Heb je een cyclofiets of een randoneur ofzo? 700x32c is geen normale racefiets bandmaat.
Sei wachsam,
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:17:00 #206
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_85932454
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:15 schreef No-P het volgende:

[..]

Meten moet je doen op de grond: streepje als je ventiel onderaan zit paar keer rond als je op de fiets zit (band deukt in) en dan opmeten en dat gedeeld door het aantal omwentelingen. Meetlat om de band is niet nauwkeurig.
Heb je een cyclofiets of een randoneur ofzo? 700x32c is geen normale racefiets bandmaat.
Ik heb een hybride fiets (trek fx 7.3)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:22:43 #207
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85932701
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:17 schreef BillyBeflap het volgende:

[..]

Ik heb een hybride fiets (trek fx 7.3)
Vandaar.
Even opgezocht, de inch die je moet invoeren is de wielmaat, en die is voor jou waarschijnlijk 28 inch maar kijk het even na. Dat staat misschien ook wel op je velg.
Sei wachsam,
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:25:15 #208
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_85932779
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:22 schreef No-P het volgende:

[..]

Vandaar.
Even opgezocht, de inch die je moet invoeren is de wielmaat, en die is voor jou 28 inch. Dat staat misschien ook wel op je velg.
Is het zo simpel? Mooi zo, dat betekent dat ik iets harder fiets tot nu toe dan de computer telkens aangaf :7
Thx!
pi_85932814
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:25 schreef BillyBeflap het volgende:

[..]

Is het zo simpel? Mooi zo, dat betekent dat ik iets harder fiets tot nu toe dan de computer telkens aangaf :7
Thx!
Nee, het is niet zo simpel. Nameten. Dát is simpel.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:31:27 #210
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85933015
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Haha, ja dat moet ik voor mijn omtrek ook een keer doen maar ik hecht er niet zoveel waarde aan. Gebruik voor afstand/gemiddelde enzo gewoon de gps en ik weet dat die er toch altijd wel iets naast zit. Maar de wielmaat is gewoon een gegeven. Die hoef je niet te meten.
Sei wachsam,
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:35:25 #211
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_85933152
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:31 schreef No-P het volgende:

[..]

Haha, ja dat moet ik voor mijn omtrek ook een keer doen maar ik hecht er niet zoveel waarde aan. Gebruik voor afstand/gemiddelde enzo gewoon de gps en ik weet dat die er toch altijd wel iets naast zit. Maar de wielmaat is gewoon een gegeven. Die hoef je niet te meten.
Is die wielmaat trouwens niet afhankelijk van de framemaat? Wellicht heeft een grotere fiets ook een grotere wielmaat? Mijn framemaat is overigens 20 inch.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:42:17 #212
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85933404
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:35 schreef BillyBeflap het volgende:

[..]

Is die wielmaat trouwens niet afhankelijk van de framemaat? Wellicht heeft een grotere fiets ook een grotere wielmaat? Mijn framemaat is overigens 20 inch.
Dat is een normale maat en heeft dus waarschijnlijk 28 inch wielen. Maar kijk even op je velg of op je band. Op je band staat dan 28x1-5/8x1-1/4 ofzo. Eerste cijfer is de wielmaat.
Sei wachsam,
pi_85933515
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:31 schreef No-P het volgende:

[..]

Jawel, maar die tabelletjes houden niet goed rekening met je banden(druk). Dus als je geen gps hebt, is het wel degelijk handig om het na te meten.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:54:51 #214
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85933925
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Jawel, maar die tabelletjes houden niet goed rekening met je banden(druk). Dus als je geen gps hebt, is het wel degelijk handig om het na te meten.
De reactie van BillyBeflap waar jij op reageerde ging over de inch (wielmaat toch?) die je moet invoeren en die hoef je in principe niet op te meten. Het gaat om de omtrek in mm en die maat is inderdaad wel handig om op te meten als je het "precies" wil weten.
Sei wachsam,
pi_85935606
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wel op de juiste druk en OP de fiets ;) En de meting herhalen danwel meer dan een omtrek tegelijk meten, al is dat niet alleen lastig als je 10 potten achter de kiezen hebt :P
  woensdag 1 september 2010 @ 01:11:50 #216
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85936217
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan neem je toch wat enigszins in de buurt komt? Waarom zou je in vredesnaam zoveel moeite gaan doen?
.
pi_85938389
Prima fietsweer, alleen nog wat fris. Vandaag de poging toch maar weer gewaagd. M'n holten zijn nu leeg, m'n neus is weer open. Zelfs m'n kamillethee kan ik nu ruiken :)
pi_85938921
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik lag m'n siesta te houden (5u30 begonnen met werken)
[..]

Ik rij momenteel met SON Naafdynamo en Schmidt Edelux Koplamp. Dat is het beste wat je op dit moment kunt kopen. Dan zit je op iets van 60-70 lux. Op m'n reservefiets zit een Trelock koplamp van 40 lux met een bracketdynamo. Op m'n vakantiefiets de oude opstelling, een SON met de originele SON E6 dubbele halogeenlamp. Batterijlampen ken ik alleen van fietsen van anderen. De Cateye EL 530 is behoorlijk populair in het randonneurspeloton. De B&M Ixon: http://www.roseversand.de(...)ail=10&detail2=10185 vooral in Duitsland. Ik heb er eentje in bestelling als reservekoplamp voor PBP.
Verder zijn er randonneurs die met deze Sigma rijden: http://www.futurumshop.nl(...)-set-fietslamp.phtml Die geeft tenminste fatsoenlijk licht.
Voor achter zou ik eerder een wat groter tasje met daarop een reflector/achterlamp combinatie geschroefd kiezen. Verder altijd een lampje op je helm. Dat hoeft niet sterk te zijn maar is vooral handig als je plat rijdt. In het stikdonker je band wisselen is nogal onhandig.
Nou een lamp op mijn helm vind ik geen probleem maar ik rij niet met fietstasjes :D
Haters gonna hate.
pi_85938966
ik ga vanavond weer trainen en morgen op de club!
Haters gonna hate.
pi_85939251
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:11 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Nou een lamp op mijn helm vind ik geen probleem maar ik rij niet met fietstasjes :D
Frametasje kan ook.

Zit er zelf over te denken een aardig felle lamp die ik heb liggen om te bouwen. Ding werkt nu op van die hele dikke batterijen, wil hem op AA hebben werken. Hoogstwaarschijnlijk wordt dat dus ook een externe stroomtoevoer die in een frametasje moet.
Heb in het begin van mijn woon-werkverkeer 'carriere' nog wel met achterrek en fietstassen gereden, maar op mijn huidige racefiets ziet dat er gewoon niet uit (vind ik). Voor vakantiefietsen denk ik er overigens anders over, maar daarvoor zou ik dan een ander rek en nieuwe fietstassen willen die een klein beetje in de stijl passen nog ;) En misschien een nieuwe fiets ;)
  woensdag 1 september 2010 @ 09:29:14 #221
153506 Captain_Fabulous
pi_85939287
Rij je dus met 1 voorlamp ivo? Ik had ergens een beeld van twee lampen, 1tje aan het stuur en 1 naast je wiel, zodat je ook 's nachts op het platteland nog veilig kan afdalen.
pi_85939409
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Rij je dus met 1 voorlamp ivo? Ik had ergens een beeld van twee lampen, 1tje aan het stuur en 1 naast je wiel, zodat je ook 's nachts op het platteland nog veilig kan afdalen.
Heb trouwens wel eens ergens gelezen dat die lage naast het wiel bedoeld is om wat vlakker over het wegdek te stralen zodat je ook oneffenheden goed zien kan.
pi_85939537
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:43 schreef eentwee het volgende:

[..]

Wel op de juiste druk en OP de fiets ;) En de meting herhalen danwel meer dan een omtrek tegelijk meten, al is dat niet alleen lastig als je 10 potten achter de kiezen hebt :P
Ik heb 't opgemeten zonder OP te fiets te zitten. :@ :@ Dus gewoon één hele slag ronddraaien. Geeft dat veel afwijking?
pi_85939711
quote:
Op woensdag 1 september 2010 01:11 schreef Yankee het volgende:

[..]

Dan neem je toch wat enigszins in de buurt komt? Waarom zou je in vredesnaam zoveel moeite gaan doen?
Omdat je bandendruk nogal van invloed is, zeker bij randonneurs/hybrides.
En het is niet veel moeite, In de tijd dat al die posts hierover gemaakt zijn en gelezen, kun je het al een paar keer opmeten.
pi_85942673
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:27 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Frametasje kan ook.

Zit er zelf over te denken een aardig felle lamp die ik heb liggen om te bouwen. Ding werkt nu op van die hele dikke batterijen, wil hem op AA hebben werken. Hoogstwaarschijnlijk wordt dat dus ook een externe stroomtoevoer die in een frametasje moet.
Heb in het begin van mijn woon-werkverkeer 'carriere' nog wel met achterrek en fietstassen gereden, maar op mijn huidige racefiets ziet dat er gewoon niet uit (vind ik). Voor vakantiefietsen denk ik er overigens anders over, maar daarvoor zou ik dan een ander rek en nieuwe fietstassen willen die een klein beetje in de stijl passen nog ;) En misschien een nieuwe fiets ;)
Geen tasjes aan mijn fiets :) ik heb een soort van bidon waar mijn gereedschap in geval van lekke band of wespensteek inzit :) Ik ga straks die lampen bestellen :D
Haters gonna hate.
pi_85943164
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:28 schreef Freddeh het volgende:
Prima fietsweer, alleen nog wat fris. Vandaag de poging toch maar weer gewaagd. M'n holten zijn nu leeg, m'n neus is weer open. Zelfs m'n kamillethee kan ik nu ruiken :)
Ik vond het gistermiddag zelfs ook koud. Had een ondershirt met lange mouwen aan en armstukken en dan was m'n bovenlichaam eigenlijk nog te koud en heb ik twee uur met opgetrokken schouders gereden omdat die koude wind in m'n nek blies :{ In augustus!! :o
pi_85943807
Het weer wordt weer beter :)
pi_85944637
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:06 schreef Oksel het volgende:
Het weer wordt weer beter :)
Dat wel, maar de temperaturen beginnen wel lager 's ochtends.
  woensdag 1 september 2010 @ 12:56:30 #229
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_85945528
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:49 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ik vond het gistermiddag zelfs ook koud. Had een ondershirt met lange mouwen aan en armstukken en dan was m'n bovenlichaam eigenlijk nog te koud en heb ik twee uur met opgetrokken schouders gereden omdat die koude wind in m'n nek blies :{ In augustus!! :o
Net terug en het was nu wel goed te doen hoor. Beenstukken wel aangedaan, en verder een retro wollen shirt (zijn wat warmer) en de beenstukken hadden eventueel ook wel uitgekund.
Sei wachsam,
pi_85945996
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:30 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Dat wel, maar de temperaturen beginnen wel lager 's ochtends.
Jep, arm en beenstukken komen weer uit de kast.
pi_85946606
Dit lijkt me weer voor kniestukken. Maar die heb ik niet.
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2010 @ 13:54:35 #232
73911 ultra_ivo
pi_85947725
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Momenteel rij ik met 1 voorlamp. Twee jaar terug nog met twee, toen reed ik nog zowel op de Bioracer als op de Bob Jackson met een dubbele E6. Een enkele Edelux is inmiddels sterker dan de dubbele E6 combinatie. Bij PBP had ik 2x E6, 2x een gewoon LED batterijlampje en de helmlamp. Dat was wat overkill. En handig voor een van m'n fietsmaten, toen die met kapotte lampen kwam te zitten kon ik zo wat van mijn overtollige lampen overzetten op zijn fiets.
  woensdag 1 september 2010 @ 13:58:49 #233
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_85947905
Heerlijk gefietst vandaag, tot mijn voorderailleur het compleet begaf, dus heerlijk tegen de wind in op het grote blad naar de fietsenmaker. Daar tot de conclusie gekomen dat er een nieuwe op moet.

Gelukkig hoefde ik niet naar huis te lopen maar kon ik een leenfiets meekrijgen, een ouwe damesfiets, daar zit je dan met je wielerkleding op een damesfiets met 3 versnellingen op een zonnige Woensdagmiddag in de schoolvakantie :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_85947961
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:58 schreef Klonk het volgende:
Heerlijk gefietst vandaag, tot mijn voorderailleur het compleet begaf, dus heerlijk tegen de wind in op het grote blad naar de fietsenmaker. Daar tot de conclusie gekomen dat er een nieuwe op moet.

Gelukkig hoefde ik niet naar huis te lopen maar kon ik een leenfiets meekrijgen, een ouwe damesfiets, daar zit je dan met je wielerkleding op een damesfiets met 3 versnellingen op een zonnige Woensdagmiddag in de schoolvakantie :')
Zal je leren.. :D Zag er vast leuk uit.. :D
  woensdag 1 september 2010 @ 14:00:20 #235
153506 Captain_Fabulous
pi_85947988
Jean ....
  woensdag 1 september 2010 @ 14:01:03 #236
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_85948020
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:59 schreef Oksel het volgende:

[..]

Zal je leren.. :D Zag er vast leuk uit.. :D
voor anderen ja :')

en idd Jean :{

het is wel raak, gisteren en vandaag twee markante wielerfiguren...
  woensdag 1 september 2010 @ 14:03:00 #237
153506 Captain_Fabulous
pi_85948109
Zodra ik weer mag drinken van mezelf open ik een heel deftige fles op Jean's nagedachtenis. M'n eerste Tour de France's zijn nu echt verleden.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:16:26 #238
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_85948663
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 15:24 schreef CyclingGirl het volgende:
@Freddeh, succes ermee dat is erg vervelend

@iedereen: oke ik twijfel, ik wil verlichting bestellen voor op mijn racefiets en ik twijfel tussen deze:

http://www.futurumshop.nl(...)wart-fietslamp.phtml

http://www.futurumshop.nl(...)-410-fietslamp.phtml

http://www.futurumshop.nl(...)pava-fietslamp.phtml

welke zouden jullie doen en wat is nu het verschil tussen LUX en candlepower?

En voor achter:

http://www.futurumshop.nl(...)hiro-fietslamp.phtml

Ik heb zelf pas deze lamp gekocht:

http://www.pro-bikegear.c(...)cts/light/front.html

De Headlight 1w.

Voorzien van een 1watt luxeon LED , voorzien van 4 AAA batterijen die ook nog eens via de lamp op te laden zijn. En dat ding geeft me een puist licht daar wordt je helemaal eng van ~O>

Heb een kort vergelijkingsfilmpje gemaakt op youtube om te vergelijken met mijn oude lamp:

De moeite waard in elk geval en met 53 euro bij Bike2build ook niet extreem duur :)

Die Pava en de cateye geven allebei iig een stuk minder licht.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_85949104
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jean ....
:'(
pi_85950230
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb zelf pas deze lamp gekocht:

http://www.pro-bikegear.c(...)cts/light/front.html

De Headlight 1w.

Voorzien van een 1watt luxeon LED , voorzien van 4 AAA batterijen die ook nog eens via de lamp op te laden zijn. En dat ding geeft me een puist licht daar wordt je helemaal eng van ~O>

Heb een kort vergelijkingsfilmpje gemaakt op youtube om te vergelijken met mijn oude lamp:

De moeite waard in elk geval en met 53 euro bij Bike2build ook niet extreem duur :)

Die Pava en de cateye geven allebei iig een stuk minder licht.
Ja oke maa rbij bike2build moet ik weer verzendkosten betalen. Dat vind ik zo een onzin.
Haters gonna hate.
pi_85950239
R.I.P. Jean.
Haters gonna hate.
pi_85950293
R.I.P.

Hier mooi filmpje over hem: http://nos.nl/artikel/182016-jean-nelissen-74-overleden.html (rechts op de site)
pi_85950353
Ja nu ga ik weer twijfelen. Welke lamp moet ik nu doen?
Haters gonna hate.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:12:58 #244
153506 Captain_Fabulous
pi_85950664
En dan zeggen ze dat vrouwen kunnen multitasken...mutske

hier dan
pi_85950709
Ja en daar staat dat de cateye EL 530 beter is.
Haters gonna hate.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:24:21 #246
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_85951017
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja en daar staat dat de cateye EL 530 beter is.
De Cateye EL 530 schijnt een behoorlijk smalle lichtstraal te hebben, dan kan die wel veel licht geven, als alles geconcentreerd is in een klein straaltje heb je er nog niks aan. Bovendien kloppen de specs niet. 4 batterijen van 800 mAh kunnen een 1 watt LED ongeveer 3 tot 4 uur laten branden. Cateye claimt dat hun lamp 10 uur lang kan branden. Dat is in mijn woordenboek minder dan een halve watt aan vermogen en daarmee kan je écht geen 1500 candlepower aan lichtopbrengst krijgen. en bij 90 uur hou je helemaal niks over. (0,01 watt :') )

Hier trouwens nog een interessante testsite:

http://www.light-test.info/

Staan heel veel lampen op met bijbehorende lichtstraal.

En deze quote komt van Candlepower forums:

quote:
I have a HL-EL530 on my bike for quite some time now and I found it to be quite useless. It is 50% brighter than the old HL-EL500, but even that, you would be better off with a Fenix L1D-CE.

The LED has a slight yellow tint and is quite comfortable to the eyes. Run time is good at about 40hrs before I change a new set of batteries (official figure at 90hrs). I don't know the lumen figures but it is no brighter than my Fenix L1DCE on medium. Beam quality is average with limited throw, and the side spill is so faint that it is almost unusable. I guess it is a trade off between run time and output. It doesn't have the strobe mode, which is quite a good safety feature when cycling through well lit city streets.

I now use 2 x L1DCE on my bike, with one pointing forward and the other pointing slightly downward. When I want to go for a longer ride at night, I replace one of them with a L2DCE.
:P niet dat ik je van de cateye wil afpraten hoor ofzo maar ik heb hem snel als 'niet geschikt' afgedaan :P

[ Bericht 15% gewijzigd door Metro2005 op 01-09-2010 15:31:51 ]
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_85951592
Ik heb uiteindelijk een andere besteld die van sigma.
Haters gonna hate.
pi_85951624
Wow, moet je ff kijken naar de Silva Alpha op die lighttest website :D
pi_85951847
Ik wil het niet weten :)
Haters gonna hate.
pi_85951971
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:49 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik wil het niet weten :)
  woensdag 1 september 2010 @ 15:55:56 #251
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_85952090
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:40 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb uiteindelijk een andere besteld die van sigma.
De Pava? Die was volgens mij ook wel aardig maar geeft niet énorm veel licht dus of je er zelf wat mee ziet. is een 2e. Om gezien te worden wel geschikt. Heb zelf ook naar de Pava gekeken voor ik mijn huidige kocht.

edit:
zo te zien ook wel goed licht om zelf wat mee te zien, brede straal!

pi_85952266
Nee de black pro dinges.
Haters gonna hate.
pi_85952285
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:52 schreef Freddeh het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bedankt! o|O
Haters gonna hate.
  woensdag 1 september 2010 @ 16:12:38 #254
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_85952637
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Nee de black pro dinges.
:+ ook goed.

Met verlichting is het helaas vaak zo: hoe duurder hoe beter. Zelf ook me rot gezocht naar goede fietsverlichting (vandaar dat ik ook al deze sites zo even uit mijn mouw kon schudden :P ). Moet alleen nog iets als achterverlichting zoeken wat goed licht geeft. Heb nu zo'n smart achterlicht :

Maar die geeft ook niet erg veel licht.
  woensdag 1 september 2010 @ 16:13:43 #255
153506 Captain_Fabulous
pi_85952675
Waarom moet je van achter als een kerstboom rondrijden? Zijn de meeste achterlampjes dan zo slecht?
pi_85953041
Om goed te zien te zijn?
Haters gonna hate.
  woensdag 1 september 2010 @ 16:28:36 #257
153506 Captain_Fabulous
pi_85953146
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:25 schreef CyclingGirl het volgende:
Om goed te zien te zijn?
De trap-een -open-deur-award gaat naar....
als ik 's avonds auto rijd vind ik die standaard rode led lampjes best goed te zien, best moeilijk te missen. Dus waarom een rode schijnwerper achterop? Ik denk dat de locatie van je lampje meer van belang is dan de felheid.
pi_85953606
Cool ik heb een award gewonnen :D

Handtekeningen na de show :)

Ik begrijp je punt wel :) maar ik hou van lichtjes.
Haters gonna hate.
  woensdag 1 september 2010 @ 16:47:33 #259
153506 Captain_Fabulous
pi_85953889
Het wordt nu zo gemakkelijk een antwoord te maken met dat vrouwen en rode lichtjes soms mooi combineren, maar ik laat hem liggen :+
pi_85957094
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

De trap-een -open-deur-award gaat naar....
als ik 's avonds auto rijd vind ik die standaard rode led lampjes best goed te zien, best moeilijk te missen. Dus waarom een rode schijnwerper achterop? Ik denk dat de locatie van je lampje meer van belang is dan de felheid.
Mwah d'r zit toch nog wel veel verschil in hoor. Maar een goede achterlamp is gelukkig niet zo duur, 15 euro ofzo.
@Cyclinggirl: die Sigma powerled black pro dinges is volgens mij een uitstekende koop. Hou ons op de hoogte van je bevindingen!
pi_85962547
Vanmiddag weer lekker 60 km getrapt, met een gemiddelde van "maar" 28 km/h. Wel flink wat heuvels/bergen beklommen, maar heb ze allemaal op het middenblad genomen. Dus dat is weer een persoonlijk "record". :P Volgende keer nog iets dieper gaan, zodat mijn kettinglijn iets minder schuin is. En op het vlakke een lang stuk met een tempo van tegen de 40 km/h gefietst, ging lekker. Snelste snelheid afdalingen was 63 km/h. Ben erg moe nu, mijn ogen vallen bijna dicht. :D
pi_85962639
@Marurk ik heb toenet gehoord dat dinsdag 7 september en donderdag 9 september de laatste keren wordt gereden op de baan in Geleen
pi_85962845
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:50 schreef 045represent het volgende:
@Marurk ik heb toenet gehoord dat dinsdag 7 september en donderdag 9 september de laatste keren wordt gereden op de baan in Geleen
:o Ben bang dat ik me hier volgend wielerseizoen dan maar op moet focussen. Vermaak me trouwens prima met het "gewone" toerfietsen nu, en eigenlijk is het nu toch wat "aan de late kant" om me toe te gaan leggen op wedstrijden. Beter begin volgend jaar hier vroeg mee van start gaan! *O* Want het lijkt me wel leuk eigenlijk. Misschien niet continu wedstrijden doen, daar heb ik denk ik te weinig tijd voor, maar af en toe een goede wedstrijd meepakken spreekt me wel aan. Maar ook dan moet ik er goed voor trainen natuurlijk.
pi_85963838
Kijk eens naar mijn zadel. Prachtig ding. Zo mooi dat ik de gele accentplaatjes eraf geschroefd heb. Lekker zadeltje waarvan ik lang heb genoten.

Not dus. Pijn in mn perineum, blaartjes, bultjes, pus, bloed, pijn.

En omdat diverse mensen zo lovend zijn over Brooks, ben ik dus maar overgestapt op een B17 Narrow. Ziet er anders uit, even wennen. Denk dat CyclingGirl me wel herkennen zal nu 'en route'. ;)

Nieuw stuurlintje komt nog. De SKS Raceblades zijn ook binnen, die liggen in de schuur te wachten op de eerstvolgende regendag.
pi_85964005
Die Brooks is zo groot dat je je zadeltas erin hebt kunnen opbergen? Dat is in ieder geval een vooruitgang.. :P
pi_85964023
Mooi parketje trouwens. Gamma?

:P
pi_85964521
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:22 schreef Oksel het volgende:
Die Brooks is zo groot dat je je zadeltas erin hebt kunnen opbergen? Dat is in ieder geval een vooruitgang.. :P
:D _O-
pi_85964620
Nee, was destijds een aanbieding bij een of andere vloeren toko... Weet niet meer precies hoe ze heten :)

En nee, m'n zadeltasje zit er niet in, hoewel een deel van de inhoud inderdaad IN het zadel zou passen.
pi_85964791
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:19 schreef Freddeh het volgende:
Had ik ook last van tot ik een supertip kreeg van een vriend. Hij had ergens een fietsbroekje op de kopgetikt, gewoon een normaal broekje maar dan met een zeemleren stuk erin. Maakt echt een enorm verschil. Het zeemleer is beschermend en houdt veel van de wrijving tegen.

Hier een foto van een zeemleren broek:

Zou er ook één aanschaffen als ik jou was. ^O^ Het ziet er ook helemaal niet raar uit, het lijkt zelfs alsof je piemel een stuk groter is. Ik heb nu veel vaker dat meisjes naar me kijken op de fiets.
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2010 @ 21:48:18 #270
73911 ultra_ivo
pi_85965190
quote:
Nee hoor, aan een Brooks bevestig je gewoon een Carradice Nelson Longflap. :D
Zeker met de raceblades erbij wordt je dan voor een Brit gehouden ;).
  woensdag 1 september 2010 @ 21:51:46 #271
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_85965365
quote:
kunnen jullie in ieder geval wat bagage meenemen zonder dat het warme zweetplekken op je rug veroorzaakt :P
  woensdag 1 september 2010 @ 21:52:40 #272
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_85965411
vanmiddag trouwens ook nog wat helden op een mountainbike heuvel op ingehaald, met twee fietstassen achterop :')
pi_85971582
Damn, zie nu dat mijn zadeltasje (ja, I know :')) af en toe tegen mijn zadelpen heeft getikt/geschuurd, met het gevolg dat de "lak" op dat punt iets is afgesleten. Denk er toch over om dat ding eraf te halen, maar dan zie je nu dus een wit/metaalachtig plekje op de pen terwijl de rest zwart is. -O- Zou niet weten hoe ik dat moet "bijmaken". En vond 't wel handig voor mijn reserveband, bandenlichters, minireparatiesetje en ID/geld/mob.telefoon in op te bergen. Doen jullie al deze spullen in de vakjes achterop de rug dan?
pi_85971953
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:39 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Had ik ook last van tot ik een supertip kreeg van een vriend. Hij had ergens een fietsbroekje op de kopgetikt, gewoon een normaal broekje maar dan met een zeemleren stuk erin. Maakt echt een enorm verschil. Het zeemleer is beschermend en houdt veel van de wrijving tegen.

[ afbeelding ]

Zou er ook één aanschaffen als ik jou was. ^O^ Het ziet er ook helemaal niet raar uit, het lijkt zelfs alsof je piemel een stuk groter is. Ik heb nu veel vaker dat meisjes naar me kijken op de fiets.
Ehhh, dat noem je toch gewoon een koersbroek? En het lijkt me volstrekt logisch dat je die aantrekt als je langere afstanden gaat fietsen ja.
  donderdag 2 september 2010 @ 01:24:33 #275
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_85973487
Don't feed the troll.
pi_85975710
quote:
Op donderdag 2 september 2010 01:24 schreef Zelva het volgende:
Don't feed the troll.
Met gemiddeld 2 posts per dag, waarvan dus 1 post is zoals deze, ga ik maar geen open deur intrappen :+
pi_85975800
quote:

[..]

[ afbeelding ]

:') Weheheheh nou dan weet ik niet hoe jij m erin stopt... maar de meeste die ik ken verstoppen m als het ware. En niet omdat ie klein is.
Haters gonna hate.
pi_85975810
quote:
Op donderdag 2 september 2010 00:05 schreef Marurk het volgende:
Damn, zie nu dat mijn zadeltasje (ja, I know :')) af en toe tegen mijn zadelpen heeft getikt/geschuurd, met het gevolg dat de "lak" op dat punt iets is afgesleten. Denk er toch over om dat ding eraf te halen, maar dan zie je nu dus een wit/metaalachtig plekje op de pen terwijl de rest zwart is. -O- Zou niet weten hoe ik dat moet "bijmaken". En vond 't wel handig voor mijn reserveband, bandenlichters, minireparatiesetje en ID/geld/mob.telefoon in op te bergen. Doen jullie al deze spullen in de vakjes achterop de rug dan?
Ik heb 2 bidonhouders en in 1 houder heb ik een speciale bidon waar ik die dingen in stop.
Haters gonna hate.
pi_85975893
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:37 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

:') Weheheheh nou dan weet ik niet hoe jij m erin stopt... maar de meeste die ik ken verstoppen m als het ware. En niet omdat ie klein is.
pi_85975905
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:38 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik heb 2 bidonhouders en in 1 houder heb ik een speciale bidon waar ik die dingen in stop.
Wil ook nog weer een keer 2 bidonhouders hebben. Een van de twee was helemaal kromgeslagen bij een ongelukje afgelopen winter. Die andere heb ik een laagje nieuwe zwarte lak gegeven en zag er weer goed uit.
Zit nu gewoon te denken over 2 simpele houders met rubberen dopjes erin zodat de bidons ook niet afkrassen zeg maar...
pi_85976011
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:46 schreef Freddeh het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:') :')
  donderdag 2 september 2010 @ 08:58:38 #282
153506 Captain_Fabulous
pi_85976126
M'n ogen!
pi_85976182
quote:
:') !

quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:19 schreef Freddeh het volgende:
Kijk eens naar mijn zadel. Prachtig ding. Zo mooi dat ik de gele accentplaatjes eraf geschroefd heb. Lekker zadeltje waarvan ik lang heb genoten.

[ afbeelding ]

En omdat diverse mensen zo lovend zijn over Brooks, ben ik dus maar overgestapt op een B17 Narrow. Ziet er anders uit, even wennen. Denk dat CyclingGirl me wel herkennen zal nu 'en route'. ;)

[ afbeelding ]

Nieuw stuurlintje komt nog. De SKS Raceblades zijn ook binnen, die liggen in de schuur te wachten op de eerstvolgende regendag.
Dat brooks zadel ga je echt geen spijt van krijgen. Sinds ik een Brooks (B66) op mijn (hybride) fiets heb heb ik ook geen last meer van afgeknelde voortplantingsorganen. Alleen door het hardere zadel krijg ik af en toe nog wat last van de zitbotjes maar ok, minder erg dan een afgeknelde lul of een gemasseerde prostaat.
Mijn vriendin is ook overtuigd en is nu ook aan het kijken voor een Brooks. :P
  donderdag 2 september 2010 @ 09:29:10 #284
153506 Captain_Fabulous
pi_85976699
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:02 schreef Metro2005 het volgende:
...of een gemasseerde prostaat.
Tip, zadel niet met de punt omhoog monteren :+
pi_85976755
Heb hem er dus gisteravond direct opgezet en het rijdt wel fijner dan zo'n kunststof geval. In plaats van over je zadel heen te schuren, glijd je er overheen wat nogal pijn scheelt. Merk het verschil dus nu al. Vanochtend nog wel even lopen sleutelen aan de afstelling. Zit nu ietsjes te laag, dus gaat vanmiddag weer ietsjes omhoog, en de hoek even aanpassen nog. Neus stond niet ver genoeg omhoog eerst, nu juist té ver.

Heb in ieder geval niet extreme pijntjes gehad vanochtend :9~
  donderdag 2 september 2010 @ 11:52:59 #286
39333 Zelva
pi_85980419
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:29 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Met gemiddeld 2 posts per dag, waarvan dus 1 post is zoals deze, ga ik maar geen open deur intrappen :+
:?

Het zinnetje 'Gaat voor de BHFH-award 2005!' zegt al genoeg. Ál zijn posts zijn pure onzin.
pi_85980845
Als je met een Nederlandse licentie rijdt, kan je dan ook in België wedstrijden rijden of moet je daar een speciale licentie voor aanvragen bij de KNWU of de Belgische wielerbond?
pi_85980922
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:48 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Nee hoor, aan een Brooks bevestig je gewoon een Carradice Nelson Longflap. :D
Zeker met de raceblades erbij wordt je dan voor een Brit gehouden ;).
Ja, dat zijn wel érg mooie tassen moet ik zeggen. Combineert alleen van geen kant met de kleurstelling van m'n fiets, laat staan het type frame. Ik vind nog steeds dat je een Brooks eigenlijk alleen hoort te monteren op een stalen frame met klassieke geometrie, anders lijkt het gewoon raar. Mijn geval was eigenlijk bittere noodzaak ;) Zit er al wel een tijd over te denken m'n frame te laten strippen en glanzend zwart te laten spuiten (vriend van me moet nog wat onderdelen voor z'n auto laten spuiten, kan misschien in 1x). Scheelt al een hoop in de looks en kom je ook makkelijker weg met klassieke onderdelen zoals Brooks en Carradice.

quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

:?

Het zinnetje 'Gaat voor de BHFH-award 2005!' zegt al genoeg. Ál zijn posts zijn pure onzin.
Ik begin in de war te raken... Over wie hebben we het eigenlijk? :')
  donderdag 2 september 2010 @ 12:14:06 #289
39333 Zelva
pi_85981059
Mooi plaatje hahaha, ik ken het al.

Ik herken je nu wel Freddeh met je fiets :)
Haters gonna hate.
pi_85981425
quote:
Precies, dat geloof ik wel. Maar gaat het nou over JohnDDD?
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Mooi plaatje hahaha, ik ken het al.

Ik herken je nu wel Freddeh met je fiets :)
Nu kom je vast met opzet nóg harder bij me langs scheuren ;(
pi_85982222
In de catergorie, weegt wat maar dan heb je ook Licht met een hoofdlletter:
http://www.nordicgroup.us/s78/headlights.html
pi_85982631
quote:
Op donderdag 2 september 2010 12:26 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Precies, dat geloof ik wel. Maar gaat het nou over JohnDDD?
[..]

Nu kom je vast met opzet nóg harder bij me langs scheuren ;(
Nee ik wacht je op met je ganzenvriendjes :)
Haters gonna hate.
pi_85982832
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:09 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Nee ik wacht je op met je ganzenvriendjes :)
Die zitten er gelukkig niet meer. Tegenwoordig zitten de sloten vol met zwanen, geeft me nog een vervelender onderbuikgevoel :+ Weet niet of een bidon met water die joekels wel tegenhoudt...
pi_85983394
Ja veel zijn het er he. Ik moest er gisteren nog voor op de remmen.
Haters gonna hate.
pi_85984241
Dé oplossing voor rondlopend wild voor de fiets:

of

pi_85986174
Setje gratis kleding erbij *O* Weliswaar vh werk maar functioneert prima :)
  donderdag 2 september 2010 @ 15:04:54 #298
153506 Captain_Fabulous
pi_85986444
Waaraan kunnen we je in het vervolg herkennen?
  donderdag 2 september 2010 @ 15:09:51 #299
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85986606
quote:
Op donderdag 2 september 2010 00:05 schreef Marurk het volgende:
.... En vond 't wel handig voor mijn reserveband, bandenlichters, minireparatiesetje en ID/geld/mob.telefoon in op te bergen. Doen jullie al deze spullen in de vakjes achterop de rug dan?
Ja. Zo'n reparatiebidon is voor mij niet echt een optie omdat ik dan veel te weinig drinken bij me heb.
.
  donderdag 2 september 2010 @ 15:21:04 #300
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_85986950
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:08 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ja bij de elite dames. Ik weet niet of ik goed rij hoor. Heb nu dik een week niet gefietst vanwege de verkoudheid die nog niet helemaal weg is :)
Ja, ik rijd ook zondag. Ik mag om 11 uur aan de bak. Amateurs B. Ik rijd voor WV Eemland. Weet nog niet of ik lang na de wedstrijd blijf hangen, maar om jou ook in actie te zien is mischien wel een reden om wat langer te blijven :7

Het is inderdaad wat kouder geworden. Gisteren om 7:30 vertrokken en ondanks arm en beenstukken niet echt warm gehad. Voor het werk 75km en erna nog even 85 erbij. Totaal 160km. Morgen en zaterdag rust en dan zondag hopelijk een top 20 notering.
Superhero to the rescue!
pi_85987951
Als ik m rijdt want het komt nu weer niet van trainen. Er is iets met de pup.
Dus misschien rij ik m alsnog ongetraind :)
Haters gonna hate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')