http://nos.nl/artikel/178(...)g-pvv-neemt-toe.htmlquote:CDA-kritiek op samenwerking PVV neemt toe
De kritiek vanuit het CDA op samenwerking met de PVV lijkt toe te nemen. Zo staan er ondertussen duizend handtekeningen onder het manifest dat vorige week donderdag in dagblad Trouw werd geplaatst.
Verder heeft voorzitter Geert Jansen van de CDA-bestuurdersvereniging, tevens Commissaris van de Koningin in Overijssel, zijn inbreng in een vergadering van het partijbestuur van vanavond rondgemaild.
Die komt erop neer dat het CDA wat hem betreft niet moet gaan regeren met een partij die zich niet kan verenigen met de grondrechten die zijn vastgelegd in de Grondwet en het Europees Verdrag, zoals de vrijheid van godsdienst.
'Eindresultaat'
CDA-onderhandelaar Verhagen praatte zijn fractie vanmiddag bij over de voortgang in de onderhandelingen. Hij wilde na afloop niets kwijt aan de pers, ook niet over kritiek van CDA-prominenten als oud-minister Veerman en oud-formateur Herman Wijffels vandaag in de Volkskrant.
"Ik ga inhoudelijk helemaal niets zeggen op dit moment, noch over interne discussies, noch over uitspraken van andereen. Er is iedere dag ongetwijfeld een andere uitspraak. Het gaat om het eindresultaat", zei Verhagen.
'Slap hapje'
Waarnemend partijvoorzitter Bleker geeft toe dat er heel veel discussie is in het CDA en dat dit "niet meer dan normaal" is. Als het anders was "zouden we een heel slap hapje zijn".
Bleker benadrukt dat het op dit moment "niet relevant en niet mogelijk is" om al een eindstand op te maken. "We zijn nog aan het wikken en wegen over de pro's en de contra's." Hij wijst erop dat de leden zich nog op een partijcongres mogen uitspreken.
Vanaf morgen houdt Bleker een aantal inloopsessies, waarin hij met groepjes van zo'n dertig CDA-kaderleden praat over de formatieonderhandelingen.
Dat is waar, uiteindelijk zal het congres wellicht toch ja-knikken. Het gevaar zit meer in CDA-kamerleden die zich gesteund weten door de kritiek en dreigen uit de fractie te stappen denk ik. Dan kunnen ze ook gelijk gedag zeggen tegen hun politieke carrière binnen het CDA wegens ontrouw. Maar vooral bij kamerleden als Coskun Çörüz, Kathleen Ferrier en Mirjam Sterk vraag ik me af of dit zwaarder weegt dan de sociale druk en/of eigen belangen. Maar goed, als bijvoorbeeld Kathleen Ferrier in het volgende kabinet komt als staatssecretaris van Ontwikkelingszaken dan weten we genoeg over hoe Verhagen dit probleem heeft opgelost.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het nadeel is dat al die mopperaars niet in de besluitnemende kring zitten. En dat zijn de jongens en meisjes in Den Haag, wiens baan op het spel staat. Verhagen heeft, ondanks desastreuze verkiezingen, uitzicht op het vice-premierschap en zo zijn er nog een paar. Daarnaast zijn er daardoor aspirant Kamerleden, die een zetel alsnog kunnen ruiken.
Al dat gemor uit de achterban legt totaal geen gewicht in de schaal. Het CDA vecht voor de laatste kans in een regering en details als een achterban die het er niet mee eens is, zijn totaal niet belangrijk. Ze weten ook wel, dat de acherban toch wel blijft of terugkeert.
Het manifest dat kan worden ondertekend, wordt gecontroleerd op valse namen. Inmiddels hebben 1.000 CDA-leden getekend, met nog duizenden steunbetuigingen van niet-leden die wel CDA hebben gestemd. Overigens is er ook een petitie die VOOR deelname van het CDA aan Bruin-I pleit. Leuk stukje tekst daarover : http://www.joop.nl/politi(...)ccesvol_als_beweerd/quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:28 schreef OpperTokkie het volgende:
Er zijn ook genoeg CDAers positief.. Maar die laat men voor de beeldvorming maar niet op TV zienKansloze manifesten zoals dat van CDAer Beekers die door Jan en alleman kunnen worden ondertekend en dus geen enkele waarde hebben zorgen voor een vreemde beeldvorming..
Let maar op dat een meerderheid van het CDA deel wil nemen aan deze regering.. Er is namelijk geen alternatief.. CDA wil ook niet als 5e wiel aan de wagen ondersneeuwen in een linkse coalitie onder leiding van PvdA clown Cohen waar het CDA slechts gebruikt wordt om de meerderheid te behalen.. En een middenkabinet gaat er niet komen gezien de grote financieel economische tegenstellingen tussen PvdA en VVD en CDA
Het is niet de Haagse kring die een besluit neemt, maar het CDA-partijcongres. Uit de massale ondertekening van het manifest tegen de PVV blijkt dat de weerstand onder leden aanzienlijk is. Steekproeven bevestigen dat beeld. De partij is bij de verkiezingen al gehalveerd en de interne verdeeldheid is groot. Dusdanig groot dat een scheuring niet ondenkbaar is. Niet iets om als "detail" af te serveren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het nadeel is dat al die mopperaars niet in de besluitnemende kring zitten. En dat zijn de jongens en meisjes in Den Haag, wiens baan op het spel staat. Verhagen heeft, ondanks desastreuze verkiezingen, uitzicht op het vice-premierschap en zo zijn er nog een paar. Daarnaast zijn er daardoor aspirant Kamerleden, die een zetel alsnog kunnen ruiken.
Al dat gemor uit de achterban legt totaal geen gewicht in de schaal. Het CDA vecht voor de laatste kans in een regering en details als een achterban die het er niet mee eens is, zijn totaal niet belangrijk. Ze weten ook wel, dat de acherban toch wel blijft of terugkeert.
Dat dus. Als Verhagen c.s. echt bezorgd waren over de kritiek die er nu uit de achterban komt, dan zouden de onderhandelingen veel moeizamer verlopen, omdat Verhagen dan bij elke bocht om garanties zou vragen voor de punten van de achterban. Maar dat gebeurt niet. Pluche gaat boven de wensen van de achterban.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:55 schreef DroogDok het volgende:
Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat als het CDA en VVD er uit zijn het congres nog tegen gaat stemmen.
Congres zal er wel komen, waar de genoemde tegen-prominenten hun zegje mogen doen, maar die zullen door het presidium kort worden gehouden (uw spreektijd is nu echt voorbij, en er willen meer mensen aan het woord komen). Prominenten die voor regeren zijn wordt uiteraard geen strobreed in de weg gelegd. Als laatste mag dan Verhagen uitgebreid aan het woord, waarbij hij schermt met een regeer/gedoogakkoord wat "stevig uitonderhandeld is" en "waar toch heel veel CDA standpunten in verwerkt zijn", en "dat het in het landsbelang is dat er zo snel mogelijk weer een regering aan de slag gaat". En het congres is om.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En ik heb ook niet echt het idee, dat Verhagen zich zorgen maakt over het congres. Als dat er ooit al komt...
Dit lijkt me een heel aannemelijk scenario. Zo zal het wel gaan.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:24 schreef Penniewafel het volgende:
[..]
Congres zal er wel komen, waar de genoemde tegen-prominenten hun zegje mogen doen, maar die zullen door het presidium kort worden gehouden (uw spreektijd is nu echt voorbij, en er willen meer mensen aan het woord komen). Prominenten die voor regeren zijn wordt uiteraard geen strobreed in de weg gelegd. Als laatste mag dan Verhagen uitgebreid aan het woord, waarbij hij schermt met een regeer/gedoogakkoord wat "stevig uitonderhandeld is" en "waar toch heel veel CDA standpunten in verwerkt zijn", en "dat het in het landsbelang is dat er zo snel mogelijk weer een regering aan de slag gaat". En het congres is om.
Nou nou "massaalquote:Op woensdag 18 augustus 2010 02:08 schreef Boldface het volgende:
Uit de massale ondertekening van het manifest tegen de PVV blijkt dat de weerstand onder leden aanzienlijk is. Steekproeven bevestigen dat beeld. De partij is bij de verkiezingen al gehalveerd en de interne verdeeldheid is groot. Dusdanig groot dat een scheuring niet ondenkbaar is. Niet iets om als "detail" af te serveren.
http://bit.ly/99hHn8quote:Op woensdag 18 augustus 2010 02:08 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het manifest dat kan worden ondertekend, wordt gecontroleerd op valse namen.
Dat is al even geleden.quote:
Hoewel je gelijk hebt, gaat het mij te ver om het manifest of andersoortige kritiek binnen de gelederen van het CDA te betitelen als kansloos. Wijffels is bijvoorbeeld een van de meest intelligente CDA'ers die er rondloopt. Als ik Verhagen was dan zou ik wat beter luisteren naar figuren als Wijffels en Van Agt. Niet dat dat gaat gebeuren overigens. De christendemocraten kunnen het pluche bijna ruiken en zullen alles doen om aan de macht te komen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:28 schreef OpperTokkie het volgende:
Er zijn ook genoeg CDAers positief.. Maar die laat men voor de beeldvorming maar niet op TV zienKansloze manifesten zoals dat van CDAer Beekers die door Jan en alleman kunnen worden ondertekend en dus geen enkele waarde hebben zorgen voor een vreemde beeldvorming..
Let maar op dat een meerderheid van het CDA deel wil nemen aan deze regering.. Er is namelijk geen alternatief.. CDA wil ook niet als 5e wiel aan de wagen ondersneeuwen in een linkse coalitie onder leiding van PvdA clown Cohen waar het CDA slechts gebruikt wordt om de meerderheid te behalen.. En een middenkabinet gaat er niet komen gezien de grote financieel economische tegenstellingen tussen PvdA en VVD en CDA
Dat is dan ook de enige legitieme reden om een politieke partij op te richten.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
..en zullen alles doen om aan de macht te komen en te regeren.
Mwoah, ja en nee. De reden om een politieke partij op te richten is omdat je het land wil helpen. Echter, het CDA zou zich nu ook terug kunnen trekken omdat zij het te riskant vindt om met Wilders te regeren. Het CDA is echter verblind door machtsgeilheid.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:00 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat is dan ook de enige legitieme reden om een politieke partij op te richten.
Ja maar als je wilt regeren ten koste van alles inclusief je eigen grondbeginselen ben je toch echt verkeerd bezig.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:00 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat is dan ook de enige legitieme reden om een politieke partij op te richten.
Gelovigen die kritiek op de PVV hebben zijn per definitie hypocriet (wel eens de bijbel of de koran gelezen waarop ze de eed hebben afgelegd en voor hen de absolute waarheid is). Het is dat ze door aparte wetgeving beschermd worden anders zaten ze allang achter slot en grendel.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:21 schreef Toad het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat verlopen. Ik vond Donner trouwens bij K&vdB niet sterk. Hij begon erover dat ook andere partijen in de kamer praten met de PVV en steun zoeken bij die partij voor moties en amendementen. Dus daarom mag ook het CDA met de PVV praten en is de kritiek op het CDA hypocriet. In ieder geval, dat is wat ik ervan begreep.
Duimen maar! Ik zou het echt prachtig vinden als een kamerlid van 1 van de drie partijen de stekker eruit trekt vlak nadat het kabinet officieel aangetreden is... En vervolgens als onafhankelijk kamerlid doorgaat natuurlijk, anders heeft het geen zin (een kamerzetel is persoonsgebonden) AIs een soort protest...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:17 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb het iig nog nooit meegemaakt dat er binnen een partij zo uitgebreid over voor en tegen van de kabinetsformatie werd gediscussieerd in het openbaar. Dat is voor mij een teken dat het nog lang niet bekeken is.
En zoals gezegd, er hoeft er maar eentje in de TK de stekker eruit te trekken en het hangt al.
Nou, een breuk binnen het CDA en het daaruit ontstaan van een conservatieve en een progressieve christelijke partij ligt volgens mij wel degelijk binnen de mogelijkheden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Duimen maar! Ik zou het echt prachtig vinden als een kamerlid van 1 van de drie partijen de stekker eruit trekt vlak nadat het kabinet officieel aangetreden is... En vervolgens als onafhankelijk kamerlid doorgaat natuurlijk, anders heeft het geen zin (een kamerzetel is persoonsgebonden) AIs een soort protest...
Gaat niet gebeuren natuurlijk, maar toch
Blijven duimen dus maarquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, een breuk binnen het CDA en het daaruit ontstaan van een conservatieve en een progressieve christelijke partij ligt volgens mij wel degelijk binnen de mogelijkheden.
En dan noemen we ze CHU en ARPquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, een breuk binnen het CDA en het daaruit ontstaan van een conservatieve en een progressieve christelijke partij ligt volgens mij wel degelijk binnen de mogelijkheden.
En misschien beginnen de katholieken een eigen partij. Ik stel de naam Katholieke Volkspartij voor. KVP! Bekt goed!quote:
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En misschien beginnen de katholieken een eigen partij. Ik stel de naam Katholieke Volkspartij voor. KVP! Bekt goed!
Wat een ongelooflijk domme postquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:41 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Gelovigen die kritiek op de PVV hebben zijn per definitie hypocriet (wel eens de bijbel of de koran gelezen waarop ze de eed hebben afgelegd en voor hen de absolute waarheid is). Het is dat ze door aparte wetgeving beschermd worden anders zaten ze allang achter slot en grendel.
Ach, je weet wie het zegt toch??quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk domme post
Nee, eerlijk gezegd nietquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach, je weet wie het zegt toch??
Verder ook iets inhoudelijks op te melden?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk domme post
Nee. Elke user met een beetje verstand weet dat het ronduit onzinnig is om te stellen dat het hypocriet is van een gelovige om kritiek te hebben op de PVV. Dat behoeft geen uitleg. Althans, daar mag ik toch vanuit gaan.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:45 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Verder ook iets inhoudelijks op te melden?
HH?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:47 schreef remlof het volgende:
Mwah, de verzuiling tussen hervormden, protestanten en katholieken hebben we ondertussen wel gehad, maar een splitsing van het CDA in een rechts/conservatieve en een links/progressieve partij lijkt me niet denkbeeldig.
Tja, voor de linkse CDA'ers zal de eveneens min of meer linkse ChrustenUnie geen optie zijn vanwege de gereformeerde signatuur van die partij, en hetzelfde geldt voor de rechtse SGP als vluchtheuvel voor de rechtse CDA'ers.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:47 schreef remlof het volgende:
Mwah, de verzuiling tussen hervormden, protestanten en katholieken hebben we ondertussen wel gehad, maar een splitsing van het CDA in een rechts/conservatieve en een links/progressieve partij lijkt me niet denkbeeldig.
Hersteld Hervormden? Die voelen zich juist wel bij de SGP thuis.quote:
Daarom, dus zal het iets worden als:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Tja, voor de linkse CDA'ers zal de eveneens min of meer linkse ChrustenUnie geen optie zijn vanwege de gereformeerde signatuur van die partij, en hetzelfde geldt voor de rechtse SGP als vluchtheuvel voor de rechtse CDA'ers.
Ow, sorry, ik ben niet zo thuis in christelijke stromingenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hersteld Hervormden? Die voelen zich juist wel bij de SGP thuis.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow, sorry, ik ben niet zo thuis in christelijke stromingen
Want christenen hebben allemaal respect voor mensen met een andere levensovertuiging, of, ik noem maar iets, seksuele geaardheid?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee. Elke user met een beetje verstand weet dat het ronduit onzinnig is om te stellen dat het hypocriet is van een gelovige om kritiek te hebben op de PVV. Dat behoeft geen uitleg. Althans, daar mag ik toch vanuit gaan.
Dat hangt er vanaf welk aantal posts per pagina je hebt ingesteld.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik bedoelde een herhaling van standpunten.. Zie de eerste post van Ferdo op deze blz
Excuus: De post van Ferdo van 18:24 uurquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf welk aantal posts per pagina je hebt ingesteld.
Wat een grap, ik spring in de bres voor christenen, dat ik dat nog eens mag meemaken. Nee, je hebt gelijk. Bepaalde christenen hebben middeleeuwse opvattingen met betrekking tot homoseksualiteit, abortus en euthenasie. Echter, je kunt moeilijk alle christenen over een kam scheren en stellen dat het hypocriet is wanneer zij kritiek uiten op de PVV. Niet alle christenen zijn intolerant tegen homo's, net zoals niet alle moslims terroristen zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Want christenen hebben allemaal respect voor mensen met een andere levensovertuiging, of, ik noem maar iets, seksuele geaardheid?
En niet alle PVV'ers notoire moslimhaters.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een grap, ik spring in de bres voor christenen, dat ik dat nog eens mag meemaken. Nee, je hebt gelijk. Bepaalde christenen hebben middeleeuwse opvattingen met betrekking tot homoseksualiteit, abortus en euthenasie. Echter, je kunt moeilijk alle christenen over een kam scheren en stellen dat het hypocriet is wanneer zij kritiek uiten op de PVV. Niet alle christenen zijn intolerant tegen homo's, net zoals niet alle moslims terroristen zijn.
Waarschijnlijk niet, maar zij kiezen er wel bewust voor om hun stem uit te brengen op een partij die fel anti-moslim is. Daarnaast vind ik een politieke partij wel heel iets anders dan een religie.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En niet alle PVV'ers notoire moslimhaters.
Die achterban is voor het overgrote deel voorstaander van samenwerking met de PVV. Hier in Friesland maandagavond een vergadering van Friese partijkader gehad. Van de 200 mensen waren er welgeteld 5 tegen samenwerking met de PVV. Dat kabinet komt er gewoon en de achterban van het CDA vindt het prima.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja en dusquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is al even geleden.
Op dit moment is het beter geregeld...
Ze hebben ok te beginnen al geen meerderheid, het is een minderheid kabinet en er zijn ook wel wat man van d66 en cu die voorstellen steunen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:22 schreef Bankfurt het volgende:
Wanneer is er een CDA congres hierover ?
En.. al zou er zo''n VVD-CDA kabinet met gedoogsteun van PVV komen, dan is er toch een zeer grote kans dat er zo'n 5 CDA kamerleden stampij gaan maken ? dus weg kamermeerderheid ?
D66-ers die de PVV gaan steunen ???quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:26 schreef Frano het volgende:
[..]
Ze hebben ok te beginnen al geen meerderheid, het is een minderheid kabinet en er zijn ook wel wat man van d66 en cu die voorstellen steunen.
Nee, die kabinet voorstellen van vvd en cda gaan steunen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:28 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
D66-ers die de PVV gaan steunen ???
hallo ?
Iedere partij in de TK zal vast enkele voorstellen steunen. Lijkt me niet zo raar...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:31 schreef Frano het volgende:
[..]
Nee, die kabinet voorstellen van vvd en cda gaan steunen.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat is er mis mee? Is goed Nederlands hoor...quote:
Neen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er mis mee? Is goed Nederlands hoor...
Sukkel!![]()
Aha, wier dus.. Dank je!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:45 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Neen.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/914/
\quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:06 schreef remlof het volgende:
Een uitgebreider artikel in Trouw: CDA-fractie telt een dissident
Het wachten is op de volgende CDA-prominenten die nog van vakantie terug moeten komen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:03 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Wat kan politiek toch interessant zijn. Het CDA is hopeloos verdeeld en de onderhandelingen gaan hun laatste week in dan zou er een akkoord moeten zijn.
Wat gaat het worden?
Welke niet dan? Dion Graus, die zich drukker maakt om dierenmisshandeling misschien, maar verder?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En niet alle PVV'ers notoire moslimhaters.
quote:Weerzin in CDA tegen formatie groeit
DEN HAAG - Met het ingaan van de derde week van onderhandelingen over een rechts kabinet dringt de tijd voor het CDA; de weerstand in eigen gelederen neemt toe.
Na een week van protesten, berichten over dissidente Kamerleden en breed uitgemeten petities pro en contra, wees een onderzoek van TNS Nipo afgelopen weekeinde uit dat minder dan de helft van de CDA-leden iets ziet in politieke samenwerking met de PVV.
Volgens het onderzoek in opdracht van het AD zegt liefst 13 procent van de 67 duizend CDA-leden het lidmaatschap te zullen opzeggen wanneer het CDA stapt in een rechts kabinet met gedoogsteun van Geert Wilders en de zijnen. Nog eens een op de vijf leden zegt zo’n stap te overwegen.
Gedoogkabinet
In totaal is 39 procent van de CDA-leden volgens TNS Nipo tegen het rechtse gedoogkabinet. Het aantal voorstanders is groter, maar wel minder dan de helft: 48 procent.
Dat is voor CDA-fractieleider Maxime Verhagen een veel somberder beeld dan uit eerdere steekproeven opsteeg. Onder CDA-kiezers was een forse meerderheid voor de huidige onderhandelingen met Wilders.
Wat is je punt Koos? Het aantal voorstanders is een stuk groter dan het aantal tegenstanders..quote:
Dus met een suggestieve kop probeert de media iets los te maken dat in het bericht alweer afgebroken wordt doordat er meer mensen voor dan tegen zijnquote:In totaal is 39 procent van de CDA-leden volgens TNS Nipo tegen het rechtse gedoogkabinet. Het aantal voorstanders is groter, maar wel minder dan de helft: 48 procent.
Er is wel sprake van een toename van het aantal tegenstanders.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:38 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]
Wat is je punt Koos? Het aantal voorstanders is een stuk groter dan het aantal tegenstanders..Dus met een suggestieve kop probeert de media iets los te maken dat in het bericht alweer afgebroken wordt doordat er meer mensen voor dan tegen zijn
http://www.nd.nl/artikele(...)genstand-binnen-cda-quote:‘Verhagen vergiste zich in tegenstand binnen CDA’
Geplaatst: 24 augustus 2010 09:20, laatste wijziging: 24 augustus 2010 09:41
door Frank Hendrickx
DEN HAAG - Maxime Verhagen geldt als de meesterstrateeg van het Binnenhof, maar inmiddels rijst de vraag of de CDA-voorman de weerzin binnen zijn eigen partij tegen Geert Wilders wel goed aanvoelt.
,,De CDA-top heeft de eigen achterban onderschat', zegt Doekle Terpstra, de voormalige CNV-voorman die als een van de eersten aan de alarmbel trok over de samenwerking met de PVV van Wilders. Hij voelt zich nu gestrekt door de aanhoudende onrust binnen zijn partij.
Uit een peiling van de TNS Nipo blijkt dat minder dan de helft van de CDA-leden iets ziet in samenwerking met Wilders, terwijl 39 procent tegen is. Ook enkele CDA-Kamerleden hebben achter de schermen grote twijfels geuit. ,,Natuurlijk maakt de partijleiding zich nu zorgen'', zegt Terpstra, die bij de top van het establishment van het CDA zeer ongeliefd is. ,,Ze kijken echt wel naar dit soort peilingen.''
Verhagen heeft volgens Terpstra ten onrechte gemeend dat een goed onderhandelingsresultaat voldoende is om de partij over de streep te trekken. ,,De CDA-top dacht er met wheelen en dealen wel te komen'', zegt de huidige voorzitter van de HBO-raad. ,,Ze zagen niet in dat de bezwaren veel principiëler en fundamenteler zijn, dat ze ieder onderhandelingsresultaat overstijgen.''
Wim Aantjes, een andere tegenstander van het eerste uur, ziet zijn voorspelling uitkomen dat de samenwerking met Wilders de partij kan splijten. ,,Het is natuurlijk helemaal niet raar dat er nu zogenoemde dissidenten binnen de fractie zijn'', zegt Aantjes. ,,Ongeveer 39 procent van de CDA-leden is tegen samenwerking met Wilders. Natuurlijk is dat sentiment terug te vinden in de fractie. Het zou raar zijn als het anders was.''
De druk op de 'dissidenten' binnen de CDA-fractie zal enorm zijn, meent de voormalige CDA-fractievoorzitter. ,,Die Kamerleden kunnen hun baan verliezen. Dat krijgen ze nu te horen. Als deze onderhandelingen mislukken, komen er misschien nieuwe verkiezingen en dan hoeven die twijfelaars niet te rekenen op een verkiesbare plaats op de lijst. Dan zijn ze weg.''
Aantjes hoopt nog steeds dat PvdA-leider Job Cohen terugkomt op zijn 'kapitale blunder' om een middenkabinet met VVD en CDA uit te sluiten. ,,Cohen moet die grootsheid kunnen opbrengen. Dan ontstaat er voor het CDA een alternatief voor de samenwerking met Wilders.''
De flinterdunne meerderheid van het centrumrechtse kabinet kan eventueel ook nog uitgebreid worden door de gedoogsteun van de SGP te vragen. De kleine christelijke partij met twee zetels in de Kamer wil daar pas over praten als CDA, VVD en PVV tot een akkoord zijn gekomen. De SGP eist in elk geval dat de euthanasie- en abortuswetgeving niet verder wordt versoepeld. ,,Gedoogsteun is niet gratis'', liet vicefractievoorzitter Elbert Dijkgraaf van de SGP weten na een gesprek met de informateur.
Ach dat is altijd zo.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:40 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Er is wel sprake van een toename van het aantal tegenstanders.
Ook dat is suggestief want je kunt niet de toekomst in peilenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:40 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Er is wel sprake van een toename van het aantal tegenstanders.
Tot voor kort leek het o de tegenstand in het CDA beperkt was tot enkele fossielen. Nu blijkt dat de tegenstand toch serieuze vormen aan begint te nemen. Wat is is er dan suggestief aan de kop "CDA-kritiek op samenwerking PVV neemt toe"? Dat is toch gewoon zo? Net zoals de steun voor de petitie tegen deze samenwerking stijgt...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:38 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]
Wat is je punt Koos? Het aantal voorstanders is een stuk groter dan het aantal tegenstanders..![]()
[..]
Dus met een suggestieve kop probeert de media iets los te maken dat in het bericht alweer afgebroken wordt doordat er meer mensen voor dan tegen zijn
quote:CDA 'te stuurloos voor avontuur'
Gepubliceerd: 24 augustus 2010 14:35 | Gewijzigd: 24 augustus 2010 14:43
Door onze redacteur Herman Staal
Den Haag, 24 aug.
Het CDA heeft een dermate groot leiderschapsprobleem dat het nu niet een groot risico moet nemen om in een kabinet te stappen dat gedoogsteun krijgt van de PVV.
Dat zegt Arjan Kaaks, eerder dit jaar lid van de programcommissie van het CDA, vandaag in NRC Handelsblad. „We zijn onze partijleider kwijtgeraakt, de fractievoorzitter, de partijvoorzitter, de niet benoemde kroonprins Eurlings en de belangrijke adviseur Jack de Vries. Gecombineerd met het enorme zetelverlies zou ik zeggen dat we juist nu dichtbij onze kernwaarden moeten blijven. Dat zijn gelijkwaardigheid en solidariteit, en vrijheid van godsdienst en vrijheid van onderwijs.”
Hij vreest dat moslims de partij zullen verlaten. „Straks zijn wij er zelf verantwoordelijk voor dat gematigde moslims ons verlaten en zich in eigen partijen organiseren. Het zou toch wel heel erg zijn als onze partij op die manier bijdraagt aan de polarisatie.”
Gedoogsamenwerking
Een ander lid van de programcommissie, Peter Arensman, spreekt zich juist voor de gedoogsamenwerking met de PVV uit. Hij verwacht dat met de VVD een stabiele regering te vormen is, stabieler dan met de PvdA.
De formatie is in het stadium van beslissingen gekomen. Informateur Ivo Opstelten spraak eerder de wens uit eind deze week de formatie te kunnen afronden. De partijen zelf vinden ook dat het tijdstip daarvoor is bereikt. Bronnen rond de formatie zeggen dat de PVV op sociaal-economische dossiers niet beweegt, en dat de onderhandelingen erg stroef verlopen. Anderen ontkennen dat er meer aan de hand is dan de gebruikelijke meningsverschillen.
Wat niet wegneemt dat als 39% binnen de partij er tegen is, en 48% voor, de partij enorm verdeeld is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:38 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]
Wat is je punt Koos? Het aantal voorstanders is een stuk groter dan het aantal tegenstanders..![]()
[..]
Dus met een suggestieve kop probeert de media iets los te maken dat in het bericht alweer afgebroken wordt doordat er meer mensen voor dan tegen zijn
Niet verwonderlijk. Mede door zijn beleid zitten we nu met deze problemen. Je gaat je eigen gevoerde beleid toch niet afkeuren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:01 schreef remlof het volgende:
Oud-premier Piet de Jong: ‘Ik heb moeite met zo’n kabinet’
Over welke problemen heb je het?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:20 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Niet verwonderlijk. Mede door zijn beleid zitten we nu met deze problemen. Je gaat je eigen gevoerde beleid toch niet afkeuren.
Duidelijk. Het ultieme bewijs dat het goed fout zit binnen de CDA-fractie. Verhagen is immers een notoire leugenaar. Als hij iets roept, dan is het tegenovergestelde meestal waar.quote:'Sfeer is goed in CDA-fractie'
DEN HAAG - De sfeer in de CDA-fractie is goed, zei CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen dinsdag nadat hij de fractie had bijgepraat over de voortgang in de onderhandelingen over een minderheidskabinet van VVD en CDA, gedoogd door de PVV van Geert Wilders.
In de media klonken de afgelopen dagen berichten over mogelijke dissidenten in de fractie, die niet zouden willen instemmen met de politieke samenwerking in de minderheidsvariant met de PVV.
Verhagen zei dinsdag dat alle fractieleden hebben ingestemd met het starten en het voeren van de onderhandelingen en dat iedereen het resultaat zal beoordelen op de inhoud van het regeer- en het gedoogakkoord.
Onderhandelingen
Verhagen zit dinsdag weer met VVD-leider Mark Rutte en PVV-leider Geert Wilders bij informateur Ivo Opstelten aan tafel. De onderhandelingen duren dinsdag naar verwachting tot laat in de avond.
Het CDA zal wel bekijken of een nieuw kabinet de problemen aanpakt op een manier die 'CDA-proof' is. Die aanpak moet ''behoorlijk en netjes'' zijn, waarbij principes als rechtvaardigheid en eerlijkheid voorop staan.
Dat heeft waarnemend CDA-partijvoorzitter Henk Bleker opgemaakt uit gesprekken die hij met driehonderd vooraanstaande CDA'ers heeft gevoerd.
Bleker zei dat dinsdag na een vergadering van de CDA-fractie in de Tweede Kamer, die hij bijwoonde.
'Scherpe blik'
Uit de gesprekken met onder anderen CDA-gemeenteraadsleden en leden van de Provinciale Staten maakte hij op dat er met een ''scherpe CDA-blik'' gekeken moet worden naar de resultaten van de onderhandelingen die zijn partij voert met VVD en PVV.
De CDA-fractie vormt volgens Bleker een afspiegeling van de opvatting van de leden: de uitkomsten van de formatie moeten op hun inhoud worden beoordeeld. Daarbij wordt een ''gewetensvolle afweging gemaakt of de resultaten CDA-proof zijn. Anders beginnen we niet aan het feest''.
Verhagen zal trots op 'm zijnquote:Het Friese kamerlid werkt aan een technische ingreep aan zijn computer, waardoor de standaard-anti-PVV-mails worden geweigerd.
Haha, altijd alles blijven ontkennenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:52 schreef Jud1th het volgende:
Mailbox CDA kamerlid Joop Atsma raakt verstopt door Wilders
[..]
Verhagen zal trots op 'm zijn
Hoe denk jij dan dat het overgrote deel van de mensen dat VVD gestemd heeft tegenover de PvdA staat?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat als 39% binnen de partij er tegen is, en 48% voor, de partij enorm verdeeld is.
Ik mag toch hopen dat normaal gesproken als een partij iets besluit het overgrote deel van de leden het ermee eens is.
http://nos.nl/artikel/180(...)r-in-cdafractie.htmlquote:Verhagen onder vuur in CDA-fractie
Binnen de CDA-fractie is onenigheid over de manier waarop de besprekingen over de formatie worden gevoerd. De onderhandelingen over een rechtse coalitie zijn nu in een beslissende fase beland.
Veel leden vinden dat fractieleider Verhagen te veel in zijn eentje opereert, bleek vandaag in een vrij heftige fractievergadering.
Ik hoor net in Met Het Oog Op Morgen dat Verhagen weg wou uit het fractie-overleg om terug te gaan naar de onderhandelingen en toen door Klink werd tegengehouden met "hey, maar dat kan niet zomaar!".quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:21 schreef Toad het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/180(...)r-in-cdafractie.html
De linkse kant van het CDA is met haar laatste offensief bezig, Daar heeft Verhagen een broertje dood aan, hij is Limburger en dus rechts, hierna zal CDA toch echt een conservatieve centrum rechtse partij zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoor net in Met Het Oog Op Morgen dat Verhagen weg wou uit het fractie-overleg om terug te gaan naar de onderhandelingen en toen door Klink werd tegengehouden met "hey, maar dat kan niet zomaar!".
Dit is de meest onzinnige post die ik vandaag heb gelezenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:40 schreef Clan het volgende:
[..]
De linkse kant van het CDA is met haar laatste offensief bezig, Daar heeft Verhagen een broertje dood aan, hij is Limburger en dus rechts, hierna zal CDA toch echt een conservatieve centrum rechtse partij zijn.
Dan volg je niet al het nieuws....quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit is de meest onzinnige post die ik vandaag heb gelezen
Nee, ik volg alleen dat rechts-populistische Elsevier nietquote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan volg je niet al het nieuws....
http://video.elsevier.nl/11809152/
Altijd alles lezen, links of rechtse media, dan kun je beter een eigen mening vormen heb ik geleerd, anders krijg je zo'n tunnelvisie en ga je mensen uitlachen omdat je iets niet weet, wat dan weer heel erg kortzichtig en dom overkomt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik volg alleen dat rechts-populistische Elsevier niet
Dat is geen nieuws, dat is een column.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan volg je niet al het nieuws....
http://video.elsevier.nl/11809152/
Ik lees Elsevier ook wel, zelfs de Telegraaf, maar ik neem hun berichtgeving wel met een pak zout.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:21 schreef Clan het volgende:
[..]
Altijd alles lezen, links of rechtse media, dan kun je beter een eigen mening vormen heb ik geleerd, anders krijg je zo'n tunnelvisie en ga je mensen uitlachen omdat je iets niet weet, wat dan weer heel erg kortzichtig en dom overkomt.
Maar dit stond ook al in 'linkse' media by the way, maar goed, ik ga hier niet de hele media publiceren, dan loopt de server vast, haha
Dat heeft ook nieuwswaarde, anders kun je elk verslag op tv door een journalist af doen als een column, maar hij reageert op een nieuwsfact, had even niet zo snel een andere voor handen, sorry hoor, zal volgende keer beter mijn best doenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:22 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat is geen nieuws, dat is een column.
Ik ook, staat onoemelijk veel onzinwetenschap in, maar daar heeft Nu.nl , HP de Tijd, De groene Amsterdammer etc ook wel wat van, maar ik pik eruit wat me logisch lijkt, het is allemaal toch een beetje afwegen die media, onafhankelijk zijn ze nooit.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik lees Elsevier ook wel, zelfs de Telegraaf, maar ik neem hun berichtgeving wel met een pak zout.
Uhhhm ,niet al de Limburgers zijn rechts. En ik denk dat hierna het CDA weer wordt gehalveerd en er weinig van over blijft.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:40 schreef Clan het volgende:
[..]
De linkse kant van het CDA is met haar laatste offensief bezig, Daar heeft Verhagen een broertje dood aan, hij is Limburger en dus rechts, hierna zal CDA toch echt een conservatieve centrum rechtse partij zijn.
ha leuk, dan bestaat rechts dus uit 3x dezelfde partij met een ander naampje. Handig ja.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Knappe kristallen bol heb je. Maar mocht je gelijk hebben dan is de rol van het CDA in een flink deel van Nederland definitief uitgespeeld. Lokale CDA afdelingen hebben vaak een broertje dood aan conservatief, centrumrechts beleid...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Een flink deel van die rechtse rukkertjes hier wil ook dat die drie partijen toch alleen maar met elkaar gaan regeren dus dat is dan geen puntquote:Op woensdag 25 augustus 2010 07:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
ha leuk, dan bestaat rechts dus uit 3x dezelfde partij met een ander naampje. Handig ja.
Inderdaad, 3x conservatiefquote:Op woensdag 25 augustus 2010 07:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
ha leuk, dan bestaat rechts dus uit 3x dezelfde partij met een ander naampje. Handig ja.
Verdeeldheid hou je altijd. Alleen als een dusdanig groot deel van de partij tegen is, dan is dat niet zo gezond naar mijn idee.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:37 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]
Hoe denk jij dan dat het overgrote deel van de mensen dat VVD gestemd heeft tegenover de PvdA staat?Toen paars+ in zicht was heb ik een aantal VVDers gesproken die overwogen bij paars+ de partij te verlaten.. Dus verdeeldheid hou je altijd..
Preciesquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:39 schreef Komakie het volgende:
Als het er elke keer 1 is duurt het nog heel lang voordat iedereen zijn zegje gedaan heeft
Hij heeft kritiek op:quote:
Altijd leuk dat soort publiciteitsacties, om uiteindelijk gewoon bij het CDA te blijvenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:47 schreef Jojoke het volgende:
Van Agt mogelijk naar D66 of GroenLinks
Dan lijkt me GroenLinks een geschiktere partij voor Van Agt dan D66. Groenlinks heeft nog een vleugje C.
Beter laat dan nooit. Driesquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:47 schreef Jojoke het volgende:
Dan lijkt me GroenLinks een geschiktere partij voor Van Agt dan D66. Groenlinks heeft nog een vleugje C.
Aan de andere kant zal dat ook wel moeten, aangezien het een zooitje word als de helft van de CDA kamerleden naar de CU/PvdA gaan of de helft van de VVD kamerleden zich opeens bij D66 aansluiten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:49 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Altijd leuk dat soort publiciteitsacties, om uiteindelijk gewoon bij het CDA te blijven
Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:47 schreef Jojoke het volgende:
Zeg ik ook niet, maar het viel me op dat de Limburgse CDA-ers erg rechts zijn en dat de PVV wel erg veel stemmen in die provincie had.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 07:33 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Uhhhm ,niet al de Limburgers zijn rechts. En ik denk dat hierna het CDA weer wordt gehalveerd en er weinig van over blijft.
Ach ja, katholieken he. Dat zijn vaak intolerante klootzakken.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:35 schreef Clan het volgende:
[..]
Zeg ik ook niet, maar het viel me op dat de Limburgse CDA-ers erg rechts zijn en dat de PVV wel erg veel stemmen in die provincie had.
Dat zou Pim fijn hebben gevonden.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:26 schreef Zith het volgende:
[..]
Inderdaad, 3x conservatief![]()
We gaan langzaam naar het Amerikaanse systeem, waar liberaal zijn links is, en de rechtsen godvrezend conservatief zijn.
Van Beeten heeft een punt, over het Christendom zou het CDA dat soort uitspraken nooit pikken. Al is er van het Christelijke gezicht van de partij natuurlijk nog maar weinig over. En als je met Geertje samen wil werken vraag ik me ook af hoeveel je nog aan de "D" in je naam hecht. Misschien moeten ze zich Conservatief Fascistisch Appèl gaan noemen danquote:
Mwah, we zullen het zien, uiteindelijk mag het congres stemmen en zelfs die uitslag kan nog aan de kant geschoven worden mochten ze tegen stemmen. Al zal dat dan wel nog een behoorlijke staart krijgen vermoed ikquote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:51 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Een aantal weken geleden noemde iemand mijn opmerking over een gespleten CDA (50-50 qua steun) ronduit idioot, nu krijg ik mijn gelijk. Het CDA is hopeloos verdeeld, dat gaat dus niet lang goed. Als het al goedkomt, want de onderhandelingen zouden (bron NOVA) ook stroef gaan.
Ik ben absoluut niet blij met het kabinet in vorming maar ik vrees dat elke combinatie een draconisch instabiel geheel zal worden. "Goed zo" zou ik dan ook niet willen zeggen....quote:Goed zo!
Tja, volgens het Financieel dagblad was een akkoord heel dichtbij, dus ook de media lijkt het niet echt te weten meer.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:51 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Een aantal weken geleden noemde iemand mijn opmerking over een gespleten CDA (50-50 qua steun) ronduit idioot, nu krijg ik mijn gelijk. Het CDA is hopeloos verdeeld, dat gaat dus niet lang goed. Als het al goedkomt, want de onderhandelingen zouden (bron NOVA) ook stroef gaan.
Goed zo!
Nou, wat een lol....quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:32 schreef Opa2012 het volgende:
Grandioos! Wat de PvdA in 30 jaar niet is gelukt, doet de PVV in 2 weken; CDA kaputt!
De reden dat we moeten bezuinigen is de crisis en niet het zogenaamde 'linkse' beleid dat is gevoerd. De oude garde heeft er dan ook geen puinhoop van gemaakt, integendeel. Verder is Nederland lang niet zo arm als jij doet overkomen. Daarnaast leidt de gemiddelde Nederlander een behoorlijk welvarend leven.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:15 schreef Linkerrijtje het volgende:
Zag vanmorgen op het NOS journaal een CDA prominent zo ongeveer van achter de rollator in een auto stappen. Die mensen moet eens worden verteld dat hun tijd geweest is en dat er een nieuwe generatie klaar staat om hun shit op te ruimen. Ik hoop dat het CDA inmiddels begrijpt dat we inmiddels in Nederland te arm zijn geworden om ons nog links beleid te kunnen veroorloven. Zoals bekend kan het socialisme alleen maar werken in landen met een goedlopende economie op kapitalistische grondslag. Het socialisme geneert niets, behalve slappe praatjes en het herverdelen van andermans geld om zodoende de populist uit te hangen bij de mislukkelingen van de maatschappij.
Wel eens linkse politici gehoord?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:17 schreef KoosVogels het volgende:
Verder is Nederland lang niet zo arm als jij doet overkomen.
Regelmatig, maar ik zie het verband met de reply van Koos niet?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:19 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Wel eens linkse politici gehoord?
Hij kan beter de onderhandelingen staken .... de ondergang van het CDA is dan definitief. Een massale vlucht zal optreden van kiezers naar de VVD en PVV.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:17 schreef Dutchguy het volgende:
Verhagen denkt van oogkleppen op en stug dooronderhandelen maar wordt ondertussen door zijn eigen partij ingehaald. Met zoveel zwaargewichten binnen de partij die op de rem trappen, daar zal hij toch wat mee moeten. Wachten op het onderhandelingsresultaat lijkt allang geen optie meer.
Misschien dat jij in armoede leeft, maar met het land en haar inwoners gaat het allerminst slecht. En nogmaals, de reden dat de hand op de knip moet is de crisis.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:19 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Wel eens linkse politici gehoord?
Denk ik dan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:19 schreef Sachertorte het volgende:
Het CDA pleegt politieke zelfmoord als ze niet in dit kabinet stappen. Verhagen weet dat, want dat is een man in de kracht van zijn leven, en in het volle bezit van zijn verstand.
Verhagen overschat de bereidwillendheid van zijn fractie. Sowieso is het onzinnig dat een interim-fractievoorzitter zo'n prominente rol speelt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:19 schreef Sachertorte het volgende:
Het CDA pleegt politieke zelfmoord als ze niet in dit kabinet stappen. Verhagen weet dat, want dat is een man in de kracht van zijn leven, en in het volle bezit van zijn verstand.
Echter ze plegen ook politieke zelfmoord als ze wel in dit kabinet stappen dat gesteund wordt door extreem-rechts...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:19 schreef Sachertorte het volgende:
Als ik Roemer hoor dan schijnt Nederland overwegend bevolkt te worden door zeer arme mensen die geen fatsoenlijke zorg, onderwijs en inkomen hebben en een handjevol rijkeren die het er van nemen. De helaas ons veel te vroeg ontvallen Agnes Kant maakte het beeld over Nederland nog spookachtiger.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Regelmatig, maar ik zie het verband met de reply van Koos niet?
Volgens mij zitten ze idd zo langzamerhand op het punt dat het sowieso flinke schade geeft voor het CDA.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Echter ze plegen ook politieke zelfmoord als ze wel in dit kabinet stappen dat gesteund wordt door extreem-rechts...
Verhagen heeft het onderhand zo ver laten komen dat er geen weg meer uit is zonder grote schade..
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:19 schreef Sachertorte het volgende:
quote:Mr R.H. van de Beeten
CDA
Aan het Dagelijks Bestuur van het CDA
i.a.a. de Tweede Kamerfractie
t.k.n de leden van de Eerste Kamerfractie
Zevenaar, 25 augustus 2010
Betreft: congres over regeringsdeelname
Geachte bestuur,
Als er een regeerakkoord komt met de VVD en een gedoogakkoord met de heer Wilders, zal
het CDA een congres houden om over deze stukken een oordeel te geven. Al tijdens de
informatie van de heer Rosenthal besloot het partijbestuur tot een congres vanwege de grote
weerstand tegen samenwerking met de heer Wilders. Aanvankelijk werd aangekondigd dat
het congres het laatste woord over zo’n samenwerking zou hebben.
Collega Dölle en ik hebben onmiddellijk in een brief aan u erop gewezen, dat zowel
staatsrechtelijk als vanwege het Program van Uitgangspunten het onjuist zou zijn het congres
een dergelijk besluit te laten nemen. Daarna heeft uw bestuur, o.a. bij monde van de heer
Houben tijdens een ledenvergadering van het CDA Gelderland in Arnhem, het oordeel van
het congres formeel aangemerkt als een zwaarwegend advies.
Waarnemend voorzitter Bleker heeft echter onlangs opgemerkt, dat de congresuitspraak
moeilijk door de fractie kan worden genegeerd. Daarmee krijgt het congres opnieuw een
vrijwel beslissende stem. Staatsrechtelijk is en blijft dat uiterst bedenkelijk. De gang van
zaken in de Tweede Kamerfractie wordt er immers door bepaald. De voorgenomen procedure
is kennelijk om eerst het onderhandelingsresultaat voorlopig te beoordelen en vervolgens – ná
het congres – als fractie een definitief oordeel te geven.
Was aanvankelijk de gedachte van het partijbestuur, dat het congres nee zou mogen zeggen
waar de fractie in eerste instantie ja had gezegd, thans lijkt zich een ander een ander scenario
te ontwikkelen, namelijk om de tegenstanders van samenwerking met de heer Wilders te
bewegen hun verzet op te geven. De kans is groot dat het congres in september door het
tijdsverloop zo onder druk komt vanwege de regeerbaarheid van het land dat men dan maar in
arren moede de fractieleiding het voordeel van de twijfel geeft. Dan keert zich de aandacht
naar die fractieleden die deze samenwerking niet willen. Op hen zal dan druk worden
uitgeoefend zich als ‘goede democraten’ te laten leiden door de congresuitspraak.
Ook deze gang van zaken is echter in strijd met de Grondwet en het Program van
Uitgangspunten van het CDA. Artikel 14 van dat Program bepaalt uitdrukkelijk, dat
parlementsleden in eigen verantwoordelijkheid handelen zonder opdrachten van anderen te
aanvaarden. Het congres is dus noch bevoegd om een coalitie tegen te houden, noch om
individuele Tweede Kamerleden voor te schrijven wél samenwerking met de heer Wilders
goed te keuren. Het congres mag hooguit achteraf verantwoording over de genomen besluiten
verlangen van de fractie en van individuele leden.
Hier zou nog tegenin gebracht kunnen worden, dat de Grondwet niet meer bepaalt dat
Kamerleden zonder ruggespraak hun stem uit brengen. Met andere woorden: Kamerleden
mogen vóórafgaand aan hun beslissing de mening van hun kiezers of partij peilen. Dat laatste
is op zichzelf juist: zij mógen dat. Maar zij zijn daartoe niet verplicht. In de CDA-traditie past
het niet op dit punt nu een andere koers te varen, zeker als het er om gaat tegenstanders in de
fractie onder druk te zetten. Voor opvolgers, de kandidaten die opvolgen als zittende
fractieleden doorschuiven naar het kabinet, geldt precies hetzelfde. Zij zijn niet zonder meer
gebonden aan een beslissing van de fractie en zeker niet aan een oordeel van het congres.
Het partijbestuur heeft vroegtijdig in de formatie besloten tot een congres om dit orgaan in
staat te stellen samenwerking met de heer Wilders tegen te houden. Dat was onjuist en uw
bestuur is daarop teruggekomen. Het partijbestuur zou nu duidelijk moeten maken, dat het
congres niet bedoeld is om het tegendeel af te dwingen.
Dit betekent voor de besluitvorming in de fractie en voor de gang van zaken in de formatie,
dat het oordeel van de Tweede Kamerfractie over het onderhandelingsresultaat geen voorlopig
oordeel kan zijn. Anders gezegd: als de tegenstanders in de Tweede Kamerfractie nee zeggen
tegen dat onderhandelingsresultaat, dan hebben de voorstanders dat te respecteren en kan de
fractieleiding niet anders dan melden aan de informateur dat er geen meerderheid van de drie
onderhandelende partijen is voor het beoogde kabinet. Deze tegenstanders dwingen het
resultaat van het congres af te wachten zou in ieder geval betekenen dat fundamentele
staatsrechtelijke regels worden genegeerd, het eigen Program van Uitgangspunten en een
decennialange traditie van verantwoording achteraf bij kabinetsformaties.
Daarbij is recent de vraag gerezen of het ‘agreement to disagree’ bij de beoordeling door
tegenstanders in de Tweede Kamerfractie gewicht in de schaal mag werpen. Deze
‘overeenkomst’ is neergelegd in een verklaring van de heren Rutte, Wilders en Verhagen en
houdt in dat er een verschil van mening bestaat over de vraag of de Islam een religie is of een
politieke ideologie. De ondertekenaars aanvaarden van elkaar dat zij daar andere opvattingen
over hebben. Daarmee is ogenschijnlijk het CDA-principe – geen bestrijding van de Islam –
veilig gesteld. Er wordt wel gesteld door voorstanders van het beoogde kabinet, dat alle
fractieleden daaraan nu gebonden zijn, zodat daarover geen discussie meer behoeft plaats te
hebben. Die stelling is echter onjuist.
De besluitvorming over die verklaring is om te beginnen niet bepaald een grondige geweest.
De tekst van de verklaring is geen voorwerp geweest van een weloverwogen discussie. Dat
kan al worden afgeleid uit de snelheid waarmee de besluitvorming moet hebben plaatsgehad.
Ik vernam zelfs, dat tijdens de fractievergadering de tekst enkel - en dan nog maar gedeeltelijk
– is voorgelezen.
Dat geen sprake is van een goed doordachte stap kan inhoudelijk worden afgeleid uit de
omstandigheid dat een dergelijk ‘agreement to disagree’ zeker niet acceptabel zou zijn
geweest wanneer de heer Wilders de opvatting zou willen blijven uitdragen, dat het Jodendom
een etnisch-nationalistische ideologie is die bestrijding verdient. Een dergelijke verklaring
zou evenmin acceptabel zijn voor het CDA als de heer Wilders de opvatting zou willen
blijven uitdragen, dat de Rooms-katholieke kerk verboden moet worden vanwege
discriminatie van vrouwen en homosexuelen. Waarom is het dan wel acceptabel als de heer
Wilders blijft uitdragen dat de Islam geen godsdienst, maar een politieke ideologie is en de
Koran verboden moet worden? Dit verschil in benadering zou alleen verklaard kunnen
worden door de Islam als van een andere – lagere – orde te zien dan het Jodendom of het
katholicisme. En dat was nu juist iets dat het CDA niet wilde.
Kortom: dat ‘agreement to disagree’ is politiek en moreel een volstrekt ondeugdelijke basis
om een regeerakkoord op te baseren. Het zou vreemd zijn dat leden van de Tweede
Kamerfractie dit niet meer zouden mogen aanvoeren als reden om al vóór het congres
duidelijk te maken dat zij definitief niet instemmen met samenwerking met de heer Wilders.
Ik zou er dan ook – overigens op persoonlijke titel - met klem bij het partijbestuur op willen
aandringen de leden duidelijk te maken, dat niet het congres over coalitievorming beslist en
het congres de afweging die ieder fractielid maakt, ten volle dient te respecteren.
Gezien het principiële belang van het bovenstaande voor de wijd en zijd in de partij gaande
discussies heb ik gemeend deze brief direct openbaar te moeten maken.
Met vriendelijke groet,
R.H. van de Beeten
Ten eerste is Roemer niet het gezicht van 'links'. Daarnaast zou jij je moeten kunnen vinden in de woorden van Roemer. Ik zie een hoop gelijkenissen met de verbale diarree die Wilders doorgaan laat gaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:25 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Als ik Roemer hoor dan schijnt Nederland overwegend bevolkt te worden door zeer arme mensen die geen fatsoenlijke zorg, onderwijs en inkomen hebben en een handjevol rijkeren die het er van nemen. De helaas ons veel te vroeg ontvallen Agnes Kant maakte het beeld over Nederland nog spookachtiger.
Wilders zich rustig houden? Denk je dat nou werkelijk?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:29 schreef Sachertorte het volgende:
Dat denk je dan verkeerd. Het CDA heeft heel veel verloren op rechts, en zelfs in het overgebleven deel heeft men een voorkeur voor over rechts. Daarnaast zijn PvdA en CDA volledig op elkaar uitgekeken, dus van een kabinet met die twee erin valt alleen maar ellende te verwachten. CDA en VVD werken altijd plezierig samen, WIlders is prima als bijwagen buiten het kabinet om aan een meerderheid te komen. Wilders zal zich redelijk gedeisd houden, want dit gedoogkabinet is zijn enige manier om salonfähig te kunnen worden. Het CDA zal op deze manier flink terugwinnen op rechts, en als het goed is de basis leggen voor wederom een jarenlange positie in het centrum van de macht. Het alternatief (over links) zal garant staan voor marginalisering van het CDA, en een grote winst voor de andere partijen op rechts.
De Islam is dan ook geen religie maar een veroveringsleer die nare dingen in petto heeft voor homo's, joden, vrouwen en niet-gelovigen. De heer Wilders heeft dat heel scherp in de gaten. Vrijheid van godsdienst geldt dan ook niet voor moslims.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:28 schreef remlof het volgende:
Waarom is het dan wel acceptabel als de heer Wilders blijft uitdragen dat de Islam geen godsdienst, maar een politieke ideologie is en de Koran verboden moet worden?[/i]
Precies hetzelfde kan je over Joden zeggen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:34 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
De Islam is dan ook geen religie maar een veroveringsleer die nare dingen in petto heeft voor homo's, joden, vrouwen en niet-gelovigen. De heer Wilders heeft dat heel scherp in de gaten. Vrijheid van godsdienst geldt dan ook niet voor moslims.
Wat niet gek is aangezien ze grotendeels precies hetzelfde zeggen.quote:
Dat vind ik nou een antisemitische opmerking.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies hetzelfde kan je over Joden zeggen.
Ow dus de islam mag je wel als een ideologie bestempelen en het judaïsme niet?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:44 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Dat vind ik nou een antisemitische opmerking.
Hakken christenen anno 2010 ook de koppen af van 'ongelovigen'?quote:
MIJN JODEN, WAT DOE JE?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:44 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Nee, maar ze schieten wel abortusartsen dood. Verder heb je geen flauw idee wat het socialisme inhoudt, dus misschien kan je die term gewoon maar beter volledig vermijden, voor je jezelf nóg belachelijker maakt dan je met elke post al doet?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:45 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Hakken christenen anno 2010 ook de koppen af van 'ongelovigen'?
Grappig, de haat van socialisten tegen alles wat christen is, zit nog steeds diepgeworteld.
Wie is de Bin Laden van het Judaïsme dan? Waar blazen Judaïsten meisjesscholen op omdat zij de vrouw minderwaardig vinden dan de man?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow dus de islam mag je wel als een ideologie bestempelen en het judaïsme niet?
Tja dit soort doldwaze prietpraat is precies waarom een samenwerking tussen CDA en Wilders nooit lang zal gaan durenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:34 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
De Islam is dan ook geen religie maar een veroveringsleer die nare dingen in petto heeft voor homo's, joden, vrouwen en niet-gelovigen. De heer Wilders heeft dat heel scherp in de gaten. Vrijheid van godsdienst geldt dan ook niet voor moslims.
Ooit gehoord van een land genaamd Israel?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:47 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Wie is de Bin Laden van het Judaïsme dan? Waar blazen Judaïsten meisjesscholen op omdat zij de vrouw minderwaardig vinden dan de man?
Waar dan? Geef eens 1 voorbeeld van die afschuwelijke Judaïsten?
Eén voorbeeld maar? Ok: Lehi (group)quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:47 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Wie is de Bin Laden van het Judaïsme dan? Waar blazen Judaïsten meisjesscholen op omdat zij de vrouw minderwaardig vinden dan de man?
http://www.trouw.nl/nieuw(...)_Gaza-offensief.htmlquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:47 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit een grap was, maar blijkbaar is het nog serieus ook.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:44 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
quote:Tijdens de aanvallen op de Gazastrook heeft Israël een groot aantal gebouwen geraakt die geen militair doel dienen, zoals ministeries en het parlementsgebouw. Ook zijn moskeeën, scholen en huizen geraakt. Deze aanvallen werden door Israël gerechtvaardigd met het argument dat deze gebouwen werden gebruikt voor militaire doeleinden. Volgens een rapport van Amnesty International werd hier in veel gevallen geen bewijs voor gegeven.
Geen idee, ik volg het nieuws uit de Molukken niet zo goed momenteel maar een paar jaar geleden kwam dat wel voor ja.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:45 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Hakken christenen anno 2010 ook de koppen af van 'ongelovigen'?
Maar hoelang gaat dat nog duren als de ultraorthodoxen bussen aanvallen waar de vrouwen niet gescheiden van de mannen zitten?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:47 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of het CDA het ziet als een dreigement of een belofte.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:47 schreef Jojoke het volgende:
En anders hebben we de Tamil Tijgers nog.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Eén voorbeeld maar? Ok: Lehi (group)
Mensen, waarom op dit soort fallacies reagerenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:47 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:11 schreef Robbiej het volgende:
Is het nog steeds realistisch om te denken dat dit kabinet er nog wel überhaupt kán komen? hoe groot achtten jullie deze kans?
http://www.nu.nl/politiek(...)de-week-akkoord.htmlquote:DEN HAAG - De onderhandelaars van VVD, PVV en CDA willen in de loop van volgende week een akkoord bereiken over het minderheidskabinet van VVD en CDA, dat gedoogd zal worden door de PVV.
Op die manier kunnen het regeer- en het gedoogakkoord op zaterdag 4 september aan het CDA-congres worden voorgelegd. Dat stelden bronnen rond de formatie woensdag.
Hoe meer kritiek, hoe groter de kans dat het kabinet er komt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:11 schreef Robbiej het volgende:
Is het nog steeds realistisch om te denken dat dit kabinet er nog wel überhaupt kán komen? hoe groot achtten jullie deze kans?
Gelul dus.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Eén voorbeeld maar? Ok: Lehi (group)
Pardon? Heb je het überhaupt wel gelezen? Of past het niet in je beperkte wereldbeeld?quote:
Je onderschat Wilders enorm. Itt wat de linksen denken heeft Wilders visie, en is hij een uitstekend strateeg.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders zich rustig houden? Denk je dat nou werkelijk?Z'n grote bek is alles wat hij heeft. Zonder zn opruiende praatjes stelt Geert niks voor.
Het Christendom in Nederland heeft gebieden waar vrouwen verplicht in rok moeten lopen, en meisjes alleen in rok worden toegelaten in de scholen. Heb je een broek aan, dan wordt je weer naar huis gestuurd. Vriest het? Jammer, trek maar lange sokken aan. Regen? Regenbroeken UIT voordat je de school betreed.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:34 schreef Linkerrijtje het volgende:
Ik zeg niet dat jij dit 'verkeerd denkt' Ik geloof wel dat deze stap zomaar het CDA weer de helft van haar leden zal kosten. Ze zullen dus niet in een machtspositie blijven. Daarvoor stonden ze te zwak. Dit is egotripperij van Verhagen en dat kost volgens mij zijn partij de kop. Nou ja, ik heb niets met het CDA dus het zal wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:29 schreef Sachertorte het volgende:
Dat denk je dan verkeerd. Het CDA heeft heel veel verloren op rechts, en zelfs in het overgebleven deel heeft men een voorkeur voor over rechts. Daarnaast zijn PvdA en CDA volledig op elkaar uitgekeken, dus van een kabinet met die twee erin valt alleen maar ellende te verwachten. CDA en VVD werken altijd plezierig samen, WIlders is prima als bijwagen buiten het kabinet om aan een meerderheid te komen. Wilders zal zich redelijk gedeisd houden, want dit gedoogkabinet is zijn enige manier om salonfähig te kunnen worden. Het CDA zal op deze manier flink terugwinnen op rechts, en als het goed is de basis leggen voor wederom een jarenlange positie in het centrum van de macht. Het alternatief (over links) zal garant staan voor marginalisering van het CDA, en een grote winst voor de andere partijen op rechts.
Hahahaha. Nee.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is een typische moslimuitspraak.
Hoi Maartena,quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Het Christendom in Nederland heeft gebieden waar vrouwen verplicht in rok moeten lopen, en meisjes alleen in rok worden toegelaten in de scholen. Heb je een broek aan, dan wordt je weer naar huis gestuurd. Vriest het? Jammer, trek maar lange sokken aan. Regen? Regenbroeken UIT voordat je de school betreed.
Het Christendom gebruikt de bijbel om haat te spuwen over homo's, hen die voorstander zijn van abortus, euthanasie, en hen die overspel plegen. In Nederland hoor je dat niet zo sterk, maar in de VS stikt het van de haat-priesters die 1 na de ander weer een controversiële uitspraak doen.
Waarom zou vrijheid van Godsdienst nog wel mogen gelden voor Christenen, als er zo'n duidelijke onderdrukking van vrouwen bestaat in Nederland, en er een overduidelijke haat is voor homo's en anders-denkenden?
Overigens is het Jodendom ook niet echt vriendelijk tegen homo's en vrouwen....
Wat zie je hieronder bijvoorbeeld.... Een Moslima?
[ afbeelding ]
FOUT, een Orthodox-Joodse vrouw.
En lees ook het bijbehorende artikel eens: http://www.examiner.com/a(...)-the-back-of-the-bus
Waarom zou het Jodendom in hemelsnaam voorrang moeten krijgen op de Islam in een "Joods-Christelijke" grondwet in Nederland?
En mogen deze "haatbaarden" nog wel in Nederland?
[ afbeelding ]
Tja....
[ afbeelding ]
Nee, Joden onderdrukken hun vrouwen helemaal niet..... of is dat dan weer geen onderdrukking?
Het is toch zo klaar als een klontje? Het is allemaal (wát dan ook) de schuld van de PvdA!!! WORDT WAKKER MENSEN STEM GEERT!!!!!!!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:17 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Hoi Maartena,
Ik denk niet dat Linkerrijtje hierop ingaat. Hij schopt en scheldt leiver dan werkelijk inhoudelijk naar zaken kijken.
Goed argument !
Ik ben niet zo onder de indruk van je argumentatie.quote:
Dat de linksen nu doen alsof Wilders de nieuwe Hitler is maakt het nog niet waar...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:14 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat jij dit 'verkeerd denkt' Ik geloof wel dat deze stap zomaar het CDA weer de helft van haar leden zal kosten. Ze zullen dus niet in een machtspositie blijven. Daarvoor stonden ze te zwak. Dit is egotripperij van Verhagen en dat kost volgens mij zijn partij de kop. Nou ja, ik heb niets met het CDA dus het zal wel.
Markje Rutte wordt eveneens afgeserveerd wanneer dit misgaat. Alleen Wilders komt hier goed uit. En nee, ik denk niet dat hij zich rustig houdt. Wilders wil de 'achterban' niet kwijt dus hij moet wel door blijven gaan op de door hem ingeslagen weg, hoe (in mijn ogen) verkeerd dat ook is.
Persoonlijk vind ik dit alles werkelijk beneden alle waardigheid en zowel de VVD als CDA verdienen wat er op hen afkomt.
Wat maakt het dat jij in veel van je postings continue loopt te generaliseren en mensen niet als individuen ziet? Ben je soms orthodox socialistisch?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:41 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat de linksen nu doen alsof Wilders de nieuwe Hitler is maakt het nog niet waar...
Mijn analyse is gewoon correct. Het is een analyse die ook door een niet te domme linkse gemaakt zou moeten kunnen worden, alleen lijkt het haast wel alsof de onderbuik de blik altijd vertroebelt.
De generalisatie is onmisbaar in het wetenschappelijk discours.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat maakt het dat jij in veel van je postings continue loopt te generaliseren en mensen niet als individuen ziet? Ben je soms orthodox socialistisch?
Het doodt elke vorm van interessante discussie.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De generalisatie is onmisbaar in het wetenschappelijk discours.
Je brabbelt onzin die niets met de onderhavige discussie te maken heeft...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het doodt elke vorm van interessante discussie.
Als jij mensen niet als individu ziet, dan heeft het voor een ander ook geen zin meer om op je te reageren, omdat je ze ontkent als individu.
Ja maar, mensen die generaliseren kunnen niet zomaar zeggen dat er niets mis is met generaliseren omdat de wetenschap dat ook doet. Mensen die willen generaliseren moeten, net als wetenschappers aantonen, of op zijn minst aannemenlijk maken, dat de populatie van waaruit ze willen veralgemenen, voldoet aan de voorwaarden die toelaten om op die manier een betrouwbaar besluit te nemen. Kunnen zij dat niet dan maken zij zich inderdaad schuldig aan een overhaaste generalisatie.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De generalisatie is onmisbaar in het wetenschappelijk discours.
Lees het oude testament eensquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:55 schreef sunny16947 het volgende:
Wat de Joden in eigen land doen maakt mij niet uit. Zolang ze niet massaal hierheen emigreren om ons tot orthodoxe joden te bekeren.
W.b. de bijbel. Kan me echt niet herinneren dat daarin opgeroepen werd tot geweld tot wie dan ook. Ik herinner me alleen "Heb Uw naaste lief gelijk Uzelf". Of "wie zonder zonde is werpe de 1e steen". Het hoertje Magdalena werd door Jesus verdedigd.
Wat het instituut kerk daarvan maakt is de reden dat vooral West europianen, weldenkende mensen, het instituut kerk de rug hebben toegekeerd.
Maar als je zegt dat de bijbel geweld en haat zaait, kom dan eens met specifieke voorbeelden.
http://www.online-bijbel.nl/zoeken/ - zoek maar op "doodt".quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:06 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Je hebt dus geen voorbeelden?
Och, ze hebben het nogal eens over het stenigen van mensen naar het schijnt....quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:06 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Je hebt dus geen voorbeelden?
Je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Och, ze hebben het nogal eens over het stenigen van mensen naar het schijnt....
http://www.skepticsannotatedbible.com/says_about/stoning.html
De bijbel is inderdaad erg inconsequent in dat soort dingen, dat heb je goed gezien.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:13 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt.
Zie de quote "Gij die zonder zonde zijt werpe de 1e steen" waarmee Jesus dus zoveel zei "niemand heeft dat recht want iedereen zondigt wel eens".
Nah, historici en theologen gebruiken die classificatie vaak genoeg.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is een typische moslimuitspraak.
Je bent dus zelf heel inconsequent. Je beweert dat de bijbel aanzet tot geweld en haat. Maar als ik met een voorbeeld kom dat Jesus dat juist afkeurde dan past het niet in mijn straatje?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De bijbel is inderdaad erg inconsequent in dat soort dingen, dat heb je goed gezien.![]()
Maar je wilde voorbeelden en hier heb je ze, maar blijkbaar 'tellen' ze niet als ze niet in je straatje passen?
Hier staat wel een leuk overzichtje: het geweld van de SGPquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:55 schreef sunny16947 het volgende:
W.b. de bijbel. Kan me echt niet herinneren dat daarin opgeroepen werd tot geweld tot wie dan ook.
quote:Doodstraf voor pogingen om Joden of Christenen tot een ander geloof te bekeren, volgens Deuteronomium 13: 1, 2, 9 en 10. Wanneer een profeet, of dromen-dromer, in het midden van u zal opstaan, en u geven een teken of wonder; En dat teken of dat wonder komt, dat hij tot u gesproken had, zeggende: Laat ons andere goden, die gij niet gekend hebt, navolgen en hen dienen; Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks. En gij zult hem met stenen stenigen, dat hij sterve; want hij heeft u gezocht af te drijven van den HEERE, uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgevoerd heeft.
Doodstraf voor het negeren van een religieus of gerechtelijk bevel, volgens Deuteronomium 17: 12. De man nu, die trotselijk handelen zal, dat hij niet hore naar den priester, dewelke staat, om aldaar den HEERE, uw God, te dienen, of naar den rechter, dezelve man zal sterven; en gij zult het boze uit IsraÔël wegdoen.
Doodstraf voor werken op zondag (voor Joden, werken op zaterdag), volgens Exodus 35: 2. Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den HEERE; al wie daarop werk doet, zal gedood worden.
Doodstraf voor sex tussen mannen, volgens Leviticus 18: 22 en 20: 13. Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.... Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
Doodstraf voor ongehoorzaamheid aan de ouders, door zonen, volgens Deuteronomium 21: 18-21. Wanneer iemand een moedwilligen en wederspannigen zoon heeft, die de stem zijns vaders en de stem zijner moeder niet gehoorzaam is; en zij hem gekastijd zullen hebben, en hij naar hen niet horen zal, Zo zullen zijn vader en zijn moeder hem grijpen, en zij zullen hem uitbrengen tot de oudsten zijner stad, en tot de poorte zijner plaats. En zij zullen zeggen tot de oudsten zijner stad: Deze onze zoon is afwijkende en wederspannig, hij is onze stem niet gehoorzaam; hij is een brasser en zuiper. Dan zullen alle lieden zijner stad hem met stenen overwerpen, dat hij sterve; en gij zult het boze uit het midden van u wegdoen; dat het gans Israël hore, en vreze.
Er staat een hele waslijst met voorbeelden waarvoor mens en dier gestenigd moeten worden. Dat is niet aanzetten tot geweld wil je zeggen? Is stenigen geen geweld meer tegenwoordig?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:19 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Je bent dus zelf heel inconsequent. Je beweert dat de bijbel aanzet tot geweld en haat. Maar als ik met een voorbeeld kom dat Jesus dat juist afkeurde dan past het niet in mijn straatje?
Durf bijna te beweren dat je niet weet waar je over praat en van een bijbel alleen de kaft hebt gelezen.
Een post op Fok! is naar de aard van het medium altijd wat ongenuanceerd. Waar je in een serieus artikel meerdere zinnen met mitsen en maren plaatst, gaat het hier korter en krachtiger. Dat neemt niet weg dat een aanduiding als de linksen (alhoewel vaak opzettelijk in de licht pejoratieve betekenis ingezet) niet zonder meer afgeserveerd kan worden: iedereen weet wel ongeveer wat er mee wordt bedoeld, zo ook weet iedereen dat deze overkoepelende term niet een totale uniformiteit wil suggereren, echter wel een gedeelde Weltanschauung.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar, mensen die generaliseren kunnen niet zomaar zeggen dat er niets mis is met generaliseren omdat de wetenschap dat ook doet. Mensen die willen generaliseren moeten, net als wetenschappers aantonen, of op zijn minst aannemenlijk maken, dat de populatie van waaruit ze willen veralgemenen, voldoet aan de voorwaarden die toelaten om op die manier een betrouwbaar besluit te nemen. Kunnen zij dat niet dan maken zij zich inderdaad schuldig aan een overhaaste generalisatie.
quote:
Voorspelde reactie: "Ja, maar dat is het Oúde Testament"quote:18 Als ouders een opstandige, onhandelbare zoon hebben, die niet naar hen luistert en ook na hardhandige bestraffing nog niet wil gehoorzamen, 19 dan moeten zijn vader en zijn moeder hem meevoeren naar de stadspoort en hem aan de oudsten voorgeleiden. 20 Ze moeten tegenover de stadsoudsten verklaren: ‘Onze zoon is opstandig en onhandelbaar. Hij wil niet naar ons luisteren. Hij is een losbol en hij drinkt te veel.’ 21 De inwoners van de stad moeten hem dan stenigen tot de dood erop volgt. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren. Het hele volk van Israël moet erdoor worden afgeschrikt.
Het miskent dat de verschillen vaak groter zijn dan de overeenkomsten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nah, historici en theologen gebruiken die classificatie vaak genoeg.
Het zou een rare vorm van dogmatiek zijn om de gemeenschappelijke wortels van die drie godsdiensten te ontkennen.
Je moet hier gewoon niet generaliseren. Nooit.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:28 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Een post op Fok! is naar de aard van het medium altijd wat ongenuanceerd. Waar je in een serieus artikel meerdere zinnen met mitsen en maren plaatst, gaat het hier korter en krachtiger. Dat neemt niet weg dat een aanduiding als de linksen (alhoewel vaak opzettelijk in de licht pejoratieve betekenis ingezet) niet zonder meer afgeserveerd kan worden: iedereen weet wel ongeveer wat er mee wordt bedoeld, zo ook weet iedereen dat deze overkoepelende term niet een totale uniformiteit wil suggereren, echter wel een gedeelde Weltanschauung.
Dan kunnen al die oordelen over de PVV en de rechtsen ook niet. Dan worden de discussies hier wel erg saai en casuistisch. Ik wete niet hoe het met jou zit, maar 'discussies' van het niveau 'En toen zei die, en de buuf zei dat etc' hebben niet echt mijn interesse. Ik wil duiding en analyse, en dan moet je wel generaliseren. Dat sommigen daarbij weleens doorschieten is m.i. niet zo'n probleem, dat houdt de discussies een beetje levendig.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Je moet hier gewoon niet generaliseren. Nooit.
De PVV generaliseert moslims. Daar zou het CDA een probleem mee moeten hebben, nog afgezien van het feit dat die beweging daarmee ook een heel geloof als ideologie wegzet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dan kunnen al die oordelen over de PVV en de rechtsen ook niet. Dan worden de discussies hier wel erg saai en casuistisch. Ik wete niet hoe het met jou zit, maar 'discussies' van het niveau 'En toen zei die, en de buuf zei dat etc' hebben niet echt mijn interesse. Ik wil duiding en analyse, en dan moet je wel generaliseren. Dat sommigen daarbij weleens doorschieten is m.i. niet zo'n probleem, dat houdt de discussies een beetje levendig.
?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef sunny16947 het volgende:
volgens Exodus
volgens Leviticus
volgens Deuteronomium
Dus ' bruinhemden' mag je dan ook niet zeggen, zei de gek?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens het Christelijk handboek inderdaadquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef sunny16947 het volgende:
volgens Exodus
volgens Leviticus
volgens Deuteronomium
Nee. Tenzij je het over de NSDAP hebt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:41 schreef Clan het volgende:
[..]
Dus ' bruinhemden' mag je dan ook niet zeggen, zei de gek?
Balkenende is de speelpop van Maxime, al jaren.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:45 schreef Mr_Memory het volgende:
Iemand eigenlijk een idee wat Balkenende hiervan vindt?
Ik begrijp dat hij Verhagen nu niet wil afvallen, maar hij heeft toch een in buitenhof gezegt, dat hij een samenwerking met de PVV niet zag zitten, niet qua program, en zeker niet qua gedachtengoed.
Gaat Balkenende hier nog een rol spelen, of is hij 2 handen op 1 buik met Verhagen
Balkenende is afgeserveerd, ik denk niet dat hij hier de komende jaren uitspraken over zal doen in het openbaar.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:45 schreef Mr_Memory het volgende:
Iemand eigenlijk een idee wat Balkenende hiervan vindt?
Ik begrijp dat hij Verhagen nu niet wil afvallen, maar hij heeft toch een in buitenhof gezegt, dat hij een samenwerking met de PVV niet zag zitten, niet qua program, en zeker niet qua gedachtengoed.
Gaat Balkenende hier nog een rol spelen, of is hij 2 handen op 1 buik met Verhagen
De wetenschap is daar al al jaren geleden mee opgehouden, om de mens als individu te zien, het is interessant om de mens te bekijken als sociaal wezen, en waarom we samenwerken etc.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het doodt elke vorm van interessante discussie.
Als jij mensen niet als individu ziet, dan heeft het voor een ander ook geen zin meer om op je te reageren, omdat je ze ontkent als individu.
Nou denk ik dat je Verhagen overschat, hij is groot binnen het CDA, maar Balkenende is volgens mij altijd de nr.1 geweest binnen het CDA.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Balkenende is de speelpop van Maxime, al jaren.
http://www.godlessgeeks.com/LINKS/BibleViolence.htmquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:55 schreef sunny16947 het volgende:
Maar als je zegt dat de bijbel geweld en haat zaait, kom dan eens met specifieke voorbeelden.
Juist omdat hij straks niet meer in de politiek zit, zou een gepeperde uitspraak wonderen kunnen doen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Balkenende is afgeserveerd, ik denk niet dat hij hier de komende jaren uitspraken over zal doen in het openbaar.
Maar op fok! mogen alle PVV'ers wel worden weggezet als bruinhemden? Althans, dat is hier aan de orde van de dag.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Van Agt is een prachtvent. Toen hij minister van Justitie was sloot hij abortusklinieken die werden gesteund door d66. En nu wil deze vrome moraalridder - die liever praat met Hamas dan met de PVV - lid worden van deze vrijzinnige partij.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:26 schreef Hexagon het volgende:
Overigens die Dries van Agt dwaalt wel alle kanten op (ondanks hij hier gelijk heeft). Een aantal jaar geleden was hij voor zover ik weet nog donateur van de Edmund Burke stichting en nu flirt hij met Groenlinks en D66 en zeikt ie over een te rechtse samenleving.
quote:De kop kosten
Klink is de man die fractievoorzitter moet worden wanneer Verhagen doorschuift naar het kabinet, waarschijnlijk als minister van Economische Zaken. Maar Klink weet dat Verhagens politieke lot steeds sterker verbonden is aan het welslagen van deze onderhandelingen. Klink beseft dat hij ook dan de enige reële kandidaat is om Verhagen op te volgen.
Het is dus belangrijk voor hem, juist ook in de fractie, om een klein beetje afstand tot Verhagen te bewaren. Of het kabinet er komt of niet: hij moet hier onbeschadigd uit komen. Dat hoeft niet alleen baantjesjagerij te zijn, maar ook verantwoordelijkheidsbesef: een CDA dat na een megaverlies zonder leider achterblijft, mogelijk in de oppositie, is zijn leven niet zeker.
Hou eens op met hypocriet doen en met twee maten te meten...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:12 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Maar op fok! mogen alle PVV'ers wel worden weggezet als bruinhemden? Althans, dat is hier aan de orde van de dag.
Dikke middelvinger ....quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hou eens op met hypocriet doen en met twee maten te meten...
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:39 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Dikke middelvinger ....
Volgende week is het rond. Ik verkneukel mijzelf al bij het zien van die hevig teleurgestelde linkse smoelen. Wat zullen ze gif spuien. Pechtold met een verstikte stem mompelt iets van 'racistisch'.
Heerlijk...............
En dit is pas het begin!
Een kabinet dat tot de provenciale verkiezingen van volgend jaar geen ruk uitvoeren kan op de punten waar wetswijzigingen voor nodig zijn en op andere punten afhankelijk is van gedoogsteun.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:39 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Dikke middelvinger ....
Volgende week is het rond. Ik verkneukel mijzelf al bij het zien van die hevig teleurgestelde linkse smoelen. Wat zullen ze gif spuien. Pechtold met een verstikte stem mompelt iets van 'racistisch'.
Heerlijk...............
En dit is pas het begin!
Exact. Onbegrijpelijk dat er zo op wordt gehamerd dat je niet moet generaliseren. Je gaat bijna denken dat die mensen nooit in de collegebanken hebben gezeten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:50 schreef Clan het volgende:
[..]
De wetenschap is daar al al jaren geleden mee opgehouden, om de mens als individu te zien, het is interessant om de mens te bekijken als sociaal wezen, en waarom we samenwerken etc.
Op de Sociale academie leerden wij zelfs aan om te generaliseren, amders kun je door de bomen het bos niet meer zien.
En dan is het nog te hopen dat de Staten verkiezingen goed uitvallen want ik begreep dat met de verkiezingsuitslag van de 2e kamer er geen meerderheid in de 1e kamer komtquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Een kabinet dat tot de provenciale verkiezingen van volgend jaar geen ruk uitvoeren kan op de punten waar wetswijzigingen voor nodig zijn en op andere punten afhankelijk is van gedoogsteun.
Als dat gedoetje bij de eerste beste vocale scheet van Geert niet al uit elkaar valt vanwege een paar boze CDAers zie ik echt de reden niet om daar als rechtse kiezer tevreden mee te zijn.
Met zo'n kleine meerderheid in de eerste/2de kamer hoeft er maar een principiele CDAer in het senaat te zijn om bepaalde regelgeving weg te stemmen, ookal betekent dat een vroegtijdige val.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:13 schreef Jojoke het volgende:
Ik zag net KvdB met CDA-voorzitter Bleker. Of hij proberen zogenaamd medelevend te zijn met de critici, óf CDA is een terugtrekkende beweging aan het maken. Zelfs een natte dweil straalt meer enthousiasme uit voor een VVD-PVV-CDA-samenwerking dan Bleker vanavond.
Dat is dus het mooie: voor iedere kreet die je doet is wel wat te vinden. Zowel in de bijbel als in de koran.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:19 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Je bent dus zelf heel inconsequent. Je beweert dat de bijbel aanzet tot geweld en haat. Maar als ik met een voorbeeld kom dat Jesus dat juist afkeurde dan past het niet in mijn straatje?
Durf bijna te beweren dat je niet weet waar je over praat en van een bijbel alleen de kaft hebt gelezen.
Tuurlijk, ze willen de begroting niet overlaten aan het vorige kabinet, dan bepaald het CDA dus de komende kabinetsperiode.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:16 schreef maartena het volgende:
Rechts is ook wel wanhopig aan het worden.... zonder het CDA komt er gewoon geen rechts kabinet. En het CDA heeft niets te verliezen, want die komen net van 8 jaar regeren, en hebben praktisch de helft van de kiezers verloren.
"The devil can cite Scripture for his purpose", uit The Merchant of Venice van William Shakespearequote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:38 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is dus het mooie: voor iedere kreet die je doet is wel wat te vinden. Zowel in de bijbel als in de koran.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:01 schreef Jud1th het volgende:
[..]
"The devil can cite Scripture for his purpose", uit The Merchant of Venice van William Shakespeare
Ik vraag me dan trouwens wel af of jij - als je inderdaad Christen bent - voor of tegen het homohuwelijk bent, en of de Bijbel daar doorslaggevend in is geweest.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:19 schreef sunny16947 het volgende:
Hoezo een totaal gebrek aan realiteitszin?quote:VVD en CDA moeten samen een kabinet vormen dat „samenbindend” optreedt en „niet de samenleving uiteenspeelt”. De PVV zal die opstelling als partij die dat kabinet gedoogt, moeten accepteren. Dat zei waarnemend CDA-partijvoorzitter Henk Bleker woensdagavond in het tv-programma Knevel & Van den Brink.
Alsof Gristenen dat wel doen, dat is ook maar een aparte groep tussen die miljoenen mensen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:11 schreef Jud1th het volgende:
CDA voorman: kabinet moet binden
[..]
Hoezo een totaal gebrek aan realiteitszin?![]()
Een kabinet dat met de PVV zaken doet zal nooit de samenleving kunnen binden.
als je geen fundament hebt zakt je gebouw de grond in, ookal zal er een hele grote groep mensen zijn die je best willen steunen om de congolese stinkmug daarmee te vedelgen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:38 schreef Clan het volgende:
[..]
Alsof Gristenen dat wel doen, dat is ook maar een aparte groep tussen die miljoenen mensen?
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:41 schreef Clan het volgende:
[..]
Dus ' bruinhemden' mag je dan ook niet zeggen, zei de gek?
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee. Tenzij je het over de NSDAP hebt.
Tja, 'bruinhemden, bruin kabinet' wat maakt het uit, zou ik ook zeggenquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is de laatste mogelijkheid voor de kiezers om te laten weten wat ze van het dan zittende kabinet vinden. Zonder meerderheid in de Eerste Kamer zit een eventueel Bruin kabinet het volgende jaar gewoon niet uit.
Die is wel leuk gevonden, maar ik zat eigenlijk meer aan de 'ongelovigen' te denken, helaas zijn die ook weer zo verdeelt als wat.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
als je geen fundament hebt zakt je gebouw de grond in, ookal zal er een hele grote groep mensen zijn die je best willen steunen om de congolese stinkmug daarmee te vedelgen.
Alsof de PvdA, SP en GL in staat zouden zijn een brug te slaan naar de rechtse kiezer.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:11 schreef Jud1th het volgende:
"Kan die CDA-voorzitter Bleker niet even op vakantie gaan of zo? Wat een enorme zeurpiet. En voor alle helderheid: de PVV moet helemaal niks!"quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:14 schreef Nielsch het volgende:
Wilders heeft op Twitter de voorzitter van het CDA een 'enorme zeurpiet' genoemd. Nog meer olie op het vuur van de anti-CDA'ers!
Wilders is de grootste samenbindende factor van Nederland. Hij stelt zich te weer tegen een agressieve, intolerante veroveringsleer uit het buitenland.quote:
Je blijft ook maar doorgaan met je nazi-propaganda he...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:27 schreef Linkerrijtje het volgende:
Wilders is de grootste samenbindende factor van Nederland. Hij stelt zich te weer tegen een agressieve, intolerante veroveringsleer uit het buitenland.
Jouw landverradelijke postings zijn ook niet netjes hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Je blijft ook maar doorgaan met je nazi-propaganda he...
Hij had er inderdaad overduidelijk geen enkele zin inquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:13 schreef Jojoke het volgende:
Ik zag net KvdB met CDA-voorzitter Bleker. Of hij proberen zogenaamd meeelevend te zijn met de critici, óf CDA is een terugtrekkende beweging aan het maken. Zelfs een natte dweil straalt meer enthousiasme uit voor een VVD-PVV-CDA-samenwerking dan Bleker vanavond.
Dat idee had ik al een beetje, ja.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:09 schreef Linkerrijtje het volgende:
Van mij kan links de pestpokken krijgen
Vreemde redenatie. Zo'n coalitie is namelijk totaal niet aan de orde. Paars+, wel een realistische optie zou daarentegen zeer goed in staat kunnen zijn een dergelijke brug te slaanquote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:09 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Alsof de PvdA, SP en GL in staat zouden zijn een brug te slaan naar de rechtse kiezer.![]()
Welke linkse partijen zijn er dan zo voor de onderdrukking van het individu en uit welke passages in hun programma's blijkt dat? Of is dit weer zo'n voorbeeld van je stompzinnige ononderbouwde gelul? En er is maar 1 partij die onderdrukking volop aan het promoten is, je geliefde PVVquote:Van mij kan links de pestpokken krijgen met hun nadruk op collectiviteit en onderdrukking van het individu.
Wiens kloon ben jij nou weerquote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:50 schreef Clan het volgende:
[..]
[..]
[..]
Tja, 'bruinhemden, bruin kabinet' wat maakt het uit, zou ik ook zeggen![]()
Een waarnemend partijvoorzitter moet niet zeuren.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:11 schreef Jud1th het volgende:
CDA voorman: kabinet moet binden
[..]
Hoezo een totaal gebrek aan realiteitszin?![]()
Hij is gewoon CDA'er met over een mening over zaken naast partijvoorzitter natuurlijk...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Een waarnemend partijvoorzitter moet niet zeuren.
Denkt wilders nou echt dat hij hier iets mee opschiet?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:14 schreef Nielsch het volgende:
Wilders heeft op Twitter de voorzitter van het CDA een 'enorme zeurpiet' genoemd. Nog meer olie op het vuur van de anti-CDA'ers!
Het scoort lekker bij de kiezer.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:34 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Denkt wilders nou echt dat hij hier iets mee opschiet?
De kiezer heeft nu niks meer te zeggen. De CDA achterban wel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het scoort lekker bij de kiezer.
Wanneer de onderhandelingen op niks mogen uitlopen kan wilders tenminste zeggen dat hij er geen schuld aan had en het CDA niet opgestookt heeft.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:34 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Denkt wilders nou echt dat hij hier iets mee opschiet?
Alleen PVV-ers hebben recht op vrijheid van meningsuiting....de rest moet niet zeuren.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hij is gewoon CDA'er met over een mening over zaken naast partijvoorzitter natuurlijk...
Zolang die mening in lijn is met die van WIlders natuurlijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Alleen PVV-ers hebben recht op vrijheid van meningsuiting....de rest moet niet zeuren.
Maak jij je echt druk om wat mensen zeggen? laat iedereen lekker lullen zeg.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:00 schreef Komakie het volgende:
Ondertussen ons druk maken over een paar partijleden die zich uitlaten over de situatie. Het gaat niet om die lui maar om de kiezers van het CDA en daar is nog steeds een meerderheid voor de samenwerking.
Prominenten mogen, als ieder ander, hun mening geven, maar zijn niet van doorslaggevende factor.
Is daar ooit een onderzoek onder de CDA stemmers dan naar gedaan? En ook nog recentelijk?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:00 schreef Komakie het volgende:
Het gaat niet om die lui maar om de kiezers van het CDA en daar is nog steeds een meerderheid voor de samenwerking.
Nou ja ik maak me er niet echt druk over nee. Ik bedoelde meer de media en de reacties van mensen daarop.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Maak jij je echt druk om wat mensen zeggen? laat iedereen lekker lullen zeg.
Uiteindelijk gaat het alleen om geld en macht en echt niet om kiezers of prominenten.
Ja laatst nog was een groot gedeelte voorstander.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is daar ooit een onderzoek onder de CDA stemmers dan naar gedaan? En ook nog recentelijk?
Wilders moet natuurlijk helemaal niks, die zit op rozen. Als de formatie klapt wordt het CDA nog een keer meer dan gehalveerd. De zogenaamde prominenten als Terpstra en van Agt cs hebben nog steeds niet door dat de huis-tuin-en-keuken CDA stemmer aanzienlijk dichter bij Wilders staan dan zij voor mogelijk houden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:00 schreef Komakie het volgende:
Ondertussen ons druk maken over een paar partijleden die zich uitlaten over de situatie. Het gaat niet om die lui maar om de kiezers van het CDA en daar is nog steeds een meerderheid voor de samenwerking.
Prominenten mogen, als ieder ander, hun mening geven, maar zijn niet van doorslaggevende factor.
Heb jij er zelf geen problemen mee dat al je uitspraken totaal geen onderbouwing hebben?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:28 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Wilders moet natuurlijk helemaal niks, die zit op rozen. Als de formatie klapt wordt het CDA nog een keer meer dan gehalveerd. De zogenaamde prominenten als Terpstra en van Agt cs hebben nog steeds niet door dat de huis-tuin-en-keuken CDA stemmer aanzienlijk dichter bij Wilders staan dan zij voor mogelijk houden.
Je kan wel streven naar samenhang zoals die gekke Bleeker, maar het feit is dat er veel misstanden zijn in de samenleving. Je kan wel lief zijn als overheid maar incest onder allochtonen wordt wel geaccepteerd om maar een voorbeeld te geven. De gevolgen mogen bekend zijn, schizofrenie, misvorming, retardatie, criminaliteit, etc.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:14 schreef Nielsch het volgende:
Wat fijn dat ze dat mogen van jou. Zeur er dan ook niet over als ze dat dóén...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:00 schreef Komakie het volgende:
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Heb jij er zelf geen problemen mee dat al je uitspraken totaal geen onderbouwing hebben?
Het is allemaal leuk en aardig en klinkt soms ook best geloofwaardig, maar ik heb je nog nooit kunnen betrappen op enige vorm van onderbouwing.
het kan blijkbaar nog ergerquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:30 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Je kan wel streven naar samenhang zoals die gekke Bleeker, maar het feit is dat er veel misstanden zijn in de samenleving. Je kan wel lief zijn als overheid maar incest onder allochtonen wordt wel geaccepteerd om maar een voorbeeld te geven. De gevolgen mogen bekend zijn, schizofrenie, misvorming, retardatie, criminaliteit, etc.
Stel gewoon duidelijke voorwaarden waaronder mensen welkom zijn, en niet het slappe gelul over mensenrechten en de grondwet. Dat is ondergeschikt aan een goed functionerende samenleving.
En waar kunnen we het meest recente onderzoek vinden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:23 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja laatst nog was een groot gedeelte voorstander.
En dan vind je het nog gek ook dat we Godwin er steeds bij halenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:30 schreef Linkerrijtje het volgende:
De gevolgen mogen bekend zijn, schizofrenie, misvorming, retardatie, criminaliteit, etc.
Hmm, het is anders wel echt waar. Misschien moet je toch wat vaker de krant lezen, het heeft zelfs in de Volkskrant gestaan...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:35 schreef Jud1th het volgende:
[..]
En dan vind je het nog gek ook dat we Godwin er steeds bij halen![]()
Wat jij hier loopt te verkondigen is geen mening meer maar gewoon gifspuiterij. Hetzelfde soort drek dat de Nazi's in de jaren 30 over de joden liepen te verkondigen.
schizofrenie? dan moet de volkskrant betere journalisten in hurenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hmm, het is anders wel echt waar. Misschien moet je toch wat vaker de krant lezen, het heeft zelfs in de Volkskrant gestaan...
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:27 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Wilders is de grootste samenbindende factor van Nederland. Hij stelt zich te weer tegen een agressieve, intolerante veroveringsleer uit het buitenland.
Ja net zoals er ook wel vaker in heeft gestaan dat men op de biblebelt in nederland daar ook nog wel eens last van heeft van neef nicht relaties. En laten we het inteelt dorp volendam helemaal niet vergeten.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hmm, het is anders wel echt waar. Misschien moet je toch wat vaker de krant lezen, het heeft zelfs in de Volkskrant gestaan...
Weet ik veel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja net zoals er ook wel vaker in heeft gestaan dat men op de biblebelt in nederland daar ook nog wel eens last van heeft van neef nicht relaties. En laten we het inteelt dorp volendam helemaal niet vergeten.
Wat heeft dit eigenlijk nog van doen met cda kritiek op wilders?
Niets, maar Nederlandse inteelt is ok (want hoort bij onze cultuur) en niet-Westerse inteelt is fout, want is Islam en dus het grote kwaad.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja net zoals er ook wel vaker in heeft gestaan dat men op de biblebelt in nederland daar ook nog wel eens last van heeft van neef nicht relaties. En laten we het inteelt dorp volendam helemaal niet vergeten.
Wat heeft dit eigenlijk nog van doen met cda kritiek op wilders?
Deze alinea zegt alles. Wanneer dit daadwerkelijk het gedachtengoed van 'de aanhang van de PVV' weergeeft dan is dat bijzonder kwalijk. Dit is namelijk rassenleer in zijn ergste vorm. Er is geen verschil tussen de gequote uitspraak en dat wat Adolf H. in de jaren 20/30/40 beweerde. Alleen de groep mensen die hiervan beticht worden is een andere. Met mensen die dergelijke gedachten uitdragen valt inderdaad niet te discussieren.quote:Je kan wel streven naar samenhang zoals die gekke Bleeker, maar het feit is dat er veel misstanden zijn in de samenleving. Je kan wel lief zijn als overheid maar incest onder allochtonen wordt wel geaccepteerd om maar een voorbeeld te geven. De gevolgen mogen bekend zijn, schizofrenie, misvorming, retardatie, criminaliteit, etc.
Dan moet ik topics gaan doorzoeken...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En waar kunnen we het meest recente onderzoek vinden.
Nou nou geschoffeerd. Als je over iemand zegt dat hij niet moet zeuren vind ik schofferen wel een heel erg groot woord.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:45 schreef remlof het volgende:
Ik zie dit kabinet er ondertussen niet meer van komen. CDA'ers pikken een hoop, maar niet dat hun voorzitter wordt geschoffeerd door Wilders, denk ik.
Komt er weer 1 met zijn Hitler vergelijkingquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:48 schreef delpit het volgende:
[..]
Deze alinea zegt alles. Wanneer dit daadwerkelijk het gedachtengoed van 'de aanhang van de PVV' weergeeft dan is dat bijzonder kwalijk. Dit is namelijk rassenleer in zijn ergste vorm. Er is geen verschil tussen de gequote uitspraak en dat wat Adolf H. in de jaren 20/30/40 beweerde. Alleen de groep mensen die hiervan beticht worden is een andere. Met mensen die dergelijke gedachten uitdragen valt inderdaad niet te discussieren.
Het is diep treurig dat een deel van de samenleving geen historisch besef heeft en geen besef heeft waartoe dergelijke uitspraken kunnen leiden.
Dit bericht misschien. Gaat wel over de leden, niet de kiezers.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dan moet ik topics gaan doorzoeken...
De conclusie was in ieder geval dat bijna niemand binnen de CDA in het begin tegen was. Ten tijde van het onderzoek (vorige week ofzo) was 30% tegen. Dus het brokkelt wel af, maar nog steeds een grote minderheid die tegen is.
Ok het is zwak dat ik niet een link heb, maar ik heb echt geen zin om topics te gaan doorzoeken.
Het gaat hier om wat meneer Linkerrijtje stelt en wat door meneer Sachertorte ondersteund wordt.quote:Komt er weer 1 met zijn Hitler vergelijking
Hahahahahahaha, hoe wereldvreemd!!!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:27 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Je verwacht toch geen antwoord van Linkerrijtje he??quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vreemde redenatie. Zo'n coalitie is namelijk totaal niet aan de orde. Paars+, wel een realistische optie zou daarentegen zeer goed in staat kunnen zijn een dergelijke brug te slaan
[..]
Welke linkse partijen zijn er dan zo voor de onderdrukking van het individu en uit welke passages in hun programma's blijkt dat? Of is dit weer zo'n voorbeeld van je stompzinnige ononderbouwde gelul? En er is maar 1 partij die onderdrukking volop aan het promoten is, je geliefde PVV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |