Nah, historici en theologen gebruiken die classificatie vaak genoeg.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is een typische moslimuitspraak.
Je bent dus zelf heel inconsequent. Je beweert dat de bijbel aanzet tot geweld en haat. Maar als ik met een voorbeeld kom dat Jesus dat juist afkeurde dan past het niet in mijn straatje?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De bijbel is inderdaad erg inconsequent in dat soort dingen, dat heb je goed gezien.![]()
Maar je wilde voorbeelden en hier heb je ze, maar blijkbaar 'tellen' ze niet als ze niet in je straatje passen?
Hier staat wel een leuk overzichtje: het geweld van de SGPquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:55 schreef sunny16947 het volgende:
W.b. de bijbel. Kan me echt niet herinneren dat daarin opgeroepen werd tot geweld tot wie dan ook.
quote:Doodstraf voor pogingen om Joden of Christenen tot een ander geloof te bekeren, volgens Deuteronomium 13: 1, 2, 9 en 10. Wanneer een profeet, of dromen-dromer, in het midden van u zal opstaan, en u geven een teken of wonder; En dat teken of dat wonder komt, dat hij tot u gesproken had, zeggende: Laat ons andere goden, die gij niet gekend hebt, navolgen en hen dienen; Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks. En gij zult hem met stenen stenigen, dat hij sterve; want hij heeft u gezocht af te drijven van den HEERE, uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgevoerd heeft.
Doodstraf voor het negeren van een religieus of gerechtelijk bevel, volgens Deuteronomium 17: 12. De man nu, die trotselijk handelen zal, dat hij niet hore naar den priester, dewelke staat, om aldaar den HEERE, uw God, te dienen, of naar den rechter, dezelve man zal sterven; en gij zult het boze uit IsraÔël wegdoen.
Doodstraf voor werken op zondag (voor Joden, werken op zaterdag), volgens Exodus 35: 2. Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den HEERE; al wie daarop werk doet, zal gedood worden.
Doodstraf voor sex tussen mannen, volgens Leviticus 18: 22 en 20: 13. Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.... Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
Doodstraf voor ongehoorzaamheid aan de ouders, door zonen, volgens Deuteronomium 21: 18-21. Wanneer iemand een moedwilligen en wederspannigen zoon heeft, die de stem zijns vaders en de stem zijner moeder niet gehoorzaam is; en zij hem gekastijd zullen hebben, en hij naar hen niet horen zal, Zo zullen zijn vader en zijn moeder hem grijpen, en zij zullen hem uitbrengen tot de oudsten zijner stad, en tot de poorte zijner plaats. En zij zullen zeggen tot de oudsten zijner stad: Deze onze zoon is afwijkende en wederspannig, hij is onze stem niet gehoorzaam; hij is een brasser en zuiper. Dan zullen alle lieden zijner stad hem met stenen overwerpen, dat hij sterve; en gij zult het boze uit het midden van u wegdoen; dat het gans Israël hore, en vreze.
Er staat een hele waslijst met voorbeelden waarvoor mens en dier gestenigd moeten worden. Dat is niet aanzetten tot geweld wil je zeggen? Is stenigen geen geweld meer tegenwoordig?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:19 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Je bent dus zelf heel inconsequent. Je beweert dat de bijbel aanzet tot geweld en haat. Maar als ik met een voorbeeld kom dat Jesus dat juist afkeurde dan past het niet in mijn straatje?
Durf bijna te beweren dat je niet weet waar je over praat en van een bijbel alleen de kaft hebt gelezen.
Een post op Fok! is naar de aard van het medium altijd wat ongenuanceerd. Waar je in een serieus artikel meerdere zinnen met mitsen en maren plaatst, gaat het hier korter en krachtiger. Dat neemt niet weg dat een aanduiding als de linksen (alhoewel vaak opzettelijk in de licht pejoratieve betekenis ingezet) niet zonder meer afgeserveerd kan worden: iedereen weet wel ongeveer wat er mee wordt bedoeld, zo ook weet iedereen dat deze overkoepelende term niet een totale uniformiteit wil suggereren, echter wel een gedeelde Weltanschauung.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar, mensen die generaliseren kunnen niet zomaar zeggen dat er niets mis is met generaliseren omdat de wetenschap dat ook doet. Mensen die willen generaliseren moeten, net als wetenschappers aantonen, of op zijn minst aannemenlijk maken, dat de populatie van waaruit ze willen veralgemenen, voldoet aan de voorwaarden die toelaten om op die manier een betrouwbaar besluit te nemen. Kunnen zij dat niet dan maken zij zich inderdaad schuldig aan een overhaaste generalisatie.
quote:
Voorspelde reactie: "Ja, maar dat is het Oúde Testament"quote:18 Als ouders een opstandige, onhandelbare zoon hebben, die niet naar hen luistert en ook na hardhandige bestraffing nog niet wil gehoorzamen, 19 dan moeten zijn vader en zijn moeder hem meevoeren naar de stadspoort en hem aan de oudsten voorgeleiden. 20 Ze moeten tegenover de stadsoudsten verklaren: ‘Onze zoon is opstandig en onhandelbaar. Hij wil niet naar ons luisteren. Hij is een losbol en hij drinkt te veel.’ 21 De inwoners van de stad moeten hem dan stenigen tot de dood erop volgt. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren. Het hele volk van Israël moet erdoor worden afgeschrikt.
Het miskent dat de verschillen vaak groter zijn dan de overeenkomsten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nah, historici en theologen gebruiken die classificatie vaak genoeg.
Het zou een rare vorm van dogmatiek zijn om de gemeenschappelijke wortels van die drie godsdiensten te ontkennen.
Je moet hier gewoon niet generaliseren. Nooit.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:28 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Een post op Fok! is naar de aard van het medium altijd wat ongenuanceerd. Waar je in een serieus artikel meerdere zinnen met mitsen en maren plaatst, gaat het hier korter en krachtiger. Dat neemt niet weg dat een aanduiding als de linksen (alhoewel vaak opzettelijk in de licht pejoratieve betekenis ingezet) niet zonder meer afgeserveerd kan worden: iedereen weet wel ongeveer wat er mee wordt bedoeld, zo ook weet iedereen dat deze overkoepelende term niet een totale uniformiteit wil suggereren, echter wel een gedeelde Weltanschauung.
Dan kunnen al die oordelen over de PVV en de rechtsen ook niet. Dan worden de discussies hier wel erg saai en casuistisch. Ik wete niet hoe het met jou zit, maar 'discussies' van het niveau 'En toen zei die, en de buuf zei dat etc' hebben niet echt mijn interesse. Ik wil duiding en analyse, en dan moet je wel generaliseren. Dat sommigen daarbij weleens doorschieten is m.i. niet zo'n probleem, dat houdt de discussies een beetje levendig.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Je moet hier gewoon niet generaliseren. Nooit.
De PVV generaliseert moslims. Daar zou het CDA een probleem mee moeten hebben, nog afgezien van het feit dat die beweging daarmee ook een heel geloof als ideologie wegzet.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dan kunnen al die oordelen over de PVV en de rechtsen ook niet. Dan worden de discussies hier wel erg saai en casuistisch. Ik wete niet hoe het met jou zit, maar 'discussies' van het niveau 'En toen zei die, en de buuf zei dat etc' hebben niet echt mijn interesse. Ik wil duiding en analyse, en dan moet je wel generaliseren. Dat sommigen daarbij weleens doorschieten is m.i. niet zo'n probleem, dat houdt de discussies een beetje levendig.
?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef sunny16947 het volgende:
volgens Exodus
volgens Leviticus
volgens Deuteronomium
Dus ' bruinhemden' mag je dan ook niet zeggen, zei de gek?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens het Christelijk handboek inderdaadquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef sunny16947 het volgende:
volgens Exodus
volgens Leviticus
volgens Deuteronomium
Nee. Tenzij je het over de NSDAP hebt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:41 schreef Clan het volgende:
[..]
Dus ' bruinhemden' mag je dan ook niet zeggen, zei de gek?
Balkenende is de speelpop van Maxime, al jaren.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:45 schreef Mr_Memory het volgende:
Iemand eigenlijk een idee wat Balkenende hiervan vindt?
Ik begrijp dat hij Verhagen nu niet wil afvallen, maar hij heeft toch een in buitenhof gezegt, dat hij een samenwerking met de PVV niet zag zitten, niet qua program, en zeker niet qua gedachtengoed.
Gaat Balkenende hier nog een rol spelen, of is hij 2 handen op 1 buik met Verhagen
Balkenende is afgeserveerd, ik denk niet dat hij hier de komende jaren uitspraken over zal doen in het openbaar.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:45 schreef Mr_Memory het volgende:
Iemand eigenlijk een idee wat Balkenende hiervan vindt?
Ik begrijp dat hij Verhagen nu niet wil afvallen, maar hij heeft toch een in buitenhof gezegt, dat hij een samenwerking met de PVV niet zag zitten, niet qua program, en zeker niet qua gedachtengoed.
Gaat Balkenende hier nog een rol spelen, of is hij 2 handen op 1 buik met Verhagen
De wetenschap is daar al al jaren geleden mee opgehouden, om de mens als individu te zien, het is interessant om de mens te bekijken als sociaal wezen, en waarom we samenwerken etc.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het doodt elke vorm van interessante discussie.
Als jij mensen niet als individu ziet, dan heeft het voor een ander ook geen zin meer om op je te reageren, omdat je ze ontkent als individu.
Nou denk ik dat je Verhagen overschat, hij is groot binnen het CDA, maar Balkenende is volgens mij altijd de nr.1 geweest binnen het CDA.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Balkenende is de speelpop van Maxime, al jaren.
http://www.godlessgeeks.com/LINKS/BibleViolence.htmquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:55 schreef sunny16947 het volgende:
Maar als je zegt dat de bijbel geweld en haat zaait, kom dan eens met specifieke voorbeelden.
Juist omdat hij straks niet meer in de politiek zit, zou een gepeperde uitspraak wonderen kunnen doen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Balkenende is afgeserveerd, ik denk niet dat hij hier de komende jaren uitspraken over zal doen in het openbaar.
Maar op fok! mogen alle PVV'ers wel worden weggezet als bruinhemden? Althans, dat is hier aan de orde van de dag.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Van Agt is een prachtvent. Toen hij minister van Justitie was sloot hij abortusklinieken die werden gesteund door d66. En nu wil deze vrome moraalridder - die liever praat met Hamas dan met de PVV - lid worden van deze vrijzinnige partij.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:26 schreef Hexagon het volgende:
Overigens die Dries van Agt dwaalt wel alle kanten op (ondanks hij hier gelijk heeft). Een aantal jaar geleden was hij voor zover ik weet nog donateur van de Edmund Burke stichting en nu flirt hij met Groenlinks en D66 en zeikt ie over een te rechtse samenleving.
quote:De kop kosten
Klink is de man die fractievoorzitter moet worden wanneer Verhagen doorschuift naar het kabinet, waarschijnlijk als minister van Economische Zaken. Maar Klink weet dat Verhagens politieke lot steeds sterker verbonden is aan het welslagen van deze onderhandelingen. Klink beseft dat hij ook dan de enige reële kandidaat is om Verhagen op te volgen.
Het is dus belangrijk voor hem, juist ook in de fractie, om een klein beetje afstand tot Verhagen te bewaren. Of het kabinet er komt of niet: hij moet hier onbeschadigd uit komen. Dat hoeft niet alleen baantjesjagerij te zijn, maar ook verantwoordelijkheidsbesef: een CDA dat na een megaverlies zonder leider achterblijft, mogelijk in de oppositie, is zijn leven niet zeker.
Hou eens op met hypocriet doen en met twee maten te meten...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:12 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Maar op fok! mogen alle PVV'ers wel worden weggezet als bruinhemden? Althans, dat is hier aan de orde van de dag.
Dikke middelvinger ....quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hou eens op met hypocriet doen en met twee maten te meten...
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:39 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Dikke middelvinger ....
Volgende week is het rond. Ik verkneukel mijzelf al bij het zien van die hevig teleurgestelde linkse smoelen. Wat zullen ze gif spuien. Pechtold met een verstikte stem mompelt iets van 'racistisch'.
Heerlijk...............
En dit is pas het begin!
Een kabinet dat tot de provenciale verkiezingen van volgend jaar geen ruk uitvoeren kan op de punten waar wetswijzigingen voor nodig zijn en op andere punten afhankelijk is van gedoogsteun.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:39 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Dikke middelvinger ....
Volgende week is het rond. Ik verkneukel mijzelf al bij het zien van die hevig teleurgestelde linkse smoelen. Wat zullen ze gif spuien. Pechtold met een verstikte stem mompelt iets van 'racistisch'.
Heerlijk...............
En dit is pas het begin!
Exact. Onbegrijpelijk dat er zo op wordt gehamerd dat je niet moet generaliseren. Je gaat bijna denken dat die mensen nooit in de collegebanken hebben gezeten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:50 schreef Clan het volgende:
[..]
De wetenschap is daar al al jaren geleden mee opgehouden, om de mens als individu te zien, het is interessant om de mens te bekijken als sociaal wezen, en waarom we samenwerken etc.
Op de Sociale academie leerden wij zelfs aan om te generaliseren, amders kun je door de bomen het bos niet meer zien.
En dan is het nog te hopen dat de Staten verkiezingen goed uitvallen want ik begreep dat met de verkiezingsuitslag van de 2e kamer er geen meerderheid in de 1e kamer komtquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Een kabinet dat tot de provenciale verkiezingen van volgend jaar geen ruk uitvoeren kan op de punten waar wetswijzigingen voor nodig zijn en op andere punten afhankelijk is van gedoogsteun.
Als dat gedoetje bij de eerste beste vocale scheet van Geert niet al uit elkaar valt vanwege een paar boze CDAers zie ik echt de reden niet om daar als rechtse kiezer tevreden mee te zijn.
Met zo'n kleine meerderheid in de eerste/2de kamer hoeft er maar een principiele CDAer in het senaat te zijn om bepaalde regelgeving weg te stemmen, ookal betekent dat een vroegtijdige val.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:13 schreef Jojoke het volgende:
Ik zag net KvdB met CDA-voorzitter Bleker. Of hij proberen zogenaamd medelevend te zijn met de critici, óf CDA is een terugtrekkende beweging aan het maken. Zelfs een natte dweil straalt meer enthousiasme uit voor een VVD-PVV-CDA-samenwerking dan Bleker vanavond.
Dat is dus het mooie: voor iedere kreet die je doet is wel wat te vinden. Zowel in de bijbel als in de koran.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:19 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Je bent dus zelf heel inconsequent. Je beweert dat de bijbel aanzet tot geweld en haat. Maar als ik met een voorbeeld kom dat Jesus dat juist afkeurde dan past het niet in mijn straatje?
Durf bijna te beweren dat je niet weet waar je over praat en van een bijbel alleen de kaft hebt gelezen.
Tuurlijk, ze willen de begroting niet overlaten aan het vorige kabinet, dan bepaald het CDA dus de komende kabinetsperiode.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:16 schreef maartena het volgende:
Rechts is ook wel wanhopig aan het worden.... zonder het CDA komt er gewoon geen rechts kabinet. En het CDA heeft niets te verliezen, want die komen net van 8 jaar regeren, en hebben praktisch de helft van de kiezers verloren.
"The devil can cite Scripture for his purpose", uit The Merchant of Venice van William Shakespearequote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:38 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is dus het mooie: voor iedere kreet die je doet is wel wat te vinden. Zowel in de bijbel als in de koran.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:01 schreef Jud1th het volgende:
[..]
"The devil can cite Scripture for his purpose", uit The Merchant of Venice van William Shakespeare
Ik vraag me dan trouwens wel af of jij - als je inderdaad Christen bent - voor of tegen het homohuwelijk bent, en of de Bijbel daar doorslaggevend in is geweest.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:19 schreef sunny16947 het volgende:
Hoezo een totaal gebrek aan realiteitszin?quote:VVD en CDA moeten samen een kabinet vormen dat „samenbindend” optreedt en „niet de samenleving uiteenspeelt”. De PVV zal die opstelling als partij die dat kabinet gedoogt, moeten accepteren. Dat zei waarnemend CDA-partijvoorzitter Henk Bleker woensdagavond in het tv-programma Knevel & Van den Brink.
Alsof Gristenen dat wel doen, dat is ook maar een aparte groep tussen die miljoenen mensen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:11 schreef Jud1th het volgende:
CDA voorman: kabinet moet binden
[..]
Hoezo een totaal gebrek aan realiteitszin?![]()
Een kabinet dat met de PVV zaken doet zal nooit de samenleving kunnen binden.
als je geen fundament hebt zakt je gebouw de grond in, ookal zal er een hele grote groep mensen zijn die je best willen steunen om de congolese stinkmug daarmee te vedelgen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:38 schreef Clan het volgende:
[..]
Alsof Gristenen dat wel doen, dat is ook maar een aparte groep tussen die miljoenen mensen?
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:41 schreef Clan het volgende:
[..]
Dus ' bruinhemden' mag je dan ook niet zeggen, zei de gek?
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee. Tenzij je het over de NSDAP hebt.
Tja, 'bruinhemden, bruin kabinet' wat maakt het uit, zou ik ook zeggenquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is de laatste mogelijkheid voor de kiezers om te laten weten wat ze van het dan zittende kabinet vinden. Zonder meerderheid in de Eerste Kamer zit een eventueel Bruin kabinet het volgende jaar gewoon niet uit.
Die is wel leuk gevonden, maar ik zat eigenlijk meer aan de 'ongelovigen' te denken, helaas zijn die ook weer zo verdeelt als wat.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
als je geen fundament hebt zakt je gebouw de grond in, ookal zal er een hele grote groep mensen zijn die je best willen steunen om de congolese stinkmug daarmee te vedelgen.
Alsof de PvdA, SP en GL in staat zouden zijn een brug te slaan naar de rechtse kiezer.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:11 schreef Jud1th het volgende:
"Kan die CDA-voorzitter Bleker niet even op vakantie gaan of zo? Wat een enorme zeurpiet. En voor alle helderheid: de PVV moet helemaal niks!"quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:14 schreef Nielsch het volgende:
Wilders heeft op Twitter de voorzitter van het CDA een 'enorme zeurpiet' genoemd. Nog meer olie op het vuur van de anti-CDA'ers!
Wilders is de grootste samenbindende factor van Nederland. Hij stelt zich te weer tegen een agressieve, intolerante veroveringsleer uit het buitenland.quote:
Je blijft ook maar doorgaan met je nazi-propaganda he...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:27 schreef Linkerrijtje het volgende:
Wilders is de grootste samenbindende factor van Nederland. Hij stelt zich te weer tegen een agressieve, intolerante veroveringsleer uit het buitenland.
Jouw landverradelijke postings zijn ook niet netjes hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Je blijft ook maar doorgaan met je nazi-propaganda he...
Hij had er inderdaad overduidelijk geen enkele zin inquote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:13 schreef Jojoke het volgende:
Ik zag net KvdB met CDA-voorzitter Bleker. Of hij proberen zogenaamd meeelevend te zijn met de critici, óf CDA is een terugtrekkende beweging aan het maken. Zelfs een natte dweil straalt meer enthousiasme uit voor een VVD-PVV-CDA-samenwerking dan Bleker vanavond.
Dat idee had ik al een beetje, ja.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:09 schreef Linkerrijtje het volgende:
Van mij kan links de pestpokken krijgen
Vreemde redenatie. Zo'n coalitie is namelijk totaal niet aan de orde. Paars+, wel een realistische optie zou daarentegen zeer goed in staat kunnen zijn een dergelijke brug te slaanquote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:09 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Alsof de PvdA, SP en GL in staat zouden zijn een brug te slaan naar de rechtse kiezer.![]()
Welke linkse partijen zijn er dan zo voor de onderdrukking van het individu en uit welke passages in hun programma's blijkt dat? Of is dit weer zo'n voorbeeld van je stompzinnige ononderbouwde gelul? En er is maar 1 partij die onderdrukking volop aan het promoten is, je geliefde PVVquote:Van mij kan links de pestpokken krijgen met hun nadruk op collectiviteit en onderdrukking van het individu.
Wiens kloon ben jij nou weerquote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:50 schreef Clan het volgende:
[..]
[..]
[..]
Tja, 'bruinhemden, bruin kabinet' wat maakt het uit, zou ik ook zeggen![]()
Een waarnemend partijvoorzitter moet niet zeuren.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:11 schreef Jud1th het volgende:
CDA voorman: kabinet moet binden
[..]
Hoezo een totaal gebrek aan realiteitszin?![]()
Hij is gewoon CDA'er met over een mening over zaken naast partijvoorzitter natuurlijk...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Een waarnemend partijvoorzitter moet niet zeuren.
Denkt wilders nou echt dat hij hier iets mee opschiet?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:14 schreef Nielsch het volgende:
Wilders heeft op Twitter de voorzitter van het CDA een 'enorme zeurpiet' genoemd. Nog meer olie op het vuur van de anti-CDA'ers!
Het scoort lekker bij de kiezer.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:34 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Denkt wilders nou echt dat hij hier iets mee opschiet?
De kiezer heeft nu niks meer te zeggen. De CDA achterban wel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het scoort lekker bij de kiezer.
Wanneer de onderhandelingen op niks mogen uitlopen kan wilders tenminste zeggen dat hij er geen schuld aan had en het CDA niet opgestookt heeft.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:34 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Denkt wilders nou echt dat hij hier iets mee opschiet?
Alleen PVV-ers hebben recht op vrijheid van meningsuiting....de rest moet niet zeuren.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hij is gewoon CDA'er met over een mening over zaken naast partijvoorzitter natuurlijk...
Zolang die mening in lijn is met die van WIlders natuurlijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Alleen PVV-ers hebben recht op vrijheid van meningsuiting....de rest moet niet zeuren.
Maak jij je echt druk om wat mensen zeggen? laat iedereen lekker lullen zeg.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:00 schreef Komakie het volgende:
Ondertussen ons druk maken over een paar partijleden die zich uitlaten over de situatie. Het gaat niet om die lui maar om de kiezers van het CDA en daar is nog steeds een meerderheid voor de samenwerking.
Prominenten mogen, als ieder ander, hun mening geven, maar zijn niet van doorslaggevende factor.
Is daar ooit een onderzoek onder de CDA stemmers dan naar gedaan? En ook nog recentelijk?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:00 schreef Komakie het volgende:
Het gaat niet om die lui maar om de kiezers van het CDA en daar is nog steeds een meerderheid voor de samenwerking.
Nou ja ik maak me er niet echt druk over nee. Ik bedoelde meer de media en de reacties van mensen daarop.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Maak jij je echt druk om wat mensen zeggen? laat iedereen lekker lullen zeg.
Uiteindelijk gaat het alleen om geld en macht en echt niet om kiezers of prominenten.
Ja laatst nog was een groot gedeelte voorstander.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is daar ooit een onderzoek onder de CDA stemmers dan naar gedaan? En ook nog recentelijk?
Wilders moet natuurlijk helemaal niks, die zit op rozen. Als de formatie klapt wordt het CDA nog een keer meer dan gehalveerd. De zogenaamde prominenten als Terpstra en van Agt cs hebben nog steeds niet door dat de huis-tuin-en-keuken CDA stemmer aanzienlijk dichter bij Wilders staan dan zij voor mogelijk houden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:00 schreef Komakie het volgende:
Ondertussen ons druk maken over een paar partijleden die zich uitlaten over de situatie. Het gaat niet om die lui maar om de kiezers van het CDA en daar is nog steeds een meerderheid voor de samenwerking.
Prominenten mogen, als ieder ander, hun mening geven, maar zijn niet van doorslaggevende factor.
Heb jij er zelf geen problemen mee dat al je uitspraken totaal geen onderbouwing hebben?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:28 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Wilders moet natuurlijk helemaal niks, die zit op rozen. Als de formatie klapt wordt het CDA nog een keer meer dan gehalveerd. De zogenaamde prominenten als Terpstra en van Agt cs hebben nog steeds niet door dat de huis-tuin-en-keuken CDA stemmer aanzienlijk dichter bij Wilders staan dan zij voor mogelijk houden.
Je kan wel streven naar samenhang zoals die gekke Bleeker, maar het feit is dat er veel misstanden zijn in de samenleving. Je kan wel lief zijn als overheid maar incest onder allochtonen wordt wel geaccepteerd om maar een voorbeeld te geven. De gevolgen mogen bekend zijn, schizofrenie, misvorming, retardatie, criminaliteit, etc.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:14 schreef Nielsch het volgende:
Wat fijn dat ze dat mogen van jou. Zeur er dan ook niet over als ze dat dóén...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:00 schreef Komakie het volgende:
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Heb jij er zelf geen problemen mee dat al je uitspraken totaal geen onderbouwing hebben?
Het is allemaal leuk en aardig en klinkt soms ook best geloofwaardig, maar ik heb je nog nooit kunnen betrappen op enige vorm van onderbouwing.
het kan blijkbaar nog ergerquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:30 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Je kan wel streven naar samenhang zoals die gekke Bleeker, maar het feit is dat er veel misstanden zijn in de samenleving. Je kan wel lief zijn als overheid maar incest onder allochtonen wordt wel geaccepteerd om maar een voorbeeld te geven. De gevolgen mogen bekend zijn, schizofrenie, misvorming, retardatie, criminaliteit, etc.
Stel gewoon duidelijke voorwaarden waaronder mensen welkom zijn, en niet het slappe gelul over mensenrechten en de grondwet. Dat is ondergeschikt aan een goed functionerende samenleving.
En waar kunnen we het meest recente onderzoek vinden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:23 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja laatst nog was een groot gedeelte voorstander.
En dan vind je het nog gek ook dat we Godwin er steeds bij halenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:30 schreef Linkerrijtje het volgende:
De gevolgen mogen bekend zijn, schizofrenie, misvorming, retardatie, criminaliteit, etc.
Hmm, het is anders wel echt waar. Misschien moet je toch wat vaker de krant lezen, het heeft zelfs in de Volkskrant gestaan...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:35 schreef Jud1th het volgende:
[..]
En dan vind je het nog gek ook dat we Godwin er steeds bij halen![]()
Wat jij hier loopt te verkondigen is geen mening meer maar gewoon gifspuiterij. Hetzelfde soort drek dat de Nazi's in de jaren 30 over de joden liepen te verkondigen.
schizofrenie? dan moet de volkskrant betere journalisten in hurenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hmm, het is anders wel echt waar. Misschien moet je toch wat vaker de krant lezen, het heeft zelfs in de Volkskrant gestaan...
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:27 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Wilders is de grootste samenbindende factor van Nederland. Hij stelt zich te weer tegen een agressieve, intolerante veroveringsleer uit het buitenland.
Ja net zoals er ook wel vaker in heeft gestaan dat men op de biblebelt in nederland daar ook nog wel eens last van heeft van neef nicht relaties. En laten we het inteelt dorp volendam helemaal niet vergeten.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hmm, het is anders wel echt waar. Misschien moet je toch wat vaker de krant lezen, het heeft zelfs in de Volkskrant gestaan...
Weet ik veel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja net zoals er ook wel vaker in heeft gestaan dat men op de biblebelt in nederland daar ook nog wel eens last van heeft van neef nicht relaties. En laten we het inteelt dorp volendam helemaal niet vergeten.
Wat heeft dit eigenlijk nog van doen met cda kritiek op wilders?
Niets, maar Nederlandse inteelt is ok (want hoort bij onze cultuur) en niet-Westerse inteelt is fout, want is Islam en dus het grote kwaad.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja net zoals er ook wel vaker in heeft gestaan dat men op de biblebelt in nederland daar ook nog wel eens last van heeft van neef nicht relaties. En laten we het inteelt dorp volendam helemaal niet vergeten.
Wat heeft dit eigenlijk nog van doen met cda kritiek op wilders?
Deze alinea zegt alles. Wanneer dit daadwerkelijk het gedachtengoed van 'de aanhang van de PVV' weergeeft dan is dat bijzonder kwalijk. Dit is namelijk rassenleer in zijn ergste vorm. Er is geen verschil tussen de gequote uitspraak en dat wat Adolf H. in de jaren 20/30/40 beweerde. Alleen de groep mensen die hiervan beticht worden is een andere. Met mensen die dergelijke gedachten uitdragen valt inderdaad niet te discussieren.quote:Je kan wel streven naar samenhang zoals die gekke Bleeker, maar het feit is dat er veel misstanden zijn in de samenleving. Je kan wel lief zijn als overheid maar incest onder allochtonen wordt wel geaccepteerd om maar een voorbeeld te geven. De gevolgen mogen bekend zijn, schizofrenie, misvorming, retardatie, criminaliteit, etc.
Dan moet ik topics gaan doorzoeken...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En waar kunnen we het meest recente onderzoek vinden.
Nou nou geschoffeerd. Als je over iemand zegt dat hij niet moet zeuren vind ik schofferen wel een heel erg groot woord.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:45 schreef remlof het volgende:
Ik zie dit kabinet er ondertussen niet meer van komen. CDA'ers pikken een hoop, maar niet dat hun voorzitter wordt geschoffeerd door Wilders, denk ik.
Komt er weer 1 met zijn Hitler vergelijkingquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:48 schreef delpit het volgende:
[..]
Deze alinea zegt alles. Wanneer dit daadwerkelijk het gedachtengoed van 'de aanhang van de PVV' weergeeft dan is dat bijzonder kwalijk. Dit is namelijk rassenleer in zijn ergste vorm. Er is geen verschil tussen de gequote uitspraak en dat wat Adolf H. in de jaren 20/30/40 beweerde. Alleen de groep mensen die hiervan beticht worden is een andere. Met mensen die dergelijke gedachten uitdragen valt inderdaad niet te discussieren.
Het is diep treurig dat een deel van de samenleving geen historisch besef heeft en geen besef heeft waartoe dergelijke uitspraken kunnen leiden.
Dit bericht misschien. Gaat wel over de leden, niet de kiezers.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dan moet ik topics gaan doorzoeken...
De conclusie was in ieder geval dat bijna niemand binnen de CDA in het begin tegen was. Ten tijde van het onderzoek (vorige week ofzo) was 30% tegen. Dus het brokkelt wel af, maar nog steeds een grote minderheid die tegen is.
Ok het is zwak dat ik niet een link heb, maar ik heb echt geen zin om topics te gaan doorzoeken.
Het gaat hier om wat meneer Linkerrijtje stelt en wat door meneer Sachertorte ondersteund wordt.quote:Komt er weer 1 met zijn Hitler vergelijking
Hahahahahahaha, hoe wereldvreemd!!!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:27 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |