Hum, ik krijg zo'n vermoeden dat ik geen 105 deraileur met m'n Sora shifters kan bedienen, dus die moeten samen in 1 klap, en dan heb ik minder tandwielen op de achtercassette dan schakel mogelikkheden...dus dat betekent deraileur+shifters+cassette+ketting moet tegelijk. En een nieuwe achternaaf denk ik? Stukje voor stukje gaat dus niet...jammer.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
1. derailleur
2. shifters
3. cassette en ketting
4. kabels
Het is dat je wat ver van me vandaan woont en ik niet zo erg aan het trainen ben momenteel, anders had ik het wel leuk gevonden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Trouwens, ik ben met 'n paar gasten een ploegentijdrit-team aan het formeren en zoek nog één iemand.
Is het ook. Vooral als je een van de betere bent.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:01 schreef Tommeke het volgende:
Mij lijkt 't ook echt een toffe ervaring!
Ik kan me voorstellen dat dat echt een kutervaring is. Ons team is tot nu toe vrij gelijkwaardig, ik denk niet dat ik de minste zal zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is het ook. Vooral als je een van de betere bent.
Als je een van de slechtere bent, is ook een ervaring om niet te vergeten (heb ik eens gehad, dat ik halverwege de tijdrit kapot zat, maar er waren nog maar 4 man over, dus ik moest bijblijven. Zelden zo afgezien).
Hip vooral! Lijkt me echt best tof, zo'n ding. Heb er alleen geen ruimte meer voorquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:11 schreef vault_tec het volgende:
wat vinden jij eigenlijk van fixed gear / fixed gear rijders?
Morgen wordt weer net als vandaag idd.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:55 schreef Marurk het volgende:
Fiets net terug van z'n eerste beurt en hij werkt nu echt super, beter dan ooit tevoren heb ik 't idee.Geen getik meer op het middenblad en alles loopt (eigenlijk voor het eerst) geheel soepel en zonder bijgeluid. Eindelijk! Dus morgen lekker fietsen, 't zou een goede dag worden niet?
Jockey wheels zijn dat officieel als ik me niet vergis. Ik ga ff luisteren, kom er zo op terug. Ik heb het idee dat wat ik hoor de bovenste jockey wheel is, die aanloopt tegen de cassette het freewheel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:01 schreef Zwansen het volgende:
Crosspost uit ander topic (excuses als dit echt te domme vragen zijn)
Even een noobvraag. Wat is dit voor geluid? Ik heb de (2e hands) racefiets nu een 1.5 week en toen ik hem kreeg liep ie als een zonnetje. Nu ratelt ie alsof ie 20 jaar oud (is ie ook btw)
Wat doe ik hieraan? Nadat ik die kleine tandwielen op het derailleur (hoe noem je die dingen?) had schoongemaakt en weer opnieuw had ingevet maakte ie juist nog meer geluid.
Voor de duidelijkheid, de fiets staat op zn kop, en het filmpje kan in HD.
Dan maakt ie hetzelfde geluid.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jockey wheels zijn dat officieel als ik me niet vergis. Ik ga ff luisteren, kom er zo op terug. Ik heb het idee dat wat ik hoor de bovenste jockey wheel is, die aanloopt tegen de cassette het freewheel.
Kun je hem eens rechtop zetten, en kijken of hij hetzelfde geluid maakt?
Zo op het oog ziet het er recht uit. Misschien dat het een klein beetje scheef staat, maar dat is echt millimeterwerk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:03 schreef Wombcat het volgende:
Staan de derailleurwieltjes wel recht onder het kransje waar de ketting op ligt?
Heb zelf geen 20 jaar oud bakkie meer staan dus kan ff niet verifieren, maar heeft jouw achterderailleur al een "B-tension screw"? (Google hem ff, heb er ff geen nederlandse vertaling voorquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dan maakt ie hetzelfde geluid.
[..]
Zo op het oog ziet het er recht uit. Misschien dat het een klein beetje scheef staat, maar dat is echt millimeterwerk.
Ik weet niet of ik specifiek een B-tension heb, maar er zitten wel wat schroefjes. Misschien daar maar eens mee spelen. Kijken of het helpt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:12 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb zelf geen 20 jaar oud bakkie meer staan dus kan ff niet verifieren, maar heeft jouw achterderailleur al een "B-tension screw"? (Google hem ff, heb er ff geen nederlandse vertaling voor)
Ja, volgens mij bij alle verzetten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:11 schreef Marurk het volgende:
@ Zwansen: Kijk eens of de ketting niet tegen de kooi van de voorderailleur aanloopt. En heb je dit bij alle verzetten (denk het nl. niet)?
Het is volgens mijn FM alleen de lak gelukkig. De laatste halve cm van de zadelbuis is niet doorgelakt en is denk ik ook een ander materiaal. Om dat stukje zit de zadelklem. En bij de aanhechting tussen de lak en dat randje waren rondom een paar puntjes lak/verf afgesprongen. Had ook aan de binnenkant gekeken, en dacht daar een klein haarbarstje te zien, maar is niets volgens mn FM. Was al bang dat ik (of mn FM) mn zadelklem te strak had aangetrokken. Zadel zat ook niet te hoog in het frame, dus dat was het ook niet.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:39 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is kut, al duidelijk wat het precies is?
Just make me an offer I can't refusequote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Trouwens, ik ben met 'n paar gasten een ploegentijdrit-team aan het formeren en zoek nog één iemand.
Gister kwam ik één van die gasten tegen en we hadden het over die jongen met die Wilier en die hoge wielen. Iets voor jou Yankee?
Vet hoe je dat weer voor elkaar gekregen hebt!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:55 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vandaag maar even uitgerust en de één laatste hand gelegd aan m'n tijdritfiets!
Specs:
Shifters: Sora
Remmen: Ultegra
Derailleurs: Sora + 105
Cranck: Ultegra 52-39. (De 39 wissel ik nog met het binnenblad van m'n crossfiets, dat is een 42)
Voorwiel: Easton Vista
Achterwiel: Full karton home-made disc.
Stuur: Profile basebar met Specialized extensions.
Foto:
http://twitpic.com/2dp7jz
Ah even afwachten dus, maar komt wel goed lijkt me.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Garantiegevalletje dus: foto en beschrijving worden opgestuurd naar Cube.
Volgens mij kun je beter in een keer een gebruikte groep kopen, 105, Ultegra (SL) of Rival zie ik regelmatig voorbijkomen terwijl losse onderdelen duur zijn; na een tijdje kom je dan tot de conclusie dat je beter een nieuwe fiets had kunnen kopenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hum, ik krijg zo'n vermoeden dat ik geen 105 deraileur met m'n Sora shifters kan bedienen, dus die moeten samen in 1 klap, en dan heb ik minder tandwielen op de achtercassette dan schakel mogelikkheden...dus dat betekent deraileur+shifters+cassette+ketting moet tegelijk. En een nieuwe achternaaf denk ik? Stukje voor stukje gaat dus niet...jammer.
Dit weet ik allemaal al. Probleem is juist grote hoeveelheid hippe mensen wat niet echt vriendelijk of behulpzaam. Zelfde geld voor wielrenners, die kijken altijd heel vies naar me.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:18 schreef nodisch18 het volgende:
Hier in Eindhoven zie ik zeer regelmatig fixies voorbijkomen. Een tijdje terug was er zelfs een evenement voor fixies bij mij in de wijk.
Heb het idee dat fixies hier in eindhoven tamelijk hot zijn
Wat linkjes gevonden:
http://www.ehvfxd.net/
http://www.directeurenzonderderailleuren.nl/
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:59 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Zelfde geld voor wielrenners, die kijken altijd heel vies naar me.
En jij zit in Eindhoven? Weet ik waar ik vooral niet heen moet gaanquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:59 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Dit weet ik allemaal al. Probleem is juist grote hoeveelheid hippe mensen wat niet echt vriendelijk of behulpzaam. Zelfde geld voor wielrenners, die kijken altijd heel vies naar me.
hier word gelukkig wel normaal gedaan.
Hier in het westen (c.q. midden) wel ja.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En jij zit in Eindhoven? Weet ik waar ik vooral niet heen moet gaan
Just kidding. Heb sowieso het idee dat iedereen altijd chagerijnig op de fiets zit. Alleen gisteren voelde ik enige verbroedering in de stromende regen. Er gingen zowaar een keer wat handjes omhoog om me te groeten.
Ik zeg ook geen hoi meer. Enige dat ik doe is mijn handje omhoog van de remgrepen. Meer moeite doe ik er niet meer voor als ze toch niets terug zeggen of me groeten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hier in het westen (c.q. midden) wel ja.
Vroegah toen ik nog in het oosten rondfietste werd er veel meer gegroet. Als je hier "hoi" zegt tegen een tegenligger kijken ze meestal gewoon stuurs voor zich uit.
Weet niet, ze kijken zo... Ja... Zijn ook veel chagrijnige mensen in omgeving Rotterdam.quote:
Zit zelf in hoogvliet (Rotterdam)quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En jij zit in Eindhoven? Weet ik waar ik vooral niet heen moet gaan
Just kidding. Heb sowieso het idee dat iedereen altijd chagerijnig op de fiets zit. Alleen gisteren voelde ik enige verbroedering in de stromende regen. Er gingen zowaar een keer wat handjes omhoog om me te groeten.
Idd, véél chagerijnige mensen. SuperWeber heeft wel ongeveer gelijk, die stugge noorderlingen (zoals ik zelf overigensquote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:18 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Weet niet, ze kijken zo... Ja... Zijn ook veel chagrijnige mensen in omgeving Rotterdam.
[..]
Zit zelf in hoogvliet (Rotterdam)
Neem een doek en wikkel het schroevendraaiertje hier strak in...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:17 schreef snakeman123 het volgende:
Ik heb een kilometer teller en wil deze op mijn stuurpen vast zetten. Nu moet ik het houdertje losmaken en 90 graden draaien het zijn 4 kleine kruiskop schroefjes die los moeten.
Heb er inmiddels 2 los met ontzettende pijn in mijn handen. Iemand een andere manier dan een klein schroevendraaiertje waar ik geen grip op heb....![]()
Ik ook niet meer.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:06 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik zeg ook geen hoi meer. Enige dat ik doe is mijn handje omhoog van de remgrepen. Meer moeite doe ik er niet meer voor als ze toch niets terug zeggen of me groeten.
Viel me idd ook op in 'Oksel-land'. Moet vaker daar naar toe op vakantie. Oh wacht... We zoeken een woning aan die kant van het land, was het bijna vergetenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook niet meer.
Alleen als ik dan ergens anders ben, is het altijd weer even wennen dat daar (meestal) wel gewoon wordt gegroet.
Haha, doe je echt mee?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Just make me an offer I can't refuse![]()
[..]
Vet hoe je dat weer voor elkaar gekregen hebt!
Te lang stilgestaan na een vuile rit?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:24 schreef Blik het volgende:
Hmm, de fiets van mijn vriendin doet bij het schakelen niks meer. De voorderailleur zit vast en de achterderailleur heeft nog maar 3 tandjes bewegingsruimte.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Nee, hebben zondag gefietst in de regen en meteen diezelfde dag de fiets schoongemaaktquote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Te lang stilgestaan na een vuile rit?
Kan zijn dat er vuil op de kabels zit, of dat er roest op de kabels is. Hoe is de kabelspanning?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, hebben zondag gefietst in de regen en meteen diezelfde dag de fiets schoongemaakt
Hm, ben benieuwd wat je precies fietsonvriendelijk vindt aan Lelystad? Ik ben er opgegroeid en vind t juist erg fietsvriendelijk opgebouwd. Volgens mij ook een van de speerpunten van het gemeentelijk beleid aldaar.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:10 schreef Superher0 het volgende:
Zo gisteren het jaarlijkse rondje Markermeer gereden. Met 23 man vanuit Amersfoort naar Amsterdam en dan via de dijk naar Enkhuizen en over de markermeerdijk weer naar fietsvriendelijk (not) Lelystad om via de polder weer naar huis te gaan. Al met al 246km met een gemiddelde van 27,6.
Van de achterderailleur is die vrij slap. Voorderailleur voelt als normaalquote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:08 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Kan zijn dat er vuil op de kabels zit, of dat er roest op de kabels is. Hoe is de kabelspanning?
Daarover gesproken, afgelopen dinsdag heb ik een vuile rit gedaan. En ik was eigenlijk een beetje vergeten om de fiets na het douchen nog even schoon te maken. Dus heb ik dat gisteren gedaan. Helaas was de eerste roestvorming op de ketting al te zienquote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Te lang stilgestaan na een vuile rit?
Nou stel je voor dat je van de markermeerdijk afkomt en richting Almere wilt gaan. Of dat je van de Ketelbrug komt en richting Almere wilt. Zeg maar de dijk wilt volgen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:16 schreef SkollZwaar09 het volgende:
[..]
Hm, ben benieuwd wat je precies fietsonvriendelijk vindt aan Lelystad? Ik ben er opgegroeid en vind t juist erg fietsvriendelijk opgebouwd. Volgens mij ook een van de speerpunten van het gemeentelijk beleid aldaar.
[..]
bekend gevoel...probeerde eens vanaf de Oostvaarderdijk door Almere Buiten door te steken naar de Stichtse kant. Wat een verdwaal drama, niet te filmen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:44 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Er zijn geen of nauwelijks anwb bordjes voor de fietsers. Of ze zijn verdraaid, of verwijderd. De verbindingen tussen de wijken zijn volgens mij fantastich aangezien ik al een keer een tijdje verdwaald ben geweest in lelystad. ... Voordat je het weet rijd je op de ring en ben je op zoek naar een fietspad dat op eens op een magische wijze uit de wijk komt zetten.
Hoe zijn de ervaringen met gebruikte groepen? Ben je op de lange termijn niet beter af met nieuwe onderdelen?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Volgens mij kun je beter in een keer een gebruikte groep kopen, 105, Ultegra (SL) of Rival zie ik regelmatig voorbijkomen terwijl losse onderdelen duur zijn; na een tijdje kom je dan tot de conclusie dat je beter een nieuwe fiets had kunnen kopen
Blijkbaar... Ik had de boel 2 a 3 ritjes geleden schoongemaakt en opnieuw gesmeerd. Ik dacht eigenlijk dat ik dat prima gedaan had, maar het lijkt erop dat ik even wat beter mijn best had moeten doen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:44 schreef Superher0 het volgende:
Roestvorming op de ketting: was deze al niet goed gesmeerd voordat je startte.
Kabelslap van de derailleur: vuil op de kabel in de kabelgootjes. Een keer in de zoveel tijd ook je kabels schoonmken en beetje insmeren met olie.
Hoe langer je met een versleten ketting blijft rijden hoe meer je cassette inslijt. Als je op tjd je ketting wisselt hoef je niet je cassette te vervangen, of alleen de tandjes welke je het vaakst gebruikt. Ik zou zeggen dat een cassette 2 kettingen meegaat.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:30 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Blijkbaar... Ik had de boel 2 a 3 ritjes geleden schoongemaakt en opnieuw gesmeerd. Ik dacht eigenlijk dat ik dat prima gedaan had, maar het lijkt erop dat ik even wat beter mijn best had moeten doen.
Desalniettemin, zag ik de vorige keer al dat de ketting a/h eind van zijn levensduur begint te raken. Nu ik daarover heb, heb ik nog een vraag. Vroegâh is mij altijd geleerd dat als je de ketting vervangt je eigenlijk ook de cassette moet vervangen. Als ik echter naar de cassette kijk is de slijtage minimaal. Is het nog steeds beter om beide tegelijk te vervangen? Of kan ik ook alleen de ketting vervangen?
Ah, dit is de eerste ketting voor deze cassette, ik heb dus maar even een nieuwe besteldquote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:40 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Hoe langer je met een versleten ketting blijft rijden hoe meer je cassette inslijt. Als je op tjd je ketting wisselt hoef je niet je cassette te vervangen, of alleen de tandjes welke je het vaakst gebruikt. Ik zou zeggen dat een cassette 2 kettingen meegaat.
netjes bezig! sporten is allemaal discipline.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dinsdag 40 baantjes wezen zwemmen, en gisteren de sportschoool geprobeerd vlak bij mijn werk. Op deze manier word ik nog sportiefvoor het eerst op een spin fiets gezeten, en dat bevalt best! Vooral bij het staan gaan direct al de 'klimspieren' protesteren, dus dat moeten we vaker doen!
Vrijdag het Achmea Health centre uitproberen. Vanuit m'n werk mag ik 1 van de twee gebruiken voor het werknemers gezondheids programma. Dus volgende week kiezen welke beter is. Naar een gym kunnen gaan op 5 minuten lopen van je werk is handig, kun je in de tijd dat je normaal in de file zit sporten! Als je eerst naar huis moet, en dan weer vanuit huis naar een gym denk je sneller van vanavond geen zin ben ik bang.
Ontbijt nu trouwens met brinta, en op een goeie kom brinta haal ik de lunch zonder snacks, dat moet goed zijn voor het gewicht
Geen idee, maar als ik jou was, zou ik eerst je route even plannen met zo'n online fietsenrouteplanner. Daaruit de dorpjes waar je doorheen moet onthouden (of de route even uitprinten) en dan van dorpje/stad naar dorpje/stad fietsen...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:25 schreef vault_tec het volgende:
Net gebeld dat ik mijn fiets morgen op kan komen halen... ZIN IN![]()
![]()
Weet iemand of er bordjes in amsterdam staan om te fietsen richting rotterdam?
beginnend fietsen, wat is een knooppunt?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
knooppuntenroute maken...is niet de kortste maar wel de fijnere fietsroute meestal
niet te hard fietsen en wel een beetje opletten anders mis je er zo eentje. Niet dat dit erg is want bij knooppunten staan ook vaak overzichtsborden met alle knooppunten op een landkaart.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Knooppunten zijn een systeem waarbij je van punt naar punt fietst, en via de beste fietspaden. Die witte bordjes met groene nummers die je bij veel fietspaden ziet.
Zoiets
Het is goed aangegeven, en er staan veel overzichtsborden. Je kan dus nauwelijk verdwalen!
Imelda Marcos had minder schoenen dan jij fietspakjes geloof ik zo langzamerhand...ijdeltuitquote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:47 schreef Oksel het volgende:
Vanavond weer fietsen. In m'n nieuwe clubtenue.
Hij rijdt niet voor niets op een Bianchiquote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Imelda Marcos had minder schoenen dan jij fietspakjes geloof ik zo langzamerhand...ijdeltuit
Heb begrepen dat je een ketting tussen de 2000-5000 km moet vervangen? Of zeg ik nou iets heel doms?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:40 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Hoe langer je met een versleten ketting blijft rijden hoe meer je cassette inslijt. Als je op tjd je ketting wisselt hoef je niet je cassette te vervangen, of alleen de tandjes welke je het vaakst gebruikt. Ik zou zeggen dat een cassette 2 kettingen meegaat.
Goed bezig, C_F!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dinsdag 40 baantjes wezen zwemmen, en gisteren de sportschoool geprobeerd vlak bij mijn werk. Op deze manier word ik nog sportiefvoor het eerst op een spin fiets gezeten, en dat bevalt best! Vooral bij het staan gaan direct al de 'klimspieren' protesteren, dus dat moeten we vaker doen!
Vrijdag het Achmea Health centre uitproberen. Vanuit m'n werk mag ik 1 van de twee gebruiken voor het werknemers gezondheids programma. Dus volgende week kiezen welke beter is. Naar een gym kunnen gaan op 5 minuten lopen van je werk is handig, kun je in de tijd dat je normaal in de file zit sporten! Als je eerst naar huis moet, en dan weer vanuit huis naar een gym denk je sneller van vanavond geen zin ben ik bang.
Ontbijt nu trouwens met brinta, en op een goeie kom brinta haal ik de lunch zonder snacks, dat moet goed zijn voor het gewicht
nee. Alleen dat is een flink verschil, 2000 of 5000. Wat je eigenlijk moet doen is een tool kopen waarmee je de slijtage van je ketting kan meten:quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:58 schreef Marurk het volgende:
[..]
Heb begrepen dat je een ketting tussen de 2000-5000 km moet vervangen? Of zeg ik nou iets heel doms?
Wanneer is die wedstrijd? Ik moet er namelijk nog wel even goed over nadenken. Vorig jaar lag er bij een ploegentijdrit een meisje na 1.5 km al af.....daar heb ik geen zin inquote:Op donderdag 12 augustus 2010 00:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha, doe je echt mee?
Je kan van TH wel 'n opzetstuurtje lenen, en anders heb ik er ook wel eentje liggen.
Ik ga nog ff kijken of ik onze teamnaam van Tandje Hoger kan veranderen in TFC de Tarrel
Het verschil is nog groter.. ik heb een keer een ketting na 800km moeten vervangen en ik heb er een waarmee ik al meer dan 7000km rijd.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:12 schreef Superher0 het volgende:
[..]
nee. Alleen dat is een flink verschil, 2000 of 5000. Wat je eigenlijk moet doen is een tool kopen waarmee je de slijtage van je ketting kan meten:
[ afbeelding ]
Zet je op je ketting en als de ketting er helemaal inpast, het stuk gereedschap valt helemaal en gemakkelijk in de schakels van je ketting dan ishet tijd om een nieuwe ketting te monteren.
Netjes! Ik mag denk ik vandaag in een combinatie van clubshirtje en Caisse d'Epargne broekje starten aangezien alles in de was zitquote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:47 schreef Oksel het volgende:
Vanavond weer fietsen. In m'n nieuwe clubtenue.
[ afbeelding ]
29 Augustus. We doen wel samen uit, samen thuis haha!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:20 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wanneer is die wedstrijd? Ik moet er namelijk nog wel even goed over nadenken. Vorig jaar lag er bij een ploegentijdrit een meisje na 1.5 km al af.....daar heb ik geen zin in
Presto is een aardig begrip binnen Amsterdam. Zit op de Haarlemmerstraat. Genoeg shirtjes daar en natuurlijk Stevens fietsenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:54 schreef koeii het volgende:
Ben recentelijk vanuit Groningen naar Amsterdam verhuisd en ben nog beetje op zoek naar een fietsenwinkel hier in de stad. Iemand een idee voor een winkel waar ze je een beetje kunnen helpen en waar hier ergens een soort van megastore zit (zoals de Belga in Groningen)?
Nou trap dan maar doorquote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Netjes! Ik mag denk ik vandaag in een combinatie van clubshirtje en Caisse d'Epargne broekje starten aangezien alles in de was zit
[..]
29 Augustus. We doen wel samen uit, samen thuis haha!
Ik denk dat we tussen de 40 en 42 per uur rijden, echt niet harder hoor!
Alleen moeten we wel flink veel sneller zijn dan die vrouwen
Intrinsiek zijn 2 van de 3 die nu sowieso meedoen sneller dan wie van de vrouwen die ook maar meedoet. (Gezien de tijdritten dit seizoen). Nummer 3 heeft volgens mij nog nooit een tijdrit gedaan, maar zegt in vorm te geraken. En wie nummer 4 gaat worden is nog een beetje onduidelijk. Ik vind dat Yankee dat moet wordenquote:
In ieder geval 3 teams van onze club. En die wil ik dus voorblijven. Cyclesport Groningen zal ook wel meedoen en die kunnen echt hard fietsen. De heren en de dames daarquote:
Sorry, ik ben er niet bij. Ik had heel graag bij deze meeting willen zijn, maar er spelen privé wat dingen die voor mij aanwezigheid verhinderen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:48 schreef Gripper het volgende:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand het nog niet gezien had, maar toch nog even de Fietsmeet Vreeswijk onder de aandacht brengen!
(En van een aantal mensen zou ik nog graag even horen of ze er bij zijn en mee BBQ-en 's avonds)
Zondag geen wedstrijd dus voor jou?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren heb ik een stukje gefietst. Ging op zich wel aardig buiten de spierpijn om. Maar over steentjes is het echt niks. Dat doet echt goed zeer.
Correct, een fout die ik gemaakt heb. Vervang je je ketting tijdig dan kan het je al gauw de ¤25 van een cassette schelen (uitgaande van Tiagra).quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:40 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Hoe langer je met een versleten ketting blijft rijden hoe meer je cassette inslijt. Als je op tjd je ketting wisselt hoef je niet je cassette te vervangen, of alleen de tandjes welke je het vaakst gebruikt. Ik zou zeggen dat een cassette 2 kettingen meegaat.
Wat is het verschil tussen Brinta en de 'meergranen-pap' die ik eet? Gewoon nieuwsgierig, gezien ik ook graag nog wat gewicht kwijt wil en toch graag zo efficient mogelijk eet i.c.m. woon-werkverkeer fietsen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dinsdag 40 baantjes wezen zwemmen, en gisteren de sportschoool geprobeerd vlak bij mijn werk. Op deze manier word ik nog sportiefvoor het eerst op een spin fiets gezeten, en dat bevalt best! Vooral bij het staan gaan direct al de 'klimspieren' protesteren, dus dat moeten we vaker doen!
Vrijdag het Achmea Health centre uitproberen. Vanuit m'n werk mag ik 1 van de twee gebruiken voor het werknemers gezondheids programma. Dus volgende week kiezen welke beter is. Naar een gym kunnen gaan op 5 minuten lopen van je werk is handig, kun je in de tijd dat je normaal in de file zit sporten! Als je eerst naar huis moet, en dan weer vanuit huis naar een gym denk je sneller van vanavond geen zin ben ik bang.
Ontbijt nu trouwens met brinta, en op een goeie kom brinta haal ik de lunch zonder snacks, dat moet goed zijn voor het gewicht
*jaloers*quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:47 schreef Oksel het volgende:
Vanavond weer fietsen. In m'n nieuwe clubtenue.
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk...alleen de prijs. Als dit pak op is ga ik het huismerk meergranen ontbijt proberen, heb het vermoeden dat het hetzelfde is...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:42 schreef Freddeh het volgende:
Wat is het verschil tussen Brinta en de 'meergranen-pap' die ik eet? Gewoon nieuwsgierig, gezien ik ook graag nog wat gewicht kwijt wil en toch graag zo efficient mogelijk eet i.c.m. woon-werkverkeer fietsen.
[..]
Heulemaal niet.quote:
Ik was daar (Cauberg) ook vandaag.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:16 schreef FJD het volgende:
Leuke tocht die Mergelland, int begin leek t me nog makkelijk maar meer tegen t einde toe ging t toch even goed pijn doen
Afsluitend Cauberg was in dat opzicht ook enorm verstandig
OK, van de week maar 'ns zo'n kettingchecker bestellen, tezamen met een flesje Squirt Lube.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:42 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Correct, een fout die ik gemaakt heb. Vervang je je ketting tijdig dan kan het je al gauw de ¤25 van een cassette schelen (uitgaande van Tiagra).
[..]
Mijn kettingchecker is een duimstok of rolmaat! Hart op hart 305mm gemeten is een nieuwe ketting.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:20 schreef Marurk het volgende:
[..]
OK, van de week maar 'ns zo'n kettingchecker bestellen, tezamen met een flesje Squirt Lube.
Jep en de Keutenberg vind ik ook een takkeding...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:42 schreef Tommeke het volgende:
Die Cauberg is inderdaad een naar ding zeg!
Ik verslijt ze hoor..quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Imelda Marcos had minder schoenen dan jij fietspakjes geloof ik zo langzamerhand...ijdeltuit
Eyserbos is daarentegen wel weer te doen. En de Kruisberg is 'n eitje.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:51 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jep en de Keutenberg vind ik ook een takkeding...
Vriendin is gisteren naar de FM geweest, heeft het in 10 minuten gefikstquote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Van de achterderailleur is die vrij slap. Voorderailleur voelt als normaal
(ben sowieso van plan om even langs de FM te gaan, ben niet echt fan van om met de versnellingen te kloten)
Ook het resultaat van je volgwagenincident?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:54 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren naar de FM geweest. Wiel wordt naar Mavic gestuurd, is niet te fixen denkt hij. Hij denkt dat het een nieuw wiel wordt. Fijn weer.
Way below the belt...zwemmen is ook gezondquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:03 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik verslijt ze hoor..Dat heb je als je WEL fietst..
Heeft je lichaam wel genoeg tijd om te herstellen? Doe anders eens een dag of 2 a 3 rustig aan en probeer het dan nog eens te verbeteren (moeten de weersomstandigheden wel meezitten natuurlijk)...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:38 schreef Freddeh het volgende:
Ik zat te denken... Ik heb de laatste tijd het idee dat mijn gemiddelde snelheid te laag ligt, en in ieder geval niet omhoog gaat. Volgens mijn fietscomputer is het gemiddeld 27.5km/u (uiteraard beperkt door verkeerslichten en kruispunten).
Paar dagen terug heb ik weer eens van werk naar huis gereden met 30km/u gemiddeld (ook beperkt door verkeerslichten en kruispunten).
Mijn record staat al bijna een jaar op 34km/u gemiddeld, en lijkt met geen mogelijkheid verbroken te kunnen worden omdat ik gewoon niet meer sneller word. Ik heb het idee dat ik gewoon niet sterker word, terwijl ik deze rit al zeker een jaar maak 3 dagen in de week.
Tips iemand?
Vond het eigenlijk wel meevallen. Kwam ook een beetje doordat ik al zo kapot was dat ik niet eens een aanval heb gewaagd maar gewoon op laag verzet omhoog ben gereden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:16 schreef Marurk het volgende:
Ik was daar (Cauberg) ook vandaag.Ik blijf het een pittige vinden. Fiets je vaker in Zuid-Limburg?
De gehele Mergelland-route moet ik ook nog een keer doen overigens.
Heb ik idd wel eens gedaan, maar dat maakt ook nagenoeg geen verschil. Heb overigens gisteren een rustdag gehad, maar vandaag is het weer net zo zwaar als elke andere dag, terwijl ik toch geen tegenwind had.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:45 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Heeft je lichaam wel genoeg tijd om te herstellen? Doe anders eens een dag of 2 a 3 rustig aan en probeer het dan nog eens te verbeteren (moeten de weersomstandigheden wel meezitten natuurlijk)...
Hier ben ik het overigens ook mee eens. Dit is de reden dat ik niet zoveel waarde aan gemiddeldes hecht, alhoewel ik ze meestal gedurende het seizoen wel omhoog zie gaanquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:28 schreef Yankee het volgende:
Waarom je zo druk maken om een gemiddelde? Lijkt me alleen relevant voor tijdrijders. Daarnaast overdrijft bijna iedereen zijn gemiddeldes en kan je als je iets wilt bereiken veel beter op hartslag gaan fietsen. Kortom prima als je zo nodig je gemiddelde wilt posten maar het zegt vrij weinig
Ja fijn hequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:56 schreef Freddeh het volgende:
Achterbandje begint al aardig te slijten, denk niet dat ik nog Conti GP4000 S ga kopen dit jaar. Zit meer te denken nu aan de GP4000 All Season versie, heeft wat meer profiel. Wel fijn voor de waterafvoer in de winter. Bestel ik direct een setje SKS Race Blades mee, heb ik komende herfst/winter tenminste niet meer telkens van die zeiknatte voeten...
Vraag me wel eens af, ben ik de enige die met de rode schoenplaatjes van Shimano rijdt?
[..]
Ook het resultaat van je volgwagenincident?
Heerlijk. Ik neem aan dat die kerel z'n portemonnee kan trekken?quote:
Gemiddeld rond de 140-145. Meter houdt zelf geen gemiddelde bij, dus kan het niet zeker zeggen. Ga binnenkort m'n stuurlintje vervangen en de meter op m'n stuur monteren zodat ik er wat betere kijk op heb.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:30 schreef CyclingGirl het volgende:
En hoe is je hartslag daarbij dan? Is die dan lager of hoger? Of hetzelfde? Want misschien verbreek je niet je PR maar rij je wel sneller 27 gemiddeld met een lagere hartslag.
Kruisberg gisteren gedaan.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Eyserbos is daarentegen wel weer te doen. En de Kruisberg is 'n eitje.
WTF dat is wel heul snel.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:04 schreef Oksel het volgende:
Zo, 85km, gemiddelde van 32,3 inclusief prutsen, keren, draaien, wachten. Veel op kop gefietst, elk klimmetje = sprinten.. benen zijn verrot. Ben trouwens de komende 2 weken niet online..
Wat is 't verschil tussen je Koga en je Bulls? Heb nl. zelf ook een Koga.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:04 schreef FJD het volgende:
[..]
Thuis nog wel eventjes t verzet van m'n Koga met die van mn Bulls vergelijken. Zachtste wat ik fatsoenlijk kon rijden was iets van 13 int uur wat best stevig is tegen 10%+
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:59 schreef Marurk het volgende:
Nog een vraagje m.b.t. het smeren van de derailleur: Hoe vaak maken jullie die schoon/smeren jullie die? Want merk dat er toch wel wat vuil in zit en weet niet of ik dat moet schoonmaken (kom er zelf niet bij zonder 'm te demonteren?). Heb er nu 650 km op zitten.
Ik kan wel bij de tweede beurt (1500 km) aangeven dat ik 'm schoongemaakt wil hebben, denk dat ik dat anders maar doe. Of moet dit veel vaker gebeuren?
Bij mij: om de 400 km (of 5-6 ritten) even een lap erlangs om overtollige olie en straatvuil eraf te vegen, daarna weer lichtjes met teflon spray en na intrekken de lap er weer even langs. 1x in de maand helemaal schoon, ontvetten, met een oude spaak rommel uit de cassette en de kettingbladen peuteren, en weer lekker invetten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:59 schreef Marurk het volgende:
Nog een vraagje m.b.t. het smeren van de derailleur: Hoe vaak maken jullie die schoon/smeren jullie die? Want merk dat er toch wel wat vuil in zit en weet niet of ik dat moet schoonmaken (kom er zelf niet bij zonder 'm te demonteren?). Heb er nu 650 km op zitten.
Ik kan wel bij de tweede beurt (1500 km) aangeven dat ik 'm schoongemaakt wil hebben, denk dat ik dat anders maar doe. Of moet dit veel vaker gebeuren?
Ja dat kan ie zeker.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:31 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heerlijk. Ik neem aan dat die kerel z'n portemonnee kan trekken?
[..]
Gemiddeld rond de 140-145. Meter houdt zelf geen gemiddelde bij, dus kan het niet zeker zeggen. Ga binnenkort m'n stuurlintje vervangen en de meter op m'n stuur monteren zodat ik er wat betere kijk op heb.
105 casette en ultegra casette en ik weet niet in hoeverre fabrikanten bij Shimano de vrijheid hebben om zelf te kiezen welke verzetten ze monteren op de fiets.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:41 schreef Marurk het volgende:
Wat is 't verschil tussen je Koga en je Bulls? Heb nl. zelf ook een Koga.
Ik zie hem overigens alleen maar boven de 150 uit pieken als ik de Brienenoord over gaquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:43 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja dat kan ie zeker.
Oke ik zou toch eens kijken voor een meter met gemiddeldes dan kun je goed zien of je conditie wel beter wordt.
Ja wie niet hahaha, alleen niet als ik wind mee heb.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik zie hem overigens alleen maar boven de 150 uit pieken als ik de Brienenoord over ga
Precies. Alleen ik ook met wind mee. Ben wat dat betreft echt ongetraind. Morgen moet ik helaas ook naar kantoor, maar ga proberen m'n tas thuis te laten. Scheelt weer zooi op je rug, misschien ga ik ooit nog eens onder mijn 44min record zittenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:29 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja wie niet hahaha, alleen niet als ik wind mee heb.
Bij mijn POlar kan ik dat achteraf zien, dan moet ik naar "File" en dan kan ik alle trainingen bekijken met alle gegevens.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:34 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik zal overigens nog eens duidelijk uitzoeken welke functies mijn HRM heeft. Wie weet zit die gemiddelde hartslag functie wel ergens verstopt.
Ik heb de goedkoopste die ik vinden kon. Geeft iig een piepje als ik onder een vooraf ingestelde hartslag kom, of boven een vooraf ingestelde hartslag. Kan hem wel instellen op minimaal 130 en maximaal 140. Weet ik zeker dat het gemiddelde rond de 135 zal liggenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij mijn POlar kan ik dat achteraf zien, dan moet ik naar "File" en dan kan ik alle trainingen bekijken met alle gegevens.
Plakt-ie niet ergens aan vast?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:50 schreef Blik het volgende:
Is ook lekker, pak ik net mijn fietscomputer uit om die op de fiets te zetten. Blijkt dat de magneet van de cadansmeter er niet bij zit
Futurumshop.nl heeft geen verzendkosten...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:49 schreef Marurk het volgende:
Wil ik een flesje Squirt dry lube 120 ml bestellen à 9,95 euro bij de Math Salden webshop, komt er een totaalbedrag van 19,90 euro te staan: 9,95 euro verzendkosten.Wil ook nog zo'n kettingchecker bestellen, de Parktool CC-3 kettingchecker is denk ik wel goed, maar dan zit ik dus dik over de 30 euro voor twee van die dingetjes.
Geluksvogel. Ik moet nog een dag, en zie dezelfde regen op buienradar al lekker over het lang glijden. Blij dat ik vandaag een jasje mee heb en m'n overschoenen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben blij dat ik morgen weekend heb. Ik wilde volgende week naar kantoor gaan fietsen maar ik zie alleen maar regen komen, bah.
Thnx!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Futurumshop.nl heeft geen verzendkosten...
Kan alleen de producten die ik wil niet vinden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Futurumshop.nl heeft geen verzendkosten...
hehe, dat klopt inderdaad. Na wat uitgebreidt onderzoek vond ik de magneet die op de speek moest er wel erg vreemd uitzien. Waren ze dus op elkaar geplaktquote:
Featherbiikes heeft volgens mij miinder verzendkosten, wel ketting checkerquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:09 schreef Marurk het volgende:
[..]
Kan alleen de producten die ik wil niet vinden.Maar wel een goede site om te onthouden!
En de hellingsmeterquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:15 schreef Blik het volgende:
[..]
hehe, dat klopt inderdaad. Na wat uitgebreidt onderzoek vond ik de magneet die op de speek moest er wel erg vreemd uitzien. Waren ze dus op elkaar geplaktDe snelheids + cadansmeter zit er in ieder geval op. Enige wat nog ontbreekt is de hoogtemeter
Mavic FS Wintech Ultimatequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:33 schreef Blik het volgende:
[..]
IN andere woorden, een keer een fietscomputer die echt alles in 1 heeft.
Waarom pak je dan niet den auto of den trein? Ik ben elite dame maar als het zulks weer is ga ik echt niet maar mijn werk. Kijk train ik in de avond en ik kan dan thuis gelijk naar de douche wel maar ik heb geen douche op de zaak. Ik begin er echt niet aan.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Geluksvogel. Ik moet nog een dag, en zie dezelfde regen op buienradar al lekker over het lang glijden. Blij dat ik vandaag een jasje mee heb en m'n overschoenen.
Wel irritant, ik dacht altijd dat neopreen waterdicht zou moeten zijn. Laatste keer dat ik met die overschoenen reed waren m'n voeten zeiknat en die dingen doorweekt.
Dus eigenlijk ben ik échte elite?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:06 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Waarom pak je dan niet den auto of den trein? Ik ben elite dame maar als het zulks weer is ga ik echt niet maar mijn werk. Kijk train ik in de avond en ik kan dan thuis gelijk naar de douche wel maar ik heb geen douche op de zaak. Ik begin er echt niet aan.
Moet je dan niet meer aan gaan zettenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:58 schreef Freddeh het volgende:
Ik zie hem overigens alleen maar boven de 150 uit pieken als ik de Brienenoord over ga
190 is ook boven de 150quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:21 schreef FJD het volgende:
[..]
Moet je dan niet meer aan gaan zettenBij goed klimmen ga ik rond de 180-190, bij normaal cruisen rond de 140-150 en als ik harder ga trappen dan kom ik daar precies tussenin uit. Lijkt mij dan een resultante van inzet dan?
Dat lijkt mij ookquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:21 schreef FJD het volgende:
[..]
Moet je dan niet meer aan gaan zettenBij goed klimmen ga ik rond de 180-190, bij normaal cruisen rond de 140-150 en als ik harder ga trappen dan kom ik daar precies tussenin uit. Lijkt mij dan een resultante van inzet dan?
Kijk, goeie tip!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:32 schreef Yankee het volgende:
Probeer anders je omslagpunt te bepalen en ga dan in de voor jou geschikte hartslagzone fietsen
Slijtage aan de naven van je wiel?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:04 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb iets vet geks met m'n fiets. Als ik de pedalen stilhoud draait m'n cassette soms mee. Met als gevolg dat de derailleur omhoog komt en de ketting tegen 'n frame klapt. Iemand een idee wat het is? Ik was gister toevallig bij een fietsenmaker omdat we ons altijd bij hen verzamelen. Hij had er even op gefietst, maar toen gebeurde er niets.
Ik heb dinsdag in de regen gefietst en sinsdien kraakt het achterwiel ook wat. Moet alles misschien opnieuw gesmeerd worden achter?
Hoe vaak rij je met anderen? Iedere keer als ik met anderen van het forum rij ben ik de zwakste, en omdat je je niet wil laten kennen ga je intensiever rijden dan in je eentje. Ik ben telkens helemaal naar de klote van zulke ritjes, maar je wordt er wel sneller beter van dan in je eentje!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:25 schreef Freddeh het volgende:
Conclusie: Ik moet meer inspanning gaan leveren tijdens het rijden, om zo meer kracht in mijn benen te gaan krijgen (en hiermee dus betere lichamelijke conditie).
Ik rijd nooit met anderen, alleen woon-werkverkeer en ik ken niemand die dezelfde route rijdt. de enige die ik ken die diezelfde route rijdt is CyclingGirl maar die rijdt toch veel sneller dan ikquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hoe vaak rij je met anderen? Iedere keer als ik met anderen van het forum rij ben ik de zwakste, en omdat je je niet wil laten kennen ga je intensiever rijden dan in je eentje. Ik ben telkens helemaal naar de klote van zulke ritjes, maar je wordt er wel sneller beter van dan in je eentje!
Streek rond Goudaquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waar woon je, omgeving R'dam? Anders kunnen we eens elkaar halverwege Hilversum en Rotterdam ontmoeten voor een tochtje samen?
Het kan de naaf niet zijn. Ik denk dat het iets met de body is.. Het rare is dat het op 't buitenblad bijna niet gebeurt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:47 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Slijtage aan de naven van je wiel?
Doekje met terpente/wasbezine.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:49 schreef vault_tec het volgende:
Ik rij nu nog met een rem en door iemand die mij expres wilde aanrijden heb ik moeten remmen, niks mis mee maar er zit nu allemaal zwarte shit van mijn rem op mijn velg/wiel... iemand een idee hoe ik het eraf kan halen zonder wiel te verneuken... nat doekje werkt niet.
(uit fixed gear topic op een ander forum en velg heeft een kleur... dacht misschien weten jullie want het zit me dwars![]()
)
Dan ben ik er ook bij..quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:43 schreef JortK het volgende:
Afspreken in Waddinxveen dan en dan een rondje langs de Rotte
Niet teveel op morsenquote:
Dan krijg je dus een soort droppingquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zal iets worden van 12:00 bij anwb knoopuntje nummer zoveel...rijden we gewoon een knoopuntenroute zodat we op hetzelfde punt weer uit komen. Ik ben geografisch zo'n faalhaas, je moet mij GEEN routes laten uitzetten.
Extra bidons, bananen en repen mee. Wie weet fiets je zo ver dat je tegen een hongerklop aanrijdtquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan krijg je dus een soort dropping
Note to self: nooit achter jou fietsen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:53 schreef marcodej het volgende:
Wel elke paarden/hondendrol die er lag geraakt onderweg geloof ik.
Lime green met witte decalsquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Niet teveel op morsen
Haha, als het goed is kan die verf het wel hebben hoor.
Heeft iemand hier originele ideeën voor mijn TT-fiets? Het is nu dus 'n blank alu frame en ik wil 'm een kleur en decals geven. Ik dacht zelf aan zwart met witte decals. (Decals van Giant ofzo). Maar heeft iemand misschien een beter idee?
Dat is wel vet geil iddquote:
Denk dat het met dat wet white (van Ritchey geloof ik?) wel heel mooi wordt. Misschien is dat wel na te maken met een spuitbusje.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat is wel vet geil idd![]()
En dat metallic!
En dan de zadelpen ook groen. Het stuur dan wit, of ook groen met wit stuurlint ofzo
Als je nog even wacht heb je een doortrapper. Ja, ik meen het serieus. Zal wel een kwestie zijn van een droog freewheel, toplaag van een van de palletjes afgesleten en nu blijft er een af en toe hangen. Dat kost je dus gewoon een nieuw freewheel want repareren is geen optie. Ik zou er maar niet te lang mee wachten totdat je derailleur ook nog breekt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:04 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb iets vet geks met m'n fiets. Als ik de pedalen stilhoud draait m'n cassette soms mee. Met als gevolg dat de derailleur omhoog komt en de ketting tegen 'n frame klapt. Iemand een idee wat het is? Ik was gister toevallig bij een fietsenmaker omdat we ons altijd bij hen verzamelen. Hij had er even op gefietst, maar toen gebeurde er niets.
Ik heb dinsdag in de regen gefietst en sinsdien kraakt het achterwiel ook wat. Moet alles misschien opnieuw gesmeerd worden achter?
INderdaad, zit een veer in en die heeft moeite. Straks breekt of je derailleur of kun je gewoon doortrappen en niet vooruit komen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je nog even wacht heb je een doortrapper. Ja, ik meen het serieus. Zal wel een kwestie zijn van een droog freewheel, toplaag van een van de palletjes afgesleten en nu blijft er een af en toe hangen. Dat kost je dus gewoon een nieuw freewheel want repareren is geen optie. Ik zou er maar niet te lang mee wachten totdat je derailleur ook nog breekt.
Ik weet niet of hier mensen het willen zien maar maak morgen foto's voor dat andere forum dus post ik ze hier ook maar... Fiets niet op een wielren fiets, vind singlespeed/fixed fijner maar wil wel beetje geinformeerd zijn. Ben echt groot liefhebber van de fiets na 3 jaar zonder fiets te hebben gezeten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:49 schreef Marurk het volgende:
[..]
Heb jij verf op je velgen gesmeer dan?
ziet er goed uit van wat ik kan zien/lezen. Volg je bordjes, weet je de weg of iets anders?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:49 schreef Marurk het volgende:
Dit wordt mijn route morgen!
http://fietsroutes.wielre(...)ng-rondje-mergelland
Ben nu met Google Earth de route aan 't volgen (bestandje kun je downloaden van de site). En dat probeer ik goed te onthouden. Voordat ik vertrek morgen doe ik dat nog een keer en ik neem een uitdraai mee van de route. Lijkt moeilijk, maar het is echt heel gemakkelijk te volgen. Je hoeft alleen maar te kijken of je linksaf of rechtsaf moet bij het einde van een weg. Het is gewoon rechtdoor totdat je niet meer verder kunt, en dan moet je even kijken wat je moet doen. Maar dat doe ik tijdens het rijden als ik het niet meer weet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:54 schreef vault_tec het volgende:
[..]
ziet er goed uit van wat ik kan zien/lezen. Volg je bordjes, weet je de weg of iets anders?
Maar singlespeed/fixed is gewoon 1 versnelling? En hoe doe je dat met heuvels dan?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:32 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Ik weet niet of hier mensen het willen zien maar maak morgen foto's voor dat andere forum dus post ik ze hier ook maar... Fiets niet op een wielren fiets, vind singlespeed/fixed fijner maar wil wel beetje geinformeerd zijn. Ben echt groot liefhebber van de fiets na 3 jaar zonder fiets te hebben gezeten.
Vind het ook knap hoeveel km er in een week hier word gereden / met welke snelheid... Soms fiets ik achter een groepje wielrenners aan hou ik het wel bij maar na een kwartier op constant snelle snelheid te zitten
Harder trappenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:02 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ben nu met Google Earth de route aan 't volgen (bestandje kun je downloaden van de site). En dat probeer ik goed te onthouden. Voordat ik vertrek morgen doe ik dat nog een keer en ik neem een uitdraai mee van de route. Lijkt moeilijk, maar het is echt heel gemakkelijk te volgen. Je hoeft alleen maar te kijken of je linksaf of rechtsaf moet bij het einde van een weg. Het is gewoon rechtdoor totdat je niet meer verder kunt, en dan moet je even kijken wat je moet doen. Maar dat doe ik tijdens het rijden als ik het niet meer weet.En na 1 x ken ik de route wel uit mijn hoofd en dan fiets ik 'm de 2e keer als 't goed is zonder te kijken.
[..]
Maar singlespeed/fixed is gewoon 1 versnelling? En hoe doe je dat met heuvels dan?
Ga denk ik deze week ook nieuwe routes zoeken, vaste rondje begint een beetje saai te worden. En die ene versnelling... Ja, gewoon harder trappen... Maar De randstad is gelukkig erg vlak.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:02 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ben nu met Google Earth de route aan 't volgen (bestandje kun je downloaden van de site). En dat probeer ik goed te onthouden. Voordat ik vertrek morgen doe ik dat nog een keer en ik neem een uitdraai mee van de route. Lijkt moeilijk, maar het is echt heel gemakkelijk te volgen. Je hoeft alleen maar te kijken of je linksaf of rechtsaf moet bij het einde van een weg. Het is gewoon rechtdoor totdat je niet meer verder kunt, en dan moet je even kijken wat je moet doen. Maar dat doe ik tijdens het rijden als ik het niet meer weet.En na 1 x ken ik de route wel uit mijn hoofd en dan fiets ik 'm de 2e keer als 't goed is zonder te kijken.
[..]
Maar singlespeed/fixed is gewoon 1 versnelling? En hoe doe je dat met heuvels dan?
Jep, dat is wel een voordeel. Hier heb je echt veel heuvels. Ben echt blij dat ik een triple heb, anders was ik veel heuvels nooit opgekomen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:11 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Ga denk ik deze week ook nieuwe routes zoeken, vaste rondje begint een beetje saai te worden. En die ene versnelling... Ja, gewoon harder trappen... Maar De randstad is gelukkig erg vlak.
Daarom voelen veel racefietsers zich te goed voor een triple. Een triple doet inbreuk op hun image.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:22 schreef vault_tec het volgende:
Ik zie heel vaak jongeren op MTB's en zulks op die methode gewoon vlak fietsen, ziet er niet uit. Bij steile heuvels kan ik het mij voorstellen.
[..]
Geen idee, zou ik eigenlijk ook wel willen weten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:22 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Is het eigenlijk toegestaan om bij wiel ren race af te stappen en je fiets in hand te nemen en dan die heuvel op te rennen?
snelheid maken als je weer naar beneden gaat?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:25 schreef Marurk het volgende:
[..]
Daarom voelen veel racefietsers zich te goed voor een triple. Een triple doet inbreuk op hun image.
[..]
Geen idee, zou ik eigenlijk ook wel willen weten.
Anyway, net dus die route aan 't volgen, toch best wel lange klimmen... Niet heel steil, maar toch vrij lang. Dan kom je niet zo gemakkelijk aan 'n hoog gemiddelde.![]()
Voor dergelijke faalhazen is een triple uitgevondenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:22 schreef vault_tec het volgende:
Is het eigenlijk toegestaan om bij wiel ren race af te stappen en je fiets in hand te nemen en dan die heuvel op te rennen?
echte mannen rijden singlespeed, versnellingen zijn voor mietjes.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:49 schreef Yankee het volgende:
[..]
Voor dergelijke faalhazen is een triple uitgevonden
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:53 schreef vault_tec het volgende:
[..]
echte mannen rijden singlespeed, versnellingen zijn voor mietjes.
Vooral de compact eigenljk. Die is voor mensen die eigenlijk een triple nodig hebben, maar dat niet willen toegeven omdat het niet 'cool' staat. En dan maar met iets gaan rondrijden wat net zo min cool is. En onpraktischer.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:49 schreef Yankee het volgende:
[..]
Voor dergelijke faalhazen is een triple uitgevonden
Ik zit eigenlijk te twijfelen over een compact voor mijn nieuwe fiets. Wat ik zeker weet is dat ik een kleinere versnelling, dan de versnelling die ik nu op mijn dubbel heb in heuvelachtig gebied. Een paar weken geleden in Limburg was de Keutenberg echt niet te doen met mijn dubbelquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 07:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vooral de compact eigenljk. Die is voor mensen die eigenlijk een triple nodig hebben, maar dat niet willen toegeven omdat het niet 'cool' staat. En dan maar met iets gaan rondrijden wat net zo min cool is. En onpraktischer.
IK woon in Groningen en ik heb een triple. Gaat prima zo. Zulke flauwe kul over niet cool van een triple hebben. Je fietst toch niet voor een ander. In en om Groningen heb ik meestal voor middenblad en buitenblad. En in uitstapjes naar Limburg of andere heuvels, gebruik in het binnenblad wel eens.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 08:28 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik zit eigenlijk te twijfelen over een compact voor mijn nieuwe fiets. Wat ik zeker weet is dat ik een kleinere versnelling, dan de versnelling die ik nu op mijn dubbel heb in heuvelachtig gebied. Een paar weken geleden in Limburg was de Keutenberg echt niet te doen met mijn dubbel. Maar nu twijfel ik eigenlijk over een triple of een compact. Ik vraag mij alleen af of een compact handig is in het vlakkke Groningen (met als langste klim de spoorbrug over het van Starkenborgkanaal
).
Dan zou je voor een compact kunnen gaan en het klein blad voor wanneer je in Groningen fietst kunnen vervangen voor een 38 of 39. Ga je naar een heuvel / bergachtig gebied dan wissel je deze weer.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 08:28 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik zit eigenlijk te twijfelen over een compact voor mijn nieuwe fiets. Wat ik zeker weet is dat ik een kleinere versnelling, dan de versnelling die ik nu op mijn dubbel heb in heuvelachtig gebied. Een paar weken geleden in Limburg was de Keutenberg echt niet te doen met mijn dubbel. Maar nu twijfel ik eigenlijk over een triple of een compact. Ik vraag mij alleen af of een compact handig is in het vlakkke Groningen (met als langste klim de spoorbrug over het van Starkenborgkanaal
).
Ik denk dat ik het maar gewoon laat afhangen van de fiets die ik koop... Als er een compact op zit red ik me daar wel mee en dan maak ik er gewoon een dubbel van als het me op het vlakke niet bevalt. En als er een triple op zit, nah dan hoef ik helemaal niks te doen. De 200-300 gram extra zullen mij waarschijnlijk de das niet om doenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:16 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dan zou je voor een compact kunnen gaan en het klein blad voor wanneer je in Groningen fietst kunnen vervangen voor een 38 of 39. Ga je naar een heuvel / bergachtig gebied dan wissel je deze weer.
Of je neemt een triple zodat je niet aan het wisselen hoeft.
Dan moet je een keer boven Groningen komen fietsenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Alle buren zijn het mooie weer aan het gebruiken om te schuren en te zagen geloof ik...route naar stilst mogelijke fiets plekje zoeken dus!
Ja zeker, het is daar echt 'doodstil'. Fiets dan even door naar Noordpolderzijl, daar heb je een zeer afgelegen cafe, met een schitterend verlaten uitzicht over de Waddenzee.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:42 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dan moet je een keer boven Groningen komen fietsen. Met dorpjes genaamd "Doodstil" en andere verlaten oorden
Inderdaad... Lekker afgelegen en heerlijk doortrappen daar. Waar woon je precies? Ik ben in Delfzijl geboren en heb 16 jaar in Uithuizermeeden gewoondquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:42 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dan moet je een keer boven Groningen komen fietsen. Met dorpjes genaamd "Doodstil" en andere verlaten oorden
Ach dan ken je het Grunniger laand zeker heel goed, met al die mooie ideale weggetjes voor de racefietsers. Midden in de stad woon ik. Voordeel hier dat je hier alle kanten op kan (ik kijk naar de wind en ga altijd eerst die kant op).quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:14 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Inderdaad... Lekker afgelegen en heerlijk doortrappen daar. Waar woon je precies? Ik ben in Delfzijl geboren en heb 16 jaar in Uithuizermeeden gewoond
Hoe goed ik de regio kent valt eerlijk gezegd tegen. Ik weet wel ongeveer wat waar ligt, maar daar houdt het een beetje op. Het wielrenvirus is bij mij pas het afgelopen jaar toegeslagen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:33 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ach dan ken je het Grunniger laand zeker heel goed, met al die mooie ideale weggetjes voor de racefietsers. Midden in de stad woon ik. Voordeel hier dat je hier alle kanten op kan (ik kijk naar de wind en ga altijd eerst die kant op).
Je bent niet helemaal goed geïnformeerd, de Keutenberg heeft zelfs een stukje 22%quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:00 schreef Marurk het volgende:
[..]
![]()
Ga jij maar eens met je singlespeed de Keutenberg op (met een stukje helling van 17%).Volgens mij trekken profs dat nog niet met een singlespeed. Heb je op z'n minst een compact voor nodig denk ik zo.
En nu ga ik echt slapen, want anders komt er morgen niet veel van terecht. Zal toch pas later in de ochtend vertrekken denk ik zo. Route wel goed voorgepland in ieder geval...
Zat eens te kijken naar het stijgingspercentage van de Lemelerberg. Na 2.5x die op zat ik er al door. En dat is maar 6.8%... Heb overigens het binnenblad niet aangeraaktquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:47 schreef knep het volgende:
[..]
Je bent niet helemaal goed geïnformeerd, de Keutenberg heeft zelfs een stukje 22%.
Ik heb tijdens mijn studententijd al veel rond Groningen gefietst (ik woonde daar ook), jaartje buitenland gedaan, afgestudeerd en sinds 2,5 jaar woon ik in Harenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:14 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Inderdaad... Lekker afgelegen en heerlijk doortrappen daar. Waar woon je precies? Ik ben in Delfzijl geboren en heb 16 jaar in Uithuizermeeden gewoond
Bedankt voor het linkje... Nou ben ik weer chagerijnigquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:29 schreef Marurk het volgende:
"Oorlog op 't fietspad": racefietser vs trage tweewieler
Gaarkeuken is ook zo'n mooi plaatsje!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:42 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dan moet je een keer boven Groningen komen fietsen. Met dorpjes genaamd "Doodstil" en andere verlaten oorden
Welke gaat ze kopen? Pro Lite Espresso is erg mooi en niet te duur volgens mij.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:32 schreef Yankee het volgende:
Vandaag even naar tijdritfietsen wezen kijken met m'n vriendin. Morgen maar weer eens even fietsen
Gaat volgens mij al wel weer wat beter. Frame van de Pro Lite is inderdaad niet heel erg duur maar omdat verder alle onderdelen nog gekocht zouden moeten worden zou dat toch nog wel wat gaan kosten. Op laten bouwen bij CT met 105 oid zou dan iets van 1100 euro kosten. Mevrouw heeft daarom maar besloten een reeds opgebouwde fiets te kopen: een Stevens met Ultegra. Uiteraard van carbonquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Welke gaat ze kopen? Pro Lite Espresso is erg mooi en niet te duur volgens mij.
En is ze fit voor maandag?
Ik heb vandaag bij 'n vrouwenkoers gekeken, de TH dames hadden 't aardig zwaar maar 2 reden netjes uit in 't peloton.
Stevens Chrono? Die zijn wel heel mooi! Maarja, carbon.. Kan alleen maar kapot, hehequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:06 schreef Yankee het volgende:
[..]
Gaat volgens mij al wel weer wat beter. Frame van de Pro Lite is inderdaad niet heel erg duur maar omdat verder alle onderdelen nog gekocht zouden moeten worden zou dat toch nog wel wat gaan kosten. Op laten bouwen bij CT met 105 oid zou dan iets van 1100 euro kosten. Mevrouw heeft daarom maar besloten een reeds opgebouwde fiets te kopen: een Stevens met Ultegra. Uiteraard van carbonde idioot
Fiets komt volgende week geloof ik.
Ja die Stevens inderdaad, zonder wielen en met wat korting. Verder waren er alleen maar fietsen die te groot voor haar zijn. Wel een mooie fiets inderdaad, zit ook een of ander supervet stuur op. En ach wat betreft carbon, als er een aluminium tijdritfiets met de juiste framemaat was geweest had ze die denk ik gekocht.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Stevens Chrono? Die zijn wel heel mooi! Maarja, carbon.. Kan alleen maar kapot, hehe
Voor 999 euro heb je trouwens een Cervelo P2 in alu. Alleen is die denk ik net te groot..
Al maken die TH vrouwen elkaar wel helemaal gek met dat materiaal. 't Begint steeds meer op Psychosport te lijken![]()
Als je alle onderdelen hebt is het inderdaad een erg goede deal.quote:Edit: Als je ziet hoeveel zo'n Pro-Lite frame kost (450) -10% TH korting..
Ik heb op de shifters en remmetjes na op m'n huidige fiets alles zitten om zo'n ding op te bouwen..
Idd nait duur. Neem alleen niet chocoladesmaak mee als 't warm is. Niet zo handig kwam ik vandaag achterquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:54 schreef Yankee het volgende:
gewoon mueslirepen en andere fruitrepen van de Appie mee, die zijn prima te doen en niet duur.
Zolang je maar kilomters maakt en flink afziet, zijn we hier niet dogmatisch...je moet ergens beginnen tenslotte.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:18 schreef Detroit het volgende:
Ah, een wielrentopic, tof! Ik heb een hybride fiets (natuurlijk niet zo hip als een wielrenfiets maar toch) en heb binnen een maand al ongeveer 500 kilometer gereden.
Niet de bedoeling...of een heel slecht wiel, of jij doet hele rare dingen ondferweg!quote:Nou kwam ik laatst terug van een stukkie fietsen en mijn achterwiel zwabberde als een gek. Door een FM laten maken, en er zaten dus een hoop spaken los.
Is dat normaal bij zo'n fiets? Of is het de bedoeling dat je om de zoveel honderd kilometer je wiel opnieuw richt?
Het is geen super dure fiets. 9-speed Puch fiets met (grotendeels) Deore groep. Bontrager wielen, vast goedkope modelletjes.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Niet de bedoeling...of een heel slecht wiel, of jij doet hele rare dingen ondferweg!
Not! Die B'tweens smelten helemaal niet wanneer je er maar voor zorgt dat je ze goed, dus met de chocozijnde naar buiten, in je achterzak steekt. Ik vreet wel drie van die pakken in de week.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik eet alle huismerk repenDie AH met chocolade had ik vandaag mee, is nog net te doen wel wat plakkerig . De B'tween pure choco heeft een onderkant helemaal bedekt met choco, dat is pas echt een smeltende kleffe bende na een paar uur in je rugzakje
Ook met hartslagen geldt laat je niet gek maken. Het is leeftijd gebonden en zegt niets over hoe getraind je bent. Tevens is je hartslag ook verschillend aan de vorm van de dag. Wat heb je de dag ervoor gedaan, hoeveel rust heb je, hoe koud of warm is het, heb je goed gegeten en gedronken en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:45 schreef Freddeh het volgende:
Oh, dat afzien is pas vandaag begonnen. Kreeg hier gisteren te horen hoe diep sommigen gaan, en hoe hoog hun hartslag is bij hun inspanning. Vandaag 2x5km gedaan bij een hartslag van bijna 150, en da's wel afzien inderdaad. Ik heb nog eens goed zitten kijken naar mijn hartslag bij het normale ritme waar ik me aan hield, en ik zit dan eigenlijk rond de 125-135. Geen wonder dat ik niet sterker word als ik mijn grenzen niet opzoek
Als je mag Tacxen mag je toch ook gewoon fietsen? Ok, het stuurt wat minder maar dan nog. Lees vaak dat profs al na een week weer rustig peddelen op de fiets.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:00 schreef DrStench het volgende:
Ik heb gister mijn elleboog gebroken en mag de komende 6 weken niet wielrennen. Hoe graag ik ook wil
Heeft iemand tips om in die 6 weken een beetje mijn vorm te behouden en niet saai is (lees bij saai: op een tacx fietsen (welke ik tevens te koop heb staan))?
Mn logs van eergisteren gingen tot 190+, vandaag geregeld de 180-omgeving in en dat terwijl ik al redelijk kapot was. Merk wel dat je na een dag flink afzien meer moeite hebt hoger in je hartslag-range te komen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:45 schreef Freddeh het volgende:
Oh, dat afzien is pas vandaag begonnen. Kreeg hier gisteren te horen hoe diep sommigen gaan, en hoe hoog hun hartslag is bij hun inspanning. Vandaag 2x5km gedaan bij een hartslag van bijna 150, en da's wel afzien inderdaad. Ik heb nog eens goed zitten kijken naar mijn hartslag bij het normale ritme waar ik me aan hield, en ik zit dan eigenlijk rond de 125-135. Geen wonder dat ik niet sterker word als ik mijn grenzen niet opzoek
Dat fietsen heeft te maken met veiligheid in het verkeer en dat ik absoluut niet mag vallen. Een tacx neemt die gevaren weg.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:03 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Als je mag Tacxen mag je toch ook gewoon fietsen? Ok, het stuurt wat minder maar dan nog. Lees vaak dat profs al na een week weer rustig peddelen op de fiets.
Trouwens welk type Tacx heb je in de aanbieding? Ik denk dat ik er eentje wil om de winter een beetje op conditie te blijven.
Een meet in de buurt lijkt me wel leuk. Vond het idee van Captain_Fab wel aardig, ergens op de helft van Rotterdam-Hilversum. Ligt redelijk centraal als je kijkt waar het gros vandaan moet komen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Mn logs van eergisteren gingen tot 190+, vandaag geregeld de 180-omgeving in en dat terwijl ik al redelijk kapot was. Merk wel dat je na een dag flink afzien meer moeite hebt hoger in je hartslag-range te komen.
Toch tijd voor een meet in de buurt dan?
Gaarkeuken is er ook zoéén idd. Je hebt eigenlijk zoveel van die minidorpjes met grappige namen. Meestal vergeet ik de namen redelijk snel, maar Doodstil is op de één of andere manier altijd blijven hangen...quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gaarkeuken is ook zo'n mooi plaatsje!
Ik heb vanochtend wat olie in m'n wiel gegooid. Nergens meer last van!
Iets in combinatie met rondje Rotte moet te regelen zijn plus dat de route daar erg vlak is en dus ideaal is om wat te spelen met je hartslag.quote:Op zondag 15 augustus 2010 08:16 schreef Freddeh het volgende:
Een meet in de buurt lijkt me wel leuk. Vond het idee van Captain_Fab wel aardig, ergens op de helft van Rotterdam-Hilversum. Ligt redelijk centraal als je kijkt waar het gros vandaan moet komen.
Ik heb me er al op ingesteld de komende 2 dagen niet te fietsen. Gisteren was het op-en-top zomerweer, maar vandaag en morgen is het druilerig en winderig.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:33 schreef Yankee het volgende:
Leuk.......wil ik vandaag gaan fietsen gaat de wind als een wilde tekeerMisschien straks dan maar, op dit moment heb ik hier even geen zin in
Misschien heb je die wind wel in je rug en ga je vet hard!!1!quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:41 schreef Wombcat het volgende:
Het is hier wel droog, maar het waait nogal hard
Ik vermoed dat ik dan ook weer terug moet, dat gaat dan weer vet langzaam.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:47 schreef Marurk het volgende:
[..]
Misschien heb je die wind wel in je rug en ga je vet hard!!1!![]()
![]()
![]()
Of de wind is dan gedraaid en dan heb je ook op de terugweg wind mee.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ik dan ook weer terug moet, dat gaat dan weer vet langzaam.
Vorig jaar toen het zo hard waaide idd met wind in de rug tegen de 60. Met wind tegen het viaduct op haalde ik net 17Wind mee over het viaduct was dan weer dik 40.
c'est la te rent fortquote:Op zondag 15 augustus 2010 11:33 schreef Yankee het volgende:
Leuk.......wil ik vandaag gaan fietsen gaat de wind als een wilde tekeerMisschien straks dan maar, op dit moment heb ik hier even geen zin in
Hier staat alles blank van de regen. 't Regent de hele dag al. En voor morgen hebben ze niet heel veel anders voorspeld. Dus voor mij zit fietsen er voorlopig niet in, helaas.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:47 schreef Freddeh het volgende:
Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik ga lekker morgen met de fiets naar m'n werk
Heb je geluk gehad. Als je met 70 km/h onderuit gaat...quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:57 schreef FJD het volgende:
Gister met 70 int uur de Posbank af, haal m'n wiel uit de auto is de band op meerdere plekken tot op de draadjes doorgesletenHad heel veel fouter af kunnen lopen zeg maar.
Balen... volgende keer beter. Had je twee reserve binnenbanden bij je? Of heb je moeten plakken?quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:02 schreef marcodej het volgende:
Me vanochtend verslapen voor de clubtraining. Vanmiddag kreeg ik spijt. In mn eentje een rondje gedaan en de eerste helft had ik voor mn gevoel een slordige windkracht twaalf tegen langs de kust. Had moeite om boven de 20p/u te blijven, een paar brede ruggen hadden toen wel handig geweest. Op de terugweg ging het voortvarend, alleen werd ik toen opgehouden door twee lekke banden. Ook toen waren een extra paar handen wel handig geweest. Op zich waren die twee extra handen er wel, maar de boer die een praatje met mij aan wilde knopen hield stijf zn handen in zn zakken... Een rit om snel te vergeten.
Kan me voorstellen dat je er zo over denkt. Voor mij is het óf OV, óf de fiets. Ben helaas geen auto-bezitter... Dan me maar kleden op wat extra vocht en alsnog de fiets.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:48 schreef Marurk het volgende:
Hier staat alles blank van de regen. 't Regent de hele dag al. En voor morgen hebben ze niet heel veel anders voorspeld. Dus voor mij zit fietsen er voorlopig niet in, helaas.
Wat dacht je van Pasop, in de buurt van Briltil, en dat is weer in de buurt van Zuidhorn.quote:Op zondag 15 augustus 2010 08:49 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Gaarkeuken is er ook zoéén idd. Je hebt eigenlijk zoveel van die minidorpjes met grappige namen. Meestal vergeet ik de namen redelijk snel, maar Doodstil is op de één of andere manier altijd blijven hangen...
Kleine Huisjesquote:Op zondag 15 augustus 2010 19:55 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Wat dacht je van Pasop, in de buurt van Briltil, en dat is weer in de buurt van Zuidhorn.
Is best een drukke weg, dus ik pas daar wel op.
Toch maar OV. Weersverwachtig is nogal veel onweer...quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je er zo over denkt. Voor mij is het óf OV, óf de fiets. Ben helaas geen auto-bezitter... Dan me maar kleden op wat extra vocht en alsnog de fiets.
Ga je toch lekker in het wiel?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:09 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik rijd nooit met anderen, alleen woon-werkverkeer en ik ken niemand die dezelfde route rijdt. de enige die ik ken die diezelfde route rijdt is CyclingGirl maar die rijdt toch veel sneller dan ik
Ga eens met mij de brug opquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:45 schreef Freddeh het volgende:
Oh, dat afzien is pas vandaag begonnen. Kreeg hier gisteren te horen hoe diep sommigen gaan, en hoe hoog hun hartslag is bij hun inspanning. Vandaag 2x5km gedaan bij een hartslag van bijna 150, en da's wel afzien inderdaad. Ik heb nog eens goed zitten kijken naar mijn hartslag bij het normale ritme waar ik me aan hield, en ik zit dan eigenlijk rond de 125-135. Geen wonder dat ik niet sterker word als ik mijn grenzen niet opzoek
Ha oke die shuttle is klote ja. Nou mocht het echt super kut weer zijn en niet te doen en ik ben met de toet moet je maar roepen hoor dan kan je wel meerijden, die fiets past er wel inquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:11 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben ik échte elite?Auto heb ik niet en deze week rijdt het OV ronduit k*t. Behalve dat zit ik helemaal op het randje van het Rivium en daar kom je alleen maar normaal met de shuttle die van Kralingse Zoom af rijdt.
Ik heb een tacx i-magic deze kost ca 400 euro, hierbij zit trainingssoftware en een paar virtuele parcours.quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:53 schreef BillyBeflap het volgende:
Zijn er mensen bekend met zo'n Tacx Virtual Reality trainer?
Hoe werkt het eigenlijk? Moet je er een aparte fiets voor kopen of kan je je eigen fiets gebruiken?
Als je een berg beklimt reageert de film schijnbaar op je snelheid, klopt dit?
Hoeveel kost het ongeveer om 'startklaar' te geraken?
Zou het wel doen. Ik heb zelf ook een slot bij me in mijn zadeltasje altijd, maar dat is meer omdat ik eigenlijk alleen woon/werkverkeer doe tot nog toe.quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:43 schreef Marurk het volgende:
Heeft zoiets als dit enige meerwaarde?
[ afbeelding ]
6,95 euro bij Salden.
Niet dat ik van plan ben om mijn mooie fietsje ergens buiten het zicht neer te zetten, maar ik weet niet of dit handig is voor als je eens een terrasje pakt of een tankstation binnenloopt en je hebt dan (weliswaar voor korte tijd) even wat minder zicht op je fiets? 't Is wel weer extra gewicht natuurlijk.
Geen idee, kan het nergens vinden. Kom er overigens net achter dat ik nog een speciaal lichtgewicht snowboard-/skislot hier heb liggen, zoiets als dit. Maar dat kabeltje is niet heel erg dik (check foto's), misschien 4 mm ofzo.quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoeveel weegt het? In mijn fietsomgeving lukt het altijd wel om zicht te houden op m'n fiets...maar het is wel handig om bij je te hebben natuurlijk.
Aah ok, ja dat is wel apart met normale kleding op een wielrenfiets.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:55 schreef vault_tec het volgende:
8-9 kiloheel blij mee... Op wielren fiets met normale kleding vind ik er altijd apart uit zien
Dus hierna wielren fiets en kleding
quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:57 schreef Marurk het volgende:
Die discussie hier trouwens:
"Oorlog op 't fietspad": racefietser vs trage tweewieler
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |