Hum, ik krijg zo'n vermoeden dat ik geen 105 deraileur met m'n Sora shifters kan bedienen, dus die moeten samen in 1 klap, en dan heb ik minder tandwielen op de achtercassette dan schakel mogelikkheden...dus dat betekent deraileur+shifters+cassette+ketting moet tegelijk. En een nieuwe achternaaf denk ik? Stukje voor stukje gaat dus niet...jammer.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
1. derailleur
2. shifters
3. cassette en ketting
4. kabels
Het is dat je wat ver van me vandaan woont en ik niet zo erg aan het trainen ben momenteel, anders had ik het wel leuk gevonden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Trouwens, ik ben met 'n paar gasten een ploegentijdrit-team aan het formeren en zoek nog één iemand.
Is het ook. Vooral als je een van de betere bent.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:01 schreef Tommeke het volgende:
Mij lijkt 't ook echt een toffe ervaring!
Ik kan me voorstellen dat dat echt een kutervaring is. Ons team is tot nu toe vrij gelijkwaardig, ik denk niet dat ik de minste zal zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is het ook. Vooral als je een van de betere bent.
Als je een van de slechtere bent, is ook een ervaring om niet te vergeten (heb ik eens gehad, dat ik halverwege de tijdrit kapot zat, maar er waren nog maar 4 man over, dus ik moest bijblijven. Zelden zo afgezien).
Hip vooral! Lijkt me echt best tof, zo'n ding. Heb er alleen geen ruimte meer voorquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:11 schreef vault_tec het volgende:
wat vinden jij eigenlijk van fixed gear / fixed gear rijders?
Morgen wordt weer net als vandaag idd.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:55 schreef Marurk het volgende:
Fiets net terug van z'n eerste beurt en hij werkt nu echt super, beter dan ooit tevoren heb ik 't idee.Geen getik meer op het middenblad en alles loopt (eigenlijk voor het eerst) geheel soepel en zonder bijgeluid. Eindelijk! Dus morgen lekker fietsen, 't zou een goede dag worden niet?
Jockey wheels zijn dat officieel als ik me niet vergis. Ik ga ff luisteren, kom er zo op terug. Ik heb het idee dat wat ik hoor de bovenste jockey wheel is, die aanloopt tegen de cassette het freewheel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:01 schreef Zwansen het volgende:
Crosspost uit ander topic (excuses als dit echt te domme vragen zijn)
Even een noobvraag. Wat is dit voor geluid? Ik heb de (2e hands) racefiets nu een 1.5 week en toen ik hem kreeg liep ie als een zonnetje. Nu ratelt ie alsof ie 20 jaar oud (is ie ook btw)
Wat doe ik hieraan? Nadat ik die kleine tandwielen op het derailleur (hoe noem je die dingen?) had schoongemaakt en weer opnieuw had ingevet maakte ie juist nog meer geluid.
Voor de duidelijkheid, de fiets staat op zn kop, en het filmpje kan in HD.
Dan maakt ie hetzelfde geluid.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jockey wheels zijn dat officieel als ik me niet vergis. Ik ga ff luisteren, kom er zo op terug. Ik heb het idee dat wat ik hoor de bovenste jockey wheel is, die aanloopt tegen de cassette het freewheel.
Kun je hem eens rechtop zetten, en kijken of hij hetzelfde geluid maakt?
Zo op het oog ziet het er recht uit. Misschien dat het een klein beetje scheef staat, maar dat is echt millimeterwerk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:03 schreef Wombcat het volgende:
Staan de derailleurwieltjes wel recht onder het kransje waar de ketting op ligt?
Heb zelf geen 20 jaar oud bakkie meer staan dus kan ff niet verifieren, maar heeft jouw achterderailleur al een "B-tension screw"? (Google hem ff, heb er ff geen nederlandse vertaling voorquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dan maakt ie hetzelfde geluid.
[..]
Zo op het oog ziet het er recht uit. Misschien dat het een klein beetje scheef staat, maar dat is echt millimeterwerk.
Ik weet niet of ik specifiek een B-tension heb, maar er zitten wel wat schroefjes. Misschien daar maar eens mee spelen. Kijken of het helpt.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:12 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb zelf geen 20 jaar oud bakkie meer staan dus kan ff niet verifieren, maar heeft jouw achterderailleur al een "B-tension screw"? (Google hem ff, heb er ff geen nederlandse vertaling voor)
Ja, volgens mij bij alle verzetten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:11 schreef Marurk het volgende:
@ Zwansen: Kijk eens of de ketting niet tegen de kooi van de voorderailleur aanloopt. En heb je dit bij alle verzetten (denk het nl. niet)?
Het is volgens mijn FM alleen de lak gelukkig. De laatste halve cm van de zadelbuis is niet doorgelakt en is denk ik ook een ander materiaal. Om dat stukje zit de zadelklem. En bij de aanhechting tussen de lak en dat randje waren rondom een paar puntjes lak/verf afgesprongen. Had ook aan de binnenkant gekeken, en dacht daar een klein haarbarstje te zien, maar is niets volgens mn FM. Was al bang dat ik (of mn FM) mn zadelklem te strak had aangetrokken. Zadel zat ook niet te hoog in het frame, dus dat was het ook niet.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:39 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is kut, al duidelijk wat het precies is?
Just make me an offer I can't refusequote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Trouwens, ik ben met 'n paar gasten een ploegentijdrit-team aan het formeren en zoek nog één iemand.
Gister kwam ik één van die gasten tegen en we hadden het over die jongen met die Wilier en die hoge wielen. Iets voor jou Yankee?
Vet hoe je dat weer voor elkaar gekregen hebt!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:55 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vandaag maar even uitgerust en de één laatste hand gelegd aan m'n tijdritfiets!
Specs:
Shifters: Sora
Remmen: Ultegra
Derailleurs: Sora + 105
Cranck: Ultegra 52-39. (De 39 wissel ik nog met het binnenblad van m'n crossfiets, dat is een 42)
Voorwiel: Easton Vista
Achterwiel: Full karton home-made disc.
Stuur: Profile basebar met Specialized extensions.
Foto:
http://twitpic.com/2dp7jz
Ah even afwachten dus, maar komt wel goed lijkt me.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Garantiegevalletje dus: foto en beschrijving worden opgestuurd naar Cube.
Volgens mij kun je beter in een keer een gebruikte groep kopen, 105, Ultegra (SL) of Rival zie ik regelmatig voorbijkomen terwijl losse onderdelen duur zijn; na een tijdje kom je dan tot de conclusie dat je beter een nieuwe fiets had kunnen kopenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hum, ik krijg zo'n vermoeden dat ik geen 105 deraileur met m'n Sora shifters kan bedienen, dus die moeten samen in 1 klap, en dan heb ik minder tandwielen op de achtercassette dan schakel mogelikkheden...dus dat betekent deraileur+shifters+cassette+ketting moet tegelijk. En een nieuwe achternaaf denk ik? Stukje voor stukje gaat dus niet...jammer.
Dit weet ik allemaal al. Probleem is juist grote hoeveelheid hippe mensen wat niet echt vriendelijk of behulpzaam. Zelfde geld voor wielrenners, die kijken altijd heel vies naar me.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:18 schreef nodisch18 het volgende:
Hier in Eindhoven zie ik zeer regelmatig fixies voorbijkomen. Een tijdje terug was er zelfs een evenement voor fixies bij mij in de wijk.
Heb het idee dat fixies hier in eindhoven tamelijk hot zijn
Wat linkjes gevonden:
http://www.ehvfxd.net/
http://www.directeurenzonderderailleuren.nl/
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:59 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Zelfde geld voor wielrenners, die kijken altijd heel vies naar me.
En jij zit in Eindhoven? Weet ik waar ik vooral niet heen moet gaanquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:59 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Dit weet ik allemaal al. Probleem is juist grote hoeveelheid hippe mensen wat niet echt vriendelijk of behulpzaam. Zelfde geld voor wielrenners, die kijken altijd heel vies naar me.
hier word gelukkig wel normaal gedaan.
Hier in het westen (c.q. midden) wel ja.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En jij zit in Eindhoven? Weet ik waar ik vooral niet heen moet gaan
Just kidding. Heb sowieso het idee dat iedereen altijd chagerijnig op de fiets zit. Alleen gisteren voelde ik enige verbroedering in de stromende regen. Er gingen zowaar een keer wat handjes omhoog om me te groeten.
Ik zeg ook geen hoi meer. Enige dat ik doe is mijn handje omhoog van de remgrepen. Meer moeite doe ik er niet meer voor als ze toch niets terug zeggen of me groeten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hier in het westen (c.q. midden) wel ja.
Vroegah toen ik nog in het oosten rondfietste werd er veel meer gegroet. Als je hier "hoi" zegt tegen een tegenligger kijken ze meestal gewoon stuurs voor zich uit.
Weet niet, ze kijken zo... Ja... Zijn ook veel chagrijnige mensen in omgeving Rotterdam.quote:
Zit zelf in hoogvliet (Rotterdam)quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En jij zit in Eindhoven? Weet ik waar ik vooral niet heen moet gaan
Just kidding. Heb sowieso het idee dat iedereen altijd chagerijnig op de fiets zit. Alleen gisteren voelde ik enige verbroedering in de stromende regen. Er gingen zowaar een keer wat handjes omhoog om me te groeten.
Idd, véél chagerijnige mensen. SuperWeber heeft wel ongeveer gelijk, die stugge noorderlingen (zoals ik zelf overigensquote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:18 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Weet niet, ze kijken zo... Ja... Zijn ook veel chagrijnige mensen in omgeving Rotterdam.
[..]
Zit zelf in hoogvliet (Rotterdam)
Neem een doek en wikkel het schroevendraaiertje hier strak in...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:17 schreef snakeman123 het volgende:
Ik heb een kilometer teller en wil deze op mijn stuurpen vast zetten. Nu moet ik het houdertje losmaken en 90 graden draaien het zijn 4 kleine kruiskop schroefjes die los moeten.
Heb er inmiddels 2 los met ontzettende pijn in mijn handen. Iemand een andere manier dan een klein schroevendraaiertje waar ik geen grip op heb....![]()
Ik ook niet meer.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:06 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik zeg ook geen hoi meer. Enige dat ik doe is mijn handje omhoog van de remgrepen. Meer moeite doe ik er niet meer voor als ze toch niets terug zeggen of me groeten.
Viel me idd ook op in 'Oksel-land'. Moet vaker daar naar toe op vakantie. Oh wacht... We zoeken een woning aan die kant van het land, was het bijna vergetenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook niet meer.
Alleen als ik dan ergens anders ben, is het altijd weer even wennen dat daar (meestal) wel gewoon wordt gegroet.
Haha, doe je echt mee?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Just make me an offer I can't refuse![]()
[..]
Vet hoe je dat weer voor elkaar gekregen hebt!
Te lang stilgestaan na een vuile rit?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:24 schreef Blik het volgende:
Hmm, de fiets van mijn vriendin doet bij het schakelen niks meer. De voorderailleur zit vast en de achterderailleur heeft nog maar 3 tandjes bewegingsruimte.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Nee, hebben zondag gefietst in de regen en meteen diezelfde dag de fiets schoongemaaktquote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Te lang stilgestaan na een vuile rit?
Kan zijn dat er vuil op de kabels zit, of dat er roest op de kabels is. Hoe is de kabelspanning?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, hebben zondag gefietst in de regen en meteen diezelfde dag de fiets schoongemaakt
Hm, ben benieuwd wat je precies fietsonvriendelijk vindt aan Lelystad? Ik ben er opgegroeid en vind t juist erg fietsvriendelijk opgebouwd. Volgens mij ook een van de speerpunten van het gemeentelijk beleid aldaar.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:10 schreef Superher0 het volgende:
Zo gisteren het jaarlijkse rondje Markermeer gereden. Met 23 man vanuit Amersfoort naar Amsterdam en dan via de dijk naar Enkhuizen en over de markermeerdijk weer naar fietsvriendelijk (not) Lelystad om via de polder weer naar huis te gaan. Al met al 246km met een gemiddelde van 27,6.
Van de achterderailleur is die vrij slap. Voorderailleur voelt als normaalquote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:08 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Kan zijn dat er vuil op de kabels zit, of dat er roest op de kabels is. Hoe is de kabelspanning?
Daarover gesproken, afgelopen dinsdag heb ik een vuile rit gedaan. En ik was eigenlijk een beetje vergeten om de fiets na het douchen nog even schoon te maken. Dus heb ik dat gisteren gedaan. Helaas was de eerste roestvorming op de ketting al te zienquote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Te lang stilgestaan na een vuile rit?
Nou stel je voor dat je van de markermeerdijk afkomt en richting Almere wilt gaan. Of dat je van de Ketelbrug komt en richting Almere wilt. Zeg maar de dijk wilt volgen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:16 schreef SkollZwaar09 het volgende:
[..]
Hm, ben benieuwd wat je precies fietsonvriendelijk vindt aan Lelystad? Ik ben er opgegroeid en vind t juist erg fietsvriendelijk opgebouwd. Volgens mij ook een van de speerpunten van het gemeentelijk beleid aldaar.
[..]
bekend gevoel...probeerde eens vanaf de Oostvaarderdijk door Almere Buiten door te steken naar de Stichtse kant. Wat een verdwaal drama, niet te filmen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:44 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Er zijn geen of nauwelijks anwb bordjes voor de fietsers. Of ze zijn verdraaid, of verwijderd. De verbindingen tussen de wijken zijn volgens mij fantastich aangezien ik al een keer een tijdje verdwaald ben geweest in lelystad. ... Voordat je het weet rijd je op de ring en ben je op zoek naar een fietspad dat op eens op een magische wijze uit de wijk komt zetten.
Hoe zijn de ervaringen met gebruikte groepen? Ben je op de lange termijn niet beter af met nieuwe onderdelen?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Volgens mij kun je beter in een keer een gebruikte groep kopen, 105, Ultegra (SL) of Rival zie ik regelmatig voorbijkomen terwijl losse onderdelen duur zijn; na een tijdje kom je dan tot de conclusie dat je beter een nieuwe fiets had kunnen kopen
Blijkbaar... Ik had de boel 2 a 3 ritjes geleden schoongemaakt en opnieuw gesmeerd. Ik dacht eigenlijk dat ik dat prima gedaan had, maar het lijkt erop dat ik even wat beter mijn best had moeten doen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:44 schreef Superher0 het volgende:
Roestvorming op de ketting: was deze al niet goed gesmeerd voordat je startte.
Kabelslap van de derailleur: vuil op de kabel in de kabelgootjes. Een keer in de zoveel tijd ook je kabels schoonmken en beetje insmeren met olie.
Hoe langer je met een versleten ketting blijft rijden hoe meer je cassette inslijt. Als je op tjd je ketting wisselt hoef je niet je cassette te vervangen, of alleen de tandjes welke je het vaakst gebruikt. Ik zou zeggen dat een cassette 2 kettingen meegaat.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:30 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Blijkbaar... Ik had de boel 2 a 3 ritjes geleden schoongemaakt en opnieuw gesmeerd. Ik dacht eigenlijk dat ik dat prima gedaan had, maar het lijkt erop dat ik even wat beter mijn best had moeten doen.
Desalniettemin, zag ik de vorige keer al dat de ketting a/h eind van zijn levensduur begint te raken. Nu ik daarover heb, heb ik nog een vraag. Vroegâh is mij altijd geleerd dat als je de ketting vervangt je eigenlijk ook de cassette moet vervangen. Als ik echter naar de cassette kijk is de slijtage minimaal. Is het nog steeds beter om beide tegelijk te vervangen? Of kan ik ook alleen de ketting vervangen?
Ah, dit is de eerste ketting voor deze cassette, ik heb dus maar even een nieuwe besteldquote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:40 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Hoe langer je met een versleten ketting blijft rijden hoe meer je cassette inslijt. Als je op tjd je ketting wisselt hoef je niet je cassette te vervangen, of alleen de tandjes welke je het vaakst gebruikt. Ik zou zeggen dat een cassette 2 kettingen meegaat.
netjes bezig! sporten is allemaal discipline.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dinsdag 40 baantjes wezen zwemmen, en gisteren de sportschoool geprobeerd vlak bij mijn werk. Op deze manier word ik nog sportiefvoor het eerst op een spin fiets gezeten, en dat bevalt best! Vooral bij het staan gaan direct al de 'klimspieren' protesteren, dus dat moeten we vaker doen!
Vrijdag het Achmea Health centre uitproberen. Vanuit m'n werk mag ik 1 van de twee gebruiken voor het werknemers gezondheids programma. Dus volgende week kiezen welke beter is. Naar een gym kunnen gaan op 5 minuten lopen van je werk is handig, kun je in de tijd dat je normaal in de file zit sporten! Als je eerst naar huis moet, en dan weer vanuit huis naar een gym denk je sneller van vanavond geen zin ben ik bang.
Ontbijt nu trouwens met brinta, en op een goeie kom brinta haal ik de lunch zonder snacks, dat moet goed zijn voor het gewicht
Geen idee, maar als ik jou was, zou ik eerst je route even plannen met zo'n online fietsenrouteplanner. Daaruit de dorpjes waar je doorheen moet onthouden (of de route even uitprinten) en dan van dorpje/stad naar dorpje/stad fietsen...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:25 schreef vault_tec het volgende:
Net gebeld dat ik mijn fiets morgen op kan komen halen... ZIN IN![]()
![]()
Weet iemand of er bordjes in amsterdam staan om te fietsen richting rotterdam?
beginnend fietsen, wat is een knooppunt?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
knooppuntenroute maken...is niet de kortste maar wel de fijnere fietsroute meestal
niet te hard fietsen en wel een beetje opletten anders mis je er zo eentje. Niet dat dit erg is want bij knooppunten staan ook vaak overzichtsborden met alle knooppunten op een landkaart.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Knooppunten zijn een systeem waarbij je van punt naar punt fietst, en via de beste fietspaden. Die witte bordjes met groene nummers die je bij veel fietspaden ziet.
Zoiets
Het is goed aangegeven, en er staan veel overzichtsborden. Je kan dus nauwelijk verdwalen!
Imelda Marcos had minder schoenen dan jij fietspakjes geloof ik zo langzamerhand...ijdeltuitquote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:47 schreef Oksel het volgende:
Vanavond weer fietsen. In m'n nieuwe clubtenue.
Hij rijdt niet voor niets op een Bianchiquote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Imelda Marcos had minder schoenen dan jij fietspakjes geloof ik zo langzamerhand...ijdeltuit
Heb begrepen dat je een ketting tussen de 2000-5000 km moet vervangen? Of zeg ik nou iets heel doms?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:40 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Hoe langer je met een versleten ketting blijft rijden hoe meer je cassette inslijt. Als je op tjd je ketting wisselt hoef je niet je cassette te vervangen, of alleen de tandjes welke je het vaakst gebruikt. Ik zou zeggen dat een cassette 2 kettingen meegaat.
Goed bezig, C_F!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dinsdag 40 baantjes wezen zwemmen, en gisteren de sportschoool geprobeerd vlak bij mijn werk. Op deze manier word ik nog sportiefvoor het eerst op een spin fiets gezeten, en dat bevalt best! Vooral bij het staan gaan direct al de 'klimspieren' protesteren, dus dat moeten we vaker doen!
Vrijdag het Achmea Health centre uitproberen. Vanuit m'n werk mag ik 1 van de twee gebruiken voor het werknemers gezondheids programma. Dus volgende week kiezen welke beter is. Naar een gym kunnen gaan op 5 minuten lopen van je werk is handig, kun je in de tijd dat je normaal in de file zit sporten! Als je eerst naar huis moet, en dan weer vanuit huis naar een gym denk je sneller van vanavond geen zin ben ik bang.
Ontbijt nu trouwens met brinta, en op een goeie kom brinta haal ik de lunch zonder snacks, dat moet goed zijn voor het gewicht
nee. Alleen dat is een flink verschil, 2000 of 5000. Wat je eigenlijk moet doen is een tool kopen waarmee je de slijtage van je ketting kan meten:quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:58 schreef Marurk het volgende:
[..]
Heb begrepen dat je een ketting tussen de 2000-5000 km moet vervangen? Of zeg ik nou iets heel doms?
Wanneer is die wedstrijd? Ik moet er namelijk nog wel even goed over nadenken. Vorig jaar lag er bij een ploegentijdrit een meisje na 1.5 km al af.....daar heb ik geen zin inquote:Op donderdag 12 augustus 2010 00:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha, doe je echt mee?
Je kan van TH wel 'n opzetstuurtje lenen, en anders heb ik er ook wel eentje liggen.
Ik ga nog ff kijken of ik onze teamnaam van Tandje Hoger kan veranderen in TFC de Tarrel
Het verschil is nog groter.. ik heb een keer een ketting na 800km moeten vervangen en ik heb er een waarmee ik al meer dan 7000km rijd.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:12 schreef Superher0 het volgende:
[..]
nee. Alleen dat is een flink verschil, 2000 of 5000. Wat je eigenlijk moet doen is een tool kopen waarmee je de slijtage van je ketting kan meten:
[ afbeelding ]
Zet je op je ketting en als de ketting er helemaal inpast, het stuk gereedschap valt helemaal en gemakkelijk in de schakels van je ketting dan ishet tijd om een nieuwe ketting te monteren.
Netjes! Ik mag denk ik vandaag in een combinatie van clubshirtje en Caisse d'Epargne broekje starten aangezien alles in de was zitquote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:47 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
29 Augustus. We doen wel samen uit, samen thuis haha!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:20 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wanneer is die wedstrijd? Ik moet er namelijk nog wel even goed over nadenken. Vorig jaar lag er bij een ploegentijdrit een meisje na 1.5 km al af.....daar heb ik geen zin in
Presto is een aardig begrip binnen Amsterdam. Zit op de Haarlemmerstraat. Genoeg shirtjes daar en natuurlijk Stevens fietsenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:54 schreef koeii het volgende:
Ben recentelijk vanuit Groningen naar Amsterdam verhuisd en ben nog beetje op zoek naar een fietsenwinkel hier in de stad. Iemand een idee voor een winkel waar ze je een beetje kunnen helpen en waar hier ergens een soort van megastore zit (zoals de Belga in Groningen)?
Nou trap dan maar doorquote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Netjes! Ik mag denk ik vandaag in een combinatie van clubshirtje en Caisse d'Epargne broekje starten aangezien alles in de was zit
[..]
29 Augustus. We doen wel samen uit, samen thuis haha!
Ik denk dat we tussen de 40 en 42 per uur rijden, echt niet harder hoor!
Alleen moeten we wel flink veel sneller zijn dan die vrouwen
Intrinsiek zijn 2 van de 3 die nu sowieso meedoen sneller dan wie van de vrouwen die ook maar meedoet. (Gezien de tijdritten dit seizoen). Nummer 3 heeft volgens mij nog nooit een tijdrit gedaan, maar zegt in vorm te geraken. En wie nummer 4 gaat worden is nog een beetje onduidelijk. Ik vind dat Yankee dat moet wordenquote:
In ieder geval 3 teams van onze club. En die wil ik dus voorblijven. Cyclesport Groningen zal ook wel meedoen en die kunnen echt hard fietsen. De heren en de dames daarquote:
Sorry, ik ben er niet bij. Ik had heel graag bij deze meeting willen zijn, maar er spelen privé wat dingen die voor mij aanwezigheid verhinderen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:48 schreef Gripper het volgende:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand het nog niet gezien had, maar toch nog even de Fietsmeet Vreeswijk onder de aandacht brengen!
(En van een aantal mensen zou ik nog graag even horen of ze er bij zijn en mee BBQ-en 's avonds)
Zondag geen wedstrijd dus voor jou?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren heb ik een stukje gefietst. Ging op zich wel aardig buiten de spierpijn om. Maar over steentjes is het echt niks. Dat doet echt goed zeer.
Correct, een fout die ik gemaakt heb. Vervang je je ketting tijdig dan kan het je al gauw de ¤25 van een cassette schelen (uitgaande van Tiagra).quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:40 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen Brinta en de 'meergranen-pap' die ik eet? Gewoon nieuwsgierig, gezien ik ook graag nog wat gewicht kwijt wil en toch graag zo efficient mogelijk eet i.c.m. woon-werkverkeer fietsen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
*jaloers*quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:47 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk...alleen de prijs. Als dit pak op is ga ik het huismerk meergranen ontbijt proberen, heb het vermoeden dat het hetzelfde is...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:42 schreef Freddeh het volgende:
Wat is het verschil tussen Brinta en de 'meergranen-pap' die ik eet? Gewoon nieuwsgierig, gezien ik ook graag nog wat gewicht kwijt wil en toch graag zo efficient mogelijk eet i.c.m. woon-werkverkeer fietsen.
[..]
Heulemaal niet.quote:
Ik was daar (Cauberg) ook vandaag.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:16 schreef FJD het volgende:
Leuke tocht die Mergelland, int begin leek t me nog makkelijk maar meer tegen t einde toe ging t toch even goed pijn doen
Afsluitend Cauberg was in dat opzicht ook enorm verstandig
OK, van de week maar 'ns zo'n kettingchecker bestellen, tezamen met een flesje Squirt Lube.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:42 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Correct, een fout die ik gemaakt heb. Vervang je je ketting tijdig dan kan het je al gauw de ¤25 van een cassette schelen (uitgaande van Tiagra).
[..]
Mijn kettingchecker is een duimstok of rolmaat! Hart op hart 305mm gemeten is een nieuwe ketting.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:20 schreef Marurk het volgende:
[..]
OK, van de week maar 'ns zo'n kettingchecker bestellen, tezamen met een flesje Squirt Lube.
Jep en de Keutenberg vind ik ook een takkeding...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:42 schreef Tommeke het volgende:
Die Cauberg is inderdaad een naar ding zeg!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |