Diezelfde denkfout is vaker gemaakt...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:48 schreef Jumparound het volgende:
lekker met je tanks door de ardennen
Jep, maakt absoluut zin Helgoland te Nuken, zal ze leren belastingvrije drank en sigaretten te verkopen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:44 schreef Resistor het volgende:
Als een gedeelte van de informatiestructuur wegvalt door bij voorbeeld een EMP blijft het wel een verrassing waar de vijand opduikt.
Toch wel opvallend dat de Polen andere plannen hadden: [ afbeelding ]
Bommen op Nederland? Hoezo?
We gaan de vlaaien in Limburg halen, en ze kunnen de Rijn niet meer gebruiken, maar verder laten we ze grotendeels met rust.
Centurion (was klaar voor het einde van WO2), Sherman Firefly, Vickers Valentine (voor de Russen dan), Het had voor de Engelsen beter kunnen zijn had de toenmalige regering niet alle tank orders verpatst aan bedrijven met weinig tot geen ervaring in plaats van de traditionele tankenbouwers te contracteren.quote:Op maandag 6 september 2010 18:05 schreef Pumatje het volgende:
Nee die waren ruk...
charb1,ft-17,renault-35, En Hotchkiss..allemaal net niet
te groot, te traag, te weinig bemanningsleden, niet goed ontworpen voor hun functie, zoiezo gebruikt in de verkeerde functie..
De tanks van de Soviet unie en Nazi Duitsland waren goed..die van de geallieerden zelfs tot aan het einde van de oorlog in 1 woord ruk. Dat de S-35 de betere tank genoemd wordtben ik het niet helemaal mee eens.
als je het heel zakelijk bekijkt is de blitzkrieg eigenlijk uberhaupt niet echt iets nieuws behalve dat het nu gemechaniseerd werdquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:07 schreef piekartz87 het volgende:
daarmee bevestig je mijn verhaal toch dat de Fransen de beschikking hadden over best wel goede tanks?
tactisch wat minder zoals vermeld.
dat je vermeld dat de blitzkrieg van de Fransen wegkomt (volgens velen) wist ik niet. En dan hoor ik ook niet bij die velen moet ik zeggen.
De Duitsers zijn natuurlijk wel de eersten die dit effectief in gebruik hebben gesteld. Ze hebben ook mooi even kunnen oefenen in de Spaanse burger oorlog. Waar ze trouwens ook die panzer 1's in hebben gezet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kostte wat meer tijd als met de Leopard 2 maar toch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Wat is MOB?quote:Op donderdag 9 september 2010 18:22 schreef Pumatje het volgende:
Heb je vraag toevallig voorgelegd aan een wachtmeester in me peloton ( die me nu intussen wel zal missen want we zouden bier zuipen vanaaf mgoed)
Wachtmeester antwoordde iig dat hij het wel zou durven.. nou ik iig niet...niet de aanval.
MAAAAAAARRR.....ook beter nieuws.
we hebben in NL een heeeeeleboel MOB complexen.
en in 1 van die complexen staan genoeg nagenoeg nieuwe Leopard2a6 exemplaren om 2 tankbataljons mee uit te rusten..die in geval van nood voor 11 tank en 42 tank zijn.
Onze huidige tanks hebben VOU aansluitingen, versleten op bepaalde punten, veel oefenzooi aan boord etc.
stel nood is hoog, dan worden die omgewisseld met de nieuw in t vet staande tanks in MOB complex...
ach als je kijkt wat er allemaal nog meer in MOB complexen staat.. heb je NL in no time omgetoverd tot klein grootmachtje hoor
Laat ik als burgermannetje maar antwoord gevenquote:
Hiervandaan gepluktquote:Mobilisatiecomplexen
Op Mobilisatiecomplexen (MOB-complexen) waren goederen zoals voertuigen, geschut, persoonlijke bewapening en handmunitie opgeslagen voor te mobiliseren eenheden opgeslagen. De aanwezige goederen werden niet gebruikt maar wel onderhouden waarvoor een onderhoudsfaciliteit aanwezig was.
Alleen nog genoeg mensen vinden die weten hoe ze het moeten gebruiken dan.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:22 schreef Pumatje het volgende:
ach als je kijkt wat er allemaal nog meer in MOB complexen staat.. heb je NL in no time omgetoverd tot klein grootmachtje hoor
Jawel, maar het besluit tot mobilisatie neem je niet even zomaar. Door iedere weerbare man onder de wapenen te roepen gaat het hele land op z'n gat. Iedereen die staat te oefenen met een wapen kan z'n normale werk niet meer doen, nogal een economische schadepost. Met een algehele mobilisatie zullen ze daarom zo lang mogelijk wachten denk ik. Niet dat het echt relevant is verder, ik zie het in de nabije toekomst niet gebeuren.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:44 schreef Pumatje het volgende:
Nee hoor, politieke spanningen zijn erg snel op te merken...aanlooptijd van jaren bij een conflict wat totale mobilisatie vereist.
Mocht er echt stiekum een Chinese/Russische invasievloot voor rotjeknor liggen kunnen we met de huidige Krijgsmacht de kust echt wel verdedigen.
de Echte plannen war van de Russen was niet landen te nuken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:07 schreef Sine_Pari het volgende:
FoXje, je zou eventueel bij de Bundesarchiv kunnen navragen. Die zouden je waarschijnlijk verder kunnen helpen. Buiten diverse kaarten hebben ze daar waarschijnlijk ook de medailles die voor de verrovering op West-Europa al gemunt waren daar liggen.
zou je aub wat beter Nederlands kunnen typen?quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:13 schreef 0067 het volgende:
[..]
de Echte plannen war van de Russen was niet landen te nuken.
ze zouden en is door het politburo een besproken zaak geweest oorlog teverklaren.
Rusland zou berlijn pakken en de rest van duitsland maar ook italië was een sterk doelwit, om het netwerk die daar werd opgezet door CIA NAVO en Italië zelf.
De VS kon op dat moment NIET worden veroverd en NIET worden binnengevallen.
Rusland wilde Europa aanpakken omdat Rusland sterker was als west europa (NAVO) zou de VS hard mee moeten doen en zo zichzelf verzwakken op eigen gebied. deze feit is ook in een game bekend gemaakt
De saliant, waar we langs drie zijden aangevallen kunnen worden?quote:Op maandag 13 september 2010 16:05 schreef Pumatje het volgende:
kijk eens wat een mooi kaartje
en wat valt je op aan de Nederlandse sector
[ afbeelding ]
Dat is op de vooravond van een oorlog nog vrij lastig, is uit ervaring gebleken.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:10 schreef Deathwings het volgende:
Materiaal kan je altijd bij kopen/maken knowhow en ervaring is een stuk lastiger te verkrijgen
Ik neem aan dat het korps niet alleen maar Nederlandse troepen onder zijn commando had? Verder is alleen het achterhoede gebied groter als het Britse, de frontsector is even groot, misschien zelfs kleiner.quote:Op maandag 13 september 2010 16:14 schreef Pumatje het volgende:
Ook dat inderdaad..goed opgemerkt
Hij is ook nog eens enom groot..
voor zo'n klein land.
Kijk naar de Britse sector, en de Belgische
De luchtonderdelen voor de NORTHAG vielen onder het commando van 2 allied tactical airforce (ATAF). In geval van oorlog zouden beide hoofdkwartieren in een bunker onder de pietersberg gehuisvest zijn.quote:Op maandag 13 september 2010 16:39 schreef TheGaffer het volgende:
Ik denk dat de Britten het wel compenseren met zo'n beetje de hele RAF in de lucht dat toendertijd en nu nog een flink stuk groter was dan onze Luchtmacht. Maar dat is wel een flink stuk terrein zeg, damn.
Edit: hihi me vader wekt bij SHAPE
haha je weet niet eens wat voor basis Rusland had in west Europa en waar.quote:Op maandag 13 september 2010 16:17 schreef Pumatje het volgende:
yes, al was er wel samenwerking.
maar wij moesten met onze troepen, die sector houden.
Onze verantwoordelijkheid.
Ook was hij nog eens enorm plat...
stel de Russen hadden aangevallen..had NL de Meest moderne Tank oorlog primeur gehad..
quote:Op maandag 13 september 2010 18:29 schreef 0067 het volgende:
[..]
haha je weet niet eens wat voor basis Rusland had in west Europa en waar.
En als je dengt dat ik lieg dan liegt de CIA over zijn vhijand.
Je weet niet eens wat de KGB in plan had voor Europa. wat het hele Rode leger voor bewapend was, wat het politburo geplanned heeft. Laat staan dat jullie weten wat de doelen waren van de Super macht Soviet Uniegeweldig hoe mensen discussiëren en er geen verstand van hebben
![]()
poetin ben jij het?quote:Op maandag 13 september 2010 18:43 schreef 0067 het volgende:
[..]
ja idd wtf dat weten jullie niet he
Die overmacht was de NAVO wel bekend, vandaar de ontwikkeling van het helikopter gunship.quote:Op maandag 13 september 2010 22:25 schreef Rave_NL het volgende:
Duitsland was het biljartlaken waar de overmacht aan Russische tanks doorslaggevend zouden zijn zolang het conventioneel bleef..
Terwijl Migs en Sukhoi's daar ook rond vliegen kan je nooit zeggen dag ze een luchtoverwicht zouden kunnen krijgen. WP luchtmachten waren bijna gelijk aan hun westerse vakgenoten.quote:Op dinsdag 14 september 2010 19:40 schreef piekartz87 het volgende:
ik denk inderdaad wel dat luchtovermacht en gunships tegen tanks zeer doorslaggevend was geweest.
Plus het feit dat al die vooruitgeschoven postjes in Duitsland de taak hadden om minimaal 48 uur lang het vertragend gevecht te voeren zodat Reforger uitgevoerd kon worden.quote:Op maandag 13 september 2010 22:33 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De stoten tegen US V, VII, II Frg. korps zijn dan ook maar afleidingsstoten. Zuid-Duitsland is helemaal niet geschikt voor tanks. Je praat ook alsof ze zomaar over Northag zouden heenlopen, als ze willen doorstoten moeten ze eerst luchtoverwicht krijgen, dat betekent 2 ATAF uitschakelen.
Nederland heeft geen mobilisabel leger meer.quote:Als ik het goed heb heeft SHAPE het US III Corps nog in algemene reserve, bestaande uit tenminste 1 pantserdivisie. Verder zijn er ook nog de mobilisabele delen van de Nederlandse, Belgische en Britse strijdkrachten.
Ik betwijfel of wij het 24 uur vol gehouden zouden hebben. Het rode gevaar delft vwb materieel natuurlijk het onderspit, maar in aantallen hadden ze gewoon de bingo. Er waren in Rusland eenheden die 2 tanks in de schuur hadden staan, 1 voor het echie (oorlogsgereed) en 1 voor de spielerei (oefening).quote:Verder als die aanval komt, zal die niet zomaar uit de lucht komen vallen, het samentrekken van grote troepenmachten kun je nooit verbergen. Zelf betwijfel ik of ze ooit onze grens zouden hebben bereikt.
Daarvoor had je de 19 afdva, die konden raketten onschadelijk maken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:05 schreef FoXje het volgende:
Maar de Russen zouden die kanonnen dan toch ook met een kernbom aan kunnen vallen ?
Je kan de omstandigheden teruglezen in de handboeken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:46 schreef Northside het volgende:
Een grote factor is ook in welke tijd dit allemaal zou hebben plaatsgevonden. De omstandigheden in 1960 waren heel anders dan die in 1980.
Ik ken de omstandigheden. Maar over welke omstandigheden hebben we het hier?quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:58 schreef Clan het volgende:
Je kan de omstandigheden teruglezen in de handboeken.
De omstandigheden van tijd tot tijd, mbt tot het wapenarsenaal, de politieke omstandigheden etc, daar werd continue op geanticipeerd met hoe te handelen, de hoge paraatheid van 1962 was qua 'handelen' van defensie compleet anders dan die in 1984, als je het handboek soldaat uit de zestiger jaren erop naslaat en die van begin tachtiger jaren zie je een wezenlijk verschil hierin.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:20 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik ken de omstandigheden. Maar over welke omstandigheden hebben we het hier?
Wel waar, ik ben bedienaar van een 120mm Kanon...quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:56 schreef Clan het volgende:
[..]
Daarvoor had je de 19 afdva, die konden raketten onschadelijk maken.
Trouwens kanonnen worden allang niet meer gebruikt, sinds de 19e eeuw hebben we houwitzers, kanonnen schieten alleen maar recht vooruit.
Ja dat is logisch nietwaar?quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:33 schreef Clan het volgende:
[..]
De omstandigheden van tijd tot tijd, mbt tot het wapenarsenaal, de politieke omstandigheden etc, daar werd continue op geanticipeerd met hoe te handelen, de hoge paraatheid van 1962 was qua 'handelen' van defensie compleet anders dan die in 1984, als je het handboek soldaat uit de zestiger jaren erop naslaat en die van begin tachtiger jaren zie je een wezenlijk verschil hierin.
Al die vooruitgeschoven postjes maakten een linie, en met elastic defence i.c.m vertragend gevecht was die 24 uur wel mogelijk. NL legerkorps was beperkt tot een sector.. daar hadden we genoeg eenheden zitten om de complete sector te overzien en onder controle te kunnen houden in geval van een aanval van het WP. Terrein beperkt de inzet van aantallen.. aantallen is niet altijd van doorslaggevend effect. Je kunt niet hele divisies kwijt in een gebied, dat zou prijsschieten worden en erg lastig manouvreren.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Plus het feit dat al die vooruitgeschoven postjes in Duitsland de taak hadden om minimaal 48 uur lang het vertragend gevecht te voeren zodat Reforger uitgevoerd kon worden.
[..]
Nederland heeft geen mobilisabel leger meer.
[..]
Ik betwijfel of wij het 24 uur vol gehouden zouden hebben. Het rode gevaar delft vwb materieel natuurlijk het onderspit, maar in aantallen hadden ze gewoon de bingo. Er waren in Rusland eenheden die 2 tanks in de schuur hadden staan, 1 voor het echie (oorlogsgereed) en 1 voor de spielerei (oefening).
Het eerste echelon zouden we het misschien moeilijk gemaakt kunnen hebben, maar het tweede echelon zou naar mijn mening als een buldozer over ons heenrijden.
Die aantallen moet je nu ook weer niet overschatten, omdat er een aantal factoren zijn waarmee je rekening mee moet houden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:46 schreef AchJa het volgende:
Ik betwijfel of wij het 24 uur vol gehouden zouden hebben. Het rode gevaar delft vwb materieel natuurlijk het onderspit, maar in aantallen hadden ze gewoon de bingo. Er waren in Rusland eenheden die 2 tanks in de schuur hadden staan, 1 voor het echie (oorlogsgereed) en 1 voor de spielerei (oefening).
Het eerste echelon zouden we het misschien moeilijk gemaakt kunnen hebben, maar het tweede echelon zou naar mijn mening als een buldozer over ons heenrijden.
Dat van het paraatheids niveau en materiele inzetbaarheid koop ik niet, heb je daar bronnen van?quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Die aantallen moet je nu ook weer niet overschatten, omdat er een aantal factoren zijn waarmee je rekening mee moet houden.
Disclaimer: ik bekijk de situatie in de jaren 80, voordat Gorbatschov aan de macht kwam en de aanvallende militaire doctrine werd omgezet in een defensieve.
1. De staat van onderhoud. De "Russen" hadden wel veel materieel, maar een deel daarvan was niet eens inzetbaar. Dit kwam door de slechte staat van onderhoud, de beroerde staat van de onderdelenvoorziening etc. Dat is iets wat zich door de gehele communistische economie trok, en ook tot uiting kwam in de defensiesector. En als bijv. 30% van jouw materieel niet inzetbaar is, dan trekt die verhouding NATO vs. Warschaupakt weer bij, al helemaal als een eenheid die richting het front gaat onderweg al allerlei materieel verliest.
2. De loyaliteit van de bondgenoten. Een oom van mij (ex-majoor) gaat regelmatig jagen in Polen, en is daar in gesprek geraakt met een voormalig officier uit het Poolse leger. Mijn oom zei toen dat het wel raar is, 20 jaar eerder hadden ze eventueel elkaar naar het leven gestaan. Het antwoord van die Pool was dat mijn oom zich daarop verkijkt, in de jaren 80 was het moraal van het Poolse leger niet van dien aard dat ze zouden gaan vechten. Gezien de algehele situatie in Polen (denk aan Solidarnosz en de opstandige houding in de Poolse samenleving) is dit niet eens zo een heel "rare" uitspraak.
Dat werpt natuurlijk de vraag op hoe zich dat in de staat van oorlog zou hebben verhouden.
- De Polen gooien de wapens neer: dan zou de positie van de Polen opgevuld moeten worden met andere soldaten, die eerst vanuit de Oekraine en Wit-Rusland aangevoerd zouden moeten worden. Totdat die midden in Duitsland aan het front staan (in een oorlogsituatie), ben je al enkele dagen zo niet 1 of meerdere weken verder. Die tijd kan dan in je nadeel werken, al helemaal als de bovengenoemde getalsmatige sterkte sowieso al niet bereikt kan worden.
- De Polen gooien de wapens niet neer, maar komen in een gewapende opstand. Uiteindelijk zouden de Polen wel het onderspit delven, maar dan zou het voor Rusland erg moeilijk zijn geweest om versterkingen, zowel mankracht, wapens als ook munitie aan te voeren. Alles zou dan via de haven in Mukran hebben gemoeten, en 1 haven kan je vrij gemakkelijk uitschakelen. Dan zou het door jou genoemde 2e echelon niet eens het front kunnen bereiken, en worden ook nog eens troepen in Polen zelf vastgehouden.
De enige echt loyale bondgenoten die de Russen hadden waren de Oost-Duitsers, en deze hadden ook nog eens een hogere paraatheid dan de Russen. Maar of dat bovengenoemde scenario's kon compenseren, dat is maar de vraag.
persoonlijke ervaring? xD dat maakt me aan het lachen, maargoed jij antwoord de vraag maar ik weet het antwoord wel.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:17 schreef Pumatje het volgende:
Nou goed enlighten us please....
Ik praat toch echt uit persoonlijke ervaring...
Edit : O god jij weer .... goed. Welke discovery uitzending heb je nu weer verkeerd geinterpreteerd.![]()
Hij is militair en werkt daadwerkelijk bij de cavalerie, dat geeft hem sowieso al meer geloofwaardigheidquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:46 schreef 0067 het volgende:
[..]
persoonlijke ervaring? xD dat maakt me aan het lachen, maargoed jij antwoord de vraag maar ik weet het antwoord wel.
ooh dus als ik leider ben dan geloof je me ook?quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:50 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Hij is militair en werkt daadwerkelijk bij de cavalerie, dat geeft hem sowieso al meer geloofwaardigheid.
ik wist het wat voor battalion zit je? je ikbestaniet battalion?quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:14 schreef Pumatje het volgende:
Dit is geweldig!
nu zou ik dus moeten bewijzen dat ik Militair ben..
hee patjakker zak eens even lekker door de stront
Dat hij niet meer op de basisschool zit helpt ook.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:50 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Hij is militair en werkt daadwerkelijk bij de cavalerie, dat geeft hem sowieso al meer geloofwaardigheid.
ooooh noes ik ga mijn tijd hier niet aan vuil maken ooh nee, vervolgens fictie publiceren en vertellen en als je eindelijk je moet bewijzen dan is het nee neequote:Op zaterdag 25 september 2010 22:18 schreef Pumatje het volgende:
Ten eerste.. Bataljon schrijf je met 1 T en een J ,geen i.
verder ga ik geen tijd hieraan vuil maken, jij wil wat wete, doe jij even moeite. communiceer liever met de meer capabele von preussen.
Gast, ga feite vertellen en niet leugens.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:22 schreef Pumatje het volgende:
tegen wie zou ik mijzelf moeten bewijzen dan?
gast je maakt jezelf enorm belachelijk... stop er nu maar mee voordat het vervelender voor je gaat worden.
gaat je geen drol aan waar ik zit, en in welke eenheid..
jij bent echt zo'n:quote:
ik geloof je op je woord maar de waarheid weet ik niet.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:33 schreef Pumatje het volgende:
Oh, nu geloof je me ineens wel..![]()
ik dacht dat dit nog wel een saaie zaterdag avond zou worden
Doodsimpel, gezien zijn opleiding zal hij meer gericht zijn op militair tactisch denken, wat hem al een voorsprong geeft op de rest van ons omdat hij de situatie gewoon beter kan analyseren. Als hij helemaal een goede militaire opleiding heeft genoten, dan zal hij ook de oude tactieken van bijv. de sovjets hebben geanalyseerd.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:54 schreef 0067 het volgende:
[..]
ooh dus als ik leider ben dan geloof je me ook?
haha militair WOW ze weten van iets WOW hij weet de soldaten hoeveelheid niet eens laat staan hun plannen xD
Toch blijf ik het gek vinden dat iemand zegt dat hij soldaat is (ik geloof er nog niks van) en dan gelijk gelijk heeft.
en als ik hier die plannen zie en gesprekken dan sorry hoor ik moet lachen. waar heb je het vandaan maargoed
Jij bent maar een stomme marionet van je eigen paranoia.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:31 schreef 0067 het volgende:
[..]
jij bent echt zo'n:
niet vragen gewoon schieten gast en niet eens weet waarvoor hij schiet
stomme marionet van de overheid.
dan moet ik je teleur stellen. hij heeft deze info enorm verkeerd.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Doodsimpel, gezien zijn opleiding zal hij meer gericht zijn op militair tactisch denken, wat hem al een voorsprong geeft op de rest van ons omdat hij de situatie gewoon beter kan analyseren. Als hij helemaal een goede militaire opleiding heeft genoten, dan zal hij ook de oude tactieken van bijv. de sovjets hebben geanalyseerd.
Net zoals iemand die bedrijfskunde studeert eerder de neiging heeft om zaken in een commercieel perspectief te zien, en een ingenieur eerder zaken vanuit een technisch aspect bekijkt.
Door de bomen zie ik het bos even niet meer, welke info is volgens jou niet correct?quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:45 schreef 0067 het volgende:
[..]
dan moet ik je teleur stellen. hij heeft deze info enorm verkeerd.
nou het begin de invasie plannen is niet waar. die foto was gestolen door de CIA wat later on echt verklaart werd met andere woorden dat waren de plannen niet. want dat plaatje staat in een documentaire waar verteld werd dat die map nep zou zijn om de CIA of de VS te misleiden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Door de bomen zie ik het bos even niet meer, welke info is volgens jou niet correct?
Goed, wat voor plannen zouden de Sovjets en hun vriendjes dan wél hebben gehad, schijnbaar weet jij er meer van dus heb ik daar wel interesse in.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:51 schreef 0067 het volgende:
[..]
nou het begin de invasie plannen is niet waar. die foto was gestolen door de CIA wat later on echt verklaart werd met andere woorden dat waren de plannen niet. want dat plaatje staat in een documentaire waar verteld werd dat die map nep zou zijn om de CIA of de VS te misleiden.
oooooh nou moet ik me zeker bewijzen als geschiedenis kenner?quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:53 schreef Pumatje het volgende:
Nee, jij denkt dat.. dat is wat anders.
De informatie die ik in dit topic heb gedeeld, komt voort uit persoonlijke ervaring, ondanks dat je je opstelt als een etter in dit topic, zal ik maar eens even mijzelf duidelijk maken.
Familie van mij..eigelijk allemaal gezelschapsdiertjes, en de meest gezellige brabanders van allemaal, komen graag bij elkaar elke zondag.. lekker borrelen. Gezien het feit dat ik ook militair ben, beroeps..zoals zij dat waren willen we er vaak wel over praten. Hardstikke gezellig!
Dan hoor ik hen graag uit over hen verleden, en zij mij over mijn heden. Niet dat ze veel willen weten over tanks enzo..want in mijn familie had / heeft nog nooit iemand gediend in de Cavalerie behalve ik! Allemaal Infanterie, Artillerie, en wat marine en Kmar personen...
Nu wil het zijn , dat juist wat de avonden zo intressant en gezellig maakt vooral voor mij, dat zij van een heel wat hogere rang mochten genieten dan ik. Zo is 1 oom commandant van een Infanterie Bataljon geweest, en die andere van een compie. Allen gelegerd in Duitsland tijdens de koude oorlog en vooral 1 ervan kan dus perfect vertellen hoe die verdediging nu in zijn werk ging, of ieder gevall..zou moeten gaan. Wat de verwachtingen van de staf waren. en wat de algemene opvattingen over alles nu waren, een reisje in de tijd. Hij was ook Chef-Kabinet van de Landmachtstaf voor een periode, dus ik kan hem wel op zijn woord geloven... Nu zijn zij natuurlijk reuze benieuwd over hoe de KL nu in elkaar steekt, en daar ben ik vaak wat kort over... steeds minder te vertellen..
maar een leuke tijd..
daarom..
dus stop jezelf nog langer belachelijk maken met je verbale diarree..en ga eens luisteren
alhoewel, ik ben wel heel benieuwd wat voor informatie onjuist zou moeten zijn
deel je kennis! ben benieuwd ..
China viel zelfs tijdelijk 1 van de belangrijkste bondgenoten van de Sovjet Unie. Maar werden dan ook weer heel snel naar huis gestuurd door de Vietnamezen. Maar dan vraag je je ook af hoeveel invloed de VS tijdens en na Reagen had binnen het Chinese regime.quote:Op zondag 26 september 2010 00:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nooit wat van gehoord, maar lijkt me sterk. Echter is het wel interessant om te weten hou China zich zou verhouden als het tussen een confrontatie tussen het westen en het oostblok zou komen.
Ergens meen ik eens gelezen te hebben dat in het geval van een kernoorlog de Russen voor de zekerheid ook nog enkele kernbommen richting China hadden gestuurd, ik kan dit momenteel helaas niet met bronnen onderbouwen.
Naja, niet genoeg om een bondgenootschap aan te gaan. Maarja, laten we de situatie eens omdraaien, de Russen en de Chinezen hebben een paar keer goed mot gehad met elkaar (aan de grens, complete gevechten). Stel je voor dat die nucleair zouden zijn geescaleerd, wat dan?quote:Op zondag 26 september 2010 00:25 schreef TheGaffer het volgende:
[..]
China viel zelfs tijdelijk 1 van de belangrijkste bondgenoten van de Sovjet Unie. Maar werden dan ook weer heel snel naar huis gestuurd door de Vietnamezen. Maar dan vraag je je ook af hoeveel invloed de VS tijdens en na Reagen had binnen het Chinese regime.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |