platgenuked land is niet te plunderen en dode vrouwen kun je niet verkrachten ...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:49 schreef Nemephis het volgende:
Denk dat je meer moet denken in de zin van platgenuked land dan met tanks...
Als ik een binnenvallende Rus zou zijn, dan zou ik bijvoorbeeld de havens van R'dam en Antwerpen toch wel erg graag intact in handen willen krijgen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:49 schreef Nemephis het volgende:
Denk dat je meer moet denken in de zin van platgenuked land dan met tanks...
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:51 schreef FoXje het volgende:
[..]
dode vrouwen kun je niet verkrachten ...
het is de NATO hey, dus jaquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:55 schreef Nemephis het volgende:
Oké, dan geen nukes. (Alleen op Friesland dan?) 'k Heb zeker te vaak naar Wargames gekeken
Maarre doen de Amerikanen dan ook mee?
Alles nuken en dan bezetten heeft geen zin, dan kun je net zo goed de Sahara bezetten, heb je net zoveel aan.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:04 schreef 1-of-6Billion het volgende:
1985 belde....
on-topic.... Is het niet raar om aan te nemen dat "De Russen" éérst alles zouden nuken en daarna bezetten?!?!?
sry, spuit11
Ja, dat kan. Maar als alles genuked is, waarom nog bezetten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:04 schreef 1-of-6Billion het volgende:
1985 belde....
on-topic.... Is het niet raar om aan te nemen dat "De Russen" éérst alles zouden nuken en daarna bezetten?!?!?
sry, spuit11
Wat valt er hier nou te plunderen? Een paar auto's? Bankstellen? Fabrieken afbreken en opnieuw opbouwen?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:51 schreef FoXje het volgende:
[..]
platgenuked land is niet te plunderen en dode vrouwen kun je niet verkrachten ...
behalve als je een paar miljoen inwoners hebt waar je wel van af wilt...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat valt er hier nou te plunderen? Een paar auto's? Bankstellen? Fabrieken afbreken en opnieuw opbouwen?
Dat lijkt me vrij veel werk voor iets wat vrij weinig waard is, kunnen ze het waarschijnlijk goedkoper bestellen in ruil voor wat olie/aardgas.
Wat dacht je van landbouwgronden en dergelijken?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat valt er hier nou te plunderen? Een paar auto's? Bankstellen? Fabrieken afbreken en opnieuw opbouwen?
Dat lijkt me vrij veel werk voor iets wat vrij weinig waard is, kunnen ze het waarschijnlijk goedkoper bestellen in ruil voor wat olie/aardgas.
Zie de slag om de Ardennenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:48 schreef Jumparound het volgende:
lekker met je tanks door de ardennen![]()
Hier zitten veel riviertjes tussen met bruggen..quote:kan je beter nederland als snelweg gebruiken, langs de kust oprukken tot in frankrijk en dan afsnijden riching parijsZit de rest mooi in de tang
Ja want daar hebben de Russen een groot gebrek aanquote:Wat dacht je van landbouwgronden en dergelijken?
dequote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:16 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Zie de slag om de Ardennen
[..]
Hier zitten veel riviertjes tussen met bruggen..
Vervoer tussen de dunne weilandwegen en dan ook nog af en toe kapotte wagens/tanks tussendoor zal veel vertragingen opleveren, zie bijv Market Gardenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:22 schreef Jumparound het volgende:
[..]
en die bruggen, hebben ze toch mooie pontons voor gemaakt?
Denk je dat ze daar in Rusland niet genoeg van hebben? Nederlandse boeren vertrekken juist al jaren die kant op omdat daar nog wel iets mag...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat dacht je van landbouwgronden en dergelijken?
Nederland is nog steeds een hele grote exporteur van landbouwproducten. Bovendien laten zowel de campagne van Napoleon als die van Hitler tegen Rusland zien dat je op een gegeven moment problemen krijgt met je logistiek als je verder van huis komt, dan is het wel handig dat je bijvoorbeeld je eten in de veroverde landen kan verbouwen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Denk je dat ze daar in Rusland niet genoeg van hebben? Nederlandse boeren vertrekken juist al jaren die kant op omdat daar nog wel iets mag...
Ook had Nederland aardig wat Leopard tanksquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:31 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Vervoer tussen de dunne weilandwegen en dan ook nog af en toe kapotte wagens/tanks tussendoor zal veel vertragingen opleveren, zie bijv Market Garden
Dus de boeren worden slaven?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nederland is nog steeds een hele grote exporteur van landbouwproducten.
Iets zegt me dat als die plannen bestaan, zij voor kernbommen zijn en niet zo zeer voor tanks.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Iets zegt me dat die plannen gewoon nog bestaan, en om die reden gewoon nog geheim zijn...
Was dat Operatie Rode Storm van Tom Clancy? Mooi boekquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:56 schreef valek het volgende:
Ik heb daar vorig jaar een boek over gelezen. Weet even niet meer van wie, dat moet ik nakijken. Maar het komt er op neer dat Rusland dit uiteindelijk verliest. Vooral omdat het Westen kwa techniek veel verder was. Dit boek ging wel over 1985, niet deze tijd.
Zodra er massaal met nukes gegooid wordt verliest iedereen... Amerikaanse verdedigingsplannen waren niet voor niets: "zodra iemand ons aanvalt, nuken wij ALLE vijanden, maakt niet uit wie er begon"...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:56 schreef valek het volgende:
Ik heb daar vorig jaar een boek over gelezen. Weet even niet meer van wie, dat moet ik nakijken. Maar het komt er op neer dat Rusland dit uiteindelijk verliest. Vooral omdat het Westen kwa techniek veel verder was. Dit boek ging wel over 1985, niet deze tijd.
Als het een boek van Tom Clancy was, dan is het niet zo verwonderlijk dat de Russen verliezen, natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:38 schreef FoXje het volgende:
Was dat Operatie Rode Storm van Tom Clancy? Mooi boek
Het hoe heeft natuurlijk wel veel te maken met het waarom.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:30 schreef FoXje het volgende:
Het gaat niet echt om het waarom, meer over het hoe
die hadden ze volgens mij zo want de russen zouden met paratroopers ed landen achter onze linies.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als ik een binnenvallende Rus zou zijn, dan zou ik bijvoorbeeld de havens van R'dam en Antwerpen toch wel erg graag intact in handen willen krijgen.
Met wat paratroepers houd je zulke dingen niet lang onder controle, op een gegeven moment heb je dan toch echt tanks e.d. nodig, lijkt me.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:12 schreef rubje het volgende:
die hadden ze volgens mij zo want de russen zouden met paratroopers ed landen achter onze linies.
Dat is een beetje kort door de bocht..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zodra er massaal met nukes gegooid wordt verliest iedereen... Amerikaanse verdedigingsplannen waren niet voor niets: "zodra iemand ons aanvalt, nuken wij ALLE vijanden, maakt niet uit wie er begon"...
En om die reden is het er nooit van gekomenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:31 schreef Pumatje het volgende:
[..]
de Amerikanen zouden in geval van een grootschalige soviet aanval waarschijnlijk hebben gekozen voor een tactische nucleaire oorlogsvoering ja
Nederland speelde weer laf neutraalquote:Als jullie (Nederland) niet Rotterdam overdragen aan ons (Amerika) voor troepentransport zien we dat als een oorlogsdaad, en gooien we Amsterdam plat
Havens van Nederland waren zo belangrijk niet, zo ver is het niet rijden vanaf Duitsland hoor...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:13 schreef Resistor het volgende:
Russen hebben interesse in Nederland omdat als ze Nederland 'vergeten' hebben de Amerikanen (of wie ze tegen zich in het harnas jagen) hele mooie havens om troepen en vooral zwaar materieel aan land te zetten: Rotterdam, Amsterdam en Delfzijl.
Rotterdam en Amsterdam zullen wel wat last krijgen van radio-activiteit, net als Bremen, Bremerhaven en Hamburg, maar dat gehucht heeft toch wel een mooie haven waar ook wat grotere schepen kunnen komen.
Ander boek wat ik leuk vond om te lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Arc_Light
Kort samengevat stukje wat mij wel raakte:
[..]
Nederland speelde weer laf neutraal
Neen, de Duitse tanks ( Leopard ) was juist gericht op mobiliteit... een verplaatsend slagveld..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:17 schreef TheGaffer het volgende:
Russische tanks zijn wel meer gericht op mobiliteit en ze waren ook aardig wat lichter. Misschien een aardige voordeel in onze drassige gebieden.
niet praktisch in huidige omstandigheden aangezien je te veel te goede gevechtsvliegtuigen hebt die alles (zeker met AWACS ondersteuning) kunnen zien en achterhalen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:15 schreef Nibb-it het volgende:
Misschien zou de VDV achter de NATO linies kunnen landen met ondersteuning van lichte tanks zoals bijvoorbeeld de BMD.. Dan bezetten ze belangrijke punten zoals havens en grote vliegvelden (Schiphol?) om meer materieel aan te voeren?
[ afbeelding ]
Mooie dingen, die Sovjet-tanks
Laat het even weten als je de docu gevonden hebt, klinkt interessantquote:Op woensdag 11 augustus 2010 01:13 schreef revolutionarymen het volgende:
Paar jaar terug was er een documantaire over de mogenlijke aanval van Sovjet Unie.
veel steden zouden genuked worden volgens mij was dat om 3 redenen.
zodat de engelsen niet aan wal zouden komen en omdat wij nog kolonien hadden waar we op terug konden vallen en hergroeperen terwijl I&O de russen bezig zouden houden met aanslagen
de russen waren doods bang omdat het verzet net zo goed uitgerust als de DST (KCT), ik ga zoeken naar de docu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |