abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:56:39 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84765117
Vorige deel: Zwangerschap en geboorte deel 679

2010
Juli:
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)

Augustus:
01 augustus 2010: ChilllayD
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje (meisje)
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier

September:
11 september 2010: Noa24
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry *** (meisje)
20 september 2010: Tessie (meisje)
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)

Oktober:
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic *** (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
27 december 2010: mrien

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
08 februari 2011: HuupHuup

Maart:
10 maart 2011: stengeltje

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84765135
ach zo, flugeltje

nou ja, ik ben zelf niet zo'n fan van inleiden zolang de baby het goed doet hoor, daar niet van. Hopenlijk dient hij zich gewoon vandaag of morgen aan :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:58:14 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84765160
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:48 schreef flugeltje het volgende:
Daarnaast heb ik een cyclus van 24 dagen en blijven ze (ondanks dat alle termijnmetingen én de gyn die 24 dagen ondersteunen) uitgaan van een gemiddelde cyclus van 28 dagen. Daarmee ben ik volgens het computersysteem komend weekend dus pas 42 weken ipv woensdag... Het schijnt erg lastig zo niet onmogelijk te zijn om dit aan te passen volgens mijn gyn...
Nou, het kan natuurlijk wel aangepast worden, simpelweg door de eerste dag van de laatste menstruatie een paar dagen op te schuiven.

Ik heb een cyclus van 26 dagen, en had deze keer de eisprong op dag 12, en we gaan overal dus gewoon uit van een eerste dag laatste menstruatie 1 maart, ipv de werkelijke 4 maart.

Noch de Gyn, noch de VK doet daar moeilijk over, terwijl ik bij de 20 weken echo zag dat het wel bekend was, maar het werd gewoon aangepast, "op basis van de echo's met 7w0d en 9w0d" die waren namelijk exact op termijn, uitgaande van de ovulatiedatum.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84765172
haha ja dan maar samen :P ook leuk!

Hihi hier ook zo'n korte cyclus. 23 dagen en op dag 11 mijn eisprong.
Dat wouden ze alleen niet geloven (pas 2e maand na pilstop).
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:59:44 #5
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84765196
Sorry Leandra, ik zag niet dat we al op 300 zaten :@

Hier schijn je alleen aan te kunnen passen als e.e.a. meer dan een week afwijkt. Daar val ik met m'n 4 dagen dus nog binnen...

Bij de termijnecho kwamen ze zelfs op een cyclus van 23 dagen uit ipv de 24 die ik altijd had en m'n ovulatietesten...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_84765243
Ik had altijd veel last van spotting waardoor ik niet precies mijn laatste menstruatiedag kon zeggen.
Het gehouden op 24 maart toen en bij de echo's bleek ik steeds 6 dagen verder maar ook dat werd niet aangepast. Het viel binnen een week en daarmee basta. De vk en later de gyn pastte het niet aan.

Ik vond het wel belangrijk zeker op het einde toen het een geplande keizersnede moest worden ivm placenta.
Ze wilde niet eerder dan 39 weken terwijl ik eigenlijk 6 dagen eerder mijn datum zou hebben...nou ja...gedoe dus....en voor een zwangere is zoiets gewoon belangrijk :+
zeker als je absoluut niet vaginaal mag bevallen

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:59 schreef flugeltje het volgende:
Hier schijn je alleen aan te kunnen passen als e.e.a. meer dan een week afwijkt. Daar val ik met m'n 4 dagen dus nog binnen...
dit dus
pi_84765291
nou, dit zal toch wel het topic zijn waar Willem nou eindelijk zijn mama en papa komt begroeten? :)

Fannetje, hoe gaat het met jou? lekker vakantie/verlof? ben je alweer bijgekomen van het relaxen bij het sanadome? :D
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:03:46 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84765302
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:59 schreef flugeltje het volgende:
Sorry Leandra, ik zag niet dat we al op 300 zaten :@
Geeft nix joh, ik ben allang blij als ik het topic heb geopend waarin jij bevalt, en zo niet dan hoop ik dat het topicnummer een indicatie is.... dan maar 6-8-(1)0 ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:04:36 #9
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84765324
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:01 schreef lily het volgende:
Ik had altijd veel last van spotting waardoor ik niet precies mijn laatste menstruatiedag kon zeggen.
Het gehouden op 24 maart toen en bij de echo's bleek ik steeds 6 dagen verder maar ook dat werd niet aangepast. Het viel binnen een week en daarmee basta. De vk en later de gyn pastte het niet aan.

Ik vond het wel belangrijk zeker op het einde toen het een geplande keizersnede moest worden ivm placenta.
Ze wilde niet eerder dan 39 weken terwijl ik eigenlijk 6 dagen eerder mijn datum zou hebben...nou ja...gedoe dus....en voor een zwangere is zoiets gewoon belangrijk :+
[..]

dit dus
Nou, het gaat er me niet eens zo om dat het voor mij belangrijk is, maar meer om het feit dat de kwaliteit van de placenta na de 42e week minder schijnt te worden. Dan zijn die 4 dagen ineens wel een stuk belangrijker lijkt me... Heb daar vandaag dan ook nog eens op doorgevraagd en hij zei dat het in principe tot 43 weken goed te doen is, zeker als je kindje niet aangeeft het lastig te hebben. En ik word nu om de dag gecontroleerd incl vruchtwaterecho en CTG...
pi_84765413
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:04 schreef flugeltje het volgende:

Nou, het gaat er me niet eens zo om dat het voor mij belangrijk is, maar meer om het feit dat de kwaliteit van de placenta na de 42e week minder schijnt te worden. Dan zijn die 4 dagen ineens wel een stuk belangrijker lijkt me...
ik snap :Y

Ik vind het ook belangrijk. In mijn geval was dat zo door de placentaligging en in jouw geval door overtijd lopen.

maar goed; ze houden je goed in de gaten
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:08:17 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84765428
Ik kwam overigens ook wel erg goed beslagen ten ijs met m'n uitdraai van FF :')

Misschien dat ze er daarom wel in meegingen, het is natuurlijk ook vrij absurd als ze een regeling die in het leven is geroepen omdat je vroeger nooit exact wist wanneer de eisprong was, nog steeds gebruikt wordt, ook als je dat wel exact weet, en zelfs wanneer er sprake is van IVF.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:09:15 #12
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84765458
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:07 schreef lily het volgende:

[..]

ik snap :Y

Ik vind het ook belangrijk. In mijn geval was dat zo door de placentaligging en in jouw geval door overtijd lopen.
We hebben het hier wel eens vaker gehad over de halsstarrigheid van de gemiddelden, geloof dat Leonieke ondanks dat bij haar een exacte datum van terugplaatsing bekend was ook de gemiddelde datum aangehouden werd...

@Leandra, goed beslagen ten ijs hielp hier niet. Ik had m'n ovulatieboekje met alle ingeplakte testen zelfs bij :D
pi_84765501
Kan me wel voorstellen dat je daar de zenuwen van krijgt fluugs, niet zozeer voor jezelf maar wel vanwege je kindje. Rottig ook dat je er eigenlijk weinig aan kunt doen verder, t ligt niet in jouw handen zeg maar.

Tico aan de nesteldrang :D
als ik zo naar mn eigen woonkamer kijk dan ben ik bang dat het deze zwangerschap weer niet komt :') afgezien van het babykamertje wat op orde MOET zijn en kleertjes die gekocht MOETEN worden. Poetswoede zit gewoon niet in me geloof ik ;(

Ik heb al een paar dagen een heel irritant soort buikpijn. Ik kan niet goed plaatsen wat het is, het lijkt niet van mn baarmoeder te komen want het zit iets hoger, op of iets boven mn navel en wat naar rechts vaak. Ik krijg er de kriebels van eigk :{ irritant. T is ook niet iets wat ik gegeten heb want dat had al wel weg moeten zijn en mn maag is het ook niet.

Morgen combinatietest en vk-afspraak *O* ik mag bij de waarneemster langs, heb haar vorige keer heel snel even gezien, lijkt me een aardige meid :)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84765565
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:09 schreef flugeltje het volgende:

@Leandra, goed beslagen ten ijs hielp hier niet. Ik had m'n ovulatieboekje met alle ingeplakte testen zelfs bij :D
toen dachten ze zeker dat je ontoerekeningsvatbaar was :+
jij was toch diegene die altijd zoveel testte?
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:14:05 #15
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84765602
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:12 schreef lily het volgende:

[..]

Nah, na 4 miskramen snapten ze wel dat ik door bleef testen. Ik moest toch weten of ik op maandag nog net zo zwanger was als op zondag :P

edit; ff verduidelijken. Ik hoop dat ik bij een eventuele volgende keer de zaken ook wat beter los kan laten, al heeft het vele testen me er op een bizarre manier wel doorheen gesleept. Daardoor had ik nog enigzins het gevoel van controle nu ik het vertrouwen in m'n lichaam compleet kwijt was
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:14:11 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84765605
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:12 schreef lily het volgende:
[..]
LOL... dat moet het geweest zijn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84765655
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:09 schreef flugeltje het volgende:

[..]

We hebben het hier wel eens vaker gehad over de halsstarrigheid van de gemiddelden, geloof dat Leonieke ondanks dat bij haar een exacte datum van terugplaatsing bekend was ook de gemiddelde datum aangehouden werd...

Yups, klopt :Y
En dat terwijl alles in hetzelfde ziekenhuis is gebeurd en ze dus ook in de computer zagen wanneer de inseminatie was geweest _O- Maar ze bleven uitgaan van een cyclus van 28 dagen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:20:32 #18
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84765804
Flugel mijn broer is van de 15, mag je ook raden hoe hij heet ;) Maar laten we dat nou niet hopen voor je :*

We zijn weer terug van de echo in het zh. Lang verhaal en ik kan het waarschijnlijk toch niet kort houden :P
De cyste is volgens mij gegroeid tov vorige week, toen was hij nl 4,5x4,5cm en nu 4,5 bij 5,5cm. Alles maar dan ook álles is weer bekeken bij de kleine, er is geen obstructie richting de nieren gevonden wat natuurlijk heel erg positief is. Vruchtwater was in orde, maaginhoud in orde, nieren dus ook en een schitterend kloppend hartje gezien en weer zeer uitgebreid bekeken. Kleine was zeer beweeglijk O+
De echo-meneer ging overleggen en kwam weer terug met de volgende mededelingen;
Het hoort er niet, (dat wisten wij ook al wel) het is niet levensbedreigend maar wel aan de maat. Het is idd een cyste.
Vanmiddag worden we meegenomen in het gyn-overleg en morgen in het kinderartsen/kinderchirurgen-overleg. Vanmiddag om 13.30 meteen melden bij de gyn in het EMC én de medische indicatie om in het Sophia te bevallen. Als er wat uit de overleggen komt krijg ik dat telefonisch te horen. De echo-arts wist bijvoorbeeld niet of ze nu (eerder) willen gaan inleiden bij een bepaalde termijn of dat ik nu vaker op controle moet of vaker een echo of.. of.. of... Dat krijg ik nog allemaal te horen, het is een beetje niemandsland nu.
Jammer dat ik nu niet thuis mag bevallen maar ik had er eigenlijk al rekening me gehouden sinds afgelopen dinsdag. Ik geloof wel dat ik vandaag maar een bevallingsplan ga maken dan...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:23:58 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84765917
Jeetje Saffier... pittig :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:24:47 #20
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84765944
Oei Saffier, dat is kut om te horen. Vooral omdat nog een beetje onzeker blijft hoe het traject nu verder gaat. Gelukkig dus wel vandaag of uiterlijk morgen al uitsluitsel daarover als ik het goed begrijp?

Wel fijn te horen dat je kindje het gewoon goed doet verder, dat is toch een goeie uitgangssituatie voor al wat nog gaat volgen lijkt me.... Pffft, emo-achtbaan natuurlijk zo. Sterkte :*
pi_84765995
oef jeetje Saffier. Ga je dat redden richting het Sophia? Tobias was er ook heel rap toch?
Hoewel met inleiden heb je dat probleem natuurlijk niet.

Wel heel fijn dat ze zo snel handelen en serieus actie ondernemen en ook heel fijn dat verder alles in orde is en het voor nu geen kwaad kan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:52:12 #22
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84766841
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:26 schreef huuphuup het volgende:
oef jeetje Saffier. Ga je dat redden richting het Sophia? Tobias was er ook heel rap toch?
Hoewel met inleiden heb je dat probleem natuurlijk niet.

Wel heel fijn dat ze zo snel handelen en serieus actie ondernemen en ook heel fijn dat verder alles in orde is en het voor nu geen kwaad kan.
Ik ben met ongeveer een half uur in het Sophia, 'gewoon' op tijd aan de bel trekken denk ik maar, ook bij twijfel...Ik ga het wel aangeven straks bij de gyn. Tobias was er in 2 uur en een kwartier. Moet te doen zijn dus O-) Morgen heb ik gewoon mijn afspraak bij de vk, ik zal aan haar vragen of ze me wil controleren als ik twijfel dat ik niet voor niets naar het Sophia ren straks ;) Weet niet of ze dat wil/kan/mag/weet ik het.

O, ja, ze schatten het op dit moment zo rond de 2700 gram O+ dat is al 660 gram meer dan Tobias was O+

En verder, vooral dat laatste ja, fijn dat ze meteen actie ondernemen, fijn dat ik vanmíddag nog bij de gyn terecht kan, fijn dat er vandaag en morgen meteen wordt overlegd, fijn dat de kleine het verder zo goed doet, fijn dat ze het serieus nemen.
En voor mijn moeder; fijn dat ze vandaag geen bevalbed hoeft te regelen voor me, fijn dat ze niet op een ondersteek af moet :P
Fluug, de emo-achtbaan laat ik nog even niet binnen denderen, eerst vanmiddag de gyn weer spreken, dan pas nadenken ofzo.
Manlief heefft werk gebeld dat hij de hele dag wel bezig is in het zh, beetje waanzin om voor 35 minuten werken heen en weer te gaan rijden natuurlijk, vonden zij ook, het is genoteerd en daar werd niet moeilijk over gedaan verder :)
Ylana
pi_84767561
In mijn ziekenhuis gaan ze veel soepeler om met die uitgerekende datum. Ik weet zeker dat ik een lange cyclus heb gehad maar ik weet niet wanneer mijn eisprong is geweest. We hebben de dag waarop ik positief heb getest aangehouden als '4 weken na de eerste dag van de menstruatie'. Ik heb een sterk vermoeden dat ik eigenlijk 3-4 dagen minder lang zwanger ben. De verloskundige vroeg aan me of ik wilde dat ze dat wijzigde. Ze zei er zelfs nog bij: "Als we deze datum aanhouden hoef je straks in ieder geval niet zoveel overtijd te lopen." Ik vond het zelf best. Overtijd lopen is niet mijn favoriete hobby en op deze manier mag ik ook eerder met verlof. :+

In mijn ziekenhuis zijn ze trouwens bezig met een onderzoek naar de lengte van de baarmoedermond als voorspeller van de bevallingsdatum. De hypothese op basis van onderzoek uit het buitenland is dat vrouwen met een korte baarmoedermond een groter risico hebben om al voor de 37 weken te bevallen. Ik vermoed dat uit de volgende echo blijkt dat ik een lange baarmoedermond heb. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84767773
Jammer dat je niet definitief positief nieuws hebt gehad, Saffier. De onzekerheid is gewoon niet fijn. Maar ik merk aan je postings dat je heel blij bent met de manier waarop ze hiermee omgaan. Daar moet je dan maar vertrouwen in hebben. :*
pi_84767864
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:12 schreef Claudia_x het volgende:
In mijn ziekenhuis gaan ze veel soepeler om met die uitgerekende datum. Ik weet zeker dat ik een lange cyclus heb gehad maar ik weet niet wanneer mijn eisprong is geweest. We hebben de dag waarop ik positief heb getest aangehouden als '4 weken na de eerste dag van de menstruatie'. Ik heb een sterk vermoeden dat ik eigenlijk 3-4 dagen minder lang zwanger ben. De verloskundige vroeg aan me of ik wilde dat ze dat wijzigde. Ze zei er zelfs nog bij: "Als we deze datum aanhouden hoef je straks in ieder geval niet zoveel overtijd te lopen." Ik vond het zelf best. Overtijd lopen is niet mijn favoriete hobby en op deze manier mag ik ook eerder met verlof. :+

In mijn ziekenhuis zijn ze trouwens bezig met een onderzoek naar de lengte van de baarmoedermond als voorspeller van de bevallingsdatum. De hypothese op basis van onderzoek uit het buitenland is dat vrouwen met een korte baarmoedermond een groter risico hebben om al voor de 37 weken te bevallen. Ik vermoed dat uit de volgende echo blijkt dat ik een lange baarmoedermond heb. :')
hey wat grappig dat onderzoek! jammer dat ik er niet aan mee kan doen, ik ben altijd wel benieuwd naar de uitkomst enzo maar dat zal op zn vroegst wel pas over een jaar bekend zijn lijkt me.

Dat zou ook wel verklaren waarom het in een hoop gevallen wel een redelijke indicator geeft om naar je eigen moeder te kijken en het is dan ook wel logisch waarom er zo'n sterke mediaan bij 40+5 ligt. Als dat dan precies bij een hele gemiddelde lengte van de bmm zou zijn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84768391
He Saffier, wat jammer dat het geen beter/geruststellender nieuws is, maar in elk geval dus niet levensbedreigend, dat is in elk geval wat. Hopelijk komt het allemaal wel goed met je plannen van waar te bevallen en hoe en zo. :* sterkte voor jullie!
pi_84768631
K-loontje, wat een goed nieuws!

Flugel, toch fijn dat Willem EN moeder het nog goed maken! Ben benieuwd welke dag ie kiest voor zijn verjaardag!

Saffier, nog ff spannend dus, fijn dat ze zo adequaat reageren!

Huup, raar van die buikpijn :s
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_84769426
Ik heb even jullie hulp nodig bij het wassen van de babykleertjes. Ik heb de verdeling nu als volgt:

Rood/ roze bij elkaar
Donker bij elkaar: Spijker, groen, blauw,
Wit bij elkaar
Beige bij elkaar

Alleen nu zit ik nog met de wit met gekleurde dingen erop. Bijvoorbeeld witte slabbers met veel roze rood erop. Of een gestreept truitje, wit met roze. Doe ik die dingen nu bij de witte of bij de gekleurde was?
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:15:17 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84769472
Heb je niet genoeg voor een aparte was van wit met een kleurtje?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84769555
Hmm nee, maar mocht het niet anders kunnen dan doe ik dat wel hoor.
pi_84769604
Saffierke :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84769820
Saffier, wat een emo achtbaan zoals Flugeltje het goed beschrijft inderdaad.
Sterkte :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_84770174
Wassen jullie babykleren anders als gewone kleren? :o
Bij mij wordt er op dezelfde manier gesorteerd en gaat alles ook samen :Y Is nog niet verkeerd gegaan :)
pi_84770536
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:13 schreef Noa24 het volgende:
Ik heb even jullie hulp nodig bij het wassen van de babykleertjes. Ik heb de verdeling nu als volgt:

Rood/ roze bij elkaar
Donker bij elkaar: Spijker, groen, blauw,
Wit bij elkaar
Beige bij elkaar

Alleen nu zit ik nog met de wit met gekleurde dingen erop. Bijvoorbeeld witte slabbers met veel roze rood erop. Of een gestreept truitje, wit met roze. Doe ik die dingen nu bij de witte of bij de gekleurde was?
Ik heb hier geen zaligmakend antwoord op want ik klooi maar wat aan. Ik hoor dus ook graag wat anderen doen.

Over het algemeen doe ik nu de volgende wasjes:

- wit, 60 graden (beddengoed, rompertjes, ook rompertjes met opdruk als daar hardnekkige vlekken in zitten)
- wit, 30 graden (voor delicatere kledingstukken zoals bloesjes)
- grauw, 40 graden (spijkerbroeken, donkere kleding)
- gekleurde was, 40 graden (ik gooi alles bij elkaar, maar als ik veel roze heb scheid ik die stukken van de rest van de was)

Ook houd ik er rekening mee dat ik nieuwe kledingstukken niet zomaar ergens bijgooi. Dan probeer ik een apart wasje te draaien met zoveel mogelijk dezelfde kleuren. En soms ben ik heel boos op de vlekken dan dan draai ik een wasje van 90 graden.

Over het algemeen is het nog niet misgegaan qua verkleuren. Wel heb ik één keer kussentjes van de kinderstoel bij de grauwe kleding gedaan (stom!) en toen kwam het wit er niet echt heel wit meer uit. En bij een dekentje van de Hema kwamen de witte banen niet mooi uit de was toen ik dat dekentje bij de gekleurde was had gegooid.

Witte slabben met wat roze/rood erop zou ik bij de witte was gooien - die krengen worden meestal heel vies - maar dat zou ik alleen aandurven als die al 3-4 keer zijn gewassen.
pi_84770625
ik ben te makkelijk met de was :D
Nieuwe dingen was ik zoveel mogelijk apart maar als iets al meerdere keren gewassen is gooi ik net zo makkelijk wit bij roze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84770957
Ik heb 3 stapels:
- kookwas (60°) (beddengoed, handdoeken, witte rompertjes, slabben, ...)
- wit/licht gekleurd (40°)
- donker (40°)
En een lichtblauw rompertje gaat de ene keer bij het licht gekleurd en de andere keer bij het donker gekleurd. Hangt een beetje af van de grootte van de stapels was :D

En wat de droogkast betreft:
- kookwas: alles tot het droog is
- de rest: 10 minuten en dan alles op het droogrek.
pi_84770962
Saffier, jammer dat je niet thuis mag bevallen, maar gelukkig dat je goed in de gaten wordt gehouden. Sterkte!
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:13 schreef Noa24 het volgende:
Ik doe meestal deze wassen:

-Hygiënewas wit op 60 graden met witwasmiddel (handdoeken, beddengoed, ondergoed, etc.)
-Hygiënewas kleur op 60 graden met kleurwasmiddel
-Donkere was op 30 graden met donker wasmiddel. Hier doe ik ook spijkerspullen bij. Als ik een paar rode dingen heb dan gooi ik die hier ook bij.
-Gekleurde was (alles wat blauw/groen/geel/beige enzo is) op 30 graden met kleurwasmiddel.
-Witte was op 30 graden met witwasmiddel
-Lichte was op 30 graden met fijnwasmiddel. Dus alles wat tussen kleur en wit inzit of een combinatie van wit met kleur is.
-Soms rood/roze/oranje/paarse was 30 graden met kleurwasmiddel.

Als ik echt een allegaartje aan spullen heb dan doe ik alles bij elkaar op 30 graden en doe ik er zo'n kleurenabsorbeerdoekje bij.
pi_84771233
Als ik genoeg handdoeken/beddegoed/echt vieze rompers/hydrofielen/sokken/onderbroeken heb dan gaat dat in een 60 graden wasje. Heb ik niet genoeg en het is vies laat ik de machine extra spoelen en intensief wassen.
Ik was eigenlijk nooit meer op 30 graden.

Er gaat hier veel in de droger maar shirtjes/broeken van mij/Amber en Tess gaan er niet in.

Cantare, werkt zo'n doekje nou echt?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84771295
Was je dan altijd op 60° Vicky of lees ik dat nu verkeerd?

Ik vraag me trouwens af of er nog zoiets bestaat als een geurdoekje voor in de droogkast. Mijn ma had dat vroeger en dat rook zo heerlijk, maar ik vind die nergens (en mijn ma vindt die ook niet meer in de winkel waar ze ze vroeger kocht).
pi_84771327
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:05 schreef leonieke het volgende:
Was je dan altijd op 60° Vicky of lees ik dat nu verkeerd?
uhh nee hoor :D Ik was op 60 graden als ik genoeg 60 graden was heb anders gaat het gewoon mee in de 40 graden was :D

quote:
Ik vraag me trouwens af of er nog zoiets bestaat als een geurdoekje voor in de droogkast. Mijn ma had dat vroeger en dat rook zo heerlijk, maar ik vind die nergens (en mijn ma vindt die ook niet meer in de winkel waar ze ze vroeger kocht).
yep die zijn er, van Robijn! Vroeger hadden ze oranje en paars maar volgens mij hebben ze nu alleen nog maar oranje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84771475
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

uhh nee hoor :D Ik was op 60 graden als ik genoeg 60 graden was heb anders gaat het gewoon mee in de 40 graden was :D
Zoals hier dus :D :Y
quote:
[..]

yep die zijn er, van Robijn! Vroeger hadden ze oranje en paars maar volgens mij hebben ze nu alleen nog maar oranje
Dan ga ik nog maar eens op zoek. Hopelijk vind ik die hier ergens in België
pi_84771719
Ik wil hier anders ook wel voor je kijken... dan stuur ik ze wel op, ze passen in een envelop namelijk :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84772313
Niet dat ik al een baby heb maar dat spul zou ongeveer de zelfde verdeling ondergaan lijkt me...

Witte was 60 graden (handdoeken, beddengoed, ondergoed, t-shirts (gedragen onder overhemd) van Mr.DML)
Donkere was 40 graden (zelfde als de witte was maar dan de donkere variant :P )
Fijne was 30 graden (eigenlijk alle bovenkleding)
Die fijne was splits ik wel uit naar donkere en lichtere kleuren.
Iets met meerdere kleuren maar vooral wit doe ik liever bij de witte was dan andersom. Van de week eindigde wit ondergoed nog grijzig omdat de meneer 'm tussen de donkere was had laten zitten.
Ik kan me zo voorstellen dat de bovenkleding van een baby vies genoeg is om op meer dan 30 graden te moeten draaien wel.
The way you rock'n'roll
pi_84772759
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
.
Iets met meerdere kleuren maar vooral wit doe ik liever bij de witte was dan andersom. Van de week eindigde wit ondergoed nog grijzig omdat de meneer 'm tussen de donkere was had laten zitten.
Ik kan me zo voorstellen dat de bovenkleding van een baby vies genoeg is om op meer dan 30 graden te moeten draaien wel.
De ellende daarvan is dat kleertjes er verwassen uit gaan zien. Vooral de rompertjes zijn best vaal geworden, vind ik. Dat is me pas opgevallen toen Huup een rompertje voor me had gekocht dat ik al had.

Ik laat om die reden kleding met vlekken eerst weken in biotex, dan smeer ik de vlekken in met ossengalzeep, gooi ik de was bij het reguliere wasje (40 graden) en eventueel leg ik de kleding nog in de zon (als er zon is). Als dit niet werkt volgt er meestal nog een ronde 60 graden (of, zoals ik al zei, 90 graden als ik boos ben).

De ellende is alleen dat ik er soms niet op tijd bij ben als er ergens een vlek in zit. Mijn lief gooit overhemden met pastasaus en rompertjes met poepvlekken gewoon in de wasmand. En ik was maar één dag in de week.
pi_84772846
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:04 schreef Vicky het volgende:
Cantare, werkt zo'n doekje nou echt?
Volgens mij wel, want met zo'n doekje heb ik nooit uitlopende kleuren gehad en het doekje zelf verkleurt wel.
pi_84772870
Flugel, ook stom dat ze zo die gemiddelde cyclus aan blijven houden. Hoor je toch wel vaker, heel vreemd. Ben blij dat mijn laaste ongesteldheid in september 2008 was, daar hadden ze dus écht niks aan.

Saffier, wat spannend allemaal. Goed dat ze het zo goed in de gaten houden allemaal.

En over het wassen, mijn Lief doet gelukkig altijd de was *)

Hier vanmorgen nog even de vk gebeld. Graeme heeft volgens de ha toch de zesde ziekte, dus de ha zei dat ik de vk even moest bellen. Maar ze (de vk dus) heeft het even uitgezocht, en het is sowieso niet gevaarlijk voor Anna, ook niet als het toch de vijfde ziekte zou zijn, omdat ik al voorbij de 20 weken ben.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_84772873
Scheut dikchloor in de wasmachine als het eerste spoelwater er door gaat. Tegelijk met veel water dus.
Chloor is niet goed voor het milieu :@
WC moet het zonder stellen.

Hier alleen witte en zwarte was. Zoon draagt al 10 jaar alleen witte shirts. Drie per dag. :D
Ook die met kleuropdruk of kleurapplicatie blijven goed.

Succes dames, dan ben ik niet totaal offffff
pi_84772885
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De ellende daarvan is dat kleertjes er verwassen uit gaan zien. Vooral de rompertjes zijn best vaal geworden, vind ik. Dat is me pas opgevallen toen Huup een rompertje voor me had gekocht dat ik al had.

Ik laat om die reden kleding met vlekken eerst weken in biotex, dan smeer ik de vlekken in met ossengalzeep, gooi ik de was bij het reguliere wasje (40 graden) en eventueel leg ik de kleding nog in de zon (als er zon is). Als dit niet werkt volgt er meestal nog een ronde 60 graden (of, zoals ik al zei, 90 graden als ik boos ben).

De ellende is alleen dat ik er soms niet op tijd bij ben als er ergens een vlek in zit. Mijn lief gooit overhemden met pastasaus en rompertjes met poepvlekken gewoon in de wasmand. En ik was maar één dag in de week.
dat red ik hier echt niet. Ik was bijna elke dag wel een keer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84772935
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:41 schreef Cantare het volgende:

[..]

Volgens mij wel, want met zo'n doekje heb ik nooit uitlopende kleuren gehad en het doekje zelf verkleurt wel.
Ik heb de eerste babywasjes met zo'n doekje gedaan en juist dat Hema-dekentje waar ik het eerder over had kwam er niet goed uit. Daarna heb ik dat probleem nooit meer gehad (en ik heb ook nooit meer die doekjes gebruikt).
pi_84772996
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:42 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat red ik hier echt niet. Ik was bijna elke dag wel een keer.
Gewoon veel kleren kopen. :7

Ik kan wel vaker wassen, maar dat betekent dan dat ik na werktijd alleen maar bezig ben met het huishouden. Nu krijg ik in één dag (de vrijdag) precies alle wasjes gedaan. Mocht dat een keer niet lukken vanwege een uitstapje of zo dan was ik de zaterdag door.
pi_84773062
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan wel vaker wassen, maar dat betekent dan dat ik na werktijd alleen maar bezig ben met het huishouden.
ja das een optie :D

Maar ik heb 1 grote en 2 kleine viespeuken en ik heb echt geen zin om in het weekend alles weg te wassen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84773489
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb de eerste babywasjes met zo'n doekje gedaan en juist dat Hema-dekentje waar ik het eerder over had kwam er niet goed uit. Daarna heb ik dat probleem nooit meer gehad (en ik heb ook nooit meer die doekjes gebruikt).
Ik ben met de babywasjes echt extreem voorzichtig geweest, dus niks "risicovols" bij elkaar. Alleen waren er een wit pyjamaatje en een rompertje bij de donkere was gekomen (snap ik nog steeds niet) en die zijn dus gelijk grauw... -O- maargoed, daarbij had zo'n doekje natuurlijk niet geholpen. Ik doe het alleen bij wat feller gekleurde dingen in combinatie met lichte dingen.
pi_84773585
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kijk goede tips. Ik ga het onthouden ^O^
The way you rock'n'roll
pi_84773993
Ik was ook iedere dag wel een keer (voor 5 personen 1 keer in de week gaat niet lukken).

Ik was nooit op 60 graden, altijd 30 of 40 en gebruik voor vlekken ook ossegal of groene zeep. Voorweken doe ik ook nooit.
Ik krijg zo alles schoon :)
pi_84774253
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:15 schreef Vicky het volgende:
Ik wil hier anders ook wel voor je kijken... dan stuur ik ze wel op, ze passen in een envelop namelijk :D
I'll keep that in mind ^O^ Thx!
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:17:39 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_84774272
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:41 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik vraag me af of een koffiefilterzakje niet hetzelfde effect heeft :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:25:33 #57
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_84774549
Saffier jammer dat het toch geen geweldig nieuws was. :( Ben benieuwd hoe nu verder.

Over die datum, bij ons hielden ze de eerste keer, de datum die de echo gaf en mijn cyclus, daarvan het gemiddelde aan. Maar toen was mijn cyclus precies 28 dagen door de clomid.

Nu geen clomid en ik heb zo'n enorm schommelde cyclus, dat ik geen aantal dagen kan aangeven. Dus nam hij de datum van de eerste echo, en het vermoeden van en gemiddelde cyclus, en daar weer het gemiddelde van. :D De echo blijft tot nu toe op dezelfde datum, dus dat zal wel goed zijn hoop ik. :D
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:26:33 #58
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84774585
Weer onderweg naar huis. Gyn was helder gelukkig. Bevallen in het Sophia dus en als de kleine er is krijgt het waarschijnlijk binnen 24 uur een echo. Daarna wordt er dan een behandelplan opgesteld.. Er is op dit moment gelukkig geen enkele aanleiding om (eerder) in te gaan leiden. Ik heb meteen een beladvies gekregen en ze heeft me op het hart gedrukt om bij twijfel of het echte weeeen zijn of niet gewoon te bellen en langs te komen omdat Tobias er zo lekker vlot was.
Mocht er met het overleg vandaag of morgen wat anders uitkomen word ik gebeld.
Ik heb mijn vk gebeld en mag haar gewoon blijven bellen als ik vragen of twijfels heb, ze vroeg me haar vooral op de hoogte te blijven houden.
Ylana
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:31:22 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84774750
Fijn da thet gesprek zo goed verlopen is Saffier, en vooral dat je er zelf vertrouwen in hebt dat jullie daar in goede handen zijn :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84774823
Wassen: elke dag minimaal 1 was. Maar de meeste dagen zijn het er meer. Witte was op 60 en gekleurde op 40. Voorheen deed ik witte was ook op 40, maar dan wordt het toch niet lekker schoon.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84774962
Saffier, fijn dat het gesprek zo goed verlopen is en dat ze voorlopig nog niet hoeven in te leiden! ^O^
pi_84777254
Oja, vergat ik toch helemaal te juichen voor mezelf en onze baby...

37 weken! *O*
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:04:47 #63
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84778378
Saffier :* Goed dat je niet meteen in die achtbaan stapt, ik weet niet of ik zo sterk zou zijn. Fijn dat het gesprek zo helder verlopen is en je altijd bij hen terecht mag/kunt als er iets is.

Cantare meldplicht *O*

Ben ik nou de enige die vrijwel alles op 30 graden wast? :o Ik was zelden op hogere temperatuur, alleen als iets echt heel erg vies is en dat komt nu nog niet zo heel vaak voor. De luiers e/d straks zullen wel op hogere temperatuur gaan, maar over het algemeen dus 30 graden. Wel sorteer ik m'n was in wit, zwart, donker en bont maar die scheiding ligt niet meer zo heel strikt als ik minder was heb. De babykleren ben ik van plan apart te gaan wassen omdat ik zelf nogal dol ben op geurende wasverzachter bij m'n kleren en ik voor Willem een meer neutralere aanpak heb.

Ow en wat een heerlijk burgerlijk onderwerp :+ O+

edit; helemaal vergeten :@ , Ticootje ook meldplicht *O*
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:06:51 #64
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84778438
Cantare en Ticootje, vanaf vandaag mogen jullie (theoretisch) thuis gaan bevallen en hebben jullie lekker meldplicht hiero *O*
Hieperdepiep !!!

*edit*
Oh hier alles op max 40c btw :P alleen de 1e ronde van de hydrofiels, die moesten op 95 :')
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_84780107
Wij wassen ook alleen in het weekend. Scheelt ws. wel dat we nu nog maar was van 2 mensen hebben.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_84780115
Ik was ook maar 1 dag in de week. Misschien een tip: fruitvlekken zijn echt lastige vlekken, ik smeer meteen nadat de vlekken op een slab of romper zijn gekomen er citroensap op en laat het dan opdrogen om vervolgens mee te wassen op 40c.
Ik was alle witte was op 40c
Ondergoed wat wij alleen maar zwart hebben+gekleurde handdoeken 40c
alle kleding op 30c en hang ik daarna uit.

Als ik dan nog vlekken in witte was heb, dat zijn dan vnl rompers en slabben, dan gooi ik ze een nachtje onderrgedompeld in water met 4 lepel bleek erdoor, geen vlek meer te zien.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84780177
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:56 schreef Poppejans het volgende:
Ik was ook maar 1 dag in de week. Misschien een tip: fruitvlekken zijn echt lastige vlekken, ik smeer meteen nadat de vlekken op een slab of romper zijn gekomen er citroensap op en laat het dan opdrogen om vervolgens mee te wassen op 40c.
Ik was alle witte was op 40c
Ondergoed wat wij alleen maar zwart hebben+gekleurde handdoeken 40c
alle kleding op 30c en hang ik daarna uit.

Als ik dan nog vlekken in witte was heb, dat zijn dan vnl rompers en slabben, dan gooi ik ze een nachtje onderrgedompeld in water met 4 lepel bleek erdoor, geen vlek meer te zien.
Veel fruitvlekken en bijvoorbeeld pastasaus bleken eruit als je de was in de zon hangt.
pi_84780946
En we hebben een andere thermostaatklok! :D
M. kon er wel om lachen.
pi_84781634
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:23 schreef Ticootje het volgende:
En we hebben een andere thermostaatklok! :D
M. kon er wel om lachen.
_O- enne nog een nieuwere versie, jullie gaan er op vooruit das alleen maar goed

@ Saffier, je klinkt goed.
Fijn dat alles goed in de gaten wordt gehouden en daarna ook en heb jij er zerlf een gerust genoeg gevoel bij?
Je kunt nu ook gewoon weinig he, maar nog ffkies.......
Sterkte en succes ermee

@ Flugel, goed dat je nu om de dag ctg's hebt, doen ze hier vlgs mij al na 40 wkn zo zie je maar hoe ieder zkh een ander beleid heeft.
Wie weet duurt het niet meer tot zaterdag.............
  maandag 2 augustus 2010 @ 18:56:56 #70
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84782192
Ik heb een klein beetje gelezen in dit nieuwe topic.

Fluugs, van mij een hele dikke :* Ik las iets over dat ze je nog tot komend weekend willen laten lopen?

Saffier, wat vervelend zeg! Fijn dat ze je kindje zo goed in de gaten houden. :*

Ik zit hier met een heel wakker ventje op de arm. De borstvoeding is eindelijk op gang *O* *O* *O* Ik heb em echt te danken aan mn kraamverzorgster. Wat een meid! Het was wel even bikkelen, elke 2.5 uur voeden gedurende ten minste 30 minuten, eerst nog luier verschonen, dan nog bijvoeden en kolven. Al met al minimaal een uur per keer bezig dag en nacht. En alles samen met manlief. Hij was echt een rots in de branding!

(bovenstaande had ik al om 12 uur geschreven)

Afgelopen nacht hebben we voor het eerst pas na 4 uur de wekker gezet. En wat doet'ie: slaapt tot 2 minuten voor de wekker!

De lactatiekundige is vandaag geweest. Morgen wordt ik borstvoedingstechnisch "overgedragen" door de kraam aan de lactatiekundige. De komende 6 weken kan ik nog al mn vragen en problemen aan haar stellen. Dat geeft wel veel rust. De lactatiekundige heeft echt goed met mij en de kraamverzorgster doorgesproken hoe we nu verder gaan en daar gaan we samen morgen nog weer even mee aan de slag, maar volgens mij is het nu goed op gang en gaat het nu helemaal goed komen.

Ik heb een geweldige kraamtijd gehad, ook al hebben we bezoek zoveel mogelijk afgehouden deze eerste week omdat we ons volledig wilden/moesten richten op de borstvoeding. Wel zijn mn ouders een aantal dagen gebleven, wat heel fijn was omdat ik me erg schuldig voelde dat ik Nathan niet beter heb kunnen laten groeien (soms steekt het gevoel nog even op, maar hij is een superpittig ventje die het echt heel goed doet, vandaag was hij al 2640 gram!!). Mn moeder weet hoe het voelt, die heeft ook een paar kleine kindjes gehad. Het was moeilijk dat ze zaterdag weer naar huis gingen maar ze komt eind augustus nog weer een paar dagen naar Nederland en komt dan weer even langs. Verder zijn de op dat moment in Nederland verblijvende broers en zussen al wel geweest. Nu zijn we langzamerhand bezig het kraambezoek te krijgen, en ben er nu ook wel echt aan toe om Nathan aan iedereen te laten zien!

Ik ben bezig mn bevallingsverhaal te schrijven. Ik heb nu al anderhalf kantje en heb het idee de helft nog niet op te hebben geschreven. Ach ja, snelle bevalling lang verhaal he :D . Maar de bevalling ging heel goed. Lekker thuis, alleen met manlief, verloskundige kwam pas binnen bij de persweeën en de kraamverzorgster was er 2 minuten nadat Nathan was geboren. Ik blijf het zo bijzonder vinden.

Ik denk dat ik jullie langzamerhand ga verlaten en doorga naar het volgende topic. Al kan ik me niet voorstellen hier helemaal niet meer mee te posten.

Oh ja, denk dat ik de afgelopen posts over wasjes maar es even uitprint :D . Ik heb vandaag nog gevraagd aan de kraam hoe ik het het beste kon doen, gewoon meewassen met mn eigen was aangezien ik geen wasverzachter gebruik. Maar tips als citroensap en ossegalzeep zijn denk ik wel handig :D .
pi_84783803
Wat fijn dat de borstvoeding nu goed op gang is, Pessie! En ook dat je zo'n goede bevalling en kraamtijd hebt gehad. Heerlijk hoor. Had de verloskundige eigenlijk van tevoren ingeschat dat Nathan zo'n lichte baby was?

Oh meldplicht :o als je 't niet gezegd had dan was ik dat straal vergeten, Maffemuts! Verwacht me vooral niet vroeg op de dag, want ik ben een rasuitslaper en dat ben ik van plan vol te houden tot de bevalling. :D :z
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:45:34 #72
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84786667
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:36 schreef Cantare het volgende:
Wat fijn dat de borstvoeding nu goed op gang is, Pessie! En ook dat je zo'n goede bevalling en kraamtijd hebt gehad. Heerlijk hoor. Had de verloskundige eigenlijk van tevoren ingeschat dat Nathan zo'n lichte baby was?

Oh meldplicht :o als je 't niet gezegd had dan was ik dat straal vergeten, Maffemuts! Verwacht me vooral niet vroeg op de dag, want ik ben een rasuitslaper en dat ben ik van plan vol te houden tot de bevalling. :D :z
Groot gelijk!
Voordeel is dat je daarna geen slaap meer nodig hebt ^O^

Edit: zelfs de gyneacoloog vond aan de hand van de echo's dat ie zeker 6 pond zou zijn. Een van de eerste dingen die ze zei toen Nathan geboren was, was dat et wel echt een kleintje was. Toen zei ik "hij is 6 pond want dat zei de gyn" maar ze zei meteen dat ie dat niet zou zijn. We zijn toen ook direct met bijvoeding gestart die Godzijdank de kraamverzorgster bij zich had. Ze hebben het die eerste uren/dag heel vaak gehad over groeien of naar het ziekenhuis. Hij deed groeien *O* *O* *O*
pi_84786668
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan wel vaker wassen, maar dat betekent dan dat ik na werktijd alleen maar bezig ben met het huishouden. Nu krijg ik in één dag (de vrijdag) precies alle wasjes gedaan. Mocht dat een keer niet lukken vanwege een uitstapje of zo dan was ik de zaterdag door.
Dat ja, veel kleren kopen :7
nee maar serieus, ik heb dus wel bijvoorbeeld extra slaapzakken en extra dekentjes en lakens zodat het geen ramp is als mn kind zichzelf eerst onderspuugd en daarna 's nachts ook nog langs de luier plast ofzo. Dat je dan niet ineens moet gaan bedenken hoe je dat gaat oplossen :P

En verder was ik eigenlijk zoals het uitkomt. Als de wasmand vol is. Soms duurt het wat langer dan anders. Ik heb een lichte en een donkere was (witte was kan ik het niet noemen want ik gooi er ook vaak grijs of crème enzo door). En alles gaat op 40 graden.
Ik heb ook een 30 graden programma maar die doet er 2 uur over ofzo en das me te lang, dan gewoon lekker op 40 graden.
Ik ben met de babykleding niet voorzichtiger dan met andere kleding (lees: niet voorzichtig :') ) alleen dingen die echt niet tegen de droger kunnen vis ik eruit, maar eerlijk gezegd zoek ik mijn kleding wel een beetje uit op 40 graden en droger-proof :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84786695
oh en cantare meldplicht *O*
en saffier wat fijn dat de gyn zo duidelijk was! Dat laat in elk geval weinig te vragen over en je hoeft niet te schromen als je twijfelt. Fijne gedachte.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:59:29 #75
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84790511
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:45 schreef pessie het volgende:

[..]

Groot gelijk!
Voordeel is dat je daarna geen slaap meer nodig hebt ^O^

Edit: zelfs de gyneacoloog vond aan de hand van de echo's dat ie zeker 6 pond zou zijn. Een van de eerste dingen die ze zei toen Nathan geboren was, was dat et wel echt een kleintje was. Toen zei ik "hij is 6 pond want dat zei de gyn" maar ze zei meteen dat ie dat niet zou zijn. We zijn toen ook direct met bijvoeding gestart die Godzijdank de kraamverzorgster bij zich had. Ze hebben het die eerste uren/dag heel vaak gehad over groeien of naar het ziekenhuis. Hij deed groeien *O* *O* *O*
dat is wel een tipje waard voor de borstvoeding-gevende mamma's moet ik eerlijk zeggen, haal een klein verpakking hypoallergeen in huis en 1 compleet flesje :Y
Dat geeft toch een bepaalde rust bij het voeden dat je weet dat het er is mocht het nodig zijn, niet elke kraamverzorgster heeft dit standaard in haar tas zitten, en dit soort dingen gebeuren echt 9/10 keer na sluitingstijd van winkels. Gebruik je het niet, kun je het later altijd nog gebruiken voor papjes bij de bijvoeding o.i.d (of als je zelf ziek bent, of eindelijk dat wijntje wil drinken of in wat voor situatie dan ook)

Lichte kindjes worden ook groot hoor Pessie ;) Rachel was 2740 bij de geboorte en viel terug tot 2710 (10 gram van opname in het ziekenhuis) nu is ze al veul groter _O-
Gewoon n stuiterballetje
pi_84790771
dat vroeg ik met trouwens af (ik weet niet of dit het goeie topic is daarvoor hoor, maar het gaat hier toevallig net even over...) als je borstvoeding geeft, en je geeft een of twee keer een fles tussendoor, wil het kindje daarna nog wel terug aan de borst? puur omdat ik het gewoon echt niet weet en ik er gewoon ontzettend nieuwsgierig naar ben hoor...
pi_84790923
Thomas had er geen enkel probleem mee, mijsje. Het ging met 6 weken zelfs zo vlot dat we het een tijdlang niet meer geprobeerd hebben. Toen hij echt uit de fles moest drinken (combinatie met KV) was het even doorbijten want toen wou hij niet meer. Nu wordt er vrij vaak afgewisseld, al is Thomas momenteel iets te nieuwsgierig om vlot van de borst te drinken. 's Ochtends en 's avonds als hij moe is, drinkt hij probleemloos van de borst, overdag drinkt hij uit de fles.
pi_84790987
:) dank je Leonieke, dan heb ik er een beeld bij. :) dit zijn toch dingen waar je uit jezelf niet aan zou denken voor je ook maar zwanger raakt... :)
pi_84791142
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:08 schreef mijsje het volgende:
:) dank je Leonieke, dan heb ik er een beeld bij. :) dit zijn toch dingen waar je uit jezelf niet aan zou denken voor je ook maar zwanger raakt... :)
Graag gedaan :s) (en bij mij zijn het zelfs dingen waar ik niet aan gedacht had toen ik zwanger was ;) heb me pas echt ingelezen over bv geven na de bevalling.)
pi_84791252
Claudia, een meid, wat leuk! Gefeliciteerd!
K-Loontje... *O* voor een knipperend korreltje!
Saffier....jammer dat je niet thuis mag bevallen, maar alles wat het beste is voor je kleintje natuurlijk.
Cantare meldplicht... :D
En Flugel.....ik leef echt met je mee...denk maar zo, over een week van nu is Willem er écht!!!!

Ik heb een baaldag achter de rug, misselijk wakker geworden en overgegeven, onterechte parkeerboete gekregen, gezeur met een vriendin en gewoon algehele moeheid en het besef dat ik waarschijnlijk toch eerder met verlof zal gaan...
Maar als ik dan net op de bank lig en voor het eerst m'n buik een kwartier lang zie bewegen door ukkie, verdwijnt die hele dag even allemaal in het niets....just me and my baby! O+
Back in business.
pi_84796263
He balen Shirley, hopelijk gaat het morgen beter!

Ooh Cantare en Tico hebben al meldplicht! Mijlpaal! *O*

Ik had vandaag ook een mijlpaal :') In een winkel zei de verkoopster terwijl ze naar mijn buik keek: Zo jij hoeft zeker niet lang meer he?? En toen ik zei dat ik nog een week of 7 moest keek ze zo :o en zei ze dat ik dacht dat ik nog maar maximaal een week zou moeten.
Zoooo dik is mijn buik ook weer niet hoor 8)7
pi_84798843
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:03 schreef mijsje het volgende:
dat vroeg ik met trouwens af (ik weet niet of dit het goeie topic is daarvoor hoor, maar het gaat hier toevallig net even over...) als je borstvoeding geeft, en je geeft een of twee keer een fles tussendoor, wil het kindje daarna nog wel terug aan de borst? puur omdat ik het gewoon echt niet weet en ik er gewoon ontzettend nieuwsgierig naar ben hoor...
liever pas als de borstvoeding goed op gang is.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 01:12:37 #83
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84799054
Fijn dat het zo goed gaat pessie! En veel plezier in het andere topic, hou m'n plekje maar vast
warm ;)

gelukkig dat M. er om kon lachen tico, ik hoop niet dat het je te veel geld gekost heeft :P

Baaldagen zijn klote Shirley, morgen na een goeie nacht slaap gaat het vast alweer beter :Y

whehe tessie, sommige mensen kunnen de dikte van de buik ook absoluut niet goed inschatten, ik word al vanaf 6 maanden gevraagd dat het 'zeker niet zo lang meer' zal duren, terwijl ik dat allemaal best mee vind vallen als ik de foto's terugkijk.

Geen gerommel meer gehad vandaag. Ik ga er inmiddels helemaal vanuit dat ik hulp nodig ga hebben. Martijn en ik hebben besloten dat we gaan proberen om dat nog voor het weekend te krijgen omdat maandag echt te ver weg klinkt en als het toch niet 'spontaan' kan die paar dagen eerder ook niet veel meer uit zullen maken.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 04:23:21 #84
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84801451
Ik hoop dat ze je snel op weg willen helpen Flugel. Kan me voorstellen dat je liever actie ziet voor het weekend dan dat ze je nog over het weekend heen willen laten gaan :*

Canntare en Tico mijlpaalmeldpicht *O*

Shirley vandaag gaat het beter :Y

Oja en goedenmorgen 8-)
Ylana
pi_84801892
Flugel wat saffier zegt :*

Saffier :*
pi_84802452
moh 8-)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 08:58:19 #87
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84802673
Netjes voor 9 uur Tico, zo hoort het :P

meldt!

Alles rustig....
pi_84802840
Flugel :* Ook ik hoop mee op actie voor het weekend.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:35:22 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84803301
Môgguh dames c_/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84803358
Wat ik me zo afvraag he, aan de hand van Flugels situatie, heb je in situaties als dit dan niet zelf wat te zeggen? Stel dat jij echt voor het weekend geholpen wil worden, kunnen ze het dan blijven weigeren? Ook als je bv heel bang bent dat het misgaat, omdat je zo lang over tijd gaat?
Mijn vriend dacht namelijk van, jaa hallo het is mijn kind en ik bepaal het wel. Maar zo makkelijk gaat het natuurlijk niet.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:48:20 #91
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84803579
Ik denk dat als ik heel erg bang en bezorgd zou overkomen ze wellicht wel wat eerder zouden helpen, zo ook als ik erg hysterisch zou gaan doen... Maar zoals ik al eerder aangaf vind ik gewoon dat de argumenten die ze hebben hout snijden. Ik wil zelf nog altijd liever een spontane bevalling dan ingrijpen. De reden dat we morgen willen proberen om de boel te bespoedigen is omdat we niet meer de illusie hebben dat Willem er vanzelf uitkomt en als ze dan toch gaan inleiden, dan liever een paar dagen eerder...

Aan de andere kant kan ik het ook zomaar mis hebben en zullen ze hoe dan ook niet eerder helpen dan zij noodzakelijk achten, zolang moeder en kind het goed blijven doen zien ze geen reden tot eerder ingrijpen....
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:51:25 #92
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84803627
Ligt denk ik aan het beleid van het zh Noa... En een brutaal mens bezit de halve wereld, zoiets... Ik durf er dus geen zinnig woord over te zeggen :D Maar ik neem aan dat als je echt erg bezorgd bent ze er alles aan doen om die zorgen weg te nemen. Dat proberen ze bij mij wel in elk geval.

Vandaag 36+3 *O*
Ylana
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:52:32 #93
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84803660
Ah daar is Flugel :*
Ylana
pi_84803882
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:38 schreef Noa24 het volgende:
Wat ik me zo afvraag he, aan de hand van Flugels situatie, heb je in situaties als dit dan niet zelf wat te zeggen? Stel dat jij echt voor het weekend geholpen wil worden, kunnen ze het dan blijven weigeren? Ook als je bv heel bang bent dat het misgaat, omdat je zo lang over tijd gaat?
Mijn vriend dacht namelijk van, jaa hallo het is mijn kind en ik bepaal het wel. Maar zo makkelijk gaat het natuurlijk niet.
Ik denk het wel hoor dat het mogelijk is. Zeker met over de 42 weken lopen.
Daar zullen ze denk ik niet zo moeilijk over doen.. Maar echt heel vroeg inleiden doen ze natuurlijk niet zomaar. :) Strippen doen ze bij de meeste ook pas na de 41 weken.

Is hier nog iemand anders die navelstrengbloed gaat doneren?
pi_84804057
flugel in ieder geval succes morgen! :*
pi_84804081
*meld*

Verder niks te melden hier, ik ga zo naar de vk voor controle.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:16:01 #97
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_84804170
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:38 schreef Noa24 het volgende:
Wat dat betreft heb je weinig in te brengen heb ik het idee. Wat Flugel al zegt: zolang moeder en kind het goed maken ondernemen ze niets. En elke bevalling die ze inleiden geeft meer risico op medisch ingrijpen dan een bevalling die uit zichzelf begint.
Bij mij begonnen ze ook pas met inleiden/inleidbaar maken toen ik 42 weken en 1 dag rondliep. Ik voelde me nog prima en de baby maakte het toen ook nog goed (voldoende vruchtwater, net een klein beetje kalkafzetting in de placenta).
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:26:37 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84804427
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:03 schreef Pvoesss het volgende:
Is hier nog iemand anders die navelstrengbloed gaat doneren?
Ik weet nog niet wat we met de navelstreng gaan doen, ik heb mijn vader wel aangeboden er gebruik van te maken als hij in een project kan komen wat daarmee test, Sr. heeft diabetes type I.
Als er met de stamcellen iets gedaan kan worden waar hij wat aan heeft dan ben ik er ook al gelukkig mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84804650
Ik wil het dus wel doneren maar ik weet niet hoe dat zit bij keizersnede.
Als het dan alles vertraagd of lastiger is dan doe ik het dus niet.
De kans op keizersnede is er nog steeds en dan heb ik liever niet nog meer poespas zeg maar .
pi_84804809
Ze doen het ook niet in elk ziekenhuis, toch? Ik zou gewoon informeren bij het ziekenhuis waar je wilt gaan bevallen. Waarom heb je eigenlijk kans op een keizersnede (behalve dat iedereen dat natuurlijk heeft)? Ligt je placenta niet goed? Je hebt het vast wel verteld, maar ja, alles onthouden...
pi_84804966
Ja in mijn ziekenhuis doen ze het sowieso.
En ik ga ook zonder keizersnede daar bevallen. Ze zijn op de hoogte al van mijn keus.
Inderdaad de placenta ligt niet goed en met 20 weken lag die nog helemaal verkeerd.
En met 30 weken weer een echo in het ziekenhuis. (6 september)

Ik hoop echt dat ik natuurlijk kan bevallen. ik wil echt geen keizersnee :'(
Maar als dit verder de enige complicatie is en het toch een keizersnede is ach dan moet dat maar.
Zolang hij er maar gezond en wel uit komt O+
pi_84807080
Spannend, ik kan me voorstellen dat je liever geen keizersnede wilt, dus hopen dat het 6 september goed is!

Ik heb weer een stickertje van de VK en... VIBI! *O*
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:36:48 #103
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84808263
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:54 schreef Cantare het volgende:
Spannend, ik kan me voorstellen dat je liever geen keizersnede wilt, dus hopen dat het 6 september goed is!

*O*
Goedzo :)
Gewoon n stuiterballetje
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:42:41 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84808396
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:54 schreef Cantare het volgende:
*O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:43:12 #105
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84808412
Ik hoop met je mee Pvoesss!

Cantare goedgekeurd *O*
pi_84808440
Goed zo cantare!

Zo mn ladekast in de lak gezet... Straks als ie droog is de babykleertjes erin.

Verder had ik een gat gemaakt in de kastdeur, zodat ik m open kon doen... (Lang verhaal...) Verpest ik uiteraard de voorkant van de deur, het laaste stuk ging niet goed en er kwam een heel stuk mee wat niet hoorde, dus nou vast gelijmt... Nee zag er niet uit.... Nu heb ik de deur maar omgedraaid, wat een kutklus zeg.

Nu ff strijken en eten..

Wat kan ik vandaag nog meer slopen??? >:)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:46:04 #107
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84808488
Heb je de thermostaat al geprobeerd? O-)
Ylana
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:50:59 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84808639
Valt nog mee dat de kastdeur omgedraaid is eigenlijk.... en niet weggegooid :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:51:03 #109
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84808641
Volgens mij kan M. opnieuw gaan verbouwen tegen de tijd dat Tico klaar is met nestelen 8-)
pi_84808899
Fijn cantare!
pi_84809913
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:46 schreef Saffier het volgende:
Heb je de thermostaat al geprobeerd? O-)
Nee... Die hangt nog niet..

Mannen en prioriteiten... Vanavond gaat ie klussen bij zn broer... Alsof hier niets te doen is....

Dus tja, dan doe ik het zelf maar, dan gaat er wel eens wat fout. Maar dan moet ie het zelf maar doen, en een beetje snel graag.
pi_84812254
Zojuist bij de gynaecoloog geweest en alles was weer in orde. Bloeddruk nog netjes onder de gevarenzone (142/87) en geen eiwit in de urine. Over twee weken mag ik weer terugkomen :)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:42:16 #113
186094 Floria
Ghost of shark
pi_84812827
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:26 schreef Fannetje het volgende:
Zojuist bij de gynaecoloog geweest en alles was weer in orde. Bloeddruk nog netjes onder de gevarenzone (142/87) en geen eiwit in de urine. Over twee weken mag ik weer terugkomen :)
Zo hoort het! lekker!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:56:08 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84813352
Top Fannetje ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84815528
Fijn Fannetje!! *O*

Wij zijn net terug van de combinatietest, alles zag er keurig uit, zelfde eigenlijk als bij Amélie. We moeten de uitslag uiteraard nog krijgen maar so far niets om je zorgen om te maken. Kindje deed het keurig, bewoog een beetje, draaide een rondje en stak de duim in de mond leek het wel :D alles zat waar het moest zitten dus we zijn helemaal blij en vliefd O+

Even foto's uploaden.
Ohja over half uur bij de vk, stickertje verdienen, t zal allemaal goed zijn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:52:37 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84815615
Super Huup *O*

Even een wellicht ongepaste vraag: is er bij jullie een reden voor de NT test of is het op eigen initiatief? Jij hebt toch nog niet de risicofactor leeftijd??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84815800
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:52 schreef Leandra het volgende:
Super Huup *O*

Even een wellicht ongepaste vraag: is er bij jullie een reden voor de NT test of is het op eigen initiatief? Jij hebt toch nog niet de risicofactor leeftijd??
Nee hoor is niet ongepast :)
Eigen initiatief. Ik ben 26 (god ik moest er gewoon over nadenken :') ) dus absoluut geen risico leeftijd. Vooral B. wil die test eigenlijk graag hebben, het is niet zo dat die test voor mij helemaal niet hoeft maar voor hem weegt het wel zwaar. Ikzelf zou hoe dan ook graag van tevoren bepaalde zaken willen weten. (niet alleen Down maar ook andere trisomie-afwijkingen bijvoorbeeld.)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:59:21 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84815918
Ah, okay thnx, ik kan het me ook wel voorstellen hoor, ik had alleen het voordeel dat het in m'n "oud wijf pakket" zat ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84816142
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:59 schreef Leandra het volgende:
Ah, okay thnx, ik kan het me ook wel voorstellen hoor, ik had alleen het voordeel dat het in m'n "oud wijf pakket" zat ;)
_O-

oud wijf pakket _O- :D

handje naast t hoofdje, zo schattig die knuistjes steeds O+

overdwars, handje weer naast het hoofdje bovenin.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84816186
Mooie echo's Huup O+
pi_84816503
Mooie foto's Huup, het is nu al een schatje O+

Fannetje ook gestickerd *O*

Dat de baby ingedaald is, voel ik trouwens goed aan mijn bekken. Vanochtend ben ik naar de vk gelopen en weer terug. Toen dacht ik al wel even "heuh, vorige week kon ik nog normaal lopen :? ". Maar toen moest ik vanmiddag even klossen halen en naar de Ikea, en daar kwam ik bijna niet meer vooruit. Net of mijn onderbuik/schaambot een grote blauwe plek is en er een bowlingbal op mijn bekken ligt. *waggel waggel* Niet dramatisch pijnlijk, maar wel goed voor het oudewijvengevoel. :D :')
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:20:23 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84816859
Wat een prachtige echo's Huup O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84817335
Huup, mooie foto's!
Cantara, fijn dat je weer goed gekeurd bent! Enne dat waggelen klinkt bekend en ik ben pas 29w..
Fannetje, weer goed gekeurd!

Hier niks bijzonders te melden, al ga ik manlief vanavond er toe zetten om de meubels v/d kinderkamer af te schilderen, ik heb het gevoel dat de tijd een beetje begint te dringen..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_84817428
Mooie foto's Huup O+
Ga jij ook voor een geslachtsbepaling over een paar weken?

Yay voor iedereen die een stickertje heeft weer. Sorry ben de helft van wat ik gelezen heb alweer vergeten :')

Ik geloof dat ik het depressief door hormonen topic maar eens door ga lezen.
Ik vind er geen zak aan momenteel en betrap mezelf er op dat ik dingen denk zoals dit ik helemaal geen kinderen hoef als dit zwanger zijn is. Vreselijk onredelijk maar ik ben het overgeven en dag en nacht misselijk zijn zo zat na 9 weken. Meer energie dan drie kwartier in een babyzaak rond lopen heb ik niet en ik moet wel 5x naar het toilet 's nachts (volgens HA geen blaasontsteking) en vervolgens lig ik misselijk wakker de rest van de tijd.
Ja, ja ik weet dat al die kwaaltjes erbij horen maar de 'donkere' gedachten zijn er wel heel veel dagelijks nu.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:35:51 #125
144006 chacama
Ondernemend!
pi_84817598
DML :* moeilijk hoor. Hopelijk klaart het op als je de 12 weken gepasseerd bent.

Nog een extra :* voor alle LLM-ers

En ik zag hele mooie echo's langskomen. O+
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:37:03 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84817667
DML :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84819118
Thnx voor de reacties O+
En weer een sticker verdient van de vk ook *O* woehoe, alles zag er keurig uit. Mooi.

DML :D natuurlijk ga ik voor de echo! Geen dag langer onwetend dan nodig is hoor :P
Wat naar van je donkere randje :* het wordt echt beter! echt! En als het niet beter wordt, trek aan de bel, want er is wellicht wel iets aan te doen. Wakker liggen en misselijkheid zijn echt slopende dingen, zeker als je overdag wel normaal moet functioneren. Vraag anders aan je vk of er niet iets te krijgen is tegen de misselijkheid, of ze tips heeft waar je iets mee kunt en of er iets anders is wat je kunt doen.

Dat vele plassen herken ik wel, ik moet overdag geloof ik ieder half uur ofzo :') en 's nachts ook eruit. De bm zal wel net lekker tegen de blaas aanliggen ofzo. Ik kan me goed voorstellen dat je er geen klap aan vindt zo.
Maar hey, je kindje is al zo groot als je pink nu hè! En het spartelt en koprolt en beweegt en zwaait enzo O+ en over een paar weekjes kun je dat gewoon voelen <3 en dan weet je of je een meisjeskindje of een jongenskindje krijgt, en kun je los met bedenken hoe de babykamer moet, en los op de kleertjes en en en nog veel meer.

Dikke knuffel voor jou :* soms is er niets aan en dat mag je ook gewoon vinden.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84819161
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Ik vind er geen zak aan momenteel en betrap mezelf er op dat ik dingen denk zoals dit ik helemaal geen kinderen hoef als dit zwanger zijn is. Vreselijk onredelijk maar ik ben het overgeven en dag en nacht misselijk zijn zo zat na 9 weken.
Ik vind het helemaal niet onredelijk. Van 2 maanden slecht slapen en ziek zijn ga je je goed kut voelen, lijkt me heel logisch.
Met mijn goed 14 weken ben ik dan wel nauwelijks meer misselijk, maar wel zo moe dat ik 8u werken niet volhoud en vrijwel geen sociaal leven meer heb. Als ik iets meer doe dan goed voor me (en dat is weinig), ga ik me niet lekker voelen en krijg ik hoofdpijn. Ik ben inmiddels ook zo vrolijk niet meer. Gelukkig kan ik een evt. volgende uitbesteden aan de andere baarmoeder in onze relatie, dat scheelt nog iets :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_84819461
Thanks ladies :* Ik hoop dat het hartje luisteren volgende week (na 4 weken 'niks' zeg maar) en de echo over 2,5 week het inderdaad helpt relativeren.
Ik had overigens van die zetpillen maar die hielpen geen klap helaas -O-
Ik ging afgelopen vrijdag en zaterdag zonder overgeven de dag door maar dat was daarna weer over en daarna zakte mijn gevoelens wel naar een dieptepunt geloof ik.
Overigens is de herkenning fijn want mijn zwangere collega heeft helemaal nergens last van en kijkt me aan alsof ik me aanstel als ze vraagt hoe het gaat en ik mijn kwalen vertel -O-
Vanyel, jij ook sterkte :*

Ik ga dat andere topic eens doorlezen en hou me wat afzijdig hier even want ik wil niet teveel klagen maar heb gewoon weinig positiefs te melden momenteel.
The way you rock'n'roll
pi_84819499
Ik heb net mn bestelling binnen van mn voedingsbh's, en ze passen allebei!!!! JEEEEEE

DML, vraag je vk anders eens om pilletjes tegen het spugen. Ik hoefde gelukkig niet te spugen, maar was gewoon continu misselijk en daardoor at ik dus gewoon niet... Dat was toen voor mijn gyn al voldoende om de pilletjes voor te schrijven, gewoon dat ik me iets beter voelde.
En het is heel stom om te zeggen, maar die misselijkheid gaat heel waarschijnlijk ook weer weg, zo rond de 12/14 weken en dan ziet het er gewoon heel anders uit....
pi_84819571
Tico die zetpillen had ik :Y maar het deed niks voor mij ;(
En a.s. donderdag 14 weken. Ik wacht met smart ;)
The way you rock'n'roll
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:44:31 #132
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84822357
DML, BAH! Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog niet 'lichter' voel, met ruim 16 weken, maar misselijk ben ik niet echt meer, en ik slaap ook een stuk beter. Ik hoop zo dat het voor jou echt wat beter wordt als je je fysiek ook weer wat lekkerder voelt, en dat gebeurt toch meestal wel zo rond de termijnwisseling 12-14 weken...

Mooie echo, huup! Fijn dat alles goed was enzo, en nu nog een aantal weekjes wachten en dan kun je gaan sjoppen ;)

En Claudia een meisje! Wat ontzettend leuk!

Volgende week heb ik pas afspraak met vk, maar loop me nu al druk te maken over mijn misschien ks enzo. Totaal overbodig natuurlijk, en niet iets waar ik zelf iets aan verander, maar goed alles wat me niet vrolijk maakt, dat houdt me bezig... Erg gezellig...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_84822672
Huup, wat fijn dat alles goed leek op de echo, en wat een mooie, lieve plaatjes!
Cantare, nu pas waggelen Ik waggel onderhand al zo'n kleine 2 jaar
DML, wat naar dat je nog steeds zo misselijk bent en je zo rot voelt. Ik hoop dat voor jou dat het snel over gaat en je je weer goed voelt.
Ook een voor Basboussa en Vanyel.
En Tico nieuwe passende bh's! Fijn is dat he! Ik had er laatst ook 2 besteld, zitten heerlijk!

En het schiet eindelijk op met Anna's kamertje Moeten alleen vanavond nog even de vloer schoonmaken (zitten verf vlekken op, mijn Lief snapt niet dat je iets op de grond moet leggen als je gaat schilderen ) en het ene gordijntje nog even goed ophangen, en dan leuk spulletjes neerzetten voor de aankleding enzo.
De muursticker hangt ook al, en ik vind hem zooo leuk
pi_84822752
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tico die zetpillen had ik maar het deed niks voor mij
En a.s. donderdag 14 weken. Ik wacht met smart
Nou dan hoop ik dat je je heel snel gewoon beter voelt.
pi_84824073
DML, het is helemaal niet gek dat je slecht in je vel zit als je zo misselijk en moe bent en slecht slaapt. Trouwens, ook al heb je dat níet, dan nog kun je je best rot voelen. Het is ook niet niks, een zwangerschap. Gelukkig hoeft dat nog niet te betekenen dat je depressief aan het worden bent. Ik had in 1e en 2e trimester ook van die periodes dat ik zó moe was dat ik helemaal terugkwam van het idee dat ik meer dan één kind wilde of dat ik er tegenop zag de baby te krijgen. Maar zodra je je lichamelijk beter voelt, zie je het echt weer met andere ogen. Mocht dat nou niet gebeuren en je depressief blijven voelen, trek dan aan de bel bij de huisarts. Maar dikke kans dat het over een paar weken echt beter is, hoor.

Over de misselijkheid: misschien zijn er nog wel andere medicijnen dan die je nu hebt geprobeerd. Lijkt me de moeite waard om uit te proberen. Ik hoop voor je dat je iets vindt, en sterkte in elk geval!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:41:51 #136
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84824547
Huup een mooie sticker en een nóg mooiere echo O+

Fannetje ook al een mooi stickertje, fijn dat het met de bloeddruk nu wat beter lijkt te gaan... ^O^

@Cantare, ik ging juist beter lopen toen Willem eenmaal vast lag in m'n bekken :P Voor die tijd hopste hij er steeds uit en daar had ik behoorlijk last van, sinds hij vast ligt ben ik er een stuk stabieler op geworden...

DML :* Ik ben zelf gelukkig niet echt ziek geweest in het begin, maar ik kan mezelf heel goed voorstellen dat 't een beetje een grijs randje om alles heen legt. Bij mij is de roze wolk ook nooit echt gearriveerd, maar ik moet wel eerlijk toegeven dat het beter werd naarmate de zwangerschap vorderde en het kindje in m'n buik voelbaar werd. En dat gevoel 'een aanstelster' te zijn is voor mij ook heel herkenbaar toen ik oververmoeid raakte en iedereen maar riep dat 'het er toch bijhoorde' Meer dan eens kreeg je het 'bij mij was het o zo erg en ik heb ook nooit gezeurd' preekje voorgeschoteld... Sowieso heeft niet iedereen door dat elke zwangerschap op zich staat en een ander niet voor je kan bepalen hoe zwaar het is. Het is soms gewoon heel erg slopend en niet tof! Gelukkig komen er ook echt wel leukere momentjes voorbij straks, als het niet tijdens de zwangerschap is dan daarna wel...

Vanyel, voor jou hetzelfde. Hou je taai, het komt goed :*

Ik zou jullie ook nog gerust willen stellen door te zeggen dat je voor je het weet bevallen bent, je kindje in je armen houdt en alles het waard is geweest. Maar dat 'voor je het weet bevallen' is momenteel een wat abstract concept voor mij :')

Fijn dat de nieuwe BH's goed passen Tico, ik heb nu 1 voedingsBH. Mijn voorgevel is zo miniem gegroeid dat ik nog niet echt nieuwe durf aan te schaffen, ik weet niet wat de stuwing gaat doen en wacht dus maar even af tot na de bevalling of het B of C gaat worden...

Tessie, ik ben benieuwd naar de foto's straks *O*
pi_84824849
Heel herkenbaar DML en ik ben niet eens echt misselijk geweest.. Nu ben ik sinds afgelopen week halve dagen gaan werken en ik heb gewoon weer energie! Ik vindt het heerlijk dat ik nu ' s middags rustig mijn huishouden kan doen en lekker afspreken met vrienden! Manlief komt nog steeds heeel stil binnen geslopen als ie afgewerkt is omdat ie er nog zo aan gewend is dat ik lig te pitten op de bank :@
Zodra je dadelijk je uk voelt bewegen, wordt het een stuk leuker, althans voor mij! Dikke :*

Tessie ik ben benieuwd naar je kamertje *O* hoe krijgt ie de verf van de vloer want ik heb ook geschilderd zonder iets op de vloer te leggen O-)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_84825333
Magic wipes van Bison werken schijnbaar het beste. En anders een krabbertje en een schuursponsje met terpentin Barba. Succes ermee haha!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:04:45 #139
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84825386
Okeeeeeeeeee, had uit de bieb wat van die zwangerschapsmagazines meegenomen, maar ik word daar toch zo kriegelig van, want:

a) Een urinetest die je bij 12 weken vertelt of je een jongen of meisje krijgt (schijnt te maken te hebben de ph waarde van je urine, (intelligender zegt overigens van niet) maar als je veel cranberry sap drinkt oid dan klopt er dus geen meter van, maar goed... en maar 90% accuraat en als je PCOS hebt dan krijg je altijd als resultaat dat het een mannetje is. )

b) ik moet gaan baby-moonen, dat is het helemaal. Met je dikke buik in een all-inclusive op een exotisch eiland gaan zitten cocoonen met je partner... Want de verandering die je te wachten staat... Een Caribisch eiland is natuurlijk DE voorbereiding...

c) mijn partner heeft ook nesteldrang... ja daaaaaaaaaaaaaaag... Ik heb het niet eens, laat staan de vent.

d) als moeder heb je een geweldige intuitie... Een beetje moeder voelt het geslacht van haar kind op de dag van de conceptie... (70% accuraat volgens het artikel...) Ik ben dus geen echte moeder, heb echt geen flauw idee, slechts een lichte neiging om te geloven dat het een mannetje is.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:14:58 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84825766
Om de boel wat op te vrolijken dan....
Wat kwamen wij afgelopen weekend tegen en konden we absoluut niet laten liggen??

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84825929
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:04 schreef Basboussa het volgende:
Okeeeeeeeeee, had uit de bieb wat van die zwangerschapsmagazines meegenomen, maar ik word daar toch zo kriegelig van, want:

a) Een urinetest die je bij 12 weken vertelt of je een jongen of meisje krijgt (schijnt te maken te hebben de ph waarde van je urine, (intelligender zegt overigens van niet) maar als je veel cranberry sap drinkt oid dan klopt er dus geen meter van, maar goed... en maar 90% accuraat en als je PCOS hebt dan krijg je altijd als resultaat dat het een mannetje is. )

b) ik moet gaan baby-moonen, dat is het helemaal. Met je dikke buik in een all-inclusive op een exotisch eiland gaan zitten cocoonen met je partner... Want de verandering die je te wachten staat... Een Caribisch eiland is natuurlijk DE voorbereiding...

c) mijn partner heeft ook nesteldrang... ja daaaaaaaaaaaaaaag... Ik heb het niet eens, laat staan de vent.

d) als moeder heb je een geweldige intuitie... Een beetje moeder voelt het geslacht van haar kind op de dag van de conceptie... (70% accuraat volgens het artikel...) Ik ben dus geen echte moeder, heb echt geen flauw idee, slechts een lichte neiging om te geloven dat het een mannetje is.
dat hebben we dus verkeerd gedaan...We zijn niet gaan baby-moonen :') vind t wel een goed idee, maar ja te laat.

en dit artikel bevestigd weer dat ik een ontaarde moeder ben. ik zat er naast met mijn intuitie wat betreft geslacht ;)

wat een onzin allemaal haha
pi_84825954
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:41 schreef flugeltje het volgende:
En dat gevoel 'een aanstelster' te zijn is voor mij ook heel herkenbaar toen ik oververmoeid raakte en iedereen maar riep dat 'het er toch bijhoorde' Meer dan eens kreeg je het 'bij mij was het o zo erg en ik heb ook nooit gezeurd' preekje voorgeschoteld... Sowieso heeft niet iedereen door dat elke zwangerschap op zich staat en een ander niet voor je kan bepalen hoe zwaar het is.
QFT!

quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:04 schreef Basboussa het volgende:
De mijne wel hoor *O*

ik daarentegen...
pi_84826015
Thanks Tessie, morgen eens proberen!
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:23:31 #144
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84826132
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:14 schreef Leandra het volgende:
Om de boel wat op te vrolijken dan....
Wat kwamen wij afgelopen weekend tegen en konden we absoluut niet laten liggen??

[ afbeelding ]
Oe nice! Ik heb ze wel in het plastic gezien, maar deze is veul sjieker! Waar heb je die vandaan?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:25:02 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84826218
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:23 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Oe nice! Ik heb ze wel in het plastic gezien, maar deze is veul sjieker! Waar heb je die vandaan?
Villeroy & Boch :@
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:25:50 #146
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84826254
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Villeroy & Boch :@
Ah kijk, die valt dus in de categorie 'iets duurdere kraamkadootjes' 8-)

* op lijstje zet
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:27:57 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84826340
Eerlijk gezegd valt het mee qua categorie ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:29:33 #148
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84826407
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:19 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

dat hebben we dus verkeerd gedaan...We zijn niet gaan baby-moonen :') vind t wel een goed idee, maar ja te laat.

en dit artikel bevestigd weer dat ik een ontaarde moeder ben. ik zat er naast met mijn intuitie wat betreft geslacht ;)

wat een onzin allemaal haha
Ik vind dat baby-moonen ook wel leuk, maar ik ga sowieso graag op vakantie! :) Maar of het nou een MUST is, zoals het artikel beweerde, never nooit niet natuurlijk. Ja, geld willen ze aan je verdienen, want 5-sterren was toch wel comfortabel voor die slecht slapende, toch al fysiek ietwat labielere zwangere dames. Jaja, en ze hadden ook wel wat leuke suggesties.... Met massages, klei-behandelingen en maaltijden die lichaam en geest voeden... Namen voor deze vakanties zijn: 'Blossoms of Joy', 'Dream of Wonder', 'Babymoon Bliss', 'The last Hurrah', 'Baby me', 'Bliss before Baby', 'Pickles 'n' Icecream' en 'What's Kicking'. De man ziet me aankomen zeg... 'Ik ben Sinterklaas niet'.

Ik ga maar weer andere blaadjes halen, want hier heb ik dus heul niets aan... Dan maar Aha-momenten met Oprah beleven ofzo...
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:30:50 #149
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84826455
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tico die zetpillen had ik :Y maar het deed niks voor mij ;(
En a.s. donderdag 14 weken. Ik wacht met smart ;)
Heb je al een beetje geéxperimenteerd met wanneer de pillen in te nemen? Ik was beide keren flink beroerd tot en met zo'n 16 weken. de tweede keer kreeg ik ook die zetpillen en pas na een week of anderhalf had ik een manier gevonden waarop het doenlijk was. Volgens mij was dat 's ochtends een pil nemen en dan echt bijna drie uur wachten met eten. Heel gek als je normaal gewoon ontbijt enzo.

Wat ik wil zeggen... misschien brengt een andere afstemming toch nog wat verlichting. :*

Flugeltje, nogsteeds niks joh -O- . Pfffffff. Hou vol hoor dame.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:37:51 #150
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84826721
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:27 schreef Leandra het volgende:
Eerlijk gezegd valt het mee qua categorie ;)
Nog beter, dan kan ie op de gewone kraamlijst *O*

En ja, ik heb een kraamlijst. Een digitale zelfs, waar mensen weg kunnen strepen enzo :')

Alleen maar handig eigenlijk, we willen niet te veel kraamvisite hebben omdat ik dan iedere keer als een hysterische Mien Dobbelsteen het hele huis van top tot bodem gedaan wil hebben en daarom hebben we besloten om een kraamfeest te geven. Dan heb je in 1 keer de grootste bulk wel gehad.

Geeft ons ook de kans om de weken die Martijn vrij heeft optimaal van ons gezinnetje te genieten. Omdat ik omkom in de kleertjes en best wel een uitgesproken eigen smaak heb leek het ons handiger om dan maar een kadolijst op te stellen dat mensen een leidraad hebben. Zo zonde als mensen spullen kopen die vervolgens ongebruikt ergens in de kast belanden.

Basboussa :D Die namen van die vakanties _O-

Groofsken, ik hou nog vol hoor. Een echte keus heb ik daar ook niet in ;) Ik ga morgen wel proberen wat druk te zetten om in elk geval afspraken te maken, geloof dat dat inmiddels wel gerechtvaardigd is...
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:39:09 #151
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84826762
Nou, dat lijkt me ook. Je mag best weigeren over de 42 weken te lopen hoor. Potverdikkie }:| .

:*
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:44:35 #152
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84826990
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:39 schreef Groofsken het volgende:
Nou, dat lijkt me ook. Je mag best weigeren over de 42 weken te lopen hoor. Potverdikkie }:| .

:*
Nou, ik denk niet dat ik daarin echt iets in kan bespoedigen. Maar ik zou het fijn vinden als we in elk geval datum/tijd etc kunnen afspreken alvast. Nu heb ik van de ene gyn een 'maandag de 9e zou dan een datum kunnen zijn' en de andere die aangeeft 'vrijdag/zaterdag wellicht wat gel in te kunnen brengen' Dat is me te vaag allemaal, ik wil nu wel duidelijkheid...
pi_84828006
Basboussa :D
wat een onzin ja :') een troost, de Hollandse bladen zijn iets meer nuchter maar hebben nog steeds een hoog blabla gehalte :P

Leandra wat leuk!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84828168
@ Hupu, fijn dat alles goed leek

@ Basboussa, die vakantie lijkt me dan wel weer wat haha.
Hier idd ook wel nuchter maar sommige verhalen..............dan denk ik tsja..........
Maar goed, leest wel makkelijk weg en je moet selectief lezen haha

@ Dml, shit zeg dat je je zo voelt.
Ff navragen of je andere medicijnen kunt krijgen?

Hier wel minder misselijk en veel minder overgeven maar nog wel geregeld ineens miselijk (ken ik helemaal niet van tijn) en vanavond hadden we gezellig met mn ouders pannekoek gegeten, ik hoop dat ik niet een dure had want die ligt ook alweer in t riool.......
Hou je jezelf en je buien goed in de gaten?
Miss sly had het vlgs mij ook?
Misschien heb je wat aan haar verhalen?

@ FLugel, succes morgen enne laat je niet afschepen!
pi_84828270
Wat wíl je zelf dan Flugel? Als ik jou was zou ik dat op een rijtje zetten. Zo kom je in ieder geval goed beslagen ten ijs. Het lijkt me bijvoorbeeld helemaal niet gek om te vragen/verzoeken om vrijdag/zaterdag te beginnen met gellen (indien nodig, misschien heb je al wat ontsluiting?) zodat je in ieder geval maandag kan gaan bevallen. Anders wordt het echt een gebed zonder end, en ondanks dat het met jou en Willem (nu) goed gaat mag je op deze termijn best wel melden wat je eigen wensen zijn. Vind ik.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:14:54 #156
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84828359
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:07 schreef huuphuup het volgende:
Basboussa :D
wat een onzin ja :') een troost, de Hollandse bladen zijn iets meer nuchter maar hebben nog steeds een hoog blabla gehalte :P
Er stond hier echt niets anders in dan blabla en over de top zwangerschapsoutfits die ik toch never nooit niet ga aanschaffen. (WTF $450,- voor een tuniekje?) En dan ook nog de wijsheid dat het beter is een naam te kiezen waar beide partners achter staan... Nou, de Guru heeft ook gesproken, en daar waren wij nog lang niet achter saam.

Maar goed, ik ga maar eens wat eten opzetten enzo, doe ik ook nog iets productiefs :D
pi_84828580

Voor de baby O+
voor in de box om beneden tukkies te doen of in de wandelwagen ofzo. vliefd <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:21:25 #158
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84828728
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:18 schreef huuphuup het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de baby O+

Niet voor jou, huup? Zou je leuk staan enzo.. En het is ook lekker comfortabel lijkt me...

Vond dat lepeltje van Leandra ook erg mooi...
pi_84829026
Oh die is echt leuk, Huup, ik zou 'm zo kopen!

Dat lepeltje is ook tof :Y
pi_84829144
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:21 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Niet voor jou, huup? Zou je leuk staan enzo.. En het is ook lekker comfortabel lijkt me...

Vond dat lepeltje van Leandra ook erg mooi...
ik zou dr best een willen :D maar t wordt wel erg proppen denk ik :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:32:26 #161
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84829337
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:13 schreef Jore het volgende:
Wat wíl je zelf dan Flugel? Als ik jou was zou ik dat op een rijtje zetten. Zo kom je in ieder geval goed beslagen ten ijs. Het lijkt me bijvoorbeeld helemaal niet gek om te vragen/verzoeken om vrijdag/zaterdag te beginnen met gellen (indien nodig, misschien heb je al wat ontsluiting?) zodat je in ieder geval maandag kan gaan bevallen. Anders wordt het echt een gebed zonder end, en ondanks dat het met jou en Willem (nu) goed gaat mag je op deze termijn best wel melden wat je eigen wensen zijn. Vind ik.
Tot op heden ben ik blijven hopen op een spontane bevalling en ben ik meegegaan in de argumentatie van het ziekenhuis. Kon mezelf dan ook wel vinden in het afwachtende beleid. Zag ook zelf op de echo's en CTG's wel dat Willem het nog prima naar z'n zin heeft... Nu inmiddels geloof ik niet meer in een spontaan begin en daarmee is ook mijn houding veranderd. Als spontaan niet meer mogelijk is, dan heeft afwachten ook geen zin meer. Ik wil heel graag een inwendig onderzoek om te zien of er al iets gaande is, als ik daar dan nare voorweeen door krijg die niets doen is dat maar zo. Betreden op eigen risico of zoiets :+

En dan inderdaad donderdag of vrijdag al iets van aktie, gel/veter wat er dan ook nodig mag zijn om de boel in gang te zetten. Maandag is in principe ook nog wel te doen als het echt niet anders kan, maar dan wil ik wel uur/tijd afspreken.

En m'n zwangerschapsscheurkalender is morgen op, dus ze moeten me wel iets bieden vind ik :')

Wauw, gaaf ding huup!
pi_84829470
Ik heb een woezel en pip dekentje gezien, die moet ik hebben.

Bij de wij van deze keer zitten prenatal stickers. Ff voor de dames die bv nog een kolf gaan kopen, er zit dus ook een sticker bij van 20% korting op kolven.
pi_84829709
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:32 schreef flugeltje het volgende:Tot op heden ben ik blijven hopen op een spontane bevalling en ben ik meegegaan in de argumentatie van het ziekenhuis. Kon mezelf dan ook wel vinden in het afwachtende beleid. Zag ook zelf op de echo's en CTG's wel dat Willem het nog prima naar z'n zin heeft... Nu inmiddels geloof ik niet meer in een spontaan begin en daarmee is ook mijn houding veranderd. Als spontaan niet meer mogelijk is, dan heeft afwachten ook geen zin meer. Ik wil heel graag een inwendig onderzoek om te zien of er al iets gaande is, als ik daar dan nare voorweeen door krijg die niets doen is dat maar zo. Betreden op eigen risico of zoiets :+

En dan inderdaad donderdag of vrijdag al iets van aktie, gel/veter wat er dan ook nodig mag zijn om de boel in gang te zetten. Maandag is in principe ook nog wel te doen als het echt niet anders kan, maar dan wil ik wel uur/tijd afspreken.
Lijkt me een heel redelijk voorstel!
pi_84829791
Och flugel...nog steeds niets. Als ik je verhaal zo lees zou ik aandringen op donderdag. Gewoon omdat ze op vrijdag het dan al snel over het weekend tillen. En inderdaad, een keertje voelen kan geen kwaad. Bij mij zat het toen ook potdicht en het voelen gaf verder ook geen weeën. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:42:36 #165
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84829871
Ik hoop toch echt Fluugs, dat Willem het morgen (of anders zeer binnenkort) wel een mooie tijd vindt om te komen, uit zichzelf... Kan me voorstellen dat je toe bent aan een plan, lang genoeg in een soort 'geleende tijd' geleefd, lijkt me...

Dus morgen krijg je gewoon een soort Willem-deadline... Spannend! :D
pi_84829884
Ik denk alleen dat je erg weinig te eisen hebt zolang de baby het gewoon goed doet.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:46:58 #167
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84830062
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk alleen dat je erg weinig te eisen hebt zolang de baby het gewoon goed doet.
I know, daarom ga ik ook niet eisen dat ze meteen ingrijpen, maar wel dat er nu een datum/tijd besproken wordt. Een plan de campagne, waarbij ik mijn eigen voorkeur wel uit ga spreken. Bovendien is 42 weken wel een grens waarvan ze steeds gezegd hebben dat ze iets gaan doen, nou dan wil ik weten wát en wanneer....

En dan hopelijk puur op overtuigingskracht een inwendig onderzoek dat ik in ieder geval weet of er al iets gebeurd is daar beneden...
pi_84830120
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk het niet, na 42 weken. Die dokters zijn ook niet gek, kennen ook de uitkomsten van de onderzoeken over perinatale sterfte en overtijd lopen. Niet alles is op een echo te zien!
En eisen is iets anders dan je eigen wensen kenbaar maken natuurlijk. Een beetje arts kan zich hopelijk wel inleven in een superhoogzwangere vrouw die vraagt of ze op vrijdag al willen beginnen met gellen/onderzoeken in plaats van maandag, daar doe je zowel moeder als kind geen kwaad mee.

Edit: en sterkte voor jou, Flugeltje. Ik vind je heel nuchter en rustig, wat vooral voor jezelf heel fijn is, maar ik gun het je zo om je zoon lekker in je armen te hebben. Binnen afzienbare tijd ;)
pi_84830158
@Tico: Nee, maar aan de andere kant zal zo'n gynaecoloog ook wel begrijpen dat een vrouw op een gegeven moment heel graag houvast wil hebben. Als je dan een duidelijk voorstel hebt, kan hij daar vast wel wat mee.

Edit: wat Jore zegt dus :Y
pi_84830198
Flugel, nee heb je, ja kan je krijgen. En dat jij overtuigend kan zijn heb je eerder bewezen, dus ik duim voor je dat het nu ook weer lukt. En inderdaad, al heb je maar een datum of een plan, dan kun je je daar ook op richten. En wie weet, is het voor Willem ook de stok achter de deur om vanzelf te voorschijn te komen.
pi_84830210
Mijn ervaring is juist dat het ziekenhuis het heel serieus neemt als je het zelf zat bent. Het is ook in het belang van de baby dat jij met frisse moed aan de bevalling begint.
pi_84830386
Het ging mij meer om het stukje "eisen". Natuurlijk wil je weten hoe verder als je eenmaal 42 weken zwanger bent.
Alleen om dan te roepen dat flugel maar moet eisen dat ze wat doen... Vind ik persoonlijk een nare smaak hebben. Zoiets overleg je gewoon, je stelt je vragen enz. Lekker als je daar gaat hormonen met je vuist op tafel, das gewoon aso.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:54:34 #173
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84830441
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:48 schreef Jore het volgende:

[..]

Edit: en sterkte voor jou, Flugeltje. Ik vind je heel nuchter en rustig, wat vooral voor jezelf heel fijn is, maar ik gun het je zo om je zoon lekker in je armen te hebben. Binnen afzienbare tijd ;)
Dat werkt ook wel een beetje tegen me in deze situatie vrees ik. Als ik nou als hysterisch jankend wijf daar zou gaan zitten zou ik denk al lang geholpen zijn...

Ja Tico, ik vind het ook Aso om hysterisch te gaan zitten doen, maar toch krijgen dat soort types helaas vaker en sneller iets voor elkaar dan de nuchteren onder ons ;)

Mefke, dat je dat nog weet... :o

Voor de mensen die niet weten waar het over gaat, ik heb bij 1 van m'n miskramen een behandeling met cytotec voor elkaar gekregen ipv curretage. Ondanks dat ze dit eigenlijk niet wilden.
pi_84830548
Als je kijkt naar het bbforum daar zijn ze bijna allemaal hysterisch en willen ze bij 38 weken worden ingeleid. Je krijgt niet altijd je zin door de dramaqueen te zijn.
Je doet het gewoon hartstikke goed.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:57:57 #175
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84830597
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:56 schreef Ticootje het volgende:
Als je kijkt naar het bbforum daar zijn ze bijna allemaal hysterisch en willen ze bij 38 weken worden ingeleid. Je krijgt niet altijd je zin door de dramaqueen te zijn.
Je doet het gewoon hartstikke goed.
Nou ja, hier thuis is dramaqueen de laatste paar weken wel eens mijn middle name hoor :')
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:58:58 #176
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84830648
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:53 schreef Ticootje het volgende:
Het ging mij meer om het stukje "eisen". Natuurlijk wil je weten hoe verder als je eenmaal 42 weken zwanger bent.
Alleen om dan te roepen dat flugel maar moet eisen dat ze wat doen... Vind ik persoonlijk een nare smaak hebben. Zoiets overleg je gewoon, je stelt je vragen enz. Lekker als je daar gaat hormonen met je vuist op tafel, das gewoon aso.
Ik denk dat mensen eerder bedoelen dat ze maar moet eisen dat er een plan komt... Een plan is een plan, kan veranderen, maar ik denk sowieso niet dat je inzake dit soort (medische) kwesties veel te eisen hebt. Wat weten wij er nou precies van? ;)

En af en toe hormonaal met de vuist op tafel slaan kan wel aso zijn, maar ik denk dat ze daar best mee om kunnen gaan en die hormonenfactor rekenen ze echt wel mee. Je mag ook natuurlijk wel een beetje je frustratie tonen en dat daar naar geluisterd wordt, en het erkend wordt, dat is gewoon het belangrijkste. Ik denk dat iedereen gewoon erkend wil worden op dat gebied, niemand verwacht dat ze het kind dan ter plaatse het kind opeens gaan uitvissen, en de zwangere moeder al helemaal niet.
pi_84830686
Oh, ik zou ook nooit iets 'eisen'. Ik zou wel op een serieuze manier duidelijk maken dat ik het zat was, dus niet te veel mezelf groot houden. Ik merk dat dat laatste me best vaak in de weg zit. Eigenlijk had ik bij de vorige controle bijvoorbeeld aan moeten geven dat ik me niet zomaar futloos voel maar dat ik me zo futloos voel dat mijn werk onder te lijden heeft. Dan zouden ze zelf wel hebben aangeboden om wat bloedwaardes te bekijken.

Ik denk dat het je mee zal vallen, flugeltje. Dat wil zeggen, ze willen zelf nu waarschijnlijk ook graag een concretere afspraak met je maken.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:01:28 #178
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84830779
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik zou ook nooit iets 'eisen'. Ik zou wel op een serieuze manier duidelijk maken dat ik het zat was, dus niet te veel mezelf groot houden. Ik merk dat dat laatste me best vaak in de weg zit. Eigenlijk had ik bij de vorige controle bijvoorbeeld aan moeten geven dat ik me niet zomaar futloos voel maar dat ik me zo futloos voel dat mijn werk onder te lijden heeft. Dan zouden ze zelf wel hebben aangeboden om wat bloedwaardes te bekijken.

Ga jij volgende keer eens hormonaal met je vuist op tafel slaan, zeg!

Maar herkenbaar....
pi_84831694
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een woezel en pip dekentje gezien, die moet ik hebben.

Bij de wij van deze keer zitten prenatal stickers. Ff voor de dames die bv nog een kolf gaan kopen, er zit dus ook een sticker bij van 20% korting op kolven.
Ik heb voor jou echt een ontzettend leuk kraamkadootje gezien :D *O*
dus je moet maar snel bevallen :7
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84831906
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:20 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik heb voor jou echt een ontzettend leuk kraamkadootje gezien :D *O*
dus je moet maar snel bevallen :7
denk je dat ik donderdag voor niets pannenkoeken ga eten ??
pi_84832364
@Barbabientje, ik heb de magic wipes intussen omgedoopt tot not-so-magic-wipes, dussuh.... :') Ligt nog steeds verf op de grond. Morgen maar gewoon weer met schuursponsje en terpentine aan de slag. -O-

Huup, waar komt dat dekentje vandaan??? Hebben!!!!! O+
pi_84832488
Tessie, een verfkrabbertje en daarna een doekje met terpetine. Ik heb al wat van de vloer meten halen afgelopen weken.

Terpetine ruikt ook nog eens heerlijk dus heel erg vond ik het niet.
pi_84832697
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:35 schreef tessie het volgende:
@Barbabientje, ik heb de magic wipes intussen omgedoopt tot not-so-magic-wipes, dussuh.... :') Ligt nog steeds verf op de grond. Morgen maar gewoon weer met schuursponsje en terpentine aan de slag. -O-

DPAM, bij de babygoods :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84832938
Ik heb net iets van 15 topics van Z&G doorgespit om m'n boekje voor de baby weer bij te werken, en dat was alleen van de afgelopen 3 weken. Wat lullen jullie veel zeg :D Soms echt niet bij te houden ;)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:46:06 #185
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84832950
quote:

Voor je gaat schuren en plamuren he :+ doe eens een doekje gedrenkt in de terpentine voor ongv 10 minuutjes neer leggen en neem de achterzijde van het schuursponsje om het weg te vegen, schone vochtige doek erna en meestal is dit meer als genoeg. (en scheelt je lelijke krassen van te hard schuren :P )

@flugeltje, kan me voorstellen dat je duidelijkheid wilt hoor :Y

@Ticootje : Donderdag dus pannenkoeken gevuld met ananashart en een glas bitterlemon bij jou op t menu ? _O-
Denk dat ik dat hier Zaterdag maar doe ... mits t nodig is :X
Gewoon n stuiterballetje
pi_84833494
Ja als het 1 vlek was geweest, was dat wel handig geweest Maffe, maar het zit echt overal. Van die spettertjes die van het rollen van de muur komen, en ook her en der vlekken van de meubels (die gekleurde zijn nog erger dan dat witte van de muren ook). en voor de deur een hele hoop.
Maar ik heb al tegen mijn Lief gezegd dat hij het lekker zelf mag doen ~O>
pi_84834139
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:41 schreef huuphuup het volgende:

[..]

DPAM, bij de babygoods :)
Argh DPAM! Ik heb tot nu toe altijd mezelf weten in te houden om daar wat te bestellen, maar nu moet ik die hebben dus he.
En deze ook:
pi_84834261
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:06 schreef tessie het volgende:

[..]

Argh DPAM! Ik heb tot nu toe altijd mezelf weten in te houden om daar wat te bestellen, maar nu moet ik die hebben dus he.
En deze ook:
[ afbeelding ]
ghehe :D
tot vanavond 12 uur geen verzendkosten als je aan minimaal 100,- zit met bestellen. :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84834558
:o Maar 100 euro vind ik wel veel. En ik heb ook écht geen kleertjes meer nodig. Hoeveel zijn de verzendkosten normaal dan eigenlijk?
pi_84834977
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:14 schreef tessie het volgende:
:o Maar 100 euro vind ik wel veel. En ik heb ook écht geen kleertjes meer nodig. Hoeveel zijn de verzendkosten normaal dan eigenlijk?
een euro of 14.

Anders iemand anders vinden die mee wil bestellen :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84835996
quote:

Haha dan ga ik het morgen maar eens proberen met een doekje terpentine ik heb gelukkig maar een verfspatje op de grond
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_84841688
Moh
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:19:12 #193
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84841850
Mogge :O

tessie, als het muurverf is (waterbasis?) dan wil natmaken wel eens helpen, heel even in laten trekken en dan met een schuursponsje erachteraan. Voor de terpetinebasis is idd terpetine de enige oplossing. En hopen dat het nog niet te ver ingedroogd is, dan krijg je het namelijk helemaal niet meer weg...

Ticootje pannekoeken morgen dus, dan mag ik ze straks wel gaan eten dan :P Gister nog een verse ananas soldaat gemaakt, hielp niets...

Verder iedereen bedankt voor het meedenken :* Zometeen maar eens kijken wat we voor elkaar kunnen krijgen...
pi_84841990
Hopelijk snel meer duidelijkheid, Flugel... kan me goed voorstellen dat je het zo onderhand wel zat bent (ook al is het ook wel heel gezellig, zo'n dikke buik)... :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:43:29 #195
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_84842098
Ik kom even snel flugel een dikke knuffel geven :* Vind het knap dat je er zo rustig bij blijft. Ik hoop dat je gauw meer duidelijkheid hebt en Willem in je armen mag sluiten
Be happy with the little things in life
pi_84842101
Succes Flugel!! ^O^
Tico, ik krijg zin in pannekoeken door jouw gepraat erover. Misschien moet ik die morgen maar eens gaan bakken :P
pi_84842170
:* succes straks Flugel, ik hoop dat je samen tot een goede oplossing komt waar je helemaal tevreden mee bent :*
pi_84842321
Flugel, succes straks. Ik hoop echt voor je dat je vanmiddag thuiskomt met een plan, zodat je eindelijk een datum hebt om écht naar uit te kijken en je op te focussen. :*
pi_84842325
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:54 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dat werkt ook wel een beetje tegen me in deze situatie vrees ik. Als ik nou als hysterisch jankend wijf daar zou gaan zitten zou ik denk al lang geholpen zijn...

Ja Tico, ik vind het ook Aso om hysterisch te gaan zitten doen, maar toch krijgen dat soort types helaas vaker en sneller iets voor elkaar dan de nuchteren onder ons ;)

Mefke, dat je dat nog weet... :o

Voor de mensen die niet weten waar het over gaat, ik heb bij 1 van m'n miskramen een behandeling met cytotec voor elkaar gekregen ipv curretage. Ondanks dat ze dit eigenlijk niet wilden.
Op zeker dat dat gebeurd zou zijn.
Wat jij hier zegt heb ik letterlijk gezegd bij de tweede, ik was echt op en twee dagen later ben ik ingeleid, voor de tweede keer.
Later heb ik wel eens gedacht dat ik zelf de bevalling tegenhield hypofyse en zo omdat ik na de miskramen blij was een baby in me buik te hebben. Lastig uit te leggen. Misschien heb je er wat aan.

Succes en sterkte.
pi_84842419
Flugeltje succes straks :*
En zeg alles wat je wilt zeggen en hoe je erover denkt!
pi_84843274
Flugeltje, succes...hopelijk krijg je nu wat duidelijkheid :*
  woensdag 4 augustus 2010 @ 10:08:59 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84843542
Fluugs succes :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84843628
Tijdens het opruimen vond ik nog een pak pannenkoekenmix, en die was nog goed, vandaar dat ze morgen op het menu staan hoor...

Nee nu 37 weken en wat dagen, ik heb het nog veel te druk met alles afronden. Die kleine moet ff blijven waar ze zit. Ik moet de gang nog afmaken qua schilderwerk, de plinten moeten er nog op... Druk druk druk.
pi_84843788
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:37 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Nog beter, dan kan ie op de gewone kraamlijst *O*

En ja, ik heb een kraamlijst. Een digitale zelfs, waar mensen weg kunnen strepen enzo :')

Alleen maar handig eigenlijk, we willen niet te veel kraamvisite hebben omdat ik dan iedere keer als een hysterische Mien Dobbelsteen het hele huis van top tot bodem gedaan wil hebben en daarom hebben we besloten om een kraamfeest te geven. Dan heb je in 1 keer de grootste bulk wel gehad.

Geeft ons ook de kans om de weken die Martijn vrij heeft optimaal van ons gezinnetje te genieten. Omdat ik omkom in de kleertjes en best wel een uitgesproken eigen smaak heb leek het ons handiger om dan maar een kadolijst op te stellen dat mensen een leidraad hebben. Zo zonde als mensen spullen kopen die vervolgens ongebruikt ergens in de kast belanden.

Basboussa :D Die namen van die vakanties _O-

Groofsken, ik hou nog vol hoor. Een echte keus heb ik daar ook niet in ;) Ik ga morgen wel proberen wat druk te zetten om in elk geval afspraken te maken, geloof dat dat inmiddels wel gerechtvaardigd is...
Een echte geboortelijst dus :Y
Ik vond het ook fijner als mensen daar iets van kochten. Want dan had je nog mensen die iets anders kochten, niet helemaal onze smaakt en veel van die spulletjes heeft Thomas dus effectief maar één keer aangehad ofzo :@
Een vriend van mij heeft trouwens een bedrijf dat rond geboortelijsten werkt (in samenwerking met bepaalde winkels) en wil dat nu ook lanceren in Nederland :)
Mijn eerste reactie: "maar dat kennen ze daar echt niet zo goed zoals bij ons hoor :N "
Zijn reactie: "en dat maakt het net ideaal om er daar mee te beginnen :D "
Tot zover mijn inzicht in de marktstrategie _O-
pi_84843850
Oh klossen... Das vanaf 37 weken toch? Zal het ook goed zijn als ik ze wel in huis heb maar ze niet onder mn bed zet? Ik vind het echt te gevaarlijk met Jen, die valt zich echt te pletter...
pi_84843979
Flugel, succes vandaag in het ziekenhuis, ik ben benieuwd wat er uit komt!

Bij mij begon vannacht de wereld te draaien voor mijn ogen, gevolgd door ernstig overgeven en zo ging het de hele nacht door. Die spinnende wereld voor mijn ogen leek me niet helemaal gezond dus maar een afspraak bij de huisarts vanmiddag. Misschien heb ik wel gewoon een virus ergens opgepikt maar ja.

Tico, het gaat hard bij jou. Maar je gaat aan de pannenkoeken dus je huis in zo'n staat nu dat je wel wilt bevallen?
The way you rock'n'roll
  woensdag 4 augustus 2010 @ 10:36:04 #207
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84844197
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:21 schreef Ticootje het volgende:
Oh klossen... Das vanaf 37 weken toch? Zal het ook goed zijn als ik ze wel in huis heb maar ze niet onder mn bed zet? Ik vind het echt te gevaarlijk met Jen, die valt zich echt te pletter...
Vast werl, je kent je eigen lichaam t beste Tico ;) Je kan ze er altijd onder (laten) zetten als het zover is :*
Gewoon n stuiterballetje
pi_84844198
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Flugel, succes vandaag in het ziekenhuis, ik ben benieuwd wat er uit komt!

Bij mij begon vannacht de wereld te draaien voor mijn ogen, gevolgd door ernstig overgeven en zo ging het de hele nacht door. Die spinnende wereld voor mijn ogen leek me niet helemaal gezond dus maar een afspraak bij de huisarts vanmiddag. Misschien heb ik wel gewoon een virus ergens opgepikt maar ja.

Tico, het gaat hard bij jou. Maar je gaat aan de pannenkoeken dus je huis in zo'n staat nu dat je wel wilt bevallen?
Nee hoor... Ik ben nog niet klaar met klussen. Opzich is het goed leefbaar nu, maar ik heb echt liever dat het af is.. Bovendien zit de kleine prima waar ze zit, ik heb eigenlijk nog helemaal geen zin in een baby.
pi_84844216
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:36 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Vast werl, je kent je eigen lichaam t beste Tico ;) Je kan ze er altijd onder (laten) zetten als het zover is :*
Ja ik heb zoiets, als het begint heb ik nog een uur of 6 tot 12 om de boel eronder te zetten... Tijd zat dus.
pi_84844331
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee hoor... Ik ben nog niet klaar met klussen. Opzich is het goed leefbaar nu, maar ik heb echt liever dat het af is.. Bovendien zit de kleine prima waar ze zit, ik heb eigenlijk nog helemaal geen zin in een baby.
Oke, wat jij wilt :P
Maar toch fijn dat het leefbaar is in het geval dat...
The way you rock'n'roll
pi_84844562
Hopen dat het geen stortbevalling wordt voor jou, Tico! ;) Wij hebben gisteren de klossen eronder gezet. Het ziet er niet uit. We hebben namelijk 2 aparte lattenbodems en een bedombouw, en hebben nu alleen de lattenbodems op klossen gezet. En het is hóóg! 80 centimeter, geloof ik, dus dat is netjes, maar ik voel me net de prinses op de erwt. :D

Ook nog druk aan het klussen, zie ik. Hier ook, hoor. Gisteren hebben mijn man en zwager ein-de-lijk de keuken afgemaakt (plinten, een paar stukjes laminaat en een afdeklat onder het keukenblok). Heerlijk dat dat nu ook klaar is. Vandaag komt mijn vader nog wat klussen in de badkamer, en als dan alles opgeruimd en schoongemaakt is... dán mag de baby pas komen. Nu heb ik gewoon nog geen rust in mijn hoofd. :)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:52:30 #212
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84846439
Vrijdagochtend 08.00 uur melden op het ziekenhuis om in te leiden....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben zo blij dat het alsnog vrijdag wordt ipv maandag, dat weekend was echt zo'n psychologische grens. Vind het overigens ook doodeng allemaal hoor, niet de bevalling op zich, maar het feit dat ik nu moeder ga worden en dat we daar vrijdag mee gaan beginnen... Damn, surealistische gedachte eigenlijk :o
pi_84846511
wat fijn dat je iig wel duidelijkheid hebt Fluugs!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84846516
Nou en dan maar hopen dat het inleiden een beetje vlot gaat flugel! Maar je hebt een datum om naar toe te leven, nog 2 nachtjes..
pi_84846571
Fijn om te horen flugel. Vond het al zo stom dat ze je misschien nog over het weekend zouden tillen. Dan zou je bijna 43 weken zijn :{

Maar goed, vrijdag dus *O*
Spannend! Maar mooi dat jullie nu concreet iets hebben om naartoe te leven :*
pi_84846615
Fijn dat je een datum voor het weekend hebt Flugel. Ik hoop voor je dat het vlot gaat vrijdag.
The way you rock'n'roll
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:58:27 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84846638
Gelukkig Flugel, Vrijdag it is *O*

En ach.... als gynzilla op die manier te werk gaat dan mag je hopen dat ze het wel snel afleert, zo tegen de tijd dat ze doorkrijgt dat ze niet heilig is omdat ze gestudeerd heeft ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:58:53 #218
186094 Floria
Ghost of shark
pi_84846653
Yeah Flugeltje!
Heel fijn dat je een datum hebt en vooral ook dat dit voor het weekend is! Ik kan me heel goed voorstellen dat voor of na het weekend heel wat uitmaakt in je hoofd zeg maar.
Nu maar hopen dat het inleiden een beetje vlot zal gaan.

En mss, heel misschien beval je toch nog lekker 'zelf' voor vrijdag. Maar vrijdag is iig een start. Lekker!

Hier alweer ruim 34wk en geen bijzonderheden, lekker dus!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_84846683
Flugeltje O+ Vrijdag *O*
Ik kan me voorstellen dat je het allemaal wat surrealistisch vindt (had ik ook toen ze gingen inleiden), maar écht, het komt goed :Y :*
Jammer dat het voorwerk nog niets gedaan heeft, maar dan lijkt het volgens mij idd wel beter dat ze vrijdag actie gaan ondernemen. De kans is op die manier heel klein dat het allemaal nog vanzelf zou beginnen.
pi_84846741
Wat fijn dat je een datum hebt Flugeltje!!!

Hier 30 weken vandaag... Help, eng, nog maar 10 weken........... :X :X Nog 5 weken werken. Het gaat zo snel nu allemaal!
*poef* nu is het weg
  † In Memoriam † woensdag 4 augustus 2010 @ 12:08:21 #221
43556 miss_dynastie
pi_84846968
Fijn dat er eindelijk duidelijkheid is, fluug ^O^
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:10:59 #222
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_84847049
Flugel: fijn dat je nu een datum hebt! Hoop dat Willem voor deze datum besluit dat het nu toch wel leuk geweest is daarbinnen en dat buiten nog heel veel leuke dingen te ontdekken zijn.
En dat gevoel: heeeeel bekend. 'Ineens' is het zover... spannend!
pi_84847457
Flugel, wat fijn! Al kan ik me goed voorstellen dat het vreemd aanvoelt dat het nu gewoon echt gaat gebeuren. Komt vast helemaal goed.

Ik ben zelf een beetje sacherijnig door het mannetje van de TNT. We hadden een lamp besteld voor de babykamer en die heb ik er natuurlijk graag hangen voor de babyshower zaterdag, maar op de 1 of andere manier gaat dat bezorgen maar niet goed. Ze waren vorige week 2 x geweest en toen hebben ze het gewoon terug gestuurd naar de winkel i.p.v naar het postkantoor. Nu kwam hij weer en ik woon in een flat dus ik drukte op het knopje zodat hij door de voordeur kon. Ze komen hier altijd boven dus ik heb er niet overna gedacht. Maar hij kwam maar niet. Dus ik naar beneden, zie ik hem zo wegrijden. Hij kon me zo zien staan, grmbl o|O Met een briefje dat hij morgen weer komt zonder tijdsindicatie.
Dus ik moet morgen maar bij de deur gaan wachten en als een gek naar beneden sprinten ofzo. De intercom doet t namelijk ook nog eens niet.
Zo, dat moest er geloof ik ff uit.
pi_84847647
Ahh, irritant is dat he Noa? Ik ken dat wel hoor, dan wil je het gewoon *nu* hebben en dan gaat het steeds net mis... nou ja, morgen maar voor de deur gaan liggen dan!

Flugeltje, superfijn dat er vrijdag wat gaat gebeuren! Zeker als er nog niks op gang is dan zou het wel eens érg laat kunnen worden als er na het weekend pas ingegrepen wordt. Dus top. *O* Maar wel spannend, he, dat Willem er dan echt aankomt, ook al heb je je er zo lang op voorbereid? :*
pi_84847680
TNT in de zomer :( ... Echt he, van die vakantiebezorgers heb je dan.. ik ben er dus achter dat lang niet al mn post aankomt.
pi_84847805
ik kreeg laatst een kaart voor mensen in reeuwijk.. had m opengemaakt (ben nieuwsgierig :@) was wel een felicitatiekaart hehe, alleen voor een meisje. wel toevallig ;)

flugel een datum, fijn! hopelijk verweekt de boel al een beetje voor die tijd! willem heeft t veel te goed daarbinnen
pi_84848087
Volgens mij was het idd een vakantiewerker, hij had (voor zover ik kon zien door de intercom) een jong koppie. Maar morgen ontsnapt hij me niet, ik moet en zal die lamp :P Dan maar de hele dag thuis zitten. Ik heb toch nog genoeg te strijken.
Oh en Tessie, wat een mooi kamertje heb je ervan gemaakt! Ik ben echt jaloers op je schilderkunsten!
Tico, ik kan me goed voorstellen dat je liever hebt dat de kleine nog ff wacht, totdat je alles klaar hebt. Je wil het toch graag klaar en schoon hebben lijkt me.
pi_84848278
Zo, mijn checkje op 40+3 ook weer gehad vanochtend.
Ze leven met me mee dat het er nog niet is, zo kan het dus ook!
Al zei ik zelf, ik ga niet nu al zeuren op dit aantal weken + dagen :p

Volgende week weer terug, als dat nodig is (ik gok van wel, hihi). De 11e.
Ze gaan me dan hoe dan ook strippen! Als dat geen effect heeft mag ik die donderdag of vrijdag naar het ziekenhuis.
Dan aan de CTG, aankijken en direct overleggen hoe of wat.
Ze starten er (als strippen niets oplevert die woensdag) direct met inleiden :o
Mijn VK in samenwerking met deze gyn in het ziekenhuis doen niet aan 'over de 42 weken'.
Zij zeggen glashard dat strippen en inleiden in week 41 moet. Ik schrok er haast van, hihi.

Ik ben 'pas' 42 weken op zondag (de 15e), Weekend, dat was het enige nadeel als het om getalletjes ging.
Weekend doen ze niets maar de kans op maandag de 16e was vrij klein.
'Een weekend door laten lopen, daar houden wij niet van'.

Wat een kwak aan informatie, maar zo kan het dus ook!
pi_84848423
wat fijn flugeltje!!!

@Ticootje, dat is geen vakantieprobleem hoor, maar een standaardprobleem bij TNT. Denk zelfs dat de vakantiekrachten beter hun best doen dan de mannetjes die verplicht moeten werken enzo.
Heb je al een klacht ingediend?
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:54:51 #230
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84848496
dankjewel allemaal :*

En idd Noa, die vakantiemannetjes zijn niet echt heel erg tof. Wat dat betreft ben ik altijd blij als de vaste pakkettenman weer terug is. Ik ben sinds m'n verlof ook zo'n beetje het distributiepunt van de hele straat :D

Jeetje Chillay, wat fijn dat je al meteen zoveel duidelijkheid hebt!! Zo kan het ook inderdaad...
pi_84848554
Ja ik zat daar en tegelijkertijd moest ik aan jou denken! hihi
Heel veel succes voor vrijdag!!
pi_84848777
Noa, wat ontzettend lomp van die bezorger! Ik zou echt een klacht indienen (maar goed, in dien overal een klacht voor in :') )
En ik heb niet echt schilderkunsten hoor haha! Die muurschildering heeft mijn schoonzus gemaakt, ik heb alleen de schilderijtjes gemaakt.

Flugel, overmorgen! *O* Wat goed dat ze nu in elk geval voor het weekend wat gaan doen! Hoop voor je dat het allemaaal niet te lang duurt. Willem is er nu echt bijna!

DML, wat naar zeg. Hoop dat je huisarts er iets aan kan doen.

Cantare, prinses op de erwt haha! Raar he, zo'n hoog bed! Ben blij dat wij een waterbed hebben, die kan lekker niet op klossen :P

Hier staat voor vanmiddag weer een tripje ziekenhuis op het programma. Naar de internist deze keer, hoop dat alle bloeduitslagen goed zijn!
pi_84849634
Oh fijn flugeltje, dat je nu een datum hebt. Waarschijnlijk wordt Willem dan dus geboren op 06-08-10. Mooie datum hoor, ik hou erg van even getallen :D

tessie, succes in het ziekenhuis, hopelijk is alles goed.
pi_84849733
Flugeltje, wat fijn dat je nu een afspraak hebt!

DML, ik hoop dat de huisarts iets voor je kan betekenen. Nog meer dan dat hoop ik dat je misselijkheid gewoon snel weg is. Het is onvoorstelbaar hoe snel je gemoed op kan klaren als je je niet meer zo slecht voelt.

Tessie, ik heb het denk ik gemist. Wat was er dan met je bloeduitslagen?
  woensdag 4 augustus 2010 @ 13:28:47 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84849750
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:26 schreef Fannetje het volgende:
Oh fijn flugeltje, dat je nu een datum hebt. Waarschijnlijk wordt Willem dan dus geboren op 06-08-10. Mooie datum hoor, ik hou erg van even getallen :D
Een Arcee baby *O*
Doe om 12 uur 14 minuten en 16 seconden Flugel... dan is het helemaal af *)

Tessie, succes vanmiddag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84849759
@ Flugel, fijn dat je meer duidelijkheid hebt.
Nu nog ff in huis kneuteren en de laatste dingetjes doen enzo en dan kan het beginnen!
pi_84849965
Joepie Fluugs! 06-8-10 is ontzettend gaaf! *O*
pi_84852258
Flugel, wat goed dat je nu duidelijkheid hebt!! Spannend, he, dat het nu echt echt ècht zo dichtbij komt... nog even en je bent mama!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 4 augustus 2010 @ 14:35:37 #239
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84852904
@Noa briefje bij de bel hangen (of op je brievenbus) geen optie ? (intercom communicatie kapot, graag boven afleveren ?)

@Flugeltje eindelijk iets om "naar uit te kijken" er gaat iets gebeuren in iedergeval

Hier weer een sticker van de VK gescoord. advies rustig aan doen blablablabla
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon n stuiterballetje
  woensdag 4 augustus 2010 @ 14:44:56 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84853332
En weer een sticker voor MM *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:17:37 #241
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_84861454
Spannend hoor Flugeltje! Ben erg benieuwd.
Ik zag een quote dat je een kraamfeest gaat geven; dat gaan wij ook doen. Dat hadden we al lang besproken voor ik zwanger werd. Anders zitten we 3 maanden lang elke avond met visite en ik heb bij vrienden gezien wat voor spoorboekje dat wordt enzo pffffff echt geen zin in.

Gewoon in 1 keer even alle ongeveer 100 man lekker buitenshuis (waarschijnlijk zelfde locatie als waar we trouwfeest hebben gegeven) en dan lekker in een middag klaar. Vantevoren even bespreken en alvast datum onder voorbehoud prikken etc. Heerlijk hoor. Heb er nu al zin in.
En natuurlijk mogen beste vrienden en ouders + broers en zussen gewoon komen maar de rest komt maar naar het feest ;)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:55:57 #242
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84862903
En tessie uitslagen goed?

06-08-10 vind ik ook best een coole datum, maar gezien het feit dat men ontsluiting onwaarschijnlijk achtte ben ik eerst eens benieuwd of ik 'rijp' genoeg ben, met een beetje pech wordt het anders zo'n verhaal als bij Guess. dat het eerst al een paar dagen duurt voor ze m'n baarmoedermond rijp hebben. Maar ik hoop wel op vrijdag in ieder geval :Y

En dank voor het meeleven allemaal :*

Maffe, fijn dat jullie goedgekeurd zijn, gewoon bijna 37 weken alweer O+

@J-net wij doen het kraamfeest wel gewoon thuis, zo eind augustus kan dat prima in de tuin als we er voor de zekerheid een partytent neergooien. Uiteraard zijn de mensen die heel dichtbij staan veel eerder al welkom...
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:56:41 #243
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84862926
Flugel wat heerlijk *O* een datum en en plan *O* Fijn hoor :*

MM een stickertje *O*

Omdat het met de kraamvisite van Tobias zo raar is gelopen riep ik hier ook dat als nr 2 prematuur zou zijn ik dit keer een kraamfeest ga geven. Prematuur zit er hoogstwaarschijnlijk niet meer *O* in maar 'normaal' verlopen zal het ook niet helemaal dus dat kraamfeest zal hier ook gaan gebeuren idd. Misschien gewoon in de tuin en een week of 3 tot 4 na de bevalling. Eerst maar eens zien hoe het loopt allemaal :)
En hier zijn natuurlijk ook de directe familieleden van harte welkom O+

SPOILER
Ylana
pi_84862996
honderd man?! pfff, waar je zin in hebt!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 19:04:37 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84863265
Nou ja, met 50 adressen zit je al snel aan 100 personen natuurlijk. Maar daar pas ik ook wel voor hoor, die kunnen niet tegelijk in de tuin hier ook al is die groot ;)
Ylana
  woensdag 4 augustus 2010 @ 19:05:32 #246
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84863319
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:58 schreef Troeta het volgende:
honderd man?! pfff, waar je zin in hebt!
Ik ken hier niet eens honderd mensen, en mijn kraambezoek was nihil vorige keer... Even tellen. Schoonzus met man en kinders (5), mijn zusje was een paar dagen over, 1 vriendin en een paar maanden later een mevrouw van de bieb.

Dat was het.

Kan niet zeggen dat ik daar nou een spoorboekje agenda voor nodig had. Sowieso, een agenda.... ;)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 19:05:56 #247
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84863338
Pas op met posten dat je een feessie geeft, ik had al een spammailtje van een partyverhuurbedrijfje in m'n mailbox zitten net :D

Enne troeta, liever tegelijkertijd dan om en om hoor, moet er echt niet aan denken om nog weken (tot soms maanden) ieder weekend en een aantal middagen/avonden per week mensen te vermaken.... Overigens vermoed ik dat het hier op totaal zo'n 50 mensen uit zal komen en dat past wel. We versturen 100 geboortekaartjes, maar niet iedereen zal komen en er zijn ook nog genoeg mensen bij die al eerder welkom zijn...
pi_84863510
Hoewel wij wel heel bewust een housewarming hebben gegeven toen we in dit huis gingen wonen om ávonden visite te voorkomen, wil ik nu juist geen kraamfeest geven. Het lijkt me eigenlijk wel gezellig als er elke dag wat mensen langskomen. Maar misschien krijg ik wel enorme spijt :+
pi_84863541
100 mensen in 1x?? Nee dank je. Vreselijk!
pi_84864626
Flugel, eindelijk een dag om naartoe te leven! *O* Ik hoop dat het lekker snel gaat daarna.

Chillay...ook voor jou duurt het niet lang meer! :)

Ik zit ook aan een kraamfeest te denken, om nou iedere dag mensen over de vloer te hebben lijkt me niks...naast de naaste familie en vrienden dan, die mogen wel eerder komen. Maar voor de rest hoeft het niet, want dan zit je met de stress elke keer, wil ik ons niet aan doen. Laat ons drietjes eerst maar eens aan elkaar wennen.
Back in business.
pi_84864651
Maar zouden al die honderd mensen op kraamvisite komen dan? Ik kan me niet voorstellen dat het zo druk is.
Hier komen alleen familie waar we mee omgaan, vrienden en wat collega's.
Oppervlakkige kennissen en familie die we nooit zien hoeven echt niet ineens langs te komen omdat ik nu een baby'tje heb.
En zo'n feest op een locatie is toch hartstikke duur?

Housewarming geef ik wel altijd, maar dat zijn dan ook maar 20 mensen ofzo.
pi_84864799
De draaierigheid met overgeven als gevolg is niet door de zwangerschap maar een verstoord evenwichtsorgaan wat dan een aanval veroorzaakt. Beetje rottige timing alleen :P Maar goed ben allang blij dat het niks gevaarlijks is.

Nu ga ik bijslapen. Vannacht maar twee uur geslapen.

Oh en geen kraamfeest hier. Geen ruimte voor en in de tuin is in februari wat koud.
The way you rock'n'roll
pi_84865575
DML, is daar ook wat aan te doen dan? Wel fijn dat je nu in elk geval weet waar het door komt!

Een kraamfeest doen wij ook niet. Ik vind het wel gezellig, dat kraambezoek. En ik ken ook geen 100 mensen geloof ik, dus ik vond het wel meevallen met de drukte.

Bij de internist was alles goed (@Claudia, omdat ik na Graeme's geboorte postpartum thyrioditis heb gekregen en het nog maar net over was toen ik weer zwanger werd, moet elke maand mijn schildklierfunctie gecheckt worden) Alleen het hartfilmpje wat ze had laten maken laatst was niet helemaal oke, dus na de bevalling moet ik even langs de cardioloog om dat nog even na te laten kijken. Maar ze deed er heel luchtig over, en volgens mij doet mijn hart altijd al 5 keer normaal slaan en dan 1 keer overslaan, en ik leef nog steeds, dus zal wel goedkomen ;)
pi_84865629
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:52 schreef flugeltje het volgende:
Vrijdagochtend 08.00 uur melden op het ziekenhuis om in te leiden....

SPOILER
Ik ben zo blij dat het alsnog vrijdag wordt ipv maandag, dat weekend was echt zo'n psychologische grens. Vind het overigens ook doodeng allemaal hoor, niet de bevalling op zich, maar het feit dat ik nu moeder ga worden en dat we daar vrijdag mee gaan beginnen... Damn, surealistische gedachte eigenlijk :o
Hé Fluugs, kwam even lezen hoe het je is vergaan in het zkhs. Wat superspannend dat je vrijdag ingeleid gaat worden zeg! :o Gelukkig hoefde je niet te wachten tot na het weekend. :)

Nog een reden waarom 06-08-2010 een mooie datum is: Juup© en ik hebben elkaar op die datum tien jaar geleden leren kennen op Fok! ;)

Ik wens je vast succes, het gaat helemaal goed komen, Willem het is tijd om uit je huisje te komen en kennis te maken met je papa en mama! Oeh wat zal ik veel F5'en vrijdag!! Ik hoop op een spoedige bevalling. :*

En natuurlijk voor de anderen zwangeren sterkte, beterschap en geniet er nog (even) van. Want die buik blijft toch heel bijzonder O+

PS Ik heb echt een super-adres voor een kraamfeest, als je in de regio van Oirschot (Tilburg Eindhoven)woont. Zeer kindvriendelijk, binnen en buiten spelen én dieren erbij O+
PM mij voor meer gegevens, if wanted ;)
#geen
pi_84866204
Argh! Anna heeft dus écht heel veel kleertjes he, en het meeste daarvan was al gewassen (en gestreken!) en had ik allemaal gesorteerd op maat en rompertjes bij elkaar, jurkjes bij elkaar etc. in kratten gedaan omdat de kast nog niet stond. Er was nog 1 tas met kleding wat gewassen moest worden (en dat heb ik ook echt al 8 keer gezegd) .En nu heeft mijn niet-zo-Lief alles verzameld om te gaan wassen en het op kleur gesorteerd. Dus nu geen idee meer wat schoon is en wat niet en sowieso ligt alles nu weer door elkaar. ARGH! Mannen! o|O
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:23:05 #256
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84866602
Ik gok voor ons kraamfeest op zo'n 50 mensen, liever in 1 keer in een paar hele drukke uren dan straks zoveel 'gezin-tijd' kwijt zijn...

Ai DML, wel balen dat je er dan ook nog zo'n niet meewerkend evenwichtsorgaan bij krijgt. Gaat het vanzelf over of moeten ze er iets aan doen?

@tessie, fijn dat het bloed goed was. Al zal het vast meteen weer gekookt hebben toen je het resultaat van je man's goedbedoelde arbeid zag... Ik voelde hier zelfs een 'grmbl' opkomen bij het idee alleen al...

@DuchessX tnx! Het is idd wel een hele mooie datum, we gaan er gewoon voor ;) En Oirschot is voor ons inderdaad best te doen, maar hier in in de tuin is een stuk minder prijzig dan een extern feestje, het adres ben ik altijd wel in geinteresseerd trouwens, lijkt me dan ook wel iets voor een koffie op zondagmiddag. Ben dol op beesies :Y
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:24:41 #257
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_84866693
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:58 schreef tessie het volgende:

Een kraamfeest doen wij ook niet. Ik vind het wel gezellig, dat kraambezoek. En ik ken ook geen 100 mensen geloof ik, dus ik vond het wel meevallen met de drukte.

Helaas is bij ons de familie wel zo dat ze dan wel komen, en dat is in totaal al 35 personen (exlcusief partners etc etc). Dan nog vriendenkring (breder dan beste vrienden) en dan nog collegae die willen komen. Rond de 100 gaat zeker wel lukken hoor.
En de prijs doet me minder dan mn eigen rust. Daarnaast heb je zaalhuur en drankjes; alle flessen drank die je zelf in huis moet hebben plus een beschuitje of koekje maakt het ook prijzig alleen verspreid je het dan.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 20:57:25 #258
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_84868177
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 20:24 schreef J-net het volgende:

[..]

Helaas is bij ons de familie wel zo dat ze dan wel komen, en dat is in totaal al 35 personen (exlcusief partners etc etc). Dan nog vriendenkring (breder dan beste vrienden) en dan nog collegae die willen komen. Rond de 100 gaat zeker wel lukken hoor.
En de prijs doet me minder dan mn eigen rust. Daarnaast heb je zaalhuur en drankjes; alle flessen drank die je zelf in huis moet hebben plus een beschuitje of koekje maakt het ook prijzig alleen verspreid je het dan.

Maar ach eerst nog een week of 35 ofzo te gaan ;)

pi_84868899
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:56 schreef Saffier het volgende:
Flugel wat heerlijk *O* een datum en en plan *O* Fijn hoor :*

MM een stickertje *O*

Omdat het met de kraamvisite van Tobias zo raar is gelopen riep ik hier ook dat als nr 2 prematuur zou zijn ik dit keer een kraamfeest ga geven. Prematuur zit er hoogstwaarschijnlijk niet meer *O* in maar 'normaal' verlopen zal het ook niet helemaal dus dat kraamfeest zal hier ook gaan gebeuren idd. Misschien gewoon in de tuin en een week of 3 tot 4 na de bevalling. Eerst maar eens zien hoe het loopt allemaal :)
En hier zijn natuurlijk ook de directe familieleden van harte welkom O+

SPOILER
oh ja dat kan ik me voorstellen.
Ik heb er ook van geleerd hoor, van de eerste keer zeg maar. Niet dat het heel erg dramatisch was allemaal, maar toch. Mijn moeder vond dat ik me niet zo aan moest stellen en dat het geen kont verschil maakte of ze nou met twee volwassenen tegelijk kwamen of met zn zessen.
Dat ik nog geen tien minuten recht uit mn ogen kon kijken vanwege ijzergebrek en algehele blegheid deed er niet zo toe en ze vergat voor het gemak even dat al die volwassenen natuurlijk net zo goed een boel herrie maken, vooral mijn familie waar iedereen om het hardst door elkaar praat :')
Daarnaast bleven mn schoonouders rustig een paar uur plakken en vond er bijna een overlap plaats als mijn familie daarna langs kwam dus het was een doorlopende voorstelling. Ik begrijp best heus dat ze allemaal trots zijn op hun kleinkind maar het moet voor mij ook wel leuk blijven, en deze keer staat wat mij betreft voorop wat IK wil en wat MIJN gezin wil en niet wat de visite wil.

Bij dit kindje blijf ik denk ik lekker de eerste paar dagen met kind en al in bed liggen als er visite komt (of in pyjama op de bank) en anders instrueer ik mn kraam wel dat ze de visite na max 3 kwartier weer de deur wijst. Ik vind kraamvisite heel leuk en heel lief, maar echt ín de kraamweek is het me gewoon teveel om op te brengen, lichamelijk, heb ik gemerkt. Later maakt het me dan weer niets uit, zeg maar na een week of 3.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:20:10 #260
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84869428
Misschien moeten we gewoon een verplichte post-natale babymoon instellen... :D Voor zo lang of zo kort dat wij dat nodig achten. Mag in eigen huis, Centerparcs, of desnoods op een geheime locatie, maar kuuroord Canada is ook beschikbaar voor algehele rust en bezinning....

Zonder kleibehandeling helaas, maar ik heb wel een douche en een toilet. Ook praktisch ;)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:28:14 #261
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_84869929
@Flugeltje,wat fijn een datum!
Weet je al hoe ze willen gaan inleiden?Of ligt dat er aan hoe het er vrijdagochtend voor staat (of ze nog moeten verweken etc.)?
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:41:30 #262
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84870754
Hier zullen alleen mensen die ons erg nabij staan gelijk op de hoogte zijn van de geboorte, de rest zal het iets later weten. We sturen namelijk pas na een week de geboortekaartjes :X kortom lekker cocoonen met z'n 4tjes en dan de rest wel eens. En idd goede afspraken zijn het halve werk :Y
Gewoon n stuiterballetje
pi_84871028
Fluugs, wat goed dat je afspraken hebt kunnen maken en wat fijn dat het voor het weekend nog kan. En stiekum hoop ik dat Willem het ook gehoord heeft en de boel nu nog in gang zet!
pi_84871620
Dat klinkt heel vervelend, Huup. Mijn ervaring is volstrekt anders. Ik vond mensen juist erg bescheiden. In de 3e maand na de bevalling dreigde de agenda ineens overvol te raken omdat iedereen toen nog even langs wilde komen voor ik weer aan het werk ging. Bijna niemand vond zichzelf 'belangrijk' genoeg om al snel na de bevalling langs te komen.

Ik ben in het begin lekker op bed blijven liggen bij bezoek. Dat hoort toch ook? Het was echt een behoorlijke stap, vond ik, om visite vanaf de bank te ontvangen. Op een bepaald moment was dat ook wel weer fijn; ik was eraan toe.
pi_84871779
Ik houd trouwens zelf niet zo van feestjes omdat je dan eigenlijk voor niemand genoeg tijd hebt. Het is een hoop gezoen bij binnenkomst, bij afscheid, en de gesprekken die je daar tussenin voert stellen over het algemeen niet veel voor. Ik vind het toch leuker om één-op-één-contact te hebben, rustig te kunnen praten en de visite de kleine uitgebreid te laten bewonderen.
pi_84872069
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd trouwens zelf niet zo van feestjes omdat je dan eigenlijk voor niemand genoeg tijd hebt. Het is een hoop gezoen bij binnenkomst, bij afscheid, en de gesprekken die je daar tussenin voert stellen over het algemeen niet veel voor. Ik vind het toch leuker om één-op-één-contact te hebben, rustig te kunnen praten en de visite de kleine uitgebreid te laten bewonderen.
Het is inderdaad net altijd als op een receptie van een trouw. Op alle babyborrels waar ik al ben geweest, heb ik de baby en de ouders eigenlijk altijd maar voor een minuut of twee gezien. Vind ik persoonlijk wel jammer.
Al kan ik mij perfect vinden in de redenen waarom je een babyborrel zou organiseren. We hebben er zelf ook over getwijfeld. Thomas is morgen 5 maand en aanstaande zondag hebben we nog kraambezoek. En dat zijn zeker niet de laatste die nog gaan langskomen.
pi_84872112
@Flugel, wat fijn een datum! Spannend *O*
@Tessie, fijn dat het goed was bij de internist en nu maar hopen dat het bezoekje bij de cardioloog eenmalig is! Enne kl*te van de Anna kleertjes.. heerlijk, mannen die denken dat ze helpen..
@DML, hopelijk is er iets aan je misselijkheid te doen en ben je het nu snel kwijt!

Hier geen kraamfeest oid. Ik ben bang dat het bij ons zo'n beetje gaat als bij Huup thuis dus ik heb nu al vast tussen neus en lippen doorgegeven dat we graag tijd met z'n drietjes willen en dat het super leuk is als ze langs komen maar zeker niet te lang. Ik ben benieuwd...
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_84872257
Ik heb de eerste week eigenlijk helemaal geen bezoek gehad.
Nou ja Floris is op zondag geboren, in het ziekenhuis zijn de broers, zussen, opa's en oma's geweest. De volgende dag thuis ook. Toen waren we alle drie erg moe, dus op dinsdag en woensdag is niemand geweest (ook vanwege zijn hoofdpijn ivm vaccuumpomp wilde ik even wat rust, hoewel dat op dinsdag over was, maar goed). En donderdag en vrijdag zijn mijn ouders en zus geweest. Eigenlijk pas vanaf zondag zijn er wat meer buitenstaanders gekomen (dus toen hij een week oud was).

En geboortekaartjes hadden we pas op donderdag verzonden (maar goed, dat kwam ook doordat er wat mis liep kwa communicatie met de drukker :))

Oh en kraamfeesten, ik weet niet ik zou er zelf niet zo snel naartoe gaan... Ik krijg altijd zo'n gevoel erbij van: kadootje mag je afgeven, maar verder niets.
pi_84872325
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt heel vervelend, Huup. Mijn ervaring is volstrekt anders. Ik vond mensen juist erg bescheiden. In de 3e maand na de bevalling dreigde de agenda ineens overvol te raken omdat iedereen toen nog even langs wilde komen voor ik weer aan het werk ging. Bijna niemand vond zichzelf 'belangrijk' genoeg om al snel na de bevalling langs te komen.

Ik ben in het begin lekker op bed blijven liggen bij bezoek. Dat hoort toch ook? Het was echt een behoorlijke stap, vond ik, om visite vanaf de bank te ontvangen. Op een bepaald moment was dat ook wel weer fijn; ik was eraan toe.
ja nouja, wij wonen niet gelijkvloers en de badkamer en toilet zijn op de benedenverdieping. Ik had wel danig last van mn hechtingen, en ik moest zó vaak plassen dat vaak de trap op en af geen goed plan was :P Ik zat in mn grote stoel alsof het een troon was _O- Benen omhoog, fruitcocktail erbij, thee erbij :D O+

Het was ook niet heel vervelend op zich hoor! Zoals ik zei, het klinkt heel dramatisch maar dat viel wel mee :P maar gewoon, ik heb er van geleerd, volgende keer wil ik het toch iets anders, gewoon voor mezelf zeg maar, wat meer rust, na de kraamweek mag er wel weer meer bezoek maar het viel me vorige keer fysiek erg zwaar.

That having said, merkte ik wel dat mensen echt minder lang blijven hangen als je semi in pyjama zit dan wanneer je er volledig aangekleed bijzit. Dat geeft toch een beetje de boodschap, ik voel me prima, blijf gerust wat langer :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84872953
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef Sonnetje85 het volgende:

Oh en kraamfeesten, ik weet niet ik zou er zelf niet zo snel naartoe gaan... Ik krijg altijd zo'n gevoel erbij van: kadootje mag je afgeven, maar verder niets.
Ja, precies! Als ik niet 'belangrijk' genoeg zou zijn om een keertje alleen langs te komen dan zou ik het gewoon laten.
pi_84873185
Ik vind het echt de taak van je geliefde om grenzen aan te geven. Ik zou daar vantevoren heel heldere afspraken over maken: niet meer dan bijvoorbeeld 2 personen tegelijkertijd op bezoek en niet langer dan 1 uur. En ik ga de aankomende keer een rusttijd instellen (tussen 1 en 3 bijvoorbeeld). Daar hamerde mijn vriend voortdurend op, maar dat vond ik toen onzin. Nu ga ik dat wel doen.

Het is me opgevallen dat mensen zonder kinderen niet zo goed begrijpen hoe belastend kraambezoek is. Een collega van me is net bevallen en mijn directe collega's (dat zijn er drie) willen gezamenlijk langsgaan. Vier personen vind ik veel te veel, dus dat ga ik niet doen.
pi_84873484
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het echt de taak van je geliefde om grenzen aan te geven. Ik zou daar vantevoren heel heldere afspraken over maken: niet meer dan bijvoorbeeld 2 personen tegelijkertijd op bezoek en niet langer dan 1 uur. En ik ga de aankomende keer een rusttijd instellen (tussen 1 en 3 bijvoorbeeld). Daar hamerde mijn vriend voortdurend op, maar dat vond ik toen onzin. Nu ga ik dat wel doen.

Het is me opgevallen dat mensen zonder kinderen niet zo goed begrijpen hoe belastend kraambezoek is. Een collega van me is net bevallen en mijn directe collega's (dat zijn er drie) willen gezamenlijk langsgaan. Vier personen vind ik veel te veel, dus dat ga ik niet doen.
Ja is ook wel, maar mijn lieve geliefde moet straks twee dagen na de bevalling weer aan het werk ;( -O-

Bij Amélie hadden we precies nog het geluk dat hij nog vakantie had. Door zijn baan en functie (onderwijs) kan hij niet zomaar zonder meer even twee weken vrij nemen ofzo, dat kan gewoon niet opgevangen worden dus we moeten het echt met die twee dagen doen.

We dachten in eerste instantie dat we het bij Amélie ook goed geregeld hadden. We hadden een agenda liggen en daar schreven we de afspraken in als mensen belden, maximaal 2 op 1 dag, en max 2 personen per keer en idd met het idee, niet langer dan een uur. Dat leek ons redelijk.
Puntje bij paaltje bleek eigenlijk dat wij ons ten eerste erg overrompeld voelden door bezoek dat belde voor een afspraak of bezoek dat lang bleef plakken. Ten tweede bleek dat heel vaak mensen zeiden met zn tweetjes te komen en dan stonden ze ineens met 4 of 5 op de stoep }:| mja, stuur ze dan nog maar eens weg... en uiteindelijk waren wij allebei ook gewoon te beleefd om er overal iets van te zeggen.
Mensen doen toch moeite en willen je graag zien en feliciteren en zeker in t geval van de opa's en oma's, die willen ook gewoon graag al het moois van hun kleinkind afkijken. Daar had ik alle begrip voor maar misschien had ik achteraf meer begrip voor het bezoek dan voor mezelf.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84873983
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, precies! Als ik niet 'belangrijk' genoeg zou zijn om een keertje alleen langs te komen dan zou ik het gewoon laten.
dat dus idd :)
ligt het niet aan mij dus :') (of ben ik niet de enige die zo denkt)

Ik heb denk ik echt geluk gehad met hoe ik me voelde en hoe het lichamelijk ging en gaat.
Lopen ging wel goed met mn hechtingen en zitten ook, behalve aan t eind van de dag :') (en nu heb ik nergens meer last van *O* )
De eerste dag dat we bezoek kregen (was op zondag de week erna dus) hadden we best een drukke dag. Maar goed dat kwam zo uit toevallig, want R's oma zou langs komen met zijn oom en tante (en van zijn oma wilde ik ook wel dat ze floris snel zou zien). Zijn andere opa en oma waren net verhuisd dus zijn oom en tante uit Tiel gingen daar naartoe. Toen vroegen ze of ze bij ons langs mochten komen. We vonden t ook lullig om ze alleen voor ons een andere keer terug te laten komen.
Nou ja dat ging ook allemaal wel. Ik heb R drinken enzo laten inschenken. En t scheelt ook dat ze allemaal niet zo lang bleven.
pi_84873994
Oh, wat vervelend dat hij er niet is, Huup! Ja, onder die verplichtingen kan hij inderdaad niet uitkomen. Het is natuurlijk ook onhandig om de visite te plannen als hij weer thuis is, want dan heeft hij juist eens tijd om van zijn gezinnetje te genieten.

Ik probeerde ook te vermijden dat er twee dagen achter elkaar visite kwam. Liever 2 bezoeksessies op 1 dag dan twee keer een bezoek op twee dagen. En ik vond het heel fijn om de slaapkamer als uitvalsbasis te hebben want in geval van grote drukte kwamen gewoon maar 2 van de 4 personen de slaapkamer in. Maar ik moet bekennen dat ik dat niet echt heb meegemaakt en ik vind dat ook ontzettend onbeleefd. Nou ja, deze keer dus meer aan jezelf denken!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:35:13 #275
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84874210
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef Sonnetje85 het volgende:

quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een denkwijze die je vaak hoort, een misvatting wat mij betreft. Wij kennen gewoon nogal veel mensen. Bij mijn moeder thuis hadden ze 9 kinderen, bij m'n pa 6. De pa van Martijn komt ook uit een groot gezin, ik heb 5 broers (met partners én kinderen) verder een hoop vrienden, kennissen, collega's, oud-collega's, voor ons beiden ook nog een stuk online/offline sociaal leven etc etc etc We versturen 100 geboortekaartjes en dan hebben we nog min of meer zitten strepen omdat het anders echt te gek zou worden. Als van die 100 kaartjes de helft op kraamvisite zou komen zitten we al aan 50 bezoekjes, dat ga ik echt niet trekken. Ken ik mezelf veel te goed voor....

Soms worden beslissingen ook wel eens genomen uit zelfbescherming, er zit niet altijd een negatieve bijsmaak bij... ;)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:35:22 #276
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84874218
Ik vond dat zo lastig, de kraamtijd, Beisan op dinsdag geboren, op vrijdag was ik alweer alleen thuis. En dan ga je toch koken, schoonmaken, rotzooi opruimen, je druk maken om niets. De man kon gewoon niet meer vrij nemen, en probeerde vroeg thuis te komen, maar ik vond het allemaal toch wel erg spannend en eenzaam. Was donderdagavond pas thuisgekomen uit het ziekenhuis, en het viel me emotioneel nogal erg zwaar. Ik maak me daar nu ook gewoon erg druk over, 2 dagen 'kraamtijd' in ziekenhuis, en dan thuis gewoon weer het 'normale' leven.... En dan nu met Beisan erbij.... Manlief wil nu wel wat meer vrij nemen, gepland enzo, maar ik vind het toch wel lastig allemaal, met gelimiteerde vakantiedagen enzo. En loop toch vooral tegen mezelf aan.
pi_84874375
Flugel, wat fijn dat je een plan de campagne hebt. Hopelijk ben je een beetje inleidbaar. Vrijdag, dat is gewoon al overmorgen!

Wat kraamvisite betreft: wij hebben best veel bezoek gehad, maar ik vond het heerlijk. Ik ben vrij ongeschonden uit de bevalling gekomen en voelde me eigenlijk lichamelijk prima en ik vond de afleiding overdag ook wel fijn. Daarbij was ik apetrots op Lieuwe, ik had 'm wel aan de hele wereld willen laten zien (wel graag bij toebeurt). Nou scheelt het wel dat ik geen enorme familie en vriendenkring heb en dat iedereen zich zonder aanwijzingen netjes gedraagt. Ik heb trouwens 8 dagen lang in pyjama gezeten, pas daarna voelde ik me weer in staat om echte kleren aan te trekken en deel te nemen aan het leven buiten de vier muren van ons huis.

Ik ben vandaag naar de vk geweest en ik kreeg eigenlijk geen sticker. Ik voel me down, het begint op een prenatale depressie te lijken. Mijn bloeddruk is ook vrij laag (120/50) en mijn Hb was flink gedaald dus ik moet opnieuw voor bloedonderzoek naar het lab, en als ik het niet meer trek naar de huisarts. Gelukkig heb ik hele lieve mantelzorg vlakbij en kan ik goed praten met mijn lief maar het is allemaal niet zo feestelijk als ik het me had voorgesteld helaas. Met de baby gaat gelukkig alles goed, die trappelt zich een ongeluk en groeit gestaag verder.
pi_84874427
Dat van vlug terug te moeten gaan werken, herken ik hier ook, Huup. Ik heb geluk gehad dat ze mij op vrijdag ingeleid hebben zodat P. twee volledige dagen heeft kunnen genieten van zijn zoon, maar de week erop moest hij terug gaan werken (visitatiebezoek). Al waren het gelukkig nog geen volledige dagen :) Dat was trouwens ook één van de redenen waarom ik per se in Jette wou bevallen. Op een half uur stond P. in het ziekenhuis als hij van het werk kwam, dus dat ging telkens vrij vlot :)

Zo raar (maar tegelijkertijd ook leuk natuurlijk) eigenlijk hoe anders mensen in elkaar zitten. Wij hebben één keer thuis 2 bezoeksessies op één dag gehad en toen zeiden we allebei: dat nooit meer!
Maar ik ben zelf problematisch qua bezoek :D Ik vond het meestal wel fijn als er iemand langskwam. En vond het ook tijdens het bezoek zelf nooit erg dat ze wat langer bleven 'plakken'. Achteraf heb ik er vaker wel spijt van gehad :D

Ik vond het trouwens wel een voordeel om op vrijdag te bevallen. De meeste mensen hebben pas op dinsdag het kaartje ontvangen dus konden we de eerste dagen echt wel genieten (in het ziekenhuis weliswaar ;) ).
pi_84874636
Nou, dat kan ik me goed voorstellen, Basboussa! Het klinkt heel heftig. Wij zitten in een luxueuze situatie omdat mijn vriend freelancer is en niet per se 40 uur per week hoeft te werken. Ik vind het heel fijn dat hij er zoveel bij kan zijn. Als het bijvoorbeeld weer hetzelfde gaat met de borstvoeding dan ben ik die eerste tijd telkens 45 minuten kwijt met voeden en 15 minuten met nakolven en de boel schoonmaken en wegzetten. Ivan is er ook nog en ik zou niet eens weten hoe ik gelijktijdig met hem bezig moet zijn, laat staan hoe ik eraan toekom om zelf tussendoor nog wat te slapen.

Heb je kinderopvang of is het een optie om bijvoorbeeld een familielid een tijdje te laten logeren?
pi_84874803
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:38 schreef Jore het volgende:

Ik ben vandaag naar de vk geweest en ik kreeg eigenlijk geen sticker. Ik voel me down, het begint op een prenatale depressie te lijken.
Wat naar om te lezen! De eerste stappen zijn dus om het van de fysieke kant te benaderen? Heb je wel het idee dat je huidige vangnet genoeg is?
pi_84874818
Hè Jore wat naar -O-
komt het ook een beetje door je lage bloeddruk + hb misschien? Ik weet uit ervaring dat je daar ook behoorlijk lamlendig van kunt voelen. Naar dat je je zo voelt, rot is het. Maar wel heel fijn dat je een goede mantelzorg enzo hebt. Klinkt alsof het niet uit de hand hoeft te lopen.
Ik heb bij de zwangerschap van Amélie Floradix tabletjes geslikt om mn ijzergehalte een beetje op te krikken en ben de foliumzuur door blijven slikken (ook daar kun je laag hb gehalte van hebben nmlk!). Verder bij de maaltijd iets van vit. C binnen proberen te krijgen. Wellicht helpt dat een beetje.

@Flugel, een kraamfeest is persoonlijk niet mijn ding maar ik zie er wel het nut van in, idd wat je zegt, veel familie enzo maakt het lastiger. Wij hadden ook bijna 100 kaartjes te versturen, B. heeft onmogelijk veel familie (ik heb 7 familieleden ofzo, hij 100+ :') dat wordt geen his side en her side bij een bruiloft _O- )
Wij zijn uiteindelijk naar B.'s oma gegaan in Arnhem en daar zijn toen een flink aantal ooms en tantes ook heen gekomen om Amélie te zien. Ze was toen wel al een maand of 3 oud en het was in eerste instantie vooral om Oma de reis naar ons te besparen maar achteraf was het ook best fijn dat we zo even 20 man visite in een klap hadden gehad :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84874889
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:38 schreef leonieke het volgende:

Ik vond het trouwens wel een voordeel om op vrijdag te bevallen. De meeste mensen hebben pas op dinsdag het kaartje ontvangen dus konden we de eerste dagen echt wel genieten (in het ziekenhuis weliswaar ;) ).
Je kunt toch ook gewoon dat kaartje later versturen! :D

Het nadeel van op vrijdag bevallen is dat je hier pas op dinsdag aangifte kunt doen op het stadsdeelkantoor en dan is het dus ineens héél druk. }:|
pi_84874912
oh en basboussa, dat wilde ik ook nog zeggen. Jeetje dat is ook wat, soms sta je er hier in NL niet bij stil dat met name kraamzorg enzo wel een echte luxe is wat dat betreft.
Natuurlijk zijn ze er vooral voor controles van moeder en kind maar het is ook een stukje gezelschap en ondersteuning enzo.

Wat claudia zegt lijken me wel goede tips, is dat wat? Kun er niet iemand overkomen voor een week of wat? Of je schoonzusje om de dag langs laten komen met eten ofzo? Lastig -O-
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84875158
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat naar om te lezen! De eerste stappen zijn dus om het van de fysieke kant te benaderen? Heb je wel het idee dat je huidige vangnet genoeg is?
Ik was zelf heel blij dat er fysiek ook iets aan de hand was, dan heeft het in ieder geval een extra oorzaak dat ik me zo vreselijk lamlendig voel. Ik denk wel dat mijn huidige vangnet genoeg is, maar dat vangnet is ook eerlijk genoeg om mij naar mijn huisarts te dirigeren indien nodig :) . Ik vind het wel moeilijk om steeds hulp te vragen, maar het kan nu even niet anders. Wat dat betreft zit ik gevoelsmatig in een spagaat.

De ellende is eigenlijk begonnen sinds ik thuis zit. Ik volg een opleiding, liep tot 18 juni stage en kan nu niet verder i.v.m. de komst van de baby in december. Ik moet nog één stage van een half jaar en dat past net niet vanaf september. Het gebrek aan een voor mijn gevoel zinvolle daginvulling plus hormonale toestanden plus moeheid (ik slaap echt heel veel, ik wil ook het liefst de hele dag slapen -O- ) zorgen samen voor de algehele malaise denk ik.

Huup, dank voor de tips! Ik ga morgen eerst nuchter (dus zonder ijzerdrankjes e.d.) bloed laten prikken en ik ga braaf mijn zwangerschapsvitaminen weer nemen. En verder is het ook een kwestie van doorzetten, ben ik bang.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:55:28 #285
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84875204
Jee Basboussa, dat maakt het inderdaad wel lastig zeg. Wat hier ook al aangegeven is vind ik wel een goeie; een familielid die de boel mee draait ofzo? Misschien iemand uit de buurt die je wil helpen?

Jore :* Wat huup zegt, van ijzertekort en de bijbehorende vermoeidheid komt er vanzelf al een grijs randje aanzetten. Hopelijk helpen medicijnen en voel je jezelf snel wat beter...

Hier wel het geluk dat Martijn op z'n werk 2 weken verlof krijgt ipv de 2 dagen die het op de meeste bedrijven is. Hij neemt er aansluitend ook nog 2 weken vakantie bij, dus dat is wel fijn...
pi_84875634
In pyama blijven zitten als er kraamvisite is vind ik een hele goede tip.
Lijkt me ook heel moeilijk om in de kraamweek over andere dingen als mijn baby te hebben, denk dat dat me heel weinig kan schelen op dat moment, dus als mensen op andere onderwerpen overgaan mogen ze van mij weer naar huis.
Zo ga ik zelf trouwens ook altijd op kraamvisite, even baby'tje kijken, kletsen over de bevalling en zijn mooie kleur ogen/leuke krulletjes en dan weer weg.

Vervelend Jore! Maar heb je eerder last van depressies gehad omdat je meteen denkt aan een prenatale depressie? Want als je HB en bloeddruk zo laag zijn ben je al snel wat minder vrolijk toch?
pi_84880929
Oh wat vervelend, Jore! "Gelukkig" zijn er wel factoren die er minstens aan kunnen bijdragen: je bloeddruk, hb, maar zeker ook het feit dat je thuis zit. Ik vind het heel herkenbaar. Ik studeer nog, hoefde de afgelopen maanden amper naar de universiteit en werkte maar een paar uurtjes, en dat maakt(e) mij ook lusteloos en somber. En daardoor werkte ik weer niet aan mijn scriptie, voelde ik me enorm nutteloos, blabla. Dat is echt een kutgevoel. En als je zwanger bent kun je sowieso al minder hebben, dus dan is de ellende compleet. Gelukkig komt er een end aan, maar als je in zo'n negatieve spiraal zit is het gewoon rot. Sterkte joh, en ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt! :*

[ Bericht 5% gewijzigd door Cantare op 05-08-2010 01:29:41 ]
pi_84881201
Over verlof heb ik trouwens niet te klagen, manlief kan in principe zoveel vrij nemen als hij wil O+ Hij is van plan een paar weken lang parttime te gaan werken. Lijkt mij ideaal. Dan is hij er deels bij als de kraamzorg in huis is, kan hij zelf rustig wennen aan de baby, en ben ik na de kraamweek niet *poef* de hele week alleen.

Verder begin ik het zo spannend te vinden nu :@ ik ga echt binnen nu en een paar weken moeder worden. En de bevalling... bang is een groot woord, maar ik zie er nu toch wel een beetje tegenop. En tegelijk kijk ik er ook weer naar uit. Blabla, pff, nou, ik ga maar slapen. :')
  donderdag 5 augustus 2010 @ 02:00:17 #289
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84881856
Spannend de laatste weekjes Cantare!

En Jore, wat ontzettend (Heel Slecht Woord). Ik kan me voorstellen dat het aan een kant fijn is dat er ook fysiek iets aan de hand is, kun je immers vaak wat aan doen, en wellicht voel je je daarna wat beter... Maar goed, ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt, en ook dat maffe dat het de vorige keer wel allemaal zo 'normaal' ging zonder dat hele nare gevoel erbij. Ontzettend fijn dat je wel een goede zorg hebt, waar je je hart kan uitluchten enzo. En verder maar vooral rustig aandoen, lijkt me. Heeft het denk je ook te maken met het feit dat je nu thuis bent (toch?), daar zag je toch ook wel erg tegenop? De ha waarschuwde me er met name voor om te zorgen dat mijn wereldje niet te klein werd, maar heb je verder nog wat aanspraak enzo tijdens die lange dagen thuis? En met Lieuwe, trek je dat een beetje?
Zou best graag naast je willen wonen, kunnen we samen sippen met een bakje thee en de kinders kunnen dan elkaar maar eens goed lastig vallen, ipv ons.

Over zorg in kraamtijd, dat wordt het niet hier waarschijnlijk. Mijn moeder mag niet meer lang reizen, de rest van mijn familie studeert, werkt ed. Schoonzus en nichtjes zijn druk met hun eigen dingen, en schoonzus hoef ik al helemaal niet over de vloer.
Ik doe heel hard mijn best om mensen te leren kennen voor die tijd. Gewoon al iemand kunnen bellen die even langs kan komen, dat zou ik al fijn vinden. Of gewoon even een boodschapje voor me kan doen oid. Dat afhankelijke, en die onmacht als het even niet meer lukt, dat vond ik zo heftig, en dan ben je (ondanks dat we het echt met zijn tweeen doen), toch wel een beetje een eiland saam. Het leven gaat natuurlijk ook gewoon door, hij moet werken, en ga zo maar verder... Als ik die eerste 2 weken overleefd heb, zeg, dan zou ik het al een stuk beter zien zitten :D. Das geen optie zeker, die gewoon even overslaan?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 07:49:33 #290
186094 Floria
Ghost of shark
pi_84883510
Hey Flugeltje, dit is de laatste dag dat jullie echt samen zijn. Samen kunnen cocoonen en kusjes geven. Morgen komt Willem er aan en zal je hoe het ook loopt de hele dag met hem bezig zijn.
O+

Jore, wat naar allemaal. Een dikke :* voor jou
  donderdag 5 augustus 2010 @ 08:38:11 #291
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84883886
Dat was nou net wat ik mezelf lag te bedenken Floria, wat ga ik doen vandaag? Ik heb doordat we gisteren behoorlijk mobiel zijn geweest enorm veel spierpijn, dus erg actief zal het niet worden gok ik, maar dat cocoonen gaat er vanavond zeker nog van komen.

Herkenbaar Cantare, bij mij begint het fenomeen 'bevalling' nu ook wat breinwerk op te leveren. Het blijft nog steeds wat abstract (net zoals het feit dat ik Willem straks vast kan pakken nog heel erg onwerkelijk blijft), maar er begint zo al wat binnen te sijpelen over hoe het zal gaan. Heb ook wat zitten lezen gisteren over ingeleide bevallingen en zoals iedereen weet is het internet niet altijd de beste bron voor ervaringsverhalen :')
Laten we onszelf vasthouden aan de dooddoener gedachte dat heeeeel veel vrouwen het voor ons gedaan hebben en heeeel veel vrouwen het ook nog zullen doen. Het komt vast goed, maar spannend blijft het :Y

Goed dat je op zoek gaat naar mensen die de kraamtijd wat kunnen 'opleuken' Basboussa... Is er in de buurt geen meisje/jongen die af en toe een klein zakcentje bij wil verdienen door iig af en toe wat boodschappen voor je te doen? Misschien dat je man via collega's ofzo wel iemand kent?
pi_84884296
@ flugeltje hier een positief verhaal(tje) over een ingeleide bevalling: Babysnoopy is er al!!!!!!
De datum en dag daarvan zijn ook best leuk ;)

Succes morgen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:19:48 #293
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84884550
Wow Snoopy, zo kan het dus ook :o

Ik hoop alleen dat ik misschien toch wat ontsluiting blijk te hebben morgen, als ik nog 'rijp' gemaakt moet worden schijnt het best lang te kunnen gaan duren allemaal...

Vrijdag 6 augustus :D

Alvast van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon morgen *O*
pi_84884637
Flugel, wat 'n mooie datum trouwens... 6-8-10 O+ (niet dat het uitmaakt, maar toch leuk...)
pi_84884708
Flugel, het is bijna zo ver :o

Basboussa, ik hoop zo voor je dat je nog wat contacten op doet voor die tijd die je wat ondersteuning kunnen bieder t.z.t. :*

Jore, hopelijk helpt het al een hoop als je lichamelijk weer wat opgekrikt bent omdat grijze randje weg te krijgen. Sterkte :*

Positieduizeligheid wat ik gisteren had komt in aanvallen en als je het vaker hebt ga je het herkennen en kan je oefeningen doen bij de eerste tekenen. Ik hoop gewoon van harte dat bij deze keer blijft. Want hoewel het niet zwangerschapsgerelateerd is, is het wel toevallig dat ik het nu voor het eerst in mijn leven heb. Ik voel me natuurlijk toch al niet zo 'evenwichtig' momenteel.
The way you rock'n'roll
pi_84884976
Flugeltje, je mag bijna! En er zijn zoveel paralellen met vorig jaar voor mij, ik word er weer helemaal week van... ik was op 25/7 uitgerekend en werd 7/8/9 ingeleid (ook op de vrijdag, en dat weekend was voor mij ook zo'n enorme psychologische grens!), ook met helemaal 0 ontsluiting en/of verweking....
(Uiteindelijk is Willow pas op 8/8 geboren, hou er rekening mee dat het nogal kan duren voor er wat gebeurt als je vanaf 0 moet beginnen!)
Succes morgen! *O*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:49:24 #297
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84885080
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:43 schreef innepin het volgende:
Flugeltje, je mag bijna! En er zijn zoveel paralellen met vorig jaar voor mij, ik word er weer helemaal week van... ik was op 25/7 uitgerekend en werd 7/8/9 ingeleid (ook op de vrijdag, en dat weekend was voor mij ook zo'n enorme psychologische grens!), ook met helemaal 0 ontsluiting en/of verweking....
(Uiteindelijk is Willow pas op 8/8 geboren, hou er rekening mee dat het nogal kan duren voor er wat gebeurt als je vanaf 0 moet beginnen!)
Succes morgen! *O*
Verwachtingenmanagement heb ik al aan gedaan ja, ook richting de omgeving. Het kan zomaar langer duren dan je verwacht. Voor mij is het al fijn genoeg dat er eindelijk een start wordt gemaakt, dat is in elk geval al aktie... En jij dit weekend dus ook feest *O*

@DML wel eng hoor, ik heb ook wel eens duizelingen gehad tijdens hyperventilatieaanvallen enzo en daar word je inderdaad niet heel erg blij van. Zijn de oefeningen het enige wat je ermee kunt?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:49:45 #298
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84885092
Morgen Flugel, morgen ga je beginnen O+ Ik vind het zo spannend voor je! :*

Jore wat balen dat grijze... Ik herken het maar al te goed helaas. Zwangerschapsvitamines door blijven slikken scheelt hier zeker wat, en ook alle hulp aanpakken die je kan krijgen.
Verder probeer ik over alle grijze dingen heen te lezen :@ Ik trek het simpelweg niet om erover te praten nu het hier beter gaat.

:O 3 uur slaap is toch zat 's nachts?? Ik ga zo even mijn hele huis door en vanmiddag lekker bijslapen. Tobias gaat vandaag bij opa en oma spelen O+
Ylana
pi_84885162
Hee Flugeltje, eigenlijk ben je al moeder hoor! Dat baby'tje in je buik is écht van jou en jij bent de moeder... O+ ;)
Maar morgen begint je actieve rol... Spannend he??!
pi_84885368
Flugel, oefeningen zouden effectief moeten zijn als ik het zo lees op internet (95% van de gevallen) dus dat is een geruststelling :Y

Saffier, ik ben blij dat het bij jou over is gegaan dat grijze maar logisch dat je het nog wel lastig vindt om het er over te hebben hoor.
The way you rock'n'roll
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:18:58 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84885721
Vol dan maar??

En hier verder: Zwangerschap en geboorte deel 681
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')