Nou, het kan natuurlijk wel aangepast worden, simpelweg door de eerste dag van de laatste menstruatie een paar dagen op te schuiven.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:48 schreef flugeltje het volgende:
Daarnaast heb ik een cyclus van 24 dagen en blijven ze (ondanks dat alle termijnmetingen én de gyn die 24 dagen ondersteunen) uitgaan van een gemiddelde cyclus van 28 dagen. Daarmee ben ik volgens het computersysteem komend weekend dus pas 42 weken ipv woensdag... Het schijnt erg lastig zo niet onmogelijk te zijn om dit aan te passen volgens mijn gyn...
dit dusquote:Op maandag 2 augustus 2010 10:59 schreef flugeltje het volgende:
Hier schijn je alleen aan te kunnen passen als e.e.a. meer dan een week afwijkt. Daar val ik met m'n 4 dagen dus nog binnen...
Geeft nix joh, ik ben allang blij als ik het topic heb geopend waarin jij bevalt, en zo niet dan hoop ik dat het topicnummer een indicatie is.... dan maar 6-8-(1)0quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:59 schreef flugeltje het volgende:
Sorry Leandra, ik zag niet dat we al op 300 zaten
Nou, het gaat er me niet eens zo om dat het voor mij belangrijk is, maar meer om het feit dat de kwaliteit van de placenta na de 42e week minder schijnt te worden. Dan zijn die 4 dagen ineens wel een stuk belangrijker lijkt me... Heb daar vandaag dan ook nog eens op doorgevraagd en hij zei dat het in principe tot 43 weken goed te doen is, zeker als je kindje niet aangeeft het lastig te hebben. En ik word nu om de dag gecontroleerd incl vruchtwaterecho en CTG...quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:01 schreef lily het volgende:
Ik had altijd veel last van spotting waardoor ik niet precies mijn laatste menstruatiedag kon zeggen.
Het gehouden op 24 maart toen en bij de echo's bleek ik steeds 6 dagen verder maar ook dat werd niet aangepast. Het viel binnen een week en daarmee basta. De vk en later de gyn pastte het niet aan.
Ik vond het wel belangrijk zeker op het einde toen het een geplande keizersnede moest worden ivm placenta.
Ze wilde niet eerder dan 39 weken terwijl ik eigenlijk 6 dagen eerder mijn datum zou hebben...nou ja...gedoe dus....en voor een zwangere is zoiets gewoon belangrijk
[..]
dit dus
ik snapquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:04 schreef flugeltje het volgende:
Nou, het gaat er me niet eens zo om dat het voor mij belangrijk is, maar meer om het feit dat de kwaliteit van de placenta na de 42e week minder schijnt te worden. Dan zijn die 4 dagen ineens wel een stuk belangrijker lijkt me...
We hebben het hier wel eens vaker gehad over de halsstarrigheid van de gemiddelden, geloof dat Leonieke ondanks dat bij haar een exacte datum van terugplaatsing bekend was ook de gemiddelde datum aangehouden werd...quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:07 schreef lily het volgende:
[..]
ik snap![]()
Ik vind het ook belangrijk. In mijn geval was dat zo door de placentaligging en in jouw geval door overtijd lopen.
toen dachten ze zeker dat je ontoerekeningsvatbaar wasquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:09 schreef flugeltje het volgende:
@Leandra, goed beslagen ten ijs hielp hier niet. Ik had m'n ovulatieboekje met alle ingeplakte testen zelfs bij
Nah, na 4 miskramen snapten ze wel dat ik door bleef testen. Ik moest toch weten of ik op maandag nog net zo zwanger was als op zondagquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:12 schreef lily het volgende:
[..]
toen dachten ze zeker dat je ontoerekeningsvatbaar was![]()
jij was toch diegene die altijd zoveel testte?
LOL... dat moet het geweest zijnquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:12 schreef lily het volgende:
[..]
toen dachten ze zeker dat je ontoerekeningsvatbaar was![]()
jij was toch diegene die altijd zoveel testte?
Yups, kloptquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
We hebben het hier wel eens vaker gehad over de halsstarrigheid van de gemiddelden, geloof dat Leonieke ondanks dat bij haar een exacte datum van terugplaatsing bekend was ook de gemiddelde datum aangehouden werd...
@Leandra, goed beslagen ten ijs hielp hier niet. Ik had m'n ovulatieboekje met alle ingeplakte testen zelfs bij
Ik ben met ongeveer een half uur in het Sophia, 'gewoon' op tijd aan de bel trekken denk ik maar, ook bij twijfel...Ik ga het wel aangeven straks bij de gyn. Tobias was er in 2 uur en een kwartier. Moet te doen zijn dusquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:26 schreef huuphuup het volgende:
oef jeetje Saffier. Ga je dat redden richting het Sophia? Tobias was er ook heel rap toch?
Hoewel met inleiden heb je dat probleem natuurlijk niet.
Wel heel fijn dat ze zo snel handelen en serieus actie ondernemen en ook heel fijn dat verder alles in orde is en het voor nu geen kwaad kan.
hey wat grappig dat onderzoek! jammer dat ik er niet aan mee kan doen, ik ben altijd wel benieuwd naar de uitkomst enzo maar dat zal op zn vroegst wel pas over een jaar bekend zijn lijkt me.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:12 schreef Claudia_x het volgende:
In mijn ziekenhuis gaan ze veel soepeler om met die uitgerekende datum. Ik weet zeker dat ik een lange cyclus heb gehad maar ik weet niet wanneer mijn eisprong is geweest. We hebben de dag waarop ik positief heb getest aangehouden als '4 weken na de eerste dag van de menstruatie'. Ik heb een sterk vermoeden dat ik eigenlijk 3-4 dagen minder lang zwanger ben. De verloskundige vroeg aan me of ik wilde dat ze dat wijzigde. Ze zei er zelfs nog bij: "Als we deze datum aanhouden hoef je straks in ieder geval niet zoveel overtijd te lopen." Ik vond het zelf best. Overtijd lopen is niet mijn favoriete hobby en op deze manier mag ik ook eerder met verlof.
In mijn ziekenhuis zijn ze trouwens bezig met een onderzoek naar de lengte van de baarmoedermond als voorspeller van de bevallingsdatum. De hypothese op basis van onderzoek uit het buitenland is dat vrouwen met een korte baarmoedermond een groter risico hebben om al voor de 37 weken te bevallen. Ik vermoed dat uit de volgende echo blijkt dat ik een lange baarmoedermond heb.![]()
Ik heb hier geen zaligmakend antwoord op want ik klooi maar wat aan. Ik hoor dus ook graag wat anderen doen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:13 schreef Noa24 het volgende:
Ik heb even jullie hulp nodig bij het wassen van de babykleertjes. Ik heb de verdeling nu als volgt:
Rood/ roze bij elkaar
Donker bij elkaar: Spijker, groen, blauw,
Wit bij elkaar
Beige bij elkaar
Alleen nu zit ik nog met de wit met gekleurde dingen erop. Bijvoorbeeld witte slabbers met veel roze rood erop. Of een gestreept truitje, wit met roze. Doe ik die dingen nu bij de witte of bij de gekleurde was?
Ik doe meestal deze wassen:quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:13 schreef Noa24 het volgende:
Alleen nu zit ik nog met de wit met gekleurde dingen erop. Bijvoorbeeld witte slabbers met veel roze rood erop. Of een gestreept truitje, wit met roze. Doe ik die dingen nu bij de witte of bij de gekleurde was?
uhh nee hoorquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:05 schreef leonieke het volgende:
Was je dan altijd op 60° Vicky of lees ik dat nu verkeerd?
yep die zijn er, van Robijn! Vroeger hadden ze oranje en paars maar volgens mij hebben ze nu alleen nog maar oranjequote:Ik vraag me trouwens af of er nog zoiets bestaat als een geurdoekje voor in de droogkast. Mijn ma had dat vroeger en dat rook zo heerlijk, maar ik vind die nergens (en mijn ma vindt die ook niet meer in de winkel waar ze ze vroeger kocht).
Zoals hier dusquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
uhh nee hoorIk was op 60 graden als ik genoeg 60 graden was heb anders gaat het gewoon mee in de 40 graden was
Dan ga ik nog maar eens op zoek. Hopelijk vind ik die hier ergens in Belgiëquote:[..]
yep die zijn er, van Robijn! Vroeger hadden ze oranje en paars maar volgens mij hebben ze nu alleen nog maar oranje
De ellende daarvan is dat kleertjes er verwassen uit gaan zien. Vooral de rompertjes zijn best vaal geworden, vind ik. Dat is me pas opgevallen toen Huup een rompertje voor me had gekocht dat ik al had.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
.
Iets met meerdere kleuren maar vooral wit doe ik liever bij de witte was dan andersom. Van de week eindigde wit ondergoed nog grijzig omdat de meneer 'm tussen de donkere was had laten zitten.
Ik kan me zo voorstellen dat de bovenkleding van een baby vies genoeg is om op meer dan 30 graden te moeten draaien wel.
Volgens mij wel, want met zo'n doekje heb ik nooit uitlopende kleuren gehad en het doekje zelf verkleurt wel.quote:
dat red ik hier echt niet. Ik was bijna elke dag wel een keer.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De ellende daarvan is dat kleertjes er verwassen uit gaan zien. Vooral de rompertjes zijn best vaal geworden, vind ik. Dat is me pas opgevallen toen Huup een rompertje voor me had gekocht dat ik al had.
Ik laat om die reden kleding met vlekken eerst weken in biotex, dan smeer ik de vlekken in met ossengalzeep, gooi ik de was bij het reguliere wasje (40 graden) en eventueel leg ik de kleding nog in de zon (als er zon is). Als dit niet werkt volgt er meestal nog een ronde 60 graden (of, zoals ik al zei, 90 graden als ik boos ben).
De ellende is alleen dat ik er soms niet op tijd bij ben als er ergens een vlek in zit. Mijn lief gooit overhemden met pastasaus en rompertjes met poepvlekken gewoon in de wasmand. En ik was maar één dag in de week.
Ik heb de eerste babywasjes met zo'n doekje gedaan en juist dat Hema-dekentje waar ik het eerder over had kwam er niet goed uit. Daarna heb ik dat probleem nooit meer gehad (en ik heb ook nooit meer die doekjes gebruikt).quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:41 schreef Cantare het volgende:
[..]
Volgens mij wel, want met zo'n doekje heb ik nooit uitlopende kleuren gehad en het doekje zelf verkleurt wel.
Gewoon veel kleren kopen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:42 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat red ik hier echt niet. Ik was bijna elke dag wel een keer.
ja das een optiequote:Op maandag 2 augustus 2010 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gewoon veel kleren kopen.![]()
Ik kan wel vaker wassen, maar dat betekent dan dat ik na werktijd alleen maar bezig ben met het huishouden.
Ik ben met de babywasjes echt extreem voorzichtig geweest, dus niks "risicovols" bij elkaar. Alleen waren er een wit pyjamaatje en een rompertje bij de donkere was gekomen (snap ik nog steeds niet) en die zijn dus gelijk grauw...quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb de eerste babywasjes met zo'n doekje gedaan en juist dat Hema-dekentje waar ik het eerder over had kwam er niet goed uit. Daarna heb ik dat probleem nooit meer gehad (en ik heb ook nooit meer die doekjes gebruikt).
Kijk goede tips. Ik ga het onthoudenquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De ellende daarvan is dat kleertjes er verwassen uit gaan zien. Vooral de rompertjes zijn best vaal geworden, vind ik. Dat is me pas opgevallen toen Huup een rompertje voor me had gekocht dat ik al had.
Ik laat om die reden kleding met vlekken eerst weken in biotex, dan smeer ik de vlekken in met ossengalzeep, gooi ik de was bij het reguliere wasje (40 graden) en eventueel leg ik de kleding nog in de zon (als er zon is). Als dit niet werkt volgt er meestal nog een ronde 60 graden (of, zoals ik al zei, 90 graden als ik boos ben).
De ellende is alleen dat ik er soms niet op tijd bij ben als er ergens een vlek in zit. Mijn lief gooit overhemden met pastasaus en rompertjes met poepvlekken gewoon in de wasmand. En ik was maar één dag in de week.
I'll keep that in mindquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:15 schreef Vicky het volgende:
Ik wil hier anders ook wel voor je kijken... dan stuur ik ze wel op, ze passen in een envelop namelijk
Ik vraag me af of een koffiefilterzakje niet hetzelfde effect heeftquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:41 schreef Cantare het volgende:
[..]
Volgens mij wel, want met zo'n doekje heb ik nooit uitlopende kleuren gehad en het doekje zelf verkleurt wel.
Veel fruitvlekken en bijvoorbeeld pastasaus bleken eruit als je de was in de zon hangt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:56 schreef Poppejans het volgende:
Ik was ook maar 1 dag in de week. Misschien een tip: fruitvlekken zijn echt lastige vlekken, ik smeer meteen nadat de vlekken op een slab of romper zijn gekomen er citroensap op en laat het dan opdrogen om vervolgens mee te wassen op 40c.
Ik was alle witte was op 40c
Ondergoed wat wij alleen maar zwart hebben+gekleurde handdoeken 40c
alle kleding op 30c en hang ik daarna uit.
Als ik dan nog vlekken in witte was heb, dat zijn dan vnl rompers en slabben, dan gooi ik ze een nachtje onderrgedompeld in water met 4 lepel bleek erdoor, geen vlek meer te zien.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:23 schreef Ticootje het volgende:
En we hebben een andere thermostaatklok!![]()
M. kon er wel om lachen.
Groot gelijk!quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:36 schreef Cantare het volgende:
Wat fijn dat de borstvoeding nu goed op gang is, Pessie! En ook dat je zo'n goede bevalling en kraamtijd hebt gehad. Heerlijk hoor. Had de verloskundige eigenlijk van tevoren ingeschat dat Nathan zo'n lichte baby was?
Oh meldplichtals je 't niet gezegd had dan was ik dat straal vergeten, Maffemuts! Verwacht me vooral niet vroeg op de dag, want ik ben een rasuitslaper en dat ben ik van plan vol te houden tot de bevalling.
![]()
Dat ja, veel kleren kopenquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gewoon veel kleren kopen.![]()
Ik kan wel vaker wassen, maar dat betekent dan dat ik na werktijd alleen maar bezig ben met het huishouden. Nu krijg ik in één dag (de vrijdag) precies alle wasjes gedaan. Mocht dat een keer niet lukken vanwege een uitstapje of zo dan was ik de zaterdag door.
dat is wel een tipje waard voor de borstvoeding-gevende mamma's moet ik eerlijk zeggen, haal een klein verpakking hypoallergeen in huis en 1 compleet flesjequote:Op maandag 2 augustus 2010 20:45 schreef pessie het volgende:
[..]
Groot gelijk!
Voordeel is dat je daarna geen slaap meer nodig hebt
Edit: zelfs de gyneacoloog vond aan de hand van de echo's dat ie zeker 6 pond zou zijn. Een van de eerste dingen die ze zei toen Nathan geboren was, was dat et wel echt een kleintje was. Toen zei ik "hij is 6 pond want dat zei de gyn" maar ze zei meteen dat ie dat niet zou zijn. We zijn toen ook direct met bijvoeding gestart die Godzijdank de kraamverzorgster bij zich had. Ze hebben het die eerste uren/dag heel vaak gehad over groeien of naar het ziekenhuis. Hij deed groeien![]()
![]()
![]()
Graag gedaanquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:08 schreef mijsje het volgende:
dank je Leonieke, dan heb ik er een beeld bij.
dit zijn toch dingen waar je uit jezelf niet aan zou denken voor je ook maar zwanger raakt...
liever pas als de borstvoeding goed op gang is.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:03 schreef mijsje het volgende:
dat vroeg ik met trouwens af (ik weet niet of dit het goeie topic is daarvoor hoor, maar het gaat hier toevallig net even over...) als je borstvoeding geeft, en je geeft een of twee keer een fles tussendoor, wil het kindje daarna nog wel terug aan de borst? puur omdat ik het gewoon echt niet weet en ik er gewoon ontzettend nieuwsgierig naar ben hoor...
Ik denk het wel hoor dat het mogelijk is. Zeker met over de 42 weken lopen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:38 schreef Noa24 het volgende:
Wat ik me zo afvraag he, aan de hand van Flugels situatie, heb je in situaties als dit dan niet zelf wat te zeggen? Stel dat jij echt voor het weekend geholpen wil worden, kunnen ze het dan blijven weigeren? Ook als je bv heel bang bent dat het misgaat, omdat je zo lang over tijd gaat?
Mijn vriend dacht namelijk van, jaa hallo het is mijn kind en ik bepaal het wel. Maar zo makkelijk gaat het natuurlijk niet.
Wat dat betreft heb je weinig in te brengen heb ik het idee. Wat Flugel al zegt: zolang moeder en kind het goed maken ondernemen ze niets. En elke bevalling die ze inleiden geeft meer risico op medisch ingrijpen dan een bevalling die uit zichzelf begint.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:38 schreef Noa24 het volgende:
Wat ik me zo afvraag he, aan de hand van Flugels situatie, heb je in situaties als dit dan niet zelf wat te zeggen? Stel dat jij echt voor het weekend geholpen wil worden, kunnen ze het dan blijven weigeren? Ook als je bv heel bang bent dat het misgaat, omdat je zo lang over tijd gaat?
Mijn vriend dacht namelijk van, jaa hallo het is mijn kind en ik bepaal het wel. Maar zo makkelijk gaat het natuurlijk niet.
Ik weet nog niet wat we met de navelstreng gaan doen, ik heb mijn vader wel aangeboden er gebruik van te maken als hij in een project kan komen wat daarmee test, Sr. heeft diabetes type I.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:03 schreef Pvoesss het volgende:
Is hier nog iemand anders die navelstrengbloed gaat doneren?
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:54 schreef Cantare het volgende:
Spannend, ik kan me voorstellen dat je liever geen keizersnede wilt, dus hopen dat het 6 september goed is!
Ik heb weer een stickertje van de VK en... VIBI!
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:54 schreef Cantare het volgende:
Ik heb weer een stickertje van de VK en... VIBI!
Nee... Die hangt nog niet..quote:
Zo hoort het! lekker!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:26 schreef Fannetje het volgende:
Zojuist bij de gynaecoloog geweest en alles was weer in orde. Bloeddruk nog netjes onder de gevarenzone (142/87) en geen eiwit in de urine. Over twee weken mag ik weer terugkomen
Nee hoor is niet ongepastquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:52 schreef Leandra het volgende:
Super Huup![]()
Even een wellicht ongepaste vraag: is er bij jullie een reden voor de NT test of is het op eigen initiatief? Jij hebt toch nog niet de risicofactor leeftijd??
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:59 schreef Leandra het volgende:
Ah, okay thnx, ik kan het me ook wel voorstellen hoor, ik had alleen het voordeel dat het in m'n "oud wijf pakket" zat
Ik vind het helemaal niet onredelijk. Van 2 maanden slecht slapen en ziek zijn ga je je goed kut voelen, lijkt me heel logisch.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind er geen zak aan momenteel en betrap mezelf er op dat ik dingen denk zoals dit ik helemaal geen kinderen hoef als dit zwanger zijn is. Vreselijk onredelijk maar ik ben het overgeven en dag en nacht misselijk zijn zo zat na 9 weken.
Nou dan hoop ik dat je je heel snel gewoon beter voelt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tico die zetpillen had ikmaar het deed niks voor mij
![]()
En a.s. donderdag 14 weken. Ik wacht met smart
dat hebben we dus verkeerd gedaan...We zijn niet gaan baby-moonenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:04 schreef Basboussa het volgende:
Okeeeeeeeeee, had uit de bieb wat van die zwangerschapsmagazines meegenomen, maar ik word daar toch zo kriegelig van, want:
a) Een urinetest die je bij 12 weken vertelt of je een jongen of meisje krijgt (schijnt te maken te hebben de ph waarde van je urine, (intelligender zegt overigens van niet) maar als je veel cranberry sap drinkt oid dan klopt er dus geen meter van, maar goed... en maar 90% accuraat en als je PCOS hebt dan krijg je altijd als resultaat dat het een mannetje is. )
b) ik moet gaan baby-moonen, dat is het helemaal. Met je dikke buik in een all-inclusive op een exotisch eiland gaan zitten cocoonen met je partner... Want de verandering die je te wachten staat... Een Caribisch eiland is natuurlijk DE voorbereiding...
c) mijn partner heeft ook nesteldrang... ja daaaaaaaaaaaaaaag... Ik heb het niet eens, laat staan de vent.
d) als moeder heb je een geweldige intuitie... Een beetje moeder voelt het geslacht van haar kind op de dag van de conceptie... (70% accuraat volgens het artikel...) Ik ben dus geen echte moeder, heb echt geen flauw idee, slechts een lichte neiging om te geloven dat het een mannetje is.
QFT!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:41 schreef flugeltje het volgende:
En dat gevoel 'een aanstelster' te zijn is voor mij ook heel herkenbaar toen ik oververmoeid raakte en iedereen maar riep dat 'het er toch bijhoorde' Meer dan eens kreeg je het 'bij mij was het o zo erg en ik heb ook nooit gezeurd' preekje voorgeschoteld... Sowieso heeft niet iedereen door dat elke zwangerschap op zich staat en een ander niet voor je kan bepalen hoe zwaar het is.
De mijne wel hoorquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:04 schreef Basboussa het volgende:
c) mijn partner heeft ook nesteldrang... ja daaaaaaaaaaaaaaag... Ik heb het niet eens, laat staan de vent.
Oe nice! Ik heb ze wel in het plastic gezien, maar deze is veul sjieker! Waar heb je die vandaan?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:14 schreef Leandra het volgende:
Om de boel wat op te vrolijken dan....
Wat kwamen wij afgelopen weekend tegen en konden we absoluut niet laten liggen??
[ afbeelding ]
Villeroy & Bochquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:23 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Oe nice! Ik heb ze wel in het plastic gezien, maar deze is veul sjieker! Waar heb je die vandaan?
Ah kijk, die valt dus in de categorie 'iets duurdere kraamkadootjes'quote:
Ik vind dat baby-moonen ook wel leuk, maar ik ga sowieso graag op vakantie!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:19 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
dat hebben we dus verkeerd gedaan...We zijn niet gaan baby-moonenvind t wel een goed idee, maar ja te laat.
en dit artikel bevestigd weer dat ik een ontaarde moeder ben. ik zat er naast met mijn intuitie wat betreft geslacht![]()
wat een onzin allemaal haha
Heb je al een beetje geéxperimenteerd met wanneer de pillen in te nemen? Ik was beide keren flink beroerd tot en met zo'n 16 weken. de tweede keer kreeg ik ook die zetpillen en pas na een week of anderhalf had ik een manier gevonden waarop het doenlijk was. Volgens mij was dat 's ochtends een pil nemen en dan echt bijna drie uur wachten met eten. Heel gek als je normaal gewoon ontbijt enzo.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tico die zetpillen had ikmaar het deed niks voor mij
![]()
En a.s. donderdag 14 weken. Ik wacht met smart
Nog beter, dan kan ie op de gewone kraamlijstquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:27 schreef Leandra het volgende:
Eerlijk gezegd valt het mee qua categorie
Nou, ik denk niet dat ik daarin echt iets in kan bespoedigen. Maar ik zou het fijn vinden als we in elk geval datum/tijd etc kunnen afspreken alvast. Nu heb ik van de ene gyn een 'maandag de 9e zou dan een datum kunnen zijn' en de andere die aangeeft 'vrijdag/zaterdag wellicht wat gel in te kunnen brengen' Dat is me te vaag allemaal, ik wil nu wel duidelijkheid...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:39 schreef Groofsken het volgende:
Nou, dat lijkt me ook. Je mag best weigeren over de 42 weken te lopen hoor. Potverdikkie.
Er stond hier echt niets anders in dan blabla en over de top zwangerschapsoutfits die ik toch never nooit niet ga aanschaffen. (WTF $450,- voor een tuniekje?) En dan ook nog de wijsheid dat het beter is een naam te kiezen waar beide partners achter staan... Nou, de Guru heeft ook gesproken, en daar waren wij nog lang niet achter saam.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:07 schreef huuphuup het volgende:
Basboussa![]()
wat een onzin jaeen troost, de Hollandse bladen zijn iets meer nuchter maar hebben nog steeds een hoog blabla gehalte
![]()
Niet voor jou, huup? Zou je leuk staan enzo.. En het is ook lekker comfortabel lijkt me...quote:
ik zou dr best een willenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:21 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Niet voor jou, huup? Zou je leuk staan enzo.. En het is ook lekker comfortabel lijkt me...
Vond dat lepeltje van Leandra ook erg mooi...
Tot op heden ben ik blijven hopen op een spontane bevalling en ben ik meegegaan in de argumentatie van het ziekenhuis. Kon mezelf dan ook wel vinden in het afwachtende beleid. Zag ook zelf op de echo's en CTG's wel dat Willem het nog prima naar z'n zin heeft... Nu inmiddels geloof ik niet meer in een spontaan begin en daarmee is ook mijn houding veranderd. Als spontaan niet meer mogelijk is, dan heeft afwachten ook geen zin meer. Ik wil heel graag een inwendig onderzoek om te zien of er al iets gaande is, als ik daar dan nare voorweeen door krijg die niets doen is dat maar zo. Betreden op eigen risico of zoietsquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:13 schreef Jore het volgende:
Wat wíl je zelf dan Flugel? Als ik jou was zou ik dat op een rijtje zetten. Zo kom je in ieder geval goed beslagen ten ijs. Het lijkt me bijvoorbeeld helemaal niet gek om te vragen/verzoeken om vrijdag/zaterdag te beginnen met gellen (indien nodig, misschien heb je al wat ontsluiting?) zodat je in ieder geval maandag kan gaan bevallen. Anders wordt het echt een gebed zonder end, en ondanks dat het met jou en Willem (nu) goed gaat mag je op deze termijn best wel melden wat je eigen wensen zijn. Vind ik.
Lijkt me een heel redelijk voorstel!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:32 schreef flugeltje het volgende:Tot op heden ben ik blijven hopen op een spontane bevalling en ben ik meegegaan in de argumentatie van het ziekenhuis. Kon mezelf dan ook wel vinden in het afwachtende beleid. Zag ook zelf op de echo's en CTG's wel dat Willem het nog prima naar z'n zin heeft... Nu inmiddels geloof ik niet meer in een spontaan begin en daarmee is ook mijn houding veranderd. Als spontaan niet meer mogelijk is, dan heeft afwachten ook geen zin meer. Ik wil heel graag een inwendig onderzoek om te zien of er al iets gaande is, als ik daar dan nare voorweeen door krijg die niets doen is dat maar zo. Betreden op eigen risico of zoiets
En dan inderdaad donderdag of vrijdag al iets van aktie, gel/veter wat er dan ook nodig mag zijn om de boel in gang te zetten. Maandag is in principe ook nog wel te doen als het echt niet anders kan, maar dan wil ik wel uur/tijd afspreken.
I know, daarom ga ik ook niet eisen dat ze meteen ingrijpen, maar wel dat er nu een datum/tijd besproken wordt. Een plan de campagne, waarbij ik mijn eigen voorkeur wel uit ga spreken. Bovendien is 42 weken wel een grens waarvan ze steeds gezegd hebben dat ze iets gaan doen, nou dan wil ik weten wát en wanneer....quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk alleen dat je erg weinig te eisen hebt zolang de baby het gewoon goed doet.
Ik denk het niet, na 42 weken. Die dokters zijn ook niet gek, kennen ook de uitkomsten van de onderzoeken over perinatale sterfte en overtijd lopen. Niet alles is op een echo te zien!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk alleen dat je erg weinig te eisen hebt zolang de baby het gewoon goed doet.
Dat werkt ook wel een beetje tegen me in deze situatie vrees ik. Als ik nou als hysterisch jankend wijf daar zou gaan zitten zou ik denk al lang geholpen zijn...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:48 schreef Jore het volgende:
[..]
Edit: en sterkte voor jou, Flugeltje. Ik vind je heel nuchter en rustig, wat vooral voor jezelf heel fijn is, maar ik gun het je zo om je zoon lekker in je armen te hebben. Binnen afzienbare tijd![]()
Nou ja, hier thuis is dramaqueen de laatste paar weken wel eens mijn middle name hoorquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:56 schreef Ticootje het volgende:
Als je kijkt naar het bbforum daar zijn ze bijna allemaal hysterisch en willen ze bij 38 weken worden ingeleid. Je krijgt niet altijd je zin door de dramaqueen te zijn.
Je doet het gewoon hartstikke goed.
Ik denk dat mensen eerder bedoelen dat ze maar moet eisen dat er een plan komt... Een plan is een plan, kan veranderen, maar ik denk sowieso niet dat je inzake dit soort (medische) kwesties veel te eisen hebt. Wat weten wij er nou precies van?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:53 schreef Ticootje het volgende:
Het ging mij meer om het stukje "eisen". Natuurlijk wil je weten hoe verder als je eenmaal 42 weken zwanger bent.
Alleen om dan te roepen dat flugel maar moet eisen dat ze wat doen... Vind ik persoonlijk een nare smaak hebben. Zoiets overleg je gewoon, je stelt je vragen enz. Lekker als je daar gaat hormonen met je vuist op tafel, das gewoon aso.
Ga jij volgende keer eens hormonaal met je vuist op tafel slaan, zeg!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik zou ook nooit iets 'eisen'. Ik zou wel op een serieuze manier duidelijk maken dat ik het zat was, dus niet te veel mezelf groot houden. Ik merk dat dat laatste me best vaak in de weg zit. Eigenlijk had ik bij de vorige controle bijvoorbeeld aan moeten geven dat ik me niet zomaar futloos voel maar dat ik me zo futloos voel dat mijn werk onder te lijden heeft. Dan zouden ze zelf wel hebben aangeboden om wat bloedwaardes te bekijken.
Ik heb voor jou echt een ontzettend leuk kraamkadootje gezienquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een woezel en pip dekentje gezien, die moet ik hebben.
Bij de wij van deze keer zitten prenatal stickers. Ff voor de dames die bv nog een kolf gaan kopen, er zit dus ook een sticker bij van 20% korting op kolven.
denk je dat ik donderdag voor niets pannenkoeken ga eten ??quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik heb voor jou echt een ontzettend leuk kraamkadootje gezien![]()
![]()
dus je moet maar snel bevallen
DPAM, bij de babygoodsquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:35 schreef tessie het volgende:
@Barbabientje, ik heb de magic wipes intussen omgedoopt tot not-so-magic-wipes, dussuh....Ligt nog steeds verf op de grond. Morgen maar gewoon weer met schuursponsje en terpentine aan de slag.
![]()
Huup, waar komt dat dekentje vandaan??? Hebben!!!!!
Voor je gaat schuren en plamuren hequote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:35 schreef tessie het volgende:
@Barbabientje, ik heb de magic wipes intussen omgedoopt tot not-so-magic-wipes, dussuh....Ligt nog steeds verf op de grond. Morgen maar gewoon weer met schuursponsje en terpentine aan de slag.
![]()
Argh DPAM! Ik heb tot nu toe altijd mezelf weten in te houden om daar wat te bestellen, maar nu moet ik die hebben dus he.quote:
ghehequote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:06 schreef tessie het volgende:
[..]
Argh DPAM! Ik heb tot nu toe altijd mezelf weten in te houden om daar wat te bestellen, maar nu moet ik die hebben dus he.
En deze ook:
[ afbeelding ]
een euro of 14.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:14 schreef tessie het volgende:Maar 100 euro vind ik wel veel. En ik heb ook écht geen kleertjes meer nodig. Hoeveel zijn de verzendkosten normaal dan eigenlijk?
Haha dan ga ik het morgen maar eens proberen met een doekje terpentine ik heb gelukkig maar een verfspatje op de grondquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:35 schreef tessie het volgende:
![]()
Op zeker dat dat gebeurd zou zijn.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat werkt ook wel een beetje tegen me in deze situatie vrees ik. Als ik nou als hysterisch jankend wijf daar zou gaan zitten zou ik denk al lang geholpen zijn...
Ja Tico, ik vind het ook Aso om hysterisch te gaan zitten doen, maar toch krijgen dat soort types helaas vaker en sneller iets voor elkaar dan de nuchteren onder ons
Mefke, dat je dat nog weet...
Voor de mensen die niet weten waar het over gaat, ik heb bij 1 van m'n miskramen een behandeling met cytotec voor elkaar gekregen ipv curretage. Ondanks dat ze dit eigenlijk niet wilden.
Een echte geboortelijst dusquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:37 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nog beter, dan kan ie op de gewone kraamlijst
En ja, ik heb een kraamlijst. Een digitale zelfs, waar mensen weg kunnen strepen enzo![]()
Alleen maar handig eigenlijk, we willen niet te veel kraamvisite hebben omdat ik dan iedere keer als een hysterische Mien Dobbelsteen het hele huis van top tot bodem gedaan wil hebben en daarom hebben we besloten om een kraamfeest te geven. Dan heb je in 1 keer de grootste bulk wel gehad.
Geeft ons ook de kans om de weken die Martijn vrij heeft optimaal van ons gezinnetje te genieten. Omdat ik omkom in de kleertjes en best wel een uitgesproken eigen smaak heb leek het ons handiger om dan maar een kadolijst op te stellen dat mensen een leidraad hebben. Zo zonde als mensen spullen kopen die vervolgens ongebruikt ergens in de kast belanden.
BasboussaDie namen van die vakanties
Groofsken, ik hou nog vol hoor. Een echte keus heb ik daar ook niet inIk ga morgen wel proberen wat druk te zetten om in elk geval afspraken te maken, geloof dat dat inmiddels wel gerechtvaardigd is...
Vast werl, je kent je eigen lichaam t beste Ticoquote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:21 schreef Ticootje het volgende:
Oh klossen... Das vanaf 37 weken toch? Zal het ook goed zijn als ik ze wel in huis heb maar ze niet onder mn bed zet? Ik vind het echt te gevaarlijk met Jen, die valt zich echt te pletter...
Nee hoor... Ik ben nog niet klaar met klussen. Opzich is het goed leefbaar nu, maar ik heb echt liever dat het af is.. Bovendien zit de kleine prima waar ze zit, ik heb eigenlijk nog helemaal geen zin in een baby.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Flugel, succes vandaag in het ziekenhuis, ik ben benieuwd wat er uit komt!
Bij mij begon vannacht de wereld te draaien voor mijn ogen, gevolgd door ernstig overgeven en zo ging het de hele nacht door. Die spinnende wereld voor mijn ogen leek me niet helemaal gezond dus maar een afspraak bij de huisarts vanmiddag. Misschien heb ik wel gewoon een virus ergens opgepikt maar ja.
Tico, het gaat hard bij jou. Maar je gaat aan de pannenkoeken dus je huis in zo'n staat nu dat je wel wilt bevallen?
Ja ik heb zoiets, als het begint heb ik nog een uur of 6 tot 12 om de boel eronder te zetten... Tijd zat dus.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:36 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Vast werl, je kent je eigen lichaam t beste TicoJe kan ze er altijd onder (laten) zetten als het zover is
Oke, wat jij wiltquote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee hoor... Ik ben nog niet klaar met klussen. Opzich is het goed leefbaar nu, maar ik heb echt liever dat het af is.. Bovendien zit de kleine prima waar ze zit, ik heb eigenlijk nog helemaal geen zin in een baby.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben zo blij dat het alsnog vrijdag wordt ipv maandag, dat weekend was echt zo'n psychologische grens. Vind het overigens ook doodeng allemaal hoor, niet de bevalling op zich, maar het feit dat ik nu moeder ga worden en dat we daar vrijdag mee gaan beginnen... Damn, surealistische gedachte eigenlijk
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
Een Arcee babyquote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:26 schreef Fannetje het volgende:
Oh fijn flugeltje, dat je nu een datum hebt. Waarschijnlijk wordt Willem dan dus geboren op 06-08-10. Mooie datum hoor, ik hou erg van even getallen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Ik ken hier niet eens honderd mensen, en mijn kraambezoek was nihil vorige keer... Even tellen. Schoonzus met man en kinders (5), mijn zusje was een paar dagen over, 1 vriendin en een paar maanden later een mevrouw van de bieb.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:58 schreef Troeta het volgende:
honderd man?! pfff, waar je zin in hebt!
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:52 schreef flugeltje het volgende:
Vrijdagochtend 08.00 uur melden op het ziekenhuis om in te leiden....Hé Fluugs, kwam even lezen hoe het je is vergaan in het zkhs. Wat superspannend dat je vrijdag ingeleid gaat worden zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben zo blij dat het alsnog vrijdag wordt ipv maandag, dat weekend was echt zo'n psychologische grens. Vind het overigens ook doodeng allemaal hoor, niet de bevalling op zich, maar het feit dat ik nu moeder ga worden en dat we daar vrijdag mee gaan beginnen... Damn, surealistische gedachte eigenlijk
Gelukkig hoefde je niet te wachten tot na het weekend.
Nog een reden waarom 06-08-2010 een mooie datum is: Juup© en ik hebben elkaar op die datum tien jaar geleden leren kennen op Fok!![]()
Ik wens je vast succes, het gaat helemaal goed komen, Willem het is tijd om uit je huisje te komen en kennis te maken met je papa en mama! Oeh wat zal ik veel F5'en vrijdag!! Ik hoop op een spoedige bevalling.
En natuurlijk voor de anderen zwangeren sterkte, beterschap en geniet er nog (even) van. Want die buik blijft toch heel bijzonder
PS Ik heb echt een super-adres voor een kraamfeest, als je in de regio van Oirschot (Tilburg Eindhoven)woont. Zeer kindvriendelijk, binnen en buiten spelen én dieren erbij![]()
PM mij voor meer gegevens, if wanted
#geen
Helaas is bij ons de familie wel zo dat ze dan wel komen, en dat is in totaal al 35 personen (exlcusief partners etc etc). Dan nog vriendenkring (breder dan beste vrienden) en dan nog collegae die willen komen. Rond de 100 gaat zeker wel lukken hoor.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:58 schreef tessie het volgende:
Een kraamfeest doen wij ook niet. Ik vind het wel gezellig, dat kraambezoek. En ik ken ook geen 100 mensen geloof ik, dus ik vond het wel meevallen met de drukte.
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:24 schreef J-net het volgende:
[..]
Helaas is bij ons de familie wel zo dat ze dan wel komen, en dat is in totaal al 35 personen (exlcusief partners etc etc). Dan nog vriendenkring (breder dan beste vrienden) en dan nog collegae die willen komen. Rond de 100 gaat zeker wel lukken hoor.
En de prijs doet me minder dan mn eigen rust. Daarnaast heb je zaalhuur en drankjes; alle flessen drank die je zelf in huis moet hebben plus een beschuitje of koekje maakt het ook prijzig alleen verspreid je het dan.
Maar ach eerst nog een week of 35 ofzo te gaan![]()
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:56 schreef Saffier het volgende:
Flugel wat heerlijkeen datum en en plan
Fijn hoor
MM een stickertje
Omdat het met de kraamvisite van Tobias zo raar is gelopen riep ik hier ook dat als nr 2 prematuur zou zijn ik dit keer een kraamfeest ga geven. Prematuur zit er hoogstwaarschijnlijk niet meerin maar 'normaal' verlopen zal het ook niet helemaal dus dat kraamfeest zal hier ook gaan gebeuren idd. Misschien gewoon in de tuin en een week of 3 tot 4 na de bevalling. Eerst maar eens zien hoe het loopt allemaal
En hier zijn natuurlijk ook de directe familieleden van harte welkomoh ja dat kan ik me voorstellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er ook van geleerd hoor, van de eerste keer zeg maar. Niet dat het heel erg dramatisch was allemaal, maar toch. Mijn moeder vond dat ik me niet zo aan moest stellen en dat het geen kont verschil maakte of ze nou met twee volwassenen tegelijk kwamen of met zn zessen.
Dat ik nog geen tien minuten recht uit mn ogen kon kijken vanwege ijzergebrek en algehele blegheid deed er niet zo toe en ze vergat voor het gemak even dat al die volwassenen natuurlijk net zo goed een boel herrie maken, vooral mijn familie waar iedereen om het hardst door elkaar praat![]()
Daarnaast bleven mn schoonouders rustig een paar uur plakken en vond er bijna een overlap plaats als mijn familie daarna langs kwam dus het was een doorlopende voorstelling. Ik begrijp best heus dat ze allemaal trots zijn op hun kleinkind maar het moet voor mij ook wel leuk blijven, en deze keer staat wat mij betreft voorop wat IK wil en wat MIJN gezin wil en niet wat de visite wil.
Bij dit kindje blijf ik denk ik lekker de eerste paar dagen met kind en al in bed liggen als er visite komt (of in pyjama op de bank) en anders instrueer ik mn kraam wel dat ze de visite na max 3 kwartier weer de deur wijst. Ik vind kraamvisite heel leuk en heel lief, maar echt ín de kraamweek is het me gewoon teveel om op te brengen, lichamelijk, heb ik gemerkt. Later maakt het me dan weer niets uit, zeg maar na een week of 3.
Het is inderdaad net altijd als op een receptie van een trouw. Op alle babyborrels waar ik al ben geweest, heb ik de baby en de ouders eigenlijk altijd maar voor een minuut of twee gezien. Vind ik persoonlijk wel jammer.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd trouwens zelf niet zo van feestjes omdat je dan eigenlijk voor niemand genoeg tijd hebt. Het is een hoop gezoen bij binnenkomst, bij afscheid, en de gesprekken die je daar tussenin voert stellen over het algemeen niet veel voor. Ik vind het toch leuker om één-op-één-contact te hebben, rustig te kunnen praten en de visite de kleine uitgebreid te laten bewonderen.
ja nouja, wij wonen niet gelijkvloers en de badkamer en toilet zijn op de benedenverdieping. Ik had wel danig last van mn hechtingen, en ik moest zó vaak plassen dat vaak de trap op en af geen goed plan wasquote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt heel vervelend, Huup. Mijn ervaring is volstrekt anders. Ik vond mensen juist erg bescheiden. In de 3e maand na de bevalling dreigde de agenda ineens overvol te raken omdat iedereen toen nog even langs wilde komen voor ik weer aan het werk ging. Bijna niemand vond zichzelf 'belangrijk' genoeg om al snel na de bevalling langs te komen.
Ik ben in het begin lekker op bed blijven liggen bij bezoek. Dat hoort toch ook? Het was echt een behoorlijke stap, vond ik, om visite vanaf de bank te ontvangen. Op een bepaald moment was dat ook wel weer fijn; ik was eraan toe.
Ja, precies! Als ik niet 'belangrijk' genoeg zou zijn om een keertje alleen langs te komen dan zou ik het gewoon laten.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en kraamfeesten, ik weet niet ik zou er zelf niet zo snel naartoe gaan... Ik krijg altijd zo'n gevoel erbij van: kadootje mag je afgeven, maar verder niets.
Ja is ook wel, maar mijn lieve geliefde moet straks twee dagen na de bevalling weer aan het werkquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het echt de taak van je geliefde om grenzen aan te geven. Ik zou daar vantevoren heel heldere afspraken over maken: niet meer dan bijvoorbeeld 2 personen tegelijkertijd op bezoek en niet langer dan 1 uur. En ik ga de aankomende keer een rusttijd instellen (tussen 1 en 3 bijvoorbeeld). Daar hamerde mijn vriend voortdurend op, maar dat vond ik toen onzin. Nu ga ik dat wel doen.
Het is me opgevallen dat mensen zonder kinderen niet zo goed begrijpen hoe belastend kraambezoek is. Een collega van me is net bevallen en mijn directe collega's (dat zijn er drie) willen gezamenlijk langsgaan. Vier personen vind ik veel te veel, dus dat ga ik niet doen.
dat dus iddquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, precies! Als ik niet 'belangrijk' genoeg zou zijn om een keertje alleen langs te komen dan zou ik het gewoon laten.
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en kraamfeesten, ik weet niet ik zou er zelf niet zo snel naartoe gaan... Ik krijg altijd zo'n gevoel erbij van: kadootje mag je afgeven, maar verder niets.
Dit is inderdaad een denkwijze die je vaak hoort, een misvatting wat mij betreft. Wij kennen gewoon nogal veel mensen. Bij mijn moeder thuis hadden ze 9 kinderen, bij m'n pa 6. De pa van Martijn komt ook uit een groot gezin, ik heb 5 broers (met partners én kinderen) verder een hoop vrienden, kennissen, collega's, oud-collega's, voor ons beiden ook nog een stuk online/offline sociaal leven etc etc etc We versturen 100 geboortekaartjes en dan hebben we nog min of meer zitten strepen omdat het anders echt te gek zou worden. Als van die 100 kaartjes de helft op kraamvisite zou komen zitten we al aan 50 bezoekjes, dat ga ik echt niet trekken. Ken ik mezelf veel te goed voor....quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, precies! Als ik niet 'belangrijk' genoeg zou zijn om een keertje alleen langs te komen dan zou ik het gewoon laten.
Wat naar om te lezen! De eerste stappen zijn dus om het van de fysieke kant te benaderen? Heb je wel het idee dat je huidige vangnet genoeg is?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:38 schreef Jore het volgende:
Ik ben vandaag naar de vk geweest en ik kreeg eigenlijk geen sticker. Ik voel me down, het begint op een prenatale depressie te lijken.
Je kunt toch ook gewoon dat kaartje later versturen!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:38 schreef leonieke het volgende:
Ik vond het trouwens wel een voordeel om op vrijdag te bevallen. De meeste mensen hebben pas op dinsdag het kaartje ontvangen dus konden we de eerste dagen echt wel genieten (in het ziekenhuis weliswaar).
Ik was zelf heel blij dat er fysiek ook iets aan de hand was, dan heeft het in ieder geval een extra oorzaak dat ik me zo vreselijk lamlendig voel. Ik denk wel dat mijn huidige vangnet genoeg is, maar dat vangnet is ook eerlijk genoeg om mij naar mijn huisarts te dirigeren indien nodigquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat naar om te lezen! De eerste stappen zijn dus om het van de fysieke kant te benaderen? Heb je wel het idee dat je huidige vangnet genoeg is?
Verwachtingenmanagement heb ik al aan gedaan ja, ook richting de omgeving. Het kan zomaar langer duren dan je verwacht. Voor mij is het al fijn genoeg dat er eindelijk een start wordt gemaakt, dat is in elk geval al aktie... En jij dit weekend dus ook feestquote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:43 schreef innepin het volgende:
Flugeltje, je mag bijna! En er zijn zoveel paralellen met vorig jaar voor mij, ik word er weer helemaal week van... ik was op 25/7 uitgerekend en werd 7/8/9 ingeleid (ook op de vrijdag, en dat weekend was voor mij ook zo'n enorme psychologische grens!), ook met helemaal 0 ontsluiting en/of verweking....
(Uiteindelijk is Willow pas op 8/8 geboren, hou er rekening mee dat het nogal kan duren voor er wat gebeurt als je vanaf 0 moet beginnen!)
Succes morgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |