ja das een optiequote:Op maandag 2 augustus 2010 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gewoon veel kleren kopen.![]()
Ik kan wel vaker wassen, maar dat betekent dan dat ik na werktijd alleen maar bezig ben met het huishouden.
Ik ben met de babywasjes echt extreem voorzichtig geweest, dus niks "risicovols" bij elkaar. Alleen waren er een wit pyjamaatje en een rompertje bij de donkere was gekomen (snap ik nog steeds niet) en die zijn dus gelijk grauw...quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb de eerste babywasjes met zo'n doekje gedaan en juist dat Hema-dekentje waar ik het eerder over had kwam er niet goed uit. Daarna heb ik dat probleem nooit meer gehad (en ik heb ook nooit meer die doekjes gebruikt).
Kijk goede tips. Ik ga het onthoudenquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De ellende daarvan is dat kleertjes er verwassen uit gaan zien. Vooral de rompertjes zijn best vaal geworden, vind ik. Dat is me pas opgevallen toen Huup een rompertje voor me had gekocht dat ik al had.
Ik laat om die reden kleding met vlekken eerst weken in biotex, dan smeer ik de vlekken in met ossengalzeep, gooi ik de was bij het reguliere wasje (40 graden) en eventueel leg ik de kleding nog in de zon (als er zon is). Als dit niet werkt volgt er meestal nog een ronde 60 graden (of, zoals ik al zei, 90 graden als ik boos ben).
De ellende is alleen dat ik er soms niet op tijd bij ben als er ergens een vlek in zit. Mijn lief gooit overhemden met pastasaus en rompertjes met poepvlekken gewoon in de wasmand. En ik was maar één dag in de week.
I'll keep that in mindquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:15 schreef Vicky het volgende:
Ik wil hier anders ook wel voor je kijken... dan stuur ik ze wel op, ze passen in een envelop namelijk
Ik vraag me af of een koffiefilterzakje niet hetzelfde effect heeftquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:41 schreef Cantare het volgende:
[..]
Volgens mij wel, want met zo'n doekje heb ik nooit uitlopende kleuren gehad en het doekje zelf verkleurt wel.
Veel fruitvlekken en bijvoorbeeld pastasaus bleken eruit als je de was in de zon hangt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:56 schreef Poppejans het volgende:
Ik was ook maar 1 dag in de week. Misschien een tip: fruitvlekken zijn echt lastige vlekken, ik smeer meteen nadat de vlekken op een slab of romper zijn gekomen er citroensap op en laat het dan opdrogen om vervolgens mee te wassen op 40c.
Ik was alle witte was op 40c
Ondergoed wat wij alleen maar zwart hebben+gekleurde handdoeken 40c
alle kleding op 30c en hang ik daarna uit.
Als ik dan nog vlekken in witte was heb, dat zijn dan vnl rompers en slabben, dan gooi ik ze een nachtje onderrgedompeld in water met 4 lepel bleek erdoor, geen vlek meer te zien.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:23 schreef Ticootje het volgende:
En we hebben een andere thermostaatklok!![]()
M. kon er wel om lachen.
Groot gelijk!quote:Op maandag 2 augustus 2010 19:36 schreef Cantare het volgende:
Wat fijn dat de borstvoeding nu goed op gang is, Pessie! En ook dat je zo'n goede bevalling en kraamtijd hebt gehad. Heerlijk hoor. Had de verloskundige eigenlijk van tevoren ingeschat dat Nathan zo'n lichte baby was?
Oh meldplichtals je 't niet gezegd had dan was ik dat straal vergeten, Maffemuts! Verwacht me vooral niet vroeg op de dag, want ik ben een rasuitslaper en dat ben ik van plan vol te houden tot de bevalling.
![]()
Dat ja, veel kleren kopenquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gewoon veel kleren kopen.![]()
Ik kan wel vaker wassen, maar dat betekent dan dat ik na werktijd alleen maar bezig ben met het huishouden. Nu krijg ik in één dag (de vrijdag) precies alle wasjes gedaan. Mocht dat een keer niet lukken vanwege een uitstapje of zo dan was ik de zaterdag door.
dat is wel een tipje waard voor de borstvoeding-gevende mamma's moet ik eerlijk zeggen, haal een klein verpakking hypoallergeen in huis en 1 compleet flesjequote:Op maandag 2 augustus 2010 20:45 schreef pessie het volgende:
[..]
Groot gelijk!
Voordeel is dat je daarna geen slaap meer nodig hebt
Edit: zelfs de gyneacoloog vond aan de hand van de echo's dat ie zeker 6 pond zou zijn. Een van de eerste dingen die ze zei toen Nathan geboren was, was dat et wel echt een kleintje was. Toen zei ik "hij is 6 pond want dat zei de gyn" maar ze zei meteen dat ie dat niet zou zijn. We zijn toen ook direct met bijvoeding gestart die Godzijdank de kraamverzorgster bij zich had. Ze hebben het die eerste uren/dag heel vaak gehad over groeien of naar het ziekenhuis. Hij deed groeien![]()
![]()
![]()
Graag gedaanquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:08 schreef mijsje het volgende:
dank je Leonieke, dan heb ik er een beeld bij.
dit zijn toch dingen waar je uit jezelf niet aan zou denken voor je ook maar zwanger raakt...
liever pas als de borstvoeding goed op gang is.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:03 schreef mijsje het volgende:
dat vroeg ik met trouwens af (ik weet niet of dit het goeie topic is daarvoor hoor, maar het gaat hier toevallig net even over...) als je borstvoeding geeft, en je geeft een of twee keer een fles tussendoor, wil het kindje daarna nog wel terug aan de borst? puur omdat ik het gewoon echt niet weet en ik er gewoon ontzettend nieuwsgierig naar ben hoor...
Ik denk het wel hoor dat het mogelijk is. Zeker met over de 42 weken lopen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:38 schreef Noa24 het volgende:
Wat ik me zo afvraag he, aan de hand van Flugels situatie, heb je in situaties als dit dan niet zelf wat te zeggen? Stel dat jij echt voor het weekend geholpen wil worden, kunnen ze het dan blijven weigeren? Ook als je bv heel bang bent dat het misgaat, omdat je zo lang over tijd gaat?
Mijn vriend dacht namelijk van, jaa hallo het is mijn kind en ik bepaal het wel. Maar zo makkelijk gaat het natuurlijk niet.
Wat dat betreft heb je weinig in te brengen heb ik het idee. Wat Flugel al zegt: zolang moeder en kind het goed maken ondernemen ze niets. En elke bevalling die ze inleiden geeft meer risico op medisch ingrijpen dan een bevalling die uit zichzelf begint.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:38 schreef Noa24 het volgende:
Wat ik me zo afvraag he, aan de hand van Flugels situatie, heb je in situaties als dit dan niet zelf wat te zeggen? Stel dat jij echt voor het weekend geholpen wil worden, kunnen ze het dan blijven weigeren? Ook als je bv heel bang bent dat het misgaat, omdat je zo lang over tijd gaat?
Mijn vriend dacht namelijk van, jaa hallo het is mijn kind en ik bepaal het wel. Maar zo makkelijk gaat het natuurlijk niet.
Ik weet nog niet wat we met de navelstreng gaan doen, ik heb mijn vader wel aangeboden er gebruik van te maken als hij in een project kan komen wat daarmee test, Sr. heeft diabetes type I.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:03 schreef Pvoesss het volgende:
Is hier nog iemand anders die navelstrengbloed gaat doneren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |