Ik heb een klein beetje gelezen in dit nieuwe topic.
Fluugs, van mij een hele dikke

Ik las iets over dat ze je nog tot komend weekend willen laten lopen?
Saffier, wat vervelend zeg! Fijn dat ze je kindje zo goed in de gaten houden.
Ik zit hier met een heel wakker ventje op de arm. De borstvoeding is eindelijk op gang

Ik heb em echt te danken aan mn kraamverzorgster. Wat een meid! Het was wel even bikkelen, elke 2.5 uur voeden gedurende ten minste 30 minuten, eerst nog luier verschonen, dan nog bijvoeden en kolven. Al met al minimaal een uur per keer bezig dag en nacht. En alles samen met manlief. Hij was echt een rots in de branding!
(bovenstaande had ik al om 12 uur geschreven)
Afgelopen nacht hebben we voor het eerst pas na 4 uur de wekker gezet. En wat doet'ie: slaapt tot 2 minuten voor de wekker!
De lactatiekundige is vandaag geweest. Morgen wordt ik borstvoedingstechnisch "overgedragen" door de kraam aan de lactatiekundige. De komende 6 weken kan ik nog al mn vragen en problemen aan haar stellen. Dat geeft wel veel rust. De lactatiekundige heeft echt goed met mij en de kraamverzorgster doorgesproken hoe we nu verder gaan en daar gaan we samen morgen nog weer even mee aan de slag, maar volgens mij is het nu goed op gang en gaat het nu helemaal goed komen.
Ik heb een geweldige kraamtijd gehad, ook al hebben we bezoek zoveel mogelijk afgehouden deze eerste week omdat we ons volledig wilden/moesten richten op de borstvoeding. Wel zijn mn ouders een aantal dagen gebleven, wat heel fijn was omdat ik me erg schuldig voelde dat ik Nathan niet beter heb kunnen laten groeien (soms steekt het gevoel nog even op, maar hij is een superpittig ventje die het echt heel goed doet, vandaag was hij al 2640 gram!!). Mn moeder weet hoe het voelt, die heeft ook een paar kleine kindjes gehad. Het was moeilijk dat ze zaterdag weer naar huis gingen maar ze komt eind augustus nog weer een paar dagen naar Nederland en komt dan weer even langs. Verder zijn de op dat moment in Nederland verblijvende broers en zussen al wel geweest. Nu zijn we langzamerhand bezig het kraambezoek te krijgen, en ben er nu ook wel echt aan toe om Nathan aan iedereen te laten zien!
Ik ben bezig mn bevallingsverhaal te schrijven. Ik heb nu al anderhalf kantje en heb het idee de helft nog niet op te hebben geschreven. Ach ja, snelle bevalling lang verhaal he

. Maar de bevalling ging heel goed. Lekker thuis, alleen met manlief, verloskundige kwam pas binnen bij de persweeën en de kraamverzorgster was er 2 minuten nadat Nathan was geboren. Ik blijf het zo bijzonder vinden.
Ik denk dat ik jullie langzamerhand ga verlaten en doorga naar het volgende topic. Al kan ik me niet voorstellen hier helemaal niet meer mee te posten.
Oh ja, denk dat ik de afgelopen posts over wasjes maar es even uitprint

. Ik heb vandaag nog gevraagd aan de kraam hoe ik het het beste kon doen, gewoon meewassen met mn eigen was aangezien ik geen wasverzachter gebruik. Maar tips als citroensap en ossegalzeep zijn denk ik wel handig

.