Een echte geboortelijst dusquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:37 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nog beter, dan kan ie op de gewone kraamlijst
En ja, ik heb een kraamlijst. Een digitale zelfs, waar mensen weg kunnen strepen enzo![]()
Alleen maar handig eigenlijk, we willen niet te veel kraamvisite hebben omdat ik dan iedere keer als een hysterische Mien Dobbelsteen het hele huis van top tot bodem gedaan wil hebben en daarom hebben we besloten om een kraamfeest te geven. Dan heb je in 1 keer de grootste bulk wel gehad.
Geeft ons ook de kans om de weken die Martijn vrij heeft optimaal van ons gezinnetje te genieten. Omdat ik omkom in de kleertjes en best wel een uitgesproken eigen smaak heb leek het ons handiger om dan maar een kadolijst op te stellen dat mensen een leidraad hebben. Zo zonde als mensen spullen kopen die vervolgens ongebruikt ergens in de kast belanden.
BasboussaDie namen van die vakanties
Groofsken, ik hou nog vol hoor. Een echte keus heb ik daar ook niet inIk ga morgen wel proberen wat druk te zetten om in elk geval afspraken te maken, geloof dat dat inmiddels wel gerechtvaardigd is...
Vast werl, je kent je eigen lichaam t beste Ticoquote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:21 schreef Ticootje het volgende:
Oh klossen... Das vanaf 37 weken toch? Zal het ook goed zijn als ik ze wel in huis heb maar ze niet onder mn bed zet? Ik vind het echt te gevaarlijk met Jen, die valt zich echt te pletter...
Nee hoor... Ik ben nog niet klaar met klussen. Opzich is het goed leefbaar nu, maar ik heb echt liever dat het af is.. Bovendien zit de kleine prima waar ze zit, ik heb eigenlijk nog helemaal geen zin in een baby.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Flugel, succes vandaag in het ziekenhuis, ik ben benieuwd wat er uit komt!
Bij mij begon vannacht de wereld te draaien voor mijn ogen, gevolgd door ernstig overgeven en zo ging het de hele nacht door. Die spinnende wereld voor mijn ogen leek me niet helemaal gezond dus maar een afspraak bij de huisarts vanmiddag. Misschien heb ik wel gewoon een virus ergens opgepikt maar ja.
Tico, het gaat hard bij jou. Maar je gaat aan de pannenkoeken dus je huis in zo'n staat nu dat je wel wilt bevallen?
Ja ik heb zoiets, als het begint heb ik nog een uur of 6 tot 12 om de boel eronder te zetten... Tijd zat dus.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:36 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Vast werl, je kent je eigen lichaam t beste TicoJe kan ze er altijd onder (laten) zetten als het zover is
Oke, wat jij wiltquote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee hoor... Ik ben nog niet klaar met klussen. Opzich is het goed leefbaar nu, maar ik heb echt liever dat het af is.. Bovendien zit de kleine prima waar ze zit, ik heb eigenlijk nog helemaal geen zin in een baby.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben zo blij dat het alsnog vrijdag wordt ipv maandag, dat weekend was echt zo'n psychologische grens. Vind het overigens ook doodeng allemaal hoor, niet de bevalling op zich, maar het feit dat ik nu moeder ga worden en dat we daar vrijdag mee gaan beginnen... Damn, surealistische gedachte eigenlijk
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
Een Arcee babyquote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:26 schreef Fannetje het volgende:
Oh fijn flugeltje, dat je nu een datum hebt. Waarschijnlijk wordt Willem dan dus geboren op 06-08-10. Mooie datum hoor, ik hou erg van even getallen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Ik ken hier niet eens honderd mensen, en mijn kraambezoek was nihil vorige keer... Even tellen. Schoonzus met man en kinders (5), mijn zusje was een paar dagen over, 1 vriendin en een paar maanden later een mevrouw van de bieb.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:58 schreef Troeta het volgende:
honderd man?! pfff, waar je zin in hebt!
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:52 schreef flugeltje het volgende:
Vrijdagochtend 08.00 uur melden op het ziekenhuis om in te leiden....Hé Fluugs, kwam even lezen hoe het je is vergaan in het zkhs. Wat superspannend dat je vrijdag ingeleid gaat worden zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben zo blij dat het alsnog vrijdag wordt ipv maandag, dat weekend was echt zo'n psychologische grens. Vind het overigens ook doodeng allemaal hoor, niet de bevalling op zich, maar het feit dat ik nu moeder ga worden en dat we daar vrijdag mee gaan beginnen... Damn, surealistische gedachte eigenlijk
Gelukkig hoefde je niet te wachten tot na het weekend.
Nog een reden waarom 06-08-2010 een mooie datum is: Juup© en ik hebben elkaar op die datum tien jaar geleden leren kennen op Fok!![]()
Ik wens je vast succes, het gaat helemaal goed komen, Willem het is tijd om uit je huisje te komen en kennis te maken met je papa en mama! Oeh wat zal ik veel F5'en vrijdag!! Ik hoop op een spoedige bevalling.
En natuurlijk voor de anderen zwangeren sterkte, beterschap en geniet er nog (even) van. Want die buik blijft toch heel bijzonder
PS Ik heb echt een super-adres voor een kraamfeest, als je in de regio van Oirschot (Tilburg Eindhoven)woont. Zeer kindvriendelijk, binnen en buiten spelen én dieren erbij![]()
PM mij voor meer gegevens, if wanted
#geen
Helaas is bij ons de familie wel zo dat ze dan wel komen, en dat is in totaal al 35 personen (exlcusief partners etc etc). Dan nog vriendenkring (breder dan beste vrienden) en dan nog collegae die willen komen. Rond de 100 gaat zeker wel lukken hoor.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:58 schreef tessie het volgende:
Een kraamfeest doen wij ook niet. Ik vind het wel gezellig, dat kraambezoek. En ik ken ook geen 100 mensen geloof ik, dus ik vond het wel meevallen met de drukte.
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:24 schreef J-net het volgende:
[..]
Helaas is bij ons de familie wel zo dat ze dan wel komen, en dat is in totaal al 35 personen (exlcusief partners etc etc). Dan nog vriendenkring (breder dan beste vrienden) en dan nog collegae die willen komen. Rond de 100 gaat zeker wel lukken hoor.
En de prijs doet me minder dan mn eigen rust. Daarnaast heb je zaalhuur en drankjes; alle flessen drank die je zelf in huis moet hebben plus een beschuitje of koekje maakt het ook prijzig alleen verspreid je het dan.
Maar ach eerst nog een week of 35 ofzo te gaan![]()
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:56 schreef Saffier het volgende:
Flugel wat heerlijkeen datum en en plan
Fijn hoor
MM een stickertje
Omdat het met de kraamvisite van Tobias zo raar is gelopen riep ik hier ook dat als nr 2 prematuur zou zijn ik dit keer een kraamfeest ga geven. Prematuur zit er hoogstwaarschijnlijk niet meerin maar 'normaal' verlopen zal het ook niet helemaal dus dat kraamfeest zal hier ook gaan gebeuren idd. Misschien gewoon in de tuin en een week of 3 tot 4 na de bevalling. Eerst maar eens zien hoe het loopt allemaal
En hier zijn natuurlijk ook de directe familieleden van harte welkomoh ja dat kan ik me voorstellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er ook van geleerd hoor, van de eerste keer zeg maar. Niet dat het heel erg dramatisch was allemaal, maar toch. Mijn moeder vond dat ik me niet zo aan moest stellen en dat het geen kont verschil maakte of ze nou met twee volwassenen tegelijk kwamen of met zn zessen.
Dat ik nog geen tien minuten recht uit mn ogen kon kijken vanwege ijzergebrek en algehele blegheid deed er niet zo toe en ze vergat voor het gemak even dat al die volwassenen natuurlijk net zo goed een boel herrie maken, vooral mijn familie waar iedereen om het hardst door elkaar praat![]()
Daarnaast bleven mn schoonouders rustig een paar uur plakken en vond er bijna een overlap plaats als mijn familie daarna langs kwam dus het was een doorlopende voorstelling. Ik begrijp best heus dat ze allemaal trots zijn op hun kleinkind maar het moet voor mij ook wel leuk blijven, en deze keer staat wat mij betreft voorop wat IK wil en wat MIJN gezin wil en niet wat de visite wil.
Bij dit kindje blijf ik denk ik lekker de eerste paar dagen met kind en al in bed liggen als er visite komt (of in pyjama op de bank) en anders instrueer ik mn kraam wel dat ze de visite na max 3 kwartier weer de deur wijst. Ik vind kraamvisite heel leuk en heel lief, maar echt ín de kraamweek is het me gewoon teveel om op te brengen, lichamelijk, heb ik gemerkt. Later maakt het me dan weer niets uit, zeg maar na een week of 3.
Het is inderdaad net altijd als op een receptie van een trouw. Op alle babyborrels waar ik al ben geweest, heb ik de baby en de ouders eigenlijk altijd maar voor een minuut of twee gezien. Vind ik persoonlijk wel jammer.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd trouwens zelf niet zo van feestjes omdat je dan eigenlijk voor niemand genoeg tijd hebt. Het is een hoop gezoen bij binnenkomst, bij afscheid, en de gesprekken die je daar tussenin voert stellen over het algemeen niet veel voor. Ik vind het toch leuker om één-op-één-contact te hebben, rustig te kunnen praten en de visite de kleine uitgebreid te laten bewonderen.
ja nouja, wij wonen niet gelijkvloers en de badkamer en toilet zijn op de benedenverdieping. Ik had wel danig last van mn hechtingen, en ik moest zó vaak plassen dat vaak de trap op en af geen goed plan wasquote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt heel vervelend, Huup. Mijn ervaring is volstrekt anders. Ik vond mensen juist erg bescheiden. In de 3e maand na de bevalling dreigde de agenda ineens overvol te raken omdat iedereen toen nog even langs wilde komen voor ik weer aan het werk ging. Bijna niemand vond zichzelf 'belangrijk' genoeg om al snel na de bevalling langs te komen.
Ik ben in het begin lekker op bed blijven liggen bij bezoek. Dat hoort toch ook? Het was echt een behoorlijke stap, vond ik, om visite vanaf de bank te ontvangen. Op een bepaald moment was dat ook wel weer fijn; ik was eraan toe.
Ja, precies! Als ik niet 'belangrijk' genoeg zou zijn om een keertje alleen langs te komen dan zou ik het gewoon laten.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en kraamfeesten, ik weet niet ik zou er zelf niet zo snel naartoe gaan... Ik krijg altijd zo'n gevoel erbij van: kadootje mag je afgeven, maar verder niets.
Ja is ook wel, maar mijn lieve geliefde moet straks twee dagen na de bevalling weer aan het werkquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het echt de taak van je geliefde om grenzen aan te geven. Ik zou daar vantevoren heel heldere afspraken over maken: niet meer dan bijvoorbeeld 2 personen tegelijkertijd op bezoek en niet langer dan 1 uur. En ik ga de aankomende keer een rusttijd instellen (tussen 1 en 3 bijvoorbeeld). Daar hamerde mijn vriend voortdurend op, maar dat vond ik toen onzin. Nu ga ik dat wel doen.
Het is me opgevallen dat mensen zonder kinderen niet zo goed begrijpen hoe belastend kraambezoek is. Een collega van me is net bevallen en mijn directe collega's (dat zijn er drie) willen gezamenlijk langsgaan. Vier personen vind ik veel te veel, dus dat ga ik niet doen.
dat dus iddquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, precies! Als ik niet 'belangrijk' genoeg zou zijn om een keertje alleen langs te komen dan zou ik het gewoon laten.
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en kraamfeesten, ik weet niet ik zou er zelf niet zo snel naartoe gaan... Ik krijg altijd zo'n gevoel erbij van: kadootje mag je afgeven, maar verder niets.
Dit is inderdaad een denkwijze die je vaak hoort, een misvatting wat mij betreft. Wij kennen gewoon nogal veel mensen. Bij mijn moeder thuis hadden ze 9 kinderen, bij m'n pa 6. De pa van Martijn komt ook uit een groot gezin, ik heb 5 broers (met partners én kinderen) verder een hoop vrienden, kennissen, collega's, oud-collega's, voor ons beiden ook nog een stuk online/offline sociaal leven etc etc etc We versturen 100 geboortekaartjes en dan hebben we nog min of meer zitten strepen omdat het anders echt te gek zou worden. Als van die 100 kaartjes de helft op kraamvisite zou komen zitten we al aan 50 bezoekjes, dat ga ik echt niet trekken. Ken ik mezelf veel te goed voor....quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, precies! Als ik niet 'belangrijk' genoeg zou zijn om een keertje alleen langs te komen dan zou ik het gewoon laten.
Wat naar om te lezen! De eerste stappen zijn dus om het van de fysieke kant te benaderen? Heb je wel het idee dat je huidige vangnet genoeg is?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:38 schreef Jore het volgende:
Ik ben vandaag naar de vk geweest en ik kreeg eigenlijk geen sticker. Ik voel me down, het begint op een prenatale depressie te lijken.
Je kunt toch ook gewoon dat kaartje later versturen!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:38 schreef leonieke het volgende:
Ik vond het trouwens wel een voordeel om op vrijdag te bevallen. De meeste mensen hebben pas op dinsdag het kaartje ontvangen dus konden we de eerste dagen echt wel genieten (in het ziekenhuis weliswaar).
Ik was zelf heel blij dat er fysiek ook iets aan de hand was, dan heeft het in ieder geval een extra oorzaak dat ik me zo vreselijk lamlendig voel. Ik denk wel dat mijn huidige vangnet genoeg is, maar dat vangnet is ook eerlijk genoeg om mij naar mijn huisarts te dirigeren indien nodigquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat naar om te lezen! De eerste stappen zijn dus om het van de fysieke kant te benaderen? Heb je wel het idee dat je huidige vangnet genoeg is?
Verwachtingenmanagement heb ik al aan gedaan ja, ook richting de omgeving. Het kan zomaar langer duren dan je verwacht. Voor mij is het al fijn genoeg dat er eindelijk een start wordt gemaakt, dat is in elk geval al aktie... En jij dit weekend dus ook feestquote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:43 schreef innepin het volgende:
Flugeltje, je mag bijna! En er zijn zoveel paralellen met vorig jaar voor mij, ik word er weer helemaal week van... ik was op 25/7 uitgerekend en werd 7/8/9 ingeleid (ook op de vrijdag, en dat weekend was voor mij ook zo'n enorme psychologische grens!), ook met helemaal 0 ontsluiting en/of verweking....
(Uiteindelijk is Willow pas op 8/8 geboren, hou er rekening mee dat het nogal kan duren voor er wat gebeurt als je vanaf 0 moet beginnen!)
Succes morgen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |