dat zal wel de laag daarboven zijnquote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:44 schreef Teteteterek het volgende:
Wat me nu trouwens even te binnen schiet;
Op een gegeven moment is Cobb in gesprek met Mal, waar hij zegt dat hij z'n belofte is nagekomen dat ze samen oud zouden worden. Je ziet dan op een gegeven moment ook twee bejaarden in limbo-wereld.
Maar op het moment dat ze op die spoorweg liggen om hunzelf te suicideren en weer terug te keren naar de realiteit zijn ze gewoon weer op hun 'normale' leeftijd. Hoe zat dat nou precies?
Minstens 3. Ken de namen van de acteurs niet, maar Scarecrow, Alfred en fake Rha's Al Ghul zitten erinquote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:15 schreef STING het volgende:
In tijden niet zo'n goeie film gezien![]()
Twee acteurs uit Batman Begins en een acteur uit Star Trek Nemesis (Shinzon)
Cililan Murphy, Michael Caine (quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:32 schreef Young_David het volgende:
[..]
Minstens 3. Ken de namen van de acteurs niet, maar Scarecrow, Alfred en fake Rha's Al Ghul zitten erin
Nee, bij lange na niet.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:39 schreef Peachcore het volgende:
Wat ik me afvraag, wordt Inception de best verdienende film sinds Avatar?
Inception deed me in zekere zin denken aan Eternal Sunshine of the Spotless Mind, intelligent, goede personages maar die kent dan weer geen (nauwelijks) special effects.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:46 schreef Peachcore het volgende:
De diepgang van de personages vielen idd erg tegen. Blijkbaar kun je niet alles hebben in een film. Of zijn er wel films die én een intelligent verhaal hebben én adembenemende special effects én personage diepgang?
Hier zijn nou niet echt de meest charmante foto's van de cast uitgezochtquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:48 schreef Siral het volgende:
jonge zet joseph nou es ff op dat plaatje!!
[ afbeelding ]
![]()
Hier sluit ik mij volkomen bij aan... wat de neuk moet er gebeuren voor mensen een beetje tevreden zijnquote:Op zaterdag 31 juli 2010 01:34 schreef Argento het volgende:
Film net gezien. Instant klassieker natuurlijk.
De beperkte diepte van de karakters lijkt me nogal vanzelfsprekend. De film is ook helemaal geen karakterstudie. Ook wel ns prettig dat het aspect van het liefdesverhaal nou ns echt dienstig was aan het plot en er niet bij de haren bijgesleept was.
Sinds Avatar kan dan wel, dat is immers de best verdienende film van het afgelopen half jaar...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:45 schreef Young_David het volgende:
Avatar is natuurlijk veel meer gehyped, vooral vanwege 3D. Dat Inception een betere film is heeft niet zoveel met inkomsten te maken.
Omdat de BO al terugloopt, hij runt nog goed en kan wereldwijd een miljard halen zoals TDK maar hij gaat echt geen 1,8 miljard binnenhalen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:29 schreef Peachcore het volgende:
Maar hoezo denkt men dat het NIET de best verdienende film sinds Avatar wordt?
Qua verhaal??? Inception zit zoveel ingenieuzer in elkaar dan Avatar. Bij Inception zijn sommige karakters misschien wat oppervlakkig, maar dat was bij Avatar ook zo. En bij Avatar was bovendien het verhaal ook zo oppervlakkig als de pest.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Vond Avatar ovrigens zeker niet minder dan Inception.
Ja, en Inception is Matrix meets Mission Imossible meets the 13th Floorquote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:14 schreef Argento het volgende:
Ik heb Avatar niet gezien, maar dat was toch gewoon het Pocahontas-verhaal?
Valt wel mee. Vind het verhaal niet zo bijzonder als ik hooptequote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Qua verhaal??? Inception zit zoveel ingenieuzer in elkaar dan Avatar.
Klik op de link in mijn signature.quote:Waar is jouw avatar van eigenlijk?
Wat zó veel cooler is dan Pocahontas...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, en Inception is Matrix meets Mission Imossible meets the 13th Floor
Pocahontas... de enige Disney-film waar ik uit ben gelopen...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:33 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Wat zó veel cooler is dan Pocahontas...
Rare definitie van een aanfluiting heb jijquote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:39 schreef mschol het volgende:
gezien..
wat een aanfluiting...
dat in-dromen-binnendringen.. origineel.. dan weer droom: oke. daarna is het herhalen, herhalen, herhalen omdat ze kennelijk met niks beters kunnen komen..
bah... 7, misschien net een 7,5 waard.. (maar dat wordt erg lastig)
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:39 schreef mschol het volgende:
gezien..
wat een aanfluiting...
dat in-dromen-binnendringen.. origineel.. dan weer droom: oke. daarna is het herhalen, herhalen, herhalen omdat ze kennelijk met niks beters kunnen komen..
ja nou en, op die andere staat de helft niet :'Dquote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:05 schreef Jivis het volgende:
[..]
Hier zijn nou niet echt de meest charmante foto's van de cast uitgezocht.
aanfluiting aangezien het geprezen wordt als DE film van 2010..quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:41 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Rare definitie van een aanfluiting heb jij
Een 7,5 voor een aanfluiting? Rare definitie van aanfluiting heb jij.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:39 schreef mschol het volgende:
gezien..
wat een aanfluiting...
De enige overeenkomst met The Matrix is, is dat het plot speelt met de relativiteit van werkelijkheid. En Mission Impossible kun je op zoveel films van toepassing verklaren. Iedere actiefilm (wat Inception is, maar anders dan jij vind ik dat niet per definitie een diskwalificatie) heeft een hoofdpersoon die in moeilijke omstandigheden een nog moeilijkere klus dient te klaren.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, en Inception is Matrix meets Mission Imossible meets the 13th Floor
zoals boven al gezegd: concept van het verhaal opzich is erg origineel.., maar een ware aanfluiting als je een meesterwerk verwacht...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:12 schreef Argento het volgende:
[..]
Een 7,5 voor een aanfluiting? Rare definitie van aanfluiting heb jij.
En overigens, als dit je samenvatting van Inception is, dan heb je er geen reet van begrepen. En dat geeft niet, want de film mikt op een bepaald publiek.
Omdat het te moeilijk is voor mensen. Matrix 1 was zeker te doen, met die 'White Rabbit' en de club.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:15 schreef Argento het volgende:
[..]
De enige overeenkomst met The Matrix is, is dat het plot speelt met de relativiteit van werkelijkheid. En Mission Impossible kun je op zoveel films van toepassing verklaren. Iedere actiefilm (wat Inception is, maar anders dan jij vind ik dat niet per definitie een diskwalificatie) heeft een hoofdpersoon die in moeilijke omstandigheden een nog moeilijkere klus dient te klaren.
The Matrix was destijds een instant klassieker (ondanks het abominabele acteerwerk van Keanu) maar waarom kan Inception niet ook een instant klassieker zijn?
Je krijgt van mij 2/10 tolletjes voor je redenatievoering. Je hebt recht op je mening, maar je komt niet verder dan "de film is een aanfluiting want de film is gewoon een aanfluiting"quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:34 schreef mschol het volgende:
[..]
aanfluiting aangezien het geprezen wordt als DE film van 2010..
echter is het herhalen herhalen herhalen..
dan mag het verhaal opzich wel origineel zijn, de film an sich is een aanfluiting, als je verwacht een fenomenale film te gaan kijken..
dat mag jij vinden, maar dat jij het niet snapt kan ik niks aan doenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je krijgt van mij 2/10 tolletjes voor je redenatievoering. Je hebt recht op je mening, maar je komt niet verder dan "de film is een aanfluiting want de film is gewoon een aanfluiting".
Huh, wat snap ik niet? Ik zie toch duidelijk dat je zeer veel moeite hebt met het duidelijk kenbaar maken van je mening en dat je eigenlijk niet in staat bent om uit te leggen wat jij vindt dat er precies mankeert aan de film. Het is niet zo dat jouw posts dermate ingewikkeld zijn dat het onmogelijk is om ze te begrijpen hoor.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dat mag jij vinden, maar dat jij het niet snapt kan ik niks aan doen
Je ging dus met te hoge verwachtingen naar de bioscoop omdat je van alle kanten hoort dat het een ijzersterke film is. Dus iedereen vindt hem wel goed, behalve jij. Dan ligt het toch niet aan de rest?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dat mag jij vinden, maar dat jij het niet snapt kan ik niks aan doen
Ja duhquote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:06 schreef VinceMega het volgende:
Ik had er meer van verwacht. Wel erg goed camerawerk, geluid etc. Maar het verhaal kon mij niet echt boeien, je weet sowieso dat toen dat busje ter water kwam, dat iedereen in het viegtuig wakker zou worden (of juist niet, dat is het kutte van dat open einde).
Ik heb al eerder gezegd dat ik de klacht over karakterontwikkeling niet helemaal kan plaatsen. De film biedt geen karakterschets en pretendeert dat ook niet. Het gaat, volgens mij, over het dealen met ingrijpende gebeurtenissen en de allesverterende schuldgevoelens die daarmee gepaard kunnen gaan. Dat tegen de achtergrond van het concept dat je dromen kunt beinvloeden en dat je daarmee gewild of ongewild zo ver kunt gaan dat de scheidslijn tussen droom en realiteit definitief vervaagt. Zozeer dat je uitkomt bij de vraag die, inderdaad, al in The Matrix door Morpheus aan de orde werd gesteld: What is "real"? How do you define "real"?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:41 schreef mschol het volgende:
[..]
zoals boven al gezegd: concept van het verhaal opzich is erg origineel.., maar een ware aanfluiting als je een meesterwerk verwacht...
ow , en vertel want er zat nergens echt diepgang in het verhaal, karakter ontwikkeling was minimaal..
De tol viel gewoon om, vind ik tevens de meest logische oplossing, wat is het alternatief als hij nog droomt? Wanneer is hij gaan slapen? Daar zijn verder geen aanwijzingen voor, naar mijn idee is de Inception geslaagd en daarmee kan Cobb weer terug naar zijn kinderenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:29 schreef Tarak het volgende:
Hoe denken jullie over het einde trouwens?
Is "Leonardo di Caprio" echt ontwaakt? Of zit hij in zijn onderbewustzijn?
De tol bleef juist draaien.quote:Op zondag 1 augustus 2010 00:17 schreef Jovatov het volgende:
[..]
De tol viel gewoon om, vind ik tevens de meest logische oplossing, wat is het alternatief als hij nog droomt? Wanneer is hij gaan slapen? Daar zijn verder geen aanwijzingen voor, naar mijn idee is de Inception geslaagd en daarmee kan Cobb weer terug naar zijn kinderen
Waar ik nog niemand over heb gezien is het volgende: In de scene dat ze die man die de sedatives maakt vinden, probeert Cobb op een gegeven moment de sedative. Daarna rent hij naar de wc om te testen of hij wakker is, maar hij heeft geen tijd om zijn tol te testen omdat hij wordt gestoord en zijn tol op de grond valt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:29 schreef Tarak het volgende:
Ik vind dit een erg mooie verhandeling/uitleg: http://chud.com/articles/(...)INCEPTION/Page1.htmlquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:29 schreef Tarak het volgende:
Ja, en waarom probeert hij zijn tol? Is hij er zelf ook niet van overtuigd dat hij weer in het echte hier en nu is? Of maakt het hem ook gewoon niet meer uit nu hij het schuldgevoel mbt de dood van Mal een plek heeft kunnen geven? Zn kinderen treft hij, opvallend genoeg, aan in precies de houding die hij in zijn gedachten heeft opgeslagen, alleen nu is hij er klaar voor om hun gezichten te zien. Misschien realiseert hij zich wel dat hij in die gecreerde droomwereld beter af is dan in de echte wereld.quote:Op zondag 1 augustus 2010 02:28 schreef M-I-L-F het volgende:
[..]
Waar ik nog niemand over heb gezien is het volgende: In de scene dat ze die man die de sedatives maakt vinden, probeert Cobb op een gegeven moment de sedative. Daarna rent hij naar de wc om te testen of hij wakker is, maar hij heeft geen tijd om zijn tol te testen omdat hij wordt gestoord en zijn tol op de grond valt.
De eerstvolgende keer dat hij zijn tol probeert is aan het einde.
???
Hij laat Mal los, hij loopt weg van de tol, Mals totemquote:Op zondag 1 augustus 2010 02:56 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, en waarom probeert hij zijn tol?
En in filmsquote:Op zondag 1 augustus 2010 02:56 schreef Argento het volgende:
[..]
Alleen in een droomwereld zou één enkel telefoontje naar de immigratiedienst voldoende zijn om de kennelijke klopjacht op zijn persoon per direct te doen stoppen.
Iemand dat opgevallen?quote:I've also heard theories about Cobb's totem not being the top, and the top being a disguise. Because the top originally belonged to Mal, some people have said Cobb's totem is his wedding ring, and you can see in some dream scenes, he's wearing it, and in reality, he is not. I haven't seen the movie enough times to confirm this. Any takers?
Ja, maar in een film waarin zo duidelijk geappeleerd moet worden aan de werkelijkheid juist omdat het verschil tussen werkelijkheid en droom een fundamenteel onderdeel van de premisse is, ligt het niet voor de hand om zoiets af te doen als 'het is maar een film'.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:31 schreef Siral het volgende:
[..]
En in filmsDus dat hoeft niks te zeggen.
http://www.imdb.com/title/tt1375666/faq#.2.1.37quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:31 schreef Siral het volgende:
Iemand komt net met een interessante opmerking op Livejournal:
[..]
Iemand dat opgevallen?
quote:Op zondag 1 augustus 2010 00:26 schreef Tarak het volgende:
[..]
De tol bleef juist draaien.
Of vergis ik mij nu?
Ik dacht dat de camera zo uitzoomde en je de nog steeds maar draaiende en draaiende tol zag.
Binnekort nog maar eens kijken danquote:Op zondag 1 augustus 2010 13:07 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt1375666/faq#.2.1.37
nee ditquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:47 schreef Parvus het volgende:
haha Dom Cobb, domkop llooooollolololzzz
* Skull-splitter pissed his pantsquote:Op zondag 1 augustus 2010 01:26 schreef Siral het volgende:![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cool, maar toch past het niet helemaalquote:Op maandag 2 augustus 2010 01:35 schreef Stefan het volgende:
De muziek is iig geweldig, ook Batman TDK is als trailer weer spannend
awesome.quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:35 schreef Stefan het volgende:
Past perfect. Door deze trailer heb ik weer zin om TDK te kijken.quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Cool, maar toch past het niet helemaal.
TDK had een paar briljante scenes, maar ik vond de film lang niet zo geweldig als veel mensen hem vonden. Hij duurde vooral veel te lang.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Past perfect. Door deze trailer heb ik weer zin om TDK te kijken.
Ik vond / vind TDK ook overschat. Hij was te langdradig. Maar dit muziekje is gewoon geweldig. Zal vaak worden gebruikt, net als dat muziekje uit kom hoe heet die film ook alweer dat iedereen gebruikt voor trailers (scrol naar einde)quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:14 schreef Verbal het volgende:
[..]
TDK had een paar briljante scenes, maar ik vond de film lang niet zo geweldig als veel mensen hem vonden. Hij duurde vooral veel te lang.
V.
Komt uit Requiem for a Dream. Gepimpte versie van die van het Kronos Quartet.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vond / vind TDK ook overschat. Hij was te langdradig. Maar dit muziekje is gewoon geweldig. Zal vaak worden gebruikt, net als dat muziekje uit kom hoe heet die film ook alweer dat iedereen gebruikt voor trailers (scrol naar einde)
Welk muziekje? In die neptrailer zit toch de muziek van Inception?quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vond / vind TDK ook overschat. Hij was te langdradig. Maar dit muziekje is gewoon geweldig.
Dat muziekje aan het eind van LOTR wat ik linkte. Komt uit een film over drugs, naam even kwijt, en die wordt veel gebruikt voor trailers als de echte muziek er nog niet is.quote:
Ja precies. Die gepimpte versie gebruiken ze dus idd vaak voor trailers en in muziekprogramma's. Heb zelf de muziek ook wel eens gebruikt voor een trailer.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:23 schreef Verbal het volgende:
[..]
Komt uit Requiem for a Dream. Gepimpte versie van die van het Kronos Quartet.
V.
Wel eens van reserveren gehoord?quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:38 schreef _GdR_ het volgende:
Vorige week zondag langs de bios gereden (rotterdam arena) fukking druk. de rij stond tot over de stoep buiten. Gister weer naar de bios gereden en NOG drukker.
Klacht: het is gewoon onmogelijk om een film te kijken in het weekend.
Klacht 2: heb inception nog steeds niet gezien en neig m nu te downloaden.
laatste keer dat ik gereseveerd had in de bios: voorste rij meest linkse zitplaatsen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:39 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Wel eens van reserveren gehoord?
Ik vind dat zo'n heerlijke flm!quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:35 schreef Stefan het volgende:
Dan moet je of eerder reserveren of naar een bios gaan waar geen genummerde stoelen zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:43 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
laatste keer dat ik gereseveerd had in de bios: voorste rij meest linkse zitplaatsen.![]()
dan gaat ome gdr geen film kijken. Heb bijna de manager voor zn smoel moeten rossen om mn centen terug te krijgen.wat ik na 30minuten zeiken onderhandelen wel kreeg
idd, de muziek uit inception lijkt toch ook wel een beetje op die van tdk?quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Past perfect. Door deze trailer heb ik weer zin om TDK te kijken.
Klopt, Hans Zimmer herhaalt zijn deuntjes soms (gedeeltelijk). Zo lijkt The Dark Knight op Inception, en Gladiator lijkt op The Rock/Pirates of the Carribeanquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:54 schreef planethugo het volgende:
[..]
idd, de muziek uit inception lijkt toch ook wel een beetje op die van tdk?
nee. ze moeten de bios uitbreiden. Voortaan ga ik alleen nog maar naar belgie. metropolis heb je dat gezeik niet. Plus daar kan je ook gewoon ff fatsoendelijk wat eten en drinken als je op de film moet wachten. alleen die dubbele ondertiteling is zwaar kut.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:53 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Dan moet je of eerder reserveren of naar een bios gaan waar geen genummerde stoelen zijn.
klopt, daar is ook niks mis mee. Die van Armageddon vond ik trouwens ook erg goedquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:58 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Klopt, Hans Zimmer herhaalt zijn deuntjes soms (gedeeltelijk). Zo lijkt The Dark Knight op Inception, en Gladiator lijkt op The Rock/Pirates of the Carribean
Seriously, ga gewoon reserveren man. En vraag wat voor plekken er vrij zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:38 schreef _GdR_ het volgende:
Vorige week zondag langs de bios gereden (rotterdam arena edit: kuip) fukking druk. de rij stond tot over de stoep buiten. Gister weer naar de bios gereden en NOG drukker.
ja precies. ik kijk liever een film in de bios dan downloaden. maar dan moet ik wel de gelegenheid hebben om de film in de bios te kunnen zien. volgend weekend rij ik we lff naar belgie ofzo.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:29 schreef Siral het volgende:
[..]
Seriously, ga gewoon reserveren man. En vraag wat voor plekken er vrij zijn.
Downloaden is echt gaar, want er staat alleen een gare versie online, waar niet eens alles scenes in aanwezig zijn. Dat is gewoon eeuwig zonde.
zondag en slecht weer dan is het daar echt gruwelijk druk. te weinig capaciteit. is al maanden zo.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Lolbroek ende zeiksnuit GdR, het is prima te doen een goede zitplaats te vinden mits je op tijd komt. Je moet alleen niet de spitsuren betreffende cinema proberen te pakken. Premieredag en dan de middagvoorstelling is negen van de tien keer goed te doen.
Nope. Net geluisterd maar staat er niet op. Jammer, erg jammer.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:27 schreef Teteteterek het volgende:
staat dat nummer van die trailer uberhaupt op de soundtrack? Ik heb alle nummers beluisterd maar heb hem nog niet kunnen ontdekken
Hmm. Volgens youtube is het ook geen nummer van Hans Zimmer, dus dat verklaart enigszins de afwezigheid op de soundtrackquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:31 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nope. Net geluisterd maar staat er niet op. Jammer, erg jammer.
Op youtube staat ie vaak onder Zack Hemsey - Mind Heistquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:43 schreef Stefan het volgende:
De muziek is zo te zien van Mike Zarin
http://www.sencit.net/#/video
Ik heb hem al gevondenquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:50 schreef Stefan het volgende:
Even iemand zoeken die er een mp3 van kan maken.
Kaartjes van tevoren via internet kopenquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:38 schreef _GdR_ het volgende:
Vorige week zondag langs de bios gereden (rotterdam arena edit: kuip) fukking druk. de rij stond tot over de stoep buiten. Gister weer naar de bios gereden en NOG drukker.
Moet je nog steeds in de rij staan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:08 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kaartjes van tevoren via internet kopen. Dan kan je je stoel kiezen
.
ja en dan sta je bij dat streepjesscanner apparaat wat altijd kapot is en het 3x zolang duurt als normaal.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:08 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kaartjes van tevoren via internet kopen. Dan kan je je stoel kiezen
.
Precies. Vaak zijn de rijen voor de automaten langer dan aan de kassa. Maar het kutterige aan het Pathebeleid is dat de echte kassas altijd dicht zijn en je kaartjes moet kopen aan de balie waar ook cola en popcorn en bier verkocht worden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:22 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
ja en dan sta je bij dat streepjesscanner apparaat wat altijd kapot is en het 3x zolang duurt als normaal.
Of je gaat naar een andere stad "in de buurt" zoals Utrecht of Amsterdam.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:36 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
ja precies. ik kijk liever een film in de bios dan downloaden. maar dan moet ik wel de gelegenheid hebben om de film in de bios te kunnen zien. volgend weekend rij ik we lff naar belgie ofzo.
Maar pathe in rotterdam moeten ze echt uitbreiden. het is daar gewoon echt ALTIJD té druk. Woensdag middag rond een uur of 1 en met 35+ graden heb je het meeste kans om normaal een film te kunnen kijken daar.
joh. het enige wat ik download zijn series. omdat ik helemaal gestoord wordt van de reclames er tussen door en dat nederland altijd 10jaar achter loopt aan alles.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:35 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Of je gaat naar een andere stad "in de buurt" zoals Utrecht of Amsterdam.
Of je reserveert niet voor dezelfde dag, maar vast voor volgende week.
Of je wacht een paar weken.
Mensen die zeggen dat ze downloaden omdat er geen ruimte is in de bios zijn gewoon smoesjes aan het verzinnen.
Leo?quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:54 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Erg vette film, maar ik vond hem wel wat weg hebben van Shutter Island.
Seuw, movie junkiequote:Op maandag 2 augustus 2010 15:28 schreef N-E-R-D het volgende:
Ik heb echt nooit problemen met het bestellen en ophalen van kaartjes bij Pathe en ik doe het toch wel zo'n 2/3 x per week.
Ik ook, als ik een abbonement heb.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:27 schreef Skull-splitter het volgende:
Als ik de kans krijg en er draait genoeg haal ik dat ook wel.
Achja met een PUC en tijd ga je ook naar de films waar je normaal niet voor zou betalen.quote:
Oke dat is wel zo. Van de vier automaten waren er twee kapot, hierdoor heb ik de eerste vijf minuten van de film gemistquote:Op maandag 2 augustus 2010 15:22 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
ja en dan sta je bij dat streepjesscanner apparaat wat altijd kapot is en het 3x zolang duurt als normaal.
Abonnement kost je 2 kaartjes, als ik hem niet had ging ik nooit naar de biosquote:Op maandag 2 augustus 2010 17:46 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik ook, als ik een abbonement heb.
Nu nietgeld groeit me niet op mijn rug.
Als ik terug kom van vakantie neem ik pathe unlimited!
Weet ikquote:Op maandag 2 augustus 2010 18:36 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Abonnement kost je 2 kaartjes, als ik hem niet had ging ik nooit naar de bios
MustSee Delft of niet? Dat ding is echt een tijd stuk (geweest)quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:22 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
www.video2mp3.netquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:50 schreef Stefan het volgende:
Even iemand zoeken die er een mp3 van kan maken.
Soundtrack lijkt overigens ook waanzinnig veel op die van Donnie Darkoquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:58 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Klopt, Hans Zimmer herhaalt zijn deuntjes soms (gedeeltelijk). Zo lijkt The Dark Knight op Inception, en Gladiator lijkt op The Rock/Pirates of the Carribean
Gebookmarktquote:
Hij is fijn. Jammer dat ze die tech-demo met die gebouwen niet wat verder hadden uitgewerkt want dat kwam net niet helemaal overtuigend over.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:24 schreef NutKees het volgende:
Vanavond.... ik ben heel erg benieuwd.
Mja heb em al lang geleden gezien, erg vette film maar word wel erg crazy op et eind.. vage japanse shit zoals altijdquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:49 schreef NutKees het volgende:
Als het 'concept' van deze film je bevalt en je hebt geen problemen met anime moet je ook deze eens proberen:
Paprika
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:36 schreef Tim86 het volgende:
Was deze al gepost? Neilpad postte hem net in een ander topic
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In deze scene zie je volgens mij z'n vrouw in de spiegel oid als ik het me goed herinner btw. Dat zou het teken zijn dat alles zich in zijn droom afspeelt.quote:Op zondag 1 augustus 2010 02:28 schreef M-I-L-F het volgende:
[..]
Waar ik nog niemand over heb gezien is het volgende: In de scene dat ze die man die de sedatives maakt vinden, probeert Cobb op een gegeven moment de sedative. Daarna rent hij naar de wc om te testen of hij wakker is, maar hij heeft geen tijd om zijn tol te testen omdat hij wordt gestoord en zijn tol op de grond valt.
De eerstvolgende keer dat hij zijn tol probeert is aan het einde.
???
haha ja die is vet droog.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:50 schreef DanielleM het volgende:
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:03 schreef Parvus het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beste scène van de film, imo.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
ga nou is weg met al die matrix vergelijkingenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:29 schreef Stefan het volgende:
Die vechtscene in de gang deed me JUIST aan The Matrix denken.
Dat was ook een vraag die ik me afvroeg nadat ik de bioscoop uitkwam.. Fisher en Saito zijn elkaars concurrenten, die zouden elkaar dan moeten kennen terwijl ze naast elkaar in het vliegtuig zitten.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:50 schreef DanielleM het volgende:
Het was een droom, "you only notice it doesn't make sense when you wake up", in dit geval dus na de filmquote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:27 schreef Parvus het volgende:
[..]
Dat was ook een vraag die ik me afvroeg nadat ik de bioscoop uitkwam.. Fisher en Saito zijn elkaars concurrenten, die zouden elkaar dan moeten kennen terwijl ze naast elkaar in het vliegtuig zitten.
In het vliegtuig was het toch nog geen droom?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:00 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het was een droom, "you only notice it doesn't make sense when you wake up", in dit geval dus na de film
Gezien de tol op het einde is dat dus het open eindequote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:06 schreef Parvus het volgende:
[..]
In het vliegtuig was het toch nog geen droom?
Het begin van de vliegreis wel (toch?). Of het na het ontwaken in het vliegtuig nog steeds een droom is staat ter discussie.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:06 schreef Parvus het volgende:
[..]
In het vliegtuig was het toch nog geen droom?
Als alleen het tweede gedeelte ter discussie staat, zou ik zeggen dat het geen droom is. Hij weet immers precies hoe het begint, op het moment dat hij weer wakker wordt na zijn missie zeg maar. Terwijl hij tijdens ed film aantal keer roept dat je bij een droom niet weet wanneer die begint en dat je er middenin invalt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:49 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het begin van de vliegreis wel (toch?). Of het na het ontwaken in het vliegtuig nog steeds een droom is staat ter discussie.
Dat is wel een goed punt ja, in dat geval neig ik toch dat alles een droom is, want in het "reality"-gedeelte zitten wat mij betreft te veel hints dat dat ook een droom is. Tenzij er nog ergens een andere layer zit (in de kelder van die chemist bijv.). Iig zeker leuk om over na te praten/denken!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:54 schreef Operc het volgende:
[..]
Als alleen het tweede gedeelte ter discussie staat, zou ik zeggen dat het geen droom is. Hij weet immers precies hoe het begint, op het moment dat hij weer wakker wordt na zijn missie zeg maar. Terwijl hij tijdens ed film aantal keer roept dat je bij een droom niet weet wanneer die begint en dat je er middenin invalt.
Ik vond het sowieso een sterke film. Ik denk alleen dat het einde (met die tol) op beide manieren uitgelegd kan worden en dat de film ook niet bedoeld is om één einde te hebben zeg maar, dat het gewoon een manier is om mensen over de film na te laten praten. Die manier werkt wel erg goed![]()
Gast! Zelfs m'n vriendin was niet eens geemotioneerd. En die kan al huilen bij een Dreft-reclame.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 02:39 schreef IedeK. het volgende:
En was ik trouwens de enige die moest huilen bij het einde?![]()
![]()
Welke hints?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat is wel een goed punt ja, in dat geval neig ik toch dat alles een droom is, want in het "reality"-gedeelte zitten wat mij betreft te veel hints dat dat ook een droom is. Tenzij er nog ergens een andere layer zit (in de kelder van die chemist bijv.). Iig zeker leuk om over na te praten/denken!
Bijvoorbeeld tijdens de achtervolging in Mombasa:quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:16 schreef Stpan het volgende:
[..]
Welke hints?
Het enige wat ik kon bedenken was dat die kinderen niet bepaald ouder waren. (wat op zich kon, want in droomwerelden gaat de tijd sneller)
En de tol op het einde.
edit: En z'n vrouw die wel zeker was van haar zaak.
edit: En omdat hij móest gebruiken om te kunnen dromen
Ik had precies hetzelfde.. helemaal into de film en dan het einde... WOW!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 02:39 schreef IedeK. het volgende:
Vanavond gezien! Wat een film, speachless..
En was ik trouwens de enige die moest huilen bij het einde?![]()
![]()
Ik was helemaal in de film gezogen en bij de terugkeer naar zijn kinderen in combinatie met die overdonderende soundtrack hield ik het niet meer droog.
Wow..
Ja, dat is niet voor niets dezelfde trein hequote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:30 schreef Kanary het volgende:
Iemand opgevallen dat de trein die door de stad heen denderdt dezelfde trein is die over Mal en Dom heenrijdt?
JOH!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:30 schreef Kanary het volgende:
Iemand opgevallen dat de trein die door de stad heen denderdt dezelfde trein is die over Mal en Dom heenrijdt?
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:30 schreef Kanary het volgende:
Ze worden anders wel door verschillende acteurs in verschillende leeftijden gespeeld:quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:33 schreef Sloggi het volgende:
Er zitten natuurlijk verschillende aanwijzingen in, maar DE reden waarom ik denk dat hij op het einde nog steeds droomt: zijn kinderen zien er nog precies zo uit als in zijn herinnering. Het huis waar hij 'thuiskomt' ziet er sowieso precies hetzelfde uit. Het huis, de kinderen, er is niets veranderd, de kinderen zijn geen dag ouder geworden, terwijl Dom toch al een paar jaar op de vlucht moet zijn.
Dat dus. En dat zijn vrouw tijdens hun huwelijksdag bij de kamer tegenover stond. Natuurlijk kan je denken dat ze gewoon een andere kamer had gehuurd. Maar dat van Cobb's totem is ook vreemd, aangezien het van zijn vrouw was geweest. Het is dus door iemand anders aangeraakt en niet uniek.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:11 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld tijdens de achtervolging in Mombasa:
- het nauwer worden van die steeg
- het "toevallig" tegenkomen van Ken daarna
Sowieso het hele idee van mensen aan elkaar koppelen met een 'droommachine' met vage slangetjes.
Nou, nee. Je ziet wel duidelijk verschil, vooral het meisje is veel groter dan zijn laatste herinnering van hun. Maar hoe lang is hij al weg? Dat vraag ik me af. Ik dacht eerst een half jaar, maar aan het einde van de film zijn ze opeens veel ouder.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:37 schreef Sloggi het volgende:
In eerdere herinneringen misschien, maar de laatste herinnering die hij van ze heeft is het moment dat hij het vliegticket krijgt aangeboden. Dan zien ze er (volgens mij) precies hetzelfde uit als wanneer hij ze later weer terugziet.
Misschien heb ik dat dan verkeerd gezien. Dan vind ik de argumenten vóór de droomwereld ook niet zo sterk eigenlijk, dan wordt het echt een optelsom van kleine dingen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:43 schreef Peachcore het volgende:
[..]
Nou, nee. Je ziet wel duidelijk verschil, vooral het meisje is veel groter dan zijn laatste herinnering van hun. Maar hoe lang is hij al weg? Dat vraag ik me af. Ik dacht eerst een half jaar, maar aan het einde van de film zijn ze opeens veel ouder.
Dat maakt niet uit. Het gaat erom dat levende mensen hem niet hebben aangeraakt. Een dode kan niet inbreken in je droom (Mal kwam in de film uit zijn eigen onderbewustzijn).quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:40 schreef Peachcore het volgende:
[..]
Dat dus. En dat zijn vrouw tijdens hun huwelijksdag bij de kamer tegenover stond. Natuurlijk kan je denken dat ze gewoon een andere kamer had gehuurd. Maar dat van Cobb's totem is ook vreemd, aangezien het van zijn vrouw was geweest. Het is dus door iemand anders aangeraakt en niet uniek.
Het verhaal te weinig diepgang? Wat had je nog meer uitgelegd moeten hebben dan?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:46 schreef DeParo het volgende:
Ik vond het verhaal en de personages te weinig diepgang hebben.
Ze hadden meer tijd moeten uittrekken, of beter moet inspelen op de tijd die ze hadden, om dit te doen.
We gingen poef paf over van het ene onderdeel naar het andere onderdeel.
We moesten maar aannemen dat hij een dief was in de dromen van mensen.
Nee zeker geen topfilm, een zeventje misschien iets minder nog, maar goed.
Volgende keer beter hopelijk.
Dan zal je waarschijnlijk niet na heel veel films gaan want dit was echt niet een van de beste films.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:06 schreef DanielleM het volgende:
Vanavond nog een keer! Dit is de eerste keer dat ik voor een film 2 keer naar de bios ga.
Ik volgde de film wel maar had het idee dat ik iets miste, essentiele onderdelen zoals hoe gaat dat dromenstelen nu precies, bij het centrale onderwerp kwamen ze op een veel te ingewikkelde en snelle een beetje vluchtige manier. Ik kon me niet met de personages inleven, wat ik bij andere topfilms op z'n minst wel heb, het spectaculaire was de IMAX zaal waar ik in zat maar ik denk dat ik zonder dat het nog minder vond.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:33 schreef Argento het volgende:
[..]
Het verhaal te weinig diepgang? Wat had je nog meer uitgelegd moeten hebben dan?
En wat had je nog meer van de personages willen of moeten weten? Was de informatie die gegeven werd werkelijk onvoldoende om de film fatsoenlijk te volgen?
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:11 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld tijdens de achtervolging in Mombasa:
- het nauwer worden van die steeg
- het "toevallig" tegenkomen van Ken daarna
Sowieso het hele idee van mensen aan elkaar koppelen met een 'droommachine' met vage slangetjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
Dan vind vond je Cube vast verschrikkelijk. (Gegeven: mensen zitten vast in een kubus. Geen waarom.)quote:Ik volgde de film wel maar had het idee dat ik iets miste, essentiele onderdelen zoals hoe gaat dat dromenstelen nu precies, bij het centrale onderwerp kwamen ze op een veel te ingewikkelde en snelle een beetje vluchtige manier. Ik kon me niet met de personages inleven, wat ik bij andere topfilms op z'n minst wel heb, het spectaculaire was de IMAX zaal waar ik in zat maar ik denk dat ik zonder dat het nog minder vond.
Nee, bij The Cube was het wel goed omdat het de bedoeling was dat je het niet wist, dat je het niet mocht weten. Bij Inception werd een slechte poging gedaan om dit wel te verduidelijken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:24 schreef c0ckgr1nder het volgende:
[..]
Dan vind vond je Cube vast verschrikkelijk. (Gegeven: mensen zitten vast in een kubus. Geen waarom.)
Soms moet je gewoon aannemen dat je niet meer weet, sterker nog, het kan de film een meerwaarde geven, zoals bij Inception imo. Ik vond het scenario iig zo briljant in elkaar steken dat ik er geen moment aan getwijfeld heb dat dromenbusiness zomaar aan de orde van de dag is. Daar heb ik ook niemand over horen napraten, wel over de diverse theorieen over dimensies, percepties et cetera waar dus wel ruimte voor geboden wordt en die in de film niet eens besproken worden. Echt een verdienste van Nolan. (Ben ik de enige trouwens die de Matrix-triologie vreselijk, want te zweverig, vond?)
En de characters doen wat ze moeten doen en meer hoefde ik iig niet van ze te weten.
Ja, ik vond 'm redelijk briljant ja. Ik denk/hoop? niet dat het in zijn geheel een droom was maar ik lees graag over de voors en tegens
Als je deze film niet in één keer snapt ben je dom, zo moeilijk is hij nietquote:Op zondag 8 augustus 2010 03:34 schreef jenna12893 het volgende:
K U T F I L M
Zwaar overrated. Mensen, trap er niet in. Een film die je na 1 keer kijken nog niet snapt is niet een geweldig intelectuele film, maar gewoon een kutfilm.
Deze blijft toch het bestquote:
Wat erg zeg, het wordt zo fucking goed uitgelegd d.m.v. Ariadne, wat snap je dan niet aan het concept.quote:Op zondag 8 augustus 2010 03:34 schreef jenna12893 het volgende:
K U T F I L M
Zwaar overrated. Mensen, trap er niet in. Een film die je na 1 keer kijken nog niet snapt is niet een geweldig intelectuele film, maar gewoon een kutfilm.
Dus al die (slimme) mensen die schrijven dat ze de film nog meerdere keren gaan zien om alles te begrijpen zijn dom?quote:Op zondag 8 augustus 2010 03:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als je deze film niet in één keer snapt ben je dom, zo moeilijk is hij niet. Conclusie: je bent te dom.
[..]
Niet alles is is in één keer duidelijk, maar het verhaal moet je toch wel voor 90% duidelijk zijn na het zien van de film. Hij is niet zo heel ingewikkeld hoor. Daarnaast vind ik het sowieso dom om een film als slecht te bestempelen omdat je hem niet (helemaal) snapt, je kan een film toch ook goed vinden zonder hem te begrijpen? Anders ga je toch gewoon lekker Transformers kijken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 03:56 schreef jenna12893 het volgende:
[..]
Dus al die (slimme) mensen die schrijven dat ze de film nog meerdere keren gaan zien om alles te begrijpen zijn dom?Lekkere conclusie is dat zeg. Misschien moet je jezelf even uitkotsen.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 03:34 schreef jenna12893 het volgende:
K U T F I L M
Er gingen nog veel meer mensen naar Transformers 2. Zeg je daar hetzelfde over.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:17 schreef BoerBert het volgende:
[..]Nee inderdaad. Al die miljoenen mensen die hem al gezien hebben, moeten er niet nog eens intrappen omdat mevrouw Jennanogwat het zegt
De film is niet moeilijk te snappen, maar er valt wel behoorlijk te speculeren over het einde.quote:Op zondag 8 augustus 2010 03:34 schreef jenna12893 het volgende:
K U T F I L M
Volkomen met je eens.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:31 schreef Monidique het volgende:
Tsja, vond het een beetje middle of the road-film. Vermakelijk, zeker, maar niet bijzonder.
Juist daardoor maakt Nolan veel meer van de film dan het is, een doorsnee heist-film. Het is een leuke film maar niet bijzonder,quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:27 schreef JaxterNL het volgende:
[..]
De film is niet moeilijk te snappen, maar er valt wel behoorlijk te speculeren over het einde.
Als Inception een doorsnee heist-film is, welke heist-film is volgens jou dan wel beter dan doorsnee?quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:49 schreef Stefan het volgende:
[..]
Juist daardoor maakt Nolan veel meer van de film dan het is, een doorsnee heist-film. Het is een leuke film maar niet bijzonder,
De remake van The Italian Job.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:01 schreef Argento het volgende:
[..]
Als Inception een doorsnee heist-film is, welke heist-film is volgens jou dan wel beter dan doorsnee?
Ik zie heel veel films in de bios. Ik vond hem de tweede zelfs nog beter dan eerste keer! Dat de personages niet genoeg diepgang zouden hebben heeft mij niet gestoord. Wat wil je nog meer van ze weten dan? En wat was er niet duidelijk?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dan zal je waarschijnlijk niet na heel veel films gaan want dit was echt niet een van de beste films.
Hoogstens een zeventje, er zat in de aanloop en de personages te weinig diepgang, het was te snel en complex voordat het verhaal begon, niet alles was even duidelijk en dat hoeft niet altijd maar dit waren essentiele onderdelen, dat is jammer, daarom was het zeker geen topfilm niet alles is er uit gehaald.
je post wel verdacht veel in een topic van een doorsnee film.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:49 schreef Stefan het volgende:
[..]
Juist daardoor maakt Nolan veel meer van de film dan het is, een doorsnee heist-film. Het is een leuke film maar niet bijzonder,
Sorry, maar ik zag weinig verassends, alleen het slot met dat tolletje was wel geinig.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:59 schreef DanielleM het volgende:
[..]
Ik zie heel veel films in de bios. Ik vond hem de tweede zelfs nog beter dan eerste keer! Dat de personages niet genoeg diepgang zouden hebben heeft mij niet gestoord. Wat wil je nog meer van ze weten dan? En wat was er niet duidelijk?
Ik ookquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:40 schreef SlimShady het volgende:
Van de trailer had ik iets anders verwacht dan ik kreeg te zien.
Ja dat ligt meer aan het lezen van andermans verwachtingen dan aan de film lijkt me.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond de film eigenlijk best voorspelbaar, voor iets wat gelaagd en redelijk complex moet zijn. Tijdens het kijken dacht ik een keer of 10 "Het zal wel zo in elkaar zitten" of "Nu zal die wel dat doen of dit zeggen" en elke keer kwam het gewoon uit. Vreemd, normaal gezien ben ik daar niet zo goed in. Bij dit type films die switchen tussen droom en realiteit, ligt het "OMFG, is het nu een droom of echt?" einde zelfs na het lezen van de plot summary al heel erg voor de hand, dus ik dacht dat ze zo wel niet zouden gaan eindigen, maar helaas...
De apotheose op 5 niveaus vond ik wel tof, maar met de nogal emotieloze personages kon ik wat minder, al hoort dat gewoon bij Nolan. Zijn films zijn technisch vaak subliem, maar ze hebben zelden tot nooit een hart. Ik kijk graag naar z'n films, maar ze doen me eigenlijk niets.
Uiteindelijk was ik wel lichtjes verbaasd over hoe "gewoon" ik de film vond. Dat wil niet zeggen dat ik hem slecht vond, verre van, maar ik had echt iets bijzonders verwacht na al die hype en uiteindelijk vond ik het vrij typische Hollywood blockbuster, weliswaar gemaakt door iemand met meer talent dan gebruikelijk. Erg ingewikkeld vond ik het niet, af en toe was 't zelfs een beetje té uitleggerig.
Ja sneeuw droom vond ik er ook niet echt in passen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor die sneeuwdroom/laag/wereld/realiteit/whatever hadden ze trouwens wel iets anders mogen kiezen. Ze hebben 3 à 4 sfeervolle, leuk uitgewerkte werelden en dan gooien ze er plots iets tussen wat lijkt weggelopen uit een knullige Bondfilm uit de jaren '70.
Ik had precies hetzelfde, maar dat komt omdat ik de film in ging met de oudere films van Nolan in mijn achterhoofd (waaronder 'Memento', waarin Nolan een gimmick wist te gebruiken om een ingewikkelde, maar zeer boeiende film met prachtige plotwending(en) te maken), en ervan uitging dat Inception een zelfde soort film zou zijn.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond de film eigenlijk best voorspelbaar, voor iets wat gelaagd en redelijk complex moet zijn. Tijdens het kijken dacht ik een keer of 10 "Het zal wel zo in elkaar zitten" of "Nu zal die wel dat doen of dit zeggen" en elke keer kwam het gewoon uit. Vreemd, normaal gezien ben ik daar niet zo goed in. Bij dit type films die switchen tussen droom en realiteit, ligt het "OMFG, is het nu een droom of echt?" einde zelfs na het lezen van de plot summary al heel erg voor de hand, dus ik dacht dat ze zo wel niet zouden gaan eindigen, maar helaas...
De apotheose op 5 niveaus vond ik wel tof, maar met de nogal emotieloze personages kon ik wat minder, al hoort dat gewoon bij Nolan. Zijn films zijn technisch vaak subliem, maar ze hebben zelden tot nooit een hart. Ik kijk graag naar z'n films, maar ze doen me eigenlijk niets.
Uiteindelijk was ik wel lichtjes verbaasd over hoe "gewoon" ik de film vond. Dat wil niet zeggen dat ik hem slecht vond, verre van, maar ik had echt iets bijzonders verwacht na al die hype en uiteindelijk vond ik het vrij typische Hollywood blockbuster, weliswaar gemaakt door iemand met meer talent dan gebruikelijk. Erg ingewikkeld vond ik het niet, af en toe was 't zelfs een beetje té uitleggerig.
Hij stelt zich voor als Ray Green (oid inderdaad) en kort daarna zegt hij in hetzelfde gesprek. You know who I am. I'm Mr. Charles. The head of your security.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:19 schreef Monidique het volgende:
Misschien ben ik een beetje gek. Nou, sla dat maar over. Misschien heb ik tóch niet goed opgelet, maar twee situaties: Mr. Charles. Hij stelt zich voor als Ray Green (ofzo, weet ik niet meer), maar daarna wordt hij toch Mr. Charles genoemd in de hotelkamer, waar de zoon bij is?
interessante analyse wel vind ikquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:15 schreef bazcovic het volgende:
De laatste scene is in principe niet relevant.
De hele film moet een droom zijn geweest. Als dat niet het geval is, is het script van de film juist erg ongeloofwaardig en rommelig. Is de hele film wel een droom dan is het een meesterwerk.
Die achtervolging door de stad. Waar Cobb even vast zit tussen twee muren en vervolgens Saito klaar staat in z'n Mercedes.
Even later staat Saito weer klaar met z'n helikopter. Wederom supertoevallig; een beetje té toevallig: droomlogica.
De trein die door de stad dendert is geen afweermechanisme van Fischer maar van Cobb. De trein wordt immer later in het verhaal gerelateerd aan Cobb (en Mal).
Hoe kan Miles weten dat Cobb op het vliegveld is. Miles weet immers niets van de missie van Cobb, dan wel het verloop en de uitkomst van die missie.
Het meisje is wel erg geïnteresseerd in de mentale status van Cobb, die ze helemaal niet kent. Het meisje is gewoon een student, geen psychologe of zo. Ze fungeert meer als een helpende hand in de film.
Mijn idee is dat Miles de architect is van deze complete 'inception', om in Cobb's gedachte het idee te planten dat hij niets kon doen aan het verlies van zijn vrouw.
Zoiets.
Hoe verklaar je dan dat hij op het eind de gezichten van zijn kinderen ziet, iets wat hij in de dromen nooit heeft gekund? Hij zegt meerdere keren in de film dat hij alleen zijn kinderen kan zien als ie naar ze terugkeert.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:15 schreef bazcovic het volgende:
De laatste scene is in principe niet relevant.
De hele film moet een droom zijn geweest. Als dat niet het geval is, is het script van de film juist erg ongeloofwaardig en rommelig. Is de hele film wel een droom dan is het een meesterwerk.
Die achtervolging door de stad. Waar Cobb even vast zit tussen twee muren en vervolgens Saito klaar staat in z'n Mercedes.
Even later staat Saito weer klaar met z'n helikopter. Wederom supertoevallig; een beetje té toevallig: droomlogica.
De trein die door de stad dendert is geen afweermechanisme van Fischer maar van Cobb. De trein wordt immer later in het verhaal gerelateerd aan Cobb (en Mal).
Hoe kan Miles weten dat Cobb op het vliegveld is. Miles weet immers niets van de missie van Cobb, dan wel het verloop en de uitkomst van die missie.
Het meisje is wel erg geïnteresseerd in de mentale status van Cobb, die ze helemaal niet kent. Het meisje is gewoon een student, geen psychologe of zo. Ze fungeert meer als een helpende hand in de film.
Mijn idee is dat Miles de architect is van deze complete 'inception', om in Cobb's gedachte het idee te planten dat hij niets kon doen aan het verlies van zijn vrouw.
Zoiets.
nou ja, dat lijkt me wel te verklaren met het feit dat hij nu vrede heeft met de dood van zijn vrouw enzo... als ik bovenstaande analyse volgquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:31 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat hij op het eind de gezichten van zijn kinderen ziet, iets wat hij in de dromen nooit heeft gekund? Hij zegt meerdere keren in de film dat hij alleen zijn kinderen kan zien als ie naar ze terugkeert.
De kinderen zijn aan het eind van de film ook ouder en hebben andere kleren aan. Hoe kan dit als het nog steeds een droom is?quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:34 schreef sbientje het volgende:
[..]
nou ja, dat lijkt me wel te verklaren met het feit dat hij nu vrede heeft met de dood van zijn vrouw enzo... als ik bovenstaande analyse volg
in een droom kan allesquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:35 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
De kinderen zijn aan het eind van de film ook ouder en hebben andere kleren aan. Hoe kan dit als het nog steeds een droom is?
Oké.quote:
Hoe verklaar je het feit dat hij in de droom scenes zijn trouwring draagt en in de 'werkelijkheid' niet?quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:34 schreef sbientje het volgende:
[..]
nou ja, dat lijkt me wel te verklaren met het feit dat hij nu vrede heeft met de dood van zijn vrouw enzo... als ik bovenstaande analyse volg
Toch even reagerenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:12 schreef the_legend_killer het volgende:
Je kan hooguit over het einde denken dat het een droom is maar maak het jezelf nu niet te moeilijk
Bron?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:38 schreef Bellatrix het volgende:
Het einde is realiteit omdat de kinderen ouder zijn geworden. En hebben andere kleren aan. Dit kan niet in een droom.
Dat zag je toch aan de gezichten.quote:
Ja, dat snap ik. Waarom zou dat niet kunnen in een droom? Kan toch zijn dat hij zijn kinderen ouder inbeelt?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:42 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dat zag je toch aan de gezichten.En op IMDB staan 4 acteurs voor de kinderen:
Claire Geare ... Phillipa (3 years)
Magnus Nolan ... James (20 months)
Taylor Geare ... Phillipa (5 years)
Johnathan Geare ... James (3 years)
Dat kan toch niet? Kun jij een heel gedetailleerd beeld van een kind dat 2 jaar gegroeid is indenken? Een kind he, die groeien nog heel snel in hun gezicht, een volwassen iemand minder snel.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Waarom zou dat niet kunnen in een droom? Kan toch zijn dat hij zijn kinderen ouder inbeelt?
Noem eens wat argumenten voor de droom theorie? Die jij goed vindt?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:47 schreef Merkie het volgende:
Oké, ik vind het geen bewijs maar meer een argument.
Dat je maar één keer de tol daadwerkelijk ziet vallen en dat in de rest van de film het tollen steeds onderbroken wordt. En dat de OST van "Non, je ne regrette rien" afgeleid is en dat derhalve de filmmuziek één grote kick is die je hoort maar waaruit Cobb niet wil ontwakenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:49 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Noem eens wat argumenten voor de droom theorie? Die jij goed vindt?
Een echt open einde is het natuurlijk niet, het "gewone" verhaal is afgesloten.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:34 schreef Jimbo het volgende:
die laatste![]()
maarja, vond de film niet zo boeiend. hij was zeker wel tof maar alle films met een open einde vind ik echt niks. * Jimbo wants closure.
Je doet het eerste gedeelte van je nickname eer aanquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:20 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat een tyfusfilm zeg, ik wil mijn geld terug.
Waar de fuk ging die film over?
Nah, nu gaat iedereen zeggen dat ik een te lage IQ heb, en daardoor niets van de film snap.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:35 schreef Jivis het volgende:
[..]
Je doet het eerste gedeelte van je nickname eer aan.
Een film met een waterdicht verhaal vergelijken met Heroes is echt vloeken in de kerkquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:40 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Nah, nu gaat iedereen zeggen dat ik een te lage IQ heb, en daardoor niets van de film snap.
Ik kijk film om te ontspannen, concentreren/goed opletten doe ik wel op school. Ik veveelde mij al de eerste vijf minuten, dan ga ik ook niet geconcentreerd kijken naar de film. het was een beetje net als heroes(laatste afleveringen).
Dat jij je niet kan concentreren, ligt niet aan de film hoor.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:20 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat een tyfusfilm zeg, ik wil mijn geld terug.
Waar de fuk ging die film over?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar wat was er nou met die tol? Dat stuk waarin dat dus werd opgehelderd heb ik dus gemist.Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:58 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik ben er eergisteren met twee vrienden heen geweest in Antwerpen.
Wat een BAZENfilm! Alleen snapte ik soms passages niet. Maar dat heb ik wel vaker bij films, dus zal wel aan mij liggen.Dat komt wel naar voren uit het volgende:
'Iedereen klaagt' dus over dat open einde omdatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar wat was er nou met die tol? Dat stuk waarin dat dus werd opgehelderd heb ik dus gemist.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:39 schreef Ja-Ik het volgende:
[..]Thnx!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ja, hij viel bijna.Het zegt ook dat Cobb Mal eindelijk los kan laten.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:39 schreef Ja-Ik het volgende:
De tol van Mal blijft draaien als je in een droom zit. In de realiteit valt hij na een bepaalde tijd.
Op het eind bleef hij draaien en we weten niet of hij zou gaan vallen of niet.
Saito zat toch al langer in Limbo?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:34 schreef Pherosoom het volgende:
Nog een paar dingen die ik niet snap:
- Op het moment dat het busje van de brug afkiepert, belandt die gozer in de tweede droomwereld in een soort gewichtloze toestand. Maar als je ervanuit gaat dat die bus er een seconde of 5 over doet om te water te raken, zou je verwachten dat die toestand hoogstens een minuut of 2 zo blijft. Toch lijkt het alsof de zwaartekracht minstens een halfuur weg is in de laag eronder? Hoe kan dat?
- Op een bepaald moment in de film wordt er gezegd dat het heeeel erg is om in Limboland verzeild te raken, want als je er eenmaal bent kom je daar niet meer weg. Toch zien we minstens twee keer (namelijk Cobbs en zijn vrouw & Cobbs en die oude man) dat men vrij makkelijk daar wegkomt. Waarom lijkt het opeens zo simpel?
- Hoe kan het sowieso dat Cobbs die opdrachtgever vindt op het moment dat ie minstens 40 jaar ouder is, terwijl hijzelf even oud lijkt?
Overigens, zou Ariadne speciaal zo heten vanwege de mythologische verwijzing naar Ariadne, Theseus en het verhaal in het doolhof van Minos?
Uiteraard.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:34 schreef Pherosoom het volgende:
Overigens, zou Ariadne speciaal zo heten vanwege de mythologische verwijzing naar Ariadne, Theseus en het verhaal in het doolhof van Minos?
Haha..blijkbaar snapte je de film niet in 1x? Lekker dom ben jij danquote:Op zondag 8 augustus 2010 03:34 schreef jenna12893 het volgende:
K U T F I L M
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:39 schreef Ja-Ik het volgende:
[..]Toen ik hem voor de tweede keer zag viel het me op dat dit niet letterlijk zo wordt uitgelegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij zegt alleen dat wanneer de tol valt, je niet in iemand anders droom zat, omdat alleen jij weet hoe de gewichtsverdeling is en op welke manier je totem dus valt. In theorie zou hij dus om kunnen vallen in je eigen droom.Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
Niet helemaal waar, Dom en Mal zeggen een volledig leven gehad te hebben en samen oud te zijn geworden in de droomwereld. Vervolgens zie je ze ook heel even als oude mensen. Dus de kinderen kunnen in de droom ook best ouder zijn. Denk ik tenminste.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:46 schreef the_legend_killer het volgende:
In een droom zie je geen toekomst dus alleen maar dingen die je al weet.
Iemand die niet Nederlands is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:54 schreef Klipnap het volgende:
Dom CobbWie noemt zijn hoofdpersoon nou zo
euh..neequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:32 schreef SlimShady het volgende:
En ook zwak van em dat ie zijn vrouw gebruikte voor z'n inception experiment. Blijkbaar had ie een testpersoon nodig voor hij het bij Saito probeerde.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:32 schreef SlimShady het volgende:
En ook zwak van em dat ie zijn vrouw gebruikte voor z'n inception experiment. Blijkbaar had ie een testpersoon nodig voor hij het bij Saito probeerde.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:32 schreef SlimShady het volgende:
Dat is de 2e scene van de film die je beschrijft. En Mal is daar gewoon een projectie van Cobb.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:55 schreef SlimShady het volgende:
Klopt toch? De film begon met "Cobb en maat in drrom van Saito. Missie: Probeer de kluis met geheim/totem te vinden" maar later vertelde Cobb dat hij het eerst bij Mal probeerde.
Ik ga even een samenvatting opzoeken...
Wacht even. Er waren een paar droomlevels in de Cobb en Mal dromen. In Limbo leefden ze lang en gelukkig. En op een gegeven moment wou Cobb terug maar Mal niet. Volgens mij was het op dat moment dat Cobb zei 'we gaan onder deze trein liggen en we zien onze kinderen weer'.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:09 schreef dapluiz het volgende:
Hij plaatste geen inception bij Mal als oefening hoor. Hij wilde haar uit de droomwereld halen.
Of heb ik de film niet goed gezien ?
Dat gaat dan over Limbo maar Mal was het na al die jaren kwijt en geloofde heilig dat Limbo werkelijkheid was.quote:While in the limbo, Cobb, using Mal's totem, put the idea in her head that she was in the dream world. She was, she just hadn’t realized it yet.
In het begin wel. Later werd limbo hun werkelijkheid.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cobb en zijn vrouw zaten toch vast in Limbo, dat was toch gewoon een keuze?
Dat weet je niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:47 schreef SlimShady het volgende:
[..]
Toen ze terug waren, een level erboven, wilde Mal terug omdat ze dacht dat dat werkelijkheid was. En pleegde ze zelfmoord om terug te keren. Wat uiteraard niet werkte.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:59 schreef Nectar het volgende:
Maar ik snapte niet hoe Saito en die Cobb opeens weer wakker waren, ze waren toch in de limbo?!?
Als ze dat helemaal verklaard zouden hebben, had je je aan het einde ook niet afgevraagd of het nog een droom was of niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:20 schreef Nectar het volgende:
Maar ik snapte niet hoe Saito en die Cobb opeens weer wakker waren, ze waren toch in de limbo?!?
Na meer dan 150.000 stemmen nog altijd op #3.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:36 schreef Stefan het volgende:
Nee, deze film zal ergens naar de 30 zakken. Verhaal is niet ingenieus genoeg voor een top 10 plek.
Wacht een weekje, als je er meer over nadenkt dan alleen "Leuke film"quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:57 schreef Nectar het volgende:
Ik zou hem zomaar nog een x willen kijken, terwijl ik er gisteren heen ben geweest.
Dan kan ik erna kijken van een ander perspectief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |