dat zal wel de laag daarboven zijnquote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:44 schreef Teteteterek het volgende:
Wat me nu trouwens even te binnen schiet;
Op een gegeven moment is Cobb in gesprek met Mal, waar hij zegt dat hij z'n belofte is nagekomen dat ze samen oud zouden worden. Je ziet dan op een gegeven moment ook twee bejaarden in limbo-wereld.
Maar op het moment dat ze op die spoorweg liggen om hunzelf te suicideren en weer terug te keren naar de realiteit zijn ze gewoon weer op hun 'normale' leeftijd. Hoe zat dat nou precies?
Minstens 3. Ken de namen van de acteurs niet, maar Scarecrow, Alfred en fake Rha's Al Ghul zitten erinquote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:15 schreef STING het volgende:
In tijden niet zo'n goeie film gezien![]()
Twee acteurs uit Batman Begins en een acteur uit Star Trek Nemesis (Shinzon)
Cililan Murphy, Michael Caine (quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:32 schreef Young_David het volgende:
[..]
Minstens 3. Ken de namen van de acteurs niet, maar Scarecrow, Alfred en fake Rha's Al Ghul zitten erin
Nee, bij lange na niet.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:39 schreef Peachcore het volgende:
Wat ik me afvraag, wordt Inception de best verdienende film sinds Avatar?
Inception deed me in zekere zin denken aan Eternal Sunshine of the Spotless Mind, intelligent, goede personages maar die kent dan weer geen (nauwelijks) special effects.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:46 schreef Peachcore het volgende:
De diepgang van de personages vielen idd erg tegen. Blijkbaar kun je niet alles hebben in een film. Of zijn er wel films die én een intelligent verhaal hebben én adembenemende special effects én personage diepgang?
Hier zijn nou niet echt de meest charmante foto's van de cast uitgezochtquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:48 schreef Siral het volgende:
jonge zet joseph nou es ff op dat plaatje!!
[ afbeelding ]
![]()
Hier sluit ik mij volkomen bij aan... wat de neuk moet er gebeuren voor mensen een beetje tevreden zijnquote:Op zaterdag 31 juli 2010 01:34 schreef Argento het volgende:
Film net gezien. Instant klassieker natuurlijk.
De beperkte diepte van de karakters lijkt me nogal vanzelfsprekend. De film is ook helemaal geen karakterstudie. Ook wel ns prettig dat het aspect van het liefdesverhaal nou ns echt dienstig was aan het plot en er niet bij de haren bijgesleept was.
Sinds Avatar kan dan wel, dat is immers de best verdienende film van het afgelopen half jaar...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:45 schreef Young_David het volgende:
Avatar is natuurlijk veel meer gehyped, vooral vanwege 3D. Dat Inception een betere film is heeft niet zoveel met inkomsten te maken.
Omdat de BO al terugloopt, hij runt nog goed en kan wereldwijd een miljard halen zoals TDK maar hij gaat echt geen 1,8 miljard binnenhalen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:29 schreef Peachcore het volgende:
Maar hoezo denkt men dat het NIET de best verdienende film sinds Avatar wordt?
Qua verhaal??? Inception zit zoveel ingenieuzer in elkaar dan Avatar. Bij Inception zijn sommige karakters misschien wat oppervlakkig, maar dat was bij Avatar ook zo. En bij Avatar was bovendien het verhaal ook zo oppervlakkig als de pest.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Vond Avatar ovrigens zeker niet minder dan Inception.
Ja, en Inception is Matrix meets Mission Imossible meets the 13th Floorquote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:14 schreef Argento het volgende:
Ik heb Avatar niet gezien, maar dat was toch gewoon het Pocahontas-verhaal?
Valt wel mee. Vind het verhaal niet zo bijzonder als ik hooptequote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Qua verhaal??? Inception zit zoveel ingenieuzer in elkaar dan Avatar.
Klik op de link in mijn signature.quote:Waar is jouw avatar van eigenlijk?
Wat zó veel cooler is dan Pocahontas...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, en Inception is Matrix meets Mission Imossible meets the 13th Floor
Pocahontas... de enige Disney-film waar ik uit ben gelopen...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:33 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Wat zó veel cooler is dan Pocahontas...
Rare definitie van een aanfluiting heb jijquote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:39 schreef mschol het volgende:
gezien..
wat een aanfluiting...
dat in-dromen-binnendringen.. origineel.. dan weer droom: oke. daarna is het herhalen, herhalen, herhalen omdat ze kennelijk met niks beters kunnen komen..
bah... 7, misschien net een 7,5 waard.. (maar dat wordt erg lastig)
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:39 schreef mschol het volgende:
gezien..
wat een aanfluiting...
dat in-dromen-binnendringen.. origineel.. dan weer droom: oke. daarna is het herhalen, herhalen, herhalen omdat ze kennelijk met niks beters kunnen komen..
ja nou en, op die andere staat de helft niet :'Dquote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:05 schreef Jivis het volgende:
[..]
Hier zijn nou niet echt de meest charmante foto's van de cast uitgezocht.
aanfluiting aangezien het geprezen wordt als DE film van 2010..quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:41 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Rare definitie van een aanfluiting heb jij
Een 7,5 voor een aanfluiting? Rare definitie van aanfluiting heb jij.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:39 schreef mschol het volgende:
gezien..
wat een aanfluiting...
De enige overeenkomst met The Matrix is, is dat het plot speelt met de relativiteit van werkelijkheid. En Mission Impossible kun je op zoveel films van toepassing verklaren. Iedere actiefilm (wat Inception is, maar anders dan jij vind ik dat niet per definitie een diskwalificatie) heeft een hoofdpersoon die in moeilijke omstandigheden een nog moeilijkere klus dient te klaren.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, en Inception is Matrix meets Mission Imossible meets the 13th Floor
zoals boven al gezegd: concept van het verhaal opzich is erg origineel.., maar een ware aanfluiting als je een meesterwerk verwacht...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:12 schreef Argento het volgende:
[..]
Een 7,5 voor een aanfluiting? Rare definitie van aanfluiting heb jij.
En overigens, als dit je samenvatting van Inception is, dan heb je er geen reet van begrepen. En dat geeft niet, want de film mikt op een bepaald publiek.
Omdat het te moeilijk is voor mensen. Matrix 1 was zeker te doen, met die 'White Rabbit' en de club.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:15 schreef Argento het volgende:
[..]
De enige overeenkomst met The Matrix is, is dat het plot speelt met de relativiteit van werkelijkheid. En Mission Impossible kun je op zoveel films van toepassing verklaren. Iedere actiefilm (wat Inception is, maar anders dan jij vind ik dat niet per definitie een diskwalificatie) heeft een hoofdpersoon die in moeilijke omstandigheden een nog moeilijkere klus dient te klaren.
The Matrix was destijds een instant klassieker (ondanks het abominabele acteerwerk van Keanu) maar waarom kan Inception niet ook een instant klassieker zijn?
Je krijgt van mij 2/10 tolletjes voor je redenatievoering. Je hebt recht op je mening, maar je komt niet verder dan "de film is een aanfluiting want de film is gewoon een aanfluiting"quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:34 schreef mschol het volgende:
[..]
aanfluiting aangezien het geprezen wordt als DE film van 2010..
echter is het herhalen herhalen herhalen..
dan mag het verhaal opzich wel origineel zijn, de film an sich is een aanfluiting, als je verwacht een fenomenale film te gaan kijken..
dat mag jij vinden, maar dat jij het niet snapt kan ik niks aan doenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je krijgt van mij 2/10 tolletjes voor je redenatievoering. Je hebt recht op je mening, maar je komt niet verder dan "de film is een aanfluiting want de film is gewoon een aanfluiting".
Huh, wat snap ik niet? Ik zie toch duidelijk dat je zeer veel moeite hebt met het duidelijk kenbaar maken van je mening en dat je eigenlijk niet in staat bent om uit te leggen wat jij vindt dat er precies mankeert aan de film. Het is niet zo dat jouw posts dermate ingewikkeld zijn dat het onmogelijk is om ze te begrijpen hoor.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dat mag jij vinden, maar dat jij het niet snapt kan ik niks aan doen
Je ging dus met te hoge verwachtingen naar de bioscoop omdat je van alle kanten hoort dat het een ijzersterke film is. Dus iedereen vindt hem wel goed, behalve jij. Dan ligt het toch niet aan de rest?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dat mag jij vinden, maar dat jij het niet snapt kan ik niks aan doen
Ja duhquote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:06 schreef VinceMega het volgende:
Ik had er meer van verwacht. Wel erg goed camerawerk, geluid etc. Maar het verhaal kon mij niet echt boeien, je weet sowieso dat toen dat busje ter water kwam, dat iedereen in het viegtuig wakker zou worden (of juist niet, dat is het kutte van dat open einde).
Ik heb al eerder gezegd dat ik de klacht over karakterontwikkeling niet helemaal kan plaatsen. De film biedt geen karakterschets en pretendeert dat ook niet. Het gaat, volgens mij, over het dealen met ingrijpende gebeurtenissen en de allesverterende schuldgevoelens die daarmee gepaard kunnen gaan. Dat tegen de achtergrond van het concept dat je dromen kunt beinvloeden en dat je daarmee gewild of ongewild zo ver kunt gaan dat de scheidslijn tussen droom en realiteit definitief vervaagt. Zozeer dat je uitkomt bij de vraag die, inderdaad, al in The Matrix door Morpheus aan de orde werd gesteld: What is "real"? How do you define "real"?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:41 schreef mschol het volgende:
[..]
zoals boven al gezegd: concept van het verhaal opzich is erg origineel.., maar een ware aanfluiting als je een meesterwerk verwacht...
ow , en vertel want er zat nergens echt diepgang in het verhaal, karakter ontwikkeling was minimaal..
De tol viel gewoon om, vind ik tevens de meest logische oplossing, wat is het alternatief als hij nog droomt? Wanneer is hij gaan slapen? Daar zijn verder geen aanwijzingen voor, naar mijn idee is de Inception geslaagd en daarmee kan Cobb weer terug naar zijn kinderenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:29 schreef Tarak het volgende:
Hoe denken jullie over het einde trouwens?
Is "Leonardo di Caprio" echt ontwaakt? Of zit hij in zijn onderbewustzijn?
De tol bleef juist draaien.quote:Op zondag 1 augustus 2010 00:17 schreef Jovatov het volgende:
[..]
De tol viel gewoon om, vind ik tevens de meest logische oplossing, wat is het alternatief als hij nog droomt? Wanneer is hij gaan slapen? Daar zijn verder geen aanwijzingen voor, naar mijn idee is de Inception geslaagd en daarmee kan Cobb weer terug naar zijn kinderen
Waar ik nog niemand over heb gezien is het volgende: In de scene dat ze die man die de sedatives maakt vinden, probeert Cobb op een gegeven moment de sedative. Daarna rent hij naar de wc om te testen of hij wakker is, maar hij heeft geen tijd om zijn tol te testen omdat hij wordt gestoord en zijn tol op de grond valt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:29 schreef Tarak het volgende:
Ik vind dit een erg mooie verhandeling/uitleg: http://chud.com/articles/(...)INCEPTION/Page1.htmlquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:29 schreef Tarak het volgende:
Ja, en waarom probeert hij zijn tol? Is hij er zelf ook niet van overtuigd dat hij weer in het echte hier en nu is? Of maakt het hem ook gewoon niet meer uit nu hij het schuldgevoel mbt de dood van Mal een plek heeft kunnen geven? Zn kinderen treft hij, opvallend genoeg, aan in precies de houding die hij in zijn gedachten heeft opgeslagen, alleen nu is hij er klaar voor om hun gezichten te zien. Misschien realiseert hij zich wel dat hij in die gecreerde droomwereld beter af is dan in de echte wereld.quote:Op zondag 1 augustus 2010 02:28 schreef M-I-L-F het volgende:
[..]
Waar ik nog niemand over heb gezien is het volgende: In de scene dat ze die man die de sedatives maakt vinden, probeert Cobb op een gegeven moment de sedative. Daarna rent hij naar de wc om te testen of hij wakker is, maar hij heeft geen tijd om zijn tol te testen omdat hij wordt gestoord en zijn tol op de grond valt.
De eerstvolgende keer dat hij zijn tol probeert is aan het einde.
???
Hij laat Mal los, hij loopt weg van de tol, Mals totemquote:Op zondag 1 augustus 2010 02:56 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, en waarom probeert hij zijn tol?
En in filmsquote:Op zondag 1 augustus 2010 02:56 schreef Argento het volgende:
[..]
Alleen in een droomwereld zou één enkel telefoontje naar de immigratiedienst voldoende zijn om de kennelijke klopjacht op zijn persoon per direct te doen stoppen.
Iemand dat opgevallen?quote:I've also heard theories about Cobb's totem not being the top, and the top being a disguise. Because the top originally belonged to Mal, some people have said Cobb's totem is his wedding ring, and you can see in some dream scenes, he's wearing it, and in reality, he is not. I haven't seen the movie enough times to confirm this. Any takers?
Ja, maar in een film waarin zo duidelijk geappeleerd moet worden aan de werkelijkheid juist omdat het verschil tussen werkelijkheid en droom een fundamenteel onderdeel van de premisse is, ligt het niet voor de hand om zoiets af te doen als 'het is maar een film'.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:31 schreef Siral het volgende:
[..]
En in filmsDus dat hoeft niks te zeggen.
http://www.imdb.com/title/tt1375666/faq#.2.1.37quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:31 schreef Siral het volgende:
Iemand komt net met een interessante opmerking op Livejournal:
[..]
Iemand dat opgevallen?
quote:Op zondag 1 augustus 2010 00:26 schreef Tarak het volgende:
[..]
De tol bleef juist draaien.
Of vergis ik mij nu?
Ik dacht dat de camera zo uitzoomde en je de nog steeds maar draaiende en draaiende tol zag.
Binnekort nog maar eens kijken danquote:Op zondag 1 augustus 2010 13:07 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt1375666/faq#.2.1.37
nee ditquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:47 schreef Parvus het volgende:
haha Dom Cobb, domkop llooooollolololzzz
* Skull-splitter pissed his pantsquote:Op zondag 1 augustus 2010 01:26 schreef Siral het volgende:![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cool, maar toch past het niet helemaalquote:Op maandag 2 augustus 2010 01:35 schreef Stefan het volgende:
De muziek is iig geweldig, ook Batman TDK is als trailer weer spannend
awesome.quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:35 schreef Stefan het volgende:
De muziek is iig geweldig, ook Batman TDK is als trailer weer spannend
Past perfect. Door deze trailer heb ik weer zin om TDK te kijken.quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Cool, maar toch past het niet helemaal.
TDK had een paar briljante scenes, maar ik vond de film lang niet zo geweldig als veel mensen hem vonden. Hij duurde vooral veel te lang.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Past perfect. Door deze trailer heb ik weer zin om TDK te kijken.
Ik vond / vind TDK ook overschat. Hij was te langdradig. Maar dit muziekje is gewoon geweldig. Zal vaak worden gebruikt, net als dat muziekje uit kom hoe heet die film ook alweer dat iedereen gebruikt voor trailers (scrol naar einde)quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:14 schreef Verbal het volgende:
[..]
TDK had een paar briljante scenes, maar ik vond de film lang niet zo geweldig als veel mensen hem vonden. Hij duurde vooral veel te lang.
V.
Komt uit Requiem for a Dream. Gepimpte versie van die van het Kronos Quartet.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vond / vind TDK ook overschat. Hij was te langdradig. Maar dit muziekje is gewoon geweldig. Zal vaak worden gebruikt, net als dat muziekje uit kom hoe heet die film ook alweer dat iedereen gebruikt voor trailers (scrol naar einde)
Welk muziekje? In die neptrailer zit toch de muziek van Inception?quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vond / vind TDK ook overschat. Hij was te langdradig. Maar dit muziekje is gewoon geweldig.
Dat muziekje aan het eind van LOTR wat ik linkte. Komt uit een film over drugs, naam even kwijt, en die wordt veel gebruikt voor trailers als de echte muziek er nog niet is.quote:
Ja precies. Die gepimpte versie gebruiken ze dus idd vaak voor trailers en in muziekprogramma's. Heb zelf de muziek ook wel eens gebruikt voor een trailer.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:23 schreef Verbal het volgende:
[..]
Komt uit Requiem for a Dream. Gepimpte versie van die van het Kronos Quartet.
V.
Wel eens van reserveren gehoord?quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:38 schreef _GdR_ het volgende:
Vorige week zondag langs de bios gereden (rotterdam arena) fukking druk. de rij stond tot over de stoep buiten. Gister weer naar de bios gereden en NOG drukker.
Klacht: het is gewoon onmogelijk om een film te kijken in het weekend.
Klacht 2: heb inception nog steeds niet gezien en neig m nu te downloaden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |