Mja heb em al lang geleden gezien, erg vette film maar word wel erg crazy op et eind.. vage japanse shit zoals altijdquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:49 schreef NutKees het volgende:
Als het 'concept' van deze film je bevalt en je hebt geen problemen met anime moet je ook deze eens proberen:
Paprika
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:36 schreef Tim86 het volgende:
Was deze al gepost? Neilpad postte hem net in een ander topic
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In deze scene zie je volgens mij z'n vrouw in de spiegel oid als ik het me goed herinner btw. Dat zou het teken zijn dat alles zich in zijn droom afspeelt.quote:Op zondag 1 augustus 2010 02:28 schreef M-I-L-F het volgende:
[..]
Waar ik nog niemand over heb gezien is het volgende: In de scene dat ze die man die de sedatives maakt vinden, probeert Cobb op een gegeven moment de sedative. Daarna rent hij naar de wc om te testen of hij wakker is, maar hij heeft geen tijd om zijn tol te testen omdat hij wordt gestoord en zijn tol op de grond valt.
De eerstvolgende keer dat hij zijn tol probeert is aan het einde.
???
haha ja die is vet droog.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:50 schreef DanielleM het volgende:
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:03 schreef Parvus het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beste scène van de film, imo.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
ga nou is weg met al die matrix vergelijkingenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:29 schreef Stefan het volgende:
Die vechtscene in de gang deed me JUIST aan The Matrix denken.
Dat was ook een vraag die ik me afvroeg nadat ik de bioscoop uitkwam.. Fisher en Saito zijn elkaars concurrenten, die zouden elkaar dan moeten kennen terwijl ze naast elkaar in het vliegtuig zitten.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:50 schreef DanielleM het volgende:
Het was een droom, "you only notice it doesn't make sense when you wake up", in dit geval dus na de filmquote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:27 schreef Parvus het volgende:
[..]
Dat was ook een vraag die ik me afvroeg nadat ik de bioscoop uitkwam.. Fisher en Saito zijn elkaars concurrenten, die zouden elkaar dan moeten kennen terwijl ze naast elkaar in het vliegtuig zitten.
In het vliegtuig was het toch nog geen droom?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:00 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het was een droom, "you only notice it doesn't make sense when you wake up", in dit geval dus na de film
Gezien de tol op het einde is dat dus het open eindequote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:06 schreef Parvus het volgende:
[..]
In het vliegtuig was het toch nog geen droom?
Het begin van de vliegreis wel (toch?). Of het na het ontwaken in het vliegtuig nog steeds een droom is staat ter discussie.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:06 schreef Parvus het volgende:
[..]
In het vliegtuig was het toch nog geen droom?
Als alleen het tweede gedeelte ter discussie staat, zou ik zeggen dat het geen droom is. Hij weet immers precies hoe het begint, op het moment dat hij weer wakker wordt na zijn missie zeg maar. Terwijl hij tijdens ed film aantal keer roept dat je bij een droom niet weet wanneer die begint en dat je er middenin invalt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:49 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het begin van de vliegreis wel (toch?). Of het na het ontwaken in het vliegtuig nog steeds een droom is staat ter discussie.
Dat is wel een goed punt ja, in dat geval neig ik toch dat alles een droom is, want in het "reality"-gedeelte zitten wat mij betreft te veel hints dat dat ook een droom is. Tenzij er nog ergens een andere layer zit (in de kelder van die chemist bijv.). Iig zeker leuk om over na te praten/denken!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:54 schreef Operc het volgende:
[..]
Als alleen het tweede gedeelte ter discussie staat, zou ik zeggen dat het geen droom is. Hij weet immers precies hoe het begint, op het moment dat hij weer wakker wordt na zijn missie zeg maar. Terwijl hij tijdens ed film aantal keer roept dat je bij een droom niet weet wanneer die begint en dat je er middenin invalt.
Ik vond het sowieso een sterke film. Ik denk alleen dat het einde (met die tol) op beide manieren uitgelegd kan worden en dat de film ook niet bedoeld is om één einde te hebben zeg maar, dat het gewoon een manier is om mensen over de film na te laten praten. Die manier werkt wel erg goed![]()
Gast! Zelfs m'n vriendin was niet eens geemotioneerd. En die kan al huilen bij een Dreft-reclame.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 02:39 schreef IedeK. het volgende:
En was ik trouwens de enige die moest huilen bij het einde?![]()
![]()
Welke hints?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat is wel een goed punt ja, in dat geval neig ik toch dat alles een droom is, want in het "reality"-gedeelte zitten wat mij betreft te veel hints dat dat ook een droom is. Tenzij er nog ergens een andere layer zit (in de kelder van die chemist bijv.). Iig zeker leuk om over na te praten/denken!
Bijvoorbeeld tijdens de achtervolging in Mombasa:quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:16 schreef Stpan het volgende:
[..]
Welke hints?
Het enige wat ik kon bedenken was dat die kinderen niet bepaald ouder waren. (wat op zich kon, want in droomwerelden gaat de tijd sneller)
En de tol op het einde.
edit: En z'n vrouw die wel zeker was van haar zaak.
edit: En omdat hij móest gebruiken om te kunnen dromen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |