abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85171366
In een droom zie je geen toekomst dus alleen maar dingen die je al weet.

Op het einde zijn de kindreen anders :)

Ook wat Bella zegt klopt
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:47:38 #252
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85171376
Oké, ik vind het geen bewijs maar meer een argument.
2000 light years from home
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:49:41 #253
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85171397
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:47 schreef Merkie het volgende:
Oké, ik vind het geen bewijs maar meer een argument.
Noem eens wat argumenten voor de droom theorie? Die jij goed vindt?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:59:25 #254
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85171534
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:49 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Noem eens wat argumenten voor de droom theorie? Die jij goed vindt?
Dat je maar één keer de tol daadwerkelijk ziet vallen en dat in de rest van de film het tollen steeds onderbroken wordt. En dat de OST van "Non, je ne regrette rien" afgeleid is en dat derhalve de filmmuziek één grote kick is die je hoort maar waaruit Cobb niet wil ontwaken :P .

Maar ik denk zelf dat het geen droom is. Ik denk alleen dat het best mogelijk is om je kinderen ouder in te beelden, gebaseerd op de herinneringen die je zelf hebt. De andere situaties waar hij z'n kinderen zag waren overduidelijk dromen, dit was minder duidelijk en derhalve kan de droom anders zijn.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 05:46:30 #255
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85173229
Sommige zullen misschien al gepost zijn, ik vond ze wel leuk. :')

“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  Moderator donderdag 12 augustus 2010 @ 10:34:43 #256
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_85177033
die laatste :') _O-

maarja, vond de film niet zo boeiend. hij was zeker wel tof maar alle films met een open einde vind ik echt niks. * Jimbo wants closure.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_85193991
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:34 schreef Jimbo het volgende:
die laatste :') _O-

maarja, vond de film niet zo boeiend. hij was zeker wel tof maar alle films met een open einde vind ik echt niks. * Jimbo wants closure.
Een echt open einde is het natuurlijk niet, het "gewone" verhaal is afgesloten.
Amen.
pi_85198821
Wat een tyfusfilm zeg, ik wil mijn geld terug.

Waar de fuk ging die film over?
Sisco Certified
pi_85199478
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:20 schreef FoolWithMokey het volgende:

Je doet het eerste gedeelte van je nickname eer aan :P.
Amen.
pi_85199685
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:35 schreef Jivis het volgende:

[..]

Je doet het eerste gedeelte van je nickname eer aan :P.
Nah, nu gaat iedereen zeggen dat ik een te lage IQ heb, en daardoor niets van de film snap.
Ik kijk film om te ontspannen, concentreren/goed opletten doe ik wel op school. Ik veveelde mij al de eerste vijf minuten, dan ga ik ook niet geconcentreerd kijken naar de film. het was een beetje net als heroes(laatste afleveringen).
Sisco Certified
pi_85200059
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:40 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Nah, nu gaat iedereen zeggen dat ik een te lage IQ heb, en daardoor niets van de film snap.
Ik kijk film om te ontspannen, concentreren/goed opletten doe ik wel op school. Ik veveelde mij al de eerste vijf minuten, dan ga ik ook niet geconcentreerd kijken naar de film. het was een beetje net als heroes(laatste afleveringen).
Een film met een waterdicht verhaal vergelijken met Heroes is echt vloeken in de kerk ;(.
Amen.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:57:40 #262
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85200456
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:20 schreef FoolWithMokey het volgende:

Dat jij je niet kan concentreren, ligt niet aan de film hoor.
pi_85200487
Ik ben er eergisteren met twee vrienden heen geweest in Antwerpen.

Wat een BAZENfilm! Alleen snapte ik soms passages niet. Maar dat heb ik wel vaker bij films, dus zal wel aan mij liggen. :P Dat komt wel naar voren uit het volgende:

'Iedereen klaagt' dus over dat open einde omdat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar wat was er nou met die tol? Dat stuk waarin dat dus werd opgehelderd heb ik dus gemist.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_85202213
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:58 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik ben er eergisteren met twee vrienden heen geweest in Antwerpen.

Wat een BAZENfilm! Alleen snapte ik soms passages niet. Maar dat heb ik wel vaker bij films, dus zal wel aan mij liggen. :P Dat komt wel naar voren uit het volgende:

'Iedereen klaagt' dus over dat open einde omdat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar wat was er nou met die tol? Dat stuk waarin dat dus werd opgehelderd heb ik dus gemist.
SPOILER
pi_85202252
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 20:39 schreef Ja-Ik het volgende:

[..]

SPOILER
Thnx! :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 20:47:53 #266
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85202588
het zag ernaar uit dat de tol ging vallen, hij zwalkte al.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 20:57:15 #267
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_85203033
quote:

De tol van Mal blijft draaien als je in een droom zit. In de realiteit valt hij na een bepaalde tijd.
Op het eind bleef hij draaien en we weten niet of hij zou gaan vallen of niet.
Ja, hij viel bijna.Het zegt ook dat Cobb Mal eindelijk los kan laten.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_85213533
Nog een paar dingen die ik niet snap:

- Op het moment dat het busje van de brug afkiepert, belandt die gozer in de tweede droomwereld in een soort gewichtloze toestand. Maar als je ervanuit gaat dat die bus er een seconde of 5 over doet om te water te raken, zou je verwachten dat die toestand hoogstens een minuut of 2 zo blijft. Toch lijkt het alsof de zwaartekracht minstens een halfuur weg is in de laag eronder? Hoe kan dat?
- Op een bepaald moment in de film wordt er gezegd dat het heeeel erg is om in Limboland verzeild te raken, want als je er eenmaal bent kom je daar niet meer weg. Toch zien we minstens twee keer (namelijk Cobbs en zijn vrouw & Cobbs en die oude man) dat men vrij makkelijk daar wegkomt. Waarom lijkt het opeens zo simpel?
- Hoe kan het sowieso dat Cobbs die opdrachtgever vindt op het moment dat ie minstens 40 jaar ouder is, terwijl hijzelf even oud lijkt?

Overigens, zou Ariadne speciaal zo heten vanwege de mythologische verwijzing naar Ariadne, Theseus en het verhaal in het doolhof van Minos?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:39:28 #269
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85213697
Er werd toch gezegd dat Arthur vijf minuten oid had? Zolang was hij ook niet in de gewichtsloze toestand bezig, er werd steeds geschakeld naar de derde droomlaag en een half uur in de derde droomlaag was maar een paar seconden in de tweede droomlaag (ofzoiets, gaat om het idee).

Der est weet ik zo even niet.
pi_85213848
Ja dat snap ik wel, maar in die paar minuten heeft ie een aantal boeven uitgeschakeld, mensen aan elkaar vastgebonden met dik draad, ze naar een lift gesleept én in de lift zelf nog even gechilld. Lijkt me wat veel voor zo'n korte tijd?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:43:50 #271
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85213887
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 00:34 schreef Pherosoom het volgende:
Nog een paar dingen die ik niet snap:

- Op het moment dat het busje van de brug afkiepert, belandt die gozer in de tweede droomwereld in een soort gewichtloze toestand. Maar als je ervanuit gaat dat die bus er een seconde of 5 over doet om te water te raken, zou je verwachten dat die toestand hoogstens een minuut of 2 zo blijft. Toch lijkt het alsof de zwaartekracht minstens een halfuur weg is in de laag eronder? Hoe kan dat?
- Op een bepaald moment in de film wordt er gezegd dat het heeeel erg is om in Limboland verzeild te raken, want als je er eenmaal bent kom je daar niet meer weg. Toch zien we minstens twee keer (namelijk Cobbs en zijn vrouw & Cobbs en die oude man) dat men vrij makkelijk daar wegkomt. Waarom lijkt het opeens zo simpel?
- Hoe kan het sowieso dat Cobbs die opdrachtgever vindt op het moment dat ie minstens 40 jaar ouder is, terwijl hijzelf even oud lijkt?

Overigens, zou Ariadne speciaal zo heten vanwege de mythologische verwijzing naar Ariadne, Theseus en het verhaal in het doolhof van Minos?
Saito zat toch al langer in Limbo?
pi_85226405
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 00:34 schreef Pherosoom het volgende:
Uiteraard.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:21:22 #273
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_85229430
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 03:34 schreef jenna12893 het volgende:
K U T F I L M

Zwaar overrated. Mensen, trap er niet in. Een film die je na 1 keer kijken nog niet snapt is niet een geweldig intelectuele film, maar gewoon een kutfilm.
Haha..blijkbaar snapte je de film niet in 1x? Lekker dom ben jij dan :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_85249702
Ik ga vrijdag volgende week voor de 2e keer *O*
Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn :Y
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_85250770
quote:

[..]

SPOILER
Toen ik hem voor de tweede keer zag viel het me op dat dit niet letterlijk zo wordt uitgelegd.

Hij zegt alleen dat wanneer de tol valt, je niet in iemand anders droom zat, omdat alleen jij weet hoe de gewichtsverdeling is en op welke manier je totem dus valt. In theorie zou hij dus om kunnen vallen in je eigen droom.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:16:30 #276
27648 Weakling
available in strong mint
pi_85253045
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:46 schreef the_legend_killer het volgende:
In een droom zie je geen toekomst dus alleen maar dingen die je al weet.
Niet helemaal waar, Dom en Mal zeggen een volledig leven gehad te hebben en samen oud te zijn geworden in de droomwereld. Vervolgens zie je ze ook heel even als oude mensen. Dus de kinderen kunnen in de droom ook best ouder zijn. Denk ik tenminste.

Overigens ben ik er nog niet aan uit of ik het nou echt een goede film vond of niet. Het is vooral een film van ideeen en concepten rondom dromen, maar dit is niet de eerste film die het daarover heeft. Het Fisher verhaal is "maar" een MacGuffin, dat snap ik, maar verder blijft er verdomd weinig over om je betrokken bij te voelen. Het Dom/Mal verhaal is daarvoor te doorzichtig en het Saito plotje lijkt meer een afleidingsmanoeuvre dan echt iets waar we om zouden moeten geven.

Blijven de concepten rondom het dromen over. Die zijn interessant en door de vaart van de film ook zeker boeiend, maar ik hou toch een knagend idee over dat de film een echt hart mist en daardoor toch niet echt de scifi klapper is geworden die ik gehoopt had.

Ach, misschien verwachtte ik er door alle verhalen rondom de film ook simpelweg te veel van. Ik heb me op zich prima dik twee uur vermaakt.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:58:08 #278
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85254884
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:54 schreef Klipnap het volgende:
Dom Cobb :') Wie noemt zijn hoofdpersoon nou zo :')
Iemand die niet Nederlands is. :') En in feite is ie ook dom in bepaalde dingen. :')
pi_85265367
En ook zwak van em dat ie zijn vrouw gebruikte voor z'n inception experiment. Blijkbaar had ie een testpersoon nodig voor hij het bij Saito probeerde.
pi_85265490
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:32 schreef SlimShady het volgende:
En ook zwak van em dat ie zijn vrouw gebruikte voor z'n inception experiment. Blijkbaar had ie een testpersoon nodig voor hij het bij Saito probeerde.
euh..nee :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:37:54 #281
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85265642
quote:
:') ?

Kijk de film nog een keer a.u.b. :') .
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:38:52 #282
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_85265693
quote:
:|W
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_85266430
Klopt toch? De film begon met "Cobb en maat in drrom van Saito. Missie: Probeer de kluis met geheim/totem te vinden" maar later vertelde Cobb dat hij het eerst bij Mal probeerde.

Ik ga even een samenvatting opzoeken...
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:55:50 #284
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85266451
Wat bedoel je nou.
pi_85266992
Hij plaatste geen inception bij Mal als oefening hoor. Hij wilde haar uit de droomwereld halen.
Of heb ik de film niet goed gezien ? :)
pi_85267651
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:55 schreef SlimShady het volgende:
Klopt toch? De film begon met "Cobb en maat in drrom van Saito. Missie: Probeer de kluis met geheim/totem te vinden" maar later vertelde Cobb dat hij het eerst bij Mal probeerde.

Ik ga even een samenvatting opzoeken...
Dat is de 2e scene van de film die je beschrijft. En Mal is daar gewoon een projectie van Cobb.

Edit: o je bedoelt met maat zeker Arthur? Maar de missie die jij beschrijft was om bij Saito geheimen te ontfutselen. Ze zochten niet naar een totem. Bij Robert Fischer willen ze pas de inceptionmethode toepassen. En ja, dat heeft hij eerder bij Mal gedaan, maar dat heeft er verder niets mee te maken.
pi_85268287
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 01:09 schreef dapluiz het volgende:
Hij plaatste geen inception bij Mal als oefening hoor. Hij wilde haar uit de droomwereld halen.
Of heb ik de film niet goed gezien ? :)
Wacht even. Er waren een paar droomlevels in de Cobb en Mal dromen. In Limbo leefden ze lang en gelukkig. En op een gegeven moment wou Cobb terug maar Mal niet. Volgens mij was het op dat moment dat Cobb zei 'we gaan onder deze trein liggen en we zien onze kinderen weer'.
Toen ze terug waren, een level erboven, wilde Mal terug omdat ze dacht dat dat werkelijkheid was. En pleegde ze zelfmoord om terug te keren. Wat uiteraard niet werkte.

Inception = Een idee plaatsen in iemand's droom, om die persoon te overtuigen dat het idee werkelijkheid is.
quote:
While in the limbo, Cobb, using Mal's totem, put the idea in her head that she was in the dream world. She was, she just hadn’t realized it yet.
Dat gaat dan over Limbo maar Mal was het na al die jaren kwijt en geloofde heilig dat Limbo werkelijkheid was.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 02:13:02 #288
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85269046
Dat klopt, maar je eerdere post klopt totaal niet.

1. Cobb heeft nooit inception uitgevoerd bij Saito.
2. Dat Cobb en Mal vast kwamen te zitten in Limbo heeft zich afgespeeld vóórdat de gebeurtenissen van de film plaatsvonden. Cobb en Mal kwamen vast te zitten in Limbo en toen heeft Cobb inception gepleegd zodat Mal en Cobb samen uit Limbo konden ontsnappen.
3. Cobb pleegde toen inception bij Fischer.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:15:57 #289
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85273656
Cobb en zijn vrouw zaten toch vast in Limbo, dat was toch gewoon een keuze?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85275061
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 11:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cobb en zijn vrouw zaten toch vast in Limbo, dat was toch gewoon een keuze?
In het begin wel. Later werd limbo hun werkelijkheid.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:13:32 #291
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_85275099
Niet van Cobb, die wist dat het Limbo was.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_85276072
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 01:47 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Toen ze terug waren, een level erboven, wilde Mal terug omdat ze dacht dat dat werkelijkheid was. En pleegde ze zelfmoord om terug te keren. Wat uiteraard niet werkte.
Dat weet je niet.
pi_85277007
Toch ook maar gegaan en een van de beste films die ik ooit heb gezien _O_.
ja, ik kijk niet zoveel films
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:20:15 #294
312608 Nectar
Ain't that sweet
pi_85282899
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:59 schreef Nectar het volgende:

Maar ik snapte niet hoe Saito en die Cobb opeens weer wakker waren, ze waren toch in de limbo?!?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:40:12 #295
27648 Weakling
available in strong mint
pi_85286208
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:20 schreef Nectar het volgende:
Maar ik snapte niet hoe Saito en die Cobb opeens weer wakker waren, ze waren toch in de limbo?!?
Als ze dat helemaal verklaard zouden hebben, had je je aan het einde ook niet afgevraagd of het nog een droom was of niet.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:32:53 #296
862 Arcee
Look closer
pi_85289216
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:36 schreef Stefan het volgende:
Nee, deze film zal ergens naar de 30 zakken. Verhaal is niet ingenieus genoeg voor een top 10 plek.
Na meer dan 150.000 stemmen nog altijd op #3.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:47:30 #297
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_85289586
Gisteren voor de tweede keer geweest, en ondanks dat je weet wat er komt elke seconde genieten...

Blijft lang hoog in mijn lijstje staan denk ik.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:57:41 #298
312608 Nectar
Ain't that sweet
pi_85289826
Ik zou hem zomaar nog een x willen kijken, terwijl ik er gisteren heen ben geweest.
Dan kan ik erna kijken van een ander perspectief.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:48:08 #299
12888 Skull-splitter
pi_85293089
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:57 schreef Nectar het volgende:
Ik zou hem zomaar nog een x willen kijken, terwijl ik er gisteren heen ben geweest.
Dan kan ik erna kijken van een ander perspectief.
Wacht een weekje, als je er meer over nadenkt dan alleen "Leuke film" ^O^
  zondag 15 augustus 2010 @ 01:26:30 #300
12888 Skull-splitter
pi_85296261
Over de ring trouwens: Cobb heeft de ring 1 down wel aan, maar in wat wij zien als realiteit niet. Dat is redelijk consistent. Daarnaast hebben we het probleem dat Cobb na Mombassa, waar hij de Chemist's middel probeert niet meer zijn tol gebruikt tot het einde van de film, waardoor bij mij het beeld ontstaat dat hij daar door zijn realiteit heen zakt. Hij probeert hem wel te gebruiken in de WC, maar laat hem dan vallen. Daarna wordt hij nooit meer gebruikt in wat de kijker ziet als realiteit. Ik blijf erbij dat Cobb ofwel inceptie op zichzelf pleegt of dat iemand uit zijn eigen omgeving dat doet om hem Mal te laten vergeten zodat hij verder kan. Probleem is dat hij daarna pas zijn architect tegenkomt, en Mal keer op keer terecht op hem inpraat dat alles wel heel toevallig is, als een autonoom persoon reageert (ook al heeft Cobb aangegeven dat je ook gesprekken kunt voeren met het onbewustzijn als projectie).

Crap. Zilla.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')