Noem eens wat argumenten voor de droom theorie? Die jij goed vindt?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:47 schreef Merkie het volgende:
Oké, ik vind het geen bewijs maar meer een argument.
Dat je maar één keer de tol daadwerkelijk ziet vallen en dat in de rest van de film het tollen steeds onderbroken wordt. En dat de OST van "Non, je ne regrette rien" afgeleid is en dat derhalve de filmmuziek één grote kick is die je hoort maar waaruit Cobb niet wil ontwakenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:49 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Noem eens wat argumenten voor de droom theorie? Die jij goed vindt?
Een echt open einde is het natuurlijk niet, het "gewone" verhaal is afgesloten.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:34 schreef Jimbo het volgende:
die laatste![]()
maarja, vond de film niet zo boeiend. hij was zeker wel tof maar alle films met een open einde vind ik echt niks. * Jimbo wants closure.
Je doet het eerste gedeelte van je nickname eer aanquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:20 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat een tyfusfilm zeg, ik wil mijn geld terug.
Waar de fuk ging die film over?
Nah, nu gaat iedereen zeggen dat ik een te lage IQ heb, en daardoor niets van de film snap.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:35 schreef Jivis het volgende:
[..]
Je doet het eerste gedeelte van je nickname eer aan.
Een film met een waterdicht verhaal vergelijken met Heroes is echt vloeken in de kerkquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:40 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Nah, nu gaat iedereen zeggen dat ik een te lage IQ heb, en daardoor niets van de film snap.
Ik kijk film om te ontspannen, concentreren/goed opletten doe ik wel op school. Ik veveelde mij al de eerste vijf minuten, dan ga ik ook niet geconcentreerd kijken naar de film. het was een beetje net als heroes(laatste afleveringen).
Dat jij je niet kan concentreren, ligt niet aan de film hoor.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:20 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat een tyfusfilm zeg, ik wil mijn geld terug.
Waar de fuk ging die film over?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar wat was er nou met die tol? Dat stuk waarin dat dus werd opgehelderd heb ik dus gemist.Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:58 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik ben er eergisteren met twee vrienden heen geweest in Antwerpen.
Wat een BAZENfilm! Alleen snapte ik soms passages niet. Maar dat heb ik wel vaker bij films, dus zal wel aan mij liggen.Dat komt wel naar voren uit het volgende:
'Iedereen klaagt' dus over dat open einde omdatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar wat was er nou met die tol? Dat stuk waarin dat dus werd opgehelderd heb ik dus gemist.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:39 schreef Ja-Ik het volgende:
[..]Thnx!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ja, hij viel bijna.Het zegt ook dat Cobb Mal eindelijk los kan laten.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:39 schreef Ja-Ik het volgende:
De tol van Mal blijft draaien als je in een droom zit. In de realiteit valt hij na een bepaalde tijd.
Op het eind bleef hij draaien en we weten niet of hij zou gaan vallen of niet.
Saito zat toch al langer in Limbo?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:34 schreef Pherosoom het volgende:
Nog een paar dingen die ik niet snap:
- Op het moment dat het busje van de brug afkiepert, belandt die gozer in de tweede droomwereld in een soort gewichtloze toestand. Maar als je ervanuit gaat dat die bus er een seconde of 5 over doet om te water te raken, zou je verwachten dat die toestand hoogstens een minuut of 2 zo blijft. Toch lijkt het alsof de zwaartekracht minstens een halfuur weg is in de laag eronder? Hoe kan dat?
- Op een bepaald moment in de film wordt er gezegd dat het heeeel erg is om in Limboland verzeild te raken, want als je er eenmaal bent kom je daar niet meer weg. Toch zien we minstens twee keer (namelijk Cobbs en zijn vrouw & Cobbs en die oude man) dat men vrij makkelijk daar wegkomt. Waarom lijkt het opeens zo simpel?
- Hoe kan het sowieso dat Cobbs die opdrachtgever vindt op het moment dat ie minstens 40 jaar ouder is, terwijl hijzelf even oud lijkt?
Overigens, zou Ariadne speciaal zo heten vanwege de mythologische verwijzing naar Ariadne, Theseus en het verhaal in het doolhof van Minos?
Uiteraard.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:34 schreef Pherosoom het volgende:
Overigens, zou Ariadne speciaal zo heten vanwege de mythologische verwijzing naar Ariadne, Theseus en het verhaal in het doolhof van Minos?
Haha..blijkbaar snapte je de film niet in 1x? Lekker dom ben jij danquote:Op zondag 8 augustus 2010 03:34 schreef jenna12893 het volgende:
K U T F I L M
Zwaar overrated. Mensen, trap er niet in. Een film die je na 1 keer kijken nog niet snapt is niet een geweldig intelectuele film, maar gewoon een kutfilm.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:39 schreef Ja-Ik het volgende:
[..]Toen ik hem voor de tweede keer zag viel het me op dat dit niet letterlijk zo wordt uitgelegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij zegt alleen dat wanneer de tol valt, je niet in iemand anders droom zat, omdat alleen jij weet hoe de gewichtsverdeling is en op welke manier je totem dus valt. In theorie zou hij dus om kunnen vallen in je eigen droom.Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
Niet helemaal waar, Dom en Mal zeggen een volledig leven gehad te hebben en samen oud te zijn geworden in de droomwereld. Vervolgens zie je ze ook heel even als oude mensen. Dus de kinderen kunnen in de droom ook best ouder zijn. Denk ik tenminste.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:46 schreef the_legend_killer het volgende:
In een droom zie je geen toekomst dus alleen maar dingen die je al weet.
Iemand die niet Nederlands is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:54 schreef Klipnap het volgende:
Dom CobbWie noemt zijn hoofdpersoon nou zo
euh..neequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:32 schreef SlimShady het volgende:
En ook zwak van em dat ie zijn vrouw gebruikte voor z'n inception experiment. Blijkbaar had ie een testpersoon nodig voor hij het bij Saito probeerde.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:32 schreef SlimShady het volgende:
En ook zwak van em dat ie zijn vrouw gebruikte voor z'n inception experiment. Blijkbaar had ie een testpersoon nodig voor hij het bij Saito probeerde.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:32 schreef SlimShady het volgende:
Dat is de 2e scene van de film die je beschrijft. En Mal is daar gewoon een projectie van Cobb.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 00:55 schreef SlimShady het volgende:
Klopt toch? De film begon met "Cobb en maat in drrom van Saito. Missie: Probeer de kluis met geheim/totem te vinden" maar later vertelde Cobb dat hij het eerst bij Mal probeerde.
Ik ga even een samenvatting opzoeken...
Wacht even. Er waren een paar droomlevels in de Cobb en Mal dromen. In Limbo leefden ze lang en gelukkig. En op een gegeven moment wou Cobb terug maar Mal niet. Volgens mij was het op dat moment dat Cobb zei 'we gaan onder deze trein liggen en we zien onze kinderen weer'.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:09 schreef dapluiz het volgende:
Hij plaatste geen inception bij Mal als oefening hoor. Hij wilde haar uit de droomwereld halen.
Of heb ik de film niet goed gezien ?
Dat gaat dan over Limbo maar Mal was het na al die jaren kwijt en geloofde heilig dat Limbo werkelijkheid was.quote:While in the limbo, Cobb, using Mal's totem, put the idea in her head that she was in the dream world. She was, she just hadn’t realized it yet.
In het begin wel. Later werd limbo hun werkelijkheid.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cobb en zijn vrouw zaten toch vast in Limbo, dat was toch gewoon een keuze?
Dat weet je niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:47 schreef SlimShady het volgende:
[..]
Toen ze terug waren, een level erboven, wilde Mal terug omdat ze dacht dat dat werkelijkheid was. En pleegde ze zelfmoord om terug te keren. Wat uiteraard niet werkte.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:59 schreef Nectar het volgende:
Maar ik snapte niet hoe Saito en die Cobb opeens weer wakker waren, ze waren toch in de limbo?!?
Als ze dat helemaal verklaard zouden hebben, had je je aan het einde ook niet afgevraagd of het nog een droom was of niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:20 schreef Nectar het volgende:
Maar ik snapte niet hoe Saito en die Cobb opeens weer wakker waren, ze waren toch in de limbo?!?
Na meer dan 150.000 stemmen nog altijd op #3.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:36 schreef Stefan het volgende:
Nee, deze film zal ergens naar de 30 zakken. Verhaal is niet ingenieus genoeg voor een top 10 plek.
Wacht een weekje, als je er meer over nadenkt dan alleen "Leuke film"quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:57 schreef Nectar het volgende:
Ik zou hem zomaar nog een x willen kijken, terwijl ik er gisteren heen ben geweest.
Dan kan ik erna kijken van een ander perspectief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |