abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 augustus 2010 @ 03:52:04 #205
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_84998236
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 03:34 schreef jenna12893 het volgende:
K U T F I L M

Zwaar overrated. Mensen, trap er niet in. Een film die je na 1 keer kijken nog niet snapt is niet een geweldig intelectuele film, maar gewoon een kutfilm.
Wat erg zeg, het wordt zo fucking goed uitgelegd d.m.v. Ariadne, wat snap je dan niet aan het concept. :')
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_84998259
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 03:47 schreef Merkie het volgende:

[..]

Als je deze film niet in één keer snapt ben je dom, zo moeilijk is hij niet :') . Conclusie: je bent te dom.
[..]

Dus al die (slimme) mensen die schrijven dat ze de film nog meerdere keren gaan zien om alles te begrijpen zijn dom? :D Lekkere conclusie is dat zeg. Misschien moet je jezelf even uitkotsen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 03:58:24 #207
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_84998266
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 03:56 schreef jenna12893 het volgende:

[..]

Dus al die (slimme) mensen die schrijven dat ze de film nog meerdere keren gaan zien om alles te begrijpen zijn dom? :D Lekkere conclusie is dat zeg. Misschien moet je jezelf even uitkotsen.
Niet alles is is in één keer duidelijk, maar het verhaal moet je toch wel voor 90% duidelijk zijn na het zien van de film. Hij is niet zo heel ingewikkeld hoor. Daarnaast vind ik het sowieso dom om een film als slecht te bestempelen omdat je hem niet (helemaal) snapt, je kan een film toch ook goed vinden zonder hem te begrijpen? Anders ga je toch gewoon lekker Transformers kijken.

Maar vertel eens, wat snap je niet?
2000 light years from home
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:17:41 #208
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85001450
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 03:34 schreef jenna12893 het volgende:
K U T F I L M

Zwaar overrated. Mensen, trap er niet in. Een film die je na 1 keer kijken nog niet snapt is niet een geweldig intelectuele film, maar gewoon een kutfilm.
:') Nee inderdaad. Al die miljoenen mensen die hem al gezien hebben, moeten er niet nog eens intrappen omdat mevrouw Jennanogwat het zegt ^O^
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:19:45 #209
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_85001512
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:17 schreef BoerBert het volgende:

[..]

:') Nee inderdaad. Al die miljoenen mensen die hem al gezien hebben, moeten er niet nog eens intrappen omdat mevrouw Jennanogwat het zegt ^O^
Er gingen nog veel meer mensen naar Transformers 2. Zeg je daar hetzelfde over.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_85001532
Dat deze film niet je ding is oké, maar hem kut vinden ómdat je hem niet in een keer snapt is wel :') .
pi_85001708
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 03:34 schreef jenna12893 het volgende:
K U T F I L M

Zwaar overrated. Mensen, trap er niet in. Een film die je na 1 keer kijken nog niet snapt is niet een geweldig intelectuele film, maar gewoon een kutfilm.
De film is niet moeilijk te snappen, maar er valt wel behoorlijk te speculeren over het einde.
pi_85001798
Tsja, vond het een beetje middle of the road-film. Vermakelijk, zeker, maar niet bijzonder.
pi_85003710
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:31 schreef Monidique het volgende:
Tsja, vond het een beetje middle of the road-film. Vermakelijk, zeker, maar niet bijzonder.
Volkomen met je eens.
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:49:42 #214
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_85004035
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:27 schreef JaxterNL het volgende:

[..]

De film is niet moeilijk te snappen, maar er valt wel behoorlijk te speculeren over het einde.
Juist daardoor maakt Nolan veel meer van de film dan het is, een doorsnee heist-film. Het is een leuke film maar niet bijzonder,
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:50:42 #215
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_85004065
Bovendien is het eind een eeuwenoud trucje dat zo'n beetje in elke horrorfilm zit
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_85004386
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:49 schreef Stefan het volgende:

[..]



Juist daardoor maakt Nolan veel meer van de film dan het is, een doorsnee heist-film. Het is een leuke film maar niet bijzonder,
Als Inception een doorsnee heist-film is, welke heist-film is volgens jou dan wel beter dan doorsnee?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_85005239
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:01 schreef Argento het volgende:

[..]

Als Inception een doorsnee heist-film is, welke heist-film is volgens jou dan wel beter dan doorsnee?
De remake van The Italian Job.
pi_85006426
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan zal je waarschijnlijk niet na heel veel films gaan want dit was echt niet een van de beste films.
Hoogstens een zeventje, er zat in de aanloop en de personages te weinig diepgang, het was te snel en complex voordat het verhaal begon, niet alles was even duidelijk en dat hoeft niet altijd maar dit waren essentiele onderdelen, dat is jammer, daarom was het zeker geen topfilm niet alles is er uit gehaald.
Ik zie heel veel films in de bios. Ik vond hem de tweede zelfs nog beter dan eerste keer! Dat de personages niet genoeg diepgang zouden hebben heeft mij niet gestoord. Wat wil je nog meer van ze weten dan? En wat was er niet duidelijk?
Because simple is bad!
pi_85007099
Misschien ben ik een beetje gek. Nou, sla dat maar over. Misschien heb ik tóch niet goed opgelet, maar twee situaties: Mr. Charles. Hij stelt zich voor als Ray Green (ofzo, weet ik niet meer), maar daarna wordt hij toch Mr. Charles genoemd in de hotelkamer, waar de zoon bij is?
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:18:11 #220
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85011350
Ik vond de film eigenlijk best voorspelbaar, voor iets wat gelaagd en redelijk complex moet zijn. Tijdens het kijken dacht ik een keer of 10 "Het zal wel zo in elkaar zitten" of "Nu zal die wel dat doen of dit zeggen" en elke keer kwam het gewoon uit. Vreemd, normaal gezien ben ik daar niet zo goed in. Bij dit type films die switchen tussen droom en realiteit, ligt het "OMFG, is het nu een droom of echt?" einde zelfs na het lezen van de plot summary al heel erg voor de hand, dus ik dacht dat ze zo wel niet zouden gaan eindigen, maar helaas...

De apotheose op 5 niveaus vond ik wel tof, maar met de nogal emotieloze personages kon ik wat minder, al hoort dat gewoon bij Nolan. Zijn films zijn technisch vaak subliem, maar ze hebben zelden tot nooit een hart. Ik kijk graag naar z'n films, maar ze doen me eigenlijk niets.

Uiteindelijk was ik wel lichtjes verbaasd over hoe "gewoon" ik de film vond. Dat wil niet zeggen dat ik hem slecht vond, verre van, maar ik had echt iets bijzonders verwacht na al die hype en uiteindelijk vond ik het vrij typische Hollywood blockbuster, weliswaar gemaakt door iemand met meer talent dan gebruikelijk. Erg ingewikkeld vond ik het niet, af en toe was 't zelfs een beetje té uitleggerig.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:23:32 #221
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_85011545
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:49 schreef Stefan het volgende:

[..]



Juist daardoor maakt Nolan veel meer van de film dan het is, een doorsnee heist-film. Het is een leuke film maar niet bijzonder,
je post wel verdacht veel in een topic van een doorsnee film. :+
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:27:17 #222
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85011736
Voor die sneeuwdroom/laag/wereld/realiteit/whatever hadden ze trouwens wel iets anders mogen kiezen. Ze hebben 3 à 4 sfeervolle, leuk uitgewerkte werelden en dan gooien ze er plots iets tussen wat lijkt weggelopen uit een knullige Bondfilm uit de jaren '70.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85011935
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:59 schreef DanielleM het volgende:

[..]

Ik zie heel veel films in de bios. Ik vond hem de tweede zelfs nog beter dan eerste keer! Dat de personages niet genoeg diepgang zouden hebben heeft mij niet gestoord. Wat wil je nog meer van ze weten dan? En wat was er niet duidelijk?
Sorry, maar ik zag weinig verassends, alleen het slot met dat tolletje was wel geinig.
Maar voor de rest was het een beetje oppervlakkig en te weinig diepgang.
Wat ik verlang in een goede film is dat ik in het verhaal wordt meegezogen.
Voorspelbaarheid is niet altijd erg, soms hoort het er zelfs bij, maar deze film moest dat mysterieuze houden.
pi_85012144
Van de trailer had ik iets anders verwacht dan ik kreeg te zien. Toen ze het over een "crime scene" hadden, dacht ik aan dromen die herbeleefd worden, en die ze dan aanpassen om de werkelijkheid te veranderen. Van één persoon of van iedereen automatisch.
En het idee dat ze terugmoesten naar de "crime scene" om weer terug te keren naar Werkelijkheid voordat de droom ineen stort.
Maar toch, ik vond de film ok totdat het ingewikkeld werd met 4-dubbele triggers/kicks..
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:44:02 #225
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85012243
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:40 schreef SlimShady het volgende:
Van de trailer had ik iets anders verwacht dan ik kreeg te zien.
Ik ook :P . Ik dacht dat ze bij iemand z'n gedachten/dromen 'infiltreerden' om zijn plannen voor een of andere misdaad te extracten.
Wil overigens niet zeggen dat ik het nu vond tegenvallen hoor. Helemaal niet zelfs.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:06:00 #226
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85013020
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond de film eigenlijk best voorspelbaar, voor iets wat gelaagd en redelijk complex moet zijn. Tijdens het kijken dacht ik een keer of 10 "Het zal wel zo in elkaar zitten" of "Nu zal die wel dat doen of dit zeggen" en elke keer kwam het gewoon uit. Vreemd, normaal gezien ben ik daar niet zo goed in. Bij dit type films die switchen tussen droom en realiteit, ligt het "OMFG, is het nu een droom of echt?" einde zelfs na het lezen van de plot summary al heel erg voor de hand, dus ik dacht dat ze zo wel niet zouden gaan eindigen, maar helaas...

De apotheose op 5 niveaus vond ik wel tof, maar met de nogal emotieloze personages kon ik wat minder, al hoort dat gewoon bij Nolan. Zijn films zijn technisch vaak subliem, maar ze hebben zelden tot nooit een hart. Ik kijk graag naar z'n films, maar ze doen me eigenlijk niets.

Uiteindelijk was ik wel lichtjes verbaasd over hoe "gewoon" ik de film vond. Dat wil niet zeggen dat ik hem slecht vond, verre van, maar ik had echt iets bijzonders verwacht na al die hype en uiteindelijk vond ik het vrij typische Hollywood blockbuster, weliswaar gemaakt door iemand met meer talent dan gebruikelijk. Erg ingewikkeld vond ik het niet, af en toe was 't zelfs een beetje té uitleggerig.
Ja dat ligt meer aan het lezen van andermans verwachtingen dan aan de film lijkt me.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_85025852
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor die sneeuwdroom/laag/wereld/realiteit/whatever hadden ze trouwens wel iets anders mogen kiezen. Ze hebben 3 à 4 sfeervolle, leuk uitgewerkte werelden en dan gooien ze er plots iets tussen wat lijkt weggelopen uit een knullige Bondfilm uit de jaren '70.
Ja sneeuw droom vond ik er ook niet echt in passen.
pi_85026228
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond de film eigenlijk best voorspelbaar, voor iets wat gelaagd en redelijk complex moet zijn. Tijdens het kijken dacht ik een keer of 10 "Het zal wel zo in elkaar zitten" of "Nu zal die wel dat doen of dit zeggen" en elke keer kwam het gewoon uit. Vreemd, normaal gezien ben ik daar niet zo goed in. Bij dit type films die switchen tussen droom en realiteit, ligt het "OMFG, is het nu een droom of echt?" einde zelfs na het lezen van de plot summary al heel erg voor de hand, dus ik dacht dat ze zo wel niet zouden gaan eindigen, maar helaas...

De apotheose op 5 niveaus vond ik wel tof, maar met de nogal emotieloze personages kon ik wat minder, al hoort dat gewoon bij Nolan. Zijn films zijn technisch vaak subliem, maar ze hebben zelden tot nooit een hart. Ik kijk graag naar z'n films, maar ze doen me eigenlijk niets.

Uiteindelijk was ik wel lichtjes verbaasd over hoe "gewoon" ik de film vond. Dat wil niet zeggen dat ik hem slecht vond, verre van, maar ik had echt iets bijzonders verwacht na al die hype en uiteindelijk vond ik het vrij typische Hollywood blockbuster, weliswaar gemaakt door iemand met meer talent dan gebruikelijk. Erg ingewikkeld vond ik het niet, af en toe was 't zelfs een beetje té uitleggerig.
Ik had precies hetzelfde, maar dat komt omdat ik de film in ging met de oudere films van Nolan in mijn achterhoofd (waaronder 'Memento', waarin Nolan een gimmick wist te gebruiken om een ingewikkelde, maar zeer boeiende film met prachtige plotwending(en) te maken), en ervan uitging dat Inception een zelfde soort film zou zijn.

Het is zeker geen slechte film, maar als je zijn andere films (en nogmaals in het speciaal Memento), dan is het wat duidelijker wat voor een film ik verwachtte. Instead is het toch een wat meer recht-toe-recht-aan actiefilm met een leuke gimmick, waar helaas verder niks mee gedaan wordt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 augustus 2010 @ 08:50:47 #229
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_85038339
Gisteren voor de 2e keer in Imax gezeten en weer erg genoten, hele plot weet je wel ondertussen maar juist leuker om dan te kijken naar kleine verwijzingen aan het begin en door de film heen. Deze film gaat zeker in de kast komen te staan :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_85043536
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:19 schreef Monidique het volgende:
Misschien ben ik een beetje gek. Nou, sla dat maar over. Misschien heb ik tóch niet goed opgelet, maar twee situaties: Mr. Charles. Hij stelt zich voor als Ray Green (ofzo, weet ik niet meer), maar daarna wordt hij toch Mr. Charles genoemd in de hotelkamer, waar de zoon bij is?
Hij stelt zich voor als Ray Green (oid inderdaad) en kort daarna zegt hij in hetzelfde gesprek. You know who I am. I'm Mr. Charles. The head of your security.
pi_85058108
Aja.
pi_85063826
De laatste scene is in principe niet relevant.

De hele film moet een droom zijn geweest. Als dat niet het geval is, is het script van de film juist erg ongeloofwaardig en rommelig. Is de hele film wel een droom dan is het een meesterwerk.

Die achtervolging door de stad. Waar Cobb even vast zit tussen twee muren en vervolgens Saito klaar staat in z'n Mercedes.

Even later staat Saito weer klaar met z'n helikopter. Wederom supertoevallig; een beetje té toevallig: droomlogica.

De trein die door de stad dendert is geen afweermechanisme van Fischer maar van Cobb. De trein wordt immer later in het verhaal gerelateerd aan Cobb (en Mal).

Hoe kan Miles weten dat Cobb op het vliegveld is. Miles weet immers niets van de missie van Cobb, dan wel het verloop en de uitkomst van die missie.

Het meisje is wel erg geïnteresseerd in de mentale status van Cobb, die ze helemaal niet kent. Het meisje is gewoon een student, geen psychologe of zo. Ze fungeert meer als een helpende hand in de film.

Mijn idee is dat Miles de architect is van deze complete 'inception', om in Cobb's gedachte het idee te planten dat hij niets kon doen aan het verlies van zijn vrouw.

Zoiets.
pi_85064581
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:15 schreef bazcovic het volgende:
De laatste scene is in principe niet relevant.

De hele film moet een droom zijn geweest. Als dat niet het geval is, is het script van de film juist erg ongeloofwaardig en rommelig. Is de hele film wel een droom dan is het een meesterwerk.

Die achtervolging door de stad. Waar Cobb even vast zit tussen twee muren en vervolgens Saito klaar staat in z'n Mercedes.

Even later staat Saito weer klaar met z'n helikopter. Wederom supertoevallig; een beetje té toevallig: droomlogica.

De trein die door de stad dendert is geen afweermechanisme van Fischer maar van Cobb. De trein wordt immer later in het verhaal gerelateerd aan Cobb (en Mal).

Hoe kan Miles weten dat Cobb op het vliegveld is. Miles weet immers niets van de missie van Cobb, dan wel het verloop en de uitkomst van die missie.

Het meisje is wel erg geïnteresseerd in de mentale status van Cobb, die ze helemaal niet kent. Het meisje is gewoon een student, geen psychologe of zo. Ze fungeert meer als een helpende hand in de film.

Mijn idee is dat Miles de architect is van deze complete 'inception', om in Cobb's gedachte het idee te planten dat hij niets kon doen aan het verlies van zijn vrouw.

Zoiets.
interessante analyse wel vind ik :) Alleen, Miles zat toch helemaal niet in de droom ofzo?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:31:46 #234
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85064690
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:15 schreef bazcovic het volgende:
De laatste scene is in principe niet relevant.

De hele film moet een droom zijn geweest. Als dat niet het geval is, is het script van de film juist erg ongeloofwaardig en rommelig. Is de hele film wel een droom dan is het een meesterwerk.

Die achtervolging door de stad. Waar Cobb even vast zit tussen twee muren en vervolgens Saito klaar staat in z'n Mercedes.

Even later staat Saito weer klaar met z'n helikopter. Wederom supertoevallig; een beetje té toevallig: droomlogica.

De trein die door de stad dendert is geen afweermechanisme van Fischer maar van Cobb. De trein wordt immer later in het verhaal gerelateerd aan Cobb (en Mal).

Hoe kan Miles weten dat Cobb op het vliegveld is. Miles weet immers niets van de missie van Cobb, dan wel het verloop en de uitkomst van die missie.

Het meisje is wel erg geïnteresseerd in de mentale status van Cobb, die ze helemaal niet kent. Het meisje is gewoon een student, geen psychologe of zo. Ze fungeert meer als een helpende hand in de film.

Mijn idee is dat Miles de architect is van deze complete 'inception', om in Cobb's gedachte het idee te planten dat hij niets kon doen aan het verlies van zijn vrouw.

Zoiets.
Hoe verklaar je dan dat hij op het eind de gezichten van zijn kinderen ziet, iets wat hij in de dromen nooit heeft gekund? Hij zegt meerdere keren in de film dat hij alleen zijn kinderen kan zien als ie naar ze terugkeert.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_85064819
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:31 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat hij op het eind de gezichten van zijn kinderen ziet, iets wat hij in de dromen nooit heeft gekund? Hij zegt meerdere keren in de film dat hij alleen zijn kinderen kan zien als ie naar ze terugkeert.
nou ja, dat lijkt me wel te verklaren met het feit dat hij nu vrede heeft met de dood van zijn vrouw enzo... als ik bovenstaande analyse volg
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:35:38 #236
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85064896
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:34 schreef sbientje het volgende:

[..]

nou ja, dat lijkt me wel te verklaren met het feit dat hij nu vrede heeft met de dood van zijn vrouw enzo... als ik bovenstaande analyse volg
De kinderen zijn aan het eind van de film ook ouder en hebben andere kleren aan. Hoe kan dit als het nog steeds een droom is?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_85065157
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:35 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

De kinderen zijn aan het eind van de film ook ouder en hebben andere kleren aan. Hoe kan dit als het nog steeds een droom is?
in een droom kan alles :+ nee ik weet het ook niet, ik zeg ook maar wat
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:13:14 #238
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_85159954
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:18:51 #239
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85160250
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:13 schreef Stefan het volgende:
[ afbeelding ]
Oké.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:44:46 #240
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_85161470
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:34 schreef sbientje het volgende:

[..]

nou ja, dat lijkt me wel te verklaren met het feit dat hij nu vrede heeft met de dood van zijn vrouw enzo... als ik bovenstaande analyse volg
Hoe verklaar je het feit dat hij in de droom scenes zijn trouwring draagt en in de 'werkelijkheid' niet?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:05:52 #241
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_85162445
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:13 schreef Stefan het volgende:
[ afbeelding ]
:')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_85162764
Je kan hooguit over het einde denken dat het een droom is maar maak het jezelf nu niet te moeilijk :')
pi_85168300
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:12 schreef the_legend_killer het volgende:
Je kan hooguit over het einde denken dat het een droom is maar maak het jezelf nu niet te moeilijk :')
Toch even reageren :P
Juist alleen het einde kan niet. Hij weet precies wanneer de droom begint (als dat het was), namelijk, het wakker worden in het vliegtuig. Tijdens de film wordt meerdere keren gezegd dat je bij een droom het begin niet weet. Dus als het "real life" gebeuren een droom is na de missie, is het dat voor de missie ook. :)
pi_85171212
Ja maar heel zijn leven is wel erg lang voor en droom.

ALs alles een droom is dan verpest het de film
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:38:50 #245
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85171233
Het einde is realiteit omdat de kinderen ouder zijn geworden. En hebben andere kleren aan. Dit kan niet in een droom.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:40:32 #246
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85171264
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:38 schreef Bellatrix het volgende:
Het einde is realiteit omdat de kinderen ouder zijn geworden. En hebben andere kleren aan. Dit kan niet in een droom.
Bron?
2000 light years from home
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:42:08 #247
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85171298
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:40 schreef Merkie het volgende:

[..]

Bron?
Dat zag je toch aan de gezichten. :') En op IMDB staan 4 acteurs voor de kinderen:


Claire Geare ... Phillipa (3 years)
Magnus Nolan ... James (20 months)

Taylor Geare ... Phillipa (5 years)
Johnathan Geare ... James (3 years)
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_85171306
Hij ziet zijn kinderen nu anders. Kan niet in een droom. dus realiteit
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:43:38 #249
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85171322
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:42 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Dat zag je toch aan de gezichten. :') En op IMDB staan 4 acteurs voor de kinderen:


Claire Geare ... Phillipa (3 years)
Magnus Nolan ... James (20 months)

Taylor Geare ... Phillipa (5 years)
Johnathan Geare ... James (3 years)
Ja, dat snap ik. Waarom zou dat niet kunnen in een droom? Kan toch zijn dat hij zijn kinderen ouder inbeelt?
2000 light years from home
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:45:31 #250
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85171352
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:43 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Waarom zou dat niet kunnen in een droom? Kan toch zijn dat hij zijn kinderen ouder inbeelt?
Dat kan toch niet? Kun jij een heel gedetailleerd beeld van een kind dat 2 jaar gegroeid is indenken? Een kind he, die groeien nog heel snel in hun gezicht, een volwassen iemand minder snel.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_85171366
In een droom zie je geen toekomst dus alleen maar dingen die je al weet.

Op het einde zijn de kindreen anders :)

Ook wat Bella zegt klopt
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:47:38 #252
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85171376
Oké, ik vind het geen bewijs maar meer een argument.
2000 light years from home
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:49:41 #253
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85171397
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:47 schreef Merkie het volgende:
Oké, ik vind het geen bewijs maar meer een argument.
Noem eens wat argumenten voor de droom theorie? Die jij goed vindt?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:59:25 #254
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85171534
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:49 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Noem eens wat argumenten voor de droom theorie? Die jij goed vindt?
Dat je maar één keer de tol daadwerkelijk ziet vallen en dat in de rest van de film het tollen steeds onderbroken wordt. En dat de OST van "Non, je ne regrette rien" afgeleid is en dat derhalve de filmmuziek één grote kick is die je hoort maar waaruit Cobb niet wil ontwaken :P .

Maar ik denk zelf dat het geen droom is. Ik denk alleen dat het best mogelijk is om je kinderen ouder in te beelden, gebaseerd op de herinneringen die je zelf hebt. De andere situaties waar hij z'n kinderen zag waren overduidelijk dromen, dit was minder duidelijk en derhalve kan de droom anders zijn.
2000 light years from home
  donderdag 12 augustus 2010 @ 05:46:30 #255
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85173229
Sommige zullen misschien al gepost zijn, ik vond ze wel leuk. :')









“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')