Tis echt goed spul, schijnt wel echt specifiek Dreft citroen te zijn. Zaterdag bij schoonmaken de ketting eerst in een emmertje gemikt, toen de flets grondig schoongemaakt en toen ik na afloop de ketting er weer uit haalde stond ik echt even te kijkenquote:
Heul niet, ik moet koersen!quote:
quote:Op maandag 26 juli 2010 11:53 schreef FJD het volgende:
Zaterdag komt post heel beperkt of niet, net als op maandag, zou dus rekenen op morgen.
Nope, wordt allemaal avonduren. Vanavond om 1830 weg en tegen 2200 terug. Morgen van 1900 tot 2030 en donderdag vanuit het werk: 1700 - 2200.quote:
Ook nog gedaan dit weekend. Woensdag fiets ik de hele dag niet, vind ik best wel knap van mijzelf. Vrjdag naar De parade in Utrecht. Eerst shoppen met mijn rondemiss, daarna Parade, ergens wat eten. leuke dag en avond. Zij blij en kan ik zonder problemen zaterdag weer fietsenquote:Op maandag 26 juli 2010 12:48 schreef Oksel het volgende:
Ik ben blij dat ik niet zoveel fiets SH.. 's avonds een filmpje kijken is namelijk best relaxed.
Ik reed eergisteren dwars door een uitstekende plant heen. Kom ik thuis, denk ik hé wat gaat mijn arm opeens zeer doen.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:06 schreef Yankee het volgende:
Gisteren tijdens het fietsen in m'n zij gestoken door een wespkutbeest!
Wat een discipline. Petje af!quote:Op maandag 26 juli 2010 12:27 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Nope, wordt allemaal avonduren. Vanavond om 1830 weg en tegen 2200 terug. Morgen van 1900 tot 2030 en donderdag vanuit het werk: 1700 - 2200.
Als ik vakantie zou hebben zouden het makkelijk meer kilometers kunnen worden
'k had vorige week een tak in m'n gezicht toen ik iets te strak een bochtje draaide.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik reed eergisteren dwars door een uitstekende plant heen. Kom ik thuis, denk ik hé wat gaat mijn arm opeens zeer doen.
Dat was dus even wat doornen uit het vlees verwijderen.
Komt dat niet gewoon door het/je gewicht?quote:Op maandag 26 juli 2010 11:30 schreef Superher0 het volgende:
De Felt rolt trouwens super naar beneden. De Easton AE90 Aero rolt snel naar beneden. Zonder trappen, puur houding haalde ik in een korte afdaling 58km. Haalde iedereen in zonder moeite.
We bezorgen gewoon op zaterdag hoor.quote:Op maandag 26 juli 2010 11:53 schreef FJD het volgende:
Zaterdag komt post heel beperkt of niet, net als op maandag, zou dus rekenen op morgen.
En maandag niet dan?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:42 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
We bezorgen gewoon op zaterdag hoor.
Pakjes worden op maandag niet aangevoerd. Eventuele pakjes die op maandag bezorgd worden zijn dus verzuip van de zaterdag. Dit geldt dan voor pakjes die met de postbode meekomen (veel Bol.com spul). De grotere pakketten die met de pakketdienst komen hebben weer andere tijdschema's.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:12 schreef Marurk het volgende:
[..]
En maandag niet dan?
Want heb vandaag geen post gehad, dus het moet wel morgen komen.
In de buurt van de Ventoux toevallig?quote:Op maandag 26 juli 2010 20:32 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dank je![]()
Provence, dus lekker beetje fietsen
Natuurlijkquote:Op maandag 26 juli 2010 20:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de buurt van de Ventoux toevallig?
Kettingpons en reserve sluitschakel meenemen. Ik heb daar al eens een kapotgetrapte ketting moeten repareren met een roestige spijker en een steen.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:31 schreef Littlecreep het volgende:
Morgen eerste rondje naar de Koppenberg en de Kwaremont. Nog tips voor de Koppenberg van de veteranen?
dit dusquote:Op maandag 26 juli 2010 23:48 schreef Marurk het volgende:
@ ultra_ivo: Heb je misschien een linkje? Je mag ook PMen hoor.
Veel plezier Yankee, en wees een beetje voorzichtig!quote:
Dat had ik er eigenlijk bewust niet ingezet, voel me beetje lullig vergeleken met jullie fietsjes. Ik heb een Mardini fiets van de Liddl gehaald:quote:
Ik heb geen slot.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:41 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Iemand tips met slot, wat voor slot gebruiken jullie? zijn er handzame sloten verkrijgbaar die je makkelijk bij je steekt?
Ging het goed op de club? Ik heb gisteren zelf maar getraind. Zat een beetje met het weer.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:29 schreef Superher0 het volgende:
gelukkig klaarde het gisteren behoorlijk snel op. want toen ik naar huis ging was het bar en boos. Regen en veel wind. Regen verdampte, de zon ging schijnen, de wind ging niet echt liggen en ik vond genoeg motivatie om een stukkie te fietsen. Geen moment spijt van gehad. Uiteindelijk was ik net een paar minuten over 10 terug met 100,3km op de teller. Waardoor ik nu dit seizoen 9000,49km gefietst heb.![]()
Vanavond op de club lekker pijn lijden in het peloton, kijken of de benen het willen.Ook meteen de eerste keer dat ik met de Felt zal koersen. Ben benieuwd, vooral de bochten.
Vind het wel humor, je geeft behoorlijk wat geld uit aan camera en objectieven en beknibbelt op de fietsquote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:17 schreef Mascleta het volgende:
Vind tasjes aan mijn fiets een beetje "minder heterosexueel". Ik heb nu mijn inbussensetje en ventieldingetje bij in klein zakje die ik in één van die bidonzakken op me rug stop. Wat nemen jullie mee qua materiaal bij rondje fietsen? Heb vooralsnog nog niks geen materiaalpech gehad, maar heb ook nog maar 100km gefietst ongeveer.
Slot vind ik toch wel fijn. ga volgende week beetje in Dordogne fietsen en wil fiets toch wel vast zetten als ik even wat voedsel haal bij een plaatselijke supermarkt onderweg of ik 's nachts slaap op de camping. Zijn er geen kleine handzame sloten voor in je zakken op je rug of zoiets?
Voor dat geld had je een veel en veel betere 2e hands kunnen kopen op MP..quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:41 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Dat had ik er eigenlijk bewust niet ingezet, voel me beetje lullig vergeleken met jullie fietsjes. Ik heb een Mardini fiets van de Liddl gehaald:
[ afbeelding ]
Mardini racefiets met Shimano 16 speed-uitrusting voor ¤ 399.00. Wel een wereld van verschil met die Cervelo fiets met Campagnolo Superrecord erop die ik had geleend van die vriend van me.
Net via internet wat spul besteld nog: bril, KM-teller, reserveband, pomp, 2 bidons en extra bidonhouder.
Vrijdag ga ik langs Hopmans voor rest van benodigdheden: Helm, handschoenen, pedalen, schoenen, slot, ondershirt, sokken, en misschien nog 2e setje kleding.
Iemand tips met slot, wat voor slot gebruiken jullie? zijn er handzame sloten verkrijgbaar die je makkelijk bij je steekt?
Een reserve binnenband en bandenlichters zou ik ook niet vergeten mee te nemen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:17 schreef Mascleta het volgende:
Vind tasjes aan mijn fiets een beetje "minder heterosexueel". Ik heb nu mijn inbussensetje en ventieldingetje bij in klein zakje die ik in één van die bidonzakken op me rug stop. Wat nemen jullie mee qua materiaal bij rondje fietsen? Heb vooralsnog nog niks geen materiaalpech gehad, maar heb ook nog maar 100km gefietst ongeveer.
Slot vind ik toch wel fijn. ga volgende week beetje in Dordogne fietsen en wil fiets toch wel vast zetten als ik even wat voedsel haal bij een plaatselijke supermarkt onderweg of ik 's nachts slaap op de camping. Zijn er geen kleine handzame sloten voor in je zakken op je rug of zoiets?
Gisteren met de toerders gereden. 90km op kop gereden wind of geen wind. Laan 1914-1918 met 31 omhoog geknald, zat er eentje in mijn wiel. Telkens het tempo verhoogd zodat hij alleen maar kan volgen. Ging erg goed. Zelfde op de Amerongse berg, kon alleen maar volgen. Beide drempels op cadans van 90 omhoog gefietst, toch wel prettig zo'n metertje.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:22 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ging het goed op de club? Ik heb gisteren zelf maar getraind. Zat een beetje met het weer.
Ik vind dat al best een redelijk tempo hoor, zeker voor langere afstanden. Laatst met mijn vader gefietst, 45 km in totaal, en het gemiddelde lag op iets boven de 20 km/h.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:58 schreef guitarguru het volgende:
Ik behoor vrijwel zeker tot de mensen met de laagste gemiddelde snelheden... Ik kom meestal uit op een 25 tot 26,5 km/h. Daar zit dan wel wat stadsverkeer in, en voor mijn doen moet ik best nog wel doortrappen om dat te halen. Ik maak, over het algemeen, ritjes van zo'n 40-50 km.
Hahahaha, ben zelf ook al weer 50.... Vorig jaar pas begonnen helaasquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:00 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik vind dat al best een redelijk tempo hoor, zeker voor langere afstanden. Laatst met mijn vader gefietst, 45 km in totaal, en het gemiddelde lag op iets boven de 20 km/h.Maar goed, hij is dan ook een stuk ouder.
Dat is natuurlijk wel kromme vergelijking. Ik fotografeer al jaren, het is mijn passie. Ik studeer aan de fotoacademie en haal er mijn inkomsten uit. Ook in fotografie begon ik met een simpele compactcameraquote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:32 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Vind het wel humor, je geeft behoorlijk wat geld uit aan camera en objectieven en beknibbelt op de fiets![]()
Gemiddeldes zeggen niet zo veel. Ben je alleen, rijd je in een groep, wind tegen, wind mee, heuvelachtig of veel dorpjes.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:47 schreef Marurk het volgende:
Gisteren heb ik dus om en nabij de 27 km gereden in iets meer dan 50 min, met een gemiddelde van net iets onder de 30 km/uur.Maar ik moest toch flink doortrappen hoor.
Wat is jullie gemiddelde snelheid? En hoe lang (over welke afstand) houden jullie dat vol?
Gewoon wat Youtube-filmpjes bekijkenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:08 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Moet nog wel even leren hoe ik een band vervang![]()
Flink tempo hoor, zeker over zulke afstanden!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:10 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Gemiddeldes zeggen niet zo veel. Ben je alleen, rijd je in een groep, wind tegen, wind mee, heuvelachtig of veel dorpjes.
Ik rijd zelf zo 30km per uur gemiddeld. Soms minder, soms meer. In mijn eentje is mijn record 35km/u gemiddeld over 2 uur, wind mee en tegen over de dijk. Verleden jaar Dam tot Dam fietsclassic 150km met 34,9km/u gemiddeld gereden. Steven Rooks 160 met 29.6km en Amstel Gold 200 met 29,9. Jan Janssen 210km met 31 gemiddeld.
Is dat niet toevallig een tussenstand waarbij de kooi van de voorderailleur iets anders komt te staan?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:17 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat technische problemen met schakelen, als ik van binnenblad naar buitenblad ga dan haal ik dat niet niet met één keer die schakelhendel overhalen, moet dan nog tweede keer tikken voor laatste stukje. Ik ben totaal niet technisch dus dat moet ik nog even keertje uitzoeken.
[..]
Heb je 2 of 3 bladen voor? Het is normaal dat het middenblad 2 standen kent, het zogenaamde trimmen, dat je ketting niet tegen de kooi aanloopt. Als je schakelt de hendel helemaal naar buiten duwen, hoe meer je naar buiten duwt hoe groter de schakel. Tenminste dit werkte bij mij bij Ultegra.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:17 schreef Mascleta het volgende:
Was een rondje met 11 man waarvan er dus 9 vaker fietsen en ik een andere jongen voor de eerste keer op een racefiets zaten. Enige wat ik hele tijd gedaan heb is proberen in het achterste wiel te blijven en na elke bocht het gat dicht te rijden. Maar wil nu voor me zelf beetje gaan oefenen en trainen en zo langer een vast tempo te kunnen rijden en daarin mee te kunnen.
Ik heb nog wel wat technische problemen met schakelen, als ik van binnenblad naar buitenblad ga dan haal ik dat niet niet met één keer die schakelhendel overhalen, moet dan nog tweede keer tikken voor laatste stukje. Ik ben totaal niet technisch dus dat moet ik nog even keertje uitzoeken.
vanavond vrij dus even test rondje fietsen, hoop deze week me teller binnen te krijgen.
Die gasten oefenen daar ook hard voor, om snel te kunnen dalen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:20 schreef Marurk het volgende:
Toch snap ik niet hoe ze in de Tour topsnelheden halen van 65-70 km/u.
Mijn top ligt iets boven de 50 nu (ook nog helling af). Durf me nog niet helemaal te laten gaan.
Als ik koers rijden we op het vlakke 48 en vaak ook harder. Sprintjes gaan richting de 60. Als je in een peloton rijdt en de weg is recht dan rijd je dat soort snelheden gemakkelijk. Je wordt als het ware meegezogen. Ook niet vergeten dat die jongens flink trainen, elke dag een uurtje of 4. Op kop rijd ik ook wel 50, echt lang volhouden doe ik het niet maar als je op tijd rouleert (van kop af gaat en je terug laat zakken) kun je dit lang volhouden.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:20 schreef Marurk het volgende:
Toch snap ik niet hoe ze in de Tour topsnelheden halen van 65-70 km/u.
Mijn top ligt iets boven de 50 nu (ook nog helling af). Durf me nog niet helemaal te laten gaan.
Heb het idee dat mijn kleinste blad en grootste blad ook twee standen hebben, kan dat? Ik zal het straks eens nakijken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:25 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Het is normaal dat het middenblad 2 standen kent, het zogenaamde trimmen, dat je ketting niet tegen de kooi aanloopt. [..]
Dat heb ik dus ook met gemiddeldes... er is altijd wat!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vind het altijd lastig gemiddeldes. Er is altijd wel wat of wind die draait of verkeer. Ik ga dat ding echt niet elke keer weer stop en start zetten. Ik heb een super hippe dure Polar maar hij gaat niet uitzich zelf uit als ik stil sta. Stom ding.
Gisteren echt slecht gereden. 63km met een gemiddelde hr 129 en gemiddelde snelheid 28km/u.
Volgens mij liggen de snelheden in de Tour nog veel en veel hoger. 65 kilometer per uur haal ik ook wel van de Grebbeberg af.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:20 schreef Marurk het volgende:
Toch snap ik niet hoe ze in de Tour topsnelheden halen van 65-70 km/u.
Mijn top ligt iets boven de 50 nu (ook nog helling af). Durf me nog niet helemaal te laten gaan.
Ja maar jullie hebben dan weer het probleem dat er allemaal van die kuilen in de zandwegen komen als het een paar dagen regentquote:
Doet me denken aan gister.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:21 schreef Marurk het volgende:
Shit hey, kwam net bij een stoplicht aan, kreeg ik m'n voeten niet losgeklikt van de pedalen.Gevolg: ik viel om.
De achterderailleur is nu een klein beetje geschaafd.
Weliswaar maar een klein beetje, maar toch. Alles functioneert verder wel nog, en voor de rest is er nergens schade. Ik neem aan dat ik dit gewoon zo kan laten. Dit kan niet gaan roesten toch?
* Marurk is een beetje dom... beschamend moment daar voor het stoplicht![]()
Trouwens nog een tip bij een stoplicht. Kijk of je je vast kan houden aan een paaltje ofzo, dat scheelt uitklikkenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:21 schreef Marurk het volgende:
Shit hey, kwam net bij een stoplicht aan, kreeg ik m'n voeten niet losgeklikt van de pedalen.Gevolg: ik viel om.
De achterderailleur is nu een klein beetje geschaafd.
Weliswaar maar een klein beetje, maar toch. Alles functioneert verder wel nog, en voor de rest is er nergens schade. Ik neem aan dat ik dit gewoon zo kan laten. Dit kan niet gaan roesten toch?
* Marurk is een beetje dom... beschamend moment daar voor het stoplicht![]()
Haha ja.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Gelukkig heb je zelf niks. Dat is een potentiele sleutelbeenbreek actie.
Volgende keer wat rekening mee houden dat je vast zit
Overkomt iedereen..quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:21 schreef Marurk het volgende:
Shit hey, kwam net bij een stoplicht aan, kreeg ik m'n voeten niet losgeklikt van de pedalen.Gevolg: ik viel om.
De achterderailleur is nu een klein beetje geschaafd.
Weliswaar maar een klein beetje, maar toch. Alles functioneert verder wel nog, en voor de rest is er nergens schade. Ik neem aan dat ik dit gewoon zo kan laten. Dit kan niet gaan roesten toch?
* Marurk is een beetje dom... beschamend moment daar voor het stoplicht![]()
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja maar jullie hebben dan weer het probleem dat er allemaal van die kuilen in de zandwegen komen als het een paar dagen regent
Jep, heb ik ook al een paar keer gedaan.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:29 schreef JortK het volgende:
[..]
Trouwens nog een tip bij een stoplicht. Kijk of je je vast kan houden aan een paaltje ofzo, dat scheelt uitklikken
Dat dus.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:30 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Als ik koers rijden we op het vlakke 48 en vaak ook harder. Sprintjes gaan richting de 60. Als je in een peloton rijdt en de weg is recht dan rijd je dat soort snelheden gemakkelijk. Je wordt als het ware meegezogen. Ook niet vergeten dat die jongens flink trainen, elke dag een uurtje of 4. Op kop rijd ik ook wel 50, echt lang volhouden doe ik het niet maar als je op tijd rouleert (van kop af gaat en je terug laat zakken) kun je dit lang volhouden.
Ow, die 50km van jou, die ga jij wel snel verbeteren. Kwestie van ervaring opdoen en je fiets en de weg goed kennen.
Ik viel altijd op links.. dat is beter voor je fietsquote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:32 schreef Marurk het volgende:
[..]
Maar ik neem dus aan dat ik dat geschaafde aan de derailleur gewoon zo kan laten? Denk dat ik niet de enige ben die zoiets is overkomen, toch?
Dat blijft zo geheim mogelijk, maar ga er maar vanuit dat er vanalles gemeten wordt, en getuned wordt kwa bloedwaardes.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:42 schreef Oksel het volgende:
Ik ben altijd wel nieuwsgierig wat die tourrijders nou voor en na het fietsen allemaal doen.. wat ze eten, wat ze toegediend krijgen, etc. etc.
Check alleen even of je derailleur niet verbogen/verschoven is en daardoor in je spaken kan komen bij t schakelen. Een keer gehad toen m'n fiets in een wagentje vervoerd was. Bijna 300,- schade toen de derailleur bij t aanzetten in m'n achterwiel kwamquote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:32 schreef Marurk het volgende:
Jep, heb ik ook al een paar keer gedaan.'t Zal me niet nog eens overkomen *afkloppen haha*. Wel lekker gereden daarna trouwens. Een kleine 40 km met een gemiddelde snelheid van iets minder dan 29 km/h.
Maar ik neem dus aan dat ik dat geschaafde aan de derailleur gewoon zo kan laten? Denk dat ik niet de enige ben die zoiets is overkomen, toch?
Een goede plek om het hard afdalen te oefenen (en vooral vertrouwen te krijgen) is de afdaling van de Halembaye. Een brede weg zonder problemen, Geen kruising aan de voet en aan het eind loopt de weg weer omhoog. Daar zit ik meestal rond de 80km/u (bergaf uiteraard).quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:20 schreef Marurk het volgende:
Toch snap ik niet hoe ze in de Tour topsnelheden halen van 65-70 km/u.
Mijn top ligt iets boven de 50 nu (ook nog helling af). Durf me nog niet helemaal te laten gaan.
Oh das minder. Net gekeken, maar er is niets verschoven of verbogen. Er is alleen wat van de "lak" afgeschaafd om het even zo te zeggen (er zit natuurlijk geen lak op, maar je ziet dat de kleur iets witter is op de schaafplek). Heb me wat afgegodverd (heb de fiets pas een week), maar volgens mij valt "de schade" allemaal best mee.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:12 schreef FJD het volgende:
[..]
Check alleen even of je derailleur niet verbogen/verschoven is en daardoor in je spaken kan komen bij t schakelen. Een keer gehad toen m'n fiets in een wagentje vervoerd was. Bijna 300,- schade toen de derailleur bij t aanzetten in m'n achterwiel kwam![]()
Dat testen doe je dus niet rijdend hè
Toenstraks was ik bij Gulpen naar beneden gedaald. Zat daar op een kleine 60 km/h en vond dat al best hard gaan.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een goede plek om het hard afdalen te oefenen (en vooral vertrouwen te krijgen) is de afdaling van de Halembaye. Een brede weg zonder problemen, Geen kruising aan de voet en aan het eind loopt de weg weer omhoog. Daar zit ik meestal rond de 80km/u (bergaf uiteraard).
in de afdaling van Gulpen naar Partij kun je 70 halen. De dodemansklim op de keutenberg staat mijn record in Nederland: 80km. Allemaal maar kort en je moet goed opletten, ver vooruit kijken. Zijn leuke afdalingen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:53 schreef Marurk het volgende:
[..]
Oh das minder. Net gekeken, maar er is niets verschoven of verbogen. Er is alleen wat van de "lak" afgeschaafd om het even zo te zeggen (er zit natuurlijk geen lak op, maar je ziet dat de kleur iets witter is op de schaafplek). Heb me wat afgegodverd (heb de fiets pas een week), maar volgens mij valt "de schade" allemaal best mee.Het eerste krasje op je nieuwe auto is ook nooit leuk toch.
[..]
Toenstraks was ik bij Gulpen naar beneden gedaald. Zat daar op een kleine 60 km/h en vond dat al best hard gaan.Volgende keer nog ietsje harder proberen.
Van het Kopje kan je wel over de 60 als je doortrapt hoor...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:29 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Record in de afdaling in het westen van het land is toch een dikke 40 van de lokale verkeersdrempel af. Dan moet je wel met 39 naar boven rijden eerst natuurlijk, maar het kán wel.
(Ok, van het kopje van Bloemendaal af kan je ook nog wel vaart maken).
Leuk is anders hoorquote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:00 schreef Mascleta het volgende:
@littlecreep.
Ziet er gaaf uit op die site. Lijkt me leuk om aan eind van de zomer ook een keer te fietsen.
Enne... zou de fietsenwinkel misschien passende boutjes hebben?quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:14 schreef JortK het volgende:
Godverdomme hebben ze gewoon dus inbusbouten niet zodat ik me plaatjes op me schoen kan schroeven bij de Gamma
Dat heb ik natuurlijk inmiddels al gedaanquote:Op woensdag 28 juli 2010 10:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Enne... zou de fietsenwinkel misschien passende boutjes hebben?
Sowieso horen er bij je plaatjes schroeven geleverd te worden!quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:14 schreef JortK het volgende:
Godverdomme hebben ze gewoon dus inbusbouten niet zodat ik me plaatjes op me schoen kan schroeven bij de Gamma
[quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:24 schreef Oksel het volgende:
Pff, gisteravond zitten rossen bij Ruiten Drie in Almelo. Veelste grote groep (30 man), dus 15-20 man die alleen maar achterin aan het hangen waren, en niet op kop konden/wilden fietsen. Dus ik als nieuweling veel op kop, en fietste hard mee met die gast naast me die ook op kop zat.
Kreeg ik op m'n flikker omdat ik het clubtenue niet aanhad..Terwijl ik voor het eerst meefietste. Van zo'n oude zeikerd..
In plaats van gewoon aan te geven dat het te hard gaat voor ze, ging hij lopen zeuren over een clubtenue. Dus ik zei dat ik voor het eerst meefietste. Was zijn commentaar; oh, voor het eerst? Dan moet je in het midden fietsen, en mag je niet op kop, en je kijkt te veel achterom (ja, gek hé, als ik met je praat, ouwe lul!). Leuk welkom. Ze moeten blij zijn met nieuwe jonge instroom, maar nee.. eerst zeiken. Splits dan de groep op in 2x15 man. Maar nee, dan moeten die oude homo's zelf op kop gaan fietsen, en dat willen ze niet.
Nog 5km vrij gefietst over mooie heuvelachtige weg.. dat ging hard, heel hard, mannetje of 15 die mee konden komen, elke keer elkaar weer inhalen. Kwam uiteindelijk als 2e binnen.Grote probleem was dat ik niet wist waar de "sprint" eindigde. Dus elke keer ik mee, elke keer weer andere mensen erover heen. Was leuk
Gewicht is belangrijk, maar voor die ene kilo minder kan je beter zelf afvallen, alleen als je al droog staat met een vetpercentage waarvoor de gemiddelde huisarts je laat opnemen dan gaat het meetellen wat de fiets weegt. IMHO at least.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:39 schreef Oksel het volgende:
Ik wil eigenlijk nieuwe pedaaltjes, heb de goedkoopste van Shimano. Maargoed, $$$Die van mij wegen gewoon 330 gram per stuk..
En een setje Looks (60 euro ofzo?) wegen 130 gram stuk.
Spaken te laat gespannen? Of stoeprand tegen gekomen?quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:13 schreef JortK het volgende:
En er zit een slagje in mijn voorwiel verdomme!
Dat ligt er maar helemaal aan wat je doel is...quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:09 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
[..]
Gewicht is belangrijk, maar voor die ene kilo minder kan je beter zelf afvallen, alleen als je al droog staat met een vetpercentage waarvoor de gemiddelde huisarts je laat opnemen dan gaat het meetellen wat de fiets weegt. IMHO at least.
Dat het duurdere materiaal mooi(er) is, dat is wél een goed argument om je maandsalaris te besteden aan een item...
330 gram per set toch als je met SPD-SL rijdt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:39 schreef Oksel het volgende:
Ik wil eigenlijk nieuwe pedaaltjes, heb de goedkoopste van Shimano. Maargoed, $$$Die van mij wegen gewoon 330 gram per stuk..
En een setje Looks (60 euro ofzo?) wegen 130 gram stuk.
Kan je zelf een slag uit je wiel halen door opnieuw spaken te spannen? Moet je daarvoor spaakspanning kunnen meten, of heb je andere specialistisch materiaal nodig?quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Spaken te laat gespannen? Of stoeprand tegen gekomen?
Ja, het kan, maar spaken spannen is een ambacht. De fietsenmaker doet het door tegen de de spaak te duwen, tikken en luisteren naar de toonhoogte, kijken, etc. Mijn fietsenmaker kan het zonder hightech spanningsmeter...quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:59 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Kan je zelf een slag uit je wiel halen door opnieuw spaken te spannen? Moet je daarvoor spaakspanning kunnen meten, of heb je andere specialistisch materiaal nodig?
Ik moet nog langs de fietsenmaker voor een eerste 500 km beurt voor een fiets uit 2006 ...quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja idd spaken is niet zo duur. Moet nog steeds langs de FM voor een nieuwe ketting
Nee, het is een hele goede fietsenmaker..quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:40 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dat is wel heel goedkoop! Je bent vast een heel goede klant.
Geintje zeker?quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:43 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ik moet nog langs de fietsenmaker voor een eerste 500 km beurt voor een fiets uit 2006 ...
quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Geintje zeker?
Dat rij ik in 2 weken...
Nee, serieus. Heb er zojuist een afspraak voor gemaakt bij Schouten Scheveningen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:53 schreef RaymondK het volgende:
Geintje zeker?
Dat rij ik in 2 weken...
ik snap hetquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik denk niet dat hij dat bedoelt. Je kan namelijk ook zonder die beurt verder rijden, het is niet dat hij stopt bij 600km, en je dus verplicht bent die beurt te doen..![]()
Dus je hebt er echt geen 600km op gedaan?quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:58 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Nee, serieus. Heb er zojuist een afspraak voor gemaakt bij Schouten Scheveningen.
In 2006 fiets gekocht vanwege rugblessure roeien. Daarna toch weer roeien, en sinds een paar weken toch weer aan het fietsen
Nog geen 4 jaar en zeker 7x.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:00 schreef RaymondK het volgende:
Maaar je zal ze de kost moeten geven, mensen die een fiets kopen en er na 10jr 3x op gefietst hebben
Ja. De teller staat nu op 400, daarvoor een paar keer 50 km gereden, dus zit nu op ca. 550.quote:
Mja...zit bijna net zo volgeplakt met subsponsors als de Androni Giocattoli hempjes...past toch niet helemaal bij Bianchiquote:
Ja, ik wil ook nog een keer een mooi kledingsetje kopen. Alleen $$$ als je net een fiets hebt gekocht incl accessoires. Volgende maand kan het weer.quote:
Ik heb een 928 T-cube, frame is van 2008.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:27 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ja, ik wil ook nog een keer een mooi kledingsetje kopen. Alleen $$$ als je net een fiets hebt gekocht incl accessoires. Volgende maand kan het weer.
Had jij niet de Via Nirone in die kleur?
Zelfs met twee carbon bidonhouders à 150 euro per stuk?quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik heb een 928 T-cube, frame is van 2008.
[ afbeelding ]
En? Die ouwe zeikerd eindigde als eerste?quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:24 schreef Oksel het volgende:
Pff, gisteravond zitten rossen bij Ruiten Drie in Almelo. Veelste grote groep (30 man), dus 15-20 man die alleen maar achterin aan het hangen waren, en niet op kop konden/wilden fietsen. Dus ik als nieuweling veel op kop, en fietste hard mee met die gast naast me die ook op kop zat.
Kreeg ik op m'n flikker omdat ik het clubtenue niet aanhad..Terwijl ik voor het eerst meefietste. Van zo'n oude zeikerd..
In plaats van gewoon aan te geven dat het te hard gaat voor ze, ging hij lopen zeuren over een clubtenue. Dus ik zei dat ik voor het eerst meefietste. Was zijn commentaar; oh, voor het eerst? Dan moet je in het midden fietsen, en mag je niet op kop, en je kijkt te veel achterom (ja, gek hé, als ik met je praat, ouwe lul!). Leuk welkom. Ze moeten blij zijn met nieuwe jonge instroom, maar nee.. eerst zeiken. Splits dan de groep op in 2x15 man. Maar nee, dan moeten die oude homo's zelf op kop gaan fietsen, en dat willen ze niet.
Nog 5km vrij gefietst over mooie heuvelachtige weg.. dat ging hard, heel hard, mannetje of 15 die mee konden komen, elke keer elkaar weer inhalen. Kwam uiteindelijk als 2e binnen.Grote probleem was dat ik niet wist waar de "sprint" eindigde. Dus elke keer ik mee, elke keer weer andere mensen erover heen. Was leuk
Kreeg ik bij mijn fiets..quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:49 schreef Marurk het volgende:
[..]
Zelfs met twee carbon bidonhouders à 150 euro per stuk?![]()
Nee, die ouwe zeikerd zag ik voor het eerst, en heb ik ook niet meer gezien. Traag dus.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:51 schreef marcodej het volgende:
[..]
En? Die ouwe zeikerd eindigde als eerste?
2x15 vind ik trouwens nog te groot, bij ons zijn groepen maximaal 8-10 man groot.
Leuke FM heb jij.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:55 schreef Oksel het volgende:
[..]
Kreeg ik bij mijn fiets..Gratis, want de prijs was van te voren al afgesproken, en zou ook niet meer lager gaan. Ik heb voor mijn Bianchi (nieuw frame) met Centaur groep (licht gebruikt) en kutwielen (Vuelta XRP), nieuw zadel / stuur (Deda, aluminium) ¤1000,- betaald. Nu net voor ¤180 Campagnolo Zonda's (2e hands, inclusief nieuwe banden & licht gebruikte Campa cassette) erin zitten, en ben dus helemaal klaar. Pedaaltjes had ik nog.
Verder nog wel wat geld uitgegeven aan de lokale FM voor het afstellen van alles, en het schoonmaken/smeren van mijn 2e hands Zonda's (¤15).
Ik ben van de koopjes.. als je goed zoekt, vind je ze.
Dat moet je nou niet bij een FM kopen maar gewoon via internetquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja idd spaken is niet zo duur. Moet nog steeds langs de FM voor een nieuwe ketting
Wat voor fiets is het?quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:11 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]Ja. De teller staat nu op 400, daarvoor een paar keer 50 km gereden, dus zit nu op ca. 550.
Awel, als je goed kan skiffen dan heb je geen behoefte aan fietsen.
waarschijnlijk wordt deze pijn veroorzaakt doordat je met een zwaar verzet hebt gefietst. probeer is een veel lichter verzet en je zult merken dat je op die manier je knieën ontlast en dus geen pijn aan je knieën hebt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:47 schreef Jort227 het volgende:
Ik heb deze week weer een aardig eindje gefietst (ruim 15 km, oke, misschien niet veel, maar wel voor mij als beginner). Welliswaar ook door de bossen, maar ook flink stuk door de stad.
Had wel een vraag. Heb al een paar keer, tijdens en (nog een paar dagen) na het fietsen last van m'n knieholtes. Is dit gewoon spierpijn en ga dit vanzelf over (naarmate ik meer ga fietsen), of kan ik hier iets anders aan doen?
Wellicht een te zwaar verzet (zoals hierboven gezegd), maar pijn in je knieholtes zou er ook op kunnen duiden dat je zadel te hoog staat.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:47 schreef Jort227 het volgende:
Ik heb deze week weer een aardig eindje gefietst (ruim 15 km, oke, misschien niet veel, maar wel voor mij als beginner). Welliswaar ook door de bossen, maar ook flink stuk door de stad.
Had wel een vraag. Heb al een paar keer, tijdens en (nog een paar dagen) na het fietsen last van m'n knieholtes. Is dit gewoon spierpijn en ga dit vanzelf over (naarmate ik meer ga fietsen), of kan ik hier iets anders aan doen?
Hopen dat t bij mij ook zo was. Zadel net een tikje lager gezet plus, knieen voelen echt dramatisch op t moment maar gaat al wel beter.quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:45 schreef marcodej het volgende:
Wellicht een te zwaar verzet (zoals hierboven gezegd), maar pijn in je knieholtes zou er ook op kunnen duiden dat je zadel te hoog staat.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:56 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Als je met een lange broek fietst (niet waarschijnlijk met deze warmte, dus kan je wellicht uitsluiten) kan het zijn dat de stof in de knieholten irriteert (vooral als je te grote maten broek draagt en de boel los hangt en ophoopt in de knie bij het fietsen).
Andere optie is goede warming up draaien, minimaal een half uur rustig aan op hogere trapfrequentie, voordat het grote mes erop gaat.
Ziet er mooi uit hoorquote:Op donderdag 29 juli 2010 08:44 schreef Gripper het volgende:
In de OP stond al tijden bij mijn fiets: "Bulls Ultegra, en een nieuw project in de planning"
Dat lijkt nu te gaan gebeuren...
Een collega van mn vriendin fietst veel, en heeft ook veel fietsen, een stuk of 6 (+onderdelen om er nog 3 te bouwen). Hij had al een keer vermeld dat ik wel een fiets van m kon overnemen, hij heeft nog een Cannondale (alu) , compleet dura ace, kysirium wieltjes, fijn spul allemaal. Gisteravond even naar kijken, ontdekten we dat een van de patten van de voorvork verbogen is, waardoor het wiel er moeilijk in past.
Nu gaat ie even achter een recent gerucht binnen zn fietsvriendenkring voor een carbon frame aan, en dan gaat ie waarschijnlijk voor mij een all-black Giant TCR carbon frame opbouwen met de hierboven genoemde spulletjes![]()
Dat gaat er dan ongeveer ZO uitzien, voor mij wordt ie ook met wit zadel en wit stuurlint opgebouwd als alles gaat zoals we hopen
Ik ben helemaal aan het stuiteren![]()
Je moet ook aan je rust denken hoor. De koersen worden in bed gewonnen zeggen ze altijdquote:Op woensdag 28 juli 2010 17:42 schreef Freddeh het volgende:
Ik zit inmiddels in mijn 3e week vakantie in Ommen. Prima weer gehad, alleen is er wel erg veel regen gevallen de afgelopen dagen. Afgelopen zondag sloeg het weer om
@ Oksel: Slecht nieuws voor jou, ik heb de afgelopen weken nog niet de kans gehad om een datum te prikken waarop het mogelijk was om samen de Holterberg te pakken. De mooie kant hiervan is wel dat we diverse gesprekken hebben gehad met makelaars, consultants en aannemers en er een mogelijkheid is dat ik ga verkassen van Dordrecht naar regio Drenthe (Grolloo) of het puntje van Friesland (Appelscha).
Morgen zit ik helaas heel de dag in Groningen bij m'n moeder, vrijdag of zaterdag vertrekken we retour Dordrecht. Mocht het zaterdag worden dan probeer ik je nog even te bellen vrijdag om vrijdagmiddag nog even een Holterbergje te doen. De kans is klein, maar ik geef nog niet op.
Niet te geloven, mijn vakantie is bijna om, maar ik heb het zo druk gehad dat ik eigenlijk alweer aan 3 nieuwe weken vakantie toe ben
Te gek voor woorden overigens dat ik in 3 weken tijd nog geen 100km heb kunnen wegfietsen. Diep teleurgesteld in mezelf...
Ik fiets regelmatig door Drenthe heen en ik kom er behoorlijk graag.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:17 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Je moet ook aan je rust denken hoor. De koersen worden in bed gewonnen zeggen ze altijd![]()
Joh dat is wat weer een Dordtenaar weg. Maar Drenthe is wel mooi fietsen volgens mij!
Owja waar dan?quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:40 schreef OProg het volgende:
Ik zag je gisteren nog met je vriend fietsen, CyclingGirl.
Heuvelrug is een mooi gebied om te fietsen, en ook wat leuke heuveltjes. Zeker doen als je de kans hebtquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:45 schreef nodisch18 het volgende:
iemand trouwens van plan om op 8 augustus de hel van de heuvelrug te gaan fietsen? ik ben nog nooit in die regio geweest. lijkt me wel erg mooi!
Jullie reden de kiltunnel over en gingen door de tunnel en ik draaide voor jullie langs ook de tunnel in. Ik rij in clubkleding van DHR.quote:
Ik wil wel, woon er tenslotte vlakbij. 's middags heb ik nog wel een verjaardag, dus ik heb wel voorkeur voor op tijd vertrekken.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:45 schreef nodisch18 het volgende:
iemand trouwens van plan om op 8 augustus de hel van de heuvelrug te gaan fietsen? ik ben nog nooit in die regio geweest. lijkt me wel erg mooi!
Zo'n wagenpark komt vaker voor.quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:44 schreef Gripper het volgende:
Een collega van mn vriendin fietst veel, en heeft ook veel fietsen, een stuk of 6 (+onderdelen om er nog 3 te bouwen).
Meldt...Tourclub Driebergen heeft vaak mooie routes.Doe 100 of 145, weet ik nog niet zeker.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:45 schreef nodisch18 het volgende:
iemand trouwens van plan om op 8 augustus de hel van de heuvelrug te gaan fietsen? ik ben nog nooit in die regio geweest. lijkt me wel erg mooi!
Ik wil liefst de 145, maar vind 100 ook wel ok hoor. Ik fiets ernaartoe vanuit huis, dus ik kom dan toch wel aan die 150 km.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:22 schreef nodisch18 het volgende:
ik ga ook voor een van beide afstanden. een kameraad heeft nog niet zoveel km's in de benen na een lange reis en is wat huiverig voor de 145...
Die rust heb ik niet echt gehad moet ik eerlijk zeggen. Was het maar zoquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:17 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Je moet ook aan je rust denken hoor. De koersen worden in bed gewonnen zeggen ze altijd![]()
Joh dat is wat weer een Dordtenaar weg. Maar Drenthe is wel mooi fietsen volgens mij!
Sterker nog...ik had pas de dag tevoor m'n fiets opgehaald...het waren m'n eerste kilometers als wielerrecreant na 10 jaar. Volgens mij ben ik iets van 2 keer gevallen omdat ik stopte zonder m;n voeten los te klikken enzo...inmiddels kan ik iets sneller fietsen dan toen hoop ikquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Captain_F en ik hebben al vaker een tochtje van de DTC gefietst, je eerste toertocht destijds toch, C_F?
Weet ik nog. We kwamen door Nieuwegein, door Vreeswijk zelfs, en je viel om bij de brug die open stond. Ik wist toen ook nog niet dat ik uiteindelijk daar zou komen te wonenquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Sterker nog...ik had pas de dag tevoor m'n fiets opgehaald...het waren m'n eerste kilometers als wielerrecreant na 10 jaar. Volgens mij ben ik iets van 2 keer gevallen omdat ik stopte zonder m;n voeten los te klikken enzo...inmiddels kan ik iets sneller fietsen dan toen hoop ik
AH, mag jij ook altijd 's ochtends van zuid naar noord, en 'smiddags van noord naar zuid?quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:09 schreef JortK het volgende:
Vanavond maar eens van Den Haag naar Hoek van Holland... dan heb ik eens op de terugweg wind mee
Ha okequote:Op donderdag 29 juli 2010 10:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Jullie reden de kiltunnel over en gingen door de tunnel en ik draaide voor jullie langs ook de tunnel in. Ik rij in clubkleding van DHR.
Wat schattig.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Sterker nog...ik had pas de dag tevoor m'n fiets opgehaald...het waren m'n eerste kilometers als wielerrecreant na 10 jaar. Volgens mij ben ik iets van 2 keer gevallen omdat ik stopte zonder m;n voeten los te klikken enzo...inmiddels kan ik iets sneller fietsen dan toen hoop ik
Ik heb m'n momentenquote:
Ik hou het bij in een tabel in een word-bestandje met daarin:quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:45 schreef nodisch18 het volgende:
Hoe zit dat bij jullie eigenlijk? Houden jullie niks bij van al je afgelegde km's of heb je een uitgebreid excel-bestand met alle mogelijke gegevens, tabellen, grafieken en wat al niet meer.
Racefiets, frame van Schouten op maat, remmen/schakel et cetera campagnolo veloce, look-systeem pedaal/schoen. Heb er weinig verstand van, maar hij gaat als een trein. Lijkt altijd meewind te hebben.quote:
Goede tip. Ik ga een Excel-bestandje maken om dat bij te houden! Met grafiekjes o.i.d. ernaast.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:45 schreef nodisch18 het volgende:
Hoe zit dat bij jullie eigenlijk? Houden jullie niks bij van al je afgelegde km's of heb je een uitgebreid excel-bestand met alle mogelijke gegevens, tabellen, grafieken en wat al niet meer.
Ik gebruik daar www.wielertoerist.be voor.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:45 schreef nodisch18 het volgende:
Hoe zit dat bij jullie eigenlijk? Houden jullie niks bij van al je afgelegde km's of heb je een uitgebreid excel-bestand met alle mogelijke gegevens, tabellen, grafieken en wat al niet meer.
Datum, kms, gem, gem hartslag, max hartslag, temperatuur, bijzonderheden/opmerkingen bijvoorbeeld over georganiseerde tochten en of ik met anderen fietste. En op welke fiets ik rijd met welke wielen, op een ander blad houd ik dan bij hoe veel ik met alle onderdelen gereden heb.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:45 schreef nodisch18 het volgende:
Hoe zit dat bij jullie eigenlijk? Houden jullie niks bij van al je afgelegde km's of heb je een uitgebreid excel-bestand met alle mogelijke gegevens, tabellen, grafieken en wat al niet meer.
Ik tipte net vorige week een fietsenlift bij de Aldi, voor 7 ¤quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:27 schreef Blik het volgende:
Ik heb even een vraag.
In mijn huis heb ik 2 fietsen naast elkaar staan, en dat kost redelijk wat ruimte. Nu wil ik één van de 2 fietsen aan de muur ophangen zodat ik 2 fietsen boven elkaar heb. Dit wil ik doen d.m.v. een beugel die bevestigd wordt aan de muur. Zijn daar goede beugels voor te vinden, en waar kan ik die krijgen?
Helaas was ik toen op vakantie.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik tipte net vorige week een fietsenlift bij de Aldi, voor 7 ¤
maar die zal nu al wel uitverkocht zijn...
Ik heb er 2 gekocht, nu kunnen er 2 fietsen boven elkaar hangen in de schuur.
Ik heb sinds kort een fietscomputer die het ongeveer bijhoudt...maar ik schrijf niets op. Maar ik rem ook voor bochten, dus ik ben geen echte wielrennerquote:Op donderdag 29 juli 2010 20:45 schreef nodisch18 het volgende:
Hoe zit dat bij jullie eigenlijk? Houden jullie niks bij van al je afgelegde km's of heb je een uitgebreid excel-bestand met alle mogelijke gegevens, tabellen, grafieken en wat al niet meer.
Heb je dezel al doorgelezen?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:16 schreef rudedeltadude het volgende:
Eerste post in WIR voor mij. Ik wil binnenkort beginnen met fietsen. Ik ben dus op zoek naar een racefiets. Los van de tip dat ik moet zorgen dat ik de goede maat fiets heb, weet ik eigenlijk niet waar ik moet beginnen met oriënteren. Kan iemand me een beetje op weg helpen?
Dat gaat bij mij niet werken, moet wel echt aan de muur i.p.v. aan het plafond. Maar ik heb denk ik al wat gevonden bij rose versand.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:27 schreef FJD het volgende:
Ik heb gewoon twee haken bij de Gamma gekocht en die int plafond geschroefd, past de fiets precies in op zadel & stuurpen en ik kan er heel makkelijk aan werken sinds ik er een bureau heb ondergeschoven.
Misschien dat je hier nog advies in kunt winnen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat gaat bij mij niet werken, moet wel echt aan de muur i.p.v. aan het plafond. Maar ik heb denk ik al wat gevonden bij rose versand.
Ik denk dat dat iets te flexibel isquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:20 schreef ursel het volgende:
[..]
Misschien dat je hier nog advies in kunt winnen.![]()
Het grote haaktopic #33
Je kan het zelf meten (streepje op de grond en op band en dan wiel één keer ronddraaien. Maar er zijn ook (ETRTO)-tabelletjes voor.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:44 schreef Mascleta het volgende:
Eindelijk mijn bestelling van bril, bidonhouder, zweetshirt, 2 bidons en KM-teller binnen.
Volgende probleem. Bidons passen niet in de houder... en Wat moet ik nu invullen bij wielomtrek op me KM-teller. 622x13C is me bandenmaat. Ik snap er niks meer van
Nour voor sommige bochten stoppen echte renners ook hoorquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik heb sinds kort een fietscomputer die het ongeveer bijhoudt...maar ik schrijf niets op. Maar ik rem ook voor bochten, dus ik ben geen echte wielrenner
Hier pik ik mijn tochtjes vaak vandaan: http://www.wielersportinfo.nl/toertochten.htmquote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:49 schreef farscapevr8 het volgende:
ben een beetje aan het rondneuzen voor tourtochten waar in peleton word gereden want merk nu al dat ik alleen fietsen nogal saai vind (en de wind ;P )
ride for the roses lijkt me wel leuk, zijn er binnenkort meerdere tochten waar ik aan mee zou kunnen doen?
Achter slijt het harder dan voor, omdat daar het grootste deel van je gewicht op rust. Achterband pomp ik ook altijd ietsjes harder dan voor.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:34 schreef Freddeh het volgende:
Over banden gesproken. Nu heb ik max 100km gereden in de vakantie en nu is me opgevallen dat de voorband nog prima zwart is. De achterband echter lijkt op het loopvlak donkergrijs te zijn nu, net of de bandenspanning niet goed is. Wonderlijk
Ok, heb die van mij allebei 8 bar opgepompt. Wat is precies het voordeel van het iets harder oppompen van de achterband?quote:
Zoals ik al zei rust er meer gewicht op de achterband --> meer slijtage. Iets harder oppompen --> relatief gezien wat minder slijtage.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:15 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ok, heb die van mij allebei 8 bar opgepompt. Wat is precies het voordeel van het iets harder oppompen van de achterband?
Dat kan kloppen. De vorm van de binnenkant van de velg bepaalt mede hoe hard je mag oppopmen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:03 schreef Freddeh het volgende:
[..]
lolmijn velgen geven aan dat 8 bar het maximum is...
Ook bij kasseien heb je daarom een lagere spanning nodig. Rij je met 8-9 bar over kasseien dan dender je gewoon de greppel in.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:20 schreef horstjan het volgende:
Bandenspanning? Op straatstenen is 6,5 bar comfortabel en op een biljartlaken kan men met 8 bar volstaan omdat dan geen vering nodig is. Met een lagere bandenspanning ligt men wel vaster op de weg (bij regen).
Wel bandjes met een grotere luchtkamer gebruiken. 23mm of 25mm! i.v.m. stootlek.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ook bij kasseien heb je daarom een lagere spanning nodig. Rij je met 8-9 bar over kasseien dan dender je gewoon de greppel in.
Je kan nog richting Kleve rijden dan.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:06 schreef FJD het volgende:
Iemand goede ideeen voor klimtochtjes vanuit Arnhem? Rondom Arnhem vind ik t over t algemeen toch net wat te lafjes plus dat ik t gebied al redelijk ken. Berg en Dal is aardig maar verder is er zo weinig leuks in de buurt. Ik zat dus meer aan Duitsland te denken maar geen idee wat er leuk aan te rijden is.
Schoonmaken doe ik na elke een of twee rittenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:37 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
ff een kleine crosspost van een post van gisteren.
Ik heb namelijk vorige week een Trek 2.3 gekocht, maar nu heb ik een vraagje over het onderhouden ervan.
Hoe vaak maken jullie hem eigenlijk schoon en wanneer/hoe vaak smeren jullie de ketting opnieuw in?
Daarnaast draaien de pedalen mee als ik de fiets aan de hand naar achteren rij. Is dit normaal? De fiets in volledig 105 afgemonteerd (voor als het verschil zou maken)
Veel plezier!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:27 schreef 045represent het volgende:
Vannacht het vliegtuig naar Lanzarote, 2 weekjes lekker mountainbiken!
tot over 2 weken
Top! Veel mensen die beginnen met wielrennen de laatste tijd (including me).quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:22 schreef Culi-Mars het volgende:
Ik ben 3 weken geleden begonnen met wielrennen. Een 2e hands fiets gekocht voor een mooie prijs, volledig Shimano 105 afgemonteerd en verder netjes onderhouden.
Sindsdien 9 tochtjes gemaakt, verschillend van 1 tot 2,5 uur, gemiddelde snelheid algemeen ligt rond de 27 km/u.
Fietsen bevalt me super en t werkt zeker verslavend..komende tijd besteden aan t verbeteren van mn conditie, rij-techniek en snelheid. Dus genoeg te doen!
Op kasseien rij ik het liefst 28mm op 6 bar. Is in de praktijk sneller dan 23mm op 8 bar.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:17 schreef horstjan het volgende:
[..]
Wel bandjes met een grotere luchtkamer gebruiken. 23mm of 25mm! i.v.m. stootlek.
Het wordt druk daar met Fokkers...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:16 schreef farscapevr8 het volgende:
dank voor de site;)
ga denk ik de volgende zondag 8 aug rijden in driebergen:P
http://www.dtcnet.nl/cms/
Laatste km is idd het zwaarste.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:00 schreef Snuf. het volgende:
hai allemaal. tijdje geleden dat ik hier gepost heb!
Ben net aangekomen in Frankrijk, Lannemazan om precies te zijn. Dat ligt een kleine 30 KM boven de Col de Aspin en zo een 80 van ST Luz Saveur, waarvandaan ik ergens deze week de Col Du Tourmalet wil gaan fietsen! Ik heb nog nooit een col van de buitencatagorie gefietst, maar het moet wel lukken denk ik. Verder wil ik graag nog de Col de Aubisque en de Col de Souloir (allebei in dezelfde etappe) fietsen. Iemand die wel eens de Tourmalet heeft gefietst vanuit Luz Saint Saveur en wat tips heeft voor mij? Is het een lastige afdaling naar La Mongie of (als ik omdraai) terug naar Luz Saint Saveur?
Nu wil ik deze dus gaan doen deze week:
[ afbeelding ]
de laatste KM lijkt me nog wel zwaar!
Oke dank voor je tips. Ik heb wel vaak gedaald al de laatste weken en het gaat zeker goed, alleen mijn moeder is altijd doodsbang als ze weet dat ik naar beneden ga rijden en zegt steeds dat ik toch echt goed moet uitkijken.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Laatste km is idd het zwaarste.
Prettig is wel dat elke km het stijgingspercentage voor de volgende km staat aangegeven.
Richting Luz heb ik nooit gedaald, maar de weg is redelijk bochtig volgens mij, maar zal allemaal wel te doen zijn.
Richting La Mongie zit ergens (na La Mongie volgens mij) een lang steil recht stuk met aan het einde een bocht naar links, direct gevolgd door een naar rechts. Op tijd en voldoende remmen daar, want die bocht naar rechts zie je pas na de bocht liggen (alhoewel je ook wel aan je klompen kunt aanvoelen dat 'ie er zit, want je ziet de weg verderop weer rechtdoor gaan).
Let in de eerste kilometers van de afdaling erg op en ga niet te snel. Er zijn een paar lawinegalerijen daar en die zitten nog wel eens vol met schapen.
Een soort "Meet the Fokkers" dus.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Het wordt druk daar met Fokkers...
Dankje!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:28 schreef Marurk het volgende:
[..]
Veel plezier!
Neem je je eigen MB mee?
Ik gebruik nu de dry lube van shimano. Is gewoon een busje wat op de ketting gedruppeld wordt. Scheelt een hoop in verhouding tot de teflon spray waarbij de helft ernaast gaat.. De dry squirt van www.Bikexperto.nl schijnt trouwens ook goed te zijn, nooit geprobeerd, maar ik hoor er wel goede verhalen over.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:31 schreef Superher0 het volgende:
Oksel, welk smeermiddel gebruik jij voor de ketting? Jij had toch weer een wonderspul aangeraden gekregen? Ik gebruik nu nog van die teflon spuitbussen die je bij de standaard fietsenmaker kunt kopen maar ik ben absoluut niet tevreden. Moet er best wel veel opspuiten en echt goed en lang blijven zitten doet het niet. Dus even wonderspul kopen
Dan ga je morgen met me meequote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:33 schreef Freddeh het volgende:
@Superher0: Even wachten tot maandag op reactie van Oksel, die zit dit weekend in't buitenland.
@Snuf: Volgens mij is er nog geen datum bekend. Er is in ieder geval nog geen specifiek topic over de meet.
Het wordt overigens echt tijd dat ik mijn kilometers op ga krikken. Ben nog steeds niet gewend aan 30+ km ritten. Ik weet het... Watje...
Ik heb ATB Wet Spray van Cyclon(R), speciaal voor kettingen, kabels, derailleurs en pedalen. Is dat ook goed?quote:Op zondag 1 augustus 2010 09:42 schreef Freddeh het volgende:
Ik trek tegenwoordig iedere 250km een doek over m'n ketting heen en spuit hem daarna in met Shimano kettingspray.
Zou ook prima moeten werken lijkt mequote:Op zondag 1 augustus 2010 11:51 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik heb ATB Wet Spray van Cyclon(R), speciaal voor kettingen, kabels, derailleurs en pedalen. Is dat ook goed?
Maar in de regen kun je er wel gewoon 900 km mee rijden want dan hoef je pas na elke rit te smeren.quote:Op zondag 1 augustus 2010 01:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan is squirt lube voor mij totaal niet geschikt. Ik kan niet om de 200km stoppen om de ketting te smeren.
Ik heb van dat Isostar-oplosspul. Dinsdag krijg ik mijn tweede bidonhouder + bidon dus kan ik een redelijke hoeveelheid vocht meenemen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Poging gedaan een stuk van de Vreeswijk meet route te rijden, maar natuurlijk verdwaalt...wel lekker 90km weggemaald dus dat is altijd lekker. En niet nat geworden, ook al was het dreigend aan het eind![]()
Een tip van ivo geprobeerd en een blikje cola in m'n bidon gegooid bij een tankstation, was lekker onder het rijden moet ik zeggen, wel een aanrader ook voor rijders die minder dan 400 km per trainingstochtje doen
Die isolatie gaat er niet uitzien natuurlijkquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:25 schreef Wombcat het volgende:
Stukje isolatie voor verwarmingsbuizen kopen.
Polar heeft ook houdertjes voor op je stuur. Die kun je ook wel voor een niet-Polar gebruikt
[ afbeelding ]
Het is idd beter om zo "licht" mogelijk te fietsen, desalniettemin zijn de verschillen tussen personen behoorlijk, zo fietst mijn trainingsmaatje meestal lichter dan ik, maar ik fiets weer lichter dan mijn vriendin (die net begonnen is met wielrennen). Het is dus ook persoonlijk, waarschijnlijk zul je na een tijdje vanzelf wat meer souplesse krijgen en automatisch wat lichter gaan fietsen...quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:13 schreef Marurk het volgende:
Even een vraagje: Heb begrepen dat je als wielrenner niet met een te zwaar verzet moet trappen. 100 pedaalslagen/minuut verdient de voorkeur. Je moet nl. niet op kracht trainen, maar op uithoudingsvermogen (duurtraining), en daarom moet je meer omwentelingen maken waardoor het je minder kracht kost.
Nu is mijn vraag: Welk verzet kan ik het beste nemen met mijn fiets? Heb een triple: voorbladen 52-39-30, tandkransjes 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25. Nu zit ik doorgaans op verzet 39:14 of 39:13. Eigenlijk vind ik het grootste voorblad veel fijner fietsen, maar dat trapt natuurlijk een stuk zwaarder. Als ik op het grootste voorblad rijd, rijd ik doorgaans 52:15. Welk verzet is, voor mijn doeleinden (het duurtrainen van je spieren), "beter"?Iemand die mij hier antwoord op kan geven?
Dus als ik het goed begrijp kun je niet zo gemakkelijk "zeggen" welk verzet het beste is? Als maar niet achteraf blijkt dat ik jarenlang met een verkeerd verzet heb getraind.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:15 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Het is idd beter om zo "licht" mogelijk te fietsen, desalniettemin zijn de verschillen tussen personen behoorlijk, zo fietst mijn trainingsmaatje meestal lichter dan ik, maar ik fiets weer lichter dan mijn vriendin (die net begonnen is met wielrennen). Het is dus ook persoonlijk, waarschijnlijk zul je na een tijdje vanzelf wat meer souplesse krijgen en automatisch wat lichter gaan fietsen...
Klopt. Daarom zit ik vaak 39:13 te rijden (en soms zelfs 39:12) omdat ik het idee heb dat ik met het middenblad net wat "te kort kom", vooral als ik wind in de rug heb en/of een dalend stuk fiets. Dan wil ik het liefst iets zwaarder trappen en zit ik achter al gauw op het kleinste of een-na-kleinste tandkransje, en dat is toch al een beetje schuin... En daarom dat ik dus de neiging heb om snel naar het grote 52-blad over te schakelen, maar ik wil ook niet al te zwaar trappen. Vandaar dat ik het even vraag. Nog tips?quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:21 schreef ultra_ivo het volgende:
52-39-30 is een heel rare triple. meer een dubbel waar ze een blad aangefrot hebben. Bij 52 als grootste en 30 als kleinste is het veel nuttiger een 42-er als middenblad te hebben. Dan kun je ook veel meer met je middenblad. Zeker als je een 12 hebt achter.
Ik kan juist telkens een tand bijschakelen. Of tandwieltjes, ik weet eigenlijk niet of dat bij mij ook correspondeert met 1 tand. In elk geval rijd ik nu gemiddeld 3 tandwielen zwaarder dan in het begin, omwentelingen zijn wellicht iets lager maar niet veel.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:15 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Het is idd beter om zo "licht" mogelijk te fietsen, desalniettemin zijn de verschillen tussen personen behoorlijk, zo fietst mijn trainingsmaatje meestal lichter dan ik, maar ik fiets weer lichter dan mijn vriendin (die net begonnen is met wielrennen). Het is dus ook persoonlijk, waarschijnlijk zul je na een tijdje vanzelf wat meer souplesse krijgen en automatisch wat lichter gaan fietsen...
Ja, je 39-er vervangen door een 42-erquote:
Als je snelheid dan ook hoger ligt is dan trap je min of meer met dezelfde snelheid. Toen ik begon met fietsen trapte ik alles boven de 33 op het buitenblad (ik heb een dubbel), tegenwoordig moet het zeker 3 tot 4 km/h harder gaan wil ik op het buitenblad gaan rijden...quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:28 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik kan juist telkens een tand bijschakelen. Of tandwieltjes, ik weet eigenlijk niet of dat bij mij ook correspondeert met 1 tand. In elk geval rijd ik nu gemiddeld 3 tandwielen zwaarder dan in het begin, omwentelingen zijn wellicht iets lager maar niet veel.
Heb niks van Campagnolo op m'n fiets, dus denk Shimano. Of heb je daar ook weer verschillen in?quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ja, je 39-er vervangen door een 42-er
Welke steek heb je 130 (Shimano) of 135 (Campagnolo)? Ik heb wellicht nog iets te leen om het eens uit te proberen.
Zelf doen, dat is super eenvoudig. En gewoon ff met je fiets naar de speciaalzaak en zeggen dat je een 42 blad wil.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:32 schreef Marurk het volgende:
[..]
Heb niks van Campagnolo op m'n fiets, dus denk Shimano. Of heb je daar ook weer verschillen in?
En wat kost het vervangen van zo'n blad als ik dat door de FM laat doen?
Ben ook eens benieuwd wat hij te zeggen heeft.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:26 schreef marcodej het volgende:
[..]
[..]
Ik rijd ook vrijwel altijd op het middenblad (52/39/30), pas als het echt hard gaat (boven de 40) ga ik naar het buitenblad
In het begin deed ik alles op het buitenblad, zelfs bij wind tegen. Omdat ik dacht dat dat zo hoorde. Maar als je gelijk enkele opmerkingen krijgt zodra je bij een club gaat rijden, ben je daar snel vanaf.
Probeer er nu steeds op te letten dat ik licht rijd.
Kreeg gister nog de opmerking van een renner, waarmee ik een stukje opreed en een babbeltje mee maakte, dat ik zo licht reed...
En je vindt niet dat je te snelle pedaalslagen maakt met 39x15? Want ik heb vaak de neiging om 39x13/39x12 te gaan rijden. Maar dat is misschien een kwestie van persoonlijk voorkeur of gewenning. En wat voor buitenblad heb je?quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:06 schreef marcodej het volgende:
Rij nu met een compact (met 39 binnenblad) en rij nog steeds vrijwel altijd op het binnenblad. Ik ga nu wel wat sneller naar buiten als het wat harder gaat en hou dit wat langer vol (omdat het buitenblad nu dus kleiner is). Maar als ik normaal tempo rijd, rijd ik altijd op het binnenblad. Achter heb ik dan nog voldoende schakelmogelijkheden. De ketting ligt dan ergens in het midden, zal de 16 of 17 wel zijn.
Heb vandaag op een duurritje van 90+km het buitenblad bijvoorbeeld niet aangeraakt. Ik reed een stukje met een man kop over kop. Hij reed op het buitenblad (en achter vrij klein, 21 of 23) terwijl ik 39x15 reed ofzo.
Hoe kom je daar nou weer bij? Het is een standaard triple en uitstekend bruikbaar. Zeker als je nog niet zo lang fietst of licht trapt (100+ omwentelingen) is een 42 snel te zwaar. Ik heb ook een 39 middenblad en daar rijd ik vrijwel alles op behalve afdalingen. Met 110 omwentelingen op de 39/13 rijd je 41.5 km/u.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:21 schreef ultra_ivo het volgende:
52-39-30 is een heel rare triple. meer een dubbel waar ze een blad aangefrot hebben. Bij 52 als grootste en 30 als kleinste is het veel nuttiger een 42-er als middenblad te hebben. Dan kun je ook veel meer met je middenblad. Zeker als je een 12 hebt achter.
Het is een moderne standaard triple. Een maatvoering waarbij ik mijn sterke twijfels heb. Als 42 te zwaar is kun je beter een triple nemen met 50/40/30. Dat is ook de triple die ik prefereer. Een maatvoering die in Frankrijk uitgedacht is lang voordat Campagnolo en Shimano begonnen met het leveren van triple crankstellen in Nederland.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Het is een standaard triple en uitstekend bruikbaar. Zeker als je nog niet zo lang fietst of licht trapt (100+ omwentelingen) is een 42 snel te zwaar. Ik heb ook een 39 middenblad en daar rijd ik vrijwel alles op behalve afdalingen. Met 110 omwentelingen op de 39/13 rijd je 41.5 km/u.
Maar een 40 maakt ook weer niet veel uit t.o.v. een 39. Ik vind het ook wel prettig om niet zo'n zwaar middenblad te hebben omdat je dan ook niet snel naar het binnenblad hoeft te schakelen. Ik rijd veel met 12-23 cassettes vanwege de kleine stapjes, dat vind ik dan ideaal icm die 39. Als ik een 42 zou hebben moet ik of vaker naar het binnenblad of een cassette met meer gaten erin om bijv. op de 25 of 27 klimmetjes op te rijden. Goed, dat is inderdaad op mijn situatie van toepassing en waarschijnlijk niet voor iedereen hetzelfde.quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:02 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het is een moderne standaard triple. Een maatvoering waarbij ik mijn sterke twijfels heb. Als 42 te zwaar is kun je beter een triple nemen met 50/40/30. Dat is ook de triple die ik prefereer. Een maatvoering die in Frankrijk uitgedacht is lang voordat Campagnolo en Shimano begonnen met het leveren van triple crankstellen in Nederland.
Je middenblad is inderdaad cruciaal bij een triple. Maar de vraag kwam van iemand die veel op het buitenblad reed, een 39-er is voor hem dan te klein. De 52/39/30 variant is afgeleid van een dubbel crankstel waar een 3e blad is toegevoegd voor extreme omstandigheden. Daarmee doe je een triple onrecht. Je gebruikt dan niet de volledige mogelijkheden van de triple. Zoals jij 'm gebruikt is al beter, alles behalve extreem omhoog/omlaag op het middenbla doen. Voor jou is dat goed te doen met de 39. Perfect. Ik prefereer zelf een 40-er middenblad. Een 39-er gebruik ik alleen als ik met volle bepakking de bergen inga, dan gecombineerd met een binnenblaadje van 26.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |