Ik vind dat al best een redelijk tempo hoor, zeker voor langere afstanden. Laatst met mijn vader gefietst, 45 km in totaal, en het gemiddelde lag op iets boven de 20 km/h.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:58 schreef guitarguru het volgende:
Ik behoor vrijwel zeker tot de mensen met de laagste gemiddelde snelheden... Ik kom meestal uit op een 25 tot 26,5 km/h. Daar zit dan wel wat stadsverkeer in, en voor mijn doen moet ik best nog wel doortrappen om dat te halen. Ik maak, over het algemeen, ritjes van zo'n 40-50 km.
Hahahaha, ben zelf ook al weer 50.... Vorig jaar pas begonnen helaasquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:00 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik vind dat al best een redelijk tempo hoor, zeker voor langere afstanden. Laatst met mijn vader gefietst, 45 km in totaal, en het gemiddelde lag op iets boven de 20 km/h.Maar goed, hij is dan ook een stuk ouder.
Dat is natuurlijk wel kromme vergelijking. Ik fotografeer al jaren, het is mijn passie. Ik studeer aan de fotoacademie en haal er mijn inkomsten uit. Ook in fotografie begon ik met een simpele compactcameraquote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:32 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Vind het wel humor, je geeft behoorlijk wat geld uit aan camera en objectieven en beknibbelt op de fiets![]()
Gemiddeldes zeggen niet zo veel. Ben je alleen, rijd je in een groep, wind tegen, wind mee, heuvelachtig of veel dorpjes.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 09:47 schreef Marurk het volgende:
Gisteren heb ik dus om en nabij de 27 km gereden in iets meer dan 50 min, met een gemiddelde van net iets onder de 30 km/uur.Maar ik moest toch flink doortrappen hoor.
Wat is jullie gemiddelde snelheid? En hoe lang (over welke afstand) houden jullie dat vol?
Gewoon wat Youtube-filmpjes bekijkenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:08 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Moet nog wel even leren hoe ik een band vervang![]()
Flink tempo hoor, zeker over zulke afstanden!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:10 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Gemiddeldes zeggen niet zo veel. Ben je alleen, rijd je in een groep, wind tegen, wind mee, heuvelachtig of veel dorpjes.
Ik rijd zelf zo 30km per uur gemiddeld. Soms minder, soms meer. In mijn eentje is mijn record 35km/u gemiddeld over 2 uur, wind mee en tegen over de dijk. Verleden jaar Dam tot Dam fietsclassic 150km met 34,9km/u gemiddeld gereden. Steven Rooks 160 met 29.6km en Amstel Gold 200 met 29,9. Jan Janssen 210km met 31 gemiddeld.
Is dat niet toevallig een tussenstand waarbij de kooi van de voorderailleur iets anders komt te staan?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:17 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat technische problemen met schakelen, als ik van binnenblad naar buitenblad ga dan haal ik dat niet niet met één keer die schakelhendel overhalen, moet dan nog tweede keer tikken voor laatste stukje. Ik ben totaal niet technisch dus dat moet ik nog even keertje uitzoeken.
[..]
Heb je 2 of 3 bladen voor? Het is normaal dat het middenblad 2 standen kent, het zogenaamde trimmen, dat je ketting niet tegen de kooi aanloopt. Als je schakelt de hendel helemaal naar buiten duwen, hoe meer je naar buiten duwt hoe groter de schakel. Tenminste dit werkte bij mij bij Ultegra.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:17 schreef Mascleta het volgende:
Was een rondje met 11 man waarvan er dus 9 vaker fietsen en ik een andere jongen voor de eerste keer op een racefiets zaten. Enige wat ik hele tijd gedaan heb is proberen in het achterste wiel te blijven en na elke bocht het gat dicht te rijden. Maar wil nu voor me zelf beetje gaan oefenen en trainen en zo langer een vast tempo te kunnen rijden en daarin mee te kunnen.
Ik heb nog wel wat technische problemen met schakelen, als ik van binnenblad naar buitenblad ga dan haal ik dat niet niet met één keer die schakelhendel overhalen, moet dan nog tweede keer tikken voor laatste stukje. Ik ben totaal niet technisch dus dat moet ik nog even keertje uitzoeken.
vanavond vrij dus even test rondje fietsen, hoop deze week me teller binnen te krijgen.
Die gasten oefenen daar ook hard voor, om snel te kunnen dalen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:20 schreef Marurk het volgende:
Toch snap ik niet hoe ze in de Tour topsnelheden halen van 65-70 km/u.
Mijn top ligt iets boven de 50 nu (ook nog helling af). Durf me nog niet helemaal te laten gaan.
Als ik koers rijden we op het vlakke 48 en vaak ook harder. Sprintjes gaan richting de 60. Als je in een peloton rijdt en de weg is recht dan rijd je dat soort snelheden gemakkelijk. Je wordt als het ware meegezogen. Ook niet vergeten dat die jongens flink trainen, elke dag een uurtje of 4. Op kop rijd ik ook wel 50, echt lang volhouden doe ik het niet maar als je op tijd rouleert (van kop af gaat en je terug laat zakken) kun je dit lang volhouden.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:20 schreef Marurk het volgende:
Toch snap ik niet hoe ze in de Tour topsnelheden halen van 65-70 km/u.
Mijn top ligt iets boven de 50 nu (ook nog helling af). Durf me nog niet helemaal te laten gaan.
Heb het idee dat mijn kleinste blad en grootste blad ook twee standen hebben, kan dat? Ik zal het straks eens nakijken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:25 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Het is normaal dat het middenblad 2 standen kent, het zogenaamde trimmen, dat je ketting niet tegen de kooi aanloopt. [..]
Dat heb ik dus ook met gemiddeldes... er is altijd wat!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vind het altijd lastig gemiddeldes. Er is altijd wel wat of wind die draait of verkeer. Ik ga dat ding echt niet elke keer weer stop en start zetten. Ik heb een super hippe dure Polar maar hij gaat niet uitzich zelf uit als ik stil sta. Stom ding.
Gisteren echt slecht gereden. 63km met een gemiddelde hr 129 en gemiddelde snelheid 28km/u.
Volgens mij liggen de snelheden in de Tour nog veel en veel hoger. 65 kilometer per uur haal ik ook wel van de Grebbeberg af.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:20 schreef Marurk het volgende:
Toch snap ik niet hoe ze in de Tour topsnelheden halen van 65-70 km/u.
Mijn top ligt iets boven de 50 nu (ook nog helling af). Durf me nog niet helemaal te laten gaan.
Ja maar jullie hebben dan weer het probleem dat er allemaal van die kuilen in de zandwegen komen als het een paar dagen regentquote:
Doet me denken aan gister.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:21 schreef Marurk het volgende:
Shit hey, kwam net bij een stoplicht aan, kreeg ik m'n voeten niet losgeklikt van de pedalen.Gevolg: ik viel om.
De achterderailleur is nu een klein beetje geschaafd.
Weliswaar maar een klein beetje, maar toch. Alles functioneert verder wel nog, en voor de rest is er nergens schade. Ik neem aan dat ik dit gewoon zo kan laten. Dit kan niet gaan roesten toch?
* Marurk is een beetje dom... beschamend moment daar voor het stoplicht![]()
Trouwens nog een tip bij een stoplicht. Kijk of je je vast kan houden aan een paaltje ofzo, dat scheelt uitklikkenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:21 schreef Marurk het volgende:
Shit hey, kwam net bij een stoplicht aan, kreeg ik m'n voeten niet losgeklikt van de pedalen.Gevolg: ik viel om.
De achterderailleur is nu een klein beetje geschaafd.
Weliswaar maar een klein beetje, maar toch. Alles functioneert verder wel nog, en voor de rest is er nergens schade. Ik neem aan dat ik dit gewoon zo kan laten. Dit kan niet gaan roesten toch?
* Marurk is een beetje dom... beschamend moment daar voor het stoplicht![]()
Haha ja.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Gelukkig heb je zelf niks. Dat is een potentiele sleutelbeenbreek actie.
Volgende keer wat rekening mee houden dat je vast zit
Overkomt iedereen..quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:21 schreef Marurk het volgende:
Shit hey, kwam net bij een stoplicht aan, kreeg ik m'n voeten niet losgeklikt van de pedalen.Gevolg: ik viel om.
De achterderailleur is nu een klein beetje geschaafd.
Weliswaar maar een klein beetje, maar toch. Alles functioneert verder wel nog, en voor de rest is er nergens schade. Ik neem aan dat ik dit gewoon zo kan laten. Dit kan niet gaan roesten toch?
* Marurk is een beetje dom... beschamend moment daar voor het stoplicht![]()
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja maar jullie hebben dan weer het probleem dat er allemaal van die kuilen in de zandwegen komen als het een paar dagen regent
Jep, heb ik ook al een paar keer gedaan.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:29 schreef JortK het volgende:
[..]
Trouwens nog een tip bij een stoplicht. Kijk of je je vast kan houden aan een paaltje ofzo, dat scheelt uitklikken
Dat dus.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:30 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Als ik koers rijden we op het vlakke 48 en vaak ook harder. Sprintjes gaan richting de 60. Als je in een peloton rijdt en de weg is recht dan rijd je dat soort snelheden gemakkelijk. Je wordt als het ware meegezogen. Ook niet vergeten dat die jongens flink trainen, elke dag een uurtje of 4. Op kop rijd ik ook wel 50, echt lang volhouden doe ik het niet maar als je op tijd rouleert (van kop af gaat en je terug laat zakken) kun je dit lang volhouden.
Ow, die 50km van jou, die ga jij wel snel verbeteren. Kwestie van ervaring opdoen en je fiets en de weg goed kennen.
Ik viel altijd op links.. dat is beter voor je fietsquote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:32 schreef Marurk het volgende:
[..]
Maar ik neem dus aan dat ik dat geschaafde aan de derailleur gewoon zo kan laten? Denk dat ik niet de enige ben die zoiets is overkomen, toch?
Dat blijft zo geheim mogelijk, maar ga er maar vanuit dat er vanalles gemeten wordt, en getuned wordt kwa bloedwaardes.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:42 schreef Oksel het volgende:
Ik ben altijd wel nieuwsgierig wat die tourrijders nou voor en na het fietsen allemaal doen.. wat ze eten, wat ze toegediend krijgen, etc. etc.
Check alleen even of je derailleur niet verbogen/verschoven is en daardoor in je spaken kan komen bij t schakelen. Een keer gehad toen m'n fiets in een wagentje vervoerd was. Bijna 300,- schade toen de derailleur bij t aanzetten in m'n achterwiel kwamquote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:32 schreef Marurk het volgende:
Jep, heb ik ook al een paar keer gedaan.'t Zal me niet nog eens overkomen *afkloppen haha*. Wel lekker gereden daarna trouwens. Een kleine 40 km met een gemiddelde snelheid van iets minder dan 29 km/h.
Maar ik neem dus aan dat ik dat geschaafde aan de derailleur gewoon zo kan laten? Denk dat ik niet de enige ben die zoiets is overkomen, toch?
Een goede plek om het hard afdalen te oefenen (en vooral vertrouwen te krijgen) is de afdaling van de Halembaye. Een brede weg zonder problemen, Geen kruising aan de voet en aan het eind loopt de weg weer omhoog. Daar zit ik meestal rond de 80km/u (bergaf uiteraard).quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:20 schreef Marurk het volgende:
Toch snap ik niet hoe ze in de Tour topsnelheden halen van 65-70 km/u.
Mijn top ligt iets boven de 50 nu (ook nog helling af). Durf me nog niet helemaal te laten gaan.
Oh das minder. Net gekeken, maar er is niets verschoven of verbogen. Er is alleen wat van de "lak" afgeschaafd om het even zo te zeggen (er zit natuurlijk geen lak op, maar je ziet dat de kleur iets witter is op de schaafplek). Heb me wat afgegodverd (heb de fiets pas een week), maar volgens mij valt "de schade" allemaal best mee.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:12 schreef FJD het volgende:
[..]
Check alleen even of je derailleur niet verbogen/verschoven is en daardoor in je spaken kan komen bij t schakelen. Een keer gehad toen m'n fiets in een wagentje vervoerd was. Bijna 300,- schade toen de derailleur bij t aanzetten in m'n achterwiel kwam![]()
Dat testen doe je dus niet rijdend hè
Toenstraks was ik bij Gulpen naar beneden gedaald. Zat daar op een kleine 60 km/h en vond dat al best hard gaan.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een goede plek om het hard afdalen te oefenen (en vooral vertrouwen te krijgen) is de afdaling van de Halembaye. Een brede weg zonder problemen, Geen kruising aan de voet en aan het eind loopt de weg weer omhoog. Daar zit ik meestal rond de 80km/u (bergaf uiteraard).
in de afdaling van Gulpen naar Partij kun je 70 halen. De dodemansklim op de keutenberg staat mijn record in Nederland: 80km. Allemaal maar kort en je moet goed opletten, ver vooruit kijken. Zijn leuke afdalingen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:53 schreef Marurk het volgende:
[..]
Oh das minder. Net gekeken, maar er is niets verschoven of verbogen. Er is alleen wat van de "lak" afgeschaafd om het even zo te zeggen (er zit natuurlijk geen lak op, maar je ziet dat de kleur iets witter is op de schaafplek). Heb me wat afgegodverd (heb de fiets pas een week), maar volgens mij valt "de schade" allemaal best mee.Het eerste krasje op je nieuwe auto is ook nooit leuk toch.
[..]
Toenstraks was ik bij Gulpen naar beneden gedaald. Zat daar op een kleine 60 km/h en vond dat al best hard gaan.Volgende keer nog ietsje harder proberen.
Van het Kopje kan je wel over de 60 als je doortrapt hoor...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:29 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Record in de afdaling in het westen van het land is toch een dikke 40 van de lokale verkeersdrempel af. Dan moet je wel met 39 naar boven rijden eerst natuurlijk, maar het kán wel.
(Ok, van het kopje van Bloemendaal af kan je ook nog wel vaart maken).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |