abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 juli 2010 @ 20:31:44 #251
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84714183
Oksel, welk smeermiddel gebruik jij voor de ketting? Jij had toch weer een wonderspul aangeraden gekregen? Ik gebruik nu nog van die teflon spuitbussen die je bij de standaard fietsenmaker kunt kopen maar ik ben absoluut niet tevreden. Moet er best wel veel opspuiten en echt goed en lang blijven zitten doet het niet. Dus even wonderspul kopen :D
Superhero to the rescue!
pi_84715293
hai allemaal. tijdje geleden dat ik hier gepost heb!

Ben net aangekomen in Frankrijk, Lannemazan om precies te zijn. Dat ligt een kleine 30 KM boven de Col de Aspin en zo een 80 van ST Luz Saveur, waarvandaan ik ergens deze week de Col Du Tourmalet wil gaan fietsen! Ik heb nog nooit een col van de buitencatagorie gefietst, maar het moet wel lukken denk ik. Verder wil ik graag nog de Col de Aubisque en de Col de Souloir (allebei in dezelfde etappe) fietsen. Iemand die wel eens de Tourmalet heeft gefietst vanuit Luz Saint Saveur en wat tips heeft voor mij? Is het een lastige afdaling naar La Mongie of (als ik omdraai) terug naar Luz Saint Saveur?

Vorige week was ik in Portugal en daar heb ik bijna niet gefietst. Overdag was het 40 graden en het was er razend druk. De week ervoor zat ik tussen Bilbao en Santander, toen heb ik bijna elke dag gefietst. Hoogste berg was er 1 van 1200 meter, toch bijna 800 meter omhoog in een kleine 10 KM. Ging prima, alleen was het bovenop een beetje koud want we zaten in een wolk :P Verder nog 5 keer een klim van dik 3 KM opgereden, die gemiddeld toch wel een procent of 9 was! Daarnaast nog wat hoogte meters gemaakt, was erg leuk.

Nu wil ik deze dus gaan doen deze week:

de laatste KM lijkt me nog wel zwaar!
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:40:23 #253
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_84716942
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:16 schreef farscapevr8 het volgende:
dank voor de site;)

ga denk ik de volgende zondag 8 aug rijden in driebergen:P

http://www.dtcnet.nl/cms/
Het wordt druk daar met Fokkers...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_84717251
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:00 schreef Snuf. het volgende:
hai allemaal. tijdje geleden dat ik hier gepost heb!

Ben net aangekomen in Frankrijk, Lannemazan om precies te zijn. Dat ligt een kleine 30 KM boven de Col de Aspin en zo een 80 van ST Luz Saveur, waarvandaan ik ergens deze week de Col Du Tourmalet wil gaan fietsen! Ik heb nog nooit een col van de buitencatagorie gefietst, maar het moet wel lukken denk ik. Verder wil ik graag nog de Col de Aubisque en de Col de Souloir (allebei in dezelfde etappe) fietsen. Iemand die wel eens de Tourmalet heeft gefietst vanuit Luz Saint Saveur en wat tips heeft voor mij? Is het een lastige afdaling naar La Mongie of (als ik omdraai) terug naar Luz Saint Saveur?

Nu wil ik deze dus gaan doen deze week:

[ afbeelding ]

de laatste KM lijkt me nog wel zwaar!
Laatste km is idd het zwaarste.
Prettig is wel dat elke km het stijgingspercentage voor de volgende km staat aangegeven.
Richting Luz heb ik nooit gedaald, maar de weg is redelijk bochtig volgens mij, maar zal allemaal wel te doen zijn.
Richting La Mongie zit ergens (na La Mongie volgens mij) een lang steil recht stuk met aan het einde een bocht naar links, direct gevolgd door een naar rechts. Op tijd en voldoende remmen daar, want die bocht naar rechts zie je pas na de bocht liggen (alhoewel je ook wel aan je klompen kunt aanvoelen dat 'ie er zit, want je ziet de weg verderop weer rechtdoor gaan).
Let in de eerste kilometers van de afdaling erg op en ga niet te snel. Er zijn een paar lawinegalerijen daar en die zitten nog wel eens vol met schapen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2010 21:49:12 ]
pi_84717531
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Laatste km is idd het zwaarste.
Prettig is wel dat elke km het stijgingspercentage voor de volgende km staat aangegeven.
Richting Luz heb ik nooit gedaald, maar de weg is redelijk bochtig volgens mij, maar zal allemaal wel te doen zijn.
Richting La Mongie zit ergens (na La Mongie volgens mij) een lang steil recht stuk met aan het einde een bocht naar links, direct gevolgd door een naar rechts. Op tijd en voldoende remmen daar, want die bocht naar rechts zie je pas na de bocht liggen (alhoewel je ook wel aan je klompen kunt aanvoelen dat 'ie er zit, want je ziet de weg verderop weer rechtdoor gaan).
Let in de eerste kilometers van de afdaling erg op en ga niet te snel. Er zijn een paar lawinegalerijen daar en die zitten nog wel eens vol met schapen.
Oke dank voor je tips. Ik heb wel vaak gedaald al de laatste weken en het gaat zeker goed, alleen mijn moeder is altijd doodsbang als ze weet dat ik naar beneden ga rijden en zegt steeds dat ik toch echt goed moet uitkijken.

Morgen ga ik beginnen met de Aspin, eens kijken hoe het met mijn benen is na de hele dag in de auto te hebben gezeten.

BTW, is er al een datum voor de fietsmeet in Vreeswijk?
pi_84717782
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Het wordt druk daar met Fokkers...
Een soort "Meet the Fokkers" dus.
pi_84718526
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:28 schreef Marurk het volgende:

[..]

Veel plezier! *O*
Neem je je eigen MB mee?
Dankje!
Nee dat riskeer ik niet. Ik heb ten 1e zelf geen MTB, alleen een racefiets en ten tweede heb ik geen fietskoffer om het in te vervoeren. En om het nou in een kartonnen doos te stoppen (mijn racefiets dan) zag ik ook niet zitten. Dus ik huur daar gewoon 2 weken een MTB :) Heb ik in de meivakantie ook gedaan. Lekker crossen door het zand/modder/rotsen daar })
pi_84718696
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:31 schreef Superher0 het volgende:
Oksel, welk smeermiddel gebruik jij voor de ketting? Jij had toch weer een wonderspul aangeraden gekregen? Ik gebruik nu nog van die teflon spuitbussen die je bij de standaard fietsenmaker kunt kopen maar ik ben absoluut niet tevreden. Moet er best wel veel opspuiten en echt goed en lang blijven zitten doet het niet. Dus even wonderspul kopen :D
Ik gebruik nu de dry lube van shimano. Is gewoon een busje wat op de ketting gedruppeld wordt. Scheelt een hoop in verhouding tot de teflon spray waarbij de helft ernaast gaat.. De dry squirt van www.Bikexperto.nl schijnt trouwens ook goed te zijn, nooit geprobeerd, maar ik hoor er wel goede verhalen over.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_84719325
@Superher0: Even wachten tot maandag op reactie van Oksel, die zit dit weekend in't buitenland.

@Snuf: Volgens mij is er nog geen datum bekend. Er is in ieder geval nog geen specifiek topic over de meet.

Het wordt overigens echt tijd dat ik mijn kilometers op ga krikken. Ben nog steeds niet gewend aan 30+ km ritten. Ik weet het... Watje... :{
  zaterdag 31 juli 2010 @ 23:13:22 #260
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_84720992
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:33 schreef Freddeh het volgende:
@Superher0: Even wachten tot maandag op reactie van Oksel, die zit dit weekend in't buitenland.

@Snuf: Volgens mij is er nog geen datum bekend. Er is in ieder geval nog geen specifiek topic over de meet.

Het wordt overigens echt tijd dat ik mijn kilometers op ga krikken. Ben nog steeds niet gewend aan 30+ km ritten. Ik weet het... Watje... :{
Dan ga je morgen met me mee :+
Hoop de 200 aan te tikken. :7
pi_84725184
Volgens mij gebruikt Oksel dat squirt lube. Voor z'n fiets dan ;) Het wonderlijke aan het spul is niet dat je nooit meer hoeft te smeren; dat zal met geen enkel middel lukken. De gein met dit soort middelen is meer dat je ketting niet zo veel vuil aantrekt. Voor rijden in de regen is het minder geschikt, dan spoelt het er zo uit. Het werkt een beetje zoals Prolink Progold wat ik zelf gebruik. Ben er tevreden over, maar je moet nog wel gewoon regelmatig schoonmaken en bijdruppelen. Bij droog weer om de 200km ongeveer, bij nat weer zeker na elke rit. Je hoeft je ketting niet elke keer helemaal schoon te maken want het spul heeft een lage viscositeit en dringt gemakkelijk in de rollers, waarbij het vuil naar buiten wordt verdreven. Smeren doe ik dus alsvolgt: met een droge oude doek de ketting afvegen, druppelen, beetje ronddraaien (vuil wordt naar buiten gedreven), door een doek halen, opnieuw druppelen en dan laten intrekken. Bijv. een nacht en dan idealiter nog even een droge doek eroverheen voordat je gaat rijden.
  FOK!fotograaf zondag 1 augustus 2010 @ 01:25:09 #262
73911 ultra_ivo
pi_84725619
Dan is squirt lube voor mij totaal niet geschikt. Ik kan niet om de 200km stoppen om de ketting te smeren.
  zondag 1 augustus 2010 @ 09:34:49 #263
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84729608
@ de mensen hierboven: Hoe vaak moet je je ketting dan opnieuw insmeren? Om de 200 km lijkt me een beetje veel?
pi_84729664
Ik trek tegenwoordig iedere 250km een doek over m'n ketting heen en spuit hem daarna in met Shimano kettingspray.
  zondag 1 augustus 2010 @ 11:51:26 #265
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84731574
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 09:42 schreef Freddeh het volgende:
Ik trek tegenwoordig iedere 250km een doek over m'n ketting heen en spuit hem daarna in met Shimano kettingspray.
Ik heb ATB Wet Spray van Cyclon(R), speciaal voor kettingen, kabels, derailleurs en pedalen. Is dat ook goed?
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:36:11 #266
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84732722
Ik wil eigenlijk gaan fietsen vandaag, maar ik doe het toch maar niet. Heb wat last van m'n benen vanwege die lange trip gisteren. :'( Vandaag dus maar even rusten en morgen weer fietsen...
pi_84736602
Bléh, vanmorgen werd ik wakker en het was erg bewolkt, ik zag de bergen niet eens! Toch maar naar Col d'Aspin gereden, maar het weer was niet echt best, miezerig en je zag alleen maar wolken. Even wachten dus maar, en ik kocht even 2 mouwtjes, altijd handig als je bovenop een berg staat. Toen werd het fantastisch weer, strak blauw 28 graden dus ik haalde de fiets van het dak, omgekleed en ik wilde vertrekken maar echt binnen 2 minuten werd het pikzwart, begon te regenen en het was weer helemaal dicht :'( Toen maar terug naar huis gereden... Misschien aan het eind van de middag kijken of ik er heen kan, anders gewoon effe hier een stukje fietsen als het een beetje opklaart...
pi_84737518
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:51 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik heb ATB Wet Spray van Cyclon(R), speciaal voor kettingen, kabels, derailleurs en pedalen. Is dat ook goed?
Zou ook prima moeten werken lijkt me :)
  FOK!fotograaf zondag 1 augustus 2010 @ 15:53:55 #269
73911 ultra_ivo
pi_84738847
De Bob Jackson doet 't ook weer prima. Ik kan weer op fietsvakantie.
pi_84739273
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan is squirt lube voor mij totaal niet geschikt. Ik kan niet om de 200km stoppen om de ketting te smeren.
Maar in de regen kun je er wel gewoon 900 km mee rijden want dan hoef je pas na elke rit te smeren. :P
Nee 't is inderdaad niet zo'n geschikt middel voor randonneurs.
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:03:57 #271
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_84742902
Poging gedaan een stuk van de Vreeswijk meet route te rijden, maar natuurlijk verdwaalt...wel lekker 90km weggemaald dus dat is altijd lekker. En niet nat geworden, ook al was het dreigend aan het eind O+
Een tip van ivo geprobeerd en een blikje cola in m'n bidon gegooid bij een tankstation, was lekker onder het rijden moet ik zeggen, wel een aanrader ook voor rijders die minder dan 400 km per trainingstochtje doen :P
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:08:59 #272
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84743070
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Poging gedaan een stuk van de Vreeswijk meet route te rijden, maar natuurlijk verdwaalt...wel lekker 90km weggemaald dus dat is altijd lekker. En niet nat geworden, ook al was het dreigend aan het eind O+
Een tip van ivo geprobeerd en een blikje cola in m'n bidon gegooid bij een tankstation, was lekker onder het rijden moet ik zeggen, wel een aanrader ook voor rijders die minder dan 400 km per trainingstochtje doen :P
Ik heb van dat Isostar-oplosspul. Dinsdag krijg ik mijn tweede bidonhouder + bidon dus kan ik een redelijke hoeveelheid vocht meenemen. :D
Maar onderweg een blikje kopen en dat in je lege bidon mieteren, is ook een erg goed idee. Alleen oppassen dat je fiets niet wordt gejat. :D
pi_84743515
Heb vanmiddag ook 90+km gereden. Niet te warm en heb het, op enkele druppels na, ook droog gehouden. Eerste 70km ging voortvarend (32 gemiddeld), laatste 20km moest ik het een beetje bekopen. Zat tegen de kramp aan, snelheid ging er nogal uit. Mede ook omdat ik aan twee bidons niet genoeg bleek te hebben. Normaal wel, maar nu was het na 75km op. Kwam ook geen benzinestation of kraantje tegen, dus aan het eind was ik er wel klaar mee.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84746761
Net 45km gedaan in 1:30 inclusief stoplichten en groot stuk door Londen dus dat is al met al niet slecht, zeker als je bedenkt dat ik eig. pas net begonnen ben met vaker trainen (heb pas ongeveer 10 keer meer dan 50km gedaan).

Overigens is mijn rusthartslag van al het sporten de laatste tijd omlaag gegaan van 60-64 naar 48-50, in zo ongeveer 2 maanden tijd, is dat niet erg snel?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84747263
Morgen ga ik er weer tegenaan. 5 Dagen per week, 50km per dag. Nog even m'n achterbandje bijpompen, m'n HRM op het stuur monteren en m'n km-teller sensor met een tweede tie-wrap vastzetten op m'n vork. Ook m'n lichtjes er weer op zetten, want ik moet weer late diensten gaan draaien, vakantie is weer voorbij :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')