Het wordt druk daar met Fokkers...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:16 schreef farscapevr8 het volgende:
dank voor de site;)
ga denk ik de volgende zondag 8 aug rijden in driebergen:P
http://www.dtcnet.nl/cms/
Laatste km is idd het zwaarste.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:00 schreef Snuf. het volgende:
hai allemaal. tijdje geleden dat ik hier gepost heb!
Ben net aangekomen in Frankrijk, Lannemazan om precies te zijn. Dat ligt een kleine 30 KM boven de Col de Aspin en zo een 80 van ST Luz Saveur, waarvandaan ik ergens deze week de Col Du Tourmalet wil gaan fietsen! Ik heb nog nooit een col van de buitencatagorie gefietst, maar het moet wel lukken denk ik. Verder wil ik graag nog de Col de Aubisque en de Col de Souloir (allebei in dezelfde etappe) fietsen. Iemand die wel eens de Tourmalet heeft gefietst vanuit Luz Saint Saveur en wat tips heeft voor mij? Is het een lastige afdaling naar La Mongie of (als ik omdraai) terug naar Luz Saint Saveur?
Nu wil ik deze dus gaan doen deze week:
[ afbeelding ]
de laatste KM lijkt me nog wel zwaar!
Oke dank voor je tips. Ik heb wel vaak gedaald al de laatste weken en het gaat zeker goed, alleen mijn moeder is altijd doodsbang als ze weet dat ik naar beneden ga rijden en zegt steeds dat ik toch echt goed moet uitkijken.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Laatste km is idd het zwaarste.
Prettig is wel dat elke km het stijgingspercentage voor de volgende km staat aangegeven.
Richting Luz heb ik nooit gedaald, maar de weg is redelijk bochtig volgens mij, maar zal allemaal wel te doen zijn.
Richting La Mongie zit ergens (na La Mongie volgens mij) een lang steil recht stuk met aan het einde een bocht naar links, direct gevolgd door een naar rechts. Op tijd en voldoende remmen daar, want die bocht naar rechts zie je pas na de bocht liggen (alhoewel je ook wel aan je klompen kunt aanvoelen dat 'ie er zit, want je ziet de weg verderop weer rechtdoor gaan).
Let in de eerste kilometers van de afdaling erg op en ga niet te snel. Er zijn een paar lawinegalerijen daar en die zitten nog wel eens vol met schapen.
Een soort "Meet the Fokkers" dus.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Het wordt druk daar met Fokkers...
Dankje!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:28 schreef Marurk het volgende:
[..]
Veel plezier!
Neem je je eigen MB mee?
Ik gebruik nu de dry lube van shimano. Is gewoon een busje wat op de ketting gedruppeld wordt. Scheelt een hoop in verhouding tot de teflon spray waarbij de helft ernaast gaat.. De dry squirt van www.Bikexperto.nl schijnt trouwens ook goed te zijn, nooit geprobeerd, maar ik hoor er wel goede verhalen over.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:31 schreef Superher0 het volgende:
Oksel, welk smeermiddel gebruik jij voor de ketting? Jij had toch weer een wonderspul aangeraden gekregen? Ik gebruik nu nog van die teflon spuitbussen die je bij de standaard fietsenmaker kunt kopen maar ik ben absoluut niet tevreden. Moet er best wel veel opspuiten en echt goed en lang blijven zitten doet het niet. Dus even wonderspul kopen
Dan ga je morgen met me meequote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:33 schreef Freddeh het volgende:
@Superher0: Even wachten tot maandag op reactie van Oksel, die zit dit weekend in't buitenland.
@Snuf: Volgens mij is er nog geen datum bekend. Er is in ieder geval nog geen specifiek topic over de meet.
Het wordt overigens echt tijd dat ik mijn kilometers op ga krikken. Ben nog steeds niet gewend aan 30+ km ritten. Ik weet het... Watje...
Ik heb ATB Wet Spray van Cyclon(R), speciaal voor kettingen, kabels, derailleurs en pedalen. Is dat ook goed?quote:Op zondag 1 augustus 2010 09:42 schreef Freddeh het volgende:
Ik trek tegenwoordig iedere 250km een doek over m'n ketting heen en spuit hem daarna in met Shimano kettingspray.
Zou ook prima moeten werken lijkt mequote:Op zondag 1 augustus 2010 11:51 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik heb ATB Wet Spray van Cyclon(R), speciaal voor kettingen, kabels, derailleurs en pedalen. Is dat ook goed?
Maar in de regen kun je er wel gewoon 900 km mee rijden want dan hoef je pas na elke rit te smeren.quote:Op zondag 1 augustus 2010 01:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan is squirt lube voor mij totaal niet geschikt. Ik kan niet om de 200km stoppen om de ketting te smeren.
Ik heb van dat Isostar-oplosspul. Dinsdag krijg ik mijn tweede bidonhouder + bidon dus kan ik een redelijke hoeveelheid vocht meenemen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Poging gedaan een stuk van de Vreeswijk meet route te rijden, maar natuurlijk verdwaalt...wel lekker 90km weggemaald dus dat is altijd lekker. En niet nat geworden, ook al was het dreigend aan het eind![]()
Een tip van ivo geprobeerd en een blikje cola in m'n bidon gegooid bij een tankstation, was lekker onder het rijden moet ik zeggen, wel een aanrader ook voor rijders die minder dan 400 km per trainingstochtje doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |