Ok, heb die van mij allebei 8 bar opgepompt. Wat is precies het voordeel van het iets harder oppompen van de achterband?quote:
Zoals ik al zei rust er meer gewicht op de achterband --> meer slijtage. Iets harder oppompen --> relatief gezien wat minder slijtage.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:15 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ok, heb die van mij allebei 8 bar opgepompt. Wat is precies het voordeel van het iets harder oppompen van de achterband?
Dat kan kloppen. De vorm van de binnenkant van de velg bepaalt mede hoe hard je mag oppopmen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:03 schreef Freddeh het volgende:
[..]
lolmijn velgen geven aan dat 8 bar het maximum is...
Ook bij kasseien heb je daarom een lagere spanning nodig. Rij je met 8-9 bar over kasseien dan dender je gewoon de greppel in.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:20 schreef horstjan het volgende:
Bandenspanning? Op straatstenen is 6,5 bar comfortabel en op een biljartlaken kan men met 8 bar volstaan omdat dan geen vering nodig is. Met een lagere bandenspanning ligt men wel vaster op de weg (bij regen).
Wel bandjes met een grotere luchtkamer gebruiken. 23mm of 25mm! i.v.m. stootlek.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ook bij kasseien heb je daarom een lagere spanning nodig. Rij je met 8-9 bar over kasseien dan dender je gewoon de greppel in.
Je kan nog richting Kleve rijden dan.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:06 schreef FJD het volgende:
Iemand goede ideeen voor klimtochtjes vanuit Arnhem? Rondom Arnhem vind ik t over t algemeen toch net wat te lafjes plus dat ik t gebied al redelijk ken. Berg en Dal is aardig maar verder is er zo weinig leuks in de buurt. Ik zat dus meer aan Duitsland te denken maar geen idee wat er leuk aan te rijden is.
Schoonmaken doe ik na elke een of twee rittenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:37 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
ff een kleine crosspost van een post van gisteren.
Ik heb namelijk vorige week een Trek 2.3 gekocht, maar nu heb ik een vraagje over het onderhouden ervan.
Hoe vaak maken jullie hem eigenlijk schoon en wanneer/hoe vaak smeren jullie de ketting opnieuw in?
Daarnaast draaien de pedalen mee als ik de fiets aan de hand naar achteren rij. Is dit normaal? De fiets in volledig 105 afgemonteerd (voor als het verschil zou maken)
Veel plezier!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:27 schreef 045represent het volgende:
Vannacht het vliegtuig naar Lanzarote, 2 weekjes lekker mountainbiken!
tot over 2 weken
Top! Veel mensen die beginnen met wielrennen de laatste tijd (including me).quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:22 schreef Culi-Mars het volgende:
Ik ben 3 weken geleden begonnen met wielrennen. Een 2e hands fiets gekocht voor een mooie prijs, volledig Shimano 105 afgemonteerd en verder netjes onderhouden.
Sindsdien 9 tochtjes gemaakt, verschillend van 1 tot 2,5 uur, gemiddelde snelheid algemeen ligt rond de 27 km/u.
Fietsen bevalt me super en t werkt zeker verslavend..komende tijd besteden aan t verbeteren van mn conditie, rij-techniek en snelheid. Dus genoeg te doen!
Op kasseien rij ik het liefst 28mm op 6 bar. Is in de praktijk sneller dan 23mm op 8 bar.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:17 schreef horstjan het volgende:
[..]
Wel bandjes met een grotere luchtkamer gebruiken. 23mm of 25mm! i.v.m. stootlek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |