Heb je dezel al doorgelezen?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:16 schreef rudedeltadude het volgende:
Eerste post in WIR voor mij. Ik wil binnenkort beginnen met fietsen. Ik ben dus op zoek naar een racefiets. Los van de tip dat ik moet zorgen dat ik de goede maat fiets heb, weet ik eigenlijk niet waar ik moet beginnen met oriënteren. Kan iemand me een beetje op weg helpen?
Dat gaat bij mij niet werken, moet wel echt aan de muur i.p.v. aan het plafond. Maar ik heb denk ik al wat gevonden bij rose versand.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:27 schreef FJD het volgende:
Ik heb gewoon twee haken bij de Gamma gekocht en die int plafond geschroefd, past de fiets precies in op zadel & stuurpen en ik kan er heel makkelijk aan werken sinds ik er een bureau heb ondergeschoven.
Misschien dat je hier nog advies in kunt winnen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat gaat bij mij niet werken, moet wel echt aan de muur i.p.v. aan het plafond. Maar ik heb denk ik al wat gevonden bij rose versand.
Ik denk dat dat iets te flexibel isquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:20 schreef ursel het volgende:
[..]
Misschien dat je hier nog advies in kunt winnen.![]()
Het grote haaktopic #33
Je kan het zelf meten (streepje op de grond en op band en dan wiel één keer ronddraaien. Maar er zijn ook (ETRTO)-tabelletjes voor.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:44 schreef Mascleta het volgende:
Eindelijk mijn bestelling van bril, bidonhouder, zweetshirt, 2 bidons en KM-teller binnen.
Volgende probleem. Bidons passen niet in de houder... en Wat moet ik nu invullen bij wielomtrek op me KM-teller. 622x13C is me bandenmaat. Ik snap er niks meer van
Nour voor sommige bochten stoppen echte renners ook hoorquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik heb sinds kort een fietscomputer die het ongeveer bijhoudt...maar ik schrijf niets op. Maar ik rem ook voor bochten, dus ik ben geen echte wielrenner
Hier pik ik mijn tochtjes vaak vandaan: http://www.wielersportinfo.nl/toertochten.htmquote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:49 schreef farscapevr8 het volgende:
ben een beetje aan het rondneuzen voor tourtochten waar in peleton word gereden want merk nu al dat ik alleen fietsen nogal saai vind (en de wind ;P )
ride for the roses lijkt me wel leuk, zijn er binnenkort meerdere tochten waar ik aan mee zou kunnen doen?
Achter slijt het harder dan voor, omdat daar het grootste deel van je gewicht op rust. Achterband pomp ik ook altijd ietsjes harder dan voor.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:34 schreef Freddeh het volgende:
Over banden gesproken. Nu heb ik max 100km gereden in de vakantie en nu is me opgevallen dat de voorband nog prima zwart is. De achterband echter lijkt op het loopvlak donkergrijs te zijn nu, net of de bandenspanning niet goed is. Wonderlijk
Ok, heb die van mij allebei 8 bar opgepompt. Wat is precies het voordeel van het iets harder oppompen van de achterband?quote:
Zoals ik al zei rust er meer gewicht op de achterband --> meer slijtage. Iets harder oppompen --> relatief gezien wat minder slijtage.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:15 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ok, heb die van mij allebei 8 bar opgepompt. Wat is precies het voordeel van het iets harder oppompen van de achterband?
Dat kan kloppen. De vorm van de binnenkant van de velg bepaalt mede hoe hard je mag oppopmen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:03 schreef Freddeh het volgende:
[..]
lolmijn velgen geven aan dat 8 bar het maximum is...
Ook bij kasseien heb je daarom een lagere spanning nodig. Rij je met 8-9 bar over kasseien dan dender je gewoon de greppel in.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:20 schreef horstjan het volgende:
Bandenspanning? Op straatstenen is 6,5 bar comfortabel en op een biljartlaken kan men met 8 bar volstaan omdat dan geen vering nodig is. Met een lagere bandenspanning ligt men wel vaster op de weg (bij regen).
Wel bandjes met een grotere luchtkamer gebruiken. 23mm of 25mm! i.v.m. stootlek.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ook bij kasseien heb je daarom een lagere spanning nodig. Rij je met 8-9 bar over kasseien dan dender je gewoon de greppel in.
Je kan nog richting Kleve rijden dan.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:06 schreef FJD het volgende:
Iemand goede ideeen voor klimtochtjes vanuit Arnhem? Rondom Arnhem vind ik t over t algemeen toch net wat te lafjes plus dat ik t gebied al redelijk ken. Berg en Dal is aardig maar verder is er zo weinig leuks in de buurt. Ik zat dus meer aan Duitsland te denken maar geen idee wat er leuk aan te rijden is.
Schoonmaken doe ik na elke een of twee rittenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:37 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
ff een kleine crosspost van een post van gisteren.
Ik heb namelijk vorige week een Trek 2.3 gekocht, maar nu heb ik een vraagje over het onderhouden ervan.
Hoe vaak maken jullie hem eigenlijk schoon en wanneer/hoe vaak smeren jullie de ketting opnieuw in?
Daarnaast draaien de pedalen mee als ik de fiets aan de hand naar achteren rij. Is dit normaal? De fiets in volledig 105 afgemonteerd (voor als het verschil zou maken)
Veel plezier!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:27 schreef 045represent het volgende:
Vannacht het vliegtuig naar Lanzarote, 2 weekjes lekker mountainbiken!
tot over 2 weken
Top! Veel mensen die beginnen met wielrennen de laatste tijd (including me).quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:22 schreef Culi-Mars het volgende:
Ik ben 3 weken geleden begonnen met wielrennen. Een 2e hands fiets gekocht voor een mooie prijs, volledig Shimano 105 afgemonteerd en verder netjes onderhouden.
Sindsdien 9 tochtjes gemaakt, verschillend van 1 tot 2,5 uur, gemiddelde snelheid algemeen ligt rond de 27 km/u.
Fietsen bevalt me super en t werkt zeker verslavend..komende tijd besteden aan t verbeteren van mn conditie, rij-techniek en snelheid. Dus genoeg te doen!
Op kasseien rij ik het liefst 28mm op 6 bar. Is in de praktijk sneller dan 23mm op 8 bar.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:17 schreef horstjan het volgende:
[..]
Wel bandjes met een grotere luchtkamer gebruiken. 23mm of 25mm! i.v.m. stootlek.
Het wordt druk daar met Fokkers...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:16 schreef farscapevr8 het volgende:
dank voor de site;)
ga denk ik de volgende zondag 8 aug rijden in driebergen:P
http://www.dtcnet.nl/cms/
Laatste km is idd het zwaarste.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:00 schreef Snuf. het volgende:
hai allemaal. tijdje geleden dat ik hier gepost heb!
Ben net aangekomen in Frankrijk, Lannemazan om precies te zijn. Dat ligt een kleine 30 KM boven de Col de Aspin en zo een 80 van ST Luz Saveur, waarvandaan ik ergens deze week de Col Du Tourmalet wil gaan fietsen! Ik heb nog nooit een col van de buitencatagorie gefietst, maar het moet wel lukken denk ik. Verder wil ik graag nog de Col de Aubisque en de Col de Souloir (allebei in dezelfde etappe) fietsen. Iemand die wel eens de Tourmalet heeft gefietst vanuit Luz Saint Saveur en wat tips heeft voor mij? Is het een lastige afdaling naar La Mongie of (als ik omdraai) terug naar Luz Saint Saveur?
Nu wil ik deze dus gaan doen deze week:
[ afbeelding ]
de laatste KM lijkt me nog wel zwaar!
Oke dank voor je tips. Ik heb wel vaak gedaald al de laatste weken en het gaat zeker goed, alleen mijn moeder is altijd doodsbang als ze weet dat ik naar beneden ga rijden en zegt steeds dat ik toch echt goed moet uitkijken.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Laatste km is idd het zwaarste.
Prettig is wel dat elke km het stijgingspercentage voor de volgende km staat aangegeven.
Richting Luz heb ik nooit gedaald, maar de weg is redelijk bochtig volgens mij, maar zal allemaal wel te doen zijn.
Richting La Mongie zit ergens (na La Mongie volgens mij) een lang steil recht stuk met aan het einde een bocht naar links, direct gevolgd door een naar rechts. Op tijd en voldoende remmen daar, want die bocht naar rechts zie je pas na de bocht liggen (alhoewel je ook wel aan je klompen kunt aanvoelen dat 'ie er zit, want je ziet de weg verderop weer rechtdoor gaan).
Let in de eerste kilometers van de afdaling erg op en ga niet te snel. Er zijn een paar lawinegalerijen daar en die zitten nog wel eens vol met schapen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |