abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:03:15 #151
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84594705
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:55 schreef Oksel het volgende:

[..]

Kreeg ik bij mijn fiets.. :) Gratis, want de prijs was van te voren al afgesproken, en zou ook niet meer lager gaan. Ik heb voor mijn Bianchi (nieuw frame) met Centaur groep (licht gebruikt) en kutwielen (Vuelta XRP), nieuw zadel / stuur (Deda, aluminium) ¤1000,- betaald. Nu net voor ¤180 Campagnolo Zonda's (2e hands, inclusief nieuwe banden & licht gebruikte Campa cassette) erin zitten, en ben dus helemaal klaar. Pedaaltjes had ik nog.

Verder nog wel wat geld uitgegeven aan de lokale FM voor het afstellen van alles, en het schoonmaken/smeren van mijn 2e hands Zonda's (¤15 :D ).

Ik ben van de koopjes.. als je goed zoekt, vind je ze.
Leuke FM heb jij. ;) Nou ja, ik ook wel hoor. Heb ruim 300 euro korting gehad op de fiets, maar moest wel zelf alle accessoires enzo betalen... En bij elkaar is dat ook wel voor bijna 300 euro...

Nu wil ik alleen nog een setje mooie teamkleding. Heb wel een goedkoop basic setje, maar wil iets mooiers. Alleen zeiken ze thuis nu dat ik al zoveel gekocht heb en dat ik maar eens even rustig aan moet doen. In September ga ik bij een wielerclub, dus dan krijg ik daar kleding van. En daarom hoef ik nu niets meer te kopen vinden ze. :') Maar ik ga het volgende maand lekker toch doen. :P

Oh ja, en een vriend van mij heeft dus een kledingsetje van Shimano/Skil (Koga), terwijl hij zelf helemaal geen Koga rijdt en ik wel. :') Eigenlijk zou ik zo'n setje willen (want ik heb een Koga), maar dat is wel lullig dan voor hem. Lekker na-aperig... Dus nu kan ik het hele land gaan afzoeken naar een ander setje. :'(
pi_84596015
Ik zit inmiddels in mijn 3e week vakantie in Ommen. Prima weer gehad, alleen is er wel erg veel regen gevallen de afgelopen dagen. Afgelopen zondag sloeg het weer om :(

@ Oksel: Slecht nieuws voor jou, ik heb de afgelopen weken nog niet de kans gehad om een datum te prikken waarop het mogelijk was om samen de Holterberg te pakken. De mooie kant hiervan is wel dat we diverse gesprekken hebben gehad met makelaars, consultants en aannemers en er een mogelijkheid is dat ik ga verkassen van Dordrecht naar regio Drenthe (Grolloo) of het puntje van Friesland (Appelscha).
Morgen zit ik helaas heel de dag in Groningen bij m'n moeder, vrijdag of zaterdag vertrekken we retour Dordrecht. Mocht het zaterdag worden dan probeer ik je nog even te bellen vrijdag om vrijdagmiddag nog even een Holterbergje te doen. De kans is klein, maar ik geef nog niet op.
Niet te geloven, mijn vakantie is bijna om, maar ik heb het zo druk gehad dat ik eigenlijk alweer aan 3 nieuwe weken vakantie toe ben ;)

Te gek voor woorden overigens dat ik in 3 weken tijd nog geen 100km heb kunnen wegfietsen. Diep teleurgesteld in mezelf... ;)
pi_84596781
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja idd spaken is niet zo duur. Moet nog steeds langs de FM voor een nieuwe ketting :@
Dat moet je nou niet bij een FM kopen maar gewoon via internet ;)

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:11 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]Ja. De teller staat nu op 400, daarvoor een paar keer 50 km gereden, dus zit nu op ca. 550.
Awel, als je goed kan skiffen dan heb je geen behoefte aan fietsen.
Wat voor fiets is het?
  woensdag 28 juli 2010 @ 19:28:46 #154
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84599298
@Freddeh; ik zit vanavond in Duitsland, het hele weekend.. :)
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:00:44 #155
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84612835
Ik heb deze week weer een aardig eindje gefietst (ruim 15 km, oke, misschien niet veel, maar wel voor mij als beginner :P). Welliswaar ook door de bossen, maar ook flink stuk door de stad.

Had wel een vraag. Heb al een paar keer, tijdens en (nog een paar dagen) na het fietsen last van m'n knieholtes. Is dit gewoon spierpijn en ga dit vanzelf over (naarmate ik meer ga fietsen), of kan ik hier iets anders aan doen :)?
  FOK!fotograaf donderdag 29 juli 2010 @ 01:13:08 #157
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_84613434
Op de eerste verdieping bij hopmans hebben ze hoop oude kleding op eerste verdieping. Heb daar setje van Cofidis voor 55 euro gekocht, Colombia broekje (nog voor HTC er bij kwam) voor 20 euro en een koerstrui van FDJ voor 24 euro. Laats voor 25 euro ook nog koerstrui van Quickstep van de belgisch kampioen.

Hangen boven hele rekken vol. Leuk om in te snuffelen. Hingen ook nog hoop koerstruien van Fassa Bortolo.... Die wil ik ook nog keer hebben :D
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_84616039
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:47 schreef Jort227 het volgende:
Ik heb deze week weer een aardig eindje gefietst (ruim 15 km, oke, misschien niet veel, maar wel voor mij als beginner :P). Welliswaar ook door de bossen, maar ook flink stuk door de stad.

Had wel een vraag. Heb al een paar keer, tijdens en (nog een paar dagen) na het fietsen last van m'n knieholtes. Is dit gewoon spierpijn en ga dit vanzelf over (naarmate ik meer ga fietsen), of kan ik hier iets anders aan doen :)?
waarschijnlijk wordt deze pijn veroorzaakt doordat je met een zwaar verzet hebt gefietst. probeer is een veel lichter verzet en je zult merken dat je op die manier je knieën ontlast en dus geen pijn aan je knieën hebt.
  donderdag 29 juli 2010 @ 08:44:35 #159
130803 Gripper
Get a grip
pi_84616200
In de OP stond al tijden bij mijn fiets: "Bulls Ultegra, en een nieuw project in de planning"
Dat lijkt nu te gaan gebeuren...

Een collega van mn vriendin fietst veel, en heeft ook veel fietsen, een stuk of 6 (+onderdelen om er nog 3 te bouwen :) ). Hij had al een keer vermeld dat ik wel een fiets van m kon overnemen, hij heeft nog een Cannondale (alu) , compleet dura ace, kysirium wieltjes, fijn spul allemaal. Gisteravond even naar kijken, ontdekten we dat een van de patten van de voorvork verbogen is, waardoor het wiel er moeilijk in past.

Nu gaat ie even achter een recent gerucht binnen zn fietsvriendenkring voor een carbon frame aan, en dan gaat ie waarschijnlijk voor mij een all-black Giant TCR carbon frame opbouwen met de hierboven genoemde spulletjes :9

Dat gaat er dan ongeveer ZO uitzien, voor mij wordt ie ook met wit zadel en wit stuurlint opgebouwd als alles gaat zoals we hopen
Ik ben helemaal aan het stuiteren :s)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_84617318
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:47 schreef Jort227 het volgende:

Wellicht een te zwaar verzet (zoals hierboven gezegd), maar pijn in je knieholtes zou er ook op kunnen duiden dat je zadel te hoog staat.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84617567
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:45 schreef marcodej het volgende:
Wellicht een te zwaar verzet (zoals hierboven gezegd), maar pijn in je knieholtes zou er ook op kunnen duiden dat je zadel te hoog staat.
Hopen dat t bij mij ook zo was. Zadel net een tikje lager gezet plus, knieen voelen echt dramatisch op t moment maar gaat al wel beter.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_84617613
Als je met een lange broek fietst (niet waarschijnlijk met deze warmte, dus kan je wellicht uitsluiten) kan het zijn dat de stof in de knieholten irriteert (vooral als je te grote maten broek draagt en de boel los hangt en ophoopt in de knie bij het fietsen).
Andere optie is goede warming up draaien, minimaal een half uur rustig aan op hogere trapfrequentie, voordat het grote mes erop gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door actuele_vertrektijd op 29-07-2010 10:09:54 ]
pi_84617622
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 09:56 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Als je met een lange broek fietst (niet waarschijnlijk met deze warmte, dus kan je wellicht uitsluiten) kan het zijn dat de stof in de knieholten irriteert (vooral als je te grote maten broek draagt en de boel los hangt en ophoopt in de knie bij het fietsen).
Andere optie is goede warming up draaien, minimaal een half uur rustig aan op hogere trapfrequentie, voordat het grote mes erop gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door actuele_vertrektijd op 29-07-2010 10:09:44 ]
pi_84617874
Foutje.
pi_84618120
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:44 schreef Gripper het volgende:
In de OP stond al tijden bij mijn fiets: "Bulls Ultegra, en een nieuw project in de planning"
Dat lijkt nu te gaan gebeuren...

Een collega van mn vriendin fietst veel, en heeft ook veel fietsen, een stuk of 6 (+onderdelen om er nog 3 te bouwen :) ). Hij had al een keer vermeld dat ik wel een fiets van m kon overnemen, hij heeft nog een Cannondale (alu) , compleet dura ace, kysirium wieltjes, fijn spul allemaal. Gisteravond even naar kijken, ontdekten we dat een van de patten van de voorvork verbogen is, waardoor het wiel er moeilijk in past.

Nu gaat ie even achter een recent gerucht binnen zn fietsvriendenkring voor een carbon frame aan, en dan gaat ie waarschijnlijk voor mij een all-black Giant TCR carbon frame opbouwen met de hierboven genoemde spulletjes :9

Dat gaat er dan ongeveer ZO uitzien, voor mij wordt ie ook met wit zadel en wit stuurlint opgebouwd als alles gaat zoals we hopen
Ik ben helemaal aan het stuiteren :s)
Ziet er mooi uit hoor :)
Haters gonna hate.
pi_84618137
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:42 schreef Freddeh het volgende:
Ik zit inmiddels in mijn 3e week vakantie in Ommen. Prima weer gehad, alleen is er wel erg veel regen gevallen de afgelopen dagen. Afgelopen zondag sloeg het weer om :(

@ Oksel: Slecht nieuws voor jou, ik heb de afgelopen weken nog niet de kans gehad om een datum te prikken waarop het mogelijk was om samen de Holterberg te pakken. De mooie kant hiervan is wel dat we diverse gesprekken hebben gehad met makelaars, consultants en aannemers en er een mogelijkheid is dat ik ga verkassen van Dordrecht naar regio Drenthe (Grolloo) of het puntje van Friesland (Appelscha).
Morgen zit ik helaas heel de dag in Groningen bij m'n moeder, vrijdag of zaterdag vertrekken we retour Dordrecht. Mocht het zaterdag worden dan probeer ik je nog even te bellen vrijdag om vrijdagmiddag nog even een Holterbergje te doen. De kans is klein, maar ik geef nog niet op.
Niet te geloven, mijn vakantie is bijna om, maar ik heb het zo druk gehad dat ik eigenlijk alweer aan 3 nieuwe weken vakantie toe ben ;)

Te gek voor woorden overigens dat ik in 3 weken tijd nog geen 100km heb kunnen wegfietsen. Diep teleurgesteld in mezelf... ;)
Je moet ook aan je rust denken hoor. De koersen worden in bed gewonnen zeggen ze altijd :)
Joh dat is wat weer een Dordtenaar weg. Maar Drenthe is wel mooi fietsen volgens mij!
Haters gonna hate.
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:40:08 #167
14505 OProg
A Life in Music
pi_84618731
Ik zag je gisteren nog met je vriend fietsen, CyclingGirl. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_84618883
iemand trouwens van plan om op 8 augustus de hel van de heuvelrug te gaan fietsen? ik ben nog nooit in die regio geweest. lijkt me wel erg mooi!
pi_84619056
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:17 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Je moet ook aan je rust denken hoor. De koersen worden in bed gewonnen zeggen ze altijd :)
Joh dat is wat weer een Dordtenaar weg. Maar Drenthe is wel mooi fietsen volgens mij!
Ik fiets regelmatig door Drenthe heen en ik kom er behoorlijk graag.
pi_84619127
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:40 schreef OProg het volgende:
Ik zag je gisteren nog met je vriend fietsen, CyclingGirl. :)
Owja waar dan?
Haters gonna hate.
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:53:44 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_84619137
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:45 schreef nodisch18 het volgende:
iemand trouwens van plan om op 8 augustus de hel van de heuvelrug te gaan fietsen? ik ben nog nooit in die regio geweest. lijkt me wel erg mooi!
Heuvelrug is een mooi gebied om te fietsen, en ook wat leuke heuveltjes. Zeker doen als je de kans hebt
pi_84619153
Heuvelrug is wel erg leuk.
Haters gonna hate.
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:58:59 #173
14505 OProg
A Life in Music
pi_84619279
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:53 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Owja waar dan?
Jullie reden de kiltunnel over en gingen door de tunnel en ik draaide voor jullie langs ook de tunnel in. Ik rij in clubkleding van DHR. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:28:55 #174
130803 Gripper
Get a grip
pi_84620109
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:45 schreef nodisch18 het volgende:
Ik wil wel, woon er tenslotte vlakbij. 's middags heb ik nog wel een verjaardag, dus ik heb wel voorkeur voor op tijd vertrekken.
Heb je een idee welke afstand je wilt rijden? 170km, 145km, 100km, 60km, 30km?
Een afstand heb ik alvast doorgestreept, daar kom ik mn bed niet voor uit ;)

http://www.allefietstocht(...)uvelrug-2010/item362
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  FOK!fotograaf donderdag 29 juli 2010 @ 13:55:48 #175
73911 ultra_ivo
pi_84625476
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:44 schreef Gripper het volgende:

Een collega van mn vriendin fietst veel, en heeft ook veel fietsen, een stuk of 6 (+onderdelen om er nog 3 te bouwen :) ).
Zo'n wagenpark komt vaker voor. O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')