abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juli 2010 @ 20:11:19 #1
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84479006
Aanschouw hier; het aller eerste tweede derde! vierde vijfde autorij topic. Opgezet naar aanleiding van het autorijles topic, maar omdat er veel mensen hun/haar rijbewijs (bijna) in de pocket hebben is een eigen autorij topic een noodzaak!

Discussieer hier:
- Over autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp

De vorige topics zijn hier te vinden:

Autorijtopic #4 Met veiligheidsvestjes de weg op!
Autorijtopic #3 - Wassen hoort er ook bij.
Autorij topic #2 - Vol met beginners!
Autorij topic #1 - Waar iedereen net zijn rijbewijs heeft

[ Bericht 5% gewijzigd door Purdey op 26-07-2010 09:48:51 ]
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_84479354
Je mist de link naar nummer 4! ;)
  zondag 25 juli 2010 @ 20:20:23 #3
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84479471
Mooie topictitel :P.
  zondag 25 juli 2010 @ 20:45:28 #4
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84480647
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:18 schreef vannelle het volgende:
Je mist de link naar nummer 4! ;)
Die heeft straf ;) Zit nu mobiel, first thing tomorrow!
pi_84481681
Inspiratieloos. Dus slappe tvp c_/
pi_84482171
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:45 schreef Purdey het volgende:

[..]

Die heeft straf ;) Zit nu mobiel, first thing tomorrow!
Hahahahaaa, de hele wetenschap is het nooit gelukt maar Purdey weet morgen de missing link al te vinden. ^O^ *O*
  zondag 25 juli 2010 @ 22:09:59 #7
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84484738
Net terug van een dagje den haag.

Per auto natuurlijk! :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_84485664
Pff had ik hier een heel verhaal neergekwakt, kapt het forum ermee :{w . Anyway, in het kort: net weer twee uurtjes doelloos rondgereden en verdwaald. Zou bij het appartement van m'n broer langsgaan om de planten water te geven, aangezien hij op vakantie is. Daar ging het parkeren wel goed (de weg en het vak waren dan ook wat breder). Vervolgens door heel Wageningen gereden, m'n moeder heeft me laten zien waar ze allemaal had gewoond (ze is heeel vaak verhuisd als kind), verdwaald in een nieuwbouwwijk, vervolgens ergens verkeerd gereden, landweggetjes op, bos in, keren (had ik nog niet gedaan sinds ik m'n rijbewijs heb), maar dat ging prima. Het rijdt wel relaxed met m'n moeder naast me, al liepen we wel veel te kwekken en liep ze te sms'en en dingen te zoeken in de auto enzo :') . En ze had op een gegeven moment dat handgreepje boven het raampje vast, en ik vroeg of ze doodsangsten uitstond naast me, zegt ze (terwijl ik een bocht inga), 'Neeneenee!' dus ik schrik me wild. Maar dat was een antwoord op mijn vraag :') . En haar uitspraak: 'Als je hier naar rechts gaat, ken ik de weg wel.' Niet dus.
Vervolgens zegt ze steeds: je kunt hier naar links! ga hier naar rechts! Maar dat zei ze op het allerlaatste moment dus dat werd hem niet meer :') . Ook snapt m'n moeder de voorrangsregeling nog niet helemaal lijkt het. Ik rij ergens, fietsers komen van links, stoppen ook voor me, begint m'n moeder te gillen; PAS OP VOOR DIE FIETSERS! :D
En ik naderde een gelijkwaardige kruising en ik wilde afslaan, er kwam een auto van links, die stopte netjes voor me, vraagt m'n moeder: 'Waarom stopte hij nou?'
En dat rijdt ook al een jaar of 30 rond he :P Maar goed, het was rustig op de weg, ik ben benieuwd hoe ik rij als het drukker is.
Ook even tien minuten stilgestaan voor de spoorbomen want die bleef hangen ofzo, heel irritant. Gelijk hellingproef met handrem gedaan, ging prima.
Verder wel wat domme acties gehad. Wegrijden met de handrem erop, denken dat je de handrem er helemaal af hebt maar niet dus, 'o hij stond in z'n drie' en 'o hij stond nog in z'n twee', zulke acties :') .
Tap tap tap
pi_84486600
Met je moeder gaat het dus een heel stuk beter, wat gek ;)
En wegrijden met handrem ook ooit gedaan 'waarom brand dat kutlampje nou?' ... 'oh hij kan nog verder omlaag :')'
Met m'n examen ook in z'n 3 weggereden terwijl ik aan het uitrollen was. Sprong ineens op groen en die auto wou niet vooruit, examinator zei er niks van gelukkig :')
pi_84486846
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:54 schreef Empathologica het volgende:
Met je moeder gaat het dus een heel stuk beter, wat gek ;)
En wegrijden met handrem ook ooit gedaan 'waarom brand dat kutlampje nou?' ... 'oh hij kan nog verder omlaag :')'
Met m'n examen ook in z'n 3 weggereden terwijl ik aan het uitrollen was. Sprong ineens op groen en die auto wou niet vooruit, examinator zei er niks van gelukkig :')
Dat is natuurlijk ook geen kritische fout. Kan iedereen gebeuren.
pi_84487142
Nee, oké. Maar ik was wel typetje faalangst die zich daar zo druk over ging zitten maken dat ik meer fouten ging maken. Gebeurde gelukkig niet omdat ik raar genoeg zo relaxt was. Maar naderhand, echt ik baalde :')
pi_84490657
Net voor het eerst de weg op met de "hobby" auto, wat een geweld O+ Kon'm nog niet helemaal testen omdat het wat regende en met veel pk's + voorwielaandrijving is dat gewoon niet handig. De échte ritten moeten nog komen maar ik ben nu al verbaasd met het gemak hoe rap die auto naar de 100 vliegt. Het zijn maar 70pktjes meer dan mijn huidige auto maar het komt ZOVEEL sneller over. ~O>
  maandag 26 juli 2010 @ 09:49:59 #13
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84495256
@Vannelle, hij staat erbij hoor 'De missing link' ;)
pi_84495365
O ja, strakke actie gister. Auto geparkeerd, afsluiten, lampen uit, pak m'n tas, stap uit, gooi deur dicht... oja, sleutels :') Dat zit nog niet in m'n afsluitprocedure (al is het pas de eerste keer in ruim een maand dat ik het vergeet :') ).
Tap tap tap
  maandag 26 juli 2010 @ 10:00:23 #15
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84495454
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:55 schreef CherryLips het volgende:
O ja, strakke actie gister. Auto geparkeerd, afsluiten, lampen uit, pak m'n tas, stap uit, gooi deur dicht... oja, sleutels :') Dat zit nog niet in m'n afsluitprocedure (al is het pas de eerste keer in ruim een maand dat ik het vergeet :') ).
Nou, ik vind dat je al vergevorderd bent hoor pop ;)
Ik liet de ramen open, de handrem eraf, sleutels in het contact..M'n pa wil trouwens ook niet dat de auto in z'n vrij staat als je hem afsluit, maar in een versnelling. Met de volgende reden: Als ik de handrem vergeet, kunnen ze de auto verrollen als hij in z'n vrij staat :) En daar had ik nooit zo over nagedacht, zoals ik over eigenlijk helemaal niks echt nadenk w.b.t autorijden -O-
  maandag 26 juli 2010 @ 10:03:50 #16
258885 Solique
I Kill You !
pi_84495535
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:55 schreef CherryLips het volgende:
Auto stoppen, alles uitzetten en uitstappen wordt vanzelf een vaste procedure.
Alleen je moet niet gauw iets tussendoor gedaan hebben, dan kan je nog wel eens gaan twijfelen of je wel alles hebt afgesloten.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_84495545
Ramen open, daar zal ik ook eens op letten. Meestal doet iedereen die zelf wel dicht :P
Tap tap tap
pi_84495555
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:03 schreef Solique het volgende:

[..]

Auto stoppen, alles uitzetten en uitstappen wordt vanzelf een vaste procedure.
Alleen je moet niet gauw iets tussendoor gedaan hebben, dan kan je nog wel eens gaan twijfelen of je wel alles hebt afgesloten.
Dat heb ik met de voordeur ook nog steeds. Ik loop nog regelmatig even terug om te kijken of ik die toch echt wel zeker op slot heb gedraaid :') . Dan zit ik ergens anders met m'n gedachten. Of dat de garagedeur nog openstaat enzo _O- Het is nog maar één keer gebeurd (en ik was het niet eens) dat iemand de garagedeur had opengelaten. Gelukkig is dit een fatsoenlijke buurt met lieve buren ;)
Tap tap tap
  maandag 26 juli 2010 @ 10:07:15 #19
258885 Solique
I Kill You !
pi_84495585
Ach, dingen vergeten of twijfelen gebeurd iedereen.
Zelf al 6 jaar rijbewijs, kwam er vorige week achter dat bijrijdersdeur niet op slot zat van het weekend ervoor. Was een vriend vergeten op slot te doen (auto heeft geen centrale vergrendeling) 8)7
  maandag 26 juli 2010 @ 10:08:22 #20
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84495603
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat heb ik met de voordeur ook nog steeds. Ik loop nog regelmatig even terug om te kijken of ik die toch echt wel zeker op slot heb gedraaid :') . Dan zit ik ergens anders met m'n gedachten. Of dat de garagedeur nog openstaat enzo _O- Het is nog maar één keer gebeurd (en ik was het niet eens) dat iemand de garagedeur had opengelaten. Gelukkig is dit een fatsoenlijke buurt met lieve buren ;)
Ik kan nog geen paraplu buiten laten staan hier ;)
Wij halen 's nachts zelfs de deurmat die buiten ligt naar binnen nadat ie al drie keer is gejat :')
  maandag 26 juli 2010 @ 10:57:52 #21
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84496978
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:08 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik kan nog geen paraplu buiten laten staan hier ;)
Wij halen 's nachts zelfs de deurmat die buiten ligt naar binnen nadat ie al drie keer is gejat :')
maar jij woont ook in Rotterdam toch?

Ik kan rustig alles open laten staan hier.. Er zou nog een buurman aanbellen om te vertellen dat de schuurdeur nog open staat ofzo :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 26 juli 2010 @ 11:00:02 #22
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84497054
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:57 schreef monsterd. het volgende:

[..]

maar jij woont ook in Rotterdam toch?

Ik kan rustig alles open laten staan hier.. Er zou nog een buurman aanbellen om te vertellen dat de schuurdeur nog open staat ofzo :P
Ja :)
Waar jij woont is alles lekker rustig ;) Vind bij jou de binnenstad zo mooi, als je vanaf parkeerplaats de houtwal het centrum binnenloopt :)
pi_84497587
Misschien een domme vraag; maar als je hem in een versnelling hebt staan met de handrem er af. Iemand tikt een ruitje in, dan kan ie hem toch alsnog in z'n vrij trekken? Of ruitje in tikken, knopje omhoog doen, deur open, koppeling in, vrij zetten. Ofzoiets :P
pi_84499950
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:19 schreef Empathologica het volgende:
Misschien een domme vraag; maar als je hem in een versnelling hebt staan met de handrem er af. Iemand tikt een ruitje in, dan kan ie hem toch alsnog in z'n vrij trekken? Of ruitje in tikken, knopje omhoog doen, deur open, koppeling in, vrij zetten. Ofzoiets :P
Dat kan ja, ook zonder de koppeling ingetrapt te hebben.
pi_84500449
Dan maakt het toch eigenlijk niet uit of je hem in z'n 1 zonder handrem zet of vrij met handrem? Want dan kunnen ze hem toch wel wegrollen.
pi_84500653
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:48 schreef Empathologica het volgende:
Dan maakt het toch eigenlijk niet uit of je hem in z'n 1 zonder handrem zet of vrij met handrem? Want dan kunnen ze hem toch wel wegrollen.
Ja, dat maakt inderdaad niet uit.

Een reden om hem wel in de 1 (of achteruit) te zetten, naast de handrem, is voor het geval je handremkabel breekt, niet echt voor/tegen diefstal.
pi_84507115
Hoe kunnen jullie eigenlijk met de handrem erop gaan weg rijden? Als ik dat bij mijn auto probeer wilt ie niet eens bewegen :@

Explain plz
pi_84507178
Ja geen idee :') . Hij rijdt iets stroever weg misschien, maar ik merk het pas als er een alarmpje gaat piepen of het lampje zie :') . Maar door dat piepje heb ik het wel binnen een paar meter in de gaten.
Tap tap tap
  maandag 26 juli 2010 @ 15:56:39 #29
258885 Solique
I Kill You !
pi_84507929
Genoeg gas geeft frictie waardoor hij wel eens wilt gaan rollen, of als hij niet compleet eraf gehaald is kan je rijden. Zou het niet te vaak doen, straks breekt de handrem kabel of iets anders en ben je verder van huis.
Zet auto nooit op handrem btw, alleen als ik voel dat hij begint te rollen (grachten a'dam of zoiets)
pi_84508534
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:38 schreef Dubish het volgende:
Hoe kunnen jullie eigenlijk met de handrem erop gaan weg rijden? Als ik dat bij mijn auto probeer wilt ie niet eens bewegen :@

Explain plz
Dan heb je hem gewoon goed aangetrokken.
pi_84509548
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:49 schreef Purdey het volgende:
@Vannelle, hij staat erbij hoor 'De missing link' ;)
Had ik al gezegd dat je goed bezig bent? ;)
  maandag 26 juli 2010 @ 18:26:50 #32
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84513779
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Had ik al gezegd dat je goed bezig bent? ;)
Nee! Je vond me een expert, en mijn opmerkingen geniaal. Maar dit nog niet ;)
Begin inmiddels wel wat naast m'n schoenen te lopen, misschien moet ik laarzen gaan kopen :s)
pi_84514766
Ik was vanmiddag bang op de snelweg :X

Er kwam me een regenbui voorbij. Niet gezond! Iedereen reed 50-60 km per uur. En dan nog zag je je voorligger bijna niet meer rijden. En die malloot voor me bleef naast een vrachtwagen hangen, dus ik schuin er achter. Dus dat is een 3x zo grote plons water als normaal al. Dus uiteindelijk was hij er voorbij en schuift hij op naar rechts. En daar komt me toch een giga-golf water over mijn auto heen.

Maar, ik ben zonder kleerscheuren de volgende afslag de snelweg af gegaan (was al de planning) en ik heb het samen met mijn zusje overleefd *O* En ze vond dat ik het heel goed had gedaan *O*
pi_84514994
O, dat zou ik ook doodeng vinden :o Ik ben al blij als het niet regent en ik de snelweg levend verlaat ;)
Tap tap tap
pi_84515226
Snelweg is niet eng hoor. Kan misschien ook komen door mijn ervaring tot nu toe. Rijd 75 km per dag waarvan zeker 60-65 km snelweg. Dus dan heb je vrij snel door hoe/wat. En doe mij maar snelweg ipv rijden in een dorp of stad hoor .
  maandag 26 juli 2010 @ 19:05:59 #36
258885 Solique
I Kill You !
pi_84515244
Flinke hoosbui is altijd goed voor het testen van je reactie en inschattingsvermogen. :)
  maandag 26 juli 2010 @ 22:32:19 #37
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84525372
Op de handrem wegrijden is prima te doen hoor. Met alle auto's waar ik in rijd lukt me dat. :')

En de kabel zou niet zo snel breken. Wel worden je achterremmen errug warm in in het meest extreme geval kunnen ze in de fik vliegen. En ze slijten ook best snel, en het gaat stinken. :D
  maandag 26 juli 2010 @ 22:36:35 #38
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84525598
Ik krijg mijn auto écht niet van z'n plek af met de handrem erop. :')
  maandag 26 juli 2010 @ 22:36:59 #39
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84525617
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:32 schreef JJH het volgende:
Op de handrem wegrijden is prima te doen hoor. Met alle auto's waar ik in rijd lukt me dat. :')

En de kabel zou niet zo snel breken. Wel worden je achterremmen errug warm in in het meest extreme geval kunnen ze in de fik vliegen. En ze slijten ook best snel, en het gaat stinken. :D
Of ze verglazen en dan heb je de volgende keer dat je je rem intrapt geen kracht op je achterremmen, omdat je remblokken verrot zijn. ;)
  maandag 26 juli 2010 @ 22:40:40 #40
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84525787
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:36 schreef mstr het volgende:
Ik krijg mijn auto écht niet van z'n plek af met de handrem erop. :')
Dan werkt die errug goed.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:36 schreef mstr het volgende:

[..]

Of ze verglazen en dan heb je de volgende keer dat je je rem intrapt geen kracht op je achterremmen, omdat je remblokken verrot zijn. ;)
Verglazen of faden heb ik ook wel eens last van, maar dat komt omdat ik vaak achter elkaar er hard rem. :D
  maandag 26 juli 2010 @ 22:41:39 #41
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84525831
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:40 schreef JJH het volgende:

[..]

Dan werkt die errug goed.
[..]

Verglazen of faden heb ik ook wel eens last van, maar dat komt omdat ik vaak achter elkaar er hard rem. :D
Wel zo fijn een handrem die goed werkt natuurlijk. :P
Vervelend als je hem op de handrem parkeert en je auto er alsnog zo vandoor gaat. :+

Dat is niet zo best voor je remmen als je té ver gaat. ;)
  maandag 26 juli 2010 @ 22:51:03 #42
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_84526291
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:32 schreef JJH het volgende:
Ligt eraan hoe goed die is afgesteld en hoe hard die is aangetrokken lijkt me.. Tenzij je fwd rijdt, dan trek je 2 stilstaande wielen achter je aan. Bij stilstaande wielen blijven de remmen in ieder geval heel. :')
  maandag 26 juli 2010 @ 22:56:04 #43
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84526515
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:51 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe goed die is afgesteld en hoe hard die is aangetrokken lijkt me.. Tenzij je fwd rijdt, dan trek je 2 stilstaande wielen achter je aan. Bij stilstaande wielen blijven de remmen in ieder geval heel. :')
Maar die vierkante wielen moet je dan wel voor lief nemen _O-
  maandag 26 juli 2010 @ 22:59:50 #44
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84526673
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:56 schreef mstr het volgende:

[..]

Maar die vierkante wielen moet je dan wel voor lief nemen _O-
Alleen de vito is fwd. Van mijn 940 weet ik dat de handrem het niet meer helemaal goed werkt, maar bij de Benz E220cdi, automaat, trekt ie hem er gewoon doorheen hoor.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:25:21 #45
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84541265
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:54 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja, dat maakt inderdaad niet uit.

Een reden om hem wel in de 1 (of achteruit) te zetten, naast de handrem, is voor het geval je handremkabel breekt, niet echt voor/tegen diefstal.
Was het ook niet zo dat je 'm in de winter beter in een versnelling dan op de handrem kan zetten in verband met vastvriezen ergens van? Of andersom, zoiets heb ik in ieder geval ergens gehoord...
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:41:50 #46
258885 Solique
I Kill You !
pi_84541931
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:25 schreef jacobras het volgende:

Was het ook niet zo dat je 'm in de winter beter in een versnelling dan op de handrem kan zetten in verband met vastvriezen ergens van? Of andersom, zoiets heb ik in ieder geval ergens gehoord...
Klopt, kans op vastvriezen van handremkabel. Kost je flinke moeite om los te krijgen, normale remmen gaat stuk makkelijker.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:57:42 #47
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84542630
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:41 schreef Solique het volgende:

[..]

Klopt, kans op vastvriezen van handremkabel. Kost je flinke moeite om los te krijgen, normale remmen gaat stuk makkelijker.
Dat wist ik ook niet :@
Moet me toch eens wat beter in gaan lezen :s)
pi_84542936
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:25 schreef jacobras het volgende:

[..]

Als je weet dat het gaat vriezen kun je hem inderdaad beter niet op de handrem zetten, aangezien het vocht wat bij de handremkabel kan zitten/komen de boel kan laten vastvriezen.

Ik gebruik overigens zelf eigenlijk nooit de handrem.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 14:03:12 #49
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84548185
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 12:04 schreef Anne het volgende:

[..]

Als je weet dat het gaat vriezen kun je hem inderdaad beter niet op de handrem zetten, aangezien het vocht wat bij de handremkabel kan zitten/komen de boel kan laten vastvriezen.

Ik gebruik overigens zelf eigenlijk nooit de handrem.
Dus je zet 'm altijd in de versnelling? En dan in z'n 1?
pi_84548199
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:03 schreef jacobras het volgende:

[..]

Dus je zet 'm altijd in de versnelling? En dan in z'n 1?
:Y.
pi_84548422
Handrem gebruiken heb ik direct afgeleerd. Ik doe dat alleen als ik op een helling geparkeerd sta.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 14:16:34 #52
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84548796
Ellende ding is het, vergeet 'm ook steeds eraf te halen als ik weg wil.
pi_84548842
Ik vind het wel fijn. Maar dan moet ik hem er wel helemaal afhalen :') .
Tap tap tap
pi_84549079
Ik moet ook eens leren om hem eraf te halen. Ik heb notabene een automaat :')
pi_84559035
Ohjeej, mams morgenochtend om 5.00 wegbrengen naar 't vliegveld. Net nu ik weer in mijn oude ritme van om 5 uur naar bed gaan zit :') Hopelijk geen herten op de weg :6
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:15:52 #56
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84559062
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ohjeej, mams morgenochtend om 5.00 wegbrengen naar 't vliegveld. Net nu ik weer in mijn oude ritme van om 5 uur naar bed gaan zit :') Hopelijk geen herten op de weg :6
Zo, dat wordt een behoorlijke biologische time-fuck dan ;)
Misschien kom je wel beren tegen, of een zebra?
pi_84559099
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Wie weet, moet naar Rotterdam ;)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:19:16 #58
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84559146
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Dat scheelt al een boel drukte. Rotterdam is gewoon een schattig vliegveldje vergeleken bij Schiphol :D
pi_84559187
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:19 schreef JJH het volgende:

[..]

Dat scheelt al een boel drukte. Rotterdam is gewoon een schattig vliegveldje vergeleken bij Schiphol :D
Gelukkig wel ja, maar je weet het maar nooit met die beren, zebra's en herten op de weg. Als het schiphol was mocht mevrouw gewoon de trein nemen :{w zou ietwat makkelijker zijn.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:26:10 #60
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84559361
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Serieus? Daar ligt het CBR vlak achter :)
Ik moest met m'n examen vanaf het CBR naar dat lieve kleine vliegveldje toe O+
Pure nostalgie..Ohh, en drankjes drinken bij de afslag van het kleinpolderplein. Je komt vanaf utrecht, langs mijn huis praktisch (Afslag R'dam Alexander) en dan moet je er af bij uitrit 'Overschie.' En dan rijd je op het kleinpolderplein. Dan krijg je eerst Overschie-Oost, de drankjes afslag, en daarna Rotterdam Airport-Den Haag. Daar ga je ook de snelweg weer op :) Moet het binnenkort ook weer eens rijden, leuk ritje vanaf mijn huis!

Ga van de week trouwens naar een auto kijken, een Ford Fiësta O+
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:56:09 #61
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84560220
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zebra plat = zebrapad _O-.
Meh, flauw -O-

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:26 schreef Purdey het volgende:

Vertel 'ns meer over die Fiesta? :)
pi_84560259
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het wel fijn. Maar dan moet ik hem er wel helemaal afhalen :') .
Hahahahaaaa, die smilie maakt je sarcasme echt helemaal af _O-
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:20:36 #63
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_84561065
Ik heb mijn handrem momenten ook al gehad. Tijdens het lessen kreeg ik altijd commentaar op het feit dat ik die handrem niet goed aantrok bij het parkeren. Bij mijn examen deed mijn instructrice zelfs na het uitstappen van de examinator nog een keer die rem aantrekken. :')

Vervolgens heb ik mezelf aangewend om dat ding goed aan te trekken, geven mijn ouders commentaar erop. Zij zijn juist gewend om bij het parkeren de auto in de 1e versnelling te laten staan en de handrem lichtjes aan te trekken. Dus ach, dan doe ik het maar ook zo. :+

Ik start alleen de auto liever niet in een andere stand dan neutraal. In principe maakt het niet uit zolang je de koppeling in houdt maar toch, voor de zekerheid...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_84561324
quote:

[..]

Pure nostalgie..Ohh, en drankjes drinken bij de afslag van het kleinpolderplein. Je komt vanaf utrecht, langs mijn huis praktisch (Afslag R'dam Alexander) en dan moet je er af bij uitrit 'Overschie.' En dan rijd je op het kleinpolderplein. Dan krijg je eerst Overschie-Oost, de drankjes afslag, en daarna Rotterdam Airport-Den Haag. Daar ga je ook de snelweg weer op :) Moet het binnenkort ook weer eens rijden, leuk ritje vanaf mijn huis!

Gelukkig heb ik niets meer met een CBR te maken :D! Nostalgie noemt ze het _O- Ik zal wel zwaaien naar de huizen bij die afslag, wie weet kom ik nog een Purdey in een ochtendmood voor een raam tegen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:28:35 #65
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84561380
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:20 schreef Eix het volgende:
Ik heb mijn handrem momenten ook al gehad. Tijdens het lessen kreeg ik altijd commentaar op het feit dat ik die handrem niet goed aantrok bij het parkeren. Bij mijn examen deed mijn instructrice zelfs na het uitstappen van de examinator nog een keer die rem aantrekken. :')

Vervolgens heb ik mezelf aangewend om dat ding goed aan te trekken, geven mijn ouders commentaar erop. Zij zijn juist gewend om bij het parkeren de auto in de 1e versnelling te laten staan en de handrem lichtjes aan te trekken. Dus ach, dan doe ik het maar ook zo. :+

Ik start alleen de auto liever niet in een andere stand dan neutraal. In principe maakt het niet uit zolang je de koppeling in houdt maar toch, voor de zekerheid...
Ik zet hem nooit in de eerste versnelling weg, maar als ik een auto pak waar ie wel in de versnellling staat trek ik hem er wel uit. Inderdaad, just in case.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:39:30 #66
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84561799
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:56 schreef jacobras het volgende:

[..]

Zebra plat = zebrapad _O-.
Meh, flauw -O-
[..]

Vertel 'ns meer over die Fiesta? :)
Het is een donkerblauwe Ford Fiësta uit 1997, met stuurbekrachtiging, 120.000 km op de teller, 2 eigenaren gehad, ziet er prima uit op de foto, en hij is best goed geprijsd: 1850,- en dat is incl. een beurt,(Schaamteloos toen ik belde en letterlijk vroeg 'Krijg ik daar een beurt bij?' _O- ) een nieuwe APK, een half jaar garantie en NAP :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik niets meer met een CBR te maken :D! Nostalgie noemt ze het _O- Ik zal wel zwaaien naar de huizen bij die afslag, wie weet kom ik nog een Purdey in een ochtendmood voor een raam tegen.
Nostalgie ja, het was een tijdperk :') Haha, ik woon niet letterlijk náást de snelweg hé. Naast de snelweg zie je vooral schoolgebouwen, een discotheek, een winkelcentrum, en kantoorpanden :) Maar de koffie staat klaar hoor in huize Purdey, nog geen tien minuten vanaf afslag R'dam Alexander ;)

@Vannelle: In het land der stille sarcasme is CherryLips koningin ;)
pi_84562764
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:39 schreef Purdey het volgende:

@Vannelle: In het land der stille sarcasme is CherryLips koningin ;)
Ik geloof het ook.
Bea maar van de troon stoten dan?
pi_84562766
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:39 schreef Purdey het volgende:
Nostalgie ja, het was een tijdperk :') Haha, ik woon niet letterlijk náást de snelweg hé. Naast de snelweg zie je vooral schoolgebouwen, een discotheek, een winkelcentrum, en kantoorpanden :) Maar de koffie staat klaar hoor in huize Purdey, nog geen tien minuten vanaf afslag R'dam Alexander ;)
Ik waardeer de gastvrijheid maar je wilt mij niet meemaken met m'n ochtendmood :N andere keer als ik in de buurt met met een fatsoenlijke geest.

Leuke Fiesta trouwens ^O^
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:02:35 #69
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84562843
Een Ford Fietstas!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:04:29 #70
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84562925
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:02 schreef mstr het volgende:
Een Ford Fietstas!
Wat een feestje. :D
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:30:38 #71
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84563944
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik geloof het ook.
Bea maar van de troon stoten dan?
Absoluut, iemand als Cherry zou een verademing zijn! ;)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:36:36 #72
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84564168
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:00 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik waardeer de gastvrijheid maar je wilt mij niet meemaken met m'n ochtendmood :N andere keer als ik in de buurt met met een fatsoenlijke geest.

Leuke Fiesta trouwens ^O^
Dankje! Vind ik ook! Als jij zo'n mood hebt, wil je mij ook niet meemaken, ik stond gistermorgen om 7 uur na 5 uurtjes slaap te dansen op Mando Diao ;) Veilige rit morgen, en geniet van de schoonheid van Rotterdam ;) x
pi_84564269
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:30 schreef Purdey het volgende:

[..]

O+
Tap tap tap
pi_84565198
Morgen word mijn auto 4cm verlaagd! *O* *O*
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:04:34 #75
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84565394
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:00 schreef Dubish het volgende:
Lekker stuiteruh.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:07:09 #76
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84565519
quote:
Veel plezier met de drempels. :D

Dat is zo lekker met die 940 hč, ik hoef bijna voor geen enkele drempel te remmen. 8-)
pi_84565672
Ik hou ervan om langzaam over de drempels te rijden _O-
pi_84565927
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:30 schreef Purdey het volgende:

[..]

Jij bent bevooroordeeld, jij hebt zelf cherry's in je avatar. ;)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:21:13 #79
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84566121
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:17 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij bent bevooroordeeld, jij hebt zelf cherry's in je avatar. ;)
Hihi ;) dus met mijn liefde voor rockabilly en old skool heb ik mijn stemrecht verloren? It's a shame!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:21:27 #80
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84566132
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:10 schreef Dubish het volgende:
Ik hou ervan om langzaam over de drempels te rijden _O-
Want dan kan je weer optrekken? :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:24:45 #81
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84566278
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:07 schreef JJH het volgende:

[..]

Dat is zo lekker met die 940 hè, ik hoef bijna voor geen enkele drempel te remmen. 8-)
940's zijn van die porno bakken, net als oudere Audi's ;)
pi_84566309
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:24 schreef Purdey het volgende:

[..]

_O- _O-

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:21 schreef jacobras het volgende:

[..]

Want dan kan je weer optrekken? :P
Ja :9~
pi_84567361
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:07 schreef JJH het volgende:

[..]

Dat is zo lekker met die 940 hč, ik hoef bijna voor geen enkele drempel te remmen. 8-)
Met een 940 hoef je voor niets te remmen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:09:57 #84
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84568318
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Met een 940 hoef je voor niets te remmen.
Haha, een 940 staat gelijk aan een soort leopard tank :')
pi_84576045
quote:
Zelf heb ik een schroefset onder de alfa zitten. Erg fijn en zeker goeie looks maar je moet echt goed op blijven letten. Gaten op de weg zijn ineens niet meer zo ongevaarlijk als ze lijken en drempels zijn ook een ramp. Neemt natuurlijk niet weg dat je gewoon ERG fijn door de bochten kan knallen met een goed setje eronder O+
pi_84580911
Okay dat was fucking eng vanochtend. M'n ruitenwissers konden de regen niet bijhouden, zo hard ging het. Auto gleed ook alle kanten op bij het optrekken.. -O- maar het is gelukt, ervaring rijker en huis + 2 auto's voor mezelf nu haha. *O*

Nu maar even slapen.
pi_84581315
Großglockner Hochalpenstraße gereden waarvan deels in dichte mist, dat is nog eens autorijden :P. Daarnaast nog een paar honderd kilometer in Oostenrijk waaronder downtown Salzburg.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:54:29 #88
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84582917
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:56 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Okay dat was fucking eng vanochtend. M'n ruitenwissers konden de regen niet bijhouden, zo hard ging het. Auto gleed ook alle kanten op bij het optrekken.. -O- maar het is gelukt, ervaring rijker en huis + 2 auto's voor mezelf nu haha. *O*

Nu maar even slapen.
Zo! Lekkere ervaring dan als je net je rijbewijs hebt :P. Wij reden toen eens op de snelweg toen het keihard ging regenen, en toen hagelen. Waren echt grote bonken, je hoorde gewoon deuken vallen in de auto's die niet onder een viaduct stil konden staan. Zal je maar net als pas-geslaagde in je uppie daar rijden -O-.
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:23:22 #89
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84586127
quote:

Nu maar even slapen.
2 auto's, wat een luxeprobleem House ;)
En hoe beviel het op het kleinpolderplein? Die bochtige weg om vanaf de snelweg weer naar de snelweg voor R'dam Airport te gaan?
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:53:15 #90
263519 PolkaDots
inevitability
pi_84587331
Ik kan me eindelijk hier aanmelden :D Ik ben net geslaagd!
pi_84588464
Gefelicteerd! *O*
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:26:19 #92
258885 Solique
I Kill You !
pi_84588785
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:53 schreef PolkaDots het volgende:
Congratz ^O^
pi_84589934
quote:
Gefeliciteerd! Een hele verademing, hé? :)

Zondag even een ritje van de polder naar Fryslân maken om iets af te geven.. :9
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:26:05 #94
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84591140
quote:
Gefeliciteerd Polka!
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:04:01 #95
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84592434
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:24 schreef Purdey het volgende:

[..]

:9~
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Großglockner Hochalpenstraße gereden waarvan deels in dichte mist, dat is nog eens autorijden :P. Daarnaast nog een paar honderd kilometer in Oostenrijk waaronder downtown Salzburg.
Mist en bergen is nog kutter als mist hier.
Afgelopen vakantie een stuk van een pass gereden waar we door de wolken heenreden. Daar word je echt niet vrolijk van, dat went nooit...
quote:
Van harte! ^O^
pi_84592524
quote:
. Auto gleed ook alle kanten op bij het optrekken.. -O-
Tijd voor nieuwe bandjes?
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:08:52 #97
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84592618
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:06 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Tijd voor nieuwe bandjes?
Als het echt, echt hard regent dan glijd het ook wel zonder dat de banden glad zijn hoor. :)
pi_84592800
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:04 schreef JJH het volgende:

[..]

:9~
[..]

Mist en bergen is nog kutter als mist hier.
Afgelopen vakantie een stuk van een pass gereden waar we door de wolken heenreden. Daar word je echt niet vrolijk van, dat went nooit...
[..]

Van harte! ^O^
Vond het in Oostenrijk en op de autobahn wel stukken relaxter rijden dan in Nederland. Hier zit de gestapo bij wijze van spreken naast je :{
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:31:03 #99
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84593453
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:13 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Vond het in Oostenrijk en op de autobahn wel stukken relaxter rijden dan in Nederland. Hier zit de gestapo bij wijze van spreken naast je :{
Was dat dan gewoon autobahn? Ben de GrossGlockner nog nooit over geweest, dus geen idee.

DIe pass in Noorwegen was gewoon smal, enkelbaans, boel bochten en hairpins. Werd ik niet vrolijk van. :N

En Duitsland is sowieso relaxter rijden dan in NL. Dat ben ik helemaal met je eens. :Y
pi_84593741
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:31 schreef JJH het volgende:

[..]

Was dat dan gewoon autobahn? Ben de GrossGlockner nog nooit over geweest, dus geen idee.

DIe pass in Noorwegen was gewoon smal, enkelbaans, boel bochten en hairpins. Werd ik niet vrolijk van. :N

En Duitsland is sowieso relaxter rijden dan in NL. Dat ben ik helemaal met je eens. :Y
Großglockner is geen autobahn, wel kunnen 2 auto's elkaar fatsoenlijk passeren. Paar jaar terug ook geweest toen het weer een stuk beter was.

Dit was zeg maar het zicht voor de helft van de trip omhoog.

pi_84594211
Zo, heb mn eerste grotere rit er op zitten met m'n 1e auto (colt 1.6gli '93). Vorige week naar Maastricht en vanochtend weer terug. Kost gelijk bijna een tank en 50 euro benzine, maar vergeleken met de trein is het eigenlijk maar een kleine meerprijs (weekendretour a 42 euro volle prijs). Enige wat ik iets vind tegenvallen is dat ie ontzettend veel toeren maakt en dus veel herrie (geen idee hoeveel, geen toerenteller). Na de 60 schakelt ie niet meer door eigenlijk, maar goed verder rijdt ie prima.
Zaterdag eens rond kijken naar een radio waar ik m'n ipod op kan aansluiten (casettebandjes zijn toch echt te passe :')).

Ook nog een groot voordeel van een kleine auto....fileparkeren is echt rete makkelijk :D Was dat gewend met de bestelbus (opel vivaro) van m'n ouders dus het is ineens met 2 vingers in de neus en gaan _O-
Too much is never enough!
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:56:32 #102
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84594440
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:50 schreef The6thgate het volgende:
Zo, heb mn eerste grotere rit er op zitten met m'n 1e auto (colt 1.6gli '93). Vorige week naar Maastricht en vanochtend weer terug. Kost gelijk bijna een tank en 50 euro benzine, maar vergeleken met de trein is het eigenlijk maar een kleine meerprijs (weekendretour a 42 euro volle prijs). Enige wat ik iets vind tegenvallen is dat ie ontzettend veel toeren maakt en dus veel herrie (geen idee hoeveel, geen toerenteller). Na de 60 schakelt ie niet meer door eigenlijk, maar goed verder rijdt ie prima.
Zaterdag eens rond kijken naar een radio waar ik m'n ipod op kan aansluiten (casettebandjes zijn toch echt te passe :')).

Ook nog een groot voordeel van een kleine auto....fileparkeren is echt rete makkelijk :D Was dat gewend met de bestelbus (opel vivaro) van m'n ouders dus het is ineens met 2 vingers in de neus en gaan _O-
Tsja, die toeren heb je nu eenmaal met een 'oudere' automaat. Wat is het, een 4-bak? Dan mis je al een versnelling in verhouding met een handbak. :Y
Is helaas weinig aan te doen. :)
pi_84594563
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:56 schreef JJH het volgende:

[..]

Tsja, die toeren heb je nu eenmaal met een 'oudere' automaat. Wat is het, een 4-bak? Dan mis je al een versnelling in verhouding met een handbak. :Y
Is helaas weinig aan te doen. :)
Volgens mij wel ja. Ach na een tijd hoor je de helft van het geluid eigenlijk al niet meer met de radio aan :+ Moet ook wel even omschakelen wat benzineprijzen betreft. Gaat toch hard. Gelukkig hoef ik maar niet meer dan 2keer per week te rijden. Volgende week een keer heen en weer naar Zwolle en Delft...eerste keer woon-werk verkeer met de auto :)
pi_84598060
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:23 schreef Purdey het volgende:

[..]

2 auto's, wat een luxeprobleem House ;)
En hoe beviel het op het kleinpolderplein? Die bochtige weg om vanaf de snelweg weer naar de snelweg voor R'dam Airport te gaan?
Niet anders dan elke andere snelweg? Ik heb niets opvallends meegemaakt eigenlijk! Wel een hobbel-mini-snelweg een klein stukje waar elke auto echt op en neer ging. Heb ook nog een lesauto gezien bij 't vliegveld, moest meteen aan jou denken haha!

Ja haha inderdaad een erg groot luxeprobleem. Gratis tank zo ^O^

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:54 schreef jacobras het volgende:

[..]

Zo! Lekkere ervaring dan als je net je rijbewijs hebt :P. Wij reden toen eens op de snelweg toen het keihard ging regenen, en toen hagelen. Waren echt grote bonken, je hoorde gewoon deuken vallen in de auto's die niet onder een viaduct stil konden staan. Zal je maar net als pas-geslaagde in je uppie daar rijden -O-.
Had zulke regen al eerder meegemaakt maar dat was vanaf mijn stageplek naar huis en maar een kilometer of 3, dit was echt een uur lang zo. -O-
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:57:58 #105
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84598227
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Niet anders dan elke andere snelweg? Ik heb niets opvallends meegemaakt eigenlijk! Wel een hobbel-mini-snelweg een klein stukje waar elke auto echt op en neer ging.

Ja haha inderdaad een erg groot luxeprobleem. Gratis tank zo ^O^
[..]

Had zulke regen al eerder meegemaakt maar dat was vanaf mijn stageplek naar huis en maar een kilometer of 3, dit was echt een uur lang zo. -O-
Jij was nu heel vroeg, normaal is er geen doorkomen aan daar :)
Dat was m'n examenrit, vanaf die bochten naar R'dam Airport ;)
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:39:39 #106
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_84602189
quote:

[..]

...vanaf Alexandrium hoef je toch niet bij Overschie uit te voegen? Gewoon de A13 naar Den Haag/Amsterdam volgen, dan kom je net zo goed op de zelfde snelweg uit.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:01:10 #107
263519 PolkaDots
inevitability
pi_84603162
Bedankt allemaal! Kan niet wachten tot ik hem ook daadwerkelijk mag ophalen. Daarna meteen auto lenen en kilometers maken. Mijn geld is nu op dus kan geen auto kopen helaas. Ik weet al wel welke ik wil.. een Nissan Micra!
pi_84605509
Mijn 'autootje' mag morgen al op onderhoud, 15 000 km sinds december 2009
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:57:43 #109
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84605636
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:54 schreef trainfreak het volgende:
Mijn 'autootje' mag morgen al op onderhoud, 15 000 km sinds december 2009
De mijne moet ook (voor een grote beurt) na de vakantie, nog 2000 km te gaan. :P
Heb er zelf 17.000 km mee gereden in 1½ jaar. :P
pi_84606101
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:57 schreef mstr het volgende:

[..]

De mijne moet ook (voor een grote beurt) na de vakantie, nog 2000 km te gaan. :P
Heb er zelf 17.000 km mee gereden in 1½ jaar. :P
2000 km heb ik zo snel vol!
Volgende week ga ik al 1500 km hebben ofzo :P (2x op en af naar Duitsland)
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:09:06 #111
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84606161
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:07 schreef trainfreak het volgende:

[..]

2000 km heb ik zo snel vol!
Volgende week ga ik al 1500 km hebben ofzo :P (2x op en af naar Duitsland)
En dan heeft je 'trainfreak', dat vloekt hč :+
Ik weet nog niet waar mijn vakantie mij gaat brengen, dus wie weet ga ik er ook wel overheen. :P
Dan gaat ie daarna maar, paar honderd km meer of minder maakt ook weinig uit.
pi_84607163
Met de trein naar Duitsland gaan ... no way, je bent 2-3keer zo lang onderweg als met de auto, en het kost je een hoop meer ook.
De vorige keer reed ik 800km met een tank van ¤35.. (de benzine is hier wel goedkoper dan bij jullie, en ik rij in een Prius...)
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:33:46 #113
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84607406
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:28 schreef trainfreak het volgende:
Met de trein naar Duitsland gaan ... no way, je bent 2-3keer zo lang onderweg als met de auto, en het kost je een hoop meer ook.
De vorige keer reed ik 800km met een tank van ¤35.. (de benzine is hier wel goedkoper dan bij jullie, en ik rij in een Prius...)
Ja, klopt. Vorige keer was ik naar Antwerpen vanaf Utrecht ook een aardige bak geld kwijt. Toen zat ik ook nog eens in een propvolle trein. :r
pi_84607577
Geleficiteerd PolkaDots !! *O*

Zo vandaag in de ochtend naar Vijfhuizen gereden om mijn wagen 4cm te verlagen:

Resultaat:

Vind het heel netjes uit zien, lager kon niet want dan ga ik zeker elke drempel hier in de buurt meenemen :P

*EDIT, nou nog spoiler,Xenon, angel eyes, en zwarte velgen :9~ . Dan is mijn auto compleet :P
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:52:49 #115
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84608441
Achter torsie-as?
pi_84608491
En dat is? :D
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:54:42 #117
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84608541
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:53 schreef Dubish het volgende:
En dat is? :D
Laat maar. O-)
pi_84608815
Ok... ^O^
pi_84609694
Was wennen om weer in mijn eigen auto te rijden _O-
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:20:30 #120
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84609790
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:37 schreef Dubish het volgende:
Nou nog spoiler,Xenon, angel eyes, en zwarte velgen :9~ . Dan is mijn auto compleet :P
Compleet? Je mist nog el-cheapo parkeersensoren voor je parking kunsten, blauwe led strips voor onder je auto en een politie zwaailicht voor op je dak :Y.
Niet bedoelt als spam trouwens, maar die website heeft mooi alle 3 de voorbeelden te koop.
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:22:49 #121
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84609891
Is het trouwens beter om niet meteen in een automaat te gaan rijden als je net je rijbewijs hebt opgehaald? M'n ouders hebben een Prius... Ga natuurlijk wel proberen regelmatig in een schakelauto te rijden, vind ik sowieso sportiever (=leuker) :).
pi_84609903
Ik ken die website O+ , maar als ik dat allemaal monteer word het een pauper bak :'( En dat wil ik niet ^)

*EDIT,, en parkeersensoren?! naahh heb ik niet nodig :7
pi_84610537
Eén keertje geparkeerd met een auto met parkeersensoren, het is net alsof je aan de hartmonitor hangt :D PIEPPIEPPIEPPIEP :D
Tap tap tap
pi_84610784
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:39 schreef CherryLips het volgende:
Eén keertje geparkeerd met een auto met parkeersensoren, het is net alsof je aan de hartmonitor hangt :D PIEPPIEPPIEPPIEP :D
_O-
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:47:26 #125
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84610821
Ik mot geen parkeersonsoren, ik weet wel hoe groot het is.
Het enige wanneer het echt handig is, is met een dichte bestelbus.

(En zelfs dan, ik heb een jaartje met zo'n bakbusje gereden en wist precies hoe groot het was en tot hoe ver ik kon gaan. )
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:49:35 #126
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84610915
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:23 schreef Dubish het volgende:
*EDIT,, en parkeersensoren?! naahh heb ik niet nodig :7
Dus we krijgen niet straks dit soort toestanden hier?

_O- Slecht bewerkt, maar 't is laat en moest even snel :P. En ik vind 'm grappig :)
pi_84610988
_O- _O- _O- _O-

Nee hoor, hoop dat dat niet gebeurt!
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:52:07 #128
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84610999
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:47 schreef JJH het volgende:
Ik mot geen parkeersonsoren, ik weet wel hoe groot het is.
Het enige wanneer het echt handig is, is met een dichte bestelbus.

(En zelfs dan, ik heb een jaartje met zo'n bakbusje gereden en wist precies hoe groot het was en tot hoe ver ik kon gaan. )
Ja, dan is het vreselijk handig. :+
Wij hebben op het werk een verlengde Opel Vivaro, die van achter helemaal dicht is, dan is het wel heel fijn.
pi_84615830
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:22 schreef jacobras het volgende:
Is het trouwens beter om niet meteen in een automaat te gaan rijden als je net je rijbewijs hebt opgehaald? M'n ouders hebben een Prius... Ga natuurlijk wel proberen regelmatig in een schakelauto te rijden, vind ik sowieso sportiever (=leuker) :).
Heb je het tegen mij? ;)
Ik heb mijn rijbewijs afgelegd met een automaat.
Rijschool zag ik niet zittten (veel te duur), en in mijn directe familie zit niemand die een schakelbak heeft.

En ik was sowieso van plan om met een Prius te rijden, dat schakelgedoe vind ik wel wat overbodig.
Verleer je dat schakelen eigenlijk niet na een tijd? Ik kan het me wem voorstellen als je jaren automaat rijdt en dan plots terug een schakelbak hebt.
pi_84619928
Maar als je een rijbewijs voor een automaat wil, moet je toch ook les nemen bij een rijschool, of ben ik nou gek?
Ik zou het niet gedaan hebben, met gewoon rijbewijs mag je en automaat en schakelbak rijden met een automaatrijbewijs alleen automaat. Da's best ruk als je keer iemand weg moet brengen in z'n eigen auto ofzo.

Denk ook niet dat je het schakelen verleerd eigenlijk, gezien het best wel logisch is.
pi_84620591
Schakelen verleren? Dat is net als fietsen...gaat vanzelf
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:04:18 #132
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84621316
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:04 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij? ;)
Ik heb mijn rijbewijs afgelegd met een automaat.
Rijschool zag ik niet zittten (veel te duur), en in mijn directe familie zit niemand die een schakelbak heeft.

En ik was sowieso van plan om met een Prius te rijden, dat schakelgedoe vind ik wel wat overbodig.
Verleer je dat schakelen eigenlijk niet na een tijd? Ik kan het me wem voorstellen als je jaren automaat rijdt en dan plots terug een schakelbak hebt.
Ehm, was meer een algemene vraag ;). Maar ik denk dat als ik meteen telkens in de Prius ga rijden dat ik dingen verleer/ga vergeten als ik in een andere auto rij. Neem bijvoorbeeld de hellingproef, als je in een Prius stilstaat op een helling en je laat de rem los, houdt ie je automatisch stil. Als ik dan in een schakelauto ga rijden en dat vergeet ofzo... 8)7 :P

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef Empathologica het volgende:
Maar als je een rijbewijs voor een automaat wil, moet je toch ook les nemen bij een rijschool, of ben ik nou gek?
Jep, dan les je in een automaat en krijg je een Automaat-stempel o.i.d. op je rijbewijs.
pi_84621610
Ik snapte trainfreak z'n 'Rijschool zag ik niet zittten (veel te duur)' niet. Maar voor een automaat moet je ook lessen, is dat dan niet te duur?
pi_84621791
Kun je net zo goed leren schakelen, doe het dan gelijk goed ;) .
Tap tap tap
pi_84621990
Ik stelde gister voor om naar Arnhem te rijden, aangezien er geen treinen rijden, iedereen trok wit weg :') . Kreeg gelijk commentaar dat ik eerst moest leren met de handrem om te gaan (vader is nog steeds pissig dat m'n auto afsloeg bij het stoplicht vorige week en dat de auto drie cm achteruit rolde). En dat ik nog moest leren parkeren. Kijk, van zulke opmerkingen word ik onzeker en zo durf ik niet alleen ergens naartoe te gaan. Hoe moet ik het anders leren? Aan de ene kant zegt m'n vader dat ik niet gelijk moet verwachten dat ik perfect kan rijden, en aan de andere kant maakt hij zulke opmerkingen. Van de week stond ik weet ik veel hoe lang stil voor de spoorbomen, toen heb ik ook de hellingproef gedaan, ging prima. Maar o jee, het ging één keer even niet goed :{w .
Begint m'n opa over een kennisje dat net anderhalve week d'r rijbewijs had en hem even naar huis had gereden, 'en dat grietje kon voor geen meter schakelen'. Ja, fijn, zo'n ouwe zemelaar achterin als je misschien voor de derde keer rijdt, in een andere auto dan je gewend bent :P .
Tap tap tap
pi_84622388
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef Empathologica het volgende:

Denk ook niet dat je het schakelen verleerd eigenlijk, gezien het best wel logisch is.
Dat verleer je idd niet.

Het enige waar ik altijd weer even aan moet wennen, is het intrappen van de koppeling als je bijna stilstaat bij het stoplicht. Als ik bijv een weekend mijn pa's auto heb geleend, ivm een trekhaak, wil ik dat nog wel eens vergeten en hobbel ik lekker op het stoplicht af :')
pi_84625571
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:12 schreef Empathologica het volgende:
Ik snapte trainfreak z'n 'Rijschool zag ik niet zittten (veel te duur)' niet. Maar voor een automaat moet je ook lessen, is dat dan niet te duur?
In België is het systeem anders, daar moet je niet lessen bij een rijschool.
Ik heb alles via mijn vader geleerd, mijn praktijkexamen deed ik gewoon met de eigen wagen (Prius dus)

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:04 schreef jacobras het volgende:

Maar ik denk dat als ik meteen telkens in de Prius ga rijden dat ik dingen verleer/ga vergeten als ik in een andere auto rij. Neem bijvoorbeeld de hellingproef, als je in een Prius stilstaat op een helling en je laat de rem los, houdt ie je automatisch stil. Als ik dan in een schakelauto ga rijden en dat vergeet ofzo... 8)7 :P
Dan heb jij toch wel een aparte Prius, die blijft echt niet altijd stilstaan op een helling hoor..
Je hebt de Brake Assist (BA), als je het rempedaal volledig intrapt houdt de auto 2 sec zijn positie aan, dan hoef je enkel nog het gaspedaal in te duwen en je bent weg.
En als de helling niet steil genoeg is dan gaat de Prius nog steeds naar voor (dus rem induwen), wanneer deze te steil is dan gaat de Prius naar achter rollen.
pi_84626245
Ik had net weer zo'n parkeerdrama, verkeerd vak uitgekozen. Want ik reed achteruit en daar was zon stenen randje en dan wat groen. Daar reed ik met een wiel overheen, kon geen draai maken omdat er een auto langs me stond. Sta je daar, elke keer dat ik gas gaf om er overheen te rijden sloeg ie af, meer gas geven durfde ik niet uit angst die auto -en vrouw die haar boodschappen daar stond in te laden- te raken als ik vooruit schoot :')

Met wat hulp van die vrouw (die stond te wenken dat ik nog vooruit kon enzo) toch na 200000 keer draaien er uit gekomen maar ik schaamde me rot. Volgende keer zet ik hem ergens neer waar ik gewoon fatsoenlijk kan draaien of recht achteruit kan :')
pi_84626677
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:58 schreef trainfreak het volgende:

[..]

In België is het systeem anders, daar moet je niet lessen bij een rijschool.
Ik heb alles via mijn vader geleerd, mijn praktijkexamen deed ik gewoon met de eigen wagen (Prius dus)

Nofi, maar Belgen rijden echt als complete mongolen. Die hebben echt nul verkeersinzicht. Dat komt onder andere door die manier van je rijbewijs halen. Net een apenland.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:47:08 #140
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84627650
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:58 schreef trainfreak het volgende:
Dan heb jij toch wel een aparte Prius, die blijft echt niet altijd stilstaan op een helling hoor..
Je hebt de Brake Assist (BA), als je het rempedaal volledig intrapt houdt de auto 2 sec zijn positie aan, dan hoef je enkel nog het gaspedaal in te duwen en je bent weg.
En als de helling niet steil genoeg is dan gaat de Prius nog steeds naar voor (dus rem induwen), wanneer deze te steil is dan gaat de Prius naar achter rollen.
Oké, ik wist niet dat het zo werkte. Ik heb dat ook maar van anderen gehoord, heb er zelf nog niet in gereden (over ongeveer 2 uur wel :)).
pi_84629354
Waarom staat er 'dode herten' in de tt? Heeft iemand er een aangereden? :o

En ik ben nog steeds een kluns met rijden. Ik heb al 1000 keer moeten keren, omdat ik verkeerd was gereden (ik ben nu echt een ster in omkeren :7) en ik heb super veel stoeprandjes meegenomen. En 't vooruit parkeren gaat wel steeds beter.

Ik weet trouwens niet wie er pas geslaagd zijn, maar gefeliciteerd iig! :)
  donderdag 29 juli 2010 @ 15:29:43 #142
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84629548
Ja, weet zo niet meer wie het was, maar werd over gesproken aan het eind van het vorige deel. Ik ben één van de geslaagden, dus bedankt :P.
pi_84630456
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:25 schreef Lammmetje het volgende:
Waarom staat er 'dode herten' in de tt? Heeft iemand er een aangereden? :o
Schuldig. Foto (grafisch!) hier. Het was 's nachts om een uur of 3 (hoewel deze foto de volgende ochtend is genomen).
pi_84630779
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:52 schreef SinofEnvy het volgende:

[..]

Schuldig. Foto (grafisch!) hier. Het was 's nachts om een uur of 3 (hoewel deze foto de volgende ochtend is genomen).
Aww... :W
pi_84630849
Gos, die achterpootjes helemaal verbrijzeld ;(
Tap tap tap
pi_84631281
Ja, ik raakte hem op z'n achterkant.

Overigens denk ik dat de achterpoten ook wel zijn aangevroten, het beest is waarschijnlijk na de aanrijding wat de berm ingestrompeld en is daar overleden. Er zijn hier ook een hoop vossen e.d. dus ik denk dat die een lekker maaltje hebben gehad aan de achterkant. :9
pi_84631789
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:23 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Nofi, maar Belgen rijden echt als complete mongolen. Die hebben echt nul verkeersinzicht. Dat komt onder andere door die manier van je rijbewijs halen. Net een apenland.
Niet elke Belg, dus niet gaan veralgemenen...
Duitsers rijden ook altijd met 150+ over de autostrade dan..
pi_84637421
Yeah, eindelijk in de auto van m'n zus gereden, de Toyota Yaris O+ Wat een schattig gebakje zeg, hij schakelt alleen een beetje stroef. Ik mocht alleen niet aan de stoel en spiegels komen, dus ik zag geen zak in de binnenspiegel :') .
Tap tap tap
pi_84637691
_O- _O- Hoezo mocht je niet aan de stoel en spiegels komen?
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:19:49 #150
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84637726
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:18 schreef Dubish het volgende:
_O- _O- Hoezo mocht je niet aan de stoel en spiegels komen?
Ik wilde iets heel lulligs zeggen hierop. _O-
pi_84638199
Nee dat rijdt lekker als je geen flikker ziet of niet bij de pedalen kan :')
M'n buurman had laatst in m'n auto gereden (ging olie verversen in m'n broer z'n loods) en toen ik dus er na instapte... Ik vond het al zo raar dat m'n knieën in m'n nek zaten :')
pi_84638210
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:19 schreef mstr het volgende:

[..]

Ik wilde iets heel lulligs zeggen hierop. _O-
Zeg het a.u.b :6
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:35:04 #153
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84638315
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:32 schreef Dubish het volgende:

[..]

Zeg het a.u.b :6
Ze kan waarschijnlijk net zo goed rijden als der zus, dus als je dan de spiegel verzet weet ze niet meer hoe hij moet staan.
pi_84638489
Ik vind het ook extreem kut als mensen mijn stoel verzetten in mijn auto.

Mijn vriendin onthoudt altijd precies hoeveel tikken ze em omhoog zet :') Soms ben ik dagen van slag als ik mijn stoel niet goed heb. :P
pi_84639882
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:35 schreef mstr het volgende:

[..]

Ze kan waarschijnlijk net zo goed rijden als der zus, dus als je dan de spiegel verzet weet ze niet meer hoe hij moet staan.
Ik had beter van je verwacht, valt tegen :P

Ze haat het gewoon als iemand aan de spiegels/stoel heeft gezeten, dan is ze vijf minuten bezig met goedzetten en dan voelt het nog niet goed, vandaar. Ik heb wel de stoel naar achteren gegooid, mijn benen zijn twee keer zo lang als die van haar :D .
Tap tap tap
  donderdag 29 juli 2010 @ 20:18:07 #156
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84640051
Als mijn stoel iets anders staat dan voelt het voor 2 minuten even vreemd, daarna heb ik er geen last meer van hoor. :P
pi_84640178
Mensen vinden het nooit leuk om in mijn auto te stappen >:).
Stoel staat meestal helemaal naar voren, dus da's niet zo leuk instappen als je wat groter bent.
  donderdag 29 juli 2010 @ 20:22:00 #158
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84640227
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 20:20 schreef Anne het volgende:
Stoel staat meestal helemaal naar voren, dus da's niet zo leuk instappen als je wat groter bent.
Dat had ik heel vaak bij rijlessen, dan kwam ik niet eens met m'n benen onder het stuur door. Het meisje voor me had dan de stoel naar voren en ver omhoog gezet. :') Terwijl ik juist graag laag zit. :P
pi_84640472
Ik verstel hem eigenlijk nooit qua hoogte. Ik zit liever ook wat lager. Ik 'lig' sowieso wat liever in mijn auto, dan helemaal rechtop.
  donderdag 29 juli 2010 @ 20:48:46 #160
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84641261
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 20:28 schreef Anne het volgende:
Ik verstel hem eigenlijk nooit qua hoogte. Ik zit liever ook wat lager. Ik 'lig' sowieso wat liever in mijn auto, dan helemaal rechtop.
Ja, ik ook.
Maar dat deed ik zelfs al tijdens m'n rijlessen. :')
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:14:04 #161
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84642379
Nou, de meeste mensen die ik ken waarbij ik ook nog wel eens in hun auto zit zitten belachelijk naar achter. Ik zit zelf wel aardig rechtop eigenlijk :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:16:26 #162
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84642490
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:14 schreef monsterd. het volgende:
Nou, de meeste mensen die ik ken waarbij ik ook nog wel eens in hun auto zit zitten belachelijk naar achter. Ik zit zelf wel aardig rechtop eigenlijk :P
Maar dat gaat altijd vervelen als ik een stuk moet rijden. :{
pi_84645742
Ik zit kaarsrecht :@ Maar dat zit ik ook achter m'n bureau en op de fiets :P
Tap tap tap
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:22:30 #164
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84645829
Autorijden = cooooool!! Net terug van een uurtje toeren met een maat van me in de Prius, automaat is echt makkelijk! En ik maar denken dat die hybride langzaam was, met power-mode aan zeker niet :D.

Net terug bij ons thuis, is zo'n ruimte van 2 parkeervakken achter elkaar. Dus ik rij d'r zo in, en dan naar achteren "ons" vak in. Kwam een beetje scheef, dus maar corrigeren en weer naar achteren. En dat zo'n 20x :P. Ik was bang dat ik te ver naar rechts zou komen, en de banden langs de stoep zou schuren. Stond ie uiteindelijk een beetje naar m'n zin, stap ik uit en zie ik dat ie in het midden van de 2 vakken staat :X. Maar ietsje naar achteren gereden, nu staan de wielen echt tegen de lijn aan.

Maar goed, hij staat iig ^O^

Maat van me gaat vragen of ik morgen in de auto van zijn ouders mag rijden (Hyundai i20, leuke auto), hoop dat 't mag :s). Kan niet wachten tot morgenmiddag, ritje met m'n moeder :P.

Verbaasde me trouwens dat m'n vader me, toen ik slechts 20 minuten erin had gereden, de auto al aan mij toevertrouwde :).
pi_84646157
quote:
Die van mij ligt op de achterbank :D

Als ik de auto van mn vriendin pak, moet ik de stoel ook altijd eerst een meter naar achter gooien _O-
pi_84646226
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:22 schreef jacobras het volgende:
Verbaasde me trouwens dat m'n vader me, toen ik slechts 20 minuten erin had gereden, de auto al aan mij toevertrouwde :).
Zo hoort t ook. Lekker zelf leren :Y
pi_84648042
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:22 schreef jacobras het volgende:

Zo hoort het ook, Je hebt een rijbewijs dan ben je in iedergeval gedekt mocht je toch een ramp veroorzaken. Bovendien is je rijbewijs halen pas stap 1 van het autorijden. Stap 2, het autorijden zelf leer je pas nu dat je zelf alleen de weg op mag. Dit merk ik ook heel goed aan mezelf.

Heb voor het eerst vandaag gewerkt met de auto in plaats van de brommer en moet zeggen, dat is echt super relaxed! Niet meer dat afsnijden omdat je 40 rijdt maar gewoon lekker meetuffen met het verkeer.
pi_84655185
Hmm gister voelde ik me voor het eerst sinds tijden weer een beetje dom. Ging aan de linkerkant fileparkeren, kostte me toch even 4 keer voor ie stond :+ Misschien maar wat vaker doen als oefening
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:06:40 #169
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84657093
quote:

[..]

Zo, bluh, daar komt m'n ontbijt weer :r
Wat een morbide idee om daar een foto van te maken, er zijn mensen voor minder opgesloten hoor :')
pi_84657466
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:06 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zo, bluh, daar komt m'n ontbijt weer :r
Wat een morbide idee om daar een foto van te maken, er zijn mensen voor minder opgesloten hoor :')
Aansteller :D
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:42:41 #171
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84658144
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Aansteller :D
Ik ben een vrouw, die reageren anders op dode dieren. Die vinden dat zielig, en vies.
Mannen vinden zoiets koel 'Ohhh, kijk die darmen. Wat gaaf!' En dat is het grote verschil ;)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:19:47 #172
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84659256
quote:
Ik moest om bij mijn rijlesauto in te stappen eerst mijn rechterbeen links van de koppeling zetten, anders kwam 'ie niet onder het stuur door :'). En nee, ik ben niet abnormaal lang ofzo, maar zo groot was de rijlesauto nou ook weer niet ;)

Gister in de Prius heb ik echt veel te veel aan die stoel zitten prutsen. Omhoog, iets rechter, en er zit ook een knopje daarmee kun je de steun in de onderkant van je rug vergroten/verkleinen. Voelt net alsof er opeens een gezwel uit de rugleuning van de stoel tegen je rug aan groeit :P.
pi_84659329
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:19 schreef jacobras het volgende:
Ik moest om bij mijn rijlesauto in te stappen eerst mijn rechterbeen links van de koppeling zetten, anders kwam 'ie niet onder het stuur door :'). En nee, ik ben niet abnormaal lang ofzo, maar zo groot was de rijlesauto nou ook weer niet ;)
Met instappen zat ik ook altijd te klooien :')
pi_84660158
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:42 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik ben een vrouw, die reageren anders op dode dieren. Die vinden dat zielig, en vies.
Mannen vinden zoiets koel 'Ohhh, kijk die darmen. Wat gaaf!' En dat is het grote verschil ;)
Kut dan ben ik geen vrouw. Ik snij juist graag dode dingen open :')
  vrijdag 30 juli 2010 @ 12:13:27 #175
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84661044
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:49 schreef Empathologica het volgende:

[..]

Kut dan ben ik geen vrouw. Ik snij juist graag dode dingen open :')
Dat soort dingen hebben bij mij juist altijd een hoog CSI gehalte :P

Maargoed, vies blijft het wel..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_84661088
Ik had gistermiddag nog bijna een platte duif. Beest zat midden op een polderweg, en bleef ook gewoon zitten toen ik uitweek en langs reed :')
pi_84661538
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:13 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Dat soort dingen hebben bij mij juist altijd een hoog CSI gehalte :P

Maargoed, vies blijft het wel..
Nouja, met mijn beroep vind je niet veel meer vies :')
Gelukkig nog geen roadkill gehad, dan zou ik me kei schuldig voelen. Maar als het toch al dood is..
pi_84661656
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:14 schreef Piles het volgende:
Ik had gistermiddag nog bijna een platte duif. Beest zat midden op een polderweg, en bleef ook gewoon zitten toen ik uitweek en langs reed :')
Houtduif ws. Die zijn achterlijk en blijven inderdaad zitten. Daar staan ze bekend om :')
  vrijdag 30 juli 2010 @ 12:56:32 #179
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84662537
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:28 schreef Empathologica het volgende:

[..]

Nouja, met mijn beroep vind je niet veel meer vies :')
Gelukkig nog geen roadkill gehad, dan zou ik me kei schuldig voelen. Maar als het toch al dood is..
Je werkt bij een soort CSI team? Misschien dat je het daarom niet meer vies vind indd :)
Ik ben helemaal niet van de dode dieren, toen m'n hamster een aantal jaar geleden niet meer uit z'n huisje kwam heb ik m'n vader de boel op laten ruimen, de rillingen liepen over m'n rug :')
pi_84662665
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:56 schreef Purdey het volgende:

[..]

Je werkt bij een soort CSI team? Misschien dat je het daarom niet meer vies vind indd :)
Ik ben helemaal niet van de dode dieren, toen m'n hamster een aantal jaar geleden niet meer uit z'n huisje kwam heb ik m'n vader de boel op laten ruimen, de rillingen liepen over m'n rug :')
Ik word er steeds makkelijker in :@ Er was laatst een piepjong musje uit het nest gedonderd, bij de voordeur. M'n zus en m'n moeder lieten hem liggen om te laten ontbinden (want ze vonden het goor om het op te ruimen, dus dan laten ze hem maar naast de voordeur liggen wegrotten? want dat is wel fris?), dus heb ik hem opgeruimd. Stelletje mietjes. M'n dode hamster moest ik laatst ook uit z'n krappe huisje zien te krijgen, dat ging een beetje lomp :@ .
Tap tap tap
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:36:54 #181
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_84664415
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:19 schreef jacobras het volgende:

[..]

Probeer eens in een oude Mazda 323f in te stappen. :') Ik zet tegenwoordig als ik met de 323 van mijn ouders moet rijden maar de stoel helemaal naar achteren bij het instappen zodat ik niet klem kom te zitten met het stuur. En ik ben ook maar zo'n 1 meter 80. _O-

Verder is het wel een leuke auto om mee te rijden. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 14:27:24 #182
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84666548
Ik ben ook niet abnormaal lang, maar als er een heel klein ielig meisje voor mij zat met rijden had ik echt wel problemen in die auto te komen :{ Moest de stoel naar achter, de rugleuning naar achter omdat ik anders dubbelgeklapt achter het stuur zat. Er was een keer iemand die had de rugleuning zo ver naar achter gehad dat ik het idee had dat de stoel 20 cm verlaagd was, kwam net boven m'n stuur uit :P
pi_84670448
Ik zit eigenlijk half op het stuur merk ik. Ik ben niet erg kort ofzo maar ik vind het gewoon erg lekker rijden als je wat dichter op het stuur zit ( uiteraard niet in fossiel-houding!) Vooral als ik dan even ga sporten zit het gewoon vele male lekkerder.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 16:27:51 #184
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84671369
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:04 schreef Henkhimself het volgende:
Ik zit eigenlijk half op het stuur merk ik. Ik ben niet erg kort ofzo maar ik vind het gewoon erg lekker rijden als je wat dichter op het stuur zit ( uiteraard niet in fossiel-houding!) Vooral als ik dan even ga sporten zit het gewoon vele male lekkerder.
Hoe moet ik dat interpreteren? Dat je op je stuur leunt ofzo? Zit je dan ook super dichtbij de pedalen enzo? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_84673167
Ik 'lig' als het ware in de auto tijdens het rijden :D , stoel ver naar achteren, verlagen, rugsteun zo'n centimeter of 10-15 naar achteren. Ahhh heerlijk :9~
pi_84673362
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:18 schreef Dubish het volgende:
Ik 'lig' als het ware in de auto tijdens het rijden :D , stoel ver naar achteren, verlagen, rugsteun zo'n centimeter of 10-15 naar achteren. Ahhh heerlijk :9~
Zo zit mijn broer ook, kan me niet voorstellen dat je dan lekker en fatsoenlijk kan rijden :{w
pi_84673452
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:18 schreef Dubish het volgende:
Petje op en een beetje hangen naar het midden? :')
pi_84673567
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:27 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik wilde het niet direct zeggen _O-
pi_84674112
Vandaag de eerste schade aan m'n auto, op het parkeerterrein. Iemand heeft met uitparkeren m'n spiegel meegenomen :( Grote kras :{
pi_84674294
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:27 schreef Piles het volgende:

[..]

_O- Nee joh, zo zit je gewoon comfortabel.
pi_84674402
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:54 schreef Dubish het volgende:

[..]

_O- Nee joh, zo zit je gewoon comfortabel.
Ik zit liever wat alerter :P
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:00:20 #192
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84674444
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:49 schreef Piles het volgende:
Vandaag de eerste schade aan m'n auto, op het parkeerterrein. Iemand heeft met uitparkeren m'n spiegel meegenomen :( Grote kras :{
Lekker genaaid word je dan... :{ Zeker geen briefje onder de ruitenwisser?

Net terug met de Prius, naar winkelstraat gereden en uurtje later weer terug. Hier thuis stond er een auto in het voorste parkeervak, dus kon niet eerst daarin rijden en dan zo naar achteren. Moest dus fileparkeren, maar er stond ook een auto aan de linkerkant van de weg. Dus ik zette 'm daartussen, en ging toen met uiterste voorzichtigheid om niet met de neus langs die auto te schrapen fileparkeren. Ging nog in één keer goed ook :s).

quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 17:58 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik zit liever wat alerter :P
Ik ook, liever wat rechtop :).
pi_84674487
Je rijdt precies wel graag met die Prius? :P
Is het een nieuwe versie? Eentje met achteruitrijcamera? Eens je dat hebt kan je dat echt niet meer missen..
pi_84675581
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:00 schreef jacobras het volgende:

[..]

Lekker genaaid word je dan... :{ Zeker geen briefje onder de ruitenwisser?
Uiteraard niet. Gelukkig al oude auto, maar het doet wel pijn ;(
Morgen maar eens met lakstiftje aan de slag :P
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:44:18 #195
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84675618
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:43 schreef Piles het volgende:

[..]

Uiteraard niet. Gelukkig al oude auto, maar het doet wel pijn ;(
Morgen maar eens met lakstiftje aan de slag :P
Lakstift verpest vaak meer dan dat het mooier maakt.
pi_84675674
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:44 schreef mstr het volgende:

[..]

Lakstift verpest vaak meer dan dat het mooier maakt.
Hmm -O- Bedankt voor de waarschuwing :P Het is ook al aardig oud spul vermoed ik :')

Hoorde van collega dat Turtle Wax Ice goed spul is, dus dat ga ik morgen mss maar ff halen. Kan ie weer mooi glimmen :)
pi_84675723
Oh, en voor wie nog een poging wil doen om te zeggen waar m'n sleepoog in moet :@
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:49:48 #198
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84675758
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Hmm -O- Bedankt voor de waarschuwing :P Het is ook al aardig oud spul vermoed ik :')

Hoorde van collega dat Turtle Wax Ice goed spul is, dus dat ga ik morgen mss maar ff halen. Kan ie weer mooi glimmen :)
Of je moet heel veel geduld hebben, maar dan is het nog onmogelijk om het echt netjes te krijgen.
Verwacht maar niet dat je dat eruit krijgt die kras.
Blijft je nagel in die kras hangen of niet? :)
Op welke plek zit het eigenlijk?
pi_84675837
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:49 schreef mstr het volgende:

[..]

Of je moet heel veel geduld hebben, maar dan is het nog onmogelijk om het echt netjes te krijgen.
Verwacht maar niet dat je dat eruit krijgt die kras.
Blijft je nagel in die kras hangen of niet? :)
Op welke plek zit het eigenlijk?
Ik zal morgen eens goed kijken, maar zat iig een grijze brede streep op de kap van rechterspiegel :)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:52:21 #200
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84675842
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:02 schreef trainfreak het volgende:
Je rijdt precies wel graag met die Prius? :P
Is het een nieuwe versie? Eentje met achteruitrijcamera? Eens je dat hebt kan je dat echt niet meer missen..
Ik heb niet veel anders om in te rijden dan die Prius, dus ja :P. Nieuwste model, met achteruitkijkcamera idd. Merk al dat ik d'r met inparkeren best wel vaak inkijk.
pi_84675952
Vandaag een oude Land Rover tegengekomen, damn wil er nog steeds één O+
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:57:30 #202
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84676002
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:52 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik zal morgen eens goed kijken, maar zat iig een grijze brede streep op de kap van rechterspiegel :)
Als je nagel er niet in blijft hangen, dan is de kras meestal voor een groot gedeelte met de hand, of (bijna) helemaal machinaal weg te poetsen of te maskeren. :)
pi_84676769
Vandaag is mijn airco ermee opgehouden. Gelukkig zit ik nooit zo lang in de auto, en met de raampjes open vind ik ook prima, maar ik moet het natuurlijk wel laten fixen.

Het is of dat ie bijgevuld moet worden, of een ventiel, of een leiding, of een pomp, of de compressor :')
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:28:20 #204
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84677061
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:18 schreef EMCioran het volgende:
Vandaag is mijn airco ermee opgehouden. Gelukkig zit ik nooit zo lang in de auto, en met de raampjes open vind ik ook prima, maar ik moet het natuurlijk wel laten fixen.

Het is of dat ie bijgevuld moet worden, of een ventiel, of een leiding, of een pomp, of de compressor :')
Zit er nog meer in een airco dan? :')
pi_84679971
Nee

Conclusie is dat het van alles kan zijn, en ik dit weekend geen zin heb om aan het hok te sleutelen
pi_84682551
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:48 schreef Piles het volgende:
Oh, en voor wie nog een poging wil doen om te zeggen waar m'n sleepoog in moet :@
Ik mag je 1e foto niet zien :@
pi_84683327
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:49 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik mag je 1e foto niet zien :@
Zat spatie teveel in :P
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:22 schreef Piles het volgende:
En de bonusvraag: waar zit de aansluiting voor m'n sleepoog? Foto 1 Foto 2
pi_84687279
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 22:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Zat spatie teveel in :P
[..]

Ik zou zeggen aan de linker kant (rechts voor van de auto dus) Naast je mist(?)lamp
pi_84687390
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:28 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

Ik zou zeggen aan de linker kant (rechts voor van de auto dus) Naast je mist(?)lamp
Ja, daarom heb ik daar een foto van gemaakt :+
Maar dat roostertje kan er niet uit volgens mij, maar er zit wel een gaatje achter als ik goed kijk :?
pi_84687571
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:30 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, daarom heb ik daar een foto van gemaakt :+
Maar dat roostertje kan er niet uit volgens mij, maar er zit wel een gaatje achter als ik goed kijk :?
Vaag... :D

Bij mij is het zowel voor als achter een klein dopje in de bumper.
pi_84687767
Bij mij zijn het klepjes in de bumper die je er makkelijk uit haalt waar de sleepogen achter zitten. Zit er bij je reservewiel wel een oog met schroefdraad of iets dergelijks? Of gewoon eens onder de bumpers kruipen om te kijken of je wat ziet :)
pi_84687816
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Bij mij zijn het klepjes in de bumper die je er makkelijk uit haalt waar de sleepogen achter zitten. Zit er bij je reservewiel wel een oog met schroefdraad of iets dergelijks? Of gewoon eens onder de bumpers kruipen om te kijken of je wat ziet :)
Dat klepje heb ik vanachter wel ja :Y
En ik heb inderdaad een sleepoog bijgeleverd, en de enige optie is naast mistlamp zo te zien. Ik heb zelf nog achter nummerbord gekeken, maar daar zat ook niks :')
pi_84688018
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:40 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat klepje heb ik vanachter wel ja :Y
En ik heb inderdaad een sleepoog bijgeleverd, en de enige optie is naast mistlamp zo te zien. Ik heb zelf nog achter nummerbord gekeken, maar daar zat ook niks :')
Over het algemeen zitten sleepogen ook niet achter het nummerbord ;)
Bij conventionele auto's zitten ze op makkelijk bereikbare plekken dus waarschijnlijk is het dat gat naast de mistlamp.

Opzich wel leuke auto trouwens die Felicia, vooral in zo'n kleur :9
pi_84688163
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Over het algemeen zitten sleepogen ook niet achter het nummerbord ;)
Nee, maar de tekening in het boekje was te onduidelijk O-)
quote:
Bij conventionele auto's zitten ze op makkelijk bereikbare plekken dus waarschijnlijk is het dat gat naast de mistlamp.

Opzich wel leuke auto trouwens die Felicia, vooral in zo'n kleur :9
Morgen weer verder zoeken, moet ook eens onder auto kijken, volgens mij zit mn uitlaat beetje los. Er rammelt iets :{
pi_84688393
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:48 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, maar de tekening in het boekje was te onduidelijk O-)
[..]

Morgen weer verder zoeken, moet ook eens onder auto kijken, volgens mij zit mn uitlaat beetje los. Er rammelt iets :{
Ik had ook een rammel aan de uitlaat. Begonnen er een beetje aan te wrikken en bij wijze van spreken donderde de achterdemper er onderuit :')
  zaterdag 31 juli 2010 @ 10:11:22 #216
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84696232
Gisteravond naar m'n broer met de auto, heen reed m'n pa en die zei toen dat ik terug mocht rijden. Toen we daar weggingen was het rond half twaalf, en hij zei hij wel terug reed, omdat het al zo donker was.
Op een gegeven moment reden we langs een stuk stoep, waarvan ik dacht dat hij daar wel heel dicht op af reed. En ja hoor, hij schampte de stoep :') Toen we thuiskwamen bleek er een wieldop weg te zijn.

De moraal van dit verhaal? Ik vind het heerlijk om hem een fout te zien maken, terwijl hij als ik rijd, z'n mond vol heeft over míjn rijkunsten. Heerlijk, sweet revange 8-)
pi_84696972
Is het eigenlijk verstandig bij een eerste 2e hands auto om deze even weg te brengen voor een grote beurt? Heb het idee dat het vast geen kwaad kan, maar het is gelijk weer een hoop geld :P
pi_84697551
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 10:11 schreef Purdey het volgende:
Gisteravond naar m'n broer met de auto, heen reed m'n pa en die zei toen dat ik terug mocht rijden. Toen we daar weggingen was het rond half twaalf, en hij zei hij wel terug reed, omdat het al zo donker was.
Op een gegeven moment reden we langs een stuk stoep, waarvan ik dacht dat hij daar wel heel dicht op af reed. En ja hoor, hij schampte de stoep :') Toen we thuiskwamen bleek er een wieldop weg te zijn.

De moraal van dit verhaal? Ik vind het heerlijk om hem een fout te zien maken, terwijl hij als ik rijd, z'n mond vol heeft over míjn rijkunsten. Heerlijk, sweet revange 8-)
Dan is mijn vader flexibeler dan die van jou, die laat mij gewoon heen en terug rijden :D Met het nodige commentaar, dat wel. En ik denk niet dat hij me nog laat inparkeren in het smalle hofje bij m'n opa en oma voor :') .
Van de week, toen ik in de yaris reed O+ , moest ik hem van z'n werk ophalen en hij moest nog iets afgeven, ook weer bij zo'n smal hofje }:| en hij wist niet precies welk gebouw nummer 40 was. Mag je dus gaan zoeken. 'Ja hier is het! O nee, volgende!' hoor je dan van de achterbank. Sorry, bestelbusje achter me! Vervolgens waren alle parkeerplekken op dat hofje bezet, op één na, maar ik dacht: hij moet wat afgeven dus ik zet hem gewoon tegen de stoep. Begint m'n vader een heel verhaal over hoe ik moet keren via dat lege parkeervak, ik kreeg het Spaans benauwd _O- Maar toen zag ik dat het straatje achter het flatgebouw om ging dus ben ik daar maar ingegaan en yay, het kwam uit op een andere weg. Pfff _O- Zie, ik kijk wel vooruit! M'n vader zei dat dat straatje doodliep.
Vervolgens over zo'n verhoogd fietspad de weg op, en die Yaris stuitert dus alle kanten op met drempels enzo he, ik lag helemaal in een deuk. M'n zus vond het iets minder, maar nu weet ze hoe ik me voel als zij over een drempel ragt.
Tap tap tap
pi_84700710
quote:

[..]

Je bent serieus terug gegaan om een foto te nemen van die dode hert? Iewl!

En ik las een aantal berichten over dat de stoel te ver naar voren of naar achteren stond? Ik moest altijd de stoel helemaal naar achteren schuiven als er een nieuwe leerling het stuur overnam. Er was ook een keer een gozer die echt mega lang was.. ik weet nog steeds niet hoe hij in die auto kon rijden :')
pi_84700795
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:32 schreef Lammmetje het volgende:
Zover zou ik ook niet gaan _O-
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:42:24 #221
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84701033
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:35 schreef Piles het volgende:

[..]

Zover zou ik ook niet gaan _O-
Ik wel. _O-
pi_84703456
Ok. ik geef het op :') Mijn auto gaat nooit gesleept worden B-)
Sleepoog volgens boekje, maar ik kijk tegen 1 grote leegte aan. Ook naast mistlampunits zit niks.

Ik vermoed dat er een andere bumper op zit eigenlijk :P

[ Bericht 15% gewijzigd door Piles op 31-07-2010 15:19:09 ]
pi_84703497
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:32 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

En ik las een aantal berichten over dat de stoel te ver naar voren of naar achteren stond? Ik moest altijd de stoel helemaal naar achteren schuiven als er een nieuwe leerling het stuur overnam. Er was ook een keer een gozer die echt mega lang was.. ik weet nog steeds niet hoe hij in die auto kon rijden :')
Eigenljik, m'n ouders. :P Officieel moet je ook meteen de politie bellen, maar dat wist ik ook niet dus dat is de volgende ochtend ook pas gebeurd. Toen zijn m'n ouders even gaan kijken, en hebben een foto genomen. Ikzelf had het ook niet gedaan, maar meer omdat ik er te lui voor ben :P.

Overigens, gister m'n eerste boete binnen gekregen (in ieder geval, sinds ik m'n rijbewijs heb). Reed 111 km/u over de A1 aan het begin v/d maand, waar je dus 100 mag. Geflitst. 4 km correctie eraf, 7 km/u te hard, ¤34. Stelletje oplichters.
pi_84703618
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:15 schreef SinofEnvy het volgende:
Overigens, gister m'n eerste boete binnen gekregen (in ieder geval, sinds ik m'n rijbewijs heb). Reed 111 km/u over de A1 aan het begin v/d maand, waar je dus 100 mag. Geflitst. 4 km correctie eraf, 7 km/u te hard, ¤34. Stelletje oplichters.
Boehoe :'(
Zit zo'n metertje op je dashbord :*
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:19:49 #225
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_84703622
Vorige week geslaagd voor me B op me werk maar ik heb nog steeds me militaire papiertje niet binnen waarmee ik naar de gemeente ga :')

Ben denet wel bij de mitsubitsi dealer wezen kijken en ik ben denk ik verkocht :D

Lancer Sportback
maar dan in het wit _O_
Op elke fokker past een bril.
pi_84703661
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:19 schreef Catch_me het volgende:
Vorige week geslaagd voor me B op me werk maar ik heb nog steeds me militaire papiertje niet binnen waarmee ik naar de gemeente ga :')

Ben denet wel bij de mitsubitsi dealer wezen kijken en ik ben denk ik verkocht :D

Lancer Sportback [ afbeelding ]
maar dan in het wit _O_
Doe maar even met geld smijten.
pi_84703758
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:19 schreef Piles het volgende:

[..]

Boehoe :'(
Zit zo'n metertje op je dashbord :*
Góh. Wat een opmerking. :')

Overigens hoor je mij ook niet huilen dát ik een boete heb binnen gekregen, maar de hoogte van de boete voor 7 km/u te hard vind ik toch vrij hoog.
pi_84703921
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:24 schreef SinofEnvy het volgende:
Overigens hoor je mij ook niet huilen dát ik een boete heb binnen gekregen, maar de hoogte van de boete voor 7 km/u te hard vind ik toch vrij hoog.
Dan werkt het :+
pi_84705244
quote:

maar dan in het wit _O_
:D :9 :7 :9~ O+

-O- geld.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:25:18 #230
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84705615
quote:

maar dan in het wit _O_
Dit is de droomauto zeker? En wat ga je echt kopen?
Want ik zag gisteravond een nieuwe Range Rover en dat is ontzettend geil, maar budgettair volledig onverantwoord..
pi_84705868
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:25 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dit is de droomauto zeker? En wat ga je echt kopen?
Want ik zag gisteravond een nieuwe Range Rover en dat is ontzettend geil, maar budgettair volledig onverantwoord..
Droomauto? Qua prijs valt hij voor een zo'n auto (nieuw) nog relatief mee, vanaf 18k voor de 1.5 liter motor en vanaf 21k voor de 1.8 liter motor editie. Dat is uiteraard niet iets wat de meeste mensen even in hun portomonnee bewaren, maar we hebben het hier ook niet over een auto van 50-100k ofzo. :9
  zaterdag 31 juli 2010 @ 16:45:59 #232
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_84706309
Bij onze lokale dealer staat ie nu voor 21.000 rijklaar met alle opties die ik eigenlijk wilde. Ik had ook de seat leon sport op het oog, maar dan betaal je dus 25.000 euro en dan moet je er nog van alles bij kopen, terwijl deze op de navigatie na compleet is :)

Zodra ik mijn pasje heb kan ik hem dus gaan proefrijden en misschien nog wat afdingen op de veelste dure multimediaconsole (2600 euro :')).
pi_84706350
Mijn droomauto's zijn onder de 10k euro's wel te krijgen :9
pi_84707761
Net een nieuwe autoradio aangeschaft :9 met bluetooth zodat ik gelijk handsfree kan bellen.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 18:19:57 #235
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84709571
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:45 schreef Catch_me het volgende:
Bij onze lokale dealer staat ie nu voor 21.000 rijklaar met alle opties die ik eigenlijk wilde. Ik had ook de seat leon sport op het oog, maar dan betaal je dus 25.000 euro en dan moet je er nog van alles bij kopen, terwijl deze op de navigatie na compleet is :)

Zodra ik mijn pasje heb kan ik hem dus gaan proefrijden en misschien nog wat afdingen op de veelste dure multimediaconsole (2600 euro :')).
Maar heb jij dan serieus zoveel geld voor een auto? Niet uit nieuwschierigheid, maar de meeste hier hebben een 'normale' auto, die voor begin 20'ers aardig te financieren zijn qua aanschaf/onderhoud/verzekering :)
pi_84710025
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 18:19 schreef Purdey het volgende:

[..]

Maar heb jij dan serieus zoveel geld voor een auto? Niet uit nieuwschierigheid, maar de meeste hier hebben een 'normale' auto, die voor begin 20'ers aardig te financieren zijn qua aanschaf/onderhoud/verzekering :)
Of sponsorende ouders :P
Nadeel is wel dat die ook af en toe wel eens met 'jouw' auto willen rijden
pi_84710249
Oh dat vind ik zo verschrikkelijk, ben blij dat ik voor de mijne gewoon heb moeten werken ipv dat vati en mutti me alles maar toeschuiven. Klinkt heel raar want het is echt relaxt als je zoiets krijgt maar ik zou me er niet fijn bij voelen.

Komt ook wel omdat de mensen die ik ken die hun auto, studie, studentenkamer etc krijgen van de ouders ook allemaal ontzettend lui en verwend zijn.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 18:48:19 #238
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_84710259
Zelf voor gewerkt en gespaard maar ik heb natuurlijk wel me ouders meegenomen naar de dealer want het is toch een flink bedrag dat je wilt gaan neerleggen :)
pi_84710309
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 18:47 schreef Empathologica het volgende:
Oh dat vind ik zo verschrikkelijk, ben blij dat ik voor de mijne gewoon heb moeten werken ipv dat vati en mutti me alles maar toeschuiven. Klinkt heel raar want het is echt relaxt als je zoiets krijgt maar ik zou me er niet fijn bij voelen.

Komt ook wel omdat de mensen die ik ken die hun auto, studie, studentenkamer etc krijgen van de ouders ook allemaal ontzettend lui en verwend zijn.
Ik heb er ook een hekel aan. Mijn ouders betalen daarentegen wel de verzekering voor de auto. Opleiding, wegenbelasting, benzine, vakantie en dergelijke moet ik wel zelf betalen. Maar krijg af en toe wel wat toegestopt :@
pi_84710965
Als jullie er allemaal een hekel aan hebben dan zeg ik maar niets...
pi_84713375
M'n ouders hebben m'n studie grotendeels betaald, maar van m'n rijbewijs had ik ook wel ruim twee jaar collegegeld kunnen betalen :X Maar goed, ik ken ook mensen die lopen te miepen dat ze alles zelf moeten betalen en mij een schuldgevoel aanpraten terwijl ze wel elke maand 150 euro krijgen toegeschoven en hun rijbewijs krijgen. Dan hebben ze het beter voor elkaar dan ik :D .
Tap tap tap
pi_84713613
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:10 schreef CherryLips het volgende:
M'n ouders hebben m'n studie grotendeels betaald, maar van m'n rijbewijs had ik ook wel ruim twee jaar collegegeld kunnen betalen :X Maar goed, ik ken ook mensen die lopen te miepen dat ze alles zelf moeten betalen en mij een schuldgevoel aanpraten terwijl ze wel elke maand 150 euro krijgen toegeschoven en hun rijbewijs krijgen. Dan hebben ze het beter voor elkaar dan ik :D .
Ik wil dan niet weten hoe lang jij over je rijbewijs hebt gedaan :P
pi_84713658
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:16 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik wil dan niet weten hoe lang jij over je rijbewijs hebt gedaan :P
Niet zo lang als over m'n studie :D
Tap tap tap
pi_84713782
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Niet zo lang als over m'n studie :D
Mag ik hopen ja :P
Zin in september, lekker weer beginnen met een opleiding O+
pi_84736960
Godver ik krijg m'n motorkap niet meer open :{ Hopelijk is dit niet een punt waarop meer problemen om de hoek komen kijken :')
pi_84737378
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:49 schreef The6thgate het volgende:
Godver ik krijg m'n motorkap niet meer open :{ Hopelijk is dit niet een punt waarop meer problemen om de hoek komen kijken :')
Gewoon flinke ruk aan geven :7. Werkt op de sloop ook bijna altijd :P
pi_84738066
Probeerde al iets meer kracht te zetten, maar ik wil niks forceren :P Morgen maar eens een garage bellen of die even kunnen kijken
pi_84738404
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:49 schreef The6thgate het volgende:
Beter dan de mijn die op random momenten losgaat. Nou schiet ie niet uit z'n lock maar wel dat je hem handmatig kan openen, heel raar is dat..
pi_84738472
Misschien zit ie net klem bij het slot? Vaak lukt het wel als een iemand de hendel in de auto aantrekt (en aangetrokken houdt), en een een ander op datzelfde moment probeert de kap te openen.
pi_84739730
Mooi die gaat ineens wel weer open. Volgende probleem is de negatieve accupool loskoppelen. Die schroeven zien er redelijk vastgeroest uit dus ben benieuwd of dat gaat lukken
pi_84745031
Stomme wasstraat die dicht zit. Nou moet ik morgenochtend voor vertrek daarheen -O-
pi_84748941
Waarom ga je nou door de krasstraat heen? Was je auto zelf!! })
pi_84749418
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:58 schreef Dubish het volgende:
Waarom ga je nou door de krasstraat heen? Was je auto zelf!! })
Pft. moeite doen :W ik heb 'm wel net goed van binnen gepoetst. Morgen fris de weg op naar Berlin _O_
pi_84762674
Oeh wasstraat, dat is een goeie :7 Ik heb geen zin om 'm zelf te wassen aangezien ie ergens anders in de wijk staat en ik vind dat autowassen voor je eigen deur moet :+
Gisteren zelf een nieuwe autoradio erin gezet. Viel nog best tegen, maar gelukkig zaten de juiste aansluitingen al in de auto. Ik wil alleen nog weten waar ik in de motor transmissie-olie kan bijvullen, maar dat is toch niet zo 1-2-3 te vinden.
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:54:42 #255
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84763651
Je vertrekt vandaag toch House? Hele goede reis, en doe voorzichtig! :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:13:22 #256
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84764038
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 08:52 schreef The6thgate het volgende:
Oeh wasstraat, dat is een goeie :7 Ik heb geen zin om 'm zelf te wassen aangezien ie ergens anders in de wijk staat en ik vind dat autowassen voor je eigen deur moet :+
Gisteren zelf een nieuwe autoradio erin gezet. Viel nog best tegen, maar gelukkig zaten de juiste aansluitingen al in de auto. Ik wil alleen nog weten waar ik in de motor transmissie-olie kan bijvullen, maar dat is toch niet zo 1-2-3 te vinden.
Transmissie olie moet je vaak op de bak zelf bijvullen, en laat die nou vaak diep weggestopt zitten. ;)

Gister trouwens nog onverwacht aardig wat kilometers in Duitsland gemaakt, was lekker rustig op de Autobahn. 8-)
pi_84764150
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:54 schreef Purdey het volgende:
Je vertrekt vandaag toch House? Hele goede reis, en doe voorzichtig! :)
Jaa straks *O* nog wel even m'n tas inpakken zo :'). Dankje!

Hello Berlin :W
pi_84764580
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:13 schreef JJH het volgende:

[..]

Transmissie olie moet je vaak op de bak zelf bijvullen, en laat die nou vaak diep weggestopt zitten. ;)

Ja ik had al ergens een schroef gevonden met een kleurtje en een nummer erop, laat ik nou net geen service-manual erbij hebben -O- Denk dat ik 'm toch een keer voor een grote beurt ga wegbrengen, is ie gelijk nagekeken.
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:39:17 #259
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84764683
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:34 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Ja ik had al ergens een schroef gevonden met een kleurtje en een nummer erop, laat ik nou net geen service-manual erbij hebben -O- Denk dat ik 'm toch een keer voor een grote beurt ga wegbrengen, is ie gelijk nagekeken.
Transmissieolie gaat over het algemeen heeeel lang mee hoor. :) En een werkplaatshandboek is meestal wel op Marktplaats op de kop te tikken voor een paar euries . :)
pi_84764810
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:39 schreef JJH het volgende:

[..]

Transmissieolie gaat over het algemeen heeeel lang mee hoor. :) En een werkplaatshandboek is meestal wel op Marktplaats op de kop te tikken voor een paar euries . :)
En wordt de transmissieolie eigenlijk wel gecheckt bij een grote beurt? :@
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:13:48 #261
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84765591
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:44 schreef Piles het volgende:

[..]

En wordt de transmissieolie eigenlijk wel gecheckt bij een grote beurt? :@
Dat hoort wel gedaan te worden, en meestal doen ze dat ook :)
Ik spreek overigens niet uit ervaring, maar m'n pa heeft tot voorkort als monteur in een garage gewerkt. Transmissie olie is dan ook zelf niet makkelijk bij te vullen..
pi_84766742
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:39 schreef JJH het volgende:

[..]

Kreeg die tip mee van de vorige eigenaar. Die zei dat de auto eens in de zoveel tijd begint met wat inhouden en dat dat overging na bijvullen van transmissieolie. Toevallig komt dat nu af en toe voor :P
pi_84777583
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:48 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Kreeg die tip mee van de vorige eigenaar. Die zei dat de auto eens in de zoveel tijd begint met wat inhouden en dat dat overging na bijvullen van transmissieolie. Toevallig komt dat nu af en toe voor :P
Is het een automaat? Anders snap ik er geen jota van. :?
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:50:11 #264
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_84777809
Ben vandaag weer bij de dealer geweest en ik mocht hem meteen proefrijden, waarna ik eigenlijk gelijk verkocht was :D

Heb er wel nog een andere uitlaat bij gekozen maar over 2 weken wordt precies deze geleverd :)!
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:22:12 #265
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84778983
Wauw, mooie auto hoor! Wat voor motor zit d'r in? :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:28:05 #266
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84779199
Dat mag je leasen? :D

Heb je alleen die proefgereden of had je nog meer auto's op de shortlist staan? :@
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:31:43 #267
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_84779292
Versnellingsbakolie wordt vrijwel nooit gecheckt; de olie die erin zit is zogenaamde ''long life'' oil en hoeft niet vervangen te worden. Maar logischerwijs gaat het goedje niet voor eeuwig mee.
  maandag 2 augustus 2010 @ 18:15:44 #268
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84780660
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:28 schreef JJH het volgende:
Dat mag je leasen? :D

Heb je alleen die proefgereden of had je nog meer auto's op de shortlist staan? :@
Volgens mij gaat ie hem kopen, niet leasen :)

Potver, ik ben jaloers ;(
  maandag 2 augustus 2010 @ 18:17:27 #269
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_84780712
Zelf gekocht idd.

Er zit een 1.8 motor in met 143pk maar ik laat hem in de loop van het jaar nog een keertje chippen :)
pi_84781563
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Is het een automaat? Anders snap ik er geen jota van. :?
Ja is idd een automaat.
  maandag 2 augustus 2010 @ 18:57:11 #271
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84782201
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:50 schreef Catch_me het volgende:
Ben vandaag weer bij de dealer geweest en ik mocht hem meteen proefrijden, waarna ik eigenlijk gelijk verkocht was :D

Heb er wel nog een andere uitlaat bij gekozen maar over 2 weken wordt precies deze geleverd :)![ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Wauwie!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_84783620
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:17 schreef Catch_me het volgende:
Zelf gekocht idd.

Er zit een 1.8 motor in met 143pk maar ik laat hem in de loop van het jaar nog een keertje chippen :)
Turboloze motor chippen heeft vrij weinig zin anders.
pi_84785750
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:39 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Ja is idd een automaat.
Oké. :)
Versnellingsbak heeft een aparte peilstok, olie peilen doe je met draaiende motor.
Olie kun je via het "peilstokpijpje" bijvullen.
Maar vraag je ook even af waar die olie blijft, regelmatig bij moeten vullen is niet de bedoeling.
Succes!
pi_84787066
Die Lancer is GAAF O+ Ik ben normaal niet zo van de Japanse auto's, maar dit is echt een mooi model. Je ziet hem ook niet al te vaak volgens mij. Goede keuze al met al ^O^
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:02:50 #275
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84787479
Zo, net terug van mijn eerste rit in een benzine schakelauto, in een Hyundai i20. :) Rijden ging goed, heb 'm niet af laten slaan. De auto had wel een raar gaspedaal... Bij onze Prius, of mijn lesauto, bewoog het gaspedaal gewoon soepel als je 'm intrapte. Bij de i20 ging het raar, net alsof hij blijft steken, alsof het gaspedaal in een aantal tussenstanden was opgedeeld...

Heel vreemd, en behoorlijk irritant. Na een half uurtje rijden ging het al stukken beter, waarschijnlijk een kwestie van wennen. :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:18:20 #276
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84791495
Nieuw kopen? :o

Toe maar. :D Ik had alleen de sedan gekozen. ;)

En je kunt een turboloze motor prima chippen, geen probleem. Allen de vermogenswinst is relatief weinig ten op zichte van een turboblok.
pi_84805471
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Oké. :)
Versnellingsbak heeft een aparte peilstok, olie peilen doe je met draaiende motor.
Olie kun je via het "peilstokpijpje" bijvullen.
Maar vraag je ook even af waar die olie blijft, regelmatig bij moeten vullen is niet de bedoeling.
Succes!
Het is ook 2 jaar geleden ofzo voor het laatst weer gedaan. Had inderdaad al op internet gezien dat er een aparte peijlstok voor de bak is.....maar ik zie 'm niet :') Is echt maar eentje te vinden dus ik ga m'n handen er maar niet aan branden denk ik. Zie het nog wel fout gaan.
Ik maak anders vanavond wel een foto van de motor, kijken of iemand hier weet waar ik moet zoeken O-)
pi_84805530
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:18 schreef JJH het volgende:
Nieuw kopen? :o

Toe maar. :D Ik had alleen de sedan gekozen. ;)

En je kunt een turboloze motor prima chippen, geen probleem. Allen de vermogenswinst is relatief weinig ten op zichte van een turboblok.
Voor die paar pk een paar honderd euro neerleggen is gewoon zonde van je geld iig.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:26:18 #279
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84807945
Lol, gisteravond in een oude Volkswagen Golf (1.6 benzine van '89) zonder stuurbekrachtiging gereden. Dat is echt even wennen, lijkt me echt niets als je zoiets in een krap plekje moet parkeren... :) Overigens kon ik amper zien hoe hard ik ging, ding had heel zwakke dashboardverlichting.
pi_84808353
Kon je die dashboardverlichting niet instellen? En ook dat parkeren went wel uiteindelijk :D
pi_84808388
M'n vader rijdt deze week tijdelijk in een Hyundai i10 voor z'n werk, is eigenlijk wel een leuk gebakje :@ Hij zit ook heel lekker. Echt een fijn truttig autootje. M'n vader vond het iets minder _O- . Helaas mocht ik er niet in rijden ivm verzekering enzo, maar ik heb er wel even ingezeten. Hij rook nog helemaal nieuw :9~ :9~
Tap tap tap
pi_84809547
Gebakje :') Vrouw :P
pi_84810084
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:50 schreef Catch_me het volgende:

Heb er wel nog een andere uitlaat bij gekozen maar over 2 weken wordt precies deze geleverd :)![ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Toffe bak hoor, maar waarom een nieuwe? Zonde van je geld imo. Waarom koop je niet een met de kop er net af?
pi_84810575
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:26 schreef jacobras het volgende:
Lol, gisteravond in een oude Volkswagen Golf (1.6 benzine van '89) zonder stuurbekrachtiging gereden. Dat is echt even wennen, lijkt me echt niets als je zoiets in een krap plekje moet parkeren... :) Overigens kon ik amper zien hoe hard ik ging, ding had heel zwakke dashboardverlichting.
Sinds kort kan ik niet zien hoe hard ik ga onder de 90. Precies die kant van t dashboard is het lampje kapot gegaan :')
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:13:15 #285
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84811697
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:34 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Toffe bak hoor, maar waarom een nieuwe? Zonde van je geld imo. Waarom koop je niet een met de kop er net af?
Dat snap ik ook niet helemaal :@ Natuurlijk is het een hartstikke gave auto, maar als je net je rijbewijs hebt..Ik zou het even rustig aan doen. Mijn budget is hetzelfde, maar dan wel min een 0 :+
Hoe oud ben je eigenlijk Catch_Me?
pi_84811762
Ik zoek een vijfdehands auto die ik zonder al te veel schuldgevoel tegen een paal/in de sloot kan parkeren _O-
Tap tap tap
pi_84811794
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:13 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet helemaal :@ Natuurlijk is het een hartstikke gave auto, maar als je net je rijbewijs hebt..Ik zou het even rustig aan doen. Mijn budget is hetzelfde, maar dan wel min een 0 :+
Hoe oud ben je eigenlijk Catch_Me?
kikoooooo bedoelt het volgens mij niet met die reden.
Als je een nieuwe auto koopt is ie eigenlijk direct na aankoop al in waarde gezakt.

Je kunt beter een 2ehands 'nieuwe' auto kopen.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:16:23 #288
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84811816
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:14 schreef CherryLips het volgende:
Ik zoek een vijfdehands auto die ik zonder al te veel schuldgevoel tegen een paal/in de sloot kan parkeren _O-
pi_84811851
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:16 schreef mstr het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En dan de 4x4.. Kun je nog zelf uit de sloot komen :7
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:30:42 #290
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84812390
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:15 schreef Anne het volgende:

[..]

Als je een nieuwe auto koopt is ie eigenlijk direct na aankoop al in waarde gezakt.

Dat realiseerde ik me ook, auto's dalen gigantisch snel in waarde. Begreep hem dus ook wel :)
Maar ik vond dit ook nog wel een bijkomende reden ;)
pi_84812698
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:15 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik :)
pi_84814740
Ik wil als volgende auto ook een stuk jongere auto (ga eens flink sparen), het liefst iets richting een bmw 1 serie. Zie er veel op marktplaats etc. staan, maar toch staat het me meer tegen om straks 10.000+ euro particulier uit te geven eigenlijk. <5000 vooruit, maar bij zulke bedragen kies ik denk ik toch eerder voor een garage.
pi_84814824
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik denk dat als je een Panda tegen een paal parkeert, schuldgevoel nog wel het minste is waar je je druk over moet maken :P
pi_84816119
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Volplempen met Hello Kitty dat ding.
Tap tap tap
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:12:52 #295
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_84816534
Heb hem nieuw gekocht omdat deze auto tot enkele weken geleden 25.000 euro kostte en ik eerst voor de seat leon sport ging (ook 25000). Aangezien ik eens bij dealers ging kijken kwam de lancer op 21.500 rijklaar uit, met alle opties die ik wilde die de leon voor 25k niet had :)

2e hands zijn de lancer sportbacks al vrij schaars (intro van het model was in 2009, en heb er eerlijk gezegt nog nooit een in het wild gezien :')) en eentje met weinig kilometers erop kwam eigenlijk vrij dicht op de nieuwprijs. Dus die 2-3000 euro extra die ik misschien betaald heb vind ik het in iedergeval waard dat ik de eerste bestuurder ben die er in rijdt, en dus ook weet hoe er mee omgegaan word :7

Ben trouwens 21 jaar oO<
pi_84816964
Defensie betaalt goed :P

ik vind het een toffe auto, en als je het kunt missen is het mooi dat je in een nieuwe kan rijden. Zelf zou ik het niet zo snel doen, puur omdat er na een paar jaar gewoon superveel van de waarde af is, maar aan de andere kant: dat gevoel van een splinternieuwe auto is ook wel redelijk onbetaalbaar ;)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:53:04 #297
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84836117
Quote uit het rijlestopic, ik zat in het verkeerde topic te posten :P.

quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:06 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Dat inparkeren is het enige dat ik nog niet getest heb bij de Prius.
Moet ik ook eens doen eig, maar ik heb daar geen boekje van gehad.. Voor de navigatie en cruise control heb ik ook alles zelf mogen uitzoeken.
Ik heb wel een boekje op internet gevonden, maar iets in je hand leest toch makkelijker.
Ik heb het zonder boekje gedaan, het systeem wijst zichzelf eigenlijk wel. In z'n achteruit zetten, dan kiezen in wat voor soort vak je wil inparkeren (auto's naast elkaar, of achter elkaar). Dan drukken op vak waar je 'm wil hebben, even corrigeren met de pijlen en op OK drukken. Dan laat je de rem voorzichtig los en draait het stuur automatisch de auto het vak in.

Ik durf het trouwens niet aan om dat te proberen naast een auto, heb het nu een paar keer met lege vakken gedaan en dat kwam niet helemaal recht uit :P.

Zou wel vet zijn als je dat echt goed en snel kan instellen, kom je aanrijden, handen achter je hoofd en inparkeren maar :Y.
pi_84836225
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:53 schreef jacobras het volgende:

Zou wel vet zijn als je dat echt goed en snel kan instellen, kom je aanrijden, handen achter je hoofd en inparkeren maar :Y.
Haha ja, en dan op een auto knallen :P
Het moet wel leuke gezichten opleveren :D
pi_84836269
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:22 schreef EMCioran het volgende:
Defensie betaalt goed :P

ik vind het een toffe auto, en als je het kunt missen is het mooi dat je in een nieuwe kan rijden. Zelf zou ik het niet zo snel doen, puur omdat er na een paar jaar gewoon superveel van de waarde af is, maar aan de andere kant: dat gevoel van een splinternieuwe auto is ook wel redelijk onbetaalbaar ;)
Jammer alleen dat er dan geen leasewagen vanaf kan :6. Dan heb je dat gevoel namelijk vaker.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 00:00:34 #300
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84836381
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:56 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Haha ja, en dan op een auto knallen :P
Het moet wel leuke gezichten opleveren :D
Daarom: alleen als je het goed kan instellen, auto-ontwijkend dus :P.
pi_84842213
Vanochtend ook een fijne: ik rijd bij Bussum de A1 op, ik en nog twee auto's zitten achter een vrachtwagen die langzaam invoegt. Het hele rijtje schuift de snelweg op, en vervolgens moest ik een moment wachten om in te kunnen halen.

Vervolgens valt er een gaatje (alsnog te weinig bleek later, want ik had meteen een Audi A8 op m'n achterbank hangen :') ) en ik geef flink gas om de vrachtwagen en de twee auto's daarachter in te halen; ik ben echt ter hoogte van de bestuurder die ik aan het inhalen ben, gaat die koekenbakker ook maar eens inhalen; ik kan nog net een ruk aan het stuur geven naar links en gebaar naar de suf uit zijn ogen kijkende, bellende Citroen C5 bestuurder. Kijkt die man echt zo heel afkeurend van: tss, aso :D

Het blijft lastig, opletten. Anderszijds, het gebeurt wel vaker: meerdere auto's voegen in achter een langzamere invoeger, moeten even wachten en vervolgens kan er ingehaald worden: normaal gesproken zou je zeggen: de eerste auto achter de vrachtwagen 'mag' eerst. Maar wil hij/zij überhaupt wel inhalen? Ik haal dus gewoon in als ik de tijd heb, en als de auto voor me dat ook net van plan was, moet ie maar even wachten.

Zie ik dat nou verkeerd, of wat? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')