Ja, dat maakt inderdaad niet uit.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:48 schreef Empathologica het volgende:
Dan maakt het toch eigenlijk niet uit of je hem in z'n 1 zonder handrem zet of vrij met handrem? Want dan kunnen ze hem toch wel wegrollen.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Dan heb je hem gewoon goed aangetrokken.quote:Op maandag 26 juli 2010 15:38 schreef Dubish het volgende:
Hoe kunnen jullie eigenlijk met de handrem erop gaan weg rijden? Als ik dat bij mijn auto probeer wilt ie niet eens bewegen![]()
Explain plz
			
			
			
			Had ik al gezegd dat je goed bezig bent?quote:Op maandag 26 juli 2010 09:49 schreef Purdey het volgende:
@Vannelle, hij staat erbij hoor 'De missing link'
			
			
			
			Nee! Je vond me een expert, en mijn opmerkingen geniaal. Maar dit nog nietquote:Op maandag 26 juli 2010 16:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat je goed bezig bent?
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Of ze verglazen en dan heb je de volgende keer dat je je rem intrapt geen kracht op je achterremmen, omdat je remblokken verrot zijn.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:32 schreef JJH het volgende:
Op de handrem wegrijden is prima te doen hoor. Met alle auto's waar ik in rijd lukt me dat.
En de kabel zou niet zo snel breken. Wel worden je achterremmen errug warm in in het meest extreme geval kunnen ze in de fik vliegen. En ze slijten ook best snel, en het gaat stinken.
			
			
			
			Dan werkt die errug goed.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:36 schreef mstr het volgende:
Ik krijg mijn auto écht niet van z'n plek af met de handrem erop.
Verglazen of faden heb ik ook wel eens last van, maar dat komt omdat ik vaak achter elkaar er hard rem.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:36 schreef mstr het volgende:
[..]
Of ze verglazen en dan heb je de volgende keer dat je je rem intrapt geen kracht op je achterremmen, omdat je remblokken verrot zijn.
			
			
			
			Wel zo fijn een handrem die goed werkt natuurlijk.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:40 schreef JJH het volgende:
[..]
Dan werkt die errug goed.
[..]
Verglazen of faden heb ik ook wel eens last van, maar dat komt omdat ik vaak achter elkaar er hard rem.
			
			
			
			Ligt eraan hoe goed die is afgesteld en hoe hard die is aangetrokken lijkt me.. Tenzij je fwd rijdt, dan trek je 2 stilstaande wielen achter je aan. Bij stilstaande wielen blijven de remmen in ieder geval heel.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:32 schreef JJH het volgende:
Op de handrem wegrijden is prima te doen hoor. Met alle auto's waar ik in rijd lukt me dat.![]()
			
			
			
			Maar die vierkante wielen moet je dan wel voor lief nemenquote:Op maandag 26 juli 2010 22:51 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe goed die is afgesteld en hoe hard die is aangetrokken lijkt me.. Tenzij je fwd rijdt, dan trek je 2 stilstaande wielen achter je aan. Bij stilstaande wielen blijven de remmen in ieder geval heel.![]()
			
			
			
			Alleen de vito is fwd. Van mijn 940 weet ik dat de handrem het niet meer helemaal goed werkt, maar bij de Benz E220cdi, automaat, trekt ie hem er gewoon doorheen hoor.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:56 schreef mstr het volgende:
[..]
Maar die vierkante wielen moet je dan wel voor lief nemen
			
			
			
			Was het ook niet zo dat je 'm in de winter beter in een versnelling dan op de handrem kan zetten in verband met vastvriezen ergens van? Of andersom, zoiets heb ik in ieder geval ergens gehoord...quote:Op maandag 26 juli 2010 12:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, dat maakt inderdaad niet uit.
Een reden om hem wel in de 1 (of achteruit) te zetten, naast de handrem, is voor het geval je handremkabel breekt, niet echt voor/tegen diefstal.
			
			
			
			Klopt, kans op vastvriezen van handremkabel. Kost je flinke moeite om los te krijgen, normale remmen gaat stuk makkelijker.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:25 schreef jacobras het volgende:
Was het ook niet zo dat je 'm in de winter beter in een versnelling dan op de handrem kan zetten in verband met vastvriezen ergens van? Of andersom, zoiets heb ik in ieder geval ergens gehoord...
			
			
			
			Dat wist ik ook nietquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:41 schreef Solique het volgende:
[..]
Klopt, kans op vastvriezen van handremkabel. Kost je flinke moeite om los te krijgen, normale remmen gaat stuk makkelijker.
			
			
			
			Als je weet dat het gaat vriezen kun je hem inderdaad beter niet op de handrem zetten, aangezien het vocht wat bij de handremkabel kan zitten/komen de boel kan laten vastvriezen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:25 schreef jacobras het volgende:
[..]
Was het ook niet zo dat je 'm in de winter beter in een versnelling dan op de handrem kan zetten in verband met vastvriezen ergens van? Of andersom, zoiets heb ik in ieder geval ergens gehoord...
			
			
			
			Dus je zet 'm altijd in de versnelling? En dan in z'n 1?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je weet dat het gaat vriezen kun je hem inderdaad beter niet op de handrem zetten, aangezien het vocht wat bij de handremkabel kan zitten/komen de boel kan laten vastvriezen.
Ik gebruik overigens zelf eigenlijk nooit de handrem.
			
			
			
			quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:03 schreef jacobras het volgende:
[..]
Dus je zet 'm altijd in de versnelling? En dan in z'n 1?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |