abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:49:35 #126
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84610915
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:23 schreef Dubish het volgende:
*EDIT,, en parkeersensoren?! naahh heb ik niet nodig :7
Dus we krijgen niet straks dit soort toestanden hier?

_O- Slecht bewerkt, maar 't is laat en moest even snel :P. En ik vind 'm grappig :)
pi_84610988
_O- _O- _O- _O-

Nee hoor, hoop dat dat niet gebeurt!
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:52:07 #128
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84610999
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:47 schreef JJH het volgende:
Ik mot geen parkeersonsoren, ik weet wel hoe groot het is.
Het enige wanneer het echt handig is, is met een dichte bestelbus.

(En zelfs dan, ik heb een jaartje met zo'n bakbusje gereden en wist precies hoe groot het was en tot hoe ver ik kon gaan. )
Ja, dan is het vreselijk handig. :+
Wij hebben op het werk een verlengde Opel Vivaro, die van achter helemaal dicht is, dan is het wel heel fijn.
pi_84615830
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 23:22 schreef jacobras het volgende:
Is het trouwens beter om niet meteen in een automaat te gaan rijden als je net je rijbewijs hebt opgehaald? M'n ouders hebben een Prius... Ga natuurlijk wel proberen regelmatig in een schakelauto te rijden, vind ik sowieso sportiever (=leuker) :).
Heb je het tegen mij? ;)
Ik heb mijn rijbewijs afgelegd met een automaat.
Rijschool zag ik niet zittten (veel te duur), en in mijn directe familie zit niemand die een schakelbak heeft.

En ik was sowieso van plan om met een Prius te rijden, dat schakelgedoe vind ik wel wat overbodig.
Verleer je dat schakelen eigenlijk niet na een tijd? Ik kan het me wem voorstellen als je jaren automaat rijdt en dan plots terug een schakelbak hebt.
pi_84619928
Maar als je een rijbewijs voor een automaat wil, moet je toch ook les nemen bij een rijschool, of ben ik nou gek?
Ik zou het niet gedaan hebben, met gewoon rijbewijs mag je en automaat en schakelbak rijden met een automaatrijbewijs alleen automaat. Da's best ruk als je keer iemand weg moet brengen in z'n eigen auto ofzo.

Denk ook niet dat je het schakelen verleerd eigenlijk, gezien het best wel logisch is.
pi_84620591
Schakelen verleren? Dat is net als fietsen...gaat vanzelf
Too much is never enough!
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:04:18 #132
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84621316
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:04 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij? ;)
Ik heb mijn rijbewijs afgelegd met een automaat.
Rijschool zag ik niet zittten (veel te duur), en in mijn directe familie zit niemand die een schakelbak heeft.

En ik was sowieso van plan om met een Prius te rijden, dat schakelgedoe vind ik wel wat overbodig.
Verleer je dat schakelen eigenlijk niet na een tijd? Ik kan het me wem voorstellen als je jaren automaat rijdt en dan plots terug een schakelbak hebt.
Ehm, was meer een algemene vraag ;). Maar ik denk dat als ik meteen telkens in de Prius ga rijden dat ik dingen verleer/ga vergeten als ik in een andere auto rij. Neem bijvoorbeeld de hellingproef, als je in een Prius stilstaat op een helling en je laat de rem los, houdt ie je automatisch stil. Als ik dan in een schakelauto ga rijden en dat vergeet ofzo... 8)7 :P

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef Empathologica het volgende:
Maar als je een rijbewijs voor een automaat wil, moet je toch ook les nemen bij een rijschool, of ben ik nou gek?
Jep, dan les je in een automaat en krijg je een Automaat-stempel o.i.d. op je rijbewijs.
pi_84621610
Ik snapte trainfreak z'n 'Rijschool zag ik niet zittten (veel te duur)' niet. Maar voor een automaat moet je ook lessen, is dat dan niet te duur?
pi_84621791
Kun je net zo goed leren schakelen, doe het dan gelijk goed ;) .
Tap tap tap
pi_84621990
Ik stelde gister voor om naar Arnhem te rijden, aangezien er geen treinen rijden, iedereen trok wit weg :') . Kreeg gelijk commentaar dat ik eerst moest leren met de handrem om te gaan (vader is nog steeds pissig dat m'n auto afsloeg bij het stoplicht vorige week en dat de auto drie cm achteruit rolde). En dat ik nog moest leren parkeren. Kijk, van zulke opmerkingen word ik onzeker en zo durf ik niet alleen ergens naartoe te gaan. Hoe moet ik het anders leren? Aan de ene kant zegt m'n vader dat ik niet gelijk moet verwachten dat ik perfect kan rijden, en aan de andere kant maakt hij zulke opmerkingen. Van de week stond ik weet ik veel hoe lang stil voor de spoorbomen, toen heb ik ook de hellingproef gedaan, ging prima. Maar o jee, het ging één keer even niet goed :{w .
Begint m'n opa over een kennisje dat net anderhalve week d'r rijbewijs had en hem even naar huis had gereden, 'en dat grietje kon voor geen meter schakelen'. Ja, fijn, zo'n ouwe zemelaar achterin als je misschien voor de derde keer rijdt, in een andere auto dan je gewend bent :P .
Tap tap tap
pi_84622388
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:21 schreef Empathologica het volgende:

Denk ook niet dat je het schakelen verleerd eigenlijk, gezien het best wel logisch is.
Dat verleer je idd niet.

Het enige waar ik altijd weer even aan moet wennen, is het intrappen van de koppeling als je bijna stilstaat bij het stoplicht. Als ik bijv een weekend mijn pa's auto heb geleend, ivm een trekhaak, wil ik dat nog wel eens vergeten en hobbel ik lekker op het stoplicht af :')
pi_84625571
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:12 schreef Empathologica het volgende:
Ik snapte trainfreak z'n 'Rijschool zag ik niet zittten (veel te duur)' niet. Maar voor een automaat moet je ook lessen, is dat dan niet te duur?
In België is het systeem anders, daar moet je niet lessen bij een rijschool.
Ik heb alles via mijn vader geleerd, mijn praktijkexamen deed ik gewoon met de eigen wagen (Prius dus)

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:04 schreef jacobras het volgende:

Maar ik denk dat als ik meteen telkens in de Prius ga rijden dat ik dingen verleer/ga vergeten als ik in een andere auto rij. Neem bijvoorbeeld de hellingproef, als je in een Prius stilstaat op een helling en je laat de rem los, houdt ie je automatisch stil. Als ik dan in een schakelauto ga rijden en dat vergeet ofzo... 8)7 :P
Dan heb jij toch wel een aparte Prius, die blijft echt niet altijd stilstaan op een helling hoor..
Je hebt de Brake Assist (BA), als je het rempedaal volledig intrapt houdt de auto 2 sec zijn positie aan, dan hoef je enkel nog het gaspedaal in te duwen en je bent weg.
En als de helling niet steil genoeg is dan gaat de Prius nog steeds naar voor (dus rem induwen), wanneer deze te steil is dan gaat de Prius naar achter rollen.
pi_84626245
Ik had net weer zo'n parkeerdrama, verkeerd vak uitgekozen. Want ik reed achteruit en daar was zon stenen randje en dan wat groen. Daar reed ik met een wiel overheen, kon geen draai maken omdat er een auto langs me stond. Sta je daar, elke keer dat ik gas gaf om er overheen te rijden sloeg ie af, meer gas geven durfde ik niet uit angst die auto -en vrouw die haar boodschappen daar stond in te laden- te raken als ik vooruit schoot :')

Met wat hulp van die vrouw (die stond te wenken dat ik nog vooruit kon enzo) toch na 200000 keer draaien er uit gekomen maar ik schaamde me rot. Volgende keer zet ik hem ergens neer waar ik gewoon fatsoenlijk kan draaien of recht achteruit kan :')
pi_84626677
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:58 schreef trainfreak het volgende:

[..]

In België is het systeem anders, daar moet je niet lessen bij een rijschool.
Ik heb alles via mijn vader geleerd, mijn praktijkexamen deed ik gewoon met de eigen wagen (Prius dus)

Nofi, maar Belgen rijden echt als complete mongolen. Die hebben echt nul verkeersinzicht. Dat komt onder andere door die manier van je rijbewijs halen. Net een apenland.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:47:08 #140
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84627650
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 13:58 schreef trainfreak het volgende:
Dan heb jij toch wel een aparte Prius, die blijft echt niet altijd stilstaan op een helling hoor..
Je hebt de Brake Assist (BA), als je het rempedaal volledig intrapt houdt de auto 2 sec zijn positie aan, dan hoef je enkel nog het gaspedaal in te duwen en je bent weg.
En als de helling niet steil genoeg is dan gaat de Prius nog steeds naar voor (dus rem induwen), wanneer deze te steil is dan gaat de Prius naar achter rollen.
Oké, ik wist niet dat het zo werkte. Ik heb dat ook maar van anderen gehoord, heb er zelf nog niet in gereden (over ongeveer 2 uur wel :)).
pi_84629354
Waarom staat er 'dode herten' in de tt? Heeft iemand er een aangereden? :o

En ik ben nog steeds een kluns met rijden. Ik heb al 1000 keer moeten keren, omdat ik verkeerd was gereden (ik ben nu echt een ster in omkeren :7) en ik heb super veel stoeprandjes meegenomen. En 't vooruit parkeren gaat wel steeds beter.

Ik weet trouwens niet wie er pas geslaagd zijn, maar gefeliciteerd iig! :)
  donderdag 29 juli 2010 @ 15:29:43 #142
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84629548
Ja, weet zo niet meer wie het was, maar werd over gesproken aan het eind van het vorige deel. Ik ben één van de geslaagden, dus bedankt :P.
pi_84630456
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:25 schreef Lammmetje het volgende:
Waarom staat er 'dode herten' in de tt? Heeft iemand er een aangereden? :o
Schuldig. Foto (grafisch!) hier. Het was 's nachts om een uur of 3 (hoewel deze foto de volgende ochtend is genomen).
pi_84630779
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:52 schreef SinofEnvy het volgende:

[..]

Schuldig. Foto (grafisch!) hier. Het was 's nachts om een uur of 3 (hoewel deze foto de volgende ochtend is genomen).
Aww... :W
pi_84630849
Gos, die achterpootjes helemaal verbrijzeld ;(
Tap tap tap
pi_84631281
Ja, ik raakte hem op z'n achterkant.

Overigens denk ik dat de achterpoten ook wel zijn aangevroten, het beest is waarschijnlijk na de aanrijding wat de berm ingestrompeld en is daar overleden. Er zijn hier ook een hoop vossen e.d. dus ik denk dat die een lekker maaltje hebben gehad aan de achterkant. :9
pi_84631789
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:23 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Nofi, maar Belgen rijden echt als complete mongolen. Die hebben echt nul verkeersinzicht. Dat komt onder andere door die manier van je rijbewijs halen. Net een apenland.
Niet elke Belg, dus niet gaan veralgemenen...
Duitsers rijden ook altijd met 150+ over de autostrade dan..
pi_84637421
Yeah, eindelijk in de auto van m'n zus gereden, de Toyota Yaris O+ Wat een schattig gebakje zeg, hij schakelt alleen een beetje stroef. Ik mocht alleen niet aan de stoel en spiegels komen, dus ik zag geen zak in de binnenspiegel :') .
Tap tap tap
pi_84637691
_O- _O- Hoezo mocht je niet aan de stoel en spiegels komen?
  donderdag 29 juli 2010 @ 19:19:49 #150
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84637726
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:18 schreef Dubish het volgende:
_O- _O- Hoezo mocht je niet aan de stoel en spiegels komen?
Ik wilde iets heel lulligs zeggen hierop. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')